Ach het is je vergeven, het is zondag hé?
Succes met flashen.
Deze 'sukkel' is ook nieuw in Custom ROMS op de One-X. Wellicht dat de TS de openingspost kunnen aanpassen. Deze is namelijk verouderd. Voor JB roms moet er meer gedaan worden dan er nu staat. Dat was mij niet duidelijk dat ik Hboot moest updaten en hoe en waar vandaan te halen.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:43:
[...]
![]()
Ik mis hier een :slapagainstforhead emoticon.
Ik ben nieuw in de Custom ROMS en bij deze nomineer ik je voor "redder van de dag". Deze sukkel was steeds in de weer met de HBOOT. ROM downloading as we speak.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Hint voor de openingspost
http://forums.androidcent...not-charge-past-20-a.html
Dit probleem had ik. Kreeg de One-X niet meer opgeladen en kon niet meer flashen omdat de batterij leeg was. Het duurt lang, maar dankzij dit scriptje hang mijn One-X nu wel op te laden.
Kan iemand bevestigen:
Om JB ROm te installeren.
- Lock de bootloader
- Flash via fastboot de Firmware.zip
- Unlock de bootloader
- Flash boot.img behorende bij de ROM
- Flash de ROM
- Enjoy de ROM
Klopt dit? Ben ik een stap vergeten? Als dit klopt, wellicht TS updaten voor andere newbies die dit ook aan het nazoeken zijn.
Dit probleem had ik. Kreeg de One-X niet meer opgeladen en kon niet meer flashen omdat de batterij leeg was. Het duurt lang, maar dankzij dit scriptje hang mijn One-X nu wel op te laden.
Kan iemand bevestigen:
- Lock de bootloader
- Unlock de bootloader
- Flash de ROM
- Enjoy de ROM
Klopt dit? Ben ik een stap vergeten? Als dit klopt, wellicht TS updaten voor andere newbies die dit ook aan het nazoeken zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Xanion op 09-12-2012 22:45 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk. Als je die easyflasher gebruikt dan gebeurt het hele proces bijna volledig automatisch.
Idd ik zou ook gewoon:Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:50:
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk. Als je die easyflasher gebruikt dan gebeurt het hele proces bijna volledig automatisch.
- Deze downloaden + uitpakken
- boot.img van de ROM downloaden + MD5 checken en die in de root van bovenstaand aangemaakte map zetten.
- ROM downloaden + MD5 checken en die op de SD kaart gooien.
- Unlock_code.bin in de bovenstaand aangemaakte map zetten.
- .bat uit bovenstaand aangemaakte map starten en stappen volgen
Had de laatste ARHD er binnen 15 min op staan volgens mij.
[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 09-12-2012 23:01 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Jullie hebben helemaal gelijk . Alleen ik heb een en ander geprobeerd en met dus een nieuwe Hboot flashen. Hiervoor moest de bootloader gelocked worden.SmiGueL schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:00:
[...]
Idd ik zou ook gewoon:
- boot.img van de ROM downloaden + MD5 checken en die in de root van bovenstaand aangemaakte map zetten.
Probleem met die tool is dat hij niet controleert of je voldoende juice hebt. Ik ben een dag bezig geweest om voldoende op te laden zodat ik weer kon unlocken en iets kon doen met mijn telefoon. Dus ja, ik ben even voorzichtig.
Ik ga die tool verder gebruiken zogauw mijn batterij vol genoeg is. Daarom nog een vraag. Hoe laad ik die nu het beste op? Ik heb geen ROM erop staan die op start, dus kan daar niet controleren.
Nu heb ik begrepen dat als je in ClockWorkMod zit hij moet opladen. Maar daar heeft hij nu een uur aangehangen en hij is niet opgeladen. (gecontroleerd via fastboot getvar - battery-voltage)
Hij blijft hangen rond 3500mv wat veel te weinig is. Dus hoe zorg ik dat die batterij nu doorlaad. Gebruik ik daarna de juiste tooling.
Je bent een stap vergeten: Na het unlocken moet je eerst CMW flashen.Xanion schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:46:
Hint voor de openingspost
Kan iemand bevestigen:
- Lock de bootloader
- Unlock de bootloader
- Flash de ROM
- Enjoy de ROM
Iemand die ARHD hier draait en iets voor me kan checken? Mij lukt het niet om geolocation te krijgen bij het maken van foto's. Heb nl. een Ingress invite en wil wat plekken submitten voor portals. Daarvoor moet ik een foto maken incl geo location. Alleen mijn camera app in ARHD wil dit niet..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Je device reboten was de oplossing geloof ik
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Thanks, idd, na een rebootje werkt het weer.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Net geprobeerd de nieuwe ARHD 17.1 erop te zetten, zat namelijk nog op 9.3.
Staat erop! Wel heel anders als de oude met ICS zeg. Mis meteen mijn notification balk aan de bovenkant, battery % en dat de menu toets niet werkt in homescreen! Hoe kan je zulke dingen nog aanpassen?
Staat erop! Wel heel anders als de oude met ICS zeg. Mis meteen mijn notification balk aan de bovenkant, battery % en dat de menu toets niet werkt in homescreen! Hoe kan je zulke dingen nog aanpassen?
[ Voor 55% gewijzigd door Johantjuuh op 10-12-2012 20:29 ]
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Verwijderd
Die mods zijn gewoon te vinden op het XDA forum. Kwestie van even zoeken daar.Johantjuuh schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:42:
maar zijn niet meer voor alle versies (zoals de nieuwe 17.1). Batterij is inderdaad wel te vinden. Maar dat suite tools is dus niet meer bij deze versies.
Ook de quick settings, en dat de menu toets werkt meteen bij homescreen?
Is dit iets wat je 'from scratch' kan doen met die tool? Dus met een HTC One X uit de doos?SmiGueL schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:00:
[...]
Idd ik zou ook gewoon:
Ja, mits je eerst bij HTC je unlock code gaat halen (online).TMC schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:50:
[...]
Is dit iets wat je 'from scratch' kan doen met die tool? Dus met een HTC One X uit de doos?
Ja. Het werkt goed. Ik heb de ROM er uiteindelijk ook goed opstaan. Wat er bij mij fout ging, was dat ik te lang heb zitten spelen tijdens het flashen. (wat dingen uitproberen etc) en even niet in de gaten had dat mijn batterij ondertussen wel leeg geslurpt werd. (scherm constant aan, flashen vreet volgens mij stroom).TMC schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:50:
[...]
Is dit iets wat je 'from scratch' kan doen met die tool? Dus met een HTC One X uit de doos?
En dan kom je in een situatie terecht dat je niets meer kunt doen omdat de phone vertikt om via fastboot nog te flashen als de batterij te weinig spanning heeft. En als je in fastboot zit, laad je batterij niet op. En in deze gevallen is een niet verwijderbare batterij dus wel een probleem. Als ik even had kunnen wisselen met de batterij van mijn vrouw had ik het probleem zo opgelost gehad...
Als je dus in de gaten houdt dat je batterij niet te leeg raakt kan er niets raars gebeuren.
Verwijderd
Bedoel je met die homeschreenmenu deze? klikJohantjuuh schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:01:
maar zijn niet meer voor alle versies (zoals de nieuwe 17.1). Batterij is inderdaad wel te vinden. Maar dat suite tools is dus niet meer bij deze versies.
Quick settings zijn te vinden in de playstore?
Batterij mod
Misschien kun je hier iets mee?
Als je de gebruik recent apps knop als menu knop bedoelt, dat zit nu gewoon in Sense. Instellingen -> Weergave, gebaren en knoppen -> Knop recente toepassingen.Johantjuuh schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:42:
Kies hier een van de drie opties.
[url="]https://dl.dropbox.com/u/14208882/new%20power.bat"]Dit[/url] batch scriptje zou je moeten helpen, even uitvoeren vanuit android sdk/platform-tools/ en dan is het wachten geblazen helaas... (ik moest een uur wachten)Xanion schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:16:
[...]
Bedankt. Ik zit nog met een groot probleem. De batterij van de telefoon is leeg en hij lijkt niet verder door te laden. Hoe kan ik forceren dat hij oplaad? Hij heeft heel de nacht aan de lader gelegen maar is nog gewoon leeg.
Wat er gebeurd. Nu brandt het ledje dat hij aan het laden is. Zogauw hij enigzins vol is springt het scherm aan en opent hij op fastboot. Uitzetten kan niet. En dan na verloop van tijd springt hij weer uit omdat de batterij leeg is. Alsof hij weer ontlaad. En als hij in fastboot is mag ik niets uitvoeren vanuit de PC vanwege low battery.
Iemand idee?
Hierdoor start je telefoon constant opnieuw op (om de 6 seconden ongeveer) maar in de tijd dat hij uit is dna laad hij wel op.
Laad hem door tot je op 3.68V zit (dat is +/-10%), Dan kan je je fastboot weer gebruiken!
Zijn er hier mensen die TomTom draaien op een custom rom?
Mijn Tomtom werkte vorige week nog goed, maar nu blijft hij zeggen dat hij geen connectie met TomTom kan maken.
Ik heb InsertCoin erop gezet en deze app lijkt daar niet op te werken.
Mijn Tomtom werkte vorige week nog goed, maar nu blijft hij zeggen dat hij geen connectie met TomTom kan maken.
TomTom draait hier probleemloos op ARHD v17.Xanion schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:02:
Stel deze vraag ook even in de Insertcoin Thread op XDA (mocht je dat nog niet gedaan hebben).Xanion schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:02:
Verwijderd
Hey jongens, ik zit met een probleem.
ik gebruik nu ARDH 15.1 en ik probeer te flashen in fastboot naar 17.1 maar loop ik tegen het volgende aan.
Zodra ik de usbkabel inplug in de fastboot modus doet mij volume knop (beneden/boven) niet.
Ook heb ik gemerkt dat de telefoon de sd ruimte nu als internopslag ziet.
Zodra ik cdm start en in fastbootmodus kom pakt hij geen ene opdracht.
Wat te doen?
ik gebruik nu ARDH 15.1 en ik probeer te flashen in fastboot naar 17.1 maar loop ik tegen het volgende aan.
Zodra ik de usbkabel inplug in de fastboot modus doet mij volume knop (beneden/boven) niet.
Ook heb ik gemerkt dat de telefoon de sd ruimte nu als internopslag ziet.
Zodra ik cdm start en in fastbootmodus kom pakt hij geen ene opdracht.
Wat te doen?
Werkt recovery wel? Wat krijg je te zien als je je sdkaart mount?
Verwijderd
Zodra ik usb kabel er in doet in de fastboot modus doet de telefoon helemaal niks en pakt geen opdrachten. Zonder de usb kabel werkt alles naar behoren. In de recovery herkend die de sd card.
Cobesz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:04:
Werkt recovery wel? Wat krijg je te zien als je je sdkaart mount?
Kijk eens bij apparaatbeheer, staat hij juist geïnstalleerd met de goede drivers?Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:18:
Zodra ik usb kabel er in doet in de fastboot modus doet de telefoon helemaal niks en pakt geen opdrachten. Zonder de usb kabel werkt alles naar behoren. In de recovery herkend die de sd card.
[...]
Verwijderd
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen?
Xereon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:19:
[...]
Kijk eens bij apparaatbeheer, staat hij juist geïnstalleerd met de goede drivers?
In Windows 7:Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:21:
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen?
[...]
Computer -> Systeemeigenschappen -> Apparaatbeheer.
Krijg je dit scherm:

Bovenaan ergens moet zodra je in Fastboot zit Android Devices of ADB Interface staan als categorie, en als je die uitklapt moet je iets als Fastboot Device, HTC Bootloader of iets in die richting zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 13-12-2012 15:25 ]
Verwijderd
Nu zie ik bij fastboot dat ik geen drivers heb
Xereon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:24:
[...]
In Windows 7:
Computer -> Systeemeigenschappen -> Apparaatbeheer.
Krijg je dit scherm:
[afbeelding]
Bovenaan ergens moet zodra je in Fastboot zit Android Devices of ADB Interface staan als categorie, en als je die uitklapt moet je iets als Fastboot Device, HTC Bootloader of iets in die richting zien.
Dat is je probleem. Download even dit pakketje, dubbelklik op het foute apparaat en werk de drivers bij. Even naar het mapje toe dirigeren en de .inf pakken. Daarna de Fastboot uit het lijstje kiezen en alles akkoord geven.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:29:
Nu zie ik bij fastboot dat ik geen drivers heb
[...]
Daarna de telefoon even opnieuw aankoppelen en nogmaals proberen.
Verwijderd
Thanks man. Het doet het weer 
Xereon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:33:
[...]
Dat is je probleem. Download even dit pakketje, dubbelklik op het foute apparaat en werk de drivers bij. Even naar het mapje toe dirigeren en de .inf pakken. Daarna de Fastboot uit het lijstje kiezen en alles akkoord geven.
Daarna de telefoon even opnieuw aankoppelen en nogmaals proberen.
Verwijderd
Te snel gejuicht haha. nu krijg ik de melding in opdrachtprompt van fastboot wordt niet herkend als een interne of externe opdracht
Even naar het juiste mapje "cd-en" voordat je het commando geeft. Naar het fastboot mapje dus.
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
dat lukt me wel maar ook in het fastboot mapje pakt ie geen opdrachten en zegt dat dit geen interne of externe opdracht is echt vaag.
Groentenboer schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:56:
Even naar het juiste mapje "cd-en" voordat je het commando geeft. Naar het fastboot mapje dus.
Ben je zeker dat je in de fastboot map zit met je opdrachtpromt? (dus bijvoorbeeld "cd C:\fastboot" om in de juiste map te raken)Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:41:
Te snel gejuicht haha. nu krijg ik de melding in opdrachtprompt van fastboot wordt niet herkend als een interne of externe opdracht
[...]
EDIT: anderen waren me voor
[ Voor 4% gewijzigd door BORA2500ETX op 13-12-2012 15:59 ]
Verwijderd
Ja, ik heb eerder roms geflasht. maar in opdracht prompt krijg ik alleen maar de melding dat dit geen interne of externe opdracht is. bijvoorbeeld als ik fastboot oem lock typ krijg ik dit bericht ook.
BORA2500ETX schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:59:
[...]
Ben je zeker dat je in de fastboot map zit met je opdrachtpromt? (dus bijvoorbeeld "cd C:\fastboot" om in de juiste map te raken)
EDIT: anderen waren me voor
Deze lijkt het voor vrijwel iedereen prettig te doen:Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:16:
Fastboot doet het weerweet iemand nog hoe je hboot moet upgraden/flashen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1924003
Bevalt mij zeer goed, simpel toolkitje
Verwijderd
Leuke tool alleen blijft ie bij mij hangen bij het checken van de CID waiting for device geeft ie aan een half uur lang 
mhulsegge schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:43:
[...]
Deze lijkt het voor vrijwel iedereen prettig te doen:
Bevalt mij zeer goed, simpel toolkitje
Op XDA zijn er een aantal met hetzelfde probleem: "waiting for device", bijvoorbeeld deze.
Hij heeft het opgelost door zijn HTC Sync drivers te installeren, misschien eens proberen die te herinstalleren?
Hij heeft het opgelost door zijn HTC Sync drivers te installeren, misschien eens proberen die te herinstalleren?
Even een noob vraag tussendoor.. Als ik nu weer terugga naar stockrom via nandroid. Zal ik dan de 4.1 OTA update van HTC gewoon kunnen ontvangen of moet er dan nog iets speciaals gebeuren?
Stock recovery+boot.img terugzetten. Dat doet ie niet via de Nandroid restore.pietz0r schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:50:
Even een noob vraag tussendoor.. Als ik nu weer terugga naar stockrom via nandroid. Zal ik dan de 4.1 OTA update van HTC gewoon kunnen ontvangen of moet er dan nog iets speciaals gebeuren?
Beiden staan in het mapje van de Nandroid backup.
En je moet daarna nog de bootloader relocken.
[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 13-12-2012 22:11 ]
Verwijderd
Ik wil mijn Hboot gaan updaten voor arhd, maar als ik de bootloader relock en weer unlock, ben ik dan alle data kwijt op de SD?
Nope.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:36:
Ik wil mijn Hboot gaan updaten voor arhd, maar als ik de bootloader relock en weer unlock, ben ik dan alle data kwijt op de SD?
Verwijderd
Oke thanx. En is het mogelijk om, als ik de nieuwste Hboot heb, ook weer een oude nandroid terug te flashen? Zou een nandroid van bijv viperx nog werken op de nieuwe hboot?
Nope en nope.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:55:
[...]
Oke thanx. En is het mogelijk om, als ik de nieuwste Hboot heb, ook weer een oude nandroid terug te flashen? Zou een nandroid van bijv viperx nog werken op de nieuwe hboot?
Normaalgesproken behoud je de data op je sd-card bij het updaten van je hboot, maar er zijn mensen die zeggen alles kwijt te zijn geraakt. Dus een volledige backup is zeker aan te raden!Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:36:
Van de week even met deze 4.2.1 rom gepeeld en ik moet zeggen dat deze stock android toch wel fijn werkt, al heeft sense ook zijn mooie toevoegingen. Het geheel voelde echt vele malen snapier dan bijv. ARHD.
In 4.2 zijn oa. de notificaties en de statusbalk aangepakt en je kan meerdere gebruikers toevoegen.
Alles wat ik gebruik werkt prima met deze rom met hboot 1.36, ook gps, bluetooth heb ik niet gebruikt. Note: je sdcard staat bij deze rom op /sdcard/0, dat heeft te maken met de gebruikers geloof ik.
Als je terug gaat naar 4.1 dan moet je dit handmatig terugzetten met een fastboot command of in CWM je usb mounten en de bestanden verplaatsen.
Batterij verbruik viel alleen enorm tegen, daarom nu terug naar een rom gebaseerd op de laatste OTA,wel ontsensed kijken hoe dat bevalt.
Nu zoek ik eigenlijk nog een stabiele, batterij vriendelijke AOSP rom gebaseerd op 4.1, die werkt met hboot 1.36.
In 4.2 zijn oa. de notificaties en de statusbalk aangepakt en je kan meerdere gebruikers toevoegen.
Alles wat ik gebruik werkt prima met deze rom met hboot 1.36, ook gps, bluetooth heb ik niet gebruikt. Note: je sdcard staat bij deze rom op /sdcard/0, dat heeft te maken met de gebruikers geloof ik.
Als je terug gaat naar 4.1 dan moet je dit handmatig terugzetten met een fastboot command of in CWM je usb mounten en de bestanden verplaatsen.
Batterij verbruik viel alleen enorm tegen, daarom nu terug naar een rom gebaseerd op de laatste OTA,wel ontsensed kijken hoe dat bevalt.
Nu zoek ik eigenlijk nog een stabiele, batterij vriendelijke AOSP rom gebaseerd op 4.1, die werkt met hboot 1.36.
[ Voor 14% gewijzigd door Alieunited op 15-12-2012 13:00 ]
Gaat niet erg vlotjes met de custom ROM releases de laatste tijd, hoe komt dat? 
Komen zelden meer nieuwe versies uit, en dat terwijl de flash-o-holic in mij schreeuwt om nieuwe ROM's.

Komen zelden meer nieuwe versies uit, en dat terwijl de flash-o-holic in mij schreeuwt om nieuwe ROM's.
Heeft iemand eigenlijk een verbetering gemerkt in de accuduur in de laatste ARHD-versie vergeleken met, bijvoorbeeld, versie 15? De brakke accuduur (2% per uur eraf, idle) begint me echt de keel uit te halen, maar verder bevalt de ROM eigenlijk prima.
Normaalgesproken zou ik em zo flashen, maarja, afaik moet ik dan ook wéér mijn Hboot updaten.
Normaalgesproken zou ik em zo flashen, maarja, afaik moet ik dan ook wéér mijn Hboot updaten.
Ik haal een onscreentijd van 2 uur in ARHD 17. Idle haal ik, geschat, zo'n 1% per uur met Wifi en 3G uit. Verder bevalt ARHD mij ook, hoewel ik nog steeds erg baal van de accuduur.
Een screen-on time van 4 tot 5 uur is bij mij op ARHD v17 normaal, binnen een tijdspanne van 24 tot 48 uur. Dat haalde ik met de ARHD ICS en ook met de ARHD JB.msnguy schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:38:
Ik haal een onscreentijd van 2 uur in ARHD 17. Idle haal ik, geschat, zo'n 1% per uur met Wifi en 3G uit. Verder bevalt ARHD mij ook, hoewel ik nog steeds erg baal van de accuduur.
Ik heb de brightness op 30% staan, sync mail e.d. regelmatig maar niet overmatig en ben kieskeurig met mijn widgets en programma's. Verder dus "normaal gebruik". Lijkt mij een prima accuduur!
Ik heb de brightness op automatic staan. Verder wel aardig wat apps, maar niet bijzonder veel. Enkel Avast vreet redelijk wat energie weg. Welke kernel gebruik je?Holgersson schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:29:
[...]
Een screen-on time van 4 tot 5 uur is bij mij op ARHD v17 normaal, binnen een tijdspanne van 24 tot 48 uur. Dat haalde ik met de ARHD ICS en ook met de ARHD JB.
Ik heb de brightness op 30% staan, sync mail e.d. regelmatig maar niet overmatig en ben kieskeurig met mijn widgets en programma's. Verder dus "normaal gebruik". Lijkt mij een prima accuduur!
Standaard (custom is er nog niet). Dus ARHD 17 met hboot 1.36.msnguy schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:17:
[...]
Ik heb de brightness op automatic staan. Verder wel aardig wat apps, maar niet bijzonder veel. Enkel Avast vreet redelijk wat energie weg. Welke kernel gebruik je?
Brightness op auto of vast op 30% scheelt al enorm veel. Als je em op auto hebt, zet ie de brigthness zelden lager dan 50%.msnguy schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:17:
[...]
Ik heb de brightness op automatic staan. Verder wel aardig wat apps, maar niet bijzonder veel. Enkel Avast vreet redelijk wat energie weg. Welke kernel gebruik je?
ik denk dat ik terug ga naar ICS. Kan ik trouwens enkel een backup terug zetten?
Of moet je dan ook weer apart die Hboot terug updaten?
Zit nu op V17 met 1.36
Of moet je dan ook weer apart die Hboot terug updaten?
Zit nu op V17 met 1.36
Verwijderd
Je kan alleen terug naar ICS als je een Nandroid backup gemaakt hebt. Je kunt de HBOOT niet flashen naar een lagere versie.
Ja had een Nandroid. Net alles gerestored, staat nu al 15 minunten op het HTC ONE opstart gescherm..
Heb je de juiste boot.img opnieuw geflashed voor de versie waar je naar terug gaat (of ik haal nu de dingen door elkaar)Johantjuuh schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:13:
Ja had een Nandroid. Net alles gerestored, staat nu al 15 minunten op het HTC ONE opstart gescherm..
Nee helemaal niks.. Ik kwam vanuit ARHD17 en probeerde een backup naar 9.2 terug te zetten.
Maar volgens mij gaat dit niet werken. Hboot is ook nog steeds 1.36 zie ik.... wat nu?
Oh... boot.img geflashed en nu start hij door
Nou alles draait weer op ICS! Maar nu is volgens mij mijn Hboot nog 1.36 hoe kan dit dan weer?
Verder lijkt me scherm ineens een stuk donkerder te zijn weer vergeleken met 17.2 (JB).
Maar volgens mij gaat dit niet werken. Hboot is ook nog steeds 1.36 zie ik.... wat nu?
Nou alles draait weer op ICS! Maar nu is volgens mij mijn Hboot nog 1.36 hoe kan dit dan weer?
Verder lijkt me scherm ineens een stuk donkerder te zijn weer vergeleken met 17.2 (JB).
[ Voor 41% gewijzigd door Johantjuuh op 18-12-2012 14:40 ]
Volgens mij is je hboot niet te downgraden.Johantjuuh schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:25:
Nee helemaal niks.. Ik kwam vanuit ARHD17 en probeerde een backup naar 9.2 terug te zetten.
Dit was volgens mij in het verleden bij bv mijn HTC desire wel mogelijk doordat die een S-OFF had, maar dat is bij de One X niet het geval, dus daar zal het hem wel in zitten.
Kan het zijn dat sommige ROMS niet werken met hboot 1.36? Als ik bv Slimbean gebruik, blijft hij hangen op het One X scherm, ondanks dat ik de juiste boot.img heb gebruikt. Weet iemand een goede AOSP rom die met hboot 1.36 werkt?
Klopt!mhulsegge schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:43:
[...]
Volgens mij is je hboot niet te downgraden.
Dit was volgens mij in het verleden bij bv mijn HTC desire wel mogelijk doordat die een S-OFF had, maar dat is bij de One X niet het geval, dus daar zal het hem wel in zitten.
Klopt!El-Pinjo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:54:
Kan het zijn dat sommige ROMS niet werken met hboot 1.36? Als ik bv Slimbean gebruik, blijft hij hangen op het One X scherm, ondanks dat ik de juiste boot.img heb gebruikt. Weet iemand een goede AOSP rom die met hboot 1.36 werkt?
Draai hier InsertCoin, maar waar kan ik de tweaks instellen?
In eerdere versies was er "gewoon" een instellingen knop.
Iemand?
In eerdere versies was er "gewoon" een instellingen knop.
Iemand?
Ja inderdaad ja!! Maar goed, ik draai nu weer lekker ICS en dus ook icm Hboot 1.36. Dit geeft geen problemen.
Of zijn er nu dingen die niet werken?
Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb een tijd geleden mijn HTC One X geroot, en CWM geinstallerd.
Dit werkt allemaal prima, echter krijg ik nu een bericht dat er een update is (3.14.401.27).
Als ik me telefoon deze laat downloaden en selecteer "nu installeren" boot hij in CWM. en krijg ik een error.
Ook als ik handmatig selecteer welke zip file ik wil installeren krijg ik een error.
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd ?
hoor het graag,
Robbert
Ik heb een vraag, ik heb een tijd geleden mijn HTC One X geroot, en CWM geinstallerd.
Dit werkt allemaal prima, echter krijg ik nu een bericht dat er een update is (3.14.401.27).
Als ik me telefoon deze laat downloaden en selecteer "nu installeren" boot hij in CWM. en krijg ik een error.
Ook als ik handmatig selecteer welke zip file ik wil installeren krijg ik een error.
hoor het graag,
Robbert
Verwijderd
als je OTA updates wilt installeren, zul je de stock recovery moeten terugzettenNextria schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:05:
Hallo,
hoor het graag,
Robbert
Na het flashen van ARHD 17.1 is mijn batterijduur iets omhoog gegaan, maar niet veel. Nu ga ik morgen een Battery Wipe doen in CWM op aanraden van een vriend van me. Die had bij ARHD 16 hetzelfde probleem, en de Battery Wipe hielp hem. Echter, volgens hem moet je het wel pas doen als je batterij helemaal vol is. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
Battery wipe gaat je echt niet helpen.
http://www.androidcentral...life-says-google-engineer
Zijn er hier mensen die nog andere ROMS draaien dan ARHD? Ik heb deze nu bijna 2 weken draaien en ik moet echt zeggen dat batterijverbruik ongelooflijk hoog is. Of ligt dat aan JellyBean?RudolfR schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:04:
Battery wipe gaat je echt niet helpen.
Ik kom van stock ICS op (4.04) en haalde makkelijk het eind van de dag. Sinds ik op ARHD17.1 zit moet ik eind van de middag al bijladen om eind dag te halen. En aan mijn gebruik van de telefoon is niets veranderd.
Wil dus eigenlijk wel eens een andere ROM proberen, maar weet niet of dit zin heeft.
Goh, ik heb sinds weekje geleden 17.1 draaien en vind dat de batterij VEEL langer mee gaat dan een hoop AOSP of AOKP roms zoals IceColdJelly en deze. De opvolger van de laatste ziet er wel veelbelovend uit, maar nog niet zo stabiel.Xanion schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:39:
[...]
Zijn er hier mensen die nog andere ROMS draaien dan ARHD? Ik heb deze nu bijna 2 weken draaien en ik moet echt zeggen dat batterijverbruik ongelooflijk hoog is. Of ligt dat aan JellyBean?
Ik kom van stock ICS op (4.04) en haalde makkelijk het eind van de dag. Sinds ik op ARHD17.1 zit moet ik eind van de middag al bijladen om eind dag te halen. En aan mijn gebruik van de telefoon is niets veranderd.
Wil dus eigenlijk wel eens een andere ROM proberen, maar weet niet of dit zin heeft.
Als je een goede batterij duur wilt, moet je deze eens flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2027029
290 mb, Sense en JB, batterij gaat echt merkbaar langer mee vergeleken met ARHD enz.
290 mb, Sense en JB, batterij gaat echt merkbaar langer mee vergeleken met ARHD enz.
Maar werkt die met hboot 1.36?Patrick V. schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:31:
Als je een goede batterij duur wilt, moet je deze eens flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2027029
Je hoeft alleen maar even die link te openen om je antwoord te weten...
@Patrick, bedankt voor de tip. Ik ga 'm straks eens proberen.
[ Voor 12% gewijzigd door Xanion op 20-12-2012 14:09 ]
This Works on the new hboots only (1.31, 1.33, 1.36)
Ik draai de ROM nu bijna een week, na een paar dagen is de batterij duur echt geweldig
Ik mis alleen de email widget en de auto-app. Weet je of die ergens vandaan te halen zijn?Patrick V. schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:33:
[...]
This Works on the new hboots only (1.31, 1.33, 1.36)
Ik draai de ROM nu bijna een week, na een paar dagen is de batterij duur echt geweldig
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zal het er maar op wagen.
Ik heb mijn One X bewust geroot en er Leedroid op gezet. Werkt als een zonnetje. Alleen is er een gigantisch probleem. Het midden van het scherm reageert niet op touch. Hoewel ik merk dat het minder is geworden, zal hij terug moeten naar HTC. Nu heb ik bewust geroot, dus ik weet dat ik mijn garantie kwijt ben. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn als het een hardwareprobleem is, maar nu word ik toch wel bang. Loop ik het risico dat ze me weigeren?
Ik heb mijn One X bewust geroot en er Leedroid op gezet. Werkt als een zonnetje. Alleen is er een gigantisch probleem. Het midden van het scherm reageert niet op touch. Hoewel ik merk dat het minder is geworden, zal hij terug moeten naar HTC. Nu heb ik bewust geroot, dus ik weet dat ik mijn garantie kwijt ben. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn als het een hardwareprobleem is, maar nu word ik toch wel bang. Loop ik het risico dat ze me weigeren?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Je kunt gewoon de telefoon relocken, de originele ROM er op terug zetten en opsturen.BeefHazard schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:56:
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik zal het er maar op wagen.
Op XDA staat exact uitgelegd hoe je de telefoon terug krijgt naar originele staat.
Link even voor je opgezocht:.
http://forum.xda-develope...letely_restore_your_phone
[ Voor 10% gewijzigd door Xanion op 21-12-2012 00:12 ]
In het geval dat je de HOX relocked, komt er "relocked" te staan in tegenstelling tot "locked" bij een niet geroot exemplaar. Eenmaal ge-unlocked blijft dat altijd zichtbaar en daar is niets aan te doen.Xanion schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:09:
[...]
Je kunt gewoon de telefoon relocken, de originele ROM er op terug zetten en opsturen.
Op XDA staat exact uitgelegd hoe je de telefoon terug krijgt naar originele staat.
Link even voor je opgezocht:.
http://forum.xda-develope...letely_restore_your_phone
Je loopt dus inderdaad het risico dat HTC/Dynafix je probleem daar op afschuift en je een gepeperde rekening voor de kiezen krijgt. Je zou niet de eerste zijn. Verder: Zie het HOX Garantie draadje.
Verwijderd
Vandaag is er een nieuwe OTA uitgekomen 3.14.401.31. Hierin zit ook en nieuwe HBOOT . Ik hoop dat de wifi problemen weg zijn. De HBOOT is hier te vinden voor de liefhebbers.
hboot 1.39
HTC__001
HTC__E11
HTC__203
HTC__102
HTC__405
HTC__Y13
HTC__A07
HTC__304
HTC__M27
HTC__032
HTC__016
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 18:40 ]
Vraagje;
Ik heb nu een root er op staan maar ik wil graag even via de officiele weg de laatste firmware/hboot en weet ik veel wat er op zetten. Dat betekent dus originele rom er op zetten zichzelf laten updaten. Daarna root ik 'm wel weer. Waarom? Ik vind dit een prettige manier.
Anyhows, door al het gekloot heb ik geen backup van de originele rom meer. Hoe kan ik m'n telefoon nu unrooten? Van de meeste guides snap ik geen hole, terwijl ik toch wel een redelijk ervaren tweaker ben. heb het eerder geprobeerd zonder succes.
Een andere probleem is dat mijn telefoon in fastboot nog niet herkent wordt door windows 8 x64. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb nu een root er op staan maar ik wil graag even via de officiele weg de laatste firmware/hboot en weet ik veel wat er op zetten. Dat betekent dus originele rom er op zetten zichzelf laten updaten. Daarna root ik 'm wel weer. Waarom? Ik vind dit een prettige manier.
Anyhows, door al het gekloot heb ik geen backup van de originele rom meer. Hoe kan ik m'n telefoon nu unrooten? Van de meeste guides snap ik geen hole, terwijl ik toch wel een redelijk ervaren tweaker ben. heb het eerder geprobeerd zonder succes.
Een andere probleem is dat mijn telefoon in fastboot nog niet herkent wordt door windows 8 x64. Iemand ervaring hiermee?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Check dezeMu.siQ schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:19:
Vraagje;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714
Kun je niet ergens op een Windows7 machine terecht?
Net even de HBOOT updated naar 1.39.
Resultaat: "Unfortunately, Power stopped working" spam.
De WiFi lijkt wel VEEL beter, ik zie opeens netwerken die ik nog nooit heb gezien.
De WiFi lijkt wel VEEL beter, ik zie opeens netwerken die ik nog nooit heb gezien.
[ Voor 32% gewijzigd door Zorian op 22-12-2012 12:42 ]
Wat bedoel je hiermee?Xereon schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:40:
Net even de HBOOT updated naar 1.39.
Van die popups waarin staat dat een bepaald iets is vastgelopen, ken je toch wel?
Zo te zien is het WiFi probleem NOG STEEDS aanwezig, na een bepaalde tijd scherm uit stopt de doorvoer van data ondanks maximaal signaal totdat je WiFi uit en aan doet.
Ik dacht dat je daadwerkelijk op spam doelde...Xereon schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:04:
[...]
Van die popups waarin staat dat een bepaald iets is vastgelopen, ken je toch wel?
Zo te zien is het WiFi probleem NOG STEEDS aanwezig, na een bepaalde tijd scherm uit stopt de doorvoer van data ondanks maximaal signaal totdat je WiFi uit en aan doet.
Maar nee, ik heb zelden of nooit meldingen van FC (Force Close). En nee, dat WiFi probleem herken ik ook niet, dat treft slechts een enkeling.
Voor de geintresseerden: ARHD 18 is sinds vanochtend verkrijgbaar.
Mbt Wifi problemen, doelen jullie op deze?
Quad schreef op zondag 23 december 2012 @ 01:13:
Ik heb sinds eergisteren het probleem dat instellingen constant vast loopt, en met name als WiFi niet meer actief wordt en ik dat dan in de WiFi menu wil kijken.
Ben bang dat er wederom een hard reset eraan zit te komen. Accu duur is sinds de JB update ook fantastisch gedaald..
Beelden zeggen meer als woorden:
[afbeelding]
Crashmelding, zoals je ziet staat WiFi op on maar verbroken.
Bij een reboot werkt het weer ff tijdelijk normaal. Maar tot zolang is het niet meer in gebruik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nee. Ik bedoel dat als je mobiel een tijdje vergrendeld is geweest, je hem weer aan doet en ontgrendeld, en er vervolgens achter komt dat het internet niks doet ondanks prima signaal. Zet je WiFi even uit en aan dan werkt hij weer.
Kun je deze gewoon op 17.1 flashen met alleen cache en dalvik cache wipe? Ik heb namelijk geen zin om alweer een volledige apps-backup te maken met Mybackup Pro.Xanion schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:25:
Voor de geintresseerden: ARHD 18 is sinds vanochtend verkrijgbaar.
Een wipe wordt aangeraden maar ik heb v18.0 gewoon over v17.0 heen geflashed zonder wipe. Ook hboot geüpdate van 1.36 naar 1.39. Heb alle programma's en instellingen behoudenmsnguy schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 02:44:
[...]
Kun je deze gewoon op 17.1 flashen met alleen cache en dalvik cache wipe? Ik heb namelijk geen zin om alweer een volledige apps-backup te maken met Mybackup Pro.
Maar maak voor de zekerheid altijd een backup (Titanium, Nandroid, SD-card) voor je begint met flashen!
Verwijderd
Ik heb een probleempje. Als ik een nieuwe rom flash dan kan ik geen verbinding maken met wifi en mobiel netwerk. Ik heb 3 verschillende rom's geprobeerd en alle 3 geven het zelfde probleem. En als ik mijn oude rom terug zet doet alles het wel weer. Weet iemand de oplossing hiervoor.
Ik heb de volgende rom's geprobeerd.
1. Android revolution HD
2. Blade
3. OrDroid
1. Android revolution HD
2. Blade
3. OrDroid
Ja, je hebt niet de bijbehorende boot geflasht!Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:05:
Ik heb een probleempje. Als ik een nieuwe rom flash dan kan ik geen verbinding maken met wifi en mobiel netwerk. Ik heb 3 verschillende rom's geprobeerd en alle 3 geven het zelfde probleem. En als ik mijn oude rom terug zet doet alles het wel weer. Weet iemand de oplossing hiervoor.
Bijv. bij ARHD 18 hoort de boot.img van ARHD 18.
Kan dit niet met de versie van je Hboot te maken hebben? Misschien is die wat outdated.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:05:
1. Android revolution HD
2. Blade
3. OrDroid