Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
Een tijdje terug heb ik volgende vraag gesteld, echter nog geen antwoordt / oplossing gezien, dus hierbij nogmaals de vraag.

Iemand een idee hoe ik de naam van de gemaakte foto's kan aanpassen (IMAG00xx).

Na een verse installatie (MaximusHD 21.1.0) begint de telefoon weer van vooraf aan te tellen, graag zou ik ergen de nummering aanpassen zodat deze verder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ok, met een Samsung kan ik vrijwel alles, maar een HTC is dan weer helemaal anders...

Heb de One X van mijn vrouw een tijdje terug de bootloader unlocked, geroot en van CWM voorzien. Nu wil ik m naar Android Revolution HD zetten.

Rom gedownload, maar in de instructies op xda lees ik voor mij onbekende zaken, zoals een boot.img, meer bootloader ongein etc.

Wat moet ik met het toestel doen zodat ik simpelweg een ROM kan downloaden en flashen? Of kan ik eender welke ROM gewoon via CWM flashen?

Nandroid is netjes gemaakt (dat was primair de reden voor root en CWM ).

Graag advies.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Heel simpel gezegd: Iedere ROM heeft een eigen boot.img, (Mag ik dat een soort firmware/BIOS noemen, vast wel he? :P) en zijn vrijwel nooit universeel uitwisselbaar tussen verschillende ROM's.
Als je een nieuwe ROM flasht, of soms ook een update, moet je via je computer de nieuwe boot.img op de telefoon gooien.

Dit doe je met ADB/Fastboot. Voor Windows: Download linkje.

Kopieer die ADB files naar bijv C:\Fastboot\
Download de ROM die je wilt, open de zip, en extact boot.img hieruit.
Kopieer de boot.img nu naar C:\Fastboot\
Kopieer de zip naar de telefoon
Reboot je telefoon naar de bootloader, in fastboot mode, en verbind met de USB kabel.
Open op de computer het command prompt (cmd).
Ga nu naar C:\fastboot\ en type: [b]fastboot flash boot boot.img[/img]
Duurt maar een paar seconde, en is dan al klaar. Nu kan je je recovery (CWM/TWRP/Philz/etc) starten, en de zipfile flashen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verdomme, dan moet ik dus een pc opzoeken :(
Remind me never to buy an HTC phone again...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Weet niet of dat met nieuwe HTC's ook nog steeds zo is, dit is ook mijn eerste HTC waar het zo omslachtig moet. Liever ook anders gezien :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vond het unlocken en rooten al omslachtig... een S2 kan je rooten en flashen zonder m ooit aan een pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
We zitten inmiddels op RC2 van ViperX.
Release is niet ver weg meer:

https://www.dropbox.com/s...2013-08-30%2019.45.00.png

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 30-08-2013 20:01 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En RC3 ViperX is uit.
Hierna volgt zeker de Final release.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:51:
Weet niet of dat met nieuwe HTC's ook nog steeds zo is, dit is ook mijn eerste HTC waar het zo omslachtig moet. Liever ook anders gezien :P
De boot.img wordt bij de meeste andere telefoons automatisch meegeflashed. De One-X is helaas (nog steeds) geen S-Off hack voor ontwikkeld. De boot.img staat namelijk niet voor niets in de flashable zip van de rom. Als je telefoon S-Off is (een paar gelukkige mensen) dan flashed die wél gewoon automatisch mee.

@AllSeeyinEye: Vergeet niet "fastboot erase cache" vóór en ná het flashen van de boot.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Morgen, 1/9 in de ochtend komt ViperX 4.0.0. online!!
Alle testen zijn ok.
Er worden later dmv Ota's nog tweaks toegevoegd.
Rom is echt goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb je ook de maximus ROM op je toestel gehad? Ik vind die persoonlijk al erg lekker draaien :) Ik ga vast even een nandroid backup maken, ben toch wel benieuwd :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
snah001 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:30:
Morgen, 1/9 in de ochtend komt ViperX 4.0.0. online!!
Alle testen zijn ok.
Er worden later dmv Ota's nog tweaks toegevoegd.
Rom is echt goed!!
Super! En dat al toch vrij vlot.
Ben erg benieuwd!

Edit: Hij is nu al beschikbaar, 1 dag eerder dus...

[ Voor 8% gewijzigd door miggeltje op 31-08-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb net de OTA van Maximus 20 naar 21 gedownload, en er staat nu erg groot dat ik niet moet vergeten de boot.img te flashen. Is dat nodig, bij een OTA?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
Bij deze ota wel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Nakebod schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:46:
Heel simpel gezegd: Iedere ROM heeft een eigen boot.img, (Mag ik dat een soort firmware/BIOS noemen, vast wel he? :P)
Nee, kernel :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Volgens mij heb ik alleen een Nandroid gemaakt, de OTA gedownload en geflashed, geen andere boot.img geflashed. Bij mij werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nu heb ik ineens een rood ledje dat constant brandt in de linker bovenhoek. Boven het scherm, links van het midden tussen HTC en de linkerzijde van het toestel. Klein rood ledje. Ongeveer op de x as van de bovenkant van de "h" van "HTC". Is dat gewoon de NSA, of moet ik me zorgen maken?

Edit; niks aan het handje; gewoon de NSA die even wil weten of ik nog een beetje in de buurt ben. Iemand een idee waarom ze dat nu opeens non-stop willen weten?

[ Voor 29% gewijzigd door Obiter dictum op 31-08-2013 23:58 ]

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Obiter dictum schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:53:
Nu heb ik ineens een rood ledje dat constant brandt in de linker bovenhoek. Boven het scherm, links van het midden tussen HTC en de linkerzijde van het toestel. Klein rood ledje. Ongeveer op de x as van de bovenkant van de "h" van "HTC". Is dat gewoon de NSA, of moet ik me zorgen maken?

Edit; niks aan het handje; gewoon de NSA die even wil weten of ik nog een beetje in de buurt ben. Iemand een idee waarom ze dat nu opeens non-stop willen weten?
Al even het toestel herstart? Kan zijn dat er wat is blijven hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Zorean schreef op zondag 01 september 2013 @ 08:02:
Al even het toestel herstart? Kan zijn dat er wat is blijven hangen. :)
Vanzelfsprekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
mhulsegge schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:59:
[...]

Super! En dat al toch vrij vlot.
Ben erg benieuwd!

Edit: Hij is nu al beschikbaar, 1 dag eerder dus...
oeps, vergeten dat augustus 31 dagen had. Ha ha ah, LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Zo, na heel wat billengeknijp heb ik nu MaximusHD ROM draaien.

Wat een gedoe zeg, ondanks alle how-to's en de topicstart info.
Ik liep tegen een aantal problemen aan die ik uiteindelijk opgelost kreeg.

Ik wilde een custom ROM vanwege de WIFI problemen na de laatste Sense 5 update.
Aangezien er een fix blijkt te zijn en via OTA met MaximusHD wordt aangeboden ben ik voor deze ROM gegaan.

Eerste probleem was met het verkrijgen van de speciale code die je moet laten registreren op HTC dev.
Via de knop van de one-in-all tool uit de topic start bleef ik de melding krijgen dat ik niet ingelogd was op HTC dev. Dus ik kreeg het niet voor elkaar om die bin file te downloaden die nodig is om te unlocken.
Ik heb dit nu manueel gedaan met FireFox, die wel ingelogd bleef. De bin file uiteindelijk kunnen bemachtigen.

Toen het flashen van recovery. Ik bleef server out of date error krijgen. Bleek dat bij reboot HTC sync manager de server abd opstart en welicht nieuwer/ouder is dan die de tool gebruikt.
IK heb HTC Sync manager gedeinstalleerd zodat deze niet opstart. Daarna kon de tool wel verbinding maken met de telefoon.

De recovery images in de tool werken ook niet bij mij zoals de topicstarter aangaf en ben ook voor de phils gegaan. Echter moest ik alles op de D: root zetten anders kon de recovery image niet gevonden worden. Maar via de tool werkte het gewoon niet.
Ik heb dus via cmd handmatig de recovery geïnstalleerd.

Uiteindelijk via de recovery de zip van MaximusHD geinstalleerd maar bleef na reboot hangen.
Normaals geinstalleerd en toen werkte het wel.
Ik kreeg meteen de WIFI fix OTA aangeboden maar installeerde niet. Dus met recovery handmatig de zip geinstalleerd die in downloads folder stond. Nu werkt het allemaal.

IK zal aankomende week WIFI testen op de plek waar ik problemen had en waar het eerder wel altijd werkte om te zien of de fix het probleem opgelost heeft.

Nu maar eens kijken naar de mod addons of er nog leuke tweaks zijn.

Zijn er mods die het proberen waard zijn?

Wat zijn de ervaringen van anderen hier met Maximus?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:12:

*Verhaal*

Zijn er mods die het proberen waard zijn?
Misschien dat je de Little Stock Mod iets vind (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=44837503)

Onder andere een Advanced Power Menu (Reboot to bootloader etc) en nog wat kleine tweaks (bv. Percentage in je batterij in plaats van erlangs) en aanpassingen, waaronder het terugkeren (indien geselecteerd) van de Task Manager.

Deze mod werkt overigens ook op ARHD 31.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:37
Ik merk zelf dat WhatsApp nogal eens vergeet na het luisteren van een voice-bericht de proximity sensor uit te zetten. Misschien dat dit bij jou ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Heb je toevallig NILS geinstalleerd?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb nu Cyanogenmod 10.2 erop staan, maar irriteer me aan een onhebbelijkheidje van de camera: na het maken een foto krijg ik niet de genomen foto te zien, maar gaat de camera meteen verder met schieten. Dat is erg onhandig als je een foto wil maken voor whatsapp / facebook / marktplaats / ....

Het gebeurt met zowel de stock camera app, als met Focal.

Iemand tips?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Er zit een behoorlijke update aan te komen van ViperX 4.0.0:

• Added Venom Tweaks back to settings menu
• Fixed setting battery level in Powersaver
• Fixed FC once notification window down
• Fixed Custom app notifs FC if screen on mod enabled
• Fixed stock autobrightness levels in tweaks
• Fixed home buttons entry in settings
• Fixed recent AOSP Landscape view FC
• Sound Enhancer now working
• Added Extra Android 4.1 transition anims
• Added CRT Fade animation
• Added quiet hours tweaks
• Bottom Panel transparency tweaks
• Sense folder visual tweaks
• Fixed CPU settings not applying on boot
• Hide date/time in Lockscreen
• Lockscreen quick unlock tweak
• Allow any widget on Lockscreen
• AOSP Unlock key support
• CPU PnPMgr support
• Lockscreen maximized by default tweak
• Added Superuser , Soundenhancer to settings
• Venom Phone info banner
• Rom Info and Appinstaller added to HTC Setup

Nog even geduld want er moet nog verder getest worden, dus de lijst is voorlopig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb hem toen hij uitkwam gelijk geflashed en hij bevalt bij mij prima, geen FC's oid. Ben wel dol op instellingen en die zijn er voldoende in de huidige Viper :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:35
snah001 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:10:

• Bottom Panel transparency tweaks
• CPU PnPMgr support

Nog even geduld want er moet nog verder getest worden, dus de lijst is voorlopig :-)
Zijn er ook bugfixes geweest? Ik vind de bug qua notifications best irritant, ze verdwijnen uit de statusbar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Viper 4.0.0 FAQ
Q: Will there be CRT On/OFF support in the next release?

A: NOT possible, because HTC changes some required code in their libs, that makes it impossible.
snah001 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:10:

[..]
[..]
InsertCoin 19.0-4 Features
[..]
optional CRT OFF animation
[..]
}:O

Niet dat ik iets te klagen heb overigens maar ik mis die animatie al sinds ik van m'n Motorola Milestone afgestapt ben dus ik was erg verrast toen ik hem in Insertcoin ineens tegen kwam :*) Het ziet er zo fancy uit. Nu nog de CTR on animatie B)

Zodra ik m'n telefoon weer terug heb wordt het waarschijnlijk Viper 4.0.1 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 04-09-2013 21:39 ]

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb sinds gisteren de probam 4.3
draaien, een hele leuke rom met heel veel instel mogelijkheden! De rom is obv. cyangen 10.2
Batterij is ala CM, dus niet zo goed als de sense roms.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12904785/got/screen_4.png
.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12904785/got/screen_3.png
Mijn favoriete instelling; de hybrid properties, per app aangeven hoeveel DPI je wilt hebben.
Standaard 320 DPI
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12904785/got/screen_5.png
Aangepast 260 DPI, Lekker veel op het scherm :) <- Dit is niet het beste voorbeeld.
In WA zie je het veel beter.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12904785/got/screen_6.png

[ Voor 4% gewijzigd door Alieunited op 05-09-2013 10:54 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar als het je om de per app DPI te doen is, dan kan je ook de module App Settings gebruiken in Xposed. En dat werkt ook op Sense ROMs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ViperX heeft wel erg veel bugs, ik heb er een aantal aangekaart en stap nu weer even over naar een stabielere rom totdat de bugfixes zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb tot nu toe geen problemen met ViperX, wat had jij dan voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik krijg geen notificaties, als ik een WhatsApp krijg zie ik hem binnenkomen en dan blijft het icoon linksbovenin niet staan. Hetzelfde geldt voor e-mail etc. Verder kon ik mijn Facebook niet updaten vanwege onvoldoende opslagcapaciteit, wat niet het geval was. Verwijderen en opnieuw installeren was niet mogelijk.

Veel van de tweaks werken nog niet goed, zorgen voor een FC, bijvoorbeeld helderheid slider etc.

Zit nu op de Lextermina Abstergo, leuk om eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
Werkt de all in one toolkit ook voor de htc one x+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
mikerijnders schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:05:
Werkt de all in one toolkit ook voor de htc one x+?
Misschien kun je dit beter vragen in het One X+ Rooten & Custom ROM's topic ;)

• snah001
We zitten met ViperX op RC2, m.a.w. hij zit eraan te komen (de grote update):

• Added Venom PIE
• Allow default LCD Density revert
• Changed tweaks select button styles
• Added autobrightness algorithm
• Venom headset support
• Camera AWB and ISO buttons
• Allow video effects on front camera
• Allow ISO selecting for front camera
• Camera force video bitrate
• Camera force audio bitrate
• Force Jpeg compression level
• Handle volume buttons(None/Zoom/Capture)
• Change camera file name format
• Transparency of camera capture keys background
• Fixed echanged policy tweak
• Added 5x6 Appdrawer
• Added Venom Beats Notify
• Disable native Beats notification tweak
• Bottom Navbar transparency tweaks
• Added action for powersaver brightness
• Prism unlock animation tweak
• Allow coloured weather icons
• CPU PnPMgr support
• Updated Spanish translations guillerag
• Updated Russian translations D-SHEL

• Joolee
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:42:

Hier zit ik op te wachten :9 Wat ik wel mis is een fix voor het niet tonen van quicklaunch icons in het lockscreen... Of ben ik de enige met dat probleem?
Hoe kom ik aan een bottom navbar? Ik vondt de Phablet UI erg prettig toen ik nog met een Paranoid based rom werkte...

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Vraagje: een rooted rom met Sense geeft dus begrijp ik meeste accu op het moment. Maar geeft het nou weer evenveel accu als een niet rooted hox?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Joolee
  • Niet online
Mu.siQ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:19:
Vraagje: een rooted rom met Sense geeft dus begrijp ik meeste accu op het moment. Maar geeft het nou weer evenveel accu als een niet rooted hox?
Waarschijnlijk juist meer omdat je enkele optimalisaties kunt uitvoeren (en je kunt een hoop standaardapplicaties verwijderen)

• miggeltje
snah001 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:42:

• Added Venom PIE
• Allow default LCD Density revert
• Changed tweaks select button styles
• Added autobrightness algorithm
• Venom headset support
• Camera AWB and ISO buttons
• Allow video effects on front camera
• Allow ISO selecting for front camera
• Camera force video bitrate
• Camera force audio bitrate
• Force Jpeg compression level
• Handle volume buttons(None/Zoom/Capture)
• Change camera file name format
• Transparency of camera capture keys background
• Fixed echanged policy tweak
• Added 5x6 Appdrawer
• Added Venom Beats Notify
• Disable native Beats notification tweak
• Added action for powersaver brightness
• Prism unlock animation tweak
• Allow coloured weather icons
• CPU PnPMgr support
• Updated Spanish translations guillerag
• Updated Russian translations D-SHEL
Top! Mooie lijst met changes :)
Denk je dat er wellicht in een toekomstige rom de optie screen will never sleep while charging terug kan komen?
Als mensen upgraden (stock) van sense 4 naar 5,hebben ze die optie, totdat ze een reset doen.
Ergens zou dit dan terug te vinden moeten kunnen zijn denk ik dan :)

• 4WardNL
Joolee schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:13:
[...]

Hoe kom ik aan een bottom navbar? Ik vondt de Phablet UI erg prettig toen ik nog met een Paranoid based rom werkte...
Ik denk persoonlijk dat ze hiermee gewoon je dock bedoelen (al gebruik ik zelf momenteel ViperX niet en weet ik dit niet zeker.)

• snah001
Dat is de bar beneden op het scherm met de snelkoppelingen naar camera, mail etc
Overal waar fixed bij staat zijn Bugfixes voor de newbies LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij om de een of andere reden niet om een custom rom te flashen. Heb de toolkit uit dit topic/XDA gebruikt om te unlocken en root te krijgen, vervolgens Phils touch recovery geflashed.
Nu probeer ik deze rom te flashen, maar dat lukt niet. Wat heb ik gedaan:
- rom gedowndload op pc en verplaatst naar de HOX
- via recovery de Rom zip geflashed, je komt dan vanzelf in aroma installer (het lijkt overigens wel alsof deze in de installatie niet afmaakt en in een reboot gaat...)
- ik heb de rom zip ook uitgepakt op mijn pc, daarin zit de boot.img. Moet ik deze nog apart flashen naar de HOX via fastboot? En doe ik voor of na de vorige stap?

Ik word er een beetje gek van dat het niet lukt, op mijn Desire HD en Galaxy S3 tig roms geflashed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:07

Shadowtje

Shadow

Je moet eerst boot.img flashen met: fastboot flash boot boot.img, daarna rom installeren

dit is geen link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb het nu met een andere ROM geprobeerd (ViperX 4.012). De zip uitgepakt op de pc en boot.img geflashed. Daarna op mijn tel. de ROM zip in recovery geflashed. Ook nu weer tijdens de aroma installatie lijkt de telefoon te vroeg te herstarten (heb niet helemaal kunnen zien tot hoever de aroma installer is gekomen). Ik zit nu al een paar minuten naar het witte scherm met de groene HTC tekst aan te kijken. Lijkt mij niet goed toch?

Edit: heb het nog een keer geprobeerd en na 6 seconden dat de aroma installer bezig is start de telefoon spontaan opnieuw op. Iemand enig idee waarom?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:07

Shadowtje

Shadow

Ik heb net ook 4.0.1 geflashed.
Heb je dit ook bij het flashen van boot.img gehad?
code:
1
2
3
sending 'boot' (4862 KB)... OKAY
writing 'boot'... INFOFormat partition LNX done
OKAY

Als de installer klaar is vraagt ie of je wil herstarten. Als die het automatisch doet gaat er ergens iets fout.

edit: Er was bij een rom problemen met Phils touch recovery, weet niet meer welke en of het opgelost was.
probeer anders eens een andere recovery te flashen

[ Voor 21% gewijzigd door Shadowtje op 16-09-2013 23:31 ]

dit is geen link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het flashen heb ik ook die melding. Zal morgen eens proberen een andere recovery te flashen. Ben idd gewend dat de aroma installer netjes vraagt of je wil rebooten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:58:
Bij het flashen heb ik ook die melding. Zal morgen eens proberen een andere recovery te flashen. Ben idd gewend dat de aroma installer netjes vraagt of je wil rebooten ;-)
Even een vraagje, maar welke hboot heb je momenteel ?
Als deze te laag is kan dit jou probleem ook veroorzaken...
Deze recovery wordt in de thread van ViperX op XDA telkens geadviseerd (is ook phils volgens mij, mischien andere versie dan die jij hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:40:
Ok, heb het nu met een andere ROM geprobeerd (ViperX 4.012). De zip uitgepakt op de pc en boot.img geflashed. Daarna op mijn tel. de ROM zip in recovery geflashed. Ook nu weer tijdens de aroma installatie lijkt de telefoon te vroeg te herstarten (heb niet helemaal kunnen zien tot hoever de aroma installer is gekomen). Ik zit nu al een paar minuten naar het witte scherm met de groene HTC tekst aan te kijken. Lijkt mij niet goed toch?

Edit: heb het nog een keer geprobeerd en na 6 seconden dat de aroma installer bezig is start de telefoon spontaan opnieuw op. Iemand enig idee waarom?
Hoe doe je het met wipen? Wipe je in de recovery én kies je tijdens Aroma voor een full wipe? Niet doen!
Wipe in de recovery alles, en in Aroma zeg je "do not wipe". Dat is namelijk een bug in de recovery, als je dubbelop wiped crashed de installatie ergens halverwege of eerder/later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zorean: ik kies idd voor dubbel wipen. Dus dat zou het wel eens kunnen zijn. Ga het vanmiddag nog eens proberen!
@mhulsegge:hboot versie is hoog genoeg, als de tip van Zorean niet werkt ga een andere recovery proberen.
Bedankt voor het meedenken allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Momenteel loop ik tegen een probleem aan, en dat is dat de GPS wel snel een fix krijgt maar het signaal maar luttele seconden vast houdt en vervolgens is de volledige GPS connectie weg.

In stock rom nooit problemen, in Viper meen ik ook niet maar met Maximus HD 21.1 wel

Nav mijn vraag op XDA kreeg ik volgende tips mee: http://forum.xda-develope...ad.php?t=2410320&page=188

Beide geprobeerd, ik krijg snel een fix maar daarna houdt het wel op.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 17-09-2013 14:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het "dubbel wipen" bleek het probleem te zijn. Net ViperX geflashed.
Me is happy _/-\o_

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik ben weer terug naar 100% stock gegaan. De reden hierachter was dat alle custom ROM's instabiel waren, extreme accudrain hadden, een belabberde WiFi hadden (wel signaal, geen data) en nog wat dingetjes.
Toen ik op MaximusHD 21.1.0 ineens geen WiFi meer had (in zijn geheel niet meer, hij vond zelfs geen netwerken als je er pal naast stond) heb ik een stock ROM terug geflashed. Stock boot en stock recovery erbij, relocked en ingesteld. En guess what? De accu gaat ineens extreem bizar lang mee (8 uur op accu, 4 uur schermgebruik, 19% verbruikt), WiFi is nog nooit zo goed en sterk geweest qua ontvangst en hij is net zo vlot als een custom ROM. Ik weet het mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Meer mensen die MaximusHD 21.1.0 hebben en een enorme accu drain constateren?
Mijne wil 's nachts gerust 40% accu verliezen zonder dat ik wat doe.

3G, WiFi etc staat aan, GPS BT uit. McDonalds app en FB app bijvoorbeeld eraf gehad, mocht niet baten.

PVOutput☀️

• Joolee
  • Niet online

• Quad
Die had ik er al op staan, was vergeten dat je ook apps kon checken ipv alleen schermtijd. :+
Morgen even onthouden.

PVOutput☀️

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik raad je ook aan om de market app te updaten, ik kan me herinneren dat een vrije recente (officiele) google market app redelijk zorgde voor wat batterydrains op in ieder geval de htc one x.

"Update: 4.1.10 fixes the severe battery-draining location bug introduced in Google Play Services recently, which was especially painful for HTC users. Ron looked into it and found that it downloads a Network Location Provider patch for Google Play Services, though I'm puzzled why Google didn't just update Play Services itself."

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 28-09-2013 15:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
We zitten alweer op de volgende RC van ViperX 4.0.3.
Changelog:

• Fixed GPS, Volume and alarm icon theming
• Added brightness slider / levels for flashlight eqs
• Integrated rosie icon themes for quicklauncher
• Fixed Date colour settings on boot
• Fixed Camera FC on hook keys
• Fixed Camera datetime filename
• Fixed statusbar weather text colours
• Fixed folder icon transparency tweak
• Added fade on notification pulldown tweak
• Allow AOSP quicksetting rearrange
• IME skining support
• Fixed disable low power notification
• Added extra AOSP quicksettings
• Allow low power audio in soundenhancer
• Blinkfeed custom backgrounds tweak
• Fixed appdrawer transparency if from blinkfeed
• Statusbar pulldown gestures
• Custom notification colours
• Eqs icons now in hide n reorder
• Added 4x5 workspace tweak
• Download provider setup default downloads directory
Setup maximum parallel downloads
• Blinkfeed sync and feed ratio intervals
• Set maximum Blinkfeed pages
• Longpress button lockscreen actions
• Russian top-layer IME fix - Thx blind777
• Colour clockwidget weather icons toggle
• Fixed hiding data / signal cluster
• Added updated Venom Package Installer
• Updated Italian translations - Guich
• Updated Spanish - Guillerag
• Updated Russian - D-SHEL
• Updated German - Fichi

Zal niet lang meer duren voordat deze online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ziet er goed uit, enig idee wanneer de final te verwachten is?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Quad schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:42:
Ziet er goed uit, enig idee wanneer de final te verwachten is?
Er komen nog enkele features bij die we nu aan het testen zijn.
Maar zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Er is nu schijnbaar een nieuwe hboot uit en een nieuwe base. De secXces rom draait daar op, iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-08 23:04
Hallo allemaal!

Zaterdag gaat mijne terug voor reperatie, hoop ik, maar ik zit nu nog op een miui rom en ik wil terug naar stock. Ik heb hboot 1.39.0000 en mijn radio is 5.1204.162.29, en mijn CID is HTC_E11. Kan ik de volgende RUU gebruiken om hem terug te zetten:

RUU_ENDEAVOR_U_JB_45_S_HTC_Europe_3.14.401.31_R_Radio_5.1204.162.29_release_302015_signed.exe

Ik weet niet zekler waar het volgende voor staat: 3.14.401.31 ?? Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen omdat te verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Ah ik zie het al, het is versie 3.14.401. nog iets en ik zit al op 3.18 ... ik hoop dat dit geen probleem vormt..

EDIT: Het was dus wel een probleem, nu kijken of het met een OTA RUU lukt

[ Voor 26% gewijzigd door Tostikoning op 03-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je kan pas een RUU terug zetten als je de bootloader relocked hebt. Ter info. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Ja, dat heb ik gedaan maar dat lukt ook niet... Iemand enig idee hoe ik nu weer terug naar stock kan gaan? Ik heb helaas geen nandroid backup meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Krijg je een error in beeld?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Ja, version mismatch... probeer nu even met andermans nandroid backup. ( volgens deze tut: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714 )

Wat ik lastig vind is dat er zoveel verschillende versies van alles zijn waarbij elke mismatch het al kan doen verprutsen...

EDIT: Ik kan nu nog MIUI in... Ik kan er ook voor kiezen om het zo te laten en dan hopen dat het een hardware fout is. (mijn audio doet het niet goed, Als ik aan mijn audio jack wriemel gaat het linker oortje aan het uit met een hoop gekraak. Al met meerdere oortjes getest). :/

[ Voor 34% gewijzigd door Tostikoning op 03-10-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon de afgelopen maand twee keer bij Dynafix gehad. Er waren al wat geheugenproblemen (alle applicaties die vastlopen en cache welke niet gemount kan worden vanuit recovery) maar die waren nog niet heel dringend. Telefoon opgestuurd voor het bekende Wifi probleem. Weekje later zonder commentaar weer teruggehad. Een weekje geprobeerd te werken maar hij ging steeds vaker vastlopen en wilde ook niet meer goed booten. Uiteindelijk batterij volledig leeggelopen (dan wil hij ook niet meer opladen) doordat hij probeerde te starten in m'n broekzak. Weer opgestuurd dus. 2 weken later, gratis boardswap :o

Nieuwe unlock key aangevraagd en hij snort nu weer vrolijk op ViperX :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Heb jij de originele ROM teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Heb jij wel CiD_E11? Niet een brandend / t-mobile HOX?

http://www.androidruu.com/?developer=Endeavor

De een na onderste zou gewoon moeten kunnen werken namelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Ik heb die daaronder gebruikt, Ik heb nu dmv een nandroid backup van mijn vorige link een stock versie weten terug te zetten. Althans dat idee heb ik want het ziet er allemaal totaal anders uit dan de stock die ik gewend ben van een half jaar geleden (sense 4.0).

Het volgende staat bij mijn software-informatie:
Android-versie: 4.2.2
HTC Sense-versie: 5.0
softwarenummer: 4.18.401.2
HTC SDK API-niveau: 5.41

Dit ziet er allemaal redelijk stock uit.

Nu nog de stock recovery ergens opsnorren en de telefoon weer locken

[ Voor 8% gewijzigd door Tostikoning op 03-10-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
welke roms hebben de sweep to wake tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Moet je een kernel voor flashen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Nou hij is weer gerelocked, stock recovery en een stock ROM erop... Nu hopen dat ze het op een hardware fout houden en dat hij gerepareerd wordt. De garantie over de hardware vervalt zover ik begreep niet als de telefoon geroot was en er geen duidelijk verband is tussen het rootten en het hardware defect. Zo niet, laat ik hem weer thuis afleveren. Ik zal laten horen hoe het allemaal verloopt, mss heeft iemand anders er dan ook wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Laatst mijn telefoon opgestuurd om de Wi-Fi bug te laten fixen, is netjes gebeurd. Nu toch wel toe aan een root (mede door slechte batterystats). Het nadeel is dat ik net weer alle apps erop heb staan/geconfigureerd.
Als ik het goed begrijp wordt dus je geheugen (intern, niet 'extern') volledig gewiped, dus alle apps etc kwijt?
Iemand een idee hoe dit te fixen zonder apps als Titanium backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je bent voor rooten alles kwijt ja, behalve data.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XPowerStef schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:41:
Laatst mijn telefoon opgestuurd om de Wi-Fi bug te laten fixen, is netjes gebeurd. Nu toch wel toe aan een root (mede door slechte batterystats). Het nadeel is dat ik net weer alle apps erop heb staan/geconfigureerd.
Als ik het goed begrijp wordt dus je geheugen (intern, niet 'extern') volledig gewiped, dus alle apps etc kwijt?
Iemand een idee hoe dit te fixen zonder apps als Titanium backup?
Graag eerst zelf even zoeken. Over de basics van rooten is voldoende informatie te vinden. Volg de guides en Google, en als je er dan nog niet uit komt kun je hier je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Update via OTA ViperX 4.0.3. Is uit.
Als bij niet automatisch de update weergeeft even in settings zelf naar updates zoeken.
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik zie een nieuwe softwareversie op XDA, ben benieuwd of en wat wij krijgen binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zit even op telefoon, wat bedoel je precies?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:32:
Zit even op telefoon, wat bedoel je precies?
Er is een nieuwe softwareversie uit in Azië, maar hij is al als custom ROM voor alle CID's te gebruiken.
Oftewel het lijkt erop dat, ondanks dat hij niet voor ons is, er wel voor geschikt is. Dus ik verwacht ook voor ons een nieuwe versie binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ah oké! Al bekend welke wijzigingen er zijn gedaan?

[ Voor 108% gewijzigd door Quad op 06-10-2013 00:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zorean schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:28:
Ik ben weer terug naar 100% stock gegaan. De reden hierachter was dat alle custom ROM's instabiel waren, extreme accudrain hadden, een belabberde WiFi hadden (wel signaal, geen data) en nog wat dingetjes.
Toen ik op MaximusHD 21.1.0 ineens geen WiFi meer had (in zijn geheel niet meer, hij vond zelfs geen netwerken als je er pal naast stond) heb ik een stock ROM terug geflashed. Stock boot en stock recovery erbij, relocked en ingesteld. En guess what? De accu gaat ineens extreem bizar lang mee (8 uur op accu, 4 uur schermgebruik, 19% verbruikt), WiFi is nog nooit zo goed en sterk geweest qua ontvangst en hij is net zo vlot als een custom ROM. Ik weet het mooi gemaakt.
Dit vind ik een reuze interessant verhaal. Die batterij bij mij is echt ellendig, ook op ViperX 4.0.3. met AlexV.

Ik heb een GameBoy Emulator geinstalleerd zodat ik Pokemon kan spelen in het vliegtuig ( :+ ) en die batterij is echt een drama. Misschien ga ik ook terug naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
KaiseRRuby schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:27:
[...]

Dit vind ik een reuze interessant verhaal. Die batterij bij mij is echt ellendig, ook op ViperX 4.0.3. met AlexV.

Ik heb een GameBoy Emulator geinstalleerd zodat ik Pokemon kan spelen in het vliegtuig ( :+ ) en die batterij is echt een drama. Misschien ga ik ook terug naar stock.
Mijn ervaring nu is wel zo dat in het begin de accu duur vaak of slecht is of juist goed en dat het vanzelf minder wordt of beter.
Bij mij was het met de Maximus ROM ook extreem goed maar toch wordt het op gegeven moment veel minder. Het is bizar dat het in begin dus wel goede scores te halen zijn maar later niet meer. Of andersom, dat in het begin de accu ruk is en dat het bijtrekt naar een prima niveau.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik zit nog steeds op stock, en de accu gaat nu rustig een half weekje mee met gemiddeld gebruik. Ook het signaal is zeer stabiel, ben tevens plotsklaps verlost van die WiFi-bug dat je wel signaal maar geen data hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
We are testing the update of ViperX 4.0.5. atm.
Will take some more test builds for release but just want to let you all know we are not chilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
-

[ Voor 99% gewijzigd door 4WardNL op 15-10-2013 18:52 . Reden: Vergeet dit (: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Als de kernel source van HTC wordt vrijgegeven, is er dan kans dat we kernels krijgen waardoor we een betere batterijduur krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
reviews: HTC One met Sense 5.5: een beetje beter

Helaas voor de Maximus ROM geen update naar Sense 5.5..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
ik heb een scherm probleempje (scherm reageert gedeeltelijk niet meer) heeft er iemand een link waar ik de stock rom kan halen

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sense 5 stock?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546970

[ Voor 68% gewijzigd door KaiseRRuby op 25-10-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik wil, na mijn uitstapje naar Cyanogenmod nightlies, ook weer terug naar Stock. Heb de bestanden hierboven gevonden, maar ik twijfel nog over de volgorde. Wat zou de juiste volgorde zijn?

1) Boot - ROM - Recovery?
2) recovery - boot - ROM?
3) boot - recovery - ROM?
4) ?

Ik heb dus al een cwm recovery draaien, maar wil graag zo ver als mogelijk terug naar stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ietsje verder lezen dan je neusje lang is :)
Googlen naar "flash htc one x back to stock" brengt je al snel hier.

Je kunt option 2 uitvoeren met de rom uit de vorige link gepost door KaiseRRuby.

[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 25-10-2013 16:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Is er iemand hier die toevallig al ParanoidAndroid 3.65 of 3.99 heeft geprobeerd en die zou kunnen zeggen hoe de battery life is in vergelijking met Sense 5?

Ben momenteel erg tevreden met Sense 5 maar blijf toch meer houden van een AOSP rom. Echter loop ik bij deze ROMs vaak ertegenaan dat de batterij veel te snel leeg gaat en dat is dus ook de reden dat ik eigenlijk nog geen zin heb om een AOSP rom te flashen en vervolgens weer terug te moeten gaan naar ViperX.

Mocht niemand hier iets over te zeggen hebben, dan zal ik toch wanneer ik tijd heb zelf de ROM eens proberen, maar als één van jullie hier iets over te zeggen heeft zou dat erg fijn zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
FREAKJAM schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:59:
Ietsje verder lezen dan je neusje lang is :)
Googlen naar "flash htc one x back to stock" brengt je al snel hier.

Je kunt option 2 uitvoeren met de rom uit de vorige link gepost door KaiseRRuby.
Buiten je nutteloze opmerking is de rest van je antwoord ook niet veel hulp: de tweede optie werkt via de RUU terwijl de link van KaiseRRuby losse zips etc levert. Zeg dan niets :X

Via KaiseRRuby krijg je de (door mij) genoemde 3 losse items, ik denk dat ik in de 1e optie in jouw link genoeg info heb om te gaan voor: Boot - ROM - Recovery.

[edit]Werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ach, een beetje Google had je heus wel geholpen hoor. Je wordt nota bene "begeleid" in de eerste post van dit topic.

Fijn dat je toch iets had aan mijn post :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
4WardNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:45:
Is er iemand hier die toevallig al ParanoidAndroid 3.65 of 3.99 heeft geprobeerd en die zou kunnen zeggen hoe de battery life is in vergelijking met Sense 5?

Ben momenteel erg tevreden met Sense 5 maar blijf toch meer houden van een AOSP rom. Echter loop ik bij deze ROMs vaak ertegenaan dat de batterij veel te snel leeg gaat en dat is dus ook de reden dat ik eigenlijk nog geen zin heb om een AOSP rom te flashen en vervolgens weer terug te moeten gaan naar ViperX.

Mocht niemand hier iets over te zeggen hebben, dan zal ik toch wanneer ik tijd heb zelf de ROM eens proberen, maar als één van jullie hier iets over te zeggen heeft zou dat erg fijn zijn :P
Ik draai nu zelf de nieuwe ROM van Lord Clockan, dus de AICP. Is niet onaardig, maar ik ga nu toch eens PA proberen. Vind het gaaf om die eens te testen, ziet er ook mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik draai momenteel viperx 4.0.5 maar wat mij opvalt is dat mijn batterij sneller leeg is, weet iemand waardoor dit komt en of je dit kan oplossen zonder aan de cpu te klooten. en weet er iemand of batterij langer meegaat op android revolution hd 31.3 vergeleken met viperx 4.0.5

[ Voor 5% gewijzigd door suljo op 28-10-2013 18:16 ]

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
suljo schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:15:
Ik draai momenteel viperx 4.0.5 maar wat mij opvalt is dat mijn batterij sneller leeg is, weet iemand waardoor dit komt en of je dit kan oplossen zonder aan de cpu te klooten. en weet er iemand of batterij langer meegaat op android revolution hd 31.3 vergeleken met viperx 4.0.5
Download eens BetterBatteryStats en Wakelock Detector. Hiermee zul je zelf toch wel aardig kunnen zien wat precies de reden is dat je battery zo snel leeg gaat.

Wat betreft hoe de battery-life op ARHD 31.3 is in vergelijking met ViperX 4.0.5: Hiermee kan ik je helaas niet helpen. Bij mij gaat m'n batterij op ViperX erg lang mee! (Verschilt trouwens ook per dag. Vandaag ging hij toch wel redelijk snel leeg :/)
KaiseRRuby schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:11:
[...]

Ik draai nu zelf de nieuwe ROM van Lord Clockan, dus de AICP. Is niet onaardig, maar ik ga nu toch eens PA proberen. Vind het gaaf om die eens te testen, ziet er ook mooi uit.
Ik zag op XDA dat je inmiddels ParanoidAndroid hebt draaien? Zou je je ervaringen hiermee kunnen delen zodra je de ROM wat langer geprobeerd hebt? :)
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste