o.k. hier mijn korte ervaringen met de beta:
Negatief: Ik vond de anti-aliasing eige
nlijk een beetje tegenvallen. Graphics: op 1980*1200 alles maxed out verwachtte ik toch wel iets mooiers. De characters blenden niet goed met de achtergrond, lijkt alsof ze erop geplakt zijn. Verder vond ik het wel tegenvallen dat je gelijk met je lvl1 skill (bash) zombies in 1 klap het halve scherm over mept, met een fire-flash effect, en een best zware screen-shake. Had het leuker gevonden als het wat soberder geweest was allemaal in het begin. Dit voelde aan als starten met een getwinked character: je hoort in diablo gewoon eerst keihard op je flikker te krijgen van die kutbeesten imho ;-) dat als je met je shabby rags tegenover 7 skeleton archers staat, dat je dan ook echt een probleem hebt. Nu vloog je er gewoon in en veegde je het hele scherm leeg alsof je met een level 40 character was komen aanzetten. Wat voor items je verder dan vindt maakt niet ECHT heel veel uit. Tenslotte: jammer hoe Cain als een ouwe zeurpiet wordt neergezet. Dat geeft mij het gevoel dat de game voor 15-jarigen is gemaakt. Mogelijk ben ik zelf een ouwe zeurpiet aan het worden
Positief: gave muziek, gaaf duister sfeertje! Heel erg die diablo1 atmosfeer. De monsters vind ik supermooi gemaakt, heb echt met plezier met Z ingedrukt naar die waggelende zombies zitten kijken. Hoe de items op de characters staan vond ik ook erg chique gedaan, en helemaal te gek natuurlijk dat grote zwaarden uiteindelijk ook 3 vakjes verticaal innemen, en een belt 2 horizontaal. Het neerrammen van de beesten voelt ook goed, dat geldt voor alle characters, de geluidjes en de animaties passen echt heel goed bij elkaar.
Conclusie: vette game dus die hopelijk nog gepolijst gaat worden, zowel grafisch als qua balance ;D