Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
JKratos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:42:
Heb die R7 nu draaien sinds een paar uur. Niets mis mee maar kan er nu ook nog iets over zeggen natuurlijk.
Maar Cyanogen heeft nog steeds niet die contactkoppelingen zoals sense heeft toch? Dat de emails en telefoonnummers van hetzelfde contact worden samengevoegd.
Want volgens mij doet Sense dit alleen visueel, en wanneer ik dus CM9 zou installeren is m'n contactenlijst weer een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ben in bezit van de One X en wou hem rooten dmv 1 klik systeem maar krijg melding dat het gelukt is maar als ik titanium backup open zegt die dat er geen root acces is....
heb het al meerdere keren geprobeerd en is iedere keer gelukt maar zodra ik soft die root nodig hebben installeer krijg ik dus melding geen routacces
Kan iemand het simpel uitleggen?
thc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Joolee schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:47:
Je ziet bij de changes in de repository van Franco ook duidelijk dat er nog wat moeite is de juiste waardes te vinden voor de Tegra. Ik verwacht dat de Roms over een jaar nog veel beter geoptimaliseerd zullen zijn.
Ik hoop toch echt wat sneller een fatsoenlijk werkende telefoon te hebben :P
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:02:
hoi ben in bezit van de One X en wou hem rooten dmv 1 klik systeem maar krijg melding dat het gelukt is maar als ik titanium backup open zegt die dat er geen root acces is....
heb het al meerdere keren geprobeerd en is iedere keer gelukt maar zodra ik soft die root nodig hebben installeer krijg ik dus melding geen routacces
thc
Het wordt allemaal al simpel uitgelegd in de handleidingen die er voor rooten zijn. Als het niet lukt zul je toch eerst zelf het een en ander moeten proberen en dan uitleggen wat je precies doet en wat er fout gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door RoD op 30-05-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:02:
thc
Je moet uit de Play Store, de app Busy Box downloaden en installeren. Daarna moet je Titanium Backup opnieuw opstarten (zorg dat ie ook niet op de achtergrond draait, dus echt opnieuw starten). En dan moet ie het doen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:24:
[...]

Je moet uit de Play Store, de app Busy Box downloaden en installeren. Daarna moet je Titanium Backup opnieuw opstarten (zorg dat ie ook niet op de achtergrond draait, dus echt opnieuw starten). En dan moet ie het doen. Succes.
Hoi HDZ ik krijg steeds melding dat Busy Box niet succesvol gëinstalleerd is

Ja ROD het wordt simpel uitgelegd en heb stappen gedaan die hier te vinden zijn + nog andere link en zegt dat het geroot is maar toch is het niet zo hoor
misschien werkt het voor 90% van toestellen maar blijkbaar niet voor mijne
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:18:
[...]

Hoi HDZ ik krijg steeds melding dat Busy Box niet succesvol gëinstalleerd is

Ja ROD het wordt simpel uitgelegd en heb stappen gedaan die hier te vinden zijn + nog andere link en zegt dat het geroot is maar toch is het niet zo hoor
misschien werkt het voor 90% van toestellen maar blijkbaar niet voor mijne
thx
Dat lijkt erop, maar op GoT verwachten we meer inzet dan wat je hier laat zien. Je geeft veel te weinig informatie. Ik zie weinig meer dan dat je hebt geprobeerd wat staat geschreven en dat het daarna niet werkt. Daar kunnen wij ook weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:20:
[...]

Dat lijkt erop, maar op GoT verwachten we meer inzet dan wat je hier laat zien. Je geeft veel te weinig informatie. Ik zie weinig meer dan dat je hebt geprobeerd wat staat geschreven en dat het daarna niet werkt. Daar kunnen wij ook weinig mee.
ok jammer dan maar als je oa http://onexroot.com/one-x-root/how-to-root-one-x/ hebt gevolgd zal het blijkbaar dan met mijn toestel niet lukken hé
ik kan maar aangeven wat ik oa heb gedaan en dat erop komt dat rooten succesvol is....
dat u er weinig met kan dat kan ik begrijpen maar misschien kan iemand anders die zelfde voorhad wel nuttige reply doen ?
in elk geval is niet mijn eerste toestel dat ik heb geroot dus....
http://briefmobile.com/how-to-root-htc-one-x-att
vanalles geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:48:
[...]

ok jammer dan maar als je oa http://onexroot.com/one-x-root/how-to-root-one-x/ hebt gevolgd zal het blijkbaar dan met mijn toestel niet lukken hé
ik kan maar aangeven wat ik oa heb gedaan en dat erop komt dat rooten succesvol is....
dat u er weinig met kan dat kan ik begrijpen maar misschien kan iemand anders die zelfde voorhad wel nuttige reply doen ?
in elk geval is niet mijn eerste toestel dat ik heb geroot dus....
http://briefmobile.com/how-to-root-htc-one-x-att
vanalles geprobeerd....
Die laatste link is in ieder geval voor de Amerikaanse One X. Verder staan er ook tutorials op XDA en in de topicstart. Als je die nou eens volledig volgt, wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rod het rare is dat ik steeds melding krijg dat het gelukt is....toestel start enkele keren op en alles lijkt ok...tot ik soft installeer dan krijg ik melding dat er geen root is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom, probeer eens een andere methode, want het gaat overduidelijk niet goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:02:
Daarom, probeer eens een andere methode, want het gaat overduidelijk niet goed ;)
welke methode stel jij dan nog voor?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nogmaals; zie de topicstart :) Dan kun je na het unlocken van de bootloader een custom recovery flashen en een rooted stock rom installeren. Zie ook de stickies op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:07:
Nogmaals; zie de topicstart :) Dan kun je na het unlocken van de bootloader een custom recovery flashen en een rooted stock rom installeren. Zie ook de stickies op XDA.
tja zoals aangegeven heb ik dit geprobeerd
zal vraag op xda developers nog eens stellen of daar verder zoeken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar wat gebeurt er dan als je de topicstart-methode probeert? Als je dan een rooted stock rom installeert via CWM, zou je gewoon Super SU op je telefoon moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Is toch heel simpel te controleren staat in hboot dat device unlocked is?
Zo ja dan heb je root, zo nee dan heb je geen root en moet je terug naar Topic start en voer het hele verhaaltje opnieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk er ook over maar eens te gaan rooten en flashen. Ik wordt het gebrek aan multitasking en de overload aan nutteloze applicaties nogal zat.
boratnl schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:23:
[...]

Maar Cyanogen heeft nog steeds niet die contactkoppelingen zoals sense heeft toch? Dat de emails en telefoonnummers van hetzelfde contact worden samengevoegd.
Want volgens mij doet Sense dit alleen visueel, en wanneer ik dus CM9 zou installeren is m'n contactenlijst weer een bende.
Log in in GMail en 'merge' daar de contactpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Joolee schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:19:
Ik denk er ook over maar eens te gaan rooten en flashen. Ik wordt het gebrek aan multitasking en de overload aan nutteloze applicaties nogal zat.
Gisteren ARHD bij de kop gepakt en alle voor mij onnodige apps er uit gesloopt.(nog voor de installatie) Gevolg ik had nog maar 1pagina in het menu vol met apps en 2de pagina met 2 apps er op. Nu mijn eigen apps geinstalleerd en kom uit op 2 pagina's vol en 3de pagina staan 3 apps op :P ARHD was een goede 90MB lichter geworden. (ARHD zip zelf die je flasht)

Daarnaast heb ik een aantal mods uitgevoerd:
-Faux kernel 002b3
-Super smooth rosie
-Screen adjuster (backlight)
-Soft buttons mod/ multitask mod (niet zeker of ze werken)
-Core control (max 2 cores)
-3 dots remover

Alleen kwa locatie apps hadden er nog paar uit gekund, maar 1 van deze apps is bepalend om je locatie te vinden, moet ik nog keer uitzoeken maar ga morgen op vakantie dus geen tijd om dit nu uit te zoeken.
Eerste test resultaten van gisteren was anderhalf uur screen on 20% batterij verlies. _/-\o_
Maar goed zal wel iets minder uit vallen in werkelijkheid, als het 3 uur screen on is over 16 a 20 uur ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Joolee schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:19:

[...]

Log in in GMail en 'merge' daar de contactpersonen.
En dan zijn de contacten ook werkelijk in google aan elkaar gekoppeld? Dus niet meer alleen visueel zoals sense doet?
Bedankt, nooit gedacht dat het zo makkelijk kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik merk eigenlijk helemaal geen verschil met ultra smooth Rosie. Iemand anders dezelfde ervaring? Verder valt de nieuwe Faux-kernel (002b3) nogal tegen qua accu. Maar ik kijk het nog even een aantal laadcycli aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
RoD schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:46:
Ik merk eigenlijk helemaal geen verschil met ultra smooth Rosie. Iemand anders dezelfde ervaring? Verder valt de nieuwe Faux-kernel (002b3) nogal tegen qua accu. Maar ik kijk het nog even een aantal laadcycli aan.
Die rosie tweak doet niks meer dan je home screens vast zetten op 60FPS.
Ja met 2 cores uitgeschakeld en dan die rosie er op werkt erg fijn, nooit meer lag in home screens.
Voor de rest voegt het inderdaad helemaal niks toe. Maar inderdaad als je alle cores aan hebt en verder geen aanpassingen hebt gedaan, zullen de home screens feitelijk nooit lag vertonen.Enkel misschien vlak naar een stevige game. Met 2 cores uit is dat wel anders, precies ook daar zit de kracht van quadcore tegen over dualcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Offtopic en crossposten, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2012 19:36 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier is mijn toestel een branded O2 UK toestel.

Ondanks dat er geen software van O2 zichtbaar is, zijn wel de boot logos vervangen voor die van O2, hetgeen mij enorm stoort.

mijn CID was O2-UK O2___001

Ik neem aan dat, tot S-OFF mogelijk is, er voor mij geen mogelijkheid is een stock HTC european rom te flashen?

Kan onder geen beding vinden hoe ik dit aan zou moeten pakken.

Zomaar een europese RUU flashen werkt dan ook niet (dit dus omdat de CID niet overeenkomt met stock european roms)

Dus mocht iemand hier meer van weten, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 03:00:
Op de een of andere manier is mijn toestel een branded O2 UK toestel.

Ondanks dat er geen software van O2 zichtbaar is, zijn wel de boot logos vervangen voor die van O2, hetgeen mij enorm stoort.

mijn CID was O2-UK O2___001

Ik neem aan dat, tot S-OFF mogelijk is, er voor mij geen mogelijkheid is een stock HTC european rom te flashen?

Kan onder geen beding vinden hoe ik dit aan zou moeten pakken.

Zomaar een europese RUU flashen werkt dan ook niet (dit dus omdat de CID niet overeenkomt met stock european roms)

Dus mocht iemand hier meer van weten, hoor ik het graag.
Zie hier alle shipped roms: http://www.filefactory.com/f/7cc7b2fbdd03c031/
Maar dan nog is mij de vraag waarom zou je op stock rom willen blijven zitten? Dan kun je net zo goed op stock blijven want je mis als nog het echte gebeuren waar dit allemaal echt omgaat. ;)

edit: flash deze dan dit moet uitkomst voor je bieden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546970

[ Voor 11% gewijzigd door Practics op 01-06-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Practics schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:34:
[...]

Zie hier alle shipped roms: http://www.filefactory.com/f/7cc7b2fbdd03c031/
Maar dan nog is mij de vraag waarom zou je op stock rom willen blijven zitten? Dan kun je net zo goed op stock blijven want je mis als nog het echte gebeuren waar dit allemaal echt omgaat. ;)

edit: flash deze dan dit moet uitkomst voor je bieden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546970
De bedoeling is dat ik me eerst even wil orienteren met stock android 4.0 alvorens ik een custom rom ga draaien. Op mijn vorige telefoon had ik insertcoin draaien en die beviel prima (voor android 2.3 nog)

Ik neem aan dat ik die odexed moet flashen via "install zip from sd card" ?

Zo ja, heb ik eigenlijk maar 1 vraag. Moet de telefoon hier voor eerst geroot worden of is dit niet per-se nodig?

de odexed android revolution rom geflasht. ben van de o2 boot screens af. :)

Nu maar hopen dat er alsnog s-off komt zodat superCID gebruikt kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Laatst online: 01-06 23:32
Nog even een update over de CM9 rom van Tripnraver.

Deze heb ik er weer afgegooid vanwege batterydrains. Reden interesseert me niet. Bij andere roms hier nog nooit last van gehad. Ook geen andere apps geinstalleerd.

Ben teruggegaan naar leedroid met stock kernel. Fatsoenlijk batterijgebruik maar mis wel de snelheid van CM9.
Gelukkig zijn ze op XDA ook bezig met CM9 *O* . Ik verwacht daar meer van dan die van Trip, heeft nogal last van een ego; lees open source is niet echt zijn ding. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HugoFR schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:46:
Nog even een update over de CM9 rom van Tripnraver.

Deze heb ik er weer afgegooid vanwege batterydrains. Reden interesseert me niet. Bij andere roms hier nog nooit last van gehad. Ook geen andere apps geinstalleerd.

Ben teruggegaan naar leedroid met stock kernel. Fatsoenlijk batterijgebruik maar mis wel de snelheid van CM9.
Gelukkig zijn ze op XDA ook bezig met CM9 *O* . Ik verwacht daar meer van dan die van Trip, heeft nogal last van een ego; lees open source is niet echt zijn ding. :|
Balen, CM9 is volgens mij een heel stuk rapper omdat er geen Sense op zit. Zou ik ook wel willen hebben.
Daar naast vind ik het 'idle' verbruik echt ronduit KUT. Als ik hem 2 uur met z'n scherm uit heb liggen op tafel is er zo 15/20% af... dat is op een iPhone ofzo niet. Waarom wel met deze tel?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Dat lijkt me een probleem voor in het batterijperikelen topic.
Lijkt me niet goed, standby verbruik is hier 1 á 2% per uur. (3G, Wi-Fi verbonden, sync aan)

Ik wil ook graag naar CM, maar ik hoop dat de One X in de releasecycle van de andere devices wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 07:05
HugoFR schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:46:
Ik heb sinds gisteren (!) m'n One X ook. Zoals het spreekwoord gaat op XDA "I bought an HTC and it had Sense from the store until I got home", heb ik de mijne gisteren ook meteen geroot (hulde aan TS). M'n vorige GSM was een HTC Desire, ook geroot, met de MIUI rom. Het is toch ongelooflijk als je weet dat het switchen tussen homescreens in Sense op m'n One X trager ging dan op m'n Desire in MIUI? Bovendien kreeg ik van HTC een hele hoop bloatware, dingen zoals Facetubebookitter+ of zoiets, waar ik absoluut niks aan heb.

Sinds CM 7.1 (uit mijn Desire-tijdperk) moet ik bekennen dat ik geen ervaring meer had met CM tot ik gisteren CM9 op m'n One X flashte. Daar waar ik vroeger CM een onsamenhangend geheel vond, moet ik toegeven dat het nu veel beter gaat. Simpel gezegd: De One X komt pas tot z'n recht met CM. Als je de thread volgt op XDA weet je dat de CM9 builds altijd op http://mirror.faked.org/cm9/ komen. Gisterenavond heb ik even build 35 geprobeerd maar zelfs met de wifi-fix kreeg ik wifi niet aan de praat. Vanmorgend zag ik dat build 36 uit was en werkte wifi wél maar Whatsapp weigert nog steeds te installeren.

Tripnraver heeft zo'n ego dat hij een eigen postcode nodig heeft en ik heb veel meer vertrouwen in de XDA experts dus ik blijf hun CM9 thread zeker volgen. En intussen...Ben ik weer een tevreden MIUI (gebaseerd op de CM-kernel!) gebruiker :)

Wat ik me trouwens afvraag, als je ziet dat er zo'n geniale custom rom developers (zowel onder de motorkap als de GUI) zijn, waarom bieden HTC, Samsung, Sony enz hun geen job aan?

[ Voor 5% gewijzigd door H1MSELF1SH op 02-06-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gebeurt wel eens, dat ontwikkelaars een baan krijgen aangeboden. Helaas hebben de custom-romontwikkelaars een andere mindset dan de fabrikanten... die willen zich onderscheiden met eigen software, eigen waardeloze apps, en performance is secundair. Zie ook met de batterijduur: HTC roept doodleuk dat consumenten liever een dunner toestel hebben dan een fatsoenlijke batterijduur. Ik geloof er echt niets van.

Ik baal in ieder geval behoorlijk van de rommel die HTC heeft meegeleverd. Wat een walgelijk stuk gare software werd er op meegeleverd zeg. Met een custom rom + recente HTC-updates is het te doen, maar waar het ding mee uitgeleverd werd was echt beschamend. Jammer, want de hardware is goed.

Nu draai ik trouwens ARHD 6 met Franco r8, ik denk dat ik daar voorlopig maar bij blijf. Drain is 2,5 procent per uur. Nog teveel imo, maar ik ben het flashen zat en het lijkt niet beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
H1MSELF1SH schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:11:
Wat ik me trouwens afvraag, als je ziet dat er zo'n geniale custom rom developers (zowel onder de motorkap als de GUI) zijn, waarom bieden HTC, Samsung, Sony enz hun geen job aan?
Volgens mij is Koush ooit benaderd door een recruiter van Sony.
En Cyanogen zelf werkt nu bij Samsung.
(Maar daar heeft-ie het zo druk dat ik zelden nog wat van 'm lees op Twitter. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:20
Ik heb sinds kort dat de G-sensor niet meer werkt en zoals al vaker genoemd in het topic dat het wifi-icoontje een stuk minder bereik aan geeft. Het is toch eigenlijk krankzinnig dat mensen hun wifi module zelf gaan modden hardwarematig om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
RoD schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:03:
Het gebeurt wel eens, dat ontwikkelaars een baan krijgen aangeboden. Helaas hebben de custom-romontwikkelaars een andere mindset dan de fabrikanten... die willen zich onderscheiden met eigen software, eigen waardeloze apps, en performance is secundair. Zie ook met de batterijduur: HTC roept doodleuk dat consumenten liever een dunner toestel hebben dan een fatsoenlijke batterijduur. Ik geloof er echt niets van.

Ik baal in ieder geval behoorlijk van de rommel die HTC heeft meegeleverd. Wat een walgelijk stuk gare software werd er op meegeleverd zeg. Met een custom rom + recente HTC-updates is het te doen, maar waar het ding mee uitgeleverd werd was echt beschamend. Jammer, want de hardware is goed.

Nu draai ik trouwens ARHD 6 met Franco r8, ik denk dat ik daar voorlopig maar bij blijf. Drain is 2,5 procent per uur. Nog teveel imo, maar ik ben het flashen zat en het lijkt niet beter te worden.
Iemand met de laatste Pokémon rom (v5 die vandaag uitkomt) en de laatste faux kernel heeft 6,5 uur screen on tijd gehaald. Best extreem. Heeft hij wel in 1 stuk achter elkaar gedaan. Met internetten enzo. Op auto brightness. Nieuwe rom komt vandaag, wordt weer gigantisch. Misschien het proberen waard.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Schermtijd is opzich ok, maar de radio-ROM verbruikt teveel. De drain is 2,5 procent per uur met scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand ervaring met deze ROM : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597778 ? Is gewoon clean Android als ik het zo zie, lijkt beetje op CM9 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
@ROD, jouw batterijverbruik is veels te hoog. Dit lijkt me niet normaal voor een One X. De mijne gebruikt (als ik lig te maffen) ongeveer 1 à 2% op acht uur zonder 3G en wifi. Met wifi aan ongeveer 4 à 5%.
Met de CM9 van Trip had ik op 8 acht uur ineens een onverklaarbare drain van 25%?!?!? Dat mot ik niet ;w
Let wel, de custom kernels zijn gebaseerd op een oude versie. Daarom gebruik ik de laatste stock kernel. Tenminste geen flikkeringen. Ik heb verschillende kernels geprobeerd en bij allemaal had ik er last van.

Op mijn desire had ik Oxygen 2.3.2. Dit was veruit de snelste rom die er was met het beste batterij-verbruik. Was nog sneller dan CM7 maar had niet zoveel tweaks. Ik hoop stiekem dat Adam G een rom gaat maken voor de One X. Heb ook nog wel mildwild gebaseerd op Oxygen geflashed maar was niet zo vlotjes als de originele.

@Dennus, Jdroid is nog altijd gebaseerd op sense. alleen zijn er wat dingen uitgesloopt zoals de sense launcher en wat andere htc-dingetjes. Dit zal nooit CM evenaren, qua snelheid en souplesse. Gebruiksvriendelijkheid is natuurlijk persoonlijk, de één zal sense makkelijker vinden om te gebruiken. De ander heeft liever puur android met eventueel wat tweaks. Dit kun je makkelijk zien aan de grootte van het bestand. Jdroid is nog steeds 380 mb, CM9 is rond de 150 mb. Sense is echt veels te zwaar/niet geoptimaliseerd, veels te veel onnodige achtergrondmeuk.

Tot slot, laat die CM9 op XDA maar snel volwassen worden. Vooralsnog ga ik wachten met flashen tot de laatste source-code door HTC vrijgegeven wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoFR op 03-06-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
HugoFR schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:00:
@Dennus, Jdroid is nog altijd gebaseerd op sense. alleen zijn er wat dingen uitgesloopt zoals de sense launcher en wat andere htc-dingetjes. Dit zal nooit CM evenaren, qua snelheid en souplesse. Gebruiksvriendelijkheid is natuurlijk persoonlijk, de één zal sense makkelijker vinden om te gebruiken. De ander heeft liever puur android met eventueel wat tweaks.

Tot slot, laat die CM9 op XDA maar snel volwassen worden. Vooralsnog ga ik wachten met flashen tot de laatste source-code door HTC vrijgegeven wordt.
Thanks, goed om te weten. Ik zie wel dat er nu NB's zijn van CM9. Is hij al stabiel behalve dat batterij gezeur, of is het verder nog een grote ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Zitten nog teveel bugs in voor dagelijks gebruik, vind ik. WIFI, GPS, bluetooth en nog wat andere zaken.

Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt met Jdroid. Ik ga 'm eens ff flashen. Zal mijn ervaring later wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HugoFR schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:00:
@ROD, jouw batterijverbruik is veels te hoog. Dit lijkt me niet normaal voor een One X. De mijne gebruikt (als ik lig te maffen) ongeveer 1 à 2% op acht uur zonder 3G en wifi. Met wifi aan ongeveer 4 à 5%.
Vertel mij wat :( Ik weet alleen niet wat ik er aan moet doen. Flash me suf :/

Edit: overigens zijn wifi en cell standby de grootste verbruikers. Het zal dus aan de radio/kernel liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 03-06-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Heb je dat hoge verbruik ook met de laatste stock kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Poeh, dat is alweer een tijdje geleden. Misschien moet ik die maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
RoD schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:29:
[...]

Vertel mij wat :( Ik weet alleen niet wat ik er aan moet doen. Flash me suf :/

Edit: overigens zijn wifi en cell standby de grootste verbruikers. Het zal dus aan de radio/kernel liggen.
Misschien flash je juist te veel. Ik lees op XDA wel eens dat de ROM makers zeggen dat de ROM zich na enkele dagen stabieler zal gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, daarom wacht ik altijd een aantal dagen voordat ik rant :P Het helpt echter niet. Waarschijnlijk zit het probleem dieper, want elke keer verbruikt de radio-ROM teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels draait mn one X naar mijn mening prima. Batterij duur lijkt ten opzichte van mijn sensation en het toegenomen formaat juist beter (android revolution hd stock rom > 1.29)

Nu had ik adaway geinstalleerd, deze klaagde over het feit dat ik een proxy zou gebruiken.

In mijn apn instellingen staat inderdaad 192.168.251.150 als proxy (vodafone nl) nu heb ik deze proxy verwijderd en lijkt mobile internet gewoon naar behoren te werken.

weet iemand misschien of het verwijderen van deze proxy nog gevolgen heeft? zo nee, waarom geeft vodafone standaard een proxy op als deze uberhaupt niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Net ff Jdroid geprobeerd en het was inderdaad precies wat ik zei. Htc-dingetjes zoals dialer enzo is nu AOSP, er zijn ook wat onderliggende gevallen verwijderd. Maar het is echt geen CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:07:
Inmiddels draait mn one X naar mijn mening prima. Batterij duur lijkt ten opzichte van mijn sensation en het toegenomen formaat juist beter (android revolution hd stock rom > 1.29)

Nu had ik adaway geinstalleerd, deze klaagde over het feit dat ik een proxy zou gebruiken.

In mijn apn instellingen staat inderdaad 192.168.251.150 als proxy (vodafone nl) nu heb ik deze proxy verwijderd en lijkt mobile internet gewoon naar behoren te werken.

weet iemand misschien of het verwijderen van deze proxy nog gevolgen heeft? zo nee, waarom geeft vodafone standaard een proxy op als deze uberhaupt niet nodig is?
Geen idee, maar hier gaf het verwijderen van de proxy geen problemen. Draait al een tijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
HugoFR schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:09:
Net ff Jdroid geprobeerd en het was inderdaad precies wat ik zei. Htc-dingetjes zoals dialer enzo is nu AOSP, er zijn ook wat onderliggende gevallen verwijderd. Maar het is echt geen CM9.
Ik heb nu CM9 #36 draaien en moet zeggen dat het verrassend snel en stabiel is. Nog geen FC gehad ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 07:05
DennusB: heb jij Whatsapp kunnen installeren in CM9 #36? Bij mij zei ie dat het niet compatibel was met mijn One X. Er zou een trukje zijn waarbij je één of andere properties file aanpast waarna het wel werkt, maar zoiets moet gewoon zonder problemen lukken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
H1MSELF1SH schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:58:
DennusB: heb jij Whatsapp kunnen installeren in CM9 #36? Bij mij zei ie dat het niet compatibel was met mijn One X. Er zou een trukje zijn waarbij je één of andere properties file aanpast waarna het wel werkt, maar zoiets moet gewoon zonder problemen lukken imo.
Ja ging prima. Heb hem wel terug gezet via Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu Leedroid 6.4.0 met stock kernel, werkt allemaal prima alleen wil mijn Live mail wil niet syncen (heel soms random wel) met de standaard mail client, ook als ik handmatig sync pakt hij hem meestal niet.

Bij "account en synchronisatie" staat het volgende: een rood ringetje met eronder, er zijn momenteel problemen opgetreden bij synchroniseren. Het wordt zometeen hervat. Zo gaat het al een paar dagen.

Heb al geprobeerd om account te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar dat helpt ook niet (en dan ineens haalt ie soms alles weer binnen). G-Mail daarentegen werkt wel weer gewoon goed.

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:43:
Ik draai nu Leedroid 6.4.0 met stock kernel, werkt allemaal prima alleen wil mijn Live mail wil niet syncen (heel soms random wel) met de standaard mail client, ook als ik handmatig sync pakt hij hem meestal niet.

Bij "account en synchronisatie" staat het volgende: een rood ringetje met eronder, er zijn momenteel problemen opgetreden bij synchroniseren. Het wordt zometeen hervat. Zo gaat het al een paar dagen.

Heb al geprobeerd om account te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar dat helpt ook niet (en dan ineens haalt ie soms alles weer binnen). G-Mail daarentegen werkt wel weer gewoon goed.

Bekend probleem?
Geen idee. Ik gebruik ook leedroid, maar alleen gmail. En dat werkt goed net zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:52
Het unlocken van de bootloader is gelukt maar als ik CWN-SuperSU-v0.89.zip. wil installeren blijft hij nadat ik recovery heb geselecteerd hangen. Er blijft dan een "telefoon" met een rood uitroepteken staan.

Hij zegt wel dat ie unlocked is. Wat is het probleem en wie kan me daar bij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
NickC schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:01:
Het unlocken van de bootloader is gelukt maar als ik CWN-SuperSU-v0.89.zip. wil installeren blijft hij nadat ik recovery heb geselecteerd hangen. Er blijft dan een "telefoon" met een rood uitroepteken staan.

Hij zegt wel dat ie unlocked is. Wat is het probleem en wie kan me daar bij helpen
Je moet eerst de ClockworkMod recovery flashen. Zie begin post onder kopje recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:52
InxidiousX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:11:
[...]

Je moet eerst de ClockworkMod recovery flashen. Zie begin post onder kopje recovery flashen.
Thnx die was ik dus helemaal vergeten te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedert gisteren kan ik mijn toestel niet meer unlocken (ring naar boven slepen) ...er is ongeveer halve cm strook van scherm dat niet meer op aanraking reageert (ter hoogte van die ring dus) heb reeds in andere topic raad gevraagd en ook andere manier om scherm te ontgrendelen lukt niet
Htc meldt dat ze het kunnen repareren maar is minstens 3 tal weken wachten
de vraag is zou dit software matig probleem zijn (zag op xda meer mensen dat soms tijdelijk probs hebben)
Zou ik dit kunnen verhelpen door andere rom erop te zetten (toestel is gerooted)
maar weet niet hoe direkt hoe ik er kan aan beginnen en mocht het niet lukken kan ik originele rom er terug opzetten?of blijf ik er beter af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:04:
sedert gisteren kan ik mijn toestel niet meer unlocken (ring naar boven slepen) ...er is ongeveer halve cm strook van scherm dat niet meer op aanraking reageert (ter hoogte van die ring dus) heb reeds in andere topic raad gevraagd en ook andere manier om scherm te ontgrendelen lukt niet
Htc meldt dat ze het kunnen repareren maar is minstens 3 tal weken wachten
de vraag is zou dit software matig probleem zijn (zag op xda meer mensen dat soms tijdelijk probs hebben)
Zou ik dit kunnen verhelpen door andere rom erop te zetten (toestel is gerooted)
maar weet niet hoe direkt hoe ik er kan aan beginnen en mocht het niet lukken kan ik originele rom er terug opzetten?of blijf ik er beter af...
Lastig verhaal. Wat je even zou kunnen proberen als je CWM recovery erop hebt om een zip met aroma installer te openen bijv 3dot remover zip. Daar zit de next knop rechts onderin. Als hij dan in recovery wel werkt ligt het waarschijnlijk aan de software. Je hoeft dan niet de zip ook daadwerkelijk te flashen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InxidiousX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Lastig verhaal. Wat je even zou kunnen proberen als je CWM recovery erop hebt om een zip met aroma installer te openen bijv 3dot remover zip. Daar zit de next knop rechts onderin. Als hij dan in recovery wel werkt ligt het waarschijnlijk aan de software. Je hoeft dan niet de zip ook daadwerkelijk te flashen.

Succes.
dmv een 7 te vormen op scherm kan ik unlocken...(links bovenaan beginnen)
heb door toestel rond te draaien de eerste stappen kunnen voltooien....

toestel werkt dus enkel onderste stuk nog altijd niet

die CWM recovery is dat gewoon die uit playstore dat ik download? ik heb dat gedaan maar lijkt niet goed te lukken
meestal krijg ik zwart scherm met toestel en rode driehoek met uitroepingsteken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:50:
[...]

dmv een 7 te vormen op scherm kan ik unlocken...(links bovenaan beginnen)
heb door toestel rond te draaien de eerste stappen kunnen voltooien....

toestel werkt dus enkel onderste stuk nog altijd niet

die CWM recovery is dat gewoon die uit playstore dat ik download? ik heb dat gedaan maar lijkt niet goed te lukken
meestal krijg ik zwart scherm met toestel en rode driehoek met uitroepingsteken
Quote uit OP:
Recovery flashen
Nu je bootloader ontgrendeld is kan je een custom recovery installeren. Ik ga nu even uit van de nieuwste officiële Clockworkmod
Download het img bestand vanaf hier en plaats deze in dezelfde map waar je eerder je fastboot bestanden plaatste. In ons voorbeeld C:\fastboot.
Schakel de telefoon uit door minimaal 10 seconden de aan knop in te houden en start hem op met de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop'.
Selecteer fastboot met de volume toetsen en selecteer met de aan knop.
Verbind je telefoon met de PC via een usb-kabel. En start Command Prompt op de PC (cmd). (Windows XP -> klik op start -> uitvoeren -> typ cmd en druk op enter) (Windows 7 -> klik op start -> typ cmd en druk op enter)
Typ in: cd c:\fastboot
Typ nu fastboot flash recovery en dan de naam van de recovery img die je zojuist hebt gedownload. Dus met de nieuwste CWM: fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-5.8.3.1-endeavoru.img
Herstart nu je telefoon normaal en schakel hem daarna weer uit.
Als je nu het toestel weer opstart met de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop' kun je weer starten naar recovery. Je zal nu zien dat je nu in CWM terecht komt.
Nu kan je in CWM diverse handelingen uitvoeren zoals een Nandroid backup maken (zie voor verdere uitleg 2 blokken lager), je telefoon wipen en custom ROM's en ZIP's flashen.
Heb je eigenlijk wel enig idee waar je mee bezig bent? Ik heb het gevoel van niet, raad je dan ook aan om eerst even goed te lezen waar je precies mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb CM9 #36 op mijn OneX staan en als ik hem in mijn auto via Bluetooth koppel aan mijn Sony radio dan speelt de muziek van Spotify (of een gewone MP3) gewoon door de speakers van mijn telefoon. Dat terwijl hij verbonden is, en er staat dat hij media moet delen via bluetooth.

Is dit een bug die iemand herkend?
Edit : Is een bekende bug dus : https://github.com/interm...ce_htc_endeavor/issues/44

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 07-06-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Ik heb dus net InsertCoin geflashed op mijne One X, ik was echter vergeten om de boot.img eerst te flashen.
Dus na het flashen van Insertcoin drukte ik dus op reboot system. En hij starte gewoon op. Ik dacht dat hij vast zou lopen zonder dat je die boot.img flashed, maar ik neem aan dat dit normaal is dan?

Overigens bevalt het flashen van roms me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Maffo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:42:
Ik heb dus net InsertCoin geflashed op mijne One X, ik was echter vergeten om de boot.img eerst te flashen.
Dus na het flashen van Insertcoin drukte ik dus op reboot system. En hij starte gewoon op. Ik dacht dat hij vast zou lopen zonder dat je die boot.img flashed, maar ik neem aan dat dit normaal is dan?

De rom zal ook wel gewoon opstarten als je de boot.img niet flasht. Kans is alleen groter dat je FC's krijgt en spontane reboots. De code in de boot.img is speciaal voor de bijbehorende ROM, maar grotendeels toch wel hetzelfde als de stock ROM. Het maakt overigens niet uit of je eerst de boot.img flasht of dat je dit later doet. Ook als je telefoon per ongeluk doorgestart is kan je alsnog de boot.img flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
De nieuwe CWM recovery is uit:
CWM-5.8.4.0

Ik raad iedereen aan om deze update uit te voeren.
Na deze update kan je ook vanuit de recovery je "sd-kaart" mounten en kan je dus vanuit recovery alsnog een rom of zoiets dergelijks op je interne opslag zetten. Kan soms erg belangrijk zijn.

Ik heb het net getest en het werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door _MB_ op 10-06-2012 23:27 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Thanks. Ook geïnstalleerd en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 07:42
Maffo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:42:

Je had dan al eerder een boot image geflashed van een 1.29.11 rom, die zijn wel met elkaar compatible, niet altijd optimaal though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Misschien dat jullie me kunnen helpen... Heb al gekeken op xda maar kan niets vinden.
Ik wilde recovery updaten, maar zodra ik de usb in me telefoon steek wordt hij niet herkent op mijn pc (win 7 x64).. Overigens herkend ie me telefoon ook niet als ie gewoon aanstaat. Kan dus geen disksstation ofzo aanklikken. Hij laad overigens wel gewoon op.
Heb de drivers opnieuw geïnstalleerd en htc sync ook opnieuw geïnstalleerd.
Helaas mag dit niet baten.. Ik kan ook niet flashen in fastboot aangezien hij dan zegt "waiting for device"..
Iemand ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door KaleBatzZ op 11-06-2012 22:02 ]

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

terrorvogel schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:56:
Misschien dat jullie me kunnen helpen... Heb al gekeken op xda maar kan niets vinden.
Ik wilde recovery updaten, maar zodra ik de usb in me telefoon steek wordt hij niet herkent op mijn pc (win 7 x64).. Overigens herkend ie me telefoon ook niet als ie gewoon aanstaat. Kan dus geen disksstation ofzo aanklikken. Hij laad overigens wel gewoon op.
Heb de drivers opnieuw geïnstalleerd en htc sync ook opnieuw geïnstalleerd.
Helaas mag dit niet baten.. Ik kan ook niet flashen in fastboot aangezien hij dan zegt "waiting for device"..
Iemand ideeën?
Heb je de telefoon wel in bootloader mode staan als je fastboot gebruikt?
Heb je al gekeken bij apparaten beheer of er ergens een vraagteken staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
GKW schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:15:
[...]

Heb je de telefoon wel in bootloader mode staan als je fastboot gebruikt?
Heb je al gekeken bij apparaten beheer of er ergens een vraagteken staat?
Ja en ja. Heb nu een andere USB poort van me pc genomen en alles werkt weer naar behoren 8)7
In ieder geval bedankt voor de medewerking!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
wat vinden jullie de beste/leukste apps om op een geroote One X te gebruiken?
Ik draai nu zelf de laatste versie van Leedroid, en heb een leuke app gevonden: Font Installer, waarmee je je toestel een ander lettertype kunt geven. Zijn er nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Ruben1992 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:20:
wat vinden jullie de beste/leukste apps om op een geroote One X te gebruiken?
Ik draai nu zelf de laatste versie van Leedroid, en heb een leuke app gevonden: Font Installer, waarmee je je toestel een ander lettertype kunt geven. Zijn er nog suggesties?
Wat ik ook gaaf vind is in combinatie met All Callrecorder dat je al je gesprekken automatisch op kan nemen. Check dit [klik] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag mijn htc one x zo goed als orgineel weer maken, aangezien ik last heb van het algemene wifi probleem maar nu weet ik niet of ze moeilijk gaan doen over dat ik de bootloader heb geunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
terrorvogel schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
[...]

Ja en ja. Heb nu een andere USB poort van me pc genomen en alles werkt weer naar behoren 8)7
In ieder geval bedankt voor de medewerking!
Heb je geluk bij mij doet hij het helemaal niet meer via usb. Opladen wel maar wordt op geen enkele pc meer herkend.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees nu pas de openingspost maar als ik dan tussen al die officele roms kijk zie ik nu niet vodafone nl ertussen staan welke moet ik dan hebben om hem weer terug te krijgen ? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Joenino schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Heb je geluk bij mij doet hij het helemaal niet meer via usb. Opladen wel maar wordt op geen enkele pc meer herkend.
als je denieuwste cwm wil installeren kan dit natuurlijk ook gewoon via market app rom manager.
deze houd je ook gelijk op de hoogte van nieuwe updates. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
@RoD, hoe is het eigenlijk met je batterijverbruik? Heb je de stock-kernel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HugoFR schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:24:
@RoD, hoe is het eigenlijk met je batterijverbruik? Heb je de stock-kernel al geprobeerd?
Yep, die heb ik nu draaien en heeft het beste accuverbruik tot nu toe. De drain is afgenomen tot iets minder dan 2 procent per uur. Nog steeds teveel, maar ja, ik weet niet wat ik nu nog kan proberen, behalve een andere ROM (wat ik eigenlijk niet wil). Ik hoop dat HTC met een radio-update komt die de drain wat af laat nemen.

Overigens moet ik daarbij vermelden dat ik momenteel een ontzettend goede accuduur heb, omdat ik 3G heb uitgezet (buitenland). De drain is ongeveer 1-2 procent per 8 uur. Maarja, het is voor mij geen optie om constant zonder 3G te zitten voor een goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:55:
ik wil graag mijn htc one x zo goed als orgineel weer maken, aangezien ik last heb van het algemene wifi probleem maar nu weet ik niet of ze moeilijk gaan doen over dat ik de bootloader heb geunlocked.
Die kans is aanwezig, aangezien duidelijk wordt aangegeven dat de garantie grotendeels komt te vervallen en dat htc het unlocken van de bootloader als dekmantel kan gebruiken. ookal heeft het daar niet mee te maken.
Aan de andere kant, mijn toestel is 1x naar dynafix geweest vanwege het flikkerende beeldscherm, en die hebben ze gewoon vervangen! wel moet je je toestel wel zo orgineel mogelijk maken idd (orginele rom, kernel en recovery)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben1992 op 13-06-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:20:
lees nu pas de openingspost maar als ik dan tussen al die officele roms kijk zie ik nu niet vodafone nl ertussen staan welke moet ik dan hebben om hem weer terug te krijgen ? .
Volgens mij is de Vodafone ROM niet branded en dan zou de WWE RUU goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb inmiddels mijn bootloader opengegooid (aiks, alles kwijt... Maar gelukkig had ik mijn phone net 3 dagen) en succesvol CWM 5.8.4.0 geflashed.... Tenminste, dat gaf hij aan. Als ik in CWM wil booten door middel van powerknop + volume up zie ik het HTC logo, dan zwart beeld en reboot hij weer. Ik heb alles geprobeerd: via Fastboot, via HBOOT, maar niks helpt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Help! Ik kan de telefoon trouwens wel gewoon in de Stock ROM booten... Maar ik wil graag ROOT toegang voor Mybackup Pro, CPU Tuner etc.

Edit: zie screenshot dat het lukte:
Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/4904/cwmflash.jpg

EDIT: opgelost dankzij "fastboot boot recovery-clockwork-touch-5.8.3.1-endeavoru.img". Misschien een idee om die stap in de OP erbij te zetten? HTC laat het niet toe recoverys te openen die USB toegang vragen blijkbaar...

[ Voor 23% gewijzigd door msnguy op 15-06-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk allemaal die betweters hier :)

Verwachten meer van xda.... opensource niet mijn ding

In youre face!

Mijn roms op xda, open source, en de rest heeft al aardig wat patches en stuff uit mn tree's gebruikt.. schitterend hoe sommige zichzelf hier te kijk zetten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik neem aan dat jij dezelfde bent als http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1704303 :)
Ik begrijp alleen je bovenstaande post niet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik wil even terug naar stock om de update er op te gooien die het probleem met de SD kaart heeft doen verhelpen (or so they say). Ik had een backup gemaakt voordat ik natuurlijk CWM er op had gezet, maar ik weet nu niet welke recovery ik terug moet flashen. Of gaat dit automatisch als ik terug ga naar de stock rom en dat hij dan vraagt om een update uit te voeren?

Ik snap eigenlijk geen zak van het hele topic op xda waar ze het 'uitleggen'
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1609190
Ik kan eerst wat uit RUU flashen om stock rom er op te krijgen, om vervolgens een custom rom te flashen (op 1.26??) en vervolgens weer een stock recovery. Daarna RUU runnen. Snap die volgorde helemaal niet????

Daarna kan ik weer terug :P

*edit*
Heb een stock rom op 1.29.401.7. Als ik gewoon stock recovery nu flash (eerst fastboot clear cache ofcourse), dan fastboot oem lock en dan daarna zoeken naar updates...should do the trick right? Een factory reset daarna kan ook geen kwaad en heb er toch niet echt data op staan die ik moet houden ;)

*edit2*
Nee dus, dat werkt niet. Zit nu vast in de hboot. Telefoon is wel gelocked. Ik download nu de RUU en dat zou alles moeten resetten. Helaas download die welgeteld met 50kb/s :(

[ Voor 55% gewijzigd door Mu.siQ op 16-06-2012 12:04 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
msnguy schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:05:
Ik heb inmiddels mijn bootloader opengegooid (aiks, alles kwijt... Maar gelukkig had ik mijn phone net 3 dagen) en succesvol CWM 5.8.4.0 geflashed.... Tenminste, dat gaf hij aan. Als ik in CWM wil booten door middel van powerknop + volume up zie ik het HTC logo, dan zwart beeld en reboot hij weer. Ik heb alles geprobeerd: via Fastboot, via HBOOT, maar niks helpt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Help! Ik kan de telefoon trouwens wel gewoon in de Stock ROM booten... Maar ik wil graag ROOT toegang voor Mybackup Pro, CPU Tuner etc.

Edit: zie screenshot dat het lukte:
[afbeelding]

EDIT: opgelost dankzij "fastboot boot recovery-clockwork-touch-5.8.3.1-endeavoru.img". Misschien een idee om die stap in de OP erbij te zetten? HTC laat het niet toe recoverys te openen die USB toegang vragen blijkbaar...
Als je niet in recovery kunt komen, moet je ff via fastboot dit commando gebruiken: fastboot erase cache.
Ik heb zelf de 5.8.4.0 geflashed en werkt zoals het moet.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:26:
Heerlijk allemaal die betweters hier :)

Verwachten meer van xda.... opensource niet mijn ding

In youre face!

Mijn roms op xda, open source, en de rest heeft al aardig wat patches en stuff uit mn tree's gebruikt.. schitterend hoe sommige zichzelf hier te kijk zetten ^^
Jouw gedrag suggereerde inderdaad dat je niet open-source was dankzij je issues met XDA. Je had blijkbaar zelfs een slotje ingebouwd dat je rom niet werkte met franco's kernel. Wie zet zich nou te kijk?!?!?

Je rom was inderdaad retesnel Trip!! Maar ik had een voor mij een onverklaarbare battery-drain in standby. Bij andere roms nog nooit gehad, met dezelfde apps. Nu heb ik CM9 van tbalden geflashed en is niet zo snel als die van jou maar in ieder geval geen last van battery-drain.

Waarom ik meer verwacht van team-minded CM9, omdat meer brains meer kunnen weten dan 1 brain. Tenzij jij een of ander Stephen Hawking-figuur bent en de rest prutsers ;)

Tenslotte ik ben niet zo gecharmeerd van de custom kernels, is nog altijd gebaseerd op oude stock. En die werkt voor mij niet zo goed vanwege de schermflikkeringen die ik daardoor af en toe krijg. Misschien is dit ondertussen opgelost, maar ik blijf voorlopig bij laatste stock kernel.

En het is: in YOUR face O-)

[ Voor 5% gewijzigd door HugoFR op 16-06-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:39
Zucht.. hoe lang duurt het nog voordat men een methode verzint om buiten HTC om te kunnen rooten? Ik mis de rootfuncties zo :P
Zoiets merk je pas als je ineens weer rootloos door het leven moet. Even mijn Titanium backup terugzetten, even dit editten, dat aanpassen. Ohnee, heb geen root :(

Vanwege die vervallen garantie doe ik het graag zonder hulp van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Inmiddels heb ik mijn HTC GeROOT maar heb ik wel de officiele (Sense) ROM draaien. Heerlijk voor de vrijheid! Echter las ik in het andere topic dat de komende update niet op geROOTe phones met s-OFF te installeren is. Zijn er ontwikkelaars die deze update aanpassen zodat je je ROOT etc. niet kwijt bent? Of moet je hem via een omweg (zo ja, waar? Op XDA kan ik geen topic over bijv. 1.29 vinden) installeren en alles opnieuw doen? (s-OFF, ROOT, CWM etc.) Het liefst zou ik natuurlijk gewoon de update via CWM willen flashen en via Mybackup Pro alle App-gegevens (met ROOT) terug willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dat klopt, je kunt de OTA niet installeren met CWM.
Dus als je per sé echt stock wilt behouden dan moet je stock recovery terugflashen.
(En misschien ook opnieuw locken?)

De meeste devs integrereren de update vrij snel in hun Custom ROM.
Dus wss doe je er goed aan om een ROM uit te zoeken die veel lijkt op stock en dan gewoon te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
RudolfR schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:57:
Dat klopt, je kunt de OTA niet installeren met CWM.
Dus als je per sé echt stock wilt behouden dan moet je stock recovery terugflashen.
(En misschien ook opnieuw locken?)

De meeste devs integrereren de update vrij snel in hun Custom ROM.
Dus wss doe je er goed aan om een ROM uit te zoeken die veel lijkt op stock en dan gewoon te updaten.
Ik heb de Stock Recovery teruggeflashed maar mijn telefoon nog wel s-OFF gehouden. SuperSU werkt ook prima met de Stock Recovery! Hopelijk kan ik dan alsnog de OTA update(s) downloaden. Dankje voor je reactie! Note voor anderen: probeer niet te booten via de HTC One X all-in-one tool naar de Stock Recovery. Geen leuk grapje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Even voor de goede orde;

HTC Dev Unlock is niet hetzelfde als S-Off.
S-Off is op dit moment nog niet te krijgen en alleen weggelegd door de lucky few met een speciale (test?) versie.
S-Off geeft nog meer vrijheid en kan in de toekomst hopelijk worden verkregen zonder zonder HTCDev (of misschien ook wel mét, wie weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik merk dat het scrollen door de tweakers app en whatsapp alleen helemaal soepel gaat op leedroid 6.4 bij mij.. Bij alle andere roms zie ik toch een klein beetje lag, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:30
SOLVED

Beste Tweakers vanwege antenne problemen wil ik mijn one X opsturen. Nee heb ja kan je krijgen.
Bootloader is unlocked.

Wil terug naar stock. Maar het lukt niet

Wat heb ik gedaan.
- flash stock recovery
- relock bootloader
- flash ruu

Dit is wat ik zie in de bootloader '' relocked security warning''

Het flashen van de ruu gaat echter niet omdat ik de error krijg dat mijn batterij onder de 30% zou zijn. Dit is niet waar de batterij is om en nabij 100%

Heb nu de bootloader weer unlocked en mijn charmander rom weer geboot

PS: Nandroid stock terugzetten lukt niet, mijn MD5 sum is incorrect? huh?

Iemand een idee?

Oplossing: andere pc, met mogelijk andere drivers

SOLVED

[ Voor 10% gewijzigd door Glaxo op 20-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

HugoFR schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:43:
[...]

Wat wordfeud betreft, dat is een bugje. Gewoon ff naar settings in wordfeud gaan en dan "enable notifications" opnieuw aanvinken ook al staat deze aangevinkt.
Ja, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ARHD 7 geïnstalleerd. Eerst met titanium backup gemaakt van de apps en systeem. Na installatie alles terug gezet en heb weer het probleem dat WordFeud geen meldingen meer geeft. Ik heb het volgende gedaan zonder resultaat:
1. in WordFeud "enable notifications" opnieuw aanvinken
2. WordFeud verwijderd en weer geinstalleerd
3. WordFeud uit de backup gegooid, daarna opnieuw ARHD 7 geïnstalleerd, backup teruggezet, daarna WordFeud geinstalleerd.

Helaas alles zonder resultaat. Als ik na ARHD direct WordFeud installeer zonder eerst titanium backup te draaien, werkt het wel, maar ja, dan moet ik de rest ook opnieuw installeren want als ik vervolgens de backup terugzet, heb ik het probleem weer.

Iemand nog een oplossing? Heeft iemand überhaupt ook dit probleem, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Heb gisteren ook ARHD 7 geflashed en wordfeud (verse installatie) en geen problemen met de meldingen. Ook al zet ik wordfeud terug vanuit titanium heb ik ook geen problemen.
Soms krijg ik ook geen pushmeldingen maar dat ligt volgens mij aan de servers van wordfeud.

En wat zet jij eigenlijk allemaal terug met je titanium backup?? Ook system-dingen?
Als ik een andere rom flash, zet ik alleen maar apps zoals wordfeud, whatsapp, nu.nl terug vanuit titanium, nooit systemdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik zet alle apps en ook de systeemdata terug....
Misschien dat het daaraan ligt. Ga ik vanavond eens uitproberen.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ARHD 7 ziet er interessant uit met de nieuwe base. Overigens komt versie 7.1 waarschijnlijk ook snel uit :) Voor de features wil ik best updaten, maar ik vraag me nog wel af hoe het met de batterijduur is. Heeft iemand ervaring met versie 7 qua batterijduur ten opzichte van versie 6.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Yep, nu doet WordFeud meldingen het wel. Maar wat een werk om alle systeem dingen terug te zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GKW schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:44:
Yep, nu doet WordFeud meldingen het wel. Maar wat een werk om alle systeem dingen terug te zetten.....
Zo, ik ga ook maar eens ARHD 7 installeren. Alleen heb ik redelijk veel apps (stuk of 70). Is het back-uppen goed gegaan met titanium? Ook alle data? En wat bedoel je precies met dat het terugzetten van de systeem dingen veel werk is?

En heb je toevallig ook je homescreens geback-upt en terug gezet? Wat die opnieuw inrichting is ook weer een hoop werk :P

Edit: Echt geniaal dat titanium backup! Nieuwe rom maar heb al mijn apps, date en homescreen gewoon nog alsof ik dezelfde rom nog heb!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb sinds vandaag ook de gok gewaagd en ARHD 7.0 erop gegooid. Alleen wat mij verbaasd zijn de verhalen over de grote verschillen met het standaard rom van HTC. Ik weet dat ARHD voornamelijk wat snelheid tweaks etc. erin heeft gegooid en de shell hetzelfde blijft maar ik heb in geen enkel gebruik gemerkt dat het sneller werkt? Verder zijn er nou op enkele programmas na ook niet veel veranderingen in de software.

Misschien dat ik morgen iets anders probeer want ik wil juist een custom rom erop gooien voor verandering en niet voor schamele dingetjes.

Hebben hier meer mensen hetzelfde idee over of vinden jullie het wel zo geweldig? Over de batterij kan ik helaas nog weinig zeggen aangezien ik het vanmiddag heb gedaan.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

HugoFR schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:03:
En wat zet jij eigenlijk allemaal terug met je titanium backup?? Ook system-dingen?
Word volgens mij afgeraden om systeem spul over te zetten als je een andere ROM flasht. Contact gegevens/sms berichten /woordenboek enz kan echter geen kwaad.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:54:
[...]

Zo, ik ga ook maar eens ARHD 7 installeren. Alleen heb ik redelijk veel apps (stuk of 70). Is het back-uppen goed gegaan met titanium? Ook alle data? En wat bedoel je precies met dat het terugzetten van de systeem dingen veel werk is?

En heb je toevallig ook je homescreens geback-upt en terug gezet? Wat die opnieuw inrichting is ook weer een hoop werk :P

Edit: Echt geniaal dat titanium backup! Nieuwe rom maar heb al mijn apps, date en homescreen gewoon nog alsof ik dezelfde rom nog heb!
Systeem dingen terugzetten, daar bedoel ik mee alle mail instellingen, aanpassingen in instellingen etc. etc.

Mooi dat het gelukt is en ja, titanium backup is een must voor tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:26:
ARHD 7 ziet er interessant uit met de nieuwe base. Overigens komt versie 7.1 waarschijnlijk ook snel uit :) Voor de features wil ik best updaten, maar ik vraag me nog wel af hoe het met de batterijduur is. Heeft iemand ervaring met versie 7 qua batterijduur ten opzichte van versie 6.x?
Heb de nieuwe base zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel al veel mensen gezien die het wel deden. Er zijn gevallen bij waar de screentime zelfs gaat naar 7 uur! Verwacht het zelf niet te halen, maar geeft wel een indicatie.

Bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1139941&d=1340095897
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1139939&d=1340095878

[ Voor 14% gewijzigd door Shadowron op 21-06-2012 09:46 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke fcked up big time

wilde nieuwe recovery flashen ( 5.8.4.0 ) dus gedaan maar toen ik daarna in recovery wilde booten lukte het niet
en kom nu ook niet meer in hboot of fastboot.

telefoon gaat niet uit middels de powerknop 10s ingedrukt houden maar springt meteen weer op wit scherm met 'htc quietly brilliant' en blijft daar.

wat ik precies heb gedaan:
Superwipe, nieuwe recovery geflasht en toen ik weer naar recovery wilde kreeg ik bovenstaand probleem.

Iemand suggesties wat te doen??

scherm gaat ook niet uit (en staat op volle helderheid) dus batterij loopt leeg en was denk ik 50% dus niet veel tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 14:35 . Reden: aanvulling scherm (misschien ook van belang) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Had je dat 'snelle opstarten' aanstaan in je instellingen? Misschien dat die daardoor direct het HTC logo laatzien nadat je 10sec die knop hebt ingedrukt. Zo ja en het lukt nog steeds niet, dan is het idd fucked up big time. Zo niet, dan zou je hem op één of andere manier toch in de HBOOT/fastboot mode moeten krijgen dmv aan/uit knop ingedrukt houden en volume down knopt erbij.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste