Met een Nandroid heb je ook je instellingen en apps terug, ik vind dat het meest handig omdat ik dan niet elke keer die two factor authentication van Google hoef ik te voeren voor mijn 5 Google accounts.Zorean schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:57:
Ik moet zeggen dat ik vind dat een nandroid van je stock ROM maken zelfs een beetje overbodig is. Mocht je ooit terug willen naar stock is het flashen van een RUU ook voldoende.
Hmm jammer, ik krijg met de rom IceCold geen hidden wifi netwerk aan de praat. Jammer, dan maar op de normale en wat tragere wifi netwerk op kantoor :-)
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Mja als je de telefoon unlocked wiped ie toch al je data waardoor het effectief weer een telefoon wordt zoals die net uit de doos kwam.KaiseRRuby schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:29:
[...]
Met een Nandroid heb je ook je instellingen en apps terug, ik vind dat het meest handig omdat ik dan niet elke keer die two factor authentication van Google hoef ik te voeren voor mijn 5 Google accounts.
Probeer anders eens Philz Touch Recovery. Die werkt hier erg goed.iCy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:38:
Zo andere recovery er op, de TWRP werkte niet goed. Nu maar de clockworkmod, zonder touch. De touch van TWRP werkte niet. Nu een nandroid backup aan het verplaatsen naar de PC.
Edit: IceColdJelly staat er nu op :-)
Nu weer alles instellen.
[ Voor 29% gewijzigd door Zorian op 24-07-2013 15:27 ]
Verwijderd
Nou, het is gelukt hoor!
ARHD draait en heb verder geen problemen ondervonden in het hele proces.
Iedereen bedankt voor de hulp!
ARHD draait en heb verder geen problemen ondervonden in het hele proces.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Ik hoef niet specifiek Touch. Volume Omhoog en Omlaag werkt ook goed en ben zelf goed bekend met CWM vanuit de desire tijdperk.Zorean schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:26:
[...]
Mja als je de telefoon unlocked wiped ie toch al je data waardoor het effectief weer een telefoon wordt zoals die net uit de doos kwam.Dus daar doe ik het niet voor.
[...]
Probeer anders eens Philz Touch Recovery. Die werkt hier erg goed.
Edit:
Ik heb mijn HTC One X voorzien van een rom zonder sense, maar het enige wat ik mis is de camera functie burst. Nu heb ik al een andere app gekocht Camera Zoom FX, maar het is net niet precies wat ik zoek. Ik zoek een camera app waarbij je de burst kan bepalen naar mate je de knop langer ingedrukt hou.
Wie o wie heeft de gouden tip?
Edit:
Probleem met hidden netwerk opgelost, Google Play: HiddenSSID Enabler
[ Voor 34% gewijzigd door Meneer iCy op 25-07-2013 08:37 ]
Verwijderd
Mensen,
Nog steeds erg blij met mijn ARHD-rom, alleen loop ik tegen 1 dingetje aan:
Ik heb 'Spare Parts' geïnstalleerd om inzicht te krijgen in welke apps er evt veel stroom zouden verbruiken. Alleen als ik in die app op Battery History druk, staat er 'Could not find battery stats history in your Rom! Are you running a Gingerbread Rom which does not contain battery stats activity?' Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik heb 'Spare Parts' geïnstalleerd om inzicht te krijgen in welke apps er evt veel stroom zouden verbruiken. Alleen als ik in die app op Battery History druk, staat er 'Could not find battery stats history in your Rom! Are you running a Gingerbread Rom which does not contain battery stats activity?' Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Als ik zo de description lees in de play store lijkt spare parts voor gingerbread te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:37:
Mensen,
Gezien je Jellybean draait, zou ik dan op zoek gaan naar wat anders.
Ik zou bv Better Battery Stats installeren (in de playstore betaald, gratis via XDA), of bv GSAM battery.
Fast Burst Camera doet een beetje wat ik wil. Inmiddels ook de callrecorder werkend, want mijn geheugen is soms zo slecht en daar wordt zo nu en dan misbruik van gemaakt. Gebruik het dus enkel voor eigen doeleinden.
Aan welke custom rom heb je het meest en gelden deze roms ook voor htc one x plus. Is ook er veel kans dat het mis gaat dat zou ik namelijk erg zonde vinden van mijn nieuwe telefoon.
[ Voor 38% gewijzigd door mikerijnders op 26-07-2013 21:17 ]
Je moet NOOIT roms van een andere telefoon (versie) flashen op je telefoon. Je telefoon wordt gebrickt en zal niet meer werken!! Kijk op Xda bij de forum van One X-plusmikerijnders schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:24:
Aan welke custom rom heb je het meest en gelden deze roms ook voor htc one x plus. Is ook er veel kans dat het mis gaat dat zou ik namelijk erg zonde vinden van mijn nieuwe telefoon.
Lees je aub even in. Daarvoor kun je terecht in de topicstart en in de vele topics op XDA. Een rom uitkiezen kun je zelf ook prima.mikerijnders schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:24:
En inderdaad. Alleen roms flashen die bedoeld zijn voor jouw toestel.
Ik heb mijn One-X terug gebracht naar stock volgens deze handleiding.
http://design-extreme.net/restore-htc-one-x-to-stock-rom/
Dit is goed gegaan, alles is gelukt.Nu zit ik alleen nog met 1 probleem.
De RUU die ik heb geflashed is deze
RUU_ENDEAVOR_U_JB_45_S_HTC_Europe_3.14.401.31_R_Radio_5.1204.162.29_release_302015_signed
Als ik dan opgestart ben geeft de telefoon aan dat er een OTA is, die installeer ik dan maar dan werkt na restart het touchscreen niet meer.
Ik heb dit nu opgelost door die RUU weer opnieuw te flashen, dan werkt het weer. Maar heb ik iets fout gedaan? Als ik het goed begrijp is dit een driver probleem waardoor hij na die OTA niet meer werkt.
RUU_ENDEAVOR_U_JB_45_S_HTC_Europe_3.14.401.31_R_Radio_5.1204.162.29_release_302015_signed
Als ik dan opgestart ben geeft de telefoon aan dat er een OTA is, die installeer ik dan maar dan werkt na restart het touchscreen niet meer.
Ik heb dit nu opgelost door die RUU weer opnieuw te flashen, dan werkt het weer. Maar heb ik iets fout gedaan? Als ik het goed begrijp is dit een driver probleem waardoor hij na die OTA niet meer werkt.
[ Voor 74% gewijzigd door Xanion op 31-07-2013 23:46 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Niemand?Xanion schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:58:
Ik heb mijn One-X terug gebracht naar stock volgens deze handleiding.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Lijkt inderdaad het touchscreen driver probleem te zijn.
Wat je nog zou kunnen proberen is ipv met de RUU, even op XDA te kijken in de One X thread, en daar een stock nandroid vandaan te halen (waar alle OTA's wellicht al in zitten).
Check eens of je hier mee verder komt (weet niet 100% zeker of je zelfde versie hebt als hem, dus even goed kijken.
is er kans dat het mis gaat ik heb namelijk al gekeken welk ik zou willen de viperx+ heeft iemand hier ook ervaringen mee?
Deze kans is er wel maar zolang je netjes de instructies volgt zal dat niet snel gebeuren. Op XDA staat vaak in 1 van de topposts van de ROM thread precies wat er allemaal moet gebeuren en wat je zelf al moet hebben (hboot versie, etc...) om een ROM te flashen. Lees dit allemaal even goed door voordat je begint met het flashen en het zou allemaal goed moeten gaanmikerijnders schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:57:
is er kans dat het mis gaat ik heb namelijk al gekeken welk ik zou willen de viperx+ heeft iemand hier ook ervaringen mee?
P.S. Vergeet niet eerst een Nandroid backup te maken van je huidige ROM (de stock ROM dus)! Dit kan later misschien nog eens van pas komen
Ik heb twee problemen. Allereerst heb ik last van een behoorlijke battery drain. Ik draai:
HBOOT 1.39.0000
Radio 5.1204.162.29
Clockwordmod recovery 5.8.4.0
Cyanogenmod 10.1.0
App's zijn het probleem niet; met Wakelock software al gekeken wat het kan zijn, en niets raars ontdekt. Het is echt dat 's nachts er makkelijk 30% af kan gaan.
Nu zou ik Cyanogenmod wel willen updaten naar 10.1.2, gewoon om te kijken of dat het probleem oplost maar er is een tweede probleem; ongeveer 1 op de 4 foto's die ik maak blijven grijs tegenwoordig. Er is dan wél een thumbnail (zowel op de telefoon als op de PC) maar als je de foto opent zie je alleen een groot grijs vlak:

Googelen op de grijze foto's leverden mij niet veel resultaat op, maar ik vrees dat ergens wat geheugen corrupt is en dat weerhoudt me een beetje van het flashen van een Cyanogenmod update/ andere rom.
Weet iemand toevallig;
1. Wat het probleem met de grijze foto's kan zijn, en
2. Of de combinatie HBOOT/radio/rom vaker drains veroorzaakt?
HBOOT 1.39.0000
Radio 5.1204.162.29
Cyanogenmod 10.1.0
App's zijn het probleem niet; met Wakelock software al gekeken wat het kan zijn, en niets raars ontdekt. Het is echt dat 's nachts er makkelijk 30% af kan gaan.
Nu zou ik Cyanogenmod wel willen updaten naar 10.1.2, gewoon om te kijken of dat het probleem oplost maar er is een tweede probleem; ongeveer 1 op de 4 foto's die ik maak blijven grijs tegenwoordig. Er is dan wél een thumbnail (zowel op de telefoon als op de PC) maar als je de foto opent zie je alleen een groot grijs vlak:

Googelen op de grijze foto's leverden mij niet veel resultaat op, maar ik vrees dat ergens wat geheugen corrupt is en dat weerhoudt me een beetje van het flashen van een Cyanogenmod update/ andere rom.
Weet iemand toevallig;
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Wat betreft de battery drain: Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Cyanogenmod sinds 10.1 behoorlijk last heeft hiervan, dus zul je denk ik inderdaad een update (ik weet niet of het daarin verholpen is) of andere ROM moeten installeren.Obiter dictum schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:44:
Ik heb twee problemen. Allereerst heb ik last van een behoorlijke battery drain. Ik draai:
HBOOT 1.39.0000
Radio 5.1204.162.29
Cyanogenmod 10.1.0
[afbeelding]
Weet iemand toevallig;
Wat betreft de grijze foto's: Hier is iemand die dat probleem ook heeft, alleen dan puur bij foto's die genomen zijn met de flitser. Is dit bij jou misschien ook zo? Dat zou namelijk betekenen dat je geheugen niet corrupt is (aangezien het dan hoogstwaarschijnlijk fout in ROM/kernel is) en je gewoon een andere ROM kan flashen zonder je zorgen te maken.
Ik heb het genoemde probleem ook en ik vermoedde dat het kwam doordat ik de nieuwe camera alsnog opnieuw heb geflashed, de aosp google camera. Daarvoor had ik het naar mijn weten niet met IceColdJelly.
Hmm, Hopelijk is het opgelost. Ik lees dat 10.2 weer problemen geeft met hotspots... Ook weer niet de bedoelingStiQuezNL schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:19:
Wat betreft de battery drain: Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Cyanogenmod sinds 10.1 behoorlijk last heeft hiervan, dus zul je denk ik inderdaad een update (ik weet niet of het daarin verholpen is) of andere ROM moeten installeren.
Hier ook zonder flits, maar een geruststelling dat het waarschijnlijk geen hardwaredingetje is.Wat betreft de grijze foto's: Hier is iemand die dat probleem ook heeft, alleen dan puur bij foto's die genomen zijn met de flitser. Is dit bij jou misschien ook zo? Dat zou namelijk betekenen dat je geheugen niet corrupt is (aangezien het dan hoogstwaarschijnlijk fout in ROM/kernel is) en je gewoon een andere ROM kan flashen zonder je zorgen te maken.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Wat ik zojuist lees in de CM 10.1 thread op XDA:Obiter dictum schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:26:
[...]
Hmm, Hopelijk is het opgelost. Ik lees dat 10.2 weer problemen geeft met hotspots... Ook weer niet de bedoeling. Begin toch een beetje te balen van de lievelingsrom op mijn oude Desire
[...]
Hier ook zonder flits, maar een geruststelling dat het waarschijnlijk geen hardwaredingetje is.
Kan dat het misschien zijn?CM 10.1 issues:
- MHL HDMI broken (use cm-10.1 alpha7 with ICS blobs, if you still need it)
- On 8MPixel camera sometimes takes a gray image - on lower resolutions it works fine
- sdcard MUST be vfat (default on htc sense so don't worry if you didnt format it to ext4 manually) (no ext4 support yet) - (if you didn't change it intentionally to ext4 then it's VFAT by default by HTC)
CM 10.1 heb ik inmiddels ook weer weg gedaan, batterydrain is de grootste oorzaak, ik kon hem niet gebruiken van 's morgens 8 tot 's avonds 23:00.. Hij was na de middag al bijna leeg met matig gebruik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Welke gebruik je momenteel dan? Een Sense-based ROM of een AOSP-based ROM? Ben zelf namelijk nog op zoek naar een AOSP-based rom met een goede battery lifeQuad schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:57:
CM 10.1 heb ik inmiddels ook weer weg gedaan, batterydrain is de grootste oorzaak, ik kon hem niet gebruiken van 's morgens 8 tot 's avonds 23:00.. Hij was na de middag al bijna leeg met matig gebruik.
Ik gebruik nu InsertCoin 18.1
Qua accu.. Mijne is nooit goed geweest, heb een van de mindere batches.
In CM 10.1 werkte mn GPS ook niet trouwens.
Qua accu.. Mijne is nooit goed geweest, heb een van de mindere batches.
In CM 10.1 werkte mn GPS ook niet trouwens.

⏩ PVOutput☀️
Van de versies die ik geprobeerd heb is Insert Coin het langst met batterijduur.
Het is een kwestie van wachten op de HTC update dan gaan alle ontwikkellaars weer aan de slag met nieuwe versies. Het is te rustig op XDA momenteel...
Het is een kwestie van wachten op de HTC update dan gaan alle ontwikkellaars weer aan de slag met nieuwe versies. Het is te rustig op XDA momenteel...

Zeg wat of zeg niks..
Ik heb een batterij besteld van een One X +. Dit ga ik in mijn One X zetten. Ben benieuwd wat dat met de batterijduur doet.
Past dat fysiek wel?KaiseRRuby schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:47:
Ik heb een batterij besteld van een One X +. Dit ga ik in mijn One X zetten. Ben benieuwd wat dat met de batterijduur doet.
Had net probam tot 2x toe geïnstalleerd, maar krijg mijn data en wifi niet aan. Alle caches geleegd en factory reset, maar nog steeds geen netwerk/data. Heb nu maar weer IceColdJelly geïnstalleerd, maar zou graag toch even ProBAM willen testen.
[ Voor 32% gewijzigd door Meneer iCy op 09-08-2013 11:41 ]
Opgelost, moet je wel de juiste boot.img flashen gheheh
Ik ben inmiddels geswitched naar Blade Elite ROM, het lijkt wel een prima Sense ROM te zijn met een iets betere accu duur dan InsertCoin.
Overigens werd ik daar vandaag helemaal gek van, zo verdomd traag dat hij was, ik kon hele zinnen typen zonder dat er maar een woord tevoorschijn kwam in whatsapp, na 10 seconden verscheen het pas woord voor woord.
Overigens werd ik daar vandaag helemaal gek van, zo verdomd traag dat hij was, ik kon hele zinnen typen zonder dat er maar een woord tevoorschijn kwam in whatsapp, na 10 seconden verscheen het pas woord voor woord.
⏩ PVOutput☀️
gheghe been there done that. een goede 3 uur van mijn dag eraan kwijt geweest.iCy schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:05:
Opgelost, moet je wel de juiste boot.img flashen gheheh
Precies. En ik mijn destijds maar afvragen waarom hij mijn IMEI nummer etc niet pakte. Duhh, boot.img!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
[ROM] MaximusHD 20.0.0 | Android 4.2.2 | Sense 5.0 | Fast&Stable | OTA Updates
Het lijkt erop dat het zover is! De eerste thread met een ROM welke Android 4.2.2 en Sense 5 bevat is gemaakt, als het goed is zou de ROM rond 11-12 uur onze tijd online moeten staan.
My HOX is ready to flash.
Het lijkt erop dat het zover is! De eerste thread met een ROM welke Android 4.2.2 en Sense 5 bevat is gemaakt, als het goed is zou de ROM rond 11-12 uur onze tijd online moeten staan.
[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 18-08-2013 09:56 ]
Kijk, dat is goed nieuws! Hopelijk volgen de anderen snel. Ben erg tevreden over Viper dus ik hoop dat die dit ook nog op gaan pakken...
Hij staat inmiddels al onlineZorean schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:56:
[ROM] MaximusHD 20.0.0 | Android 4.2.2 | Sense 5.0 | Fast&Stable | OTA Updates
Ik zou graag willen helpen met seeden maar helaas download hij momenteel maar met zo'n 20 kb/s.Zorean schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:38:
[...]
Ik heb een torrent gecreëerd.
http://forum.xda-develope...?p=44735341&postcount=119
Is het mogelijk dat ik seed met het bestand gedownload vanaf de originele downloadlink?
Snelheid loopt nu toch aardig op
[ Voor 10% gewijzigd door 4WardNL op 18-08-2013 12:35 ]
Even wat screenshots om een impressie te geven:

http://i.imgur.com/AIO6Ush.png

De ROM is BIZAR snel. Echt absurd gewoon.
Moet zeggen dat ik hem beter vind dan Android 4.1.2 en Sense 4. Dit is echt heel veel beter.
Het nieuwe toetsenbord lijkt op de oude maar is toch gloednieuw. En typed heerlijk weg, veel betere accuratie en foutcorrectie ook.

Moet zeggen dat ik hem beter vind dan Android 4.1.2 en Sense 4. Dit is echt heel veel beter.
Het nieuwe toetsenbord lijkt op de oude maar is toch gloednieuw. En typed heerlijk weg, veel betere accuratie en foutcorrectie ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 18-08-2013 13:03 ]
Wow, dat ziet er goed uit! Ben momenteel een nandroid back-up aan het maken en ga de ROM dan ook maar eens flashen!Zorean schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:02:
Even wat screenshots om een impressie te geven:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er wel heerlijk mooi uit! Ik ga er morgen mee bezig, heb ik wat te doen.
⏩ PVOutput☀️
Hij blijft bij mij met het flashen hangen op 0.00% en inmiddels zijn er al zo'n 3 minuten voorbij.
Iemand enig idee wat ik moet doen? Gewoon de power-knop een tijdje inhouden en alles overnieuw doen of nog even wachten?
Edit: Had geen geduld meer dus heb alles overnieuw gedaan en nu doet hij het wel! Misschien moet ik leren niet zo snel te posten als iets niet gaat zoals het hoort
Iemand enig idee wat ik moet doen? Gewoon de power-knop een tijdje inhouden en alles overnieuw doen of nog even wachten?
Edit: Had geen geduld meer dus heb alles overnieuw gedaan en nu doet hij het wel! Misschien moet ik leren niet zo snel te posten als iets niet gaat zoals het hoort

[ Voor 27% gewijzigd door 4WardNL op 18-08-2013 14:27 ]
Quad schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:40:
de aroma installer werkt niet altijd even goed.
@Xereon, hoe zit het met het RAM verbruik? Ik kan momenteel niet FB chatheads en whatsapp open tegelijk want dan verdwijnt het.

Ik zit constant in de 900MB in gebruik met huidige ROM. (Blade Elite, Sense 4+)
Als ik het zo zie ga je daarmee wel op vooruit.
Als ik het zo zie ga je daarmee wel op vooruit.
⏩ PVOutput☀️
Oei misschien toch maar weer rooten...
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik zie dat ARHD ook sinds vandaag op versie 30.00 zit, ook Android 4.2.2 en Sense5.
⏩ PVOutput☀️
Maar ze mogen pas de 21e releasen, regeltje van Football die de base heeft vrijgegeven.Quad schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:24:
Ik zie dat ARHD ook sinds vandaag op versie 30.00 zit, ook Android 4.2.2 en Sense5.
Hopen dan maar dat Viper ook snel geüpdate wordt. Ik vind Sense 5 + Android 4.2.2 fantastisch, maar er zijn zoals altijd wel weer een paar dingen die ik graag anders gezien zou hebben en die kan ik nu moeilijk aanpassenZorean schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:25:
[...]
Maar ze mogen pas de 21e releasen, regeltje van Football die de base heeft vrijgegeven.
Vanwaar trouwens dat iedereen Football zegt? Hij heet toch LlabTooFer? Of ben ik nou zo dom?
Nieuwe naam, maar hij staat beter bekend als Football. Vandaar.StiQuezNL schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:45:
[...]
Hopen dan maar dat Viper ook snel geüpdate wordt. Ik vind Sense 5 + Android 4.2.2 fantastisch, maar er zijn zoals altijd wel weer een paar dingen die ik graag anders gezien zou hebben en die kan ik nu moeilijk aanpassen![]()
Vanwaar trouwens dat iedereen Football zegt? Hij heet toch LlabTooFer? Of ben ik nou zo dom?
Viper hoef je niet op te hopen, volgens mij zijn ze ermee gestopt een tijdje terug.
Sowieso even een weekje of 2 wachten, dan zijn de meeste mods wel aangepast aan de nieuwe base.
Haal de er eraf en lees het eens achterste voren?StiQuezNL schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:45:
[...]
Hopen dan maar dat Viper ook snel geüpdate wordt. Ik vind Sense 5 + Android 4.2.2 fantastisch, maar er zijn zoals altijd wel weer een paar dingen die ik graag anders gezien zou hebben en die kan ik nu moeilijk aanpassen![]()
Viper is toch overgestapt naar de HTC One?
En wie is Football?
En wie is Football?
⏩ PVOutput☀️
Football staat bekend om het als eerste hebben van nieuwe versies.Quad schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:50:
Viper is toch overgestapt naar de HTC One?
En wie is Football?
Een tijd geleden werden inderdaad alle threads dichtgegooid van Viper, maar ze zijn nu allemaal weer open en er zijn ook nog wel updates geweest daarna. Verder zie ik nergens staan dat ViperX 'discontinued' is.Zorean schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:49:
[...]
Nieuwe naam, maar hij staat beter bekend als Football. Vandaar.
Viper hoef je niet op te hopen, volgens mij zijn ze ermee gestopt een tijdje terug.
Sowieso even een weekje of 2 wachten, dan zijn de meeste mods wel aangepast aan de nieuwe base.
Weet iemand hier trouwens of Xposed Framework werkt in combinatie met Sense 5? Zelf heb ik er zo mijn twijfels over (Sense lijkt nogal veel aan te passen aan Android) maar ik weet het niet zeker.
Zou mooi zijn als dat wel gewoon werkt
Maar Maximus mag dus al wel releasen?
⏩ PVOutput☀️
Maximus is van Football, dus lijkt mij wel hè.Quad schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:00:
Maar Maximus mag dus al wel releasen?
Ah ja, ik zie het.
Ik ga hem morgen flashen!
Ik ga hem morgen flashen!

⏩ PVOutput☀️
Ja dat werkt prima.StiQuezNL schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:55:
Weet iemand hier trouwens of Xposed Framework werkt in combinatie met Sense 5? Zelf heb ik er zo mijn twijfels over (Sense lijkt nogal veel aan te passen aan Android) maar ik weet het niet zeker.
Zou mooi zijn als dat wel gewoon werkt
Verwijderd
en ook ik ben over op de rom van http://llabtoofer.com/ namelijk de MaximusHD 20.0.0
en ik moet zeggen hij bevalt me goed. Het is een snelle en stabiele rom en hij heeft OTA's (voor mij wel een leuke puntje)
nogmaals een bedankje naar Chris.nl voor het unlocken, rooten en flashen van de rom.

ik ben er extreem blij mee
en ik moet zeggen hij bevalt me goed. Het is een snelle en stabiele rom en hij heeft OTA's (voor mij wel een leuke puntje)
nogmaals een bedankje naar Chris.nl voor het unlocken, rooten en flashen van de rom.

ik ben er extreem blij mee
Graag gedaan.
Trouwens, het viel me op dat het HTC SDK-niveau van deze ROM 5.41 is, die van mijn HTC One is 'slechts' 5.34. Vanmiddag was het ons gelukt om HTC BlinkFeed uit te schakelen (of juist niet in te schakelen), terwijl die van de 5.34 niet uit te schakelen is. Er zijn best wat HTC One gebruikers die op die feature zitten te wachten... De One X loopt nu blijkbaar voor op de One
Trouwens, het viel me op dat het HTC SDK-niveau van deze ROM 5.41 is, die van mijn HTC One is 'slechts' 5.34. Vanmiddag was het ons gelukt om HTC BlinkFeed uit te schakelen (of juist niet in te schakelen), terwijl die van de 5.34 niet uit te schakelen is. Er zijn best wat HTC One gebruikers die op die feature zitten te wachten... De One X loopt nu blijkbaar voor op de One
Kan je niet naar Instellingen -> Aanpassen -> Stijl Beginscherm toe op de One?Chris.nl schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:03:
Graag gedaan.
Jawel, maar de BlinkFeed is niet uit te schakelen of te verwijderen op de One.
Dat lukt op de One X dus wel? Vanmiddag viel het me op dat ik BlinkFeed moest inschakelen na de 1e boot, dus neem ik aan dat ie ook weer uit te schakelen is...
Dat lukt op de One X dus wel? Vanmiddag viel het me op dat ik BlinkFeed moest inschakelen na de 1e boot, dus neem ik aan dat ie ook weer uit te schakelen is...
Ik heb BlinkFeed op die plek die ik net zei uitgeschakeld. Kan kiezen tussen BlinkFeed en Traditioneel daar.Chris.nl schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:23:
Jawel, maar de BlinkFeed is niet uit te schakelen of te verwijderen op de One.
Gisteren mijn OneX geroot dmv de all-in-one-toolkit van hasoon2000.
Gaat erg eenvoudig, als je de stappen daar volgt dan kan het bijna niet mis gaan. Ik zal binnenkort de topicstart hier bijwerken om ook die methode te beschrijven, die is makkelijker (denk ik) dan degene die daar staat omschreven. Ik had alleen problemen met de custom recovery, die werkte bij mij niet, geen touch input mogelijk. Ik heb toen Philz Touch Recovery erop gezet en die werkt prima
Gelijk MaximusHD 20.0.0 erop gezet en dat ziet er goed uit en ook lekker soepel, blij mee
Ook lastig, ik vind Sense wel lekker maar schakel na een tijdje toch weer over naar Nova omdat ik daar toch meer opties heb. Ben benieuwd hoe lang ik Sense blijf gebruiken.
Ik kreegt voor het flashen ook de mogelijkheid om Sense niet te flashen, wat krijg je dan daarvoor in de plaats? Gewoon een andere launcher?
Crap, zet ik LBE er op, kom ik gelijk in een bootloop terecht zonder de mogelijkheid om de app te verwijderen.
Toestel uitgezet, in safe mode opgestart en de app verwijderd. LBE niet installeren dus, die werkt niet met Android 4.2.2 !
Gaat erg eenvoudig, als je de stappen daar volgt dan kan het bijna niet mis gaan. Ik zal binnenkort de topicstart hier bijwerken om ook die methode te beschrijven, die is makkelijker (denk ik) dan degene die daar staat omschreven. Ik had alleen problemen met de custom recovery, die werkte bij mij niet, geen touch input mogelijk. Ik heb toen Philz Touch Recovery erop gezet en die werkt prima
Gelijk MaximusHD 20.0.0 erop gezet en dat ziet er goed uit en ook lekker soepel, blij mee

Ook lastig, ik vind Sense wel lekker maar schakel na een tijdje toch weer over naar Nova omdat ik daar toch meer opties heb. Ben benieuwd hoe lang ik Sense blijf gebruiken.
Ik kreegt voor het flashen ook de mogelijkheid om Sense niet te flashen, wat krijg je dan daarvoor in de plaats? Gewoon een andere launcher?
Crap, zet ik LBE er op, kom ik gelijk in een bootloop terecht zonder de mogelijkheid om de app te verwijderen.
Toestel uitgezet, in safe mode opgestart en de app verwijderd. LBE niet installeren dus, die werkt niet met Android 4.2.2 !
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 19-08-2013 09:14 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dat is helaas een bekend probleem: Forumzoekdingetje naar LBEjanvanduschoten schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:42:
[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 19-08-2013 13:19 . Reden: zoekdingetje ;) ]
Sometimes you need to plan for coincidence
ViperX is er nog gewoon hoor.Van de week is de laaste update uitgerold in full Rom en in Ota.
We zijn allang bezig met het porten van de tweaks naar Sense5 en het zal naar verwachting nog enkele dagen duren voordat Rom getest en gereed is.
Dus hou de thread op XDA in de gaten.
We zijn allang bezig met het porten van de tweaks naar Sense5 en het zal naar verwachting nog enkele dagen duren voordat Rom getest en gereed is.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik zag het pas achteraf bij de recensies in Play, gelukkig ook weer te verwijderen met wat noodgrepenGroentenboer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:45:
[...]
Dat is helaas een bekend probleem: Forumzoekdingetje naar LBE
Heb het inmiddels draaien en uitgebreid getest. Het werkt echt heerlijk snel en smooth, en de stockbrowser
, eindelijk tabladen kunnen killen, mistte ik in de vorige versie.
Is alleen jammer dat de GPS toggle niet onder de toggles zit, en ik heb de optie 'scherm altijd aan bij opladen' nog niet gevonden.
Verder werkt hij op en top!
Is alleen jammer dat de GPS toggle niet onder de toggles zit, en ik heb de optie 'scherm altijd aan bij opladen' nog niet gevonden.
Verder werkt hij op en top!
[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 19-08-2013 14:34 ]
⏩ PVOutput☀️
Is er ergens een flash maximus for retards guide beschikbaar? Ik heb de torrent, kom van Cyanogenmod en wil flashen. Dus:
- Nandroid
- Foto's backuppen
- Titanium backup voor een aantal apps
- ^^ Zooi op PC zetten
So far so good. Torrent eens bekijken.
Rom zelf in zip en kernel flasher in zip. Hmm. Site van MaximusHD eens checken; staat niet veel meer dan "full wipe obligatory". Oke, doen we dat straks. In de comments:
- Nandroid
- Foto's backuppen
- ^^ Zooi op PC zetten
Rom zelf in zip en kernel flasher in zip. Hmm. Site van MaximusHD eens checken; staat niet veel meer dan "full wipe obligatory". Oke, doen we dat straks. In de comments:
Wut? Ik heb geen "flash kernel.bat"-optie in mijn bootloader. En welke van de twee boot.img's moet ik hebben, die in Kernel flasher.zip of die in maximusrom.zip?This tool for flash kernel. Go to Bootloader and simple click on Flash Kernel.bat, this tool will flash file boot.img without typing any command
Die kernel flasher is niets meer dan een batch script voor de fastboot commando's.Obiter dictum schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:00:
Is er ergens een flash maximus for retards guide beschikbaar? Ik heb de torrent, kom van Cyanogenmod en wil flashen. Dus:
- Nandroid
- Foto's backuppen
- ^^ Zooi op PC zetten
[...]
Wut? Ik heb geen "flash kernel.bat"-optie in mijn bootloader. En welke van de twee boot.img's moet ik hebben, die in Kernel flasher.zip of die in maximusrom.zip?
Er is net v21 uitgebracht, dus die zou ik downloaden.
Vervolgens uit de rom de boot.img pakken, en deze flashen middels fastboot flash boot boot.img
fastboot erase cache
dan de rom flashen.
Voila
Ik ben de maker en verspreider van die torrent. Wat ik heb gedaan is niks anders dan wat je als download aangeboden krijgt bij elkaar rapen en er een torrent van bakken.Obiter dictum schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:00:
- Nandroid
- Foto's backuppen
- ^^ Zooi op PC zetten
[...]
Wut? Ik heb geen "flash kernel.bat"-optie in mijn bootloader. En welke van de twee boot.img's moet ik hebben, die in Kernel flasher.zip of die in maximusrom.zip?
De kernelflasher zip moet je even uitpakken, de grote zip met de ROM niet.
Als je nou slim bent download je v21, pak je de boot.img uit het zipje van de v21 ROM, gooi je die in de juiste map van de kernelflasher (daarbij dus de oude overschrijven) en dan kan je de kernelflasher alsnog gebruiken.
Ik weet niet of het alsnog kan, maar misschien is het handig dat je met de torrent een map download waar alle bestanden in staan in plaats van dat je alle bestanden los download? Was gisteren namelijk flink zoeken in m'n downloads map naar welke bestanden nou precies van de ROM warenZorean schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:24:
[...]
Ik ben de maker en verspreider van die torrent. Wat ik heb gedaan is niks anders dan wat je als download aangeboden krijgt bij elkaar rapen en er een torrent van bakken.
De kernelflasher zip moet je even uitpakken, de grote zip met de ROM niet.
Als je nou slim bent download je v21, pak je de boot.img uit het zipje van de v21 ROM, gooi je die in de juiste map van de kernelflasher (daarbij dus de oude overschrijven) en dan kan je de kernelflasher alsnog gebruiken.
De kernel flasher gebruik je vanaf je pc. De .zip pak je uit en in het ontstane mapje zitten een mapje [Tools] en een bestandje Flash Kernel.batObiter dictum schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:00:
Is er ergens een flash maximus for retards guide beschikbaar? *knip*
Zet eerst de .zip van de ROM in de root van je toestel.
Zet je toestel in de bootloader mode (opstarten met [power] en [volume down] )
Klik het .bat bestand aan terwijl je je toestel met een kabel aan de pc hebt hangen, hij gaat dan automatisch een scripje afwerken en meld dan dat het is gelukt.
Ga daarna naar je custom recovery, doe een volledige wipe en flash daarna de ROM.
Gisteren trouwens ook een full wipe gedaan en had verwacht dat ik alle foto's etc. kwijt zou zijn maar alles staat nog keurig op m'n toestel. Wel alle apps weg maar dat was zo gebeurd, whatsapp herkende de backup automagisch net als Nova en nog wat apps. Een erg lekkere snelle rom, zeer tevreden

Zolang je bij het wipen je sd-card niet aanvinkt zullen je foto's niet verdwijnenjanvanduschoten schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:46:
[...]
De kernel flasher gebruik je vanaf je pc. De .zip pak je uit en in het ontstane mapje zitten een mapje [Tools] en een bestandje Flash Kernel.bat
Zet eerst de .zip van de ROM in de root van je toestel.
Zet je toestel in de bootloader mode (opstarten met [power] en [volume down] )
Klik het .bat bestand aan terwijl je je toestel met een kabel aan de pc hebt hangen, hij gaat dan automatisch een scripje afwerken en meld dan dat het is gelukt.
Ga daarna naar je custom recovery, doe een volledige wipe en flash daarna de ROM.
Gisteren trouwens ook een full wipe gedaan en had verwacht dat ik alle foto's etc. kwijt zou zijn maar alles staat nog keurig op m'n toestel. Wel alle apps weg maar dat was zo gebeurd, whatsapp herkende de backup automagisch net als Nova en nog wat apps. Een erg lekkere snelle rom, zeer tevreden
Ik heb Philz Touch Recovery erop staan, volgens mij heb ik die optie er niet bij zien staan. Ik heb gekozen om te wipen "voor een nieuwe ROM", blijkbaar blijft het geheugen dan zoals hij is. Gelukkig maar, scheelt me weer een tijd aan kopiëren vanaf de laptopStiQuezNL schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:49:
[...]
Zolang je bij het wipen je sd-card niet aanvinkt zullen je foto's niet verdwijnen
Een wipe haalt nooit je SD leeg. Niet in recovery en niet in Aroma. Pas zodra je een aparte knop indrukt van Wipe SD zal deze pas echt gewist worden.janvanduschoten schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:56:
[...]
Ik heb Philz Touch Recovery erop staan, volgens mij heb ik die optie er niet bij zien staan. Ik heb gekozen om te wipen "voor een nieuwe ROM", blijkbaar blijft het geheugen dan zoals hij is. Gelukkig maar, scheelt me weer een tijd aan kopiëren vanaf de laptop
Ik was in de veronderstelling dat bij het rooten en/of flashen de sd kaart een keer werd gewiped. Ik kon de optie ook niet vinden in het wipe menu en heb met op hoop van zegen maar op wipen geklikt. Soms moet je wat proberen 
Ik zie trouwens in de Maximus ROM dat in de Gallery de foto's in een soort van filmpje worden getoond en van mij hoeft dat niet. Iemand enig idee hoe dat uit is te zetten? Ik zoek geen alternatief, maar zou het bij voorkeur uitzetten.
Ik zie trouwens in de Maximus ROM dat in de Gallery de foto's in een soort van filmpje worden getoond en van mij hoeft dat niet. Iemand enig idee hoe dat uit is te zetten? Ik zoek geen alternatief, maar zou het bij voorkeur uitzetten.
Dat is HTC Gallerij eigen. In de gallerij linksboven 'Gebeurtenissen' wijzigen naar 'Albums'.janvanduschoten schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:26:
Ik was in de veronderstelling dat bij het rooten en/of flashen de sd kaart een keer werd gewiped. Ik kon de optie ook niet vinden in het wipe menu en heb met op hoop van zegen maar op wipen geklikt. Soms moet je wat proberen
⏩ PVOutput☀️
Draai sinds vandaag ARHD V30.0 en het is toch wel weer een hele vooruitgang. Was nooit zo'n fan van sense, maar ik vind sense 5 er heel aardig uitzien!
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik wil nu ook die Maximus gaan testen op mijn HOX, ik draai nu nog standaard 4.1.1 maar wel geroot.
Is Maximus de beste rom? of zijn er nog meer de moeite?
Is Maximus de beste rom? of zijn er nog meer de moeite?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
In reactie op alle hulp; het is gelukt
. Rom is prima, al mis ik wel weer enkele dingen uit Cyanogen. Ach, je kunt niet alles hebben dan maar, en bepaalde dingen uit Cyanogen mis ik bepaald niet. Nu maar hopen dat er geen batterydrain is op deze rom
Je HBOOT upgraden, welke eigenlijk de BIOS is van je telefoon.Quad schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:32:
Wat doet de HBOOT update, en heb je het specifiek nodig?
De optie scherm altijd aan bij opladen heb ik nog steeds niet gevonden.
Het is niet verplicht, maar als je ervan houdt alles te upgraden is het altijd leuk. Deze HBOOT zit ook bij de OTA in.
Details:
modelid: PJ4610000
Compatible CID:
cidnum: HTC__001
cidnum: HTC__E11
cidnum: HTC__203
cidnum: HTC__Y13
cidnum: HTC__102
cidnum: HTC__405
cidnum: HTC__304
cidnum: HTC__A07
cidnum: HTC__016
cidnum: HTC__032
cidnum: HTC__M27
mainver: 4.18.401.2
hboot:1.72.0000
[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 19-08-2013 17:40 ]
Is er toevallig ook een changelog voor die HBOOT?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Nee, is er nog nooit geweest ook. Maar aangezien het de HBOOT is die wel bij deze ROM 'hoort' zou ik hem persoonlijk liever wel willen flashen.Nakebod schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:11:
Is er toevallig ook een changelog voor die HBOOT?
En met "deze ROM" bedoel je neem ik aan Maximus?
Eens kijken of er al andere mensen met CM10.2 en deze nieuwe HBOOT draaien, en dan misschien binnenkort ook eens flashen.
Eens kijken of er al andere mensen met CM10.2 en deze nieuwe HBOOT draaien, en dan misschien binnenkort ook eens flashen.
Ik doel op de basis, de ROM maakt geen zak uit zolang deze Android 4.2.2 en Sense 5 is.Nakebod schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:35:
En met "deze ROM" bedoel je neem ik aan Maximus?
heb nu ARHD30 en straks word dat ARHD31, inclusief boot.img en hboot..
dan ff bij build.prop ARHD weg halen en veranderen in 4.18.401.2
lijkt het helemaal stock
ben wel benieuwd of ze fastboot dingen uitschakelen met hboot1.72
aangezien ze dat bij HTC One wel gedaan hebben.
(gelukkig kan je altijd nog oudere hboot flashen, als je S-OFF bent)
gelukkig is mijn One X S-OFF
zodra One Max er is, gaat One en OneX verkoop in
lijkt het helemaal stock
gelukkig is mijn One X S-OFF
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik zit op de nieuwe 1.72 HBOOT en er is niks uitgeschakeld ofzo verder.SuperVeloce schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:13:
heb nu ARHD30 en straks word dat ARHD31, inclusief boot.img en hboot..
lijkt het helemaal stock
gelukkig is mijn One X S-OFFzodra One Max er is, gaat One en OneX verkoop in
Mooi!!! Ik houd XDA goed in de gaten!snah001 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:03:
ViperX is er nog gewoon hoor.Van de week is de laaste update uitgerold in full Rom en in Ota.
oh oke, niceZorean schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:14:
[...]
Ik zit op de nieuwe 1.72 HBOOT en er is niks uitgeschakeld ofzo verder.
bij One, kon je bijv. geen custom recovery booten/flashen, met nieuwste hboot
zo konden ze ook niet meer revone methode gebruiken voor s-off
fastboot boot twrp.img bijv, liep One vast, waar eerder twrp startte (en orginele recovery bleef)
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Klinkt meer alsof TWRP iets fout doet. Soms als de HBOOT een upgrade krijgt heeft de recovery ook een update nodig. Nu dus niet, maar eerst was dat wel zo. Met 1.39 bijvoorbeeld.SuperVeloce schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:23:
[...]
oh oke, nice
bij One, kon je bijv. geen custom recovery booten/flashen, met nieuwste hboot
zo konden ze ook niet meer revone methode gebruiken voor s-off
fastboot boot twrp.img bijv, liep One vast, waar eerder twrp startte (en orginele recovery bleef)
Sinds 1.39 werkt touch niet meer in mijn recovery, behalve bij Philz. Dat komt omdat de touchpanel drivers een update hebben gekregen.
Ik merk wel dat ik het transparante statusbalk niet handig vind. Doordat mijn achtergrond juist bovenin wat wit uitkomt verdwijnt de informatie daar.
Zie niet hoeveel bereik WiFi ik heb, en met moeite het whatsapp logo.
Edit:

Edit:

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 19-08-2013 19:33 ]
⏩ PVOutput☀️
Tijd om je wallpaper door Paint heen te halen en een zwarte balk bovenin te plaatsen.Quad schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:30:
Ik merk wel dat ik het transparante statusbalk niet handig vind. Doordat mijn achtergrond juist bovenin wat wit uitkomt verdwijnt de informatie daar.![]()
Edit:
[afbeelding]
Alleen is het een foto waar uit gesneden is, dus zou mijn god niet weten hoe en wat.
Maar ik kijk voorlopig wel even aan. Ondertussen snap ik niet waarom de functie scherm aan laten tijdens opladen eruit gehaald is.
Maar ik kijk voorlopig wel even aan. Ondertussen snap ik niet waarom de functie scherm aan laten tijdens opladen eruit gehaald is.
⏩ PVOutput☀️
Ik zie alleen niet in waarom je dat zou willen, dan laad ie stervenstraag op.Quad schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:40:
Alleen is het een foto waar uit gesneden is, dus zou mijn god niet weten hoe en wat.
Check anders eens de optie 'Dagdromen'.
Ik zal eens kijken wat dat uithaalt.
Ondertussen problem solved

⏩ PVOutput☀️
Ik gebruik trouwens deze app om een plaatje van 720x1280 pixels perfect scherp op mijn scherm te plaatsen als wallpaper. Heb je geen gedoe met bijsnijden en lelijke plaatjes.Quad schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:50:
Ik zal eens kijken wat dat uithaalt.
[afbeelding]
Nu trouwens maar wachten tot de eerste custom kernels en mods komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 19-08-2013 19:52 ]
CM10.2 is Sense-loos, en Android 4.3Zorean schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:36:
[...]
Ik doel op de basis, de ROM maakt geen zak uit zolang deze Android 4.2.2 en Sense 5 is.