Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.450 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
De splitter zit op de pc aangesloten en hier dan meerdere luidsprekersystemen op.
Dus eigenlijk zeg je dat dit helemaal niet uit maakt en je totaal gaan verleis hebt van kwaliteit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In principe maakt het inderdaad niet uit. Je zou wel ietsje meer storing kunnen krijgen als de kabels niet zijn afgeschermd in de splitter, maar zolang je niks hoort is er niks aan de hand.
WEETIKVEEEL schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:19:
maar aangezien het een factor 10 scheelt.
betekend dit dat de versterker dan meer stroom trekt van mijn MP3 speler?
Ja, maar het is nog steeds heeel weinig stroom. :) Stel je dat je mp3-speler 1V op de uitgang zet, dan moet hij een stroomsterkte leveren van 0,2mA. Dat is te verwaarlozen ten opzichte van wat de mp3-speler zelf gebruikt.

[ Voor 80% gewijzigd door TBTL op 17-05-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
TBTL schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:28:
In principe maakt het inderdaad niet uit. Je zou wel ietsje meer storing kunnen krijgen als de kabels niet zijn afgeschermd in de splitter, maar zolang je niks hoort is er niks aan de hand.
nee geen storing of iets dan weet ik dat ik het gewoon zo kan laten bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEETIKVEEEL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 16:49
@TBTL

Ok, niks aan de hand dus. thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEETIKVEEEL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 16:49
alexandersamson schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:02:
[...]

Het liefst rechtopstaand opladen. Waarschijnlijk om eventuele gel in die accus niet in het overdrukventiel te laten lopen, waardoor het teveel aan waterstof bij overladen niet kwijt kan en de gel er uit drukt.
Ik heb mijn gel-accu ook een tijd liggend geladen en dat ging op zich goed. wel zag ik later dat rond de ventieltjes een minimale hoeveelheid troep zat die dus uit de accu is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Ik heb nog een vraagje. Is het erg als de accu tegen de magneet van de speaker aanzit. Of is het beter als ik hier een kleine ruimte tussen laat.

Hier een paint tekening om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/oqd1j7.jpg
Is dit mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Pespre op 17-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
Pespre schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:40:
Ik heb nog een vraagje. Is het erg als de accu tegen de magneet van de speaker aanzit. Of is het beter als ik hier een kleine ruimte tussen laat.

Hier een paint tekening om het wat duidelijker te maken:
[afbeelding]
Is dit mogelijk?
Zolang de accu niet meetrilt en herrie begint te maken zal er weinig aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:44:
[...]

Zolang de accu niet meetrilt en herrie begint te maken zal er weinig aan de hand zijn.
hmm weet je dat zeker zal dat niet gaan storen omdat de kabels van speaker dan wel heel dicht bij de stroom bron komen te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
freakk schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:46:
[...]

hmm weet je dat zeker zal dat niet gaan storen omdat de kabels van speaker dan wel heel dicht bij de stroom bron komen te liggen?
Ik denk dat dat verwaarloosbaar is, zeker omdat de kabels toch al relatief kort zijn. Hier op mijn slaapkamer heb ik een kabelgoot waar 220v, speakerkabels, onversterkt geluid en netwerk tegelijk doorgeen gaat. Toch is het geluid perfect, mijn netwerk zo stabiel als maar kan, en het licht werkt ook gewoon.

Zolang je zelf geen storing of ruis hoort, is er ook weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:03
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:52:
[...]

Ik denk dat dat verwaarloosbaar is, zeker omdat de kabels toch al relatief kort zijn. Hier op mijn slaapkamer heb ik een labelgoot waar 220v, speakerkabels, onversterkt geluid en netwerk tegelijk doorgeen gaat. Toch is het geluid perfect, mijn netwerk zo stabiel als maar kan, en het licht werkt ook gewoon.

Zolang je zelf geen storing of ruis hoort, is er ook weinig aan de hand.
Precies, met deze korte kabels en relatief lage stroom gaat dat niet van invloed zijn op de luidsprekers. Gewoon testen, dan kom je er vanzelf achter ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Ik hoor het verschil niet als mijn speakers in fase staan of uit fase, ook heeft mijn kist niet echt veel bas.
Ik gebruik een ta2024 met Jbl gto 625 e speakers met een 1ah voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

wolter. schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:19:
Ik hoor het verschil niet als mijn speakers in fase staan of uit fase, ook heeft mijn kist niet echt veel bas.
Ik gebruik een ta2024 met Jbl gto 625 e speakers met een 1ah voeding.
Dat zou je normaal gezien toch wel moeten horen. Hoe is je kist verder opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Stekeltje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:31:
[...]

Dat zou je normaal gezien toch wel moeten horen. Hoe is je kist verder opgebouwd?
Mijn kist is gemaakt van een oude jamo hifi speaker, met 2nieuwe gaten erin voor de jbl speakers.
Kan het ermee te maken hebben dat er nog 2 grote gaten in zitten van de vorige speakers die er in zaten, want deze kant heb ik op een matje en dan op de vloer gezet. foto's voor de verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/IMAG0258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/IMAG0269.jpg
Deze kant staat dus op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik wil een high-pass filter gaan maken en nu vroeg ik me af of dit mogelijk is met 1 elco en Met 1 smoorspoel, of krijg je dan geen goede filter?
wolter. schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:46:
[...]

Mijn kist is gemaakt van een oude jamo hifi speaker, met 2nieuwe gaten erin voor de jbl speakers.
Kan het ermee te maken hebben dat er nog 2 grote gaten in zitten van de vorige speakers die er in zaten, want deze kant heb ik op een matje en dan op de vloer gezet. foto's voor de verduidelijking:

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze kant staat dus op de grond
Ja die gaten is het probleem die zijn veel te groot en daar kan de lucht veel te makkelijk door weg dus valt ook je hele bass weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
freakk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:13:
Ik wil een high-pass filter gaan maken en nu vroeg ik me af of dit mogelijk is met 1 elco en Met 1 smoorspoel, of krijg je dan geen goede filter?
Quote WikiPedia (Wikipedia: Elektrisch filter):
Een passief scheidingsfilter is een elektronisch circuit dat gebruikmaakt van condensatoren, weerstanden, en spoelen. Deze delen splitsen het signaal in individuele frequentiebereiken voordat ze aan de luidsprekers worden toegevoerd. Deze filters scheiden een elektrisch signaal op in meerdere kleinere banden. Een twee-wegfilter scheidt het oorspronkelijke signaal op in een laag-doorlaat en een hoog-doorlaat. Filters met drie wegen hebben ook nog een band-doorlaat. Resultaat is dat bijvoorbeeld een hogetonenluidspreker of tweeter beschermd is voor schadelijke lage tonen en dat de vervorming minimaal is. De filtering vindt hoofdzakelijk plaats door een combinatie van spoelen en condensatoren. Bij een spoel neemt de impedantie toe naarmate de frequentie toeneemt, waardoor hoge tonen steeds minder doorgelaten worden. Bij een condensator neemt de impedantie juist af naarmate de frequentie stijgt, waardoor lage tonen hier niet doorheen kunnen. Een passief scheidingsfilter heeft geen uitwendige voeding nodig. Passieve scheidingsfilters worden meestal geïnstalleerd in luidsprekerboxen en zijn het meest gebruikte type scheidingsfilter voor huis en laagvermogen gebruik.
Een passief filter maakt dus enkel gebruik van spoelen en condensatoren om te bepalen welke frequenties er door worden gelaten. Voor een hoog-doorlaatfilter is het belangrijk jezelf af te vragen vanaf welke frequentie je de tonen door wilt laten gaan. Aangezien je geen maximale frequentie hebt, zal je een filter krijgen met enkel een condensator. Je wilt echter ook dat je woofer geen hoge-tonen meer krijgt, dus je zal uiteindelijk een filter krijgen met één condensator en één spoel.

Ik heb het zelf nog nooit berekend, maar dit is een handige site om te berekenen welke waarden je precies nodig zal hebben.

http://www.12vhifi.nl/filters.html

Verder is het lezen van de uitleg op die site ook handig, staat veel nuttige informatie tussen. Verder weet ik niet hoe het zit met fase verschuivingen, dus dat zal je zelf even op moeten zoeken.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
espro schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:37:
[...]

Quote WikiPedia (Wikipedia: Elektrisch filter):

[...]

Een passief filter maakt dus enkel gebruik van spoelen en condensatoren om te bepalen welke frequenties er door worden gelaten. Voor een hoog-doorlaatfilter is het belangrijk jezelf af te vragen vanaf welke frequentie je de tonen door wilt laten gaan. Aangezien je geen maximale frequentie hebt, zal je een filter krijgen met enkel een condensator. Je wilt echter ook dat je woofer geen hoge-tonen meer krijgt, dus je zal uiteindelijk een filter krijgen met één condensator en één spoel.

Ik heb het zelf nog nooit berekend, maar dit is een handige site om te berekenen welke waarden je precies nodig zal hebben.

http://www.12vhifi.nl/filters.html

Verder is het lezen van de uitleg op die site ook handig, staat veel nuttige informatie tussen. Verder weet ik niet hoe het zit met fase verschuivingen, dus dat zal je zelf even op moeten zoeken.
Bedankt ik had wat van de info zelf al gevonden maar nu ben ik weer wat wijzer :)

Ik heb even wat berekeningen gemaakt en ga een spoel van 10MH gebruiken en een elco van 220uF.
Dit is voor een low-pass filter
Nu wil ik ook nog een potmeter inbouwen zodat je de subwoofer dus "harder en zachter" kan zetten.
Ik heb een 1Kohm potmeter nodig als ik het allemaal goed heb berekend alleen weet ik niet zeker hoe het zit met de belastbaarheid van een potmeter moet ik deze op 0,1W ofzo pakken of juist veel hoger?

De spoel is max 25V en 6A en de Elco max 250V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Een geschikte spoel van 10mH is aardig duur (meer dan tien euro), misschien wordt het goedkoper om een extra TA2024 te kopen en vóór de versterker laagdoorlaat te gaan filteren met een RC-netwerkje. Je filtert dan helaas maar 6dB / octaaf.
code:
1
2
3
4
5
mp3-speler--------weerstand 3,3k------------------------------
                                         |                  | |
                                   condensator 470nF        | |-----ingang TA2024 (rode of gele draadje)
                                         |                  | |
massa-------------------------------------------------------------------------massa TA2024 (zwarte draadje)
Dat ding rechts moet een logaritmische potmeter voorstellen van 50k, die moet na het RC-netwerk komen. De TA2024 sluit je aan op de loper (middelste pin).

Als je een hoogdoorlaatfilter voor de andere luidsprekers wilt gaat dat op dezelfde manier, maar dan moet je de weerstand en de condensator van plaats verwisselen. Je zal even moeten uitproberen of je de meeste kickbass hebt als je de subwoofer normaal of omgepoold aansluit (filters zorgen ervoor dat de fase anders wordt).

Het volume regelen kan je ook beter voor de versterker doen dan erna.

[ Voor 117% gewijzigd door TBTL op 18-05-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik zat al aan een ringkernspoel te denken had er namelijk een gevonden van 10mH
weet niet of dat dit dan wel een geschikte is want die was maar iets van €5 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Wat is de gelijkstroomweerstand en de maximale stroomsterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:02

thijsco19

KTM 990 SMT

freakk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:58:
Ik heb even wat berekeningen gemaakt en ga een spoel van 10MH gebruiken en een elco van 220uF.
Je moet wel goed op de eenheden letten, in je eerste post heb je het over 10MH en in je tweede (en tevens in de post van TBTL) geef je een link van conrad waar er 10mH staat en dat is een groot verschil.
De kleine m staat voor milli wat één duizendste is, oftewel 0,001, en de grote M staat voor mega wat miljoen is, oftewel 1.000.000.
EDIT/ nou weet ik niet wat de goede waarde is op conrad, het geen wat in de titel staat of in de tabel, ik denk het tweede.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 18-05-2012 17:45 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
thijsco19 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:43:
[...]

[...]

Je moet wel goed op de eenheden letten, in je eerste post heb je het over 10MH en in je tweede (en tevens in de post van TBTL) geef je een link van conrad waar er 10mH staat en dat is een groot verschil.
De kleine m staat voor milli wat één duizendste is, oftewel 0,001, en de grote M staat voor mega wat miljoen is, oftewel 1.000.000.
EDIT/ nou weet ik niet wat de goede waarde is op conrad, het geen wat in de titel staat of in de tabel, ik denk het tweede.
Ja klopt was een typefout van mijn kant ja het gaat inderdaad om 10mH bij Conrad. Misschien dat TBTL daarom ook dacht dat het een duur grapje zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Nee ik dacht dat je 10mH bedoelde, 10MH zal wel onbetaalbaar zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
hahah ja lijkt me ook redelijk duur ja :P

maar met deze spoel zal het dus wel moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik weet het niet, ik ben nog nooit een ringkernspoel tegengekomen bij luidsprekers. De zelfinductie wijkt maximaal 50% naar boven of 20% naar beneden af, dat is behoorlijk wat. De spoel is aardig klein voor een van 10mH en de opgegeven gelijkstroomweerstand van 65 milliohm is ook wel erg klein voor een draaddiameter van 0,7 mm. Maar wie weet werkt hij wel prima.

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 18-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
nouja voor dat geld is het het proberen wel waard als het niet werkt bestel ik alsnog een andere werkt het wel is het alleen maar mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort mijn eigen krat/kist- radio gaan maken. Na de startpost doorgelezen te hebben is me al een hoop duidelijk geworden, heel fijn!

Ik heb echter nog wel een vraag. Ik heb namelijk uit een geluidsinstallatie een stel speakers gehaald. Ik vraag me alleen af of deze goed kunnen werken in combinatie met de TA2024 versterker.

De luidsprekers zijn twee grote en twee kleine, waarbij telkens een grote met een kleine is verbonden met een condensator ertussen. De grote zijn beide 6 Ohm 60Watt, de kleine zijn 8 Ohm 40Watt.

Bij deze een foto voor verduidelijking.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/syp5cy.jpg

Heeft iemand enig idee of dit goed zou werken, of trekt dat meteen de accu leeg? Anders ga ik namelijk gewoon op zoek naar een ander setje speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Gaat prima werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:16:
[...]

Welk filesystem zijn je usb-sticks? Het zou best kunnen dat jouw chinese rommel alleen fat32 kan lezen, en dat je usb-sticks tegenwoordig ntfs (of nog iets anders) zijn.
Fat en FAT32 geprobeerd.. 't wil gewoon niet.. verder ook niet meer gekeken, misschien heb ik morgen nog zin :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Probeer ntfs eens dan. En weet je wel zeker dat je bestanden erop hebt staan die het systeen kan lezen en afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
freakk schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:36:
Probeer ntfs eens dan. En weet je wel zeker dat je bestanden erop hebt staan die het systeen kan lezen en afspelen?
NTFS zo sowieso niet mogen werken volgens de handleiding.. er stonden 2 bestanden op, allebij mp3/192kbit en met een erg korte naar zonder tekens als: -_ {}[]<> etc.. Vanaf SD kaartje deed hij het wel weer.. Misschien waren er toch 2 usb stick magischer wijs "defect" .. ze doen 't wel op de pc..

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
TweakMaster schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:03:
[...]

NTFS zo sowieso niet mogen werken volgens de handleiding.. er stonden 2 bestanden op, allebij mp3/192kbit en met een erg korte naar zonder tekens als: -_ {}[]<> etc.. Vanaf SD kaartje deed hij het wel weer.. Misschien waren er toch 2 usb stick magischer wijs "defect" .. ze doen 't wel op de pc..
Dit soort dingen zijn doorgaans inderdaad alleen compatibel met FAT. Misschien kan tie alleen met "merk" usb sticks omgaan?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Hier even een paar foto's van mijn kistradio (eigenlijk een luidspreker kast met andere speakers erin).
Hij is nog niet helemaal af, moet nog steeds een accu of batterijen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0316.jpg
De voorkant

Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0317.jpg
Boven kant

Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/IMAG0323.jpg
Even mooi Hifi logo'tje opgeplakt :D

Specs tot nu toe:

- ta2024 (modded)
- Jbl GTO 625e speakers
- noppenschuim
- en nog een paar schakelaartjes en draadjes
tja, dat was het eigelijk wel.

Ik vind het zelf tot nu toe best geslaagd voor mijn eerste kistradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

@wolter

Ziet er mooi uit maar ben je niet bang dat die stof aan de voorkant snel scheurt?
En waar zijn 2 schakelaartjes voor 1tje voor de TA2024 (modded) maar waar die andere voor, voor de 220 voeding?
Voor de rest, geinig handvatje :P !

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Mooie klompen Wolter :Y) Beetje hetzelfde idee als wat ik heb gemaakt. Heb je ook foto's van als het speakerdoek eraf is? Ben wel benieuwd :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Krentenbol schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:24:
Mooie klompen Wolter :Y) Beetje hetzelfde idee als wat ik heb gemaakt. Heb je ook foto's van als het speakerdoek eraf is? Ben wel benieuwd :)
Zal ik morgen even maken.

off topic: Heervenveen 4 ever, vandaar die klompen
TopTon schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:21:
@wolter

Ziet er mooi uit maar ben je niet bang dat die stof aan de voorkant snel scheurt?
En waar zijn 2 schakelaartjes voor 1tje voor de TA2024 (modded) maar waar die andere voor, voor de 220 voeding?
Voor de rest, geinig handvatje :P !
Als je voorzichtig doet valt dat wel mee met dat doek denk ik.
Er is een schakelaar voor aan/uit en de andere is voor de toekomstige voltmeter.

[ Voor 42% gewijzigd door wolter. op 19-05-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.gm7.nl/afbeeldingen/fotouploads/boxjes.png
Heb ze dan wel niet zelf gemaakt, maar tijdens een test op koninginnedag gingen ze hard te keer.
Een Kustom setje uit eind jaren 70' 2x 500Watt
2 jaar geleden van me vader gekregen, had ze niet meer nodig...
Vond t wel leuk om hier te posten, dacht er ineens aan :)
Even ter vergelijking, één zo'n kabinet is net iets groter dan een standaard wasmachine en net zo zwaar. (Geen Miele dan, maar een Bosch ofzo :P )

[ Voor 17% gewijzigd door alexandersamson op 19-05-2012 23:08 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 08:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

alexandersamson schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:07:
[afbeelding]
Heb ze dan wel niet zelf gemaakt, maar tijdens een test op koninginnedag gingen ze hard te keer.
Een Kustom setje uit eind jaren 70' 2x 500Watt
2 jaar geleden van me vader gekregen, had ze niet meer nodig...
Vond t wel leuk om hier te posten, dacht er ineens aan :)
Even ter vergelijking, één zo'n kabinet is net iets groter dan een standaard wasmachine en net zo zwaar. (Geen Miele dan, maar een Bosch ofzo :P )
Wordt je niet zo vrolijk van als je dat met accu's moet voeden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Stekeltje schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:16:
[...]

Wordt je niet zo vrolijk van als je dat met accu's moet voeden :+.
1000 watt/uur

hmm 12V, 7Ah = 84 Wh
84/1000 = 0,084 Uur = Ongeveer 5 minuten, met zo'n standaard 7Ah dingetje 8)

[ Voor 5% gewijzigd door alexandersamson op 19-05-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:46
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/8256/dsc01911td.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/6535/dsc01908qq.jpg

Vandaag lekker bezig geweest met mn zelfbouw radio.
2x 80w rms bij 0,01% thd classe-D versterker
2x 80w rms Chario speakers
36v lithium 9ah batterijen
24v via adapter

FM radio met usb komt nog aan de voorkant boven de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Mooi gedaan!

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud2009 op 20-05-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Vanwaar het kringetje dat de luidsprekerkabels om de speakers maken? En wat doen de plastic doosjes in de koffer? Ziet er erg leuk uit trouwens deze boomcase. Wist je dat daar ook een hele subcultuur voor is: boomcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:46
coinman63 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 09:47:
Vanwaar het kringetje dat de luidsprekerkabels om de speakers maken? En wat doen de plastic doosjes in de koffer? Ziet er erg leuk uit trouwens deze boomcase. Wist je dat daar ook een hele subcultuur voor is: boomcase
Die kringeltjes zijn om de kabels netjes weg te werken. (wil wat kabel over houden voor als ik evt ruimte nodig heb / versterker op afstand hou).

Op de plastic doosjes komt de plank met de versterker (naar beneden gericht).
Bovenop de plank zitten de doosjes met de 18650 lithium batterijen.

Haha, die boomcase website is echt briljant overigens!

[ Voor 19% gewijzigd door Whiskey48 op 20-05-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Hoe komt het dat mijn kistradio op 1kanaal veel mooier en voller klinkt als op beide kanalen, het maakt niet op welk kanaal je er uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
wolter. schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:32:
Hoe komt het dat mijn kistradio op 1kanaal veel mooier en voller klinkt als op beide kanalen, het maakt niet op welk kanaal je er uit haalt.
Zeer waarschijnlijk heeft dit er mee te maken dat je speakers niet in fase staan. Dit gebeurd wanneer de + en de - bij 1 van de speakers omgewisselt is. Wissel bij 1 van je speakers eens de + en de - om en waarschijnlijk klinkt het een stuk beter :).

Wat er nu gebeurd is dat wanneer 1 speaker een uitgaande beweging maakt op het moment dat de andere speaker een ingaande beweging maakt. De "netto" luchtverplaatsing is dan dus "0", waardoor je geen volle klank hebt. Als beide speakers in fase staan maken ze tegelijk de uitgaande beweging en krijg je dus meer luchtverplaatsing en een volle klank.

[ Voor 25% gewijzigd door wesleytjuh op 20-05-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
wesleytjuh schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:45:
[...]

Zeer waarschijnlijk heeft dit er mee te maken dat je speakers niet in fase staan. Dit gebeurd wanneer de + en de - bij 1 van de speakers omgewisselt is. Wissel bij 1 van je speakers eens de + en de - om en waarschijnlijk klinkt het een stuk beter :).

Wat er dan gebeurd is dat wanneer 1 speaker een uitgaande beweging maakt op het moment dat de andere speaker een ingaande beweging maakt. "netto" luchtverplaatsing is dan dus "0", waardoor je geen volle klank hebt. Als beide speakers in fase staan maken ze tegelijk de uitgaande beweging en krijg je dus een volle klank.
Dat zou kunnen maar dan zou het kanaal wat uit fase staat toch ook slecht moeten klinken.
EDIT: het is toch opgelost, bedank Wesley.

[ Voor 4% gewijzigd door wolter. op 20-05-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nope, wanneer speakers uit fasen staan is het geluid opzich prima, alleen de klank is een stuk minder vol dan het hoort te zijn.

Mooi dat het opgelost is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
voor Krentenbol:
Afbeeldingslocatie: http://i1242.photobucket.com/albums/gg522/wolter-s/myphoto.jpg
maar ik houd hem liever toch met stofkap erop ;)

PS kan een mod even de eerste foto van een van mijn eerdere post in de topic start zetten

[ Voor 43% gewijzigd door wolter. op 20-05-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
wolter. schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:18:
voor Krentenbol:
[afbeelding]
maar ik houd hem liever toch met stofkap erop ;)

PS kan een mod even de eerste foto van een van mijn eerdere post in de topic start zetten
Dat zijn wel een paar nette speakertjes, ik ken het merk niet, maar zien er goed uit.
Is dat PA spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ah, ziet er netjes uit d:)b

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
alexandersamson schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Dat zijn wel een paar nette speakertjes, ik ken het merk niet, maar zien er goed uit.
Is dat PA spul?
nope JBL GTO 625 e auto luidsperkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
wolter. schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:46:
[...]

nope JBL GTO 625 e auto luidsperkers
Zaten daar niet toevallig van die beschermgazen-kapjes bij dan? Of is het de dik dan met het doek?
Lijkt me nu dat als er toevallig iemand -per ongeluk- tegen aan trapt met of zonder doek, dat het einde verhaal is.
Maar los van dat, toch zeker nette speakertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
alexandersamson schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:52:
[...]

Zaten daar niet toevallig van die beschermgazen-kapjes bij dan? Of is het de dik dan met het doek?
Lijkt me nu dat als er toevallig iemand -per ongeluk- tegen aan trapt met of zonder doek, dat het einde verhaal is.
Maar los van dat, toch zeker nette speakertjes :)
heb je wel gelijk in, ik heb die kappen nog wel maar nog niet aan gedacht om ze erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Hallo, is 9mm triplex sterk genoeg voor een kistje van 30x12x15 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik weet niet hoe sterk triplex is, maar MDF of multiplex van 9 mm is in ieder geval wel sterk genoeg voor dat formaat.

[ Voor 105% gewijzigd door TBTL op 20-05-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk er over om een tk2050 in mn kratje te zetten omdat ik toch harder wil.

hoe laat ik dan mijn 12v accu's op?
in serie geschakeld zo dat ik 24v heb natuurlijk.

2 acculaders tegelijk aansluiten, 1 op elke accu? of kan het anders?

groeten,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Accu's apart (omstebeurt) opladen lijkt me het handigst. Heb je ook dat ze allebei even vol raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
TBTL schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:12:
Accu's apart (omstebeurt) opladen lijkt me het handigst. Heb je ook dat ze allebei even vol raken.
Dat hoeft in principe alleen de eerste keer.
Om gehannes met het koppelen/ontkoppelen van je accus te voorkomen, of een ingewikkeld laadsysteem te moeten ontwikkelen die switched tussen 2 accus op een lader, kan je ze ook gewoon in serie opladen.
zorg er alleen even voor dat voordat je ze oplaadt allebei evenvol of evenleeg zijn. Gewoon in serie laden met 27V ongeveer, moet lukken :) Of 24V loodaccudruppellader.
In principe zijn alle cellen in zo'n accu ook gewoon serie geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo tweakers ik heb een vraag,
ik wil nu voor de zomer mijn speakers uitbreiden..
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ytqvpw.jpg

met een subwoofer en 2 kleine speakertjes.
de 2 kleine speakertjes daar ga ik een ta2024 voor kopen omdat die het "beste" zijn voor simpele versterkers.
maar nu de subwoofer: http://www.parts-express....tl.cfm?Partnumber=264-919
ik zoeken,zoeken,zoeken en eindelijk iets gevonden wat ik 'denk ik' wel kan lukken:
http://www.ebay.com/itm/E...em19d1214945#ht_858wt_478

maar er staat verder niks bij-.-

zou dit kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:14
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:18:
hallo tweakers ik heb een vraag,
ik wil nu voor de zomer mijn speakers uitbreiden..
[afbeelding]

met een subwoofer en 2 kleine speakertjes.
de 2 kleine speakertjes daar ga ik een ta2024 voor kopen omdat die het "beste" zijn voor simpele versterkers.
maar nu de subwoofer: http://www.parts-express....tl.cfm?Partnumber=264-919
ik zoeken,zoeken,zoeken en eindelijk iets gevonden wat ik 'denk ik' wel kan lukken:
http://www.ebay.com/itm/E...em19d1214945#ht_858wt_478

maar er staat verder niks bij-.-

zou dit kunnen werken?
Ja, zou vast wel werken maar ik denk dat die versterker je teleurstelt.
Het is kit, dus je moet eerst helemaal gaan solderen. Verder haalt die versterker pas 50Watt op 26 volt. Ben bang dat dat niet eens 50Watt RMS is. En ga er maar vanuit dat de versterker niet zuinig is. Dus erg snel je accu leeg.
Kan je misschien nog beter voor een ta2020 gaan dan maar 1 kanaal er van gebruiken. Daarvan weet je zeker dat die 25Watt RMS haalt op 14,6 volt. Verder zou ik er ook een scheidingsfilter er tussen zetten. Mijn voorkeur gaat uit naar kantelfrequentie van 150Hz. Meer uitleg in de beginpost.

Ik wil gebruik maken van een subwoofer. Hoe doe ik dit?

[ Voor 10% gewijzigd door LamSchaap op 21-05-2012 02:03 . Reden: link toegevoegd ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LamSchaap schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:52:
[...]

Ja, zou vast wel werken maar ik denk dat die versterker je teleurstelt.
Het is kit, dus je moet eerst helemaal gaan solderen. Verder haalt die versterker pas 50Watt op 26 volt. Ben bang dat dat niet eens 50Watt RMS is. En ga er maar vanuit dat de versterker niet zuinig is. Dus erg snel je accu leeg.
Kan je misschien nog beter voor een ta2020 gaan dan maar 1 kanaal er van gebruiken. Daarvan weet je zeker dat die 25Watt RMS haalt op 14,6 volt. Verder zou ik er ook een scheidingsfilter er tussen zetten. Mijn voorkeur gaat uit naar kantelfrequentie van 150Hz. Meer uitleg in de beginpost.

Ik wil gebruik maken van een subwoofer. Hoe doe ik dit?
kan ik dan inplaats van zo'n ta2020 niet zo een gebruiken?
http://www.ebay.com/itm/2...5893f414cf#ht_3617wt_1047

edit:
of zo een?
http://www.ebay.com/itm/N...3cc431e792#ht_1769wt_1280

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Iemand die nog 1 of 2 TIP31 over heeft?
Het liefst wil ik er 2 gebruiken voor een mooi stereo effect :).
Uiteraard voor een vergoeding!
Als iemand een webwinkel weet die ze heeft mag natuurlijk ook (ebay en conrad zijn al bekent ;)).

@wesleytjuh hoe gaat het met de mooie paneeltjes?

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 21-05-2012 11:34 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:20:
Iemand die nog 1 of 2 TIP31 over heeft?
Het liefst wil ik er 2 gebruiken voor een mooi stereo effect :).
Uiteraard voor een vergoeding!
Als iemand een webwinkel weet die ze heeft mag natuurlijk ook (ebay en conrad zijn al bekent ;)).

@wesleytjuh hoe gaat het met de mooie paneeltjes?
Ik ben nog één paneel aan het uitwerken(tbv voorversterker met tonecontrol en volume) en dan gaat het order de deur uit.

Ik kan wel bij Farnell kijken voor een TIP31? Kan je zelf ook doen maar je moet wel een KVK hebben wil je daar bestellen, maar daar kan ik ook mee helpen. Heeft dickbest ze niet?

Snelle sneak peak:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/6b7cdc4f.jpg
Yep, de foto is in spiegelbeeld.. :P

[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 21-05-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:15:
[...]

Ik ben nog één paneel aan het uitwerken(tbv voorversterker met tonecontrol en volume) en dan gaat het order de deur uit.

Ik kan wel bij Farnell kijken voor een TIP31? Kan je zelf ook doen maar je moet wel een KVK hebben wil je daar bestellen, maar daar kan ik ook mee helpen. Heeft dickbest ze niet?
Dat is goed nieuws :).
Dickbest had ze vroeger wel maar nu niet meer.
Ik heb geen kvk nummer die ik zou kunnen gebruiken dus als jij dat wilt doen graag! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:50:
[...]

Dat is goed nieuws :).
Dickbest had ze vroeger wel maar nu niet meer.
Ik heb geen kvk nummer die ik zou kunnen gebruiken dus als jij dat wilt doen graag! d:)b
Ik zal vanavond eens kijken en je een DM sturen.

Verder zie ik eerlijk gezegt niet in waarom hiervoor persee de TIP31 hiervoor gebruikt moet worden. Vrijwel elke NPN transistor zal hiervoor eigenlijk voldoen. Zolang de maximum stroom en spanning hoog genoeg is uiteraad. Ik moet hier binnenkort maar eens wat meer mee testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

oke, ik zie het vanavond wel.
wesleytjuh schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:08:
Verder zie ik eerlijk gezegt niet in waarom hiervoor persee de TIP31 hiervoor gebruikt moet worden. Vrijwel elke NPN transistor zal hiervoor eigenlijk voldoen. Zolang de maximum stroom en spanning hoog genoeg is uiteraad. Ik moet hier binnenkort maar eens wat meer mee testen :)
Daar zit wel wat in ja, hmmm interessant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
heeft iemand hier ooit zo'n klein gasfornuis op zijn krat proberen te bouwen? :P
Ik wou dit gaan doen door de pootjes eraf te halen hiervoor in de plaats stukken hout te doen en dit vast alles met een bout vast te maken aan de krat alleen ben ik nog niet helemaal zeker of dat dit mogelijk is qua warmte heeft iemand hier ervaring ofzo mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kratradio bouwt moet je er dan perse een zoon accusafe schakeling er in bouwen?
Want anders is je accu binne het jaar kapot?A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
nee hoor, dat hoeft niet, als jij je accu maar niet teveel ontlaadt, en weer goed oplaadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:50:
Als je kratradio bouwt moet je er dan perse een zoon accusafe schakeling er in bouwen?
Want anders is je accu binne het jaar kapot?A
Ligt er geheel aan hoe je met je kistradio omgaat. Als jij er gewoon voor zorgt dat je netjes stopt met spelen wanneer de accu nog zo'n 11.5V accuspanning heeft heb je hem niet nodig(ook wanneer je hem uitleent dus). Verder mis je dan het gemak van het automatisch overschakelen op de voeding wanneer je deze aansluit en nog wat andere handigheidjes.
freakk schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:59:
heeft iemand hier ooit zo'n klein gasfornuis op zijn krat proberen te bouwen? :P
Ik wou dit gaan doen door de pootjes eraf te halen hiervoor in de plaats stukken hout te doen en dit vast alles met een bout vast te maken aan de krat alleen ben ik nog niet helemaal zeker of dat dit mogelijk is qua warmte heeft iemand hier ervaring ofzo mee?
Tja, hout, gasfornuis en zelfbouw. Mij lijkt het niet zo'n erg veilige combinatie. Maar als je het goed aanpakt kan het natuurlijk wel. Maar de vraag is eigenlijk meer, waarom zou je dit willen :P?

[ Voor 37% gewijzigd door wesleytjuh op 21-05-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ja het staat natuurlijk wel op de krat dan dus het vuur kan er niet echt bij komen. Ja hij moet meegaan op vakantie met vrienden en dan willen we wat dingen kunnen bakken als we bij zwembad of iets dergelijks zijn maar het moet natuurlijk wel veilig en goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een mp3 decoder met aux en geheugenkaartslot kan kopen
Ik krijg niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
deealextreme, zie mijn post een paar posts terug :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 23:46
freakk schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:29:
Ja het staat natuurlijk wel op de krat dan dus het vuur kan er niet echt bij komen. Ja hij moet meegaan op vakantie met vrienden en dan willen we wat dingen kunnen bakken als we bij zwembad of iets dergelijks zijn maar het moet natuurlijk wel veilig en goed te doen zijn.
Campingaz gastelletje op een houten kist kan prima en is ook gewoon veilig is mijn ervaring.
Je zet zo'n ding immers ook op plastic of houten tafeltjes.
Wat ik me wel afvraag is of het zin heeft om zoiets permanent op je kistje te hebben of dat je beter een modulair systeem kan maken en waar je de gasfles gaat laten. Die zou ik namelijk niet in het kistje willen hebben omdat een gasfles rechtop moet staan. Verder: Hoe ga je het met de gasslang doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een excalibur x300.2 versterker 600 watt en excalibur x20.23 2x250 watt 3weg speakers tekoop.
Splinternieuw nooit gebruikt voor meer informatie mail maar.
H.breugel@hotmail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakMaster schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:56:
deealextreme, zie mijn post een paar posts terug :)
Ik heb gekeken maar ik weet niet welke ik moet kopen
Ik wil er een waar een sd kaart in kan en een jack kan aansluiten.
Ik heb um gezien in een filmpje op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jaaa, hij is eindelijk af! Had in deel 16 al wat tekeningen etc. gepost maar ben nu pas klaar. :)

Specs: 15mm MDF, TA2024, 17Ah gel-accu en een Kenwood speakersetje.

Prima sound, gewicht wat aan de hoge kant maar ben er hartstikke tevreden mee. :9

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/Radiokist1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/Radiokist4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/Radiokist3.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Nitrous op 21-05-2012 21:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ziet er erg netjes uit! Prachtig voorbeeld van een kistradio ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
Dankje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 09:40
Gaaf Nitrous! Super strakke afwerking, maar nou ben ik wel erg nieuwsgierig wat er achter het klepje aan de achterkant zit... Heb je de kist zo hoog gemaakt voor de klankkast of extra speakers oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

WOW, erg mooi en netjes!
Hoeveel schat je dat hij weegt? :P
Eventuele foto's van de binnen kant lijken me ook wel leuk (is tog wel net zo netjes/strak als de buitekant :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
ikke26 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:22:
[...]

Campingaz gastelletje op een houten kist kan prima en is ook gewoon veilig is mijn ervaring.
Je zet zo'n ding immers ook op plastic of houten tafeltjes.
Wat ik me wel afvraag is of het zin heeft om zoiets permanent op je kistje te hebben of dat je beter een modulair systeem kan maken en waar je de gasfles gaat laten. Die zou ik namelijk niet in het kistje willen hebben omdat een gasfles rechtop moet staan. Verder: Hoe ga je het met de gasslang doen?
Ik bedoel niet een campingaz gasstelletje ik bedoel meer zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://heyman.datasmit.nl/auction/dossiers/650/141.jpg
Hier zit een een systeempje in waar je de butaanfles in vastzet. Ik hou dit systeem gewoon als geheel alleen maak ik dit dan vast op de kist als dit tenminste wel nog een beetje mooi uitziet :P

[ Voor 3% gewijzigd door freakk op 21-05-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
freakk schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Ik bedoel niet een campingaz gasstelletje ik bedoel meer zoiets:
[afbeelding]
Hier zit een een systeempje in waar je de butaanfles in vastzet. Ik hou dit systeem gewoon als geheel alleen maak ik dit dan vast op de kist als dit tenminste wel nog een beetje mooi uitziet :P
Grappig, we verkopen dat soort dingen in de kijkshop hier in vlissingen. Dat is toch met die gasflessen die een beetje lijken op een spuitbus? Ik zou er wel eens een foto van willen zien, dat ding op je kist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 13:05
alexandersamson schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:27:
[...]

Grappig, we verkopen dat soort dingen in de kijkshop hier in vlissingen. Dat is toch met die gasflessen die een beetje lijken op een spuitbus? Ik zou er wel eens een foto van willen zien, dat ding op je kist :)
Ja, dat zijn die dingen.
Maar wat ik zou doen is een soort dock maken voor zo'n gasstel dat je die gemakkelijk op je kist kan zetten, maar vast maken lijkt me niet zo handig omdat je niet altijd het gasstel nodig hebt als je de radio nodig hebt en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Nee klopt ik denk dat ik er een soort schuif systeem van maak dus dat je dat gasstel op de kist in een gleuf kan schuiven wat er dan voor zorgt dat dit vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:55:
ik denk er over om een tk2050 in mn kratje te zetten omdat ik toch harder wil.

hoe laat ik dan mijn 12v accu's op?
in serie geschakeld zo dat ik 24v heb natuurlijk.

2 acculaders tegelijk aansluiten, 1 op elke accu? of kan het anders?

groeten,

Sander
Om terug te komen op mijn vorige post. Ik wil het toch anders gaan doen..

wel een ta2050 maar dan op 12v met een step-up converter er tussen.
dit omdat ik dan geen nieuwe acculader en voltmeter hoef aan te schaffen. een step-up converter kost haast niets.
om dan toch een luek speelduur van ongeveer 10 uur te houden wil ik 2 accu's parralel schakelen zodat ik 12v 14.4 ah krijg. of eventueel zelfs 3 accu's maar dat kan ik later altijd nog bekijken.
dit kan ik dan toch gewoon met mijn 12v accu lader opladen?
mijn acculader is een optimate 4 die 12v accu's laad van 2 ah tot 50 ah

op deze manier kan ik achteraf, als het geluid of speelduur tegenvalt altijd de hoeveelheid ah en de benodigde voltage aanpassen.
de voltmeter plaats ik dan voor de step-up converter zodat die tussen de 11.4 en de 13.6 v zal moeten blijven aangeven.

is dit een goed plan? :)

bvd! en ook nog bedankt voor de reacties op mijn vorige post! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:51:
[...]

dit omdat ik dan geen nieuwe acculader en voltmeter hoef aan te schaffen. een step-up converter kost haast niets.
om dan toch een luek speelduur van ongeveer 10 uur te houden wil ik 2 accu's parralel schakelen zodat ik 12v 14.4 ah krijg. of eventueel zelfs 3 accu's maar dat kan ik later altijd nog bekijken.

op deze manier kan ik achteraf, als het geluid of speelduur tegenvalt altijd de hoeveelheid ah en de benodigde voltage aanpassen.
de voltmeter plaats ik dan voor de step-up converter zodat die tussen de 11.4 en de 13.6 v zal moeten blijven aangeven.

zoiets ben ik nu ook van plan te doen, gwn een step-up converter van ebay kost 3 dollar. gratis verzenden dus dat is idd lekker makkelijk.
ik wil mijn nieuwe kistje uitbreiden met een subwoofer en 2 kleine speakertjes.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/24y5m2p.png
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2n8mzcw.png
de grijze vlakken zijn speakertjes.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1zlt6ye.jpg
en de achterste is een 6.5" tangband subwoofer van parts-express:
http://www.parts-express....tl.cfm?Partnumber=264-919
de sub sluit ik aan met een ta2050 en de kleine met een ta2024.
het voorste deel van de kist komt los. dit is mijn nieuwe kistje:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ytqvpw.jpg
deze 2 delen van kisten worden appart. maar wel met sterke magneten er tussen zodat hij wel aan elkaar kan.
ik hoop dat ik het een beetje duiddelijk heb uitgelegd.. :+
ohja, en ook nog iets wat ik hier laatst ben tegen gekomen.
een stuk plexiglas tussen de achterste plaat met led strips erin. in de kleuren van de reggea vlag.
dan krijg je dus dit effect.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5nn978.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hee, stel dat ik een kistradio zonder accu bouw, is het dan niet cheaper om een bestaande speakerset (noem es wat, zo'n Logitech 2.1 setje van 30-40 euro) te slopen? Dan heb ik speakers, voeding, kabels etc in één koop. Het hoeft niet heel hard te gaan.

Ik wilde al een tijdje een hufterproof outdoor radio bouwen, die tegen een stootje en een klein regenbuitje kan. Grappig dat er op tweakers (waar anders) weer een hele community omheen is gebouwd :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:51:
[...]

Yep, strak plan ;).
Als je je accu's parallel wilt gebruiken moet je er wel op letten dat deze dezelfde lading en leeftijd/slijtage hebben. Het is dus raadzaam om nu je keuze definitief te maken over de hoeveelheid accu's en deze tegelijk te kopen en tegelijk in gebruik te nemen.
snars schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:22:
Hee, stel dat ik een kistradio zonder accu bouw, is het dan niet cheaper om een bestaande speakerset (noem es wat, zo'n Logitech 2.1 setje van 30-40 euro) te slopen? Dan heb ik speakers, voeding, kabels etc in één koop. Het hoeft niet heel hard te gaan.

Ik wilde al een tijdje een hufterproof outdoor radio bouwen, die tegen een stootje en een klein regenbuitje kan. Grappig dat er op tweakers (waar anders) weer een hele community omheen is gebouwd :+
Yep meerdere zijn je voor gegaan. Let er wel op dat dit vaak kleine speaker zijn, zodra je buiten gaat spelen met je radio merk je dat het geluid ineens een stuk lager is.

Het grootste nadeel van deze opstelling is het verbruik. Deze versterkers zijn natuurlijk niet gemaakt om zuinig te zijn waar een TA2024 dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, strak plan ;).
Als je je accu's parallel wilt gebruiken moet je er wel op letten dat deze dezelfde lading en leeftijd/slijtage hebben. Het is dus raadzaam om nu je keuze definitief te maken over de hoeveelheid accu's en deze tegelijk te kopen en tegelijk in gebruik te nemen.
Ok, mooi :)
Hoeveel speelduur zal ik ongeveer uit 1 12v 7,2 ah accu halen met een ta2050 op 24v denk je?
Ik dacht dat zown step-up converter een rendement van 94% heeft.
Dan kan ik nu alvast het aantal accu's bepalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:09:
[...]

Ik heb gekeken maar ik weet niet welke ik moet kopen
Ik wil er een waar een sd kaart in kan en een jack kan aansluiten.
Ik heb um gezien in een filmpje op youtube
Die ik heb zit dan wel geen directe female jackplug (of male..) op maar die kan je er wel op solderen :)

Deze dus: http://www.dealextreme.co...ler-1-4-lcd-57558?item=34

[ Voor 13% gewijzigd door TweakMaster op 22-05-2012 13:22 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Ok, mooi :)
Hoeveel speelduur zal ik ongeveer uit 1 12v 7,2 ah accu halen met een ta2050 op 24v denk je?
Ik dacht dat zown step-up converter een rendement van 94% heeft.
Dan kan ik nu alvast het aantal accu's bepalen. ;)
Dit is er moeilijk te zeggen, ik heb hier eerder al een indicatie over proberen te geven:
Zie deze post
wesleytjuh in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17]"

Dat is op hoogst mogelijk volume in de meest ongunstige situatie.

Dit soort dingen moet je gewoon meten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 22-05-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakMaster schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:21:
[...]

Die ik heb zit dan wel geen directe female jackplug (of male..) op maar die kan je er wel op solderen :)

Deze dus: http://www.dealextreme.co...ler-1-4-lcd-57558?item=34
zitten daar wel aansluitstekkertjes bij die zie ik niet op een foto of bescgrijving staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
die zitten er inderdaad niet bij.

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakMaster schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:28:
die zitten er inderdaad niet bij.
waar kan ik die vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Conrad, dickbest, mijn webshop, en vast nog vele andere plaatsen ;).

[ Voor 39% gewijzigd door wesleytjuh op 22-05-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik vroeg me even af of het problemen kan leveren als de magneten van 2 speakers redelijk dicht bij elkaar zitten?

@wesleytjuh kon je dat ontwerp wat je nog had gestuurd openen want mijn pc was aan het trippen dus ging veel fout. Trouwens heb je nog contact gehad met startposters want info van 3,5mm jack klopt nog steeds niet in de startpost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Niet online
wolterious schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:02:
Gaaf Nitrous! Super strakke afwerking, maar nou ben ik wel erg nieuwsgierig wat er achter het klepje aan de achterkant zit... Heb je de kist zo hoog gemaakt voor de klankkast of extra speakers oid?
thijsco19 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:15:
WOW, erg mooi en netjes!
Hoeveel schat je dat hij weegt? :P
Eventuele foto's van de binnen kant lijken me ook wel leuk (is tog wel net zo netjes/strak als de buitekant :+ )
Dankjullie :) Binnenkort ga ik er toch weer mee aan de slag (wil er een lader + evt. accusafe inbouwen) en zal dan ff foto's maken.

Maar de binnenkant zit een heel verhaal achter. :P Had de kist al gemaakt. Het plan was om de bovenkant als klankkast te gebruiken en de onderkant (bij de klep) voor de elektronica en accu, rekening houdend met een 7,2Ah model. Nou kon ik ergens gratis een in uitstekende staat verkerend 17Ah model ophalen. Direct gedaan dus, maar toen moest ik wel de binnenkant aanpassen. Met foto's wordt het een en ander wel duidelijk. Misschien dat ik er zondag aan toe kom. :)

EDIT: @thijsco: ben geen held in schatten, maar kilootje of 15? Schatten blijft lastig, maar hij is echt wel vrij zwaar. Misschien zet ik 'm nog wel ff op de weegschaal volgende week. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Nitrous op 22-05-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn mp3 module van dealextreme ontvangen. http://www.dealextreme.co...-black-12v-126115?item=10

Ik sloot hem aan op een nieuwe 9v batterij, hij deed het toen, maar na een tijdje niet meer. Ik zie zelf niet iets dat is doorgebrand en ik rook ook niets doorgebrands. Ik heb hem opnieuw aangesloten, maar hij doet het nog steeds niet.
Weet iemand wat ik nu moet doen om hem weer te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:44:
Conrad, dickbest, mijn webshop, en vast nog vele andere plaatsen ;).
Ik moet van die stekkertjes hebben die lijken (of het zijn dezelfde weet ik niet.) als op de ta2024 waar je de jackplug op aan sluit.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink