nelsch schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:40:
hmmm, ik kan hier niet zo goed uit opmaken wat voor component waar zit, daar is wesley beter in dan mij/ echter kan ik je beter advies geven vanuit de audiofiele stelregels. En vanuit daar kan ik je aan raden om je paden waar het vermogen over heen gaat zo veel mogelijk te scheiden van je signaal paden(ivm storingen en vooral ruis, dit komt terug in je THD(total harmonic distortion) waarde). als het even kan moet je ook proberen te vermeiden dat paden zich kruisen, dan zit je direct aan een meerlaags pcb en dat is duurder om te laten maken, en ook moeilijker om zelf te maken. Ook een fout van een aantal elektrotechnisi die ik op de opleiding heb zien maken, een vermogen ic heeft een koelblok nodig, hou er rekening mee dat het koelblok fysiek moet passen en dat er bv geen condensator oid in de weg zit.
verder zou ik het wel leuk vinden om te weten wat je hier mee wil doen? welke speakers? heb je hier t/s parameters van? wat wil je er mee gaan doen? en hoe zit je kast er uit(bv als je een reflex kast hebt heeft de plaats en vorm van je pijp direct invloed)
gr niels
Bedankt voor deze waardevolle reactie.
Ik heb trouwens wel ergens een paar kruisingen echter de rode lijnen moeten bruggen voor stellen die ik dan op de opp maak.
Ik had ook gekeken naar de ic, soort aangezien ze geen koelblok nodig hebben gezien:
http://sound.westhost.com/project09.htm
Echter heb ik wel al wat gekeken naar soorten koelblokken kwa formaat en warmte afvoer, bleek nog behoorlijk ingewikkeld te liggen.
Wat ik er mee wil doen.
Ik wil het gebruiken als een filter

maar de mijne ontworpen bordje heb ik een beetje ruimer genomen voor de gemakkelijk heid en er zit ook een extra high pass filter op als bedoeling dat die alles boven b.v. 70 hz doorlaat, met als bedoeling dat het minder energie kost, aangezien je de bass onder 70 hz niet echt nodig hebt ( mijn pc speakerrs redden het niet en ik heb er geen probleem mee ) en zo heb ik wel goed gekeken hoe ik de high-pass filter aansluit dat die b.v. niet erachter moet.
Ik wil een kistradio maken, de speakers die ik gebruik ( tweeters en woofers ) zijn:
tweeters: beyma cp 22 2 stuks
woofers: kevlar speakers maar ik weet niet echt meer welke, in ieder geval niet te dure ook 2 stuks
Mijn idee over de kast, die ik nog niet heb alhoewel ik al wel houten platen heb, is eigenlijk gebaseerd op dit project:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=184761
Heb er veel van geleerd.
En de mijne zal wel iets groter worden waarbij de midden kabine word gebruikt voor de electronica, en de overige cabines worden aparte ruimtes voor de speakers.
Door de wat kleine formaten gebruik ik geen bass-reflex poort, ik zie het vaak ook niet altijd worden gebruikt dus lijkt me geen probleem, en dat leek me ook iets te moeilijk / te veel gedoe om daar mee bezig te zijn.
Zo een heel verhaal, waar ik kort even op wou ingaan.
mvg,
kevin