Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.450 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit denken jullie "geld spendeer waardig" ?

http://www.ebay.com/itm/W...0962313960#ht_6312wt_1030

zodat ik een kompleet dicht kistje kan maken zonder kabeltjes(alleen het opladen dan..en voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niveknivek
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:00
wesleytjuh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:36:
[...]

Wat ben je aan het ontwerpen? Als hardware engineer is dat natuurlijk altijd leuk om te zien :).
Niks specials, gewoon soort makkelijke eigen versie van de linkwitz active filter.
Alleen ik gebruikte voor het eerst een pcb programma, dus moest effe leren.

Hier heb ik trouwens schematje van de filter:
http://tinypic.com/view.php?pic=fw22cm&s=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
dat is dus geen schema, dat is je gedeelte om je printplaat te maken, een schema ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.linkwitzlab.com/images/protos/LR4.gif

bron: http://www.linkwitzlab.com/filters.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niveknivek
nelsch schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:16:
dat is dus geen schema, dat is je gedeelte om je printplaat te maken, een schema ziet er zo uit:
[afbeelding]

bron: http://www.linkwitzlab.com/filters.htm
Goed verbeterd, een erg foutje, maar gelukkig zijn de pientere mensen aanwezig.
Btw, weet u toevallig ook of mijn print een beetje klopt, kwa dichtheid van de banen en componenten?

mvg,
kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:58:
Ik heb hier ook wat vragen gesteld en 1 foto :

knip

Hij is eindelijk af ;) Mischien nog even de deksel spuiten in de zomer.
mooi ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
hmmm, ik kan hier niet zo goed uit opmaken wat voor component waar zit, daar is wesley beter in dan mij/ echter kan ik je beter advies geven vanuit de audiofiele stelregels. En vanuit daar kan ik je aan raden om je paden waar het vermogen over heen gaat zo veel mogelijk te scheiden van je signaal paden(ivm storingen en vooral ruis, dit komt terug in je THD(total harmonic distortion) waarde). als het even kan moet je ook proberen te vermeiden dat paden zich kruisen, dan zit je direct aan een meerlaags pcb en dat is duurder om te laten maken, en ook moeilijker om zelf te maken. Ook een fout van een aantal elektrotechnisi die ik op de opleiding heb zien maken, een vermogen ic heeft een koelblok nodig, hou er rekening mee dat het koelblok fysiek moet passen en dat er bv geen condensator oid in de weg zit.

verder zou ik het wel leuk vinden om te weten wat je hier mee wil doen? welke speakers? heb je hier t/s parameters van? wat wil je er mee gaan doen? en hoe zit je kast er uit(bv als je een reflex kast hebt heeft de plaats en vorm van je pijp direct invloed)

gr niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niveknivek
nelsch schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:40:
hmmm, ik kan hier niet zo goed uit opmaken wat voor component waar zit, daar is wesley beter in dan mij/ echter kan ik je beter advies geven vanuit de audiofiele stelregels. En vanuit daar kan ik je aan raden om je paden waar het vermogen over heen gaat zo veel mogelijk te scheiden van je signaal paden(ivm storingen en vooral ruis, dit komt terug in je THD(total harmonic distortion) waarde). als het even kan moet je ook proberen te vermeiden dat paden zich kruisen, dan zit je direct aan een meerlaags pcb en dat is duurder om te laten maken, en ook moeilijker om zelf te maken. Ook een fout van een aantal elektrotechnisi die ik op de opleiding heb zien maken, een vermogen ic heeft een koelblok nodig, hou er rekening mee dat het koelblok fysiek moet passen en dat er bv geen condensator oid in de weg zit.

verder zou ik het wel leuk vinden om te weten wat je hier mee wil doen? welke speakers? heb je hier t/s parameters van? wat wil je er mee gaan doen? en hoe zit je kast er uit(bv als je een reflex kast hebt heeft de plaats en vorm van je pijp direct invloed)

gr niels
Bedankt voor deze waardevolle reactie.
Ik heb trouwens wel ergens een paar kruisingen echter de rode lijnen moeten bruggen voor stellen die ik dan op de opp maak.
Ik had ook gekeken naar de ic, soort aangezien ze geen koelblok nodig hebben gezien:
http://sound.westhost.com/project09.htm
Echter heb ik wel al wat gekeken naar soorten koelblokken kwa formaat en warmte afvoer, bleek nog behoorlijk ingewikkeld te liggen.

Wat ik er mee wil doen.
Ik wil het gebruiken als een filter :P maar de mijne ontworpen bordje heb ik een beetje ruimer genomen voor de gemakkelijk heid en er zit ook een extra high pass filter op als bedoeling dat die alles boven b.v. 70 hz doorlaat, met als bedoeling dat het minder energie kost, aangezien je de bass onder 70 hz niet echt nodig hebt ( mijn pc speakerrs redden het niet en ik heb er geen probleem mee ) en zo heb ik wel goed gekeken hoe ik de high-pass filter aansluit dat die b.v. niet erachter moet.

Ik wil een kistradio maken, de speakers die ik gebruik ( tweeters en woofers ) zijn:
tweeters: beyma cp 22 2 stuks
woofers: kevlar speakers maar ik weet niet echt meer welke, in ieder geval niet te dure ook 2 stuks

Mijn idee over de kast, die ik nog niet heb alhoewel ik al wel houten platen heb, is eigenlijk gebaseerd op dit project:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=184761
Heb er veel van geleerd.
En de mijne zal wel iets groter worden waarbij de midden kabine word gebruikt voor de electronica, en de overige cabines worden aparte ruimtes voor de speakers.

Door de wat kleine formaten gebruik ik geen bass-reflex poort, ik zie het vaak ook niet altijd worden gebruikt dus lijkt me geen probleem, en dat leek me ook iets te moeilijk / te veel gedoe om daar mee bezig te zijn.

Zo een heel verhaal, waar ik kort even op wou ingaan.

mvg,
kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even het verhaaltje compleet met foto en specs.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1zfhowl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zikqpj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33ym340.jpg

YouTube: kistradio

- Versterker TA2024 (niet gemod.)
- Li-ion accu, 12V DC, 6800mah.
- Ledstrip 12V.
- Speakers ts-g1701i, 170 watt max, 35watt nominaal, 4ohm.

Totale kosten zonder verf 63 euro. :9

Geluid vind ik nog niet geweldig maar daar kan ik e.e.a. aan doen.
Zou het veel schelen als ik de ta2024 zou modden of zou hij dan alleen harder gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 20:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

De "ta2024 mod" is in feite niets meer dan het veranderen van een weerstand, waardoor je uiteindelijk harder kunt spelen, dat veranderd niets aan de geluidskwaliteit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:21:
Nu even het verhaaltje compleet met foto en specs.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

YouTube: kistradio

- Versterker TA2024 (niet gemod.)
- Li-ion accu, 12V DC, 6800mah.
- Ledstrip 12V.
- Speakers ts-g1701i, 170 watt max, 35watt nominaal, 4ohm.

Totale kosten zonder verf 63 euro. :9

Geluid vind ik nog niet geweldig maar daar kan ik e.e.a. aan doen.
Zou het veel schelen als ik de ta2024 zou modden of zou hij dan alleen harder gaan?
Ik ben geen expert maar wat ik kan zeggen is dat het ten eerste een leuk kistje is.
Maar voor een goede geluidskwaliteit moet de kist volledig afgesloten zijn. Dat is als je het licht ook nog wil zien onmogelijk en met de deksel "los" op de rest (want ik zie geen manier op de kist volledig af te sluiten) is de kist nog niet volledig gesloten en kan je geluidsvervorming krijgen door de spleet. Ook moet je niet verwachten dat je met autospeakers, een TA2024 en een zelfgemaakt kistje sublieme geluidskwaliteit krijgt. En op de vraag of het modden van de TA2024 een positieve invloed heeft op de geluidskwaliteit is het antwoord nee, het gaat alleen harder.
EDIT: Pixeltje was me net voor, maar voor de rest misschien toch wel nuttige uitleg

[ Voor 3% gewijzigd door HaNS1443 op 11-05-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Ik zit met een probleem!
Ik heb ong een jaar geleden een kratradio gemaakt maar deze werkt nu niet meer.

Ik zal vertellen wat het probleem is, vlak na de uitgang van de accusafe naar de versterker is er kortsluiting ontstaan doordat de draden tegen elkaar zijn gekomen (STOM STOM STOM).

Nu doet de kratradio het niet meer, en ik vraag me nu af welk onderdeel ik moet vervangen om hem weer aan de praat te krijgen.
- de accusafe
- de versterker
- de accu??

Iemand een idee?
Kan iemand mij helpen?

p.s. het led-lichtje van aan/uit dat vanuit de accusafe komt doet het wel gewoon

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 15:26 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:15:
Hallo mensen

Ik zit met een probleem!

Ik zal vertellen wat het probleem is, vlak na de uitgang van de accusafe naar de versterker is er kortsluiting ontstaan doordat de draden tegen elkaar zijn gekomen (STOM STOM STOM).

Nu doet de kratradio het niet meer, en ik vraag me nu af welk onderdeel ik moet vervangen om hem weer aan de praat te krijgen.
- de accusafe
- de versterker
- de accu??

Iemand een idee?
Kan iemand mij helpen?

p.s. het led-lichtje van aan/uit dat vanuit de accusafe komt doet het wel gewoon
de versterker(corrigeer als ik het fout heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:15:
Hallo mensen

Ik zit met een probleem!

- de accusafe
- de versterker
- de accu??

Iemand een idee?
Kan iemand mij helpen?

Als de AccuSafe aanstaat, meet je dan de accuspanning op de "out" aansluiting? Deze accus kunnen best hoge stromen leveren bij kortsluiting en daarbij zou het relais gesneuveld kunnen zijn. Mocht dit gewoon nog goed zijn je versterker stuk. De accu zal nog heel zijn.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik weet dat je als een versterker echt veel vermogen levert het verstandig is om een condensator aan te schaffen omdat de accu het vermogen dan niet altijd boven de 12v kan houden maar hoe zit dit met een voeding van bijvoorbeeld een pc? Kan je dan gewoon zonder condensator laten draaien of is het verstandig om toch een condensator ervoor aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:09:
Ik weet dat je als een versterker echt veel vermogen levert het verstandig is om een condensator aan te schaffen omdat de accu het vermogen dan niet altijd boven de 12v kan houden maar hoe zit dit met een voeding van bijvoorbeeld een pc? Kan je dan gewoon zonder condensator laten draaien of is het verstandig om toch een condensator ervoor aan te schaffen?
Deze heeft intern meer dan genoeg condensators om dit op te vangen. Enkel als je erg lange voedingskabels gebruikt kan het nut hebben om een condensator direct bij je versterker te zetten.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
freakk schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:09:
Dat hangt er van af hoeveel die voeding van die PC maximaal kan leveren.
Stel je hebt een versterker met boxen die bij elke 'boenk' bass uitslag een piek van 10 Ampere vraagt en je voeding kan er maar 8 leveren, dan kan je gekraak horen, of zal het geluid zachter gaan klinken. Ook kan je de voeding overbelasten.
Een condensator vangt deze pieken dan op, door tijdens die 'boenk' extra stroom te leveren. Tijdens een rustig moment (tussen de boenken in), wordt de condensator weer opgeladen.
Hangt er dus allemaal een beetje van af.
Een regel was dacht ik 2000 uF per Ampere. Weet het niet zeker meer

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetrol
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hallo!
In mijn kistradio ga ik een voltmeter bouwen die werkt op 5v. Ik heb daarvoor deze spanningsregelaar gekocht. Hoe moet ik die in godsnaam aansluiten?
Groeten

[ Voor 16% gewijzigd door Vetrol op 11-05-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Als de AccuSafe aanstaat, meet je dan de accuspanning op de "out" aansluiting? Deze accus kunnen best hoge stromen leveren bij kortsluiting en daarbij zou het relais gesneuveld kunnen zijn. Mocht dit gewoon nog goed zijn je versterker stuk. De accu zal nog heel zijn.
bedankt voor je antwoord. ik heb geen spanningsmeter dus kan de spanning niet meten.
Is het waarschijnlijk dat de accusafe het nog doet, mede omdat het ledlichtje van aan/uit nog functioneerd?

Ik denk dat ik een nieuwe versterker ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
alexandersamson schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Dat hangt er van af hoeveel die voeding van die PC maximaal kan leveren.
Stel je hebt een versterker met boxen die bij elke 'boenk' bass uitslag een piek van 10 Ampere vraagt en je voeding kan er maar 8 leveren, dan kan je gekraak horen, of zal het geluid zachter gaan klinken. Ook kan je de voeding overbelasten.
Een condensator vangt deze pieken dan op, door tijdens die 'boenk' extra stroom te leveren. Tijdens een rustig moment (tussen de boenken in), wordt de condensator weer opgeladen.
Hangt er dus allemaal een beetje van af.
Een regel was dacht ik 2000 uF per Ampere. Weet het niet zeker meer
nee de voeding kan wel genoeg ampere leveren dus dan is het niet nodig om een condensator aan te schaffen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
freakk schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:33:
[...]

nee de voeding kan wel genoeg ampere leveren dus dan is het niet nodig om een condensator aan te schaffen hiervoor?
Nee, in dat geval voldoen de interne afvlakkingscondensators van de voeding prima :)
Tenzij je lange kabels gaat gebruiken, zoals Wesley net ook had gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
oke dan weet ik voor nu weer even voldoende bedankt :)

@wesleytjuh

ik heb net even de jack socket doorgemeten
En zoals ik al verwachte was de tekening die stekeltje had gemaakt niet helemaal goed qua aansluitingen
Ik heb het even aangepast en het moet zo zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/7285/35mmconnection.jpg

Geel: linker speaker
Rood: rechter speaker
Zwart: ground

nu hebben we alle info wel bevestigd he :)

[ Voor 78% gewijzigd door freakk op 11-05-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:17:
is dit denken jullie "geld spendeer waardig" ?

http://www.ebay.com/itm/W...0962313960#ht_6312wt_1030

zodat ik een kompleet dicht kistje kan maken zonder kabeltjes(alleen het opladen dan..en voeding)
Je kan ook een paneeltje aan de buitenkant maken met de nodige aansluitingen van je voeding, jackplug en oplader. En eventueel de andere nodige 'zooi'. Dan heb je een mooi strak kistje, en het is denk makkelijker in gebruik dan dat apparaatje (in iedergeval betrouwbaarder).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
thijsco19 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:34:
[...]

Je kan ook een paneeltje aan de buitenkant maken met de nodige aansluitingen van je voeding, jackplug en oplader. En eventueel de andere nodige 'zooi'. Dan heb je een mooi strak kistje, en het is denk makkelijker in gebruik dan dat apparaatje (in iedergeval betrouwbaarder).
natuurlijk is het bluetooth wel een leuk idee maar dan kan je beter voor kwaliteit gaan.
kijk eens op conrad daar hebben ze ook van die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:32:
[...]

bedankt voor je antwoord. ik heb geen spanningsmeter dus kan de spanning niet meten.
Is het waarschijnlijk dat de accusafe het nog doet, mede omdat het ledlichtje van aan/uit nog functioneerd?

Ik denk dat ik een nieuwe versterker ga kopen.
Ik kan je niet garanderen dat de AccuSafe dit overleeft heeft, ik weet niet hoe vol de accu was, maar wanneer deze vol was kan deze en flinke stroom door het relais gestuurd hebben. Dit kan de contacten door gebrand hebben. Het ledje kan dan nog prima werken, en het relais nog prima klikken, maar de contacten doen het dan niet meer waardoor de TA2024 geen stroom krijgt.

Sluit even je accu rechtstreeks op de TA2024 aan, dan weet je gelijk of deze echt stuk is. Mocht de AccuSafe nu stuk zijn, dan is dit relais relatief makkelijk te repareren, hierover kan je mij een mail sturen.
freakk schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:44:
oke dan weet ik voor nu weer even voldoende bedankt :)

@wesleytjuh

ik heb net even de jack socket doorgemeten
En zoals ik al verwachte was de tekening die stekeltje had gemaakt niet helemaal goed qua aansluitingen
Ik heb het even aangepast en het moet zo zijn:

[afbeelding]

Geel: linker speaker
Rood: rechter speaker
Zwart: ground

nu hebben we alle info wel bevestigd he :)
Ik wilde het vanavond gaan doen :'( ! Maar ik denk dat het zo wel bevestigd is :). Ik zal Stekeltje ook even inlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
hahah kreeg net wat spullen binnen en kon het niet laten om het meteen door te meten :$
je kan het natuurlijk nog even zelf doormeten om mij te controleren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
P.E.T.E.R. schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:42:
[...]
Meer informatie over de accuduur komt hopelijk morgen!
Heheh, 'morgen'. Nee dus :p Duurde iets langer :)

Ik heb het setje maandagavond opgeladen, dinsdag, donderdag en vrijdag naar m'n werk meegenomen en daar 24 uur op laag volume gespeeld, en thuis denk ik een uurtje of 10 op een iets hoger volume, en ook nog een uur helemaal vol open (ergens langs een afgelegen fietspad }:O ). Nu is de accu eindelijk leeg. Dus ik denk dat ik op laag volume ruim 30 uur speeltijd haal. Met een goedkope '9800mAh' li-ion accu dus.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YD9ul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:20:
[...]

Heheh, 'morgen'. Nee dus :p Duurde iets langer :)

Ik heb het setje maandagavond opgeladen, dinsdag, donderdag en vrijdag naar m'n werk meegenomen en daar 24 uur op laag volume gespeeld, en thuis denk ik een uurtje of 10 op een iets hoger volume, en ook nog een uur helemaal vol open (ergens langs een afgelegen fietspad }:O ). Nu is de accu eindelijk leeg. Dus ik denk dat ik op laag volume ruim 30 uur speeltijd haal. Met een goedkope '9800mAh' li-ion accu dus.
[afbeelding]
Das mooi, ik heb dezelfde accu dus weet ik wat ik ervan kan verwachten :) Bij mij komt er alleen een aparte "subwoofer" in met een aparte versterker (niets fancy, maar toch wel leuk). Deze aparte versterker word wel uitschakelbaar voor als ik lange accu tijd prefereer :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Klinkt aannemelijk :). Op laag volume gebruikt een klasse D versterker gewoon verschrikkelijk weinig :P. Met mijn lood accu deed ik toendertijd ook weleens weken met dezelfde lading. En dan had je het toch wel over 30-40 uur op laag volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
dat red die van mij lang niet die houd het volgensmij zo'n 3 uur vol maar dan speel ik wel altijd op 70% van het volume ongeveer en ik heb een auto versterker erin liggen.

ga misschien nog een kist maken met 1 subwoofer (misschien hifonics _/-\o_ ) 2 hifonics speakers als ik degene die ik op het oog heb kan krijgen anders word het gewoon MTX RTC693 en om dit aan te sturen een hifonics Zeus versterker. Maar om dit redelijk mee te laten gaan hoeveel accu's zou ik dan moeten gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het nog steeds niet heel erg duidelijk met die 3,5 mm jack socket, :+
want ik heb er een met een goudkleurig plaatje, een zilverkleurig plaatje en een lang zilverkleurig plaatje,
moet de gele dan op de goudkleurige, rode op zilverkleurige en zwarte op lang zilverkleurige plaatjes.
of zit ik nou helemaal fout ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Je zorgt dat de het langste stuk onder zit, dit is de ground als je een paar paginas terug kijkt zie je hier ook een plaatje van dacht ik, dan kijk je er van achter tegen aan zegmaar dus van dr kant waar die plaatjes zitten terwijl je de ground onder hebt. Dan is het linker plaatje de linker speaker en het rechter plaatje de rechter speaker. Hoop dat je het zo wel begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:14
HydraZ schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:20:
Hallo!
In mijn kistradio ga ik een voltmeter bouwen die werkt op 5v. Ik heb daarvoor deze spanningsregelaar gekocht. Hoe moet ik die in godsnaam aansluiten?
Groeten
Ben vannacht erg lui... :+
YouTube: Voltage regulator tutorial & USB gadget charger circuit

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen
Ik zag deze mp3 module op dealextreme: http://www.dealextreme.co...-black-12v-126115?item=11 .

En ik zag deze op Ebay: http://www.ebay.nl/itm/MP...fiers&hash=item3a740a79d0 .

De printplaten zien er anders uit maar de voorkant is hetzelfde, weet iemand of er nog ander verschil in zit behalve de prijs :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:17:
Hallo mensen
Ik zag deze mp3 module op dealextreme: http://www.dealextreme.co...-black-12v-126115?item=11 .

En ik zag deze op Ebay: http://www.ebay.nl/itm/MP...fiers&hash=item3a740a79d0 .

De printplaten zien er anders uit maar de voorkant is hetzelfde, weet iemand of er nog ander verschil in zit behalve de prijs :P .
Hallo Maarten14,

Ik de zwarte mp3 module van ebay gekocht, de printplaat is anders dan op de foto, waarschijnlijk zijn de foto's van een ander (ouder) model, de printplaat is wel een stuk minder diep dan op de foto's is weergegeven, volgens mij is die van dealextreme precies hetzelfde product als die van ebay, ondanks de prijs zou ik toch voor die van ebay gaan. Als je het product koopt moet je eerst een bevestiging van je adres geven voordat ze het willen verzenden, als ze het dan verzonden krijg je daar dan ook weer snel en netjes daarover een bericht. eenmaal aangekomen was het netjes verpakt in schuim en bubbeltjesplastic (alle belletjes kapotmaken :9~ ) maar kortdaarna ging hij stuk, na onderzoek bleek dat de spanningsverlager(weet niet hoe zo'n ding precies heet :+ ) stuk was (ding werkt op 5 volt), waarschijnlijk kon hij de gevraagde amperes niet aan. Ik had toen een e-mail teruggestuurd en kreeg snel een bericht terug. Als het lukte een andere er op te solderen of hij gaat een nieuw naar je verzenden. (je moet dan wel je kapotte eerst opsturen voordat zij dat doen natuurlijk) Ik vind het allemaal heel netjes van de winkel, kortom koop de mp3 module op ebay ondanks de prijs. snelle verzending/goed verpakt/goede en snelle ondersteuning en vooral vriendelijk =D

Tip: Als de mp3 aangekomen is zou ik wel een grotere spanningsverlager er op zetten ik gebruik de volgorde 12v-9v-5v omdat deze dingen gigantisch heet kunnen worden. Er moeten dan wel 2 condensatoren van 100n overheen anders gaat het oxideren of zoiets :?

Ik hoop dat ik je meer op weg hebt kunnen helpen, voor gebruikerservaring of andere dingen over de mp3 module moet je gewoon even aan me vragen als je meer wilt weten ;)

Veel succes met het uitkiezen ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedfan schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:39:
[...]

Hallo Maarten14,

Ik de zwarte mp3 module van ebay gekocht, de printplaat is anders dan op de foto, waarschijnlijk zijn de foto's van een ander (ouder) model, de printplaat is wel een stuk minder diep dan op de foto's is weergegeven, volgens mij is die van dealextreme precies hetzelfde product als die van ebay, ondanks de prijs zou ik toch voor die van ebay gaan. Als je het product koopt moet je eerst een bevestiging van je adres geven voordat ze het willen verzenden, als ze het dan verzonden krijg je daar dan ook weer snel en netjes daarover een bericht. eenmaal aangekomen was het netjes verpakt in schuim en bubbeltjesplastic (alle belletjes kapotmaken :9~ ) maar kortdaarna ging hij stuk, na onderzoek bleek dat de spanningsverlager(weet niet hoe zo'n ding precies heet :+ ) stuk was (ding werkt op 5 volt), waarschijnlijk kon hij de gevraagde amperes niet aan. Ik had toen een e-mail teruggestuurd en kreeg snel een bericht terug. Als het lukte een andere er op te solderen of hij gaat een nieuw naar je verzenden. (je moet dan wel je kapotte eerst opsturen voordat zij dat doen natuurlijk) Ik vind het allemaal heel netjes van de winkel, kortom koop de mp3 module op ebay ondanks de prijs. snelle verzending/goed verpakt/goede en snelle ondersteuning en vooral vriendelijk =D

Tip: Als de mp3 aangekomen is zou ik wel een grotere spanningsverlager er op zetten ik gebruik de volgorde 12v-9v-5v omdat deze dingen gigantisch heet kunnen worden. Er moeten dan wel 2 condensatoren van 100n overheen anders gaat het oxideren of zoiets :?

Ik hoop dat ik je meer op weg hebt kunnen helpen, voor gebruikerservaring of andere dingen over de mp3 module moet je gewoon even aan me vragen als je meer wilt weten ;)

Bedankt! d:)b
Ik zou er rekening mee houden, maar ik denk toch dat ik die van DX koop omdat deze geen spaningsregelaars nodig heeft (hij werkt op 12v dus kan zo aan de accu). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
speedfan schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:39:
[...]

Hallo Maarten14,

Erg netjes van die winkel idd :). Zo hoort het.

Die spanningsregelaars worden inderdaad erg warm, dat komt omdat ze letterlijk de spanning omzetten in warmte. Door met meerdere spanningsregelaars naar 5V te gaan, in jou geval dus van 12V naar 9V en van 9V naar 5V, verleg je de totale warmte van 1 spanningsregelaar naar 2 spanningsregelaars. Dit helpt natuurlijk wel, maar wat je het beste kan doen is gewoon een mooie koelblokje erop schroeven. Deze zijn gewoon te koop, speciaal voor spanningsregelaars. Je moet dan op zoek naar een TO220(of TO-220) heatsink. Voor de volledigheid een beetje koelpast ertussen en je warmte probleem is waarschijnlijk opgelost.

Het beste kun je inderdaad ook de voedingslijnen stabilizeren met een paar condensators. Zonder deze gaan je spanningsregelaars niet oxideren, maar kan de boel wel gaan oscilleren ;). Maar in dit geval valt dat reuze mee, omdat de voedingsbron een accu is, dit is natuurlijk al een hele stabiele spanningsbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedfan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:24
Bedankt! d:)b
Ik zou er rekening mee houden, maar ik denk toch dat ik die van DX koop omdat deze geen spaningsregelaars nodig heeft (hij werkt op 12v dus kan zo aan de accu). :P
[/quote]

Ze doen het allebij op 12v alleen bij beide zit een spanningsverlager naar 5v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Hallo, ik ga binnekort me kistradio update.

Ik heb nu de speakers Boschmann g-5532s
Zal mijn kist beter klinken met de Sony XS-F1337SE (http://www.barrato.nl/?prodid=714881)

Of zijn er nog betere speakers van max ~35eu met een diameter van <13cm

Mvg,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pespre schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:17:
Hallo, ik ga binnekort me kistradio update.

Ik heb nu de speakers Boschmann g-5532s
Zal mijn kist beter klinken met de Sony XS-F1337SE (http://www.barrato.nl/?prodid=714881)

Of zijn er nog betere speakers van max ~35eu met een diameter van <13cm

Mvg,
Peter
Hallo Peter,
Ik ga deze speakers ook gebruiken voor mijn kistradio. Ik vind het goede speakers met goede Bas en de lage tonen zijn ook goed te horen. Ze zijn wel wat beter dan de speakers die je nu hebt, maar als je echt goede speakers wilt moet je voor pioneer gaan.
Suc6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:45
Na 2 kratradio's gebouwd te hebben wil ik een nieuwe bouwen met een tk2050.
Ik heb thuis 2 trafo's die 12V en 10A leveren, nu is mijn vraag of ik deze in serie kan schakelen en 24V,10A kan krijgen zonder dat ik gelijk mijn trafo's kapot maak ;)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5vtyy9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn het echt trafo's (+ gelijkrichters) of zijn het schakelende voedingen? In het eerste geval kan het, in het tweede geval niet. Was iets dat bij schakelende voedingen de min is verbonden met de aardaansluiting ofzoiets (dat kan je overigens niet met een multimeter meten).

[ Voor 74% gewijzigd door TBTL op 14-05-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
TBTL schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:01:
Zijn het echt trafo's (+ gelijkrichters) of zijn het schakelende voedingen? In het eerste geval kan het, in het tweede geval niet. Was iets dat bij schakelende voedingen de min is verbonden met de aardaansluiting ofzoiets (dat kan je overigens niet met een multimeter meten).
Bedankt voor je reactie, ik heb deze voeding (net iets ander type maar dat maakt niet uit denk ik)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/wv6g6d.jpg

Bij de specs zie ik dit,

12V 10A Single Output Switch Switching Power Supply
The 12V 10A Switch Power Supply has wide input voltage range, steady and precise output voltage.
Full load burn-in test.
Over current, over voltage, short circuit protection.
Low output ripple and yawp.

Input voltage: 85~264VAC
Input frequency: 47/63hZ
Input surge: cold, 20A@120VAC
Output voltage: 12V
Output current: 10A
Output voltage adjustment range: ±10%
Size: 199*99*42mm
Weight: 600g

Ik denk dat dit een schakelende voeding is, is het helemaal onmogelijk om 24V te krijgen of is er nog een optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik verwacht eigenlijk dat dit geen probleem is. Ze zijn verder ook beide hetzelfde, dus de maximum stroom die je mag trekken blijft ook exact hetzelfde.

De input en output zijn in schakelende voedingen vrijwel altijd gescheiden, dus deze zou je gewoon in serie mogen zetten. Zorg er voor de zekerheid wel voor dat de behuizingen elkaar niet kunnen raken.

[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 14-05-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe groot zo'n li-ion accu van ebay is?
dan bedoel ik de 9800 AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:07:
weet iemand hoe groot zo'n li-ion accu van ebay is?
dan bedoel ik de 9800 AH.
10,5 x 6 x 2,8 cm, ongeveer 320 gram zwaar.
De capaciteit? Ongeveer 3000mAh gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 AH???

dan heb je er dus eigenlijk geen **** aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:14:
3 AH???

dan heb je er dus eigenlijk geen **** aan...
Da's niet waar. Een versterker is al snel zuiniger dan je denkt, en voor €25 is 3AH nog best veel. Vereglijk dat maar eens met een laptopaccu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja oke dat is zeker waar, de grote en gewicht speelt alleen bij mij een iets grotere rol.
maar zal deze versterker een TA2024 ook weinig verbruiken?

http://www.ebay.com/itm/S...3f16e65d98#ht_5185wt_1030

ik weet dat de TA2024 niet veel stroom verbruikt maar deze ziet er heeel anders van binnen uit. heeft dat enige invloed op het stroomverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:19:
ja oke dat is zeker waar, de grote en gewicht speelt alleen bij mij een iets grotere rol.
maar zal deze versterker een TA2024 ook weinig verbruiken?

http://www.ebay.com/itm/S...3f16e65d98#ht_5185wt_1030

ik weet dat de TA2024 niet veel stroom verbruikt maar deze ziet er heeel anders van binnen uit. heeft dat enige invloed op het stroomverbruik?
Dit is simperwel een ta2024 in een errug mooi doosje (en daar betaal je ook voor zie ik). Energieverbruik zal hetzelfde zijn, je haalt met de '9800mAh'-accu op laag volume rustig 30 uur ermee, misschien wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow echt? ik was namelijk van plan om er 2 van die 9800AH's in te zetten. maar dat lijkt me dus niet nodig:D

maar ik ga deze TA2024 op 2 oude speakertjes van logitech zetten uit een pure-fi anywhere 2
ik heb het even opgezocht en daar vond ik dit:
http://forums.logitech.co...nywhere-2-RMS/td-p/451409
kan ik daar een TA2024 op aansluiten? ik neem namelijk aan dat dat gewoon zou kunnen? als ik de versterker niet vol openzet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Laatst online: 02-12-2024
30 uur is misschien wat veel. Een 7Ah accu haalt op normaal niveau 10-15u muziek, dus een '9800Ah' (die eigelijk meer een 3Ah accu is) zal iets van een 4-7u halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Inderdaad, ligt nogal aan het volume. Als omgevings geluid haalde ik met mijn loodaccu ook 30 uur +.

Maar heel wat jaar terug toen ik nog 2 7Ah accu's parallel had in Renesse haalde ik op hoger volume nog maar zo'n 20 uur met 2 accu's(14Ah). Volume is enorm belangrijk hiervoor.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 14-05-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nou al even te zoekn maar vraag het toch maar even hier, kan iemand misschien een linkje posten met een li-ion accu met een eu stekker?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
jeroenjeroen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:35:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb deze voeding (net iets ander type maar dat maakt niet uit denk ik)

Bij de specs zie ik dit,
The 12V 10A Switch Power Supply has wide input voltage range
Dat is inderdaad een schakelende voeding. Ik meen gelezen te hebben dat je de meeste schakelende voedingen niet zomaar in serie kan zetten. Ik zou zeggen: googel er eens op. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 14-05-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
TBTL schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:20:
[...]
Dat is inderdaad een schakelende voeding, de meeste schakelende voedingen kan je niet zomaar in serie zetten!
Hoezo niet dan?
alfaleader schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:31:
30 uur is misschien wat veel. Een 7Ah accu haalt op normaal niveau 10-15u muziek, dus een '9800Ah' (die eigelijk meer een 3Ah accu is) zal iets van een 4-7u halen.
Ik ga dit toch maar eens testen wat het gemiddeld verbruik nu is bij een TA2024. Inmiddels een testopstelling gemaakt, nu nog testen :).

Bij maximum volume zit het verbruik gemiddeld nu op zo'n 500mA, bij een ongemodde TA2024. Met mijn laptop bijvoorbeeld was het mogelijk om 2A continu te vragen!

Ik zal proberen hier een duidelijke tabel van te maken, met volume tov verbruik. Van de week eens een dB testen lenen dus :). Natuurlijk enkel te gebruiken als richtlijn.

[ Voor 64% gewijzigd door wesleytjuh op 14-05-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik zie op internet steeds langskomen dat dat niet kan, omdat de massa van de uitgang verbonden is met de behuizing / de aardaansluiting ofzo massa van de ingang, wat dat ook moge zijn.

Edit ^

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 14-05-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
TBTL schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:38:
[...]
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik zie op internet steeds langskomen dat dat niet kan omdat de massa van de uitgang verbonden is met de behuizing / de aardaansluiting.
Tja zolang de ground van de output gescheiden is van de input mag het geen probleem zijn. in 95% van de gevallen is het ook zo, maar het is natuurlijk moeilijk te zeggen over deze voeding. Zolang je de aarde niet aansluit/behuizingen los van elkaar staan lijkt mij het geen probleem. Ik heb net ook even snel wat gegoogled en dat bevestigd dit, maar alleen als de ground gescheiden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
wesleytjuh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:42:
[...]

Tja zolang de ground van de output gescheiden is van de input mag het geen probleem zijn. in 95% van de gevallen is het ook zo, maar het is natuurlijk moeilijk te zeggen over deze voeding. Zolang je de aarde niet aansluit/behuizingen los van elkaar staan lijkt mij het geen probleem. Ik heb net ook even snel wat gegoogled en dat bevestigd dit, maar alleen als de ground gescheiden is..
TBTL schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:38:
[...]
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik zie op internet steeds langskomen dat dat niet kan, omdat de massa van de uitgang verbonden is met de behuizing / de aardaansluiting ofzo.
Ik heb ook even ''gegoogled'' en vind het ook hetzelfde, maar ik ga denk ik toch voor een nieuwe 24V voeding, lijkt me een stuk makkelijker :) Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Ik heb een accusafe in mijn ammobox. Aan deze accusafe zit de TA2024 en een usb oplader.

Is het mogelijk om de ruis weg te krijgen bij het laden en afspelen tegelijk?
Verbruikt de TA2024 veel in idle (dus zonder iets af te spelen, maar als alleen iets aan het opladen is). Is het de moeite om een uit schakelaar te maken voor de TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
alfaleader schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:14:
Ik heb een accusafe in mijn ammobox. Aan deze accusafe zit de TA2024 en een usb oplader.

Is het mogelijk om de ruis weg te krijgen bij het laden en afspelen tegelijk?
Verbruikt de TA2024 veel in idle (dus zonder iets af te spelen, maar als alleen iets aan het opladen is). Is het de moeite om een uit schakelaar te maken voor de TA2024?
Ik heb het net even voor je gemeten, ik kom op 72mA uit in standby. Dit zou dus een volle 7Ah accu in 100 uur leeg trekken. Maar omdat je een AccuSafe hebt is dit dus inderdaad alleen als de accu aan het opladen is, maar in dit geval zit de TA2024 aan een voeding verbonden.
Het is vaak wel verstandig om tussen de lader een schakelaar te zetten. Dit omdat de laders vaker een stroom vragen wanneer deze nog wel op de accu aangesloten zitten maar niet op het lichtnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Ok, voor de TA2024 moet er dus geen schakelaar. Voor de lader staat er wel een schakelaar.

Ken je een oplossing voor de ruis? Ik heb alle topics doorlezen maar niet direct iets gevonden (wel voor ik deze vraag had, dus misschien er over gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
@wesleytjuh

volgensmij staat er in de startpost nog een fout bij de 3,5mm jack plug? :P
Ik heb zelf ook nog een tutorial gemaakt over het maken van een splitter hier staat ook alle info die nodig is nog eens in. De tutorial is hier te vinden:

http://www.duken.nl/forum...__pid__285527#entry285527

Dan even een algemene vraag,
Ik heb via marktplaats het volgende gekocht:

condensator:
kicker 1,500,000 uF 20v dc

Subwoofer:
Hifonics BXi12BP

Versterker:
Hifonics ZS6400

nu zat ik alleen met de vraag iemand een tip welke accu ik het beste kan gebruiken met deze versterker?
Link of iets dergelijks of gewoon het aanbevolen aantal Ampere? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakk schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:55:
@wesleytjuh

Ik heb zelf ook nog een tutorial gemaakt over het maken van een splitter hier staat ook alle info die nodig is nog eens in. De tutorial is hier te vinden:

Ik via marktplaats het volgende gekocht:

condensator:

Subwoofer:
Hifonics BXi12BP

Versterker:
Hifonics ZS6400

nu zat ik alleen met de vraag iemand een tip welke accu ik het beste kan gebruiken met deze versterker?
ik heb zelf een grote kist gebouwd met 2 jbl versterkers, en daar gebruik ik een 40AH accu voor.
het is genoeg en net te tillen.

YouTube: how to build a homemade speaker box v.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Dat is gewoon een autoaccu die jij gebruikt hent ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, het was een oude reserve accu voor een of ander apparaat, ik heb hem via acim accubedrijf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Wat heb je ervoor betaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 euro, het was en is nog steeds een prima accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
alfaleader schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:31:
Ok, voor de TA2024 moet er dus geen schakelaar. Voor de lader staat er wel een schakelaar.

Ken je een oplossing voor de ruis? Ik heb alle topics doorlezen maar niet direct iets gevonden (wel voor ik deze vraag had, dus misschien er over gelezen)
Ik moet mezelf even verbeteren:
Wanneer je inderdaad aan het laden bent, is de voeding verbonden met de TA2024, en staat de TA2024 dus aan. Wanneer de TA2024 aanstaat terwijl je geen bron aangesloten hebt kan deze ruis veroorzaken, zeker met 2 schakelende voedingen/laders. Bedoel je deze ruis? In dat geval is een schakelaar bij de TA2024 ook wenselijk.
freakk schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:55:
@wesleytjuh

Ik heb via marktplaats het volgende gekocht:

condensator:

Subwoofer:
Hifonics BXi12BP

Versterker:
Hifonics ZS6400

Ik beheer de topicstart niet, maar ik zal het even doorgeven! Binnenkort misschien ook maar eens vragen of ik de topicstart mede kan beheren. Ben van plan om binnenkort een hoop tutorials te schrijven, samen met stekeltje, maar eerst maar eens verhuizen ;).

Nette tutorial trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
@alie480

Ik zag er een van 24 ah 12v voor 10 euro bij die zaak wat jij zei. Woon jij daar toevallig in de buurt?

@wesleytjuh

oah ik dacht van wel haha mijn fout..
Ben benieuwd wat voor tutorials je wil gaan maken ligt me er maar eens over in als je zou willen ;)

Misschien ook een idee om die tutorial van mij erbij te plaatsen :P

[ Voor 53% gewijzigd door freakk op 14-05-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:03:
ik zit nou al even te zoekn maar vraag het toch maar even hier, kan iemand misschien een linkje posten met een li-ion accu met een eu stekker?
thnx
Volgens mij word er bij de meeste een verloopstekkertje meegeleverd, bij die van mij iig wel. Klein druppeltje lijm ertussen en je raakt em ook niet meer kwijt :)
http://www.mixmelot.com/sku-20856
Edit: de oplader die je hier op de 4e foto ziet is dus niet exact wat er geleverd wordt, maar close enough ;)
Edit2: oja, ik had eerder al een foto van de lader gepost, maar dan in stukjes. Links is wat wordt meegeleverd: http://i.imgur.com/tmC3r.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Peetz0r op 14-05-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.T.E.R. schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:59:
[...]

Volgens mij word er bij de meeste een verloopstekkertje meegeleverd, bij die van mij iig wel. Klein druppeltje lijm ertussen en je raakt em ook niet meer kwijt :)
http://www.mixmelot.com/sku-20856
Edit: de oplader die je hier op de 4e foto ziet is dus niet exact wat er geleverd wordt, maar close enough ;)
Edit2: oja, ik had eerder al een foto van de lader gepost, maar dan in stukjes. Links is wat wordt meegeleverd: http://i.imgur.com/tmC3r.jpg
super bedankt. dit zocht ik idd, het is ook nog eens 10 dollar goedkoper dan op ebay:p

@freakk
nee ik moet 1,5 uur rijden om naar deze winkel te gaan. maar was er destijds toevallig in de buurt dus ik ging er even langs. maar let er wel op het zijn geen nieuwe accu's ze zijn al eens gebruikt en hebben dus een kortere levensduur. ik heb er 2 jaar terug 2 12v 6AH voor 9 euro per stuk gekocht. die beginnen nu al tekens te geven dat ik beter nieuwe kan kopen maar goed ze hebben mij 2 jaar lang veel luisterplezier gegeven dus ik mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ja,ik zag ind dat het een gebruikte accu is maar ik zal eens kijken of ze ook aan verzenden doen want ik woon er aardig ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollan43
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08-2023
Ik ben afgelopen weekend een paar uurtjes aan de slag gegaan van mijn kist en het leek me wel leuk om in ieder geval een kleine update te geven.

De interne componenten zijn/worden als volgt.
  • Auto Accu
  • MCA 200 auto versterker
  • MPL-1 van JB systems als mp3/radio
  • een schakelaar voor het kiezen tussen de MPL & 3,5mm
  • 2x Pioneer TS-A6900
  • 2x Pioneer CS-V627
  • Accusafe V3.0
  • Druppellader 600 mAh ( Om lekker langzaam te laden :P )
  • Voeding 4A 12V
  • 2x USB oplaadpunt
Verzameling waar alles komt: Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door hollan43 op 15-05-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hollan43

zijn die Pioneer TS-A6900 speakers een beetje goed?
ik ben namelijk nog steeds opzoek naar goede speakers.
kunnen jullie wat aanraden? En heeft het zin om duurdere speakers te nemen of hoor je dat verschil bijna niet op een ta2024 versterker?
mvg Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollan43
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:47:
@hollan43

zijn die Pioneer TS-A6900 speakers een beetje goed?
ik ben namelijk nog steeds opzoek naar goede speakers.
kunnen jullie wat aanraden? En heeft het zin om duurdere speakers te nemen of hoor je dat verschil bijna niet op een ta2024 versterker?
mvg Jim
Nou ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik het tot op heden nog niet weet!

Ik heb deze speakers bij de autosloop gehaald en weet nog niet hoe ze klinken in de kist (Los wel).Wanneer ik een test heb gedaan zal ik het aan je laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Op kistradio.nl staat dat alle backorders voor 13-5-2012 uitgeleverd zouden worden.
Ik heb op 1 april mijn bestelling geplaatst en bij status van mijn bestelling staat alsnog "in behandeling, betaald".
Kan iemand hier een verklaring voor geven?

Mvg,
The Builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
Nog 1 vraagje voordat ik ga beginnen met mijn kratradio, heeft iemand ervaringen met de Pioneer TS-A2013 speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:09:
Hallo,

Op kistradio.nl staat dat alle backorders voor 13-5-2012 uitgeleverd zouden worden.
Ik heb op 1 april mijn bestelling geplaatst en bij status van mijn bestelling staat alsnog "in behandeling, betaald".

Mvg,
The Builder
Ja, er staat "De meeste backorder zullen uitgeleverd worden voor 13-5-2012". Waarschijnlijk heb jij net pech en moet je nog een paar dagen wachten. Komt goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 15-05-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je eigenlijk zien of je li-ion accu vol is?
Ik heb hem verder nog gewoon standaard met de bijbehorende lader.
Weet niet wat de laadtijd ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
even een gedachte die ik had misschien of iemand me kan vertellen ofdat dit klopt.

stel je hebt 4 speakers van 4 ohm je maakt 2 setjes van 2 speakers door deze in serie te schakelen
dan krijg je dus 4+4 is 8 ohm per setje.
als je deze 2 dan vervolgens parallel aan de versterker aansluit klopt het dan dat je dan het totaal dus weer terugbrengt naar 4 ohm? dus 1 set van 4 ohm overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:09:
Hallo,

Mvg,
The Builder
Tja, op zijn site staat dat de meeste order dan uitgeleverd worden, het zou kunnen dat jouw order hier niet tussen zit. Even afwachten nog ben ik bang.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:00:
Hoe kun je eigenlijk zien of je li-ion accu vol is?
Ik heb hem verder nog gewoon standaard met de bijbehorende lader.
Weet niet wat de laadtijd ongeveer is.
Je hebt zo'n standaard li-ion van ebay toch? Deze laders zijn dacht ik 300mA, dus met een 6800mAh accu zou dit zo'n 23 uur duren. Een volle li-ion cel is 4.1-4.2V dus een vol pakket met 3 cellen zou 12.3-12.6V moeten meten.
freakk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:08:
even een gedachte die ik had misschien of iemand me kan vertellen ofdat dit klopt.

stel je hebt 4 speakers van 4 ohm je maakt 2 setjes van 2 speakers door deze in serie te schakelen
dan krijg je dus 4+4 is 8 ohm per setje.
als je deze 2 dan vervolgens parallel aan de versterker aansluit klopt het dan dat je dan het totaal dus weer terugbrengt naar 4 ohm? dus 1 set van 4 ohm overhoud.
Klopt helemaal :). Je vermogen neemt nu natuurlijk niet op magische wijze toe, maar je verdeelt het vermogen over de 4 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
haha nee oke dat snap ik maar wat zou dan slimmer zijn als je 2 aansluitingen hebt en 4 speakers aan wil sluiten.

1. de manier hoe ik het hierboven zei dan kan je eventueel op 2de aansluiting nog eens hetzelfde doen.

2. Door 2 speakers op elke aansluiting parallel aan te sluiten

3. Door 2 speakers op elke aansluiting in serie aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:17:
haha nee oke dat snap ik maar wat zou dan slimmer zijn als je 2 aansluitingen hebt en 4 speakers aan wil sluiten.

1. de manier hoe ik het hierboven zei dan kan je eventueel op 2de aansluiting nog eens hetzelfde doen.

2. Door 2 speakers op elke aansluiting parallel aan te sluiten

3. Door 2 speakers op elke aansluiting in serie aan te sluiten.
In principe kan alleen optie 1.
Optie 2: te hoge belasting voor de versterker
Optie 3: Kan, maar door de lage belasting (8 ohm) heb je minder vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
wesleytjuh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:16:
[...]

In principe kan alleen optie 1.
Optie 2: te hoge belasting voor de versterker
Optie 3: Kan, maar door de lage belasting (8 ohm) heb je minder vermogen
ja heb het ooit parallel gezet op mijn radio die op pc staat aangesloten maar toen had ik er nog geen verstand van staat misschien al 2/3 jaar zo.
Dan moet ik morgen na me examen het maar even omgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik wil dus nu een nieuw kistje gaan maken maar daar moet ik eerst wat onderdelen voor bestellen,
ik heb dus de speakertjes uit een pure-fi anywhere 2 van logitech gehaald
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1zlt6ye.jpg
dat batterijtje is als referentie het is een AAA batterij.
zou ik deze speakertjes op een TA2024 kunnen aansluiten?

dit zei logitech zelf:
http://forums.logitech.co...nywhere-2-RMS/td-p/451409

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Ik weet dat je een loodgelaccu op zijn kant mag plaatsen maar moet deze rechtop worden opgeladen of kan deze ook op zijn kant worden opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Pespre schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:49:
Ik weet dat je een loodgelaccu op zijn kant mag plaatsen maar moet deze rechtop worden opgeladen of kan deze ook op zijn kant worden opgeladen?
Het liefst rechtopstaand opladen. Waarschijnlijk om eventuele gel in die accus niet in het overdrukventiel te laten lopen, waardoor het teveel aan waterstof bij overladen niet kwijt kan en de gel er uit drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Je kan deze aansluiten op de TA2024, wel misschien een extra weerstand (of trimpot) aansluiten of je zal de boxen makkelijk opblazen.
Voor TA2024 heb je minimum 8,5V nodig, normaal is 12V. Dus reken maar uit hoeveel AAAs je nodig hebt (voltage verschilt per batterij met het type, oplaadbaar of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfaleader schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:54:
Je kan deze aansluiten op de TA2024, wel misschien een extra weerstand (of trimpot) aansluiten of je zal de boxen makkelijk opblazen.
Voor TA2024 heb je minimum 8,5V nodig, normaal is 12V. Dus reken maar uit hoeveel AAAs je nodig hebt (voltage verschilt per batterij met het type, oplaadbaar of niet)
nee ik sluit er waarschijnlijk 2 van die 9800AH li-ion accu's op aan. het AAA batterijtje was om de grootte van de speakertjes te laten zien:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Ok, makes sense :)

Ik zou wel tussen de ta2024 en je input 2 trimpots zetten. Zo kan je de maximale inputwaarde instellen zonder je boxen op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11
Iemand nog een TA2024 nodig? Heb er 2 liggen hier thuis, de versie met groene printplaat en rode elco's, en de zwarte versie (sure electronics).

Ik gebruik m'n kratradio niet meer, dus ze mogen voor een mooi prijsje weg.

Verkocht!

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:14:

Je hebt zo'n standaard li-ion van ebay toch? Deze laders zijn dacht ik 300mA, dus met een 6800mAh accu zou dit zo'n 23 uur duren. Een volle li-ion cel is 4.1-4.2V dus een vol pakket met 3 cellen zou 12.3-12.6V moeten meten.
Lol, zolang?
Ik vermoed ook niet dat de echte waarde 6800mah is.
Jammer dat de lader het niet aangeeft als hij vol is.
Zou toch wel fijn zijn om te weten hoelang het duurt voordat je weer een volle accu hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Lol, zolang?
Ik vermoed ook niet dat de echte waarde 6800mah is.
Jammer dat de lader het niet aangeeft als hij vol is.
Zou toch wel fijn zijn om te weten hoelang het duurt voordat je weer een volle accu hebt :P
Edit: Eehm, ik sta nog onder "stekeltje" ingelogd, ik wilde eigenlijk onder mijn eigen account poste, "wesleytjuh"

Binnenkort staat op de planning dat ik de echte capaciteit ga testen, maar vooralsnog kan je uitgaan van zo'n 3000mAh volgens de ervaring van andere. Dan zou het zo'n 8 uur duren om tot 80% te laden, en de laatste 20% duurt (in het geval van een goede lader) ook nog eens een aantal uur (3-5uur)

[ Voor 8% gewijzigd door Stekeltje op 16-05-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Daarnet mijn chinese rommel maar ff getest op een paar speakertjes van een Imac G4 (ronde bolletjes in doorzichtig plexi..) en klinkt best aardig :) kreeg 't eerst niet normaal werkend maar dat bleek door de gebruikte voeding te komen (voeding uit een dvd speler geloof ik). De Dealextreme mp3 speler leek alleen geen van mijn usb sticks te slikken terwijl die het toch echt doen.. maar eens een andere keer naar kijken, nu eerst slapen :P

Chinese rommel:
Amp: SKU93121
MP3: SKU57558
12v=>5v voor mp3 ding: SKU34040
"9800mah" accu: SKU90998

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
TweakMaster schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:21:
[...]
De Dealextreme mp3 speler leek alleen geen van mijn usb sticks te slikken terwijl die het toch echt doen.. maar eens een andere keer naar kijken, nu eerst slapen :P
[...]
Welk filesystem zijn je usb-sticks? Het zou best kunnen dat jouw chinese rommel alleen fat32 kan lezen, en dat je usb-sticks tegenwoordig ntfs (of nog iets anders) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEETIKVEEEL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 16:49
Kan iemand mij uitleggen waar de waarde van 50 - 100k voor de volume potmeter vandaan komt. Ik neem aan dat het iets met ingangsimpedantie te maken heeft?

Ik dacht dat de waarde niet uitmaakte omdat je hem alleen als een spanningsdeler gebruikt. Dus een 4k7 potmeter gekocht, maar die zal dan niet voldoen lijkt mij?

[ Voor 15% gewijzigd door WEETIKVEEEL op 17-05-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
50k is een mooie waarde, niet zo hoog dat dat er te veel ruis is, maar ook niet zo laag dat de bron (bijv. mp3-speler) onnodig zwaar wordt belast.

Een potmeter van 4k7 voldoet prima, maar hij moet wel logaritmisch zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door TBTL op 17-05-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik heb even een vraag het was maar een idee geen idee of het werkt maar ik heb een splitter gemaakt en dan word het vermogen toch wel verzwakt neem ik aan. Wat nou als ik een elco op op het kanaal van de rechter en linker speaker zet word dit verlies dan tegengegaan of slaat het totaal nergens op wat ik nu zeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Waarvoor heb je een splitter gemaakt?

Een versterker zet een bepaalde spanning op zijn uitgang. Sluit je daar meerdere luidsprekers op aan (met een splitter), dan gaat de versterker gewoon meer stroom leveren. Het vermogen per luidspreker blijft gelijk.
Een lamp gaat ook niet zwakker branden als je meerdere lampen via een stekkerdoos op het stopcontact aansluit. :)

Hetzelfde verhaal geldt als je meerdere dingen met een splitter aansluit op een mp3-speler.

[ Voor 57% gewijzigd door TBTL op 17-05-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEETIKVEEEL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 16:49
TBTL schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:38:
50k is een mooie waarde, niet zo hoog dat dat er te veel ruis is, maar ook niet zo laag dat de bron (bijv. mp3-speler) onnodig zwaar wordt belast.

Een potmeter van 4k7 voldoet prima, maar hij moet wel logaritmisch zijn.
maar aangezien het een factor 10 scheelt.
betekend dit dat de versterker dan meer stroom trekt van mijn MP3 speler?

[ Voor 23% gewijzigd door WEETIKVEEEL op 17-05-2012 13:26 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink