Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:56:
Beetje ruimte dat verdwenen is? Bij elke keer flashen verdwijnt er bij mij 2GB. De enige oplossing tot nu toe is de sd-kaart formatteren en daarna de data terugzetten. Anyways, ARHD is met versie 6.0 voorzien van de nieuwe ota, maar had ook al een 5.2-versie met deze versie. Ik ga deze zo maar flashen, zodra ik een repacked bricked-kernel v0.3 kan vinden.
Oke, dat is wel tikkeltje erger dan verwacht.

@algemeen: Ik heb trouwens nog gezocht op de FP naar de nieuwsbericht waar ik over had, ik heb het helaas niet kunnen vinden. Zou het nog eens willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik vind het toch wel aardig qua wijzigingen:

- New HBOOT: 0.95, New Radio: 1.1204.105.14, Kernel version: 2.6.39.4-gc9932b1
- A german site (android-hilfe.de) is claiming any screen flickering should resolve itself within two weeks of using this update, apparently some voltage values were changed in the update. They report you're able to speed up this process by manually setting brightness to 100%.
- Some are reporting much less screen flickering right after installing the update
- The SD card storage issue (disappearing empty disk space) appears resolved for some
- The bug that caused taiwanese text to be shown on the task management screen in the french locale has been resolved
- Wifi issues (related to both signal strength and wifi seemingly disabling itself) a lot of us are suffering by have unfortunately not been resolved
- Battery reporting (or calibration) is reported to be affected by the update in some way or the other
- Multitasking improved; most apps, including the browser, now stay open after having been sent to background

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heeft ook iemand die verschillen daadwerkelijk opgemerkt? Want bij het browsen tussen de ervaringen op XDA vond ik niets, behalve wisselende berichten over schermflikkeringen. Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in de accu-calibratie. Die is echt waardeloos nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
RoD schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:25:
Heeft ook iemand die verschillen daadwerkelijk opgemerkt? Want bij het browsen tussen de ervaringen op XDA vond ik niets, behalve wisselende berichten over schermflikkeringen. Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in de accu-calibratie. Die is echt waardeloos nu.
Je hebt al vaker problemen en drains over je accu vermeld. Ook na verschillende updates en kernels. Ik heb hier totaal geen last van gehad. Misschien toch een slechte batterij ofzo? Of denk je dat het echt software gerelateerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

InxidiousX schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:28:
[...]

Je hebt al vaker problemen en drains over je accu vermeld. Ook na verschillende updates en kernels. Ik heb hier totaal geen last van gehad. Misschien toch een slechte batterij ofzo? Of denk je dat het echt software gerelateerd is?
Nee, want hier en daar is het wel goed geweest. Alleen bij de minste of geringste verandering gaat ie slurpen. Het kan dus wel goed zijn, alleen het is erg instabiel. Ik zoek nog steeds naar de ideale combinatie. Vooralsnog gaat het met ARHD 5.1 en bricked v.0.3 aardig: ongeveer 1% drain per uur. Teveel, maar minder dan de 26 procent op stock ;)

Overigens staat dit los van de indicator: die springt bijvoorbeeld zomaar van 98 procent naar 90 procent. Daar doelde ik op. Het zou fijn zijn als die update ervoor zorgt dat de battery reporting in ieder geval accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
RoD schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:33:
[...]

Nee, want hier en daar is het wel goed geweest. Alleen bij de minste of geringste verandering gaat ie slurpen. Het kan dus wel goed zijn, alleen het is erg instabiel. Ik zoek nog steeds naar de ideale combinatie. Vooralsnog gaat het met ARHD 5.1 en bricked v.0.3 aardig: ongeveer 1% drain per uur. Teveel, maar minder dan de 26 procent op stock ;)

Overigens staat dit los van de indicator: die springt bijvoorbeeld zomaar van 98 procent naar 90 procent. Daar doelde ik op. Het zou fijn zijn als die update ervoor zorgt dat de battery reporting in ieder geval accuraat is.
Juist, ja met de Pokemon rom is het me nog niet opgevallen dat de reporting niet klopte. Met Leedroid (een van de eerdere versies) was dit wel. Ik doe wel trouw bij elke clean install een battery stats wipe, al was het maar voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

InxidiousX schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:35:
[...]

Juist, ja met de Pokemon rom is het me nog niet opgevallen dat de reporting niet klopte. Met Leedroid (een van de eerdere versies) was dit wel. Ik doe wel trouw bij elke clean install een battery stats wipe, al was het maar voor de zekerheid.
Dat doe ik ook, maar dit heeft vooralsnog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Zo vandaag toch besloten om te rooten, omdat ik vond dat er teveel apps opstond waar ik toch niks mee deed en dit vrij veel energie slurpte. Ja die disable functie kende ik maar dat is meer pleisters plakken dan echt dingen oplossen. (en de helft kon als nog niet uitgezet worden.) Nu heb ik gewoon stockrom met root, krijg ik nu ook gewoon mijn ota updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

Naar aanleiding van mijn onzekerheid een paar posts terug over het wel of niet mogen rooten van de HTC One X indien je hem via de Hi Toestellease hebt verkregen heb ik zojuist een topic geopend.
Wellicht handig voor alle Tweakers hier die tevens hun toestel op dezelfde manier hebben verkregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik wil eigenlijk weer van mijn root af. Toestel werkt nog snel zat op stock + batterij werkt lang zat van avond tot avond. Ik wacht toch nog eventjes op de echte AOSP roms, daar ben ik de grootste fan van.

Enfin, ik weet dat ik sowieso terug moet naar m'n nandroid backup maar dan? Ik kom van een 1.29 base. Als ik dan m'n bootloader weer lock, en dan de ruu run van 1.26 uit de OP, gaat dat dan goed? Gaan deze twee versie nummers samen? En die RUU laten lopen, moet dat met telefoon in fastboot modus?
*edit* de RUU van deze pagina en dan de europe 1.26 naar binnen getrokken

Of moet ik anders 1.29 stock recovery er op flashen, bootloader locken en dan via recovery factory reset doen? Uiteraard eerst m'n nandroid backup terugzetten nadat ik m'n bootloader had unlocked

*edit* oke, ik wil nog steeds de info maar ik geef ARHD 6.0 dan nog maar een kans, en dan de light mod die sense vervangt met APEX launcher, hehe

[ Voor 7% gewijzigd door Mu.siQ op 16-05-2012 23:17 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Mu.siQ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:11:
*edit* oke, ik wil nog steeds de info maar ik geef ARHD 6.0 dan nog maar een kans, en dan de light mod die sense vervangt met APEX launcher, hehe
Heb deze er nu ook op staan inderdaad geniaal die clean mod, heb de variant met sense behouden maar toestel is echt smooth en dikke aanrader (vind het wel wat toevoegen tegen over stockrom) Batterij ziet er stuk beter uit (of het werkelijk zo is gaan we vandaag wel bekijken) En vooral clean zonder dat je zelf alles handmatig moet weg gooien via Titanium Backup, moest nu alleen nog twitter er uitgooien, had ook anders gekund via de rom cleaner, maar zag er voor dat moment uit als teveel werk :>

trouwens bij het installeren van de rom raakte ik hier in de war:
You need:
HTC One X unlocked with htcdev.com (S-ON) or S-OFF (coming soon)
ClockworkMod Recovery or 4EXT Touch Recovery (coming soon)
Firmware package from here
Wat bedoelen ze nu met dat laatste?
Ik heb dit niet gedaan, maar de rom loopt prima. (is het aan te raden om alsnog te doen? heeft het nut?)

Heb dus alleen de 3 downloads gedaan onder het kopje download.

[ Voor 26% gewijzigd door Practics op 17-05-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Firmware package heb je niet nodig. Snap ook niet waarom dat er nog steeds zo bijstaat, komen steeds vragen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Heb nu 2 cores uitgeschakeld met CoreControl, en met CPU Master Pro max clock op 1000MHz Min clock op 102MHz (minder wil niet) Die clocks lijken niet al te stabiel hij is er niet helemaal strikt met na leven ervan. Denk dat ik hem er dan ook maar weer vanaf gooi.(of dusdanig niet gebruiken tot een update) Iemand een progje welke wel 100% werkt op de one X of is het nog gewoon te vroeg voor zulke dingen?
Edit:(SetCPU lijkt het iets beter te doen,maar nog niet perfect, hij gooit in iedergeval niet steeds de clocks door elkaar)

Daarnaast valt me op dat de telefoon nog gewoon lekker smooth is met maar 2 cores. (af en toe schakelt die zelf de 2de core ook nog uit) Telefoon blijft smooth hier tot dat je onder de 880MHz clock instelt dan ga je het merken als je apps opent en games speelt dat je wat tekort komt.

Kwa energie ziet het er goed uit toestel weet niet hoe vaak opnieuw opgestart, en al met al toch redelijke screen on tijd van 1,5 tot 2,5 uur met nog 60% te gaan.(wel iri dat die steeds je batterij stats wist als je opnieuw opstart, kun je dat veranderen?)

Misschien voor de start post nog een leuke link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439
Noob proof volgens XDA jammer dat ik het een dag te laat zag :P

[ Voor 13% gewijzigd door Practics op 17-05-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand CM9 al draaiend op de One X? Is deze al een beetje stabiel ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
DennusB schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:15:
Iemand CM9 al draaiend op de One X? Is deze al een beetje stabiel ? :)
Wil hem zo wel even voor je proberen, als je geduld hebt tot morgen zodat ik kan testen of die beetje stabiel is.
ARHD 6.0 is niet stabiel hier, plots geeft die na een reboot telkens de melding wallpaper gestopt en sense lijkt naar zijn grootje. :X

Je kunt natuurlijk ook voor ARHD 6.0 gaan met de rom cleaner die sense er voor je uit haalt. Op sense na lijkt die stabiel.

[ Voor 12% gewijzigd door Practics op 17-05-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Practics schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:33:
[...]

Wil hem zo wel even voor je proberen, als je geduld hebt tot morgen zodat ik kan testen of die beetje stabiel is.
Als je dat zou willen doen graag! Ben erg benieuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
DennusB schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:40:
[...]

Als je dat zou willen doen graag! Ben erg benieuwd >:)
Als ik het forum zo door lees zitter en wel een aantal bugs in, en is het nog lang geen stabiele versie.
Sorry maar ik pass er voor, zit nu met een telefoon die niet meer wil opladen zo lijkt het :+
met 12% aan de lader gegooid telefoon uit gezet (omdat die crashende sense batterij leeg trekt als een gek) net starte ik na een half uur even op om te kijken hoeveel baterij er ondertussen was geeft die grappen maker 2% aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weet iemand of je het flashen van de boot.img bij het installeren van een nieuwe rom achterwege kunt laten als je toch zelf al een custom kernel gaat flashen? Ik wil ARHD 6 installeren met Faux-kernel. Nu kan ik natuurlijk wel eerst netjes de rom + bijbehorende kernel/ramdisk installeren, maar volgens mij moet het ook gewoon zonder kunnen, als ik daarna de Faux-kernel flash, toch?

Vroeg ik me zo even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:11:
Weet iemand of je het flashen van de boot.img bij het installeren van een nieuwe rom achterwege kunt laten als je toch zelf al een custom kernel gaat flashen? Ik wil ARHD 6 installeren met Faux-kernel. Nu kan ik natuurlijk wel eerst netjes de rom + bijbehorende kernel/ramdisk installeren, maar volgens mij moet het ook gewoon zonder kunnen, als ik daarna de Faux-kernel flash, toch?

Vroeg ik me zo even af :)
Volgens mij word er aangegeven dit te flashen voor dat je de rom flasht.
S-ON devices can't flash boot.img in recovery, so you need to flash it manually before flashing ROM
Dus je kunt proberen een om eerst die Faux-kernel flash te doen en daarna ARHD. Goed met een degelijke backup heb je weinig te verliezen lijkt me?

Maar goed dan kom je op een punt waarvan je jezelf moet afvragen is het nuttig om me zelf 1 min tijd te besparen op een toestel a 500 euro :D . Zou het dus lekker volgens het boekje doen, weet je in ieder geval dat het gaat werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Practics op 18-05-2012 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
IVM de post hierboven : Kan je eigenlijk al S-OFF krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

DennusB schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:19:
IVM de post hierboven : Kan je eigenlijk al S-OFF krijgen?
Nee, nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Helaas ziet het er ook niet naar uit dat het binnenkort gaat komen:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1604300&page=65

De "Rooting" ontwikkelingen waar CLB het in zijn review over heeft staan ook stil :(

Ik begin de kleine irritaties van Sense steeds vervelender te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Joolee op 18-05-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Practics schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:58:
[...]

Volgens mij word er aangegeven dit te flashen voor dat je de rom flasht.

[...]

Dus je kunt proberen een om eerst die Faux-kernel flash te doen en daarna ARHD. Goed met een degelijke backup heb je weinig te verliezen lijkt me?

Maar goed dan kom je op een punt waarvan je jezelf moet afvragen is het nuttig om me zelf 1 min tijd te besparen op een toestel a 500 euro :D . Zou het dus lekker volgens het boekje doen, weet je in ieder geval dat het gaat werken.
De boot.img flashen nadat je de rom hebt geïnstalleerd kan ook. Zo doe ik het altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:48:
[...]

De boot.img flashen nadat je de rom hebt geïnstalleerd kan ook. Zo doe ik het altijd :)
Het is toch wel tijd dat ze die boot.img handleidingen is keer goed en duidelijk neer zetten. Oke bij de ARHD valt het mee dat hebben ze wel mooi standaard gemaakt met goede handleiding. Voorbeeld:
1. Turn OFF the device

2. Turn ON the device in bootloader mode (hold power + vol down)

3. Enter fastboot mode using navigation keys

4. Connect the device to PC via USB cable

5. If you are running Windows OS then double click on 'install-boot-windows.bat'. If you are running Linux or Mac OS then select 'install-superboot-linux.sh' or 'install-superboot-mac.sh'

6. Done, now enter recovery and flash Android Revolution HD ROM
Volgens mij had ik alleen hier dat ik de zip niet moest uitpakken dat ging mis.

Maar die andere losse kernels handleidingen zijn echt om te huilen.
Installation Instructions:

Here's a step by step instruction to install this kernel:

1. download the file below (via phone directly or to a PC)
2. copy the downloaded zip file to /sdcard/download/
3. extract boot.img from the zip file to a location of your choice ON YOUR PC
4. open up a command window (Windows) or shell terminal (Linux/Mac)
5. type "adb reboot bootloader"
6. connect USB cable to the phone
7. type "fastboot flash boot boot.img"
8. Once fastboot flash is completed, disconnect the USB cable
9. Select hboot using volume buttons on the phone
10. Select recovery
11. go to /sdcard/download and select the downloaded zip file and let it run its script.
12. Once the script is done, select "reboot system now"
Hoe kun je nou nummer 5 uitvoeren als je telefoon nog niet gekoppeld is aan je pc? (nummering staat fout in topic heb zie hier als voorbeeld wel van 1 t/m 12 laten lopen) Nummer 7 wil ook niet als je niet in de juiste map zit dus je zult toch cd C:\\*vul hier path in waar je boot img staat* moeten doen. Nummer 6 is dan ook weer niet volledig je zult toch echt in Fastboot moeten zitten, als je usb aankoppelt.

Nou ben ik een leek op dit gebied, maar er zitten teveel fouten/onduidelijk heden in dat ik denk moet ik hier nog aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, zo moeilijk is het niet. Je moet 1x een zip-bestand flashen in recovery en dan het bijbehorende boot.img-bestand via fastboot. Tip: download de boot.img-tool van ARHD. Dat script flasht de boel automatisch (als je tenminste je telefoon in fastboot hebt staan), en kan je ook gewoon voor andere boot.img-bestanden gebruiken, bijvoorbeeld als je een andere kernel wil installeren.

Bij het installeren van ARHD 6 heb ik het zo gedaan:
-Superwipe
-AHRD 6 vanuit recovery installeren
-Kernelmodules voor Faux installeren
-boot.img van Faux installeren.

Daarna eerste keer laten booten en dan alle tweaks en mods herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:34:
Mwa, zo moeilijk is het niet. Je moet 1x een zip-bestand flashen in recovery en dan het bijbehorende boot.img-bestand via fastboot. Tip: download de boot.img-tool van ARHD. Dat script flasht de boel automatisch (als je tenminste je telefoon in fastboot hebt staan), en kan je ook gewoon voor andere boot.img-bestanden gebruiken, bijvoorbeeld als je een andere kernel wil installeren.

Bij het installeren van ARHD 6 heb ik het zo gedaan:
-Superwipe
-AHRD 6 vanuit recovery installeren
-Kernelmodules voor Faux installeren
-boot.img van Faux installeren.

Daarna eerste keer laten booten en dan alle tweaks en mods herinstalleren.
Danku danku, zat zelf ook al te denken inderdaad om boot.img van dat bestand te vervangen :D Durfde het alleen niet zo goed aan. Maar dan ga ik het zo doen.

Alles ging goed op die manier, nogmaals bedankt. Echter heb ik nog 1 vraagje hoe kun je nu zien of het gelukt is. Kernel-versie 2.6.39.4-gc9932b1 root@ABM053 #1 SMP PREEMPT geeft die aan, is dat nou die faux123 kernel?

[ Voor 10% gewijzigd door Practics op 19-05-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij mij staat er wat anders. Weet je zeker dat je zowel de modules als de juiste boot.img hebt geflasht?

Overigens merk ik dat ARHD 6 nog steeds geen juiste accu-indicator heeft. Heb het toestel nu al 4,5 uur van de lader af, en er is nog geen procent af gegaan. Zal zo wel weer in een klap een aantal procenten achteruit gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:11:
Bij mij staat er wat anders. Weet je zeker dat je zowel de modules als de juiste boot.img hebt geflasht?

Overigens merk ik dat ARHD 6 nog steeds geen juiste accu-indicator heeft. Heb het toestel nu al 4,5 uur van de lader af, en er is nog geen procent af gegaan. Zal zo wel weer in een klap een aantal procenten achteruit gaan :/
Jep eerst boot.img geflasht via fastboot daarna in recovery het bestandje geflasht.
Bij alle bij gaf die aan dat het gelukt was.

Bij mij in ARHD6 geen last van accu lijkt redelijk goed te zijn.

Edit: Ik dacht dus aah doe ik het wel handmatig, daar kwam ik wel een probleem tegen in CDM geeft nu errors als adb word niet herkent als opdracht, programma of batch bestand. Lijkt er dus op dat die mijn hele telefoon kwijt is. :X Zucht word toch echt tijd voor s off van plaats dit gemartel.

[ Voor 19% gewijzigd door Practics op 19-05-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, als het allemaal goed lijkt, laat die kernel dan lekker zitten. Zoveel voegen ze ook weer niet toe. Ik flash ze alleen omdat mijn accu brak is. Overigens heb ik met Faux, ondanks de haperende indicator, nu wel de beste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:11:
Nouja, als het allemaal goed lijkt, laat die kernel dan lekker zitten. Zoveel voegen ze ook weer niet toe. Ik flash ze alleen omdat mijn accu brak is. Overigens heb ik met Faux, ondanks de haperende indicator, nu wel de beste ervaringen.
Heb het toch werkend gekregen vraag me niet hoe. Ik wou het juist omdat met deze kernel je wel je max clocks kon instellen. Heb nu dus 2 cores uit en max clock op 880MHz staan. Dat moet mijn gebruiks tijd omhoog schroeven denk ik zo. Nu alleen nog voltage omlaag schroeven. >:)

Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/23kbtee.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/2u5zuvt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt niet eens de 3-dot remover geïnstalleerd? :o Anyways, ik ben wel benieuwd naar je accuresultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:23:
Je hebt niet eens de 3-dot remover geïnstalleerd? :o Anyways, ik ben wel benieuwd naar je accuresultaten :)
Nee zover was ik nog niet gekomen, omdat ik het bovenstaande werkend wou hebben.
Maar dit werkt ook nog maar half deed net me scherm uit na 5 min scherm weer aan clocks weer naar standaard cpu's niet meer uitgeschakeld, betrapte juice defender er wel op dat deze "plots" anders stond kwa setting (apps werden gekilled en dat lijkt funest te zijn voor de clock instelling en core's in en uit schakelen) die weer terug zet zo maar rebooten kijken of het nu wel goed gaat

Ben toch van setcpu en antutu cpu master pro afgestapt beide kunnen hun laagste clock niet onthouden gaan steeds automatisch terug naar 51MHz welke de one x niet ondersteunt. Daarbij heeft no frills cpu control een optie deep sleep, cpu mag dan zelf zijn clocks bepalen. Daarbij kan deze app wel terug naar de 102MHz clock waar de andere 2 op 340MHz blijven steken. Nu zie ik ook dat die af en toe maar op 1 core draait.

Kortom 3 dot remover er over heen en morgen eens een dagje niet klooten en kijken wat de batterij tijden zijn.
(wat ik nu zo zag zou ik 5 uur screen on kunnen hebben met minstens de helft daarvan de game fruitninja. Echter zou mijn batterij dan van 100% tot 0% precies moeten kloppen. En dus nergens sneller moeten droppen kwa percentage.)

[ Voor 36% gewijzigd door Practics op 19-05-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Team PkMn - Charmandar Rom v4.0.0 is nu aan het uploaden. Dit wordt echt een vette rom.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Heeft er nog iemand last van dat wanneer je bij instellingen > Apps kijkt, daar je apps extreem veel ruimte in nemen, ook na het verplaatsen naar telefoonopslag, is er nog steeds 1gb gebruikt. Terwijl ik echt niet zo veel (grote) apps heb geïnstalleerd.
Ik heb het idee dat dit door het terugzetten van de Apps met Titanium komt, ik zat eerst rond de 450 mb in gebruikt, na de laatste keer flashen was dit opeens meer dan 1gb. Titanium had geen van de apps gedeeltelijk naar telefoonopslag verplaatst, maar ook nadat ik dit handmatig had gedaan bleef ik zo belachelijk veel ruimte gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
_MB_ schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:11:
Team PkMn - Charmandar Rom v4.0.0 is nu aan het uploaden. Dit wordt echt een vette rom.
Heb hem geflasht. Ben beniewd! Was alleen vergeten in Aroma aan te vinken dat die al die Pokemon troep eruit moe halen. Schrok me verrot die Pikachu ineens begon te bleren! ;)

Maar goed, eens kijken hoe de die reageert, snel die is en hoe de accuduur is etc.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Topic start moet toch even aangepast worden, Recovery flashen stukje verwijst naar een oude recovery versie deze ondersteunt het nog niet om op te laden in recovery. Dit is inmiddels verholpen en kan je veel ellende besparen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:38:
Topic start moet toch even aangepast worden, Recovery flashen stukje verwijst naar een oude recovery versie deze ondersteunt het nog niet om op te laden in recovery. Dit is inmiddels verholpen en kan je veel ellende besparen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594819
Tnx. It's done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:11:
Heb je toevallig ook de franco R3 versie uitgeprobeerd? Ben wel benieuwt naar deze kernel. Las al wel dat juice defender niet echt meer nodig zou zijn. Waarbij ik nu ervaar met de custom kernels dat JuiceDefender toch al niet lekker meer loopt. Maar goed hij blijft nog steeds aangeven dat mijn batterij met 1,4 verbetert is.

Huidige ARHD 6.0 met de faux kernel geeft dit resultaat. (moet wel bij zeggen dat scherm helderheid op auto stond heb tijdje buiten in de zon gezeten.

Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/2wfqtec.jpgAfbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/2ciagb8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/102s6ev.jpgAfbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/a14yeo.jpg

Kortom in stand-by duidelijk de beste resultaten die ik tot nu toe heb gehad. In gebruik vind ik het tegen vallen met 2 cores uit, en max clock van 880MHz.

Dus denk dat ik op de franco R4 versie wacht en die installeer met schone ARHD 6.0 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne nog geen dag maar toch maar direct geroot en een custom rom erop gegooid hoewel ik toch eerst de stock nog even wou uitproberen maar het bleek dat ik een Duitse Vodafone gebrande versie had gekocht ( :( ) en ook de updates nogal achterliepen dus toen maar direct insertcoin erop gegooid. Ik heb me nog niet erg verdiept in de custom roms voor de HOX maar de insertcoin roms voor de desire waren altijd erg gelikt.

Wat ik nog niet zo begrijp is waarom je voor de HOX custom roms apart via fastboot boot.img moet flashen, wat is dat en waarom kan het niet gewoon in de rom?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:28:
Ik heb de mijne nog geen dag maar toch maar direct geroot en een custom rom erop gegooid hoewel ik toch eerst de stock nog even wou uitproberen maar het bleek dat ik een Duitse Vodafone gebrande versie had gekocht ( :( ) en ook de updates nogal achterliepen dus toen maar direct insertcoin erop gegooid. Ik heb me nog niet erg verdiept in de custom roms voor de HOX maar de insertcoin roms voor de desire waren altijd erg gelikt.

Wat ik nog niet zo begrijp is waarom je voor de HOX custom roms apart via fastboot boot.img moet flashen, wat is dat en waarom kan het niet gewoon in de rom?
Dit is al vermeld. Beetje eigen inzet wordt wel verwacht. Maar om je op weg te helpen.... S-on staat het niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:28:
Hoop niet je dag te verpesten door dit te zeggen maar, als je geen ota updates heb gehad tot de laatste versie word je radio niet bij gewerkt(tot de laatste versie). Je hebt nu dan wel de laatste software maar nog steeds een oude radio versie. :P

en nee hier valt op dit moment nog niks aan te doen, wachten op s-off

[ Voor 5% gewijzigd door Practics op 20-05-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de laaste radio versie, ik heb 1.1204.105.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:15:
Dat is wel de laatste versie, dan waren je duitse updates toch nog iets beter dan je dacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:15:
en in de bootloader?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hboot 0.94.0000
oh in de bootloader zegt íe 1.1204.103.14 voor de radio

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:27:
hboot 0.94.0000
oh in de bootloader zegt íe 1.1204.103.14 voor de radio
Jep dat is dus de oude versie. Had eigenlijk ook verwacht dat je in bootloader zou kijken. Maar was scherp opgemerkt van MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar welke wordt nou gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:36:
0.95

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde welke radio mijn telefoon gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:36:
Die in je Hboot. De versie die je ziet op je telefoon is gefaked betekent dus dat de software wel de nieuwste is maar de radio zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:38:
Ik bedoelde welke radio mijn telefoon gebruikt
Ja daar is denk nog niemand echt zeker van.

Het kan zijn dat de info in de bootloader gewoon niet geupdatet wordt, maar je wel gewoon de nieuwe versie hebt.

Het kan ook zijn dat de bootloader info correct is en alles echt niet geupdatet is.
Lastig te zeggen dus.

Daarom doe ik altijd een nandroid naar stock rom en stock recovery en installeer dan de OTA update. Dan weet ik zeker dat alles goed gaat. Maar dit is voor jou dan wat lastiger.

Zodra er S-off is zal alles wel gewoon goed gaan.
Misschien staat er op xda nog iets dat je kan doen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat het zo lastig is, s-off zal wel een tijd op zich laten wachten. Ik kan me van de desire herinneren dat ook met s-on wel radio, kernel en hboot geflasht konden worden en dat het bijna een jaar duurde voor s-off gerealiseerd was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal wie kan me helpen? ik heb paar vragen over root voor dat ik bootloader Clockwork Mod en Superuser ga gebrijken.

Ik ben nieuw met dit soort root voor telefoons.

Mijn vraag is als ik bootloader van locked naar unlocked open gooi is het mogenlijk om weer unlocked naar locked terug te zetten? zo ja is er een link waar ik terug kan zetten naar locked bootloader.

En hoe zit het met de garantie voorwaarden ? Als ik toch bootloader open gemaakt heb?
Clockwork Mod and Superuser gienstalleerd heb ?

Ik ben niet van plan om een costum rom te zetten blijf bij stockrom.

Ik heb alles gedaan bij bootloader cmd, ik heb ook de unlock code gekregen naar me mail. ik moest kiezen ja om te unlocken of nee verder gaan met locked bootloader. dus heb ik nee gedaan weer want ik twijfelde erg.

wie kan me helpen !!!! :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 03:05:
Hoi allemaal wie kan me helpen? ik heb paar vragen over root voor dat ik bootloader Clockwork Mod en Superuser ga gebrijken.

Mijn vraag is als ik bootloader van locked naar unlocked open gooi is het mogenlijk om weer unlocked naar locked terug te zetten? zo ja is er een link waar ik terug kan zetten naar locked bootloader.

En hoe zit het met de garantie voorwaarden ? Als ik toch bootloader open gemaakt heb?

Ik ben niet van plan om een costum rom te zetten blijf bij stockrom.

Ik heb alles gedaan bij bootloader cmd, ik heb ook de unlock code gekregen naar me mail. ik moest kiezen ja om te unlocken of nee verder gaan met locked bootloader. dus heb ik nee gedaan weer want ik twijfelde erg.

wie kan me helpen !!!! :) :D
Garantie word ingeperkt als je 1maal je bootloader unlockt, deze kun je relocken met een simpel command (kan 1 2 3 niet vinden, maar is wel op xda te vinden.)

Daarnaast stock gaat niet werken als je 1 maal root hebt, deze gaat errors geven omdat je bootloader ge-unlocked is. Dat was ik namelijk zelf ook van plan maar naar een paar uur ging hem dat toch niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Daarnaast stock gaat niet werken als je 1 maal root hebt, deze gaat errors geven omdat je bootloader ge-unlocked is. Dat was ik namelijk zelf ook van plan maar naar een paar uur ging hem dat toch niet worden.
Stock gaat niet werken?? Zoals ik het nu lees klopt het niet wat je typt. Ik heb zelf de stock ROM draaien. Deze heb ik geroot ivm adaway en Titanium backup enz en dit werkt perfect. Daarnaast een odexed versie voor de 3dot fix geinstalleerd.

Errors in je stock ROM hebben niets te maken met je bootloader, zowel gelocked als unlocked. Je kan zelfs je stock recovery terugflashen nadat je root verkregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX

Zoals practics al aangaf kan je je bootloader re-locken
code:
1
 fastboot oem lock
Dit is nuttig als je je telefoon op wil sturen voor hardware garantie of een RUU wil flashen. Over garantie termen is nog niet veel duidelijkheid. HTC zegt dat de garantie vervalt als er door software, lees dus custom software, de boel vast loopt of bricked. Maar sluit niet uit dat ze ook moeilijk kunnen doen om andere dingen. Het ligt aan de hardware maar we geven de software de schuld. Controleer dus eerst of je telefoon geen gebreken heeft. Stuk gaan kan hij later altijd nog natuurlijk, maar beter eerst kijken of je al geen gebreken hebt die onder garantie vallen is wel handig.

Als je je custom ROM gaat rooten en evt mods flashen moet je eerst via recovery een Nandroid backup maken. Zo kan je altijd terug om bijvoorbeeld updates te downloaden en hem evt in te sturen voor garantie mocht het nodig zijn. Als je een OTA update wil installeren, let er dan wel op dat je je stock recovery terug flasht.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
InxidiousX schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:48:
[...]

Stock gaat niet werken?? Zoals ik het nu lees klopt het niet wat je typt. Ik heb zelf de stock ROM draaien. Deze heb ik geroot ivm adaway en Titanium backup enz en dit werkt perfect. Daarnaast een odexed versie voor de 3dot fix geinstalleerd.

Errors in je stock ROM hebben niets te maken met je bootloader, zowel gelocked als unlocked. Je kan zelfs je stock recovery terugflashen nadat je root verkregen hebt.
Nadat ik hem geroot had gaf deze met stock android errors. Vraag mij niet waarom, elke keer bij opstarten gaf die het bericht htc is van ernstige fout hersteld stuur rapport naar htc. Kan best zijn dat ik links of rechts iets vernield heb, maar na ik dus weet (uit eigen ervaring) werkte het niet je van het. Ging er dus eigenlijk van uit dat elke telefoon hier last van had. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
InxidiousX schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:01:
[...]

code:
1
 fastboot oem lock
Dit is nuttig als je je telefoon op wil sturen voor hardware garantie of een RUU wil flashen. Over garantie termen is nog niet veel duidelijkheid. HTC zegt dat de garantie vervalt als er door software, lees dus custom software, de boel vast loopt of bricked. Maar sluit niet uit dat ze ook moeilijk kunnen doen om andere dingen. Het ligt aan de hardware maar we geven de software de schuld. Controleer dus eerst of je telefoon geen gebreken heeft. Stuk gaan kan hij later altijd nog natuurlijk, maar beter eerst kijken of je al geen gebreken hebt die onder garantie vallen is wel handig.

Als je je custom ROM gaat rooten en evt mods flashen moet je eerst via recovery een Nandroid backup maken. Zo kan je altijd terug om bijvoorbeeld updates te downloaden en hem evt in te sturen voor garantie mocht het nodig zijn. Als je een OTA update wil installeren, let er dan wel op dat je je stock recovery terug flasht.

Succes.
Weet wel dat na het re-locken er in je bootloader staat "Re-locked" en niet meer "Locked". Dat is enkel te veranderen als iemand S-Off weet te realiseren... Dan kunnen we er "Has always been locked, trust me!" van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InxidiousX schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:01:
[...]

code:
1
 fastboot oem lock

Succes.
Kan je aantonen met een link of met wat anders hoe ik dit allemaal kan doen het is wel belangrijk voor. Je typ termen van waar ik met openmond sta :D :?.

Ik had Htc desire hd en die heb ik wel kunnen rooten ik denk dat ik wel aanleg heb als ik maar een kan zien hoe ik het kan doen!

@Practics hoe bedoel je dat het niet zal werken en telkens met error mee te maken zal krijgen?

@Joole zeg me zal ik het rooten of niet? als ik het niet doe zal 1 jaar wachten dan vervalt mijn garantie.
Het is namelijk zo ik heb altijd pech gehad met htc toestellen. Ik altijd pech gehad met htc toetstellen, beeld deed het niet of touch screen werkte weer niet, toestel viel zomaar uit, geluid was weer defect enz enz.

eesrte toestel die had was htc hd2, Ik had hem wel verander naar android clk versie ik kon alles fortmateren stock rom derop zetten was geen probleem voor garantie.

Htc hd2 2 keer naar de reparatie gegegaan.
Htc desire heb ik gekocht van iemand maar bleek niet perfecte werken heb ik hem weer verkocht.
Htc desire HD 3 keer gestuurd naar de reparatie
Htc sensation xe 3 keer gestuurd en uitijndelijk heb ik er nieuwe gekregen
Htc one x 1 keer naar de reparatie gestuurd van wege het werd te heet. beeld was niet perfect en laad stuk was stuk. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Kan je aantonen met een link of met wat anders hoe ik dit allemaal kan doen het is wel belangrijk voor. Je typ termen van waar ik met openmond sta :D :?.

Ik had Htc desire hd en die heb ik wel kunnen rooten ik denk dat ik wel aanleg heb als ik maar een kan zien hoe ik het kan doen!
http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_One_X
@Practics hoe bedoel je dat het niet zal werken en telkens met error mee te maken zal krijgen?
Je kunt de Default ROM gebruiken als je je toestel hebt geünlocked maar dan zul je bij iedere reboot de melding krijgen dat je toestel is hersteld van een ernstig probleem.
@Joole zeg me zal ik het rooten of niet? als ik het niet doe zal 1 jaar wachten dan vervalt mijn garantie.
Het is namelijk zo ik heb altijd pech gehad met htc toestellen. Ik altijd pech gehad met htc toetstellen, beeld deed het niet of touch screen werkte weer niet, toestel viel zomaar uit, geluid was weer defect enz enz.

eesrte toestel die had was htc hd2, Ik had hem wel verander naar android clk versie ik kon alles fortmateren stock rom derop zetten was geen probleem voor garantie.
Die van mij is nu nog niet geroot (helaas, ik zou graag wat apps eraf gooien en wat rommelen met receivers) om exact die reden. Ik houd het S-Off topic op XDA in de gaten maar het ziet er niet veelbelovend uit. Als ik het zat word zal ik het alsnog via HTC Dev doen.

Voorlopig bevalt de stock rom me nog wel met een andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Practics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:26:
[...]

Nadat ik hem geroot had gaf deze met stock android errors. Vraag mij niet waarom, elke keer bij opstarten gaf die het bericht htc is van ernstige fout hersteld stuur rapport naar htc. Kan best zijn dat ik links of rechts iets vernield heb, maar na ik dus weet (uit eigen ervaring) werkte het niet je van het. Ging er dus eigenlijk van uit dat elke telefoon hier last van had. 8)7 |:(
Aha kijk dat is duidelijker ;) Ik had ook die foutmelding na de eerste keer opnieuw opstarten. Er is dan verder niets mis met je ROM. Komt alleen door herstellen van je stock ROM. Je kan hem gewoon goed gebruiken in de werking van de ROM zelf gaat niets mis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
[...]

Ik denk dat het verstandiger is om je eerst goed in te lezen. In de openings post staat eigenlijk alle informatie met links naar XDA. Als je niet goed weet wat je moet doen zou ik er nog even niet aan beginnen je telefoon te flashen. Als je niet weet wat de termen betekenen denk ik dat je eerst kennis op moet doen. Ik snap dat het wat overweldigend kan zijn, want er staat veel informatie.

Ik heb zelf ook uren en dagen ingelezen voordat ik ben gaan proberen. Met de One X kan ik die ervaring van eerdere toestellen nu gebruiken om gelijk te flashen en rooten, maar ook nu moest ik weer flink bijlezen om de ins -en outs van de One X te weten.

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
[...]

Het unlocken, rooten, flashen van recovery staat bij de One X nog in de kinderschoenen. Daardoor is alles ook nog niet 100% veilig en even eenvoudig als bij oudere modellen. Je kan nu nog wel het een en ander verprutsen.
Als je weet wat je doet is het geen probleem, maar als je zomaar iets gaat doen kan dat fout gaan.

Als je een jaar wacht zijn er genoeg tooltjes die met 1 druk op de knop alles aanpassen. De recovery's hebben dan allemaal safety maatregelen en unbrick mogelijkheden.

Dus of eerst goed verdiepen in het hele process of gewoon even wachten tot het wat eenvoudiger is.

[ Voor 19% gewijzigd door _MB_ op 21-05-2012 13:57 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
_MB_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:56:
[...]

Het unlocken, rooten, flashen van recovery staat bij de One X nog in de kinderschoenen. Daardoor is alles ook nog niet 100% veilig en even eenvoudig als bij oudere modellen. Je kan nu nog wel het een en ander verprutsen.
Als je weet wat je doet is het geen probleem, maar als je zomaar iets gaat doen kan dat fout gaan.

Als je een jaar wacht zijn er genoeg tooltjes die met 1 druk op de knop alles aanpassen. De recovery's hebben dan allemaal safety maatregelen en unbrick mogelijkheden.

Dus of eerst goed verdiepen in het hele process of gewoon even wachten tot het wat eenvoudiger is.
Die is er al: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439

Probleem is niet het rooten opzich zelf, tweakers.net handleiding is wel zo tam dat een leek zonder dat die weet wat die doet hem uit kan voeren. Mits je hem gewoon 100% volgt. Daarna word het lastiger met custom roms flashen verschillende boot.img (die dan ook weer op versie's gaan). Maar dan nog is bijvoorbeeld ARHD simpel te doen allemaal netjes weg gescript, als je deze installatie methode volgt van het topic kan er ook niks mis gaan.

Tip: Ik zou lekker een htc wildfire 2de hands kopen die helemaal stock is, en die gaan rooten/unrooten en alles mee doen wat mogelijk is zodat je igg opgegeven moment weet wat je doet. Denk niet dat de HOX op dit moment een geslaagd toestel is om mee deze wereld in te stappen. Zo kun je ervaring op doen en ik de hoofdzaak blijft het uiteindelijk het zelfde alleen een 2de hands wildfire kost je 60 euro.

Dan heb je in iedergeval niet meer het idee dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Van bijvoorbeeld wildfire naar One X is nog wel een stap anders, maar die is te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Practics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:10:
[...]

Die is er al: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439

Probleem is niet het rooten opzich zelf, tweakers.net handleiding is wel zo tam dat een leek zonder dat die weet wat die doet hem uit kan voeren. Mits je hem gewoon 100% volgt. Daarna word het lastiger met custom roms flashen verschillende boot.img (die dan ook weer op versie's gaan). Maar dan nog is bijvoorbeeld ARHD simpel te doen allemaal netjes weg gescript, als je deze installatie methode volgt van het topic kan er ook niks mis gaan.

Tip: Ik zou lekker een htc wildfire 2de hands kopen die helemaal stock is, en die gaan rooten/unrooten en alles mee doen wat mogelijk is zodat je igg opgegeven moment weet wat je doet. Denk niet dat de HOX op dit moment een geslaagd toestel is om mee deze wereld in te stappen. Zo kun je ervaring op doen en ik de hoofdzaak blijft het uiteindelijk het zelfde alleen een 2de hands wildfire kost je 60 euro.

Dan heb je in iedergeval niet meer het idee dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Van bijvoorbeeld wildfire naar One X is nog wel een stap anders, maar die is te overbruggen.
Ja ik vind het ook erg simpel, maar diegene die er om vroeg wist er niet zoveel van. Daarom hebben wij ook die handleiding gemaakt in de OP.
Die link is inderdaad handig, maar dan nog zoals je als zegt met aparte boot img enzo. Je moet dan even weten wat fastboot is. Als iemand dat nog nooit gezien heeft is het handig om eerst even uit te zoeken wat het allemaal is of te wachten totdat alles vanzelf gaat. :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
_MB_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:16:
[...]

Ja ik vind het ook erg simpel, maar diegene die er om vroeg wist er niet zoveel van. Daarom hebben wij ook die handleiding gemaakt in de OP.
Die link is inderdaad handig, maar dan nog zoals je als zegt met aparte boot img enzo. Je moet dan even weten wat fastboot is. Als iemand dat nog nooit gezien heeft is het handig om eerst even uit te zoeken wat het allemaal is of te wachten totdat alles vanzelf gaat. :)
Tegen de tijd dat er s-off is heeft elke power user waarschijnlijk alweer een nieuwere versie telefoon in zijn bezit.
Samsung is er volgens mij stuk makkelijker mee? Of moet je daar ook jaar wachten tot een degelijke S-off methode? Dan mag ik hopen dat ze volgend jaar een s4 maken die wel mijn smaak is met een notificatie ledje :P

Onee dat heeft geen tweakers gehalte meer, geen gepruts meer geen uitzoekwerk meer :O

[ Voor 4% gewijzigd door Practics op 21-05-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Practics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:22:
[...]

Tegen de tijd dat er s-off is heeft elke power user waarschijnlijk alweer een nieuwere versie telefoon in zijn bezit.
Samsung is er volgens mij stuk makkelijker mee? Of moet je daar ook jaar wachten tot een degelijke S-off methode? Dan mag ik hopen dat ze volgend jaar een s4 maken die wel mijn smaak is met een notificatie ledje :P

Onee dat heeft geen tweakers gehalte meer, geen gepruts meer geen uitzoekwerk meer :O
De meeste gebruikers hebben een telefoon 2 jaar. Dus als er na een jaar S-off is dan kunnen we daar nog wel ff van genieten. Ik denk wel dat het al eerder zal lukken hoor. Hoe het met een samsung zit weet ik niet.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
_MB_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:27:
[...]

De meeste gebruikers hebben een telefoon 2 jaar. Dus als er na een jaar S-off is dan kunnen we daar nog wel ff van genieten. Ik denk wel dat het al eerder zal lukken hoor. Hoe het met een samsung zit weet ik niet.
Ja daarom zei ik ook power user. Ik zie eigenlijk niemand in mijn omgeving die zelf root/customroms draait omdat het kan. Af en toe komt er wel 1 naar mij toe (meestal met budget model) klagen dat ze geen ruimte meer hebben om apps te installeren of dat het toch te traag is en wat er aan te doen is. Maar dat is een enkel geval. Zeker als je zegt dat het de garantie uiteindelijk inperkt. Kun je zeggen ja maar je kunt terug naar stock, maar dat word knap lastig als morgen het beeldscherm bijvoorbeeld het begeven heeft.

Persoonlijk vervang ik een mobiel binnen een jaar. Na een jaar krijg je er meestal nog leuk bedrag voor terug, en kun je een nieuwe generatie smartphone tot je beschikking hebben. Maar dan is een telefoon ook meer stuk volwassen speelgoed voor mij dan een ding om mee te bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ joolee zo te zien moet ik eerst linux systeem weten hoe het werk en daarna kan ik pas doen en rooten

@ InxidiousX ik ben van plan om Htc desire hd te rooten voor dat ik begin met sensation xe en one x. Zoals je zeg ik moet egt in verdiepen dan voor dat ik alles kan doen. dankje wel voor je advies

@_MB_ eergisteren heb gekeken hoe een bootloader kan unlocken en hoe je recovery superuser kon installeren. Ik heb gedaan tot dat ik bij wil je telefoon unlocken of niet. heb het niet gedaan ik twijfelde of er garantie nog zat na het hboot opente gooien.

Is het niet beter als je juist de moeilijkste kiest dan word alles makkelijk voor je. Voor dat ik begin ga ik zeker jullie advies opvolgen.:D

nu ik het weet dat bootloader opengooien dat de garantie vervalt.
en dank je wel allemaal dat unlocken weer naar locked terug gezet kan worden.

nu duimen dat ik niet gek word van al dat lezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:38:
@ joolee zo te zien moet ik eerst linux systeem weten hoe het werk en daarna kan ik pas doen en rooten

@ InxidiousX ik ben van plan om Htc desire hd te rooten voor dat ik begin met sensation xe en one x. Zoals je zeg ik moet egt in verdiepen dan voor dat ik alles kan doen. dankje wel voor je advies

@_MB_ eergisteren heb gekeken hoe een bootloader kan unlocken en hoe je recovery superuser kon installeren. Ik heb gedaan tot dat ik bij wil je telefoon unlocken of niet. heb het niet gedaan ik twijfelde of er garantie nog zat na het hboot opente gooien.

Is het niet beter als je juist de moeilijkste kiest dan word alles makkelijk voor je. Voor dat ik begin ga ik zeker jullie advies opvolgen.:D

nu ik het weet dat bootloader opengooien dat de garantie vervalt.
en dank je wel allemaal dat unlocken weer naar locked terug gezet kan worden.

nu duimen dat ik niet gek word van al dat lezen >:)
Als je aanvaard dat je garantie deels verloopt kan je altijd de stappen in de OP volgen. Dan zou het gewoon moeten lukken.

Lees de OP eerst eens door, misschien wordt een hoop dan alvast duidelijk. Deze hebben we niet voor niets gemaakt :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar kan ik die Handleiding OP vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:37:
OP= Opening Post. Dit betekend dus post nummer 1.
Deze dus: Klik
Elk forum heeft dit. Stap 1 is altijd lees de eerste post. Dat scheelt veelal een hoop vragen. Doe dit dus op elk forum.

[ Voor 17% gewijzigd door _MB_ op 21-05-2012 16:41 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:37:
Voortaan aub eerst zelf even rondzoeken voordat je hier vragen begint te stellen. Dit is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Voortaan aub eerst zelf even rondzoeken voordat je hier vragen begint te stellen. Dit is niet de bedoeling.
Ik zie dat je terug bent. had gisteren je nog een vraag gesteld:
Practics schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Heb je toevallig ook de franco R3 versie uitgeprobeerd? Ben wel benieuwt naar deze kernel. Las al wel dat juice defender niet echt meer nodig zou zijn. Waarbij ik nu ervaar met de custom kernels dat JuiceDefender toch al niet lekker meer loopt. Maar goed hij blijft nog steeds aangeven dat mijn batterij met 1,4 verbetert is.
Heb inmiddels de R4 versie op mijn telefoon staan, vind het maar matig. Screen on time van 1uur 20 min. Met nog 50% accu over. Wel batterij stats gereset dus morgen kan ik pas echt een oordeel geven.
Maar als jij zegt dat de R3 ook slecht was, dan ga ik weer terug naar faux.

Als je een kernel flasht, is het dan aan te raden om ook je rom opnieuw te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Practics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:55:

Als je een kernel flasht, is het dan aan te raden om ook je rom opnieuw te flashen?
Als je de boot.img of the repacked versie flashed en daarna de modules van de nieuwe kernel dan zou dat gewoon moeten werken.
Wel even fastboot erase cache erachteraan geven.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
_MB_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:04:
[...]

Als je de boot.img of the repacked versie flashed en daarna de modules van de nieuwe kernel dan zou dat gewoon moeten werken.
Wel even fastboot erase cache erachteraan geven.
Dat het werkt dat weet ik, vroeg mij alleen af of het een meerwaarde had. Maar erase cache is dus voldoende.
Bedankt zijn we weer stukje wijzer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Wanneer je de nieuwe Charmander 4.0 gebruikt is hier een handig scriptje om een custom kernel te flashen.
Alles zit in het pakket als het goed is. img + modules. Deze kernels zijn ook aangepast voor deze rom.

Keuze uit deze kernels:
*Stock 1.29.401.11
*Bricked 0.3
*Franco r4
*Faux 001 beta3
*Kholk 0.89

Team PkMn Flasher V1.0

[ Voor 13% gewijzigd door _MB_ op 21-05-2012 19:43 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Practics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:55:
[...]

Ik zie dat je terug bent. had gisteren je nog een vraag gesteld:

[...]

Heb inmiddels de R4 versie op mijn telefoon staan, vind het maar matig. Screen on time van 1uur 20 min. Met nog 50% accu over. Wel batterij stats gereset dus morgen kan ik pas echt een oordeel geven.
Maar als jij zegt dat de R3 ook slecht was, dan ga ik weer terug naar faux.

Ik heb inderdaad de R3 ervan geprobeerd, herinner me er weinig meer van behalve dan dat ik snel weer terug naar stock kernel was.

Ik doe overigens nooit een herinstall na het flashen van een kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:09:
[...]

Ik heb inderdaad de R3 ervan geprobeerd, herinner me er weinig meer van behalve dan dat ik snel weer terug naar stock kernel was.

Ik doe overigens nooit een herinstall na het flashen van een kernel.
R4 versie is het ook niet waard, spijtig supersnel/smoote kernel maar vreet me iets te veel batterij. (uur minder screen on tijd dan de Faux kernel)
Daarnaast heeft mijn toestel nooit last gehad van scherm flikkeringen en met deze kernel heb ik er wel last van.
Niet alleen op grijze achtergrond, door de gehele android interface, net of backlight zenuwachtig is.

Ik ga nu charmandar rom proberen met faux kernel, had gelezen dat dit iets onzuiniger was met batterij dan ARHD met faux. Maar testen is weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:13

Bozznl

GT: The Bozzz88

Begrijp ik nu dat insertcoin toch weer actief mee doet (veel recente updates op xda) ? d8 dat ie er voorlopig klaar mee was

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik draai op mijn OneX nu Leedroid (de laatste) en moet zeggen dat het allemaal een stuk vlotter aanvoelt dan de stock ROM. Batterijduur is ook prima zo te zien :) 5% kwijt in 2,5 uur tijd met alles aan (WiFi, 3G, Sync enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:40:
Ik draai op mijn OneX nu Leedroid (de laatste) en moet zeggen dat het allemaal een stuk vlotter aanvoelt dan de stock ROM. Batterijduur is ook prima zo te zien :) 5% kwijt in 2,5 uur tijd met alles aan (WiFi, 3G, Sync enz).
En dan met stock kernel of die 0.3 bricked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:11:
[...]

En dan met stock kernel of die 0.3 bricked?
Die bricked kernel was hier zo brak als maar kon, vastlopers, processen die vast liepen, aan uit knop die niet meer reageerde (hard reboot wel) Camera die zwart beeld weergaf als je schakelt tussen front en back camera (zelfs na reboot niet verholpen, moest eerst andere kernel er opzetten voor het gefikst was)

Dit was wel met charmandar 4.1, maar kan hem je dus niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Practics schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:07:
[...]

Die bricked kernel was hier zo brak als maar kon, vastlopers, processen die vast liepen, aan uit knop die niet meer reageerde (hard reboot wel) Camera die zwart beeld weergaf als je schakelt tussen front en back camera (zelfs na reboot niet verholpen, moest eerst andere kernel er opzetten voor het gefikst was)
Ja die kernel is gigantisch instabiel. Hier ook aan/uit knop die vaak niks meer doet. En hij slurpt stroom voor m'n gevoel. Vanavond even de stock kernel er over heen flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
DennusB schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Ja die kernel is gigantisch instabiel. Hier ook aan/uit knop die vaak niks meer doet. En hij slurpt stroom voor m'n gevoel. Vanavond even de stock kernel er over heen flashen!
Stock kernel mahh weet ook niet wat ik daar van moet vinden, het is stabiel maar zuinig kan ik het niet vinden. Geen hard bewijs of dergelijke maar heb gevoel dat ik met ARHD met Faux kernel het beste afwas. Heb nu stock op Charmaendar 4.1 met stock, 90% batterij 3 uur en 55 min van lading scherm 10 min 59 sec aan. Vind ik nu niet echt bijzonder ofzo, al vind ik de charmendar rom wel geniaal, goed aan te passen naar eigen smaak. Veel tweak optie's, ook kwa zuinigheid al valt dat nog wel mee.(werkelijke besparing :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Practics schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:17:
[...]

Stock kernel mahh weet ook niet wat ik daar van moet vinden, het is stabiel maar zuinig kan ik het niet vinden. Geen hard bewijs of dergelijke maar heb gevoel dat ik met ARHD met Faux kernel het beste afwas. Heb nu stock op Charmaendar 4.1 met stock, 90% batterij 3 uur en 55 min van lading scherm 10 min 59 sec aan. Vind ik nu niet echt bijzonder ofzo, al vind ik de charmendar rom wel geniaal, goed aan te passen naar eigen smaak. Veel tweak optie's, ook kwa zuinigheid al valt dat nog wel mee.(werkelijke besparing :+ )
Hmmm morgen komt Leedroid met een nieuwe update op basis van de nieuwe 1.29.. even dat afwachten en gelijk kijken met wat voor kernel.

Ook ik heb last van al die instabiele dingen met die kernel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Zit idd ook te wachten op de nieuwe Leedroid. Heb de laatste versie icm met de laatste Franco kernel draaien en dat is que performance prima. Kan batteryduur kan het altijd beter natuurlijk maar een volle werkdag haal ik met gemak.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me per ongeluk gelukt om de radio te DOWNgraden van 1.1204.103.14 naar 1.204.90.13 (in ieder geval de versie die wordt gemeld in hboot) door te proberen ruu's te flashen met een verkeerde cid (mijn cid vodap102) en ik dacht dat dat de duitse vodafone was, dus heb ik de duits/zwitserse 1.26 ruu geprobeerd en toen dat niet lukte ook nog de oostenrijkse 1.26 ruu. Ik zat toen op de insertcoin 6.3.1 rom (gebaseerd op 1.29.401.11, met nog een stock kernel uit insertcoin 6.2 denk ik)

Voorzover ik kon vinden was het niet mogelijk radio te downgraden dus misschien kunnen devs iets met deze info

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Laatst online: 11-09 16:17
De nieuwe LeeDroid heeft mijn phone gebricked, en ik heb geen nandroid. Maar ik probeer nu RUU te flashen maar dat duurt al 30 minuten... is dit normaal? Ik weet echt niet wat te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

SuperChasin schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:45:
De nieuwe LeeDroid heeft mijn phone gebricked, en ik heb geen nandroid. Maar ik probeer nu RUU te flashen maar dat duurt al 30 minuten... is dit normaal? Ik weet echt niet wat te doen :(
Duurt wel langer dan een zip file via recovery installeren.
Ben je nog verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
SuperChasin schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:45:
Misschien heb je mazzel, nieuwe Beta recovery is uit met USB ondersteuning. Kan je andere ROM op je sd zetten en installeren.

Zie hier: Klik

Is dus nog wel een beta maar beter dan een bricked device. Officiele CWM zal ook wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik zie wel een change log van de nieuwe Leedroid : http://leedroid.com/one-x/
Maar geen download link?? Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 01:08

PCD

Fazer 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft iemand recentelijk nog kernels geflasht? Ik wil iets beters dan Faux 001b3 en zie dat Franco alweer een paar versienummers verder is, maar het is moeilijk om er achter te komen welke de beste accuduur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:34:
Heeft iemand recentelijk nog kernels geflasht? Ik wil iets beters dan Faux 001b3 en zie dat Franco alweer een paar versienummers verder is, maar het is moeilijk om er achter te komen welke de beste accuduur geven.
Ik ben terug op stock, de laatste versie's kernels hebben mij niet echt warm gekregen. Heb gevoel dat ik op stock nu beter af ben dan met welke custom kernel dan ook. (let wel rom is wel bepalend, vond ARHD met faux beste, terwijl charmendar weer beste doet met stock kernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Laatst online: 01-06 23:32
Ik heb ARHD 6 gehad met bricked 0.3 kernel en franco's r5 kernel en ik werd er inderdaad niet warm van. Zeker als je last hebt van flikkeringen. Ik wilde gisteren de stock kernel weer flashen, maar ik dacht ik ga eens ff cm9 proberen van tripnraver.
En die draait dus echt super. Is retesnel. _/-\o_
Daar kan geen andere rom tegenop. Ik heb verschillende roms getest. Leedroid, Pokemon en ARHD

Ok, als je een sense-liefhebber bent dan kan het wat kaal zijn en je mist bepaalde efficiente handelingen (vind ik). Camera-app is ook niet zo goed. Maar er zijn er genoeg in de Play-store.

Maar ik kan het iedereen aanbevelen. Hier komt de tegra 3 pas echt tot z'n recht. Batterijverbruik lijkt ook beter tot nu toe.

PS. cm9 met tripnraver's kernel.

PS2. de installatie-instructies van tripnraver kloppen niet. Er staat dat tijdens het flashen gewiped wordt, dit is inderdaad gedeeltelijk waar. Maar zonder fullwipe start de telefoon gewoon niet op. Dus ff voor flashen van rom: wipe data/factory reset en clear cache

[ Voor 15% gewijzigd door HugoFR op 30-05-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CM9 installeren is inderdaad erg aanlokkelijk, maar ik wil graag Sense behouden. HTC maakt het me echter wel moeilijk met die onthutsend slechte software die ze hebben meegeleverd.

Is CM9 al 'af' overigens? Wat vind je daarvan? Ook ben ik wel benieuwd naar accuresultaten als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe kernel van onze vriend Franco:
r7:
* I present you the first HTC One X completely warning/section mismatch/error free with over 100 patches (maybe more) where I cleaned all HTC's derp. Check my repository to see what I've been doing
Dat klinkt in ieder geval goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb die R7 nu draaien sinds een paar uur. Niets mis mee maar kan er nu ook nog iets over zeggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Je ziet bij de changes in de repository van Franco ook duidelijk dat er nog wat moeite is de juiste waardes te vinden voor de Tegra. Ik verwacht dat de Roms over een jaar nog veel beter geoptimaliseerd zullen zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste