Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:27:
SAWYER is mij aan het helpen via DM's. Ik heb net de bootloader weer geunlocked. Hij heeft me een paar bestandjes gestuurd waardoor ik weer terug zou moeten kunnen naar stock.
Zou je aub je bevindingen etc willen posten?
Ik zit met precies hetzelde, ook qua bootloader en alles, dus alle extra info zou ik waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:22

Zorian

What the fox?

Mocht iemand op zoek zijn naar de stock boot.img en recovery.img van 3.18.401.1, here you go: https://mega.co.nz/#!qcFE...pOYVAiiZ1VgU8sYFYijNBARuA

Pmage0wns: Mag ik vragen waarom je niet een custom Sense ROM installeert ipv terug naar stock? :p
Denk aan ARHD, InsertCoin, ViperX etc. Heb je ook geen geouwehoer met die RUU. ;)
Kwestie van je bootloader weer opengooien, knal de boot.img erop van de custom ROM, spring de recovery in, flash de ROM en klaar ben je. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Zorian op 16-03-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470411

Hallo beste mensen,

Na uren lang weer geklooid te hebben met mijn mobiel is het nog steeds niet gelukt. Krijg hem overigens HELEMAAL niet meer in mijn oude ROM terug. Staat iets in de trant van: Ui not working. Verder komt ie niet. Kom clockwork ook niet meer in. Ik heb geen andere keuze dan de telefoon naar een winkel te brengen omdat ik er weinig tot geen verstand van heb. Mocht er iemand bereid zijn om tóch nog een gokje te wagen mijn skype is: Pmage0wns.

Ik stel alle hulp op prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Heb je hem wel kunnen unlocken? Want als dat lukt kan je recovery weer flashen -> Clockwordmod / TWRP -> CustomROM installeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op het moment ben ik weer zover dat ik CWM heb, en de bootloader is geunlocked. Ik heb verschillende manieren geprobeerd om hem terug te krijgen naar stock rom maar het tot nu toe nog niet gewerkt. Zijn er nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Viperx downloaden en flashen. Mooie custom rom met Sense. Vergeet de boot.img niet te flashen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:50:
Viperx downloaden en flashen. Mooie custom rom met Sense. Vergeet de boot.img niet te flashen.
Maar ik wil juist de stock Rom er weer op :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:50:
Durf het zelf overigens niet aan, omdat een vriend van mij de vorige Rom erop heeft gezet. Is die viper rom er moeilijk om op te zetten? Aangezien SAWYER aangaf dat het zijn batterij 35% langer mee liet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Simpel, instructie staat op xda, Viperx 3.4.0.
Viperx is stock maar smoother en zuiniger voor je batterij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Overlegne schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:04:
Misschien een handige tip voor mensen die hun complete One X willen back-uppen voor ze hem gaan Rooten. Op deze website wordt uitgelegd hoe er erg simpel een complete (maar dan ook echt compleet; Data, Instellingen, APK's, Contacten, etc.) back-up gemaakt kan worden van je Android toestel, zonder Root toegang!
Net geprobeerd, werkt als een bus!
Tevens is het restoren ook een fluitje van een cent.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351

Misschien heeft iemand er wat aan.
Bij mij werkte dat helaas totaal niet, backup maken ging goed, maar terugzetten op een nieuwe ROM (Stock > ViperX) deed niks en gaf alleen maar errors.
Achteraf had ik Carbon kunnen gebruiken, maar die kende ik toen nog niet.

Carbon werkt via hetzelfde principe, maar maakt de backups direct op je foon (SDCard) en heeft geen PC nodig.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Adb drivers voor Android 4.1 wel geïnstalleerd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 17:17

Zyron

BWRAAAAP

Ik heb sinds vrijdag de One X in bezit. Heb 'm geunlocked en geroot, hij draait nog wel op base 3.14. Nu wilde ik Viper 3.4.0-rom op mijn X gooien icm XMister 1.88v2 (Sense). De ROM is gebaseerd op 3.18. Moet ik nu eerst mijn bootloader weer locken, updaten naar 3.18, alvorens ik die ROM erop kan zetten?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Nee, je kan gerust de nieuwste rom installeren. Je bent denk ik een beetje in de war met hboot.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Wellicht wel. Die is 1.36. Moet ik daar nog iets mee? Ik kom van een One V, die had dat allemaal niet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zyron schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:17:
Wellicht wel. Die is 1.36. Moet ik daar nog iets mee? Ik kom van een One V, die had dat allemaal niet.. :P
1.36 is goed genoeg, maar het staat je altijd vrij die ook te updaten. Daarvoor moet je wel de bootloader locked hebben. ;) Maar er staan tooltjes voor dit hele proces op XDA! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Met pijn en moeite Viper aan de praat gekregen. Ding bleef steeds hangen bij de eerste initialisatie van Sense. Nu verder klooien. Thanks. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Zyron schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:03:
Met pijn en moeite Viper aan de praat gekregen. Ding bleef steeds hangen bij de eerste initialisatie van Sense. Nu verder klooien. Thanks. :p
Kan komen doordat er geen FullWipe of dat er geen dalvik cache is geleegd etc.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Maffo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:10:
Wat is jullie mening van AOSP ROMs vs Sense ROMs?

Ik heb zelf al heel wat sense ROMs geflashed, en het enige wat mij eigenlijk nog aanspreekt is dat de contacten synchronisatie met social media (FB/LinkedIn) wel erg leuk werkt.
Verder gebruik ik eigenlijk zoveel mogelijk andere launchers (Nova/Apex) om het lekker minimalistisch te houden.
Battery life is redelijk tot goed, kom de gemiddelde dag wel door, maar merk wel dat als ik mijn telefoon boven gemiddeld gebruik dat de batterij dan wel erg hard gaat.

De enige AOSP rom die ik heb geflashed is ICJ, en mijn ervaring daarmee was niet super, om de zoveel tijd ging het scherm op zwart en kon ik niks weer behalve een soft reset doen.

Wat zijn leuke AOSP roms die jullie aan kunnen raden?
Ik moet ook zeggen dat ik toch aardig tevreden ben met ICJ (AOSP based). Wat voor jou de keuze is ligt eigenlijk aan je gebruik. Hou je van opties om te veranderen en een snelle interface zou ik zeker AOSP (met name ICJ) proberen, het is gewoon op het oog 10x sneller dan Sense. Heb je liever stabiliteit en batterijduur dan zou ik bij Sense blijven. Het is overigens mogelijk om met AOSP dezelfde batterijduur te krijgen als bij Sense, maar dit kost wat tijd om het een en andere te tweaken.

De problemen die je omschijft met ICJ komen mij niet bekend voor (ben iemand die vrij veel aanwezig is op het ICJ topic). Zeker weten dat je alle stappen correct hebt uitgevoerd? Kwam je van Sense? Vergeet dan net het super-wipe script te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
ICJ is AOKP en niet AOSP based.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:24
Nadat ik de Samsung Galaxy S (GT-I9000) van mijn vrouw voorzien had van CM10.1 was ik overstag en wilde ook een Android. Binnen een dag had ik mijn fonkelnieuwe HTC One X ook voorzien van deze custom rom (na door heel wat hoepels gesprongen te zijn, het befaamde "quietly brilliant" maakte me gek). Na het lezen van de positieve berichten hier over ViperX en het missen van de "photo album widget" van HTC heb ik die er welgeteld 1 dag op gehad.

Daarbij had had ik de volgende overwegingen:
  • De phone app van stock Android 4.2 vind ik veel fijner. Bij contacten staan direct alle beschikbare nummers zodat je direct kunt bellen
  • De interface is veel strakker. Persoonlijk vond ik Sense te rommelig en te kleurrijk
  • De menu's zijn veel overzichtelijker, bij Sense is het nog net zo als bij Android 2.3 en zit alles te ver weggestopt (te weinig opties op hoofdniveau)
  • Het swypen over de capacitieve toetsen om de telefoon wakker te maken vind ik geniaal. Met name omdat de powerknop best ver weg zit.
Lockscreen widgets gebruik ik trouwens (nog) niet.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Welke ROM heb je gebruikt met welke kernel?
Moet wel zeggen dat het scherm van de HTC One X mooier doet voorkomen met Sense, accuduur is daar ook vanzelfsrekend beter mee.

Heb nu AOSP RC19 draaien met meegeleverde kernel, de xmister kernel is echt een batterij vreter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:
Moet wel zeggen dat het scherm van de HTC One X mooier doet voorkomen met Sense, accuduur is daar ook vanzelfsrekend beter mee.

Heb nu AOSP RC19 draaien met meegeleverde kernel, de xmister kernel is echt een batterij vreter.
Ammehoela, ik haal dagen op 1 acculading met zijn kernel. :o
Wel op Sense uiteraard, momenteel InsertCoin 16.1.3 Stabieler dan ViperX welke bovendien abandoned lijkt wegens een langdurig gebrek aan updates. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 19-03-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Lol, ik haal nu toevallig bijna de 3 uur met AOSP (en nog 25% te gaan) met de megeleverde kernel, dat is al bijna twee keer zo veel als met xmister :')
Zitten 20 minuten Candy Crush bij, en dat is een verdomde accu vreter, tijdens een paar potjes kan je zo 20% kwijt zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 19-03-2013 19:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:24
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:

Was dit aan mij gericht? In dat geval heb ik geen flauw idee :+) Wat is het voordeel van AOSP RC19 boven CM dan?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:16:
Lol, ik haal nu toevallig bijna de 3 uur met AOSP (en nog 25% te gaan) met de megeleverde kernel, dat is al bijna twee keer zo veel als met xmister :')
Zitten 20 minuten Candy Crush bij, en dat is een verdomde accu vreter, tijdens een paar potjes kan je zo 20% kwijt zijn :+
4 uur screen on tijd, 65% resterend. :)
Ik heb overigens een variant 2 (3 is beste maar komt niet zo veel voor), heb hem 100mV undervolted, underclocked naar 1.1Ghz, PMC/SmartMax governor en ROW I/O. :) Dat scheelt gigantisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 19-03-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Variant 2? Wat houdt dit in?

Ben nu bezig met InsertCoin 16.1.3, wil wel met custom kernel maar ik telkens afvragen waarom het booten zo slecht ging en ik niet eens de telefoon kon unlocken, blijkt dat je de Sense kernel niet moet repacken |:(
Dus weer installeren en alles stock gelaten, heb geen enkele mod gedaan dus. Eerst stock booten en dan kijken of ik de Sense XM kernel erop kan krijgen.

[ Voor 87% gewijzigd door Quad op 19-03-2013 22:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:16
Xereon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:40:
[...]

Ik heb overigens een variant 2 (3 is beste maar komt niet zo veel voor), heb hem 100mV undervolted, underclocked naar 1.1Ghz, PMC/SmartMax governor en ROW I/O. :) Dat scheelt gigantisch.
Kan je in Jip en Janneke taal vertellen hoe je dit doet?
Ik vind het under volting/clocking verhaal op xda wel maar mijn god wat een lap tekst is dat zeg, ik ben geen digibeet maar wtf :/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156311

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Quad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:14:
[...]

Kan komen doordat er geen FullWipe of dat er geen dalvik cache is geleegd etc.
Had ik beide wel gedaan. Ik koos alleen in de ROM-installatie om niet de Vipermodules te installeren. Toen ik dat wel deed, werkte het. Dacht dat niet hoefde omdat ik op XMister wilde draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
InsertCoin is geïnstalleerd, maar heb nu dus een patroon ingesteld, echter krijg je die ellendige ring nog steeds terug die je eerst naar boven moet halen alvorens je hem kan ontgrendelen met het patroon.

Edit:
nvm fixed inmiddels: Personalize>Lock Screen Style> No Lock screen

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 20-03-2013 00:08 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:16:
ICJ is AOKP en niet AOSP based.
En wat denk je waar AOKP vandaan komt? ;)
Maar ik begrijp je punt, de AOKP sources worden inderdaad gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Naja, verschil is wel dat AOSP zo veel mogelijk origineel blijft daar AOKP sources zo veel mogelijk tweaks aan toegepast worden zoals een kill button (back button langer in houden) en nog veel meer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 20:24
Xereon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:19:
... ViperX welke bovendien abandoned lijkt wegens een langdurig gebrek aan updates. :/
Valt toch wel mee? 10 dagen geleden is 3.4.0 uitgekomen en gister 3.4.1.

Die ota's zijn leuk, maar als je eens in de maand kijkt of er een ota is, zitten ze al een minor versie verder. Waardoor opnieuw flashen nog steeds noodzakelijk is.

Ik ga binnenkort maar eens de xm-kernel flashen in mijn viperx rom, kijken of ik er een uurtje screen-on bij kan krijgen. Nu zit ik rond de 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Hm impressive.
Ik draai nu al een dikke dag InsertCoin met xmister kernel voor Android en hij draait nu al erg goed.
Heb hem nu 25 uur van de lader, relatief intensief gebruikt (stom genoeg vergeten om better batterystats terug te zetten) en heb nog een procentje of 35 over.

Het lijkt erop dat hij minder (veul minder) agressief om gaat met de batterij dan AOSP + xmister, en AOSP #19 met hun eigen kernel ging het al een stukje beter. Haalde ik dus de 3 uur bijna weer mee itt AOSP + Xmister waar ik blij mee mocht zijn wanneer ik de 1.5 uur screen tijd haalde.

Screenshots van AOSP RC19 met stock kernel, je kan zo heel goed zien hoe agressief de accu is gegaan als je eventjes Candy Crush Saga doet (totaal 20 minuutjes).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wipgcB0s.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZP4mhZ4s.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QYUBA42s.png

Edit: Weet iemand of er een fix is om te voorkomen dat de HOX met Sense ROM na 12:00 in slaapstand de WiFi uitschakeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 21-03-2013 01:47 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 30-05 22:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Die doet het niet op JB. ;)

Quad: Duik in de energie-instellingen en dan powersaving. Die is meer uitgebreid dan normaal, scroll helemaal naar onderen en daar staat de optie ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Xereon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:40:
[...]

Hoe kom je er achter welke variant je hebt?

Ik draai al een tijdje de XMister kernel #262 geloof ik. Die draait opzich oke icm mijn ViperX rom maar ik heb het idee dat het beter is geweest. Vind ViperX wel de best uitgebalanceerde rom, updates kwamen inderdaad even niet maar dat was ook aangekondigd.

Mijn kernel instellingen staan gewoon standaard, SmartMax met Noop. Ben heel benieuwd hoe je weet welke variant je hebt, en wat je daardoor kunt doen met die settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:48
KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:03:
[...]

Hoe kom je er achter welke variant je hebt?

Ik draai al een tijdje de XMister kernel #262 geloof ik. Die draait opzich oke icm mijn ViperX rom maar ik heb het idee dat het beter is geweest. Vind ViperX wel de best uitgebalanceerde rom, updates kwamen inderdaad even niet maar dat was ook aangekondigd.

Mijn kernel instellingen staan gewoon standaard, SmartMax met Noop. Ben heel benieuwd hoe je weet welke variant je hebt, en wat je daardoor kunt doen met die settings.
Als je kernel het ondersteund (En de versie van XM die jij hebt doet dat), zou je via rootexplorer kunnen kijken in:
/sys/kernel/debug
en vervolgens het bestand: t3_variant

Hierin moet je je variant kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Allright, en waar kan ik een verklaring vinden voor de verschillende varianten? Wat is het verschil zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:50:
Allright, en waar kan ik een verklaring vinden voor de verschillende varianten? Wat is het verschil zeg maar?
Hogere variant = beter, kan je verder mee undervolten en kan meer verduren. :)
Je hebt variant 0 (de slechtste), variant 1 (redelijk slecht), variant 2 (vrij goed, kan veel hebben) en variant 3 (kan bizar veel hebben, de beste dus).
De meeste mensen zitten op variant 2, daarna 1, daarna 0 en 3 komt heel weinig voor.
Zie het als verschillende batches chips, elke keer nét een beter procedé.
Raveon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:43:
[...]

Kan je in Jip en Janneke taal vertellen hoe je dit doet?
Ik vind het under volting/clocking verhaal op xda wel maar mijn god wat een lap tekst is dat zeg, ik ben geen digibeet maar wtf :/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156311
Download Trickster Mod uit de Play Store.

Even opstarten, root verlenen, 2 tabbladen opzij swipen naar Algemeen.
Daar verander je read ahead naar 2048 of 4096, de optie eronder naar ROW, iets lager bij CPU frequentie zet je de maximale frequentie op 1100000, 1200000 of 1300000 afhankelijk van welke lekker werkt.
In principe kan de 1100000 prima werken, maar soms is het net een beetje te laggy. Dan kies je ietsje hoger.
De Governer gooi je op SmartMax of PMC. :)

Dan weer een tabblad opzij naar Specifiek.
Daar tik je op de blauwe - / + en doe je -25. Dit kan je verder doen, doe het in kleine stapjes en test het telkens. Zodra hij gekke dingen gaat doen of uitvalt weet je dat het teveel was. Dit kan geen kwaad, en dan pak je dus de waarde waar hij op uitviel/gek deed en voeg je er 10-15 bij en hou je dat aan als veilige waarde.
Multicore powersaving zet je op 2.

Doe daarna menutoets, set on boot en dan aanzetten. Tik daarna rechtsboven op het vinkje en voilà.
Mocht hij de boel na een reboot resetten, zet dan frequentie lock aan bij menutoets. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Zorian op 22-03-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik kan nog steeds niet roaming data ontvangen en wil een keer terug naar een complete stock, inclusief lock etc. om te kijken of het dan wel werkt....

Weet een van jullie misschien een link waar ik kan vinden welke RUU ik terug kan zetten met hboot 1.39?
Of is dit downwards compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 07-06 13:10
OneX een tijd geleden geroot, moet nu terug voor garantie. RUU programma werkt niet, PB99IMG methode ook niet. Wat moet ik doen? hboot 0.94.0000

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
HBoot 0.94? Dat is wel erg laag!

Overigens t3_variant zegt core_process_id=0 Dat is neem ik aan het type wat ik heb?

[ Voor 57% gewijzigd door Quad op 22-03-2013 19:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:08:
HBoot 0.94? Dat is wel erg laag!

Overigens t3_variant zegt core_process_id=0 Dat is neem ik aan het type wat ik heb?
Variant 0, de slechtste. Kan je amper undervolten en kan niet veel hebben, unlucky you. :p

Wat betreft de garantievraag hierboven: Als je goed zoekt op XDA kan je een volledig odexed stock ROM van 3.18 vinden.
Flash die, zet de stock recovery en boot.img terug, doe een relock en ze hebben niks te zeiken. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zorian op 22-03-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Nja, heb hem nu op 1.2Ghz staan, 950mV.

Edit: 925mV resulteert iig in een reboot :9

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 22-03-2013 23:16 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
-Stock ROM geflasht, blijft hangen op het ''quietly brilliant''-scherm
-boot.img geflasht, blijft hangen op het tweede bootscreen: HTC one, met dat beatspoep logo eronder.

Ik doe iets fout, maar wat? Rooten heb ik ervaring mee, maar unrooten is heel andere koek.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Wat heb je allemaal gedaan om dit te krijgen?
FullWipe uitgevoerd etc?

in fastboot de cache gecleared?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Quad schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:15:
Wat heb je allemaal gedaan om dit te krijgen?
FullWipe uitgevoerd etc?

in fastboot de cache gecleared?
Ohja, wipen :p Even doen!

edit: alles wipen en dan nog eens flashen werkt ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door BeefHazard op 22-03-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Welke volgorde heb je gedaan? Welke ROM en welke Hboot heb je?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
-Eerst alles wipen en clearen
-Flashen

Met wat googlewerk er achter gekomen dat je met "fastboot oem lock" weer je RUU kan gebruiken, niet dus.

Hboot 0.94 ROM One_X_3.18.401.1_odexed

Wat moet ik eigenlijk met stock recovery? Nog maar even CWM Touch er op houden of toch de stock flashen?

edit: relocked, hij doet nu de RUU :)

edit2: nope, verkeerde RUU gepakt. Welke is de juiste? Vodafone netwerk.

edit3: aaah nee, ik ga hem bricken. Wilde de andere recovery maar eens gaan proberen, maar ik kan niet flashen want relocked. Iemand, please, geef mij een duwtje in de goede richting!

[ Voor 87% gewijzigd door BeefHazard op 23-03-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik draai nu CM10 en ben eigenlijk supertevreden over deze ROM.
Echter, mijn telefoon wordt niet meer herkend als USB drive door mijn laptop. Ik krijg wel een melding dat USB is aangesloten op mijn telefoon, en kan de not. bar naar beneden trekken en daar aangeven dat ik mass storage wil, dat lukt dan ook volgense mijn hox, maar mijn laptop is het daar niet mee eens en laat helemal niks zien. Vreemd genoeg krijg ik wel een "padum" geluid, wat betekend dat er een extern apparaat is aangesloten.

Wie heeft de gouden tip? Drivers zouden het moeten doen, met een andere ROM heb ik wel mass storage via USB.

Edit: met usb foutopsporing aan krijg ik bovenstaand probleem, zet ik dat uit dan lukt het opeens wel 8)7
Waarom kan dit niet tegelijk, zoals ik voorheen volgens mij wel altijd kon?

[ Voor 13% gewijzigd door vaagisdenaam op 23-03-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

BeefHazard schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:49:
-Eerst alles wipen en clearen
-Flashen

Met wat googlewerk er achter gekomen dat je met "fastboot oem lock" weer je RUU kan gebruiken, niet dus.

Hboot 0.94 ROM One_X_3.18.401.1_odexed

Wat moet ik eigenlijk met stock recovery? Nog maar even CWM Touch er op houden of toch de stock flashen?

edit: relocked, hij doet nu de RUU :)

edit2: nope, verkeerde RUU gepakt. Welke is de juiste? Vodafone netwerk.

edit3: aaah nee, ik ga hem bricken. Wilde de andere recovery maar eens gaan proberen, maar ik kan niet flashen want relocked. Iemand, please, geef mij een duwtje in de goede richting!
Je hebt minstens HBOOT 1.31 nodig om die ROM te kunnen draaien.
Doe even stock recovery flashen, relocken, draai de HBOOT update tool welke je op XDA kan vinden, en daarna weer unlocken, flash de boot.img opnieuw, flash de ROM, relock zodra hij succesvol is opgestart en voila.

En Quad: Op welke frequentie heb je 950mV? 1.2Ghz?
In Trickster begin ik met 725, dan 775, 825, 875 etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 23-03-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Jup op 1.2Ghz via Systemtuner.
Alle frequenties zijn gelijkmatig geschaald.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:41:
Jup op 1.2Ghz via Systemtuner.
Alle frequenties zijn gelijkmatig geschaald.
Hoeveel heb je undervolted op alle frequenties dan?
Ik heb op 1.2Ghz maar liefst 1000mV en dat is met -75mV UV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Een plaatje is makkelijker dan uittypen :
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/16j1n2c.png

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Xereon schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:33:
[...]

Je hebt minstens HBOOT 1.31 nodig om die ROM te kunnen draaien.
Doe even stock recovery flashen, relocken, draai de HBOOT update tool welke je op XDA kan vinden, en daarna weer unlocken, flash de boot.img opnieuw, flash de ROM, relock zodra hij succesvol is opgestart en voila.
Thanks voor je suggesties. Met een VODAP102 CID lukt die HBOOT update (Ultimate Firmware Flasher V4.1.0) helaas niet.

Heb een VODAP102 Nandroid backup gedownload maar die wil ook niet booten :(

[ Voor 7% gewijzigd door BeefHazard op 23-03-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103952

Ik probeer mijn One X terug te krijgen naar een oude nandroid backup (base 3.14), aangezien 3.18 mij teveel wifi problemen geeft :-(.

De volgende stappen heb ik al ondernomen:

--> boot into bootloader
fastboot erase cache
fastboot flash boot boot.img (uit de backup zelf gehaald)
fastboot erase cache

--> boot into recovery
wipe data/factory reset
wipe cache
wipe delvik cache

-> back up and restore
--> restore
--- nandroid backup gets installed ---

Na de reboot kom ik bij mijn pincode scherm, alleen werkt het touchscreen niet meer en kan ik geen pincode ingeven :'(, unlocken met de ring gaat wel, vreemd genoeg..

Wie o wie heeft eerder met dit bijltje gehakt, please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 103952 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:26:
Ik probeer mijn One X terug te krijgen naar een oude nandroid backup (base 3.14), aangezien 3.18 mij teveel wifi problemen geeft :-(.

De volgende stappen heb ik al ondernomen:

--> boot into bootloader
fastboot erase cache
fastboot flash boot boot.img (uit de backup zelf gehaald)
fastboot erase cache

--> boot into recovery
wipe data/factory reset
wipe cache
wipe delvik cache

-> back up and restore
--> restore
--- nandroid backup gets installed ---

Na de reboot kom ik bij mijn pincode scherm, alleen werkt het touchscreen niet meer en kan ik geen pincode ingeven :'(, unlocken met de ring gaat wel, vreemd genoeg..

Wie o wie heeft eerder met dit bijltje gehakt, please help!
Dat kan niet, zelfde verhaal als dat het touchscreen niet meer werkt in de recovery.
Installeer deze kernel eens, verhelpt veel problemen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2136731
NIET repacken. Gewoon de boot.img uit het zipje extracten, flashen, cache wipen, recovery in en het zipje flashen.
Wat ook helpt is de Preamble Mode in de instellingen van de router te veranderen naar Long i.p.v. Short of Auto en/of het kanaal te wijzigen naar 1 die minder 'druk' is. ;)
BeefHazard schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:53:
[...]

Thanks voor je suggesties. Met een VODAP102 CID lukt die HBOOT update (Ultimate Firmware Flasher V4.1.0) helaas niet.

Heb een VODAP102 Nandroid backup gedownload maar die wil ook niet booten :(
Ouch, een custom CID. Altijd klotewerk.
Probeer deze eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
Indien je HBOOT lager is dan 1.31 kan je onmogelijk Jelly Bean booten. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Zorian op 23-03-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
* BeefHazard zit op hboot 1.36 :D

Eerst opladen, zometeen een RUU uitvoeren.
Voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik: met behulp van Google Translate heb ik deze poolse forumpost kunnen volgen. Er wordt gelinkt naar een plaats waar je firmware kan krijgen voor bijna alle custom CID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

BeefHazard schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:56:
* BeefHazard zit op hboot 1.36 :D

Eerst opladen, zometeen een RUU uitvoeren.
Voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik: met behulp van Google Translate heb ik deze poolse forumpost kunnen volgen. Er wordt gelinkt naar een plaats waar je firmware kan krijgen voor bijna alle custom CID's.
Mag ik vragen waarom je eigenlijk terug wil naar de bizar slechte stock ROM? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Xereon schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Mag ik vragen waarom je eigenlijk terug wil naar de bizar slechte stock ROM? :p
Moet terug naar verzekering voor reparatie aan het scherm. Midden van de digitizer werkt niet. Zou zo lullig zijn al was het iets in mijn rom en het mij bakken met geld zou kosten, dus ik unroot 'm maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

BeefHazard schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:01:
[...]

Moet terug naar verzekering voor reparatie aan het scherm. Midden van de digitizer werkt niet. Zou zo lullig zijn al was het iets in mijn rom en het mij bakken met geld zou kosten, dus ik unroot 'm maar even :)
Fair enough. :p
Vergeet de stock recovery en boot.img en met name de relock niet, daar straffen ze harder op dan een custom ROM... (Spreek uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Xereon schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:01:
[...]

Fair enough. :p
Vergeet de stock recovery en boot.img en met name de relock niet, daar straffen ze harder op dan een custom ROM... (Spreek uit ervaring)
Met een RUU wordt dat toch automatisch al gefixt?

edit: add me maar even op steam: beefhazard315, kletst wat makkelijker dan slowchat op GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door BeefHazard op 23-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
@xereon, genoeg aan mijn screenshot? Wat mij wel opvalt (net niet te zien in de screenshot) dat in Systemtuner bij voltages de modus 1Mhz staat en daaronder direct 480Mhz, hij slaat een hele zut Mhz snelheden over? In CPUspy is wel te zien dat er andere snelheden gebruikt worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Alles gelukt. Op een stock rom, standaard recovery geflasht en weer gelocked. Nu nog 1 probleem: telefoon geeft het IMEI nummer niet aan. Ik ga er vanuit dat de verzekering dit wel wil zien, straks denken ze nog dat ik hem heb gestolen!

EDIT: Fixed! Boot.img uit de ROM flashen en het werkt :D

[ Voor 11% gewijzigd door BeefHazard op 23-03-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:56:
@xereon, genoeg aan mijn screenshot? Wat mij wel opvalt (net niet te zien in de screenshot) dat in Systemtuner bij voltages de modus 1Mhz staat en daaronder direct 480Mhz, hij slaat een hele zut Mhz snelheden over? In CPUspy is wel te zien dat er andere snelheden gebruikt worden.
Hmjah, ik zat nog veel lager dan jou. :p
Zit inmiddels als test op Blade RC5 dus weer even stock voltages.
Gek genoeg geeft deze standaard al veel hogere waardes aan dan bij Xmister kernel. Blade bevat namelijk standaard NCX als kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb een tweetal vragen.

1. Hoe krijg ik in vredesnaam die BLN uit met XM #173? Kan iemand me dat in Jip en Janneke taal uitleggen?

2. Ik wil ook wel eens wat gaan doen met dat undervolten etc. Dat kan ik doen via setcpu of trickstermod? En daarnaast, ik heb variant 1. Welke setup kunnen jullie me aanraden, in combinatie met smartmax en sio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Om te kijken welke cpu variatie ik precies heb wilde ik even in het t3_variant bestand kijken, deze is echter bij mij niet te vinden, zelfs niet iets wat er op lijkt...

ik heb geen faux kernel... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Je Moeder op 26-03-2013 14:21 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
[knip]

[...]

Download Trickster Mod uit de Play Store.

Even opstarten, root verlenen, 2 tabbladen opzij swipen naar Algemeen.
Daar verander je read ahead naar 2048 of 4096, de optie eronder naar ROW, iets lager bij CPU frequentie zet je de maximale frequentie op 1100000, 1200000 of 1300000 afhankelijk van welke lekker werkt.
In principe kan de 1100000 prima werken, maar soms is het net een beetje te laggy. Dan kies je ietsje hoger.
De Governer gooi je op SmartMax of PMC. :)

Dan weer een tabblad opzij naar Specifiek.
Daar tik je op de blauwe - / + en doe je -25. Dit kan je verder doen, doe het in kleine stapjes en test het telkens. Zodra hij gekke dingen gaat doen of uitvalt weet je dat het teveel was. Dit kan geen kwaad, en dan pak je dus de waarde waar hij op uitviel/gek deed en voeg je er 10-15 bij en hou je dat aan als veilige waarde.
Multicore powersaving zet je op 2.

Doe daarna menutoets, set on boot en dan aanzetten. Tik daarna rechtsboven op het vinkje en voilà.
Mocht hij de boel na een reboot resetten, zet dan frequentie lock aan bij menutoets. :)
[/quote]

Fantastisch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hartstikke bedankt! Ik vind dat verhaal van Shan89 op XDA zo ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
een goeie avond! :9

ga toch een laatste hulpkreet doen aangezien ik er niet meer uitkom :P
ik ben bezig om een custom rom (ARHD) te flashen, maar na het flashen start hij langzaam op en kan hij wifi + provider niet meer vinden..

stappen ondernomen,
eerst heb ik via de site van HTC de bootloader ge-unlockt, done, daarna een recovery geflash.. (clockworkmod laatste versie van site) vervolgens een kernel geflasht die het best bij ARHD past. de Boot.Img (versie 03?) geflasht en de rom geinstaleerd.

eerst starte hij nog op, 10 minuten later en kon je de taal instellen, wifi en provider konden niet meer worden ingeschakelt.

nu is het zelfs zo dat hij blijft hangen bij de bootscreen (witte achtergrond met zwarte android letters)
zie ik iets over het hoofd, heb ik iets verkeerd gedaan? tips? ben er einde raad mee :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Boot.img niet geflashed, duidelijk. :p

Nee, weet je zeker dat je de goede hebt? Normaliter bij een nieuwe ROM flash je de kernel later ivm compatibilities issues.

[ Voor 62% gewijzigd door Quad op 29-03-2013 21:12 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
oke, poging 2 tot boot.img flashen..ik laat het horen! :D

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
jongens..wat voel ik me toch dom :P
hij doet het weer helemaal, super bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Graag gedaan, have fun met je ROM :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
hmm, nu we het er toch over hebben..
ik draai nu ARHD 19.2 (nieuwste versie) voornamelijk omdat ik geïntereseerd was in deze mod (klikkerdeklik!)

die zou de camera toch iets opschroeven, en ik gebruik mijn camera echt gewoon veel op mijn opleiding. dus waarom niet dacht ik! :9 alleen, is hij er niet voor 19xx maar alleen voor 9xx :'(

crap! geen andere rom met zulke mods! heb hiervoor een HTC desire HD gehad, ook met ARHD..en die had ook zo'n quicksettings mod. (notificatiebalk naar beneden en je had een lijst die je snel kon aanklikken) ook die zit er niet meer in hellaas..

aangezien je al een tijd rondneust in dit topic, miss weet je dé perfecte rom? _/-\o_

eisen:
-liefst een Sense rom (ICS) vind ik toch wel prettig (alhoewel het niet echt hoeft, CM draait volgensmij wel veel sneller. Wat raad je aan?)
-eventueel met camera mod, het maximale eruit halen
-quicksettings menu
-kernel met goeie under/over clock mogelijkheden (accu/prestatie's)

hopelijk schiet er meteen een te binnen, ik blijf nog even zoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

EXpaND schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:06:
hmm, nu we het er toch over hebben..
ik draai nu ARHD 19.2 (nieuwste versie) voornamelijk omdat ik geïntereseerd was in deze mod (klikkerdeklik!)

die zou de camera toch iets opschroeven, en ik gebruik mijn camera echt gewoon veel op mijn opleiding. dus waarom niet dacht ik! :9 alleen, is hij er niet voor 19xx maar alleen voor 9xx :'(

crap! geen andere rom met zulke mods! heb hiervoor een HTC desire HD gehad, ook met ARHD..en die had ook zo'n quicksettings mod. (notificatiebalk naar beneden en je had een lijst die je snel kon aanklikken) ook die zit er niet meer in hellaas..

aangezien je al een tijd rondneust in dit topic, miss weet je dé perfecte rom? _/-\o_

eisen:
-liefst een Sense rom (ICS) vind ik toch wel prettig (alhoewel het niet echt hoeft, CM draait volgensmij wel veel sneller. Wat raad je aan?)
-eventueel met camera mod, het maximale eruit halen
-quicksettings menu
-kernel met goeie under/over clock mogelijkheden (accu/prestatie's)

hopelijk schiet er meteen een te binnen, ik blijf nog even zoeken :9
Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
hmm dat is inderdaad wat ik zoek, alleen zoals aangegeven, voor sense 3.18 roms :'(
ARHD draait op 4+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ehm, jouw base is waarschijnlijk ook 3.18 :p

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
eehm, hehe ik zij niks :|
zal het straks eens proberen, nadat hij weer aan de praat komt..

zit nogsteeds te prutsen met het boot.Img
als ik de boot.img probeer te flashen via CMD. doe ik de code "fastboot flash boot boot.img" krijg ik de melding -> fastboot is geen geldige opdracht?

sorry, ben hier behoorlijk nieuw in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Zit je wel in de dir bijv. C:/Android waar al je fastboot/adb bestanden staan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
dat zit ik ja, even een screenshot gemaakt, hij zegt dat hij gelukt is..maar de rom start niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
fastboot erase cache gedaan? :)

De boot.img is van de ROM zelf neem ik aan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Erase cache -> flash boot.img -> erase cache
Welke HBOOT draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:46:
fastboot erase cache gedaan? :)

De boot.img is van de ROM zelf neem ik aan?
de zelfde stappen opnieuw, alleen afsliten met de regel "fastboot erase cache"?
ja de boot.img is van de ROM zelf, al meerdere malen her-download :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
BeefHazard schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:47:
Erase cache -> flash boot.img -> erase cache
Welke HBOOT draai je?
Hboot-1.36.0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Oké, even erase cache proberen. FullWipe ook gedaan? (Bijna) altijd nodig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:50:
Oké, even erase cache proberen. FullWipe ook gedaan? (Bijna) altijd nodig.
dat FullWipe, leg daar even over uit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
EXpaND schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:51:
[...]

dat FullWipe, leg daar even over uit :F
Voordat je de ROM flasht moet je even in je recovery een full wipe/factory reset doen. Verwijdert alle data van apps en je oude ROM. Dan flash je de ROM, daarna de boot.img via fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
oeps! nou, lets give it a try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
BeefHazard schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Voordat je de ROM flasht moet je even in je recovery een full wipe/factory reset doen. Verwijdert alle data van apps en je oude ROM. Dan flash je de ROM, daarna de boot.img via fastboot.
Correct.

Alles op SDCard blijft wel behouden, dat je dat even weet. Of je moet een format SD Card doen :p.

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 30-03-2013 16:53 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
hmm, zucht, alvast bedankt! maar nog geen resultaat |:( heb nu eerst een Fullwipe gedaan, rom geinstaleerd, boot.img geflasht..

kan een foutieve kernel het probleem zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
EXpaND schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:58:
hmm, zucht, alvast bedankt! maar nog geen resultaat |:( heb nu eerst een Fullwipe gedaan, rom geinstaleerd, boot.img geflasht..

kan een foutieve kernel het probleem zijn? :?
Als het goed is flasht de ROM een kernel, dus nee. Zat laatst in hetzelfde parket als jij. Weet bij god niet meer hoe ik dat gefixt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
BeefHazard schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Als het goed is flasht de ROM een kernel, dus nee. Zat laatst in hetzelfde parket als jij. Weet bij god niet meer hoe ik dat gefixt heb.
balen! hmm, het kan niet aan z'n humeur liggen omdat hij doet wat hij in codetaal opgedragen krijgt :9

wat ik nu maar ga proberen
-een andere ROM downloaden (denk Cyanogenmod)
-de Boot.img daarvan flashen

en op hoop van zegen i guess? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Welke ROM is het ook al weer? XDA Linkje?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
klikerdeklik

lees net dat je een 'vendor' nog moet flashen, zal dat even snel proberen, misschien werkt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Wat is jouw CID trouwens? Zou maar zo kunnen dat jij een custom hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Aha, ja dan moet je dat inderdaad doen, anders werkt het niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
BeefHazard schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:05:
Wat is jouw CID trouwens? Zou maar zo kunnen dat jij een custom hebt.
CID zegt me niks sorry :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Quad schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:06:
Aha, ja dan moet je dat inderdaad doen, anders werkt het niet.
hmm, krijg alleen mijn telefoon niet gemount via CWM,
ik selecteer -> mount USB storage -> unable to open ums lunfile [no such file or directory]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
dan google je het even.

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste