when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions
Mijne ook. Is heel klote, komt er op neer dat je niet alle roms kan gebruiken. In ieder geval geen RUU's en terug naar stock is een takkewerk. Ik weet niet of het ook zo werkt met custom ROM's.EXpaND schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:11:
sorry, kan geen 2 dingen teglijk, toch bedankt!![]()
mijn cid is VODAP102
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
hmm ik ga kijken of ik ARHD weer terug kan plaatsen, dan kijk ik nog even verder naar CM
when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions
Voor je SD kaart:
Voer dat eens uit.adb shell
cd /sdcard/0/
mv * ../
mv .* ../
cd ..
rmdir 0
Voor Android 4.2.2 kan ik je IceKoldJelly aanraden of AOSP build.
[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 30-03-2013 17:15 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
mijn nachtdienst gaat zo beginnen en een werkende telefoon is wel prettig
Maar IcecoldYelly is niet zo moeilijk, full wipe vanuit CWM, ROM flashen, dalvik cache clearen -> fastboot menu gaan, boot.img flashen en fastboot erase cache uitvoeren.
⏩ PVOutput☀️
iig ik heb nu ARHD weer up-and-running, zal morgen kijken naar dar iceColdYelly
⏩ PVOutput☀️
en tot drama nog aan toe is de accu bijna leeg! nou dan pakken we de onoverwonnen nokia er maar bij he?
hee jongens alvast bedankt en een fijne avond!
en hoe moet ik hem uitvoeren? heb me laptopje mee genomen aangezien ik nu toch niks te doen heb..
als ik precies kopieer wat je getypt had kan hij opgegeven pad niet vinden, zet ik overal fastboot voor krijg ik de lijst met commands..
en ik kan mijn usb drive niet mounten vanaf CWM..ideetjes?
Hoe staat je telefoon in apparaatbeheer? Hij moet op deze manier weergegeven worden:EXpaND schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:45:
ter toevoeging, in ADB krijg ik de foutmelding dat hij geen apparaten kan vinden..
raak ten einde raad

Mocht dat niet zo wezen, hier heb je de drivers: http://www.mediafire.com/?3r4zv7wzsla9e0q
Even vervangen en eventuele waarschuwingen goedkeuren.
Wat betreft het niet kunnen mounten in recovery; Flash eens een andere recovery en kijk of het dan wel kan. Is meestal een teken van een gare recovery. Gebeurt soms wel eens.
[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 31-03-2013 00:18 ]
Telefoon uitzetten en los halen van je systeem en in apparaatbeheer de drivers verwijderen.
Vervolgens je telefoon verbinden met je systeem en in apparaatbeheer zoeken naar nieuwe apparaten, hij zal dan HTC weergeven onder 'overige apparaten' hier moet je de stuurprogramma bijwerken en navigeren naar het zojuist gedownloade drivers.
Als goed is zie je na voltooiing onder ADB interface My HTC staan.
In CMD kan je dan zien dmv van ADB DEVICES dat er een device is verbonden.
Edit: Xereon is mij net ietsjes voor, maar komt wel overeen wat ik je per DM hebt gestuurd btw.
HTC One X tool is een handig tooltje voor dit soort zaken.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 31-03-2013 00:19 ]
⏩ PVOutput☀️
Spuit 11.Quad schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:18:
ADB moet je de drivers verwijderen en ze hier even vandaan halen: http://www.android-advice...-htc-one-x-and-htc-one-s/
Telefoon uitzetten en los halen van je systeem en in apparaatbeheer de drivers verwijderen.
Vervolgens je telefoon verbinden met je systeem en in apparaatbeheer zoeken naar nieuwe apparaten, hij zal dan HTC weergeven onder 'overige apparaten' hier moet je de stuurprogramma bijwerken en navigeren naar het zojuist gedownloade drivers.
Als goed is zie je na voltooiing onder ADB interface My HTC staan.
In CMD kan je dan zien dmv van ADB DEVICES dat er een device is verbonden.
Oké oké...Quad schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:20:
Heb hem net 9 minuten geleden nog een DM terug gestuurd met het recovery en ADB probleem.
Maar voor het gemak even iets beknopter in dit topic geplaatst zodat anderen er nog wat aan hebben.
Vind het jammer dat er zo weinig nieuwe ROM updates uitkomen de laatste tijd. Heb zin om te flashen.
Ben ook benieuwd wanneer Sense 5 uitkomt.
[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 31-03-2013 00:21 ]
⏩ PVOutput☀️
Been there, done that. Sense blijft voor mij het beste, ik kan niet wennen aan de rest.
Team Blade (RC7) met Sense 5 theme.
En nog veel meer
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Dat is een fout in Android. Als je energysaving aanzet dan override hij de automatic brightness. Heel stom.Quad schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:38:
Mkay, ik zit iig goed met IC, behalve dat de QuickSettings niet aan te passen zijn, zoals schermhelderheid heb ik overdag binnen op het laagst maar buiten mag hij gerust rond de 20% oid, nu moet het telkens heel omslachtig via instellingen -> Weergave -> Helderheid
Ik heb nu OrDroid en daar gebeurt het ook.
⏩ PVOutput☀️
hij staat in de apparatenlijst als my HTC, ik zal hem even vervangen, alleen is me batterij te leeg om te flashen, en telkens als ik mijn usb kabel erin stop om hem op te laden start hij zichzelf op! waardoor die in een hele avond niks is opgeladen..heb nu "fasboot oem rebootRUU" gedaan, die schijnt nog redelijk op de laden..op hoop van zegen! (kan ik straks een nieuwe recovery flashen -> ik ga voor TWRP of voor 4EXT recovery..Xereon schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:18:
[...]
Hoe staat je telefoon in apparaatbeheer? Hij moet op deze manier weergegeven worden:
[afbeelding]
Mocht dat niet zo wezen, hier heb je de drivers: http://www.mediafire.com/?3r4zv7wzsla9e0q
Even vervangen en eventuele waarschuwingen goedkeuren.
Wat betreft het niet kunnen mounten in recovery; Flash eens een andere recovery en kijk of het dan wel kan. Is meestal een teken van een gare recovery. Gebeurt soms wel eens.
alvast bedankt voor het leggen van een spoor! kan ik hem weer volgen
heb eerst de ADB opgestart zoals aangegeven, toen de boot.img van ARHD gecheckt, en ik vond het vreemd dat mijn gedownloade bestand een paar bits kleiner was dan hij zou moeten zijn, herdownload..vervangen..geflasht..reboot en krijg nu al wel de animatie van 'HTC quitly brilliant' naar HTC one
heb alleen wel 4% lading hehe
Ik ben teruggegaan naar stock ROM, stock recovery, locked, etc.. maar nog steeds werkt het niet.
Volgens mij zit dit toch gewoon in de firmware? Of kan het updaten naar HBOOT 1.39 dit veroorzaakt hebben? Is er een mogelijkheid om misschien de HBOOT opnieuw te flashen? Kortom, teneinde raad....
Ben bijna zover dat ik HTC ga benaderen...
kan ook gewoon een provider setting zijn, die al eens bekeken? meestal krijg je die binnen op het moment dat je de telefoon of nieuw geïnstaleerde ROM binnenhaalt..anders kun je ze meestal vinden op de website
zover ik weet heeft Hboot niks te maken met roaming, alleen de Radio heeft impact op GSM/UMTS/2G/3G (verbeter me als ik fout zit
ja ik gebruik het vaak want ik heb een abbo van het werk en zit vaak in het buitenland.
Hoeveel het kost weet ik niet
-telefoon uitdoen tijdens vlucht en in het bestemmingsland weer opstarten (dan zoekt hij de nieuwe carrier)
-lang niet alle landen hebben een 3G verbinding zoals wij, probeer je internetinstellingen en wissel tussen GSM en 3G (of automatisch)
-handmatig het netwerk selecteren
-kijken naar je APN settings. en achter elke instellingen de landcode veranderen bijv. vodafone.com -> vodafone.be (controleer website provider en bestemmingsland)
- in het buitenland meerdere keren onieuw opgestart
- handmatig de protal (APN settings) ingevuld en natuurlijk ook automatisch (via script van provider)
- Provider is KPN, in het buitenland zowel handmatig als automatisch laten zoeken/aansluiten
- Zowel op GSM als G3 en ook automatisch laten zoeken
- In het buitenland zelfs opnieuw de ViperX ROM geinstalleerd en cache, dalvik etc. opgeschoond.
- APN settings kloppen (zelfde als de APN settings in de iPhone) maar krijg wel een melding dat ik het moet controleren als hij geen verbinding krijgt....
- Nu dus naar stock ROM, locked, etc. en het meeste van bovenstaande weer uitgeprobeerd maar helaas nog steeds geen dataverbinding. SMS'en en bellen werkt wel.
Misschien een rare vraag, maar lees je uberhaupt wel de openingspost waar je de ROM hebt gedownload? Je stelt zo veel vragen die absoluut beginnersvragen zijn, ik vind dat raar. Enig idee wat er allemaal mis kan gaan bij het flashen van een ROM? Het lijkt wel alsof blind bent begonnen..EXpaND schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:29:
helemaal mee eens, dit was inderdaad een leerzame middag..maar wel weer terug bij af
en tot drama nog aan toe is de accu bijna leeg! nou dan pakken we de onoverwonnen nokia er maar bij he?
hee jongens alvast bedankt en een fijne avond!
Dat heb ik ook wel even gehad, vind het vaak jammer dat er geen updates komen. Maar op een gegeven moment lijkt een ROM ook een beetje uitontwikkeld. Ik heb nu ook een custom kernel, die heb ik wat aangepast etc en dan lijkt alles een beetje uitontwikkeld. Zodra Sense 5 komt zal er ook wel een nieuwe base komen neem ik aan, dan begint het riedeltje weer opnieuw.Xereon schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:21:
[...]
Oké oké...![]()
Vind het jammer dat er zo weinig nieuwe ROM updates uitkomen de laatste tijd. Heb zin om te flashen.
Ben ook benieuwd wanneer Sense 5 uitkomt.
Al geprobeerd om gewoon KPN eens te bellen?GKW schreef op zondag 31 maart 2013 @ 10:08:
Ok, kleine opsomming:
- in het buitenland meerdere keren onieuw opgestart
- handmatig de protal (APN settings) ingevuld en natuurlijk ook automatisch (via script van provider)
- Provider is KPN, in het buitenland zowel handmatig als automatisch laten zoeken/aansluiten
- Zowel op GSM als G3 en ook automatisch laten zoeken
- In het buitenland zelfs opnieuw de ViperX ROM geinstalleerd en cache, dalvik etc. opgeschoond.
- APN settings kloppen (zelfde als de APN settings in de iPhone) maar krijg wel een melding dat ik het moet controleren als hij geen verbinding krijgt....
- Nu dus naar stock ROM, locked, etc. en het meeste van bovenstaande weer uitgeprobeerd maar helaas nog steeds geen dataverbinding. SMS'en en bellen werkt wel.
Nee, heb ik niet aan gedacht en dus ook niet gedaan want als ik de SIM kaart in de iPhone stop dan werkt Roaming wel. Zou het toch een provider probleem kunnen zijn? Het heeft in het verleden wel gewoon gewerkt met dizelfde abonnement.
Heb je misschien een duo-simkaart?GKW schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:26:
[...]
Nee, heb ik niet aan gedacht en dus ook niet gedaan want als ik de SIM kaart in de iPhone stop dan werkt Roaming wel. Zou het toch een provider probleem kunnen zijn? Het heeft in het verleden wel gewoon gewerkt met dizelfde abonnement.
Daarnaast zou ik nog steeds KPN bellen. Als ik het goed begrijp heb je dus wel gewoon data als je in Nederland bent?
Tasker: wanneer ik op WiFi zit (dus ergens binnen ben 9 v/d 10 keer) dan staat brightness op 0. Wanneer ik buiten ben (en dus niet op WiFi zit) heb ik autobrightness aanQuad schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:30:
Heb enervysaving niet aan dan hè. Gaat mij erom dat zoals in aosp gewoon via een quickbutton een slidertje krijg voor de helderheid ipv zo omslachtig te werk moet gaan.
Mijn ROM (AOSP 4.2.2) begint steeds wat kuren te vertonen. Soms kan ik de statusbalk niet omlaag slepen (rest van het scherm doet het wel, heen en weer swipen lukt gewoon) waardoor ik hem moet rebooten. Heb al een paar keer gehad dat hij vanuit het niets rebootte. Maar dat laatste ligt denk ik aan de Tripadvisor app, hierbuiten is dit niet gebeurd namelijk.
leuk dat je het vraagt, ja dat heb ik gedaan. Alleen staat er op Xda niet zo heel veel. Ik heb in het verleden een Desire HD gehad en die had S-off..de One X had S-on, daar moest ik even een switch tussen maken aangezien ik me inderdaad nog niet verdiept had in het flashen van een boot.img. Gelukkig toch te weten gekomen!Misschien een rare vraag, maar lees je uberhaupt wel de openingspost waar je de ROM hebt gedownload? Je stelt zo veel vragen die absoluut beginnersvragen zijn, ik vind dat raar. Enig idee wat er allemaal mis kan gaan bij het flashen van een ROM? Het lijkt wel alsof blind bent begonnen..
nee, ik heb geen duo simkaart. Ja, ik heb wel gewoon data als ik in Nederland ben....KaiseRRuby schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:19:
[...]
Heb je misschien een duo-simkaart?
Daarnaast zou ik nog steeds KPN bellen. Als ik het goed begrijp heb je dus wel gewoon data als je in Nederland bent?
Ik ga morgen toch even KPN bellen. Je weet maar nooit.
Waar ik echter niet uitkom zijn de ingebouwde cpu settings in Viper x (wil graag iets lager klokken om accuduur te verlengen). Als ik kies voor "Apply settings on boot" dan wordt mijn HOX heel traag en zie ik dat de current cpu frequentie +/- 342 mhz is, terwijl ik bijvoorbeeld 1300 ingesteld heb...
Iemand enig idee hoe het instellen van je max cpu frequentie werkt in Viper x?
Nou, volgens KPN zou het aan de APN kunnen liggen. Die staat op portalmmm.nl en die moet ik veranderen in internet dan zou het goed moeten gaan. portalmmm.nl werkt in nederland altijd maar in het buitenland meestal niet volgens KPN.... Vanavond maar eens proberen...GKW schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:51:
[...]
nee, ik heb geen duo simkaart. Ja, ik heb wel gewoon data als ik in Nederland ben....
Ik ga morgen toch even KPN bellen. Je weet maar nooit.
Ik heb het gevonden. Moest de CPU Governor op "userspace" zetten...Spurlie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:15:
Sinds ongeveer een halve week heb ik de Viper x 3.4.2. Rom draaien (ben nu aan het updaten naar 3.4.3.). Bevalt me een stuk beter dan de stock rom en ben nog een beetje aan het spelen met alle settings.
Waar ik echter niet uitkom zijn de ingebouwde cpu settings in Viper x (wil graag iets lager klokken om accuduur te verlengen). Als ik kies voor "Apply settings on boot" dan wordt mijn HOX heel traag en zie ik dat de current cpu frequentie +/- 342 mhz is, terwijl ik bijvoorbeeld 1300 ingesteld heb...
Iemand enig idee hoe het instellen van je max cpu frequentie werkt in Viper x?
// edit
toch niet helemaal... Hij lockt nu de snelheid gewoon op de ingestelde snelheid en blijft dus op die snelheid draaien... iemand nog suggesties?
[ Voor 9% gewijzigd door Spurlie op 03-04-2013 13:24 ]
Ik gebruik altijd TricksterMod voor het aanpassen van die settings, misschien voor jou ook een optie?Spurlie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:17:
[...]
Ik heb het gevonden. Moest de CPU Governor op "userspace" zetten...
// edit
toch niet helemaal... Hij lockt nu de snelheid gewoon op de ingestelde snelheid en blijft dus op die snelheid draaien... iemand nog suggesties?
En ja hoor! Dat was het. Is nergens terug te vinden op kpn.nl maar goed.GKW schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:15:
[...]
Nou, volgens KPN zou het aan de APN kunnen liggen. Die staat op portalmmm.nl en die moet ik veranderen in internet dan zou het goed moeten gaan. portalmmm.nl werkt in nederland altijd maar in het buitenland meestal niet volgens KPN.... Vanavond maar eens proberen...
Dus voor de anderen: GEEN portalmmm.nl gebruiken als APN maar internet
Anoniem: 502419
Vervolgens herkende mijn laptop de telefoon niet meer. Eerst niet als USB Storage (ook niet via de optie in CWM) en momenteel al niet meer via Fastboot (Geen idee waarom hij dat niet meer doet overigens, dat is zowat het enige dat wél werkte, hij geeft iig aan 'Waiting for Device'). Ten einde raad maar een Factory Reset met volledige wipe gedaan, en nu komt hij weer niet verder dan het welbekende witte scherm. Nu is mijn vraag of er iemand nog een werkende backup heeft (Mijn vorige geven MD5 mismatches) welke ik kan toepassen om zo weer stock te werk te gaan (Heb mijn portie rooten wel eventjes gehad haha)
Edit: RUU gevonden voor het geval dat nodig mag zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 502419 op 06-04-2013 00:07 ]
- Ga in bootloader mode
- selecteer fastboot
- sluit device aan op de PC
- plaats de boot.img uit de ViperX ROM in de flashboot folder
- open een cmd en ga naar de flash folder
- voer het volgende commando uit: fastboot erase cache
- voor het volgende commando uit: fastboot flash boot boot.img
- daarna weer opstarten en het zou moeten werken
Flashen in de Hboot sectie ipv het fastboot menu? Dat heb ik dan verkeerd begrepen voorheen. Geen wonder dat het niet werkteGKW schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:31:
Het lijkt erop dat je de boot.img uit de ViperX ROM niet geflasht hebt of een clean cache hebt uitgevoerd.Succes ermee.
- Ga in bootloader mode
- selecteer hboot
- sluit device aan op de PC
- plaats de boot.img uit de ViperX ROM in de flashboot folder
- open een cmd en ga naar de flash folder
- voer het volgende commando uit: fastboot erase cache
- voor het volgende commando uit: fastboot flash boot boot.img
- daarna weer opstarten en het zou moeten werken

Je hebt in de bootlader (witte scherm met die 3 skatende Androids) een HBOOT en Fastboot sectie. Je moet FASTBOOT USB in beeld hebben staan, dan kan je flashen.Anoniem: 502419 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:11:
[...]
Flashen in de Hboot sectie ipv het fastboot menu? Dat heb ik dan verkeerd begrepen voorheen. Geen wonder dat het niet werkte. Telefoon is nu te leeg om te flashen, maar ik ga het zometeen proberen. Bedankt!
Ah, nee, dan begrijpen we elkaar. Ik dacht al, in het HBOOT (zonder fastboot in te gaan) menu kan hij m'n device toch niet vinden? Anyway, ViperX opnieuw geinstalleerd, kernel geflashed en de cache gecleared. Telefoon gereboot, voorbij het HTC scherm waar die slang voorbij kruipt gekomen, en nu zit hij al 'n minuutje of 5 op het ONE scherm. Ik laat 'm zo nog wel even liggen, misschien dat hij nog iets gaat doen en anders wordt het de RUU flashen denk ik zo.Xereon schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:15:
[...]
Je hebt in de bootlader (witte scherm met die 3 skatende Androids) een HBOOT en Fastboot sectie. Je moet FASTBOOT USB in beeld hebben staan, dan kan je flashen.
Controleer je ook altijd de MD5? Om een corrupte download/installatie te voorkomen.Anoniem: 502419 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:30:
[...]
Ah, nee, dan begrijpen we elkaar. Ik dacht al, in het HBOOT (zonder fastboot in te gaan) menu kan hij m'n device toch niet vinden? Anyway, ViperX opnieuw geinstalleerd, kernel geflashed en de cache gecleared. Telefoon gereboot, voorbij het HTC scherm waar die slang voorbij kruipt gekomen, en nu zit hij al 'n minuutje of 5 op het ONE scherm. Ik laat 'm zo nog wel even liggen, misschien dat hij nog iets gaat doen en anders wordt het de RUU flashen denk ik zo.
5 minuten is al te lang overigens. ViperX is overigens geen erg stabiele ROM de laatste tijd, probeer eens OrDroid, InsertCoin of Android Revolution HD.
Ik had niet gedacht dit nog mee te maken, maar hij doet 't weer! Bedankt! Mijn telefoon was dus niet zo fucked als dat ik dacht, het was gewoon ViperX die niet meewerkte. Dank allen!Xereon schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:34:
[...]
Controleer je ook altijd de MD5? Om een corrupte download/installatie te voorkomen.
5 minuten is al te lang overigens. ViperX is overigens geen erg stabiele ROM de laatste tijd, probeer eens OrDroid, InsertCoin of Android Revolution HD.
Eens. Typefoutje. GecorrigeerdXereon schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:15:
[...]
Je hebt in de bootlader (witte scherm met die 3 skatende Androids) een HBOOT en Fastboot sectie. Je moet FASTBOOT USB in beeld hebben staan, dan kan je flashen.
Waarom vind je ViperX niet stabiel?Xereon schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:34:
[...]
Controleer je ook altijd de MD5? Om een corrupte download/installatie te voorkomen.
Echt opeens kreeg ik een hoop foutmeldingen, allerlei apps die gestopt worden (zonder de app te openen, maar gewoon popups in het homescreen). Sindsdien ook heel veel reboots en dergelijke...
Toen maar een backup terug gezet, maar precies hetzelfde probleem. Toen maar alles gewiped en opnieuw de ViperX rom geinstalleerd en alweer hetzelfde probleem.
Nu ook mijn internal memory "sd card." geformatteerd en opnieuw gewiped en ViperX erop gezet. En meteen een foutmelding (htcdialer is gestopt) en hij valt weer uit
Net nogmaals nieuwe rom erop gezet (ARHD) en nu kan hij geen netwerken vinden en geeft een bij wifi een "fout"...
IS dit hardwarematig of wat is er aan de hand..?
[ Voor 9% gewijzigd door Johantjuuh op 09-04-2013 23:10 ]
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Heb je de goede boot.img geflashed?Johantjuuh schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:04:
foutmelding (htcdialer is gestopt) en hij valt weer uit![]()
Net nogmaals nieuwe rom erop gezet (ARHD) en nu kan hij geen netwerken vinden en geeft een bij wifi een "fout"...
IS dit hardwarematig of wat is er aan de hand..?
Heb je daarna de cache gewiped met fastboot?
Dit loste de vorige keer mijn problemen met htc dialer en reboots op
Update:
Na 5 minuten (dacht dat alles het weer deed) toch weer een reboot en na opstarten weer alles kwijt. Moest weer opnieuw gmail, wifi etc instellen en de enkele apps die erop stonden zijn weer weg!?
Update2:
Nu heeft hij het toch weer een tijdje gedaan. Maar toch na verloop van tijd ineens weer dat zomaar vanuit het niets alle applicaties gestopt worden. Dan even rebooten is het weer over. Wat is dit??
[ Voor 28% gewijzigd door Johantjuuh op 10-04-2013 17:04 ]
En zo blijft dit maar door gaan!
kleine toevoeging;
Heb exact hetzelfde als wat hier wordt omschreven:
http://mobility.forumsee....-everything-all-roms.html
[ Voor 23% gewijzigd door Johantjuuh op 10-04-2013 20:05 ]
Somethings screwed in ieder geval.Johantjuuh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:23:
Paar keer inderdaad back-up terug gezet. Maar nu de laatste paar keer inderdaad vollgedige wipes, opnieuw de boot.img flashen via fastboot en NUnet weer ViperX erop gezet. Zodra ik in de simtoolkit zit, voor vodafone heb gekozen, beginnen de popups alweer: "helaas... appxx is helaas gestopt"
En zo blijft dit maar door gaan!
kleine toevoeging;
Heb exact hetzelfde als wat hier wordt omschreven:
http://mobility.forumsee....-everything-all-roms.html
Wat ik persoonlijk zou proberen in deze situatie:
Eerst eens volledig teru gnaar stock om te zien of het probleem dan nog optreed.
Oftewel, bootloader locken en RUU draaiien.
Dan dus testen of het probleem ook dan aanwezig is.
If not: Opnieuw volledige proces doorlopen met het unlocken van je bootloader via de key die je van htcdev hebt, en een custom rom flashen zonder te strippen.
Werkt het dan nog, kan je gaan flashen wat je wilt / hoe je wilt.
Werkt het nog niet, dan lijkt het erop dat je toch aan een reparatie moet denken. Probleem in deze is dat hierbij dynafix kan gaan zeiken specifiek omdat je bootloader re-locked is, en dit wellicht iets is wat ook softwarematig veroorzaakt zou KUNNEN zijn.
Lees dit topic maar eens door.
Daarnaast ervoer ik zelf ook enorm veel fouten en problemen met ViperX. Er zitten teveel bugs in die ROM momenteel. Ik vermoed door hun rigoureuze en vergaande modificaties.
Anoniem: 484038

Even kijken of ik een wat oudere CM versie kan vinden, hopen dat dat werkt.
EDIT:
Ik heb dus het volgende gedaan:
Full wipe via TWRP.
Flash CM10.1 en gapps, dalvik cache en cache weer erasen erna.
Rebooten naar fastboot
'fastboot flash boot boot.img' gedaan en 'fastboot erase cache'
reboot.
En ik zit nog steeds vast in op het HTC, quietly brilliant logo. :[
Wat doe ik fout?
EDIT2: bij fastboot devices krijg ik mijn telefoon te zien, maar bij adb devices niet. Is dit een probleem?
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 484038 op 14-04-2013 23:58 ]
Je hoort dat wel vaker bij CM, wat het is weet ik ook niet.Anoniem: 484038 schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:25:
Ik heb zojuist CM geüpdate naar de meest recente versie, maar gek genoeg blijft hij bij het HTC logo hangen.Ik kan hem ook niet handmatig uitzetten, want hij boot vanzelf op. Dit moet via TWRP met de optie power off.
Even kijken of ik een wat oudere CM versie kan vinden, hopen dat dat werkt.
EDIT:
Ik heb dus het volgende gedaan:
Full wipe via TWRP.
Flash CM10.1 en gapps, dalvik cache en cache weer erasen erna.
Rebooten naar fastboot
'fastboot flash boot boot.img' gedaan en 'fastboot erase cache'
reboot.
En ik zit nog steeds vast in op het HTC, quietly brilliant logo. :[
Wat doe ik fout?
EDIT2: bij fastboot devices krijg ik mijn telefoon te zien, maar bij adb devices niet. Is dit een probleem?
Probeer eens iets anders, zoals MIUI?
Wat soms ook kan is dat het helpt om het via een andere recovery te doen allemaal. Zoals CWM in plaats van TWRP of vice versa.
Komt er op neer dat de HTC One X geen S-OFF heeft. Dit houdt grofweg in dat een bepaalde beveiligingskenmerk nog aan staat, ondanks de ontgrendelde bootloader en alles. Dit voorkomt dat de recovery automatisch sommige zaken zoals de recovery en boot kan flashen. De toestellen S-OFF krijgen is tot op heden nog niet gelukt, en tot die tijd moeten we dus handmatig flashen.ruud2all schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:19:
kan iemand kort uitleggen waarom telkens een boot.img geflashed moet worden?
Hier staat wat meer globale informatie erover, het is toch voor alle HTC toestellen grotendeels hetzelfde verhaal.
[ Voor 27% gewijzigd door Zorian op 15-04-2013 01:03 ]
Anoniem: 484038
Ik denk dat ik de uitzondering op de regel ben.Xereon schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:00:
[...]
Lees dit topic maar eens door.Meeste mensen met problemen draaien ViperX.
Daarnaast ervoer ik zelf ook enorm veel fouten en problemen met ViperX. Er zitten teveel bugs in die ROM momenteel. Ik vermoed door hun rigoureuze en vergaande modificaties.
ViperX draait enorm stabiel bij mij. Vind het echt de beste ROM die er is. Geen enkele bug en ben zelfs redelijk tevreden met batterijduur (gecombineerd met XM 188v4 dan).
Ik draai ook al tijden ViperX zonder problemen en er komen regelmatig chique tweaks bij. Meestal denk ik dat de problemen bij sommige andere gebruikers al verzoorzaakt worden bij het falshen zelf. Ik doe het op de volgende manier:KaiseRRuby schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:06:
[...]
Ik denk dat ik de uitzondering op de regel ben.![]()
ViperX draait enorm stabiel bij mij. Vind het echt de beste ROM die er is. Geen enkele bug en ben zelfs redelijk tevreden met batterijduur (gecombineerd met XM 188v4 dan).
-fastboot erase cache
-fastboot flash boot boot.img
-fastboot erase cache
-- recovery
-wipe data/factory reset
-wipe cache
-- Mount and storage
-Format system
-Format cache
-Format data
-- Advanced
-Wipe dalvic cache
Vervolgens ViperX installeren vanuit recovery en in Aroma kiezen voor Full Wipe.
Waarom handmatig? FullWipe / Factory reset in CWM doet precies dit, alleen dan met een knop-Format system
-Format cache
-Format data
⏩ PVOutput☀️
Ik doe dat ook vaak dubbelop, stukje bijgeloof denk ik.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:39:
[...]
Waarom handmatig? FullWipe / Factory reset in CWM doet precies dit, alleen dan met een knop.
Andere vraag: ik zit al een tijdje met de XM kernel, maar wil wel eens wat anders. Iemand goede ervaringen qua batterijduur met een andere kernel?
Ik draai gewoon de standaard VX Kernel en daar ben ik behoorlijk tevreden mee. Moet er wel bijzeggen dat ik van een non-sense rom kom dus de batterijduur is sowieso drastisch verbeterdKaiseRRuby schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:01:
[...]
Ik doe dat ook vaak dubbelop, stukje bijgeloof denk ik.![]()
Andere vraag: ik zit al een tijdje met de XM kernel, maar wil wel eens wat anders. Iemand goede ervaringen qua batterijduur met een andere kernel?
Draai overigens nog op 3.3.9 Heb wel een keer een update geprobeerd maar ik kreeg hem niet zo lekker draaiend als ik nu heb.
Samsung draait op originele ROM
HTC One X draait op custom ROM van IceColdJelly 4.2.2 V2.6 Final
Ik ben ben er wel een beetje van overtuigt dat dit komt door mijn ROM!
Nu mijn vraag. Welke ROM draaien jullie? En hoe bevalt het navigeren bij jullie? (loopt de accu bij jullie ook leeg?)
*Allebei de keren de zelfde oplader gebruikt. Een 2A oplader.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ritje van circa een uur, CoPilot aan tijdens het rijden en zodra ik aankom is de accu gewoon vol.
Hoe fel staat jullie beeldscherm? (bij mij tijdens het navigeren 100% i.v.m. de zon)
Sometimes you need to plan for coincidence
Volgens mij is FastCharge een mod die in een custom rom zit. Je kan het eventueel ook downloaden in de Playstore, maar als deze het zelfde werkt...., geen idee.Groentenboer schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:43:
Waar kan ik dat van Fast Charge controleren? En, belangrijker, zit dat ook in de Stock (maar rooted) rom?
EDIT:
Even mijn ROM info erbij gepakt en daar staat dit in:
Added Fast Charge support to kernel (maxwen) and added back toggle - charge your phone on USB/Car charger with the same power as on AC adapter
Als dit ook bij andere ROM's is ingebouwd weet ik niet maar de IceColdJelly wel in ieder geval.
[ Voor 29% gewijzigd door RoadRunnerRik op 22-04-2013 11:03 ]
Via bv de app Trickster Mod https://play.google.com/s...zMHgwLnRyaWNrc3Rlcm1vZCJdRoadRunnerRik schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:52:
[...]
Volgens mij is FastCharge een mod die in een custom rom zit. Je kan het eventueel ook downloaden in de Playstore, maar als deze het zelfde werkt...., geen idee.
kan je dit inschakelen, mits de kernel dit ondersteund
Sense is ook weer even wennen maar het voelt wel goed snel aan! Nu maar hopen dat de batterij wel oplaad tijdens het navigeren met FastCharge aan.
Voor de rest nog niks te klagen
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat ik niet gebeld kan worden met de ViperX 3.5.5 Rom.
Symptomen:
Als mijn scherm aanstaat en ik bel naar mijn telefoon krijg ik de ingesprekstoon bij het andere toestel.
Als mijn scherm uit staat en ik bel naar mijn telefoon start mijn telefoon opnieuw op en gaat hij bij het andere toestel wel normaal over.
Reboot heeft niks geholpen.
Suggesties? Dit is namelijk wel een groot probleem voor me.
Even opnieuw installeren met full wipe en via fastboot cache clear > installeren kernel > cache clearRoadRunnerRik schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:11:
HELP.
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat ik niet gebeld kan worden met de ViperX 3.5.5 Rom.
Symptomen:
Als mijn scherm aanstaat en ik bel naar mijn telefoon krijg ik de ingesprekstoon bij het andere toestel.
Als mijn scherm uit staat en ik bel naar mijn telefoon start mijn telefoon opnieuw op en gaat hij bij het andere toestel wel normaal over.
Een met goeie uv-oc mogelijkheden?
Het enige dat ik kan opmerken is dat mijn batterij levensduur nu beperkt is tot enkele uren. Ligt dat aan de ROM of kan ik nog iets anders doen?
Ik heb de battery stats al gewiped via advanced recovery.
Als je een beetje de xda thread volgt zie je snel dat dit ligt aan de ROM.Obviously schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:56:
Ik heb enkele dagen de Cyanogen ROM geinstalleerd (cm-10.1-20130422-NIGHTLY-endeavoru.zip). Ik ben hier zeer tevreden over, snel, smooth, ...
Het enige dat ik kan opmerken is dat mijn batterij levensduur nu beperkt is tot enkele uren. Ligt dat aan de ROM of kan ik nog iets anders doen?
CM is op de One X zeer slecht.
Ik heb hier al een paar keer een balletje over opgegooid maar het lijkt niemand heel veel te interesseren.. Heb jij toevallig ook Tele2?Obviously schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:56:
Ik heb enkele dagen de Cyanogen ROM geinstalleerd (cm-10.1-20130422-NIGHTLY-endeavoru.zip). Ik ben hier zeer tevreden over, snel, smooth, ...
Post over data drop
RILJ Wakelocks
Stukje log
Stukje analyze van de battery drain
Kijk eens of jij dezelfde issue hebt? Ik zit nu op ARHD en heb nergens last meer van, zelfde op stock ROM. Geen battery drain.
Op zich de ROM is prima en stabiel, alleen die battery drain is dramatisch en het is jammer want volgens mij is het een simpel probleempje voor een developer om die RILJ battery drain op te lossen.SAWYER schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:05:
[...]
Als je een beetje de xda thread volgt zie je snel dat dit ligt aan de ROM.
Ter vergelijking; het batterij gebruik op stock:
Stock
[ Voor 19% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-04-2013 09:10 ]
Maar dat doe ik dus nietSAWYER schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:05:
[...]
Als je een beetje de xda thread volgt zie je snel dat dit ligt aan de ROM.
Heb op dit moment niet echt de tijd/zin om hier in te duiken. Ik kan enkel constateren dat mijn battery echt te snel leeg is. Het is op zich echt jammer want de lay out van de rom vind ik geweldig. Terug een ROM flashen die gebasseerd is op de stock sense ROM vind ik maar saai.Pakjebakmeel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:05:
[...]
Ik heb hier al een paar keer een balletje over opgegooid maar het lijkt niemand heel veel te interesseren.. Heb jij toevallig ook Tele2?
Post over data drop
RILJ Wakelocks
Stukje log
Stukje analyze van de battery drain
Kijk eens of jij dezelfde issue hebt? Ik zit nu op ARHD en heb nergens last meer van, zelfde op stock ROM. Geen battery drain.
[...]
Op zich de ROM is prima en stabiel, alleen die battery drain is dramatisch en het is jammer want volgens mij is het een simpel probleempje voor een developer om die RILJ battery drain op te lossen.
[ Voor 69% gewijzigd door Obviously op 24-04-2013 09:12 ]
⏩ PVOutput☀️
Niet echt handig, ik kan je aanraden om je toch meer te verdiepen in een rom voordat je gaat flashen..Obviously schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:07:
[...]
Maar dat doe ik dus nietwelke is dan wel zeer goed?
ViperX / ARHD / InsertCoin
ARHD is gebaseerd op stock, andere 2 hebben veel extra functies.
Ik draai zelf ViperX, mocht je deze willen nemen dan kun je beter wachten tot ze deze updaten met de nieuwe 3.20.401.1 RUU
Daar kan ik je geen ongelijk in geven, maar je weet hoe dat gaat. Iig bedankt voor de suggesties. Ik voer het nodige onderzoekwerk uit straks als ik thuis ben naar de voorgestelde ROMs ;-)SAWYER schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:15:
[...]
Niet echt handig, ik kan je aanraden om je toch meer te verdiepen in een rom voordat je gaat flashen..
ViperX / ARHD / InsertCoin
ARHD is gebaseerd op stock, andere 2 hebben veel extra functies.
Ik draai zelf ViperX, mocht je deze willen nemen dan kun je beter wachten tot ze deze updaten met de nieuwe 3.20.401.1 RUU
Probleem is opgelost. Na de batterij helemaal leeg te spelen en vervolgens weer volledig laten opladen doet het probleem zich niet meer voor. Echt heel appart maar het werktRoadRunnerRik schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:11:
HELP.
Symptomen:
Nu een ander vraagje. Ik heb al zitten kijken naar de mogelijkheid om mijn One X te undervolten. Ik kan alleen de snelheid van de CPU aanpassen maar geen voltage. Mag ik hieruit concluderen dat mijn kernel / ROM het undervolten niet ondersteund?
ROM: ViperX 3.5.5
Kernel: 3.1.10 richmondoUK@Server #11 / build-nummer : 3.19.401.1 CL156838
[ Voor 4% gewijzigd door RoadRunnerRik op 24-04-2013 13:57 ]
⏩ PVOutput☀️
en die kan ik nu zonder probleem erop flashen?Quad schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:10:
Gebruik xMister kernel, en je kan undervolten.
461943
Ik ben op het moment de One X aan het vergelijken met de SGS3. Maar aangezien ik sowieso een custom rom erop ga zetten: Welke telefoon is beter voor custom roms? De SGS3 of de One X?
⏩ PVOutput☀️
Komop, een beetje zelf initiatief. Alles staat voorgekauwd in de XDA threats.RoadRunnerRik schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:12:
[...]
en die kan ik nu zonder probleem erop flashen?
De XMkernel hoeft voor Sense niet meer gerepacked te worden, als ik het me goed herinner. Dus de kernel flashen via fastboot en de modules via recovery, klaar.
Sorry, wilde het gewoon zeker weten.KaiseRRuby schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:09:
[...]
Komop, een beetje zelf initiatief. Alles staat voorgekauwd in de XDA threats.
De XMkernel hoeft voor Sense niet meer gerepacked te worden, als ik het me goed herinner. Dus de kernel flashen via fastboot en de modules via recovery, klaar.

EDIT: Het is gelukt!
461943
Dat Cyanogen ermee gestopt is wist ik, maar ik had er zo even niet aan gedacht, dus bedankt voor de reminderQuad schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:01:
Ik dacht dat ze bij de S3 nauwelijks meer ontwikkeld werden, tenminste CyanOgenMod die er mee gestopt is.
Er zijn zo goed als geen custom ROMs voor de SGS3, voor de One X is juist een zeer levendige community die veel groter is.461943 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:14:
Hallo mensen, ik heb het idee opgedaan om van mijn HTC HD2 naar een HTC One X te gaan. ( Voor de duidelijkheid, ik heb m nog niet gekocht)
Ik ben op het moment de One X aan het vergelijken met de SGS3. Maar aangezien ik sowieso een custom rom erop ga zetten: Welke telefoon is beter voor custom roms? De SGS3 of de One X?
461943
Dat is mooi, dan komt het overeen met de telefoon die ik graag wilXereon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:14:
[...]
Er zijn zo goed als geen custom ROMs voor de SGS3, voor de One X is juist een zeer levendige community die veel groter is.
Anoniem: 481166
-flash stock boot
-flash stock rom (xda)
-flash stock recovery
-fastboot oem lock
bereik ik hiermee nou in principe hetzelfde als dat ik de RUU zou flashen? Met toekomstige updates van HTC etc.