Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Die Mike heeft wel lef zeg, gewoon een beetje de voorwaarde dat ie 3 dagen moet wachten breken.
Maar volgens mij is ie al eerder in opspraak gekomen en zelfs verbannen geweest omdat ie overal schijt aan heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 19-08-2013 20:31 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit is juist een functie die ook ik enorm mis, ik heb hem op mijn werk in een niet officiel dock, en dan is dit juist erg prettig.[message=40730763,noline]Zorean schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:age]:
[...]
Ik zie alleen niet in waarom je dat zou willen, dan laad ie stervenstraag op.
Check anders eens de optie 'Dagdromen'.
Volgens mijwas fdat juist football...Zorean schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:31:
[...]
Die Mike heeft wel lef zeg, gewoon een beetje de voorwaarde dat ie 3 dagen moet wachten breken.
Maar volgens mij is ie al eerder in opspraak gekomen en zelfs verbannen geweest omdat ie overal schijt aan heeft.
En gisteren was ik het met je eens, nu gebruikt Mike de officiële update als base, en niet de source van football.
Gisteren had die Mike daar ook nog een verhaal over op zijn IRC kanaal, toen ik 'de verhalen' las over het releasen, gebruiken van elkaars info, wel of niet, embargo's etc. etc. Dacht ik alleen 'raar wereldje'mhulsegge schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:48:
Volgens mijwas fdat juist football...
En gisteren was ik het met je eens, nu gebruikt Mike de officiële update als base, en niet de source van football.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
⏩ PVOutput☀️
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Bij mij lijkt het inmiddels te settlen.Obiter dictum schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:02:
Hm. Vannacht van 86% naar 67% --> 20% eraf door te slapen. Minder dan wat ik gewend was van Cyanogenmod, maar niet geheel de bedoeling lijkt me, én op een volledig nieuwe rom. Wat zijn jullie ervaringen met de batterij op Maximus?
Wat ik op v 20 had was echter dat de mediascanner een wakelock veroorzaakte waardoor mijn batterij erg rap leeg ging.
Installeren van Rescan Media lijkt dit voor nu verholpen te hebben
Afwachten maar.
Ik was benieuwd en heb het vannacht even getest (hij ligt normaal gesproken aan de lader als ik slaap).Obiter dictum schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:02:
Hm. Vannacht van 86% naar 67% --> 20% eraf door te slapen. Minder dan wat ik gewend was van Cyanogenmod, maar niet geheel de bedoeling lijkt me, én op een volledig nieuwe rom. Wat zijn jullie ervaringen met de batterij op Maximus?
Gisterenavond weggelegd op 100% en vanmorgen na 8 1/2 uur stond hij op 93% dus minder dan 1% per uur.
Ik heb Google Play: Timeriffic er op staan die automatisch wifi e.d. uit zet dus ik had wifi en 3G uit staan. Ook heb ik Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone er op staan. Ook heb ik de Facebook app eruit gesloopt, die zorgt bij mij voor veel wakelocks. Als ik Facebook wil gebruiken dan gebruik ik de mobiele site, werkt prima.

Hij draait op [ROM] MaximusHD 21.0.0 | JB 4.2.2 | Sense 5| Fast&Stable | OTA Updates | 4.18.401.2
[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 22-08-2013 08:29 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Handige appje, kun je probleem apps opsporen
De facebook app kan er wat van, maar de messenger is velen malen erger van facebook. Het is dat het neuzen op facebook zo nu en dan vermakelijk is, maar zit te twijfelen om het eraf te gooien.arjanpvt schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:58:
Die facebook app is inderdaad een drama voor de batterijduur. Tijdens Lowlands afgelopen weekend had ik de facebookapp uitgezet en ik heb het idee dat de batterij alleen daardoor al veel langer mee ging!
Staat wel in de greenify uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 22-08-2013 10:05 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Je maakt dan alleen contact als jij dat wilt.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Zitten alle tweaks er ook al in?snah001 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:37:
Het testen is begonnen:
https://www.dropbox.com/s...t_2013-08-22-20-48-23.png
Mocht je nog meer testers nodig hebben

Lichtelijk offtopic, maar die app gebruik ik dus ook. En die wees ook Facebook aan als batterijverspiller. Heb em er ook maar afgegooidjanvanduschoten schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:10:
Je zou eens moeten kijken met Google Play: Wakelock Detector-Save Battery, de Facebook app zorgt vele malen per dag voor een wakelock. Bij mij was het by-far de grootste veroorzaker van drain terwijl ik automatische sync uit had staan.
Handige appje, kun je probleem apps opsporen
Idem hier, heb toch tijd over.janvanduschoten schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:23:
@snah001, ben je een tester of werk je ook mee aan die ROM?
Ik heb gisteren geprobeerd Android Revo 31 te flashen. De installatie verliep probleemloos, maar na de installatie wil de telefoon niet booten en blijft hij vast hangen op het HTC boot schermpje.
Ik heb werkelijk geen idee waar dit door komt. Voorheen heb ik Cyanogenmod gehad & Android revo 22.
Mijn hboot versie is 1.39 en de gebruikte recovery was CWM (De laatste voor CWM Touch)
Uiteraard heb ik ook gewoon de meegeleverde boot.img geflashed.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
[ Voor 6% gewijzigd door Huppol op 23-08-2013 14:15 ]
Heb je een clean install gedaan of dirty? En weet je echt zeker dat je boot.img geflashed hebt?Huppol schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:13:
Een vraag die ik via google niet beantwoord krijg:
Ik heb gisteren geprobeerd Android Revo 31 te flashen. De installatie verliep probleemloos, maar na de installatie wil de telefoon niet booten en blijft hij vast hangen op het HTC boot schermpje.
Ik heb werkelijk geen idee waar dit door komt. Voorheen heb ik Cyanogenmod gehad & Android revo 22.
Mijn hboot versie is 1.39 en de gebruikte recovery was CWM (De laatste voor CWM Touch)
Heb je via fastboot:Huppol schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:13:
- De kernel geflasht?
- De cache verwijderd?
- Alles gewiped, behalve je sd-kaart (dus system, data, dalvik-cache, cache, android_secure)?
Clean uiteraard
@StiQuezNL
De kernel heb ik niet geflashed. De rest van het lijstje heb ik wel geprobeerd.
Ik ga nu even leesvoer zoeken over het flashen van de kernel.
@Quad (Hieronder)
Ik heb uiteraard de boot.img die meegeleverd wordt met de ROM geflashed.
[ Voor 31% gewijzigd door Huppol op 23-08-2013 14:33 ]
⏩ PVOutput☀️
Even ter verduidelijking de kernel zit in de boot.img.Huppol schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:23:
@Braindamage1989
Clean uiteraard
@StiQuezNL
Alvast bedankt!
5 uur scherm aanQuad schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:35:
Ik heb gisteren mijn HOX even mishandeld met veel whatsapp / browsing en facebook. Dit is het resultaat met HTC Sense 5:
[afbeelding]
Ik denk dat ik wel tevreden mag zijn.
Had op dat moment nog maar 8% over btw.
Ruk.RoD schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:37:
[...]
5 uur scherm aanHoe was je accuduur voordat je een Sense 5-rom installeerde?
Momenteel heb ik nog 70% resterend, 3:49 unplugged en 1:28 uur schermtijd.
[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 23-08-2013 14:40 ]
⏩ PVOutput☀️
Herkenbaar
⏩ PVOutput☀️
Als je de boot.img die meegeleverd wordt met de ROM hebt geflashed, heb je dus de kernel wél geflashedHuppol schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:23:
@Braindamage1989
Clean uiteraard
@StiQuezNL
@Quad (Hieronder)
Ik heb uiteraard de boot.img die meegeleverd wordt met de ROM geflashed.
De boot.img ís de kernel namelijk
En ik dacht dat mijne het lekker deed met 14 uur op de batterij en zo'n 3 uur scherm aanQuad schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:35:
Ik heb gisteren mijn HOX even mishandeld met veel whatsapp / browsing en facebook. Dit is het resultaat met HTC Sense 5:
[afbeelding]
Heb je nog bepaalde dingen gedaan om dit resultaat te behalen (apps verwijderen etc) of ligt het er gewoon aan dat mijn batterij misschien niet meer in nieuwstaat is?
[ Voor 37% gewijzigd door 4WardNL op 23-08-2013 14:45 ]

[ Voor 121% gewijzigd door 4WardNL op 23-08-2013 14:45 . Reden: Dubbel bericht. ]
Nee, ik browse nu alleen op de stockbrowser ipv die van Google Chrome, die werkt veeeel beter en gaat enorm zuinig met je accu om itt Google Chrome browser.StiQuezNL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
En ik dacht dat mijne het lekker deed met 14 uur op de batterij en zo'n 3 uur scherm aan
Heb je nog bepaalde dingen gedaan om dit resultaat te behalen (apps verwijderen etc) of ligt het er gewoon aan dat mijn batterij misschien niet meer in nieuwstaat is?
Ik vermoed dat er veel betere resultaten te behalen zijn, heb zelf niet een al te beste batch namelijk, undervolten kon ik ook niet/nauwelijks.
Edit@^^: Nee, je kan alleen editen, niet verwijderen.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 23-08-2013 14:47 ]
⏩ PVOutput☀️
Maar mijn HOX zit ook vast op 100% brightness, hij past niets aan. Dan is het logisch.
De sensor is overigens niet stuk en het is iets wat ik op Sense 4+ ook al had. Ongeacht de hoeveelheid omgevingslicht zit hij áltijd op de maximale helderheid, ook bij volledige duisternis.
De enige manier om het te dimmen is door de slider handmatig omlaag te trekken.
[ Voor 33% gewijzigd door Zorian op 23-08-2013 14:54 ]
⏩ PVOutput☀️
Precies. Het scherm is de grootste verbruiker van de energie. Schroef je schermhelderheid terug tot 30% (of zelfs minder) en je zult verbaasd staan over de screen-on tijd die je haalt.Quad schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:56:
Ik heb scherm helderheid altijd rond 30% staan en 's avonds wanneer zon weg is op laag.
Ik heb zeg maar de keuze uit standje halogeenlamp en standje zo-goed-als-uit. Ertussen zit weinig.
Die slider doet niks, en pas halverwege gaat hij op een halve-halogeenlamp.
Ik ben de zg. Beta Admin van ViperX vanaf het begin en regel de hele heisa.janvanduschoten schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:23:
@snah001, ben je een tester of werk je ook mee aan die ROM?
Daarnaast ben ik een van de weinige beta testers van TrickDroid voor de One en verzorg het uploaden.
Helaas is er nu geen plek meer vrij voor een beta tester voor de Hox maar zo gauw als er een vrijkomt dan weet ik je wel te vinden. Kan ineens zomaar gebeuren. Heb je wel al een xda account?
Het is een erg gesloten (maar wel leuke) community om lekken van beta's te voorkomen (in het verleden helaas gebeurd).
Tweaks zitten er al allemaal in, maar de achterliggende software wordt stuk voor stuk verder afgewerkt zodat op dit moment ongeveer 25% werkt.
Time to release is nog niet bekend.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Goed om te weten. Houd ons op de hoogte zou ik zeggensnah001 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:50:
[...]
Ik ben de zg. Beta Admin van ViperX vanaf het begin en regel de hele heisa.
Daarnaast ben ik een van de weinige beta testers van TrickDroid voor de One en verzorg het uploaden.
Helaas is er nu geen plek meer vrij voor een beta tester voor de Hox maar zo gauw als er een vrijkomt dan weet ik je wel te vinden. Kan ineens zomaar gebeuren. Heb je wel al een xda account?
Het is een erg gesloten (maar wel leuke) community om lekken van beta's te voorkomen (in het verleden helaas gebeurd).
Tweaks zitten er al allemaal in, maar de achterliggende software wordt stuk voor stuk verder afgewerkt zodat op dit moment ongeveer 25% werkt.
Time to release is nog niet bekend.
Ik had dit ook. Toen uiteindelijk opnieuw de boot.img uit het zipfiletje uitgepakt naar mijn pc en toen bleek ik op 1 of andere manier een boot.img te hebben die een paar bytes groter of kleiner was. Heel gek aangezien ik hem daarvoor op precies dezelfde manier uitgepakt had. Misschien een poging waard. Daarna werkte het namelijk gewoon zoals het hoort.Huppol schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:13:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
als je een beetje handig bent, zet je een HTC One X+ accu in je One XQuad schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:35:
[afbeelding]
1800mAh vs 2040mAh en is nieuwe accu, tel uit je winst
⏩ PVOutput☀️
Die is er zeker nog wel, even toevoegen vanuit de widgets.RoD schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:55:
Heb nu ook de Maximus-rom draaien. So far so goodRom voelt snel aan en draait lekker. Accuduur is nog even afwachten. Wat me wel opvalt is dat de weather-widget die HTC doorgaans meelevert is verdwenen. Heb ik iets verkeerd gedaan of is die bij iedereen weg? Want dat was zo ongeveer het enige stukje software van HTC wat echt de moeite waard was
Maar ik vind deze veel strakker bij de huidige theming passen.
⏩ PVOutput☀️
Ik bedoel die weer-app waarbij je een animatie ziet van het huidige weer. Niet het klok+weer-ding. Bedoel jij dat ook? Want dan zou het zomaar kunnen dat ik bij de installatie iets gesloopt hebQuad schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:56:
[...]
Die is er zeker nog wel, even toevoegen vanuit de widgets.
Maar ik vind deze veel strakker bij de huidige theming passen.
Juist, die had ik al wel gevonden. Dan is de widget die ik bedoelde dus weg

⏩ PVOutput☀️

⏩ PVOutput☀️
Zat er wel in. Een uurtje geleden had ik em nog draaienQuad schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:46:
Die heb ik ook niet gezien in Sense 4 / 4+ volgens mij. Heb altijd de stock weer/klok gehad.
(Ok ok, ook omdat op mijn Galaxy Tab geen Sense widgets zitten
[ Voor 32% gewijzigd door Hmmbob op 25-08-2013 16:52 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Over die One X+ batterij, ik ga dat binnenkort doen. Heb er een besteld bij diggloving.com, maar heb een gewone One X batterij ontvangen, ben dus nu in conclaaf met die Chinees om de goede batterij te krijgen.
Als er nog op- en/of aanmerkingen zijn tav de topicstart dan hoor ik het graag per DM

Nee, deze widget is door HTC als onderdeel uitgehaald om de ROM qua grote en smoothness er op vooruit te laten gaan. Genoeg alternatieven in de play-storeRoD schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:41:
Even een screenshot ergens weggeplukt, maar het is ongeveer dit (oudere versie)
[afbeelding]
Ik mis hem overigens niet in Sense 5....
Ben trouwens benieuwd als je maximale accuduur met deze Sense 5 rom er ook op vooruit is gegaan.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik mis het wel. Het enige stukje software van HTC waar ik echt over te spreken ben.Bullet NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:10:
[...]
Nee, deze widget is door HTC als onderdeel uitgehaald om de ROM qua grote en smoothness er op vooruit te laten gaan. Genoeg alternatieven in de play-store
Ik mis hem overigens niet in Sense 5....
Ben zelf ook benieuwd. Tot nu toe is het nog bagger, maar dat is bekend met een nieuwe rom. hopelijk is het over een paar dagen beter.Ben trouwens benieuwd als je maximale accuduur met deze Sense 5 rom er ook op vooruit is gegaan.
Cogitationis poenam nemo patitur
Nee, maar het is bekend dat een rom soms even tijd nodig heeft. Wordt vanzelf beterBullet NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:30:
battery stats vanuit de recovery leeg gegooit?
Ik mis ook de agenda-lijst widget.RoD schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:24:
[...]
Ik mis het wel. Het enige stukje software van HTC waar ik echt over te spreken ben.
Die gebruikte ik samen met de weer widget. Jammer dat ze die dingen eruit gehaald hebben.
Canon Digital Ixus V2
Je weet dat battery stats wipen een placebo is?Bullet NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:30:
battery stats vanuit de recovery leeg gegooit?
Het is een gouden regel dat als je een nieuwe ROM installeert deze enkele keren opladen nodig heeft voordat de batterij lang meegaat. In het begin na het flashen is er altijd kans op een verkorte accuduur.
Deze zit er niet meer in als separate widget (wel in ViperOne en TrickDroid voor de One: hebben ze uit de Butterfly Rom gehaald en die heeft dezelfde resolutie dus kon zo geïnstalleerd worden) maar is wel op te roepen op een andere manier:RoD schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:58:
[...]
Ik bedoel die weer-app waarbij je een animatie ziet van het huidige weer. Niet het klok+weer-ding. Bedoel jij dat ook? Want dan zou het zomaar kunnen dat ik bij de installatie iets gesloopt heb
Tap het weer icoon in de klok en dan ga je direct naar de widget toe. Kun je weer allerlei locaties toevoegen.
Wifi fix van Maximus komt van ViperX af (heb hem zelf de files toegestuurd ha ha) want die hadden we al een tijdje in onze Rom.
Ze bedoelen de Widget die je op een van de sense schermen vast kon plaatsen, niet de app.KaiseRRuby schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:18:
Je hebt toch ook gewoon de app 'Weer'?
Zit op maximus v21, en hier, en ook bv met ARHD, mis ik de optie onder Development options: Stay awake - Screen will never turn off while charging.
Er werd iedere keer aangegeven dat dit er door HT C uitgesloopt is omdat Daydream erbij in zit.
Echter, mijn collega heeft net v 4.18.401.2 OTA binnen gehaald (stock dus), en hij heeft WEL deze optie.
Iemand een idee hoe dit toch ingeschakeld kan worden, of heeft iemand een ROM waarbij deze optie wel te gebruiken is ?
Ik draaide op CM10.1.
Toen ik las dat de nieuwe update beschikbaar was;
- Stock Boot.img teruggezet.
- Backup teruggezet van mijn stock rom. Hierna startte hij zonder problemen op.
- Stock recovery teruggezet. Draaide nog steeds als een zonnetje.
- Eerste update geinstalleerd (een kleine OTA update, iets met wifi problemen) Hierna nog steeds OK.
- Toen de laatste OTA update binnengehaald (4.18.401.2) en geinstalleerd.
Echter... Nu boot hij niet meer. Ik krijg de bootanimatie en bijbehorend geluidje, en dan houd het op.
Ligt nu al een kwartier op dat scherm, (wit, HTC One logo) en verder niks.
Is dit een kwestie van geduld, of moet ik nog iets van cache leeg gaan gooien? (wat dus weer een installatie van een custom recovery vereist)
Anders maar weer naar CM...
Bonus, output van Fastboot getvar all:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| fastboot getvar all INFOversion: 0.5a INFOversion-bootloader: 1.72.0000 INFOversion-baseband: 5.1204.167.31 INFOversion-cpld: None INFOversion-microp: None INFOversion-main: 4.18.401.2 INFOserialno: HT24AW110415 INFOimei: 359188049350093 INFOproduct: endeavoru INFOplatform: HBOOT-T30S INFOmodelid: PJ4610000 INFOcidnum: HTC__E11 INFObattery-status: good INFObattery-voltage: 3905mV INFOdevpower: 73 INFOpartition-layout: None INFOsecurity: on INFObuild-mode: SHIP INFOboot-mode: FASTBOOT INFOcommitno-bootloader: None INFOhbootpreupdate: 2 INFOgencheckpt: 0 all: Done! finished. total time: 0.822s |
[ Voor 28% gewijzigd door LocalJoost op 26-08-2013 16:27 ]
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
De eerste release candidate kan ieder moment arriveren.
Dan duurt het niet lang meer tot Final release.
70% van de Tweaks is klaar!
Kijkend naar de mogelijkheden om bijna alles te customizen bij viper, lijkt het gewoon een takkewerk, en logisch dat het even duurt voor de rom klaar is.snah001 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:55:
We zitten met ViperX 4 op bèta versie 3.
De eerste release candidate kan ieder moment arriveren.
Dan duurt het niet lang meer tot Final release.
70% van de Tweaks is klaar!
Klinkt goed, ben erg benieuwd. Als je 1 keer gewend bent geraakt aan Viper wil je niet meer anders.
Goed punt, helemaal niet aan gedacht

Heb gisteren backup van CM teruggezet, ga straks nog een poging wagen
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Tot gister de OTA echt kwam, paar keer gestart maar niets...
Uiteindelijk zelfs zo dat hij niet verder dan het logo kwam.
Wat acties uitgevoerd, en kwam toen weer de telefoon in maar dan zonder Touch.
De PHIL img erop geplaatst, CM10.2 geinstalleerd en het werkt nu allemaal... denk dat ik het zo maar laat. Maar zou liever weer terug naar stock gaan

[ Voor 14% gewijzigd door RudolfR op 27-08-2013 10:37 . Reden: Is kennelijk niet waar ]
Nee hoor. Meerdere malen OTA geflasht. Je moet je bootloader alleen weer locken en dan vervolgens de OTA runnen, dan loopt die prima.RudolfR schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:28:
Een OTA flashen moet met stock recovery.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Pak dan ARHD, InsertCoin of MaximusHD. Die zijn zo Stock als custom roms maar komen. ARHD biedt zelfs een non-pre-rooted stock versie aan met enkel wat performance tweaks. 100% stock zijn ook beschikbaar via XDApstalman schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:12:
Ik zit ook een beetje fast, van het weekend een poging gedaan om de OTA met de hand te installeren en daarom via HTCDev unlocked en de touch recovery geinstalleerd. Uiteindelijk kwam de OTA installatie met een foutmelding maar kon gelukkig gewoon in de telefoon.
Tot gister de OTA echt kwam, paar keer gestart maar niets...
Uiteindelijk zelfs zo dat hij niet verder dan het logo kwam.
Wat acties uitgevoerd, en kwam toen weer de telefoon in maar dan zonder Touch.
De PHIL img erop geplaatst, CM10.2 geinstalleerd en het werkt nu allemaal... denk dat ik het zo maar laat. Maar zou liever weer terug naar stock gaan
Zelf draai ik nu op InsertCoin maar deze vindt ik toch wel iets te stock
[ Voor 15% gewijzigd door Joolee op 27-08-2013 10:48 ]
Uiteindelijk probeerde ik via de XDA thread [TUT] Disaster Recovery - How to recover from nearly everything de boel weer terug te zetten. Ik kom vrij ver, de RUU kan uiteindelijk gestart worden tot error 140 of 150 komt (een error over de bootloader, die nu 3.20.xxxx is).
Vrijdag na het werk en het weekend maar gebruiken om de stock rom weer te activeren.
CM10.2 werkt goed, Google spul er net nog bijgezet, dus kan eerst weer een paar dagen genieten van 4.2.2
[ Voor 10% gewijzigd door pstalman op 27-08-2013 10:54 ]
Ziet er goed uit, meeste tweaks konden geport worden enkele echter niet maar die volgen waarschijnlijk later met een Ota.
Na deze RC komt de Rom waarschijnlijk online. Wellicht al morgen.
Rich heeft dit in c.a. 1 week gedaan. Supersnel. ViperOne voor de One hadden hiervoor nog meer dan 4 weken nodig. Kudo's voor de dev.
Hulde !snah001 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:15:
We testen op dit moment de RC van ViperX 4.0.0. Sense 5.
Ziet er goed uit, meeste tweaks konden geport worden enkele echter niet maar die volgen waarschijnlijk later met een Ota.
Na deze RC komt de Rom waarschijnlijk online. Wellicht al morgen.
Rich heeft dit in c.a. 1 week gedaan. Supersnel. ViperOne voor de One hadden hiervoor nog meer dan 4 weken nodig. Kudo's voor de dev.
vervolgens heb ik via fastboot een recovery geinstalleerd welke ook gelukt is.
vervolgens heb ik naar mijn interne sd een rom gekopieerd, in recovery alle gacehs geswist en begin ik de rom installatie.
Aroma start vlekkeloos maar de rom installeerd dus niet, iemand enige tips
ik krijg de melding:
-checking model id
assert failed: getprob("ro.product.device") == "endeavor"
|| getprob ....
...
[ Voor 15% gewijzigd door killerbie op 27-08-2013 15:48 ]
Welke rom? heb je al een andere geprobeerd te installeren? Weet je zeker dat de unlock/root-procedure volledig is gelukt?killerbie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:
Ik heb vandaag geunlocked via de website, welke gelukt is.
vervolgens heb ik naar mijn interne sd een rom gekopieerd, in recovery alle gacehs geswist en begin ik de rom installatie.
ik krijg de melding:
-checking model id
|| getprob ....
...
[ Voor 54% gewijzigd door RoD op 27-08-2013 15:59 ]
Waar heb je de ROM vandaangehaald die je hebt geinstalleerd? Linkje?killerbie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:
ik krijg de melding:
-checking model id
|| getprob ....
...
Wat voor error kreeg je? Kernel modules wel geinstalleerd?pstalman schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:53:
ARHD heb ik volgens mij ook erop gezet maar die kwam ook al vrij snel met een error.
Uiteindelijk probeerde ik via de XDA thread [TUT] Disaster Recovery - How to recover from nearly everything de boel weer terug te zetten. Ik kom vrij ver, de RUU kan uiteindelijk gestart worden tot error 140 of 150 komt (een error over de bootloader, die nu 3.20.xxxx is).
Vrijdag na het werk en het weekend maar gebruiken om de stock rom weer te activeren.
CM10.2 werkt goed, Google spul er net nog bijgezet, dus kan eerst weer een paar dagen genieten van 4.2.2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2410320 dit de link, kernel geinstalleerd (in de originele rom niks van radio ea)Joolee schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:03:
[...]
Waar heb je de ROM vandaangehaald die je hebt geinstalleerd? Linkje?
[...]
Wat voor error kreeg je? Kernel modules wel geinstalleerd?
ik krijg dus in aroma bij het installeren meteen bij checking id : assert failed: getprob("ro.product.device" ==endeavor
(dezelfde melding ook voor ro.product.product, en ro.product.board
Ik heb verschillende boot.img bestanden geflashed gedurende de dag.
Vanuit RUU files, uit OTA updates volgens mij en gewoon die je kunt downloaden bij XDA.
Het boot.img flashen is tot nu toe altijd goed gegaan, het probleem ontstaat pas bij het draaien van de RUU.exe naderhand, waarbij de error 140 komt (error 140 bootloader version error).
Bij het zoeken naar een oplossing hiervoor kom ik niet verder, ik zou mogelijk een backup van iemand anders moeten hebben met hetzelfde CID. Maar de links die ik vind werken niet meer.
Aangezien ik nu een werkende CM10.2 heb, zou ik toch makkelijk terug naar stock rom kunnen lijkt mij.
ik heb net een andere recovery geinstalleerd, nu blijkt het wel te lukken.
maw een 'foute' recovery zorgt dat de installatie van een rom niet lukt.
het is wel maximushd welke ik nu installer, de andere lukt maar niet misschien een corrupte download?
Corrupte download of recovery misschien?killerbie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:15:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2410320 dit de link, kernel geinstalleerd (in de originele rom niks van radio ea)
ik krijg dus in aroma bij het installeren meteen bij checking id : assert failed: getprob("ro.product.device" ==endeavor
(dezelfde melding ook voor ro.product.product, en ro.product.board
heb blijkbaar ook nergens een pictogram voor sms berichte? hmm
EDIT: sorry people, mijn fout
[ Voor 31% gewijzigd door killerbie op 27-08-2013 17:01 ]
Heeft dit er ook mee te maken dat ze nu niet elke tweak weer los moeten uitzoeken, maar dat ze gewoon kunnen kopiëren van de HTC One?snah001 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:15:
Is de HTC ONE X niet de endeavoru ?killerbie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:
ik krijg de melding:
-checking model id
|| getprob ....
...
Heb jij toevallig niet de One x + ? (Volgens mij is dat de endeavor, maar ik kan het verkeerd hebben).
Eindelijk ook weer de One X met stock rom en inmiddels 4.2.2 erop met sense.
Ik heb hiervoor de instructies gevolgd van Mr Hofs op XDA.
Het belangrijkste was volgens mij zijn nandroid backup
[ Voor 89% gewijzigd door pstalman op 28-08-2013 19:57 ]
Ook handig dat je in de car app nu zelf je scherm alle kan kiezen.
Ben erg blij met deze update
Canon Digital Ixus V2
De laatste 4.2.2 sense 5 officiële update heeft mijn WIFI vernacheld. Ik heb dezelfde klachten als velen noemen op xda.
Ik kwam terecht op MaximusHD thread aldaar waar ik zag dat deze een fix voor WIFI heeft.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2410320
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2420896
Aangezien ik geen andere tweaks denk nodig te hebben (ik ben zeer tevreden met de officiële rom, afgezien van het WIFI probleem) vraag ik mij af of ik de WIFI fix op mijn huidige rom kan toepassen.
Aangezien het slechts vervangen van enkele bestanden is, zolang je maar root hebt.
Klopt mijn aanname?
Zo ja, welke stappen moet ik uitvoeren om dit te doen?
Ik denk:
- rooten
- WIFI fix downloaden
- Uit ZIP de bestanden halen en kopieren naar de juiste locatie op de telefoon
Maar ik vermoed dat het wellicht lastiger is dan ik denk...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik weet niet of je alleen de fix kan installeren, maar ik kan iig bevestigen dat de fix wel werkt.Xymox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:12:
Ik denk dat ik er ook aan moet geloven en een custom rom te gaan gebruiken.
De laatste 4.2.2 sense 5 officiële update heeft mijn WIFI vernacheld. Ik heb dezelfde klachten als velen noemen op xda.
Ik kwam terecht op MaximusHD thread aldaar waar ik zag dat deze een fix voor WIFI heeft.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2410320
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2420896
Aangezien ik geen andere tweaks denk nodig te hebben (ik ben zeer tevreden met de officiële rom, afgezien van het WIFI probleem) vraag ik mij af of ik de WIFI fix op mijn huidige rom kan toepassen.
Aangezien het slechts vervangen van enkele bestanden is, zolang je maar root hebt.
Klopt mijn aanname?
Zo ja, welke stappen moet ik uitvoeren om dit te doen?
Ik denk:
- rooten
- WIFI fix downloaden
- Uit ZIP de bestanden halen en kopieren naar de juiste locatie op de telefoon
Maar ik vermoed dat het wellicht lastiger is dan ik denk...
Ik had na de officiele update ook last van uitvallende wifi.
Toen maar weer terug gegaan naar Maximus 21.1 en nu werkt de wifi weer goed.
Ik vind een custom rom toch handiger dan stock, want nu heb ik tijdens de installatie ook gelijk allerlei onnodige apps kunnen verwijderen.
Canon Digital Ixus V2
⏩ PVOutput☀️
Ik heb gewoon HTC gebeld* en die komen hem morgen ophalenXymox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:12:
Ik denk dat ik er ook aan moet geloven en een custom rom te gaan gebruiken.
* Ik wist al langer dat ik last had van de bekende hardwarematige wifi bug maar i.c.m. Sense 5 werd het wel heel erg vervelend.
Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden in de vochtvangers

http://forum.xda-develope...p=45113179&postcount=1747
Ja, dat ben ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 29-08-2013 22:05 ]
Heb je de ROM al eens geprobeerd opnieuw te installeren? Misschien dat dit kan werken?[b]Zorean schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:05:[/Alleen nog de accuduur verbeteren en ik ben tevreden.
http://forum.xda-develope...p=45113179&postcount=1747
Ja, dat ben ik.
Verder heb ik zelf Greenify geinstalleerd waarmee ik Facebook, Chrome en Maps greenify. Deze zorgden bij mij namelijk voor nogal wat wakelocks.