Als je het netjes opschuurt met een flinke korrel, en daarna de lichtbron (CCFL) voor de draden legt. Dan zie je geen draden. Er zijn vast wel tutorials te vinden op het internet hoe je plexi netjes kan frostenfreakk schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:04:
[...]
kan je er dan niet meer goed doorheenkijken
want dit zou niet zo mooi zijn als je alle kabels en dergelijke gewoon ziet lopen.
verder klinkt het wel goed heb ik ook geen extra kosten voor folie.
Hallo,
Ook ik wil een kratradio maken, en heb hier al veel over gelezen, zit alleen met een aantal vragen...
Ik wil één of meerdere Li-ion accupacks gaan gebruiken (12v, 6800mAh)
ik heb deze speakers hier liggen:
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/131/201/TS-A6914i/specs.html
Nou zit ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet gebruiken als versterker.. ik heb nog nooit een TA2024 gehoord in het echt, dus zou niet weten waarmee ik dit kan vergelijken..?
Nou zag ik van Sure Electronics de 2x 25watt en 2x 50watt, maar ik ben bang dat dit teveel stroom gaat vragen en er staat ook alleen 6 en 8ohm bij..?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven
Ook ik wil een kratradio maken, en heb hier al veel over gelezen, zit alleen met een aantal vragen...
Nou zit ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet gebruiken als versterker.. ik heb nog nooit een TA2024 gehoord in het echt, dus zou niet weten waarmee ik dit kan vergelijken..?
Nou zag ik van Sure Electronics de 2x 25watt en 2x 50watt, maar ik ben bang dat dit teveel stroom gaat vragen en er staat ook alleen 6 en 8ohm bij..?
Met op aceton bijvoorbeeld. Veel goedkope nagellak removers zijn hierop gebaseerd, en anders is het bij de apotheker vekrijgbaar.Stekeltje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:42:
[...]
Als je het netjes opschuurt met een flinke korrel, en daarna de lichtbron (CCFL) voor de draden legt. Dan zie je geen draden. Er zijn vast wel tutorials te vinden op het internet hoe je plexi netjes kan frosten.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
De TA2024 is goed te vergelijken met de Marquant MCA-200. In de realiteit hebben beide dezelfde specificaties. Wil je graag meer vermogen, dan komt daar automatisch een hoger voltage (= meer vermogen) bij kijken. De versterkers van Sure Electronics vragen daarom (geloof ik?) voltages van 24 volt of soms meer.Kratjee schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:49:
Hallo,
Op 12 volt is de TA2024 de beste keuze en afhankelijk van je bron wellicht de modded variant.
Ik heb een vraag. Een vriend van mij heeft een setje computerspeakers. En een accu. Hij sluit het aan en hij heeft redelijk harde muziek. Nu wil ik ook zoiets maken. Alleen, welke spullen heb ik hier voor nodig. Want ik ben zelf niet zo techneut. Maar een vriend van mij wel.
Kan iemand me hiermee helpen?
Wat je echt nodig hebt, om leuk geluid te krijgen zijn de volgende onderdelen:afca123 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:26:
Ik heb een vraag. Een vriend van mij heeft een setje computerspeakers. En een accu. Hij sluit het aan en hij heeft redelijk harde muziek. Nu wil ik ook zoiets maken. Alleen, welke spullen heb ik hier voor nodig. Want ik ben zelf niet zo techneut. Maar een vriend van mij wel.
- Auto speakers (standaard)
- TA2024 versterker
- Accu 12V (en 7Ah bijvoorbeeld)
- Voeding (2A)
- Druppellader voor de accu
- Kabel om van een ta2024 naar jackplug te gaan (hierop kan je een iPod aansluiten bijvoorbeeld)
- Hout of metaal voor een kist
Optioneel:
- AccuSafe om je accu te beschermen tegen het maximaal leeg trekken van je accu.
- Noppen schuim om je kist/krat het geluid beter in de kast te laten dempen waardoor je een beter geluid krijgt.
E-mail me voor product links etc. Dan kan ik je wat directer helpen, dit hoeft niet direct over het forum
[ Voor 3% gewijzigd door Stekeltje op 02-05-2012 11:44 . Reden: Onzin bij noppenschuim ]
Verwijderd
Goedemorgen,
een tijdje geleden heb ik al enkele vragen op dit forum kunnen stellen en hier ook antwoord op gekregen. Super bedankt hiervoor! Ook heb ik jullie adviezen gebruikt en ben ik uiteindelijk op een andere (ingebouwde) subwoofer uitgekomen om te gebruiken in onze kistradio. Dit om een optimale klankkast te krijgen.
De samenstelling is nu als volgt:
Versterker kistradio:
http://www.internetshop.n...rker/p33675?ref=beslistnl
Voor de specificaties:
http://www.ryda.com.au/JV...-Amplifier-p/ksax3004.htm
Speakers kistradio:
http://www.acr-helmond.nl...rs/gto938_jbl_gto938.html
of
http://www.redcoon.nl/B29...8_Inbouw?refId=kieskeurig
Subwoofer kistradio:
http://www.redcoon.nl/B38...-Edition-BS-33_Subwoofers
Voor de specificaties:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373533/
Om dit geheel te voeden zal er een accu van 12 Volt en minstens 30 Ah op aangesloten moeten worden.
Is dit een goede samenstelling? Gaat deze combinatie werken? Hebben jullie nog tips voor ons?
Graag reacties!
Gr. Rolf
een tijdje geleden heb ik al enkele vragen op dit forum kunnen stellen en hier ook antwoord op gekregen. Super bedankt hiervoor! Ook heb ik jullie adviezen gebruikt en ben ik uiteindelijk op een andere (ingebouwde) subwoofer uitgekomen om te gebruiken in onze kistradio. Dit om een optimale klankkast te krijgen.
De samenstelling is nu als volgt:
Versterker kistradio:
http://www.internetshop.n...rker/p33675?ref=beslistnl
Voor de specificaties:
http://www.ryda.com.au/JV...-Amplifier-p/ksax3004.htm
Speakers kistradio:
http://www.acr-helmond.nl...rs/gto938_jbl_gto938.html
of
http://www.redcoon.nl/B29...8_Inbouw?refId=kieskeurig
Subwoofer kistradio:
http://www.redcoon.nl/B38...-Edition-BS-33_Subwoofers
Voor de specificaties:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/373533/
Om dit geheel te voeden zal er een accu van 12 Volt en minstens 30 Ah op aangesloten moeten worden.
Is dit een goede samenstelling? Gaat deze combinatie werken? Hebben jullie nog tips voor ons?
Graag reacties!
Gr. Rolf
Je kan vragen of die vriend je helpt? Mond-op-mond communicatie is altijd beter indirect via een forum.afca123 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:26:
Verwijderd
na 6 weken wachten op mijn bestelling bij ww.kistradio.nl heb ik mijn pakketje nog steeds niet binnen.
ik ben nu van plan om mijn spullen ergens anders te gaan bestellen.
deze spullen heb ik nog nodig ( best veel, ik weet het ):
- ta2024 modded ( met de benodigde kabels, met het liefst een rca connectorplaat, of als iemand weet waar je deze kan bestellen ), ik weet dat je ze bij www.heidehifi.nl kan bestellen maar daar zitten volgens mijn niet de benodige kabels bij.
- accu 12 volt 7.2 ah
- een kleine lcd voltmeter
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben het gewacht op mijn spullen nou wel zat
- ta2024 modded ( met de benodigde kabels, met het liefst een rca connectorplaat, of als iemand weet waar je deze kan bestellen ), ik weet dat je ze bij www.heidehifi.nl kan bestellen maar daar zitten volgens mijn niet de benodige kabels bij.
- accu 12 volt 7.2 ah
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben het gewacht op mijn spullen nou wel zat

Mensen, twee vraagjes:
* Ik wil graag 1 speaker op de TA2024 aansluiten. Kan ik dat het beste doen door slechts één kanaal te gebruiken, of door de speaker middels weerstandjes op beide kanalen aan te sluiten?
* ik wil een 12V li-ion (of LiPo o.i.d.) accu gebruiken. Ik lees in de laatste posts veel over deze accu's, maar nog niks/weinig over de ervaringen. Iemand een aanrader waar ik deze accu het beste kan bestellen? Is er al een (chinees) gevonden met goede kwaliteit?
Deze li-ion accu's zijn uit te schakelen middels een ingebouwd schakelaartje, maar is het ook mogelijk om deze altijd aan te laten staan en zelf de accu middels een schakelaar in en uit te schakelen? Ik wil de accu namelijk ergens diep in de kist inbouwen...
* Ik wil graag 1 speaker op de TA2024 aansluiten. Kan ik dat het beste doen door slechts één kanaal te gebruiken, of door de speaker middels weerstandjes op beide kanalen aan te sluiten?
* ik wil een 12V li-ion (of LiPo o.i.d.) accu gebruiken. Ik lees in de laatste posts veel over deze accu's, maar nog niks/weinig over de ervaringen. Iemand een aanrader waar ik deze accu het beste kan bestellen? Is er al een (chinees) gevonden met goede kwaliteit?
Deze li-ion accu's zijn uit te schakelen middels een ingebouwd schakelaartje, maar is het ook mogelijk om deze altijd aan te laten staan en zelf de accu middels een schakelaar in en uit te schakelen? Ik wil de accu namelijk ergens diep in de kist inbouwen...
[ Voor 29% gewijzigd door brambond op 02-05-2012 14:07 ]
Hoe kun je trouwens het beste een kratje uithollen?
Gewoon één kanaal gebruiken.brambond schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:31:
Ik wil graag 1 speaker op de TA2024 aansluiten. Kan ik dat het beste doen door slechts één kanaal te gebruiken, of door de speaker middels weerstandjes op beide kanalen aan te sluiten?
brambond schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:31:
Mensen, twee vraagjes:
- Gewoon 1 speaker aansluiten, absoluut geen 2 kanalen voor 1 speaker gebruiken, hiermee kan je de TA2024 kapot maken.
- De ervaring zijn over het algemeen redelijk met deze accu's. De beloofde capaciteit halen ze in ieder geval bij lange na niet. Laatst had iemand ze nog getest op 3000mAh ipv 6800mAh. Verder zie je wel eens stukke li-ion packs voor bij komen in dit topic.
- Schakelaar kan je inderdaad gewoon ergens anders aanbrengen.
Decoupeerzaag, slijptol, dremel, dat soort spulEpkee schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
Hoe kun je trouwens het beste een kratje uithollen?
Ik snap dat je geduld nu wel op is. Helaas dat het zo moet gaanVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:12:
na 6 weken wachten op mijn bestelling bij ww.kistradio.nl heb ik mijn pakketje nog steeds niet binnen.![]()
- accu 12 volt 7.2 ah
- TA2024 modded kan je bij HeideHiFi verkrijgen
- RCA connector platen vind je binnenkort in mijn webshop, in de vorm van dit:
Hmm, een beetje oversized zie ik. Thuis even resizen
Zie paneel 2. Laser gesneden aluminium panelen met RVS inbusbouten
- 12V 7.2Ah accu's kan je bij conrad of mijn webshop halen.
- De voltmeters vindt je ook bij HeideHifi als ik het goed heb.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 02-05-2012 16:48 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
of je ze nog bij de action kan krijgen weet ik niet maar wel bij de kijk shop.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:38:
Die zonnepaneeltjes zijn nog steeds verkrijgbaar bij de Action dat iemand weet?
Hallo
Een vriend en ik zijn ook een kratradio aan het maken. Het werkt al op netstroom. Nu willen we ook nog zorgen dat het op accu werkt.
We hebben een Sony versterken van 25 jaar oud uit elkaar gesloopt en hiervan onderdelen in de krat gebouwd. Ik weet zeker dat het werkt met een 12 V naar 230 V stroomconvertor/omzetter, maar misschien is dat niet eens nodig. Dan zou het rendement hoog blijven. Want het zou anders eerst 10% verliezen met het omzetten van 12V naar 230V en daarna moet het weer worden teruggezet naar 12V (volgens mij) en weer wat % verliezen.
De stekker gaat naar een voeding, die voeding die zet de stoom om en verplaatst het naar twee uitgangen. Die uitgangen gaan naar het paneel van de versterker.

Dit is de voeding.

Als je goed kijkt zie je "For 12V" staan bij de kleinste uitgang(wit)
Bij de andere uitgang staat niet, ik weet dus ook niet of het mogelijk is om die aan te sluiten. Hij is wel nodig (getest op netstroom). Volgens mij is dat ding dat eronder een convertor die de stroom van 230V terugbrengt naar.....?
Heeft er iemand een oplossing hoe ik dit aan een 12V 7.2 Ah accu kan aansluiten?
En als dat niet mogelijk is zou ik graag willen weten hoe lang die met een 12V- 230V omzetter geluid op hoog volume kan afspelen. Ik heb twee speakers van 50W op de versterker aangesloten. Dat gaat best lang mee toch?
Bedankt!
Een vriend en ik zijn ook een kratradio aan het maken. Het werkt al op netstroom. Nu willen we ook nog zorgen dat het op accu werkt.
We hebben een Sony versterken van 25 jaar oud uit elkaar gesloopt en hiervan onderdelen in de krat gebouwd. Ik weet zeker dat het werkt met een 12 V naar 230 V stroomconvertor/omzetter, maar misschien is dat niet eens nodig. Dan zou het rendement hoog blijven. Want het zou anders eerst 10% verliezen met het omzetten van 12V naar 230V en daarna moet het weer worden teruggezet naar 12V (volgens mij) en weer wat % verliezen.
De stekker gaat naar een voeding, die voeding die zet de stoom om en verplaatst het naar twee uitgangen. Die uitgangen gaan naar het paneel van de versterker.

Dit is de voeding.

Bij de andere uitgang staat niet, ik weet dus ook niet of het mogelijk is om die aan te sluiten. Hij is wel nodig (getest op netstroom). Volgens mij is dat ding dat eronder een convertor die de stroom van 230V terugbrengt naar.....?
Heeft er iemand een oplossing hoe ik dit aan een 12V 7.2 Ah accu kan aansluiten?
En als dat niet mogelijk is zou ik graag willen weten hoe lang die met een 12V- 230V omzetter geluid op hoog volume kan afspelen. Ik heb twee speakers van 50W op de versterker aangesloten. Dat gaat best lang mee toch?
Bedankt!
Die voeding heb je niet nodig om een kistradio te maken, is denk alleen handig als je de accusafe gaat gebruiken.Stekeltje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:32:
[...]
Wat je echt nodig hebt, om leuk geluid te krijgen zijn de volgende onderdelen:
- Auto speakers (standaard)
- TA2024 versterker
- Accu 12V (en 7Ah bijvoorbeeld)
- Voeding (2A)
- Druppellader voor de accu
- Kabel om van een ta2024 naar jackplug te gaan (hierop kan je een iPod aansluiten bijvoorbeeld)
- Hout of metaal voor een kist / bierkrat
Optioneel:
- AccuSafe om je accu te beschermen tegen het maximaal leeg trekken van je accu.
- Noppen schuim om je kist/krat het geluid beter in de kast te laten dempen waardoor je een beter geluid krijgt.
E-mail me voor product links etc. Dan kan ik je wat directer helpen, dit hoeft niet direct over het forum.
Die kabel kan je soms er al bij/gemonteerd met de versterker bestellen (wel goed lezen of het inderdaad zo is als je het koopt/besteld).
Die druppel lader moet je ook opletten met wat voor accu je neemt, voor een gel accu moet je een speciale lader hebben.
Ja het is mogenlijk. Ik weet niet precies hoe het van binnen zit, of je dan door de interne beveiliging de accu zachtjes leeg trekt of niet dat moet iemand anders nog maar even zeggen.brambond schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:31:
Heb je ze ook met alleen maar ledjes erin? (zitten die er ook al standaard in?)wesleytjuh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:38:
[...]
• RCA connector platen vind je binnenkort in mijn webshop, in de vorm van dit:
[afbeelding]
Hmm, een beetje oversized zie ik. Thuis even resizen
Zie paneel 2. Laser gesneden aluminium panelen met RVS inbusbouten.
- 12V 7.2Ah accu's kan je bij conrad of mijn webshop halen.
- De voltmeters vindt je ook bij HeideHifi als ik het goed heb.
Dus het gaat eerst van 12V (en waar komt dat vandaan?? uit het stopcontact komt 230 AC* en geen 12 VRiffon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:26:
Lijkt mij wel erg vreemd, is het niet zo dat het via die trafo 230 (netspanning) omgezet word naar 12V?
Ja maar er staat ook (bij de 2de pootje) 30Volt! Het enige wat je kan doen om het zeker te weten hoeveel spanning erop staat is een datasheet zoeken en/of meten met een multimeter.Als je goed kijkt zie je "For 12V" staan bij de kleinste uitgang(wit)
Getest? Hoe bedoel je dat?Bij de andere uitgang staat niet, ik weet dus ook niet of het mogelijk is om die aan te sluiten. Hij is wel nodig (getest op netstroom). Volgens mij is dat ding dat eronder een convertor die de stroom van 230V terugbrengt naar.....?
Welk ding? die portomonee?
Dit direct op een accu aansluiten moet je niet doen (zeker niet bij een GEL accu). Als je dit als voeding wilt gebruiken moet je via een schakelaar schakelen tussen de voeding en accu.Heeft er iemand een oplossing hoe ik dit aan een 12V 7.2 Ah accu kan aansluiten?
Zoals ik snap uit je verhaal komt er via ... 12 volt binnen en word dat omgezet naar 230 en vervolgens weer terug omgezet in 12 volt en die gaat direct naar de versterker?
Ik denk dat je het beste een nieuwe voeding kan kopen wat in iedergeval veiliger is dan dit gevaarte.
Graag nog wat meer informatie en wat duideler zijn hoe en wat.
* = AC is wisselspanning
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Er komen ook blanco paneeltjes, bestaande uit het aluminium paneeltje met 4 bevestigingsgaten + 4 RVS bouten + moeren. Hier kan je dan zelf gaten in maken voor je eigen paneel. Dit kunnen dan LEDs zijn[...]
Heb je ze ook met alleen maar ledjes erin? (zitten die er ook al standaard in?)
Dat is wel mooi dan, ik heb zelf nog een paar ideetjes en dan kan ik z'n paneeltje wel mooi bij gebruikenwesleytjuh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:27:
[...]
Er komen ook blanco paneeltjes, bestaande uit het aluminium paneeltje met 4 bevestigingsgaten + 4 RVS bouten + moeren. Hier kan je dan zelf gaten in maken voor je eigen paneel. Dit kunnen dan LEDs zijn. Verder denk ik dat je met een "accusafe" paneeltje(degene met 2 schakelaars en 1 LED) ook prima 3 LED houders kan monteren.
Je ziet vanzelf wel een bestellig komen
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
zou dit een goede versterker zij voor in een kistradio.
http://www.dealextreme.co...fier-module-93121?item=19
Lijkt op een prima versterker, vergelijkbaar met de TA2024, alleen misschien iets minder hoogwaardige componenten. Deze versterker heeft alleen 1 nadeel, hij is beter geschikt voor systemen met 8 ohm luidsprekers. Met 4 ohm luidsprekers heb je een heatsink nodig, niet erg praktisch natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:24:
Ik heb eens opgezocht hoe dat precies zit met aceton maar heb niet echt een duidelijke tutorial ervoor kunnen vinden. Met schuren trouwens ook niet alleen dat het kan maar niet precies wat je nu moet doen..wesleytjuh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:00:
[...]
Met op aceton bijvoorbeeld. Veel goedkope nagellak removers zijn hierop gebaseerd, en anders is het bij de apotheker vekrijgbaar.
Iemand misschien een link naar tutorial?
Met schuren pak je gewoon een schuurpapier van een bepaalde korel, bij voorkeur een fijne korel(hogere korel = fijner), en schuur je in één richting om een frosted resultaat te krijgen.freakk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:03:
[...]
Ik heb eens opgezocht hoe dat precies zit met aceton maar heb niet echt een duidelijke tutorial ervoor kunnen vinden. Met schuren trouwens ook niet alleen dat het kan maar niet precies wat je nu moet doen..
Iemand misschien een link naar tutorial?
Aceton is zo simpel als het plexiglas insmeren/indopen en het aceton zijn werk laten doen. Hoelang je dit moet doen moet je even googlen of uit testen laten blijken.
3e optie is het paneel zandstralen, ook erg goed effect
Of natuurlijk opzoek naar spiegel folie.
Ik dacht dat je aceton ook meteen moest afspoelen met water?wesleytjuh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:07:
[...]
Met schuren pak je gewoon een schuurpapier van een bepaalde korel, bij voorkeur een fijne korel(hogere korel = fijner), en schuur je in één richting om een frosted resultaat te krijgen.
Aceton is zo simpel als het plexiglas insmeren/indopen en het aceton zijn werk laten doen. Hoelang je dit moet doen moet je even googlen of uit testen laten blijken.
3e optie is het paneel zandstralen, ook erg goed effect.
Of natuurlijk opzoek naar spiegel folie.
en bij het schuren echt maar een richting op? Had ook nog ergens gelezen dat je schuurpapier nat moest maken?
Zandstralen heb ik helaas de spullen niet voor
Hm, ik zat even in de war met een mooie geschuurde structuur op bijvoorbeeld een aluminium plaat aan te brengen. In dit geval mag je kriskras door elkaar schuren. Je kunt het schuur papier inderdaad nat maken, dit zorgt ervoor dat je schuurpapier niet zo snel verzadigd raakt.freakk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:14:
[...]
Ik dacht dat je aceton ook meteen moest afspoelen met water?
en bij het schuren echt maar een richting op? Had ook nog ergens gelezen dat je schuurpapier nat moest maken?
Leuk bedacht van die versterker, maar ik denk niet dat het wat gaat worden. Deze versterker is ontworpen voor 230v en heeft intern waarschijnlijk meer dan 12v nodig, wat thijsco al zei. Het rendement is laag, zeker als je eerst nog 12v wilt omvormen naar 230. Je accu zal dan niet lang mee gaan. Verder is zo'n trafo ook nog eens gevaarlijk om zo los is je krat te maken die je overal naartoe verplaatst.Riffon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:26:
Hallo
[afbeelding]
Dit is de voeding.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt!
Ik zou je echt aan willen raden voor een paar euro een Class-D versterker te kopen, in de startpost zie je wel waar dat kan. Deze kun je rechtstreeks aansluiten op de accu zonder verliezen. Je speakers van 50w kunnen daar prima op en het zal echt hard genoeg gaan.
Kijk eens naar deze link, daar zie je iemand die ook plexiglas opgeschuurd heeft: http://www.instructables....ep3/Frosting-the-acrylic/freakk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:14:
[...]
Ik dacht dat je aceton ook meteen moest afspoelen met water?
Bedankt ik was inderdaad al van plan om p400 schuurpapier te halen vandaag maar wist niet zeker of dat dit beter zou zijn nu ben ik er toch wat meer van overtuigd[...]
Kijk eens naar deze link, daar zie je iemand die ook plexiglas opgeschuurd heeft: http://www.instructables....ep3/Frosting-the-acrylic/
Verwijderd
kan je een 12V 2A netvoeding aansluiten op een Marquant Versterker Type: MCA-200 of moet je meer ampere hebben daarvoor?
Wil je op hoog volume kunnen spelen zul je inderdaad een grotere voeding nodig hebben. Denk aan 12V 3-4A bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:49:
kan je een 12V 2A netvoeding aansluiten op een Marquant Versterker Type: MCA-200 of moet je meer ampere hebben daarvoor?
Verwijderd
oke das mooi, maar er zit een 5A zekering in dus je kunt gelijk hebben. Maar kan je dat ergens vinden. Welke exacte voeding er voor nodig is?wesleytjuh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Wil je op hoog volume kunnen spelen zul je inderdaad een grotere voeding nodig hebben. Denk aan 12V 3-4A bijvoorbeeld.
Verwijderd
Of zouden jullie mij iets aanraden?Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:01:
[...]
oke das mooi, maar er zit een 5A zekering in dus je kunt gelijk hebben. Maar kan je dat ergens vinden. Welke exacte voeding er voor nodig is?
Zoals ik al zei, 3A misschien 4A om zeker te zijn.
Dit is moeilijk te zeggen zonder het gemeten te hebben. 2A zal waarschijnlijk niet voldoende zijn. Hij is gezekerd op 5A, dus meer dan 5A zal hij nooit gebruiken. Dan kom je op 3-4A uit.
Verwijderd
ja dank u. Ik had net op conrad gekeken. Maar ik kwam er niet echt uit welke voeding ik moest nemen. Vandaarwesleytjuh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:10:
[...]
Zoals ik al zei, 3A misschien 4A om zeker te zijn.
Dit is moeilijk te zeggen zonder het gemeten te hebben. 2A zal waarschijnlijk niet voldoende zijn. Hij is gezekerd op 5A, dus meer dan 5A zal hij nooit gebruiken. Dan kom je op 3-4A uit.
Ola,
Ik ben momenteel bezig om een eigen kistradio te maken.
Ben even in Sketch Up bezig geweest om het een en ander uit te tekenen.
Hierbij even een boven aanzicht met alle schakelaars, leds en voltmeter.
https://www.dropbox.com/s/qsext7ajjv0xatw/Bovenkant.JPG
Daarnaast heb ik heb ik even een shot van de zijkant genomen.
https://www.dropbox.com/s/171ma73kjvfg40m/zijkant.JPG
Nu heb ik een vraag.
Is het verstandig om een de accu's en speakers van elkaar te scheiden doormiddel van een stuk hout er tussen te zetten?
Thanks alvast
Ben even in Sketch Up bezig geweest om het een en ander uit te tekenen.
Hierbij even een boven aanzicht met alle schakelaars, leds en voltmeter.
https://www.dropbox.com/s/qsext7ajjv0xatw/Bovenkant.JPG
Daarnaast heb ik heb ik even een shot van de zijkant genomen.
https://www.dropbox.com/s/171ma73kjvfg40m/zijkant.JPG
Nu heb ik een vraag.
Is het verstandig om een de accu's en speakers van elkaar te scheiden doormiddel van een stuk hout er tussen te zetten?
Thanks alvast
Opzich hoeft dit niet persé, persoonlijk denk ik niet dat het iets toevoegt aan de klank o.i.d.jasperh87 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:04:
Nu heb ik een vraag.
Thanks alvast
Riffon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:26:
[...]
Dus het gaat eerst van 12V (en waar komt dat vandaan?? uit het stopcontact komt 230 AC* en geen 12 V
) naar 230 en dan vervolgens weer terug naar 12 volt?!?!
Lijkt mij wel erg vreemd, is het niet zo dat het via die trafo 230 (netspanning) omgezet word naar 12V?
De voeding sluit je aan op netstroom van 230 v. Volgens mij wordt die netstroom omgezet naar 12v (staat op de chip). Als ik dat op een 12 V accu wil aan sluiten met een omvormer krijg je 12V >230V > 12V zou ik er iets tussenuit kunnen halen waardoor het gewoon van 12V naar 12V gaat?
Ja, ik zie die 30V nu ook staan. Er zijn geen datasheets beschikbaar, had ik al naar gezocht. Dat was ook wel te verwachten met z'n oude versterker.
[...]
Getest? Hoe bedoel je dat?
Ik de versterker die werkt op netstroom, toen heb ik dat andere kabeltje eruit gehaald toen deed die het niet meer (logisch eigenlijk)
Ik denk dat je het beste een nieuwe voeding kan kopen wat in iedergeval veiliger is dan dit gevaarte.
U heeft er aardig wat verstand van begrijp ik. Is het mogelijk om het te laten draaien op een accu? (zonder dat het te duur wordt, of the moeilijk) Of kan ik er beter mee ophouden? En voor een ander alternatief gaan?
* = AC is wisselspanning
[/quote]
Bedankt in ieder geval!
[...]
Dus het gaat eerst van 12V (en waar komt dat vandaan?? uit het stopcontact komt 230 AC* en geen 12 V
De voeding sluit je aan op netstroom van 230 v. Volgens mij wordt die netstroom omgezet naar 12v (staat op de chip). Als ik dat op een 12 V accu wil aan sluiten met een omvormer krijg je 12V >230V > 12V zou ik er iets tussenuit kunnen halen waardoor het gewoon van 12V naar 12V gaat?
Ja, ik zie die 30V nu ook staan. Er zijn geen datasheets beschikbaar, had ik al naar gezocht. Dat was ook wel te verwachten met z'n oude versterker.
[...]
Getest? Hoe bedoel je dat?
Ik de versterker die werkt op netstroom, toen heb ik dat andere kabeltje eruit gehaald toen deed die het niet meer (logisch eigenlijk)
U heeft er aardig wat verstand van begrijp ik. Is het mogelijk om het te laten draaien op een accu? (zonder dat het te duur wordt, of the moeilijk) Of kan ik er beter mee ophouden? En voor een ander alternatief gaan?
* = AC is wisselspanning
[/quote]
Bedankt in ieder geval!
Riffon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:37:
Heb je misschien een multimeter (of iemand anders die je kent?), dan kan je het opmeten om zeker te zijn. Kan je misschien alle tekst (type nummer etc.) op die chip geven? Kan ik zelf ook nog effe op google kijken.Ja, ik zie die 30V nu ook staan. Er zijn geen datasheets beschikbaar, had ik al naar gezocht. Dat was ook wel te verwachten met z'n oude versterker.
Als het daadwerkelijk zo 230 => 12 V => 230 => 12 V gaat kan je natuurlijk gelijk die eerste 12 Volt gebruiken, toch vraag ik me af of er daadwerkelijk van 12 volt weer 230 gemaakt word dat is erg inefficient.
Als die versterker op 12 Volt werkt kan je hem werkend krijgen met een accu, je moet dan wel opletten op het aantal Ampere van die accu en het verbuik van die versterker, wat waarschijnlijk best hoog is waardoor je een grote en zware accu nodig heb.
Maar als die versterker op een hoger voltage werkt (zoals Michel5128 ook zegt) is het niet mogenlijk om het op een accu te laten werken.
Ook ik raad jouw aan om een class D versterker (voorbeeld. TA-2024) te kopen, die zijn niet duur erg zuinig en klein, die kan je zo op je accu aansluiten en je speakers kan je gewoon gebruiken.
Ik heb vandaag schuurpapier gehaald met een korrel van 400 en net het plexiglas even snel opgeschuurd en het is toch wel beduidend beter dan voorheen, ik ga nog mee een klein stukje plexiglas halen om op te testen en het schuurpapier dan gewoon op de schuurmachine vastmaken inplaats van met de hand doen omdat het nogal grote stukken plexiglas worden dus dan word je helemaal gek als je dat met de hand moet doen
In iedergeval bedankt voor de hulp denk dat het zo wel gaat lukken
Verwijderd
Zal deze voeding werken al sluit ik hem aan een Marquant Versterker Type: MCA-200 ?
http://www.conrad.nl/ce/n...0-A-36-W/2110212&ref=list
http://www.conrad.nl/ce/n...0-A-36-W/2110212&ref=list
Ik wacht ook al een week of wat, de eerste keer werd er nog op mijn mail gereageerd, daarna niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:12:
na 6 weken wachten op mijn bestelling bij ww.kistradio.nl heb ik mijn pakketje nog steeds niet binnen.
Ik heb een geschil geopend bij paypal, maar ook daar wordt niet op gereageerd, dus dat zal wel uitdraaien op een claim.
Jammer, de accusafe is al lang en breed binnen en uiteindelijk wil je toch gewoon een radiootje kunnen bouwen
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
16 dagen later alweer binnen, da's nog redelijk snelP.E.T.E.R. schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:50:
Gister de accu besteld bij de lokale chinees, als hij binnen is eens kijken hoe lang hij erop kan draaien.
(@hierboven: als ze vanuit Hong Kong sneller leveren dan een nederlandse webshop gaat er helaas inderdaad iets goed fout...)
Dit is mijn huidige setup (klik voor groter):

- De accu, volgens 'specs' 9800mAh, slechts 320gram.
- De versterker, een Denon DCA-3210
- De oplader, 350mA 12.6v, twee ledjes die ongetwijfeld de status van de accu aangeven
- Mijn telefoon, een HTC Wildfire met o.a. de Sky.fm en DI.fm app als geluidsbron
- De rechterluidspreker, een Kenwood KFC-1674. De linkerluidspreker zit in een 2e minikratje buiten beeld.
De accu 9800mAh accu weegt volgens de keukenweegschaal slechts 320g, terwijl mijn 4400mAh laptopaccu volgens diezelfde weegschaal al 500g doet. Gezien beide accu's dezelfde technieken gebruiken en ongeveer het zelfde voltage leveren verwacht ik dat de capaciteit eerder rond de 2800mAh ligt, maar gezien de versterker bij middelmatig volume nog nieteens 0,5A tregt kun je dus 5~6 uur (twee avonden?) spelen op een acculading. Op slaapkamervolume misschien wel het dubbele. Ergens in het weekend hoop ik hier meer over te kunnen zeggen.
De accu heeft een schakelaar en een rood ledje. Zonder de lader wordt de stroom in- en uitgeschakeld. Als de lader wel is aangesloten wordt er geschakeld tussen het spelen uit de accu en het laden van de accu en spelen uit de voeding. De lader heeft slechts een beperkt vermogen van 350mA, dus daar verwacht ik eigenlijk wel problemen mee. De lader wordt nu (laden en spelen op slaapkamervolume) handwarm, terwijl de accu netjes koel blijft.
Ik heb deze gisteren binnen gekregen, hij ziet er redelijk uit maar zoals gezegt: het is van mindere kwaliteit.. De volume regeling zit niet geheel recht op het PCB en de condensator kan wel wat reflowing gebruiken.. Er zit iig erg weinig soldeer op.. Ook zit er geen handleiding bij van wat waar moet al is dat wel op het PCB gedrukt. Qua werking heb ik nog geen idee, ik ben nog bezig met verzamelen van onderdelen.. Vooral speakers moet ik nog hebben.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:24:
Ps. ik heb dezelfde accu als hierboven al een tijdje.. ff zien of die wat wil presteren
[ Voor 6% gewijzigd door TweakMaster op 03-05-2012 21:37 . Reden: tiepvaut ]
Ryzen cloud9
Wat voor speelduur heb jij er al uit gekregen?TweakMaster schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:36:
[...]
Ps. ik heb dezelfde accu als hierboven al een tijdje.. ff zien of die wat wil presteren
Nog nietsP.E.T.E.R. schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:05:
[...]
Wat voor speelduur heb jij er al uit gekregen?
Ryzen cloud9
@wesleytjuh
Ik heb (een paar dagen alweer) de accusafe binnen, maar heb er vooralsnog geen tijd voor gehad. Toen ik gister het ding uit z'n doosje haalde zag ik dat er op het relais '12V' stond, ik had helaas niet het briljante idee om een foto te maken (heb nu spijt
) maar ik vraag me af of dat het juiste relais is voor een 24V accusafe..
Kun jij hier iets over zeggen?
Ik heb (een paar dagen alweer) de accusafe binnen, maar heb er vooralsnog geen tijd voor gehad. Toen ik gister het ding uit z'n doosje haalde zag ik dat er op het relais '12V' stond, ik had helaas niet het briljante idee om een foto te maken (heb nu spijt
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Hmmmmm, dat is vreemd zeg. Ik wil je toch vragen om een foto te maken en deze via de mail of dm te sturen. Bij voorkeur van het typenummer.Pixeltje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:31:
@wesleytjuh
Ik heb (een paar dagen alweer) de accusafe binnen, maar heb er vooralsnog geen tijd voor gehad. Toen ik gister het ding uit z'n doosje haalde zag ik dat er op het relais '12V' stond, ik had helaas niet het briljante idee om een foto te maken (heb nu spijt) maar ik vraag me af of dat het juiste relais is voor een 24V accusafe..
RT424024F, dat is het nummer dat erop zou moeten staan. Alle geasembleerde AccuSafes worden getest voordat ze de deur uit gaan, zeker dit 24V model dus het zou wat zijn als er nu toch een 12V relais op zit
[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 04-05-2012 08:55 ]
Ik ben op zoek naar een soort kliksysteem waarmee ik mijn houten plaat met speakerdoek kan vast maken en weer los halen. Eigenlijk zoals je het bij speakers ook vaak ziet. Iemand enig idee waar dit te koop is?
Ik heb mijn kistradio gemaakt op basis van een normale luidspreker, en bij mij zat de stofkap vast met een soort van pinnetjes met een kleine kant en een dikke gespleten kant. die kleine kant zat in de kist zelf en de grote drukte je in de stofkap.wolterious schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:09:
Ik ben op zoek naar een soort kliksysteem waarmee ik mijn houten plaat met speakerdoek kan vast maken en weer los halen. Eigenlijk zoals je het bij speakers ook vaak ziet. Iemand enig idee waar dit te koop is?
Ik heb nog niet gevonden waar je ze kunt kopen maar een andere optie is om een oude luidspreker te kopen en ze daar uit te halen (kan je er meestal gemakkelijk uit halen).
Ps: wat een mooie naam heb je!
Ik zal vanavond even een foto maken, ben nu op m'n werk en dus een goede 100KM verwijderd van het relaiswesleytjuh schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:40:
[...]
Hmmmmm, dat is vreemd zeg. Ik wil je toch vragen om een foto te maken en deze via de mail of dm te sturen. Bij voorkeur van het typenummer.
RT424024F, dat is het nummer dat erop zou moeten staan. Alle geasembleerde AccuSafes worden getest voordat ze de deur uit gaan, zeker dit 24V model dus het zou wat zijn als er nu toch een 12V relais op zit.
Het viel me gewoon op, heb zelf nog niets getest, dus wellicht is er niets aan de hand hoor, maar je hoort van me!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
waarom niet met kleine neodynium magneetjes oid ?wolterious schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:09:
Ryzen cloud9
Omdat ik daar niet eens aan heb gedacht
. Goed plan, ga direct eens zoeken. Dat is vast ook wel bij de bouwmarkt te krijgen. thx!
Dat kan ook.TweakMaster schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:46:
[...]
waarom niet met kleine neodynium magneetjes oid ?
Wolter: mijn kist is, net als de jouwe, ook gemaakt van een oude luidspreker. Helaas moet ik er zoveel aan veranderen dat ik de oude stofkap niet kan hergebruiken. Het oude speakerdoek nog wel kunnen gebruiken, maar de bevestiging helaas niet. de 2 kleinere tweeters van mijn speakers steken namelijk erg ver uit naar voren, waardoor ik de plaat waarin de speakers zijn gemonteerd behoorlijk moest laten verzinken in de kist. nu moet ik nog een goed systeem verzinnen om de stofkap te bevestigen aan de kist, maar daar denk ik zonder resultaat al dik 3 weken over na.
Ik zat zelf ook al te denken aan klitterband, maar dat leek me toch minder stevig.
ps. bedankt voor het compliment, jouw afkorting mag er ook zijn
Ik zat zelf ook al te denken aan klitterband, maar dat leek me toch minder stevig.
ps. bedankt voor het compliment, jouw afkorting mag er ook zijn
Betekent dit nou echt dat het een hele dag duurt om de accu op te laden?P.E.T.E.R. schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:29:
[...]
[afbeelding][...]
- De accu, volgens 'specs' 9800mAh, slechts 320gram.
- De oplader, 350mAh 12.6v, twee ledjes die ongetwijfeld de status van de accu aangeven
Of dat de capaciteit wel veel lager moet liggen dan de 9800mAh die ze beloven?
De capaciteit ligt meestal veel lager.P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:20:
[...]
Betekent dit nou echt dat het een hele dag duurt om de accu op te laden?
Ziehier mijn 2e kleine kratje van 23 cm bij 11 cm exl het handvat met 2 kleine philips boxen van 25 watt bij 4 ohm. Verder zit er een TA2024 modded in met een accupack van een husqvarna 'schildpad' automower via mijn werk geroggelt.

voor de achterkant een mooi handvatje dat ik erin kan.

Ik weet het, de binnenkant is inderdaad een puinhoop maar er is wel genoeg ruimte voor een mobiel om erin te stoppen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden

voor de achterkant een mooi handvatje dat ik erin kan.

Ik weet het, de binnenkant is inderdaad een puinhoop maar er is wel genoeg ruimte voor een mobiel om erin te stoppen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)
Hoeveel ampere is die accu, ik neem aan dat dat die buis is in de foto van de binnenkant? Ziet er gaaf uit, mooi klein en handzaam. Mijn volgende projectje zal ongeveer dezelfde afmetingen hebben. Misschien nog een klein laklaagje om het af te maken? Geven die speakers een beetje herrie af? Veel plezier ervan!
[ Voor 14% gewijzigd door wolterious op 04-05-2012 16:30 ]
Hallo tweakers,
Ik heb zelf lang geleden ook al een kratradio gemaakt, eigenlijk is het meer een kruiwagen-radio vanwege zijn formaat haha.
In ieder geval, ik wou een leuke upgrade toevoegen aan het ding dmv LED-strips.
Nu heb ik alles al, alleen vroeg ik me af of dit stroomschema klopt.
Mijn bedoelingen zijn om de LED's te laten branden in 2 modussen:
- Continu
- Op de muziek
Nu heb ik al het e.e.a. doorgelezen op dit forum en ben ik wat leuke dingen tegengekomen.
Echter, ik ben niet zeker van mijn zaak. Kunnen jullie dit even doorkijken of dit klopt?
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb 2 schakelaars, 1 master aan-uit en 1 "disco" switch
http://i130.photobucket.com/albums/p277/_hoste_/schema.png
Klopt dit zo ?
Groetend, Ruud
Ik heb zelf lang geleden ook al een kratradio gemaakt, eigenlijk is het meer een kruiwagen-radio vanwege zijn formaat haha.
In ieder geval, ik wou een leuke upgrade toevoegen aan het ding dmv LED-strips.
Nu heb ik alles al, alleen vroeg ik me af of dit stroomschema klopt.
Mijn bedoelingen zijn om de LED's te laten branden in 2 modussen:
- Continu
- Op de muziek
Nu heb ik al het e.e.a. doorgelezen op dit forum en ben ik wat leuke dingen tegengekomen.
Echter, ik ben niet zeker van mijn zaak. Kunnen jullie dit even doorkijken of dit klopt?
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb 2 schakelaars, 1 master aan-uit en 1 "disco" switch
http://i130.photobucket.com/albums/p277/_hoste_/schema.png
Klopt dit zo ?
Groetend, Ruud
volgensmij klopt het bijna alleen een draadje fout

Correct me if i'm wrong..

@wolterious
Geloof me er komt herrie uit, die staaf is inderdaad de accu,en is deze batterij, maar aangezien die orgineel 18 volt was heb ik 1 rij batterijen weggehaalt en zit er nu dus ongeveer 1.5 Ah aan stroom in. en over dat laklaagje, die komt er in de toekomst vast en zeker wel op.
Veel succes met jou bakje dan, ik zie het resultaat wel voorbij komen
Geloof me er komt herrie uit, die staaf is inderdaad de accu,en is deze batterij, maar aangezien die orgineel 18 volt was heb ik 1 rij batterijen weggehaalt en zit er nu dus ongeveer 1.5 Ah aan stroom in. en over dat laklaagje, die komt er in de toekomst vast en zeker wel op.
Veel succes met jou bakje dan, ik zie het resultaat wel voorbij komen
Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)
Is die middelste aansluiting niet "output only" ?freakk schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:47:
volgensmij klopt het bijna alleen een draadje fout
[afbeelding]
Anders kan het wel idd. Daar zat ik ook al over te twijfelen
Verwijderd
Ik weet nog of het via deze weg mag, maar op deze manier bereik ik gelijk de personen voor wie het is bedoeld. Misschien dat ik er iemand snel mee van dienst kan zijn:
Ik heb nog een tweetal nieuwe 12V Rechargeable Li-ion 6800mAh battery packs liggen. Ik doe er zelf niks meer mee. Compleet met lader! Afmetingen: 8.5cm x 6.2cm x 2cm.
Voor 15 euro per stuk, verzending kost 3 euro. Snelle afhandeling, snelle verzending!
Iemand interesse? Stuur me een bericht, of mail me op: flierefluitert at gmail dot com
Ik heb nog een tweetal nieuwe 12V Rechargeable Li-ion 6800mAh battery packs liggen. Ik doe er zelf niks meer mee. Compleet met lader! Afmetingen: 8.5cm x 6.2cm x 2cm.
Voor 15 euro per stuk, verzending kost 3 euro. Snelle afhandeling, snelle verzending!
Iemand interesse? Stuur me een bericht, of mail me op: flierefluitert at gmail dot com
@ruud033
nee dacht het niet,
ik heb namelijk zelf ook zo'n soort schakeling in mijn kratje zitten.
Daar heb ik aan de buitenste 2 bijde een input en aan de middelste een output dus het zou moeten werken zoals ik de tekening voor je aangepast heb.
nee dacht het niet,
ik heb namelijk zelf ook zo'n soort schakeling in mijn kratje zitten.
Daar heb ik aan de buitenste 2 bijde een input en aan de middelste een output dus het zou moeten werken zoals ik de tekening voor je aangepast heb.
[ Voor 7% gewijzigd door freakk op 04-05-2012 18:18 ]
Yep! Helaas zijn deze cellen niet geschikt voor snelladen, het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld net als je telefoon deze accu's in 2 uur vol te laden. Maar wat Fterheide zegt is zeker iets waar je rekening mee moet houden. De werkelijke capaciteit zou zomaar eens minder dan de helft van de opgegeven capaciteit kunnen zijn. Dan duurt het laden nog maar een uur of 10-15P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:20:
[...]
Betekent dit nou echt dat het een hele dag duurt om de accu op te laden?
Ik heb het plexiglas toch maar even gefrost met aceton maar dit zorgt alleen maar voor een dun laagje op het plexiglas, zodra ik ergens tegenaan stoot gaat het eraf. Iemand enig idee of ik iets fout doe ofzo?
Dat komt wel overeen met mijn eigen ervaringen met frosten met aceton. Misschien langer blootstellen aan aceton?freakk schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:02:
Ik heb het plexiglas toch maar even gefrost met aceton maar dit zorgt alleen maar voor een dun laagje op het plexiglas, zodra ik ergens tegenaan stoot gaat het eraf. Iemand enig idee of ik iets fout doe ofzo?
Heeft toch een redelijke tijd in de aceton gelegen, ik heb het niet afgespoeld met water want toen ik dat wel deed trok het van het plexiglas af en werd het een soort witte blubber hoort dit te gebeuren?
De nopjes om een stofkap vast te maken zijn inmiddels binnen. Ze gaan door het leven onder de naam Dubels.
Weet iemand waar ik voordelig noppenschuim kan kopen? Of misschien heeft iemand iets over? De Conrad-link in de OP lijkt betaalbaar, maar de verzendkosten zijn meer dan het schuim zelf. Ik heb denk ik ongeveer 0,2m2 nodig. Het liefst een strook van 12cm*150cm, maar met wat knippen en puzzelen moet eht anders ook wel lukken...
[ Voor 19% gewijzigd door Peetz0r op 05-05-2012 10:39 ]
De lokale bouwmarkt heeft dit vaak welP.E.T.E.R. schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:31:
Weet iemand waar ik voordelig noppenschuim kan kopen? Of misschien heeft iemand iets over? De Conrad-link in de OP lijkt betaalbaar, maar de verzendkosten zijn meer dan het schuim zelf. Ik heb denk ik ongeveer 0,2m2 nodig. Het liefst een strook van 12cm*150cm, maar met wat knippen en puzzelen moet eht anders ook wel lukken...
Dan ga ik straks even langs. Zou ik voor het bevestigen van de accu en versterker dubbelzijdige tape kiezen, of lijm? De accu (320g) is plastic-op-plastic, de versterker (450g) is staal-op-plastic.
Ik heb alles op de weegschaal gelegd.
In totaal weegt het rechterkratje nog geen 2kg en het linkerkratje net 1kg. Ze passen ook samen in ene fietstas, dus dat is extreem praktisch, zeker vergeleken met sommige andere kratjesten die ik hier zie
Nog even een foto met een betere camera en meer licht:

De onderkant van de accu, dus de schakelaar, het ledje, en de aansluitingen die ik ernaast geplakt heb, komen aan de onderkant van het kratje, de tulpaansluitingen komen door het gat wat je boven in het rechterkratje kunt zien. Wat ik getekend heb met de stift is waar de lijm en/of tape voor de versterker komt te zitten. De accu komt verticaal tegen de onderkant te zitten.
Alhoewel ik nu begin te twijfelen of ik de aansluitingen niet beter aan de voorkant kwijt kan. Even wat proberen
Edit: ik ga ook de onderkant dicht maken met een houten plankje, die komt dus tussen de versterker en de boden van de kratjes. Zo is ie meteen veel meer luchtdicht en spatwaterdicht.
Ben er net geweest, heb dubbelzijdige tape (verwijderbaar, handig) en noppenschuim gekocht. Het schuim ging per twee vellen van 100x50cm, en ik heb helemaal niet zo veel nodig. Ik denk dat ik anderhalf vel over ga houden. Dus als iemand nog nodig heeft, DM maarP.E.T.E.R. schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:09:
Dan ga ik straks even langs. Zou ik voor het bevestigen van de accu en versterker dubbelzijdige tape kiezen, of lijm? De accu (320g) is plastic-op-plastic, de versterker (450g) is staal-op-plastic.
[ Voor 56% gewijzigd door Peetz0r op 05-05-2012 13:49 ]
Hallo allemaal,
Ik ben nu bezig met mijn eerste kistradio.
Ik heb een vraag over de voeding van de versterker (Marquant MCA-200). De voeding die ik heb gekocht is 12V en 2A. Op de versterker zit echter een 5A zekering. Betekent dit dat mijn voeding te zwak is? Of kan ik deze alsnog gebruiken?
(hoera, mijn eerste bericht op T.net
)
Ik ben nu bezig met mijn eerste kistradio.
Ik heb een vraag over de voeding van de versterker (Marquant MCA-200). De voeding die ik heb gekocht is 12V en 2A. Op de versterker zit echter een 5A zekering. Betekent dit dat mijn voeding te zwak is? Of kan ik deze alsnog gebruiken?
(hoera, mijn eerste bericht op T.net
Het zal sowieso werken, maar soms zou je volume in kunnen zakken omdat de versterker tekort komt. Vooral als er veel bass is zou dit voor kunnen komen.
Bedankt voor je antwoord 
Ik wilde even zeker weten dat er niks zou doorbranden. Dat is namelijk mijn grote angst.
Ik wilde even zeker weten dat er niks zou doorbranden. Dat is namelijk mijn grote angst.
kijk eens een pagina terug daat staat een zelfde vraag
.
Door branden doet het zoiezo niet, de zekering laat max 5 Ampere toe (dat is het maximale wat hij vraagt).
2 Ampere zit er nog onder dus dat is gewoon veilig/eigenlijk te weinig.
Door branden doet het zoiezo niet, de zekering laat max 5 Ampere toe (dat is het maximale wat hij vraagt).
2 Ampere zit er nog onder dus dat is gewoon veilig/eigenlijk te weinig.
Peetz0r's Minikratjes
Zoals je hiervoor kunt lezen heb ik bij elkaar verzameld:- Twee groene Heineken cd-houder kratjes
- Versterker: Denon DCA-3120 (ongeveer 2x15 watt RMS)
- Luidsprekers: twee Kenwood KFC-1674's
- Accu: DC 12V '9800mAh' li-ion (met lader) van de chinees
- 1m2 Noppenschuim (ik heb 0,9m2 over!)
- Dubbelzijdige tape
- Twee houten plankjes die netjes op de bodem passen
- Alle nodige kabels
- Een vrije zaterdagmiddag
Het bouwen
Eerst heb ik alles neergelegd en aangesloten om te zien dat het werkt. Daarvoor heb ik de 'output-connector' van de accu vervangen door het draadje van een oude gpu koeler, en aan de versterker ook een draadje van diezelfde koeler, zodat er netjes een stekkertje tussen zit. Ook heb ik een kabel gezocht om de kratjes met elkaar te kunnen verbinden, en die tegen de zijkant van de accu geplakt. Verder zijn ook openingen gemaakt voor de luidsprekers zelf (die eigenlijk niet helemaal passen) en de tulp-ingang van de versterker.Daarna heb ik voor het rechterkratje een opening voor de bodem van de accu gezaagd in het plankje, en deze vastgeplakt. Daarna meteen de versterker er bovenop. Daarna de accu tegen de zijkant, in de opening die ik heb gemaakt. Nu kun je ook zien hoe ik de versterker op de accu heb aangesloten. Toen dat alles op z'n plaats zat meteen een laagje geluidswerend schuim eroverheen.

In het andere kratje heb ik een vergelijkbaar houten plankje op de bodem geplakt, en ook bekleed met het schuim. Omdat hier geen accu of versterker in komen heb ik niet alleen de onderkant, maar ook een deel van de zijkanten bekleed.
Nu verder met de luidsprekers. Deze komen bovenop, maar moeten natuurlijk wel goed vastzitten. Daar heb ik een tijd over na zitten denken, toen ik op het idee kwam om ze vast te maken met touw. 7 foto's zeggen meer dan 7000 woorden:

Showtime!

Het complete fotoalbum: http://imgur.com/a/hpgVH
Hoogte: 20cm
Breedte: 15cm (16,5 op het breedste punt)
Diepte: 12cm
Gewicht: 2,1kg (rechts) 1,2kg (links)
Samen kunnen ze in een fietstas
Meer informatie over de accuduur komt hopelijk morgen!
Hoi iedereen!
Ik heb nu al wat spulletjes binnen, maar heb nog wat advies nodig.
Ik heb nu onderstaande spullen binnen.
- 2x80w @8ohm, 2*100w @6ohm -> bij 36V
- 16*18650 lithium batterij 3000Ah 3,7v -> (serie & paralel -> 29,6V 6000Ah)
- 2x 10cm Chario speakers (uit de Chario Piccolo Classic Dialogue), magnetisch afgeschermd
Impedance 8 Ohms
Sensitivity 88dB
Frequency range 90-20000Hz
RMS 80W
(komt uit vrij dure center speaker van Chario, die bekend staat om veel bas uit kleine speakers).
- een 4ohm tweetertje van Mordount Short
- 2x een 8ohm tweeter van Jamo
- een filtertje van philips (oudje, beetje groot en moet even naar specs kijken).
- 2 losse filtertjes voor tweeters
Vragen:
Mijn vraag is of het nodig zou zijn om deze tweeters aan te sluiten??
+ met filter mooier geluid
- maakt de kast groter
- impendantie gaat lager dan de versterker bedoeld heeft
- de Jamo's zijn groot en niet magnetisch afgeschermd.
De Mordount short is lekker klein, echter 4ohm. Zou ik deze alsnog op 1 kant in serie aan kunnen sluiten, om toch wat hoog te hebben, wat niet veel ruimte in beslag neemt??
Ik wil er ook nog een radio/mp3 speler inbouwen (van dealextreme oid). Maar deze zijn vaak 5V. ... Weet iemand hier een oplossing voor??
Zoals je op de foto kunt zien is er geen klemaansluiting voor het speakerkabel.
Kan ik het beste het draad vast solderen, of weet iemand een betere oplossing??

Work: Class D
Quiescent Current: 50mA
Work efficiency: 90%
Rated output power: 2 * 100W
Frequency response: 20Hz to 20KHz
Operating voltage: DC20V to DC36V
Recommended power supply voltage: DC32V
Maximum output current: 7A
PCB size: (140 × 83) mm
:4-8 ohm speaker parameters (with 4 ohm speakers)
http://www.ebay.nl/itm/ws...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

Besteld!
Dank!
- 2x 10cm Chario speakers (uit de Chario Piccolo Classic Dialogue), magnetisch afgeschermd
Impedance 8 Ohms
Sensitivity 88dB
RMS 80W
(komt uit vrij dure center speaker van Chario, die bekend staat om veel bas uit kleine speakers).
- een filtertje van philips (oudje, beetje groot en moet even naar specs kijken).
Vragen:
- maakt de kast groter
De Mordount short is lekker klein, echter 4ohm. Zou ik deze alsnog op 1 kant in serie aan kunnen sluiten, om toch wat hoog te hebben, wat niet veel ruimte in beslag neemt??
Ik wil er ook nog een radio/mp3 speler inbouwen (van dealextreme oid). Maar deze zijn vaak 5V. ... Weet iemand hier een oplossing voor??

Besteld!
Dank!
[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey48 op 06-05-2012 15:24 ]
Beste iedereen,
is het schadelijk als een 8Ω speaker en een 4Ω speaker op een versterker aan sluit.
Gr. Thijs
is het schadelijk als een 8Ω speaker en een 4Ω speaker op een versterker aan sluit.
Gr. Thijs
Niet direct, maar de 4Ω speaker zal luider klinken.
Zo ziet er goed uit! Je hebt je voorbereidingen in ieder geval goed gedaanmaurits82 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:44:
Hoi iedereen!
Impedance 8 Ohms
Sensitivity 88dB
RMS 80W
Vragen:
- maakt de kast groter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Besteld!
Dank!
Wat betreft de tweeters, ik zou denk ik persoonlijk voor de twee 8 ohm tweeters van Jamo met een filtertje ertussen gaan. Echt moet je deze dan wel parallel aansluiten met je andere luidsprekers en kom je dan op een 4 ohm belasting voor je versterker uit. Kan je versterker hiermee omgaan?
Voor een MP3 decoder zou je op ebay op zoek kunnen gaan naar een mooie step-down DC/DC converter. Deze stel je dan gewoon in op 5V.
Hoe ga je de li-ions laden?
Zo ziet er goed uit! Je hebt je voorbereidingen in ieder geval goed gedaanmaurits82 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:44:
Hoi iedereen!
Impedance 8 Ohms
Sensitivity 88dB
RMS 80W
Vragen:
- maakt de kast groter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Besteld!
Dank!
Wat betreft de tweeters, ik zou denk ik persoonlijk voor de twee 8 ohm tweeters van Jamo met een filtertje ertussen gaan. Echt moet je deze dan wel parallel aansluiten met je andere luidsprekers en kom je dan op een 4 ohm belasting voor je versterker uit. Kan je versterker hiermee omgaan?
Voor een MP3 decoder zou je op ebay op zoek kunnen gaan naar een mooie step-down DC/DC converter. Deze stel je dan gewoon in op 5V.
Hoe ga je de li-ions laden?
Leuk gedaan, lekker compactP.E.T.E.R. schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:42:Peetz0r's Minikratjes
Zoals je hiervoor kunt lezen heb ik bij elkaar verzameld:
- Twee groene Heineken cd-houder kratjes
- Versterker: Denon DCA-3120 (ongeveer 2x15 watt RMS)
- Luidsprekers: twee Kenwood KFC-1674's
- Accu: DC 12V '9800mAh' li-ion (met lader) van de chinees
- 1m2 Noppenschuim (ik heb 0,9m2 over!)
- Dubbelzijdige tape
- Twee houten plankjes die netjes op de bodem passen
- Alle nodige kabels
- Een vrije zaterdagmiddag
Het bouwen
Eerst heb ik alles neergelegd en aangesloten om te zien dat het werkt. Daarvoor heb ik de 'output-connector' van de accu vervangen door het draadje van een oude gpu koeler, en aan de versterker ook een draadje van diezelfde koeler, zodat er netjes ene stekkertje tussen zit. Ook heb ik een kabel gezocht om de kratjes met elkaar te kunnen verbinden, en die tegen de zijkant van de accu geplakt. Verder zijn ook openingen gemaakt voor de luidsprekers zelf (die eigenlijk niet helemaal passen) en de tulp-ingang van de versterker.
Daarna heb ik voor het rechterkratje een opening voor de bodem van de accu gezaagd in het plankje, en deze vastgeplakt. Daarna meteen de versterker er bovenop. Daarna de accu tegen de zijkant, in de opening die ik heb gemaakt. Nu kun je ook zien hoe ik de versterker op de accu heb aangesloten. Toen dat alles op z'n plaats zat meteen een laagje geluidswerens schuim eroverheen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
In het andere kratje heb ik een vergelijkbaar houten plankje op de bodem geplakt, en ook bekleed met het schuim. Omdat hier geen accu of versterker in komen heb ik niet alleen de onderkant, maar ook een deel van de zijkanten bekleed.
Nu verder met de luidsprekers. Deze komen bovenop, maar moeten natuurlijk wel goed vastzitten. Daar heb ik een tijd over na zitten denken, toen ik op het idee kwam om ze vast te maken met touw. 7 foto's zeggen meer dan 7000 woorden:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]Showtime!
[afbeelding]
Het complete fotoalbum: http://imgur.com/a/hpgVH
Hoogte: 20cm
Breedte: 15cm (16,5 op het breedste punt)
Diepte: 12cm
Gewicht: 2,1kg (rechts) 1,2kg (links)
Samen kunnen ze in een fietstas
Meer informatie over de accuduur komt hopelijk morgen!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen mbt de accuduur, hoe ga je het meten?
4x2 een losse 18650 lader van Dealextreme ... dus gewoon binnen 60min opgeladen
Ik heb een 3,7volt gevonden! (Dus hier komt ook gewoon lekker een eigen 3,7v batterij opVoor een MP3 decoder zou je op ebay op zoek kunnen gaan naar een mooie step-down DC/DC converter. Deze stel je dan gewoon in op 5V.
Ik denk dat ik hem trouwens toch zonder tweeter ga maken, óf 1 tweeter van 4ohm (die kleine) aan 1 kant aangesloten ... even kijken hoe dat klinkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey48 op 06-05-2012 20:31 ]
Goed, mijn kist gaat al een tijdje mee, en behalve de Accusafe is het tijd voor meer improvements. Eerst even een impressie van hoe het er nu bijstaat. Project staat al zeker anderhalf jaar op hold, maar recente lentekriebels hebben me doen schuiven in de prioriteiten en ik heb zowaar fondsen voor het aanschaffen van nieuw speelgoed.
De kist:

Open:

Een van de speakers:

De versterker (een TA 2050, 2 keer 100W als er 36V geleverd wordt)

De oplossing om meer spanning in mijn krat te krijgen:

Dit is leuk, en met 24V komt er een belachelijke berg herrie uit. Echt belachelijk. Maargoed, jullie snappen waarschijnlijk wel dat met één 22mm betonplex kist incl een autoaccu én een los kistje (12mm plex) met autoaccu, het ding bijna niet te verplaatsen is. Zeker niet na een avondje feesten op het strand. Hoewel de telefoonstekker ervoor zorgt dat kortsluiting door het verkeerd om aansluiten van de stekker onmogelijk is (past maar op een manier), is het niet slim om het kist op te tillen als je al wat wankel op je beentjes staat van een paar biertjes op het strand.
Mijn kist moet op dieet. Ik heb een plan, maar ik ben te lang niet meer met deze handel bezig geweest dus kan wel wat input gebruiken..
Ik wil de twee autoaccu's vervangen door 4 of 8 Li-ion accu's. Die zijn klein, licht en leveren in de juiste configuratie toch voldoende spanning en stroom. Het idee is om 2 12V li-ion accu's in serie te zetten (wordt dan 24V) en twee van die sets parallel. Hiermee hoop ik een speeltijd te krijgen van minimaal 20 uur. Als dat niet mogelijk is, ga ik 6 of 8 li-ion accu;s halen, steeds parallel doorknopen met de anderen.
De vraag:
Welke li-ion accu's moet ik halen? op dealextreme kun je voor netniks een li-on accu kopen, maar ik heb ernstige twijfels bij de opgegeven waarden; 9800mAh lijkt me stuk voor dat geld, en ik heb geen zin om na 3 uur zonder juice te zitten. Kunnen jullie me helpen en wellicht wat degelijke accu's linken?
Ter indicatie; Op ebay, 9800mAh maar die zien er verdacht hetzelfde uit al de 6800mAh waarvan bekend is dat ze maar 30% van de opgegeven waarde halen.. iemand ervaring met deze dingen?
De kist:

Open:

Een van de speakers:

De versterker (een TA 2050, 2 keer 100W als er 36V geleverd wordt)

De oplossing om meer spanning in mijn krat te krijgen:

Dit is leuk, en met 24V komt er een belachelijke berg herrie uit. Echt belachelijk. Maargoed, jullie snappen waarschijnlijk wel dat met één 22mm betonplex kist incl een autoaccu én een los kistje (12mm plex) met autoaccu, het ding bijna niet te verplaatsen is. Zeker niet na een avondje feesten op het strand. Hoewel de telefoonstekker ervoor zorgt dat kortsluiting door het verkeerd om aansluiten van de stekker onmogelijk is (past maar op een manier), is het niet slim om het kist op te tillen als je al wat wankel op je beentjes staat van een paar biertjes op het strand.
Mijn kist moet op dieet. Ik heb een plan, maar ik ben te lang niet meer met deze handel bezig geweest dus kan wel wat input gebruiken..
Ik wil de twee autoaccu's vervangen door 4 of 8 Li-ion accu's. Die zijn klein, licht en leveren in de juiste configuratie toch voldoende spanning en stroom. Het idee is om 2 12V li-ion accu's in serie te zetten (wordt dan 24V) en twee van die sets parallel. Hiermee hoop ik een speeltijd te krijgen van minimaal 20 uur. Als dat niet mogelijk is, ga ik 6 of 8 li-ion accu;s halen, steeds parallel doorknopen met de anderen.
De vraag:
Welke li-ion accu's moet ik halen? op dealextreme kun je voor netniks een li-on accu kopen, maar ik heb ernstige twijfels bij de opgegeven waarden; 9800mAh lijkt me stuk voor dat geld, en ik heb geen zin om na 3 uur zonder juice te zitten. Kunnen jullie me helpen en wellicht wat degelijke accu's linken?
Ter indicatie; Op ebay, 9800mAh maar die zien er verdacht hetzelfde uit al de 6800mAh waarvan bekend is dat ze maar 30% van de opgegeven waarde halen.. iemand ervaring met deze dingen?
[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 06-05-2012 21:21 ]
En ik heb een kistje bij de Hornbach gekocht!
Niet zo zwaar, vrij dik metaal nog (prachtisch niet buigzaam in dit formaat).
Komt nog een luchtdicht schot in het midden, achter de speakers, waar de batterijen achter komen.
(zo is het helemaal geen metaal meer wat mee kan buigen op de luchtverplaatsing).
Kosten €7,95, met klemmetjes, handvat en al!

Komt nog een luchtdicht schot in het midden, achter de speakers, waar de batterijen achter komen.
(zo is het helemaal geen metaal meer wat mee kan buigen op de luchtverplaatsing).

Die heb ik dus ook. Ik heb em nog niet helemaal leeg gespeeld, maar ik heb em ook nog niet echt hard kunnen zetten. Wat ik je wel kan vertellen, hij wordt niet heet en hij ontploft niet. Als ik het gewicht vergelijk met m'n laptopaccu schat ik dat je ongeveer 3000mAh kunt krijgen. Voor €25 is dat nog prima, zeker gezien er ook nog een oplader bij zitPixeltje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:01:
[...]
De vraag:
Dat is ook precies wat uit de testresulaten kwam, zo'n 3000mAh. Verder zijn ze niet geschikt voor een hoge stroom.P.E.T.E.R. schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:40:
[...]
Die heb ik dus ook. Ik heb em nog niet helemaal leeg gespeeld, maar ik heb em ook nog niet echt hard kunnen zetten. Wat ik je wel kan vertellen, hij wordt niet heet en hij ontploft niet. Als ik het gewicht vergelijk met m'n laptopaccu schat ik dat je ongeveer 3000mAh kunt krijgen. Voor €25 is dat nog prima, zeker gezien er ook nog een oplader bij zit
Ziet er goed uit! Ik zou wel een houten binnenframe maken zodat het niet te blikkerig gaat klinken! Zou zonden zijn van je goede speakers en al zeker gezien je geluidsopbrengst!maurits82 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:03:
En ik heb een kistje bij de Hornbach gekocht!
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe ongeschikt zijn ze voor hoge stromen?wesleytjuh schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:26:
[...]
Dat is ook precies wat uit de testresulaten kwam, zo'n 3000mAh. Verder zijn ze niet geschikt voor een hoge stroom.
Ik wil echt graag iets doen aan het idiote gewicht van mijn kist, maar wil ook liever niet inleveren op vermogen etc. Ik kwam nog wat andere Li-ion packs tegen, maar om eerlijk te zijn zien ze er allemaal een beetje shabby uit en dat boezemt niet echt vertrouwen in. Ik zat ook te kijken naar accu's van draadloze powertools, maar die leveren allemaal <2600mAh en zijn daarbij ook duur en lastig aan te sluiten.
Ik wil deze kopen: http://www.dealextreme.co...ntroller-black-12v-126115 maar hoe sluit je zoiets aan????
Op de foto's zie je twee connectors; een brede witte en een kleine rode. Ik vermoed dat die rode voor stroom is (+ en -) en de witte 3 aders heeft; Links +, rechts + en gedeelde -.Webstarr schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:52:
Ik wil deze kopen: http://www.dealextreme.co...ntroller-black-12v-126115 maar hoe sluit je zoiets aan????
Die witte kun je dus gewoon met een kabeltje naar de inputconnector van de TA2024 leggen (das ook zo'n 3 aderig stekkertje).
Ik kan je vertellen dat de stroom van mijn Denon versterker geen enkel rpobleem is, hij wordt nieteens warm. Ik gok dat dat op een wat hoger vermogen ongeveer 0,5A is. Als jij de stroom verdeelt over meerdere li-ions zal je er ook wel meer uit kunnen trekken gok ik zo.Pixeltje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:53:
[...]
Hoe ongeschikt zijn ze voor hoge stromen?![]()
Ik wil echt graag iets doen aan het idiote gewicht van mijn kist, maar wil ook liever niet inleveren op vermogen etc. Ik kwam nog wat andere Li-ion packs tegen, maar om eerlijk te zijn zien ze er allemaal een beetje shabby uit en dat boezemt niet echt vertrouwen in. Ik zat ook te kijken naar accu's van draadloze powertools, maar die leveren allemaal <2600mAh en zijn daarbij ook duur en lastig aan te sluiten.
Als je twijfelt tussen 4 of 8 accu's kun je er ook 6 nemen, let er wel op dat ze dan samen alsnog 2kg wegen, en waarschijnlijk toch flink minder leveren dan de accu's die je nu hebt.
fterheide schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:24:
[...]
Probeer eens een ontstoor condensator vlakbij de mp4 module te plaatsen? In de orde van 100nF.

Ik heb er nu een ontstoor condensator ertussen gesoldeerd maar de ruis is helaas onveranderd. Zelfs als ik de condensator direct in de witte connector druk maakt dit geen verschil. Doe ik nu iets verkeerd? of moet ik er een andere condensator tussen solderen?
[ Voor 5% gewijzigd door Thalent op 07-05-2012 12:39 ]
Ik ben er nog steeds niet zeker van maar hoe laad je die acu van ebay nou op? Moet hij dan aan of uit staan?
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Jammer dat er geen handleiding bij zit. Als ik de voeding aansluit wordt de versterker gevoed, ongeacht de stand van de schakelaar. Ik heb de accu nog steeds niet helemaal leeg gespeeld, dus wat er precies gebeurt weet ik nog niet. Dinsdagavond ga ik kijken of ik tussen de accu en de oplader een stroommeter kan hangen, dan zien we beter wat er gebeurt. Hopelijk dan.tweakG5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:41:
Ik ben er nog steeds niet zeker van maar hoe laad je die acu van ebay nou op? Moet hij dan aan of uit staan?
Is een bekend probleem, vrijwel alle Chinese mp4 spelertjes hebben hier last van. Een echte oplossing is nog niet gevonden..Thalent schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:38:
[...]
[afbeelding]
Ik heb er nu een ontstoor condensator ertussen gesoldeerd maar de ruis is helaas onveranderd. Zelfs als ik de condensator direct in de witte connector druk maakt dit geen verschil. Doe ik nu iets verkeerd? of moet ik er een andere condensator tussen solderen?
Iemand heeft hem eens een keer open gemaakt, er staan foto's van een paar topics terug. De oplaad connector is direct verbonden met de accu, dus zodra je de lader aansluit zal hij laden, ongeacht de stand van de schakelaar. De beveiliging werkt alleen bij de connector voor de gebruiker.tweakG5 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:41:
Ja maar als ik de mp4 speler apart van stroom voorzie, dus met een tweede lithium batterij heb ik er geen last van.Michel5128 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:06:
Is een bekend probleem, vrijwel alle Chinese mp4 spelertjes hebben hier last van. Een echte oplossing is nog niet gevonden..
[ Voor 3% gewijzigd door Thalent op 07-05-2012 14:15 ]
He je hier een linkje van? Anders mogen we al die topics weer gaan doorzoeken (ik ben al bezigMichel5128 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:06:
[...]
Is een bekend probleem, vrijwel alle Chinese mp4 spelertjes hebben hier last van. Een echte oplossing is nog niet gevonden..![]()
[...]
Iemand heeft hem eens een keer open gemaakt, er staan foto's van een paar topics terug. De oplaad connector is direct verbonden met de accu, dus zodra je de lader aansluit zal hij laden, ongeacht de stand van de schakelaar. De beveiliging werkt alleen bij de connector voor de gebruiker.
Klopt, er lijkt iets van een aardlus te ontstaan, maar ook een aardlusisolator doet niets af aan het probleem.Thalent schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:19:
[...]
Ja maar als ik de mp4 speler apart van stroom voorzie, dus met een tweede lithium batterij heb ik er geen last van.
Was ff zoeken met de zoekfunctie, maar hier is het: Mc55 in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14]"P.E.T.E.R. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:59:
[...]
He je hier een linkje van? Anders mogen we al die topics weer gaan doorzoeken (ik ben al bezig)...
Dankje!Michel5128 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:22:
[...]
Was ff zoeken met de zoekfunctie, maar hier is het: Mc55 in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14]"
Dus hier de foto: http://img824.imageshack.us/img824/1762/img2057e.jpg
En hier het schema: http://img856.imageshack....ermafbeelding2011062q.png
Maar dat schema klopt niet helemaal met wat ik erin heb gepropt. Als ik de lader aansluit gaat het ledje aan en wordt de versterker gevoed, ongeacht de stand van de schakelaar. Nu is dat geen gigantisch probleem as ik geen audio-input heb, maar stel je het volgende voor:
Je bent op een redelijk hard volume aan het spelen, de versterker trekt misschien 0,5A met pieken tot 1A. Na een tijdje is je accu leeg. Geen nood, snel ff aansluiten. Je sluit de oplader aan, en de accu begint met opladen. Tegelijkertijd wordt de versterker gevoed door de acculader. Die kan maar 0,35A leveren, terwijl er flink meer gevraagd wordt. Gaat nu de lader stuk, of wat moet ik verwachten?
Zou het misschien beter zijn om een zwaardere adapter (aan te sluiten (an een kabelmodem, dus niet speciaal voor li-ions gemaakt)? Ik heb nog een 1A voeding met passend stekkertje liggen, daarmee heb ik (voor ik de accu binnen kreeg) de versterker probleemloos op vol vermogen mee gevoed.
Gezien die 1A adapter de versterker kon voeden, en de accu schijnbaar zelfs 1,5A kan leveren zie ik alleen problemen met de oplader, niet echt met de accu zelf. Dat die TA2024 van jullie nou pieken van 2A trekt...
[ Voor 3% gewijzigd door Peetz0r op 07-05-2012 15:46 ]
je moet niet laden en spelen tegelijk (op de lader dan), daar heb ik ook al een accu en een lader mee gesloopt
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink