Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:24
Obviously schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:16:
[...]

Daar kan ik je geen ongelijk in geven, maar je weet hoe dat gaat. Iig bedankt voor de suggesties. Ik voer het nodige onderzoekwerk uit straks als ik thuis ben naar de voorgestelde ROMs ;-)
Ik draai al ruim 2 maanden CM op mijn HOX. Normaalgesproken deed ik een dag me de accu. Nu draai ik alweer een tijdje met de XMister kernel eronder en doe ik bijna 2 dagen op een volle accu.

Heb trouwens een groot gedeelte van deze thread en op XDA doorgenomen maar was nog nooit tegengekomen dat CM slecht zou werken op de HOX... Ik heb alleen gemerkt dat de PMC governor heel slecht werkt terwijl die goede accuduur zou moeten geven. Het scherm hapert en de hele telefoon blokkeert. Op "smartmax" draait hij prima, maar haal ik dus 36-48 uur met 2 uur screen-on time..

[ Voor 15% gewijzigd door riezebosch op 02-05-2013 19:45 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
riezebosch schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:39:
[...]

Ik draai al ruim 2 maanden CM op mijn HOX. Normaalgesproken deed ik een dag me de accu. Nu draai ik alweer een tijdje met de XMister kernel eronder en doe ik bijna 2 dagen op een volle accu.

Heb trouwens een groot gedeelte van deze thread en op XDA doorgenomen maar was nog nooit tegengekomen dat CM slecht zou werken op de HOX... Ik heb alleen gemerkt dat de PMC governor heel slecht werkt terwijl die goede accuduur zou moeten geven. Het scherm hapert en de hele telefoon blokkeert. Op "smartmax" draait hij prima, maar haal ik dus 36-48 uur met 2 uur screen-on time..
Zie ook mijn post hierboven:

http://gathering.tweakers...message/40147437#40147437

Ik heb dus behoorlijk problemen met de accuduur, ROM werkt verder helemaal naar behoren maar ik zit nu dus gewoon vast op Sense.. :+

Jij herkent deze problemen dus totaal niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Zojuist een melding gekregen op mijn gerootte Vodafone branded HTC One X (CID VODAP102) dat er een systeemupdate klaar staat (3.14.161.28, 14.2 MB). Echter, die wordt niet automatisch geinstalleerd (ik vermoed doordat de clockworkmod recovery dwars ligt met een officiele update), maar ik krijg heb oom niet handmatig geinstalleerd via CWM, zelfs als ik signature verification en asserts heb uitgezet.

Iemand een goed idee?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Groentenboer schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:49:
Zojuist een melding gekregen op mijn gerootte Vodafone branded HTC One X (CID VODAP102) dat er een systeemupdate klaar staat (3.14.161.28, 14.2 MB). Echter, die wordt niet automatisch geinstalleerd (ik vermoed doordat de clockworkmod recovery dwars ligt met een officiele update), maar ik krijg heb oom niet handmatig geinstalleerd via CWM, zelfs als ik signature verification en asserts heb uitgezet.

Iemand een goed idee?
Update gebruikt stock recovery om te flashen. Ik zou hem stock maken met een RRU, de update binnen halen en met de schone lei beginnen. Da's altijd zo fijn. Als je hier geen zin in hebt kun je ergens de stock recovery firmware vandaan zien te toveren, alleen die flashen naar stock en dan de update uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20

Iemand een goed idee?
Gaat Vodafone nu pas upgraden naar 3.14.161.28??? Die lopen echt mijlenver achter.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Update gebruikt stock recovery om te flashen. Ik zou hem stock maken met een RRU, de update binnen halen en met de schone lei beginnen. Da's altijd zo fijn. Als je hier geen zin in hebt kun je ergens de stock recovery firmware vandaan zien te toveren, alleen die flashen naar stock en dan de update uitvoeren?
Ok, gaan we proberen.
Xanion schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:01:
[...]

Gaat Vodafone nu pas upgraden naar 3.14.161.28??? Die lopen echt mijlenver achter.
:Y

Dit was toch niet die update die je WiFi om zeep helpt, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481166

Iemand een goed idee?
Je kan ook gewoon even snel via fastboot de stock recovery terug flashen, updaten, en weer custom recovery flashen. Sneller en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:24
Pakjebakmeel schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:22:
[...]

Zie ook mijn post hierboven:

http://gathering.tweakers...message/40147437#40147437

Ik heb dus behoorlijk problemen met de accuduur, ROM werkt verder helemaal naar behoren maar ik zit nu dus gewoon vast op Sense.. :+

Jij herkent deze problemen dus totaal niet? :P
Nope:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gHOoODv.png

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lk1zhm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 08:28
Bij mij ging het helemaal mis, nu komt de HTC alleen maar in het HTC guietly briljant scherm en mijn sdcard is niet meer toegankelijk via de pc. wat nu? Als ik in fastboot ga staan en kies recovery dan is mijn systeem leeg geen sdkaart niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
lk1zhm schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:41:
Bij mij ging het helemaal mis, nu komt de HTC alleen maar in het HTC guietly briljant scherm en mijn sdcard is niet meer toegankelijk via de pc. wat nu? Als ik in fastboot ga staan en kies recovery dan is mijn systeem leeg geen sdkaart niks.
Wat ging mis?
Wat heb je er op staan en wat probeer je er op te flashen?
Is je bootloader unlocked?
Heb je een custom recovery geinstalleerd?
Ben je vergeten de kernel te flashen via "fastboot flash boot <filename>.img"

:O

Zolang je in hboot kunt komen valt het allemaal wel mee, stel dat je ARHD probeert te flashen:

1. boot naar fastboot
2. download en flash TWRP
code:
1
fastboot flash recovery <filename>.img

3. reboot naar recovery en doe een superwipe, alles inclusief SD kaart (in TWRP via advanced wipe en alles aanvinken) Alles is wel weg dan inclusief SD kaart inhoud, kun je er overigens afhalen met een adb pull commando.
4. push de rom naar de sd (mount als usb in TWRP of via adb push)
code:
1
adb push rom.zip /sdcard/rom.zip

5. installeer de ROM vanuit TWRP
6. boot.img uit de rom zip halen en reboot naar fastboot en flash de kernel:
code:
1
2
3
4
5
adb reboot-bootloader
fastboot erase cache
fastboot flash boot boot.img
fastboot erase cache
fastboot reboot

[ Voor 39% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-05-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-05 14:10
Laadt m'n hox ook op in hboot? Ik heb e weinig power om te flashen..
Krijg em daarnaast ook niet uit. Blijft herstarten en hangen bij hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gaat hij ook niet uit bij het lang inhouden van je power knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
Groentenboer schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:54:
Gaat hij ook niet uit bij het lang inhouden van je power knop?
Nee, dan selecteert ie juist een optie in het recovery menu.

Maar ik heb hem uitgekregen. Ik weet niet hoe tho :'). Als ik nu de stroomkabel unplug knippert het ledje en gaat ie verder niet aan.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik denk dat de baterij behoorlijk leeg is dus even wachten tot er weer wat energie inzit en dan nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
Hij ligt inmiddels al een kwartier aan de lader maar nog steeds geen beeld. Ledje knippert en toestel wordt erg heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Mauritsvdb schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:29:
Hij ligt inmiddels al een kwartier aan de lader maar nog steeds geen beeld. Ledje knippert en toestel wordt erg heet!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2040645

Vooral de onderste post, batch file maken en aftrappen. Die blijft je HOX rebooten en echo't je battery level. Na iedere reboot is ie ietsje hoger. Laten lopen tot je voldoende batterij hebt om te flashen. Ik heb hem ook gebruikt en het werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Pakjebakmeel op 08-05-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo allen,

Sinds vandaag overgestapt vanaf een HD2 met custom rom naar een One x met stock rom.
Ik wil 'm ook graag routen om Titanium backup te draaien en heb de handleiding gevolgd aan het begin van dit topic.
Op die site van HTCdev echter kan ik geen code submitten, en ontvang ik dus geen e-mail met een nieuwe code. Na het afbreken van de root-poging kreeg ik na een reboot van mijn telefoon de melding dat hij hersteld was van een ernstige fout....
Werkt dat niet meer? Is er inmiddels een andere manier om te rooten?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:49

Zorian

What the fox?

HAMMAR schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:51:
Hallo allen,

Sinds vandaag overgestapt vanaf een HD2 met custom rom naar een One x met stock rom.
Ik wil 'm ook graag routen om Titanium backup te draaien en heb de handleiding gevolgd aan het begin van dit topic.
Op die site van HTCdev echter kan ik geen code submitten, en ontvang ik dus geen e-mail met een nieuwe code. Na het afbreken van de root-poging kreeg ik na een reboot van mijn telefoon de melding dat hij hersteld was van een ernstige fout....
Werkt dat niet meer? Is er inmiddels een andere manier om te rooten?

Bedankt alvast!
Waarom kan je geen code submitten dan? Dan doe je toch echt ergens iets fout.
Die "ernstige fout" kan je gewoon negeren, dat was de abrupte herstart die je zeer waarschijnlijk via een commando of toetsencombinatie hebt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
Pakjebakmeel schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Vooral de onderste post, batch file maken en aftrappen. Die blijft je HOX rebooten en echo't je battery level. Na iedere reboot is ie ietsje hoger. Laten lopen tot je voldoende batterij hebt om te flashen. Ik heb hem ook gebruikt en het werkt.
Ledje blijft knipperen aan de stroom, en aangesloten op mijn laptop krijgt ik al helemaal geen beeld/ledje.

Tevens langs geweest bij de tph. Zij krijgen hem ook niet aan de praat en suggereren dat de accu defect is. Deze kost 35 euro. Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrostini
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03-2022
Dit is mijn 1e post op het forum en ik zit met een probleem.
Heb vanmiddag geprobeerd ViperX_2.6.0 the flashen op mijn telefoon.
Alles is goedgegaan, boot geflashed, data wipe gedaan, cache wipe gedaan, dalkvik wipe gedaaan en daarna de zip geinstalleerd.

Het probleem is nu dus dat zodra ik mijn telefoon boot, mijn touchscreen niet meer werkt. Ik zit dus vast in het ''Enter your pin'' scherm.

Ik heb geprobeerd de rom opnieuw te installeren maar dat heeft tot dus ver geen effect gehad.
Ook de update's installeren heeft geen zin.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik het touchscreen aan de praat?

Alvast bedankt!

*Edit*

Ik heb via cwm Android Revoluition geflasht. Daar deed gelukkig het touch screen het wel.
Daarna weer geprobeerd Viper the flashen maar hetzelfde verhaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Agrostini op 10-05-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Xereon schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:40:
[...]

Waarom kan je geen code submitten dan? Dan doe je toch echt ergens iets fout.
Die "ernstige fout" kan je gewoon negeren, dat was de abrupte herstart die je zeer waarschijnlijk via een commando of toetsencombinatie hebt uitgevoerd.
Krijg de melding 401 pagina bestaat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
En bedankt???

Ik bedoel als ik de verkregen code wil submitten en dus op submit klik, daarna krijg ik 401 pagina niet gevonden.

Zou dit werken, iemand ervaring mee??

YouTube: HTC One X - Root (Easy)

of deze?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1644167

[ Voor 7% gewijzigd door HAMMAR op 10-05-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
DennisRochat schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:44:
Het probleem is nu dus dat zodra ik mijn telefoon boot, mijn touchscreen niet meer werkt. Ik zit dus vast in het ''Enter your pin'' scherm.

Exact hetzelfde gehad, alleen dan met arhd. Ik heb de bootloader weer relocked, unlocked, cmw opnieuw geflashed, nieuwe boot.img en daarna de rom. Werkte bij mij!
Pakjebakmeel schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Uiteindelijk toch gelukt :). Met +- 500 reboots genoeg stroom om de bootloader te unlocken, cmw te draaien, normaal op te laden en een nieuwe rom te flashen!

Draait nu als een zonnetje met accuduur van tenminste een etmaal, bij intensief gebruik. Véél beter dan mijn vorige hox met arhd ;o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
HAMMAR schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:22:
[...]

En bedankt???

Ik bedoel als ik de verkregen code wil submitten en dus op submit klik, daarna krijg ik 401 pagina niet gevonden.
Ah, zo. Ik krijg zojuist een 'echte' pagina als ik een (overigens ongeldige) token submit. Ik wil het wel proberen voor je? Stuur me even een DM met de token en je e-mail waar het .bin bestand naartoe moet, dan kijk ik of het hier wel lukt.
Nee, dat werkt (nog) niet omdat je je bootloader niet unlocked hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Mauritsvdb schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:06:
[...]

Exact hetzelfde gehad, alleen dan met arhd. Ik heb de bootloader weer relocked, unlocked, cmw opnieuw geflashed, nieuwe boot.img en daarna de rom. Werkte bij mij!

[...]

Uiteindelijk toch gelukt :). Met +- 500 reboots genoeg stroom om de bootloader te unlocken, cmw te draaien, normaal op te laden en een nieuwe rom te flashen!

Draait nu als een zonnetje met accuduur van tenminste een etmaal, bij intensief gebruik. Véél beter dan mijn vorige hox met arhd ;o.
moooii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 15:30
Iemand nog ervaring met Paranoid Android de laatste maanden? Ziet er goed uit :) link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
DennisRochat schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:44:
Dit is mijn 1e post op het forum en ik zit met een probleem.
Heb vanmiddag geprobeerd ViperX_2.6.0 the flashen op mijn telefoon.
Alles is goedgegaan, boot geflashed, data wipe gedaan, cache wipe gedaan, dalkvik wipe gedaaan en daarna de zip geinstalleerd.

Ik heb geprobeerd de rom opnieuw te installeren maar dat heeft tot dus ver geen effect gehad.
Ook de update's installeren heeft geen zin.

Alvast bedankt!

*Edit*

Ik heb via cwm Android Revoluition geflasht. Daar deed gelukkig het touch screen het wel.
Daarna weer geprobeerd Viper the flashen maar hetzelfde verhaal.
Geen antwoord op je vraag, maar waarom in vredesnaam 2.6.0? 2.7.1. is de laatste ICS Viper rom, probeer die eens?
BORA2500ETX schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:04:
Iemand nog ervaring met Paranoid Android de laatste maanden? Ziet er goed uit :) link
Ik heb het laatst geflasht en het zag er tof uit, ik snap alleen de toegevoegde waarde van die PIE dingen niet. Ik ging sinds lange tijd weer eens AOSP proberen en heb eigenlijk na een kwartier ICJ geflasht. Daarvan is de batterijduur niet helemaal naar mijn zin, straks maar eens proberen om XM kernel te flashen ipv NCX, misschien is de batterij beter naar mijn zin.
HAMMAR schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:22:
[...]

En bedankt???

Zou dit werken, iemand ervaring mee??

YouTube: HTC One X - Root (Easy)

of deze?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1644167
Misschien flauw, maar verwijder je cookies en cache eens van je browser en probeer het dan nog eens?

[ Voor 37% gewijzigd door KaiseRRuby op 13-05-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 15:30
[b]KaiseRRuby schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:53:[
Ik heb het laatst geflasht en het zag er tof uit, ik snap alleen de toegevoegde waarde van die PIE dingen niet. Ik ging sinds lange tijd weer eens AOSP proberen en heb eigenlijk na een kwartier ICJ geflasht. Daarvan is de batterijduur niet helemaal naar mijn zin, straks maar eens proberen om XM kernel te flashen ipv NCX, misschien is de batterij beter naar mijn zin.
Wel, ik zit al enkele maanden op ICJ, maar de batterij is inderdaad niet echt schitterend te noemen. Nog geen andere kernel geprobeerd.
Die pie is niet zo interessant omdat de hox hardware buttons heeft natuurlijk, maar de "phablet" en tablet UI opties vind ik dan weer wel de moeite, had PA al eens geprobeerd eind vorig jaar toen ze net aan het porten waren naar de HOX, maar viel toch tegen toen qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb nu al sinds ik in December CyanogenMod heb geflashed, dat mijn batterijduur echt extreem laag is. Inmiddels heb ik via een RUU de Stock ROM erop geflashed en volledig geupdated, maar nog steeds haal ik met veel moeite een on-screen tijd van 2 uur (met schermhelderheid op middel).

Via de RUU en OTA updates zou de kernel toch ook weer stock moeten zijn? Zo ja, dan snap ik niet waarom ik blijf hangen op die 2 uur on-screen tijd terwijl ik met de laatste ICS versie ruim 8 uur haalde. Ik heb zélfs de stock kernel handmatig geflashed via Fastboot, maar nog steeds blijf ik bij die 2 uur on-screen tijd. (HTC model E55)

EDIT: Ik heb ook een tijdje ARHD gedraaid met de kernel die erbij in de zip zat, maar daarmee bleef ik ook op die 2 uur on-screen tijd.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Ik ben al maanden aan het zoeken en expirimenteren, maar zonder resultaat. Feit is wel dat ik mijn telefoon aanstaande weekend niet op kan laden (kamperen in een tentje) en ik dus die 8 uur on-screen tijd nodig heb. Please help me!

[ Voor 7% gewijzigd door msnguy op 13-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 15:26
KaiseRRuby schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar waarom in vredesnaam 2.6.0? 2.7.1. is de laatste ICS Viper rom, probeer die eens?
Foutje zeker?

2.6.1. is de laatste actuele versie ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
msnguy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:14:
Ik heb nu al sinds ik in December CyanogenMod heb geflashed, dat mijn batterijduur echt extreem laag is. Inmiddels heb ik via een RUU de Stock ROM erop geflashed en volledig geupdated, maar nog steeds haal ik met veel moeite een on-screen tijd van 2 uur (met schermhelderheid op middel).

Via de RUU en OTA updates zou de kernel toch ook weer stock moeten zijn? Zo ja, dan snap ik niet waarom ik blijf hangen op die 2 uur on-screen tijd terwijl ik met de laatste ICS versie ruim 8 uur haalde. Ik heb zélfs de stock kernel handmatig geflashed via Fastboot, maar nog steeds blijf ik bij die 2 uur on-screen tijd. (HTC model E55)

EDIT: Ik heb ook een tijdje ARHD gedraaid met de kernel die erbij in de zip zat, maar daarmee bleef ik ook op die 2 uur on-screen tijd.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Ik ben al maanden aan het zoeken en expirimenteren, maar zonder resultaat. Feit is wel dat ik mijn telefoon aanstaande weekend niet op kan laden (kamperen in een tentje) en ik dus die 8 uur on-screen tijd nodig heb. Please help me!
Wat je altijd nog kan doen is ViperX 3.6.1. installeren met XM kernel. Vervolgens de CPU underclocken en undervolten naar 1.3 / 1.2Ghz en je scherm helderheid lager zetten.

Met deze setup haal ik met gemak 2 dagen. Schermtijd kijk ik niet naar, accuduur vind ik belangrijker :9

ViperX:

XM Kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mwah, jij maakte de fout.

3.6.1 is de laatste JB versie, 2.7.1 is inderdaad de laatste ICS versie.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
RoadRunnerRik schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:04:
[...]

Wat je altijd nog kan doen is ViperX 2.6.1. installeren met XM kernel. Vervolgens de CPU underclocken en undervolten naar 1.3 / 1.2Ghz en je scherm helderheid lager zetten.

Met deze setup haal ik met gemak 2 dagen. Schermtijd kijk ik niet naar, accuduur vind ik belangrijker :9

ViperX:

XM Kernel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136731
Ik heb nu de XM Kernel geflashed op de Stock ROM (wat blijkbaar werkt?) en kijk het zo even aan. Tevens ook een Battery Wipe gedaan (alweer). Aangezien ik veel data in mijn Stock installatie heb staan die ik niet zomaar over kan plaatsen naar een andere ROM, probeer ik eerst dit uit. Mocht dit niet werken, dan ga ik alsnog Viper proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
KaiseRRuby schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:27:
Mwah, jij maakte de fout.

3.6.1 is de laatste JB versie, 2.7.1 is inderdaad de laatste ICS versie.

:)
My bad

[ Voor 7% gewijzigd door RoadRunnerRik op 13-05-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
msnguy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:39:
[...]

Ik heb nu de XM Kernel geflashed op de Stock ROM (wat blijkbaar werkt?) en kijk het zo even aan. Tevens ook een Battery Wipe gedaan (alweer). Aangezien ik veel data in mijn Stock installatie heb staan die ik niet zomaar over kan plaatsen naar een andere ROM, probeer ik eerst dit uit. Mocht dit niet werken, dan ga ik alsnog Viper proberen.
Je moet een ROM of kernel altijd even laten 'settelen'. De eerste keer zal hij altijd redelijk snel leeg lopen, maar na 2 of 3 dagen zal het al wat beter gaan, dat idee heb ik tenminste altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Hoe berekenen Battery Apps trouwens de Battery usage? Bijvoorbeeld:

Dit geeft het Energie-gedeelte van Android zelf aan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/396186/Android/2013-05-14%2001.03.40.png

Go Launcer Ex valt dus op, maar ik vind het wel een hele fijne launcher. Is er sowieso een makkelijke manier om je homescreens van Go Launcher Ex naar Sense te emigreren? Sense naar Go Launcher lukte me wel, maar andersom pakt dat programmatje wat Go Launcher aanraadt blijkbaar niet.

Dit geeft Gsam aan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/396186/Android/2013-05-14%2001.00.56.png

Wéér Go Launcher Ex. Opvallend, want Where's My Droids Power geeft weer iets heel anders aan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/396186/Android/2013-05-14%2001.01.31.png

Die zegt dus dat Swiftkey de boosdoener is. Hoe kan dat? Mijn On-screen tijd was trouwens, vlak na het flashen van de Kernel (die ik vanmiddag met een 100% battery flashte) iets hoger:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/396186/Android/2013-05-14%2001.01.06.png

Dus, zou Go Launcher de boosdoener zijn? En hoezo kan 1 zo'n app ruim 4-6 uur van je batterij wegsnoepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dat is niet heel raar, vaak is Sense ook een grote verbruiker. Een schermtijd van 2 uur is ook vrij normaal, ik heb ook van alles geprobeerd maar die absurde schermtijden van 5-8 uur heb ik nog nooit gehaald bij normaal gebruik van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Hangt echt af of je een goede toestel hebt of niet. Er zijn toestellen waar je makkelijk 4 uur schermtijd kan halen met intensief gebruik, maar het gros ervan (waaronder ik) mag blij zijn met 2,5 uur.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Trouwens absurd: met automatische schermhelderheid haal ik een on-screen tijd van 2-2,5 uur. Heb ik mijn scherm standaard vol open staan, haal ik de 3,5 uur op een volle accu! Dit heb ik namelijk vanmorgen uitgeprobeerd. Automatische schermhelderheid vreet dus meer stroom dan een volledige helderheid. Al zal de Kernel implantatie en Battery Wipe natuurlijk ook nog wel z'n ding hebben gedaan vannacht. Toch... Misschien kruip ik nog naar de 4 uur? Dat zou ik zeer fijn vinden namelijk. Ik houd jullie op de hoogte van mijn expirimentjes tot en met vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Balen, de ICJ developer gaat stoppen met de ontwikkeling van zijn ROM. Dat was nou net een ROM waar ik gecharmeerd van was, zijn er nog mensen die goede ervaringen (batterijduur, leuke extra's, misschien OTA) met een bepaalde AOSP/AOKP ROM hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13

Sandyman538

SandstorM [148839]

KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:20:
Balen, de ICJ developer gaat stoppen met de ontwikkeling van zijn ROM. Dat was nou net een ROM waar ik gecharmeerd van was, zijn er nog mensen die goede ervaringen (batterijduur, leuke extra's, misschien OTA) met een bepaalde AOSP/AOKP ROM hebben?
Ik ben eigenlijk ook weer opzoek. In een duister verleden even CM9 gedraaid maar daar werkte bij mij de GPS niet, dus totaal niet handig. Daarna overgestapt op ARHD, ziet er mooi uit maar ben niet echt enthousiast over de batterij duur. Dus ik ben ook opzoek naar een ROM waarbij alles gewoon werkt (de nightlies van CM waar ik met mijn oude HTC veel gebruik van maakte was fun voor toen maar dat wil ik niet meer ;) ). Daarnaast een stukje batterijduur. Ik zie dan de ICJ en de nieuwe CM10 en de viper ROM.

Topic is tamelijk rustig, maar iemand die daar recente ervaringen mee heeft en bijvoorbeeld niet op haren en snaren 1 dag battery life haalt?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sandyman538 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:15:
[...]

Ik ben eigenlijk ook weer opzoek. In een duister verleden even CM9 gedraaid maar daar werkte bij mij de GPS niet, dus totaal niet handig. Daarna overgestapt op ARHD, ziet er mooi uit maar ben niet echt enthousiast over de batterij duur. Dus ik ben ook opzoek naar een ROM waarbij alles gewoon werkt (de nightlies van CM waar ik met mijn oude HTC veel gebruik van maakte was fun voor toen maar dat wil ik niet meer ;) ). Daarnaast een stukje batterijduur. Ik zie dan de ICJ en de nieuwe CM10 en de viper ROM.

Topic is tamelijk rustig, maar iemand die daar recente ervaringen mee heeft en bijvoorbeeld niet op haren en snaren 1 dag battery life haalt?
Nou, ik ben overgestapt van Viper naar ICJ. Batterijduur is behoorlijk verbeterd in mijn ogen. CM10 heb ik nog niet geprobeerd, dat wordt waarschijnlijk mijn volgende ROM, aangezien Lord Clockan stopt met ontwikkelen van ICJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik probeer net ICJ te installeren op mijn One X en nu blijft hij hangen in het htc One scherm, recovery via nandroid lijkt ook niet te werken.

Iemand tips? Ik ben nu de RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_Vodafone_UK_1.26.161.2_Radio_1.1204.90.13_release_251227_signed
aan het installeren maar die wil een update doen en geeft dan aan dat het de verkeerde versie is :'(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
Heb je wel een UK toestel? Die RUU is voor Vodafone toestellen uit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja dat dacht ik al, maar op Vodafone NL forum stond iemand die hem ook gebruikt had, nam aan dat het dus geen probleem zou geven. Misschien dat dit nog gaat helpen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714 Ander sheb ik een probleem denk ik :-/

Nu eerst aan het wachten tot mijn batterij weer opgeladen is via een heerlijk batch scriptje die hem elke 3 sec. uit en aan zet omdat hij anders niet oplaad :')

[ Voor 23% gewijzigd door Afvalzak op 17-05-2013 19:21 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Bij installeren van de ROM wel full wipe en boot.img geflashed?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zover ik weet wel, maar dit was de eerste keer dat ik dit gedaan heb volgens tuto aan het begin van dit topic en de handleiding die bij ICJ stond.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
afvalzak schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:25:
Zover ik weet wel, maar dit was de eerste keer dat ik dit gedaan heb volgens tuto aan het begin van dit topic en de handleiding die bij ICJ stond.
In het begin is het even uitzoeken / puzzelen hoe het allemaal in elkaar steekt. Als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt word het kinderspel.

Dat neemt niet weg dat het bij mij elke keer 100% goed gaat, laatst had ik problemen met de nieuwe ViperX 3.6.1 die geen gsm en wifi ontvangst had. Nadat ik alles weer van voor af aan had gedaan werkt hij tot heden top! Zelfs met de MX kernel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Oh, ok:p ik heb het gevoel dat ik mijn telefoon weg kan gooien :')

Ik heb versie: 3.14.161.28 weet iemand welke RUU ik moet hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door Afvalzak op 17-05-2013 22:43 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als iemand nog tips heeft, graag :o

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Probeer anders eerst nog eens een sense rom te flashen.
Ik neem aan dat je de flashroutine kent.
Zo niet:
- Ga naar fastboot en flash boot.img van de rom die je wilt flashen
- Geef daarna commando: fastboot erase cache
- Ga naar recovery en doe een factory reset, clear cache en clear dalvik cache (of een superwipe script, te vinden bij ARHD-topic of ICJ-topic)
- Flash de rom en rebooten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:48
HugoFR schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:52:
Zo niet:
- Ga naar recovery en doe een factory reset, clear cache en clear dalvik cache (of een superwipe script, te vinden bij ARHD-topic of ICJ-topic)
Het initiële probleem dat hij had klonk als een vergeten fastboot erase cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

fastboot erase cache die had ik wel gedaan, heb hem even bij een vriend afgegooid die er wat beter mee is :P

Als het gelukt is horen jullie het, bedankt in ieder geval :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
afvalzak schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:57:
fastboot erase cache die had ik wel gedaan, heb hem even bij een vriend afgegooid die er wat beter mee is :P

Als het gelukt is horen jullie het, bedankt in ieder geval :)
Succes. Ik weet niet welke android versie erop stond, maar hboot moet hoger zijn dan 1.32 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:43
Ik ben eigenlijk opzoek naar een oplossing voor de one X dat de batterij langer mee gaat zodra er arbeidsintensieve dingen gevraagd worden (denk aan spelletjes en films kijken). Op mijn vorige toetsel (Desire) houdt de batterij het gewoon langer vol, dus ik denk te weten dat het aan de quadcore ligt, die volledig loopt te blazen als er ook maar iets 'intensievers' gedaan moet worden.

Graag zou ik dus hierin zelf de beperkende factor worden: dus dat ik bepaal wat de max CPU kernen zijn zie aan kunnen en op hoeveel % die mogen draaien. Omdat ik echter Sense wel leuk vindt enzo, mag dat allemaal wel blijven.

De vraag in het kort: voldoet het rooten en een app installeren om de CPU te beperken in het gebruik? Of moet ik een bepaalde ROM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Rooten, app en custom kernel zijn sowieso benodigd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502419

Op mijn One X draai ik nu al een tijdje probleemloos ARHD 21.0 met de stock kernel. Qua mods heb ik de volgende mods geinstalleerd na het flashen geinstalleerd:

-JB Modpack en
-Advanced Power Menu

Afijn, al meer dan een maand gaat dit prima. Tot een dag of twee geleden, wanneer mijn notification bar niet meer goed naar beneden wil. Na een paar keer proberen gaat hij wel naar beneden, maar schiet dan direct terug omhoog. Om de zoveel keer blijft hij een keer naar beneden staan zoals het hoort. Dan werkt het weer een tijdje, om vervolgens weer meerdere malen te moeten proberen. Ook gebruikmakend van een sleepbeweging op m'n homescreen (DMV Nova Launcer) herhaalt dit fenomeen zich. Dit gebeurt in zowel Portrait als Landscape mode.

Zelf heb ik wat zoekwerk verricht, maar het merendeel van de posts op dit gebied gaat over mensen die hun notification bar helemaal niet meer naar beneden krijgen. Ik ben welgeteld één post tegengekomen van iemand die ditzelfde probleem had, maar daarop is op het desbetreffende forum niet inhoudelijk gereageerd. (link: http://community.sprint.com/baw/thread/103036 . Post nummer 5)

Ik heb m'n shell een keer gereboot en ook het hele toestel, maar dat hielp niet. daarnaast heb ik geprobeerd mijn mods opnieuw te installeren, maar dat heeft tot op heden geen succes gehad. Is er misschien iemand die een zelfde soort probleem heeft/had en daar een oplossing voor heeft gevonden (Ik kan natuurlijk alles wipen en m'n rom opnieuw flashen, maar misschien is er een makkelijkere oplossing)

Edit: Ook kan ik vanuit m'n gallerij geen afbeeldingen meer direct sharen. Als ik op 'share' druk kan ik een app kiezen, bijvoorbeeld Whatsapp, afbeeldingen selecteren en zodra ik op Next druk springt hij terug naar het Gallery scherm. (Mogelijk houden deze dingen verband met elkaar?)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 502419 op 22-05-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 07-06 23:07

Booth

¯¯¯¯¯¯

Kan ik gewoon via CMW een nieuwe ROM flashen wanneer m'n telefoon al geroot is en alles?

Ik zit nu op een AOSP ROM en zou graag naar een andere AOSP based ROM willen. Moet ik dan weer fastboot boot.img etc intypen, of kan ik gewoon hetgeen hieronder doen?

1. Full Wipe via CMW
2. Boot.img flashen via CMW
3. ROM Flashen via CMW
4. GApps flashen via CMW

[edit] : oja, en wat is op XDA-Developers het verschil tussen de "One X Original development" en de "One X development"?

[ Voor 14% gewijzigd door Booth op 22-05-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 502419 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:01:
Op mijn One X draai ik nu al een tijdje probleemloos ARHD 21.0 met de stock kernel. Qua mods heb ik de volgende mods geinstalleerd na het flashen geinstalleerd:

-JB Modpack en
-Advanced Power Menu

Afijn, al meer dan een maand gaat dit prima. Tot een dag of twee geleden, wanneer mijn notification bar niet meer goed naar beneden wil. Na een paar keer proberen gaat hij wel naar beneden, maar schiet dan direct terug omhoog. Om de zoveel keer blijft hij een keer naar beneden staan zoals het hoort. Dan werkt het weer een tijdje, om vervolgens weer meerdere malen te moeten proberen. Ook gebruikmakend van een sleepbeweging op m'n homescreen (DMV Nova Launcer) herhaalt dit fenomeen zich. Dit gebeurt in zowel Portrait als Landscape mode.

Zelf heb ik wat zoekwerk verricht, maar het merendeel van de posts op dit gebied gaat over mensen die hun notification bar helemaal niet meer naar beneden krijgen. Ik ben welgeteld één post tegengekomen van iemand die ditzelfde probleem had, maar daarop is op het desbetreffende forum niet inhoudelijk gereageerd. (link: http://community.sprint.com/baw/thread/103036 . Post nummer 5)

Ik heb m'n shell een keer gereboot en ook het hele toestel, maar dat hielp niet. daarnaast heb ik geprobeerd mijn mods opnieuw te installeren, maar dat heeft tot op heden geen succes gehad. Is er misschien iemand die een zelfde soort probleem heeft/had en daar een oplossing voor heeft gevonden (Ik kan natuurlijk alles wipen en m'n rom opnieuw flashen, maar misschien is er een makkelijkere oplossing)

Edit: Ook kan ik vanuit m'n gallerij geen afbeeldingen meer direct sharen. Als ik op 'share' druk kan ik een app kiezen, bijvoorbeeld Whatsapp, afbeeldingen selecteren en zodra ik op Next druk springt hij terug naar het Gallery scherm. (Mogelijk houden deze dingen verband met elkaar?)
Klinkt voor mij als toch problemen met je touchscreen, dat de aanrakingen niet op de juiste plek geregistreerd worden.
Als je rom volledig wil uitsluiten zou ik tijdelijk terug gaan naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Booth schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:03:
Kan ik gewoon via CMW een nieuwe ROM flashen wanneer m'n telefoon al geroot is en alles?

Ik zit nu op een AOSP ROM en zou graag naar een andere AOSP based ROM willen. Moet ik dan weer fastboot boot.img etc intypen, of kan ik gewoon hetgeen hieronder doen?

1. Full Wipe via CMW
2. Boot.img flashen via CMW
3. ROM Flashen via CMW
4. GApps flashen via CMW

[edit] : oja, en wat is op XDA-Developers het verschil tussen de "One X Original development" en de "One X development"?
Als je geen S-OFF hebt zul je toch de boot.img moeten flashen via fastboot.
Verschil tussen die 2 op XDA zou volgens mij zijn dat android development zich baseerd op aanpassingen aan stock rom, waarbij original zich baseert op daadwerkelijk anders gemaakte roms bv op Aosp.
Maar ik kan het mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

mhulsegge schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 06:11:
[...]

Als je geen S-OFF hebt zul je toch de boot.img moeten flashen via fastboot.
Verschil tussen die 2 op XDA zou volgens mij zijn dat android development zich baseerd op aanpassingen aan stock rom, waarbij original zich baseert op daadwerkelijk anders gemaakte roms bv op Aosp.
Maar ik kan het mis hebben
Akkoord, nouja het is ook een kleine moeite verder, moet alleen een USB kabel zien te vinden.

Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het is die vriend van me ook niet gelukt, iemand nog tips?
Als ik op recovery druk in HBOOT menu start mijn telefoon opnieuw op en gebeurt er niets overigens :s

Oh ik kom inmiddels weer in het recovery touch scherm.

Als ik een zip probeer te flashen krijg het volgende:
(bootloader) Can not find [android-info.txt] in zipped image!

Als ik fastboot flash flash boot.img doe dan zegt hij:
FAILED (remote: not allowed)

edit: :D ik heb een nadroid backup weten te resotren van iemand, nu werkt het weer, maar hij wil nu de system update installen (.28) als ik dat accepteer beland ik in het recovery scherm, is er een mogelijkheid om die toch te installeren zonder alles weer kapot te maken:P

[ Voor 71% gewijzigd door Afvalzak op 23-05-2013 22:10 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518970

hallo,

Ik heb problemen met het instaleren van een nieuwe ROM op mijn telefoon. Na al een lange tijd geen nieuwe rom op mijn telefoon te hebben gezet heb ik me weer even ingelezen. toen heb ik gelezen dat je voor een jellybean rom een andere HBOOT moet instaleren. Dus toen ben ik braaf gaan updaten van 0.43 -> 1.39 met veel gezeik. daarna wilde ik natuurlijk een nieuwe rom instaleren... ik koos voor: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603 V21.0
na alles gewiped te hebben heb ik de boot.img geflasht met het "fastboot flash boot boot.img" daarna met clockwork recovery de .zip geinstaleerd. maar hij blijft freezen in het opstartscherm!
ik gebruik dan ook deze methode:
HugoFR schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:52:
Zo niet:
ik heb werkelijk van allees geprobeerd! andere rom's, oudere versies, opniew rooten. noem maar op! allees waar ik aan kan denken heeft tot nu toe geen resultaat. Wie o wie kan mij helpen weer een werkende ROM op mijn geliefde HTC one X te zetten?

alvast bedankt! :)

zo staat mijn tel er nu bij
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.us/a/img839/8507/infoec.jpg
version-main: 3.14.401.31

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 518970 op 26-05-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 518970 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:34:
hallo,

Ik heb problemen met het instaleren van een nieuwe ROM op mijn telefoon. Na al een lange tijd geen nieuwe rom op mijn telefoon te hebben gezet heb ik me weer even ingelezen. toen heb ik gelezen dat je voor een jellybean rom een andere HBOOT moet instaleren. Dus toen ben ik braaf gaan updaten van 0.43 -> 1.39 met veel gezeik. daarna wilde ik natuurlijk een nieuwe rom instaleren... ik koos voor: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603 V21.0
na alles gewiped te hebben heb ik de boot.img geflasht met het "fastboot flash boot boot.img" daarna met clockwork recovery de .zip geinstaleerd. maar hij blijft freezen in het opstartscherm!
ik gebruik dan ook deze methode:

[...]

ik heb werkelijk van allees geprobeerd! andere rom's, oudere versies, opniew rooten. noem maar op! allees waar ik aan kan denken heeft tot nu toe geen resultaat. Wie o wie kan mij helpen weer een werkende ROM op mijn geliefde HTC one X te zetten?

alvast bedankt! :)

zo staat mijn tel er nu bij
[afbeelding]
version-main: 3.14.401.31
De hboot versie mag geen probleem zijn, is de juiste versie.
Ik zou nog 1 keer opnieuw beginnen.
Boot.img uit de rom halen en op pc opslaan.
Naar bootloader gaan, zorgen dat je hox in fastboot modus staat, via fastboot flash boot boot.img
De boot.img flashen
Vervolgens fastboot erase cache
Dan naar recovery, en de rom flashen...
Vergeet vooral de erase cache niet, dan heb je je genoemde probleem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik heb deze tool altijd gebruikt voor het flashen van ARHD ROM's :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003\

Werkt super en kan (bijna) niet mis gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 26-05-2013 19:36 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
mhulsegge schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:31:
[...]

Naar bootloader gaan, zorgen dat je hox in fastboot modus staat, via fastboot flash boot boot.img
De boot.img flashen
Controleer je download even voor je begint (MD5). Je zou niet de eerste zijn die een corrupt bestand probeert te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Twee keer dezelfde vraag posten (ook in verschillende topics) is niet de bedoeling.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 27-05-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhulsegge schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:31:
[...]

De boot.img flashen
Dank,
Ik heb alles zo gedaan :?
ik heb de vraag ook bij XDA neergelegd: http://forum.xda-develope...p?p=41864789#post41864789

ook heb de MD5 sum gecheckt en dat was ook prima. (goede tip)
het tooltje van SmiGueL heb ik ook geprobeerd. Het werkt eigenlijk best mooi en doet ook precies de stappen die ik normaal manual doe alleen werkt die dus ook niet :(

EDIT:
ik heb net geprobeerd om een andere ROM te installeren en dat werkt wel :?
het gaat om deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2013506
ik kan hier alleen vrij weinig mee en wil dus graag deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603
wat is hier nou het verschil tussen waarom de ene wel werkt en de ander niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 518970 op 26-05-2013 21:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 518970 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:52:
[...]

Dank,
Ik heb alles zo gedaan :?
ik heb de vraag ook bij XDA neergelegd: http://forum.xda-develope...p?p=41864789#post41864789

ook heb de MD5 sum gecheckt en dat was ook prima. (goede tip)
het tooltje van SmiGueL heb ik ook geprobeerd. Het werkt eigenlijk best mooi en doet ook precies de stappen die ik normaal manual doe alleen werkt die dus ook niet :(

EDIT:
ik heb net geprobeerd om een andere ROM te installeren en dat werkt wel :?
het gaat om deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2013506
ik kan hier alleen vrij weinig mee en wil dus graag deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603
wat is hier nou het verschil tussen waarom de ene wel werkt en de ander niet?
Ik denk dat de oplossing die ze je op XDA hebben aangedragen in dit geval wellicht wel verstandigst is, gewoon een keer volledig vanaf 0 beginnen, dus eerst helemaal terug naar stock, en volledig unlock proces opnieuw doen.

Welke recovery gebruik je trouwens, en welke versie ?
Als je na het flashen de log op laat slaan, en nakijkt, zie je hier niet iets vreemds in wellicht ?

Verschil tussen de 2 roms als ik zo vlug bekijk is dat degene die wel werkt AOSP is, en welke je wilt (ARHD) Sense is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhulsegge schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:39:
[...]

Ik denk dat de oplossing die ze je op XDA hebben aangedragen in dit geval wellicht wel verstandigst is, gewoon een keer volledig vanaf 0 beginnen, dus eerst helemaal terug naar stock, en volledig unlock proces opnieuw doen.

Welke recovery gebruik je trouwens, en welke versie ?
Als je na het flashen de log op laat slaan, en nakijkt, zie je hier niet iets vreemds in wellicht ?

Verschil tussen de 2 roms als ik zo vlug bekijk is dat degene die wel werkt AOSP is, en welke je wilt (ARHD) Sense is.
De oplossing die op XDA werd gegeven werkt :)
ik ben nu gewoon weer helemaal terug bij af maar dan met de nieuwe HBOOT
gister had ik hem ook al geunlocked en ik hoef dus nu alleen maar de CWRM te flashen en dan de ROM weer te instaleren. hopen dat het werkt! ik heb het gevoel dat het de vorige keer is misgegaan bij de HBOOT, dat was erg raar gegaan.

Als er na het flashen van ClockWork 5.8.4.0 en het installeren van Android Revolution HD 21.0 nog steeds problemen zijn horen jullie het (ik save de log iig), anders, BEDANKT! ik zit zelf niet zo veel op forum's maar moet zeggen dat ik zowel hier als op XDA erg goed ben geholpen _/-\o_

Als kleine toevoeging moet ik zeggen dat het batterij gebruik van de standaard frimware mij erg aanspreekt. ik heb nu op zo'n 8:30 uur gebruikt en ik heb nog 75% over. ik ben benieuwd wat die ARHD rom gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik denk dat ik toch weer terug ga naar de stock rom. In Italië ga ik mijn telefoon gebruiken als navigatie systeem (free software ftw!). Echter trekt de batterij sneller leeg dan dat die kan opladen via een autolader. Lijkt me niet helemaal de bedoeling ;) Of heeft iemand nog een supertip? Draai nu Slimbean, ontzettend tevreden mee maar accuduur met custom roms is wel drama.

*edit*
Shit, bedenk me alleen nu net dat ik een 4.2.2 rom heb. Dat zal vast nog voor wat leuks zorgen als ik zo terug ga naar een stock rom of niet? :| Dat gedoe met die 0 map

[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 27-05-2013 18:52 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Oplader is wel een 2A lader en geen 1A?
Ik draai InsertCoin, niet helemaal tevreden over de accuduur, maar zit dan ook constant met dat ding bezig te wezen, dus dat is dan ook wel logisch. :')

Edit: Zorg dat je alles van je SD kaart wel eerst back-upt.
adb shell
cd /sdcard/0/
mv * ../
mv .* ../
cd ..
rmdir 0

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 27-05-2013 18:54 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Geen idee. Ding komt van DealXtreme inc zo'n ding om m op t raam vast te maken.
http://dx.com/p/car-swive...-one-x-s720e-black-140825

Is dat dan 1A? 2A is beter en kan een HOX hebben? Dan kan ik eventueel nog een micro usb car charger proberen te zoeken van 2A?

@hierboven. Ik moet sowieso via een RUU terug. Keer eerder gedaan maar vanaf een 4.1.2 rom. Maar inderdaad, alles backupen, bovenstaande commands invoeren als ik in CWM zit (toch?) en dan de laatste RUU runnen

[ Voor 25% gewijzigd door Mu.siQ op 27-05-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Je hoeft om te navigeren niet terug naar stock, je probleem ligt eerder aan de lader. 2A moet je hebben inderdaad. 1A is simpelweg niet genoeg om te laden terwijl je scherm en GPS aanstaan... Daar zit geen verschil in tussen stock of custom rom.

Máár, laders zijn hier offtopic, dus bekijk Accessoires voor de HTC One X of desnoods [HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2 even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Groentenboer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:55:
Je hoeft om te navigeren niet terug naar stock, je probleem ligt eerder aan de lader. 2A moet je hebben inderdaad. 1A is simpelweg niet genoeg om te laden terwijl je scherm en GPS aanstaan... Daar zit geen verschil in tussen stock of custom rom.

Máár, laders zijn hier offtopic, dus bekijk Accessoires voor de HTC One X of desnoods [HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2 even :)
Tru that. Ik bestel nog ff een 2A lader want custom rom heeft zeker wel de voorkeur ;)

Iemand die hier ook Slimbean gebruikt overigens of ben ik de enigste?

Trouwens nog een andere vraag. Ik heb dus nu een 0 map op mijn SD card. Zolang ik een 4.2.2. rom blijf gebruik kan ik dan de rest van de mappen verwijderen op m'n sd card? Dus de root eigenlijk. De 0 map met zijn inhoud blijft dan natuurlijk staan. Scheelt me toch een hoop ruimte!?

Anybody? :P Anders gooi ik de stock er op en dan gewoon format SD card :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mu.siQ op 28-05-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Vraagje en bump (A). De RUU die ik nu download is al Jelly Bean, moet ik dan m'n 0 map nog wel terug verplaatsten of is dit dan overbodig? Dit lijkt mij namelijk overbodig gezien de RUU deze map zelf ook gaan aanmaken. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Je moet sowieso je volledige HTC even back uppen. Beste begin je dan dus weer met een schone SD kaart. En zet je je back up na de RUU weer terug.

Vergeet niet je bootloader eerst te locken alvorens je de RUU terug zet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Quad schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:12:
Je moet sowieso je volledige HTC even back uppen. Beste begin je dan dus weer met een schone SD kaart. En zet je je back up na de RUU weer terug.

Vergeet niet je bootloader eerst te locken alvorens je de RUU terug zet.
Je bedoelt dus eigenlijk alle media back upen? Dan format SD card in de rom doen. en dan het proces van RUU ondergaan. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Nou, mijn HOX heeft het begeven ;( Gisteren van een te hoge afstand laten vallen en er zitten flinke barsten in het scherm. Wéér laten repareren heb ik geen zin in want voor €100,- meer heb ik een Nexus 4, dus dat wordt mijn volgende toestel.. Echt heel spijtig dit want ondanks (natuurlijk) de kosten vind ik het vooral jammer dat ik niet meer een nieuwe ROM kan testen, had er namelijk al wat klaarliggen om te flashen. :(

Bedankt iedereen voor alle hulp en met name Quad, die me midden in de nacht een keer fantastisch heeft geholpen! _/-\o_ Happy flashing! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06 22:03
Booth schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:19:
Nou, mijn HOX heeft het begeven ;( Gisteren van een te hoge afstand laten vallen en er zitten flinke barsten in het scherm. Wéér laten repareren heb ik geen zin in want voor €100,- meer heb ik een Nexus 4, dus dat wordt mijn volgende toestel.. Echt heel spijtig dit want ondanks (natuurlijk) de kosten vind ik het vooral jammer dat ik niet meer een nieuwe ROM kan testen, had er namelijk al wat klaarliggen om te flashen. :(

Bedankt iedereen voor alle hulp en met name Quad, die me midden in de nacht een keer fantastisch heeft geholpen! _/-\o_ Happy flashing! ;w
toevallig heb ik net mijn beeldscherm vervangen:) voor 80 euro had ik een nieuwe scherm en batterij >:)
Het is wat pruts werk, maar het was het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 10:10
Help kan iemand mij helpen
Ik heb mijn HTC one x+ unlocked en root toegang gegeven dat ging allemaal goed.
Maar toen ik een custom rom erop wou zetten moest ik volgens de tutorial alles wipen en toen was dus echt alles weg ook de rom die ik erop gezet had.
Nou gaat mijn HTC one x+ dus niet meer uit blijft op het HTC logo hangen en kan er niks meer mee.

Iemand advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
NightWish1978 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:08:
Help kan iemand mij helpen
Ik heb mijn HTC one x+ unlocked en root toegang gegeven dat ging allemaal goed.
Maar toen ik een custom rom erop wou zetten moest ik volgens de tutorial alles wipen en toen was dus echt alles weg ook de rom die ik erop gezet had.
Nou gaat mijn HTC one x+ dus niet meer uit blijft op het HTC logo hangen en kan er niks meer mee.

Iemand advies.
Heb zelf geen One X plus, echter ik neem aan dat dit soort dingen gelijk zijn.
Zo ja< Hou de powerknop 10 seconden ingedrukt, en druk daarbij volume omlaag in.
Je toestel krijgt een "emergency" reboot, en zal door het indrukken van volume onlaag naar de bootloader gaan.
Hierin kan je kiezen voor recovery.
Als je er dus een custom recovery op hebt gezet, kan je in de recovery je telefoon "mounten als USB storage".
Vervolgens kan je de rom er opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
mhulsegge schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:25:
[...]

Heb zelf geen One X plus, echter ik neem aan dat dit soort dingen gelijk zijn.
Zo ja< Hou de powerknop 10 seconden ingedrukt, en druk daarbij volume omlaag in.
Je toestel krijgt een "emergency" reboot, en zal door het indrukken van volume onlaag naar de bootloader gaan.
Hierin kan je kiezen voor recovery.
Als je er dus een custom recovery op hebt gezet, kan je in de recovery je telefoon "mounten als USB storage".
Vervolgens kan je de rom er opzetten.
Hey bedankt dat ga ik eens proberen zal laten weten hoe het verder verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 09:21
Welke recovery gebruiken jullie? Ik zit op ViperX 3.7.0 en daarvoor moet TWRP recovery worden gebruikt. Versie 2.5.0.0 is geinstalleerd maar ik kan er niks mee. Het lijkt alsof de recovery touch-based is maar dat juist de touch functie niet werkt!

CWM is zo fucking gesloten, daar kan ik echt niks mee. (Betalen voor ROM manager bijvoorbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Hoezo is CWM zo gesloten? ROM Manager heb je niet nodig voor de HTC One X bijvoorbeeld.
TWRP Recovery werkt hier prima met touch.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Quad schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:31:
Hoezo is CWM zo gesloten? ROM Manager heb je niet nodig voor de HTC One X bijvoorbeeld.
TWRP Recovery werkt hier prima met touch.
CWM houdt applicaties van derden tegen. Je MOET dus Rom Manager gebruiken wil je vanuit het OS een nandroid maken of dingen flashen.

Welke ROM draai je (zit je op jelleybean?) en welke TWRP versie gebruik je?

edit: Ik gebruik nu een repacked versie van twrp 2.5.0.0. Sloopt wel meteen de ADB en USB mount in recovery..

[ Voor 11% gewijzigd door ThijsWTF op 30-05-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Helaas kom ook niet meer in de recovery van mijn HTC one x+ ook met een emergency reboot blijft op het HTC logo opstartscherm hangen
iemand nog andere tips of suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Eventjes je recovery opnieuwe flashen via de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
ThijsWTF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:24:
Eventjes je recovery opnieuwe flashen via de bootloader?
Ik kom helaas ook niet meer in de bootloader wat ik ook probeer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Niet meer in je bootloader kunnen komen is een hard brick, ben ik bang. Weet je zeker dat je telefoon helemaal uit is als je probeert op te starten in de bootloader? Herkent je PC nog je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
NightWish1978 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Ik kom helaas ook niet meer in de bootloader wat ik ook probeer .
Op het moment dat je dit probeerd, heb je dan je telefoon verbonden via USB ?
Zo ja, haal de USB kabel er eens uit, houd de powerknop nogmaals die circa 10 seconden vast, en direct op het moment dat je scherm op "zwart" gaat volume down indrukken en vasthouden.

Ik heb in het verleden gehad dat mijn hox niet naar de bootloader wilde als USB verbonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
ThijsWTF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:44:
Niet meer in je bootloader kunnen komen is een hard brick, ben ik bang. Weet je zeker dat je telefoon helemaal uit is als je probeert op te starten in de bootloader? Herkent je PC nog je telefoon?
Nee ik krijg de telefoon niet meer uit blijft aan bij het opstart scherm en de pc herkent de telefoon ook niet meer

Maar ga vanavond naar een lokale gsm repateur die krijgt hem wel nog opgestart in de recovery door de telefoon open te maken.

Vanuit daar hoop ik dan verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
NightWish1978 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Nee ik krijg de telefoon niet meer uit blijft aan bij het opstart scherm en de pc herkent de telefoon ook niet meer

Maar ga vanavond naar een lokale gsm repateur die krijgt hem wel nog opgestart in de recovery door de telefoon open te maken.

Oh ja joh? Wat is zijn plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
NightWish1978 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Dus als iemand weet hoe ik vanuit dat punt dan verder moet dan is alle hulp welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
ThijsWTF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:12:
[...]

Oh ja joh? Wat is zijn plan?
Nou ik weet dat hij op die manier in de recovery kan komen maar hoe hij dat doet dat weet ik dan eigenlijk ook niet kan ook zijn dat ik hem toch daar laat.
Maar hij had problemen om de rom erop te krijgen of te installeren dat weet ik ook niet precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Zo ben terug van de lokale gsm reparateur en die heeft gezorgt dat ik weer in twrp zit dus nou zou ik als het goed is moeten mounten en dan zou via de pc de rom op de telefoon moeten zetten maar moet ik ook nog iets met een boot. img doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
ThijsWTF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:44:
Ik ben nou in de bootloader gekomen en zo ook weer in de twrp waar ik kan installen etc etc.
Maar nou moet ik nog ff kijken hoe ik kan mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
toch maar weer terugbrengen naar de lokale gsm joep want na reboot kom ik niet meer uit het HTC opstart scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Volgens mij snap je gewoon te weinig van rooten en custom roms. Ga eerst jezelf in lezen en als je het dan nog steeds niet goed snapt, root dan niet.
Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste