Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484038

mhulsegge schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Bedenk me ineens.. Stond USB debugging wel aan (Of hoeft dat niet meer tegenwoordig)
Op Sense had ik dat aangezet ja, maar na die full wipe is Sense ook weg neem ik aan. :p

Ik heb ook het vermoeden dat het aan mijn usb ingangen ligt. Ik zal het later op mijn vaders laptop eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik die toolkit ook trouwens. Werkte enorm goed, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/dpd7c9.jpg

Als je in de bootloader zit zou je in apparaatbeheer dit moeten zien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd. Ik zie namelijk helemaal geen ADB interface. Hieronder heb ik de HTC drivers, maar blijkbaar heb ik de Android SDK/ADB drivers niet?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c9PKkav.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
http://developer.android.com/tools/extras/oem-usb.html

De Android ADB drivers vind je daar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws, fastboot werkt correct en de drivers dus ook. Het slechte nieuws is dat na de boot.img te hebben geflashed dmv 'fastboot flash boot boot.img', daarna Cm10 en gapps te hebben geflashed, ik nu vastzit bij de HTC quietly brilliant bootscreen. :[

Enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Vanuit de CM10 thread:

1. Unlock your device and install Clockwork Recovery
2. Do a Nandroid backup!
3. WIPE
4. Install the ROM
5. Optionally install the Google Addon
6. Download boot.img as well,
7. boot into boot loader (adb reboot bootloader). Use fastboot and ‘fastboot flash boot boot.img’ through usb to have the correct kernel/boot image. Otherwise it won’t work/boot.
8. 'fastboot erase cache' is recommended if you have booting issues

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohja, oeps. :P Maar om één of andere reden blijft hij bij het HTC scherm hangen. Ik heb alle stappen gevolgd.

Ik neem aan dat elke keer als ik een boot.img flash, hij automatisch de oude overwrited? :?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 484038 op 05-02-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens het volgende gedaan:
- Bij wipe: Enkel System wipe, Dalvik cache en cache. (Ik heb dus geen factory reset gedaan, moet dat?)
- Bij ROM installen: Eerst CM10 geflashed, naar home gegaan in TWRP en dan gApps geflashed. Ik heb hierbij geen Dalvik cache of cache gewiped.
- fastboot spreekt voor zich. Daar heb ik fastboot flash boot boot.img en fastboot erase cache gedaan. Allebei succesvol. Ik kan zometeen een screenshot van mijn cmd sturen, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jup, je moet een factory reset doen! (Full Wipe!)

Zie .3

No factory reset = no CM10 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 05-02-2013 21:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds dat HTC scherm. De CM10 animatie heb ik niet meer gezien nadat fastboot begon te werken. :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DVJ93vI.png

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 484038 op 05-02-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens nog een enorme lading aan apps staan op mijn SD kaart. Kan dat het probleem zijn? Moet ik die ook wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Eerst een FullWipe, daarna CM 10 flashen, GoogleApps, daarna de dalvik en cache erasen. Vervolgens rebooten in fastboot, de boot.img flashen, cache erasen en rebooten. Thats all.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bleek dit te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2042019

Hij is geboot! :D <3
Enorm bedankt, Quad! Ik stuur je wel een bos bloemen ooit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Fijn! Maar uiteindelijk heb je het zelf gefixed, dus de bloemen krijg je retour. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Alsnog heb je me enorm goed geholpen! In ieder geval beter dan bij XDA. :P

Heb jij toevallig ooit last gehad van notificaties/errors die zo snel weg zijn dat je ze niet kan lezen? Ik had er eerst één van de keyboard input welke ik heb verholpen, maar nu is er een andere (app), ik weet niet welke, maar hij blijft maar pop-ups geven waarna mijn touch voor een seconde niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nope, ik ben al weer even van een Senseless ROM af gestapt. Venom ViperX draait fantastisch en die hoef ik dus ook niet kwijt voorlopig..

Waarom ik niet een Senseless ROM wil is omdat deze veel batterij drains bevatten. En niet zo smooth en lekker werken als de ViperX die ik nu draai.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 15:26
Hardstyle4Me schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:09:
Werd vandaag gebeld, ik kreeg een kleurenscherm waar je bang van werd. Allemaal rare kleuren die er niet horen. Screenshot komt er zo nog aan. Misschien weer een instelling, die ik nog niet heb kunnen vinden?

P.S. Led lampje had ik al opgelost maar iig nog bedankt voor de reactie!

Gebruik deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2052610

Tevens blijven mijn 3 knoppen onder aan het scherm branden als ik een bericht heb gehad en er nog niet naar heb gekeken. Deze blijven wel branden en gaan niet uit na 5 min zoals de LED.

EDIT: screenshot van het rare kleurrijke scherm als ik gebeld word / aan het bellen ben.
[afbeelding]
Kleurrijke scherm niet meer gezien na een reboot. Hopelijk blijft het zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik stap denk ik toch maar weer van Sense af.
Het werkt perfect, heerlijk smooth e.d Maar ik mis toch bijvoorbeeld de camera die in CM 10 bliksemsnel is en vlotter aanvoelt dan in de Sense camera.

Edit: bew, op een of andere manier krijg ik geen enkele AOSP ROM geïnstalleerd, blijf telkens stucken bij HTC boot scherm. Nandroid terug gezet, nog seeds stuck bij boot scherm. :'/

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 13-02-2013 20:31 ]

PVOutput☀️

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:21

D33F

Tweelingtemmer

Gebruik nu zelf een tijdje de Renovate JB rom. Werkte al behoorlijk lekker met stock kernel maar nu met NCX V13c kernel vliegt deze rom echt hard! 15171 score in Antutu, verder voelt de UI soeper smooth, en is de batterijduur tot nu toe uitstekend!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nk8dfBO.png

Verder loopt de gpu met deze kernel op zijn oorspronkelijke snelheid (520Mhz), en is voltage regulatie beschikbaar, evenals S2W.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1705334 (hier staat de rom + kernels)

[ Voor 4% gewijzigd door D33F op 14-02-2013 11:59 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481166

Antutu met viperx 3.3.6, en Xmisters kernel:
tevens schijnt de batterijduur van deze kernel ook beter te zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zoSINWc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:10
Quad schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:42:
Ik stap denk ik toch maar weer van Sense af.
Het werkt perfect, heerlijk smooth e.d Maar ik mis toch bijvoorbeeld de camera die in CM 10 bliksemsnel is en vlotter aanvoelt dan in de Sense camera.

Edit: bew, op een of andere manier krijg ik geen enkele AOSP ROM geïnstalleerd, blijf telkens stucken bij HTC boot scherm. Nandroid terug gezet, nog seeds stuck bij boot scherm. :'/
Boot.img geflashed?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jup, ik zit nu op 4.2.1, de 4.2.2 deed alleen maar vaag.

PVOutput☀️

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:43
Welke heb je geprobeerd dan? Ik draai AOSP 4.2.2 en werkt prima (deze). Ga waarschijnlijk binnenkort toch ook IceColdJelly proberen, toch iets meer aanpassingsmogelijkheden. En volgens mij draait die ook stabiel genoeg.

• Quad
Inmiddels is het toch gelukt om op 4.2.2 te komen.
Ik heb de adb drivers van Google geupdate met 4.2 content, en nu werkt het zonder problemen bij de eerste flash naar 4.2.2 (RC16).

Werkt wel lekker smooth tot dusver, nieuwste kernel 3.1 en up to date :+

PVOutput☀️

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Ik heb de laatste Viper er op gegooid. ik denk dat dit mijn laatste Sense 4+ ROM word voor de One X. Kan me niet voorstellen dat er een betere Sense 4+ ROM komt.

Als Sense 5 komt zal het wel weer beginnen te kriebelen :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Quad
Sense 5 ziet er niet zo mooi uit vind ik persoonljk..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik zit nu op Venom ViperX 3.3.6, maar ik vind hem niet zo soepel lopen als ik had gehoopt, met name bij het unlocken na upluggen duurt gewoon 5-8 seonden voordat het toestel reageert. Ik weet niet of dat een sense probleem is, of dat er een app loopt te klooien, maar ik kan geen oorzaak vinden :(

Het liefst draai ik een non-sense ROM, maar ik wil eigenlijk ook niet zonder de Sense camera, want ik merk dat ik de burstmode etc toch wel vaak gebruik. Ik heb nog geen stock rom met sense camera kunnen vinden, waarschijlijk omdat je het hele framework nodig hebt voor de camera. Weet iemand of er roms zijn die wel de sense camera hebben, maar verder zo stock mogelijk zijn?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 15:37
Ik draai nu Blade 5.0.0, die is bijna volledig gestript van alle Sense meuk. Werkt supersnel en fijn!
Probleem wat ik nu wel heb is dat mijn screenrotatie niet meer werkt. Dit heb ik ook bij de Android Revolution Roms en ook zelfs bij de RUU. Echter soms wil de screenrotatie opeens weer gaan werken, dit is meestal na een reflash. Ik kan de situatie helaas niet nabootsen en het ligt ook niet aan de calibratie. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 20:03
Is het er dan eindelijk??

http://www.androidpolice....id-dnaheres-how-to-do-it/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155069

(sorry, ben niet goed in engels, heb weinig ervaring met Roms/rooten/S-off dat ik dit nog niet geprobeerd heb op mijn one X).

[ Voor 10% gewijzigd door jooproo op 24-02-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ziet er goed uit. Eindelijk is het dus gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je moet hem wel unlocked hebben, dus echt s off is het volgens mij niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 20:21

Zorian

What the fox?

Quad schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:16:
Je moet hem wel unlocked hebben, dus echt s off is het volgens mij niet.
Alsnog is S-OFF handig i.v.m. het flashen van de boot.img en de radio. ;)
Er staat wel dat je SuperCID nodig hebt. Volgens mij is dat alleen mogelijk als je al S-OFF bent toch?
Of kan je sowieso SuperCID schrijven als je unlocked bent? :p
Heb voor het laatst met SuperCID en dergelijke geklooit op mijn HTC Desire HD heel lang geleden, en ik weet niet meer precies hoe het zit en hoe het hierbij zit. :)
Iemand die het gaat proberen? :D

[ Voor 43% gewijzigd door Zorian op 24-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 14:18
In de comments staat dat SuperCID verkrijgen enkel mogelijk is bij Amerikaanse versies, dus waarschijnlijk pech voor ons... :p
Snel even doorgescrold, kan zijn dat ik me vergis! (hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

BORA2500ETX schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:01:
In de comments staat dat SuperCID verkrijgen enkel mogelijk is bij Amerikaanse versies, dus waarschijnlijk pech voor ons... :p
Snel even doorgescrold, kan zijn dat ik me vergis! (hopelijk)
De Amerikaanse versie had geloof ik al S-OFF omdat deze geen Tegra gebruikt en dus makkelijker te hacken was omdat deze nog wat oudere architectuur erin had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De One XL is niet de versie die we in Europa hebben. De Tegra 3 is voorlopig nog steeds niet gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
ICJ is net op versie 2.2 aanbeland. Belooft een hoop fixes.
Enige probleem dat ik heb: gapps lijkt nooit goed geflashed bij deze rom, Geen yt-app, geen chrome, enzovoort. Had dit ook al voor bij een oudere versie.
Iemand die misschien weet waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Is altijd zo.. ;)
GAPPS is puur basis zoals PlayStore, gmail en wat core apps etc.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
Hmm, verklaart al veel :p toch maar eens op zoek naar de YouTube app dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zit gewoon in de playstore :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
Ja, dat zegt iedereen altijd... Maar ik vind die niet als ik zoek. Dacht daarom dat die in de gapps zat. :p

Edit:
Kan het zijn dat ik die niet zie omdat ik op android 4.2.2 zit en de HOX daar officieel nog geen ondersteuning voor heeft? Nog niet veel non-sense roms gebruikt dus niet veel ervaring.. :)

Edit 2:
Blijkbaar is de youtube app niet beschikbaar in België in de play store. Valt wel tegen. :/

[ Voor 62% gewijzigd door BORA2500ETX op 26-02-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mochten jullie op zoek zijn naar een geniale custom kernel die echt extreem smooth is en een gigantische batterijduur heeft, probeer dan eens de kernel van Xmister. :)
Kan je vinden in Original Android Development op XDA.
De laatste versie heeft UMS toegevoegd voor JB ROMs, werkt alleen nog niet bij ViperX omdat die een eigen algoritme hanteert.
Heb dat UMS ook helpen testen op een tijdelijke ROM van ARHD 18.4 en werkend bevonden. :) (Ik ben Zulake op XDA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wil het wel proberen maar ik snap het repacken niet :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:47:
Wil het wel proberen maar ik snap het repacken niet :+
2e sticky in dat forumdeel bevat een topic met daarin een link naar een website die alles voor je doet. :p
In de bovenste prop je de boot.img die uit de ROM zelf komt (de originele dus) en in het 2 vakje gooi je de boot.img welke je uit het zipje hebt gehaald van de kernel. Dat moet je sowieso doen vanwege het S-OFF verhaaltje. Anyway, je gooit die 2 in de vakjes, drukt op gaan met die banaan, je download het resultaat. Het resultaat flash je vervolgens in de bootloader, je wist de cache en de Dalvik cache, flashed het zipje (de modules waar je net nog die boot.img uit hebt gehaald) in de recovery en klaar ben je. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hmm oke, morgen eens proberen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Xereon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:20:
Mochten jullie op zoek zijn naar een geniale custom kernel die echt extreem smooth is en een gigantische batterijduur heeft, probeer dan eens de kernel van Xmister. :)
Kan je vinden in Original Android Development op XDA.
De laatste versie heeft UMS toegevoegd voor JB ROMs, werkt alleen nog niet bij ViperX omdat die een eigen algoritme hanteert.
Heb dat UMS ook helpen testen op een tijdelijke ROM van ARHD 18.4 en werkend bevonden. :) (Ik ben Zulake op XDA)
Mee eens!! Een echte aanrader.

Alleen jammer dat ik af en toe een soort van hickups heb tijdens gamen met deze kernel. Net of je met je ogen knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

HugoFR schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:52:
[...]

Mee eens!! Een echte aanrader.

Alleen jammer dat ik af en toe een soort van hickups heb tijdens gamen met deze kernel. Net of je met je ogen knippert.
Ligt waarschijnlijk aan je keuze van governor en FS dan. :p
Indien je puur voor de batterijduur gaat neem je SmartMax als governor en ROW als FS. Als je wil gamen ga je voor Interactive of TouchDemand als governor en SIO of NOOP als FS.
Wat ook helpt als je batterij wil besparen is je CPU cappen op 1.2 Ghz en undervolten met -100 mV. Let er wel op dat niet elke Variant evenveel undervolting tolereert. Gewoon met System Tuner in stapjes van -25 mV undervolten en steeds even kijken of hij stabiel is door de telefoon even flink te gebruiken (geen games dan natuurlijk, al kan je met een goede undervolt die niet te extreem is wel gamen) en te zien of er niks geks gebeurt.
Symptomen van een te grote undervolt: Apps en de telefoon vertonen absurd gedrag en de telefoon kan gewoon spontaan uitvallen en herstarten. Dat is niet erg, maar dan weet je ook meteen dat dat teveel was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Welke app gebruik je dan voor het OC'en/UC'en?
Heb met System Tuner alle snelheden met 75 Mv verminderd, maar met CPU master van AnTuTu bijvoorbeeld de CPU snelheid op 54Mhz en 1Ghz gezet (meer is ook niet nodig ofzo :P)

Maar bij No Frills kan ik scheduler aanpassen, wat ik niet kan vinden bij System Tuner en AnTuTu CPU master.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 27-02-2013 13:23 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:21:
Welke app gebruik je dan voor het OC'en/UC'en?
Heb met System Tuner alle snelheden met 75 Mv verminderd, maar met CPU master van AnTuTu bijvoorbeeld de CPU snelheid op 54Mhz en 1Ghz gezet (meer is ook niet nodig ofzo :P)

Maar bij No Frills kan ik scheduler aanpassen, wat ik niet kan vinden bij System Tuner en AnTuTu CPU master.
Ik gebruik om de clockspeed te verlagen gewoon de ingebouwde zooi van ViperX, om te undervolten gebruik ik System Tuner. :p De governor en FS kan je ook aanpassen met de app van ViperX zelf (in de Tweaks) of met System Tuner onder de categorieën SD (voor de IO Scheduler aka FS) en CPU voor de governor.
Vergeet niet om bij boot options re-apply on boot aan te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik zit n iet meer op Viper X :P Heb JB 4.2.2 van AOSP RC16 inmiddels, werkt als de tiet. *O*

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:40:
Ik zit n iet meer op Viper X :P Heb JB 4.2.2 van AOSP RC16 inmiddels, werkt als de tiet. *O*
Ik kan niet meer zonder Sense. Heb het erg vaak geprobeerd met van alles zoals MIUI, Cyanogen, AOSP en ga zo maar door, maar geen enkele ROM werkte zo lekker als Sense. En ViperX heeft Sense echt bizar netjes gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik weet het ik weet het. ViperX is echt briljant, maar ik wilde toch weer even wat anders :+

En deze werkt ook erg goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 27-02-2013 13:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
Hebben jullie veel voordeel voor de batterij met undervolten? Nog nooit geprobeerd en meestal gaat die niet zo lang mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
Ik zit ook al weer geruime tijd op ViperX, maar het begint toch ook weer te kriebelen om weer eens naar Renovate over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
BORA2500ETX schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:19:
Hebben jullie veel voordeel voor de batterij met undervolten? Nog nooit geprobeerd en meestal gaat die niet zo lang mee. :p
Naja met undervolten zou je de batterijduur dus kunnen verlengen, volgens mij verreweg het meest effectieve methode, of het voor mij ook helpt kom ik komende dagen wel achter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ok ik wil eigenlijk wel graag ARHD op mijn hox flashen, maar ik heb een aantal vragen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603
Hier zou ik er in principe wel uit moeten komen, want de uitleg is vrij duidelijk. Alleen welk bestand moet ik hebben?
Naar ik heb begrepen kan ik door S-ON geen boot.img automatisch flashen bij installatie van de ROM. Dit moet ik nog zelf doen (met fastboot?), voordat ik de rom installeer, correct? Maar moet ik dan die 9.x of die 18.x hebben?

Mij leek het logisch dat ik de nieuwste AR rom (=18.4) wil flashen. Ik heb dan in bovenstaande link het tweede en vierde bestand nodig toch? Waarom staat versie 9 er nog bij? Mis ik iets?

Verder vraag ik me af of iemand mij wijs kan mken met de begrippen CID en HBOOT.
Als ik het goed begrijp is HBOOT de bootloader, in mijn geval de originele, unlocked htc bootloader.
Maar wat is de CID en waarbij speelt deze een rol?

TL;DR
Waarmee flash ik boot.img?
Wat is het wezenlijke verschil tussen versie 9.x en 18.x in bovenstaande link?
Waarbij spelen HBOOT en CID een rol?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
vaagisdenaam schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:49:
Ok ik wil eigenlijk wel graag ARHD op mijn hox flashen, maar ik heb een aantal vragen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603
Hier zou ik er in principe wel uit moeten komen, want de uitleg is vrij duidelijk. Alleen welk bestand moet ik hebben?
Naar ik heb begrepen kan ik door S-ON geen boot.img automatisch flashen bij installatie van de ROM. Dit moet ik nog zelf doen (met fastboot?), voordat ik de rom installeer, correct? Maar moet ik dan die 9.x of die 18.x hebben?

Mij leek het logisch dat ik de nieuwste AR rom (=18.4) wil flashen. Ik heb dan in bovenstaande link het tweede en vierde bestand nodig toch? Waarom staat versie 9 er nog bij? Mis ik iets?

Verder vraag ik me af of iemand mij wijs kan mken met de begrippen CID en HBOOT.
Als ik het goed begrijp is HBOOT de bootloader, in mijn geval de originele, unlocked htc bootloader.
Maar wat is de CID en waarbij speelt deze een rol?

TL;DR
Waarmee flash ik boot.img?
Wat is het wezenlijke verschil tussen versie 9.x en 18.x in bovenstaande link?
Waarbij spelen HBOOT en CID een rol?

Bedankt
Wat betreft ARHD: v9.8 is de (laatste) ICS versie. Versie 18.4 is de (laatste) Jelly Bean versie.
Om de JB versie te kunnen flashen, moet je hboot minimaal 1.31 zijn. Als je nu een unlocked bootloader hebt met een stockrom met alle updates, zal dat al het geval zijn. Het probleem dat speelde, is dat nog niet voor alle CID's (toestelnummers) een update van hboot beschikbaar was. Inmiddels is die voor de meeste toestellen wel beschikbaar.

Kortom; eerst je hboot versie controleren (zichtbaar tijdens opstarten). Als die up-to-date is je toestel unlocken via HTC. Daarna CWM installeren (eenmalig). Tenslotte kun je custom roms installeren. In dat geval altijd de rom met de bijbehorende boot.img flashen. Uitleg staat (vrijwel) altijd in de eerste post van desbetreffende rom.

Klinkt ingewikkelder dan het is. Eens gedaan is het appeltje eitje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Mijn HBOOT is 1.39.000. dus dat is dan prima.

Die boot.im flash ik dus via fastboot, en daarna installeer ik via CWM dus gewoon de nieuwe ROM?

Bedankt voor je hulp

ps. ik heb nandroid backups. Niks wat ik nu doe kan er voor zorgen dat ik het toestel verkloot wat niet met een restore is op te lossen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hboot 1.39 is de laatste versie. Klopt precies wat je zegt over flashen van boot.img en de rom.

Absoluut verstandig om voor het flashen te zorgen voor backups! Behalve een nandroid backup zou ik zorgen van een complete backup van alle toesteldata op een pc. Er zijn namelijk sporadische gevallen van een gewist geheugen gemeld.

Volgens mij ben je goed voorbereid. Je toestel compleet bricken is vrijwel onmogelijk. Je kunt altijd terug naar een nandroid-backup. Een laatste tip: begin alleen met een volle accu met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Echt super bedankt voor je snelle hulp.
boot.img is geflashed, de tweede poging was succesvol.
Als mijn accu wat voller is ga ik ARHD er op knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:10
Accu hoeft niet helemaal vol te zitten hoor. 50% of meer is ook prima maar persoonlijk ontwijk ik het flashen onder de 30%. Just in case.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Xereon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:25:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan je keuze van governor en FS dan. :p
Indien je puur voor de batterijduur gaat neem je SmartMax als governor en ROW als FS. Als je wil gamen ga je voor Interactive of TouchDemand als governor en SIO of NOOP als FS.
Wat ook helpt als je batterij wil besparen is je CPU cappen op 1.2 Ghz en undervolten met -100 mV. Let er wel op dat niet elke Variant evenveel undervolting tolereert. Gewoon met System Tuner in stapjes van -25 mV undervolten en steeds even kijken of hij stabiel is door de telefoon even flink te gebruiken (geen games dan natuurlijk, al kan je met een goede undervolt die niet te extreem is wel gamen) en te zien of er niks geks gebeurt.
Symptomen van een te grote undervolt: Apps en de telefoon vertonen absurd gedrag en de telefoon kan gewoon spontaan uitvallen en herstarten. Dat is niet erg, maar dan weet je ook meteen dat dat teveel was. :)
Het kwam door "smartdimmer". Zaten nog wat bugs in schijnbaar. Had deze uitgezet in trickstermod en het was weg. In de nieuwste kernel van XMister is deze nu standaard uitgeschakeld.

En wat gamen betreft kun je het beste interactive met deadline instellen. En voor batterijduur ondemand of smartmax met noop. Verstandiger is smartmax, want in ondemand zit (in mijn geval) een bug waardoor de CPU constant switcht tussen 51 mHz en 1500mHz op het moment dat ik niets doe.
Het beste compromis voor batterijduur en een vloeiende UI is smartmax met SIO of ROW.

Wat betreft het flashen. Ik laad altijd mijn batterij op tot 100%. Heb al meerdere keren gehad dat de aanwijzing van de % van slag was. Waarschijnlijk lost dit zich vanzelf op na een paar keer opladen, maar toch.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoFR op 28-02-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 15:57

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik heb em nu ook geroot. Gewoon dat HTC One X All-In-One programmaatje gevolgd.
Vervolgens factory reset gedaan, backup gemaakt, ROM er op gezet, in recovery mode opstarten, WIPE gedaan, opnieuw in recovery mode opstarten en toen de ROM geflashed. Mis ik nog iets?

Ik zie nu al een tijdje de bootlogo schijnen.. Hoe lang duurt het normaal voordat hij goed en wel is opgestart en geinstalleerd? Want ik wacht nu al wel 5+ minuten..

[edit]
Ok ik heb nu ook de stappen gevolgd:
Copy the .zip to your sdcard and reboot into fastboot
fastboot flash boot boot.img, then boot into recovery

Nu de rom weer proberen te installeren.

[edit2]
Zit nu weer met dat Nexus (boot) logo. Misschien moet ik geduld hebben.. Ik zal eens 10 minuten wachten.

[edit3]
10 minuten gewacht, nogsteeds het Nexus logo. Dan maar weer mijn backup restoren.. Wat doe ik verkeerd? :/

[edit4]
Verdomme m'n backup is verdwenen! Heb dus alleen die ROM die het volgens mij niet doet (of moet ik hem echt een half uur wegleggen ofzo? Hij is maar 150MB groot!

[ Voor 37% gewijzigd door Booth op 01-03-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Flash eens RC14 van die lijst. 4.2.2 deed het later na het installeren van RC14, waarschijnlijk ging er telkens iets fout bij het flashen van de boot.img, maar ja.. Was ook al mijn data kwijt :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:02:
Flash eens RC14 van die lijst. 4.2.2 deed het later na het installeren van RC14, waarschijnlijk ging er telkens iets fout bij het flashen van de boot.img, maar ja.. Was ook al mijn data kwijt :)
Godzijdank, er is nog iemand wakker :)

Hoe krijg ik hem op m'n sd kaart? Of moet ik via cmd een command intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Laatst online: 15-06 13:03
Quad schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:07:
[...]

Naja met undervolten zou je de batterijduur dus kunnen verlengen, volgens mij verreweg het meest effectieve methode, of het voor mij ook helpt kom ik komende dagen wel achter.
De consensus in de XM kernel thread is dat undervolten niet zozeer helpt voor je batterijduur, maar wel voor je batterij- en CPU temperatuur. De undervolts die je meestal kan realiseren zijn namelijk vrij klein, de meeste mensen komen niet veel verder dan -100mV (als je dat al haalt).

Wat veel beter helpt voor je batterijduur is de CPU cappen op 1.2 GHz. Merk je (behalve met games) niets van met de XM kernel, zo belachelijk smooth is die.
Booth schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:04:
[...]

Godzijdank, er is nog iemand wakker :)

Hoe krijg ik hem op m'n sd kaart? Of moet ik via cmd een command intypen?
Als je phone niet meer boot maar je nog wel in de recovery kan komen zit daar meestal (iig in CWM en TWRP) een optie om via USB te mounten in. Zelf ook gebruikt toen ik vergeten was de modules zip van een kernel te flashen en niets werkte zoals het moest.

[ Voor 24% gewijzigd door Overspark op 01-03-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Overspark schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:14:
[...]

Als je phone niet meer boot maar je nog wel in de recovery kan komen zit daar meestal (iig in CWM en TWRP) een optie om via USB te mounten in. Zelf ook gebruikt toen ik vergeten was de modules zip van een kernel te flashen en niets werkte zoals het moest.
Bedankt voor de tip, RC14.zip staat er nu op. Ga het nu uitproberen.

[edit]: Hoe lang zou hij nou eigenlijk in de bootlogo moeten zitten?

[edit2]: Zit er alweer erg lang in..

[ Voor 10% gewijzigd door Booth op 01-03-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hier duurde het ongeveer 3/4 minuten.. Maar reboot je pc eens en probeer daarna met fastboot flash boot boot.img de image te flashen.

Lange boot scherm getuigt van niet of niet goed geflashte boot.img.

Over undervolten gesproken, ik zit met 1.2Ghz op 925mV.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 01-03-2013 02:39 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:35:
Hier duurde het ongeveer 3/4 minuten.. Maar reboot je pc eens en probeer daarna met fastboot flash boot boot.img de image te flashen.

Over undervolten gesproken, ik zit met 1.2Ghz op 925mV.
code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\One_X_All-In-One_Kit_v2.3\data>fastboot flash boot boot.img
sending 'boot' (4976 KB)...
OKAY [  0.625s]
writing 'boot'...
(bootloader) Format partition LNX done
OKAY [  0.500s]
finished. total time: 1.125s

Nu weer de ROM proberen te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Correct, meestal kan je ook eerst rom flashen en daarna de boot.img, wat ik altijd doe, maar de stappen bij de ROMs geven meestal andersom aan.

Vergeet niet na boot.img flash om fastboot erase cache!! Uit te voeren!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:45:
Correct, meestal kan je ook eerst rom flashen en daarna de boot.img, wat ik altijd doe, maar de stappen bij de ROMs geven meestal andersom aan.

Vergeet niet na boot.img flash om fastboot erase cache!! Uit te voeren!
Ok, heb ik gedaan, en dan ga ik NU RC14 proberen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Succes :p
Heeft mij ook veel moeite gekost.. Uiteindelijk wel gelukt maar vraag niet hoe.. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:48:
Succes :p
Heeft mij ook veel moeite gekost.. Uiteindelijk wel gelukt maar vraag niet hoe.. :+
Bleeeehhh, nogsteeds niks. Misschien dan maar een andere ROM proberen? Welke raad jij me aan?

[edit]: Oh, en moet ik een andere boot.img hebben bij andere ROM's? Of kan ik gewoon dezelfde gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door Booth op 01-03-2013 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Met Sense? Viper 3.3.x, AOSP kan je ICJ proberen..

Edit: elke rom heeft zijn eigen boot.img! Dus bij elke zip moet je de boot.img eruit kopiëren en flashen. Dus van RC16 de boot.img van RC16 en bij RC14 de boot.img van RC14 en bij Viper X de boot.img van Viper X. Etc..

[ Voor 68% gewijzigd door Quad op 01-03-2013 02:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Is dat deze? Kan geen andere Viper ROM vinden.
Edit: elke rom heeft zijn eigen boot.img! Dus bij elke zip moet je de boot.img eruit kopiëren en flashen. Dus van RC16 de boot.img van RC16 en bij RC14 de boot.img van RC14 en bij Viper X de boot.img van Viper X. Etc..
Ah, dát wist ik nog niet! Ga ik het even opnieuw proberen :+ (had wel de goede boot.img te pakken bij RC16)

[ Voor 57% gewijzigd door Booth op 01-03-2013 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dat is voor de OneXL :) verkeerde thread op xda.

Viper X: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087443
IceCold Jelly: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2052610

[ Voor 59% gewijzigd door Quad op 01-03-2013 03:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ben ViperX nu aan het downloaden. Is een stuk groter; 600MB!

Om nu zeker te weten dat ik het 100% goed doe voordat ik zometeen probeer te flashen:
Eerst een WIPE
Daarna boot.img
daarna erase cache
daarna ROM flashen.

klopt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jup klopt. Viperx is groot indd, maar wel de beste Sense ROM :)
Aroma installer, dus alles wordt je gevraagd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Zucht.. Hij geeft aan dat hij "bad" is. Even een mirror proberen..

[edit]: Jaaaaaaaaaaa hij doet eindelijk iets. Jeetje wat heeft dat lang geduurd zeg. Super bedankt Quad voor je hulp en tips!! Je mag nu naar bed :P

[ Voor 53% gewijzigd door Booth op 01-03-2013 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Booth schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 03:13:
Zucht.. Hij geeft aan dat hij "bad" is. Even een mirror proberen..

[edit]: Jaaaaaaaaaaa hij doet eindelijk iets. Jeetje wat heeft dat lang geduurd zeg. Super bedankt Quad voor je hulp en tips!! Je mag nu naar bed :P
Eindelijk! :z :z

Vergeet niet dat het eigenlijke probleem nog aanwezig is ;)
Ik ben zelfs nog verder gegaan door de HOX te relocken, RUU flashen en weer unlocken. Kostte mij echt een hoop gedoe maar ik zit eindelijk wel op AOSP met Android 4.2.2 :)

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 01-03-2013 03:37 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Quad schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 03:32:
[...]

Eindelijk! :z :z

Vergeet niet dat het eigenlijke probleem nog aanwezig is ;)
Ik ben zelfs nog verder gegaan door de HOX te relocken, RUU flashen en weer unlocken. Kostte mij echt een hoop gedoe maar ik zit eindelijk wel op AOSP met Android 4.2.2 :)
Ja klopt, ik heb de vraag ook op XDA gesteld en daar kreeg ik het volgende antwoord:
What phone do you have ??? You used the EVITA toolkit and installed a ENDEAVOURU rom

EVITA = dual-core HTC One XL
ENDEAVOURU = quad-core tegra 3 HTC One X international. Totally different

So if you have a EVITA you are in the WRONG forum. Check what phone you have by checking the bootloader.
Wel vreemd want ik het is uiteindelijk wel gelukt met die ViperX ROM..

[edit]: De kernel die er bij hoort is tevens ook de boot.img of niet? Ik heb het idee dat mn batterij snel leeg raakt. Eerst eens een volle dag laten draaien (tot hij leeg is?). Raden jullie me ook aan BatteryStats te wipen? Of werkt dit averechts?

[ Voor 16% gewijzigd door Booth op 01-03-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
Battery stats wipen haalt niet veel uit volgens dit artikel. :p
Meestal is de batterij duur de eerste dag na flashen niet zo schitterend, wordt vaak na enkele dagen een pak beter. (toch bij mij)
De kernel is een onderdeel van de boot.img dacht ik. :) Wat ze op viper x forum bedoelen is dat ze de kernel wat hebben getweakt en je gewoon de boot.img die zij geven moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Duidelijk. Hij werd net ineens heel traag, maar toen herinnerde ik me dat ik de save battery governor aan had staan. Toen werd muziek en browsen al even teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Als ik nandroid backups heb, kan ik die dan gewoon flashen, of moet ik dan nog boot.img apart flashen of zo?
M.a.w. als ik terug wil van viperX naar ARHD of stock, kan dat gewoon via CWM, of moet ik dit ook via fastboot doen voor de boot.img?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Uit de Nandroid de boot.img halen en flashen, vervolgens de Nandroid zip terug zetten via restore in cwm.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bedankt, ik wist niet dat die in de nandroids zo makkelijk terug te vinden waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Probleempje:

Ik heb geprobeerd CM10 te flashen. Maar eenmaal geboot bleef deze constant op willekeurige momenten rebooten. Ook werd het toestel erg warm. Om dit te verhelpen heb ik de boot.img van een nandroid viperX terug geflashed, en de nandroid backup hersteld. Echter vanochtend had ik met ViperX een reboot, wat ik eerder nog niet heb gehad met viperX...
Heb ik met het flashen iets fout gedaan? Wat nu te doen?

Met een SIII heb ik er lustig op los geflashed, dat ging me een stuk beter af dan met deze hox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De xmister kernel werkt niet echt volgens mij. In 3 uur tijd met 14 minuten scherm tijd (alleen browsing) is hij al 20% gezakt, op de stock ging het niet eens zo hard.

@^^ is het niet een app die problemen veroorzaakt?

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 03-03-2013 12:03 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:33
vaagisdenaam schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:07:
Probleempje:

Ik heb geprobeerd CM10 te flashen. Maar eenmaal geboot bleef deze constant op willekeurige momenten rebooten. Ook werd het toestel erg warm. Om dit te verhelpen heb ik de boot.img van een nandroid viperX terug geflashed, en de nandroid backup hersteld. Echter vanochtend had ik met ViperX een reboot, wat ik eerder nog niet heb gehad met viperX...
Heb ik met het flashen iets fout gedaan? Wat nu te doen?

Met een SIII heb ik er lustig op los geflashed, dat ging me een stuk beter af dan met deze hox :P
Welke versie van CM10 heb je geflasht? Ik heb een redelijk recente nightly en die is stabiel.
Heb je wel een volledige wipe gedaan toen je overging naar CM10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb een 09 beta versie geinstalleerd geloof Ik, heb even geen link bij de hand...
Was vergeten te wipen na het flashen van boot en heb cm10 toen geinstalleerd.. Toen heb ik het opnieuw gedaan, eerst wipe, toen boot.img, toen wipe, ook /system format, toen install en cm10 geboot, dus wel volgens mij op de goede manier....
Het terugzetten naar ViperX wel gewoon gedaan volgens het boekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je bent niet in fastboot na het flashen van de boot.img de command fastboot erase cache vergeten?
Lost meestal deze problemen op namelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Jawel, dat ben ik..

Kan dat alsnog of moet ik dan opnieuw de hele stappen doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Enkel opnieuw de boot.img flashen en de fastboot erase cache uitvoeren zal voldoende zijn.
Veel van de vage problemen komen doordat de cache dus niet verwijderd is.

Geldt dus ook voor de CM10 problemen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Quad schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:02:
De xmister kernel werkt niet echt volgens mij. In 3 uur tijd met 14 minuten scherm tijd (alleen browsing) is hij al 20% gezakt, op de stock ging het niet eens zo hard.

@^^ is het niet een app die problemen veroorzaakt?
Dat idee heb ik ook. Ik zie mensen met screentimes van 6h, dat red ik never nooit. Ik heb die kernel geflasht, toen CPU Master en System Tuner geïnstalleerd om de juiste settings in te stellen maar ik heb absoluut niet het idee dat het helpt. Misschien doe ik nog iets verkeerd?

Overigens blijft het vrij absurd dat ik met mijn telefoon niet eens een volledige dag kan doen (battery life varieert tussen de 14 en 24 uur, daar zit dat 8 uur slaap bij in). De huidige smartphones zijn qua battery life absoluut niet berekend op de manier waarop ik mijn telefoon gebruik, en dan is echt niet excessief. Ik blijf het raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

KaiseRRuby schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:29:
[...]

Dat idee heb ik ook. Ik zie mensen met screentimes van 6h, dat red ik never nooit. Ik heb die kernel geflasht, toen CPU Master en System Tuner geïnstalleerd om de juiste settings in te stellen maar ik heb absoluut niet het idee dat het helpt. Misschien doe ik nog iets verkeerd?

Overigens blijft het vrij absurd dat ik met mijn telefoon niet eens een volledige dag kan doen (battery life varieert tussen de 14 en 24 uur, daar zit dat 8 uur slaap bij in). De huidige smartphones zijn qua battery life absoluut niet berekend op de manier waarop ik mijn telefoon gebruik, en dan is echt niet excessief. Ik blijf het raar vinden.
Je kunt altijd even je battery stats checken met BetterBatteryStats om te kijken of er een app is die je telefoon teveel onnodig uit de slaapmodus houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Booth schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Je kunt altijd even je battery stats checken met BetterBatteryStats om te kijken of er een app is die je telefoon teveel onnodig uit de slaapmodus houdt.
Meteen geïnstalleerd, ik zag ook dat er met die schedules en governor wat mis was gegaan, dat heb ik ook even goed gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Vandaag maar eens geupgrade van IceCold Jelly v1.6 (4.2.1) naar IceCold Jelly v2.5 (4.2.2)

Na het blijven hangen in het bootscherm nog maar een keer de bootloader geflasht, wipe uitgevoerd en opnieuw de ICJ geflashd.

Snelheidswinst vind ik tegenvallen i.v.m. de vorige v1.6, ik had hier meer van verwacht. Momenteel vind ik ook nog dat de batterij sneller leeg gaat dan bij de 1.6 (over een paar dagen laat ik het nog weten als er wat veranderd is)

Nog een nadeel is de middelste "harde knop" onder het scherm. Eerst had deze als functie: startscherm -> apps (menu) en apps (menu) -> startscherm. Dit is vervangen voor een overzicht van de diverse startschermen. Valt dit terug te zetten? ik vind dit totaal niet lekker werken.

Het switchen tussen de camera, video, panorama en gallerij is wel een stuk sneller geworden.

Nog een klein leuk iets, als je over de 3 onderste buttons ("harde knoppen" onder het scherm) veegt, vergrendeld de telefoon als deze aan staat. Als deze uit staat en je veegt er over dan gaat het scherm aan om te kunnen ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dat is gewoon een swipe2wake kernel aanpassing.

Cache en dalvik cache wel erased?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Quad schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:39:
Cache en dalvik cache wel erased?
Jep, of moet ik het nu nog maar een keer doen voor de zekerheid?

[ Voor 17% gewijzigd door RoadRunnerRik op 04-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik ga zo de Renovate Rom flashen inclusief een nieuwe custom kernel. Ga niets terug zetten met Titanium backup, behalve Whatsapp. Ben heel benieuwd of er dan wat veranderd qua batterijduur.
Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste