Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.423 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Toch wel, dus je hangt elke speaker aan een ander kanaal. Nu splits je het input signaal, en je gebruikt gewoon een voor elk kanaal (je kan de linker en rechter input apart regelen met elk een aparte potmeter, meestal gebruikt men een stereo potmeter zodat links en rechts even luid is).

Dus zo: (met / als teken voor splitsen)

INPUT---/----- potmeter 1 ----links van TA2024 1 --------- eerste luidspreker
/----- potmeter 2 ----rechts van TA2024 1 --------- tweede luidspreker
/
/------ potmeter 3 --- links van TA2024 2 ----------derde luidspreker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Accu van een vriend gekocht voor 5eurie.
Maar hij geeft maar 1.8volt dit is niet meer te redden denk ik, of wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
wolter. schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:00:
Accu van een vriend gekocht voor 5eurie.
Maar hij geeft maar 1.8volt dit is niet meer te redden denk ik, of wel
Hangt er vanaf, als het een 12 volt accu is dan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
fterheide schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:01:
[...]

Hangt er vanaf, als het een 12 volt accu is dan niet :+
Het is een 12volt accu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Einde verhaal denk ik zo :P. Als je een accu koopt moet je op zijn minst even de spanning controleren. >11.5V en je zit goed. Capaciteit kan dan alsnog laag zijn maar dit is een stuk lastiger testen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
wesleytjuh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:07:
[...]

Einde verhaal denk ik zo :P. Als je een accu koopt moet je op zijn minst even de spanning controleren. >11.5V en je zit goed. Capaciteit kan dan alsnog laag zijn maar dit is een stuk lastiger testen.
Ik weet het maar ik had geen multimeter bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:45:
Weer een stukje verder.
Nu nog alles solderen.

[afbeelding]
_/-\o_

edit:
Om deze post toch nog een beetje constructief te maken

De kopse kanten van MDF worden wel 's ingesmeerd met houtlijm om een gladdere afwerking te krijgen

[ Voor 26% gewijzigd door Scyth op 24-04-2012 17:46 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah :D
Me pakketje van heidenhifi is binnen. Met 2 extra schakelaartjes.
Netjes optijd verstuurd. Aanteraden :D
Me voltmeter uit china is ook binnengekomen binnen 6 dagen terwijl het 2-3 weken zou duren ?
Nu nog w8en op conrad waar ik gister nog besteld heb en me mp3 decoder uit china en dan kan ik na me examens beginnen met bouwen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmiddag mijn zonnepaneel aangepast zodat ik mijn radio er mee kan opladen.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25k7qeo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
wesleytjuh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:07:
[...]

Accu toch maar paar uren aan de druppellader gezet.
Eerst lade hij niet, gaf geen groen lichtje, maar nu geeft hij 8volt.
Nog even een nachtje aan de lader en misschien is die dan weer op 13volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:41:
[...]

Accu toch maar paar uren aan de druppellader gezet.
Eerst lade hij niet, gaf geen groen lichtje, maar nu geeft hij 8volt.
Nog even een nachtje aan de lader en misschien is die dan weer op 13volt.
Grote kans dat morgen de spanning weer hoog is, maar zodra je de lader loskoppelt zal de spanning direct weer inzakken. <10 volt is erg slecht voor een loodaccu, 1V is eigenlijk gewoon einde verhaal.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:
ik heb vanmiddag mijn zonnepaneel aangepast zodat ik mijn radio er mee kan opladen.

[afbeelding]
even een paar vraagjes :$
Kan je daarme gewoon je accu opladen ?
Hoe duur is zo een zonnepanneel ? En waar heb je hem gekocht ?
Wat heb je eraan veranderd ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus diodes van kistradio bestelt maar sluit je deze gewoon hetzelfde aan als zekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 07:46:
[...]

even een paar vraagjes :$
Kan je daarme gewoon je accu opladen ?
Hoe duur is zo een zonnepanneel ? En waar heb je hem gekocht ?
Wat heb je eraan veranderd ? :$
hij komt bij de action vandaan en je kan je accu er wel mee opladen duurt wel lang.
ik heb er twee benanen stekkertjes op gezet voot op mijn radio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:26:
[...]

hij komt bij de action vandaan en je kan je accu er wel mee opladen duurt wel lang.
Zou je eens wat specs kunnen posten van het paneel? Het lijkt me namelijk nauwlijks de moeite waard, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ben benieuwd of het bijv. een uurtje extra speeltijd oplevert als je aan het strand zit; dat zou dan prima meegenomen zijn toch?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Scyth schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:32:
[...]

Zou je eens wat specs kunnen posten van het paneel? Het lijkt me namelijk nauwlijks de moeite waard, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ben benieuwd of het bijv. een uurtje extra speeltijd oplevert als je aan het strand zit; dat zou dan prima meegenomen zijn toch?
Ben ook wel benieuwd naar de spanning van het paneeltje, wil je laden moet je toch een hogere spanning aankunnen bieden dan de accuspanning zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag.
ik zou graag led's in mijn box steken die reageren op geluid/bass.
nu heb ik al zitten googlen en lijkt me de makkelijkste manier om led's aan te sluiten op de uitgangen vn mijn speakers. Dit heb ik gedaan en dit werkte. maar ik zou graag meerdere en fellere led's erin steken zodat het meer zichtbaar word. wat kan ik dan het best doen of gebruiken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Scyth schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:32:
wesleytjuh schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:37:
Ben ook wel benieuwd naar de spanning van het paneeltje, wil je laden moet je toch een hogere spanning aankunnen bieden dan de accuspanning zelf.
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:26:
Ik heb er ook wel eens naar de specificaties daarvan zitten kijken, maar ben deze helaas weer vergeten. Maar het komt er inderdaad op neer dat je op een zomerse dag een uurtje langer door kan. Bij de Kijkshop hebben ze hem ook, daar zeggen ze 2,4 watt. Dit geloof ik niet helemaal, als je wat googled vind je vaker 1,5watt. Maar ook al neem je 2,4 en je gaat er van uit dat hij een laadspanning van 13,8v geeft heb je nog maar een laadstroom van 2.4/13.8= 174mA. Dus na een hele middag laden heb je met een TA2024 een uurtje langer spelen met deze zeer optimistische berekening uitgaande van veel zon.

Desalniettemin is het een erg leuke gadget om toe te voegen aan je krat/kist! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfaleader schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:24:
Toch wel, dus je hangt elke speaker aan een ander kanaal. Nu splits je het input signaal, en je gebruikt gewoon een voor elk kanaal (je kan de linker en rechter input apart regelen met elk een aparte potmeter, meestal gebruikt men een stereo potmeter zodat links en rechts even luid is).

Dus zo: (met / als teken voor splitsen)

INPUT---/----- potmeter 1 ----links van TA2024 1 --------- eerste luidspreker
/----- potmeter 2 ----rechts van TA2024 1 --------- tweede luidspreker
/
/------ potmeter 3 --- links van TA2024 2 ----------derde luidspreker
Slim! Ik kan inderdaad het ingangssignaal splitsen en apart regelen, bedankt! :)
Enkel, is het niet wat ongezond voor een versterker om slechts één kanaal te belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Volgens mij is dit helemaal geen probleem ;)

Al iemand die het antwoord weet of het beter is om heel de kist met schuim te vullen of slechts een deel ervan? Nu zit het vol en dit klinkt helemaal niet slecht! Veel beter dan ik verwacht had van een metalen ammobox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag alles gesoldeerd, testen en hij deed niks.
Tsja, + en - zaten verkeerd om, 2x nagemeten van te voren maar toch verkeerd.
Versterker dus kapot, zo dicht bij het afronden van het kistje.

Nu gelijk maar 2 nieuwe versterkers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
TIP: zorg ervoor dat je een rood/zwarte draad hebt voor het aansluiten van de batterij en de versterker!
TIP2: zorg voor genoeg krimpkous en kroonblokjes (kroonblokjes zijn erg handig, je kan ze bijvoorbeeld rechtstreeks aansluiten aan je volume potentiometer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfaleader schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:09:
TIP: zorg ervoor dat je een rood/zwarte draad hebt voor het aansluiten van de batterij en de versterker!
TIP2: zorg voor genoeg krimpkous en kroonblokjes (kroonblokjes zijn erg handig, je kan ze bijvoorbeeld rechtstreeks aansluiten aan je volume potentiometer)
Zwart rode draard heb ik hoor.
Maar let there be light:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/s6n3tk.jpg

No sound, maar inmiddels 2 nieuwe versterkers besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, mijn kist is nu bijna af!
Vrijdag ga ik met een vriend van mij de laatste kiertjes dichten met een zelfklevende strip, en ik ga mijn rca plaatje aansluiten, daarna ga ik hem op de plekken waar niks zit, dus geen versterker en accu ga ik noppenschuim erin doen. Ik hoop dat ik dan een diepere bass hoor, er zit nu al wel redelijk veel bass in, maar de lage basstonen zijn nauwelijks te horen, zo hoor ik een kick van hardstyle niet echt lekker, en de bass in bijvoorbeeld flux pavilion - i can't stop is niet heel goed te horen.
Kan het kwaad om de accu op te laden ook al is hij nog lang niet onder de 12 volt, of kan ik het best mijn accu pas opladen als hij ongeveer leeg is? (12v)
Dit is mijn oplader: http://doehetzelfaudio.nl...accu-s-5412810104550.html
Over de isolatie, ik kan natuurlijk een aantal dingen zoals de versterker niet afdekken, is dit heel erg? of moet ik gewoon afdekken wat ik kan afdekken?
Heeft iemand nog tips voor mij?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Netjes hoor. Ik vind het nu wel een beetje over the top gaan.
Wat plan je er nog meer allemaal in te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:19:
Hallo, mijn kist is nu bijna af!
Vrijdag ga ik met een vriend van mij de laatste kiertjes dichten met een zelfklevende strip, en ik ga mijn rca plaatje aansluiten, daarna ga ik hem op de plekken waar niks zit, dus geen versterker en accu ga ik noppenschuim erin doen. Ik hoop dat ik dan een diepere bass hoor, er zit nu al wel redelijk veel bass in, maar de lage basstonen zijn nauwelijks te horen, zo hoor ik een kick van hardstyle niet echt lekker, en de bass in bijvoorbeeld flux pavilion - i can't stop is niet heel goed te horen.
Kan het kwaad om de accu op te laden ook al is hij nog lang niet onder de 12 volt, of kan ik het best mijn accu pas opladen als hij ongeveer leeg is? Dit is mijn oplader: http://doehetzelfaudio.nl...accu-s-5412810104550.html (12v)
Ligt eraan welke accu je hebt. Wanneer je een lood-gel accu hebt kan dit in principe geen kwaad. Deze accu's hebben namelijk geen geheugeneffect. Enkel in het begin een aantal keer leeg-vol-leeg is voldoende. Wanneer je een ander type accu hebt zou ik even googlen op geheugeneffect jouw accutype
Over de isolatie, ik kan natuurlijk een aantal dingen zoals de versterker niet afdekken, is dit heel erg? of moet ik gewoon afdekken wat ik kan afdekken?
Heeft iemand nog tips voor mij?
Het kan zoveel mogelijk helpen je kist losjes (!) vol te stoppen met dempingsmateriaal. Zo 'zien' de speakers net als of een grotere kistinhoud, waardoor de meestal een lagere frequentie kunnen behalen. (neem dit niet zomaar aan, ik gok dat je werkt met een gesloten kist, dan geldt dit)

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2009 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:02:
[...]

Netjes hoor. Ik vind het nu wel een beetje over the top gaan.
Wat plan je er nog meer allemaal in te stoppen?
Over the top? wat over the top?

Niks, ik hou het simpel.
Alleen 2 nieuwe versterkers besteld waarvan 1 als reserve als de andere kapot gaat.
Als hij binnen is aansluiten en spelen maar. (hoop ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
Fel rood, rode verlichting aan de binnenkant..
Ik vind hem mooi hoor, don't get me wrong. Maar het is straks wel een kleurrijk geheel geworden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Ik wil binnenkort een tk2050 bestellen (2x 100 watt van sure). Deze wil ik in combinatie gebruiken met een auto radio, de line-out hiervan gebruiken en door verbinden met de ingang van de tk2050. Mijn vraag is of dit mogelijk is en of ik hierbij nog met bepaalde dingen rekening moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 21:14
Bij deze weer eens een update van mijn kistje. Ik ben op het moment redelijk druk met school (examens komen eraan..) dus het gaat allemaal niet zo snel. Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de elektra, maar het geheel begint al redelijk vorm te krijgen. Een foto van mijn kistje in de plamuur:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/8xpzyu.jpg

Ik denk dat ik de kist rood met een witte baan wil verven, maar hier ben ik nog niet helemaal over uit.. Wat er in ieder geval in gaat komen:

TK 2050 SureElectronics versterker
Visaton W170S sub
Blaupunkt GTx-542 autospeakers

Computer fan
Accu 12Ah
Acculader
Voeding
Accusafe V3.0
Actief crossover filter

Twee LED VU-meters, worden later nog ingebouwd

Weet iemand of er een manier is om bij die Sure versterker je mp3 te verwisselen zonder de stroom eerst van de versterker af te hoeven halen? Op de website staat namelijk bij de versterker vermeld dat je de TULP-stekkers niet aan mag sluiten of los mag koppelen wanneer de versterker aan staat. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de mp3 speler in een jack-aansluiting?

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
kauko12 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:19:
Ik wil binnenkort een tk2050 bestellen (2x 100 watt van sure). Deze wil ik in combinatie gebruiken met een auto radio, de line-out hiervan gebruiken en door verbinden met de ingang van de tk2050. Mijn vraag is of dit mogelijk is en of ik hierbij nog met bepaalde dingen rekening moet houden.
Het is mogelijk, maar je moet je wel afvragen of je denkt dat je er echt wat mee bereikt. Bijvoorbeeld dat je echt grote luidsprekers gaat gebruiken die bij een hoog vermogen pas beter tot hun recht komen. Ben je dit niet van plan dan zou ik zeggen sluit alles lekker op de radio aan en laat de TK2050 achterwege. Ben je dit wel van plan dan is het aan te raden voor de TK2050 een zware 24v voeding te nemen (minimaal 8A) anders merk je er nog niet veel van.
espro schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:43:
Weet iemand of er een manier is om bij die Sure versterker je mp3 te verwisselen zonder de stroom eerst van de versterker af te hoeven halen? Op de website staat namelijk bij de versterker vermeld dat je de TULP-stekkers niet aan mag sluiten of los mag koppelen wanneer de versterker aan staat. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de mp3 speler in een jack-aansluiting?
Het wordt afgeraden omdat je luidsprekers dan nog wel eens 'plop' geluiden willen maken, en dat is niet zo goed. Om dit te voorkomen kun je inderdaad de versterker afkoppelen of het volume laag zetten.

En vanaf nu is er weer een nieuwe FAQ-vraag toegevoegd aan de TS, namelijk Hoe maak ik (knipperende) LED verlichting? Ik heb geprobeerd er voor zowel de beginner als voor de gevorderde knutselaars interessante informatie in te zetten. Laat maar horen of het voor jullie duidelijk en van belang is! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Michel5128 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:16:
[...]
Laat maar horen of het voor jullie duidelijk en van belang is! :9~
Volgens mij is het wel een nuttig onderdeel, ik heb de site even snel doorgelezen (goede site trouwens) denk dat vele er wel mee vooruit kunnen en voor de rest is alles ook duidelijk voor mij

[ Voor 49% gewijzigd door HaNS1443 op 26-04-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
En vanaf nu is er weer een nieuwe FAQ-vraag toegevoegd aan de TS, namelijk Hoe maak ik (knipperende) LED verlichting? Ik heb geprobeerd er voor zowel de beginner als voor de gevorderde knutselaars interessante informatie in te zetten. Laat maar horen of het voor jullie duidelijk en van belang is! :9~
Met de tip31C heb ik gemengde ervaringen. Vanaf mijn gsm (htc desire z) doet de schakeling niks. Maar wanneer ik de laptop aansluit werkt het zeer goed. Dus hiervoor moeten we nog een andere transistor vinden die wel geschikt is. De tip heeft een te lage Hfe denk ik.Hier in ben ik geen expert, dus andere mensen zullen hier een goede transistor moeten zoeken.
Natuurlijk moet je ook je volume regelen met een potmeter tenzij je constant op maximum volume wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
even 2 vragen:
1. Kun je de tip31 ook op een ta2024 zetten in plaats van op je mp3 speler uitgang?
2. maakt het uit als je links en rechts om wisselt bij de tip31, zo ja hoe kan je dan zien wat het rechter en linker pootje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
wolter. schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:00:
even 2 vragen:
1. Kun je de tip31 ook op een ta2024 zetten in plaats van op je mp3 speler uitgang?
2. maakt het uit als je links en rechts om wisselt bij de tip31, zo ja hoe kan je dan zien wat het rechter en linker pootje is?
Wat betreft 1 weet ik het niet. Maar ik zou het niet doen aangezien luidsprekers zeer gevoelig zijn voor verkeerd gebruik.
2. Ja het maakt wat uit. De voorkant is de zwarte kant. De achterkant is de grijze kant. Eens je zo een tip in bezit hebt wordt het allemaal snel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
robin5210 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:37:
[...]

Wat betreft 1 weet ik het niet. Maar ik zou het niet doen aangezien luidsprekers zeer gevoelig zijn voor verkeerd gebruik.
2. Ja het maakt wat uit. De voorkant is de zwarte kant. De achterkant is de grijze kant. Eens je zo een tip in bezit hebt wordt het allemaal snel duidelijk ;)
En die grijze kant is hetzelfde als de middelste pin! Hou daar dus even rekening mee want dat is dus net als middelste pin de ground.
Ik heb een 15W versterker gevonden voor 6 euro. Eerst ga ik het signaal splitten vanuit de mp3. 1 naar de Sure versterker icm de luidsprekers. Het 2e signaal gaat naar de mini versterker en die gaat naar de licht schakeling. 8)

Kan ik dan gewoon + luidspreker uitgang van rechts gebruiken voor rechter signaal en zelfde voor links? En dan ground is - v/d luidspreker uitgang?
Lees wel dat mensen het er tussen doen maar neem aan dat ze dat op deze manier doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een goed versterker voor mijn kistradio en ik vroeg me af of jullie me daarbij konden helpen. ik heb hieronder al wat linkjes naar versterkers die mij wel wat leken, en misschien hebben jullie ook nog wel suggesties.

de speakers die ik momenteel gebruik zijn;
mac audio amp 10.2
40w rms
160w muziekvermogen

dit zijn de versterkers die mij wel geschikt leken:

1) http://www.kb-audio.nl/ve.../excalibur-bm-xs2102.html

2) http://www.kistradio.nl/w...e49bc4f50e6f80fe0421d6ee4

3) http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item43a536ee24

alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
TA2024 zal ruimschoots voldoen en heeft een laag verbruik --> lange accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Als ik dit setje koop:
http://www.accusafe.nl/sh...te-sets/18-basis-set.html

Dan kan ik mijn accu opladen aan het netstroom? En hoef ik alleen nog speakers aan te schaffen? Of mis ik dan nog essentiële onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
t mac schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:08:
Als ik dit setje koop:

Dan kan ik mijn accu opladen aan het netstroom? En hoef ik alleen nog speakers aan te schaffen? Of mis ik dan nog essentiële onderdelen.
Nee je mist dan in principe niets, zoals eerder aangegeven zou ik ook voor de ta2024 gaan, je kan deze ook voor 6 a 7 euro ook op ebay kopen en zelf modden het is tenslotte toch crisis al weet ik niet hoe handig je daarin bent,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfaleader schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:37:
TA2024 zal ruimschoots voldoen en heeft een laag verbruik --> lange accuduur
bedankt voor je reactie, ik vroeg me ook af of de ta2024 modded beter presteert dan de marquant mca-200 aangezien ik deze versterker momenteel heb maar ik toch iets krachtigers zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:36:
[...]

bedankt voor je reactie, ik vroeg me ook af of de ta2024 modded beter presteert dan de marquant mca-200 aangezien ik deze versterker momenteel heb maar ik toch iets krachtigers zoek
Beide kunnen ze vrijwel exact het zelfde vermogen leveren. Echter is de TA2024 een klasse D versterker, dit wilt zeggen dat deze een stuk efficienter is doordat deze op een andere manier versterkt. Het vermogen wat een versterker kan leveren wordt bepaald door de spanning die je aanbied en de weerstand van je speakers (vaak 2, 4 of 8 ohm, in ons geval vaak 4 ohm).

Op 12V is 15W per kanaal zo ongeveer het maximaal haalbare vermogen bij 4 ohm belasting. Of je dus een Marquant of TA2024 pakt maakt voor het vermogen niets uit, beide hebben ze 12V als spanning, dus evenveel vermogen. Een TA2024 is wel zuiniger..

Een niet modded TA2024 zal waarschijnlijk iets zachter gaan dan een MCA200. Dit komt omdat de TA2024 optimaal presteert met een muziekbron zoals een laptop, omdat een laptop een hoger uitgangssignaal heeft. Een iPod of andere MP3 speler heeft een lager uitgangssignaal, en kan dus de TA2024 niet optimaal benutten. Een MCA200 kan je instellen op gain, je kan deze dus zo bijstellen dat je met zowel een iPod/MP3 speler als een laptop deze optimaal kan benutten. Het vermogen wordt hier echter niet hoger door!

Wanneer je een modded TA2024 neemt zal je zien dat deze minstens zo hard als een MCA200 gaat omdat deze aangepast is om ook je iPod/MP3 speler goed te benutten. En velen vinden hem ook nog eens beter klinken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

t mac schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:08:
Als ik dit setje koop:

In principe alleen nog speakers en een versterker.Ik raad je aan om nog een schakelaar erbij te bestellen om het gehele systeem uit te kunnen zetten.

Verder heb ik nog een vraag aan jullie, en dit is niet om AccuSafe te promoten maar omdat we graag meningen willen horen van de klant (jullie).

We hebben een 4 knoppen systeem ingevoerd, waarin mensen gemakkelijk kunnen navigeren naar:
Informatie
De FAQ
De shop
Contact opnemen.
We hebben namelijk de intentie om een informatie punt te maken die iedereen snel voorziet van informatie.

Heb je tips opmerkingen of aanmerkingen DM me hier op GoT. In me sig staat de link naar accusafe. Zoals ik al zei, we willen de link niet spammen en het is aan jullie of je ons wilt helpen om een kistradio voor iedereen begrijpbaar te maken! Bedankt alvast

[ Voor 15% gewijzigd door Stekeltje op 26-04-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperh87
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Hoi Iedereen,

Ik zou graag een vraag aan jullie willen stellen.

Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een kratradio, maar tot op heden kan ik alleen muziek via een aux-kabel afspelen die via loopt TA2024.
Echter zou ik graag ook via bluetooth muziek willen afspelen.
Nu is mijn vraag op het moment dat ik een bluetooth usb stick bij de mp3 decorder er in steek. Kan ik dan gewoon muziek via die weg afspelen?

Gr, Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Hier een snel gemaakt kratje van een tijdje terug.
Word voornamelijk gebruikt als bouw radio/beun radio voor van alles en nog wat (denk aan avondjes in de tuin, bbq etc) Netjes hoefde hij dus niet te zijn. Alleen functioneel, en dat is hij.
Afwerking zal dus ook niet gedaan worden. Van de zomer nog eens over na denken om er eens een middagje aan te besteden om een nieuwe te maken.
Deze was in nog geen 3 uurtjes helemaal een fijt.

Hardware:
2x MTX 6x9 THX693 (Had ik liggen)
1x 12V 5A voeding (Had ik liggen)
1x TA2024 Home modded. (Was een marquant versterker die in mijn scooter vroeger zat, maar de TA klink beduidend beter.)
1x Sigaretten aan steker. (Had ik liggen)
1x Dubbel stop Kontakt, altijd makkelijk om een lamp in te pluggen of telefoon op te laden. (Had ik liggen)
1x ATX voeding stekker. (Had ik liggen)

Muziek via een 3,5 mm Jack, dus kan telefoon of MP3 speler aan.

Fotos:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Radio/20120422_165709.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Radio/20120422_165718.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Radio/20120422_165727.jpg

En de peuken aansteker werkend:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Radio/20120422_165820.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door The Fatal op 27-04-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:36:
Een TA2024 zal niet beter presteren dan de Marquant (simpelweg onmogelijk op 12v). Heb je de Topicstart gelezen?
jasperh87 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:50:
Hoi Iedereen,

Ik zou graag een vraag aan jullie willen stellen.

Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een kratradio, maar tot op heden kan ik alleen muziek via een aux-kabel afspelen die via loopt TA2024.
Echter zou ik graag ook via bluetooth muziek willen afspelen.
Nu is mijn vraag op het moment dat ik een bluetooth usb stick bij de mp3 decorder er in steek. Kan ik dan gewoon muziek via die weg afspelen?

Gr, Jasper
Nee dit gaat niet omdat die bluetooth stick drivers nodig heeft die je alleen op een pc kunt installeren. Wel kun je een Bluetooth music receiver aansluiten op de 3,5mm plug. Deze zijn ook wel goedkoper te vinden op bv. Dealextreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Weet iemand of er volt-indicators te koop zijn dmv. LEDjes?
(Dus ipv. cijfertjes gewoon balkjes die aangeven hoe vol je accu nog zit)
Of heeft iemand hier een gemakkelijk DIY schema'tje voor? :P

Zoiets is het idee (alleen wil ik zelf wat minder ledjes):
Afbeeldingslocatie: http://upload.ecvv.com/upload/Product/20111/China_current_voltage_led_display_meter_indicator20111181106303.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Die LED balk is makkelijk: http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=2233. Een schema kan ik je zo snel niet aan helpen. Zal eens kijken of ik iets geschikts kan vinden.

Edit: Een LM3914 is een geschikt IC om zoiets mee te maken. Afhankelijk van het aantal LED's dat je wilt gaan gebruiken kun je de volgende schakelingen gebruiken:
http://www.sentex.ca/~mec1995/gadgets/rx-volt.htm
http://www.modelbouwforum...u-indicator-met-leds.html
http://www.circuitsonline...ingen/accu-indicator.html
Bouwpakket: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/197165/

[ Voor 55% gewijzigd door Michel5128 op 27-04-2012 12:19 . Reden: Schakelingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Gister ben ik begonnen met mijn eerste krat radio. Maar nu wil ik graag een externe accu aansluiten.

Ik heb wel al op de 2x 100AH accu's een mooie oplossing gemaakt zodat ik een 12volt auto socket heb met verdeel bak. Dus nu is de vraag wat het makkelijkste is om deze aan te sluiten op mijn krat radio. 2x 100AH omdat er ook 2 koelboxen op moeten om het bier koud te houden op festivals :D

Het probleem is dus als volgt: Als ik een 12 volt socket (aanstekerplug) in de krat maak heb ik een kabel nodig die niet op de markt te koopt is. Een plug plug kabel.

een mooiere oplossing is zoals op kratradio.nl beschreven staat de 8-plug van phillips maar dan moet ik daar een bijbehorende snoer vinden met aan een kant die 8 en aan de andere kant een 12 volt plug (op ebay gezocht, op kratradio.nl gezocht maar vind alleen 220v snoeren)

Heeft iemand anders een idee hoe ik dit heb beste zelf kan doen.
Jullie input wordt zeer gewaardeerd.
Foto's kunnen op verzoek gemaakt worden

[ Voor 4% gewijzigd door boombes op 27-04-2012 14:37 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 14-09 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat bedoel je precies met een "8-plug van phillips"? (wat je overigens maar met één l schrijft).

Ik heb één van mijn twee accu's extern, en ik heb gewoon een telefoonstekker gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.viabytes.nl/images/pttstekker.jpg

De kabel natuurlijk wel aangepast zodat er meer stroom doorheen kan, maar deze kabel heeft voor mij het voordeel dat:
1) Hij is fool-proof want past maar op één manier (geen kortsluiting mogelijk als iemand met zijn zatte harses aan de stekkers zit)
2) Twee aderparen beschikbaar: een voor stroom van accu naar versterker, een voor de voltmeter naar de accu.

Als je met zo'n kabel de stroom naar je krat brengt en vanaf daar gaat verdelen naar alles wat je nodig hebt, kun je gewoon een nette 12V autoplug in je kratje bouwen.

Kan ook zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar maak anders even een schetsje.

En 100Ah is echt belachelijk veel :+ Wat wegen die dingen samen?

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 27-04-2012 15:03 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even zeggen dat kistradio.nl heel klantonvriendelijk is, op 1 april heb ik een bestelling geplaatst en nu bijna 4 weken later heb ik nog niets ontvangen, krijg geen reacties op telefoon, meerdere e-mails, oftewel onbereikbaar.

Alles al betaald en wacht nu al een hele tijd, ook geprobeerd contact te leggen via dit forum met DM's maar hier ook geen reacties, jammer. :/

Kan iemand hier misschien uitleg over geven?
Alvast bedankt,
The builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
boombes schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:34:
Gister ben ik begonnen met mijn eerste krat radio. Maar nu wil ik graag een externe accu aansluiten.

Ik heb wel al op de 2x 100AH accu's een mooie oplossing gemaakt zodat ik een 12volt auto socket heb met verdeel bak. Dus nu is de vraag wat het makkelijkste is om deze aan te sluiten op mijn krat radio. 2x 100AH omdat er ook 2 koelboxen op moeten om het bier koud te houden op festivals :D

Het probleem is dus als volgt: Als ik een 12 volt socket (aanstekerplug) in de krat maak heb ik een kabel nodig die niet op de markt te koopt is. Een plug plug kabel.

een mooiere oplossing is zoals op kratradio.nl beschreven staat de 8-plug van phillips maar dan moet ik daar een bijbehorende snoer vinden met aan een kant die 8 en aan de andere kant een 12 volt plug (op ebay gezocht, op kratradio.nl gezocht maar vind alleen 220v snoeren)

Heeft iemand anders een idee hoe ik dit heb beste zelf kan doen.
Jullie input wordt zeer gewaardeerd.
Foto's kunnen op verzoek gemaakt worden
Je kunt toch gewoon een snoer met sigaretten stekker uit je kist laten komen? Eventueel kun je een los snoer maken met aan de ene kant die sigarettenstekker en aan de kant van de krat een DC-plug, zodat je hem kunt afkoppelen.
Ik weet niet of je gebruik maakt van een Accusafe in je krat? Dan kun je de externe accu's eenvoudig op de 'voeding' aansluiting zetten. Heb je dit niet dan moet je toch een schakelaar hebben die kan schakelen tussen de interne en externe accu, zodat ze elkaar nooit op kunnen laden (=gevaarlijk).
Ik ben nooit zo'n voorstander van het gebruik maken van aansluitingen die voor iets anders bedoeld zijn. De ∞-stekker die jij beschreef is gemaakt voor 230v, dus ook alleen daarvoor gebruiken. Telefoonstekker is minder gevaarlijk maar toch zou ik hier persoonlijk niet zo snel voor kiezen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:
Ik wil even zeggen dat kistradio.nl heel klantonvriendelijk is, op 1 april heb ik een bestelling geplaatst en nu bijna 4 weken later heb ik nog niets ontvangen, krijg geen reacties op telefoon, meerdere e-mails, oftewel onbereikbaar.

Alles al betaald en wacht nu al een hele tijd, ook geprobeerd contact te leggen via dit forum met DM's maar hier ook geen reacties, jammer. :/

Alvast bedankt,
The builder
Het is een bekend probleem de laatste tijd, er zijn veel mensen met dezelfde ervaring. Ik ben bang dat er weinig anders op zit dan te blijven proberen om contact op te nemen. En geen nieuwe bestellingen te plaatsen en/of geld over te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Michel5128 op 27-04-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:44:
[...]

Beide kunnen ze vrijwel exact het zelfde vermogen leveren. Echter is de TA2024 een klasse D versterker, dit wilt zeggen dat deze een stuk efficienter is doordat deze op een andere manier versterkt. Het vermogen wat een versterker kan leveren wordt bepaald door de spanning die je aanbied en de weerstand van je speakers (vaak 2, 4 of 8 ohm, in ons geval vaak 4 ohm).

Op 12V is 15W per kanaal zo ongeveer het maximaal haalbare vermogen bij 4 ohm belasting. Of je dus een Marquant of TA2024 pakt maakt voor het vermogen niets uit, beide hebben ze 12V als spanning, dus evenveel vermogen. Een TA2024 is wel zuiniger..

Een niet modded TA2024 zal waarschijnlijk iets zachter gaan dan een MCA200. Dit komt omdat de TA2024 optimaal presteert met een muziekbron zoals een laptop, omdat een laptop een hoger uitgangssignaal heeft. Een iPod of andere MP3 speler heeft een lager uitgangssignaal, en kan dus de TA2024 niet optimaal benutten. Een MCA200 kan je instellen op gain, je kan deze dus zo bijstellen dat je met zowel een iPod/MP3 speler als een laptop deze optimaal kan benutten. Het vermogen wordt hier echter niet hoger door!

Wanneer je een modded TA2024 neemt zal je zien dat deze minstens zo hard als een MCA200 gaat omdat deze aangepast is om ook je iPod/MP3 speler goed te benutten. En velen vinden hem ook nog eens beter klinken ;).
ik heb inderdaad zelf ook al veel goeds over de ta2024 gehoord, maar het rendement van de versterker maakt bij mij niet zo heel veel uit aangezien ik toch een 24AH accu gebruik en hij toch niet zo heel lang achter elkaar aan hoeft te staan. ik ben vooral op zoek naar een versterker waarmee ik mijn speakers veel mogelijk mee kan benutten
Michel5128 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 01:02:
[...]

Een TA2024 zal niet beter presteren dan de Marquant (simpelweg onmogelijk op 12v). Heb je de Topicstart gelezen?

[...]

Nee dit gaat niet omdat die bluetooth stick drivers nodig heeft die je alleen op een pc kunt installeren. Wel kun je een Bluetooth music receiver aansluiten op de 3,5mm plug. Deze zijn ook wel goedkoper te vinden op bv. Dealextreme.
ik heb de topicstart gelezen ja, ik vroeg me alleen af of een ta2024 modded echt een groot verschil zal maken met de MCA200 of dat ik misschien beter naar een andere versterker kan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:24:

ik heb inderdaad zelf ook al veel goeds over de ta2024 gehoord, maar het rendement van de versterker maakt bij mij niet zo heel veel uit aangezien ik toch een 24AH accu gebruik en hij toch niet zo heel lang achter elkaar aan hoeft te staan. ik ben vooral op zoek naar een versterker waarmee ik mijn speakers veel mogelijk mee kan benutten

ik heb de topicstart gelezen ja, ik vroeg me alleen af of een ta2024 modded echt een groot verschil zal maken met de MCA200 of dat ik misschien beter naar een andere versterker kan zoeken
Dat gaat met geen van de versterkers die je had gepost lukken. Het goed benutten van je speakers begint ten eerste bij het hebben van een goede, grote, luchtdichte kist. Verder kun je eens kijken naar de TK2050 die 100w per kanaal kan leveren. Je moet hem dan eigenlijk wel met 24v voeden als heb je er nog weinig aan. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een DC-DC step-up converter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:24:
[...]

Beide zullen ze je speakers evenveel benutten. Echter doet de TA2024 dit met een hoger rendement en dus kleiner formaat en gewicht
[...]

Nope, gaat geen verschil maken. Als je echt verschil wilt merken moet je inderdaad zoals boven mij gezegt wordt opzoek naar meer vermogen, bijvoorbeeld door middel van een TK2050. En inderdaad de klankkast, dit is nog wel het belangrijkste ;).

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 27-04-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Een TA2024 modded kan al super luid gaan hoor :)

Met goede speakers met hoog rendement >91dB en goede klankkast zal dit voor 99% van de gevallen voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
alfaleader schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:57:
Een TA2024 modded kan al super luid gaan hoor :)

Met goede speakers met hoog rendement >91dB en goede klankkast zal dit voor 99% van de gevallen voldoen
Helemaal waar. Hoewel een TK2050 een veelvoud aan vermogen kan leveren betekend dit geen veelvoud van geluidsdruk. Voor ons gehoor zal dit maar marginaal harder zijn, terwijl het verbruik/kosten een stuk hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Michel5128 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:07:
Die LED balk is makkelijk: http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=2233. Een schema kan ik je zo snel niet aan helpen. Zal eens kijken of ik iets geschikts kan vinden.

Edit: Een LM3914 is een geschikt IC om zoiets mee te maken. Afhankelijk van het aantal LED's dat je wilt gaan gebruiken kun je de volgende schakelingen gebruiken:
http://www.sentex.ca/~mec1995/gadgets/rx-volt.htm
http://www.modelbouwforum...u-indicator-met-leds.html
http://www.circuitsonline...ingen/accu-indicator.html
Bouwpakket: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/197165/
Super, ik ga de onderdeeltjes sprokkelen bij de locale elektroboer, thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, in ieder geval bedankt dat jullie allemaal reageren.

dus een mogelijke opstelling zou zijn, deze versterker

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1318

in combinatie met

http://dx.com/dc-12-24v-t...oost-module-100809?item=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:41:
oke, in ieder geval bedankt dat jullie allemaal reageren.

dus een mogelijke opstelling zou zijn, deze versterker

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1318

in combinatie met

http://dx.com/dc-12-24v-t...oost-module-100809?item=1
Bijna ;). Je wilt een dc/dc converter die wat meer stroom kan leveren, ik zou opzoek gaan naar minimaal 5A in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:48:
[...]

Bijna ;). Je wilt een dc/dc converter die wat meer stroom kan leveren, ik zou opzoek gaan naar minimaal 5A in dit geval
zoiets als dit?

http://www.ebay.com/itm/1...3f168e17bd#ht_4799wt_1037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:02
Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/5153/img20120427192713.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Deze komt op 10cm Chario speakers. 8ohm 80w rms
tweeter van Mordount Short 4ohm

Aangestuurd door 16x een 18650 lithium batterij van 3000mah werkelijk :p

hoe en wat komt nog ... moet ik nog even nadenken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Whiskey48 op 27-04-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
maurits82 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:36:
[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us

http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Deze komt op 10cm Chario speakers. 8ohm 80w rms
tweeter van Mordount Short 4ohm

Aangestuurd door 16x een 18650 lithium batterij van 3000mah werkelijk :p

hoe en wat komt nog ... moet ik nog even nadenken :)
16x :P?

8x serie 2x parallel? Dat zou dan 28.8V-33.6V 6000mAh maken, dat is wel de moeite :).

Panasonic li-ion cellen toevallig?
Heb ik het goed 8) ?

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 27-04-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:59:
[...]

Yep, dat zou moeten werken :).
eerst, heel erg bedankt voor je hulp!

dus die TDA7492 van sureelectronics samen met die dc-dc step up converter zou een goede combinatie zijn

ik vroeg me alleen af of mijn accu ( 24AH) dan niet snel leeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:28:
[...]

eerst, heel erg bedankt voor je hulp!

dus die TDA7492 van sureelectronics samen met die dc-dc step up converter zou een goede combinatie zijn

ik vroeg me alleen af of mijn accu ( 24AH) dan niet snel leeg is
Moeilijk van te voren te berekenen maar ik zal een indicatie proberen te geven

Stel:
De versterker levert inderdaad 2x50W bij 24V dan zou dit 100W bij 24V zijn --> ~4A. Rendement van de versterker is zo'n 80% dus het totale verbruik is 4/0.8 = 5A.

Dit is dus bij 24V * 5 = 120W. Bij 12V is dit dus zo'n 10A. Maar, de DC/DC converter heeft een rendement van 90% dus de totale gevraagde stroom is 10/0.9 = ~11.1A

Je accu zou dan in 24Ah/11.1 = 2.16 uur leeg zijn. Lijkt kort he?

Nu met een TA2024 snel dezelfde berekening. 2x15W = 30W/12 = 2.5A. Rendement 80% 2.5/0.8 = 3.125. Accu is vaak 7Ah dus 7Ah/3.125 = 2.24 uur. Lijkt ook erg snel, maar in de praktijk wordt vaak 10+ uur gehaald.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het erg moeilijk uit te rekenen is, maar dit geeft wel een indicatie. Ik verwacht zo'n 5-10 uur op 1 accu op hoog volume. In dit geval geldt, meten is weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:34:
[...]

Stel:
De versterker leverd inderdaad 2x50W bij 24V dan zou dit 100W bij 24V zijn --> ~4A. Rendement van de versterker is zo'n 80% dus het totale verbruik is 4/0.8 = 5A.

Dit is dus bij 24V * 5 = 120W. Bij 12V is dit dus zo'n 10A. Maar, de DC/DC converter heeft een rendement van 90% dus de totale gevraagde stroom is 10/0.9 = ~11.1A

Nu met een TA2024 snel dezelfde berekening. 2x15W = 30W/12 = 2.5A. Rendement 80% 2.5/0.8 = 3.125. Accu is vaak 7Ah dus 7Ah/3.125 = 2.24 uur. Lijkt ook erg snel, maar in de praktijk wordt vaak 10+ uur gehaald.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het erg moeilijk uit te rekenen is, maar dit geeft wel een indicatie. Ik verwacht zo'n 5-10 uur op 1 accu op hoog volume. In dit geval geldt, meten is weten ;).
>5 uur op hoog volume is voor mij waarschijnlijk wel genoeg

dan denk ik dat ik deze combinatie maar eens ga proberen

nogmaals, bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb samen met een paar vrienden het idee om een kratradio te bouwen.
En hebben zelf al het een en ander opgezocht.
Nou is onze vraag of dit allemaal kan, of er misschien tips zijn?

Dit is onze samenstelling:

Twee accu's kratradio:

2 x accu/loodbatterij van elk 12 Volt en 8,0 Ah.

Omvormer kratradio:

http://www.henkdehoog.nl/webwinkel/contents/nl/d26_02.html

Versterker(s) kratradio:

http://www.beslist.nl/ele...28941/JVC_KS-_AX3004.html

http://auto-diversen.mark...%2FgD5wkvY&fta_ind=1&fs=1

Speakers kratradio:

http://www.acr-helmond.nl...rs/gto938_jbl_gto938.html

of

http://www.redcoon.nl/B29...8_Inbouw?refId=kieskeurig

Subwoofer kratradio:

http://www.conrad.nl/ce/n...T.mc_id=beslist&insert=8V

Graag reacties :)

Rolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:05:
Hallo,
Ik heb samen met een paar vrienden het idee om een kratradio te bouwen.
En hebben zelf al het een en ander opgezocht.
Nou is onze vraag of dit allemaal kan, of er misschien tips zijn?

Eens kijken :)

Dit is onze samenstelling:

Twee accu's kratradio:

2 x accu/loodbatterij van elk 12 Volt en 8,0 Ah.

Kan prima werken, parallel neem ik aan? Let er wel op dat ze allebij even vol geladen zijn en ongeveer even ver versleten(zelfde aankoopdatum bv) zijn.

Omvormer kratradio:

Link werkt niet

Versterker(s) kratradio:

http://www.beslist.nl/ele...28941/JVC_KS-_AX3004.html

Ziet eruit als een goede versterker, maar houdt er rekening dat je erg veel betaald voor een beetje volume meer, en een erg snel lege accu.

http://auto-diversen.mark...%2FgD5wkvY&fta_ind=1&fs=1

Deze specs zou ik met een korrelte zout nemen, verder hetzelfde verhaal als hierboven

Speakers kratradio:

Lijken me goede speakers, groot formaat is een pre. Wel staat de gevoelligheid er niet bij, dit is ook belangrijk om te weten, hoe hoger hoe beter. Bij voorkeur >90dB. Wel weer prijzig voor een kistradio.

of

Zelfde verhaal als hierboven, maar hier staat de gevoeligheid wel bij. 94dB, is erg hoog en dus erg geschikt ;).

Subwoofer kratradio:

Natuurlijk kan je een subwoofer gebruiken, maar hoe ga je deze in je kistradio verwerken (klankkast etc?) en hoe ga je deze aansturen? Dit maakt vaak meer verschil uit dan het merk en type subwoofer.

Graag reacties :)

Rolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:02
wesleytjuh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:58:
[...]

16x :P?

8x serie 2x parallel? Dat zou dan 28.8V-33.6V 6000mAh maken, dat is wel de moeite :).

Panasonic li-ion cellen toevallig?
Heb ik het goed 8) ?
Nee, een nieuwe van Trustfire, ook cilindercell wat ik begreep ... érg dicht deten de panasonics aan qua capaciteit! (de vorige panasonics zitten wel in mn Ledlamp van trustfire 2x 18650 de T18 (ook een gruwelijk ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
maurits82 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:08:
[...]

Nee, een nieuwe van Trustfire, ook cilindercell wat ik begreep ... érg dicht deten de panasonics aan qua capaciteit! (de vorige panasonics zitten wel in mn Ledlamp van trustfire 2x 18650 de T18 (ook een gruwelijk ding)
Dat zou erg mooi zijn want de panasonics zijn eigenlijk niet te betalen voor een kistradio. Zou mooi zijn als er dan eindelijk eens goedkopere alternatieven beschikbaar komen ;). Hou ons op de hoogte over je bevindingen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor je reactie. Het lijkt me handiger om mijn eerdere post ietwat te verduidelijken. Hier een gedetailleerder verhaal:

Zoals al bekend het overzicht van de onderdelen die we op het oog hebben:

Voeding kistradio:
2 x een accu/loodbatterij van elk 12 Volt en 8,0 Ah inderdaad parallel geschakeld, dus samen 12 Volt en 16,0 Ah. Beide hebben dezelfde aankoopdatum, zijn nog helemaal nieuw en identiek aan elkaar. Ze zijn inmiddels ook al aangekomen met de post. Dit zijn overigens de enige onderdelen die we tot nu toe ook daadwerkelijk gekocht hebben.

De voeding is dus in orde?

Dan de onderdelen die we nog niet gekocht hebben:

Omvormer kistradio:
OMVORMER 12 NAAR 6 VOLT. Dit omdat onze beoogde JVC versterker (zie kopje hieronder) een "Variable Input Level Control" van (0.3 - 6V) bezit. Dit kun je ook terugvinden bij de link voor de productspecificaties die ik er deze keer bij heb gezet (leek me zeer handig). Link voor deze omvormer werkt (bij mij) overigens wel, maar je zal even naar beneden moet scrollen om deze omvormer te vinden. Het is de 8e in het rijtje ;).

Versterker kistradio:

De JVC versterker:
http://www.internetshop.n...rker/p33675?ref=beslistnl
Voor de productspecificaties:
http://www.ryda.com.au/JV...-Amplifier-p/ksax3004.htm

De prijs is voor ons niet een heel groot probleem aangezien we de prijs delen door 7 (man), maar hoe lang verwacht je dat onze parallel geschakelde accu's het op deze versterker vol zullen gaan houden? Heb je misschien een beter advies wat betreft een versterker i.c.m. onze speakers en parallel geschakelde + evt. subwoofer?

Dus deze versterker is niet aan te raden boven de JVC versterker?:
http://auto-diversen.mark...t-nieuw-garantie-usb.html

Speakers + Subwoofer kistradio:

Speakers:
of

Deze speakers zijn dus goed te gebruiken?

Subwoofer:

Een klankkast maken in de kistradio zelf voor de subwoofer lijkt me de beste optie, maar hoe is deze subwoofer het beste aan te sturen? Niet direct vanuit de versterker dus begrijp ik?

Alvast bedankt!! d:)b

Groeten,

Rolf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Rolfjev,
Deze versterker werkt niet op 6v! (hahaha, vond je redenering wel grappig) Variable input level control slaat op de audio-input, wat ze hier bedoelen is eigenlijk gewoon een volumeknop. :+

Die hele omvormer heb je niet nodig want de versterker doet het gewoon op 12v. Verder is de JVC versterker prima te combineren met de speakers (2ohm) en de subwoofer (4ohm). In de handleiding (http://resources.jvc.com/Resources/00/01/16/MA423ien.pdf) moet je dan even kijken naar 2-speaker system plus subwoofer—Bridge Mode. Hier zie je dat de de versterker kunt bridgen zodat je meer vermogen naar je subwoofer stuurt. Normaal moet je voor je subwoofer nog een low-pass filter zetten om alleen de lage tonen door te laten. In dit geval zit deze 'crossover' ook al op de versterker (zie handleiding). Voor de kleine speakers kun je dan kiezen of je deze alleen de hoge tonen of alle tonen wilt laten weergeven.

Er is echter één groot nadeel: de versterker is gezekerd met 2x25A zekeringen, wat betekent dat hij waarschijnlijk zoveel stroom trekt dat je accu's in een mum van tijd leeg zijn, zeg 2 uur max. :'(

Een andere optie is het gebruik maken van een TK2050, maar hier komen wel weer andere dingen om de hoek kijken, je moet namelijk op zoek naar 4ohms speakers, moet een >24v power supply hebben en je moet een filter hebben voor de subwoofer. Je kunt je accu's in serie zetten om 24v te krijgen maar dit gaat ook weer ten koste van de speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolfjev,
Deze versterker werkt niet op 6v! (hahaha, vond je redenering wel grappig) Variable input level control slaat op de audio-input, wat ze hier bedoelen is eigenlijk gewoon een volumeknop.

Haha sorry sorry, al te veel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Dat blijkt wel weer.

Die hele omvormer heb je niet nodig want de versterker doet het gewoon op 12v. Verder is de JVC versterker prima te combineren met de speakers (2ohm) en de subwoofer (4ohm). In de handleiding (http://resources.jvc.com/Resources/00/01/16/MA423ien.pdf) moet je dan even kijken naar 2-speaker system plus subwoofer—Bridge Mode. Hier zie je dat de de versterker kunt bridgen zodat je meer vermogen naar je subwoofer stuurt. Normaal moet je voor je subwoofer nog een low-pass filter zetten om alleen de lage tonen door te laten. In dit geval zit deze 'crossover' ook al op de versterker (zie handleiding). Voor de kleine speakers kun je dan kiezen of je deze alleen de hoge tonen of alle tonen wilt laten weergeven.

Er is echter één groot nadeel: de versterker is gezekerd met 2x25A zekeringen, wat betekent dat hij waarschijnlijk zoveel stroom trekt dat je accu's in een mum van tijd leeg zijn, zeg 2 uur max.

Oké, dus om alles even kort samen te vatten: De combinatie van alles werkt in principe prima, een omvormer is niet nodig en we hebben een prima versterker. Ik zal alleen op zoek moeten gaan naar een accu die in totaal 12 Volt en >9 Ah levert. Wat voor accu raad je mij aan? Eentje van 12 Volt en (hoeveel) Ah?

Want dan is deze optie hieronder ook niet meer nodig.

Een andere optie is het gebruik maken van een TK2050, maar hier komen wel weer andere dingen om de hoek kijken, je moet namelijk op zoek naar 4ohms speakers, moet een >24v power supply hebben en je moet een filter hebben voor de subwoofer. Je kunt je accu's in serie zetten om 24v te krijgen maar dit gaat ook weer ten koste van de speeltijd.

Sowieso bedankt voor je hulp!!

Ik hoop wat van je te horen!

Groeten,

Rolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:56:
Rolfjev,
Deze versterker werkt niet op 6v! (hahaha, vond je redenering wel grappig) Variable input level control slaat op de audio-input, wat ze hier bedoelen is eigenlijk gewoon een volumeknop.

Haha sorry sorry, al te veel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Dat blijkt wel weer.

Er is echter één groot nadeel: de versterker is gezekerd met 2x25A zekeringen, wat betekent dat hij waarschijnlijk zoveel stroom trekt dat je accu's in een mum van tijd leeg zijn, zeg 2 uur max.

Oké, dus om alles even kort samen te vatten: De combinatie van alles werkt in principe prima, een omvormer is niet nodig en we hebben een prima versterker. Ik zal alleen op zoek moeten gaan naar een accu die in totaal 12 Volt en >9 Ah levert. Wat voor accu raad je mij aan? Eentje van 12 Volt en (hoeveel) Ah?

Want dan is deze optie hieronder ook niet meer nodig.

Sowieso bedankt voor je hulp!!

Ik hoop wat van je te horen!

Groeten,

Rolf
Hm, de zekeringen verklappen al dat de versterker een stevig verbruik heeft. Hoeveel is moeilijk te zeggen zonder dit te meten maar uit de specificaties is te halen dat de versterker zo'n 60W RMS per kanaal doet(bij 4ohm belasting). In totaal is dit dus zo'n 240W op 12V = 20A continu, dan komt daar het belabberde rendement van een versterker als dit nog bij en zit je al snel op 30A.

In theorie zou dit een 30Ah accu dus in 1 uur leeg trekken.

Ik quote mezelf even over de TA2024, hoeveel deze in theorie zou moeten vragen:
wesleytjuh schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:34:
[...]

Stel:
De versterker levert inderdaad 2x50W bij 24V dan zou dit 100W bij 24V zijn --> ~4A. Rendement van de versterker is zo'n 80% dus het totale verbruik is 4/0.8 = 5A.

In theorie zou een TA2024 dus zo'n 2.5A moeten vragen, dit blijkt uit de praktijk echter vaak zo'n 500-1000mA te zijn. In het ergste geval dus 40% van de stroom die hij theoretisch zou moeten gebruiken.

Passen we dezelfde 40% toe op jouw versterker, dan kom je uit op zo'n 12A. Een 12V 12Ah accu heb je dan dus in 1 uur leeg gespeeld(op verhoogd volume, het vebruik neemt erg snel toe met het verhogen van het volume). Het is dus even aan jou om te bepalen hoe lang je wilt spelen en dan kan je gemakkelijk uit rekenen wat voor accu je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wel redelijk om ditzelfde principe op mijn versterker toe te passen? Met andere woorden: Is een TA2024 wel te vergelijken met een JVC KS-AX3004? Als dit daadwerkelijk het geval is zou het inderdaad gemakkelijk uit te rekenen zijn. Als ik dan 3 uur voluit zou willen spelen, heb ik ongeveer een 12 Volt 30Ah accu nodig, maar zou deze vergelijking niet opgaan dan speel ik op dezelfde accu maar één uur.

Mijn vraag is dus: Weet je zeker dat ditzelfde principe ook voor een JVC KS-AX3004 op zal gaan?

Gr,

Rolf
wesleytjuh schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:24:
[...]

Hm, de zekeringen verklappen al dat de versterker een stevig verbruik heeft. Hoeveel is moeilijk te zeggen zonder dit te meten maar uit de specificaties is te halen dat de versterker zo'n 60W RMS per kanaal doet(bij 4ohm belasting). In totaal is dit dus zo'n 240W op 12V = 20A continu, dan komt daar het belabberde rendement van een versterker als dit nog bij en zit je al snel op 30A.

In theorie zou dit een 30Ah accu dus in 1 uur leeg trekken.

Ik quote mezelf even over de TA2024, hoeveel deze in theorie zou moeten vragen:

[...]

In theorie zou een TA2024 dus zo'n 2.5A moeten vragen, dit blijkt uit de praktijk echter vaak zo'n 500-1000mA te zijn. In het ergste geval dus 40% van de stroom die hij theoretisch zou moeten gebruiken.

Passen we dezelfde 40% toe op jouw versterker, dan kom je uit op zo'n 12A. Een 12V 12Ah accu heb je dan dus in 1 uur leeg gespeeld(op verhoogd volume, het vebruik neemt erg snel toe met het verhogen van het volume). Het is dus even aan jou om te bepalen hoe lang je wilt spelen en dan kan je gemakkelijk uit rekenen wat voor accu je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:22:
Is het wel redelijk om ditzelfde principe op mijn versterker toe te passen? Met andere woorden: Is een TA2024 wel te vergelijken met een JVC KS-AX3004? Als dit daadwerkelijk het geval is zou het inderdaad gemakkelijk uit te rekenen zijn. Als ik dan 3 uur voluit zou willen spelen, heb ik ongeveer een 12 Volt 30Ah accu nodig, maar zou deze vergelijking niet opgaan dan speel ik op dezelfde accu maar één uur.

Mijn vraag is dus: Weet je zeker dat ditzelfde principe ook voor een JVC KS-AX3004 op zal gaan?

Gr,

Rolf

[...]
Probleem met dit soort dingen is dat je het amper kan uitrekenen. Heb je rustige muziek, muziek met veel diepe kicks, etc etc. Hard, zacht, helemaal voluit. Het maakt allemaal uit.

Wat ik je wel kan vertellen is dat je het meeste gaat halen uit een goede klankkast. Je kunt beter een goede gesloten klankkast van het goede formaat hebben en het volume hierdoor iets minder hard te hoeven zetten dan andersom. Zelfde geld voor een subwoofer, het is enorm lastig om op een open terrein met een subwoofer een flink volume te creëren, kan wel, maar dat kost je flink wat energie en een goede kast.

Al met al denk ik dat je met een 30Ah accu wel zo'n 3-5 uur moet kunnen spelen op verhoogd volume. Maar wat je kunt doen is gewoon de versterker en speakers bestellen en daarna gaan meten wat deze nou eigenlijk verbruikt. Op basis van die metingen kan je daarna weer een accu selecteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Ik heb nog een KratSafe die had ik gekregen voor mijn verjaardag maar mijn krat was al helemaal af.

Dus mocht iemand nog interesse hebben in een nieuwe KratSafe met een korting kan je me ven DM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:39

John Doos

ClaudZaque

Hai ik heb even een aantal vragen.
En ik hoop dat ik niet het forum bombardeer nu.

Ik ben dus bezig een kist radio te maken.
onderdelen:
- TA2024 (wachten op de weerstandjes)
- 7.2Ah 12volts accu, van HQ
- 2x 90watt 3weg systeem van jamo (oude speakers)

Spul heeft allemaal los al gedraaid en klinkt prima, graag wil ik dus nog wel het lijn ijngangs voltage modden omdat ik alleen muziek over de smartphone zal afspelen.

Nu wil ik graag de schakelaar die ik uit een voeding heb gehaald gebruiken om de accu aan/uit te zetten.
Maar hier zitten 4 kabels op.

zie foto 1 (http://i47.tinypic.com/5eycua.jpg) betreft de rechter
zie foto 2 (http://i49.tinypic.com/2ppn19k.jpg) betreft de rechter

Er zitten 4 kabeltjes en deze zijn bruin/blauw.

Ik neem aan dat deze tussen de accu en de versterker moet zitten.

Maar hoe kom ik erachter welke aansluiting + is en welke - en is er ook een ground nodig of iets in die richting?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:

Alvast bedankt,
The builder
Ik heb hier ook 2 bestellingen geplaatst (zie foto) http://i45.tinypic.com/zlyxog.png
Beide niet schrikbarend qua bedragen, maar het zijn toch de weerstandjes en rca plaat/connector die ik nodig heb.

Zelfde verhaal, geen reactie whatsoever en onderdelen waren op vooraad op moment van bestellen!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
John Doos schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:12:
Maar hoe kom ik erachter welke aansluiting + is en welke - en is er ook een ground nodig of iets in die richting?
Pak een multimeter en meet welke kabels verbonden zijn. (meet de weerstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

alfaleader schreef op zondag 29 april 2012 @ 10:02:
[...]

Pak een multimeter en meet welke kabels verbonden zijn. (meet de weerstand)
Ik heb echt geen flauw idee hoe je zon meter gebruikt en ik heb er ook geen in huis. En ik ga er zeker geen aanschaffen alleen voor deze keer. Is er niet gewoon al iets te zeggen over pc atx voeding schakelaars?
Zoals ik al zei zitten er 2blauwe en 2 bruine kabels, blauw is min standaard toch?

[ Voor 1% gewijzigd door John Doos op 29-04-2012 16:44 . Reden: typo's ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Nvm antwoord stond in de openingspost! :)

[ Voor 89% gewijzigd door boombes op 29-04-2012 23:12 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wilde ook een kratradio bouwen.
Ik heb een TA2024 Modded
Ik heb een 7,2 Ah lood-accu
Ik heb alleen nog geen speakers. Ik wilde eigenlijk een subwoofer erin zetten samen met een normale speaker.
Is dit een goede keuze?

Subwoofer: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Max. belastbaarheid (muziek): 300W
RMS-belastbaarheid : 130W

Kan deze versterker deze subwoofer aan? Ofja.. Komt er goeie bass uit deze subwoofer? want de TA2024modded geeft maar 2x 15W.. Dit is erg verwarrend.
Is dit een goeie subwoofer of is hij ver buiten het bereik van deze versterker?

Of moet ik gaan voor een TK2050 met meer vermogen dus??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Jongens,

Zou dit gaan werken denken jullie?

- Ta2024
- 2x 6 Ohms speaker
- 2x 8 Ohms Tweeters

en 2 van deze accu's :

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/1006/img0036dq.jpg

Zo nee, wat moet er aan veranderen,

Zo ja, dan nog een vraag, hoe sluit je 2 accu's op 1 ta2024 aan, met een schakelaar ertussen als dat mogelijk is.

Sorry als dit domme vragen zijn, maar ik ben nogal een leek op dit gebied.

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Sound Rush® op 29-04-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Epkee schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:27:
Jongens,

- Ta2024
- 2x 6 Ohms speaker
- 2x 8 Ohms Tweeters

en 2 van deze accu's :

[afbeelding]

Zo ja, dan nog een vraag, hoe sluit je 2 accu's op 1 ta2024 aan, met een schakelaar ertussen als dat mogelijk is.

Alvast bedankt!
Je kan per kanaal 1 speaker van 6 ohm en een speaker van 8 ohm parallel zetten, je komt dan op 3.5 ohm per kanaal uit. Dit kan een TA2024 prima aansturen.

2 accu's mag je gewoon parallel zetten, als je maar zorgt dat de lading gelijk is en de leeftijd van de accu ook ongeveer gelijk is. Schakelaar ertussen om te switchen kan je ook doen, maar dan moet je ze ook appart opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
John Doos schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:40:
[...]

Ik heb echt geen flauw idee hoe je zon meter gebruikt en ik heb er ook geen in huis. En ik ga er zeker geen aanschaffen alleen voor deze keer. Is er niet gewoon al iets te zeggen over pc atx voeding schakelaars?
Zoals ik al zei zitten er 2blauwe en 2 bruine kabels, blauw is min standaard toch?
Deze schakelaar schakelde zowel de fase als nul-draad in de voeding. Om je accu af te koppelen gebruik je twee polen van dezelfde kleur en zet je in de plus-draad van de accu.
boombes schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:19:
http://dx.com/1-4-led-mp3...controller-dc-3-7v-102752

Heb deze besteld en even een noob vraag erover:
Moet ik mijn TA2024 nog de ingangsweerstand modden zodat deze voldoende signaal krijgt of is de uitgang van deze unit voldoende ?

Alvast bedankt. (*Graaft alvast naar een soldeer bout, en heeft zin om morgen ermee aan de slag te gaan*)
Ik kan het niet zeggen voor deze specifieke unit maar over het algemeen geeft alleen een computer een hoog genoeg signaal om alles uit je versterker te halen zonder weerstand-mod
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:40:
Hallo,

Ik wilde ook een kratradio bouwen.
Ik heb een TA2024 Modded
Ik heb een 7,2 Ah lood-accu
Ik heb alleen nog geen speakers. Ik wilde eigenlijk een subwoofer erin zetten samen met een normale speaker.
Is dit een goede keuze?

Subwoofer: http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Max. belastbaarheid (muziek): 300W
RMS-belastbaarheid : 130W

Kan deze versterker deze subwoofer aan? Ofja.. Komt er goeie bass uit deze subwoofer? want de TA2024modded geeft maar 2x 15W.. Dit is erg verwarrend.
Is dit een goeie subwoofer of is hij ver buiten het bereik van deze versterker?

Of moet ik gaan voor een TK2050 met meer vermogen dus??
Deze subwoofer kun je gebruiken maar dan moet je ook nog de lage tonen filteren zodat hij alleen lage tonen aangeboden krijgt. Bij een kratradio is het belangrijker om een goede klankkast te hebben zonder openingen. Ik zou dan persoonlijk ook voor twee full-range luidsprekers gaan en deze aansluiten op de TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Deze subwoofer kun je gebruiken maar dan moet je ook nog de lage tonen filteren zodat hij alleen lage tonen aangeboden krijgt. Bij een kratradio is het belangrijker om een goede klankkast te hebben zonder openingen. Ik zou dan persoonlijk ook voor twee full-range luidsprekers gaan en deze aansluiten op de TA2024.
[/quote]

Ja oke, Ik had eigenlijk nog een vraagje. Moet ik dan die subwoofer op 1 +/- pool aansluiten en die andere 2 speakers allebei op de andere +/- pool aansluiten? of moet ik nog een versterker halen? (wat volgens mij niet het geval is)

En trekt zo'n subwoofer je accu snel leeg? Zal ik een grotere accu moeten kopen, want deze heb ik gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Epkee schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:27:
Jongens,

- Ta2024
- 2x 6 Ohms speaker
- 2x 8 Ohms Tweeters

en 2 van deze accu's :

[afbeelding]

Alvast bedankt!
Ik heb een afbeelding voor je gemaakt waarop duidelijke te zien is hoe het moet!
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/aansluitschemaV3_5_parallel.png

Als je, je accu's niet wilt beveiligen met AccuSafe, dan moet je de draden van de accu naar de accusafe direct door trekken naar de TA2024.

[ Voor 8% gewijzigd door Stekeltje op 30-04-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Laatst online: 18-02-2024
Woow, enorm bedankt wesleytjuh en stekeltje! d:)b

Hier kan ik zeker wat mee.
Het is zo vrij duidelijk hoe het nou moet ja, ik kom nog wel terug als er nog vragen in me opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/2870/dscn3219u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/1421/dscn3218lb.jpg

Ammoboxradio is bijna klaar! (FR 13WP waterdichte boxen, TA2024 modded, accusafe en 7Ah batterij)

Van de accusafe is wel de aanschakelaar (zwarte drukschakelaar) kapotgegaan, kan ik op de een of andere manier de wipschakelaar aansluiten aan de aan en uitknop? Of gaat dit problemen geven met dat de schakelaar "altijd ingedrukt" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Nu het lekker-buiten-zijn-seizoen weer begonnen is nog maar eens onze kratradio erbij gepakt, maar echt tevreden zijn we niet mee over het geluid. We zullen wel ons gehoord getraind hebben denk ik :+ Dus de versterker en accu eruit gehaald en ergens anders in gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RuPg6CFMXgYDOexjyldQ904U/full.jpgKlikbaar

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KBGts3pOP7JWDnYmQ9VfQpaT/full.jpg

Eerst speelden we op 1 kanaal van de TA2024 (omdat het andere kapot was) en nu zit er een andere TA2024 in, maar sinds we twee kanalen gebruiken klinkt deze minder hard :? Beetje apart lijkt me, maar dat zal dan wel komen omdat er nu 4ohm op ieder kanaal staat i.p.v. 2ohm op een enkel kanaal?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
staan je luidsprekers wel in fase? dit kan erg veel schelen weet ik uit ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
Krentenbol schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:03:
Beetje apart lijkt me, maar dat zal dan wel komen omdat er nu 4ohm op ieder kanaal staat i.p.v. 2ohm op een enkel kanaal?
Dat is wel HEEL aannemelijk..

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud2009 op 01-05-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

nelsch schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:06:
staan je luidsprekers wel in fase? dit kan erg veel schelen weet ik uit ervaring!
Dat klopt wel ja :)
Ruud2009 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:08:
[...]

Dat is wel HEEL aannemelijk..
Dacht ik al.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
alfaleader schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:00:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ammoboxradio is bijna klaar! (FR 13WP waterdichte boxen, TA2024 modded, accusafe en 7Ah batterij)

Van de accusafe is wel de aanschakelaar (zwarte drukschakelaar) kapotgegaan, kan ik op de een of andere manier de wipschakelaar aansluiten aan de aan en uitknop? Of gaat dit problemen geven met dat de schakelaar "altijd ingedrukt" is?
Stuur mij even een DM met je gegevens ;-). Je hebt inderdaad een momentschakelaar nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik ben momenteel bezig met mijn volgende project
alleen nu wou ik ccfl buizen hierin gebruiken maar ik wil het zo doen dat je deze niet ziet zitten,
nu was mijn vraag weet iemand een bepaald materiaal waar je van de ene kant niet doorheen kan kijken maar waar wel licht doorheen schijnt en bestaat zoiets wel? of kan ik het beste plexiglas pakken en van die blinderingsfolie eroverheen plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakk schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:31:
alleen nu wou ik ccfl buizen hierin gebruiken maar ik wil het zo doen dat je deze niet ziet zitten,
nu was mijn vraag weet iemand een bepaald materiaal waar je van de ene kant niet doorheen kan kijken maar waar wel licht doorheen schijnt en bestaat zoiets wel? of kan ik het beste plexiglas pakken en van die blinderingsfolie eroverheen plakken?
een aanrader
je moet misch je plexiglas aan een kant frosten
je moet er gewoon lekker met de schuurmachine overheem dan lijkt het plexi op een ijslaag
geeft echt een mooi effect je moet het wel aan een kant doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:31:
Je hebt ook een soort spiegelfolie wat aan 1 kant spiegelt en aan 1 kant licht doorlaat. Er zijn iig wel wat mogelijkheden waar je met wat googlen wel achter moet kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Laatst online: 16-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:27:
[...]

een aanrader
je moet misch je plexiglas aan een kant frosten
je moet er gewoon lekker met de schuurmachine overheem dan lijkt het plexi op een ijslaag
geeft echt een mooi effect je moet het wel aan een kant doen
kan je er dan niet meer goed doorheenkijken
want dit zou niet zo mooi zijn als je alle kabels en dergelijke gewoon ziet lopen.
verder klinkt het wel goed heb ik ook geen extra kosten voor folie.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink