Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:16

Zorian

What the fox?

Damn, die Xmister kernel is BELACHELIJK goed voor je batterij zodra je enkele charges hebt gedaan. De eerste paar charges is hij extreem snel op, maar daarna is het ineens bizar goed.
En SMOOTH dat hij is. Moet wel opmerken dat ik ben overgestapt naar InsertCoin 15.6.0 voor de test, en ik heb er geen spijt van. Base 3.17 voelt veel vlotter en smoother aan dan 3.14. :)

Van vannacht:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQ67IOjl.png

Van nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q46qG5Dl.png

Dit is allebei met de schermhelderheid op 100% de hele tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 04-03-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik draai dus AOSP 4.2.2 ;)
Tussen de ROM varianten door zitten ook weer verschillen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:26:
To Sense or not to Sense, dat maakt ook wel uit. Maar ik vind persoonlijk de non-Sense ROMmetjes nog te buggy helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 14:29
Dit weekend geupgrade van viperx 3.2.4 naar viperx 3.3.7. Prima rom, maar helaas geen oplossing voor het bekende jelly bean wifi probleem (wel verbinding, maar geen data). Het lijkt alleen maar erger geworden. Hoe meer data, hoe eerder het gebeurt. Met een beetje internetten is het elke minuut raak. Het is maar goed dat in viperx de wifi on/off in de drawer zit ;).

Van alles aan telefoon-instellingen geprobeerd, maar de beste tip komt van xda. Zet wifi N op je router uit. Dat werkt tot nu toe prima, ook al is de tip al van ver voor Jelly Bean. Ben al bijna een uur hd video aan het streamen en alles verloopt vlekkeloos :D. Helaas heb ik alleen thuis controle over mijn router.

Is er al een permanente oplossing voor dit probleem? Een custom kernel die het probleem oplost, of een instelling op de telefoon om wifi N uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 15:57

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:26:
Deze, en dan RC17? Die probeer ik nu te installeren. Op de tel kwam even "Updating Android" met 131 packages ofzo voorbij, maar dat is ook alweer 5/6 minuten geleden :( Krijg wel de hele tijd popupjes op de PC met "Nieuwe hardware gevonden" en af en toe knipperen de softkeys ook, maar denk niet dat er echt vooruitgang in zit. Heb gelukkig wel een backup gemaakt dus die zet ik zo terug en dan ga ik wat anders proberen.

Wat is de meest stabiele No-Sense ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik gebruik nu zelf RC16, zo te zien is updaten naar RC17 wel verstandig vanwege WiFi performance, maar daar heb ik geen problemen mee.

Hoe heb je geflashed?
Wel een fullwipe gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 04-03-2013 22:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:34:
Ik gebruik nu zelf RC16, zo te zien is updaten naar RC17 wel verstandig vanwege WiFi performance, maar daar heb ik geen problemen mee.

Hoe heb je geflashed?
TWRP 2.4.2.0 geflashed
Dalvik cache gewiped
boot.img geflashed
erase cache gedaan
ROM geflashed
Weer dalvik cache gewiped

Ik ga RC16 even proberen dan. Kan ik vanuit die versie, zonder te wipen, updaten?

[edit]: Ik weet niet zeker of ik een full wipe heb gedaan. Denk het niet want ik ben bang dat ik dan mijn backup weer delete van m'n vorige ROM

[ Voor 13% gewijzigd door Booth op 04-03-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Je moet een full wipe performen als je NIET van een AOSP ROM af komt.
Daarna kan je naar elke hogere versie updaten zonder een full wipe, enige wat je moet doen is dalvik cache en fastboot erase cache uitvoeren. Na elke update ook de boot.img flashen.

[ Voor 54% gewijzigd door Quad op 04-03-2013 22:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:38:
Je moet een full wipe performen als je NIET van een AOSP ROM af komt.
Oké begrepen.

Ik zie:
Cache, Dalvik Cache, Factory Reset, System, External Storage en Android Secure. Welke is de full wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Factory reset :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Done, en met welke delete ik ook de backup, zodat ik die moet vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Backup kan je gewoon vanaf je SD kaart verwijderen.
Installation instructions
  • BACKUP YOUR DATA (using CWM)
  • Verify that your backup is complete - a backup of your sdcard may also be a good idea (see below)
  • Verify that you are running hboot 1.39 or newer (hboot 1.2x may work (please send me feedback) - but any lower hboot version will NOT work for builds after rc13)
  • Download the ZIP and the boot.img (see Downloads)
  • Copy the .zip to your sdcard and reboot into fastboot
  • fastboot flash boot boot.img, then boot into recovery
  • WIPE your phone (this is not optional)
  • Install the .zip and reboot
Upgrading
You can always upgrade to a newer version without wiping any data, formatting system or wiping the cache.
But keep in mind that you must always flash boot.img + re-flash gapps after upgrading

[ Voor 89% gewijzigd door Quad op 04-03-2013 22:47 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:44:
Backup kan je gewoon vanaf je SD kaart verwijderen.
OK.

Hij doet het :Y) Wederom bedankt Quad!

Heerlijk zo'n schone ROM!

[edit]:
Oja, ik moet apart nog de Google Apps flashen?

[ Voor 11% gewijzigd door Booth op 04-03-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Correct, de laatste versie vindt je hier: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121212-signed.zip
Ook moet je die altijd flashen na upgraden.

Inmiddels zit ik op RC 17 :)
Net eventjes gedaan.

Edit: Nu moet ik wel weer de kernel opnieuw flashen -_-

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 04-03-2013 22:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:48:
Correct, de laatste versie vindt je hier: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121212-signed.zip
Ook moet je die altijd flashen na upgraden.

Inmiddels zit ik op RC 17 :)
Net eventjes gedaan.

Edit: Nu moet ik wel weer de kernel opnieuw flashen -_-
Hah, altijd wel iets!

Zo ook hier; hij zegt de hele tijd fail als ik die google apps probeer te flashen. Moet ik dat net zoals een ROM doen of via HBOOT ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Via TWRP kan je die gewoon flashen, geen probleem.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Lukt niet, "Unable to open zip file" en dan met rode letters "Failed".. Is er geen andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Correcte zip file gedownload? Normaliter werkt het wel gewoon namelijk. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:03:
Correcte zip file gedownload? Normaliter werkt het wel gewoon namelijk. :)
Ja jouw link gewoon. En voor de zekerheid de link in het topic op XDA gedownload, maar dat was dezelfde als die van jou. 7.67 KB groot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Nee, het is veel groter.

Bijna 90MB moet het zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 04-03-2013 23:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:08:
Nee, het is veel groter.

Bijna 90MB moet het zijn ;)
Ach mein Leben, ik zit de hele tijd Save File as te doen op die link terwijl het helemaal geen direct download is 8)7
Domme fouten zitten in een klein hoekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Booth schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:11:
[...]

Ach mein Leben, ik zit de hele tijd Save File as te doen op die link terwijl het helemaal geen direct download is 8)7
Domme fouten zitten in een klein hoekje!
Lol _O-

Overigens heb ik de xmister kernel al weer geflashed, de nieuwste gelijk dan maar. :)
Edit: Nieuwste update van xmister kernel is niet wat, kan hem niet eens undervolten. Hij kan de voltage tables niet aanpassen op een of andere manier zegt hij.

Edit: Heb even versie 188 geflashed, hier geen direct problemen mee, zoals UV, taalpakket voor Swiftkey die weer werkt, en stabiel :)

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 05-03-2013 00:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik zit nu lekker met ROMmelen met m'n ROM. Beduidend minder te tweaken en aan te passen, maar ik geniet toch meer van die opgeruimde look. Kan nu ook eindelijk DashClock eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

Nakebod

Nope.

Ik ben afgelopen week van ICJ teruggegaan naar de stockrom, en wat een verschil in accuduur zeg :|
Met geen enkele ROM die ik getest heb haal ik een leuke accuduur, en dan merk ik weinig verschil tussen 4.1.x en 4.2.x AOSP gebaseerde ROM's. En dan had ik Google Location Service uitstaan, met die optie aan was het gewoon 10% accu per uur kwijt. Al deed 4.1.x het iets beter hiermee. Voornamelijk de LocationManagerService die de telefoon wakker hield

Op verschillende plaatsen zie ik mensen die 3+ uur screen on time hebben, zelfs uitzonderingen naar 5+ uur.
Ik mocht blij zijn dat mijn accu voor het eind van de avond niet helemaal leeg was, en dan had ik altijd minder dan een uur screen on time.

Nu weer een weekje de laatste stock ROM (Helaas geen 4.2, maar goed), met root, zelfde apps, en zelfs met iets intensiever gebruik (Uur GPS tracking per dag extra) heb ik aan het eind van de dag 55-60% accu over.

En toch ligt mijn voorkeur bij de AOSP ROMs, maar niet als ik zoveel moet inleveren :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Nakebod schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:43:
Ik ben afgelopen week van ICJ teruggegaan naar de stockrom, en wat een verschil in accuduur zeg :|
Met geen enkele ROM die ik getest heb haal ik een leuke accuduur, en dan merk ik weinig verschil tussen 4.1.x en 4.2.x AOSP gebaseerde ROM's. En dan had ik Google Location Service uitstaan, met die optie aan was het gewoon 10% accu per uur kwijt. Al deed 4.1.x het iets beter hiermee. Voornamelijk de LocationManagerService die de telefoon wakker hield

Op verschillende plaatsen zie ik mensen die 3+ uur screen on time hebben, zelfs uitzonderingen naar 5+ uur.
Ik mocht blij zijn dat mijn accu voor het eind van de avond niet helemaal leeg was, en dan had ik altijd minder dan een uur screen on time.

Nu weer een weekje de laatste stock ROM (Helaas geen 4.2, maar goed), met root, zelfde apps, en zelfs met iets intensiever gebruik (Uur GPS tracking per dag extra) heb ik aan het eind van de dag 55-60% accu over.

En toch ligt mijn voorkeur bij de AOSP ROMs, maar niet als ik zoveel moet inleveren :(
Dat is inderdaad een behoorlijk verschil zeg. Ik moet zeggen dat ik zelf erg tevreden was met de ViperX ROM. Daar kon ik een volle treinreis mee (twee uur en een kwartier), muziek aan en spelletjes spelen en dan had ik aan het eind nog 30% over. Met "normaal" gebruik zat ik rond 20:00 op 50/60%.

Sinds gister een AOSP ROM geïnstalleerd dus even kijken hoe dat gaat. Weet iemand hoe ik die vaste Googlebalk weghaal op het startscherm? Of kan dat niet?

En die hardwaretoetsen, kan ik die uitzetten wanneer hij in Lockscreen zit? Want als ik in Lockscreen zit en ik druk op die multitask toets, dan gaat hij gewoon naar het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Instellingen - apps - alle apps - Google zoeken - uitschakelen - profit.
Ik maak gebruik van een patroon, deze is niet te omzeilen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Net een RUU teruggezet om de 3.18.401.1 OTA te hengelen en er een dump van te maken voor de custom ROM bakkers. Ik weet niet wat er allemaal in die OTA zat, maar sinds die OTA is het touchscreen morsdood in de recovery en alles. De enige manier om een werkend touchscreen te hebben is door alles helemaal stock te flashen, relocken en dan werkt het touchscreen wel gewoon binnen Android.

Om deze reden kan ik nu dus niet meer terug naar een custom ROM en ben ik gedwongen op stock te blijven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Werkt CWM non touch ook niet? Kan je de HOX tool gebruiken om te flashen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:42:
Werkt CWM non touch ook niet? Kan je de HOX tool gebruiken om te flashen?
Nee, in Aroma heb ik tevens geen touchmogelijkheden en de installatie loopt halverwege altijd vast.
Ik had al via CWM lopen ouwehoeren met de volumeknoppen maar dan kom je dus alsnog niet veel verder vanwege bovenstaand.

En de HOX tool? Ik doe alles handmatig via de ADB commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Terugflashen naar een eerdere RUU? :+
Waarschijnlijk hebben ze weer wat loopen klooien bij HTC, ipv dat ze de boel lekker open gooien weer juist dicht timmeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:49:
Terugflashen naar een eerdere RUU? :+
Waarschijnlijk hebben ze weer wat loopen klooien bij HTC, ipv dat ze de boel lekker open gooien weer juist dicht timmeren.
Onmogelijk in het kwadraat, de laatst beschikbare RUU loopt te emmeren over foutcode 140: Bootloaderversie failed. :(
Maar die is niet eens updated, dus whyyyy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
RUU kan je alleen terugzetten als je de bootloader relocked hebt. Maar dat weetje wellicht al.
Mij niet bekend iig wat HTC precies gedaan heeft met de OTA, wellicht dat je even een waarschuwing kan afgeven in het HOX ervaringen topic?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:52:
RUU kan je alleen terugzetten als je de bootloader relocked hebt. Maar dat weetje wellicht al.
Mij niet bekend iig wat HTC precies gedaan heeft met de OTA, wellicht dat je even een waarschuwing kan afgeven in het HOX ervaringen topic?
Ik weet donders goed dat ie relocked moet wezen, ga al eventjes mee in het wereldje. :p
Ik kom een heel eind, maar om de 1 of andere flauwe reden doet het touchscreen gewoon helemaal niks bij niet-HTC spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na een tijdje in dit topic gelezen te hebben heb ik me nu ook eens aan het flashen van een custom rom gewaagd. Het is de Blade Rom 5.1 geworden. Flashen is gelukkig goed verlopen. Eigenlijk is het vrij eenvoudig. (zo lang het goed gaat waarschijnlijk).

Een vraagje voor de gebruikers van de Blade Rom. Wat is de meerwaarde van de Blade Mods die je ook kan installeren? Het is me niet helemaal duidelijk wat de waarde hiervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:48
Hallo,

Ik heb een HTC Desire C, het unlocken en flashen van recovery hiervoor gaat hetzelfde als bij de One X. Ik heb alleen een vraag, ik snap niet hoe je verder moet bij het flashen van de boot.img, moet ik die kopieren of knippen uit de rom, en als ik dat dan heb geflasht zit ik dan gelijk weer in de bootloader, en kan ik dan gelijk booten in recovery? Ik heb ervaring met flashen, maar heb het nog nooit zo hoeven doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
dannyvdb1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 06:08
dannyvdb1997 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:22:
Hallo,

Ik heb een HTC Desire C, het unlocken en flashen van recovery hiervoor gaat hetzelfde als bij de One X. Ik heb alleen een vraag, ik snap niet hoe je verder moet bij het flashen van de boot.img, moet ik die kopieren of knippen uit de rom, en als ik dat dan heb geflasht zit ik dan gelijk weer in de bootloader, en kan ik dan gelijk booten in recovery? Ik heb ervaring met flashen, maar heb het nog nooit zo hoeven doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
dannyvdb1997
Normaal kan je de boot.img uit de gezipte ROM halen, en vanuit de bootloader (fastboot) flashen middels:
fastboot flash boot boot.img
vervolgens een:
fastboot erase cache
Dan naar recovery en de rom flasehn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

:w

Al een tijdje niet meer bezig geweest met flashen enzo, maar ik wil graag de CM Nightly van Android 4.2.2 flashen. Ik ben alleen even volledig de draad kwijt waar ik moet beginnen. Eerst eens wat info;

HBOOT: 1.12.0000
S-ON
Radio: 2.1204.135.20
HW Secure boot: on
Recovery: CWM v5.8.4.0.

Het stappenplan op XDA is helder;
1. Unlock your device and install Clockwork Recovery
2. Do a Nandroid backup!
3. WIPE
4. Install the ROM
5. Optionally install the Google Addon
6. Download boot.img as well,
7. boot into boot loader (adb reboot bootloader). Use fastboot and ‘fastboot flash boot boot.img’ through usb to have the correct kernel/boot image. Otherwise it won’t work/boot.
8. 'fastboot erase cache' is recommended if you have booting issues
Maar ik ben niet helemaal uit het volgende; wat is boot.img en wat bedoelen ze met stap 7. Fastboot? Que? Het vervelende is dat ik het allemaal al wel eerder heb gedaan, maar erg lang geleden. Het staat me dus allemaal wel wazig bij, maar precies weten doe ik het niet meer. In een vergelijkbare situatie met een HTC Desire lang geleden heb ik mezelf erg veel op de hals gehaald door met verouderde HBOOT's, kernels etc. op een goed ogenblik de nieuwste ROMs te flashen, dus ik ben nogal twijfelachtig over dit alles.

Kortom; ben ik met mijn huidige HBOOT etc. good to go of is nog meer voorbereidend werk nodig?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Obiter dictum schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:30:
:w

Al een tijdje niet meer bezig geweest met flashen enzo, maar ik wil graag de CM Nightly van Android 4.2.2 flashen. Ik ben alleen even volledig de draad kwijt waar ik moet beginnen. Eerst eens wat info;

HBOOT: 1.12.0000
S-ON
Radio: 2.1204.135.20
HW Secure boot: on
Recovery: CWM v5.8.4.0.

Het stappenplan op XDA is helder;

[...]

Maar ik ben niet helemaal uit het volgende; wat is boot.img en wat bedoelen ze met stap 7. Fastboot? Que? Het vervelende is dat ik het allemaal al wel eerder heb gedaan, maar erg lang geleden. Het staat me dus allemaal wel wazig bij, maar precies weten doe ik het niet meer. In een vergelijkbare situatie met een HTC Desire lang geleden heb ik mezelf erg veel op de hals gehaald door met verouderde HBOOT's, kernels etc. op een goed ogenblik de nieuwste ROMs te flashen, dus ik ben nogal twijfelachtig over dit alles.

Kortom; ben ik met mijn huidige HBOOT etc. good to go of is nog meer voorbereidend werk nodig?
Volgens mij moet je hboot 1.30 / 1.31 of hoger zijn voor de recentste roms met Jellybean.
de boot.img zat bij de telefoons met S-off gewoon in de rom.zip en hoefde je niet los te flashen. Doordat de one x geen S-off heeft (nog), moet de boot.img los geflsahed worden. doe je dit niet, zal je telefoon OF niet opstarten, OF als dat al lukt geen netwerkconnecties kunnen maken.
Fastboot werkt naast adb, maar is weer voor andere doeleinden.
Je zou bijvoorbeeld op XDA even kunnen kijken naar Jellybean flasher oid, die maakt het net even wat makkelijker, wordt standaard adb en fastboot bij meegleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ah ja, dát was wat de boot.img deed. Die flasher waar je het over hebt werkt fantastisch trouwens! Het langst heb ik nog moeten wachten op de gapps download, dat was ik even vergeten :9. Anyway; Cyanogen draait nu als een zonnetje!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Wel een erg oude hboot, je kan die het beste zo ver mogelijk upgraden..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik lees net dat de telefoon compleet gewiped wordt als ik de Bootloader unlock.
Ik heb geen zin om alle m'n bestanden/contacten etc. kwijt te zijn, is er een manier om hem compleet te back-uppen voor ik de Bootloader unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
De bestanden op je SD blijven als het goed is staan. De rest wordt inderdaad naar factory settings terug gezet. Zonder root is carbon te gebruiken. Heb het zelf nooit getest. Maar zorg dus inderdaad dat je ook je bestanden van je SD een backup van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
En contacten natuurlijk gewoon via Google contacts sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Overlegne schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:18:
Ik lees net dat de telefoon compleet gewiped wordt als ik de Bootloader unlock.
Ik heb geen zin om alle m'n bestanden/contacten etc. kwijt te zijn, is er een manier om hem compleet te back-uppen voor ik de Bootloader unlock?
Contacten op je Gmail account
Whatsapp even recente backup maken via de instellingen
SMS -> SMS Backup en Restore app gebruiken
Data (incl. hierboveng emaakte backups) -> copy paste van SD kaart naar je PC (onder het mom je weet het maar nooit..)
Voor de rest, apps etc. ben je kwijt maar is na opnieuw aanmelden op je telefoon weer terug aanwezig of weer te downloaden.

Edit: Ik heb even de nieuwste xMister kernel (#226) even repacked met AOSP 4.2.2 #RC17 ROM, en hier te vinden. Wel even de modules downloaden en flashen die handel.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 01:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Wat zijn de voornaamste voordelen met die kernel? Ik ben namelijk wel tevreden met mijn huidige (AOSP 4.2.2 RC17 ROM) kernels verder, geen batterydrain oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
OC en UV mogelijkheden, heb er van de vorige versie niet echt iets van gemerkt maar die scheen volgens reacties wel buggy te zijn, en dat merkte ik in de vorm van vastlopers. Met de 226 versie zou er tot dusver geen bugs zijn.

@Xereon, problemen opgelost of nog steeds op stock? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 01:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik ben erg tevreden met ViperX ROM maar ik heb er toch een probleempje mee.
Bij de vorige versie (3.2) kreeg ik tijdens de wintersport geen roaming dataverbinding terwijl het wel aanstond. Ook geen melding gehad. Dacht dat ik het misschien te snel de ROM geinstalleerd had. Moest ook de hboot upgraden etc. Dus alles opnieuw gedaan maar nu 3.3 en afgelopen week moest ik voor mijn werk naar Oostenrijk en weer geen roaming verbinding...

Wat is nu verstandig om te doen? Terug naar stock en nog een keer proberen? Nog een keer de ViperX ROM installeren maar nu de 3.4 met een nieuwe 3.18.401.1 base? Of is er nog iets anders wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ehm, wel geregistreerd met een netwerk daar? Moest ik in Oostenrijk voor roaming wel doen, in Italië ging het daarna automatisch.

(Instellingen-Instellingen mobiel netwerk-Mobiele providers-automatisch kiezen)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ja hoor. En de kaart in een andere telefoon op auto werktte wel.... (was helaas een iPhone....en dat heb ik de gehele vakantie aan moeten horen :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
AOSP RC18 is released, coole functie op:
Option to control button backlight depending on the screen brightness (Settings -> Display)
Eens testen of het werkt, van mij mag dat ding overdag standaard uit staan namelijk..

Edit: Kernel 226 van xmister voor RC18 staat er ook op inmiddels: http://d-h.st/Cqy wel even de modules binnen hengelen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 12-03-2013 19:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Hallo jongens en meisjes, ( :') )

Heb al echt tientallen ROMS geprobeerd - de ene beter als de andere - ( momenteel Ice Cold Jelly op basis van 4.2.2 draaien ).

Maar ik heb één maar :

Hoe krijg ik in vredesnaam ergens mijn GPS werkend? Sinds ik andere roms draai dan de standaard Sense installatie heb ik vrijwel nooit meer kunnen navigeren. Had het destijds wel aan de praat gekregen op mijn Legend ( met GPS fix ), maar dit werkt helaas hier niet..

Iemand een idee of is het gewoon een 'no no' ?

HBOOT is inmiddels 1.39, maar ook met de versie daarvoor werkte dit al niet.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
NLuna schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:52:
Hallo jongens en meisjes, ( :') )

Heb al echt tientallen ROMS geprobeerd - de ene beter als de andere - ( momenteel Ice Cold Jelly op basis van 4.2.2 draaien ).

Maar ik heb één maar :

Hoe krijg ik in vredesnaam ergens mijn GPS werkend? Sinds ik andere roms draai dan de standaard Sense installatie heb ik vrijwel nooit meer kunnen navigeren. Had het destijds wel aan de praat gekregen op mijn Legend ( met GPS fix ), maar dit werkt helaas hier niet..

Iemand een idee of is het gewoon een 'no no' ?

HBOOT is inmiddels 1.39, maar ook met de versie daarvoor werkte dit al niet.
Ik weet niet of de roms die je draait volledig aosp gebaseerd zijn of niet. Ik gebruik wel sense rom's, in mijn geval renovate, en geen issues. De 1e keer duurde de fix wel lang, maar daarna gaat het gewoon goed. Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik zet standaard "faster fix" erop en zet de agps data op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
mhulsegge schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:14:
[...]

Ik weet niet of de roms die je draait volledig aosp gebaseerd zijn of niet. Ik gebruik wel sense rom's, in mijn geval renovate, en geen issues. De 1e keer duurde de fix wel lang, maar daarna gaat het gewoon goed. Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik zet standaard "faster fix" erop en zet de agps data op NL.
Thnx! Held v.d. dag :)

Revolution HD erop gezet ( nieuwste ) en faster fix uit de store. Ik kan nu lekker navigeren in o.a. Google Nav

( wel jammer overigens dat de GPS gewoon niet lijkt te werken met alle non-sense roms, kale Android vind ik mooier en sneller aanvoelen )

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
NLuna schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Revolution HD erop gezet ( nieuwste ) en faster fix uit de store. Ik kan nu lekker navigeren in o.a. Google Nav

( wel jammer overigens dat de GPS gewoon niet lijkt te werken met alle non-sense roms, kale Android vind ik mooier en sneller aanvoelen )
Ik ben het wat dat aangaat wel met je eens.
Op zich vind ik sense niet heel erg vervelend, maar aosp is mij op mijn desire vroeger ook goed bevallen.
Echter, met name totdat eea qua sources van de kernels vrijgegeven was, waren de reacties etc. over aosp op de one x niet denderend (in ieder geval dat wat ik zag en las).
Met name vaak toch issues met battery drain etc.
Ik ben er zeker van dat veel van de zaken inmiddels verbeterd of opgelost zijn, maar heb zelf op dit moment niet de noodzaak om van sense af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Ik heb nu een Renovate rom draaien, en ik wil eigenlijk terug naar stock.
O.a omdat ik er over nadenk om een One te halen.
Mijn HBoot is 1.39, en klopt het nou dat ik dus niet terug kan mbv een RUU bestand?
Omdat de Hboot versie te hoog is?
Zover ik kan zien zijn er geen RUU bestanden die werken met Hboot 1.39, of vergis ik mij?

Ik relock de telefoon, en voer dan het RUU bestand uit, volgens mij is dat ook de manier zoals het moet.

Ik heb al geprobeerd mn nandroid backup terug te zetten,maar die maakt dan nergens meer verbinding mee. Geen gsm, wifi of wat dan ook, steeds Vliegtuigmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
NLuna schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Bij mij werkte GPS onder de AOSP rom v16 prima hoor. Heb nu ICJ maar heb gps nog niet getest, maar in de 5de post van het topic van ICJ 4.2.2 staat onder issues eventuele tips om een probleem met GPS op te lossen. Heb je die ook al uitgevoerd? (klik)

[ Voor 0% gewijzigd door krijn1985 op 13-03-2013 13:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Hebben meer mensen last van dit probleem?
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=39592
Hebben de knappe koppen van XDA hier al wat op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
mhulsegge schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Ik ben het wat dat aangaat wel met je eens.
Op zich vind ik sense niet heel erg vervelend, maar aosp is mij op mijn desire vroeger ook goed bevallen.
Echter, met name totdat eea qua sources van de kernels vrijgegeven was, waren de reacties etc. over aosp op de one x niet denderend (in ieder geval dat wat ik zag en las).
Met name vaak toch issues met battery drain etc.
Ik ben er zeker van dat veel van de zaken inmiddels verbeterd of opgelost zijn, maar heb zelf op dit moment niet de noodzaak om van sense af te stappen.
Nou moet zeggen dat deze - getweakte - Sense rom wel erg fijn draait ( alles werkt :) ), batterij verbruik is alleen een stuk hoger. Dit was bij mij wel beter op de rom(s) die jij aanhaalt.
krijn1985 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:40:
[...]

Bij mij werkte GPS onder de AOSP rom v16 prima hoor. Heb nu ICJ maar heb gps nog niet getest, maar in de 5de post van het topic van ICJ 4.2.2 staat onder issues eventuele tips om een probleem met GPS op te lossen. Heb je die ook al uitgevoerd? (klik)
Oh oke? Nou ja, ik zet er wel vaker wat anders op en zal het gewoon blijven proberen in de toekomst. Thanks voor de tips, zal desbetreffende topic ff doorkijken!

[ Voor 26% gewijzigd door NLuna op 14-03-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Misschien een handige tip voor mensen die hun complete One X willen back-uppen voor ze hem gaan Rooten. Op deze website wordt uitgelegd hoe er erg simpel een complete (maar dan ook echt compleet; Data, Instellingen, APK's, Contacten, etc.) back-up gemaakt kan worden van je Android toestel, zonder Root toegang!
Net geprobeerd, werkt als een bus!
Tevens is het restoren ook een fluitje van een cent.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351

Misschien heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Na de vorige keer een hoop gezeik te hebben gehad met CM10 wilde ik het toch weer proberen, dus:

-Nandroid backup
-vanaf hier de bovenste gedownload: http://get.cm/?device=endeavoru
-vanaf hier de gapps gedownload: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130301-signed.zip
-De boot.img uit de CM10 zip gehaald
-Zips gekopieerd naar SD
-in CWM: factory reset, wipe dalvik, wipe cache
-Install zip -> CM10
-Install zip -> Gapps
-fastboot flash boot boot.img
-fastboot erase cache

Een reboot draait vervolgens op niets uit, hij hangt bij het htc - quietly brilliant scherm...
What to do? Mijn hboot is 1.39

Edit: @ hieronder, heb ik gedaan, stond er niet handig sorry daarvoor...

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 16-03-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 30-05 22:30
vaagisdenaam schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:51:
Na de vorige keer een hoop gezeik te hebben gehad met CM10 wilde ik het toch weer proberen, dus:

-Nandroid backup
-vanaf hier de bovenste gedownload: http://get.cm/?device=endeavoru
-vanaf hier de gapps gedownload: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130301-signed.zip
-De boot.img uit de CM10 zip gehaald
-Zips gekopieerd naar SD
-in CWM: factory reset, wipe dalvik, wipe cache
-Install zip -> CM10
-Install zip -> Gapps
-Fastboot flash boot.img
-Fastboot erase cache

Een reboot draait vervolgens op niets uit, hij hangt bij het htc - quietly brilliant scherm...
What to do? Mijn hboot is 1.39
De juiste command om boot.img te flashen is "fastboot flash boot boot.img"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Heb ik gedaan, sorry, heb mijn reactie gewijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
vaagisdenaam schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:59:
Heb ik gedaan, sorry, heb mijn reactie gewijzigd...
Dit gelezen?

"WARNING DON'T USE NIGHTLIES 03.13 or ABOVE, BLOBS WERE TAKEN DOWN (DMCA) so the builds are screwed! Use STAGING builds or 2013.03.12 or before"

Probeer deze: http://forum.xda-develope...=39177613&postcount=12314

[ Voor 12% gewijzigd door SAWYER op 16-03-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
|:( :F
Ben nu denk ik de goede aan het downloaden...
Dat ik daar overheen heb kunnen lezen..
Ik laat weten of het gelukt is, bedankt alvast..

Edit: werkt, bedankt voor jullie ultieme snelle hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door vaagisdenaam op 16-03-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470411

Hallo allen,

Een vriend van mij heeft mij gisteren geholpen een AOKP custom rom te installeren op mijn HTC One X. Dit heeft er echter voor gezorgd dat ik een veel minder lange duur van mijn batterij heb. Ik heb op internet gelezen dat je terug naar de STOCK versie van android kan (de originele) d.m.v. een RUU. Na lang zoeken ben ik tientallen RUU's tegengekomen, en heb geen idee welke RUU ik moet hebben.

Deze post is dus min of meer m'n laatste hoop! Heeft iemand enig idee welke RUU ik moet gebruiken om weer op mijn originele versie van android te komen? (Geloof dat dat 4.0.3 was)

Overigens heb ik geen backup, degene die mij hielp dacht dat het niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:59:
Hallo allen,

Een vriend van mij heeft mij gisteren geholpen een AOKP custom rom te installeren op mijn HTC One X. Dit heeft er echter voor gezorgd dat ik een veel minder lange duur van mijn batterij heb. Ik heb op internet gelezen dat je terug naar de STOCK versie van android kan (de originele) d.m.v. een RUU. Na lang zoeken ben ik tientallen RUU's tegengekomen, en heb geen idee welke RUU ik moet hebben.

Deze post is dus min of meer m'n laatste hoop! Heeft iemand enig idee welke RUU ik moet gebruiken om weer op mijn originele versie van android te komen? (Geloof dat dat 4.0.3 was)

Overigens heb ik geen backup, degene die mij hielp dacht dat het niet nodig was.
http://www.androidfiles.org/ruu/?dir=Endeavor

Welke RUU je gebruikt hangt af van verschillende punten.
Heb je een normale One X, dan pak je:

ICS: http://www.androidfiles.o...release_274900_signed.exe

JB: http://www.androidfiles.o...release_302015_signed.exe

Heb je een t-mobile branded One X: http://www.androidfiles.o...release_251908_signed.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Sawyer, je helpt me stukken verder. Ik weet niet zeker wat je met ICS en JB bedoelt. Bedoel je dat, als ik nu ICS zou hebben dat ik die RUU moet hebben? En voor JB geld het zelfde? Heb nl nu 4.2.2. Dat is geloof ik JB. Ik zit bij tele 2, maar zover ik weet is dit onderdeel van T-mobile. Dus zou ik ook die kunnen gebruiken?

Ik ben geen held op dit vlak zoals je al wel merkt, mijn excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:05:
[...]

Bedankt Sawyer, je helpt me stukken verder. Ik weet niet zeker wat je met ICS en JB bedoelt. Bedoel je dat, als ik nu ICS zou hebben dat ik die RUU moet hebben? En voor JB geld het zelfde? Heb nl nu 4.2.2. Dat is geloof ik ICS. Ik zit bij tele 2, maar zover ik weet is dit onderdeel van T-mobile. Dus zou ik ook die kunnen gebruiken?

Ik ben geen held op dit vlak zoals je al wel merkt, mijn excuus
Als je je toestel via tele2 hebt, dan moet je de t-mobile versie NIET hebben.
Dan kun je kiezen uit ICS of JB.

Wat je nu hebt is niet belangrijk. De vraag is, wil je terug naar officiële Ice Cream Sandwich of naar de nieuwere officiële Jelly Bean?

Tenzij je om een of andere reden ICS wilt hebben, zou ik je adviseren om gewoon de JB versie te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartstikke bedankt Sawyer, ik ga ben op het moment de RUU aan het downloaden. Als ik het goed begrijp moet ik overigens ook nog een boot.img hebben, is dit juist? Ik heb de fastboot files al dus dat is geen probleem.

Als ik het goed begrijp moet ik de HTC eerst in fastboot mode zetten, en kabel aansluiten. Dan command prompt openen om naar de fastboot directory te komen. Dan moet ik eerst de recovery (boot.img die ik nog niet heb flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Vergeet niet de boel te relocken, anders werkt het niet natuurlijk ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:07:
[...]

Als je je toestel via tele2 hebt, dan moet je de t-mobile versie NIET hebben.
Dan kun je kiezen uit ICS of JB.

Wat je nu hebt is niet belangrijk. De vraag is, wil je terug naar officiële Ice Cream Sandwich of naar de nieuwere officiële Jelly Bean?

Tenzij je om een of andere reden ICS wilt hebben, zou ik je adviseren om gewoon de JB versie te pakken.
Heb de boot.img gevonden Sawyer! Ben hem tegengekomen via: YouTube: (HD) Unroot the HTC One X: Back to Stock - Cursed4Eva als ik deze boot.img gebruik zou het moeten werken, toch?

Quad, nadat je de boot.img hebt geflashed hoef je pas te relocken als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Je hebt de boot.img niet nodig.

Boot je One X in fastboot en voer deze command uit: fastboot getvar version-main
Post de resultaten hier ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:19:
[...]

Heb de boot.img gevonden Sawyer! Ben hem tegengekomen via: YouTube: (HD) Unroot the HTC One X: Back to Stock - Cursed4Eva als ik deze boot.img gebruik zou het moeten werken, toch?

Quad, nadat je de boot.img hebt geflashed hoef je pas te relocken als ik het goed heb?
Nee, gewoon direct relocken, en dan de .exe uitvoeren wat bij de RUU zit, de rest gaat vanzelf.
Op XDA staat zelfs een complete tutorial over hoe je terug naar stock gaat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:21:
Je hebt de boot.img niet nodig.

Boot je One X in fastboot en voer deze command uit: fastboot getvar version-main
Post de resultaten hier ff
C:\Fastboot>fastboot getvar version-main
version-main: 3.18.401.1
finished. total time: 0.048s

Dit kwam eruit. Quad, je moet dan: fastboot eom lock in CMD typen om hem te locken, daarna kun je meteen de RUU runnen? Je hoeft hiervoor dus geen recovery.img voor te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Correct, relocken en de RUU.exe uitvoeren dus.

Zorg wel dat je versie correct overeenkomt met wat er in je bootloader staat (aanuitknop + volume down bij het opstarten).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:25:
[...]

C:\Fastboot>fastboot getvar version-main
version-main: 3.18.401.1
finished. total time: 0.048s

Dit kwam eruit. Quad, je moet dan: fastboot eom lock in CMD typen om hem te locken, daarna kun je meteen de RUU runnen? Je hoeft hiervoor dus geen recovery.img voor te hebben?
3.18 hmm, dan gaat die RUU niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:28:
[...]

3.18 hmm, dan gaat die RUU niet werken.
Wacht even, welke versie? Hebben we het over de versie van de RUU die ik nu download? Bij Bootloader staat het volgende:
HBOOT - 1.39.0000
CLPD - none
MICROP- none
Radio-5.1204.162.29
eMMC-bootmode-disabled
CPUbootmode-disabled

En Sawyer, moet ik dan een andere RUU downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Je versie: version-main: 3.18.401.1

Aangezien je 3.18 hebt, mag de RUU niet lager zijn.
De RUU die ik postte was 3.14, dat gaat dus niet.

Ik moet ff iets controleren

Edit: Gebruik de RUU van Quad hierboven!

---

Relocken van bootloader: fastboot oem lock
Daarna start je de RUU op. Zorg er wel voor dat je meer dan 50% aan batterij hebt, anders lukt het niet.

Succes

[ Voor 38% gewijzigd door SAWYER op 16-03-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Mwoah, die bestaat enkel uit de zip, is blijkbaar de update van ICS naar JB, dus heb je niet veel aan ;).

Even gekeken welke ik heb gebruikt, dat is deze .exe:

http://www.androidfiles.o...release_302015_signed.exe

Die moet gewoon werken.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 16-03-2013 17:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:39:
Mwoah, die bestaat enkel uit de zip, is blijkbaar de update van ICS naar JB, dus heb je niet veel aan ;).

Even gekeken welke ik heb gebruikt, dat is deze .exe:

http://www.androidfiles.o...release_302015_signed.exe

Die moet gewoon werken.
Dus de telefoon LOCKEN (fastboot oem lock), daarna die exe draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:31:
Je versie: version-main: 3.18.401.1

Aangezien je 3.18 hebt, mag de RUU niet lager zijn.
De RUU die ik postte was 3.14, dat gaat dus niet.

Ik moet ff iets controleren

Edit: Gebruik de RUU van Quad hierboven!

---

Relocken van bootloader: fastboot oem lock
Daarna start je de RUU op. Zorg er wel voor dat je meer dan 50% aan batterij hebt, anders lukt het niet.

Succes
Hartelijk dank beiden... Ik had niet geweten wat ik zonder jullie moest. De RUU is aan het downloaden, de telefoon ligt aan de lader. Zometeen ga ik 't proberen, jullie zullen van mij horen! Wat is de reden dat die meneer in het filmpje dat ik stuurde, een recovery.img gebruikte als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:52:
[...]

Hartelijk dank beiden... Ik had niet geweten wat ik zonder jullie moest. De RUU is aan het downloaden, de telefoon ligt aan de lader. Zometeen ga ik 't proberen, jullie zullen van mij horen! Wat is de reden dat die meneer in het filmpje dat ik stuurde, een recovery.img gebruikte als ik vragen mag?
Recovery boot.img kan alleen als je een nand backup heb gemaakt.
Normaal moet je zodra je de bootloader unlocked gelijk een nand back up maken via custom recovery.

Scheelt je in dit soort situaties zoekwerk en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal het onthouden voor de volgende keer.. Als er een volgende keer komt! Als dit lukt dan vind ik het wel even mooi geweest wat ROM's betreft e.d. Kan ik overigens nog enige foutmeldingen tegenkomen? Of mag ik aannemen dat dit foutloos gaat? Voordat ik NL de ROM aan de praat kreeg had ik last van enige bootloops e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:55:
Zal het onthouden voor de volgende keer.. Als er een volgende keer komt! Als dit lukt dan vind ik het wel even mooi geweest wat ROM's betreft e.d. Kan ik overigens nog enige foutmeldingen tegenkomen? Of mag ik aannemen dat dit foutloos gaat? Voordat ik NL de ROM aan de praat kreeg had ik last van enige bootloops e.d.
Ik neem aan dat het foutloos gaat. Heb het zelf echter nooit hoeven te doen.
Jammer dat je afziet van custom roms. Ik heb zelf ook een One X en icm de nieuwe Viper Rom gaat mijn batterij ongeveer 35% langer mee dan op stock.

Moet er ook wel bij zeggen dat als je er niet veel verstand van hebt, je echt niet moet beginnen met CM voor de One X. Viper bijv is nog iig gebaseerd op officiële HTC roms, CM daarentegen niet.

[ Voor 13% gewijzigd door SAWYER op 16-03-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Ik neem aan dat het foutloos gaat. Heb het zelf echter nooit hoeven te doen.
Jammer dat je afziet van custom roms. Ik heb zelf ook een One X en icm de nieuwe Viper Rom gaat mijn batterij ongeveer 35% langer mee dan op stock.

Moet er ook wel bij zeggen dat als je er niet veel verstand van hebt, je echt niet moet beginnen met CM voor de One X. Viper bijv is nog iig gebaseerd op officiële HTC roms, CM daarentegen niet.
Wow dat is heel goed zelfs. Kan ik nadat ik de RUU heb gerund etc. mijn telefoon ook weer updaten naar nieuwere versies? Het is gewoon weer een standaard versie als ik het goed heb? Ik zie af van custom roms omdat ik gisteren 3 uur bezig ben geweest een bootloop te fixen, wat er fout is gegaan weet ik nog steeds niet.. Cyanogenmod werkte niet, stond vast op HTC logo. Eenmaal AOKP gerund en werkte perfect. (Alleen de battery life is dus treurig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:01:
[...]

Wow dat is heel goed zelfs. Kan ik nadat ik de RUU heb gerund etc. mijn telefoon ook weer updaten naar nieuwere versies? Het is gewoon weer een standaard versie als ik het goed heb? Ik zie af van custom roms omdat ik gisteren 3 uur bezig ben geweest een bootloop te fixen, wat er fout is gegaan weet ik nog steeds niet.. Cyanogenmod werkte niet, stond vast op HTC logo. Eenmaal AOKP gerund en werkte perfect. (Alleen de battery life is dus treurig)
Ja, na dat de RUU er op zit gewoon via de normale weg updates binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:05:
[...]

Ja, na dat de RUU er op zit gewoon via de normale weg updates binnen halen.
Hartelijk dank, ik hou je op de hoogte. Download van de RUU is over ongeveer ~20 minuten klaar. Mocht ik een foutmelding tegen komen, kan ik je dan hier raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Als je weer de bootloader wilt unlocken moet je dus het proces via htcdev volgen :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:09:
Als je weer de bootloader wilt unlocken moet je dus het proces via htcdev volgen :)
Zal het onthouden Quad, wie weet wil ik wel de custom ROM van Sawyer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:44
Wat is jullie mening van AOSP ROMs vs Sense ROMs?

Ik heb zelf al heel wat sense ROMs geflashed, en het enige wat mij eigenlijk nog aanspreekt is dat de contacten synchronisatie met social media (FB/LinkedIn) wel erg leuk werkt.
Verder gebruik ik eigenlijk zoveel mogelijk andere launchers (Nova/Apex) om het lekker minimalistisch te houden.
Battery life is redelijk tot goed, kom de gemiddelde dag wel door, maar merk wel dat als ik mijn telefoon boven gemiddeld gebruik dat de batterij dan wel erg hard gaat.

De enige AOSP rom die ik heb geflashed is ICJ, en mijn ervaring daarmee was niet super, om de zoveel tijd ging het scherm op zwart en kon ik niks weer behalve een soft reset doen.

Wat zijn leuke AOSP roms die jullie aan kunnen raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Welke Sense ROM heb je momenteel? Ik kan je ViperX aanraden die je tijdens installatie helemaal kan aanpassen. Deze is smooth en erg goed met de accu.

Ik heb nu AOSP ROM, werkt goed, maar accu is inclusief met een kernel niet erg goed.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:44
Op dit moment heb ik Orio X Rom, leek me wel leuk door de Sense 5 Theme icoontjes etc, maar denk dat ik idd even ga kijken naar die ViperX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 470411 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:06:
[...]

Hartelijk dank, ik hou je op de hoogte. Download van de RUU is over ongeveer ~20 minuten klaar. Mocht ik een foutmelding tegen komen, kan ik je dan hier raadplegen?
Ja dat kan, of stuur mij een DM.
Maffo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:10:

Ik heb zelf al heel wat sense ROMs geflashed, en het enige wat mij eigenlijk nog aanspreekt is dat de contacten synchronisatie met social media (FB/LinkedIn) wel erg leuk werkt.
Verder gebruik ik eigenlijk zoveel mogelijk andere launchers (Nova/Apex) om het lekker minimalistisch te houden.
Battery life is redelijk tot goed, kom de gemiddelde dag wel door, maar merk wel dat als ik mijn telefoon boven gemiddeld gebruik dat de batterij dan wel erg hard gaat.

De enige AOSP rom die ik heb geflashed is ICJ, en mijn ervaring daarmee was niet super, om de zoveel tijd ging het scherm op zwart en kon ik niks weer behalve een soft reset doen.

Ik gebruik nu zelf ViperX laatste versie.
Aangezien ik Sense nooit gebruik heb ik deze dan ook weggelaten.

Ik kan echter wel gewoon gebruik maken van de Contacten app van HTC en dus ook de synchronisatie daarvan met FB etc.
Battery life is zeer goed te noemen vergeleken met stock of ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:30:
[...]

Ja dat kan, of stuur mij een DM.

[...]

Ik gebruik nu zelf ViperX laatste versie.
Aangezien ik Sense nooit gebruik heb ik deze dan ook weggelaten.

Ik kan echter wel gewoon gebruik maken van de Contacten app van HTC en dus ook de synchronisatie daarvan met FB etc.
Battery life is zeer goed te noemen vergeleken met stock of ARHD.
Hallo, was ik weer.. Ik kreeg de error: Fout [140] Bootloaderversie FOUT. Het ROM uypdatehulpmiddel kan de android telefoon niet updaten. Verkrijg het juiste ROM update hulpmiddel en probeer het opnieuw... Wat nu?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Als je naar de bootloader gaat, staat er relocked?
Wat voor info zie je daarin? Hboot versie?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:01:
Als je naar de bootloader gaat, staat er relocked?
Wat voor info zie je daarin? Hboot versie?
Daar staat idd relocked, HBOOT: 1.39.0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
En wat nog meer?

Edit:
Je moet het hiermee doen zo te zien. Verder geen RUU's beschikbaar voor versie 3.18...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546970

[ Voor 82% gewijzigd door Quad op 16-03-2013 19:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER is mij aan het helpen via DM's. Ik heb net de bootloader weer geunlocked. Hij heeft me een paar bestandjes gestuurd waardoor ik weer terug zou moeten kunnen naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Maffo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:10:

Welke versie van ICJ heb je geprobeerd? Ik heb vorig weekend 2.5.1 geflashed. Vind het een prima rom, op wifi met eduroam ging batterij wel iets harder dan de AOSP rom (ICJ is AOKP namelijk). Heb gister 2.6 geflashed dus kan nog niks over batterij zeggen. Mijn ervaring met de AOSP rom was prima qua batterij (versie 16).

Zelf verkies ik ICJ boven AOSP op dit moment omdat er veel meer in te stellen is.
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste