bedoel je alleen tijdens het aansluiten? want dat heeft elk geluidssysteem zo'n beetje
WinISDjochem92 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:00:
ik zit erover te denken om m'n Heineken krat om te bouwen naar een volledig houten kist, en hier vooral meer bass uit te halen. Ik heb de Reference 6532i speakers, die sommige tweakers wellicht nog wel kunnen herinneren van een inkoop actie van +/- 2 jaar geleden. om hier nou de beste bass weergave uit te kunnen halen, wil ik m'n klankkast exact berekenen. Ik heb alle technische gegevens bij de hand, dus als iemand een programmaatje weet (voor leken als het ff kan) zou ik dat zeer graag horen!
Dat hoort zo, omdat de TA2024 een simpele versterker is en, heel simpel uitgelegd, niet over een filter tegen dit soort geluiden beschikt en de aarding op dat moment niet goed is. Het beste kun je de versterker even uitzetten bij aansluiten.wolter. schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:25:
Als ik de mini jack stekker van mijn ta2024 in mijn telefoon doe hoor ik een luid geknars.
Weet iemand waardoor dit komt?
En kan het er ook aan liggen dat mijn telefoon van aluminium is?
Ja, om de luidsprekers te plaatsen moet je gaten boren met een decoupeerzaag of gatenboor. De kleine kiertjes zijn opzich niet zo erg. Je kunt hiertegen tochstrips netjes op de randen plakken.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:48:
Hallo,
Ik heb zojuist mijn laatste spullen voor mijn kistradio besteld, dan heb ik na 150 euro totaal besteed te hebben dan alles binnen. Nu heb ik een vraagje, ik heb de Boschmann Titan 2-Weg Luidspreker G-6532 als luidsprekers. Mijn kist is van multiplex gemaakt. Moet ik nu een gat in de kist maken of niet? Er zitten helaas kleine kiertjes in het hout bij de deksel, maar dat is niet heel dramatisch.
Alvast bedankt.
Martijn
[ Voor 51% gewijzigd door ikke26 op 18-04-2012 21:39 ]
ik zei toch voor leken, zodra ik die grafiek zie begint t me te duizelen
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, alleen bedoelde in niet om de speakers erin te zetten, maar sommige mensen maken een klein rond gat, zo een als er ook in de subwoofer van mijn pc zit. Is zo'n gat nodig, of is het beter/prima zonder? zou ik zonder gat mijn speakers kunnen opblazen?ikke26 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:34:
Ja, om de luidsprekers te plaatsen moet je gaten boren met een decoupeerzaag of gatenboor. De kleine kiertjes zijn opzich niet zo erg. Je kunt hiertegen tochstrips netjes op de randen plakken.
Dat is een basreflexpoort, en dit dient alleen voor een betere basweergave. Je speakers zijn veilig zonder
Ik heb een beetje ruis op me speakers zitten.
Dit terwijl de stroomkabels en de kabels van de boksen appart van elkaar liggen. Zou een condensator dit misschien verhelpen?
Dit terwijl de stroomkabels en de kabels van de boksen appart van elkaar liggen. Zou een condensator dit misschien verhelpen?
heeft de voeding niet gewoon teveel te verduren.freakk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:38:
Op de voeding lijkt de ruis ook erger dan op de accu..
mischien kan je je systeem uit elkaar halen en effe kijken, maar wel voorzichtig ( me pa heeft zojuist zijn dure receiver kapot gemaakt, waarschijnlijk nog te repareeren, vanwege het kijken naar de spanningen die eruit kwamen.)
Btw als je nog een bericht wil sturen kan je ook je laatste bericht editen.
Nee de voeding zou het makkelijk aan moeten kunnen.
Het is een pc voeding die 15A max levert.
Ik vraag me dus echt af waar de ruis vandaan komt het lijkt ook veel erger op mijn mobiel dus begin het idee te krijgen dat de aansluiting van me mobiel niet meer 100% is.
Ja ik weet dat je kan editen maar poste dat bericht via mobiel dan staat de edit optie er niet..
Het is een pc voeding die 15A max levert.
Ik vraag me dus echt af waar de ruis vandaan komt het lijkt ook veel erger op mijn mobiel dus begin het idee te krijgen dat de aansluiting van me mobiel niet meer 100% is.
Ja ik weet dat je kan editen maar poste dat bericht via mobiel dan staat de edit optie er niet..
Verwijderd
Hoelang duurt het voordat Heindenhifi een update geeft ?
Ik heb 2 dagen geleden peen bestelling gedaan maar heb nog geen update gekregen.
Bij accusafe wel.
Ik heb 2 dagen geleden peen bestelling gedaan maar heb nog geen update gekregen.
Bij accusafe wel.
Al dit soort webshops worden gedraait naast een studie of een volwaardige baan. Ook zo bij mij. 2-3 dagen levertijd is normaal bij dit soort webshopsVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:27:
Hoelang duurt het voordat Heindenhifi een update geeft ?
Bij accusafe wel.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Als we jou mogen geloven ligt iedereen hier al lang knock-out met al dat boksen.freakk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:35:
Ik heb een beetje ruis op me speakers zitten.
Ruis kan veroorzaakt worden door de weerstand-mod (heb je die?) of een slechte aarde verbinding in het signaal draad. Een condensator op de DC-ingang helpt niet tegen ruis in het signaal.
Haha tja nederlands is niet mijn beste vak.. 
maar ik heb een cougar c500.2 versterker dus geen weerstand mod.
Hoe bedoel je precies slechte aarde verbinding?
maar ik heb een cougar c500.2 versterker dus geen weerstand mod.
Hoe bedoel je precies slechte aarde verbinding?
Aha, nou dat geldt meer voor TA2024 versterkertjes waar je de signaaldraad zelf moet solderen. Neem aan dat jij gewoon een tulp-3,5mm gebruikt. Best kans dat het dan in die Cougar zit. Of dat toch de kabelkwaliteit te wensen over laat, maar dat is bij dit soort projectjes eigenlijk niet het geval.
Dat zou inderdaad kunnen, wel raar hij deed het eerst wel fatsoenlijk ook wanneer ik de speakers harder zet merk ik dat de stem wegvalt tegen de bass heb 3-weg speakers zou het misschien in de speakers kunnen zitten dan? Ik heb hem nu trouwens even op pc aangesloten en lijkt de ruis al een stuk minder...
Staat je gain erg hoog? Als deze erop zit tenmisnte
.
Alle onderdelen een nette massa?
En even een ander signaal kabeltje proberen als je deze hebt liggen, het tulp/3.5 mm kabeltje bedoel ik dan.
Alle onderdelen een nette massa?
En even een ander signaal kabeltje proberen als je deze hebt liggen, het tulp/3.5 mm kabeltje bedoel ik dan.
[ Voor 38% gewijzigd door wesleytjuh op 19-04-2012 14:09 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
gain? wat bedoel je hiermee en wat bedoel je met nette massa?
Edit: ow ik snap al wat je met gain bedoelt nee die staat op een kwart ofzo en de pc op 70% ongeveer
Edit: ow ik snap al wat je met gain bedoelt nee die staat op een kwart ofzo en de pc op 70% ongeveer
[ Voor 45% gewijzigd door freakk op 19-04-2012 14:14 ]
Als een van de apparaten maximaal open staat wilt dit ook nog wel eens ruis geven. Maar in dit geval is dat dus niet. Nette massa bedoel ik mee dat alles netjes op dezelfde massa(gnd) zit met degelijke kabel en stekkers.freakk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:09:
gain? wat bedoel je hiermee en wat bedoel je met nette massa?
Verder, als het met een accu niet is ligt het waarschijnlijk aan je voeding die er wat ruis op gooit. Kan eigenlijk zoveel oorzaken hebben
[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 19-04-2012 14:36 ]
Jaa alles loopt via dezelfde ground maar ik merk ook dat mijn mobiel ook meer ruis opgooit en dat het kratje toch wel wat mee veert waardoor bij te veel bas er een beetje lucht tussen de krat en hout weg gedrukt word dus denk dat dit ook wel een probleem zou kunnen zijn
Verwijderd
Bedanktwesleytjuh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:13:
[...]
Al dit soort webshops worden gedraait naast een studie of een volwaardige baan. Ook zo bij mij. 2-3 dagen levertijd is normaal bij dit soort webshops. Jouw bestelling gaat vandaag in ieder geval de deur uit, dat kan ik je wel vertellen
.
Heb hier nog geen reactie op gekregen :
[qoute]
Als ik het goed begrijp, moet je dan de Voeding en de druppellader in de Kratradio zetten. Die vervolgens via een verloopstukje in de rand van de krat zet, Je sluit de voeding+druppellader daarop aan.. Daarma doe je een stekker in de krat en stopcontact ?[/qoute]
Welk verlooptstukje en kabel heb ik dan nodig ?
Mvg jony
edit :
Ik ben op zoek naar een paneeltje, Waar je zelf schakelaars in kan zetten etc. Een conrad linkje graag ? Ik kan het echt niet vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 16:29 ]
Verwijderd
hoi
ik heb een versterker van sure elektronics de ta2024 maar ik wil deze niet modden in verband met de qualiteit en het geruis. dus zat ik te denken aan een voor versterker of hoofdtelefoon versterker voor mijn telefoon maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik nu precies naar op zoek ben heeft er iemand ervaringen of tips?
mvg Tom
ik heb een versterker van sure elektronics de ta2024 maar ik wil deze niet modden in verband met de qualiteit en het geruis. dus zat ik te denken aan een voor versterker of hoofdtelefoon versterker voor mijn telefoon maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik nu precies naar op zoek ben heeft er iemand ervaringen of tips?
mvg Tom
Ja, ik moet ergens de stroom vandaan halen, en een lood(gel)accu is sowieso te groot en te zwaar. Dus dan is dit de beste optie lijkt me. Nou maar afwachten
Bedoel je zoiets:Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:44:
[...]
BedanktEn tjah dat dacht ik al. Zit niet echt super haast achter maar vroeg het me gewoon af
Heb hier nog geen reactie op gekregen :
[qoute]
Als ik het goed begrijp, moet je dan de Voeding en de druppellader in de Kratradio zetten. Die vervolgens via een verloopstukje in de rand van de krat zet, Je sluit de voeding+druppellader daarop aan.. Daarma doe je een stekker in de krat en stopcontact ?[/qoute]
Welk verlooptstukje en kabel heb ik dan nodig ?
Mvg jony
edit :
Ik ben op zoek naar een paneeltje, Waar je zelf schakelaars in kan zetten etc. Een conrad linkje graag ? Ik kan het echt niet vinden
Deze komen binnenkort in de shop, in allerlei verschillende maten voor zowel de AccuSafe als Tulp connectoren en blanco panelen
Maar welke jij bedoelt is waarschijnlijk deze van Conrad:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=304427
Ik weet dat ze op conrad te krijgen zijn.
bedoel je dit? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=304427
bedoel je dit? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=304427
Bij doehetzelfaudio.nl is de levertijd trouwens de volgende werkdag, tenminste: als de bestelling op voorraad is en er is betaald.wesleytjuh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:13:
[...]
Al dit soort webshops worden gedraait naast een studie of een volwaardige baan. Ook zo bij mij. 2-3 dagen levertijd is normaal bij dit soort webshops. Jouw bestelling gaat vandaag in ieder geval de deur uit, dat kan ik je wel vertellen
.
Heeft iemand al ervaring met deze batterijen?
Ze lijken wel betrouwbaar volgens de vele reviews que capaciteit. Alleen het voltage baart me een beetje zorgen aangezien 4 batterijen teveel is en 3 toch wat aan de lage kant.
Zeker als ze wat verder ontladen zijn. Met 3 batterijen zou het tot 3 volt maar 9 volt zijn en dat is wel heel weinig lijkt me.
Ze lijken wel betrouwbaar volgens de vele reviews que capaciteit. Alleen het voltage baart me een beetje zorgen aangezien 4 batterijen teveel is en 3 toch wat aan de lage kant.
Zeker als ze wat verder ontladen zijn. Met 3 batterijen zou het tot 3 volt maar 9 volt zijn en dat is wel heel weinig lijkt me.
Dat zijn best redelijke accu's heb er zelf ook ooit eens zulke gehad. Capaciteit ligt misschien iets lager maar ach, wel een goede prijs.robin5210 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:41:
Heeft iemand al ervaring met deze batterijen?
Als je je li-ion cellen goed wilt behandelen ontlaadt je ze tot 3.6-3.7V per cel. Lager dan dit zit nog maar een klein percentage van de capaciteit, maar door verder te ontladen verkort je de levensduur. Je minimale spanning is dan dus 10.8-11.1V, prima toch?
Verwijderd
Wesley kan je hier nog op reageren ?
Als ik het goed begrijp, moet je dan de Voeding en de druppellader in de Kratradio zetten. Die vervolgens via een verloopstukje in de rand van de krat zet, Je sluit de voeding+druppellader daarop aan.. Daarma doe je een stekker in de krat en stopcontact ?
Verder nog 1 vraag.
Als ik mijn kist luchtdicht maak en met noppenschuim bedek(Voor een hardere en diepere bas).
Word het binnenin dan niet teheet voor de versterker,accu ?
Als ik het goed begrijp, moet je dan de Voeding en de druppellader in de Kratradio zetten. Die vervolgens via een verloopstukje in de rand van de krat zet, Je sluit de voeding+druppellader daarop aan.. Daarma doe je een stekker in de krat en stopcontact ?
Verder nog 1 vraag.
Als ik mijn kist luchtdicht maak en met noppenschuim bedek(Voor een hardere en diepere bas).
Op de afbeelding zijn de voeding en acculader bijelkaar gevoegd met daaraan 1 stekker naar een stopcontact. Wil je de acculader en de voeding nou niet uitelkaar halen dan kan je ook een stekkerblok in het krat/kist monteren en die stekker naar buiten laten gaan.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:07:
Verder nog 1 vraag.
De lader en voeding worden wel warm maar zullen mits niet maximaal belast niet door fikken.
Je kunt de 2 230V stekkers samen voegen in 1 zogenaamde euro stekker connector. Dit is dezelfde stekker als bijvoorbeeld achterin je PC voeding. Deze connector plaats je dan op de buitenzijde van je krat. Zo heb je 1 kabel nodig om je gehele krat te voeden. Uiteraard is dit alleen als je zowel je voeding als lader altijd in je kist wilt houden.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:07:
Verder nog 1 vraag.
Of de boel te warm wordt is moeilijk te beoordelen. Alles zal tegen overhitting beveiligd zijn dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het beste kan je straks gewoon even peilen hoe de temperatuur in je kist is na flinke belasting.
Verwijderd
Bedankt man!wesleytjuh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:57:
[...]
Je kunt de 2 230V stekkers samen voegen in 1 zogenaamde euro stekker connector. Dit is dezelfde stekker als bijvoorbeeld achterin je PC voeding. Deze connector plaats je dan op de buitenzijde van je krat. Zo heb je 1 kabel nodig om je gehele krat te voeden. Uiteraard is dit alleen als je zowel je voeding als lader altijd in je kist wilt houden.
Of de boel te warm wordt is moeilijk te beoordelen. Alles zal tegen overhitting beveiligd zijn dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het beste kan je straks gewoon even peilen hoe de temperatuur in je kist is na flinke belasting.
Je helpt me echt
Ik zal echt heel scheef zijn waarschijnlijk
Connector
Maar ik kan de kabel ervoor niet vinden ?
Alleen 1 met engelse stekker
Kan iemand een linkje posten ? (graag op conrad)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 22:12 ]
Volgensmij heet het niet euro plug dan krijg je iets heel anders. Heb deze zelf namelijk ook nodig en volgensmij heet dat wat jij bedoelt een iec connector.
Dat is hem!Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:55:
[...]
Bedankt man!
Je helpt me echt^^
Ik zal echt heel scheef zijn waarschijnlijk
Connector
Maar ik kan de kabel ervoor niet vinden ?
Alleen 1 met engelse stekker
Kan iemand een linkje posten ? (graag op conrad)
Voor het snoer, zou je even moeten zoeken op 230V netsnoer of iets dergelijks. Dick best heeft ze ook: http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=3111
Vaak heb je deze stekkers ook wel in huis liggen en over
Ah, dat is dus de officiele naam, weer wat geleerdfreakk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:19:
Volgensmij heet het niet euro plug dan krijg je iets heel anders. Heb deze zelf namelijk ook nodig en volgensmij heet dat wat jij bedoelt een iec connector.
Deze "eurostekkers" heb je in 2e soorten over het algemeen, de bovenstaande 3 polige "grote" of in de vorm van een kleiner "achtje"
[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 19-04-2012 22:29 ]
Verwijderd
Klopt heb hem gewoon in me la liggen toen ik hem zag.wesleytjuh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:28:
[...]
Dat is hem!
Voor het snoer, zou je even moeten zoeken op 230V netsnoer of iets dergelijks. Dick best heeft ze ook: http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=3111
Vaak heb je deze stekkers ook wel in huis liggen en over.
[...]
Ah, dat is dus de officiele naam, weer wat geleerd. Maargoed, hij gaat ook vaak gewoon als eurostekker door het leven, gezien deze voor europa bedoelt is. Vaak vind je met deze term al heel wat.
Deze "eurostekkers" heb je in 2e soorten over het algemeen, de bovenstaande 3 polige "grote" of in de vorm van een kleiner "achtje"
Omg noobje (me)
Mrja ik ga pitte.
Bedankt. Nog 1x bij conrad bestellen en dan heb ik alles. Ik w8 nog even voor als er nog dingens bijkomen zit in niet met dubbele verzendkosten.
Mvg jony
Klopt maar maakt het zoeken voor andere weer een beetje makkelijker.
Die kleine achtjes vorm zou ik persoonlijk niet voor gaan de stekkers voor de 3 pinnige zijn veel makkelijker te vinden.
Die kleine achtjes vorm zou ik persoonlijk niet voor gaan de stekkers voor de 3 pinnige zijn veel makkelijker te vinden.
Wat jij zoekt is volgens mij een pre-amp(lifier), ik heb wel iets gevonden op Ebay, maar ik weet niet of dit een goed ding is, als iemand dat zou willen checken.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:29:
hoi
mvg Tom
HIER is de link
Ik hoop dat ik je hier wat mee heb kunnen helpen Tom
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Ik zie dat de connector die je linkte nog net niet goede was. Deze mistte de nokken die een eurostekker wel heeft.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:33:
[...]
Klopt heb hem gewoon in me la liggen toen ik hem zag.
Omg noobje (me)
Mrja ik ga pitte.
Bedankt. Nog 1x bij conrad bestellen en dan heb ik alles. Ik w8 nog even voor als er nog dingens bijkomen zit in niet met dubbele verzendkosten.
Mvg jony
Je neemt liever deze:
http://shop.conrad.nl/612600.html
Een voorversterker als dit is inderdaad al voldoende. Echter werkt degene die je linkt alleen op een symmetrische AC bron. Je hebt er een nodig die op een 12V DC spanning werkt.Annuk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:37:
[...]
Wat jij zoekt is volgens mij een pre-amp(lifier), ik heb wel iets gevonden op Ebay, maar ik weet niet of dit een goed ding is, als iemand dat zou willen checken.
HIER is de link
Ik hoop dat ik je hier wat mee heb kunnen helpen Tom
[ Voor 39% gewijzigd door wesleytjuh op 19-04-2012 22:44 ]
Damn problemen..
Gister hele box weer in elkaar gezet. Toen tevens het signaal van de jackplug naar de versterker ook maar ff van goeie kwaliteit draad gedaan. Enige wat ik heb veranderd eigenlijk naast dat alles los lag en opnieuw gesoldeerd moest worden.
Dat terzijde. Nu heb ik hem aan en hoor ik op de R speaker wel muziek en op de L speaker een broem/zoom toon bij zacht spelen. Klopt het dan dat er wat mis is met de kabel tussen de mp3 en de versterker? (los soldeerpunt van een L-signaal kabel?)
Want de L speaker doet wel wat dus. Of moet ik het bij de aansluiting van de speaker op de versterker zoeken?
Ben er mooi klaar mee want morge zou ik ermee naar een hifi center hem showen
Gister hele box weer in elkaar gezet. Toen tevens het signaal van de jackplug naar de versterker ook maar ff van goeie kwaliteit draad gedaan. Enige wat ik heb veranderd eigenlijk naast dat alles los lag en opnieuw gesoldeerd moest worden.
Dat terzijde. Nu heb ik hem aan en hoor ik op de R speaker wel muziek en op de L speaker een broem/zoom toon bij zacht spelen. Klopt het dan dat er wat mis is met de kabel tussen de mp3 en de versterker? (los soldeerpunt van een L-signaal kabel?)
Want de L speaker doet wel wat dus. Of moet ik het bij de aansluiting van de speaker op de versterker zoeken?
Grote kans dat het inderdaad in je signaal kabel zit. Maar de aansluiting van de speaker naar de versterker kan het natuurlijk ook zijn, maar omdat je de signaal kabel hebt aangepast zou ik het eerst daar zoeken. Beweeg anders eens wat kabels terwijl de muziek aan staat, vaak hoor je het dan wel als een kabel los zit.Jasperv6 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:14:
Damn problemen..![]()
Is er iemand die ervaring heeft met 2 in serie geschakelde loodaccu's (12V) en de accusafe? Door de twee accu's heb ik 24V prik op de versterker (die tot 39 mag hebben) maar de kratsafe houd niet van >12V. Iemand een suggestie?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Toevallig deze vraag ook over de webshop gevraagdPixeltje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:30:
Is er iemand die ervaring heeft met 2 in serie geschakelde loodaccu's (12V) en de accusafe? Door de twee accu's heb ik 24V prik op de versterker (die tot 39 mag hebben) maar de kratsafe houd niet van >12V. Iemand een suggestie?
24V kan prima, maar hiervoor moet wel een weerstand waarde aangepast worden om hem op de juiste spanning uit te laten schakelen. Grootste probleem zit het hem in de maximum stroom. Deze mag niet hoger zijn dan 8A continu. Pieken die hoger zijn zijn geen probleem maar de continu stroom mag niet hoger zijn. Het beste kan je dus even een multimeter ertussen zetten op de stroom stand en indien deze dit ondersteund de meetstand voor de gemiddelde waarde. Dan even een stevig nummer op hoog volume een kwartier aanzetten
24V kan dus prima, maar er is gekozen om het op 12V te houden in de shop om verkeerd gebruik(en bijhorende support) te voorkomen.
[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 20-04-2012 10:39 ]
Bedankt voor je snelle reactie. Heb net na heel wat gepriegel de kabel tussen de versterker en de speaker gecontroleerd en daar kan het niet meer zitten.wesleytjuh schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:27:
[...]
Grote kans dat het inderdaad in je signaal kabel zit. Maar de aansluiting van de speaker naar de versterker kan het natuurlijk ook zijn, maar omdat je de signaal kabel hebt aangepast zou ik het eerst daar zoeken. Beweeg anders eens wat kabels terwijl de muziek aan staat, vaak hoor je het dan wel als een kabel los zit.
Ben trouwens vergeten te zeggen dan ik het signaal 'gesplit' heb. Dat wil zeggen. De jackplug gaat in de box. aan die plug heb ik 2x ground gesoldeerd en 2x L-signaal & 2x R-signaal. De 2e set ground/L/R gaat dan naar de led schakeling toe
Heb even de huidige kabels los gehaald en met de andere set kabels geprobeerd en deed het ook niet. Dus zal wel bij de jackplug zitten denk ik dan??
Punt is dat alles zit gesoldeed en isolatie tape eromheen dus het gaat ook niet zo snel om 'even' alles los te maken

Edit ik heb t, tis wel vaag zal zo ff foto'tje plaatsen

Hierbij:

De jackplug is gewoon een beetje verkloot. Omdat die kabels zo stijf zijn 'buigen'ze de pinnetjes weg van de jack

[ Voor 12% gewijzigd door Jasperv6 op 20-04-2012 11:32 ]
Ja, schuldig!wesleytjuh schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:25:
[...]
Toevallig deze vraag ook over de webshop gevraagd?
Ik las net je mail (of die van je compagnon?) inderdaad. Snelle reactie en hele nette uitleg, waarvoor dank. Ik kan nu even niet meten, want het ding staat niet bij mij thuis. Dat zal op zijn vroegst over twee weken kunnen en dat duurt me te lang24V kan prima, maar hiervoor moet wel een weerstand waarde aangepast worden om hem op de juiste spanning uit te laten schakelen. Grootste probleem zit het hem in de maximum stroom. Deze mag niet hoger zijn dan 8A continu. Pieken die hoger zijn zijn geen probleem maar de continu stroom mag niet hoger zijn. Het beste kan je dus even een multimeter ertussen zetten op de stroom stand en indien deze dit ondersteund de meetstand voor de gemiddelde waarde. Dan even een stevig nummer op hoog volume een kwartier aanzetten.
maargoed, versterker kan 2 keer 100W op 36V. Ik gebruik 24V dus versterker doet (even rudimentaire schatting) 2* 66W.
66/24=i
i= +/- 3A
Als ik dat zo mag berekenen..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
We hebben er net even over gebeld en wat mailtjes uitgewisseld inderdaad, waarna het mailtje naar jou is gestuurdPixeltje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:32:
[...]
Ja, schuldig!
[...]
Ik las net je mail (of die van je compagnon?) inderdaad. Snelle reactie en hele nette uitleg, waarvoor dank. Ik kan nu even niet meten, want het ding staat niet bij mij thuis. Dat zal op zijn vroegst over twee weken kunnen en dat duurt me te lang
maargoed, versterker kan 2 keer 100W op 36V. Ik gebruik 24V dus versterker doet (even rudimentaire schatting) 2* 66W.
66/24=i
i= +/- 3A
Als ik dat zo mag berekenen..
Ben ook maar eens begonnen aan een nieuwe kist,
Komt 2x 200 watt marquant speakers in.
Modded TA2024
Handmatige accu safe
12 v 7 Ah gel accu
autoradio
Alluzzz
Komt 2x 200 watt marquant speakers in.
Modded TA2024
Handmatige accu safe
12 v 7 Ah gel accu
autoradio
Alluzzz
Als ik het rendement in de berekening gooi kom ik alleen maar lager uit voor de stroomsterkte, dus dat zit wel primawesleytjuh schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:45:
[...]
We hebben er net even over gebeld en wat mailtjes uitgewisseld inderdaad, waarna het mailtje naar jou is gestuurd. In principe mag je het zo berekenen, nog even het rendement toevoegen (80% ongeveer bij een klasse D versterker) en je hebt het absolute maximum betreffende het gebruik. Het is muziek, dus het continu gebruik zal altijd lager liggen. Beste gewoon even meten, maar als ik het zo zie, ga je het met maximaal 8A wel halen
.
Ik heb een mailtje gehad van accusafe.nl met hoe ik kan bestellen, dus ik ga dat maar eens doen
Thanks!
Als het goed is kom je dan hoger uitPixeltje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:20:
[...]
Als ik het rendement in de berekening gooi kom ik alleen maar lager uit voor de stroomsterkte, dus dat zit wel prima
Ik heb een mailtje gehad van accusafe.nl met hoe ik kan bestellen, dus ik ga dat maar eens doen
Thanks!
Om gelijk nog een vraag uit je mail te beantwoorden. Het laden loopt ook via het relais, maar dit is gescheiden van de accu(dubbelpolig relais). Er kan dus 2x 8A door het relais lopen. Als je dus zou spelen via de voeding en ondertussen de accu zou laden via een lader kan er langs de route van de voeding 8A lopen en langs de route van de lader 8A lopen. Geen enkel probleem dus en dit heeft geen invloed in de vorm van pieken
Oh primawesleytjuh schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:43:
[...]
Als het goed is kom je dan hoger uit. Maar ach, het zal inderdaad prima gaan.
Om gelijk nog een vraag uit je mail te beantwoorden. Het laden loopt ook via het relais, maar dit is gescheiden van de accu(dubbelpolig relais). Er kan dus 2x 8A door het relais lopen. Als je dus zou spelen via de voeding en ondertussen de accu zou laden via een lader kan er langs de route van de voeding 8A lopen en langs de route van de lader 8A lopen. Geen enkel probleem dus en dit heeft geen invloed in de vorm van pieken.
Ik zit voor een nieuw kratje een beetje rond te kijken op Dealextreme, en ben dit tegen gekomen : Link
Heeft iemand ervaring met dit spul of weet toevallig of het iets is ?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Er staat dat ie gevoed is met 12V DC, output van 8V rms max, en speakers van 8-16 ohm aankan, dat is dus nooooit 100W, de ta2024 is zeer waarschijnlijk krachtiger.crazzycow1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:06:
Ik zit voor een nieuw kratje een beetje rond te kijken op Dealextreme, en ben dit tegen gekomen : Link
Alvast bedankt
Ja heb er ervaring meecrazzycow1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:06:
Alvast bedankt

Het is eigenlijk de definitie van kermis-kwaliteit.
fterheide schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:11:
[...]
Ja heb er ervaring mee![]()
Het is eigenlijk de definitie van kermis-kwaliteit.
Heel erg bedankt, ik had al zoon vermoeden. Dan houd ik het gewoon bij een paar switches en ledjes want de rest is toch troepCarneoleon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:10:
[...]
Er staat dat ie gevoed is met 12V DC, output van 8V rms max, en speakers van 8-16 ohm aankan, dat is dus nooooit 100W, de ta2024 is zeer waarschijnlijk krachtiger.
Tja, die handel staat meestal niet bekend om de uitmuntende kwaliteit, en bij de "100W" zou ik ook vraagtekens zetten. Waarschijnlijk gewoon 10W muziek en de rest warmte.crazzycow1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:06:
Alvast bedankt
Overigens..(100/12V = 8.3A) dus een 7.2 Ah accu is hiermee binnen notime leeg (als er daadwerkelijk 100W verstookt wordt).
Met andere woorden, voor 12 dollar en verzending kun je ook een TA2024 kopen die wél levert wat hij zegt (namelijk 2*15W) en daarmee meer dan voldoende herrie produceert terwijl je 8 tot 10 uur kunt spelen op een accu
Edit: Spuit 11.. te laat

Na de reacties te lezen kwam ik dit tegen:crazzycow1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:14:
[...]
[...]
Heel erg bedankt, ik had al zoon vermoeden. Dan houd ik het gewoon bij een paar switches en ledjes want de rest is toch troep
Actually the power IC´s are 2 x TDA7056B (one IC per chanel). These IC´s are 5W max @ 8 Ohm... With 10% THD!!! No more than 3.5W @ 8 Ohm if you want less than 1% THD.
En dat zijn ook nog eens altijd theoretische waarden uit een datasheet, in de praktijk zit je altijd nog lager.Carneoleon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:18:
[...]
Na de reacties te lezen kwam ik dit tegen:
Actually the power IC´s are 2 x TDA7056B (one IC per chanel). These IC´s are 5W max @ 8 Ohm... With 10% THD!!! No more than 3.5W @ 8 Ohm if you want less than 1% THD.
Verwijderd
Wesley ik heb je pakkte binnen.
Maar je moet neem ik aan bij de accu lader en de netvoeding beide de stekkers erafknippen zodat je een + en - draad hebt en die aan de accusafe, Tussenstukje voor de eurostekker solderen ?

Mvg jony
Maar je moet neem ik aan bij de accu lader en de netvoeding beide de stekkers erafknippen zodat je een + en - draad hebt en die aan de accusafe, Tussenstukje voor de eurostekker solderen ?
Mvg jony
Yup, dat is wel de bedoeling. Je kan ook gaan voor een DC busconnector, dit is het contradeel voor de connector van de voeding. Deze moet je dan aan 2 kabels solderen welke weer de AccuSafe in gaan. Voor de acculader is het wat moeilijk aangezien deze klemverbindingen heeft. Deze kan je afknippen en bijvoorbeeld vervangen door banaan stekkers. Of natuurlijk direct de AccuSafe in.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:16:
Wesley ik heb je pakkte binnen.
Mvg jony
Aan de 230V zijde van de voeding en lader kan je deze inderdaad ook afknippen en aan een 230V euroconnector solderen. Wel krimpkous of een ander isolatie middel gebruiken!
Binnenkort hoop ik al dit soort connectors op voorraad te hebben, zodat er minder in de voeding en lader etc geknipt hoeft te worden.
[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 20-04-2012 18:22 ]
Verwijderd
Stabiel tot impedantie:2 Ω
Muziekvermogen (max.):2 x 275 W
RMS-vermogen:2 x 150 W
RMS gebrugd:1 x 550 W
Type:2-kanaals
Impedantie:4 Ω
Hier werken gewoon 4 OHM speakers op toch ?
(voor me vriend)
Muziekvermogen (max.):2 x 275 W
RMS-vermogen:2 x 150 W
RMS gebrugd:1 x 550 W
Type:2-kanaals
Impedantie:4 Ω
Hier werken gewoon 4 OHM speakers op toch ?
(voor me vriend)
Verwijderd
Ik knip ze beide wel af en laat me pa dat gedeelte wel doen die weet daar meer vannaf denk ik. (solderen etc en dan goed)wesleytjuh schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:20:
[...]
Yup, dat is wel de bedoeling. Je kan ook gaan voor een DC busconnector, dit is het contradeel voor de connector van de voeding. Deze moet je dan aan 2 kabels solderen welke weer de AccuSafe in gaan. Voor de acculader is het wat moeilijk aangezien deze klemverbindingen heeft. Deze kan je afknippen en bijvoorbeeld vervangen door banaan stekkers. Of natuurlijk direct de AccuSafe in.
Aan de 230V zijde van de voeding en lader kan je deze inderdaad ook afknippen en aan een 230V euroconnector solderen. Wel krimpkous of een ander isolatie middel gebruiken!
Binnenkort hoop ik al dit soort connectors op voorraad te hebben, zodat er minder in de voeding en lader etc geknipt hoeft te worden.
Je kan ze er altijd weer aanzetten (denk ik)
Mvg jony
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb eidenlijk al mijn spullen binnen, dat is een hele opluchting.
Ik ga het maandag met een vriend die wat beter is met hout en precisiewerk in elkaar zetten.
Iemand heeft mij op dit forum verteld dat als je een bass reflex poort in je kist maakt dat je dan beter de bass kunt horen. Uit mijn kist komt op dit moment niet heel veel bass (ook niet heel weinig hoor).
Aangezien ik een logitech z-5500 thuis gewent ben zou ik er iets meer bass in willen, nu zitten er al 2 kiertjes in waar een beetje lucht door kan. Nu ging ik eens tijdens het spelen heel langzaam mijn deksel opendoen, maar de bass neemt alleen maar af, niet eerst toe en dan af. Is dit omdat het een circelvorm moet zijn, of is het iets anders?
Ik durf namelijk bijna geen gat in mijn kist te zagen omdat ik er al zo ontzettend veel tijd en geld in gestoken heb.
Alvast bedankt,
Martijn
Ik heb eidenlijk al mijn spullen binnen, dat is een hele opluchting.
Ik ga het maandag met een vriend die wat beter is met hout en precisiewerk in elkaar zetten.
Iemand heeft mij op dit forum verteld dat als je een bass reflex poort in je kist maakt dat je dan beter de bass kunt horen. Uit mijn kist komt op dit moment niet heel veel bass (ook niet heel weinig hoor).
Aangezien ik een logitech z-5500 thuis gewent ben zou ik er iets meer bass in willen, nu zitten er al 2 kiertjes in waar een beetje lucht door kan. Nu ging ik eens tijdens het spelen heel langzaam mijn deksel opendoen, maar de bass neemt alleen maar af, niet eerst toe en dan af. Is dit omdat het een circelvorm moet zijn, of is het iets anders?
Ik durf namelijk bijna geen gat in mijn kist te zagen omdat ik er al zo ontzettend veel tijd en geld in gestoken heb.
Alvast bedankt,
Martijn
een reflexpoort kan meer bass op leveren, echter moet deze berekend worden op de speakers die er inzit, net zo als de inhoud van de behuizing. heb je de thiele/small parameters?
Verwijderd
Sorry maar ik weet niet wat je met smalle parameters bedoeld:(nelsch schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:51:
een reflexpoort kan meer bass op leveren, echter moet deze berekend worden op de speakers die er inzit, net zo als de inhoud van de behuizing. heb je de thiele/small parameters?
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:39:
[...]
Sorry maar ik weet niet wat je met smalle parameters bedoeld:(
Ik denk dat het antwoord nee is.nelsch schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:51:
Een reflexpoort is een buis je je speciaal berekent voor een bepaalde speaker in een bepaalde kist.
Maak jij een gat in je kist zonder te berekenen, heb je dus gewoon een kist met een gat
Meer info hierover staat in de startpost.
[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 21-04-2012 14:35 ]
Wise enough to play the fool
Dat eierdoosspul is akoestisch foam dat men gebruikt in luidsprekers.
Dit zorgt er voor dat de inhoud van je kist virtueel vergroot wordt (dus dan kan je met een kleinere kist met foam dezelfde basweergave hebben van een grotere kist).
Dit zorgt er voor dat de inhoud van je kist virtueel vergroot wordt (dus dan kan je met een kleinere kist met foam dezelfde basweergave hebben van een grotere kist).
Ik heb nog een pringles speaker liggen die ik soms gebruik, maar hij is wat te zacht.
Hij heeft een versterker die 4.5volt gebruikt weet iemand als deze ook op 6volt kan worden gebruikt.
Of weet iemand een andere manier om hem harder te laten gaan.
Dit staat er op de versterker: LM4871 cossop L8 of LB staat er onduidelijk op.
Hij heeft een versterker die 4.5volt gebruikt weet iemand als deze ook op 6volt kan worden gebruikt.
Of weet iemand een andere manier om hem harder te laten gaan.
Dit staat er op de versterker: LM4871 cossop L8 of LB staat er onduidelijk op.
http://www.ebay.nl/itm/29...1497.l2649#ht_5056wt_1037
Is dit niet wat als concurrentie voor de ta2024? Zal wel niks wezen maar voor ff snel met goedkope speakers kom er vast wel geluid uit xD
Is dit niet wat als concurrentie voor de ta2024? Zal wel niks wezen maar voor ff snel met goedkope speakers kom er vast wel geluid uit xD
moet ik m'n 2 Ohm speakers parallel of in serie op mn TA2024 aansluiten? in de TS hebben ze t alleen over 4- en 8 ohms speakers
Wanneer je deze in serie aansluit kom je op 4 ohm belasting uit, dit is dan geen enkel probleem voor de TA2024jochem92 schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:52:
moet ik m'n 2 Ohm speakers parallel of in serie op mn TA2024 aansluiten? in de TS hebben ze t alleen over 4- en 8 ohms speakers
Nou mn geluid doet het hoor 
2x marquant 200 Watt speakers op een ongemodde TA2024
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fnQJjZjCiNU&feature=relmfu]
2x marquant 200 Watt speakers op een ongemodde TA2024
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fnQJjZjCiNU&feature=relmfu]
[ Voor 30% gewijzigd door Webstarr op 22-04-2012 19:08 ]
Verwijderd
Hallo, zoals ik al eerder heb gezegd, zit in mijn kist niet geweldig veel bass,
Door een advies van een iemand van dit forum ga ik morgen noppenschuim erin doen.
Mijn vraag: (hoe) zou ik deze gaten moeten dichten voor meer bass/beter geluid?
Dit is een foto van bovenaf.

Deze foto is genomen met een zaklamp erin, zodat je de kier goed kan zien.
Door een advies van een iemand van dit forum ga ik morgen noppenschuim erin doen.

Een TA2024(en elk andere door 12V gevoedde versterker) levert maximaal ongeveer 2x15W. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor je speakers, zijn deze echt 200W RMS? Dit is erg hoog en waarschijnlijk zal het hier om de piekwaarde gaan. Daar komt ook nog eens bij dat 15W aan muziekvermogen eigenlijk al erg hard is, vaak heb je niet meer nodig dan dat!Webstarr schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:34:
Ik wil graag 8 200 watt speakers aangesloten hebben
Hoe kan ik dit bereiken dat ik nogwel de volledige 200 watt benut, 4x een ta2024 laten schakelen? Of wat is mogelijk
Als je 8 speakers wilt aansluiten zal je of 4 TA2024's nodig hebben, of een andere opstelling met bijvoorbeeld een 2x 4 kanaals versterker. Een andere optie is je speakers zowel in parallel als serie zetten, maar hierdoor neemt het maximale vermogen van je speakers wel af.
Hier wordt weleens tochtstrip van de bouwmarkt voor gebruikt, daar zou je eens naar kunnen kijkenVerwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Oke bedankt, moet ik die dan in de binnenkant aanbrengen?wesleytjuh schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:49:
[...]
Hier wordt weleens tochtstrip van de bouwmarkt voor gebruikt, daar zou je eens naar kunnen kijken.
Want anders zitten aan de zijkant alsnog kieren.
Zoals ik al eerder zei: zelfklevende tochtstrips werken erg goedVerwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Pffff,
Ben nog wachten op het pakketje van heidenhifi
Is 6 dagen geleden als shipped gezet. Duurt wel erg lang.
Hoop dat die vandaag nog binnenkomt
Ben nog wachten op het pakketje van heidenhifi
Is 6 dagen geleden als shipped gezet. Duurt wel erg lang.
Hoop dat die vandaag nog binnenkomt
Verwijderd
Ik heb nog een paar vragen:
1: Mijn accu komt als hij vol is volgens mijn voltmeter niet ver boven de 13, terwijl hij net besteld is, ben ik nu opgelicht en heb ik een oude accu gekregen, of is dat altijd als hij net nieuw is?
2: Moet ik een schakelaar bij de voltmeter doen? of trekt de voltmeter nauwelijks stroom?
1: Mijn accu komt als hij vol is volgens mijn voltmeter niet ver boven de 13, terwijl hij net besteld is, ben ik nu opgelicht en heb ik een oude accu gekregen, of is dat altijd als hij net nieuw is?
2: Moet ik een schakelaar bij de voltmeter doen? of trekt de voltmeter nauwelijks stroom?
1: Lijkt me geen probleem, mijn accu begint ook wat boven de 13 en zakt dan al snel richting de 12.6, waar hij een hele lange tijd blijft hangen en dan verder daalt tot 11.5 (en dan is het weer tijd om op te laden =D). Kijk gewoon hoe lang je er mee doet, is dat acceptabel dan is er geen probleem toch?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:49:
Ik heb nog een paar vragen:
2: Ik heb die van mij wel tussen een schakeling staan, heb er ook zo eentje met achtergrondverlichting dus die trekt de accu langzaam leeg. Ook niet nuttig om zoiets 24/7/365 aan te hebben staan.
Ik raad een schakelaar aan die de kring zolang je hem indrukt compleet maakt. Door de knop in te drukken kan je tijdelijk volt meten.
Zoek opdracht: drukschakelaar maakcontact.
Zoek opdracht: drukschakelaar maakcontact.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoorden, over vraag 2, ik bedoelde dat ik de draad aan de + draad van de accu koppel, dus dat hij alleen aangaat als de versterker ook aangaat.Bartske schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:55:
[...]
1: Lijkt me geen probleem, mijn accu begint ook wat boven de 13 en zakt dan al snel richting de 12.6, waar hij een hele lange tijd blijft hangen en dan verder daalt tot 11.5 (en dan is het weer tijd om op te laden =D). Kijk gewoon hoe lang je er mee doet, is dat acceptabel dan is er geen probleem toch?
2: Ik heb die van mij wel tussen een schakeling staan, heb er ook zo eentje met achtergrondverlichting dus die trekt de accu langzaam leeg. Ook niet nuttig om zoiets 24/7/365 aan te hebben staan.
Edit:
Laat je trouwens je accu tot 11,5 gaan als hij aanstaat, of als er geen spanning op zit? dan bedoel ik met versterker aan of uit?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 14:25 ]
Ik heb een kratradio gemaakt. Het lijkt me chill om hem mee te nemen naar het strand alleen dan is het grote kans dat er zand in de speakers komt. Zijn er op de speakers gaas te plaatsen dat zo fijn is dat er niet nauwelijks zand doorheen kan?
Thx voor je reactie, alleen hoe kan ik 4 van die ta 2024 versterkers aansturen met 1 audio signaal? zonder verlies.Stekeltje schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:44:
[...]
Een TA2024(en elk andere door 12V gevoedde versterker) levert maximaal ongeveer 2x15W. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor je speakers, zijn deze echt 200W RMS? Dit is erg hoog en waarschijnlijk zal het hier om de piekwaarde gaan. Daar komt ook nog eens bij dat 15W aan muziekvermogen eigenlijk al erg hard is, vaak heb je niet meer nodig dan dat!
Als je 8 speakers wilt aansluiten zal je of 4 TA2024's nodig hebben, of een andere opstelling met bijvoorbeeld een 2x 4 kanaals versterker. Een andere optie is je speakers zowel in parallel als serie zetten, maar hierdoor neemt het maximale vermogen van je speakers wel af.
Ik kan dan gewoon op elke ta2024 een apparte voeding knuppen en dan 1x een stekker naar 220 net
Mijn ammobox radio is bijna af, maar ik heb nog een vraagje:
De klankkast is redelijk klein, maar ik heb wel nog een hele hoop akoestisch schuim (zonder eierdoosmotief, gewoon plat). Mag ik de ammo box vol steken met dit schuim? Of alleen de randen?
De klankkast is redelijk klein, maar ik heb wel nog een hele hoop akoestisch schuim (zonder eierdoosmotief, gewoon plat). Mag ik de ammo box vol steken met dit schuim? Of alleen de randen?
Verwijderd
Ook ik ben van plan binnenkort een kistradio te gaan bouwen en kijk al een tijdje rond in deze topics.
Inmiddels ben ik op zoek naar speakers en kwam deze tegen:
http://www.helmondshandel...att_auto_luidsprekers.php
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit een beetje goede prijs/kwaliteit-verhouding zijn of kan ik voor dit geld beter iets bestellen bij de in de TS genoemde webshops?
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit een beetje goede prijs/kwaliteit-verhouding zijn of kan ik voor dit geld beter iets bestellen bij de in de TS genoemde webshops?
In principe zou je het signaal kunnen splitsen naar 4x een TA2024, dit zou goed moeten gaan. Mocht dit nou niet voldoende blijken te zijn kan je er altijd nog een klein voor versterkertje tussen zetten. Ik zou het eerst eens proberen door het signaal gewoon over de 4 TA2024's te verdelen.Webstarr schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:44:
[...]
Thx voor je reactie, alleen hoe kan ik 4 van die ta 2024 versterkers aansturen met 1 audio signaal? zonder verlies.
Ik kan dan gewoon op elke ta2024 een apparte voeding knuppen en dan 1x een stekker naar 220 net
Voor de voeding kan je inderdaad 4x 2A pakken, maar natuurljik ook een 1x8A voeding. Het laatste is waarschijnlijk wel wat gemakkelijker en zou kwa prijs ook goedkoper uit moeten kunnen komen.
Overigens was dat mijn post gisteren, Stekeltje stond hier nog ingelogd ;-).
Ziet er netjes uit zeg!Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:45:
Weer een stukje verder.
Nu nog alles solderen.
[afbeelding]
Magnat is een vrij goed betaalbaar merk zover ik weet. Wat je wel altijd bij een kistradio moet bedenken is dat het moeilijker zal zijn om super geluid hieruit te krijgen. Vaak levert een goede kist meer prestaties op voor het geld dan dure speakers. Maar ik denk dat je voor 40 euro hier prima speakers hebt. Ze zijn van groot formaat en het rendement is met 91dB hoog te noemen, 2 dingen die belangrijk zijn bij een kistradio!Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:45:
Ook ik ben van plan binnenkort een kistradio te gaan bouwen en kijk al een tijdje rond in deze topics.
[ Voor 29% gewijzigd door wesleytjuh op 23-04-2012 22:20 ]
Ik heb alles aangesloten zoals op het schema staat aangegeven, alleen als ik nu mijn mp4-module erbij op aansluit op dezelfde + en - als waar de versterker zijn stroomvoorziening vandaan haalt dan krijg ik een ontzettende ruis op de radio. Als ik de mp4-module apart van stroom voorzie met dus een 2de lithium batterij heb ik hier geen last van. Hoe kan ik alles aansluiten op 1 lithium batterij zonder last te krijgen van ruis?Stekeltje schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:35:
Ik heb de afbeelding aangepast, er was nog wat commentaar op de vorige dus hier de nieuwe:
[afbeelding]
Nog op of aanmerkingen?
Zien jullie graag nog andere zaken terug die je nog niet snapt neem dan even contact met me op via deze link!
[ Voor 3% gewijzigd door Thalent op 24-04-2012 08:56 ]
Probeer eens een ontstoor condensator vlakbij de mp4 module te plaatsen? In de orde van 100nF.Thalent schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:35:
[...]
Ik heb alles aangesloten zoals op het schema staat aangegeven, alleen als ik nu mijn mp4-module erbij op aansluit op dezelfde + en - als waar de versterker zijn stroomvoorziening vandaan haalt dan krijg ik een ontzettende ruis op de radio. Als ik de mp4-module apart van stroom voorzie met dus een 2de lithium batterij heb ik hier geen last van. Hoe kan ik alles aansluiten op 1 lithium batterij zonder last te krijgen van ruis?
Zoiets en hoe sluit ik deze aan? Gewoon op de plus en min?fterheide schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:24:
[...]
Probeer eens een ontstoor condensator vlakbij de mp4 module te plaatsen? In de orde van 100nF.
Yup, parallel over je voeding, dus op de + en de - van de MP3 module. En dan zo dicht mogelijk bij de mp3 module.Thalent schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:57:
[...]
Zoiets en hoe sluit ik deze aan? Gewoon op de plus en min?
Verwijderd
Ik probeer een aparte volumeregeling voor elke speaker in te bouwen, zodat ik bass/mid/treble volledig apart kan regelen (in mijn huidig ontwerp zitten 3 speakers).
Echter blijkt dat de potmeters die ik heb slechts tot 1W aankunnen volgens de specs. Ik ben dus op zoek naar potmeters (of een alternatief) die tot 15W aankunnen, aangezien ik liever geen extra capaciteit van mijn batterij wil gebruiken voor actieve crossover. Ik heb al gehoord dat deze "reastat" noemen ipv potmeter, maar voorlopig nog geen succes gehad de juiste te vinden.
Iemand die ergens leuke 15W+ potmeters te koop weet (ik zit in België btw)?
Echter blijkt dat de potmeters die ik heb slechts tot 1W aankunnen volgens de specs. Ik ben dus op zoek naar potmeters (of een alternatief) die tot 15W aankunnen, aangezien ik liever geen extra capaciteit van mijn batterij wil gebruiken voor actieve crossover. Ik heb al gehoord dat deze "reastat" noemen ipv potmeter, maar voorlopig nog geen succes gehad de juiste te vinden.
Iemand die ergens leuke 15W+ potmeters te koop weet (ik zit in België btw)?
Is het niet beter om het input signaal aan te passen met verschillende versterkers? Per TA2024 kan je 2 kanalen aansturen (Links en rechts) dus met 2 keer een TA2024 kan je tot 4 boxen aansluiten.
Je kan via het input signaal met een normale potmeter regelen hoe hard elk kanaal moet.
Als je je weerstand tussen de box en de versterker zet ga je een veel hoger batterijverbruik hebben, de versterker moet alles geven en een deel van dit vermogen verspil je met een weerstand tussen de versterker en de luidspreker.
Je kan via het input signaal met een normale potmeter regelen hoe hard elk kanaal moet.
Als je je weerstand tussen de box en de versterker zet ga je een veel hoger batterijverbruik hebben, de versterker moet alles geven en een deel van dit vermogen verspil je met een weerstand tussen de versterker en de luidspreker.
Verwijderd
Ik weet het, ik heb ook 2x een TA2024 gekocht voor die reden, maar met de combinatie luidsprekers die ik nu ga gebruiken (die het beste kinken samen) zitten er 2 speakers in paralel op één kanaal en 1 speaker op het andere, dus kan ik het niet via het inputsignaal regelen. Bovendien wil ik ook echt per speaker een regeling hebben, wat dus nooit gaat lukken via het ingangssignaal.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink