Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, snelle opstarten stond uit.
Kan wel 10s aan/uit knop doen en dan gaat 'ie uit om vervolgens meteen weer op de groene htc letters te springen, geen mogelijkheid om in fastboot/hboot te komen om recovery/rom/o.i.d. te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, gister ARHD 7.0 geïnstalleerd. Zie ik net dat 7.1 alweer uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:53:
Kan wel 10s aan/uit knop doen en dan gaat 'ie uit om vervolgens meteen weer op de groene htc letters te springen, geen mogelijkheid om in fastboot/hboot te komen om recovery/rom/o.i.d. te flashen.
Probeer eens de volume- knop in te drukken net voordat het systeem opnieuw opstart. Dat werkt hier namelijk wel.

Mocht dit niet werken dan kun je nog iets anders proberen. Mocht je nog ADB commando's kunnen uitvoeren, dan kun je "adb reboot bootloader" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braindamage1989 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:00:
[...]

Probeer eens de volume- knop in te drukken net voordat het systeem opnieuw opstart. Dat werkt hier namelijk wel.

Mocht dit niet werken dan kun je nog iets anders proberen. Mocht je nog ADB commando's kunnen uitvoeren, dan kun je "adb reboot bootloader" gebruiken.
heb op alle mogelijke ogenblikken geprobeerd de volume - knop in te drukken maar geen resultaat (ook de volume + geprobeerd maar mocht ook niet baten)

Ben beetje wanhopig op het moment, zit eraan te denken de batterij eruit te halen of komt dat op hetzelfde neer?

EDIT
Heb met mike1986 van de ARHD roms gechat (spel je dat zo?) maar alles wat hij probeerde hielp niet, moet mn telefoon nu leeg laten lopen en dan nogmaals proberen om in fastboot te komen.
Hij heeft gevraagd of ik m op de hoogte wil houden, ben nu wel aan het nagelbijten :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Braindamage1989 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:39:
[...]

Heb de nieuwe base zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel al veel mensen gezien die het wel deden. Er zijn gevallen bij waar de screentime zelfs gaat naar 7 uur! Verwacht het zelf niet te halen, maar geeft wel een indicatie.

Bewijs:
[afbeelding]
[afbeelding]
Interessant, maar die schermtijd loopt nogal uiteen bij mensen. Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in de standbytijd, omdat ik merk dat mijn telefoon te snel leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:53:
Ten eerste mijn vraag, waarom doe je in godsnaam superwipe om een nieuwe recovery te flashen???

Heb je ook al adb reboot bootloader geprobeerd vanuit cmd?

Ik weet niet of jouw probleem hier ergens in voorkomt maar om je toch een stukje op weg te helpen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1609190
RoD schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Interessant, maar die schermtijd loopt nogal uiteen bij mensen. Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in de standbytijd, omdat ik merk dat mijn telefoon te snel leegloopt.
Ik zag in een vorige post van je dat zonder mobiele data en wifi je batterij-verbruik normaal is.
Heb je al eens een CM9 rom geflashed?
Heb je slechte 3g-dekking in jouw gebied? Dit kan namelijk ook batterij vreten.
Of ligt het probleem aan je wifi.
Heb je veel toepassingen die automatisch syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoFR schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:24:
[...]

Ten eerste mijn vraag, waarom doe je in godsnaam superwipe om een nieuwe recovery te flashen???

Heb je ook al adb reboot bootloader geprobeerd vanuit cmd?

Ik weet niet of jouw probleem hier ergens in voorkomt maar om je toch een stukje op weg te helpen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1609190
Superwipe had ik alvast gedaan om daarna meteen nieuwe rom te flashen, andere volgorde was waarschijnlijk beter geweest.

Heb batterij leeg laten lopen en toen in oplader en "volume up + volume down + aan/uitknop" tegelijk en toen in hboot, daarna "fastboot erase cache" en nieuwe rom geflasht

Alles is weer in orde :)

Bedankt voor de suggesties! JKratos, Braindamage1989 & HugoFR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HugoFR schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:24:

Ik zag in een vorige post van je dat zonder mobiele data en wifi je batterij-verbruik normaal is.
Heb je al eens een CM9 rom geflashed?
Heb je slechte 3g-dekking in jouw gebied? Dit kan namelijk ook batterij vreten.
Of ligt het probleem aan je wifi.
Heb je veel toepassingen die automatisch syncen?
3G-dekking is goed, en ik heb inderdaad veel dingen die automatisch syncen. Maar hij loopt alsnog te snel leeg voor wat ik aan heb staan. CM9 ga ik niet installeren, want is nog niet af, en het zou ook zonder CM9 goed moeten werken, getuige de ervaringen van anderen.

Overigens lijkt de drain nu weer iets minder te zijn. Ik vermoed dat er iets misgaat bij de aansturing van de wifi- of cell-modules, waardoor ze teveel accu verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:55:
[...]

3G-dekking is goed, en ik heb inderdaad veel dingen die automatisch syncen. Maar hij loopt alsnog te snel leeg voor wat ik aan heb staan. CM9 ga ik niet installeren, want is nog niet af, en het zou ook zonder CM9 goed moeten werken, getuige de ervaringen van anderen.

Overigens lijkt de drain nu weer iets minder te zijn. Ik vermoed dat er iets misgaat bij de aansturing van de wifi- of cell-modules, waardoor ze teveel accu verbruiken.
Wat zie je dan als je een energiebeheer app opent. Mocht het zo zijn dat de aansturing niet goed is bij WIFI en 3G-achtige verbinding, dan zou je dat hier moeten kunnen zien. Ik gebruik nu zelf een tijdje Badass Battery Monitor. Hier kan ik precies mee zien hoeveel energie een app verbruikt en hoeveel data het erdoor stookt. Misschien ideetje om dat te proberen? Zit hier op 8% gebruik (wifi only) na 4 uur en 30 minuten. Redelijk wat data heen en weer gegaan.

Trouwens, welk model nummer heb je dan? Heb hier een HT23 die nog geen enkele issue heeft gehad (behalve dat de foon (als hij uit is) na een tijdje zichzelf inschakelt als hij aan de lader zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Wilde ook eens kijken hoeveel schermtijd ik zou halen op 1 acculading.
Beetje jammer. Toen ik vanmorgen wakker werd, was de schermtijd ineens veel lager.

Maar om positief te blijven *O* . Ik zat gisteravond toen ik naar bed ging al op meer dan 5 uur schermtijd en had nog 33% over.

Ik heb nu ARHD 7.0.0 met stock-kernel. Met wifi en mobiele verbinding aan. Maar omdat ik constant in de buurt was van wifi dus bijna geen 3g nodig gehad. Zal hoogstens een kwartier geweest zijn, omdat ik in de auto zat.
Wat automatisch synct is mijn account, het weer en whatsapp. De rest doe ik handmatig als het nodig is.
Wat ik gedaan heb:
- Tientallen smsjes, tientallen talkjes en tientallen whatsappjes verstuurd.
- Internet (stock-app)
- Wordfeud
- Playstore
- Nu.nl
- Appy geek
- Twitter (de officiele)
- Youtube (muziekclips bekeken en beluisterd met koptelefoon op hoog volume) ca 45 min
- Sudoku
En dit alles op een helderheid van ca. 45%.

Ik zal het van het weekend nog eens proberen maar dan zonder de nacht te overbruggen aangezien dit jammergenoeg mijn schermtijd verneukte |:(
Anders had ik waarschijnlijk de 7 uur kunnen halen 8)

Maar ik kan ARHD met de nieuwe base 2.05.401.2 echt aanraden!!! Het overschakelen van/naar WiFi en 3g werkt fenomenaal. WiFi schakelt veel sneller in. En het accu-verbruik lijkt echt top tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^Interessant :) Kom je van ARHD 6.x af? Ik heb 7.1 net als update over 6.0 geïnstalleerd, dus zal binnenkort ook even mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
Nee ik kom van CM9 af, zowel official alpha als Tripnraver. Maar omdat er ineens wat bugs inzitten, in BEIDE dezelfde, ben ik maar weer overgestapt naar een sense rom. En ook al is sense wat langzaam vergeleken met cm9, ik begin het toch steeds meer te waarderen eigenlijk.

Het enige wat ik out-of-the-box mis in ARHD zijn de tweaks zoals in leedroid. Maar omdat leedroid de nieuwe base nog niet heeft en waarschijnlijk ook nog lang gaat duren omdat ie ff een pauze ingelast heeft, heb ik ARHD gepakt.

Ik ben benieuwd wat deze rom bij jou gaat doen RoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik zit nu al op ruim 2 dagen met 1 accu met ARHD 7.0. Bij normaal gebruik whatsappen, wordfeud, facebook etc. Nu nog 20% accu :-)

best aardig dacht ik zo vergelijken met normale rom.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik haal de 2 dagen ook prima met regelmatig Whatsappen, Rumble, Airport City, mail checken en sturen, buienradar etc. op de stock rom! Ik heb wel mijn schermhelderheid zo laag mogelijk staan indien het kan qua omgevingslicht. Ik heb trouwens nu de Stock Recovery wéér erop geflashed en de bootloader nog wel open staan. Hopelijk kan ik zo de OTA update alsnog ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm na ARHD geprobeerd te hebben wou ik toch weer terug naar stock, en wilde dus een nandroid backup terugflashen. Na dit gedaan te hebben boote de X niet meer. Een andere nandroid met ARHD werkte wel gewoon. Welke stappen moet ik ondernemen om de nandroid terug te kunnen flashen?

Na het restoren van de nandroid krijg ik overigens verder geen errors ed. Hij restored hem " normaal". Krijg alleen een wit scherm als ik reboot klik.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Ik denk dat je de stock kernel nog moet flashen via fastboot.
Dat doet recovery namelijk niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:05:
Ik denk dat je de stock kernel nog moet flashen via fastboot.
Dat doet recovery namelijk niet voor je.
Ah tuurlijk, dat zal het zijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 00:12
wat ik me dus afvraag na het lezen dat 7u schermtijd mogelijk is met ARHD, waarom kan htc dat niet gewoon doen?:P Wat is er dan geschrapt/geoptimaliseerd/uitgezet dat dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
De meeste ROMs hebben standaard een andere CPU governor, die sneller terugklokt naar lagere CPU snelheden.
Volgens mij wordt er ook wel wat getweakt in de vrij hoge auto brightness levels.
Daar is aardig wat winst te behalen.

(En die 7 uur komt ook van een ROM die gebaseerd is op HTC's 2.0.5(?) ROM, dus ook HTC timmert her en der aan de weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petfles
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb zojuist mijn bootloader geunlocked, maar nu maakt mijn telefoon geen verbinding meer met vodafone. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Petfles schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:31:
Ik heb zojuist mijn bootloader geunlocked, maar nu maakt mijn telefoon geen verbinding meer met vodafone. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Geen flauw idee, want je geeft geen enkele specifieke informatie. We verwachten hier wel wat meer eigen initiatief. Zeker als je je telefoon gaat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petfles
  • Laatst online: 11-07-2024
RoD schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:32:
[...]

Geen flauw idee, want je geeft geen enkele specifieke informatie. We verwachten hier wel wat meer eigen initiatief. Zeker als je je telefoon gaat tweaken.
Ja, zal proberen wat duidelijker te zijn. Ik heb mijn telefoon geunlocked, toen heb ik hem weer aan gezet. Ik moet mijn telefoon opnieuw instellen, maar er is geen verbinding met het internet te maken. Niet via 3g en de wifi reageert ook niet. Iemand enig idee?

edit: Na wat klooien met de instellingen is het gelukt. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Petfles op 26-06-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, na een paar dagen ARHD 7.1 te hebben geprobeerd kan ik concluderen dat die nieuwe base in ieder geval niet voor snelheidsverbeteringen heeft gezorgd. Had ik wel op gehoopt. Ik vermoed dat de batterij het wel iets langer uithoudt. Drain is nu ongeveer 1 tot 1,5 procent per uur.

En die irritante wifi-sleepbug is er nog steeds niet uit :(

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 28-06-2012 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Heb je wel gewiped voor de upgrade? Vaak merk je de snelheidswinst pas als je alles van te voren wiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lizard schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:50:
Heb je wel gewiped voor de upgrade? Vaak merk je de snelheidswinst pas als je alles van te voren wiped.
Nee, dat doe ik alleen als ik bugs merk. Ik heb nog nooit gehoord dat het ook iets met de snelheid doet. Wellicht het overwegen waard om alsnog te installeren met een wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Kort vraagje:
Ben momenteel bezig om CM9 op mn One X te proberen. Flashen van de rom enzo gaat prima, ROM start gewoon (zowel die van tbalden, als AOKP). Ik krijg alleen bij beiden geen data connectie? wifi werkt wel gewoon, maar hij wil schijnbaar niet connecten met Vodafone data.. Hebben meer mensen hier last van?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arjen9551 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:35:
Kort vraagje:
Ben momenteel bezig om CM9 op mn One X te proberen. Flashen van de rom enzo gaat prima, ROM start gewoon (zowel die van tbalden, als AOKP). Ik krijg alleen bij beiden geen data connectie? wifi werkt wel gewoon, maar hij wil schijnbaar niet connecten met Vodafone data.. Hebben meer mensen hier last van?
De bedoeling is dat je hier vermeldt wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
RoD schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:36:
[...]

De bedoeling is dat je hier vermeldt wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
Haha, true true.. Om te beginnen beide roms opnieuw geflashed + boot.img.. Daarnaast heb ik handmatig de Vodafone APN toegevoegd om te kijken of dat wel werkt. Maar zo te zien doet dat ook niks.

Dus ik denk dat ik voorlopig CM9 maar even laat zitten. Dit is niet werkbaar iig. (na zeker 10min nog steeds geen data connectie)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt dus wel gewoon gsm-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
RoD schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:47:
Je hebt dus wel gewoon gsm-verbinding?
Correct. Maar daar houdt het ook mee op. Hij wil dan gewoon geen data verbinding aanmaken, terwijl de settings precies hetzelfde zijn als op de Vodafone website.
Nu kwam ik wel ergens een pagina tegen die idd vermelde dat het lang kon duren, maar ik vind dit te lang. Dus ga wel weer over op een andere ROM.

EDIT:
Zojuist Renovate 2.1.0 geflashed, hier werkt alles wel gewoon prima.

[ Voor 7% gewijzigd door arjen9551 op 30-06-2012 14:08 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Ik heb nergens last van met Slim ICS & Vodafone. Ben ook erg te spreken over deze ROM.

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ok, hier de verbruiksgegevens vanijn back-up One X:
54 uur standby
40 uur WiFi actief
2 uur 10 minuten on-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Klopt het dat mijn nieuwe HTC one x met de nieuwere software nog niet te rooten is?

Ik heb online wel wat handleidingen gevonden maar deze geven met die nieuwe software helaas geen resultaat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:33:
Klopt het dat mijn nieuwe HTC one x met de nieuwere software nog niet te rooten is?

Ik heb online wel wat handleidingen gevonden maar deze geven met die nieuwe software helaas geen resultaat.
Met de unlock van HTC zelf kun je met alle software versies rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja die methode heb ik ook gezien idd, wat doet dat met je Garantie in Nederland?

Op de htc dev site zag ik wel dat het de garantie zou kunnen aanpassen maar er staat niet concreet bij wat ze er mee bedoelen.
Is het in Nederland toegestaan om als fabrikant een hardware defect te weigeren als er bepaalde software op staat welke het niet veroorzaakt heeft bv?

Kan je terug zonder dat ze het zien? Zoals.bv bij een AppleJailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:53:
Ja die methode heb ik ook gezien idd, wat doet dat met je Garantie in Nederland?

Op de htc dev site zag ik wel dat het de garantie zou kunnen aanpassen maar er staat niet concreet bij wat ze er mee bedoelen.
Is het in Nederland toegestaan om als fabrikant een hardware defect te weigeren als er bepaalde software op staat welke het niet veroorzaakt heeft bv?

Kan je terug zonder dat ze het zien? Zoals.bv bij een AppleJailbreak?
Dit onderwerp is al een aantal maal besproken. Lees je aub even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik had het topic wel door gelezen maar staat niet echt duidelijk in hoe het nou zit.
Heb het inmiddels al wel gedaan dus zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Team pokemon rom is Team Venom geworden.

De nieuwe rom die ze nu hebben uitgebracht heeft weer bizar veel opties. Nu ook de mogelijkheid voor OTA updates van de rom.
ViperX

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wel een interessante rom. Ze zijn een van de weinigen die echt aan het knutselen zijn en veel extra opties bieden. Andere roms bieden, met name via de Aroma-installer, wel wat extra opties, maar het blijft mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Zeker interessant. Er zitten echt veel coole tweaks in en de rom zelf is ook nog eens super snel en stabiel.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Om daar nog even op terug te komen. Dergelijke tweaks zouden ook naar ARHD moeten komen, zo heeft Mike verklapt. Hij zegt zelf dat het "similar, but better" wordt. We zullen zien... update zou snel uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
terrorvogel schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:47:
Ik heb nergens last van met Slim ICS & Vodafone. Ben ook erg te spreken over deze ROM.
Ja ik blijf het verder ook vreemd vinden.. Ik heb die Slim ICS rom verder niet geprobeerd hoor, ben nu over op die van Team Venom en daar werkt alles gelijk prima. Misschien wanneer ik wat meer tijd heb dat ik nog eens even ga vechten met wat CM9 roms.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de team venom rom binnenkort ook maar eens even proberen. Veel meer tweaks, daar hou ik van.

Een vraagje over de kernels, ik draai nu faux kernel (werkt prima), alleen hoe zit het nu met de modules, bij elke kernel wordt iets over een set modules vermeld, moeten deze modules apart geflasht worden? Hoe zit dat ? En waarom worden bij sommige roms kernels/modules "gerepacked", wat wordt er precies gerepacked?
Heb XDA afgezocht naar de reden hiervoor, maar ben amper wijzer geworden. Wel zijn er tools die deze modules i.c.m. de kernel img flashen o.i.d. Het zal vast heel logisch zijn.

Bij faux heb ik alleen de img geflasht en het lijkt goed te werken tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, je moet deze modules apart flashen via recovery. Het repacken wordt gedaan zodat je de ramdisk-tweaks die een ontwikkelaar voor zijn rom heeft ontwikkeld niet kwijtraakt, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Ok ik heb nu dus een probleem.

Ik heb Android Revolution HD 7.1 geinstalleerd (meerdere keren) ook opnieuw gedownload alleen blijft ik met het porbleem zitten dat ik maar 140mb ram overhoud en dat de Sense UI continu opnieuw start als ik ernaartoe ga. Waar kan dit aan liggen? Als ik in het taakbeheer alles sluit is er nog steeds maar 180mb vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik had dit ook eens, kwam door het installeren van een mod geloof ik. Heb je ARHD geïnstalleerd met wipe? Verder is het feit dat je weinig ram overhoudt geen bug, maar een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zit ook te kijken naar een Costum rom ivm de bekende voordelen ervan.

Nu kan ik alleen een dingetje niet vinden, ik heb een volledige backup gemaakt via mijn toestel nadat ik de bootloader had geunlocked.

Maar als ik nu een Costum rom installeer hoe krijg ik mijn Apps met de instellingen weer terug? Moet ik dan die gemaakte backup terug zetten of komt dan de rom er ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Je telefoon is bij het unlocken van de bootloader helemaal leeggegooid.
Dus jouw nandroid backup bevat alleen de rom en vrijwel geen apps+data.
Je gegevens zijn kwijt.

Normaal gesproken; als je de nandroid backup terugzet zet je de ROM terug incl. apps+data.
Titanium Backup (Pro?) kan apps+data uit een nandroid backup trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RudolfR schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:58:
Je telefoon is bij het unlocken van de bootloader helemaal leeggegooid.
Dus jouw nandroid backup bevat alleen de rom en vrijwel geen apps+data.
Je gegevens zijn kwijt.

Normaal gesproken; als je de nandroid backup terugzet zet je de ROM terug incl. apps+data.
Titanium Backup (Pro?) kan apps+data uit een nandroid backup trekken.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde meer een backup die ik had gemaakt na de inlok en het inrichten van de telefoon. Net direct na de unlock dus.

Heb inmiddels de ARHD. Rom erop inclusief de simpelste interface en zonder sense. Werkt echt geweldig en voelt een heeeel stuk vlotter dan de standaard rom. Aanradertje voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er ondertussen al een stabiele Jelly Bean ROM voor de X? Ik kan hem nog niet vinden :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Donstil schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde meer een backup die ik had gemaakt na de inlok en het inrichten van de telefoon. Net direct na de unlock dus.
Een unlock doet ook een factory reset, dus die backup bevat geen apps en/of data.
DennusB schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:14:
Is er ondertussen al een stabiele Jelly Bean ROM voor de X? Ik kan hem nog niet vinden :(
Die hoef je ook nog niet te verwachten zolang er geen sources voor JB zijn vrijgegeven. (CM10)
De builds die nu beschikbaar zijn, zijn of ports van de Galaxy Nexus JB, of van de SDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RudolfR schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:49:
Die hoef je ook nog niet te verwachten zolang er geen sources voor JB zijn vrijgegeven. (CM10)
De builds die nu beschikbaar zijn, zijn of ports van de Galaxy Nexus JB, of van de SDK.
En wanneer komt de source vrij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
DennusB schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:19:
[...]
En wanneer komt de source vrij dan?
Wat heb je zelf al gevonden??
Zodra HTC het vrij geeft, maar wanneer blijft een vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppaaa, LeeDrOid V6.4.0 erop geknald met Android 4.0.3 - Ice Cream Sandwich

lets try it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Karloe schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:24:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden??
Zodra HTC het vrij geeft, maar wanneer blijft een vraag :P
JB sources zullen van Google moeten komen; dat zal niet heel lang meer duren, maar wanneer HTC z'n eigen JB + Sense uitbrengt is een groter raadsel en de kernelsources van die release zullen nóg weer langer op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:59:
Hoppaaa, LeeDrOid V6.4.0 erop geknald met Android 4.0.3 - Ice Cream Sandwich

lets try it out!
je kunt beter de ViperX rom proberen deze zit al op 4.0.4 LeeDroid loopt een beetje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
  • Laatst online: 08-09 15:08
Als ik er overheen gelezen heb, mijn excuses, maar als ik een rom installeer die gebaseerd is op 4.0.4 (zoals de ViperX) kom ik in een soort bootloop. Als ik een rom gebruik die gebaseerd is op 4.0.3 (zoals de laatste LeeDroid), gaat alles wel goed. Heb ik iets over het hoofd gezien? Meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
El-Pinjo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:33:
Als ik er overheen gelezen heb, mijn excuses, maar als ik een rom installeer die gebaseerd is op 4.0.4 (zoals de ViperX) kom ik in een soort bootloop. Als ik een rom gebruik die gebaseerd is op 4.0.3 (zoals de laatste LeeDroid), gaat alles wel goed. Heb ik iets over het hoofd gezien? Meer mensen die dit probleem hebben?
Flash je de boot.img wel voor het flashen van de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
DennusB schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:34:
[...]

Flash je de boot.img wel voor het flashen van de ROM?
Daar heb ik dus naar gezocht, en op de pagina van ViperX staat wel een all in one flash tool, maar op de een of andere manier wil dat dus niet lukken :'(
Weet jij misschien of er ergens een duidelijk overzicht is van welke boot.img bij welke rom hoort, en hoe ik die dan op mijn OneX krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
El-Pinjo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:37:
[...]

Daar heb ik dus naar gezocht, en op de pagina van ViperX staat wel een all in one flash tool, maar op de een of andere manier wil dat dus niet lukken :'(
Weet jij misschien of er ergens een duidelijk overzicht is van welke boot.img bij welke rom hoort, en hoe ik die dan op mijn OneX krijg?
Je moet de boot.img uit de zip van je ROM halen en dan flashen met "fastboot flash boot boot.img".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
DennusB schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Je moet de boot.img uit de zip van je ROM halen en dan flashen met "fastboot flash boot boot.img".
Net geprobeerd:
-ViperX rom gedownload. Boot.img eruit gehaald.
-Telefoon opgestart met volume down
-dosbox geopend
-fastboot flash boot boot.img

FAILED (command write failed (Unknown error))
finished

is wat hij dan zegt. Daarna full wipe en rom geinstalleerd, zelfde probleem :?

[ Voor 15% gewijzigd door El-Pinjo op 09-07-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
El-Pinjo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Net geprobeerd:
-ViperX rom gedownload. Boot.img eruit gehaald.
-Telefoon opgestart met volume down
-dosbox geopend
-fastboot flash boot boot.img

FAILED (command write failed (Unknown error))
finished

is wat hij dan zegt. Daarna full wipe en rom geinstalleerd, zelfde probleem :?
Hij zegt ook failed. Heb je je telefoon wel opgestart in fastboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
DennusB schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Hij zegt ook failed. Heb je je telefoon wel opgestart in fastboot?
Stom van me!! Had hem idd niet in fastboot opgestart! |:(
Nu werkt het flashen wel, en ben nu ViperX aan het installeren 8)

Bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb Viper X geinstalleerd (eerst boot.img geflasht etc).
Echter wil ik nu de all in one tool gebruiken van Viper X (wisselen kernel incl modules, je kan kiezen en installeren d.m.v. een scriptje). Dit moet vanaf je homescreen in je Android OS met je telefoon aangesloten op de PC.

Alleen krijg ik in het cmd venster de melding: error: device not found. Ik weet alleen niet wat ik fout doe, op XDA zie ik het probleem niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:26:
Ook ik heb Viper X geinstalleerd (eerst boot.img geflasht etc).
Echter wil ik nu de all in one tool gebruiken van Viper X (wisselen kernel incl modules, je kan kiezen en installeren d.m.v. een scriptje). Dit moet vanaf je homescreen in je Android OS met je telefoon aangesloten op de PC.

Alleen krijg ik in het cmd venster de melding: error: device not found. Ik weet alleen niet wat ik fout doe, op XDA zie ik het probleem niet terug.
Staat USB Debugging aan op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:06:
[...]

Staat USB Debugging aan op je telefoon?
USB-foutopsporing in het Nederlands? Ja staat aan.

Edit: Via ADB wordt me tel gewoon niet gevonden, snap er niks van. Andere PC ook geprobeerd, drivers verwijderd.. mocht niet helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:12:
[...]

USB-foutopsporing in het Nederlands? Ja staat aan.

Edit: Via ADB wordt me tel gewoon niet gevonden, snap er niks van. Andere PC ook geprobeerd, drivers verwijderd.. mocht niet helpen.
Probeer eens om in fastboot te starten. Daar ging het bij mij ook mis.
Dus aanzetten met volume down, dan fastboot, en dan de flasher draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Pinjo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:07:
[...]

Probeer eens om in fastboot te starten. Daar ging het bij mij ook mis.
Dus aanzetten met volume down, dan fastboot, en dan de flasher draaien.
Ook geprobeerdm ja dan doet ie alle fastboot commands wel. Maar niet de ADB commands die de regels daarvoor geschreven zijn (die zijn voor in het Android OS zelf). Dus de kernel modules installeert het scriptje dan niet.

Edit: opgelost, was een driver probleem, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1644730.
eerst werkte deze oplossing niet, maar nu wel op een of andere manier.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Pinjo
Handmatig de boot.img extracten uit de zip en dan met de hand flashen lijkt me dan het handigst.
Als je ietsjes naar boven scrollt, kan je zien wat voor uitleg ik heb gekregen :)
Het is mij met die uitleg ook gelukt ;)

Edit:
Zie dat het jou ook al is gelukt, ben benieuwd naar je ervaringen.

[ Voor 14% gewijzigd door El-Pinjo op 10-07-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Pinjo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:09:
Handmatig de boot.img extracten uit de zip en dan met de hand flashen lijkt me dan het handigst.
Als je ietsjes naar boven scrollt, kan je zien wat voor uitleg ik heb gekregen :)
Het is mij met die uitleg ook gelukt ;)

Edit:
Zie dat het jou ook al is gelukt, ben benieuwd naar je ervaringen.
Ja het is allemaal gelukt.

Ga ViperX vandaag voor het eerst volledig gebruiken (sense ook weer geinstalleerd), heb ook een theme eroverheen gegooid (sensecream van de ViperX theme topic) en nog wat 3D icons. Ik ben vooral te spreken over de grafische tweaks, je kan bijna alles naar wens aanpassen. Ben benieuwd hoe die blijft draaien de komende weken i.c.m. 2.05

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Kan ik die RUU bestanden op http://www.xdafileserver....X%2FStock+Rom%2FEndeavour gewoon op een standaard X flashen zonder s-off?
Dit is originele software, dus dat moet gewoon werken?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer de eerste ROM op basis van de broncode komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
Alleen heb je er weinig aan op het moment:

Doesn't work:

Radio *
Sound *
Google Now *
Camera
Everything related to the issues above

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
spookz0r schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:52:
[...]

Alleen heb je er weinig aan op het moment:

Doesn't work:

Radio *
Sound *
Google Now *
Camera
Everything related to the issues above
De ontwikkeling gaat wel snel zo te zien :) Dus ik houd het zeker in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ontwikkelingen gaan idd erg snel, jongens hebben in 3 dagen al een hele hoop werkend gekregen.
Eigenlijk moet alleen het modem voor mij nog en dan ga ik het eens proberen.

Zitten er nog nadelen aan een Rom gemaakt van de Broncode? (uitgezonderd de niet werkende onderdelen welke je van te voren moet controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Donstil schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:57:
Ontwikkelingen gaan idd erg snel, jongens hebben in 3 dagen al een hele hoop werkend gekregen.
Eigenlijk moet alleen het modem voor mij nog en dan ga ik het eens proberen.

Zitten er nog nadelen aan een Rom gemaakt van de Broncode? (uitgezonderd de niet werkende onderdelen welke je van te voren moet controleren)
Normaalgesproken is een AOSP-ROM best wel fijn. Het is gebouwd op een stabiele, kale source en is daardoor vaak snel en stabiel. Ze moeten het natuurlijk wel eerst porten naar de One X, waardoor het voorlopig allemaal nog vol bugs kan zitten. Maar verder heeft AOSP geen nadelen. Sense heeft imo juist nadelen, omdat het, vergeleken met AOSP, alleen maar vertragend kan werken.

Helaas vind ik veel Sense-features lekker werken, dus vraag ik me af of ik wel een AOSP 4.1-ROM wil draaien. Maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Bwah, net mijn One X geroot nadat ik zag dat de aankomende HTC-update weer haast niks is, zie ik de changelog voor ARHD 7.2 al staan, maar de download-link is nog voor 7.1 - blijkt dat 7.2 nu geupload wordt ;(
Zit ik hier te F5'en omdat ik toevallig op vrijdagnacht mijn One X in één keer wilde klaarmaken :P.

Edit: Heeft natuurlijk weinig zin als de uploader zegt dat hij het gaat uploaden en dan een 1,5 uur later nog bezig is met aanpassingen. Ben in ieder geval benieuwd of ARHD echt merkbaar sneller is dan stock HTC.

[ Voor 25% gewijzigd door MacorgaZ op 14-07-2012 03:42 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

[b][message=38582642,noline] Ben in ieder geval benieuwd of ARHD echt merkbaar sneller is dan stock HTC.
Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben zelf nog aan het zoeken naar een goede reden om te flashen. Destijds met mijn Desire was het pure noodzaak (ruimtegebrek) maar ik ben zo tevreden over mijn One X dat ik niet in kan zien wat een nieuwe rom kan verbeteren. Behalve iets sneller(??) Is eigenlijk al snel zat...

Eigenlijk zit ik te wachten op een Jelly Bean met Sense (ben nou eenmaal een succer for Sense ;) ) maar daar moeten we denk ik nog op wachten totdat er weer nieuwe modellen van HTC komen die Sense hebben verwerkt in Jelly Bean.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hij is weer een aantal stappen vooruit gegaan vannacht en hij heeft het modem gedeeltelijk werkend gekregen

.
[...]
rave people can give my latest build a try: http://android.eqmx.net/endeavoru/tg....adrian001.zip

Calls (without sound, d'oh!) and SMS are working in this build. Data connection doesn't and it will probably fail if your SIM requires a PIN - oh: and the signal strength bars are also broken (but that's easy to fix).

Also note that the radio doesn't automatically startup correctly after a reboot: Go to Settings -> Mobile Networks -> Available Networks, hit Search and pick your provider

westergas schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:23:
[...]
maar daar moeten we denk ik nog op wachten totdat er weer nieuwe modellen van HTC komen die Sense hebben verwerkt in Jelly Bean.
Zou je denken? Ik verwacht eigenlijk dat de high-end Android telefoons gewoon 1x per jaar gaan uitkomen.
Beetje in navolging van de iPhone en de Samsung Galaxy.

Dan heb je 1x per jaar een nieuw toestel met de beste specs en daar een heel jaar snelle ondersteuning op.
Ik ben daarom zeer benieuwd wanneer de One X een officiële upgrade krijgt naar 4.1., alles na augustus lijkt me persoonlijk te laat. Niet dat ik er op ga wachten hoor ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 14-07-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen. Ik ben zelf nog aan het zoeken naar een goede reden om te flashen. Destijds met mijn Desire was het pure noodzaak (ruimtegebrek) maar ik ben zo tevreden over mijn One X dat ik niet in kan zien wat een nieuwe rom kan verbeteren. Behalve iets sneller(??) Is eigenlijk al snel zat...

Eigenlijk zit ik te wachten op een Jelly Bean met Sense (ben nou eenmaal een succer for Sense ;) ) maar daar moeten we denk ik nog op wachten totdat er weer nieuwe modellen van HTC komen die Sense hebben verwerkt in Jelly Bean.
Hangt er een beetje van af wat je draait. Op 1.29 merk ik dat custom roms sneller zijn, maar de 2.05-firmware biedt behoorlijk wat snelheidsverbeteringen, waardoor ik me afvraag of een custom rom nog nodig is voor de prestaties alleen.

Voorlopig is het nog nodig om een custom rom te draaien om uberhaubt 2.05 te kunnen draaien, maar zodra deze eenmaal uit is, dan moet ik het nog zien. Maargoed, custom roms hebben voor mij meer voordelen, dus ik blijf zeker ARHD draaien.

Aangezien er vaak firmwares lekken voordat ze bij het grote publiek worden aangeboden zou het best kunnen zijn dat custom rom-gebruikers eerder jelly bean kunnen draaien met Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
De radio is deels gefixt in de eerste Jelly Bean ASOP ROM op XDA :) Ze gaan de goede kant op. Verwacht eigenlijk dat ze voor volgend weekend ook 3G aan de gang hebben! :D
Edit : Weet iemand waar ze nou eigenlijk zo tegen aan lopen met JB? Drivers ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door DennusB op 15-07-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
3g is gefixed :) Het enige wat me nu nog tegen houdt is het geluid, dan ga ik er helemaal voor!

Ik denk inderdaad dat het aan de drivers ligt dat het moeilijk is. Zo ver ik weet geef Nvidia vrij weinig vrij van hun code en is het moeilijk(er) developen omdat ze Dev's zelf drivers moeten schrijven.

Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het modem werkt idd volledig inmiddels, ik wacht ook nog even tot het geluid werkt en dan ga ik flashen.
Er is een dev mee bezig nu die de Nexus 4.1.1 firmware werkend had gekregen op een OneX dus verwacht dat het niet geweldig lang zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:18:
Het modem werkt idd volledig inmiddels, ik wacht ook nog even tot het geluid werkt en dan ga ik flashen.
Er is een dev mee bezig nu die de Nexus 4.1.1 firmware werkend had gekregen op een OneX dus verwacht dat het niet geweldig lang zal duren.
Ik wacht idd ook nog even op het geluid :) Denk dat ze het morgen of overmorgen aan de praat hebben. Ben wel benieuwd naar accu-verbruik van de ROM en de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net het topic even doorgenomen, snelheid zou erg goed moeten zijn als ik het zo lees, eerste reacties daarop waren erg goed. Ze hebben ook de volledige Cpu/Gpu aan de gang dus dat zit wel snor.

Ik verwacht eigenlijk ook wel dat het geluid morgen/dinsdag geregeld is, camera geloof ik wel die gebruik ik toch zelden.
edit: Weet iemand hier of ik dan alleen mijn apps/settings terug kan zetten uit de backup welke ik maak met Clockworkmod? Ik zag namelijk dat je onder Backup/restore > Advanced restore kunt kiezen wat je wilt restoren
(System, data, cache, sd-ext)

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 15-07-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
[...]

Heb het nu een dag gebruikt, en ik heb me blijkbaar verkeken op Android Revolution HD en ViperX, Revolution is echt héél stock terwijl ik ook juist wat extra customization wilde, en dat heeft ViperX juist :+.
Het belangrijke is natuurlijk de snelheidswinst, en die is niet écht heel goed te merken. Alles lijkt nét wat sneller en vloeiender te gaan, maar na de bootloader-unlock merkte ik al wel dat de telefoon met lege system e.d. sowieso al iets sneller was dan stock met 3 maanden gebruik.
Zoals de post na je zegt zal het waarschijnlijk vooral 2.05 zijn ipv echt de custom rom zelf, maar de custom rom heeft wel allemaal extra fixes en had 2.05 al 4 weken geleden (en HTC heeft hem officieel nog steeds niet uitgegeven...).
Ik heb ook geen andere cpu governor ingesteld, die zou het op zich nog sneller kunnen maken door de cores gewoon vaker hoger te clocken, maar had een Desire hiervoor waar het gewoon flash zip & klaar was, hierbij steeds boot.img flashen als onderdeel van de ramdisk, pff, geen zin om me daarin te verdiepen.

De "menu-knop" is wel ideaal nu, ook eindelijk gewoon het volledige 4,7" beeld in plaats van steeds die 3 stipjes _/-\o_

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb net Android Revolution 7.2.0 geflasht (Hiervoor CM9) en mijn telefoon blijft nu hangen op het "HTC One" stuk van het bootscherm. Hoe kan ik dit fixen? Heb alles al 3x gewiped..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DennusB schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:39:
Ik heb net Android Revolution 7.2.0 geflasht (Hiervoor CM9) en mijn telefoon blijft nu hangen op het "HTC One" stuk van het bootscherm. Hoe kan ik dit fixen? Heb alles al 3x gewiped..
Iets meer informatie aub. Boot.img geflasht? Mods geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RoD schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Iets meer informatie aub. Boot.img geflasht? Mods geïnstalleerd?
Ja boot.img geflasht via die Flash_Boot tool die er bij zat. Geen mods geselecteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heb ik dit weekend ook gehad,

Boot.img geflashed, super wipe script gedraaid, 7.2.0 gedraaid zonder mods, no sense script gedraaid.
Toestel blijft hangen op HTC Scherm.

Daarom maar weer mijn oudere boot.img terug geflashed en een backup terug gezet. Zit toch al niet echt meer op een Sense rom te wachten maar was door een uurtje vrije tijd wel nieuwsgierig geraakt. Helaas voor niets zo bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Je moet de boot.img hebben van 7.x, controleer of je die hebt ipv een oudere.
Ik had eerst ook 3x dat die bleef steken op het HTC-scherm, maar toen alles gewiped, superwipe erover, boot.img via cmd geflasht, en daarna de rom helemaal standaard, geen mods/smooth rosie/etc. Daarna bootte die wel gewoon verder, daarna kan je via recovery nog mods installeren.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Nooit mods of andere changes doorvoeren direct na het flashen van de rom he. Misschien een overbodige opmerking maar toch ;) Altijd minimaal 1 keer booten en dan pas terug naar recovery om mods toe te passen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm voor mij geen overbodige opmerking ;)

Dus 1x booten, en dan terug naar recovery en mods installeren? Kan dat via de zelfde zip?

Edit: Lag toch niet helemaal aan ons, er is een nieuwe rom uit met een aantal fixes (7.2.1) waar oa. boot problemen mee aan gepast zouden moeten zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 16-07-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Ja, 7.2 had problemen met die battery-mod en APM-mod, nu dus gefixt.
En inderdaad eerst booten voordat je aparte mods installeert, ik zei ook wel "daarna bootte die wel verder", maar is voor de meesten inderdaad wel handig om even duidelijker te vermelden, mijn fout :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar mag je tijdens de installatie nu wel of niet mod's kiezen die ze zelf aandragen binnen die installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Ja die via Aroma installer mogen WEL. Nadat alles binnen de ROM.zip is geflashet (ik spel het echt als een mongol volgens mij ;)) dan rebooten ZONDER nieuwe .zips te flashen. Otherwise you blow up the universe!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JKratos schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:30:
Ja die via Aroma installer mogen WEL. Nadat alles binnen de ROM.zip is geflashet (ik spel het echt als een mongol volgens mij ;)) dan rebooten ZONDER nieuwe .zips te flashen. Otherwise you blow up the universe!
Thnx :) . Ik ga weer ff klooien met 7.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Nadat ARHD me tegenviel/ik me had verkeken op hoe puur Sense ARHD nog was heb ik ViperX 1.0.1 geflasht, en die is echt wel mooier.
Booten en unlocken gaat heel snel, voelt allemaal net wat 'snappier' aan dan bij ARHD.
Foto's maken gaat volgensmij ook sneller dan normaal en door een mod betere kwaliteit foto's door de HTC-compressie uit te stellen (toch 24GB ruimte op virtuele SD).
Eindelijk percentage bij batterij-icoontje, vette Nexus S ICS bootanimation, AdBlocker, HTC Stocks/Locations/Watch verwijderd, de grid van de apps nu 5x7 ofzo dus meer apps per pagina, etc etc etc _/-\o_ :9~

En daarnaast heb je nog zoveel meer tweaks in het TeamVenom-gedeelte, echt een fijne rom.
Ook nog gewoon updates via OTA ook _O_

[ Voor 15% gewijzigd door MacorgaZ op 16-07-2012 22:26 ]

Bambu Lab P1S Combo

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste