Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 17] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.450 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:10:
Ik sloot hem aan op een nieuwe 9v batterij, hij deed het toen, maar na een tijdje niet meer. Ik zie zelf niet iets dat is doorgebrand en ik rook ook niets doorgebrands. Ik heb hem opnieuw aangesloten, maar hij doet het nog steeds niet.
Weet iemand wat ik nu moet doen om hem weer te laten werken?
Er staat dat ie op 12v moet werken...?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snars schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:23:
[...]

Er staat dat ie op 12v moet werken...?
Dus zal 9v te weinig zijn voor eventjes? want hij heeft het wel gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:23:
[...]

Ik moet van die stekkertjes hebben die lijken (of het zijn dezelfde weet ik niet.) als op de ta2024 waar je de jackplug op aan sluit.
Aah, check. Die zijn inderdaad erg moeilijk te vinden. Vaak worden dit soort stekkers JST* stekkers genoemd, misschien kan je hier iets mee om verder te zoeken

*JST is niet helemaal een correcte benaming aangezien dit voor het connector merk, JST, staat, maar zo worden deze vaak wel genoemd

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Iemand die me kan vertellen of dat dit gaat werken?

Een hifonics goliath gx2124 subwoofer:
Hifonics Goliath Woofer GX-2412(4x2 ohm) 12” (30 cm) SPL-Subwoofer 2.400/ 4.800 Watt 4 x 2 ohm!!!!!!!! Inbouwopening: 285 mm, Inbouwdiepte: 196 mm Features: • Alu gietkorf met Chroom-bezetting • Hoogefficiënte 180 oz. tot. 450 oz. Ferriet-Dubbelmagneet • Geweven Fiberglas-Karbon-Membraan • Elastische 25mm Polyester-surround • Dubbel lamineerde Poly-Cotton Spider met ingeweven Litzen • 76 mm tot. 100 mm Quad-Spreekspoel op Alu-drager

Als versterker:
Hifonics Zeus ZS6400

Hifonics Zeus ZS6400 versterker 4x170 watt rms

4x 85Watt RMS @ 4Ohm
4x 170Watt RMS @ 2Ohm

Electrical Specifications:
Slow un-mute turn on (soft start)
Dampening factor >200
Signal to noise ratio (A-weighted) >95 dB
THD & N <0.05
Variable input level control (unbalanced) 0.2v - 9v
Input impedance (un-balanced) 47 Kohm
Power/diagnostic L.E.D.

Protection:
DC, speaker short, thermal, overload
Power supply Mosfet
Audio output Mosfet

Crossover:
Variable Low Pass filter 30 Hz-150 Hz
Variable High-pass filter 10 Hz-1200 Hz
Variable Bass EQ 0 dB-18 dB

Connector type:
Unbalanced inputs (RCA)
Balanced inputs (DIN)
Line output (RCA)
Speaker terminals (molded) 12 ga.
Power/Ground terminals (molded) 4 ga

Dit dan aangesloten op een 12V 24A accu. Moet ik dan een condensator erbij doen en hoeveel fu als ik dit inderdaad moet doen? En welke lader kan ik het beste gebruiken bij deze accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:36:
[...]

Aah, check. Die zijn inderdaad erg moeilijk te vinden. Vaak worden dit soort stekkers JST* stekkers genoemd, misschien kan je hier iets mee om verder te zoeken

*JST is niet helemaal een correcte benaming aangezien dit voor het connector merk, JST, staat, maar zo worden deze vaak wel genoemd
Als ik dat zoek via google krijg ik 1000 soorten jst stekkertjes?
Hoe weet ik welke ik precies moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:25:
[...]

JST-PH connector. Ik heb de TA2024 connectors zo voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Nitrous schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:57:
[...]

[...]

Dankjullie :) Binnenkort ga ik er toch weer mee aan de slag (wil er een lader + evt. accusafe inbouwen) en zal dan ff foto's maken.

Maar de binnenkant zit een heel verhaal achter. :P Had de kist al gemaakt. Het plan was om de bovenkant als klankkast te gebruiken en de onderkant (bij de klep) voor de elektronica en accu, rekening houdend met een 7,2Ah model. Nou kon ik ergens gratis een in uitstekende staat verkerend 17Ah model ophalen. Direct gedaan dus, maar toen moest ik wel de binnenkant aanpassen. Met foto's wordt het een en ander wel duidelijk. Misschien dat ik er zondag aan toe kom. :)

EDIT: @thijsco: ben geen held in schatten, maar kilootje of 15? Schatten blijft lastig, maar hij is echt wel vrij zwaar. Misschien zet ik 'm nog wel ff op de weegschaal volgende week. :P
Zozo ben benieuwd :P.
15 kilo?? dat is nog best wel aan de zware kant, kan je hem nog wel makkelijk meenemen aan dat handvat?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:27:
[...]

Dus zal 9v te weinig zijn voor eventjes? want hij heeft het wel gedaan.
Jep denk het wel, hoelang is eventjes? Misschien als de batterij volgeladen was dat de spanning iets meer dan 9v was wat gelijk daalde/even later daalde naar 9v of eronder waardoor het niet meer werkte.

[ Voor 15% gewijzigd door thijsco19 op 22-05-2012 18:27 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam deze site tegen via een advertentie op marktplaats.
http://www.omvormer-omvor...12_VOLT_DRUPPELLADER.html

Druppellader via zonnepaneel. Lijkt me niet erg duur dus ik dacht, misschien dat iemand er plannen voor heeft? Sorry als dit al eens gepost is, heb veel gelezen maar niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze versterker:
http://www.spy-europe.nl/...61657728/Products/S-BS250
of dat iemand überhaupt ervaring heeft met producten van dit merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkwolfjunior
  • Laatst online: 05-11-2022
hey allemaal
ik heb nu een aantal boomboxen gemaakt met auto radio's en marqaunt versterkers en auto accu's
maar ik wil een kleinere maken maar mijn vraag is waar halen jullie die kleine speakers vandaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:41:
Kwam deze site tegen via een advertentie op marktplaats.
http://www.omvormer-omvor...12_VOLT_DRUPPELLADER.html

Druppellader via zonnepaneel. Lijkt me niet erg duur dus ik dacht, misschien dat iemand er plannen voor heeft? Sorry als dit al eens gepost is, heb veel gelezen maar niet alles.
Opzich best leuke paneeltjes, natuurlijk zijn deze bij lange na niet krachtig genoeg om je oneindige speelduur in de zon te geven maar het scheelt wel een paar uur speelduur afhankelijk van de grootte van het paneel natuurlijk. Kan je wel verklappen dat die site aardige hoge prijzen hanteerd ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:50:
hallo iedereen,

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze versterker:
http://www.spy-europe.nl/...61657728/Products/S-BS250
of dat iemand überhaupt ervaring heeft met producten van dit merk
Ik zou er niet al te veel van verwachten. Op mij komt het over als het iets duurdere broertje van de marquant MCA-200. 2x100W RMS is best veel voor zo'n prijs.
kkwolfjunior schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:00:
hey allemaal
ik heb nu een aantal boomboxen gemaakt met auto radio's en marqaunt versterkers en auto accu's
maar ik wil een kleinere maken maar mijn vraag is waar halen jullie die kleine speakers vandaan??
Welke maat zoek je? Conrad heeft aardig wat speakers.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
hey allemaal
Kijk anders eens op pimtensen groot aanbod zit misschien wel wat tussen wat je bevalt.
Heb goede ervaring met de webshop snel bezorgd en boven €50 geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

hey allemaal
Ik heb de mijne bij MediaMarkt gekocht. De lokale auto-shop heeft vast ook wel een paar speakers die goed genoeg zijn.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

NIETS BEAT MIJN RADIO_KIST !!

ik heb deze in een oude zwarte kliko gebouwd!!
4x pioneer speakers (ovaal, meer luchtverplaatsing, meer herrie) 2x 12 inch subwoofers paralel aan een sony gebrugde versterker, een sony 10 cd wisselaar (ik heb er ook een voor minidiscs liggen )en een sony autoradio.
zo...............

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
klaasje11 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:17:
NIETS BEAT MIJN RADIO_KIST !!

ik heb deze in een oude zwarte kliko gebouwd!!
4x pioneer speakers (ovaal, meer luchtverplaatsing, meer herrie) 2x 12 inch subwoofers paralel aan een sony gebrugde versterker, een sony 10 cd wisselaar (ik heb er ook een voor minidiscs liggen )en een sony autoradio.
zo...............
En je laat er geen foto van zien!

Je snapt wel dat wij je nu niet geloven he?

...

...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Dat niet alleen, dat plastic lijkt me geen ideale klankast maken O-)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
lijkt mij dus ook niet al helemaal niet in een kliko die toch wel redelijk groot zijn dus resultaat plastic gaat mee bewegen als een gek en geeft ongewenste klanken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nou, een jaar of 3 terug kwam er hier ook een kliko voorbij vol met speakers, en dat zag er toch niet verkeerd uit. Ging ook mee naar allerlei festivals, best geslaagd :). Je kan zo natuurlijk ook grote accu's makkelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Hahah dat meenemen naar het festival kan wel best moeite geven dan nog :p
Maar hoe zat het bij die kliko dan met klankkast. Ging dot nirt verschrikkelijk meetrillen met zoveel vermogen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:25:
[...]

kijk is de aux jsp connector en de 12v voedings kabel:
http://www.antratek.nl/Cables-wires-breadboards.html
niet eens zo duur ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo, ik ben van plan om binnenkort mn eerste kratradio te gaan bouwen. Omdat dit mn eerste kist word wou ik beginnen met n budget van 150.
Dit is het mijn boodschappenlijstje:

Totaal artikelen: 6  Gewicht: 7.476kg  Bedrag: €121.15
12Volt 7.2Ah GELACCU - LOODACCU 
€20.50  

BATTERIJLADER VOOR LOOD GELACCU`S 
€17.00  

Excalibur   X101USB MP3-USB-FM-AUX-unit met ingebouwde versterker 
€48.95  

Excalibur X69.23 [2x70W] [6x9inch] 
€29.75  

Zekeringhouder incl. zekering [draad] [32mm] 
€2.95  

AAN / UIT Schakelaar [1P] [250V] [6A] 
€2.00

Subtotaal: €121.15
(alle produkten zijn van kistradio.)

Gaat dit werken?
Wat zou ik beter kunnen doen?

Groet

[ Voor 7% gewijzigd door htcfreak op 22-05-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
htcfreak schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:33:
Hallo, ik ben van plan om binnenkort mn eerste kratradio te gaan bouwen. Omdat dit mn eerste kist word wou ik beginnen met n budget van 150.

€20.50  

BATTERIJLADER VOOR LOOD GELACCU`S 
€17.00  

Excalibur   X101USB MP3-USB-FM-AUX-unit met ingebouwde versterker 
€48.95  

Excalibur X69.23 \[2x70W] \[6x9inch] 
€29.75  

Zekeringhouder incl. zekering [draad] \[32mm] 
€2.95  

AAN / UIT Schakelaar \[1P] \[250V] \[6A] 
€2.00

Subtotaal: €121.15
(alle produkten zijn van kistradio.)

Gaat dit werken?

Groet
Gaat prima werken, ik mis alleen wat aansluitdraad, maar dit kan je natuurlijk al hebben liggen.

Een autoradio gebruikt wel aardig wat stroom, dit gaat tenkoste van je speeltijd op de relatief kleine 7Ah accu. Daarvoor terug krijg je natuurlijk wel de uitgebreide functionaliteiten van een autoradio. Je zou ook een TA2024 kunnen overwegen.

Ook mis ik misschien een voeding, dit is wel handig wanneer je in de buurt van een stopcontac bent om zo je acculading te sparen.

Verder is het belangrijk om even te kijken of alle producten op voorraad zijn. Helaas is kistradio.nl door omstandigheden wat traag met leveren. Of dit inmiddels alweer verbeterd is weet ik niet, maar een aantal weken terug kwamen er meldingen van enkele weken tot maanden wachten op de bestellig. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen kan je het beste even van te voren mailen of bellen of alles op voorraad is.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 22-05-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Heren,

Het is misschien echt een enorme stakkervraag.. maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb net een modded sure TA2024 binnen, en heb die aangesloten op 2 ouwe 4Ohms 100 watt magnat speakertjes (1 weg HT rears inclusief behuizing). Is het gek dat het volume zeer laag is, de speakertjes van mijn laptop gaan veel harder.? Volgens Amazon zou de sensitiviteit 90dB moeten wezen.. Misschien is dat het probleem.. ze klinken ongeveer net zo hard als mijn crappy 8 ohm luidsprekers.

En is het normaal dat de 2x tulp naar minijack het hele ding ook meteen de complete stroom voorziet? Het maakt niet uit of ik er een 12V 2A DC voeding opzet.

Heb ook al phase gecheckt.

Groet,

Ruud

[ Voor 34% gewijzigd door Ruud2009 op 23-05-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Je hebt dus alleen een audiosignaal aangesloten? Geen aparte 12V voeding? Zonee, dan is het niet gek dat het volume erg laag is, sta er al van te kijken dat er dan uberhaubt geluid uit komt. Je hebt sowieso een 12V spanningsbron nodig

Als je wel een voeding aangesloten hebt kan het zijn dat de versterker in combinatie met een laag ingangssignaal(MP3 speler/iPod) niet erg hard gaat. Al zou dit volume binnenshuis al aardig hoog moeten zijn! Wil je het maximale uit een iPod/MP3 speler halen zul je de versterker moeten modden om hier optimaal gebruik van te maken.
Edit: beter lezen, hij is al modded.. Misschien hier iets verkeerd gegaan? Heb je fotos van de mod?

Ah, 12V voeding heb je geprobeerd, dan is het erg vreemd te noemen. Wat zegt de datasheet/handleiding, standby functie misschien? 90dB sensitivity is niet super hoog maar ook zeker niet laag, daar mag het niet aan liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 23-05-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
In zijn reactie zegt hij dat hij een modded ta2024 heeft dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Het is me ook niet helemaal duidelijk of die nu wel of geen accu erop heeft aangesloten. Het kan dat ik niet goed lees maar zo als ik het begrijp zegt die dat er geen verschil was met of zonder accu? :p denk dan toch egt dat ik jet verkeerd begrijp want lijkt me erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
Heel dom, ben achter het probleem..De DC pin van de voeding maakte slecht/geen contact.. dus die deed niet mee. Terwijl ik dacht van wel..

Kennelijk is het mogelijk bij een modded amp via de 2x tulp naar mini-jack geluid eruit te krijgen.. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.. das 5V ofzo? Dit zal mij op het verkeerde spoor hebben gezet. Ik schrok van het volume van het geluid toen mijn laptop vol open door de modded TA2024 fatsoenlijk versterkt werd..

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud2009 op 23-05-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ruud2009 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:12:
Heel dom, ben achter het probleem..De DC pin van de voeding maakte slecht/geen contact.. dus die deed niet mee. Terwijl ik dacht van wel..

Kennelijk is het mogelijk bij een modded amp via de 2x tulp naar mini-jack geluid eruit te krijgen.. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.. das 5V ofzo? Dit zal mij op het verkeerde spoor hebben gezet. Ik schrok van het volume van het geluid toen mijn laptop vol open door de modded TA2024 fatsoenlijk versterkt werd..
Dat verklaart een hoop, het probleem moest ook wel in die hoek zitten.

Opzich mogelijk als je verder naar de topology van een klasse-d versterker kijkt. Een laptop heeft nog een best hoog uitgangsvermogen, kijk maar naar het geluid wat je uit een stel oordopjes krijgt ermee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Hahah hele buurt wakker of valt het nog mee?
Had ik het dus toch goed begrepen.

Kan iemand me een acculader aanraden voor een 24A accu?

Hoe zit het met een dubbelspoel subwoofer als deze 300 watt rms is wil dat dan zeggen 300 op allebei de spoelen of 300 voor de spoelen samen dus eigenljk 150 per spoel dam?

[ Voor 38% gewijzigd door freakk op 23-05-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2009
Hele buurt wakker en ik bijna een hartaanval..Klote DC voeding. Had em nog liggen, een 12V 2A. Alleen is de koppeling niet 100% perfect. Voila, problem.

Ik vind wel dat die modded TA2024s gevaarlijk zijn. Als die dingen zo takke hard gaan.. ik heb hem nog niet overstuurd ofzo. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat je dat kunt doen..

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
wesleytjuh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:52:
[...]

Gaat prima werken, ik mis alleen wat aansluitdraad, maar dit kan je natuurlijk al hebben liggen.

Een autoradio gebruikt wel aardig wat stroom, dit gaat tenkoste van je speeltijd op de relatief kleine 7Ah accu. Daarvoor terug krijg je natuurlijk wel de uitgebreide functionaliteiten van een autoradio. Je zou ook een TA2024 kunnen overwegen.

Ook mis ik misschien een voeding, dit is wel handig wanneer je in de buurt van een stopcontac bent om zo je acculading te sparen.

Verder is het belangrijk om even te kijken of alle producten op voorraad zijn. Helaas is kistradio.nl door omstandigheden wat traag met leveren. Of dit inmiddels alweer verbeterd is weet ik niet, maar een aantal weken terug kwamen er meldingen van enkele weken tot maanden wachten op de bestellig. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen kan je het beste even van te voren mailen of bellen of alles op voorraad is.
Oké bedankt voor de tips
Aansluitdraad en voltmeter heb ik zelf nog liggen.

Over de accuduur, kan ik twee 7ah accu's erin bouwen?, hoe moet ik ze dan in de schakeling zetten?

Als het goed is stond in het lijstje ook een acculader.
Oké ik zal even een mailtje sturen voor ik m'n bestelling plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Jahoor, je moet ze dan parallel aansluiten. Dat kun je doen door ze zoals in de volgende afbeelding aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.accusafe.nl/wp-content/uploads/2012/04/aansluitschema_parallel.png
Het gaat dan om het gedeelte rechtsonderin

[ Voor 114% gewijzigd door wesleytjuh op 23-05-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
wesleytjuh schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:38:
Jahoor, je moet ze dan parallel aansluiten. Dat kun je doen door ze zoals in de volgende afbeelding aan te sluiten:
[afbeelding]
Het gaat dan om het gedeelte rechtsonderin
oke bedankt! weet ff genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:14
Eindelijk is die binnen, MP3 module die ik 13 feb 2012 heb besteld bij DX.
http://www.dealextreme.co...-controller-1-5-lcd-57557

Kwaliteit is erg goed alleen mis ik de "JST" connectors. Maar is kijken wat ik nog heb liggen anders soldeer ik de kabels er zo aan. :)

[ Voor 28% gewijzigd door LamSchaap op 23-05-2012 11:43 ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LamSchaap schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:39:
Eindelijk is die binnen, MP3 module die ik 13 feb 2012 heb besteld bij DX.
http://www.dealextreme.co...-controller-1-5-lcd-57557

Kwaliteit is erg goed alleen mis ik de "JST" connectors. Maar is kijken wat ik nog heb liggen anders soldeer ik de kabels er zo aan. :)
mijn vorige post:
niet eens zo duur ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien hoelang het ongeveer duurt voordat zo'n mp3 module van deal xtreme geleverd word?
want ik heb hem voor 1 augustus nodig.. denken jullie dat dat nog wel lukt als ik hem van de week bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:01:
weet iemand misschien hoelang het ongeveer duurt voordat zo'n mp3 module van deal xtreme geleverd word?
want ik heb hem voor 1 augustus nodig.. denken jullie dat dat nog wel lukt als ik hem van de week bestel?
mijn ervaring bij DX is levertijd tussen de 2 en de 4 weken.

soms duurt het echter veel langer zoals aantal posts eerder al gezegd...
blijft een beetje een gokje

[ Voor 12% gewijzigd door htcfreak op 23-05-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htcfreak schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:05:
[...]

mijn ervaring bij DX is levertijd tussen de 2 en de 4 weken.
oh dat is fijn, dan heb ik het in ieder geval op tijd:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:08:
[...]

oh dat is fijn, dan heb ik het in ieder geval op tijd:D
lees ff mn edit in mn post van net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htcfreak schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:10:
[...]

lees ff mn edit in mn post van net
toch maar een gokje wagen dan-.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
htcfreak schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:33:

€20.50  

... ...

Gaat dit werken?

Groet
Ik zou ook wat krimpkous kopen, is veel netter en veiliger! (best 2 maten krimpkous, een voor dunne kabeltjes en een voor meerdere/dikke kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:52:
[...]

mijn vorige post:
niet eens zo duur ook
Heb ze al gesoldeerd :>

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
alfaleader schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:25:
[...]

Ik zou ook wat krimpkous kopen, is veel netter en veiliger! (best 2 maten krimpkous, een voor dunne kabeltjes en een voor meerdere/dikke kabels)
ja had ik ook al aangedacht staat er inmiddels op mn lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kom er net achter dat ik misschien een probleem heb met mijn radiokist. Als ik de rechter tulpstekker loshaal functioneert alleen de linkerbox op normaal volume (No way, Sherlock! :9). Echter, haal ik de linker tulpstekker los dan klinkt de rechterbox heel zacht. :|

Heb ik de boxen verkeerd aangesloten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Nitrous schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:12:
Kom er net achter dat ik misschien een probleem heb met mijn radiokist. Als ik de rechter tulpstekker loshaal functioneert alleen de linkerbox op normaal volume (No way, Sherlock! :9). Echter, haal ik de linker tulpstekker los dan klinkt de rechterbox heel zacht. :|

Heb ik de boxen verkeerd aangesloten? 8)7
Misschien een kabelbreukje/slechte verbinding ergens? Of misschien een defect aan je versterker. Je kunt even de bekabeling van links en rechts stap voor stap om draaien om het een en ander uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/5f2dfd.jpg

klopt deze tekening voor een kratradio met autoradio?

de bouten( in de tekening boven de accu's) zijn om de oplader aan te sluiten

[ Voor 12% gewijzigd door htcfreak op 23-05-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
htcfreak schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:37:
[afbeelding]

klopt deze tekening voor een kratradio met autoradio?

de bouten( in de tekening boven de accu's) zijn om de oplader aan te sluiten
Yep, lijkt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
Wel zorgen dat je de bouten niet te dicht bij elkaar plaatst, en dat je een een zekering tussen de bout, en de pluspool van de accu plaatst. Mocht er dan iets van metaal ofzo bovenop vallen dan rookt in ieder geval je accu niet weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htcfreak
oke dan wacht ik op antwoord van kistradio.nl en dan ga ik alles bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nou al 2 maanden op 1 12v ledje een schakelaar en 3 meter draad die besteld heb.
Het is al wel afgeschreven duurt dat altijd zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:45
Ik heb inmiddels de TK2050 besteld en wil deze graag voeden met 12V voor onderweg en met 24V wanneer er een stopcontact aanwezig is.

Mijn idee was eerst om een een 24V power supply te kopen

http://www.ebay.nl/itm/CN...1e6dda2446#ht_4718wt_1396

Maar nu las ik een paar pagina's terug over een 'voltage booster'

http://www.ebay.com/itm/1...20c536cd3f#ht_4397wt_1163

Weet iemand wat de voor/nadelen zijn van deze twee? Want als de 'voltage booster' net zo mooi werkt op 24V dan weet ik wel welke ik koop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 13:05
jeroenjeroen schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:41:
Ik heb inmiddels de TK2050 besteld en wil deze graag voeden met 12V voor onderweg en met 24V wanneer er een stopcontact aanwezig is.

Mijn idee was eerst om een een 24V power supply te kopen

http://www.ebay.nl/itm/CN...1e6dda2446#ht_4718wt_1396

Maar nu las ik een paar pagina's terug over een 'voltage booster'

http://www.ebay.com/itm/1...20c536cd3f#ht_4397wt_1163

Weet iemand wat de voor/nadelen zijn van deze twee? Want als de 'voltage booster' net zo mooi werkt op 24V dan weet ik wel welke ik koop. ;)
Deze is in ieder geval al een stuk goedkoper.
Maar wat wil je eigenlijk? Je wilt "onderweg" gewoon op 12v spelen en bij een stopcontact op 24v spelen?
Je kan een booster nemen en die op de accu aansluiten waardoor je altijd op 24v speelt, let er wel op dat de accu (veel)sneller leeg zou zijn en dat de booster ook geen rendement heeft van 100%. Wel moet je weten dat je de booster niet direct op het lichtnet aan kan sluiten maar je dat dan zou moeten doen op bv een 12v voeding.
Zelf zou ik voor de 24v voeding gaan ook al zou die net wat duurder zijn, maar hierdoor verbruikt je radio minder stroom.

PS: Mensen die dit kunnen aanvullen, doen!

[ Voor 5% gewijzigd door HaNS1443 op 23-05-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:45
HaNS1443 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:13:
[...]

Deze is in ieder geval al een stuk goedkoper.
Maar wat wil je eigenlijk? Je wilt "onderweg" gewoon op 12v spelen en bij een stopcontact op 24v spelen?
Je kan een booster nemen en die op de accu aansluiten waardoor je altijd op 24v speelt, let er wel op dat de accu (veel)sneller leeg zou zijn en dat de booster ook geen rendement heeft van 100%. Wel moet je weten dat je de booster niet direct op het lichtnet aan kan sluiten maar je dat dan zou moeten doen op bv een 12v voeding.
Wat de beste keus ik kan ik zo niet zeggen
De bedoeling was eerst om onderweg op een accu te spelen(12V) en wanneer er een stopcontact in de buurt op de 24V power supply te spelen. Maar ik kom er nu achter dat je met zo'n booster altijd op 24V kan spelen :X
Maar ik ga denk ik de 24 power supply kopen (goeie link, ik heb niet echt goed gezocht 8)7 ) omdat ik onderweg zo lang mogelijk wil spelen. :)
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Mijn JBL speakers gaan raar doen op ongeveer 3/4 van het volume (android telefoon).
Je hoort een raar soort geluid( het zelfde geluid als je kortsluiting maakt met een accu of zo :P)
Als je hem dan nog een beetje harder zet komt er ook heel veel ruis door.
Zou een elco helpen? of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Soort van gekraak, vooral bij de bassen? Dan clipt de versterker, die kan gewoon niet harder dan. :P

[ Voor 20% gewijzigd door TBTL op 23-05-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
TBTL schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:36:
Soort van gekraak, vooral bij de bassen? Dan clipt de versterker, die kan gewoon niet harder dan. :P
Maar ik wil harder!!
Ta2024 Modded moet wel vol volume kunnen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door wolter. op 23-05-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 13:05
jeroenjeroen schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:24:
[...]

De bedoeling was eerst om onderweg op een accu te spelen(12V) en wanneer er een stopcontact in de buurt op de 24V power supply te spelen. Maar ik kom er nu achter dat je met zo'n booster altijd op 24V kan spelen :X
Maar ik ga denk ik de 24 power supply kopen (goeie link, ik heb niet echt goed gezocht 8)7 ) omdat ik onderweg zo lang mogelijk wil spelen. :)
Bedankt voor je reactie!
Ok, graag gedaan! Tip: om meer (en goedkopere) resultaten te krijgen op ebay moet je bij "Locatie" "wereldwijd" aanvinken
Maar, nog wat extra info om voor de voeding te kiezen is dat je dan 24v 10a hebt wat 240watt is, als je die booster wil gebruiken moet je toch nog een voeding - laten we zeggen 12v - kopen. Je zou dan een 12v 20+a voeding moeten hebben om ook 240watt te halen, en ik heb geen idee of die bestaan. Dus mij lijkt het makkelijkst om gewoon een 24v voeding aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
HaNS1443 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:42:
[...]

Ok, graag gedaan! Tip: om meer (en goedkopere) resultaten te krijgen op ebay moet je bij "Locatie" "wereldwijd" aanvinken
Maar, nog wat extra info om voor de voeding te kiezen is dat je dan 24v 10a hebt wat 240watt is, als je die booster wil gebruiken moet je toch nog een voeding - laten we zeggen 12v - kopen. Je zou dan een 12v 20+a voeding moeten hebben om ook 240watt te halen, en ik heb geen idee of die bestaan. Dus mij lijkt het makkelijkst om gewoon een 24v voeding aan te schaffen.
12V 20A voedingen heb je wel, maar betaal je al een aardige prijs voor :P. En dat niet alleen, zo'n "booster" is max 150W, dus daar zit je ook over het limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Booster is imo onzin het slurpt te snel je accu leeg. Het kan best wat je wil, inderdaad met een 24V voeding en accu. Ik zou het simpel via een schakelaar doen met 2 keuzes (on I - off - on II) en dan op 1 je accu bijv. en op 2 de voeding, je kan dan nooit allebij tegelijk op de versterker schakelen.

Of is dit te simpel gedacht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:05:
[...]

Opzich best leuke paneeltjes, natuurlijk zijn deze bij lange na niet krachtig genoeg om je oneindige speelduur in de zon te geven maar het scheelt wel een paar uur speelduur afhankelijk van de grootte van het paneel natuurlijk. Kan je wel verklappen dat die site aardige hoge prijzen hanteerd ;)

[...]

Ik zou er niet al te veel van verwachten. Op mij komt het over als het iets duurdere broertje van de marquant MCA-200. 2x100W RMS is best veel voor zo'n prijs.

[...]

Welke maat zoek je? Conrad heeft aardig wat speakers.
sorry dat ik zo laat reageer, maar zal deze versterker ( in mijn vorige post ) dan echt een groot verschil maken met de MCA-200 denk je, want de specificaties zien er in ieder geval een stuk beter uit en aangezien ik iets zoek met ongeveer 2 x 50W RMS hoeft hij die 2 x 100W RMS toch niet te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:09:
Booster is imo onzin het slurpt te snel je accu leeg. Het kan best wat je wil, inderdaad met een 24V voeding en accu. Ik zou het simpel via een schakelaar doen met 2 keuzes (on I - off - on II) en dan op 1 je accu bijv. en op 2 de voeding, je kan dan nooit allebij tegelijk op de versterker schakelen.

Of is dit te simpel gedacht? :+
Yep, zelfde principe als met een AccuSafe, die doet dat ook onder andere.

Verder zou ik een booster inderdaad ook niet aanraden, oke, het volume is wat hoger maar het verbruik nog vele malen hoger. Wat mij betreft is dat het niet waard. Wil je vermogen? Zorg voor een stopcontact in de buurt ;).
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:13:
[...]

sorry dat ik zo laat reageer, maar zal deze versterker ( in mijn vorige post ) dan echt een groot verschil maken met de MCA-200 denk je, want de specificaties zien er in ieder geval een stuk beter uit en aangezien ik iets zoek met ongeveer 2 x 50W RMS hoeft hij die 2 x 100W RMS toch niet te halen
Dit is erg moeilijk te zeggen, niemand heeft hier ervaring met deze versterker, dus niemand kan het je met zekerheid vertellen. Is een grotere variant van de TA2024 + een boost converter geen oplossing? Met een TA2020 zit je bijvoorbeeld al op 2x25W bij 14.6V.

Waarom heb je persee 2x50W nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag rond de 2 X 50W rms hebben omdat mijn speakers 50W rms zijn en ik vroeg me ook af of het niet makkelijker kan dan een versterker met een aparte voltage booster daarom keek ik naar deze versterker van SPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wesleytjuh schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:20:
[...]

Yep, zelfde principe als met een AccuSafe, die doet dat ook onder andere.

Verder zou ik een booster inderdaad ook niet aanraden, oke, het volume is wat hoger maar het verbruik nog vele malen hoger. Wat mij betreft is dat het niet waard. Wil je vermogen? Zorg voor een stopcontact in de buurt ;).

[...]
Kan de accusafe daar niet voor gebruikt worden, in plaats van een 12V voeding een 24V voeding? Dan wel zonder laders.
EDIT 'Maximum voedingspanning 30V' neem aan van wel?

@wesleytjuh, zijn de spulletjes besteld? Dan kan namelijk kijken voor de rest :)
EDIT// mooi, geeft niet ik heb na het weekend nog een examen en daarna ben ik een weekie met school op kamp dus het word daarna dat ik eraan kan beginnen :(

[ Voor 14% gewijzigd door thijsco19 op 23-05-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsco19 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:05:
[...]

Kan de accusafe daar niet voor gebruikt worden, in plaats van een 12V voeding een 24V voeding? Dan wel zonder laders.
EDIT 'Maximum voedingspanning 30V' neem aan van wel?

@wesleytjuh, zijn de spulletjes besteld? Dan kan namelijk kijken voor de rest :)
Yep, dat kan zeker ;). 24V voeding is geen enkel probleem. 24V accu kan ook, maar hier zijn wel wat aanpassingen voor nodig.

Ze zijn besteld, maar ik vrees wel te laat voor leveren morgen, helaas een late dag op school vandaag :(
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:49:
ik zou graag rond de 2 X 50W rms hebben omdat mijn speakers 50W rms zijn en ik vroeg me ook af of het niet makkelijker kan dan een versterker met een aparte voltage booster daarom keek ik naar deze versterker van SPL
In principe hoeft het vermogen van je speakers en versterker helemaal niet gelijk te zijn. Vergis je niet, 2x15W van een TA2024 is een flinke bak herrie, en deze kan 50W RMS speakers prima aansturen.

[ Voor 28% gewijzigd door wesleytjuh op 23-05-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
wolter. schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:41:
[...]
Maar ik wil harder!!
Ta2024 Modded moet wel vol volume kunnen toch?
Als je versterker inderdaad clipt zal de mod geen zin hebben. De mod houdt alleen in dat je met een zwakker ingangssignaal de versterker volledig kan uitsturen. Maar jij kan dat met je mobiel blijkbaar nu al. Het vermogen dat de versterker aan de luidsprekers kan leveren blijft gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door TBTL op 24-05-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Wesley, als ik nu 3 ta2024's bij je bestel, denk je dat die morgen binnen kunnen zijn? Ik heb ze morgen nodig namelijk :P

Ik trouwens nog een nadeel gevonden van het modden van de ta2024, maar ik ga eerst ff rekenen, kijken of het klopt, dan post ik hier m'n resultaten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:32:
Wesley, als ik nu 3 ta2024's bij je bestel, denk je dat die morgen binnen kunnen zijn? Ik heb ze morgen nodig namelijk :P

Ik trouwens nog een nadeel gevonden van het modden van de ta2024, maar ik ga eerst ff rekenen, kijken of het klopt, dan post ik hier m'n resultaten wel.
Nope, heb er niet genoeg op voorraad(nog maar 1 :() anders had ik deze natuurlijk graag naar je verzonden. Ik verwijs je graag door naar HeideHiFi, wel even navragen of hij vandaag ze nog op de post kan doen.

Welk probleem bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:04:
[...]

Nope, heb er niet genoeg op voorraad(nog maar 1 :() anders had ik deze natuurlijk graag naar je verzonden. Ik verwijs je graag door naar HeideHiFi, wel even navragen of hij vandaag ze nog op de post kan doen.

Welk probleem bedoel je precies?
Jammer :(

Als de pcb is ontworpen zoals in de datasheet van de ta2024 is aangegeven, dan heb je bij het modden een verandering van het rc filter dat er in zit, dan is dus de 1uF ingangs cap niet groot genoeg. Dit zorgt dus dat bij 42Hz nog maar de helft van het signaal word door gestuurd. Dit betekend dus nog maar een kwart van het vermogen op 42Hz!!! Dit is op 100Hz de helft van het vermogen! Je bass word dus minder!!! Ik heb dit berekend voor een ingangsweerstand van 3k8, en een input cap van 1uF.

Een betere oplossing zou naar mijn idee het verhogen van de feedback weerstand zijn. Of dat wat nu al gebeurd, maar dan met een grotere input cap.

Overigens, volgens mij kun je een laag doorlaat filter op de pcb maken door een condensator over de feedback weerstand te plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Carneoleon op 24-05-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:23:
[...]

Jammer :(

Als de pcb is ontworpen zoals in de datasheet van de ta2024 is aangegeven, dan heb je bij het modden een verandering van het rc filter dat er in zit, dan is dus de 1uF ingangs cap niet groot genoeg. Dit zorgt dus dat bij 42Hz nog maar de helft van het signaal word door gestuurd. Dit betekend dus nog maar een kwart van het vermogen op 42Hz!!! Dit is op 100Hz de helft van het vermogen! Je bass word dus minder!!! Ik heb dit berekend voor een ingangsweerstand van 3k8, en een input cap van 1uF.

Een betere oplossing zou naar mijn idee het verhogen van de feedback weerstand zijn. Of dat wat nu al gebeurd, maar dan met een grotere input cap.

Overigens, volgens mij kun je een laag doorlaat filter op de pcb maken door een condensator over de feedback weerstand te plaatsen.
Yup, dit is eerder naar voren gekomen. Ik had al zo'n vermoeden dat dit het probleem zou zijn. Ik heb toen ook wat tijd in gestoken en het bleek na navraag niet uit te maken voor type versterker. Ik ga even terug zoeken of ik nog ergens kan vinden hoe dat ook alweer zat.

Over 5 werkdagen verwacht ik weer meer TA2024s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

TBTL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:51:
[...]

Als je versterker inderdaad clipt zal de mod geen zin hebben. De mod houdt alleen in dat je met een zwakker ingangssignaal de versterker volledig kan uitsturen. Maar jij kan dat met je mobiel blijkbaar nu al. Het vermogen dat de versterker aan de luidsprekers kan leveren blijft gelijk.
Hoeft niet. Als het uitgangssignaal van je telefoon clipt en de versterker het geclipte dus versterkt, zou hij bij hogere versterking een lager inputsignaal nodig hebben en dus harder kunnen zonder te clippen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Yup, dit is eerder naar voren gekomen. Ik had al zo'n vermoeden dat dit het probleem zou zijn. Ik heb toen ook wat tijd in gestoken en het bleek na navraag niet uit te maken voor type versterker. Ik ga even terug zoeken of ik nog ergens kan vinden hoe dat ook alweer zat.

Over 5 werkdagen verwacht ik weer meer TA2024s
Ik heb nog wat meer gerekend, zonder mod ben je pas de helft van het vermogen kwijt bij 19Hz, dit is dus geen probleem. Om dit te behalen met de mod ben je een input cap van 5,2uF nodig... das niet grappig :P

Om de mod te doen en toch de lage frequentie te kunnen halen zou je de feedback weerstand kunnen vervangen door een 100k weerstand.

Om een 150Hz laagdoorlaat filter te maken, in de orginele ta2024, zou je een condensator van 53nF kunnen nemen, dan is dus de helft van het signaal over.

Heb je er nog wel 2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:19:
[...]

Ik heb nog wat meer gerekend, zonder mod ben je pas de helft van het vermogen kwijt bij 19Hz, dit is dus geen probleem. Om dit te behalen met de mod ben je een input cap van 5,2uF nodig... das niet grappig :P

Om de mod te doen en toch de lage frequentie te kunnen halen zou je de feedback weerstand kunnen vervangen door een 100k weerstand.

Om een 150Hz laagdoorlaat filter te maken, in de orginele ta2024, zou je een condensator van 53nF kunnen nemen, dan is dus de helft van het signaal over.

Yep...:P. Dan moet ik wel mijn best doen om ze nog optijd op de post te doen. Ik kan ze met briefpost verzenden, dan heb ik tot 7u de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:32:
[...]

Yep...:P. Dan moet ik wel mijn best doen om ze nog optijd op de post te doen. Ik kan ze met briefpost verzenden, dan heb ik tot 7u de tijd.
Dat zou super zijn!! Zou je dat voor me willen doen? :D Dan bestel ik ze meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:35:
[...]

Dat zou super zijn!! Zou je dat voor me willen doen? :D Dan bestel ik ze meteen!
Prima, ik ga mijn best doen. Maar zoals ik al zei, desnoods rij ik even langs de brievenbus bij PostNL waar je tot 7u terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 22:11
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:19:
[...]

Is dit ook de reden van al de kleinere mods door Elmow op het Sure-electronics bordje? (http://samenkopen.net/act...64/222576/1658878#1658878) Hier zijn ook de input caps vervangen. Ik dacht dat toendertijd werd gezegd dat het niet al te veel negatieve invloed had als je het niet deed. Vandaar dat er in die post ook onder staat dat je alleen wat weerstanden weg kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het lijkt erop dat elmoow daar vooral wat verbeteringen aan de componenten heeft aangebracht. Betere input caps, betere inductors, en wat elco's op de voedingslijn. Verder wat overbodige weerstanden weg.

Zodra ik weer wat TA2024's op voorraad heb zal ik eens wat verschillende mods toepassen en deze met elkaar vergelijken. Ben benieuwd hoeveel invloed de weerstandsmod in de praktijk heeft bij lage tonen. Het is natuurlijk wel zo dat 42Hz beneden het niveau ligt van wat onze speakers kunnen weergeven.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 24-05-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:56:
Het lijkt erop dat elmoow daar vooral wat verbeteringen aan de componenten heeft aangebracht. Betere input caps, betere inductors, en wat elco's op de voedingslijn. Verder wat overbodige weerstanden weg.

Zodra ik weer wat TA2024's op voorraad heb zal ik eens wat verschillende mods toepassen en deze met elkaar vergelijken. Ben benieuwd hoeveel invloed de weerstandsmod in de praktijk heeft bij lage tonen. Het is natuurlijk wel zo dat 42Hz beneden het niveau ligt van wat onze speakers kunnen weergeven.
Die 42Hz is alleen de helft van het signaal heh, dat is in het vermogen dus ook maar 1/4e. Je bent al de helft van het vermogen kwijt bij 100Hz. En in mijn geval is dat toch best zuur.. Ik gebruik in m'n nieuwste kistje een subwoofer die een -3dB van 45Hz heeft, met basreflex enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Die 42Hz is alleen de helft van het signaal heh, dat is in het vermogen dus ook maar 1/4e. Je bent al de helft van het vermogen kwijt bij 100Hz. En in mijn geval is dat toch best zuur.. Ik gebruik in m'n nieuwste kistje een subwoofer die een -3dB van 45Hz heeft, met basreflex enzo..
Hm, true... Ik ga ermee experimenteren!

[ Voor 30% gewijzigd door wesleytjuh op 24-05-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Krentenbol schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Hoeft niet. Als het uitgangssignaal van je telefoon clipt en de versterker het geclipte dus versterkt, zou hij bij hogere versterking een lager inputsignaal nodig hebben en dus harder kunnen zonder te clippen.
Voor de duidelijkheid mijn ta2024 is al modded met 10k weerstanden.
sorry voor de onduidelijkheid, mijn fout.
Maar zou het helpen om een 4700µf elco te plaatsen of iets anders te doen.
Want eerst komen er rare geluiden door je muziek en als je hem dan nog harder zet gaat hij pas clippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
heef iemand hier toevallig met de site carhifitwente.nl?
heeft iemand misschien nog een condensator van 1F ofzo liggen waar die vanaf wil? :)

[ Voor 43% gewijzigd door freakk op 24-05-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
freakk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:11:
heef iemand hier toevallig met de site carhifitwente.nl?
heeft iemand misschien nog een condensator van 1F ofzo liggen waar die vanaf wil? :)
1F condesator, waar wil je die voor gebuiken een ta2024 :P
zo'n ding is wel aardig groot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
wolter. schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:25:
[...]

1F condesator, waar wil je die voor gebuiken een ta2024 :P
zo'n ding is wel aardig groot toch?
Nee niet voor een ta2024 haha lijkt me niet echt nodig voor een ta2024 he
Ik heb hem nodig op een crunch mxb4200i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
freakk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:33:
[...]

Nee niet voor een ta2024 haha lijkt me niet echt nodig voor een ta2024 he
Ik heb hem nodig op een crunch mxb4200i
oke, marktplaats al gecheckt.
Staan soms wel mooie condensators op te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ebay heeft er vast wel genoeg ;)
En misschien conrad.nl?
voor welk voltage wil je het gebruiken?

[ Voor 52% gewijzigd door thijsco19 op 24-05-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
ja al gekeken maar niet echt iets wat hier dicht in de buurt is dus denk misschien heeft iemand hier er nog wel een over ;)

maar inderdaad ook maar even op ebay kijken of daar wat interessants tussen staat.
Oah conrad is ook nog een goed idee even kijken wat die hebben.
Gewoon op een 12V accu

[ Voor 17% gewijzigd door freakk op 24-05-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:46:
ja al gekeken maar niet echt iets wat hier dicht in de buurt is dus denk misschien heeft iemand hier er nog wel een over ;)

maar inderdaad ook maar even op ebay kijken of daar wat interessants tussen staat.
Oah conrad is ook nog een goed idee even kijken wat die hebben.
Gewoon op een 12V accu
Je kunt natuurlijk ook een lading normale elco's parallel zetten. Ik weet niet wat zo'n 1uF mag kosten, maar waarschijnlijk heb je daar een hoop losse elco's voor ;). Is nog beter ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
als ik zo'n powercap wil kopen zit je voor de het goedkoopste al op zo'n €30 dus ik weet niet wat het zou kosten om normale elco's te pakken voor een vermogen van 1F

Trouwens jij zegt 1uF dat is niet genoeg he :P
1F is 1000000uF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Carneoleon schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Gelukkig is het iets minder erg, op 42Hz zit je op -3dB wat 0,71 van de spanning en 0,5 van het vermogen is. Maar je mist inderdaad dan wel een deel van de bas.

Als je een equalizer op je mp3-speler hebt kan je deze verzwakking weer (min of meer) ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
freakk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:57:
als ik zo'n powercap wil kopen zit je voor de het goedkoopste al op zo'n €30 dus ik weet niet wat het zou kosten om normale elco's te pakken voor een vermogen van 1F

Trouwens jij zegt 1uF dat is niet genoeg he :P
1F is 1000000uF
Ehm, natuurlijk. Ik gebruik de term uF zovaak dat ik hem hier weer gebruikte. 2200-4700uF is nog relatief betaal baar. Uit china als je kan wachten zeker, dan betaal je zo'n 10 cent voor 2200uF. Voor 30 euro heb je er dus 300 excl verzendkosten. Dat is 0.66F en ruim voldoende! Sterker nog, met 0.1F zit je waarschijnlijk al ruim genoeg. Daarbij komt dat alles parallel staat en de vervangende weerstand dus gigantisch klein is, wat de werking ten goede komt. :).

Haal je de boel in nederland heb je wat minder elco's voor die prijs, maar zeker nog genoeg capaciteit. En ben je nu een tweaker of niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
wesleytjuh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:24:
[...]

Ehm, natuurlijk. Ik gebruik de term uF zovaak dat ik hem hier weer gebruikte. 2200-4700uF is nog relatief betaal baar. Uit china als je kan wachten zeker, dan betaal je zo'n 10 cent voor 2200uF. Voor 30 euro heb je er dus 300 excl verzendkosten. Dat is 0.66F en ruim voldoende! Sterker nog, met 0.1F zit je waarschijnlijk al ruim genoeg. Daarbij komt dat alles parallel staat en de vervangende weerstand dus gigantisch klein is, wat de werking ten goede komt. :).

Haal je de boel in nederland heb je wat minder elco's voor die prijs, maar zeker nog genoeg capaciteit. En ben je nu een tweaker of niet ;).
haha kan gebeuren denk wijs je er even op ;)

Ja ik ben nu wel heel erg aan het twijfelen wat ik zal doen
Ik denk dat ik eerst maar eens test of het goed te doen is zonder condensator is dit niet zo moet ik het toch maar zelf gaan maken he.

Had je nog kans gehad om naar die subs te kijken trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Ik vraag me wel eens af wat nou meer volume geeft gewoon 4ohm speakers een ta2024 of 2 speakers van 4ohm per kanaal, dus met een weerstand van 8ohm.
Met het dubbele aan speakers heb je dus een winst van 3db, maar er gaat wel weer volume verloren door meer weerstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Die 3dB is de maximale winst, die heb je alleen bij lage tonen (als de speakers < 1/4e van de golflengte van elkaar af zitten). Met deze winst hef je precies op dat het vermogen halveert vanwege de dubbele zo hoge impedantie.

Als je 4 speakers in een krat stopt i.p.v. 2, ziet elke speaker een kleinere ruimte, daardoor krijg je minder bas.

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 24-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
TBTL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:29:
Die 3dB is de maximale winst, die heb je alleen bij lage tonen (als de speakers < 1/4e van de golflengte van elkaar af zitten). Met deze winst hef je precies op dat het vermogen halveert vanwege de dubbele zo hoge impedantie.

Als je 4 speakers in een krat stopt i.p.v. 2, ziet elke speaker een kleinere ruimte, daardoor krijg je minder bas.
Dus: dubbele kist met 4 speakers geeft hetzelfde als enkele met twee? Op de lage tonen dan in ieder geval

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
TBTL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:29:

Het lijkt mij juist dat je meer bas krijgt omdat er dubbel zo veel luchtverplaatsing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
wolter. schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Het lijkt mij juist dat je meer bas krijgt omdat er dubbel zo veel luchtverplaatsing is.
hier heb je ongelijk in, door meer speakers in 1 kist te stoppen zal de Q(dempingsfactor) stijgen, de meest ideale waarde qua geluid is 0,707. echter hoe hoger je Q waarde hoe "boemeriger" de bass gaat klinken en hoe lager hoe verder de bass doorloopt echter kakt het rendement snel in dit is wel heel kort door de bocht aangezien het ook nog invloed heeft op je groud delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:03:
[...]

d:)b Erg mooi! Heel netjes en strak gemaakt.
Hoelang gaat hij ongeveer mee? En wat voor versterkers heb jij erin zitten?
Heb ze gisteren pas is een keer getest tijdens me examenweek even lekker aan het water zitten.
Heb ze 3-5 uur aangehad op half volume en de accu was nog boven de 12,4V

Gewoon de TA2024 2x15 watt. Voor de volgende ga ik denk de 2x100 wat versie nemen op 24V.
Een houten kist met een dubbele wand waar alle bedrading inzit zodat ik tenminste 1 open ruimte in heb met noppeschuim waar eventueel nog wat spullen inkunnen die mee worden genomen naar het strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
TBTL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:22:
[...]
Gelukkig is het iets minder erg, op 42Hz zit je op -3dB wat 0,71 van de spanning en 0,5 van het vermogen is. Maar je mist inderdaad dan wel een deel van de bas.

Als je een equalizer op je mp3-speler hebt kan je deze verzwakking weer (min of meer) ongedaan maken.
Ik ben bang dat je op 42Hz dan op 0,5 van de spanning zit en 0,25 van het vermogen, reken maar na.
Bij 100Hz zit je volgens mij inderdaad op 0,71 van de spanning en 0,5 van het vermogen.

Ik faal, wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

:(

Ik heb een TA2024 en die heb ik afgelopen week gemod.
Alles keurig aangesloten en alle verbindingen voorzien van krimpkous. Alles deed het perfect.
Totdat ik vanmorgen weer kwam van school, verse accu eraan gehangen (12,9 volt) en ineens deed de ta2024 niks meer? Geen brom of wat dan ook/.
Normaal als ik hem rechtstreeks aan de accu hing zag je een vonkje bij het aansluiten Ook die zie ik niet meer.

Wat is er kapot en moet vervangen worden/??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Webstarr schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:18:
:(

Ik heb een TA2024 en die heb ik afgelopen week gemod.
Alles keurig aangesloten en alle verbindingen voorzien van krimpkous. Alles deed het perfect.
Totdat ik vanmorgen weer kwam van school, verse accu eraan gehangen (12,9 volt) en ineens deed de ta2024 niks meer? Geen brom of wat dan ook/.
Normaal als ik hem rechtstreeks aan de accu hing zag je een vonkje bij het aansluiten Ook die zie ik niet meer.

Wat is er kapot en moet vervangen worden/??
Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je 100% zeker de + en - niet omgedraaid? Verder, dubbelcheck alle verbindingen nog even. Als hij echt stuk blijkt te zijn, en er geen losse soldeerverbindingen zijn ben ik bang dat het een nieuwe wordt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

100% zeker dat het niet de plus en de min waren, aangezien hij het vanmorgen nog gewoon deed.
Alles dubbel gecheckt maar nogsteeds doet die het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Webstarr schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:41:
100% zeker dat het niet de plus en de min waren, aangezien hij het vanmorgen nog gewoon deed.
Alles dubbel gecheckt maar nogsteeds doet die het niet :(
Schiet anders eens een foto van de mod?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink