Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
ThijsWTF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:35:
Volgens mij snap je gewoon te weinig van rooten en custom roms. Ga eerst jezelf in lezen en als je het dan nog steeds niet goed snapt, root dan niet.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 03:20
Niet om het een of ander maar ik ben misschien geen expert in custom roms installeren, maar weet er degelijk wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 03:20
mhulsegge schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:25:
[...]

Heb zelf geen One X plus, echter ik neem aan dat dit soort dingen gelijk zijn.
Zo ja< Hou de powerknop 10 seconden ingedrukt, en druk daarbij volume omlaag in.
Je toestel krijgt een "emergency" reboot, en zal door het indrukken van volume onlaag naar de bootloader gaan.
Hierin kan je kiezen voor recovery.
Als je er dus een custom recovery op hebt gezet, kan je in de recovery je telefoon "mounten als USB storage".
Vervolgens kan je de rom er opzetten.
Helaas kan in cwm wel mounten maar niet als usb storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:21

Booth

¯¯¯¯¯¯

NightWish1978 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 07:34:
[...]

Gebruik de edit-knop eens! ("Wijzig", naast "Bookmark" en "Quote")

[ Voor 8% gewijzigd door Booth op 01-06-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:38
[...]

Hmz. Gebruik zelf al een hele tijd geen clockworkmod meer, maar TWRP.
Echter, lijkt me dat ook clockworkmod dit wel zou moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 15:05
Booth schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:59:
[...]

Gebruik de edit-knop eens! ("Wijzig", naast "Bookmark" en "Quote")
Offtopic: Ik zat al te wachten wanneer dit soort reacties zouden komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Gaan we nu weer richting het topic onderwerp? En ja! Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van de "wijzig" knop op het forum, helemaal wanneer je bericht al het laatste bericht is in de lijst.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
[...]

Als je in recovery kunt komen kun je neem ik aan ook in HBOOT komen. Voor jou lijkt me het verstandigste als je de telefoon terug brengt naar stock door de bootloader weer te 'relocken' en de juiste RRU terug te zetten?

Mocht je toch een custom ROM willen hoef je niet perse USB storage te mounten, ik stel voor dat je alle partities wiped in CMW of TWRP en de ROM zip pushed via ADB als je de correcte driver hebt geinstalleerd.

Boot de telefoon in CWM en doe vanaf je PC een 'adb.exe devices'. Als je je device serienummer ziet heb je de ADT toolkit geinstalleerd en tevens de juiste drivers. Dan navigeer je op de command prompt naar de map waar de rom staat en die push je naar de SD kaart met 'adb.exe push %rom%.zip /sdcard/%rom%.zip'.

Daarna flashen, reboot in fastboot. Pak de boot.img uit de rom uit en flash de boot met 'fastboot.exe flash boot %boot%.img' en cache clearen met 'fastboot.exe erase cache'.

Uiteraard alles tussen de '%' tekens zijn je eigen bestandsnamen.

Voordat je aan de slag gaat is het wellicht handig om eens rond te struinen op XDA, daar zijn topics over hoe je je CID kunt achterhalen en welke RRU je moet gebruiken voor welke CID. Op zich is een RRU (als die beschikbaar is voor jouw CID) de makkelijkste weg maar je moet zeker weten dat je de juiste hebt.

Overigens een vaag verhaal dat ie open moet om in recovery te komen? Je doet toch inderdaad gewoon powerbutton en volume down ingedrukt houden tot je in HBOOT komt? Dat zou altijd moeten werken tenzij je bootloader kapoet is maar dan ben je sowiezo de sjaak.

succes. }:O

[ Voor 20% gewijzigd door Pakjebakmeel op 02-06-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Het is een RUU en geen RRU :Y)
Maar vaak verstandig wanneer problemen terug gaan naar RUU wel eens een en ander oplost.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De microfoon van mijn One X werkt ineens niet meer helemaal lekker. Ik ben slecht te verstaan, het geluid is wat dof en zacht. Afgezien van het rooten met de installatie van IceColdJelly heb ik niks raars gedaan met mijn telefoon, ik ben er altijd zeer zuinig op geweest. Dus na dit nieuwsbericht dacht ik nog gewoon garantie te krijgen. Een slecht werkende microfoon heeft vermoedelijk immers niks te maken met de software.
Ik ben naar de Mediamarkt gegaan, en na bijna 3 weken de telefoon kwijt geweest te zijn krijg ik te horen dat de garantie is vervallen door een unlocked bootloader! Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:03:
De microfoon van mijn One X werkt ineens niet meer helemaal lekker. Ik ben slecht te verstaan, het geluid is wat dof en zacht. Afgezien van het rooten met de installatie van IceColdJelly heb ik niks raars gedaan met mijn telefoon, ik ben er altijd zeer zuinig op geweest. Dus na dit nieuwsbericht dacht ik nog gewoon garantie te krijgen. Een slecht werkende microfoon heeft vermoedelijk immers niks te maken met de software.
Ik ben naar de Mediamarkt gegaan, en na bijna 3 weken de telefoon kwijt geweest te zijn krijg ik te horen dat de garantie is vervallen door een unlocked bootloader! Wat kan ik nu het beste doen?
Re-locken. En als ze hem dan nog niet aannemen kun je weinig doen.

Je hebt immers zelf ge-unlocked. Daarmee ging je akkoord met het vervallen van je garantie.

Wat je ook nog kunt doen is naar het juiste topic gaan, er is een topic voor dit soort zaken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 02-10 08:36
Quad schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:52:
Het is een RUU en geen RRU :Y)
Maar vaak verstandig wanneer problemen terug gaan naar RUU wel eens een en ander oplost.
jajaja :>

Zeker als je geen 'custom ROM' of techinische guru bent weet je zeker dat als je een RRU RUU draait dat alles goed staat. Met custom ROM's kun je het eea vergeten of verkeerd doen.
KaiseRRuby schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:07:
[...]

Re-locken. En als ze hem dan nog niet aannemen kun je weinig doen.

Je hebt immers zelf ge-unlocked. Daarmee ging je akkoord met het vervallen van je garantie.

Wat je ook nog kunt doen is naar het juiste topic gaan, er is een topic voor dit soort zaken. :+
Ik denk dat je duidelijk maar netjes moet uitleggen dat je probleem een hardware probleem is en geen gevolg is van custom rom'ing of overclocken oid. Dan ligt het er alsnog aan wie je spreek en wellicht dat je het hogerop kunt zoeken via een klachtenafdeling? Het gaat erom dat er iemand naar de garantieafhandelijk moet kijken die inziet dat je je microfoon niet kunt slopen door de bootloader te unlocken.

Sowiezo altijd weer re-locken en de RUU terugzetten zodat je kunt aantonen dat de factory software hetzelfde probleem heeft. Wellicht dat het een software probleem is en je op stock geen last meer hebt. Kun je altijd even proberen alvorens hem terug te brengen hae. }:O

[ Voor 56% gewijzigd door Pakjebakmeel op 04-06-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb sinds een week allerlei problemen met mijn 3g connectie. De verbinding is tergend traag en het mobiele verbinding laat ook te wensen over. Ik dacht laat ik even mijn hboot updaten en een nieuwe rom erop gooien aangezien ik nog op ARHD 18.4 zit.

Nu ben ik alleen tegen een probleem gelopen. Mijn kabel was stuk gegaan van mijn orginele oplader (kwaliteit crap). Dus ik heb een nieuwe kabel gehaald maar nu blijkt, lees ik ook op het internet, dat deze niet goed werkt met je telefoon en pc. Hierdoor kan ik dus mijn telefoon niet gebruiken als externe hardeschijf en htc sync werkt ook totaal niet.

Heeft iemand een degelijke oplossing om mijn ARHD image op mijn telefoon te krijgen? Ik zit echt met het handen in mijn haar momenteel...

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Pollore schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:35:
Ik heb sinds een week allerlei problemen met mijn 3g connectie. De verbinding is tergend traag en het mobiele verbinding laat ook te wensen over. Ik dacht laat ik even mijn hboot updaten en een nieuwe rom erop gooien aangezien ik nog op ARHD 18.4 zit.

Nu ben ik alleen tegen een probleem gelopen. Mijn kabel was stuk gegaan van mijn orginele oplader (kwaliteit crap). Dus ik heb een nieuwe kabel gehaald maar nu blijkt, lees ik ook op het internet, dat deze niet goed werkt met je telefoon en pc. Hierdoor kan ik dus mijn telefoon niet gebruiken als externe hardeschijf en htc sync werkt ook totaal niet.

Heeft iemand een degelijke oplossing om mijn ARHD image op mijn telefoon te krijgen? Ik zit echt met het handen in mijn haar momenteel...
Nooit dit soort problemen zelf gehad met "alternatieve" usb kabels. Gebruik altijd alternatief op werk e.d. heb ik usb kabels van blackberry en nokia, geen enkel issue.
Zit dit puur in het UMS gedeelte met problemen ?
Zo ja, kan je niet eens proberen om vanuit je recovery je hox te mounten als usb storage, misschien dat dit wel werkt ?

Hierover nadenkend, ga je sowieso een issue hebben dan (tenzij je S-off hebt toevallig), gezien je met je kabel ook de boot.img moet flashen

Anders zou je nog kunnen kijken of je via pc ARHD kan downloaden, en via apps als wifi file explorer het bestand op je hox kan kopieren.
Then again, als je deze dingen kan, zou je ook via wifi ahd kunnen downloaden natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door miggeltje op 06-06-2013 13:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 20:51
Ik ben bekend met rooten op een samsung galaxy s2. Dus dit is geen probleem. Ik zoek echter alleen nog een goeie rom voor mijn htc one x.
Ik mag een nieuwe telefoon, maar ik wil eigelijk kijken of ik nog een half jaartje uit kan stellen met een andere rom (aangezien ik tijd vind voor een andere rom ipv van sense).

Dus ik vraag om jullie mening over verschillende roms. Heb zelf op het oog een stock android rom, wat is daarvan een goeie voor de htc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:52
Rokz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:34:
Ik ben bekend met rooten op een samsung galaxy s2. Dus dit is geen probleem. Ik zoek echter alleen nog een goeie rom voor mijn htc one x.
Ik mag een nieuwe telefoon, maar ik wil eigelijk kijken of ik nog een half jaartje uit kan stellen met een andere rom (aangezien ik tijd vind voor een andere rom ipv van sense).

Dus ik vraag om jullie mening over verschillende roms. Heb zelf op het oog een stock android rom, wat is daarvan een goeie voor de htc?
Ik heb een tijdje deze gedraaid. Stock en werkte prima, echter weinig meer geupdatet. Je zou ook even kunnen kijken naar roms (en kernel) van TripnDroid, echter de laatste keer dat ik die gebruikt was batterydrain erg hoog en had het nog wat bugs, echter was dit voordat ik AOSP draaide.
Draai nu IceCold(Jelly) waarbij je echt superveel kan instellen en opzich haal ik wel aardig een dag (echter de combinatie met TU wifi wil de batterij wel wat harder laten leeglopen). Ik ben er zeer tevreden over, flash niet te snel nieuwe versie en kijk naar de ervaringen, maar op wat kleine bugjes na, draait het allemaal zeer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:19
Rokz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:34:
CyanogenMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 20:51
krijn1985 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:47:
[...]

Ik heb een tijdje deze gedraaid. Stock en werkte prima, echter weinig meer geupdatet. Je zou ook even kunnen kijken naar roms (en kernel) van TripnDroid, echter de laatste keer dat ik die gebruikt was batterydrain erg hoog en had het nog wat bugs, echter was dit voordat ik AOSP draaide.
Draai nu IceCold(Jelly) waarbij je echt superveel kan instellen en opzich haal ik wel aardig een dag (echter de combinatie met TU wifi wil de batterij wel wat harder laten leeglopen). Ik ben er zeer tevreden over, flash niet te snel nieuwe versie en kijk naar de ervaringen, maar op wat kleine bugjes na, draait het allemaal zeer lekker.
Thanks, ga ik even kijken :)
Ja hier dacht ik zelf ook al aan, denk dat ik deze maar gewoon ga proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door Rokz op 13-06-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ik heb nu Sentinel Rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2233734 draaien, eerste dag. Met behulp van Wakelock Detector en Greenify hoop ik de batterijduur wat te verbeteren. Apollo leek een drama te zijn, heb die met Titanium bevroren en Play Music in plaats daarvan gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 00:36
Weet iemand of de viperx rom tegenwoordig 'al' android 4.2.2 is? Of wat is het beste alternatief om android 4.2.2 te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:03:
Breng hem naar een KPN business center. Daar heb ik nooit problemen gehad met het hebben van een custom ROM (toen nog wel op de HTC Desire Z). Zonder bon werd gewoon gerepareerd aangezien er toch 2 jaar garantie op zit en de telefoon dus niet ouder kon zijn. Goede service.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Ik heb IceColdJelly 3.4 geïnstalleerd, en heb nu constant de 'Ribbons' in beeld. Iemand een idee hoe je die dingen kunt uitschakelen? Ik kan het nergens vinden, zowel in de settings als via Google niet :-(

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/2ugkyls.jpg

Dat ding, dus.

[ Voor 15% gewijzigd door bollefles op 15-06-2013 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
bollefles schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 06:52:
Ik heb IceColdJelly 3.4 geïnstalleerd, en heb nu constant de 'Ribbons' in beeld. Iemand een idee hoe je die dingen kunt uitschakelen? Ik kan het nergens vinden, zowel in de settings als via Google niet :-(

[afbeelding]

Dat ding, dus.
Zover ik weet is dat de Ribbon niet maar Halo. De oplossing hiervoor is al meerdere malen in het topic op XDA genoemd. Volgens mij moet je er een keer op klikken, dan dubbel klikken en kan je hem naar een kruisje slepen om hem te verwijderen (weet dit niet zeker, maar zoek even in XDA topic anders). Maar als je geen Halo gaat gebruiken kan je geloof ik beter de noHalo versie downloaden. Halo schijnt nog wel wat batterydrain en stutter te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Zover ik weet is dat de Ribbon niet maar Halo. De oplossing hiervoor is al meerdere malen in het topic op XDA genoemd. Volgens mij moet je er een keer op klikken, dan dubbel klikken en kan je hem naar een kruisje slepen om hem te verwijderen (weet dit niet zeker, maar zoek even in XDA topic anders). Maar als je geen Halo gaat gebruiken kan je geloof ik beter de noHalo versie downloaden. Halo schijnt nog wel wat batterydrain en stutter te veroorzaken.
Dank! Dat het Halo was heb ik idd gelezen, en de 'oplossing' om te sluiten werkt bij/voor mij niet. Wellicht ben ik te onhandig. Dank voor de tip dat er ook een NoHalo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Spurlie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:08:
Weet iemand of de viperx rom tegenwoordig 'al' android 4.2.2 is? Of wat is het beste alternatief om android 4.2.2 te draaien?
Wat let je om even op XDA te kijken? :? Een beetje meer inzet wordt hier wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb wel een beetje het idee dat de ROM ontwikkelaars voor de One X een beetje uit-geontwikkeld zijn. ICJ ontwikkelaar is overgestapt naar de HTC One, de chief van de ViperX rom is gestopt met ontwikkelen.. Renovate is al een tijdje gestopt..

De TripNDroid rom was erg buggy bij mij. ICJ bevalt tot nu toe het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 07:53
Ben de laatste tijd weer aan het rondkijken naar ROM's, maar ik ben er nog geen een tegenkomen waar ik echt enthousiast over ben. ARHD een tijdje gedraait, maar merkte weinig verschil met de standaard meegeleverde ROM. Daarna CM10.1 geprobeerd, de nightly's, dat ging vroeger op m'n Nexus One heel prima, maar de batterijduur op m'n One X was dramatisch. Zit nu op SentinelRom, gebaseerd op CM, en dat werkt opzich prima. Behalve dat NFC Beam niet werkt bij mij om een of andere rare reden, en dat de batterij erg snel leeg gaat wannneer ik iets met mn One X doe. En aangezien ik m'n telefoon veel gebruik, is dat nogal vervelend :P

Nu zijn er tegenwoordig allemaal custom kernels en duizend tweak opties om wat aan die batterijduur te doen, maar daar wil ik eigenlijk geen tijd en energie in steken. Daarnaast vind ik het hypocriet om een high-end telefoon te kopen met een hippe quadcore, en 'm vervolgens helemaal te underclocken en -volten. Maar misschien ben ik nu te sceptisch, ik heb me er verder niet echt in verdiept namelijk.

Vroeger waren er voor m'n gevoel altijd wel goede, stabiele, kant en klare ROM's vinden met wat leuke nieuwe features voor je smartphone, maar dat lijkt nu bij de One X tegen te vallen. Ik ben meer gecharmeerd van stock Android dan Sense, dus ik ga nu op aanraden van velen hier ICJ proberen. Ik hoop dat die wat schappelijker met de batterij omgaat.

Ik ben wel benieuwd wat de algemene opinie hier is over de beschikbare custom ROM's. Ligt het aan mij of is het 't allemaal nét niet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ik ben zelf best tevreden over ICJ. Het grootste nadeel dat ik heb is dat eduroam (wifi netwerk op de universiteit) nogal voor een drain zorgt waardoor mijn batterij wel wat harder leeg gaat. Ik draai al een een tijd geen sense based rom meer, dus heb geen idee in hoeverre het batterij verbruik van ICJ beter of slechter is dan dat. Op zich haal ik prima een dag als ik ongeveer 8 uur op de universiteit ben en daarvan toch een uur of 5 a 6 muziek luister op mijn telefoon. Dan heb ik vaak na zo'n 16 uur nog 20 % over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Toaby schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:14:
Ben de laatste tijd weer aan het rondkijken naar ROM's, maar ik ben er nog geen een tegenkomen waar ik echt enthousiast over ben. ARHD een tijdje gedraait, maar merkte weinig verschil met de standaard meegeleverde ROM. Daarna CM10.1 geprobeerd, de nightly's, dat ging vroeger op m'n Nexus One heel prima, maar de batterijduur op m'n One X was dramatisch. Zit nu op SentinelRom, gebaseerd op CM, en dat werkt opzich prima. Behalve dat NFC Beam niet werkt bij mij om een of andere rare reden, en dat de batterij erg snel leeg gaat wannneer ik iets met mn One X doe. En aangezien ik m'n telefoon veel gebruik, is dat nogal vervelend :P

Nu zijn er tegenwoordig allemaal custom kernels en duizend tweak opties om wat aan die batterijduur te doen, maar daar wil ik eigenlijk geen tijd en energie in steken. Daarnaast vind ik het hypocriet om een high-end telefoon te kopen met een hippe quadcore, en 'm vervolgens helemaal te underclocken en -volten. Maar misschien ben ik nu te sceptisch, ik heb me er verder niet echt in verdiept namelijk.

Vroeger waren er voor m'n gevoel altijd wel goede, stabiele, kant en klare ROM's vinden met wat leuke nieuwe features voor je smartphone, maar dat lijkt nu bij de One X tegen te vallen. Ik ben meer gecharmeerd van stock Android dan Sense, dus ik ga nu op aanraden van velen hier ICJ proberen. Ik hoop dat die wat schappelijker met de batterij omgaat.

Ik ben wel benieuwd wat de algemene opinie hier is over de beschikbare custom ROM's. Ligt het aan mij of is het 't allemaal nét niet? :X
Wat verwacht je precies van je batterijduur?

Schijnbaar verwacht jij een veel langere batterijduur. Dat valt tegen en daarom baal je er van, je kunt twee dingen doen: er van balen of je verwachting bijstellen.

Ik wilde vroeger ook alleen maar een goede batterijduur. Zo lang mogelijke schermtijd, e.d. Uiteindelijk ligt het maar aan 1 ding, hoe ga je met je telefoon om. Ik gebruik hem superveel, dus het is logisch dat hij snel leeg is. Ik ken nog iemand met een One X, die gebruikt hem amper en draait ook ICJ, die doet makkelijk 4 dagen met een volle lading..

Tsjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Laatst online: 29-09 07:53
KaiseRRuby schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Wat verwacht je precies van je batterijduur?

Schijnbaar verwacht jij een veel langere batterijduur. Dat valt tegen en daarom baal je er van, je kunt twee dingen doen: er van balen of je verwachting bijstellen.

Ik wilde vroeger ook alleen maar een goede batterijduur. Zo lang mogelijke schermtijd, e.d. Uiteindelijk ligt het maar aan 1 ding, hoe ga je met je telefoon om. Ik gebruik hem superveel, dus het is logisch dat hij snel leeg is. Ik ken nog iemand met een One X, die gebruikt hem amper en draait ook ICJ, die doet makkelijk 4 dagen met een volle lading..

Tsjah..
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik gebruik mijn One X veel, dus als m'n accu een dagje mee gaat ben ik allang blij.

Toch denk ik dat er meer uit de accu te halen is bij mij. Ik kom namelijk zelden boven een screen on time van 1 uur uit. Hoe frequent je je toestel gebruikt, zou in principe niet uit hoeven maken voor de screen on time. Het lijkt me dat als je weinig met je telefoon doet er relatief meer acculading wordt verbruikt aan standby zaken. En daardoor blijft er minder accu over voor screen on time. Dus ik ben wel benieuwd hoe men aan de hier geposte screen on times van 3 uur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op mijn HTC One X de Carbon Rom draaien maar was niet naar mijn smaak. Crashte ook nog soms. Zo al meerdere roms geprobeerd en ze waren het allemaal net niet. Sinds gisteren overgestapt naar SentinelROM 4.75 en deze is eindelijk wel stabiel, sneller, langere accuduur en veel meer af te stellen waardoor Nova Launcher overbodig is geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 08:36
Er worden hier verschillende dingen genoemd over het repacken van een kernel.
Opzich begrijp ik alles wel, maar waar ik nog wel een beetje mee zit:

Overal wordt gezegd dat je de kernel moet flashen via fastboot en vervolgens de modules moet flashen via de recovery. Nou zit er in het .zip bestand van de kernel die ik heb gedownload ook een META-INF map.
Moet ik deze er gewoon bij flashen als onderdeel van de modules, of moet ik deze map eruit verwijderen?

Ik kan dit nergens vinden namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Toaby schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik gebruik mijn One X veel, dus als m'n accu een dagje mee gaat ben ik allang blij.

Toch denk ik dat er meer uit de accu te halen is bij mij. Ik kom namelijk zelden boven een screen on time van 1 uur uit. Hoe frequent je je toestel gebruikt, zou in principe niet uit hoeven maken voor de screen on time. Het lijkt me dat als je weinig met je telefoon doet er relatief meer acculading wordt verbruikt aan standby zaken. En daardoor blijft er minder accu over voor screen on time. Dus ik ben wel benieuwd hoe men aan de hier geposte screen on times van 3 uur komt.
Ik kan ook wel een screentime van 7 uur krijgen hoor. Dan zet ik mijn scherm gewoon zo dat hij niet dimt, laat hem liggen met scherm aan, helderheid op z'n laagst, en langzaam leeg laten lopen. Geen punt.

De frequentie waarmee je het toestel gebruikt maakt volgens mij wel uit. Belangrijk iets is een zogenaamde 'wake-lock', dus waarmee de telefoon uit zijn slaapmodus komt. Dat schijnt veel batterij te verbruiken.

Ik check mijn telefoon heel vaak voor WhatsApp, Facebook, e-mail, etc. Dan zet je het scherm dus heel vaak aan en uit, en haal je de telefoon heel vaak uit zijn slaapmodus.. dat kost gewoon veel meer batterij dan als je eens per dag Facebook een half uur check, een uur je WhatsApp beantwoord en twee uur je e-mail beantwoordt.
StiQuezNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:25:
Er worden hier verschillende dingen genoemd over het repacken van een kernel.
Opzich begrijp ik alles wel, maar waar ik nog wel een beetje mee zit:

Overal wordt gezegd dat je de kernel moet flashen via fastboot en vervolgens de modules moet flashen via de recovery. Nou zit er in het .zip bestand van de kernel die ik heb gedownload ook een META-INF map.
Moet ik deze er gewoon bij flashen als onderdeel van de modules, of moet ik deze map eruit verwijderen?

Ik kan dit nergens vinden namelijk :p
Het is vrij simpel

Je download de kernel. Waarschijnlijk is dat een .zip bestand waarin ook de boot.img staat.

Je hebt dus een bestand, genaamd [kernel].zip. Dat bestand open je. Je extract de boot.img naar je fastboot folder. Daarna zet je de [kernel].zip op je telefoon. Meer doe je niet.

Je backupt de telefoon. Fastboot via bootloader via fastboot flash boot boot.img. Daarna even cache wipen, eventueel ervoor ook. Dan ga je naar recovery, wipe je even je dalvik cache en flash je de [kernel].zip. Dan is het klaar.

Dit is overigens iets anders dan repacken, maar ik neem aan dat dit een typefout van jou was. Zo niet, hoor ik het graag. :)

[ Voor 30% gewijzigd door KaiseRRuby op 26-06-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Klopt helemaal, daarom laat ik mijn scherm pas uit gaan na 2 minuten ipv 30 seconden, vaak toch langere gesprekken waar je even moet wachten bij whatsapp bijvoorbeeld en als hij elke keer uit valt kost het veel meer accu dan wanneer je scherm open laat staan.

Ik haal dan makkelijk de 4,5 uur screentijd op een accu lading op deze manier. Bij normaal gebruik is dat dan veel lager, de helft zeg maar.

Overigens zit ik nu op CM10.1 stable sinds gisteren. Ik ben benieuwd hoe deze uiteindelijk volhoudt qua batterij. Voorlopig druipt de accu aardig naar beneden maar ik ga er vanuit dat deze nog herstelt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
[...]

Het is vrij simpel

Je download de kernel. Waarschijnlijk is dat een .zip bestand waarin ook de boot.img staat.

Je hebt dus een bestand, genaamd [kernel].zip. Dat bestand open je. Je extract de boot.img naar je fastboot folder. Daarna zet je de [kernel].zip op je telefoon. Meer doe je niet.

Je backupt de telefoon. Fastboot via bootloader via fastboot flash boot boot.img. Daarna even cache wipen, eventueel ervoor ook. Dan ga je naar recovery, wipe je even je dalvik cache en flash je de [kernel].zip. Dan is het klaar.

Dit is overigens iets anders dan repacken, maar ik neem aan dat dit een typefout van jou was. Zo niet, hoor ik het graag. :)
Ik haalde hier inderdaad twee dingen door elkaar, mijn fout!
Maar oké, dit is nu duidelijk! Bedankt! :)

Is het flashen van de kernel.zip file ook nodig na het repacken van een kernel? Ik ga er vanuit dat dit wel zo is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Je moet een boot.img van een custom kernel wel repacken met de boot.img van je custom ROM. Ik doe dit wel altijd, voorkomt eventuele complicaties.

Je flasht dan eerst de boot-repacked.img en daarna de kernel.zip.

Repacken kan je hier doen: http://nibble.cc/repack/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Quad schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:11:
Je moet een boot.img van een custom kernel wel repacken met de boot.img van je custom ROM. Ik doe dit wel altijd, voorkomt eventuele complicaties.

Je flasht dan eerst de boot-repacked.img en daarna de kernel.zip.

Repacken kan je hier doen: http://nibble.cc/repack/
Van die site en dergelijke wist ik al af. :) Mijn enige vraag was of je daarna ook nog de kernel.zip moet flashen, maar dat is dus zo. Ook jij bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Iemand hier die actief gebruik maakt van de Cyanogen mod?

Ik kan geen GPS fix meer krijgen sinds ik hem erop heb staan, hij blijft zoeken, iemand hier tips? Anders ga ik wel naar XDA.

Daar gaan mijn hardloop stats:P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Quad schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:59:
Klopt helemaal, daarom laat ik mijn scherm pas uit gaan na 2 minuten ipv 30 seconden, vaak toch langere gesprekken waar je even moet wachten bij whatsapp bijvoorbeeld en als hij elke keer uit valt kost het veel meer accu dan wanneer je scherm open laat staan.

Ik haal dan makkelijk de 4,5 uur screentijd op een accu lading op deze manier. Bij normaal gebruik is dat dan veel lager, de helft zeg maar.
Klinkt logisch, ik ga dit ook eens proberen :9

Feedback komt later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:37
Het mag dan wel logisch klinken, maar ik vrees dat het onzin is en er dingen door elkaar worden gehaald.

Een wake-lock is als je toestel gelocked is in een wakkere toestand. Dit gebeurt bijvoorbeeld als een app (met het scherm uit) je toestel wakker maakt om iets on-line te checken, zoals weer-info binnen halen ofzo. Controleren hoe veel wakelocks je hebt en hoe vaak je toestel dus dingen aan het doen is terwijl het scherm uit staat is een erg goede manier om te kijken welke apps je batterij leeg trekken terwijl je daar waarschijnlijk niet eens op zit te wachten.

Maar als je zelf je toestel interactief gebruikt is het gewoon doodsimpel: hoe langer je scherm aan staat en hoe hoger de brightness, hoe sneller je door je batterij heen gaat. Het scherm uit en weer aan zetten verbruikt niet meer batterij dan het scherm aan laten staan, integendeel. Moderne CPUs e.d. zijn ontzettend efficient geworden in constant tussen verschillende snelheden en sleepmodes schakelen. Ik heb m'n scherm ook op 2 minuten aan blijven staan omdat dat gewoon veel prettiger werkt, maar het is echt niet beter voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hmm, goed dat jij het even corrigeert. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
afvalzak schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:07:
Iemand hier die actief gebruik maakt van de Cyanogen mod?

Ik kan geen GPS fix meer krijgen sinds ik hem erop heb staan, hij blijft zoeken, iemand hier tips? Anders ga ik wel naar XDA.

Daar gaan mijn hardloop stats:P
Die vraag stelde ik ook al aantal maandjes terug. Cyanogen ( en vele andere non-Sense roms ) zijn echt kut wat dat betreft.

Je kunt wellicht alleen 'GPSfix' proberen uit de store, maar als je hier al geen goede resultaten krijgt ( minimaal 4 of 5 'sattelietjes' ) dan krijg je sowieso geen fix met Google Maps e.a.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
NLuna schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:55:
[...]

Die vraag stelde ik ook al aantal maandjes terug. Cyanogen ( en vele andere non-Sense roms ) zijn echt kut wat dat betreft.

Je kunt wellicht alleen 'GPSfix' proberen uit de store, maar als je hier al geen goede resultaten krijgt ( minimaal 4 of 5 'sattelietjes' ) dan krijg je sowieso geen fix met Google Maps e.a.
Ik heb nog nooit last gehad van de GPSfix (stock , ViperX , ICJ en nog een paar verschillende roms)
RoadRunnerRik schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Klinkt logisch, ik ga dit ook eens proberen :9

Feedback komt later ;)
Behalve het feit dat het lekker werkt als je scherm iets langer aan blijft, merk ik geen verschil in accu duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb mijn HTC One X verkocht aan een vriendin toen ik naar een nieuwe telefoon ging. Daar heeft ze nu alleen wat probleempjes mee (Loopt zo nu een dan vast, gaat niet lekker aan, enz)

Daar had ik altijd een costum rom en recovery op (S-on, CMW recovery). Nu weet ik alleen niet meer helemaal zeker of ik dat verwijderd heb toen zij hem ging gebruiken.

Wat is voor haar het makkelijkst? Kan ik haar een RUU sturen welke ze kan dubbelklikken om het toestel weer volledig HTC te maken (voor de zekerheid) of moet ik hem eerst weer relocken enz?

Hij mag wel leeg maar het moet zo makkelijk mogelijk worden, dus aansluiten + Ruu.exe (bv) starten heeft de voorkeur.

Weet iemand dit?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Donstil schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:18:
Ik heb mijn HTC One X verkocht aan een vriendin toen ik naar een nieuwe telefoon ging. Daar heeft ze nu alleen wat probleempjes mee (Loopt zo nu een dan vast, gaat niet lekker aan, enz)

Daar had ik altijd een costum rom en recovery op (S-on, CMW recovery). Nu weet ik alleen niet meer helemaal zeker of ik dat verwijderd heb toen zij hem ging gebruiken.

Wat is voor haar het makkelijkst? Kan ik haar een RUU sturen welke ze kan dubbelklikken om het toestel weer volledig HTC te maken (voor de zekerheid) of moet ik hem eerst weer relocken enz?

Hij mag wel leeg maar het moet zo makkelijk mogelijk worden, dus aansluiten + Ruu.exe (bv) starten heeft de voorkeur.

Weet iemand dit?
Als je hem echt volledig terug wilt zetten naar stock zal je toch echt weer de bootloader moeten relocken en de stock recovery weer terugzetten. Draana kan je de RUU weer flashen. Echter, voor de laatste versies is op XDA volgens mij geen RUU te vinden, dus wellicht dat je het beste via een XDA een "stock nandroid" kan downloaden, die restoren op je telefoon, en vervolgens stock recovery terug zetten e bootloader re-locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mhulsegge schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 07:13:
[...]

Als je hem echt volledig terug wilt zetten naar stock zal je toch echt weer de bootloader moeten relocken en de stock recovery weer terugzetten. Draana kan je de RUU weer flashen. Echter, voor de laatste versies is op XDA volgens mij geen RUU te vinden, dus wellicht dat je het beste via een XDA een "stock nandroid" kan downloaden, die restoren op je telefoon, en vervolgens stock recovery terug zetten e bootloader re-locken.
Nandroid's had ik niet aan gedacht. Thnx! Dan ga ik daar naar kijken.

Is NanDroid > stock recovery > Relock ook garantie voor OTA updates ? (voor zover die nog komen op de One X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Donstil schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:07:
[...]

Nandroid's had ik niet aan gedacht. Thnx! Dan ga ik daar naar kijken.

Is NanDroid > stock recovery > Relock ook garantie voor OTA updates ? (voor zover die nog komen op de One X)
Zelf nooit geprobeerd, maar het zou wel zo moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mhulsegge schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:24:
[...]

Zelf nooit geprobeerd, maar het zou wel zo moeten zijn :)
Keurig, Dank voor je antwoord. Ik ga er even mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

NLuna schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:55:
[...]

Ja ik krijg nu echt 0 satelieten via die software dus het lijkt meer op een hardware defect, voor de rest lijkt alles wel goed te werken en zoveel prio heeft het niet. Over maandje of 3 nieuwe telefoon dus om het nog op te sturen/mee gaan kloten (open breken en solderen) vind ik ook zonde.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Laatst online: 23-07 20:27
Booth schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:03:
Afijn, al meer dan een maand gaat dit prima. Tot een dag of twee geleden, wanneer mijn notification bar niet meer goed naar beneden wil. Na een paar keer proberen gaat hij wel naar beneden, maar schiet dan direct terug omhoog. Om de zoveel keer blijft hij een keer naar beneden staan zoals het hoort. Dan werkt het weer een tijdje, om vervolgens weer meerdere malen te moeten proberen. Ook gebruikmakend van een sleepbeweging op m'n homescreen (DMV Nova Launcer) herhaalt dit fenomeen zich. Dit gebeurt in zowel Portrait als Landscape mode.
heb dit onlangs ook voorgehad en de oplossing was bij mij
settings => developer options =>> advanced => destroy every activity as soon the user leaves it

dit moet niet aangevinkt staan, anders heb je inderdaad dat je notificatiescherm direct naar oftwel 0-1 (dicht/open) springt

hopelijk helpt dit voor jou ook

[ Voor 42% gewijzigd door Rigs op 16-07-2013 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Nou de befaamde wifi-bug is hardware matig bij me verholpen. Had slechte wifi, gps lock, BT en daardoor ook een grotere accu drain. Nu heb ik 'm weer terug, twijfel of ik direct weer wil gaan rooten. Kan me storen aan sense + onnodige apps maar ik weet na een jaar gespeeld te hebben met custom roms nog steeds niet of de accu sneller leeg loopt onder een custom rom of onder de stock rom. Kan iemand me daarbij helpen? ;)

Overigens vele roms geprobeerd maar uiteindelijk blijven hangen bij slimbean, wat een heerlijke rom was dat :) Hij moet in ieder geval stable zijn voor daily use gezien hij op vakantie ook als navigatie gaat fungeren!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Mu.siQ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:49:
Nou de befaamde wifi-bug is hardware matig bij me verholpen. Had slechte wifi, gps lock, BT en daardoor ook een grotere accu drain. Nu heb ik 'm weer terug, twijfel of ik direct weer wil gaan rooten. Kan me storen aan sense + onnodige apps maar ik weet na een jaar gespeeld te hebben met custom roms nog steeds niet of de accu sneller leeg loopt onder een custom rom of onder de stock rom. Kan iemand me daarbij helpen? ;)

Overigens vele roms geprobeerd maar uiteindelijk blijven hangen bij slimbean, wat een heerlijke rom was dat :) Hij moet in ieder geval stable zijn voor daily use gezien hij op vakantie ook als navigatie gaat fungeren!
mooie vraag, ben ook aan het twijfelen of ik men htc one x ga rooten sinds deze week aangezien mijn garantie (2 jaar) bijna om is, ik heb nu gewoon nova launcher prime staan en men htc werkt nog steeds perfect, buiten de wifi bug waarvoor ik men gsm heb binnengedaan via htc (dynafix) en deze paar dagen nadien zonder problemen en met wifi probleem opgelost terug had.

vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen, heb ook xda al wat opgezocht en ook wat youtube video's ben echt een leek in flash/root/roms gedeelte, maar het lijkt me wel doenbaar.

de vraag of rooten van een htc one x minder batterij verbruikt meebrengt is dus in mijn ogen ook heel belangrijk en tevens ook of alle functies nog perfect werken..

noobie vraag: als je enkel root toegang verschaft tot de htc one x krijg je nog altijd dan OTA updates binnen via htc? volgens mij zal er binnenkort wel een update uitkomen (laat ons hopen).

misschien dat ik nog eventjes wacht tot de volgende grote update van android (key lime) en aangezien deze toch nooit zal verschijnen via de OTA updates kan ik misschien dan men toestel gaan rooten idien er dan rom gemaakt zal worden met de nieuwste android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Rigs schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:01:
[...]
mooie vraag, ben ook aan het twijfelen of ik men htc one x ga rooten sinds deze week aangezien mijn garantie (2 jaar) bijna om is, ik heb nu gewoon nova launcher prime staan en men htc werkt nog steeds perfect, buiten de wifi bug waarvoor ik men gsm heb binnengedaan via htc (dynafix) en deze paar dagen nadien zonder problemen en met wifi probleem opgelost terug had.

vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen, heb ook xda al wat opgezocht en ook wat youtube video's ben echt een leek in flash/root/roms gedeelte, maar het lijkt me wel doenbaar.

de vraag of rooten van een htc one x minder batterij verbruikt meebrengt is dus in mijn ogen ook heel belangrijk en tevens ook of alle functies nog perfect werken..

noobie vraag: als je enkel root toegang verschaft tot de htc one x krijg je nog altijd dan OTA updates binnen via htc? volgens mij zal er binnenkort wel een update uitkomen (laat ons hopen).

misschien dat ik nog eventjes wacht tot de volgende grote update van android (key lime) en aangezien deze toch nooit zal verschijnen via de OTA updates kan ik misschien dan men toestel gaan rooten idien er dan rom gemaakt zal worden met de nieuwste android versie.
Ik had mijn toestel enkel ter reparatie weer teruggegooid naar stock dus ik heb al enige ervaring met rooten van dit toestel. Accu gaat sowieso altijd snel leeg maar ik weet dus niet (ondanks alle ervaring) of dat sneller gaat dan stock. Je gebruikt minder apps en processen, maar zeker in the beginning was er nogal een accu drain ;)

Als je puur unlocked kun je volgens mij wel OTA updates binnen krijgen maar of dat geheel veilig is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Mu.siQ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:22:
Als je puur unlocked kun je volgens mij wel OTA updates binnen krijgen maar of dat geheel veilig is weet ik niet.
ga nog wat wachten dan bedankt ! geen zin om elke app weer opnieuw te gaan installeren om nog maar te zwijgen van uccw skins en widgets.. men telefoon werk perfect, volgend jaar dan maar eens kijken voor een stock htc one.. als die ooit nog in de winkels zullen belanden... of de nieuwe m8 kopen indien de nieuwe android versie iets nieuws brengt wat ik wil hebben.

de toekomst zal wel raad brengen zoals altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

Ik zit te twijfelen om mijn telefoon te rooten. Dit is de eerste telefoon die ik niet binnen 3 maanden heb geroot en voorzien van een custom rom sinds mijn T-mobile MDA Vario, omdat mijn behoefte niet zo groot was, maar ik wil nu graag naar een wat "smoother" rom met een eigen launcher weer. Hetgeen wat me tegenhoudt zijn de garantieperikelen. Als ik hem relock en de stock rom er weer op zet, hoe groot is de kans dat ze bij mijn toestel met een hardware defect alsnog een rekening sturen?

De gevaren qua rooten en custom rom ben ik veruit mee bekend.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

iCy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05:
Ik zit te twijfelen om mijn telefoon te rooten. Dit is de eerste telefoon die ik niet binnen 3 maanden heb geroot en voorzien van een custom rom sinds mijn T-mobile MDA Vario, omdat mijn behoefte niet zo groot was, maar ik wil nu graag naar een wat "smoother" rom met een eigen launcher weer. Hetgeen wat me tegenhoudt zijn de garantieperikelen. Als ik hem relock en de stock rom er weer op zet, hoe groot is de kans dat ze bij mijn toestel met een hardware defect alsnog een rekening sturen?

Er is hier een heel topic met mensen die niet echt de beste ervaringen hebben. Dat varieert wel van niet op tijd afhandelen tot ongerepareerde toestellen terugkrijgen:
Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X

Ikzelf heb hem dus net terug zoals gezegd. Volgens mij heb ik erg veel geluk gehad. Het is bekend dat HTC weigert reeds unlockte toestellen te reparen (ook al heb je alleen software matig wat zitten kloten 8)7 ). Menig tweaker is de discussie aangegaan maar het komt allemaal neer op 'bekijk het maar'. Ik heb dus zelf steeds meer het gevoel dat ik door de oog van de naald ben gegaan. Zeker gezien de 'persoonlijke' brief die er ook nog bij zat.

Toen heb ik er niet bij stil gestaan. Als je telefoon gewoon goed werkt zou ik 'm rooten. Zou niet weten wat er kapot zou moeten gaan tussendoor wat onder garantie zou kunnen vallen. Ik denk dat ik 'm sowieso weer ga rooten, m'n garantie is nu 'officieel' volgens de brief toch verlopen dus dan ga ik nog voor wat meer smooth ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
iCy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05:

daarom kan ik je wel een antwoord geven, hangt ervanaf hoe de muts staat van diegene die je telefoon in handen krijgt en moet maken, sommige hebben een htc one geroot en hebben garantie waarbij andere de bekende wifi bug hadden en deze reparatie moesten betalen omdat er software opgezet was doorhunzelf.

eventjes kijken op en de topic eens doorlopen, daar kom je zulke situaties tegen
Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mu.siQ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:26:
[...]
Toen heb ik er niet bij stil gestaan. Als je telefoon gewoon goed werkt zou ik 'm rooten. Zou niet weten wat er kapot zou moeten gaan tussendoor wat onder garantie zou kunnen vallen. Ik denk dat ik 'm sowieso weer ga rooten, m'n garantie is nu 'officieel' volgens de brief toch verlopen dus dan ga ik nog voor wat meer smooth ervaring.
Ik denk dat ik van het weekend dan ff ga klussen. Het enige wat ik heb, is wanneer ik zware game/applicatie draait en het wordt warm krijg ik wat gele vlekken. Deze zijn weer weg als de toestel weer een normale temperatuur heeft. Geen wifi/gps bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

iCy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat ik van het weekend dan ff ga klussen. Het enige wat ik heb, is wanneer ik zware game/applicatie draait en het wordt warm krijg ik wat gele vlekken. Deze zijn weer weg als de toestel weer een normale temperatuur heeft. Geen wifi/gps bug.
Misschien even melden / laten zien in de winkel, met foto's? Dat komt mij niet bekend voor namelijk. Ik game ook wel s (GTA III/Vice City ftw) maar daar toch echt geen last van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mu.siQ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Misschien even melden / laten zien in de winkel, met foto's? Dat komt mij niet bekend voor namelijk. Ik game ook wel s (GTA III/Vice City ftw) maar daar toch echt geen last van :9
Hij moet dan ook echt goed heet worden. Heb een enkele keer gehad, maar krijg het nu niet nagebootst met carmageddon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
iCy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:56:
[...]

Hij moet dan ook echt goed heet worden. Heb een enkele keer gehad, maar krijg het nu niet nagebootst met carmageddon.
Zelf heb ik dit probleem ook, maar dan ook wanneer hij niet heel warm is en puur in de rechter onderhoek, waardoor het nauwelijks opvalt en ik er gelukkig geen last van heb :) . (Bij veel warmte is deze vlek wel duidelijker.)

Ik heb een tijd geleden wat research gedaan en ben erachter gekomen dat er aardig wat mensen zijn die dit probleem hebben en dat het komt door de lijm waarmee het scherm vastgeplakt is.
De verhalen die ik heb gelezen van mensen die hem vanwege dit probleem hebben opgestuurd om het te laten repareren zijn ook lang niet altijd positief. Bij sommigen was het zelfs zo erg dat de gele vlek alleen nog maar erger was geworden nadat het toestel terug kwam van de reparatie. (Waarschijnlijk zijn het ook alleen de mensen die er na het opsturen nog problemen mee hebben die er iets over op internet plaatsen, maar het zou dus zo kunnen zijn dat het er niet bepaald beter op wordt.)

Ik kan zo snel helaas niet meer vinden waar ik dit had gelezen, maar wanneer je het probleem intikt in Google (of wat voor een zoekmachine je ook wilt gebruiken) zul je het na een tijdje wel tegenkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

StiQuezNL schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:00:
[...]

Zelf heb ik dit probleem ook, maar dan ook wanneer hij niet heel warm is en puur in de rechter onderhoek, waardoor het nauwelijks opvalt en ik er gelukkig geen last van heb :) . (Bij veel warmte is deze vlek wel duidelijker.)

Ik heb een tijd geleden wat research gedaan en ben erachter gekomen dat er aardig wat mensen zijn die dit probleem hebben en dat het komt door de lijm waarmee het scherm vastgeplakt is.
De verhalen die ik heb gelezen van mensen die hem vanwege dit probleem hebben opgestuurd om het te laten repareren zijn ook lang niet altijd positief. Bij sommigen was het zelfs zo erg dat de gele vlek alleen nog maar erger was geworden nadat het toestel terug kwam van de reparatie. (Waarschijnlijk zijn het ook alleen de mensen die er na het opsturen nog problemen mee hebben die er iets over op internet plaatsen, maar het zou dus zo kunnen zijn dat het er niet bepaald beter op wordt.)

Ik kan zo snel helaas niet meer vinden waar ik dit had gelezen, maar wanneer je het probleem intikt in Google (of wat voor een zoekmachine je ook wilt gebruiken) zul je het na een tijdje wel tegenkomen. ;)
Duidelijk, ik heb er ook geen hinder van want het is helemaal linksonder een hele lichte gele waas wat te zien is op een witte achtergrond en wat gelukkig niet blijven is.

Custom roms kriebelt nu helemaal, denk dat ik morgen al ga beginnen 8)7

Zal eerst eens bekijken welke rom nu een beetje goed is. Was altijd fan van MildWild, maar die zal er vast niet zijn voor de OneX 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 14:31
Het is mij ook gelukt. :D. Had nog een hele domme fout gemaakt door de verkeerde boot.img te gebruiken, namelijk die van een tutorial en niet van Cyanogenmod, die ik aan het installeren was. Niet mijn scherpste moment hehe, uiteindelijk toch erachter gekomen na een hoop gezweet bootte hij weer op.

Vermaak me kostelijk met m'n nieuwe rom. :-)

Bedankt voor de guide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Duidelijkheid en goed nieuws:

"HTC gaf klanten onterecht geen garantie na unlocken bootloader":
nieuws: HTC gaf klanten onterecht geen garantie na unlocken bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
YouTube: HTC One X running Sense 5

het betreft helaas niet de tegra versie maar de snap dragon versie van de hox

maar wel sense 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
Hey tweakers ik wilde android 4.2.2 checken en heb dus CM10.1 geinstalleerd op de phone. Ik heb er nu een paar weken mee gewerkt maar ik begin sense toch wel te missen, en aangezien de update in aantocht is probeer ik het weer terug te krijgen op de originele versie. Dit wil echter niet lukken, en volgens mij heeft het ermee te maken dat ik m'n hboot versie niet kan 'downgraden'. Kan iemand mij misschien helpen?

Ik las dat je de bootloader weer moet locken, originele recovery moet flashen en daarna een RUU bestand moet gebruiken, maar ik heb er volgens mij dus echt 1 nodig van de allerlaatste nederlandse versie..

Volgens CidGetter is mijn bootloader 1.39.0000

En ik heb dus een E11 RUU nodig. ik kan deze alleen nergens vinden?

BVD

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
Oke, volgens mij zit daar de juiste. Ik heb deze gedownload:

RUU_ENDEAVOR_U_JB_45_S_HTC_Europe_3.14.401.31_R_Radio_5.1204.162.29_release_302015_signed.exe

En de stappen die ik in de vorige post beschreef waren de juiste/in de juiste volgorde?
Sorry voor de vragen maar bij de vorige poging zat ik vast in een bootloop van het standaard htc logo, en kon ik niet meer in de recovery.

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
Eerst je recovery flashen, daarna pas weer locken.
Hier staat ook een uitleg:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn HTC One X te voorzien van een custom rom. Ik hou er van om precies te weten wat ik doe, dus omdat ik een totale noob ben op dit gebied heb ik de afgelopen maand talloze pagina's op XDA gelezen om maar proberen te begrijpen hoe dit nou precies werkt.
Maar steeds als ik dacht dat ik het begreep, werden mijn ideeen weer tegengesproken op andere topics. Ik hoop dat jullie wat dingen voor mij kunnen ophelderen.

Ik heb de specs van zo'n beetje alle custom roms bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat de rom van Android Revolution HD mij het meeste aanspreekt. Het ziet er hetzelfde uit als een stock-rom, maar wel met een hoop verbeteringen onder de motorkap. I like!

Dus om hier aan te beginnen moet ik:

- Mijn bootloader unlocken. {Hoe dit moet is mij helemaal duidelijk}
- Een custom recovery (CWM) installeren. {Duidelijk}
- Vervolgens moet ik een backup maken van mijn huidige rom via CWM. {Is me ook duidelijk}
- En tot slot moet ik de custom rom van Android Revolution HD installeren. {Hier zijn een hoop dingen die ik niet begrijp:

Op de XDA-pagina van ARHD staat:

You need:
HTC One X unlocked with htcdev.com (S-ON) or S-OFF
Custom recovery
Firmware package from here
Proper HBOOT version for Jelly Bean based ROM - How To change Hboot

Ik moet een firmware pakket downloaden de past bij mijn CID-nummer. Dat is in mijn geval VODAP_102. Ik kom dan uit op 1.36. Als ik het goed begrijp verander ik hiermee ook mijn hboot versie naar 1.36. Maar als ik mijn telefoon opstart met volume omlaag + power zie ik dat ik hboot 1.39.0000 heb. Betekend dit dan dat ik mijn hboot versie moet downgraden? En was het niet zo dat dat nou juist niet kan met S-ON?

Ik neem aan dat een “Proper HBOOT version for Jelly Bean based ROM” automatisch wordt verkregen als ik dat firmware pakket heb geinstalleerd?

En als ik op de link “How to flash Jelly Bean ROM” klik, zie ik staan:

1) Before you start, make sure your CID is on the list, if not
DO NOT ATTEMPT TO FLASH!

cidnum: HTC__001
cidnum: HTC__E11
cidnum: HTC__203
cidnum: HTC__102
cidnum: HTC__405
cidnum: HTC__Y13
cidnum: HTC__A07
cidnum: HTC__304
cidnum: HTC__M27
cidnum: HTC__032
cidnum: HTC__016
cidnum: HTC__J15

Your CID has to be HTC_xxx. Please don't even ask about O2_xxx, VODAxxx, TMOBxxx, only HTC_xxx works.

Moet ik dan hieruit opmaken dat ik uberhaupt deze rom niet kan flashen? Ik snap niet dat ze pas op dit moment zouden zeggen dat deze rom niet compatible is met mijn telefoon, terwijl mijn CID-nummer wel in de lijst staat met firmware.

Sorry voor de lange post, maar zoals je ziet zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 16:18
Je hebt een VODAP telefoon. Daar begint het gezeik al. Ik heb ook een voda-telefoon en ik weet iig nu goed waar ik mijn telefoons niet meer ga halen. Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Zoek eens wat in dit topic, ik heb ergens tussen februari en mei mijn telefoon moeten unrooten en weer rooten met die brakke vodap-meuk.

Edit: Even het zoekwerk voor je gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door BeefHazard op 23-07-2013 01:25 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, ik was er al bang voor @BeefHazard.
Ik ga even terug lezen, maar jij denkt dat een custom rom op een VODAP-telefoon geen goed idee is? Maw, het is wachten op S-OFF?

Edit: super dank voor het opzoeken! Als ik het goed begrijp had je een te lage hboot versie voor de custom rom die je wilde flashen. En was je bezig met het terugzetten van de stock-rom ivm reparatie.

Maar is het je dan uiteindelijk wel gelukt om met je CID een custom rom te flashen?
Ik denk namelijk dat ik juist een te hoge hboot versie heb (1.39). Op de firmware pagina die jij trouwens ook linkte in maart (die je vertaald had vanuit een Pools forum) staat dat ik hboot versie 1.36 moet hebben voor een telefoon met mijn CID.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:39:
Pfff, ik was er al bang voor @BeefHazard.
Ik ga even terug lezen, maar jij denkt dat een custom rom op een VODAP-telefoon geen goed idee is? Maw, het is wachten op S-OFF?
Er is en er komt geen S-off methode. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 02:19:
[...]

Er is en er komt geen S-off methode. ;)
Ik dacht dat ze daar mee bezig waren nog? (Niet dat ik daar op ga wachten hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Loop maar eens de pagina's door vanaf mijn link. Daar zijn meer mensen met een VODAP102 CID die een rom willen flashen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
In deze link staat dit:
Added: 6 Jan. 2013
Since I originally wrote this guide, a number of CIDs not listed here have received OTA updates from their provider that also have the new hboot. If you are one of these users you now probably have hboot version 1.36, you can go ahead and flash ARHD JB ROMs.
Dus als je HBOOT 1.36 of hoger hebt kan je de rom + boot.img gewoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BeefHazard ik zie inderdaad een paar pagina's verder vanaf jouw link dat EXpaND ook met VODAP_102 zit opgescheept. Hij kreeg het zo te zien wel voor elkaar om ARHD erop te flashen. Wat fijn om te lezen.

@Lizard he, bedankt man. Dat is een geupdate pagina van die ik had gezien. Stom dat ik die niet tegen ben gekomen.

Nou, dan ga ik het toch maar proberen. Denken jullie dat ik dan de firmware niet hoef te installeren, omdat ik al hboot 1.39 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:04:
@BeefHazard ik zie inderdaad een paar pagina's verder vanaf jouw link dat EXpaND ook met VODAP_102 zit opgescheept. Hij kreeg het zo te zien wel voor elkaar om ARHD erop te flashen. Wat fijn om te lezen.

@Lizard he, bedankt man. Dat is een geupdate pagina van die ik had gezien. Stom dat ik die niet tegen ben gekomen.

Nou, dan ga ik het toch maar proberen. Denken jullie dat ik dan de firmware niet hoef te installeren, omdat ik al hboot 1.39 heb?
Als je al hboot 1.39 hebt, hoef je geen firmware erbij te flashen.
Nog wel natuurlijk de boot.img los van de rom flashen en een fastboot erase cache erachteraan gooiien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:10:
[...]

Als je al hboot 1.39 hebt, hoef je geen firmware erbij te flashen.
Nog wel natuurlijk de boot.img los van de rom flashen en een fastboot erase cache erachteraan gooiien.
Duidelijk! Dank je wel.

Zou iemand mij misschien nog even kunnen uitleggen wat dat programma ADB precies doet? Sommige sites zeggen dat ik dat moet installeren als ik een custom rom wil flashen en andere site zeggen er weer niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:23:
[...]

Duidelijk! Dank je wel.

Zou iemand mij misschien nog even kunnen uitleggen wat dat programma ADB precies doet? Sommige sites zeggen dat ik dat moet installeren als ik een custom rom wil flashen en andere site zeggen er weer niets over.
ADB & fastboot maken de connectie tussen je pc en je telefoon. Je hebt voor het flashen in ieder geval fastboot nodig om bv de boot.img te flashen, maar eigenlijk zijn zowel adb als fastboot vereisten.
Je hoeft in principe geen volledige installatie hiervan te doen, je kan de bestanden ook gewoon "los" plukken.
Ikzelf heb via XDA een All in One toolkit gedownload http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439
Vervolgens op mijn pc de locatie waar ik deze gextract heb in mijn environment variabbles van windows gezet zodat ik vanuit lke willekeurige locatie fastboot en adb kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, dat is een mooie toolkit!

For my understanding:

1. Toolkit downloaden en installeren
2. Bootloader unlocken via HTC Dev (als ik dat gedaan heb, moet ik dan op knopje "GO" drukken in de toolkit?
3. CWM aan de rechterkant aanklikken en op knop "Flash Recovery" drukken

Op deze manier kan ik alle stappen overslaan op deze pagina [HTC One X] Rooten & Custom ROM's

en dan kan ik gewoon ARHD flashen?

Klopt mijn gedachtegang zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:32:
He, dat is een mooie toolkit!

For my understanding:

1. Toolkit downloaden en installeren
2. Bootloader unlocken via HTC Dev (als ik dat gedaan heb, moet ik dan op knopje "GO" drukken in de toolkit?
3. CWM aan de rechterkant aanklikken en op knop "Flash Recovery" drukken

Op deze manier kan ik alle stappen overslaan op deze pagina [HTC One X] Rooten & Custom ROM's

en dan kan ik gewoon ARHD flashen?

Klopt mijn gedachtegang zo?
Het unlocken van je bootloader kan inderdaad op deze wijze gedaan worden, en volgens mij idd via die "go" knop.
Vervolgens idd recovery flashen.
Je zou zekerheidshalve vervolgens even eerst via recovery een nandroid kunnen maken van je stock installatie, kan je het later weer makkelijk terugzetten.

Vervolgens dien je van ARHD de boot.img te flashen, hetzij handmatig middels
"fastboot flash boot boot.img"
"fastboot erase cache"
(beiden terwijl je in de bootloader zit verbonden als fastboot usb).
of via de tool wederom

Vervolgens kan je naar de recovery gaan en de rom flashen die je op de geheugenkaart hebt gezet.

[ Voor 0% gewijzigd door miggeltje op 23-07-2013 15:20 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

mhulsegge schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:19:
[...]

Het unlocken van je bootloader kan inderdaad op deze wijze gedaan worden, en volgens mij idd via die "go" knop.
Vervolgens idd recovery flashen.
Je zou zekerheidshalve vervolgens even eerst via recovery een nandroid kunnen maken van je stock installatie, kan je het later weer makkelijk terugzetten.

Vervolgens dien je van ARHD de boot.img te flashen, hetzij handmatig middels
"fastboot flash boot boot.img"
"fastboot erase cache"
(beiden terwijl je in de bootloader zit verbonden als fastboot usb).
of via de tool wederom

Vervolgens kan je naar de recovery gaan en de rom flashen die je op de geheugenkaart hebt gezet.
Bedankt, zat al eens te denken wanneer ik er zin in heb en dan wanneer ik er de tijd voor heb. Nu maakt het de tijdskwestie toch een stuk minder :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb alles geback-upt. Ik ga morgenmiddag beginnen aan het hele proces, aangezien ik de hele dag vrij ben. Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Doet ARHD eigenlijk aan OTA updates? Zou fijn zijn, soms loop ik een jaar achter op de ontwikkelingen. Dan flash ik weer eens een nieuwe ROM en verbaas ik me over wat ik zoal heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 17:36

Zorian

What the fox?

BeefHazard schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:43:
Doet ARHD eigenlijk aan OTA updates? Zou fijn zijn, soms loop ik een jaar achter op de ontwikkelingen. Dan flash ik weer eens een nieuwe ROM en verbaas ik me over wat ik zoal heb gemist.
Nee, en dat gaan ze ook niet doen zover ik weet.
ARHD vind ik trouwens echt een pauperslechte ROM. Zelfs met de foon in idle/deepsleep weet die ROM mijn foon in een halve dag compleet leeg te vreten. Volgens het overzicht gaat alles naar Android OS, dus er zal wel weer eens een foutje in de ROM zitten. Die ARHD ROM's zijn sowieso al een tijdje steeds slechter aan het worden.

Nu maar SkyDragon 18.9 erop gegooid met XM-Mister kernel #305 eroverheen, voltagetweaks, speeds downclocked, scheduler veranderd, core-grouping aangezet en nog wat kerneltweaks uitgevoerd met Trickster. Heb een hele avond lopen ouwehoeren op de foon en slechts enkele procenten verbruikt ondanks een screenon time van 2 uur. That's the way I like it. Idle verbruikt hij echt zowat niks, circa 5% op een hele dag van ~16 uur.
Is wel tijdelijk tot die update er is overigens, maar ik moet wel een proper werkende telefoon hebben in de tussentijd, en als hij constant leeg is schiet het geen zak op. :+

@KevinNB: HBOOT 1.39 is een prima HBOOT versie voor JB ROM's. Het gaat erom dat hij hoog genoeg is, downgraden kan geeneens. Zolang je maar boven 1.36 zit maakt je CID en alles geen drol meer uit voor een JB ROM. Jij hebt 1.39 dus je zit prima safe.

[ Voor 67% gewijzigd door Zorian op 24-07-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:43:
Komt dat dan omdat je een jaar wacht met flashen, of komen er zo weinig nieuwe roms uit van ARHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

De laatste tijd komen er al heel lang geen ROM's meer uit voor de One X, ik vermoed omdat alle developers wachten op de nieuwe update en er weinig meer valt te sleutelen aan de huidige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorean schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:46:
[...]

@KevinNB: HBOOT 1.39 is een prima HBOOT versie voor JB ROM's. Het gaat erom dat hij hoog genoeg is, downgraden kan geeneens. Zolang je maar boven 1.36 zit maakt je CID en alles geen drol meer uit voor een JB ROM. Jij hebt 1.39 dus je zit prima safe.
Thanks man, goed om te horen.
Trouwens, wat raar dat je zo ontevreden bent over de ARHD-roms en dan met name over de accuduur. Heb de afgelopen weken echt een hoop reviews gelezen van gebruikers en die zijn juist allemaal lyrisch om de accuduur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wat is trouwens de betere roms zonder Sense waarbij al standaard diverse aanpassingen zijn doorgevoerd, want CM weet ik, maar die heeft wel diverse aanpassingen. Want ik wil Sense niet meer gebruiken namelijk of zijn er geen goede roms zonder Sense?

ARHD heeft Sense en net zoals SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:38:
[...]

Thanks man, goed om te horen.
Trouwens, wat raar dat je zo ontevreden bent over de ARHD-roms en dan met name over de accuduur. Heb de afgelopen weken echt een hoop reviews gelezen van gebruikers en die zijn juist allemaal lyrisch om de accuduur....
ARHD is leuk om mee te beginnen maar op den duur ga je denk ik toch naar een AOSP rom. Die Sense meuk vertraagt alles alleen maar..

Ik draai zelf al geruime tijd IceColdJelly, dat vind ik zelf een geweldige ROM (is AOKP).

Terugkomend op je probleem, denk je serieus dat je het risico aan wil gaan? Je hebt nog nooit een ROM geflasht en gaat nu proberen om 1 van de moeilijkste dingen te doen, als start..

Er is en blijft een serieuze kans dat je je device bricked he, dan kun je hem weg gooien. Gezien je hoge HBOOT heb je hem nog niet zo heel lang, of is hij geupdate met een OTA van Vodafone?
iCy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:11:
Wat is trouwens de betere roms zonder Sense waarbij al standaard diverse aanpassingen zijn doorgevoerd, want CM weet ik, maar die heeft wel diverse aanpassingen. Want ik wil Sense niet meer gebruiken namelijk of zijn er geen goede roms zonder Sense?

ARHD heeft Sense en net zoals SD.
Het spijt me om te zeggen, maar lees eens wat terug. Er staat heel veel over geschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

KaiseRRuby schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:41:
[...]

ARHD is leuk om mee te beginnen maar op den duur ga je denk ik toch naar een AOSP rom. Die Sense meuk vertraagt alles alleen maar..

Ik draai zelf al geruime tijd IceColdJelly, dat vind ik zelf een geweldige ROM (is AOKP).

Terugkomend op je probleem, denk je serieus dat je het risico aan wil gaan? Je hebt nog nooit een ROM geflasht en gaat nu proberen om 1 van de moeilijkste dingen te doen, als start..

Er is en blijft een serieuze kans dat je je device bricked he, dan kun je hem weg gooien. Gezien je hoge HBOOT heb je hem nog niet zo heel lang, of is hij geupdate met een OTA van Vodafone?

[...]

Het spijt me om te zeggen, maar lees eens wat terug. Er staat heel veel over geschreven in dit topic.
De kans dat je je toestel permanent bricked is nihil. Bovendien hoeft hij niet met de HBOOT te gaan kloten, want die is al in orde! Alle overige stappen kunnen je device onmogelijk bricken, of je moet wel heel bizar bezig gaan.

Wat hij nu moet doen:
-Batterij opladen naar 100%
-Naar de bootloader gaan
-Unlocken
-fastboot flash recovery recovery.img (zorg ervoor dat dat bestand bij de ADB bestanden in de map staat)
-fastboot erase cache
-fastboot flash boot boot.img (zelfde verhaal als recovery)
-fastboot erase cache
-Naar de recovery gaan
-Full wipe
-ROM installeren
-Plezier hebben met nieuwe ROM

Meer niet. :)
Dat gezeur met firmware packages enzo is niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Bricken is misschien overdreven, maar de kans op een bootloop of wat dan ook is altijd aanwezig. Dat kan hem een hoop stress, gezeur, spanning opleveren. En de kans op bricken is zeker aanwezig, wat wij 'bizar bezig gaan' vinden kan voor een leek een normale stap lijken.

Ik wil hem gewoon even waarschuwen, gun hem 100% de lol van het flashen en het updaten van je custom rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

KaiseRRuby schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:39:
Bricken is misschien overdreven, maar de kans op een bootloop of wat dan ook is altijd aanwezig. Dat kan hem een hoop stress, gezeur, spanning opleveren. En de kans op bricken is zeker aanwezig, wat wij 'bizar bezig gaan' vinden kan voor een leek een normale stap lijken.

Ik wil hem gewoon even waarschuwen, gun hem 100% de lol van het flashen en het updaten van je custom rom!
Zolang je bij het beginnen 100% accu hebt is alles te herstellen.
Een bootloop is trouwens amper bricken te noemen, eerder een bad flash. Een simpele re-flash lost dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

KaiseRRuby schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:41:
[...]

[...]

Had al tot 20 pagina;s teruggelezen en niet echt een "favoriet" terug kunnen vinden en net zoals op XDA kon ik ook niet een bepaalde favoriet terugvinden. Alleen dat de IceCold wel wat vaker gehanteerd wordt als senseless rom. Ik ga zelf gewoon een paar proberen, en zie wel welke mijn favoriet gaat worden. :P

Eerst maar eens unlocken, recovery erop gooien en dan een nandroid backup maken en uiteraard met 100% accu.

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 24-07-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik moet zeggen dat ik vind dat een nandroid van je stock ROM maken zelfs een beetje overbodig is. Mocht je ooit terug willen naar stock is het flashen van een RUU ook voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 24-07-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Zorean schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:57:
Ik moet zeggen dat ik vind dat een nandroid van je stock ROM maken zelfs een beetje overbodig is. Mocht je ooit terug willen naar stock is het flashen van een RUU ook voldoende.
Mee eens, behalve dat er al een tijdje geen geupdate RUU's meer zijn geweest, puur de "oudere versies met OTA's erachteraan".
Dit kan dus problemen veroorzaken, hoewel er op XDA ook info te vinden is over het "customizen" van zo'n RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

mhulsegge schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Mee eens, behalve dat er al een tijdje geen geupdate RUU's meer zijn geweest, puur de "oudere versies met OTA's erachteraan".
Dit kan dus problemen veroorzaken, hoewel er op XDA ook info te vinden is over het "customizen" van zo'n RUU.
Als ik me goed herinner kan je de laatst uitgebrachte RUU gewoon flashen met HBOOT 1.36 en 1.39, dat is goed genoeg. Eventuele updates erna kan je gewoon via OTA doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zo andere recovery er op, de TWRP werkte niet goed. Nu maar de clockworkmod, zonder touch. De touch van TWRP werkte niet. Nu een nandroid backup aan het verplaatsen naar de PC.

Edit: IceColdJelly staat er nu op :-)

Nu weer alles instellen.

[ Voor 55% gewijzigd door Meneer iCy op 24-07-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben bezig hoor.

En wat Zorean zegt, ik hoef mijn hboot niet aan te passen. Ik heb die toolkit gedownload die mhulsegge aanraadde en die werkt top! Heb hiermee mijn bootloader unlockt, CWM erop gezet en ik heb in CWM een backup gemaakt die ik nu naar mijn pc aan het kopieren ben.

Als dat klaar is even cache legen, boot.img flashen (wat ze volgens mij echt makkelijk hebben gemaakt bij ARHD, want ik heb dat bestand gedownload en in die map staat een bestand voor Windows, die ik alleen maar uit hoef te voeren als mijn telefoon in fastboot staat en dan is het al gefixt. Geen CMD-commando's nodig!). En dan nieuwe rom flashen. Ben benieuwd!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 14:16 . Reden: spelfout ]

Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste