Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
daar lijkt het wel op ja, ik krijg bij andere newsgroepen hetzelfde dus het ligt niet aan eweka of supernews, aangezien giganews ook voor geen meter gaat, aan de andere kant als ik mijn groepen op newsleecher update gaat dat wel met de volle snelheid, dus er geen touw aan vast te knopen ook. Als ik btw een speedtest doe of ik download een ISO van Ubuntu of zo dan gaat dat ook met een redelijk hoge snelheid, rond de 4mb/s dus UPC heeft opzicht geen snelheid problemen, een duidelijke oorzaak kan ik dan ook niet vinden.

Na doorspitten van me logboeken kom ik herhaaldelijk dit tegen:

In de naamomzetting voor de naam sslreader.eweka.nl is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

En deze zijn hetzelfde met Giganews, Supernews. Alleen als ik me DNS servers wijzig naar servers die wel goed werken veranderd er helaas niks dus het ligt niet aan de DNS server

[ Voor 54% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 05-08-2012 20:23 . Reden: logboeken ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

TunefulDJ_Mike schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:13:
daar lijkt het wel op ja, ik krijg bij andere newsgroepen hetzelfde dus het ligt niet aan eweka of supernews, aangezien giganews ook voor geen meter gaat, aan de andere kant als ik mijn groepen op newsleecher update gaat dat wel met de volle snelheid, dus er geen touw aan vast te knopen ook. Als ik btw een speedtest doe of ik download een ISO van Ubuntu of zo dan gaat dat ook met een redelijk hoge snelheid, rond de 4mb/s dus UPC heeft opzicht geen snelheid problemen, een duidelijke oorzaak kan ik dan ook niet vinden.

Na doorspitten van me logboeken kom ik herhaaldelijk dit tegen:

In de naamomzetting voor de naam sslreader.eweka.nl is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

En deze zijn hetzelfde met Giganews, Supernews. Alleen als ik me DNS servers wijzig naar servers die wel goed werken veranderd er helaas niks dus het ligt niet aan de DNS server
FF je DNS gegevens geflushed na het wijzigen van de DNS servers?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ja heb ik gedaan, heb net ook even me pc opnieuw opgestart, router & switch gereboot en het modem even 10 seconden van de stroom gehad maar dat werkte allemaal niet, het rare vind ik ook is dat ik wel me groepen met maximum snelheid update maar ter gelijken tijd sta ik ook een serie op te halen en die gaat gewoon met 100kb/s.

O en ik heb ook al een andere pc geprobeerd, dus aan de pc ligt het niet

[ Voor 43% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 05-08-2012 20:48 . Reden: typo's ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TunefulDJ_Mike schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:42:
Ja heb ik gedaan, heb net ook even me pc opnieuw opgestart, router & switch gereboot en het modem even 10 seconden van de stroom gehad maar dat werkte allemaal niet, het rare vind ik ook is dat ik wel me groepen met maximum snelheid update maar ter gelijken tijd sta ik ook een serie op te halen en die gaat gewoon met 100kb/s.

O en ik heb ook al een andere pc geprobeerd, dus aan de pc ligt het niet
Evt. ook al andere bestanden proberen te downloaden? Voor hetzelfde geld ben je de hele tijd dezelfde serie aan het downloaden die bij al deze USP's d.m.v. een Take Down Notice is verwijderd.
Probeer eens iets recents te downloaden wat zeker te weten niet verwijderd is...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Oke... ik heb de laatste drie dagen alleen maar dezelfde serie binnen gehaald, nu een andere en die werkte perfect. Schijnbaar is er dus een Take Down Notice op de gehele serie gedaan. want het waren 4 seizoen :)

In ieder geval bedankt voor je hulp :)

[ Voor 9% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 05-08-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TunefulDJ_Mike schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:58:
Oke... ik heb de laatste drie dagen alleen maar dezelfde serie binnen gehaald, nu een andere en die werkte perfect. Schijnbaar is er dus een Take Down Notice op de gehele serie gedaan. want het waren 4 seizoen :)
Ik was er al een beetje bang voor toen ik je verhaal las. Mensen blijven vaak maar stug een serie downloaden en kijken niet verder.
Er worden er veel (voor HBO) serie's verwijderd en de grote USP's zoals Giganews, Supernews & Eweka krijgen hier dus deze notices voor en moeten ze vervolgens verwijderen.

Wellicht is het een idee om dit verhaal in de startup post op te nemen? Scheelt wellicht wat vragen in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Is inderdaad verstandig :) scheelt je een hoop tijd en zoek werk. Ik had op het moment ook niks anders wat ik wilde downloaden aangezien ik al ongeveer 180 episodes in me queue had staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
TunefulDJ_Mike schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:03:
Is inderdaad verstandig :) scheelt je een hoop tijd en zoek werk. Ik had op het moment ook niks anders wat ik wilde downloaden aangezien ik al ongeveer 180 episodes in me queue had staan :)
Net zoals de retentie tijd om de binaries op te halen, en de header retentie. Daar zit bijvoorbeeld bij sunny usenet een groot verschil in! 800 / 900 dagen voor binaries en met geluk net 300 dagen voor headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ik weet zelf niet hoe lang de retentie is voor eweka met betrekking tot headers weet dat de binaries meestal rond de 1300 dagen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Dacuuu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:05:
[...]

Net zoals de retentie tijd om de binaries op te halen, en de header retentie. Daar zit bijvoorbeeld bij sunny usenet een groot verschil in! 800 / 900 dagen voor binaries en met geluk net 300 dagen voor headers.
Met geluk 400 dgn tegenwoordig.
Doet HBO goed met die notices, ben zelf nog nooit iets tegengekomen wat weg bleek, of lijkt dat maar zo?

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 06-08-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Meestal zijn ze direct weg maar had deze al 1 1/2 week in queue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:50
Vandaag voor het eerst te maken gehad met een take down bij Sunnyusenet.
Voor het eerst mee gemaakt bij deze provider.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Die retentie bij Sunny is hier toch niet echt wat het moet zijn hoor.
Alles wat wat ouder is, komt echt belachelijk traag binnen.
Probeer een seizoentje van een serie binnen te halen, age 350 dagen, het gaat hier aan 200KB/s :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
robbinonline schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:15:
Vandaag voor het eerst te maken gehad met een take down bij Sunnyusenet.
Voor het eerst mee gemaakt bij deze provider.
Kan je eens uitleggen? of een hint geven in de richting, kan ik het ook even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Fire69 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:36:
Die retentie bij Sunny is hier toch niet echt wat het moet zijn hoor.
Alles wat wat ouder is, komt echt belachelijk traag binnen.
Probeer een seizoentje van een serie binnen te halen, age 350 dagen, het gaat hier aan 200KB/s :/
Bij Supernews valt het ook wel mee, 1 block van iedere file is weg, dus met genoeg blocks makkelijk te repareren. HBO, dus of trueblood of Game of thrones gaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:08:
[...]

Bij Supernews valt het ook wel mee, 1 block van iedere file is weg, dus met genoeg blocks makkelijk te repareren. HBO, dus of trueblood of Game of thrones gaan.
Blocks vallen wel mee, maar het lijkt echt alsof ze het ergens vanop een oud IDE-schijfje moeten gaan halen, zo verschrikkelijk traag...

Trueblood idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Fire69 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:24:
[...]

Blocks vallen wel mee, maar het lijkt echt alsof ze het ergens vanop een oud IDE-schijfje moeten gaan halen, zo verschrikkelijk traag...

Trueblood idd :P
Raar, dat probleem heb ik dus weer niet, gaat razend snel, misschien komt het over uit de VS ipv farm in NL?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb niks gezegd, blijkbaar was het de internet-connectie op mijn werk :X

[edit]
Toch niet, ging bij het starten 1min aan 3.5MB/sec (max van mijn lijn), maar staat nu gewoon op 0,0 :(

[edit2]
Never mind, Sab flipt hier blijkbaar... :/

[ Voor 55% gewijzigd door Fire69 op 10-08-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Jij kunt/mag op je werk van nieuwsgroepen downloaden?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben op zoek naar een goede Newsserver, passend bij mijn huidige internetabonnement. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik die keus moet maken. Volgens mij heb ik nu een 20 MB/s abonnement. Nu lijken mij Supernews, Giganews and Astraweb de meest betrouwbare, gevolgd door Sunny misschien. Ik kan het evengoed ook helemaal mis hebben. Liever zou ik niet veel meer dan € 5 per maand uitgeven, of het in elk geval eerst eens proberen, zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Waar moet ik nu echt op letten bij het uitkiezen van een newsserver?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
rally schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:05:
Jij kunt/mag op je werk van nieuwsgroepen downloaden?
Voordeel van het werken bij een telecom-bedrijf, veel vdsl-lijnen beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Jorgen schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:07:
Ik ben op zoek naar een goede Newsserver, passend bij mijn huidige internetabonnement. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik die keus moet maken. Volgens mij heb ik nu een 20 MB/s abonnement. Nu lijken mij Supernews, Giganews and Astraweb de meest betrouwbare, gevolgd door Sunny misschien. Ik kan het evengoed ook helemaal mis hebben. Liever zou ik niet veel meer dan € 5 per maand uitgeven, of het in elk geval eerst eens proberen, zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Waar moet ik nu echt op letten bij het uitkiezen van een newsserver?
retentie, up-time & natuurlijk prijs.

De newsservers met de meeste retentie zijn Eweka, Supernews & Giganews, kwa uptime liggen deze allemaal op 99.9%, en bij eweka kan je kiezen tussen max 100mbit(€9.50) of max 50mbit(€7.50). Supernews is €8.99 en heeft zo ver te zien alleen 100+mbit en Giganews heeft veel verschillende abbo's

[ Voor 0% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 10-08-2012 20:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:52:
[...]

retentie, up-time & natuurlijk prijs.

De newsservers met de meeste retentie zijn Eweka, Supernews & Giganews, kwa uptime liggen deze allemaal op 99.9%, en bij eweka kan je kiezen tussen max 100mbit(€9.50) of max 50mbit(€7.50). Supernews is €8.99 en heeft zo ver te zien alleen 100+mbit en Giganews heeft veel verschillende abbo's
Supernews is 6,99 euro: http://nl.supernews.com/super-special/
Hiermee trek je 120mbit volledig dicht, dus 20mbit moet zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan ik met zo'n abonnement nog gewoon tegelijkertijd Skypen, de NOS livestream van de Olympische Spelen aanhebben en fatsoenlijk internetten, zonder dat mijn complete verbinding door mijn SabNZBd wordt leeggetrokken? En is zoveel snelheid niet wat overkill?

€ 6,99 is in elk geval wel een betaalbare prijs.

Wat de betaling betreft:
* Voor hoelang blijft die aanbiedingsprijs eigenlijk geldig? Dat zie ik niet terug op de website van Supernews.
* En als ik die 3 dagen gratis proeftijd neem, op welk abonnement gaat dit dan over?
* Kan ik een maandabonnement ook per maand beëindigen? Ook dat vind ik zo één twee drie niet terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jorgen schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:52:
Kan ik met zo'n abonnement nog gewoon tegelijkertijd Skypen, de NOS livestream van de Olympische Spelen aanhebben en fatsoenlijk internetten, zonder dat mijn complete verbinding door mijn SabNZBd wordt leeggetrokken? En is zoveel snelheid niet wat overkill?
Je kan in SabNZBd de maximale download snelheid instellen. Op deze manier kan je altijd wat ruimte vrijhouden voor browsen, skype, etc....
€ 6,99 is in elk geval wel een betaalbare prijs.

Wat de betaling betreft:
* Voor hoelang blijft die aanbiedingsprijs eigenlijk geldig? Dat zie ik niet terug op de website van Supernews.
Deze aanbieding hebben ze al jaren, dus je hoeft echt geen haast te maken
* En als ik die 3 dagen gratis proeftijd neem, op welk abonnement gaat dit dan over?
Ze hebben maar één soort abbo, dus...
* Kan ik een maandabonnement ook per maand beëindigen? Ook dat vind ik zo één twee drie niet terug.
Yep. Je kan op elke moment je abbo stoppen. Het is dus per maand opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is raar. Als ik via jouw link op het jaarabonnement klik, dan geeft hij aan dat ik 99 dollar moet betalen (wat neerkomt op € 80, ipv de beloofde € 69. Alleen met iDeal zou ik € 69 mogen betalen. Wat een vreemde constructie. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
De aanbieding is al jaren geleden gestart, toen was de euro nog wat sterker ten opzichte van de dollar. Kennelijk zijn ze wat traag met het opschonen van hun aanbiedingen en werken ook niet vaak de wisselkoersen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is erg slordig. Als ze dan voor de rest maar niet zo slordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jorgen schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:22:
Dat is erg slordig. Als ze dan voor de rest maar niet zo slordig zijn.
Ik denk niet dat het zo zeer slordigheid is, maar dat het administratief veel duurder is om klanten met verschillend geprijsde abonnementen te hebben en dat ze daarom het bedrag zo lang mogelijk gelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK.

Nu heb ik een maandabonnement op Supernews genomen, om het eens uit te proberen. Maar nu kom ik er niet meer uit; waar moet ik nu in Sab, CP en SB de gegevens van Supernews gaan invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:48:
OK.

Nu heb ik een maandabonnement op Supernews genomen, om het eens uit te proberen. Maar nu kom ik er niet meer uit; waar moet ik nu in Sab, CP en SB de gegevens van Supernews gaan invullen?
gewoon bij de server instellingen? Is toch vrij logisch allemaal? Mocht je er niet uitkomen, dit is een betere plek voor je vraag :

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja en nee. :) Ik gebruik net voor de 2e dag nieuwsgroepen en heb me nog nooit met servers en retenties bezig gehouden. Ik lees veel in de betreffende topics en de handleidingen op binaries4all / Codecasters Tweakblog, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik doe mijn best, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

OK.

Voor CP & SB kan ik je niet helpen. Voor SabNZBd ga je naar "instellen" -> "servers" en je kiest "server toevoegen. Supernews heeft overigens 2 servers:

news.supernews.com
en
news.eu.supernews.com

Deze laatste staat in Amsterdam en is voor ons Nederlanders sneller. Je mag in totaal 30 verbindingen tegelijk openen, maar je wil er ook een paar overhouden voor Sickbeard, Spotnet/lite, etc... Normaal gesproken zou 20 draadjes al meer van voldoende moeten zijn.
Wat je overigens ook kan overwegen (heb ik standaard ingesteld): Voeg BEIDE servers toe, ieder met 10 draadjes. Mocht er dan ooit eentje uit liggen oid, download je automatisch van de andere....
Retentie zou ik verder niet invullen. Verder eigenlijk alleen je login (e-mail adres) en je password.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 11-08-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me het verschil uitleggen tussen Giganews en Supernews (onderdeel van Giganews)? Er zit namelijk een groot prijsverschil tussen, maar het enige verschil wat ik kan vinden is een retentieverschil van 10 dagen...

Binnenkort namelijk een overstap naar glasvezel en ben nu op zoek naar een nieuwe newsserver waarbij deze er voor mij uitspringen (hoge retentie en onbeperkte snelheid).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:40:
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen Giganews en Supernews (onderdeel van Giganews)? Er zit namelijk een groot prijsverschil tussen, maar het enige verschil wat ik kan vinden is een retentieverschil van 10 dagen...

Binnenkort namelijk een overstap naar glasvezel en ben nu op zoek naar een nieuwe newsserver waarbij deze er voor mij uitspringen (hoge retentie en onbeperkte snelheid).
Het is nog leuker. Doe maar eens een tracerroute naar Supernews:
C:\Users\Server>tracert news.eu.supernews.com

Traceren van de route naar news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 39 ms 20 ms 8 ms 5ED09C01.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl [94.208.156.1]

3 7 ms 7 ms 7 ms bd-rc0002-cr102-irb-204.core.as9143.net [213.51.
149.225]
4 9 ms 11 ms 11 ms asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.1
58.76]
5 81 ms 46 ms 10 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
6 10 ms 10 ms 12 ms news.supernews.com [138.199.67.30]
Let hierbij maar eens op de een-na-laatste hop.
Je download met je supernews abbo dus zelfs gewoon van de Giganews server, maar alleen met een harde cap van -10 dagen. Verder heb je bij Giganews nog een paar extra opties die voor ons NL-ers (nog) niet interessant zijn.
Mijn advies: Neem gewoon lekker een Supernews abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Dan gaat het inderdaad Supernews worden, eerst een maand uitproberen en als het bevalt een jaarabonnement voor de actieprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OK.

TFHfony schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:59:
[...]

Voor CP & SB kan ik je niet helpen.
[...]
Voor CP en SB moet je helemaal niks invullen, die sturen gewoon naar Sab door wat er moet gedownload worden, dus kunnen zelf niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

Ik heb op nzb-matrix wat NZB's gedownload (geen comments dus wss geen kapotte NZB) maar keer op keer kom ik echt honderden blocks te kort :(

Ze staan compleet op de server ik heb op twee pc's met verschillende readers getest en iedere keer komt het met missende blocks binnen. Het zijn twee opeenvolgende episodes (13&14) die ik met geen mogelijkheid binnen krijg terwijl ze waarschijnlijk wel op de server staan. Vorige keer was iemand zo aardig om te reposten maar ergens zit er een fout. Iemand een idee wat er fout gaat? Waarom ik niet kan downloaden en de rest wel...

Modem van Ziggo staat in Bridge en mijn router... tja das de enige schakel waar ik over twijfel, ik kan hem er tussenuit halen maar dan moet ik een nieuwe kabel trekken dus dat wil ik echt als er geen andere optie is pas doen. Is een D-Link Dir825. Ik zou eerlijk gezegd ook geen idee hebben van wat mijn router dan fout moet doen. Alles is overigens bekabeld :)

I-telligent heeft ook een aparte server voor mij gereserveerd maar ook zij konden niks vinden toen ik daar alleen op zat. Ik twijfel of ik Ziggo de schuld moet geven maar ik wil dan wel weten of zij er iets mee te maken hebben. Ik heb al zat goede verbindingen gehad maar keer op keer precies dezelfde hoeveelheid blocks...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Ik neem aan dat dat niet over dingen gaat die buiten je retentie liggen. Anders moet je de serie even dmen en dan kan ik het via supernews testen. Dat ze een hele server alleen voor jou beschikbaar hebben gemaakt is wel extreme service van ze. Doen ze misschien tegenwoordig aan takedowns? ik kan daar zo snel geen andere meldingen over vinden, maar het zijn wel gekke symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

Doen ze wel aan maar dan had ik de andere helft niet kunnen downloaden ;) Uiteraard binnen retentie want de eerdere delen en seizoenen heb ik ook kunnen downloaden. Iets van 250 dagen niet maar van 700 wel...

Edit;

Ik werd toch wel even blij met de service van itelligent _o-

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/geniaal.png

Dat ze zo laat nog reageren is fijn maar die humor _o-

* Nox modem restarten...

[ Voor 36% gewijzigd door Nox op 14-08-2012 23:05 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Sjah
Sunny geeft geen headers meer weer van later dan pakweg 11.00 vandaag. Of heeft iedereen dat....?

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:47
Ja hier lukt het ook niet om headers op te halen met sunnyusenet.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Was laatst ook al. Best irritant als je ze nodig hebt.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

NoxiuZ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:43:
Ik heb op nzb-matrix wat NZB's gedownload (geen comments dus wss geen kapotte NZB) maar keer op keer kom ik echt honderden blocks te kort :(

Ze staan compleet op de server ik heb op twee pc's met verschillende readers getest en iedere keer komt het met missende blocks binnen. Het zijn twee opeenvolgende episodes (13&14) die ik met geen mogelijkheid binnen krijg terwijl ze waarschijnlijk wel op de server staan. Vorige keer was iemand zo aardig om te reposten maar ergens zit er een fout. Iemand een idee wat er fout gaat? Waarom ik niet kan downloaden en de rest wel...

Modem van Ziggo staat in Bridge en mijn router... tja das de enige schakel waar ik over twijfel, ik kan hem er tussenuit halen maar dan moet ik een nieuwe kabel trekken dus dat wil ik echt als er geen andere optie is pas doen. Is een D-Link Dir825. Ik zou eerlijk gezegd ook geen idee hebben van wat mijn router dan fout moet doen. Alles is overigens bekabeld :)

I-telligent heeft ook een aparte server voor mij gereserveerd maar ook zij konden niks vinden toen ik daar alleen op zat. Ik twijfel of ik Ziggo de schuld moet geven maar ik wil dan wel weten of zij er iets mee te maken hebben. Ik heb al zat goede verbindingen gehad maar keer op keer precies dezelfde hoeveelheid blocks...
Stuur mij de links maar toe via een DM van de nzb's dan probeer ik ze wel te downloaden vanavond. Ik heb ook i-telligent en dan check ik wel of ze er compleet op staan. Je hebt het toch over een serie dus dit heb ik zo gedaan voor je.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Untouchablezz20 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:50:
Ja hier lukt het ook niet om headers op te halen met sunnyusenet.
Nu nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij wel, alleen zie ik wel een gat tussen gister 10.00 en gister 12.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:45:
Dat ze zo laat nog reageren is fijn maar die humor _o-
terugmailen dat je ping 223 seconden is en wat je moet doen omdat dit niet in de mail staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wat mij verbaast is dat hier nergens Newshosting wordt genoemd. 99$ voor een jaar en (mede door een AMS-IX farm) bloedsnel! Trek er hier probleemloos mijn 100Mbit verbinding mee vol.
(En ze hebben 1463 dagen retention+gratis SSL)

Gebruik ze zelf al jaren (zeker 4) en pas 1 echte storing gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 17-08-2012 15:20 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

terugmailen dat je ping 223 seconden is en wat je moet doen omdat dit niet in de mail staat :+
Ik denk dat hij het over de ajax.nl heeft want kennelijk heeft hij een feyenoord of psv supporter aan de andere kant zitten.

Als ik ping gebruik ik tweakers.net, zitten in amsterdam en ik krijg een mooie constante waarde van 8ms terug.

223 seconden is trouwens erg veel, dat is bijna 4 minuten hahahahahaha dat is pas humor maar dan huil je letterlijk van het lachen :+

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Heeft iemand anders ook problemen met Sunnyusenet? Krijg hier constant time outs. Pingen kan ik de server maar verder dan ook niets.

Edit: heb even de server instellingen in sab aangepast naar poort 443 ipv 563. Loopt nu ineens wel. Beetje vreemd is dat ook de verbinding redelijk traag is.

[ Voor 37% gewijzigd door C.44 op 20-08-2012 15:36 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sunny werkt hier full steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier auch.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sunny is GO! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 20:45
Bij Usenetxl hebben ze een aanbieding dat je 12 maanden krijgt voor de prijs van 9:
http://usenetxl.nl/nl/packages/discount

Heb nu dus een jaar Extra 60 mbit genomen en betaal ff omgerekend €5,86 per maand. Prima deal!

PS: Waarom staat UsenetXL niet in de lijst met payservers? Ik maak er als sinds 2010 gebruik van, dus het kan niet zo zijn dat die nieuw is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
ik gebruik http://www.usenet4u.nl/. ooit keer gevonden, omdat graag per Gb betaal en niet per maand.
qua prijs kan volgens mij wel iets goedkoper, maar ach heb nog geen klachten over de qualiteit/retentie dus verlopig zit ik best.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Zou je eens uit willen leggen waarom je per Gb wilt betalen?
Dat is toch veel te duur?

Als je weinig download kun je beter telkens voor één dag betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door coob op 21-08-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
  • Laatst online: 12-09 23:12
SXForce schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:02:
Bij Usenetxl hebben ze een aanbieding dat je 12 maanden krijgt voor de prijs van 9:
http://usenetxl.nl/nl/packages/discount

Heb nu dus een jaar Extra 60 mbit genomen en betaal ff omgerekend €5,86 per maand. Prima deal!

PS: Waarom staat UsenetXL niet in de lijst met payservers? Ik maak er als sinds 2010 gebruik van, dus het kan niet zo zijn dat die nieuw is. ;)
Danku, wist niet dat ze een aanbieding hadden. Ff snel een jaarabonnement kopen. :+

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op dit moment lijkt downloaden via Supernews wat traag te gaan, maar 6.5MB/s ipv 10MB/s, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het kan ook zijn dat m'n modem weer even een reboot'je nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

heb gisteren nog gedownload met 10-12 MB/s

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

TRaSH schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:54:
heb gisteren nog gedownload met 10-12 MB/s
Gisteren deed ik 9, vandaag 6,5 Er lijkt wel een schommeling in de snelheid te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:25
Is er geen usenet provider waar je geen adresgegevens hoeft door te geven? Ben daar nooit zo'n fan van namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
nuker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:19:
Is er geen usenet provider waar je geen adresgegevens hoeft door te geven? Ben daar nooit zo'n fan van namelijk. :)
Ik heb nog nooit briefpost van een usp gehad, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
grun93 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:26:
[...]

Ik heb nog nooit briefpost van een usp gehad, dus... ;)
Ik zag dat ze bij Hitnews geen adresgegevens vragen. Wellicht dus ook een tip voor anderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
nuker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:35:
Ik zag dat ze bij Hitnews geen adresgegevens vragen. Wellicht dus ook een tip voor anderen. :+
Hmmm, dat was niet echt mijn punt... als je toch geen post krijgt volstaat ieder willekeurig adres.

[edit] Overigens heb ik wel m'n echte adres opgegeven. Je zult toch linksom of rechtsom moeten betalen, bijvoorbeeld via PayPal of Ideal. Ik ken geen usp waar je contant kunt betalen en via de bankroute ben je altijd te traceren.

[ Voor 27% gewijzigd door grun93 op 26-08-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Binnenkort krijgen we hier een 300/300 glasvezel verbinding maar ik zoek een goede server die de snelheden zeker stabiel haalt. Misschien zitten hier mensen met een 500MB verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
grun93 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:41:
[...]

Hmmm, dat was niet echt mijn punt... als je toch geen post krijgt volstaat ieder willekeurig adres.

[edit] Overigens heb ik wel m'n echte adres opgegeven. Je zult toch linksom of rechtsom moeten betalen, bijvoorbeeld via PayPal of Ideal. Ik ken geen usp waar je contant kunt betalen en via de bankroute ben je altijd te traceren.
Dat klopt zeker. Hitnews werkt sowieso wel goed merk ik, dus waarschijnlijk dat ik deze nu blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

babbi schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:57:
Binnenkort krijgen we hier een 300/300 glasvezel verbinding maar ik zoek een goede server die de snelheden zeker stabiel haalt. Misschien zitten hier mensen met een 500MB verbinding?
Newshosting levert unlimited speed voor $99 per jaar en hebben een farm in Amsterdam.

Waarom staat Newshosting eigenlijk niet in de startpost ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 28-08-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat zijn nu goede zoeksites voor NZB bestanden.
Ik gebruik Usenet in samenwerking met mijn NAS waardoor ik vastzit aan een site die een API uitgeeft zodat o.a. couchpotato en sickbeard via deze site een nzb bestand door kunnen sturen naar Sabnzbd
Met nzbs.in kan ik ook direct naar Sabnzbd sturen door middel van een API graag behoud ik deze functionaliteit

Ik gebruik zelf nu nzbs.in met een account (gratis) maar merk dat ik daar toch niet alles goed op kan vinden.
Ik zoek dus een vervanger hiervoor, nu weet ik ook van nzbmatrix maar daar moet ik weer een 10tje voor betalen waar ik geen zin in heb. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 29-08-2012 08:49 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat begrijp ik ECHT niet... je moet éénmalig € 10 betalen voor een onbeperkte dienst waar anderen bijhouden voor je welke posts waar te vinden zijn en dat vind je te duur?

Volgens mij is het altijd nog vele malen goedkoper dan het alternatief: Betalen voor alle content die je luistert/bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

rally schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:06:
Dat begrijp ik ECHT niet... je moet éénmalig € 10 betalen voor een onbeperkte dienst waar anderen bijhouden voor je welke posts waar te vinden zijn en dat vind je te duur?

Volgens mij is het altijd nog vele malen goedkoper dan het alternatief: Betalen voor alle content die je luistert/bekijkt.
Ik heb nooit gezegd dat ik het te duur vind, echter kan ik nu via nzbs.in hetzelfde gratis doen (hoewel ik dus de laatste tijd wat minder content vind). En als het dus gratis kan ten opzichte van eenmalig een 10tje (is niet duur weet ik ook echt wel, maar blijf een arme student met langstudeerboete :X ) dan heb ik het als echte Hollander toch liever gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zijn genoeg websites die je gratis kan gebruiken.
Sommige met de mogelijkheid om rechtstreekt naar sabnzbd te sturen.
En je hebt browser plugins die dat ook via elke nzb index machine kan doen.
Gebruik zo een plugin voor chrome.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat is al wat genuanceerder...

Maar mijn ervaring is dat de kwaliteit van de gratis provider lang niet altijd even goed is.
Ik gebruik NZBMatrix hoofdzakelijk, maar gebruik Newzbin, nzbsrus en nzbs.org als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Rubman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:39:
Wat zijn nu goede zoeksites voor NZB bestanden.
Ik gebruik Usenet in samenwerking met mijn NAS waardoor ik vastzit aan een site die een API uitgeeft zodat o.a. couchpotato en sickbeard via deze site een nzb bestand door kunnen sturen naar Sabnzbd
Met nzbs.in kan ik ook direct naar Sabnzbd sturen door middel van een API graag behoud ik deze functionaliteit

Ik gebruik zelf nu nzbs.in met een account (gratis) maar merk dat ik daar toch niet alles goed op kan vinden.
Ik zoek dus een vervanger hiervoor, nu weet ik ook van nzbmatrix maar daar moet ik weer een 10tje voor betalen waar ik geen zin in heb. :+
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Newzbin en NZBindex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

TRaSH schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:51:
Zijn genoeg websites die je gratis kan gebruiken.
Sommige met de mogelijkheid om rechtstreekt naar sabnzbd te sturen.
En je hebt browser plugins die dat ook via elke nzb index machine kan doen.
Gebruik zo een plugin voor chrome.
Waarom vergeet ik browserplugins altijd, ga daar maar eens op zoeken.
Welke plugin gebruik jij?

@De rest bedankt voor de info ik ga deze eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is er zo goed aan nzbmatrix, heb wel interesse, want een tientje is nou niet (hier) het probleem...?

Zag dat ze alvast geen Windows en pr0n doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

NZBMatrix heeft een heel brede community en dus veel posts EN comments m.b.t. kwaliteit/compleetheid etc.
Daarnaast heb ik eigenlijk nooit problemen met sickbeard/couchpotato voor het ophalen van links

Bovendien vragen ze eenmalig € 10,00 (7 GBP).

Overigens gebruik ik de FireFox Plugin NZBStatus die ook met NZBmatrix werkt (het download symbool word door een "SAB-icoontje" vervangen.

Oh... en ze hebben wel degelijk een pr0n deel: nzbxxx.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
rally schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:19:
De lidmaatschap is 10 jaar geldig, dat hebben ze een tijdje geleden veranderd. Verder werkt het ideaal met SB en CP. RSS features zijn goed en de eigenaar Flash is niet te beroerd om iets voor je aan te passen.

• Shanquish
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Ik ben zelf wel gecharmeerd van Newzbin en NZBindex :)
yabsearch.nl gebruik ik ook regelmatig, of spotplanet.org :)

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Er zijn ook minder bekende NZB zoekmachines:

http://mysterbin.com/ (hogere retentie dan NZBindex, soms handig)

http://nzb.cc (heel simpel)

• Sjah
rally schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:19:
NZBMatrix heeft een heel brede community en dus veel posts EN comments m.b.t. kwaliteit/compleetheid etc.
Daarnaast heb ik eigenlijk nooit problemen met sickbeard/couchpotato voor het ophalen van links

Overigens gebruik ik de FireFox Plugin NZBStatus die ook met NZBmatrix werkt (het download symbool word door een "SAB-icoontje" vervangen.

Oh... en ze hebben wel degelijk een pr0n deel: nzbxxx.com ;)
Ja en die laatste is gratizz, en er staan lang niet altijd plaatjes bij daar (bij spotnet wel, maar die afdeling daar vind ik een rotzooi met spammers). Voor de rest laat ik het maar zo, ben tevree met binsearch, tx voor je antwoord. Zal ook ns kijken naar die Fx plugin, of is dat nutteloos als je Newsbin Pro hebt ... (?).... ja dus.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Pistolebob schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:36:
Er zijn ook minder bekende NZB zoekmachines:
http://mysterbin.com/ (hogere retentie dan NZBindex, soms handig)
http://nzb.cc (heel simpel)
http://binsearch.info/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXForce
  • Laatst online: 12-09 20:45
nuker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:19:
Ik zit bij usenetxl en daar heb ik nooit adresgegevens hoeven invullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Rubman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:13:
[...]

Waarom vergeet ik browserplugins altijd, ga daar maar eens op zoeken.
Welke plugin gebruik jij?
SABconnect++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ligt Sunny een beetje op zn gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:50:
Ligt Sunny een beetje op zn gat?
Hier niet. 50Mb met volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Freakster86 schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:03:
[...]

Hier niet. 50Mb met volle snelheid.
Veel komt opeens incompleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Dacuuu schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:09:
[...]

Veel komt opeens incompleet binnen.
Recent materiaal? Als je me een DM stuurt kan ik het even testen voor je. Ik heb Sunny 60 met een 50Mb abo. Strak 5.6 MB/s

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik krijg maar ~70Mbit ipv 100Mbit bij Supernews, heeft supernews een snelheids issue op dit moment?
Ik had net wel even een piek te pakken die hoger was. Een FTP download ging wel volle snelheid.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb ook problemen met sunny.

Ik weet alleen niet of ik hier direct mag linken naar een NZB met TV Serie erin? Downloaden van videomateriaal is legaal toch?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
NeHoX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:17:

Ik weet alleen niet of ik hier direct mag linken naar een NZB met TV Serie erin? Downloaden van videomateriaal is legaal toch?
Mijn inziens wel maar toch mag het volgensmij niet ;)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
schumi2004 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:31:
[...] Mijn inziens wel maar toch mag het volgensmij niet ;)
Waarschijnlijk ook omdat het in de toekomst niet meer legaal is en ze anders alle posts af moeten lopen?

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
NeHoX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:17:

Ik gok van niet ;)

Waarschuwing:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:18

Satom

Verzamel ervaringen

Kijkend naar de eerste post zie ik i-Telligent staan op 800+ (bijna 900) retentie dagen, zover mij bekend is, is het toch al 900 dagen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinu
  • Laatst online: 05-09 20:52
Weet iemand of iets met Hitnews aan de hand is?
De website doet het niet en met een newslezer krijg ik alleen maar 502 fouten (access denied to your node)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Laatst online: 11-09 17:41
Inderdaad, hier ook geen verbinding meer met Hitnews.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Hitnews werkt ondertussen weer hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik haal met sunny usenet met een unlimited abbo maar 5MB/s terwijl ik een 100Mbit verbinding heb.

Meer mensen last van? Post is 2 dagen oud.

[ Voor 19% gewijzigd door NeHoX op 10-09-2012 13:30 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Satom schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:41:
Kijkend naar de eerste post zie ik i-Telligent staan op 800+ (bijna 900) retentie dagen, zover mij bekend is, is het toch al 900 dagen? :$
Op de website staat nog steeds 800+ dagen, laat ik nog maar even staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:02

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Beste allemaal.
Over 1 mdn verloopt m'n 2jarige 120Mbit hitnews account.
Nu wil ik graag overstappen naar een andere provider omdat ik vaak een erg slome verbinding heb met oude files (300+ dgn en m'n snelheid zakt van 5,9MB/s naar 1,5 tot 3 MB/s) (al gaat alles onder de 300 dgn, wat de meerderheid is, zonder enig probleem)

Huidige situatie:
1 Usenet account via Hitnews (120Mbit) (30 connecties)
1 UPC 50Mbit (ik) (12 connecties)
1 UPC 50Mbit (ouders) (6 connecties)
1 20Mbit ADSL (broertje) (6 connecties)
1 25Mbit ADSL (ex-schoonvader) (6 connecties)

Nieuwe situatie:
1x 100/100 glasvezel (ik)
1x 50/50 glasvezel (ouders) (misschien later naar 100/100)
1x 20Mbit ADSL (broertje)

We zouden graag het account weer willen delen omdat dat in de prijs behoorlijk scheelt.
Ik download veel series, waaronder HBO series. Deze download ik meestal binnen 5 dagen na dat ze uit zijn, maar soms begin ik met nieuwe series welke al 300+ dgn oud zijn.

Welke usenetprovider zou ik het beste kunnen nemen?
Gezien de glasvezelverbindingen lijkt een unl. account mij verstandiger dan een 120Mbit oid.

Providers welke ik in gedachte heb:
- Supernews (nadeel dat je waarschijnlijk niet kan sharen)
- I-Telligent
- Cheapnews
- SunnyUsenet
- Pureusenet

Gegevens welke ik helaas nergens kan vinden, hoeveel kb/s of mb/s kan je per verbinding halen?
Ze geven bijvoorbeeld 30 verbindingen op een unlimited snelheid.
Dat zou theoretisch moeten betekenen, account met 30 man delen, ieder een 100/100 of 500/500 verbinding en volle bak binnen halen.
Nu verwacht/weet ik dat dat niet op gaat, maar kan je bij provider x bijvoorbeeld je 100/100 halen met 5 verbindingen, terwijl je bij y 10 verbindingen nodig heb voor de 100/100? en zo ja, bij welke dan...

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik gebruik http://www.supernews.com/ Supernews, uiterst tevreden over icm m'n 120 mbit lijntje van Ziggo.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!