Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoFR
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 23:32
Maar je hebt dus wel de bijbehorende boot.img geflashed?
En welke Hboot heb je? Voor de jellybean-sense-roms moet je minimaal Hboot 1.31 of hoger hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door HugoFR op 26-12-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
HugoFR schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:09:
Maar je hebt dus wel de bijbehorende boot.img geflashed?
En welke Hboot heb je? Voor de jellybean-sense-roms moet je minimaal Hboot 1.31 of hoger hebben.
Als je hboot versie niet hoog genoeg is voor een JB rom kom je in een bootloop terecht. Geen verbinding met je telefoonnetwerk, WiFi, etc. krijgen, is hét symptoom van de verkeerde (of geen) boot.img geflasht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had idd nog niet de goede boot.img geflasht. Heb het nu wel gedaan en hij loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Holgersson schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:42:
[...]

Een wipe wordt aangeraden maar ik heb v18.0 gewoon over v17.0 heen geflashed zonder wipe. Ook hboot geüpdate van 1.36 naar 1.39. Heb alle programma's en instellingen behouden :)
Maar maak voor de zekerheid altijd een backup (Titanium, Nandroid, SD-card) voor je begint met flashen!
Hier werkt hij ook prima. al deed CWM wel moeilijk na het terugflashen van de NANDbackup van ARHD 17.1. Daarna dus CWM en kernel opnieuw geflashed, en nu werkt ARHD 18 icm Hboot 1.39 prima! Echt veel verschil merk ik zo niet, maar ik hoop op een langere onscreen tijd dan de 2 uur die ik met 17.1 had! Alle gegevens heb ik nog, want het werkt prima met alleen een Cache en Dalvik wipe!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:06
Gisteravond toch maar een custom rom op mijn HOX gezet. Ik werd gek van die wifi bug na de Jelly Bean update. Ik heb ARHD 18 erop gezet, en wat denk je....... Volle bak aan wifi signaal maar geen internet.
Wifi even uit/aan en het werkt weer...... Pffffffff ik wordt er niet goed van.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Afgelopen dagen originele rom weer terug gezet om even OTA update naar binnen te harken. Ik word nu alweer gek van de traagheid. Nu dus weer aan het zoeken naar een custom rom om er op te gooien, heerlijk!

Eisen zijn;
- Jellybean
- GEEN sense
- Goede custom opties zoals instellen DPI (Slim Bean <3)

Denk dat ik weer terug wil/ga naar Slim Bean, maar zijn er misschien mensen die anders aanbevelen?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43
Ik gebruik Android 4.2.1 versie [ROM][Dec 25] Jellybean 4.2.1 for Endeavoru AOSP Build [WIFI Tethering] [ANY HBOOT] sinds gisteren.
Weet nog niet hoe goed hij verder is, maar tot nu toe functioneert het prima.

Wel opvallend, in mijn stock versie werden foto's gemaakt op mijn bureau groen, hier zit het niet in.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Quad schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:10:
Ik gebruik Android 4.2.1 versie [ROM][Dec 25] Jellybean 4.2.1 for Endeavoru AOSP Build [WIFI Tethering] [ANY HBOOT] sinds gisteren.
Weet nog niet hoe goed hij verder is, maar tot nu toe functioneert het prima.

Wel opvallend, in mijn stock versie werden foto's gemaakt op mijn bureau groen, hier zit het niet in.
Hello!

Ik heb eerst een andere rom geprobeerd te flashen maar die deed 't dus niet -.-. Nu zit ik vast in bootloop. Wil nu die van jou proberen maar heb natuurlijk de files niet op m'n sd card staan. Hoe krijg ik deze nu op m'n sd card? Heb geen back up gemaakt van stock rom, hehe. Dus dat wordt denk ik weer locken, RUU, unlocken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Mu.siQ schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:38:
[...]

Hello!

Ik heb eerst een andere rom geprobeerd te flashen maar die deed 't dus niet -.-. Nu zit ik vast in bootloop. Wil nu die van jou proberen maar heb natuurlijk de files niet op m'n sd card staan. Hoe krijg ik deze nu op m'n sd card? Heb geen back up gemaakt van stock rom, hehe. Dus dat wordt denk ik weer locken, RUU, unlocken???
In CWM "recovery" kun je kiezen voor mounten van USB. Vervolgens de file(s) van je pc overzetten op je sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Holgersson schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:54:
[...]
In CWM "recovery" kun je kiezen voor mounten van USB. Vervolgens de file(s) van je pc overzetten op je sd card.
Had ik dus toch maar beter moeten zoeken :P Enfin, nu weer terug op stock. Zo maar weer unlocken en dan toch maar eerst een backup maken van originele rom :X Bedankt in ieder geval, komt vast en zeker van pas in de toekomst!

[ Voor 7% gewijzigd door Mu.siQ op 28-12-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
[...]

Hello!

Had je de boot.img wel via Hboot geflashed? Anders zal geen enkele Custom Rom voor je werken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
[...]

Hello!

Eerst de boot.img van de rom flashen, daarna via CWM de ROM zelf flashen.

Dat zou het moeten lukken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey everybody.

Nadat ik mijn HOX heb geroot kan ik mijn telefoon niet meer opladen in de auto. Ik krijg een melding dat ik uitsluitend een originele kabel moet gebruiken van HTC. heel vaag. iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Andere ROM gebruiken, fabrieksreset?
Heeft lader wel 2A?

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 28-12-2012 22:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alle roms van Mike of te wel ARDH 13 tot en met 18 heb ik het zelfde probleem. ik heb nog een andere rom van een DEV geinstalleerd maar tevergeefs. daara heb ik een nieuwe kabel en een nieuwe oplader voor in de auto besteld maar wederom weer geen succes.
Quad schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29
Quad schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:57:
Heeft lader wel 2A?
De officiele laders geven 1A.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:01:
Bij alle roms van Mike of te wel ARDH 13 tot en met 18 heb ik het zelfde probleem. ik heb nog een andere rom van een DEV geinstalleerd maar tevergeefs. daara heb ik een nieuwe kabel en een nieuwe oplader voor in de auto besteld maar wederom weer geen succes.
[...]
Ik gebruik al vanaf het begin ARHD en heb verschillende niet-HTC laders. Nog nooit een probleem mee gehad! (De originele lader laadt wel het snelst.) Het lijkt me dus sterk dat dit een rom probleem is. Een dergelijk probleem heb ik in de ARHD thread op XDA ook niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het kutte ervan is dat ik geband ben op het xda-formu. kan geen vragen stellen meer niks :P
Holgersson schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:09:
[...]

Ik gebruik al vanaf het begin ARHD en heb verschillende niet-HTC laders. Nog nooit een probleem mee gehad! (De originele lader laadt wel het snelst.) Het lijkt me dus sterk dat dit een rom probleem is. Een dergelijk probleem heb ik in de ARHD thread op XDA ook niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik kan sinds de laatste paar updates van Rom Manager geen CWM meer flashen. allen nog via fastboot..

kan iemand voor mij kijken of het de App update is geweest of dat er misschien iets op mijn telefoon aan de hand is.

is zal uitleggen wat er gebeurt:
als ik bijvoorbeeld zelf 5.8.2.4 geflashed heb via fastboot en vervolgens mijn telefoon boot en in
rom manager kijk en dus de laatste wil flashen 5.8.4.0 lukt dit zonder problemen.
flashed succesful geeft hij aan. als ik dan in recovery boot heb ik nog steeds de oude versie...

PS: ik heb een tijdje terug ook de HBOOT geupdate naar 1.39 zou het daar door komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Proxx op 30-12-2012 12:34 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik nu mijn HOX wil update OTA springt hij elke keer tijdens het opstarten naar de CWM en dan gaat hij niet verder en als ik dan reboot is de update niet geinstalleerd.

wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:34:
als ik nu mijn HOX wil update OTA springt hij elke keer tijdens het opstarten naar de CWM en dan gaat hij niet verder en als ik dan reboot is de update niet geinstalleerd.

wat kan ik hieraan doen?
CWM eruit halen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

@ alle bovenstaande over boot.img flashen om boel werkend te krijgen. Daarvan ben ik me bewust en dit is ook gedaan. Na de vakantie maar s andere proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week alle stappen uit de main post gevolgd en een custom rom geflashd! Ik heb besloten om de desensed blade rom te flashen omdat die een waanzinnige batterij duur moest hebben. Helaas is dit voor mij nog niet het geval. Hij gaat totaal 23 uur mee waarbij 2uur screen on time. Hierbij zie ik via gsam battery monitor dat ik af en toe in enkele seconden 10% verlies. Heb de rom al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Toen ik een screenshot van de app wou maken merkte ik dat ik geen screenshot meer kon maken via de aanknop en de homeknop. Is dit iets wat de rom maker uit de rom heeft gehaald of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
Er bestaat een kans dat de batterijduur nog wat beter wordt na een aantal charge cycles.

Heb je power + volume omlaag geprobeerd om een screenshot te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:29:
Er bestaat een kans dat de batterijduur nog wat beter wordt na een aantal charge cycles.

Heb je power + volume omlaag geprobeerd om een screenshot te maken?
Heb een reactie gekregen op xda en daar werd mij verteld dat de apk voor een screenshot Via de home knop uit de rom is gehaald. Het wordt gefixt in de volgende rom update!

Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd hoe het met de batterij gaat na een aantal charge cycles!

Edit: via de power button en volume - TEGELIJK INHOUDEN is een screenshot mogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:25:
Afgelopen week alle stappen uit de main post gevolgd en een custom rom geflashd! Ik heb besloten om de desensed blade rom te flashen omdat die een waanzinnige batterij duur moest hebben. Helaas is dit voor mij nog niet het geval. Hij gaat totaal 23 uur mee waarbij 2uur screen on time. Hierbij zie ik via gsam battery monitor dat ik af en toe in enkele seconden 10% verlies. Heb de rom al meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Toen ik een screenshot van de app wou maken merkte ik dat ik geen screenshot meer kon maken via de aanknop en de homeknop. Is dit iets wat de rom maker uit de rom heeft gehaald of zie ik iets over het hoofd?
Alle stappen? Dus ook een full wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hier lijkt me het meest gepast; is er een manier om de minimale schermhelderheid lager te krijgen? Eigenlijk elke keer dat ik in mn nest lig en het is donker, erger ik me aan hoe vel het scherm nog is op de laagste helderheid...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:16
Obiter dictum schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:17:
Hier lijkt me het meest gepast; is er een manier om de minimale schermhelderheid lager te krijgen? Eigenlijk elke keer dat ik in mn nest lig en het is donker, erger ik me aan hoe vel het scherm nog is op de laagste helderheid...
Night Mode, gebruik het voor precies hetzelfde doel :P (Transparante overlay app, heb 'm zelf altijd op 42% staan)
Niet echt Custom ROM he.. maargoed om nou de vraag ergens anders nogmaals te vragen + beantwoorden.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 07-01-2013 11:35 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
De nieuwe ViperX rom is uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087443

Team Venom ViperX 3.2.0 - Sense 4.5 JellyBean

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:08
_MB_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:37:
De nieuwe ViperX rom is uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087443

ben al bezig, heb er lang op gewacht :)

als er nog meer mensen hebben gewacht op deze viper-ROM en ineens alles willen updaten (dus ook hboot etc. is nodig voor JB) dan kan ik dit tooltje aanraden, is al vaker voorbij gekomen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003

[ Voor 31% gewijzigd door B-Force op 07-01-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:29
_MB_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:37:

Supervet!!! Heb hier ook op gewacht. Heb wat andere JB Roms geprobeerd, maar miste echt de Viper tweaks. Batterij is bijna leeg dus wordt morgen ochtend flashen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik ga deze ook maar eens proberen, zit nu op een senseless JB ROM, maar Sense vind ik toch de relaxte homescreen hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik faux kernel nu ook op viperx 3.2.0 installeren? (jelly bean dus). Of zijn kernels voor jellybean weer apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Quad schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:48:
Ik ga deze ook maar eens proberen, zit nu op een senseless JB ROM, maar Sense vind ik toch de relaxte homescreen hebben.
Geïnstalleerd maar een groot nadeel..
In Chrome werkt op GoT profiel menu etc rechtsboven niet.. :/

Edit: vinkje bij desktop versie weergeven aan vinken en het werkt wel. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 08-01-2013 02:00 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:52:
Kan ik faux kernel nu ook op viperx 3.2.0 installeren? (jelly bean dus). Of zijn kernels voor jellybean weer apart?
Jelly Bean heeft in ieder geval een 3.1 kernel. Ik weet niet of faux dat ook al heeft.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:01

Zorian

What the fox?

etienne001 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:23:
Gisteravond toch maar een custom rom op mijn HOX gezet. Ik werd gek van die wifi bug na de Jelly Bean update. Ik heb ARHD 18 erop gezet, en wat denk je....... Volle bak aan wifi signaal maar geen internet.
Wifi even uit/aan en het werkt weer...... Pffffffff ik wordt er niet goed van.
Idem hier, ik gebruik doorgaans altijd Wi-Fi, maar sinds die bug zet ik Wi-Fi geeneens meer aan omdat ik weet dat ie binnen enkele minuten al stopt met werken. Soms moet ik zelfs rebooten voor het hele Wi-Fi gebeuren weer werkt en netwerken kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Een dagje Viper gebruikt, lekker vloeiende ROM, minder batterij drain want had na een dag gebruik nog 25 % over, lijkt weinig maar normaal moest hij na het avondeten weer aan de lader.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:52:
Volgens mij is er nog geen custom kernel beschikbaar voor JB. Enkel wat getweakte stock kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ViNOK16Bit schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Volgens mij is er nog geen custom kernel beschikbaar voor JB. Enkel wat getweakte stock kernels.
Er zijn wel wat custom kernels, ik gebruik zelf deze in combinatie met deze rom.

Correctie, misschien te snel gereageerd. Dit is inderdaad een getweakte OneX+ kernel.

[ Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 10-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10 12:22
Quad schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 01:19:
Een dagje Viper gebruikt, lekker vloeiende ROM, minder batterij drain want had na een dag gebruik nog 25 % over, lijkt weinig maar normaal moest hij na het avondeten weer aan de lader.
Wordt nog beter, want zodra de batterij op deze ROM een aantal cycles heeft gehad wordt die batterijduur verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Klopt, maar deze rom is zo'n beetje de beste die ik ooit gedraaid heb.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Draai nu sinds een paar dagen die 4.2 Rom, wat draait dat lekker zeg!
Nog geen vastlopers gehad, heerlijke batterylife en zo stabiel als t maar zijn kan.

Enige wat ik mis is photosphere :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Cobesz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:52:
Nog geen vastlopers gehad, heerlijke batterylife en zo stabiel als t maar zijn kan.

Viper is 4.1.1 ? Of heb je het over een andere ROM? :)
Als je het over de Viper ROM hebt, deze is inderdaad stabiel, draait fantastisch en een heerlijke battery life! :+

Edit: Zie dat Viper ook OTA updates heeft, dus nu updaten naar versie 3.2.2 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 10-01-2013 17:08 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik draai nu Blade 4.0, met daarover de de-senser script en ROM-cleaner. Hij is nu zo kaal als wat en draait als de nete. Ook erg lange batterijduur, zit in de avond nog op 40% bij veel whatsapp, internet en soundcloud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34

Rudios

Lost in space?

Mediax, hoeveel screentime?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Aii net ff gereboot, moest even de lockscreens flashen. Kan ik het helaas niet voor je checken. Zal morgen weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34

Rudios

Lost in space?

Oke, thanks!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
Even een vraagje: ik heb onlangs mijn rom geupdate en draai nu ViperX 2.7.0 Had nog een oude versie dus een full wipe gedaan en opnieuw geinstalleerd. Ik merk nu alleen dat bij battery use constant het Mobile Network signal aan staat, lijkt wel alsof de telefoon constant signaal loopt te zoeken. Hij staat nu op WCDMA preferred klopt dit of moet hij op GSM only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waarom niet viper x 3.2.2?
Boot.img geflashed?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26
Cobesz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:52:

Welke 4.2 draai je? deze?

Ik volg vooral de thread van TripNdroid, maar als ik de reacties lees zijn die roms toch nog niet helemaal stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Quad schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:52:
Waarom niet viper x 3.2.2?
Boot.img geflashed?
Ja dat heb ik allemaal gedaan. had nog geen tijd om hboot en dergelijke te updaten vandaar dat ik nog oudere versie draai. Misschien dat ik inderdaad maar even het eerder genoemde tooltje in het topic moet gebruiken om naar de nieuwste versie te gaan.

Maar de vraag blijft staan: WCDMA of GSM? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
GSM is is G, WCDMA ondersteund 3G en bij beperkt signaal gaat het automatisch over op GSM.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Hmmz dan zit er ergens iets dus niet lekker. Even verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
krijn1985 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:55:
[...]

Welke 4.2 draai je? deze?

Ik volg vooral de thread van TripNdroid, maar als ik de reacties lees zijn die roms toch nog niet helemaal stable.
Jazeker, draait als een trein!

[ Voor 7% gewijzigd door Cobesz op 11-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Cobesz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Jazeker, draait als een trein!
Klinkt goed, maar GPS etc werkt allemaal dus? Enige wat niet werkt is dus photospere? Misschien dit weekend maar is proberen dan.

Welke Hboot heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Bij mij werkt gps zeker goed (ik speel ingress en dat werkt haha)
Ik heb HBOOT 1.36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Bedankt voor de info. Draai op dit moment nog InsertCoin 10.7.1, oftewel ook weer aardig verouderd. En moet eerlijk zeggen dat ik (deze) sense based roms vaak toch minder smooth vind dan CM10 roms die ik een keer geprobeerd heb.

Van het weekend dus maar is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Batterijduur was daarentegen weer een drama met die oudere CM roms. Ook waren die roms eigenlijk nooit 'af', altijd was er wel wat mee. Oftewel een rare batterij drain, of een niet werkende GPS of weer wat anders. De Sense roms zijn stabiel, snel en zuinig (in mijn ogen tenminste). AOSP roms vind ik ook altijd mooi, maar Sense heeft voor mij tot nu toe zeer zeker voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Dat is inderdaad ook de reden waarom ik dus weer naar sense based roms was geswitched, alhoewel ik nu op de TU met eduroam ook een ontiechelijke drain van mijn batterij heb (8%/h) maar dat kan komen door verouderde insertcoin.
Had bij TripNdroid's rom toen der tijd last van dat wifi weer continue uit ging in deepsleep. En als ik het topic daar een beetje volg heeft het dus ook nog wel wat bugs.

Ach van het weekend testen we deze even en werkt het niet lekker ga ik waarschijnlijk de Blade rom is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nja van alle Sense based ROM's ben ik het meest happy met Venom Viper ROM 3.2.x, snel stabiel en zuinig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik heb volgens mij iedere rom van XDA wel geprobeerd, uitgezonderd de Viper JB rom omdat ik net de AbsterGo V4.0 aan het testen ben. Deze heeft een compleet thema, vind ik erg mooi, net zoals de Renovate Rom. Die heeft dan ook weer een OTA functie, maar in de praktijk wordt die tot nu toe zelden gebruikt omdat het vaak incremental updates zijn.

Rom´s als Ordroid, Blade, ARHD, InsertCoin, Bindroid.. Ik zie er niet heel duidelijke verschillen tussen. Zal binnenkort de Viper rom eens proberen. Ik denk dat er met nieuwe kernels wel grotere verschillen zichtbaar gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 09:41
krijn1985 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:32:
Dat is inderdaad ook de reden waarom ik dus weer naar sense based roms was geswitched, alhoewel ik nu op de TU met eduroam ook een ontiechelijke drain van mijn batterij heb (8%/h) maar dat kan komen door verouderde insertcoin.
Had bij TripNdroid's rom toen der tijd last van dat wifi weer continue uit ging in deepsleep. En als ik het topic daar een beetje volg heeft het dus ook nog wel wat bugs.

Ach van het weekend testen we deze even en werkt het niet lekker ga ik waarschijnlijk de Blade rom is proberen.
Heb hier in België KULeuven hetzelfde probleem met eduroam, maar zit momenteel op ARHD, heb IceColdJelly en de voorganger van de AOSP rom van hierboven ook al gebruikt en bij mij heeft eduroam op de KUL altijd al zo'n problemen gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ik had volgens mij onder ICS veel minder drain met eduroam. Dat zou dus eigenlijk betekenen dat met JB er iets veranderd is waardoor combinatie met eduroam hij niet goed in deep sleep gaat. De eerste keer dat het me opviel dat het door eduroam kwam was nadat ik net InsertCoin volgens mij had geflashed en een heel weekend op 1 lading kon (niet veel gebruikt de telefoon) en toen ik maandag op de TU kwam het echt heel hard ging met de batterij.

Binnenkort is kijken of er in de log files iets te vinden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:01

Zorian

What the fox?

Quad schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:07:
Nja van alle Sense based ROM's ben ik het meest happy met Venom Viper ROM 3.2.x, snel stabiel en zuinig.
Moet wel zeggen dat Viper 3.2.2 stroperig/schokkerig is vergeleken met InsertCoin en ARHD. Heb 3 HOX'en hier met elk een andere ROM naast elkaar gelegd en ze waren allemaal vloeiend op de Viper na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dat herken ik nu dus niet. Hier is hij erg smooth.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Hebben julllie nog dingen weggelaten in de ViperROM? Ik had bv alle HTC apps uitgezt, omdat ik die toch niet gebruikte (dacht ik). Toen had ik ook geen Message-center meer voor het ontvangen van SMS :S
Dus toen toch maar alle HTC-apps erbij gedaan...

iemand weet hoe dat anders kan? Dus gewoon de stock-apps ipv de HTC-apps? Of wordt dat dan allemaal los installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nja ik heb bijvoorbeeld linkedIn app weggelaten en nog wat meer niet nodige dingen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik draai nu ARHD 18.0 met Hboot 1.36. De vraag is of ik mijn Hboot moet upgraden naar 1.39 om ARHD 18.1 te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:00:
Jongens, ik draai nu ARHD 18.0 met Hboot 1.36. De vraag is of ik mijn Hboot moet upgraden naar 1.39 om ARHD 18.1 te kunnen gebruiken?
Dat is niet nodig, maar wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 10:43
ViperX 3.2.2 werkt goed. Het is mijn eerste custom rom op de one x. Hij is een stuk smoother dan stock.
Ik heb geforceerde gpu acceleratie uit staan. Ik heb het idee dat scrollen daar meer van gaat stotteren.

Ik vind de quicksettings in de drawer erg handig. Alleen heel storend dat het meer dan 5 seconde duurt voordat de telefoon weer reageert na het aantikken van het brightness-icoontje. Ik kan me niet herinneren dat ik dat met ViperX 3.2.0 ook had.

Het bekende jelly bean wifi probleem dat met de stockrom optreedt, treedt met ViperX helaas ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:00:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Sjaaky schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:36:
ViperX 3.2.2 werkt goed. Het is mijn eerste custom rom op de one x. Hij is een stuk smoother dan stock.
Ik heb geforceerde gpu acceleratie uit staan. Ik heb het idee dat scrollen daar meer van gaat stotteren.

Ik vind de quicksettings in de drawer erg handig. Alleen heel storend dat het meer dan 5 seconde duurt voordat de telefoon weer reageert na het aantikken van het brightness-icoontje. Ik kan me niet herinneren dat ik dat met ViperX 3.2.0 ook had.

Het bekende jelly bean wifi probleem dat met de stockrom optreedt, treedt met ViperX helaas ook op.
Ik heb helemaal geen problemen ondervonden met ViperX. Alles werkt ultrasmooth en heb verschillende mods geflashed zonder problemen. Ik draai sinds gisteravond ViperX 3.2.4 waar weer een aantal leuke tweaks zijn toegevoegd. Als je de twee ota's flashed draait het misschien beter dan dat je nu op 3.2.2 ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb zojuist ARHD 18.1 op mijn One X gegooid icm. Hboot 1.31. Nu ben ik zelf niet echt heel erg thuis in het erop zetten van custom roms. Ik heb dus ook geen idee wat de Hboot precies doet ofzo het enige wat ik weet is dat ik een enorme klus eraan had om Hboot 1.31 erop te krijgen. Kortom nu is mijn vraag is het echt nodig om Hboot 1.31 te updaten naar 1.39, wat is hier het voordeel aan en is dit net zo lastig als toen van 0.96 ofzo naar 1.31?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Het is een soort van de bios zoals op XDA staat beschreven. Een update zal dus vaak ook fixes bevatten. Ik weet niet of het verplicht is te upgraden naar hboot 1.39, maar zoals een paar posts hierboven beschreven is het ook nog niet nodig om van 1.36 naar 1.39 te gaan voor ARHD 18.1. Echter snap ik niet wat nu het grote probleem was van hboot updaten aangezien dit echt vrij makkelijk gaat met deze tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 03-10 10:43
De quicksettings reageren weer snel in viperx 3.2.3 en 3.2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 23-09 22:51
Pollore schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:56:
Ik heb zojuist ARHD 18.1 op mijn One X gegooid icm. Hboot 1.31. Nu ben ik zelf niet echt heel erg thuis in het erop zetten van custom roms. Ik heb dus ook geen idee wat de Hboot precies doet ofzo het enige wat ik weet is dat ik een enorme klus eraan had om Hboot 1.31 erop te krijgen. Kortom nu is mijn vraag is het echt nodig om Hboot 1.31 te updaten naar 1.39, wat is hier het voordeel aan en is dit net zo lastig als toen van 0.96 ofzo naar 1.31?
Het upgraden gaat op dezelfde manier, dus weer eerst relocken enzovoort. Maar met een van die tools is dat echt zo gedaan. Of het echt nodig is weet ik niet, wel kunnen ROM's die eigenlijk voor hogere HBOOTS zijn veel stabieler draaien op de nieuwste HBOOTS.

----
Zelf ook nog een vraag, ik gebruik Maximus 12.0.0 en als recovery heb ik nog Clockworkmod. Nu was er voor maximus laatst een OTA, alleen dacht ik ergens gelezen te hebben dat OTA niet werkt bij Maximus als je nog clockworkmod gebruikt. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb alweer een tijdje ARHD 18 draaien, maar wil eigenlijk weer naar een sens-less rom.
Nu waren mijn vorige ervaringen (met name de accu-drain) niet zo positief.

Welke van de 4.2 roms kan ik nu het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 09:27
SamStar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:15:
Welke van de 4.2 roms kan ik nu het beste nemen?
Ik ben zelf erg te spreken over Ice Cold Jelly. Dit is een AOKP-based ROM met m.i. een prima batterijduur.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2052610

Gr,
Evert Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 20:39

Nakebod

Nope.

Ben 2 weken geleden ook overgestapt van SlimRom (4.1, hoewel er inmiddels een 4.2 RC is) naar ICJ, inmiddels v1.5 alweer.
Bevalt mij prima, al moet ik zeggen dat de standaard boot animatie.. bijzonder :+ is. Je kan wel eenvoudig een andere boot animatie flashen, of helemaal uitzetten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Ik heb op aanraden van Cobesz deze draaien (AOSP). Moet zeggen werkt prima. Heb alleen last van een drain als ik op de TU ben en op eduroam zit, maar dat schijnt bij iedere rom te zijn. In ieder geval had ik met ARHD er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Laatst online: 28-09 09:41
Inspiron, wat bedoel je met prima batterijduur, vergelijkbaar met ARHD en andere sense-roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
BORA2500ETX schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:47:
Inspiron, wat bedoel je met prima batterijduur, vergelijkbaar met ARHD en andere sense-roms?
Beter dan de stock ROM en CM10. Ik haal een uur of 17 met ruim een uur scherm aan. Verder continu wifi en BT aan en alle synchronisatie op automatisch. Maar ik vind batterijgebruik een zeer persoonlijk iets, omdat iedereen zijn mobiel op z'n eigen manier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
boratnl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:24:
[...]

Zelf ook nog een vraag, ik gebruik Maximus 12.0.0 en als recovery heb ik nog Clockworkmod. Nu was er voor maximus laatst een OTA, alleen dacht ik ergens gelezen te hebben dat OTA niet werkt bij Maximus als je nog clockworkmod gebruikt. Weet iemand hier meer over?
Weet iemand of je de OTA kunt installeren als je Clockworkmod recovery gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik wil de stock firmware weer installeren, aangezien ik deze One X wil gaan verkopen. heb nu momenteel de laatste Viper ROM draaien (3.14.401.31) met hboot 1.39, dus volgens mij kan ik niet meer terug naar mijn oude nandroid backup. Ik moet dus een RUU installeren.

Op deze site vond ik de RUU (RUU_ENDEAVOR_U_JB_45_S_HTC_Europe_3.14.401.31_R_Radio_5.1204.162.29_release_302015_signed.exe). Volgens de tutorial op XDA kan ik nu het volgende doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1. Boot your phone to fastboot mode by holding power+vol down button for 10 secs..(if your phone keeps restarting in normal phone mode, go to Setting>Power and untick Fast boot)

2. Plug your phone into your PC and open a Command Prompt.
    (windows XP - Click Start > Run > type CMD in box then press OK
    (Windows 7 - Click Start > type CMD in search box then press Enter)

3. cd to the location of your fastboot files folder

4. Relock bootloader - type command: fastboot oem lock
    The phone will then restart into fastboot again showing "RELOCKED"

6. On your pc run the RUU that you downloaded earlier, follow the steps as prompted and patiently wait for it to finish. REMEMBER your phone should be charged ABOVE 50% AND if the ruu or restore is INTERRUPTED 4 any reason during restore your phone will be PERMANENTLY BRICKED..

Voordat ik hieraan begin toch maar even checken; vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zo moet het inderdaad.

Hij is dan wel relocked, dus bij verkoop wel vermelden :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Quad schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:37:
Zo moet het inderdaad.

Hij is dan wel relocked, dus bij verkoop wel vermelden :)
Uiteraard! Thx voor de bevestiging. Ik ga het vandaag maar eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
boratnl schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:15:
[...]

Weet iemand of je de OTA kunt installeren als je Clockworkmod recovery gebruikt?
Opvallend genoeg lijkt de Maximus rom verdwenen te zijn van XDA? Overigens kan het alleen met de TWRP recovery, om je vraag te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:18:
[...]

Opvallend genoeg lijkt de Maximus rom verdwenen te zijn van XDA? Overigens kan het alleen met de TWRP recovery, om je vraag te beantwoorden.
Ja, Football is ermee gestopt. Alle topics zijn bijna direct erna verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
KaiseRRuby schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:18:
[...]

Thanks, kon het topic ook nergens meer vinden. Binnenkort maar over stappen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Laatst online: 03-10 15:05
Ik vond het wel weer eens tijd voor een nieuwe rom. Draaide nog op een oude ARHD en heb nu een Non-Sense rom geflasht.

Deze is het geworden:

Eerste ervaringen:
* snel
* lekker kaal
* tot nu toe een betere accu tijd

Nadeel:
* als ik een bericht binnen heb gekregen knippert het lampje oranje ipv groen. Misschien is dit een instelling, maar zo ver heb ik nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn accuduur ging bij de JB varianten na een paar dagen achteruit.
Sinds ik op Venom zit heb ik nergens last van en gaat dat ding prima mee.

Edit: Ik zie net dat ViperX al op 3.3.x zit, heb geen OTA gehad daarvoor. Maar zo te lezen heb je voor de 3.3.x ook een full wipe nodig, en daar heb ik nu geen zin in :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 04-02-2013 21:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
Hardstyle4Me schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:26:
Nadeel:
* als ik een bericht binnen heb gekregen knippert het lampje oranje ipv groen. Misschien is dit een instelling, maar zo ver heb ik nog niet gekeken.
Instellingen : ROM Control : LED : klik op ledje op scherm : kies hexcode #00ff00

Kwam toevallig net voorbij in de thread die je noemde. Prima ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Laatst online: 03-10 15:05
Werd vandaag gebeld, ik kreeg een kleurenscherm waar je bang van werd. Allemaal rare kleuren die er niet horen. Screenshot komt er zo nog aan. Misschien weer een instelling, die ik nog niet heb kunnen vinden?

P.S. Led lampje had ik al opgelost maar iig nog bedankt voor de reactie!

Gebruik deze rom:

Tevens blijven mijn 3 knoppen onder aan het scherm branden als ik een bericht heb gehad en er nog niet naar heb gekeken. Deze blijven wel branden en gaan niet uit na 5 min zoals de LED.

EDIT: screenshot van het rare kleurrijke scherm als ik gebeld word / aan het bellen ben.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/84734622/2013-02-05%2014.15.28.png

[ Voor 13% gewijzigd door RoadRunnerRik op 05-02-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik had gister m'n telefoon geroot, TeamWinRecoveryProject geflashed en via TWRP CyanogenMod10 geflashed, ofja, geprobeerd. Ik deed eerst een full wipe en had de caches gecleared, waarna ik de CM10.zip en gApps.zip flashte. Toen ik rebootte, belandde ik in een bootloop.

Nu blijkt dat dus te komen doordat ik de boot.img niet had geflashed via fastboot. Nu probeer ik dat, maar mijn pc herkent mijn telefoon niet in fastboot. :[ Enkel als ik hem via TWRP mount, herkent hij hem, en dat is alleen de SD kaart.

Ik ben ook zo dom geweest om geen backup te maken. :') Als iemand mij kan helpen, graag! Ik heb mijn telefoon namelijk hard nodig. :c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:51:
Hoi,
Ik had gister m'n telefoon geroot, TeamWinRecoveryProject geflashed en via TWRP CyanogenMod10 geflashed, ofja, geprobeerd. Ik deed eerst een full wipe en had de caches gecleared, waarna ik de CM10.zip en gApps.zip flashte. Toen ik rebootte, belandde ik in een bootloop.

Nu blijkt dat dus te komen doordat ik de boot.img niet had geflashed via fastboot. Nu probeer ik dat, maar mijn pc herkent mijn telefoon niet in fastboot. :[ Enkel als ik hem via TWRP mount, herkent hij hem, en dat is alleen de SD kaart.

Ik ben ook zo dom geweest om geen backup te maken. :') Als iemand mij kan helpen, graag! Ik heb mijn telefoon namelijk hard nodig. :c
Je moet in fastboot mode gaan zitten, daarna USB koppelen aan PC en vervolgens via CMD de boot.img flashen.

Als je 'fastboot devices' invoert, krijg je dan wat te zien?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:51:
Hoi,

Vreemd, aangezien hij dus eerst wel herkend werd, gezien je de recovery geflashed hebt.
Probeer eens de drivers te installeren
http://www.android-advice...-htc-one-x-and-htc-one-s/
(Van XDA gehaald) zie link hieronder:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1644730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat gedaan. ^^ Dit is het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qwLSEOb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens de drivers ook geinstalleerd, evenals HTC Sync. Bij het connecten met USB als ik mijn SD kaart mount, geeft hij echter wel de melding dat de "My HTC" driver faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:56:
Ik heb dat gedaan. ^^ Dit is het resultaat.

[afbeelding]
Bedenk me ineens.. Stond USB debugging wel aan (Of hoeft dat niet meer tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Overigens, ik gebruik deze toolkit. Werkt prima.

Ik heb zulke probleempjes overigens ook wel eens gehad, je zou kunnen proberen om een andere USB poort te proberen oid.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste