Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Helder. Dan ga ik het ook zo proberen. Eens kijken of ik de 3dot fix, battery indicator, adaway etc. weer moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Yep, dat moet, zoals gewoonlijk bij een rom-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Dacht ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.0 draait super tot nu toe bij mij (inclusief battery indicator mod, 3dotfix, apex launcher, adaway).
Ben benieuwd hoelang de batterij het vandaag uithoud.

Waar ik geen informatie over kan vinden is de verhalen over "radio i.c.m. rooten", zijn er problemen met radio's bij S-ON ofzo? Ik lees er telkens wel iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er gaan geluiden dat je de radio-rom niet kan flashen zonder S-Off. HTC heeft echter nu het radio-bestand bij het firmwarebestand ingevoegd (ofzo), waardoor je die meteen mee flasht. Daarvoor moest je eerst de officiële OTA installeren om de radio te krijgen. Maar dat is nu dus niet meer zo, naar het schijnt.

Ik heb in ieder geval gewoon de nieuwe radio gekregen met ARHD 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:57:
Er gaan geluiden dat je de radio-rom niet kan flashen zonder S-Off. HTC heeft echter nu het radio-bestand bij het firmwarebestand ingevoegd (ofzo), waardoor je die meteen mee flasht. Daarvoor moest je eerst de officiële OTA installeren om de radio te krijgen. Maar dat is nu dus niet meer zo, naar het schijnt.

Ik heb in ieder geval gewoon de nieuwe radio gekregen met ARHD 5.0.
Ah oké vandaar ik ga er van uit dat het wel goed is gegaan. Als ik radio luister is het via tunein radio, die met android revolution er standaard vanaf is gehaald (incl. soundhound)? Is hier een reden voor of je weet (kan het niet vinden in de ARHD topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:10:
[...]

Ah oké vandaar ik ga er van uit dat het wel goed is gegaan. Als ik radio luister is het via tunein radio, die met android revolution er standaard vanaf is gehaald (incl. soundhound)? Is hier een reden voor of je weet (kan het niet vinden in de ARHD topic).
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:10:
[...]

Je weet wel dat de Radio waarop RoD doelt niet de Muziek radio is toch :P ? Gaat om de Radio als in "systeem radio", ontvanger voor je GSM/UMTS signalen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
RoD schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:43:
[...]

Ja. Hier gebeurt er dus niets. Heel vervelend. Dan zal ik het maar handmatig moeten doen.
Bij mij restored hij na een wipe welgeteld 1 hele app. Ik gebruik vanaf nu daarom titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

boratnl schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Bij mij restored hij na een wipe welgeteld 1 hele app. Ik gebruik vanaf nu daarom titanium.
Ik was verstandig genoeg om niet op Google te vertrouwen, dus ik had al een titanium backup klaarstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android Revolution HD 5.1 is inmiddels uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:15:
Android Revolution HD 5.1 is inmiddels uit!
Iemand deze rom al uitgeprobeerd? En zo ja, hoe bevalt hij en wat zijn de veranderingen t.o.v de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik draai nog steeds 5.0. In 5.1 is een FC-issue gefikst, maar is verder niet zoveel nieuw. Ik wacht nog even een nieuwere versie af, denk ik. Verder hoor ik er wel goeie verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik draai de 5.1 rom en ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verschil merk.

Maar bij elke nieuwe versie flash ik de boel, gewoon omdat het kan en ik het leuk vind om te doen en graag up-2-date blijf :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké! De verhalen klinken in ieder geval goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Terwijl ik dit type gaat de Insertcoin 5.0 erop. Heb op mn sensation vanalles gehad, maar de roms van Baad blijven meester.. ben benieuwd... keep you posted!

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ben al twee keer tegen dit probleem aangelopen (ARHD):

Voor een update (eerst van 4.1 -> 5.0 en toen van 5.0 -> 5.1) eerst met titanium een complete (apps+sys) backup uitgevoerd en na de update de complete backup teruggezet.

Alles werkt dan behalve Wordfeud (geen meldingen). Als ik vervolgens na opnieuw de ROM geinstalleerd te hebben, alles terugzet behalve Wordfeud en deze daarna handmatig installeer, dan werkt het nog steeds niet.

Het werkt alleen als ik niet de sys restore maar alleen de apps+data...

Iemand een tip wat ik moet doen of nu verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:23
Is de ARHD 5.1 echt merkbaar beter/sneller, dan stock?

Ik heb voorheen een Desire HD gehad en pas toen ik deze een jaar had, pas gaan rooten.
Heb me One-X nu iets langer dan een week.. ene kant wil ik nog ff wachten, andere kant, zou ik wel ARHD wille haha :P

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
ARHD merk je niet... insert coin is wel sneller

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ik heb nu ARHD 5.1.0, maar ik zie dat ik last heb van een battery drain die veel groter is als met ARHD 5.0.0. Beetje jammer dit.

Ik heb wel voor mijn gevoel het meeste vertrouwen in Mike van ARHD. Is voor mijn gevoel een developer die echt weet wat die aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
GKW schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:38:
Ben al twee keer tegen dit probleem aangelopen (ARHD):

Voor een update (eerst van 4.1 -> 5.0 en toen van 5.0 -> 5.1) eerst met titanium een complete (apps+sys) backup uitgevoerd en na de update de complete backup teruggezet.

Alles werkt dan behalve Wordfeud (geen meldingen). Als ik vervolgens na opnieuw de ROM geinstalleerd te hebben, alles terugzet behalve Wordfeud en deze daarna handmatig installeer, dan werkt het nog steeds niet.

Het werkt alleen als ik niet de sys restore maar alleen de apps+data...

Iemand een tip wat ik moet doen of nu verkeerd doe?
Wat wordfeud betreft, dat is een bugje. Gewoon ff naar settings in wordfeud gaan en dan "enable notifications" opnieuw aanvinken ook al staat deze aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe wel tevreden over ARHD5.1, overweeg wel om ook andere populaire roms te proberen (veel extra's/effecten/optimalisaties en claimen ook snel en stabiel te zijn), zoals Leedroid en instercoin. Iemand anders al aanraders op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik volg deze HTC One X root / custom ROM scene niet op de voet,
maar zijn er al teams / sites / developers bezig met het rooten van de One X zonder het via HTC te doen...
Ik wil best rooten om wat extra apps te installeren, AdAware en dergelijke, nieuwe ROM hoeft niet voor mij.
Maar m'n garantie verliezen omdat ik m'n bootloader unlock via de website van HTC hoeft ook niet eerlijk gezegd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:00
CLB schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:17:
maar zijn er al teams / sites / developers bezig met het rooten van de One X zonder het via HTC te doen...
Ik wil best rooten om wat extra apps te installeren, AdAware en dergelijke, nieuwe ROM hoeft niet voor mij.
Maar m'n garantie verliezen omdat ik m'n bootloader unlock via de website van HTC hoeft ook niet eerlijk gezegd.
Er wordt wel naar gekeken, echter is er volgens mij nog niet veel vordering.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee thanks... Nog een n00b-vraag... Ik zit nu in dit menu en wil normaal opstarten, welke optie :F
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VCSaVPsVIAQ86SzyPgRRcBvN/full.jpg

FastBoot ga ik vanuit? EDIT: Ding stond op simlock en moest rebooten met de power-button, klaar...

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 07-05-2012 13:35 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Volgens mij ben je er al uit (letterlijk en figuurlijk) maar je kunt ook booten naar recovery en vanuit daar normaal rebooten.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
CLB schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:17:
Dan lock je hem toch weer? Of bedoel je het unlocken zonder de officiële HTC fastboot drivers?
code:
1
fastboot oem lock

Ik kan persoonlijk echt niet overweg met Sense, mijn vorige Desire heb ik ook per direct voorzien van Cyanogen, op de dag van aanschaf.
Heb die van mij nu geroot, en draai de 04-05 versie van TripNRaVeR.
Tijdens het unlocken kreeg ik pas een token te zien nadat ik HTC Sync had geinstalleerd, met alleen de drivers van de Android SDK kwam ik er niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ihre op 07-05-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:24
Wat denken jullie hier van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1623293 zou het echt veel schelen qua batterij life?

[ Voor 7% gewijzigd door tumtum100 op 07-05-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
ihre schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:18:
Dan lock je hem toch weer? Of bedoel je het unlocken zonder de officiële HTC fastboot drivers?
Dat bedoelde ik ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

HugoFR schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:43:
[...]

Wat wordfeud betreft, dat is een bugje. Gewoon ff naar settings in wordfeud gaan en dan "enable notifications" opnieuw aanvinken ook al staat deze aangevinkt.
Ok, wist ik niet. Ga ik de volgende keer maar proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:52:
Tot nu toe wel tevreden over ARHD5.1, overweeg wel om ook andere populaire roms te proberen (veel extra's/effecten/optimalisaties en claimen ook snel en stabiel te zijn), zoals Leedroid en instercoin. Iemand anders al aanraders op dit moment?
Probeer Insert Coin eens van Baad. Toprom.. ervaren cooker voor de sensation. Meest smooth lopende rom op die phone...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tzeunis schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:01:
[...]

Probeer Insert Coin eens van Baad. Toprom.. ervaren cooker voor de sensation. Meest smooth lopende rom op die phone...
Kun je iets zeggen over InsertCoin vs. ARHD? Momenteel draai ik ARHD, maar ik heb het gevoel dat het nog wel wat sneller kan, ook al is het sneller dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
RoD schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:08:
[...]

Kun je iets zeggen over InsertCoin vs. ARHD? Momenteel draai ik ARHD, maar ik heb het gevoel dat het nog wel wat sneller kan, ook al is het sneller dan stock.
Zoals ik al enkele posts hierboven aangaf is de insertcoin rom voor mijn gevoel sneller. Tevens meer opties om te tweaken in de ROM. Ik gebruik de roms van Baad al vanaf mijn HD2 en hij is echt een goede brouwer.

ARHD is puur een stockrom zonder tweaks en aanpassingen en Baad gaat hier verder in met enkele tweaks e.d. Gewoon testen en ervaren...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Nieuwe CM9 is uit van TripNRaVer en is hier te vinden :)

Ps. Heb hem zelf nog niet gebruikt.. Ik zou graag willen maar wacht op S-Off :9 Ben overigens wel beniewd naar de ervaringen!

Edit: @TripNRaVer als je het niet relaxt vindt dat ik hier een link post naar jou werk hoor ik het graag!

[ Voor 15% gewijzigd door KaleBatzZ op 07-05-2012 22:16 ]

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in een ongelukkige situatie gekomen waarbij ik niks op de SD kaart heb staan (geen backup), ik d8 haal ff me sd leeg. En tijdens het installeren van een nieuwe rom een verkeerde versie heb gepakt... nu kan ik alleen maar in recovery e.d. komen.

Is er een mogelijkheid om een rom te flashen via fastboot na de boot.img? Of alsnog die rom op de sd kaart zien te krijgen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:50:
Ben in een ongelukkige situatie gekomen waarbij ik niks op de SD kaart heb staan (geen backup), ik d8 haal ff me sd leeg. En tijdens het installeren van een nieuwe rom een verkeerde versie heb gepakt... nu kan ik alleen maar in recovery e.d. komen.

Is er een mogelijkheid om een rom te flashen via fastboot na de boot.img? Of alsnog die rom op de sd kaart zien te krijgen ?
Even op XDA kijken, staat een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLevi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 13:48
Ik draai nu al enige tijd de team PkMn rom, moet eerlijk zeggen dat ik die quick-settings toch erg handig vind, en de hoeveelheid tweaks die beschikbaar zijn ook!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1625816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 17:06
ik heb nu een pincode op mijn toestel als beveiliging maar eigenlijk is het een wassen neus...want iedereen kan als hij er verstand van heeft restarten in recovery en de rom wipen en hopla het toesel is te gebruiken.

is het ook mogelijk om de recovery te beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Michel242186 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:44:
ik heb nu een pincode op mijn toestel als beveiliging maar eigenlijk is het een wassen neus...want iedereen kan als hij er verstand van heeft restarten in recovery en de rom wipen en hopla het toesel is te gebruiken.

is het ook mogelijk om de recovery te beveiligen?
En hopla, dan zijn al je je gegevens weg. Dus dan hebben ze niks meer te zoeken op je telefoon he 8)7
Edit : En daarnaast reboot ie dan en moet je weer SIM kaart code invullen..

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 08-05-2012 08:47 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
DennusB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:46:
[...]

En hopla, dan zijn al je je gegevens weg. Dus dan hebben ze niks meer te zoeken op je telefoon he 8)7
dat van mijn gegevens had ik door maar had ff niet rekening gehouden met mijn sim kaart unlock..tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 19:18
DennusB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:46:
[...]

Tsja, het gaat voor mij dan om het gevoel dat als je telefoon gejat wordt dat de schurk er niks mee kan.
Het zou helemaal mooi zijn dat je zonder wachtwoord helemaal niks kan met de telefoon, ook niet in recovery, maar ja dat is lastig voor elkaar te krijgen. Dat is ook weer te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:26:
[...]

Tsja, het gaat voor mij dan om het gevoel dat als je telefoon gejat wordt dat de schurk er niks mee kan.
Het zou helemaal mooi zijn dat je zonder wachtwoord helemaal niks kan met de telefoon, ook niet in recovery, maar ja dat is lastig voor elkaar te krijgen. Dat is ook weer te flashen..
Klein beetje of topic: Kijk even naar Ceberus app. Hiermee kan je je tel wipen en locken van afstand. On topic: Als je root hebt kan je de app integreren zodat zelf na een factory reset hij actief blijft. Mogelijkheden zijn echt eindeloos. Foto's maken, geluid opnemen enz. Als je zoals de meeste tweakers hier heel de dag achter de pc zit en je tel wordt gestolen kan je hem gelijk locken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Mijn mening over laag batterijverbruik van de custom rom's is dat het op dit moment nog niet veel uitmaakt. Pas als de source-code aangepast wordt, ga je misschien flinke winsten zien. En aangezien de source-code van de week vrijgegeven is, tijd om XDA te volgen.

Maar dan nog, met de source-code ga je niet voorkomen dat je scherm minder verbruikt en dat is toch de grootste verbruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoFR op 08-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
InxidiousX schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:22:
[...]

Klein beetje of topic: Kijk even naar Ceberus app. Hiermee kan je je tel wipen en locken van afstand. On topic: Als je root hebt kan je de app integreren zodat zelf na een factory reset hij actief blijft. Mogelijkheden zijn echt eindeloos. Foto's maken, geluid opnemen enz. Als je zoals de meeste tweakers hier heel de dag achter de pc zit en je tel wordt gestolen kan je hem gelijk locken. :*)
mooie app ik ga hem proberen..appje is wel te deleten als je een andere ROM installeert helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Men is inmiddels ook bezig met custom kernels, nu HTC de broncode heeft vrijgegeven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1640532. Zitten interessante tweaks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Ik zie nu net dat LeeDroid 5.1 uit is, heb momenteel 5.0 draaiende. Is het nu verplicht weer die boot.img erop te gooien voordat ik de nieuwe ROM flash? Of kan ik dat achterwege laten en 5.1 erzo overheen gooien?
(ik heb overigens zelf het vermoeden dat je die boot.img sowieso moet flashen)

[ Voor 15% gewijzigd door arjen9551 op 08-05-2012 18:50 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
arjen9551 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:50:
Ik zie nu net dat LeeDroid 5.1 uit is, heb momenteel 5.0 draaiende. Is het nu verplicht weer die boot.img erop te gooien voordat ik de nieuwe ROM flash? Of kan ik dat achterwege laten en 5.1 erzo overheen gooien?
Lijkt me wel slim, want heb het 1x niet gedaan met een update van LeeDroid 3.0 naar 4.0, en hij liep om de haverklap vast of hij reboote zichzelf. Na de boot.img geflasht te hebben was alles weer goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
arjen9551 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:50:
Misschien handig dit even bij te lezen in het topic van de betreffende ROM. In de laatste reacties nadat een ROM gereleased is worden om de haverklap dit soort vragen gesteld. Het is niet altijd nodig, maar waarom zou je de kleine moeite niet nemen? Het is immers zo geflashed, zeker met de geautomatiseerde scripts die zelfs iedere noob kan gebruiken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
Ik heb ook een n00b vraag, ik heb een beetje op google rond gekeken, maar kon geen informatie vinden met betreft de One X.
Is het mogelijk om een custom rom erop te zetten zonder dat je de bootloader unlockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 22:07
Ruben1992 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:05:
Ik heb ook een n00b vraag, ik heb een beetje op google rond gekeken, maar kon geen informatie vinden met betreft de One X.
Is het mogelijk om een custom rom erop te zetten zonder dat je de bootloader unlockt?
Op dit moment nog niet. Er is nog geen S-OFF voor de One X.
Je zult dus je bootloader moeten unlocken om te rooten of om een custom recovery en dus custom ROM's te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
knetterboy3 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:10:
[...]
Op dit moment nog niet. Er is nog geen S-OFF voor de One X.
Je zult dus je bootloader moeten unlocken om te rooten of om een custom recovery en dus custom ROM's te installeren.
Oke, maar bij mij staat S-ON, maakt dat nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
Ruben1992 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:13:
[...]

Oke, maar bij mij staat S-ON, maakt dat nog iets uit?
Nee, iedereen (op enkele testtoestellen na) heeft nu nog S-ON. Je kunt nu je bootloader unlocken via htcdev.com. Let wel op dat je garantie (gedeeltelijk) schijnt te vervallen via deze methode, ook wanneer je je bootloader weer relocked. Op XDA staat een mooie handleiding voor het voorbereiden van je One X op custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
knetterboy3 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:20:
[...]

Nee, iedereen (op enkele testtoestellen na) heeft nu nog S-ON. Je kunt nu je bootloader unlocken via htcdev.com. Let wel op dat je garantie (gedeeltelijk) schijnt te vervallen via deze methode, ook wanneer je je bootloader weer relocked. Op XDA staat een mooie handleiding voor het voorbereiden van je One X op custom ROM's.
In de First Post staat een mooie handleiding zul je bedoelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _MB_ op 08-05-2012 23:25 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
_MB_ schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:24:
[...]

In de First Post staat een mooie handleiding zul je bedoelen ;)
Haha, uiteraard. Kwam helemaal niet meer als eerste in me op na al dat gestruin op XDA >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het moet hier, want ik kan beide TS'ers niet bereiken... Maar 1. Disclamer, moet Disclaimer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
CLB schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:48:
Het moet hier, want ik kan beide TS'ers niet bereiken... Maar 1. Disclamer, moet Disclaimer zijn...
Bedankt.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben tot nu toe wel te spreken over de snelheid van Instert Coin (5.1), hiernaast heeft hij ook wat tweaks die je naar wens kan aanpassen (powersaving tweaks, etc). Ook kan je bij het installeren van de rom kiezen wat je wel of niet wilt installeren aan widgets, apps, bloatware etc.

Ik heb bijvoorbeeld HTC Sense laten vallen. Nu draait ie op nova launcher en ik moet zeggen hij is een stuk sneller is dan mijn ervaringen op ARHD (kan ook komen omdat hij nu senseless is natuurlijk maar toch).

Batterij is redelijk.. nu een screen on van 2 uur en 9 min met 44% over (whatsapp, spelletje tussendoor, andere apps, surfen, mail checken etc) verwacht dus een screen tijd van tegen de 4 uur. Op ARHD haalde ik 3 uur 20. Ik zal het natuurlijk pas echt merken als ik hem wat langer gebruik op deze rom.

Ben benieuwd wat de custom kernels ons gaan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
bij de rom van LeeDroid en insertcoin moet je ook kunnen unlocken met de soft buttons, maar dat is mij nog niet gelukt..iemand die het wel werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja, kun je instellen in de Tweaks app. Of de terug knop of de home knop kunnen dan worden gebruikt om te unlocken. In combinatie met het swipe to wake (of hoe het ook heet) is dat erg handig want dan heb je de knop bovenop niet meer nodig.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
JKratos schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:56:
Ja, kun je instellen in de Tweaks app. Of de terug knop of de home knop kunnen dan worden gebruikt om te unlocken. In combinatie met het swipe to wake (of hoe het ook heet) is dat erg handig want dan heb je de knop bovenop niet meer nodig.
ja ik heb dit ingesteld in de Tweaks app maar het werkt niet...ook niet na een herstart of moet ik samen met het AOSP lockscreen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Nee hoeft niet. Je weet wel dat het alleen werkt wanneer je scherm aan is (maar nog niet unlocked)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
JKratos schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:23:
Nee hoeft niet. Je weet wel dat het alleen werkt wanneer je scherm aan is (maar nog niet unlocked)?
ah dat was het dacht dat ik het scherm er ook mee kon aanzetten...zou helemaal mooi zijn.

dan heb ik swipe to wake nodig...welke app is dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 09-05-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Michel242186 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:25:
[...]

ah dat was het dacht dat ik het scherm er ook mee kon aanzetten...zou helemaal mooi zijn.

dan heb ik swipe to wake nodig...welke app is dat?
Dat is de nieuwe custom kernel: Bricked-Kernel
Werkt erg goed moet ik zeggen. Ik gebruik het met de Venusaur Rom v3.1.0 rom.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_MB_ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:46:
[...]

Merk je verschil in performance met de standaardkernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
_MB_ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:46:
[...]

hij staat er inmiddels op!....draai ondertussen de InsertCoin 5.1 ROM.
nog mooier zou zijn als je het unlock scherm met de ring helemaal kon verwijderen...ik gebruik een pincode en dan is het wat dubbelop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RoD schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:55:
[...]

Merk je verschil in performance met de standaardkernel?
Nee ik merk niet echt verschil. Maar de kernel is nu ook niet niet onwijs aangepast, dus het zal ook niet veel uitmaken. Het gaat mij nu meer om de swipe2wake.
Michel242186 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:02:
[...]

hij staat er inmiddels op!....draai ondertussen de InsertCoin 5.1 ROM.
nog mooier zou zijn als je het unlock scherm met de ring helemaal kon verwijderen...ik gebruik een pincode en dan is het wat dubbelop!
Ja dat zou idd wel handig zijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jammer, dat is wel interessant... Alleen rootacces zou ik eg fijn vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

+1 voor (softwarematige) root :) Zonder htcdev.com garantiegeneuzel.
Heb op het moment (nog) niet echt behoefte aan een custom ROM, alleen "last" van overbodige apps ;-)

Helaas werkt het dus nog niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knetterboy3 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:20:
[...]

Kan deze waarschuwing in de OP in duidelijke bolded letter worden opgenomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:28:
[...]

Kan deze waarschuwing in de OP in duidelijke bolded letter worden opgenomen? :)
Staat al in bold als eerste punt in de OP. Disclaimer heet het.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**ah lama, is geen discussie waard**

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Werkt deze One Click Root voor alle telefoons, dus ook Europese (ik mag zelf nog niet replyen op die topics)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
Booth schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:32:
Werkt deze One Click Root voor alle telefoons, dus ook Europese (ik mag zelf nog niet replyen op die topics)?
Ik zou zeggen probeer het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

Aangezien ik het nog niet kon vinden; Ik denk erover om de One X te gaan halen via de Hi ToestelLease Service.
Echter, hoe zit het met rooten in dat geval? Zelf ben ik al aardig ervaren op dat gebied, mijn HTC Desire HD is al geruime tijd rooted en voorzien van diverse custom ROMs.

Mag je rooten i.c.m. dat leasen? Zo nee, wat zou er kunnen gebeuren als ik het toch doe? (De kans dat je je mobiel definitief stuk maakt met rooten is miniem, dus ik ga er van uit dat het lukt)
Ik weet ook hoe ik de stock ROM terug zet, eventueel met het terugzetten van de bootloader/recovery en alles.

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 12-05-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rooten mag niet eens als de toestel van jou is, althans je verliest je garantie. Wat denk je wat de spelregels zijn als je hem least (hij is dus niet eens je eigendom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xereon schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:01:
Aangezien ik het nog niet kon vinden; Ik denk erover om de One X te gaan halen via de Hi ToestelLease Service.
Echter, hoe zit het met rooten in dat geval? Zelf ben ik al aardig ervaren op dat gebied, mijn HTC Desire HD is al geruime tijd rooted en voorzien van diverse custom ROMs.

Mag je rooten i.c.m. dat leasen? Zo nee, wat zou er kunnen gebeuren als ik het toch doe? (De kans dat je je mobiel definitief stuk maakt met rooten is miniem, dus ik ga er van uit dat het lukt)
Ik weet ook hoe ik de stock ROM terug zet, eventueel met het terugzetten van de bootloader/recovery en alles.
Dit topic is niet bedoeld om de voorwaarden van je abonnement te bespreken. Hiervoor kun je beter even contact met de helpdesk opnemen en/of een eigen topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Booth schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:32:
Bootloader moet eerst unlocked worden via HTC website. Garantie claimen wordt dan weer een stuk lastiger.
Na unlocken kun je pas root rechten verkrijgen. Als je het topic daar gaat lezen zul je zeker achterhalen of het gaat werken op de HTC One X en dus ook de europese.

Je kunt beter in de topic je vragen aangezien daar de ervaringdeskundige zitten die het hebben gemaakt of al hebben uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er verschijnen nu toch wel aardig wat kernels met aangepaste instellingen voor cpu-gebruik en voltages. Heeft iemand er al eentje geprobeerd? Ik zit er wel aan te denken eens wat te gaan experimenteren, vooral omdat de batterij-indicator nog erg brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb die van Faux geprobeerd voor een paar uur maar kreeg reboots voor het leven. Dus maar weer terug naar de laatste Leedroid rom met bijbehorende kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik hoop eigenlijk dat er spoedig een Miui (geen beta) of Oxygen rom gaat komen (zal wel niet gebeuren) :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Insert Coin is voorlopig gestaakt op de HTC One X.
Na ARHD te hebben geprobeerd nog meer suggesties met veel leuke tweaks en goede battery performance en snelheid.

Is Leedroid wat ? Kan het wel gewoon proberen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, Leedroid is een populaire rom. Of het 'wat' is, zul je verder zelf moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Leedroid is super! Heb die eigenlijk als standaard gebruikt op de Desire, Sensation en nu dus ook op de X. Snel en altijd stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb nu Franco z'n kernel draaien. Vooralsnog stabiel icm ARHD 5.1.1. Nog geen verbeteringen opgemerkt, maar het is er zeker niet minder op geworden. Batterij moet uiteraard nog getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
De nieuwe Bricked kernel werkt erg goed.
Een hele lange lijst met fixes en sweep2wake lijkt nu beter te werken. Ik heb nu nog geen 1 keer gehad dat het niet goed werkte. Aanrader.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb Franco's kernel er af gehaald. Was een behoorlijke accudrain, en de accu-indicator was niet gefikst. Zinloos dus. Al melden anderen wel betere resultaten. Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RoD schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:47:
Ik heb Franco's kernel er af gehaald. Was een behoorlijke accudrain, en de accu-indicator was niet gefikst. Zinloos dus. Al melden anderen wel betere resultaten. Maargoed.
Probeer Bricked v.0.3 is.
Ik weet niet precies welke rom je gebruikt, maar voor meerdere roms hebben mensen een repacked versie van de kernel/rom boot.img gemaakt. Misschien scheelt dit.

v.0.3 heeft ook een cpu fix waardoor de cpu nu tijdens gebruik ook kan terug klokken naar de laagste standen. Zou batterij moeten schelen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_MB_ schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Probeer Bricked v.0.3 is.
Ik weet niet precies welke rom je gebruikt, maar voor meerdere roms hebben mensen een repacked versie van de kernel/rom boot.img gemaakt. Misschien scheelt dit.

v.0.3 heeft ook een cpu fix waardoor de cpu nu tijdens gebruik ook kan terug klokken naar de laagste standen. Zou batterij moeten schelen.
Francos kernel heeft ook dergelijke fixes, leken niet veel uit te halen. Verder heb ik de repacked versie voor mijn ROM gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RoD schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:10:
[...]

Francos kernel heeft ook dergelijke fixes, leken niet veel uit te halen. Verder heb ik de repacked versie voor mijn ROM gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen.
mmm, ja dan wordt het lastig :D

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:22:
Insert Coin is voorlopig gestaakt op de HTC One X.
Reden? InsertCoin was mijn favo rom op de Desire. Vind het wel jammer om dit te lezen want als ik mijn toestel eenmaal had geroot had ik graag InsertCoin geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:09:
[...]

Reden? InsertCoin was mijn favo rom op de Desire. Vind het wel jammer om dit te lezen want als ik mijn toestel eenmaal had geroot had ik graag InsertCoin geprobeerd.
Hij neemt ff pauze. Hij komt waarschijnlijk terug zodra hij echt wat te modden heeft i.p.v nu met enkel een paar kleine aanpassingen en het updaten tweaks en mods van andere mensen.
Staat ergens in het topic van zijn rom.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb nu ook zonder Franco's kernel een behoorlijke accudrain: 18 procent eraf afgelopen nacht. Toch maar Bricked v0.3 erop gezet, kijken of dat wat uithaalt. Het zal wel een kernelprobleem zijn, want wifi/cell standby zijn de grootste verbruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLevi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 13:48
Ik heb nu ook bricked v0.3, vind sweep2wake echt een geweldige feature, maar soms deed hij het bij mij niet vanuit deep sleep. Toen eventjes in recovery permissions gefixed + cache gewiped en sindsdien nog geen problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Voor iedereen die terug naar stock wilt om de laatste OTA te installeren. Dit heb ik net gedaan:

- Nandroid van stock 1.29.401.7 terug gezet.
- Stock recovery terug geflashed. (de laatste versie van 1.28 of 1.29)
- Herstart en OTA installeren.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
_MB_ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:21:
Voor iedereen die terug naar stock wilt om de laatste OTA te installeren. Dit heb ik net gedaan:

- Nandroid van stock 1.29.401.7 terug gezet.
- Stock recovery terug geflashed. (de laatste versie van 1.28 of 1.29)
- Herstart en OTA installeren.
Het is het niet waard iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Joolee schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:09:
[...]

Het is het niet waard iig
Wat niet? Updaten via OTA of custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InxidiousX schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Wat niet? Updaten via OTA of custom ROM?
De update die nu wordt aangeboden stelt niet veel voor, niet te moeite waard dus om je phone weer stock te maken zodat je deze update kan ontvangen. Dat is wat ie bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:25:
[...]

De update die nu wordt aangeboden stelt niet veel voor, niet te moeite waard dus om je phone weer stock te maken zodat je deze update kan ontvangen. Dat is wat ie bedoelt.
Ok, weet niet of je de changelog hebt gelezen? Maar zitten toch wel wat dingen in die voor sommigen handig zijn als je er last van hebt. Dan noem ik bijv ruimte van de SD partitie die zomaar verdwijnt. Dit zou nu gefixed zijn.

In principe kan je ook gewoon updaten door een custom ROM te flashen die de OTA in zich verwerkt heeft. Scheelt een hoop gedoe. Is alleen nog niet helemaal duidelijk of je HBOOT dan ook wordt geupdate. Vandaar dat sommigen het zekere voor het onzekere nemen en eerst terug gaan naar stock. Op mijn Desire heb ik na de eerste OTA eigenlijk nooit meer gekeken of er nog nieuwe waren en alleen maar custom geflashed. Daarentegen lijkt het wel of HTC met de X meer OTA's uitbrengt om bugs te repareren dan met de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InxidiousX schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:29:
[...]

Ok, weet niet of je de changelog hebt gelezen? Maar zitten toch wel wat dingen in die voor sommigen handig zijn als je er last van hebt. Dan noem ik bijv ruimte van de SD partitie die zomaar verdwijnt. Dit zou nu gefixed zijn.

In principe kan je ook gewoon updaten door een custom ROM te flashen die de OTA in zich verwerkt heeft. Scheelt een hoop gedoe. Is alleen nog niet helemaal duidelijk of je HBOOT dan ook wordt geupdate. Vandaar dat sommigen het zekere voor het onzekere nemen en eerst terug gaan naar stock. Op mijn Desire heb ik na de eerste OTA eigenlijk nooit meer gekeken of er nog nieuwe waren en alleen maar custom geflashed. Daarentegen lijkt het wel of HTC met de X meer OTA's uitbrengt om bugs te repareren dan met de Desire.
Sure, ik kreeg dat wel mee. Maar wil je voor dat beetje ruimte dat verdwenen is perse die OTA hebben? De meesten zullen het niet waard vinden.

De Desire was in een andere tijd, toen google hun huidige nieuwe aanpak nog niet had ingevoerd. Ik kan me er niet alles meer van herinneren maar talen zijn nu geen barriere meer voor updates en het goedkeuren van een update gaat nu ook vele malen sneller dan destijds, allemaal dankzij de nieuwe aanpak. Is nog op frontpage geweest destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje ruimte dat verdwenen is? Bij elke keer flashen verdwijnt er bij mij 2GB. De enige oplossing tot nu toe is de sd-kaart formatteren en daarna de data terugzetten. Anyways, ARHD is met versie 6.0 voorzien van de nieuwe ota, maar had ook al een 5.2-versie met deze versie. Ik ga deze zo maar flashen, zodra ik een repacked bricked-kernel v0.3 kan vinden.
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste