Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.429 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:35
jochem92 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:38:
je moet niet laden en spelen tegelijk (op de lader dan), daar heb ik ook al een accu en een lader mee gesloopt
Daarom schetste ik hiervoor ook een redelijk rampscenario :p

Dus voor de duidelijkheid, wat kan ik er aan doen dat mijn versterker automatisch wordt ingeschakeld wanneer ik de lader aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
P.E.T.E.R. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:44:
[...]

Daarom schetste ik hiervoor ook een redelijk rampscenario :p

Dus voor de duidelijkheid, wat kan ik er aan doen dat mijn versterker automatisch wordt ingeschakeld wanneer ik de lader aansluit?
Een schakeling met een DPDT schakelaar/AccuSafe. Wat je wilt is een apparte lader en een apparte voeding. Een lader als deze(lage kwaliteit) zou ik niet willen aanraden om ook als voeding te gebruiken, sowieso is de stroom te laag met 0.35A om en een li-ion te laden en een TA2024 of iets dergelijks te voorzien.
Een lader met een hogere stroom gebruiken is daarintegen weer slecht voor je li-ion wanneer je versterker niet actief is en de cellen dus de volledige stroom krijgen.

Je wilt dit dus echt scheiden met een schakeling
Of lader op de accu, voeding op de versterker
Of accu op de versterker, de rest los gekoppeld

In de startpost staat een schakeling met een DPDT schakelaar die dit doet, en de AccuSafe doet hetzelfde maar dan automatisch + extra protectie tegen een te lage accuspanning.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Thalent schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Ja maar als ik de mp4 speler apart van stroom voorzie, dus met een tweede lithium batterij heb ik er geen last van.
is aardlus.
Wat als je een extra aarde of min naar de zijkant van je behuizing legt van je MP4 speler en die op de aarde/behuizing/min van de versterker aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wesleytjuh schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Een schakeling met een DPDT schakelaar/AccuSafe. Wat je wilt is een apparte lader en een apparte voeding. Een lader als deze(lage kwaliteit) zou ik niet willen aanraden om ook als voeding te gebruiken, sowieso is de stroom te laag met 0.35A om en een li-ion te laden en een TA2024 of iets dergelijks te voorzien.
Een lader met een hogere stroom gebruiken is daarintegen weer slecht voor je li-ion wanneer je versterker niet actief is en de cellen dus de volledige stroom krijgen.

In de startpost staat een schakeling met een DPDT schakelaar die dit doet, en de AccuSafe doet hetzelfde maar dan automatisch + extra protectie tegen een te lage accuspanning.
Denk je dat er in mijn kratje nog ruimte is voor een accusafe? Zonee, wanneer komt en een accusafe-mini?

Tot die tijd moet ik er gewoon op letten dat er geen input en lader tegelijk zijn aangesloten, zodat het verbruik van de versterker zo laag mogelijk is tijdens het laden, en er verder op vertrouwen dat de ontladingsbeveiliging van de accu blijft werken todat er een meer beveiliging mogelijk is.

Ondertussen wil ik natuurlijk de 0,35A lader, 1A voeding en een accusafe in zo weinig mogelijk ruimte proppen. Wat zijn de afmetingen van de huidige accusafe? Zou het kunnen om een accusafe, lader en voeding op een printje te integreren?
Misschien een kleine versie voor dit soort li-ions en een grotere versie (met een 1A lader en 4A voeding) voor grotere lood(gel)-based projecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu bezig met een klein kistje,
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/am9j4m.jpg
(k*t kwaliteit van die macbook airs..)
maargoed ga nog een kistje maken met de speakertjes van een logitech pure-fi 2
die was toch al stuk en heb de speakertjes eruit gehaald.
ga er dit allemaal voor gebruiken:

http://www.ebay.com/itm/M...1c2123993d#ht_1724wt_1030

http://www.ebay.com/itm/D...5647e15022#ht_3084wt_1030

http://www.ebay.com/itm/N...27c429bc98#ht_3461wt_1264

http://www.ebay.com/itm/W...0962313960#ht_6360wt_1030

http://www.ebay.com/itm/C...3f167365df#ht_3676wt_1264

moet lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
P.E.T.E.R. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Denk je dat er in mijn kratje nog ruimte is voor een accusafe? Zonee, wanneer komt en een accusafe-mini?

Tot die tijd moet ik er gewoon op letten dat er geen input en lader tegelijk zijn aangesloten, zodat het verbruik van de versterker zo laag mogelijk is tijdens het laden, en er verder op vertrouwen dat de ontladingsbeveiliging van de accu blijft werken todat er een meer beveiliging mogelijk is.

Ondertussen wil ik natuurlijk de 0,35A lader, 1A voeding en een accusafe in zo weinig mogelijk ruimte proppen. Wat zijn de afmetingen van de huidige accusafe? Zou het kunnen om een accusafe, lader en voeding op een printje te integreren?
Misschien een kleine versie voor dit soort li-ions en een grotere versie (met een 1A lader en 4A voeding) voor grotere lood(gel)-based projecten...
De huidige is opzich al best mini, gezien dat deze 100% uit conventionele onderdelen bestaat met een formaat van 40x60. Is echt niet groot :P. Maar wanneer deze uit smd zou bestaan kan het inderdaad nog een stuk kleiner, al zit je wel met het formaat van het relais en de connectoren. Prijstechnisch is SMD alleen niet gunstig voor de schakeling.

AccuSafe + lader + voeding komt eraan, maar eerst komt de AccuSafe+, daarna volgt de rest. Ik heb het momenteel alleen zo druk dat ik niet eens aan de AccuSafe+ toekom, laat staan de rest :+. De plannen liggen er in ieder geval, grotendeels uitgewerkt zelfs. Van de huidige AccuSafe is ook een versie voor li-ion, deze moet enkel nog aan de shop toegevoegd worden.

In totaal kom je dan op een print van 40x60 uit + de lader die relatief klein is + een kleine 2A voeding. Ik denk dat dit wel past toch?

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 07-05-2012 16:21 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:15
Een vraagje over de Accusafe,

Kan ik die ook gebruiken voor een interne en een externe accu te schakelen?
Namelijk een 12aH accu intern. En als de spanning te laag is wil ik naar de externe accu overschakelen van 100aH. Meestal zit het zo. Soms (misschien 1x per jaar) wil ik ook nog een externe voeding aansluiten echter heb al een 220 - 12volt omvormer thuis liggen. dus die kan dan ook gewoon ruim 5A op 12volt leveren. (die 100aH en die 5A voeding worden gebruikt voor koelboxen)

Misschien dat ik even een simpel tekeningetje maak *Gemaakt*

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7098/7006531758_74f3f44ac3_z.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door boombes op 07-05-2012 16:46 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Kan ik de min van de accu en netstroom aanelkaar leggen? Anders moet ik voor elke - kabel een nieuwe lus maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
The Fatal schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:56:
[...]

is aardlus.
Wat als je een extra aarde of min naar de zijkant van je behuizing legt van je MP4 speler en die op de aarde/behuizing/min van de versterker aansluit?
Ik zal het eens proberen bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
boombes schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:25:
Een vraagje over de Accusafe,

Kan ik die ook gebruiken voor een interne en een externe accu te schakelen?
Namelijk een 12aH accu intern. En als de spanning te laag is wil ik naar de externe accu overschakelen van 100aH. Meestal zit het zo. Soms (misschien 1x per jaar) wil ik ook nog een externe voeding aansluiten echter heb al een 220 - 12volt omvormer thuis liggen. dus die kan dan ook gewoon ruim 5A op 12volt leveren. (die 100aH en die 5A voeding worden gebruikt voor koelboxen)

Misschien dat ik even een simpel tekeningetje maak *Gemaakt*

[afbeelding]
Geen enkel probleem, de externe accu dient hier gewoon als externe voeding ;).
Webstarr schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:41:
Kan ik de min van de accu en netstroom aanelkaar leggen? Anders moet ik voor elke - kabel een nieuwe lus maken...
Zolang je aan de laagspanningskant blijft is dit geen probleem. De - is gewoon met allen gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Aah das mooi! Kan ik zegmaar allu - min kabels aan elkaar solderen? Ook de acculader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
heeft iemand ervaring met deze accu? ze zijn 9800Mah (Chinese Amperes)
Ze lijken wel handig omdat er ook een usb 5volt aanluiting op zit.
http://www.dealextreme.co...-black-116268?item=1#open full view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:51
Foutje, vraag al beantwoord

[ Voor 93% gewijzigd door HaNS1443 op 07-05-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Niemand weet hoe je goed die chinese lipo accu's van ebay op kan laden? Met knopje aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De mijne is altijd opgeladen met de accu uit en dat is tot nu toe prima gegaan. Die accu heb ik sinds vorig jaar en hij werkt nog steeds :) Ook op de gok hoor "oh, nu brandt er een ander (aantal) lampje(s) dan toen ik hem inplugde, dus hij zal we vol zijn" :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wolter. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:55:
Ik denk dat de accu vrijwel hetzelfde is als wat ik gekocht heb, maar dan met een 12v>5v adapter erbij, dus als je bijvoorbeeld van plan bent om ook je telefoon op te laden uit dezelfde accu kan het handig zijn. Je betaalt er €5 extra voor, lijkt me redelijk.
[hindsight-mode]Had ik eigenlijk wel moeten doen, want ik heb helemaal geen oplader voor m'n telefoon om mee te nemen 8)7 [/hindsight-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:55:
wat ik mij dus afvraag, kloppen die (chinese amperes) wel?
straks koop ik er een blijk de AH maar de helft te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:47:
[...]

Nope, vaak is het zelfs minder dan de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:47:
[...]

Ze kloppen sowieso niet. Als je een maat voor capaciteit zoekt, kijk dan naar het gewicht. Mijn laptopaccu doet 4400mAh met 500 gram, de chinese '9800mAh' accu is maar 320 gram, dus ik schat em in rond de 3000mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:00:
[...]

Nope, vaak is het zelfs minder dan de helft.
echt???
ja dan blijf ik liever met mijn oude vertrouwde 12v 6ah uur accu'tjes kheb er 2 van dus 12v 12ah meer dan genoeg voor een ta-2020 lijkt me, maar wat ik nog steeds niet weet is hoelang hij in theorie mee zou gaan, ben nog aan het bouwen zometeen nog een laagje grondverf erop en dan morgen de eerste laklaag:D

edit:
kan iemand die zo'n accu bezit de opgemeten getallen op dit forum zetten, want het is super chill allemaal mensen die zo snel reageren, maar "dus ik schat hem in op 3ah" is dan niet helemaal juist, begrijp me niet verkeerd, ik wil voordat ik zo'n li-ion accu koop wel liever even zeker weten wat het echte ah is...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:02:
[...]

echt???
ja dan blijf ik liever met mijn oude vertrouwde 12v 6ah uur accu'tjes kheb er 2 van dus 12v 12ah meer dan genoeg voor een ta-2020 lijkt me, maar wat ik nog steeds niet weet is hoelang hij in theorie mee zou gaan, ben nog aan het bouwen zometeen nog een laagje grondverf erop en dan morgen de eerste laklaag:D

edit:
kan iemand die zo'n accu bezit de opgemeten getallen op dit forum zetten, want het is super chill allemaal mensen die zo snel reageren, maar "dus ik schat hem in op 3ah" is dan niet helemaal juist, begrijp me niet verkeerd, ik wil voordat ik zo'n li-ion accu koop wel liever even zeker weten wat het echte ah is...
Binnenkort plaats ik een uitgebreide review van verschillende li-ion's, om hier eindelijk eens duidelijkheid in te scheppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:11:
[...]

Binnenkort plaats ik een uitgebreide review van verschillende li-ion's, om hier eindelijk eens duidelijkheid in te scheppen :).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:22
Hey ik heb ook een mini kratje gebouwd met heiniken cd kratje, met een TA2024 en Mac Audio Amp 10.2 luidsprekers. Helaas kraakt de speaker bij hoger volume op een rare manier. Zou dit komen omdat de speaker de frequentie niet aan kan? of omdat de versterker meer van de batterijen trekt dan dat de batterijen aankunnen?
Het is aangesloten op 9 AA batterijen van duracell.

speakers:

Frequentiebereik 55-20.000 Hz

[ Voor 5% gewijzigd door jaricool op 07-05-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wesleytjuh schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Zou ik niet via een SPDT (of DPDT?) relais, met de spoel aan de 1A voeding, kunnen schakelen? Dus zo:

Voeding aangesloten:
- Voeding naar versterker
- Lader aan accu
- Accu *niet* aan versterker
- Muziek aan zolang de stekker erin zit

Voeding niet aangesloten:
- Lader niet aangesloten
- Accu aan versterker
- Muziek te schakelen via schakelaar op accu

En dan van de lader en de voeding de behuizing erafslopen, tegenover elkaar tegen de zijkant van het kistje. Beiden netjes via een C7/C8 connector naar buiten en via een relais aan de accu en versterker.

In essentie dus bijna de accusafe, maar dan zonder de beveiliging (ik vertrouw erop dat de accu zichzelf tegen diepontlading beschermt, en de lader door heeft wanneer ie aan het overladen is.

Edit: ik heb alvast de 350mA lader (links) en de 1A voeding (rechts) opengemaakt en naast elkaar gelegd:
http://i.imgur.com/tmC3r.jpg
Sorry voor het onscherpe plaatje, maar een webcam vasthouden met een hand,en handmatig scherpstellen met de andere hand gaat niet. En de camera waarmee ik de andere foto's heb gemaakt is verdwenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Peetz0r op 07-05-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Laatst online: 02-12-2024
Nu ik een usb lader heb ingebouwd in mijn ammoboxradio krijg ik veel ruis als ik oplaad en afspeel tegelijkertijd.

Valt dit op de een of andere manier op te lossen? Zo een filtertje die op veel kabels van voedingen zit? Of een condensator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollan43
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-08-2023
Hee hallo,

Na al heel veel leeswerk en wilde ideeën heb ik toch nog een punt van twijfel.

Ik heb al de beschikking over:
  • 4 x 4ohms boxen van Pioneer (wil deze waarschijnlijk in serie hangen)
  • een MCA-200 (die had ik nog liggen)
  • een autoaccu
  • een accusafe V3.0 ( assembleren was trouwens een makkie, top gemaakt d:)b )
Nou wil ik nog een voeding, acculader en MP3 decoder kopen. Ik zat voor de mp3 decoder te denken aan de MPL-1 van JB systems, voor de voeding aan een min 2A versie.

Maar het gene waar ik nog het meeste over twijfel is de acculader. Ik zie de goedkope allemaal rond de 600ma hangen, wat ik nou graag wil weten is of er meerdere mensen zijn die deze op een auto accu hebben gehangen en wat de ervaringen zijn? is het te doen (laadtijd is natuurlijk erg lang).

De kistradio gaat dan op een steekwagen mee naar de festivals en met kampen! Ons is een beetje Zunig dus ik probeer het budget een beetje in de perken te houden. (Nou weet ik dat de MPL nou niet erg goedkoop is maar ik geil er stiekem gewoon een beetje op! ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
P.E.T.E.R. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:39:
[...]

Zou ik niet via een SPDT (of DPDT?) relais, met de spoel aan de 1A voeding, kunnen schakelen? Dus zo:

Voeding aangesloten:
- Voeding naar versterker
- Lader aan accu
- Accu *niet* aan versterker
- Muziek aan zolang de stekker erin zit

Voeding niet aangesloten:
- Lader niet aangesloten
- Accu aan versterker
- Muziek te schakelen via schakelaar op accu

En dan van de lader en de voeding de behuizing erafslopen, tegenover elkaar tegen de zijkant van het kistje. Beiden netjes via een C7/C8 connector naar buiten en via een relais aan de accu en versterker.

In essentie dus bijna de accusafe, maar dan zonder de beveiliging (ik vertrouw erop dat de accu zichzelf tegen diepontlading beschermt, en de lader door heeft wanneer ie aan het overladen is.

Edit: ik heb alvast de 350mA lader (links) en de 1A voeding (rechts) opengemaakt en naast elkaar gelegd:
http://i.imgur.com/tmC3r.jpg
Sorry voor het onscherpe plaatje, maar een webcam vasthouden met een hand,en handmatig scherpstellen met de andere hand gaat niet. En de camera waarmee ik de andere foto's heb gemaakt is verdwenen.
Wanneer je een DPDT relais hiervoor gebruikt heb je eigenlijk de deluxe versie van een DPDT schakelaar. Dan zit je kwa gemak tussen een DPDT schakelaar en een AccuSafe in ;). Prima toch :)?
alfaleader schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:56:
Nu ik een usb lader heb ingebouwd in mijn ammoboxradio krijg ik veel ruis als ik oplaad en afspeel tegelijkertijd.

Valt dit op de een of andere manier op te lossen? Zo een filtertje die op veel kabels van voedingen zit? Of een condensator?
Deze goedkope DC/DC converters werken met een hoge frequentie wat zomaar eens een hoop ruis op je circuit kunnen gooien. Je zou eens een aantal condensators kunnen toevoegen, bijvoorbeeld een 100nF en een 1uF parallel aan je voeding dichtbij je versterker.
hollan43 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:29:
Hee hallo,

Na al heel veel leeswerk en wilde ideeën heb ik toch nog een punt van twijfel.

Ik heb al de beschikking over:
  • 4 x 4ohms boxen van Pioneer (wil deze waarschijnlijk in serie hangen)
  • een MCA-200 (die had ik nog liggen)
  • een autoaccu
  • een accusafe V3.0 ( assembleren was trouwens een makkie, top gemaakt d:)b )
Nou wil ik nog een voeding, acculader en MP3 decoder kopen. Ik zat voor de mp3 decoder te denken aan de MPL-1 van JB systems, voor de voeding aan een min 2A versie.

Maar het gene waar ik nog het meeste over twijfel is de acculader. Ik zie de goedkope allemaal rond de 600ma hangen, wat ik nou graag wil weten is of er meerdere mensen zijn die deze op een auto accu hebben gehangen en wat de ervaringen zijn? is het te doen (laadtijd is natuurlijk erg lang).

De kistradio gaat dan op een steekwagen mee naar de festivals en met kampen! Ons is een beetje Zunig dus ik probeer het budget een beetje in de perken te houden. (Nou weet ik dat de MPL nou niet erg goedkoop is maar ik geil er stiekem gewoon een beetje op! ) ;)
Geen problemen gehad met het solderen van de 2 transistor behuizingen :+? Ach, zonder die 2 componenten was het solderen weer zo simpel geweest, zo blijft het een beetje een uitdaging :P .

Voor een MCA200 zou ik richting een 3A voeding kijken, een MCA200 wilt af en toe over de 2A heen schieten met hoog volume.

De meeste goedkope acculaders zijn inderdaad allemaal 600mA. Ik weet niet hoe groot je autoaccu is, maar met de meest gebruikte 7Ah accu ben je al ruim 10+ uur aan het laden, dus zeker met een auto accu duurt dit een eeuwigheid. Werken zal het zeker, hoelang het duurt kan je simpelweg uitrekenen door de capaciteit door de laadstroom te delen. Bv 7Ah/0.6= 11.67 uur. Nu is niet niet helemaal waar, want de lader zal niet over het hele laadproces met de maximale stroom laden, het zal eerder richting de 15 uur gaan in de praktijk.
Je zult dus even moeten overwegen of je met deze lang laadtijd kunt leven, een lader met hogere capaciteit is namelijk snel een stuk duurder.

[ Voor 34% gewijzigd door wesleytjuh op 07-05-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb even een schema gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/868/schemar.png
dus een van de 2 schakelaars moet altijd uit staan & en de net voeding moet je kunnen loskoppelen.

ik hoop dat jullie even zeggen of het allemaal klopt en zo, want dan ik ik weer snel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:37:
nou ik heb even een schema gemaakt: [afbeelding]
dus een van de 2 schakelaars moet altijd uit staan & en de net voeding moet je kunnen loskoppelen.

ik hoop dat jullie even zeggen of het allemaal klopt en zo, want dan ik ik weer snel verder :)
Klopt helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkay :)
en als ik nou led lampjes onder de schakelaar wil maken en die aan gaan als de schakelaar aan gaat, hoe moet ik die dan aansluiten. want ik heb wel een idee maar dan branden ze allebei. :? moet ik dan ergens een extra schakelaar plaatsen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister maar eens mijn nieuwe kistje geschilderd:D
ziet r wel mooi uit maar, het is nog niet glad ga vanmiddag maar eens eerst met p600 schuren en dan nog een laagje lak erop. dan nog een met een nog fijnere soort schuren zodat je een mat effect krijgt en dan alle zwart onderdelen erop(speakers, pootjes, plaatje met knopjes en leds etc.)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/mcb58p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollan43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:53:
gister maar eens mijn nieuwe kistje geschilderd:D
ziet r wel mooi uit maar, het is nog niet glad ga vanmiddag maar eens eerst met p600 schuren en dan nog een laagje lak erop. dan nog een met een nog fijnere soort schuren zodat je een mat effect krijgt en dan alle zwart onderdelen erop(speakers, pootjes, plaatje met knopjes en leds etc.)
[afbeelding]
Nestjes hoor!
Maar van welk materiaal heb je het gemaakt? want mdf zuigt al het verf toch gewoon weer op, of heb je eerst de boel in de primer gezet?

In ieder geval is het een mooie kleurstelling rood + Zwart ;)

Geeft mij mooie ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hollan43 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:06:
[...]

Nestjes hoor!
Maar van welk materiaal heb je het gemaakt? want mdf zuigt al het verf toch gewoon weer op, of heb je eerst de boel in de primer gezet?

In ieder geval is het een mooie kleurstelling rood + Zwart ;)

Geeft mij mooie ideeën
dankjewel,
ik heb 0.9 cm hout gebruikt weet niet precies hoe het heet maar met allemaal dunne laagjes op elkaar geplakt...
heel stevig dat wel :D
ik zal als hij af iseind van de week zoiezo wel even een build filmpje maken zodat je de hele build kan zien. ik vind het nu al een super geslaagd projectje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:12:
[...]

dankjewel,
ik heb 0.9 cm hout gebruikt weet niet precies hoe het heet maar met allemaal dunne laagjes op elkaar geplakt...
heel stevig dat wel :D
ik zal als hij af iseind van de week zoiezo wel even een build filmpje maken zodat je de hele build kan zien. ik vind het nu al een super geslaagd projectje 8)
Multiplex dus ;) Ben benieuwd naar je filmpje

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

espro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:32:
[...]

Multiplex dus ;) Ben benieuwd naar je filmpje
dat was het idd:p, ben er mee bezig ik upload 'm z.s.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Even een korte mededeling omtrent kistradio.nl:

Zoals inmiddels uit dit topic naar voren gekomen is lopen de bestellingen bij kistradio niet goed meer en wordt er vaak erg laat geleverd. Ik heb gisteren contact gehad met de eigenaar van Kistradio.nl. Hieruit is naar voren gekomen dat de voorraadstatus op de site is aangepast en er geen nieuwe bestellingen kunnen geplaatst op artikelen die niet op voorraad zijn. Het streven is om alle backorders(en dat zijn er nogal wat) binnen nu en 2 weken te verzenden.
De eigenaar betreurt hoe de webshop momenteel loopt maar helaas is de eigenaar overvallen door omstandigheden en andere prioriteiten. De planning is om dus eerst alle backorders uit te leveren, en daarna verder te kijken naar het verloop van Kistradio.nl. De eigenaar vind het nog steeds erg leuk om er mee bezig te zijn maar de situatie is helaas zo, dat dit momenteel niet altijd mogelijk is.

Ik hoop dat ik degene die hier momenteel problemen mee ondervinden voldoende op de hoogte heb gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 08-05-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:44:
[...]

owkay :)
en als ik nou led lampjes onder de schakelaar wil maken en die aan gaan als de schakelaar aan gaat, hoe moet ik die dan aansluiten. want ik heb wel een idee maar dan branden ze allebei. :? moet ik dan ergens een extra schakelaar plaatsen ?
Ik denk dat je het beste met een SPDT schakelaar kan doen, een on / off / on schakelaar.
Je heb dan niet de mogelijkheid om per ongeluk allebij de schakelaars aan te zetten en je accu/voeding te verknallen.

Een goede oplossing voor kistradio.nl is dat hij/zij samengaat met een andere doe-het-zelf-webshop om zo minder druk te hebben op zijn/haar schouders waardoor het allemaal sneller gaat. Iniedergeval goed om iets te horen van kistradio.nl.

soortgelijk verhaal net zoals dickbest.nl (nu ElektronicaOnderdelenOnline). Iemand die dat ook kent?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Even een vraag omtrent mijn volgende project,
Ik wil zelf een splitter maken dus dat ik meerdere geluidsystemen op 1 input kan aansluiten het moeten een splitter worden waar 4 extra aansluitingen mogelijk zijn,
alleen nu is mijn vraag hoe zit dit met kwaliteit?
En kan ik de vier 3,5 mm female jack plug dan het beste in serie of parallel op de input zetten?
Hoop dat het beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:32:
Even een vraag omtrent mijn volgende project,
Ik wil zelf een splitter maken dus dat ik meerdere geluidsystemen op 1 input kan aansluiten het moeten een splitter worden waar 4 extra aansluitingen mogelijk zijn,
alleen nu is mijn vraag hoe zit dit met kwaliteit?
En kan ik de vier 3,5 mm female jack plug dan het beste in serie of parallel op de input zetten?
Hoop dat het beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Als je het al zo doet natuurlijk parallel, maar ik zou je willen aanraden hier een input switcher voor te gebruiken. Dit is niet meer dan een simpele schakelaar waarmee je tussen de verschillende inputs schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
nee hij hoeft niet van input te wisselen die blijft constant hetzelfde het is dus eigenlijk zo:
1 input ------> 4 output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:42:
nee hij hoeft niet van input te wisselen die blijft constant hetzelfde het is dus eigenlijk zo:
1 input ------> 4 output
Yup, was puur ervoor om te zorgen dat er niet meerdere inputs op 1 versterker tegelijk aangesloten kunnen worden. Als je dit niet wilt, kan je ze gewoon parallel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Dit zag ik op marktplaats staan, weet iemand of dit wat is?
http://audio-tv-foto.mark...CslvodtBhQy17pCr0t8zIsRKC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Iemand nog een idee voor de Li-ion accu's? Ik heb nog even een rondje gelopen op het web, maar kan eigenlijk alleen de ebay-achtige accus vinden, waarvan ik dus vrees dat ze gewoon hetzelfde zijn en dus maar 2000mAh capaciteit hebben.

Overigens:
Ik heb gister even mijn krat ontmanteld en in plaats van de twee JVC autospeakers, twee Magnat huiskamer speakers aangesloten.. Wat. Een. Herrie! Ik was verbaasd en content, mijn versterker kan prima, met behoud van kwaliteit, toononderscheiding en volume, vrij 'lastige' speakers aansturen :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Hier staat wat meer informatie en hij is hier een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier de datasheet
Let er even op dat het ding bij 20V en 2A in totaal 33W produceert, waarbij de behuizing 70 graden celsius wordt. Das best warm en betekend dat het ding lang niet zo eficient is als zou kunnen/moeten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:18:
Even een korte mededeling omtrent kistradio.nl:

Zoals inmiddels uit dit topic naar voren gekomen is lopen de bestellingen bij kistradio niet goed meer en wordt er vaak erg laat geleverd. Ik heb gisteren contact gehad met de eigenaar van Kistradio.nl. Hieruit is naar voren gekomen dat de voorraadstatus op de site is aangepast en er geen nieuwe bestellingen kunnen geplaatst op artikelen die niet op voorraad zijn. Het streven is om alle backorders(en dat zijn er nogal wat) binnen nu en 2 weken te verzenden.
De eigenaar betreurt hoe de webshop momenteel loopt maar helaas is de eigenaar overvallen door omstandigheden en andere prioriteiten. De planning is om dus eerst alle backorders uit te leveren, en daarna verder te kijken naar het verloop van Kistradio.nl. De eigenaar vind het nog steeds erg leuk om er mee bezig te zijn maar de situatie is helaas zo, dat dit momenteel niet altijd mogelijk is.

Ik hoop dat ik degene die hier momenteel problemen mee ondervinden voldoende op de hoogte heb gebracht.
Als eerst bedankt voor de mededeling! Wel vind ik het jammer dat ik het zo via jou moet horen.. heb al 5 weken contact proberen te zoeken maar nergens werd op gereageerd, Levi had zelf ook wel contact mogen leggen en zijn excuses aan mogen bieden vind ik, want nu zorgt hij er wel voor dat klanten niet maar terugkomen bij kistradio.nl.

Is het trouwens niets voor jou om kistradio.nl over te nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollan43
@wesleytjuh,

Nee joh ging allemaal als een tierelier! Wat ik wel had was dat 1 van de 4 connectoren anders was, deze kon niet zo mooi in elkaar worden geschoven als de andere drie, en was voorzien van een kruiskop bout i.p.v. platkop, maar agh het werkt! :P

heb maar besloten om voor de 600 mah versie te gaan voor de lader. Het maakt me niet zoveel uit als het lang duurt, we hebben de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een goede online elektronica winkel waar ik een SPDT schakelaar kan kopen en geen 7 euro verzendkosten moet betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
hollan43 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:19:
@wesleytjuh,

Nee joh ging allemaal als een tierelier! Wat ik wel had was dat 1 van de 4 connectoren anders was, deze kon niet zo mooi in elkaar worden geschoven als de andere drie, en was voorzien van een kruiskop bout i.p.v. platkop, maar agh het werkt! :P

heb maar besloten om voor de 600 mah versie te gaan voor de lader. Het maakt me niet zoveel uit als het lang duurt, we hebben de tijd!
Aah, dat is natuurlijk mijn fout geweest dan! Dan heb jij precies oud en nieuw model kroonsteen gehad, met vast een andere manier van in elkaar schuiven inderdaad. Excuses hiervoor!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:25:
weet iemand een goede online elektronica winkel waar ik een SPDT schakelaar kan kopen en geen 7 euro verzendkosten moet betalen :)
Dickbest/lokale elektrozaak

[ Voor 33% gewijzigd door wesleytjuh op 08-05-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Even een huishoudelijke vraag:
Hoelang duurt het normaal voordat een accu safe geleverd wordt ? Moet hem voor volgende week dinsdag hebben aangezien mijn leven dan voorbij is omdat dan diablo 3 uitkomt :+

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo kan het schema toch in principe ook gewoon:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2dvk7yu.jpg

alvast bedankt,
The Builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
boombes schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:36:
Even een huishoudelijke vraag:
Hoelang duurt het normaal voordat een accu safe geleverd wordt ? Moet hem voor volgende week dinsdag hebben aangezien mijn leven dan voorbij is omdat dan diablo 3 uitkomt :+
Ik heb er momenteel nog 2 op voorraad. Daarna is de voorraad even op, en op 16 mei verwacht ik weer nieuwe printplaten binnen zodat ik weer kan beginnen met leveren ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:48:
[afbeelding]

alvast bedankt,
The Builder
Dat is een prima oplossing :).

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 08-05-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Vroeg het omdat ik er al eentje besteld heb. Maar hij wordt dan morgen verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
boombes schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:11:
Vroeg het omdat ik er al eentje besteld heb. Maar hij wordt dan morgen verstuurd?
Ligt ingepakt en klaar om verzonden te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 14:09

Stekeltje

Nothing to see here move along

We hebben de FAQ uitgebreid met een extra afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/aansluitschema_parallel.png

Zijn er meer vragen voor afbeeldingen, DM of reply in dit topic alsjeblieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Stekeltje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:55:
We hebben de FAQ uitgebreid met een extra afbeelding:
[afbeelding]

Zijn er meer vragen voor afbeeldingen, DM of reply in dit topic alsjeblieft!
bij de 3,5mm plug maakt het daar wat uit of je de gele en de rode draad omwisselt? dan zal het geluid wat normaal uit de ene speaker komt nu uit de andere komen maar verder is het toch geen verschil ofwel? En Geel is linker of rechter speaker (op de manier zoals het hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil eigenlijk wel peen aansluit schema van een 3,5 mm jack connector en en DC jack 2,1 mm ( allebei van accusafe.nl)
volgens mij niet heel erg moeilijke aansluitingen, maar wil gewoon zeker weten voordat ik iets kapot maak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

freakk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:09:
[...]

bij de 3,5mm plug maakt het daar wat uit of je de gele en de rode draad omwisselt? dan zal het geluid wat normaal uit de ene speaker komt nu uit de andere komen maar verder is het toch geen verschil ofwel? En Geel is linker of rechter speaker (op de manier zoals het hoort)
Ik heb heel even wikipedia voor de zekerheid geraadpleegd. Er is schijnbaar een standaard voor de pluggen (logisch eigenlijk)

Hierin staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Jack_plug.png/300px-Jack_plug.png
code:
1
2
3
4
1. Sleeve: Normaal gesproken GND/Ground/aarde
2. Ring: Kanaal voor rechts 
3. Tip: Kanaal voor links
4: isolatie ringen

Dus: het kan wel volgens mij, maar dit is de aangeraden manier!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:12:
ik wil eigenlijk wel peen aansluit schema van een 3,5 mm jack connector en en DC jack 2,1 mm ( allebei van accusafe.nl)
volgens mij niet heel erg moeilijke aansluitingen, maar wil gewoon zeker weten voordat ik iets kapot maak. 8)7
Komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Stekeltje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:22:
[...]

Ik heb heel even wikipedia voor de zekerheid geraadpleegd. Er is schijnbaar een standaard voor de pluggen (logisch eigenlijk)

Hierin staat het volgende:
[afbeelding]
code:
1
2
3
4
1. Sleeve: Normaal gesproken GND/Ground/aarde
2. Ring: Kanaal voor rechts 
3. Tip: Kanaal voor links
4: isolatie ringen

Dus: het kan wel volgens mij, maar dit is de aangeraden manier!

[...]

Komt eraan!
dan klopt het volgensmij niet hoe het op de tekening staat,
want je moet de plug zo zien:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/4631/jacknbw.jpg

en linker speaker is witte kabel
rechter speaker rode kabel
ground is zwart.

Dus ervan uit gegaan dat het op de TA series logisch is en rechter pin rechter speaker is en linker pin linker speaker zitten de draden op de tekening nu verkeerd om.
Misschien een idee om de informatie hoe het precies zit bij jack plug in de startpost te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:48:
[afbeelding]

alvast bedankt,
The Builder
Moet je hier beslist een dpdt (6polige) schakelaar voor gebruiken, of kun je ook gewoon de aarde doorverbinden en een 3polige schakelaar op alleen de plus draad gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wesleytjuh

heb net een bestelling gemaakt bij jou.
maar wanneer kan ik de bestelling verwachten? voor zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
wolter. schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:01:
[...]

Moet je hier beslist een dpdt (6polige) schakelaar voor gebruiken, of kun je ook gewoon de aarde doorverbinden en een 3polige schakelaar op alleen de plus draad gebruiken
eerst even om te mierenneuken
zo'n schakelaar is niet 6 polig maar 2 polig 2 polig wil zeggen 6 pinnen om op aan te sluiten
als die 6 polig was waren er 18 pinnen om op aan te sluiten ;)

en ja je zou de aarde gewoon meteen kunnen verbinden naar de versterker als ik het goed heb.
zo heb ik het tenminste wel gedaan en dat werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door freakk op 08-05-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:02:
@ wesleytjuh

heb net een bestelling gemaakt bij jou.
maar wanneer kan ik de bestelling verwachten? voor zaterdag?
Even een snel bericht van mn mobiel. DC jacks verwacht ik donderdag, zoja, dan gaat het pakketje donderdag ook op de post :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

De gevraagde afbeeldingen zijn af
DC 2.1mm jack, let op de GND zit bijna altijd aan de buitenkant, de PLUS zit bijna altijd in het midden van zowel de plug als de socket.
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/dc2_1mmJack.png

3.5mm Jackplug
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/audio_jackplug_socket_3_5mm.png
freakk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:52:
[...]

dan klopt het volgensmij niet hoe het op de tekening staat,
want je moet de plug zo zien:

[afbeelding]

en linker speaker is witte kabel
rechter speaker rode kabel
ground is zwart.

Dus ervan uit gegaan dat het op de TA series logisch is en rechter pin rechter speaker is en linker pin linker speaker zitten de draden op de tekening nu verkeerd om.
Misschien een idee om de informatie hoe het precies zit bij jack plug in de startpost te zetten?
Ik heb het in bovenstaande afbeelding al aangepast, ik zal binnenkort de grote afbeeldingen bijwerken. Ik ga nu eerst mezelf voorbereiden voor een sollicitatie morgen xD.

[ Voor 51% gewijzigd door Stekeltje op 08-05-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
@stekeltje

Het lijkt misschien raar maar zou de gele kabel en de rode kabel van de jacksocket niet omgedraaid moeten zijn van hoe je het nu hebt gedaan? Kon niks van info hierover vinden misschien dat jij dit wel hebt kunnen onderbouwen met een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik heb het even uitgezocht, achteraf erg lastig te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://cdn4.explainthatstuff.com/earbud-stereo-jack-plug.jpg
Zo ziet een jack er uit aan de soldeerzijde, je ziet hier dat:
  • 1. Linker tab gaat naar het midden, dit is het uiteinde van de plug
  • 2. Rechter tab gaat naar de middelste ring
  • 3. Grootste tab en tevens kabelklem gaat naar de achterste ring
Als je dan naar deze foto kijkt:
Afbeeldingslocatie: http://images.suite101.com/449404_com_3m5jack.gif
Dan zie je dat:
  • Tip is linker kanaal = linker tab, tab 1
  • Ring is rechter kanaal = rechtertab
  • Achterste tab is de ground = grootste tab en tevens kabelklem
Stekeltje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:50:
De gevraagde afbeeldingen zijn af
DC 2.1mm jack, let op de GND zit bijna altijd aan de buitenkant, de PLUS zit bijna altijd in het midden van zowel de plug als de socket.
[afbeelding]

3.5mm Jackplug
[afbeelding]

[...]

Ik heb het in bovenstaande afbeelding al aangepast, ik zal binnenkort de grote afbeeldingen bijwerken. Ik ga nu eerst mezelf voorbereiden voor een sollicitatie morgen xD.
Geel is links, zit op linker tab, naar het midden toe en dus de tip --> Klopt
Rood is rechts, zit op rechter tab, gaat naar middelste ring toe --> Klopt
Zwart is GND, zit op grootste tab, gaat naar achterste ring --> Klopt

Zo, nu is het door 3 man gecheckt :+, je zou zeggen dat het nu klopt :P

Hoe het dan met een 3.5mm socket zit ga ik morgen uitzoeken :), wordt waarschijnlijk even doormeten, aangezien hier erg weinig info over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje als bevestiging, want denk dat t wel kan..maar weet niet welke van de 2.

ik ben bezig met mijn kistje maar wil graag kunnen schakelen tussen aux-bluetooth, heb dit al met mijn vorige kist gedaan maar dan met bluetooth-aux-ipod aansluitingen, met een 2x6 schakelaar en dan gewoon alle "ground" aan elkaar gehangen. dit werk overigens echt geweldig
YouTube: how to build a homemade speaker box v.2

mijn vraag is nu zal ik het nu weer zo doen? of de "ground" ook schakelen..

dus met deze?
een tuimelschakellar met 9 soldeerpunten(aan/aan, 3 polig)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1hf6t1.jpg

of deze? let alleen op soldeerpunten...
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/24b7yhi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog iets heel anders, maar wel grootste noodzaak, en discussie. wat voor soort accu.
ik ben zelf al even op zoek naar een zo klein mogelijk met zoveel mogelijk capaciteit batterij en 12v.

ga een kisje bouwen met de oude speakers van een logitech pure-fi anywhere2
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/sq4089.jpg
dat zijn best kleine speakertjes, kheb even opgezocht en op google is te vinden dat deze speakertjes 12w rms zijn. (leek mij raar aangezien ze zo'n 2,5-3cm doorsnee hebben)

nu wil ik er zo'n versterkertje op zetten:
http://www.ebay.com/itm/D...5647e15022#ht_3084wt_1030

en dan met 11 van deze batterijen:
http://www.ebay.com/itm/1...231d16661f#ht_3680wt_1030

dat is11x1.2v= 13.2v lijkt me voldoende.
en dan 10AH daar kan ik aardig wat uurtjes op draaien:D

dat berichtje hierboven gaat ook over dit kistje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
wesleytjuh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:16:
Ik heb het even uitgezocht, achteraf erg lastig te vinden.

[afbeelding]
Zo ziet een jack er uit aan de soldeerzijde, je ziet hier dat:
  • 1. Linker tab gaat naar het midden, dit is het uiteinde van de plug
  • 2. Rechter tab gaat naar de middelste ring
  • 3. Grootste tab en tevens kabelklem gaat naar de achterste ring
Als je dan naar deze foto kijkt:
[afbeelding]
Dan zie je dat:
  • Tip is linker kanaal = linker tab, tab 1
  • Ring is rechter kanaal = rechtertab
  • Achterste tab is de ground = grootste tab en tevens kabelklem
[...]

Geel is links, zit op linker tab, naar het midden toe en dus de tip --> Klopt
Rood is rechts, zit op rechter tab, gaat naar middelste ring toe --> Klopt
Zwart is GND, zit op grootste tab, gaat naar achterste ring --> Klopt

Zo, nu is het door 3 man gecheckt :+, je zou zeggen dat het nu klopt :P

Hoe het dan met een 3.5mm socket zit ga ik morgen uitzoeken :), wordt waarschijnlijk even doormeten, aangezien hier erg weinig info over te vinden is.
we kwamen allebei op het zelfde uit dus :P
ik zou het ook nog even door kunnen meten krijg als het goed is morgen of vrijdag wat van die spullen binnen dus zal het dan ook nog even doormeten hoe het precies zit met de jack socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkooij
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 09:01
Hallo allemaal,

Ik ga mijn kistradio meenemen op vakantie met de auto en wil mn kistje opladen via de 12v aansluiting van de auto. de speakers in mijn auto zijn erg slecht dus ik wil ook kunnen spelen tijdens het opladen. er zit een accusafe in de kistradio. ik kan natuurlijk de 12v gewoon op de voeding ingang op de accusafe doen maar het opladen is moeielijker omdat dit met een druppellader moet gebeuren (ik wil niet mijn accu kapot maken). hoe zou ik dit het beste kunnen doen? bestaat er een soort druppellader die een 12v input heeft?

alvast bedankt,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Bartkooij schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:38:
Hallo allemaal,

Ik ga mijn kistradio meenemen op vakantie met de auto en wil mn kistje opladen via de 12v aansluiting van de auto. de speakers in mijn auto zijn erg slecht dus ik wil ook kunnen spelen tijdens het opladen. er zit een accusafe in de kistradio. ik kan natuurlijk de 12v gewoon op de voeding ingang op de accusafe doen maar het opladen is moeielijker omdat dit met een druppellader moet gebeuren (ik wil niet mijn accu kapot maken). hoe zou ik dit het beste kunnen doen? bestaat er een soort druppellader die een 12v input heeft?

alvast bedankt,

Bart
In principe is je auto een grote acculader. De boord spanning ligt een beetje afhankelijk van de auto op 13V+. In ieder geval onder de motorkap bij de accu. Of de spanning van je 12V aansluiting geregeld is naar 12V durf ik niet te zeggen, maar ik gok zomaar van niet. Alles wat voor gebruik in de auto is ontworpen is ontworpen tegen de spanning pieken en de grote hoeveelheid ruis die in een auto optreed en kan dus prima omgaan met een hogere spanning. Lijkt me sterk dus dat je 12V sigaretten aansluiting ook echt geregeld is op 12V.

Wat je dus kunt doen als deze dus 13V+ afgeeft is hier een stroombegrenzer achter zetten die netjes de maximum stroom op 1/10 van je accu capaciteit houdt. Dan heb je dus en een geregelde spanning(boordspanning) en een geregelde stroom (met de stroombegrenzer).

Je zou ook kunnen testen of een stroombegrenzer uberhaubt wel nodig is. Als de boordspanning niet hoger dan 13-14V is zal de interne weerstand van de accu zijn eigen stroom regelen. Dit is een kwestie van testen. Het enigste waar je dan voor uit moet kijken is overladen, af en toe de spanning/laadstroom in de gaten houden dus.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 09-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
even om wesley aan te vullen:
de nominale spanning welke op een accu staat als de motor draait is 14,4 volt. motor uit zakt dit naar 12v max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar goede speakers voor mijn kratbox. Wil ze gewoon aansluiten op een TA2024 versterker.
Met wat voor speakers haal je hier het meeste uit? en zijn ovale speakers beter dan gewoon ronde?
Heb deze speakers op het oog:
http://www.conrad.nl/ce/n...ition-693-luidspreker-6X9

maar heeft het veel zin om duurdere speakers zoals deze: http://www.pioneer.eu/nl/...201/TS-A6913iS/specs.html
te nemen?

alvast bedankt
supertukker13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:25:
hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar goede speakers voor mijn kratbox. Wil ze gewoon aansluiten op een TA2024 versterker.
Met wat voor speakers haal je hier het meeste uit? en zijn ovale speakers beter dan gewoon ronde?
Heb deze speakers op het oog:
http://www.conrad.nl/ce/n...ition-693-luidspreker-6X9

maar heeft het veel zin om duurdere speakers zoals deze: http://www.pioneer.eu/nl/...201/TS-A6913iS/specs.html
te nemen?

alvast bedankt
supertukker13
Heb ik me ook altijd wel afgevraagd, ovaal of rond... Misschien dat iemand hier wel een passend antwoord op heeft. :)

Vanaf maandag volgende week weer lekker weer zeggen ze, ben benieuwd wie er allemaal in de tuin/op t strand/op n veld gaat zitten met z'n kistradio :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
alexandersamson schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:40:
[...]

Heb ik me ook altijd wel afgevraagd, ovaal of rond... Misschien dat iemand hier wel een passend antwoord op heeft. :)

Vanaf maandag volgende week weer lekker weer zeggen ze, ben benieuwd wie er allemaal in de tuin/op t strand/op n veld gaat zitten met z'n kistradio :)
Zijn een aantal topics op google te vinden hierover, zoals deze: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=5416.0
Volgend mij is het meer speculatie dan feiten. Bij speakers gaat het immers gewoon om de verplaatsing van lucht en dit wordt gedaan door het frontaal oppervlak. Misschien zal het nog enigszins uitmaken voor de verspreiding van het geluid, maar verwacht niet veel verschillen in je speakerkist.

Gelukkig mag ik vanaf maandag beginnen aan mijn eindexamens, laat het dus nog maar even slecht weer worden/blijven wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexandersamson schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:40:
[...]

het ligt er natuurlijk aan hoeveel vermogen je erin stopt. maar volges mij heeft een ovale speaker (6x9) meer bass in opzichte van een 6.5" speakertje.corrigeer mij als ik het fout heb maar idd zoals hierboven ookal word gezegd het gaat om luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Van wat ik ervan begrepen heb wil je voor een kistradio heel simpel, hoge gevoeligheid, grote diameter/oppevlakte en een luchtdichte stevige kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:57:
[...]

het ligt er natuurlijk aan hoeveel vermogen je erin stopt. maar volges mij heeft een ovale speaker (6x9) meer bass in opzichte van een 6.5" speakertje.corrigeer mij als ik het fout heb maar idd zoals hierboven ookal word gezegd het gaat om luchtverplaatsing.
Rondjes van 6,5 PI*6,5^2 = 132,72 ''" (337,14 cm2)
Rondjes van 7 PI*7^2 = 153,93 ''" (391,00 cm2)
Rondjes van 7,5 PI *7^2 = 176,71 "" (448,86 cm2)
Ovaaltjes van 6x9 PI*6*9 = 169,64 "" (430,90 cm 2)

Hmm... volgens die oppervlakte theorie zou de geluidsdruk van ovaaltjes (6x9) het zelfde zijn als een rondje van pak m beet 7,3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
alexandersamson schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:17:
[...]

Rondjes van 6,5 PI*6,5^2 = 132,72 ''" (337,14 cm2)
Rondjes van 7 PI*7^2 = 153,93 ''" (391,00 cm2)
Rondjes van 7,5 PI *7^2 = 176,71 "" (448,86 cm2)
Ovaaltjes van 6x9 PI*6*9 = 169,64 "" (430,90 cm 2)

Hmm... volgens die oppervlakte theorie zou de geluidsdruk van ovaaltjes (6x9) het zelfde zijn als een rondje van pak m beet 7,3"
De exacte luchtverplaatsing hangt natuurlijk niet alleen af van het oppervlak. Ook de excursie speelt een belangrijke rol en misschien ook nog wel de steilheid van de conus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
espro schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:37:
[...]

De exacte luchtverplaatsing hangt natuurlijk niet alleen af van het oppervlak. Ook de excursie speelt een belangrijke rol en misschien ook nog wel de steilheid van de conus.
Hmm ok, het is blijkbaar nog niet zo makkelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een vraag,

kan ik i.p.v.
13 x 1.2v 10AH ni-mh class D battery= 13.2v 10AH:
http://www.ebay.com/itm/1...231d16661f#ht_3728wt_1030

een klein dc-dc voltage verhoger gebruiken:
http://www.ebay.com/itm/L...20c3487876#ht_2800wt_1264

en dan in plaats van 13 losse D batterijen maar 6 van die dingen
6x1.2v= 7.2v 10AH
maar dan die dc-dc ding ertussen zodat het toch 12v word voor een klein versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:11:
kheb een vraag,
...

een klein dc-dc voltage verhoger gebruiken:
http://www.ebay.com/itm/L...20c3487876#ht_2800wt_1264

....
Waar je hier naar link is een step down module, wat jij wil is een step up module. Als je zoiets neemt let dan op met het rendement wat toch weer extra vermogen van je batterijen vraagt.
En natuurlijk ook er op letten dat de step up module genoeg ampère kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je trouwens een set 3 of 4 weg speakers gewoon aansluiten op een 2 kanaalsversterker? Bij die ovale speakers staat bijna altijd dat ze meerdere wegs zijn (geen idee of dit goed nederlands is haha). Dus hoop ik dat aan deze speakers elk maar 1 kanaal in nemen anders vallen ze al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook wat vragen gesteld en 1 foto :
Afbeeldingslocatie: http://i902.photobucket.com/albums/ac224/d4rkowns0/20120509_204049.jpg

Hier vind je de rest !
http://s902.photobucket.com/albums/ac224/d4rkowns0/

Het gaas heeft me pa eroverheen gemaakt (Het was van mijn prullenbak)
En er toen een houten randje omheengemaakt.
Hij is eindelijk af ;) Mischien nog even de deksel spuiten in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:58:
[afbeelding]

Hier vind je de rest !

ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb deze vraag ook aan Wesley gesteld, maar misschien weet iemand hier een snel antwoord:

Ik heb de 24V accusafe aangesloten maar er is een probleem. Na inschakelen, schakelt het relais zich meteen weer uit. Als ik de zwarte knop indruk gaat het ledje branden en hoor ik het relais klikken, maar er komt geen spanning op mijn versterker. Als ik de zwarte knop loslaat gaat het relais uit (en het ledje), en heb ik uiteraard ook geen spanning op mijn versterker.

Bij de ingang van het relais heb ik keurig 25,x V, dus dat zou ruim boven de uitschakelspanning moeten liggen. Ik heb de aan,- en uitknop ook al even verwisseld, om een fout in de schakelaar uit te sluiten, maar dat helpt niet.

Iemand hier de gouden tip?

(Aan/uit knopjes zitten op de juiste plek, spanning in aangesloten op "BATT" en versterker op "OUT")..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Pixeltje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:53:
Ik heb deze vraag ook aan Wesley gesteld, maar misschien weet iemand hier een snel antwoord:

Ik heb de 24V accusafe aangesloten maar er is een probleem. Na inschakelen, schakelt het relais zich meteen weer uit. Als ik de zwarte knop indruk gaat het ledje branden en hoor ik het relais klikken, maar er komt geen spanning op mijn versterker. Als ik de zwarte knop loslaat gaat het relais uit (en het ledje), en heb ik uiteraard ook geen spanning op mijn versterker.

Bij de ingang van het relais heb ik keurig 25,x V, dus dat zou ruim boven de uitschakelspanning moeten liggen. Ik heb de aan,- en uitknop ook al even verwisseld, om een fout in de schakelaar uit te sluiten, maar dat helpt niet.

Iemand hier de gouden tip?

(Aan/uit knopjes zitten op de juiste plek, spanning in aangesloten op "BATT" en versterker op "OUT")..
Zie PM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:58:
[afbeelding]

Hier vind je de rest !

d:)b Erg mooi! Heel netjes en strak gemaakt.
Hoelang gaat hij ongeveer mee? En wat voor versterkers heb jij erin zitten?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
@wesleytjuh

Heb je de 3,5 mm jack socket nog doorgemeten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:06:
@wesleytjuh

Heb je de 3,5 mm jack socket nog doorgemeten? :p
Dat wordt morgen avond ;). Zodra ik het gedaan heb zal ik er een paar foto's bij posten en Stekeltje indien nodig het schema laten aanpassen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
haha oke want nu we er alledrie naar gezocht hebben ben ik toch wel benieuwd naar wat het resultaat is.
En zou ook mooi zijn kunnen andere mensen die het opzoeken ook daadwerkelijk die info vinden die wij nu niet hebben kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk af! :D

YouTube: kistradio

Goede foto's komen er nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollan43
Voor de jack, hebben jullie misschien hier wat aan? : http://www.switchcraft.com/Documents/EDG4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even ter info: de accusafe was dik in orde, het probleem zat 'm in de schakelaar die ik tegelijk met de accusafe in het krat heb gezet. De schakelaar zorgde voor een spanningsval van ruim 3.5V en daarmee kwam de spanning op de accusafe onder de afslagspanning.

Schakelaar kan de deur uit en accusafe werkt dus naar behoren (is dat ook meteen getest :P)

Wesley; bedankt voor je snelle reacties en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan eindelijk af:D

er komt van t weekend nog een filmpje

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nwbgm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:

[afbeelding]
Hoe ben je aan dat paneel gekomen? Ik ben daar ook nog naar op zoek.
(Paneel waar de schakelaars ed in zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acidd91 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:32:
[...]

Hoe ben je aan dat paneel gekomen? Ik ben daar ook nog naar op zoek.
(Paneel waar de schakelaars ed in zitten)
onze beste onderdelen vriend conrad.nl:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niveknivek
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 18:44
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:

[afbeelding]
Mooi kistradio, lekker klein compact.
Ben ook maar eens bezig geweest heb nu de speakers, maar veel tijd heb ik niet jammer genoeg dus het project zal nog even moeten wachten, eerst een die examens maken.

Ben ook bijna klaar met ontwerpen van pcb.

veel succes allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niveknivek schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Ben ook maar eens bezig geweest heb nu de speakers, maar veel tijd heb ik niet jammer genoeg dus het project zal nog even moeten wachten, eerst een die examens maken.

veel succes allen
bedankt, hij is idd erg klein en prima geluids vermogen, als we (vrienden) er 1-2 meter van af zitten op vol vermogen dan moeten we aardig onze stemmen verheffen:p
maarja, je moet er ook gewoon tijd voor maken. maar school gaat altijd voorsoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
niveknivek schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:40:
[...]

veel succes allen
Wat ben je aan het ontwerpen? Als hardware engineer is dat natuurlijk altijd leuk om te zien :).

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink