Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:50

Satom

Verzamel ervaringen

yannickie111 schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:13:
[...]
Op de website staat nog steeds 800+ dagen, laat ik nog maar even staan dan.
Inderdaad, waarschijnlijk heb ik het dan van het forum. Helaas is die op het moment, van schrijven, niet beschikbaar..
Nu ben ik bijna anderhalf jaar super tevreden over I-Telligent, heb zelf maar een abonnement van 25mbit up en down. Heb dus geen ervaring met de snelheden waar jij over praat. Maar kan je wel vertellen waarom ik gekozen heb voor I-Telligent, één van de redenen waarom ik al een tijdje tevreden ben is: De hoge retentie (800+), lage kosten / goedkoop (Ik betaal € 4,50 in de maand), 20 connecties (15 voor SABnzbd, 5 voor Spotplanet).. misschien niet de redenen die jij zoekt, maar misschien heb je hier iets aan.. mocht je iets anders / specifieks wil weten mag je me ook wel een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Satom schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:30:
[...]
Inderdaad, waarschijnlijk heb ik het dan van het forum. Helaas is die op het moment, van schrijven, niet beschikbaar..

[...]
Nu ben ik bijna anderhalf jaar super tevreden over I-Telligent, heb zelf maar een abonnement van 25mbit up en down. Heb dus geen ervaring met de snelheden waar jij over praat. Maar kan je wel vertellen waarom ik gekozen heb voor I-Telligent, één van de redenen waarom ik al een tijdje tevreden ben is: De hoge retentie (800+), lage kosten / goedkoop (Ik betaal € 4,50 in de maand), 20 connecties (15 voor SABnzbd, 5 voor Spotplanet).. misschien niet de redenen die jij zoekt, maar misschien heb je hier iets aan.. mocht je iets anders / specifieks wil weten mag je me ook wel een DM sturen :)
Retentie had ik poos geleden na ontvangst van de retentiegroei email al getest, het is 900 dagen, ik heb spullen kunnen downloaden en 100% compleet binnen gehaald met een leeftijd van 880+ dagen.

Denk dat de plaatjes op hun website ouder zijn dan de retentie van 900 dagen.

edit: HAHAHAHAHAHAHAHAHA de plaatjes komen uit de toekomst, properties geeft aan Created: 09-Nov-2012 :+

edit2: hmmm vreemd mijn windows datum aanduiding is normaal maar ik snap de 09-11-2012, dat hoort 11-09-2012 te zijn maar vreemd dat hij dan niet mijn windows datumaanduiding aanhoudt want de rest is wel goed, plaatjes komen dus niet uit de toekomst 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Sm0k3r op 11-09-2012 11:38 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben al sinds begin 2009 klant bij Hitnews. Mijn account deel wordt gebruikt door 3 personen, waaronder ikzelf. Onze gecombineerde internetsnelheid is theoretisch 220Mbit. In de praktijk is dat meer richting 100-110Mbit. Vandaar dat ik het 120Mbit pakket afneem.

Nu ben ik benieuwd of er een andere payserver is, die (meer) aansluit bij onze wensen:

-accountsharing is een must;
-langere retentie dan 874 dagen;
-downloaden van oudere postings tegen een hogere snelheid dan nieuwe(re) postings;
-rond de 10 euro per maand (dat is namelijk wat het 120Mbit pakket bij Hitnews ook ongeveer kost);
-maand- of kwaartaalabonnementen zijn prima. Jaar is geen must. Flexibiliteit is mooi meegenomen. Onderling hebben we afgesproken dat ieder van ons eens per 9 maanden betaald voor een kwartaal. Effectief betaal je dan voor 3 maanden en je krijgt er 6 maanden bij. Vinden wij wel mooi zo.

Een blik door deze topic leverde het volgende op:
  • Pureusenet XXL: 12 verbindingen lijkt mij te weinig voor 3 man...
  • Sunny Unlimited: 20 threads lijkt mij wederom te weinig voor 3 man
  • Cheapnews: 12 verbindingen...
  • i-Telligent Deluxe: 40 connecties klinkt goed. Retentie is waarschijnlijk gelijk aan Hitnews. Is er kans dat wij per persoon een hogere snelheid halen bij dit abonnement dan de 30 verbindingen bij Hitnews die gemaximeerd is op 120Mbit? If so, dan is dit een serieuze kanshebber.
  • Supernews: now we're talking, zeer hoge retentie. Alleen geen officiele accountsharing! Dat is de dealbreaker.
  • Giganews Diamond: retentie klinkt goed, 50 verbindingen ook. Extra storage enz is niet nodig. Is accountsharing mogelijk? Zo ja, dan is 17,50 dollar best goed voor de eerste 3 maanden.
  • Ewaka: 8 verbindingen...
Kortom, het lijkt erop dat we het best goed hebben bij Hitnews. Al is een hogere effectieve downloadsnelheid wel gewenst (indien mogelijk). Zo te lezen is dit wellicht mogelijk bij i-Telligent. Zie ik iets over het hoofd? Ik verneem het graag.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

wilmundo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:56:
Ik ben al sinds begin 2009 klant bij Hitnews. Mijn account deel wordt gebruikt door 3 personen, waaronder ikzelf. Onze gecombineerde internetsnelheid is theoretisch 220Mbit. In de praktijk is dat meer richting 100-110Mbit. Vandaar dat ik het 120Mbit pakket afneem.

Nu ben ik benieuwd of er een andere payserver is, die (meer) aansluit bij onze wensen:

-accountsharing is een must;
-langere retentie dan 874 dagen;
-downloaden van oudere postings tegen een hogere snelheid dan nieuwe(re) postings;
-rond de 10 euro per maand (dat is namelijk wat het 120Mbit pakket bij Hitnews ook ongeveer kost);
-maand- of kwaartaalabonnementen zijn prima. Jaar is geen must. Flexibiliteit is mooi meegenomen. Onderling hebben we afgesproken dat ieder van ons eens per 9 maanden betaald voor een kwartaal. Effectief betaal je dan voor 3 maanden en je krijgt er 6 maanden bij. Vinden wij wel mooi zo.

Een blik door deze topic leverde het volgende op:
  • Pureusenet XXL: 12 verbindingen lijkt mij te weinig voor 3 man...
  • Sunny Unlimited: 20 threads lijkt mij wederom te weinig voor 3 man
  • Cheapnews: 12 verbindingen...
  • i-Telligent Deluxe: 40 connecties klinkt goed. Retentie is waarschijnlijk gelijk aan Hitnews. Is er kans dat wij per persoon een hogere snelheid halen bij dit abonnement dan de 30 verbindingen bij Hitnews die gemaximeerd is op 120Mbit? If so, dan is dit een serieuze kanshebber.
  • Supernews: now we're talking, zeer hoge retentie. Alleen geen officiele accountsharing! Dat is de dealbreaker.
  • Giganews Diamond: retentie klinkt goed, 50 verbindingen ook. Extra storage enz is niet nodig. Is accountsharing mogelijk? Zo ja, dan is 17,50 dollar best goed voor de eerste 3 maanden.
  • Ewaka: 8 verbindingen...
Kortom, het lijkt erop dat we het best goed hebben bij Hitnews. Al is een hogere effectieve downloadsnelheid wel gewenst (indien mogelijk). Zo te lezen is dit wellicht mogelijk bij i-Telligent. Zie ik iets over het hoofd? Ik verneem het graag.
Enige waar ik je mee kan helpen als i-telligent klant is dat oudere posts net zo snel gaan als nieuwe, dus altijd volle snelheid.

Account sharing kan ik jou niet mee helpen want ik deel niet.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag eens gesteld aan de support van I-Telligent of het account echt unlimited was. Hij verzekerde mij als je met een paar man een glasvezelverbinding had van 100Mbit, je allemaal volle snelheid haalde.

Er zou alleen een planning zijn om het aantal ip adressen te beperken, omdat er anders zwaar misbruik van gemaakt kon worden. Dit verhaal was voor het sluiten van news-service.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Naar aanleiding van jullie reacties, wilde ik een Deluxe Unlimited Prepaid dienst afnemen. Ik kom erachter dat ik mijn personalia moet invullen. Dat vind ik dan weer jammer.

Pluspunt voor Hitnews: inloggen met een username en wachtwoord en afrekenen met paypal...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:03:
Naar aanleiding van jullie reacties, wilde ik een Deluxe Unlimited Prepaid dienst afnemen. Ik kom erachter dat ik mijn personalia moet invullen. Dat vind ik dan weer jammer.

Pluspunt voor Hitnews: inloggen met een username en wachtwoord en afrekenen met paypal...
En dan hebben ze niet je gegevens? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:19:
[...]

En dan hebben ze niet je gegevens? 8)7
hehehehehe bij elke elektronische betaling heeft de winkel meteen jouw gegevens, je moet dan met contanten betalen om dit te voorkomen.

Hitnews heeft nu ook al jouw gegevens omdat je al hebt betaald, alleen winkels kan je anoniem blijven en online als je beschikt over plastic van iemand anders maar dat raad ik niet aan :+

edit: Als je dan alsnog anoniem wilt blijven raad ik 2x hitnews aan, ben je iets meer kwijt maar volgens jou nog wel anoniem, dit is zeker niet bijdehand bedoeld maar ik heb het hier over een gerust gevoel wat jij dan hebt omdat je niks hoeft in te vullen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sm0k3r op 11-09-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Jullie hebben sowieso gelijk: hitnews heeft ook m'n personalia via paypal. Ik denk dat m'n echte bezwaar is gelegen in het feit dat ik al deze gegevens overleg, zonder de dienst te hebben kunnen proberen. Bij Hitnews heb/had je de mogelijkheid om de dienst 3 dagen te proberen, zonder overleggen van personalia (adhv paypal). Heb zojuist voor een maand verlengd bij Hitnews en na deze maand zal ik i-Telligent proberen. Tenzij er een payserver is met vergelijkbare diensten met uitzondering van een (veel) ruimere retentie.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Sm0k3r schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:21:
[...]

Retentie had ik poos geleden na ontvangst van de retentiegroei email al getest, het is 900 dagen, ik heb spullen kunnen downloaden en 100% compleet binnen gehaald met een leeftijd van 880+ dagen.

Denk dat de plaatjes op hun website ouder zijn dan de retentie van 900 dagen.

edit: HAHAHAHAHAHAHAHAHA de plaatjes komen uit de toekomst, properties geeft aan Created: 09-Nov-2012 :+

edit2: hmmm vreemd mijn windows datum aanduiding is normaal maar ik snap de 09-11-2012, dat hoort 11-09-2012 te zijn maar vreemd dat hij dan niet mijn windows datumaanduiding aanhoudt want de rest is wel goed, plaatjes komen dus niet uit de toekomst 8)7
Klopt, zo heb ik een hele oude serie (van mijn jeugd) binnen kunnen halen en die stond op 837 dagen (als ik het me goed herinner, in ieder geval was het rond de 830). En lOl @ the plaatjes :+

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Satom schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:53:
[...]

Klopt, zo heb ik een hele oude serie (van mijn jeugd) binnen kunnen halen en die stond op 837 dagen (als ik het me goed herinner, in ieder geval was het rond de 830). En lOl @ the plaatjes :+
Datum was bij jou dus ook omgedraaid, waar de dag de maand is en de maand de dag.

Ik heb dus 5 minuten verspild aan het uitzoeken of het aan mijn browser lag of instellingen van mijn windows, hahahahaha

Welke serie was dat, tekenfilm of? Ik spaar tekenfilms van vroeger, ik heb visionaries compleet, g.i. joe, inhumanoids, transformers etc etc

[ Voor 12% gewijzigd door Sm0k3r op 12-09-2012 09:08 ]

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Sm0k3r schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:06:
[...]

Datum was bij jou dus ook omgedraaid, waar de dag de maand is en de maand de dag.

Ik heb dus 5 minuten verspild aan het uitzoeken of het aan mijn browser lag of instellingen van mijn windows, hahahahaha

Welke serie was dat, tekenfilm of? Ik spaar tekenfilms van vroeger, ik heb visionaries compleet, g.i. joe, inhumanoids, transformers etc etc
Oh, weet ik niet. Niet naar gekeken.. :9 Het was de serie Alf, als klein jongetje keek ik daar altijd naar (ben nu 19 :+ ) alle seizoenen waren beschikbaar :)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Niemand die mij met deze simpele vraag kan helpen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
HellStorm666 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:47:
Niemand die mij met deze simpele vraag kan helpen?
blauw.

• HellStorm666

HellStorm666

Hmmm.... interessant advies.
Gevoel zij meer van.. Groen of vierkant....

Zal t in t achterhoofd houden :P

Scientia Potentia Est

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Vanmorgen is mijn glasvezelverbinding (Lijbrandt) opgeleverd, daarbij is echter m'n Sunny Usenet verbinding inactief geworden. Hij kan niet meer downloaden, een "test server" vanuit sabnzbd duurt lang en eindigt op "ongeldige servernaam" ?

[ Voor 17% gewijzigd door catchingfire op 12-09-2012 13:00 ]

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

catchingfire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:52:
Vanmorgen is mijn glasvezelverbinding (Lijbrandt) opgeleverd, daarbij is echter m'n Sunny Usenet verbinding inactief geworden. Hij kan niet meer downloaden, een "test server" vanuit sabnzbd duurt lang en eindigt op "ongeldige servernaam" ?
Heb je nieuwe router erbij? misschien met een te agressieve firewall die poorten dicht houdt?

Verwijder server en maak opnieuw aan en let op wat je invoert, genoeg dingen die je kan proberen voordat je kan concluderen dat het de internetprovider-USP combo is.

• catchingfire
Het vreemde is dat ik direct vanuit Spotnet wel kan downloaden, maar via m'n NAS (Synology met sabnzbd danwel downloadstation) gebruik makende van dezelfde instellingen niet.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:24

StarWing

Huh ?!?

^^dns probleem ?

Page intentionally left blank.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Misschien heb je inderdaad, door problemen met de oude provider, aangepaste DNS gegevens in je router gezet. Of in je PC.

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 12-09-2012 16:40 ]

Yippie kayak, other buckets!

• catchingfire
Lijkt een algemeen probleem te zijn dat m'n NAS niet "naar buiten" kan. Ook torrents op m'n NAS met downloadstation doen niets.

Heb in m'n router de DNS servers aangepast naar de OpenDNS servers die ik daarvoor ook altijd gebruikte.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Weet iemand of er problemen zijn met Supernews?

Zijn al een paar dingen die hij niet wil downloaden en zegt dat hij het article niet kan vinden.
Terwijl ik dingen download van 30 dagen geleden.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Rock81
  • Laatst online: 19-06 07:38
Heb geen flauw idee heb net een jaar abbo supernews gepakt.
Maar de snelheid valt een beetje tegen kom niet boven de 230Mb/s
Meer mensen last van ?

• henkyyyyyyy
Hmm blijkt dus dat ze xbox games down halen.
Is dit een nieuw fenomeen??

Wie scant de content van de posts dan?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Rock81 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:41:
Meer mensen last van ?
Nop... Niet veel mensen hebben namelijk een lijn die 230mbit/sec aan kan. Ze adverteren ook met 100mbit+ en dat heb je. Voor snellere oplossingen denk ik dat je meer moet gaan betalen (Giganews?)
henkyyyyyyy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:42:
Hmm blijkt dus dat ze xbox games down halen.
Is dit een nieuw fenomeen??
Nee... Zoek op "Take down requests" of "Notice and Takedown"
Wie scant de content van de posts dan?
De rechthebbenden.
Vrijwel alle grote USP's hebben er last van, maar niet allemaal. Komt ook veel voor bij HBO series.
Ik geloof (op basis van uitspraken in deze thread) dat bv Sunny Usenet er geen last van heeft.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• henkyyyyyyy
TFHfony schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:59:
[...]

Nop... Niet veel mensen hebben namelijk een lijn die 230mbit/sec aan kan. Ze adverteren ook met 100mbit+ en dat heb je. Voor snellere oplossingen denk ik dat je meer moet gaan betalen (Giganews?)

[...]

Nee... Zoek op "Take down requests" of "Notice and Takedown"

[...]
De rechthebbenden.
Vrijwel alle grote USP's hebben er last van, maar niet allemaal. Komt ook veel voor bij HBO series.
Ik geloof (op basis van uitspraken in deze thread) dat bv Sunny Usenet er geen last van heeft.
Thanks!
Heb nu idd Sunny en de download gaat goed! :)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:07

Tortelli

mixing gas and haulin ass

HellStorm666 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:50:
[...]

Hmmm.... interessant advies.
Gevoel zij meer van.. Groen of vierkant....

Zal t in t achterhoofd houden :P
Enige wat ik kan vertellen is dat supernews in iedergeval niet capped op snelheid. ~45-50MB/s op Gbit lijn is geen probleem. Tijdens wat testen op dedicated server had de hdd / cpu er meer moeite mee :P.
Astraweb capped ook niet en haalt ook probleemloos 40-50MB/s. Echter kun je daarmee niet tegelijk connecten.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 12-09-2012 21:30 ]

• Rock81
[b]TFHfony schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:59:

Dat heb ik zeker maar zag in dit topic tot 1gbps.
En de retentie is ook zeker niet mis
Zou leuk zijn als ik mijn glaslijn kon vol trekken, verders nutteloos.
Ik wacht wel iets langer ;)

• HellStorm666

HellStorm666

Okay, dus Supernews is interessant vanwege de snelheid en de retentie
Alleen account share is niet zeker daar, en wel een must.

I-telligent lijkt ook erg interessant. Heb ze ff mailtje gestuurd over de max snelheid per connectie en tack-down notice van oa HBO..

Zodra ik bericht terug heb zal ik het ff laten weten.

EDIT:
Info terug van I-telligent.
1e punt.. ze reageren zeer snel en erg uitgebreid! TOP dus!

Snelheid van oude bestanden:
- een bestand van 1 dag oud is net zo snel binnen te halen als een bestand van 800 dagen oud

Tack-down notice
- Hier moeten zij ook aan voldoen (veel last van Nintendo

Snelhied, 2 100Mbit glasvezels en 1 25Mbit ADSL
- Dit kunt u gemakkelijk met 10 - 10 -5 verbindingen behalen

Uploaden
- SSL is mogelijk, max snelheid is gewoon max van je USP (100Mbit dus)

[ Voor 43% gewijzigd door HellStorm666 op 13-09-2012 11:28 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Rock81 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:41:
Meer mensen last van ?
Wat voor verbinding heb jij in God naam, zo snel wil ik ook haha

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:09
Wij krijgen hier binnenkort 300Mbit en in andere steden is al 500Mbit beschikbaar. Wil niet zeggen dat het normaal het aan het worden is maar het komt eraan.

Met deze verbindingen kun je dus de geclaimde "Unlimited speed" van usenetproviders echt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Als ik op 23 Juni kwartaal neem, 3 maanden dus, waarom verloopt de zaak dan al op 21 Sept.....? Sunny...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Kanter schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:55:
Wij krijgen hier binnenkort 300Mbit en in andere steden is al 500Mbit beschikbaar. Wil niet zeggen dat het normaal het aan het worden is maar het komt eraan.

Met deze verbindingen kun je dus de geclaimde "Unlimited speed" van usenetproviders echt testen.
Hier komt ook vezel te liggen, kun je idd ook 500Mbit krijgen. Vraag me af of dat ook daadwerkelijk merkbaar is met je downloads... Er komt toch een moment dat je HDD niet meer snel genoeg weg kan schrijven? En een ''unlimited'' payserver (lees: giganews) kost bovendien behoorlijk veel geld. Nee, ik blijf bij mijn eigen ziggo 120/10 lijntje. Glas is alleen maar duurder en ingewikkelder. E-mail moet om, ik wil mijn TV lekker blijven ontvangen via COAX, etc, etc.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:11:
Als ik op 23 Juni kwartaal neem, 3 maanden dus, waarom verloopt de zaak dan al op 21 Sept.....? Sunny...
Een kwartaal abonnement is 90 dagen. Een usenet provider telt normaal 30 dagen voor 1 maand.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 23:23 ]

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
BeefHazard schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:25:
[...]

Hier komt ook vezel te liggen, kun je idd ook 500Mbit krijgen. Vraag me af of dat ook daadwerkelijk merkbaar is met je downloads... Er komt toch een moment dat je HDD niet meer snel genoeg weg kan schrijven? En een ''unlimited'' payserver (lees: giganews) kost bovendien behoorlijk veel geld. Nee, ik blijf bij mijn eigen ziggo 120/10 lijntje. Glas is alleen maar duurder en ingewikkelder. E-mail moet om, ik wil mijn TV lekker blijven ontvangen via COAX, etc, etc.
Dat bedoel ik dus, ik he ook ziggo en krijg nu al de melding van newsleecher dat er niet sneller weggeschreven kan worden als dat er gedownload wordt.
Dus moet ik eigenlijk aan de ssd?
Of zijn er nog opties binnen een normale HD?

Specs

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:07

Tortelli

mixing gas and haulin ass

In sabnzbd kun je cache instellen. Hij cached dan tot een x grote voordat hij de bestanden wegschrijft naar je hdd. Je download via usenet namelijk blocks van een ~250 - 1000kb die samengevoegd worden tot een rar file.

Als je die bestanden van een paar 100kb direct wegschrijf naar je hdd loop je al heel snel tegen een limiet aan (met 120Mbit idd al). Met sabnzbd kun je op een normale hdd probleemloos een 30MB/s halen. Daarboven krijg ik (op een dedi server waar ik eens mee heb zitten spelen) vrij snel problemen. CPU load vliegt omhoog boven een ~30MB/s.

Overigens is mijn fileserver hier thuis (AMD E350 / Windows Server 2008 x64) met moeite in staat 11-12MB/s te halen. CPU is niet snel genoeg.

• Sjah
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:21:
[...]
Een kwartaal abonnement is 90 dagen. Een usenet provider telt normaal 30 dagen voor 1 maand.
Ok tx, nouja doet er niet veel toe wat ik er van vind, maar toch >> smokkelen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:18
Behalve in het eerste kwartaal, dan klopt het precies :P Maar 3e en 4e kwartaal wordt je inderdaad 2 dagen 'genaaid'.

• Barre73
  • Laatst online: 12-09 10:48
BeefHazard schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:25:
[...]

Glas is juist simpeler (tenzij je KPN neemt..), ik raad iedereen een mailaccount aan zonder ISP (gmail etc..) en TV via Coax is ook gewoon beschikbaar bij glas. Zij het niet alle zenders..
Maar als jij tevreden bent met 120-10, mijn zegen heb je!
Ik vind vooral die upload wel erg lekker hoor, FTP server met een paar vrienden delen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 20:18
Nog meer mensen met problemen met Sunny?
Bij mij wordt er niets meer gedownload.

Ik gebruik SABnzbd+ en onder last warnings kan ik de volgende foutmeldingen vinden:
2012-09-16 11:53:09,217 ERROR [downloader] Failed to initialize 7@news.sunnyusenet.com:119
2012-09-16 11:53:09,217 WARNING [downloader] Thread 7@news.sunnyusenet.com:119: failed to initialize

Als ik probeer om verbinding te maken via poort 80 krijg ik de volgende melding bij het opslaan van de server:
Server address "news.sunnyusenet.com:80" is not valid.

Dezelfde melding krijg ik als ik een nieuwe server probeer aan te maken op poort 119.

Troubles bij Sunny? Of zit er aan mijn kant iets niet goed?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

@BSTNjitRam

Geen problemen bij Sunny, komt hier met mijn max speed van 1,7MB/s binnen (al zit ik wel via port 563).

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 16-09-2012 12:27 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock81
Le_Freak ! schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:19:
[...]

Wat voor verbinding heb jij in God naam, zo snel wil ik ook haha
Ik heb een Wisper 600/600 glasvezel verbinding :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/685332.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Rock81 schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:29:
[...]

Ik heb een Wisper 600/600 glasvezel verbinding :) :
[afbeelding]
Gimme, gimme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Ik heb nu een jaar supernews en niks dan lof, maar kan iemand mij zeggen hoe ik me banknummer kan veranderen en auto-incasso kan instellen als je inlogt bij supernews? Want zover ik kan zien kan je alleen je creditcard veranderen en ik heb geen zin om engelstalige mailtjes over en weer te sturen. ;w

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weer Sunny verlengt met 3 maanden. Unlimited account gaat goed met 4 man in totaal. Heb zelf een 50Mb verbinding en nog nooit snelheid problemen gehad. +je van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hier ook net Sunny vernieuwd, prima, weer 3 mnd; zat ernstig na te denken over jaar of half jaar, maar als ik het FP bericht lees, waarin misschien leechen in NL illegaal wordt dankzij het Europees Hof, tja dan schrik je terug.
Stel dat het illegaal wordt, en er komen vpn-achtige omzeil-manieren, moet je maar afwachten of jouw news-provider het al gelijk heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 21-09-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik zou steeds voor 1-3 maand verlengen, niet veel langer. Risico je aanschaf bedrag kwijt raakt of minder waard is weegt niet op tegen het minimale voordeel van een langer abo.

Verder denk ik dat het makkelijk legaal downloaden van series en films op zijn einde loopt. Hopelijk duurt dat nog heel lang.

ik had graag gezien dat de piratenpartij een zetel had behaald, konden ze mooi veel kamervragen stellen en een partij-voor-de-dieren-effect creëren. Zonde man!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Vraagje

K gebruik altijd Spot Lite icm Alt.Binz en de combi is perfect alleen lijkt het nu dat er niet meer zoveel spots bij komen. Meerdere mensen hier last van ?

Vooral de catogorie HD / WMV-HD terwijl er wel heel veel bluerays komen, apart.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zijn hier meer gebruikers van SnelNL die geen verbinding kunnen krijgen?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• pafdaddy
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:29:
Hier ook net Sunny vernieuwd, prima, weer 3 mnd; zat ernstig na te denken over jaar of half jaar, maar als ik het FP bericht lees, waarin misschien leechen in NL illegaal wordt dankzij het Europees Hof, tja dan schrik je terug.
Stel dat het illegaal wordt, en er komen vpn-achtige omzeil-manieren, moet je maar afwachten of jouw news-provider het al gelijk heeft.
Ik vraag me af waarom wil Sunny ook naw gegevens wil hebben.

[ Voor 87% gewijzigd door pafdaddy op 26-09-2012 00:46 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

pafdaddy schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:35:
[...]

Ik vraag me af waarom wil Sunny ook naw gegevens wil hebben.
Geen idee, maar je kunt het achteraf altijd veranderen in bijv. 'van Puffelenstraat 1' ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:16
Ik ben afgestapt van Sunny. Blijkbaar hebben ze paypal niet meer als betalingsoptie En dat is erg jammer.

Nu heb ik Astraweb. Servers in Amsterdam en kost slechts $50 per 1000GB op ongelimiteerde snelheid. Bij 50GB per maand is dat dus 20 maanden, oftewel $2.50 per maand. Ver onder de prijs van een gemiddeld 60 of 100Mbit abonnement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ligt eraan wat je verstookt, ik doe 1 Tera in maand of 5, dus dan is gewoon een sunny goedkoper. Was het 5 Tera voor 50 geweest, jaaaa dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 05:24

StarWing

Huh ?!?

Xandrios schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:43:
Ik ben afgestapt van Sunny. Blijkbaar hebben ze paypal niet meer als betalingsoptie En dat is erg jammer.
Hmm inderdaad, net even gecontroleerd, dat is natuurlijk wel erg klote ....
Sunny support:
Het is helaas niet meer mogelijk om met Paypal te betalen, wij hebben als vervanger de optie toegevoegd om met een bankoverschrijving te betalen.
Excuses voor het ongemak.

[ Voor 26% gewijzigd door StarWing op 28-09-2012 12:01 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Xandrios schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:43:

Nu heb ik Astraweb. Servers in Amsterdam en kost slechts $50 per 1000GB op ongelimiteerde snelheid. Bij 50GB per maand is dat dus 20 maanden, oftewel $2.50 per maand. Ver onder de prijs van een gemiddeld 60 of 100Mbit abonnement :)
Je moet de website vaak in de gaten houden, soms hebben ze een actie voor diezelfde 1TB aan data.

Ik heb zelf ook een blockaccount Astraweb 1TB en iemand was toen zo aardig om ons erop te attenderen dat 1TB 16 euro ofzo was, of 18 euro in ieder geval minder dan 50 dollar.

Dus nu je nog de 1TB heb af en toe de site in de gaten houden en als er een actie is nogmaals 1TB kopen en als je het niet teveel moeite is aub hier melden want ik vergeet dit af en toe, ben misschien al 2x de actie misgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die erg trage download snelheden heeft met Eweka dit weekend?

Hangt op 0 kb/s per seconde, en geeft timeouts. (SABnzbd)

Iemand raad? (Heb al naar Eweka gestuurd, maar duurt nog tot volgende week waarschijnlijk :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

HollowGamer schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:10:
Ben ik de enige die erg trage download snelheden heeft met Eweka dit weekend?

Hangt op 0 kb/s per seconde, en geeft timeouts. (SABnzbd)

Iemand raad? (Heb al naar Eweka gestuurd, maar duurt nog tot volgende week waarschijnlijk :()
Probeer eens wat (compleet) anders te download. Waarschijnlijk probeer je iets te downloaden wat niet meer bij Eweka op de server staat.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:21:
[...]

Probeer eens wat (compleet) anders te download. Waarschijnlijk probeer je iets te downloaden wat niet meer bij Eweka op de server staat.
Ook al geprobeerd, pak ik de standaard Ziggo-nieuwserver (Beperkt helaas) haal ik wel (op maximum ongeveer met T2) 3 MB.

Vreemd. :S

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 30-09-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

Pfff nzbmatrix kapot :(

Current Status
NZBMatrix: Issues

Vond het wel erg fijn de afgelopen maanden. Weet iemand of ze vaak problemen hebben/down zijn?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
NoxiuZ schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:58:
Pfff nzbmatrix kapot :(

Current Status

Vond het wel erg fijn de afgelopen maanden. Weet iemand of ze vaak problemen hebben/down zijn?
Is voor mij de eerste keer en heb het toch al ruim een jaar nu

Edit:
Maar de API werkt toch nog gewoon.

Current Status
NZBMatrix RSS: Online
NZBMatrix API: Online
Payment Gateways: Online
NZBxxx: Online
NZBxxx RSS: Online
NZBxxx API: Online

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 30-09-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

Ik kreeg de hele tijd problemen met de databaseserver die niet werkte en er dus ook geen API weergegeven kon worden. Njah hij werkt nu weer naar behoren :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Laatst online: 05-09 16:40
Merk ik hier ook juist dat Sunny geen paypal of visa meer aanvaard. Wel kut, zal rap een andere moeten zoeken dan of ik zit zonder deze week :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:15:
Is voor mij de eerste keer en heb het toch al ruim een jaar nu
Zijn elke maand eigenlijk wel problemen mee, maar vaak ook snel opgelost, dus je merkt er weinig van. De laatste paar maand gaat het trouwens wel beter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sunny bij jullie ook stuk?

Nevermind :X

[ Voor 30% gewijzigd door Nielsz op 02-10-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg als sinds gisterenavond een 502 Authentication failed bij Eweka.
En ja...het is betaald en inloggen op de site zelf lukt ook gewoon.
Geen storingsmelding op de site, en de helpdesk is er tot dinsdag niet.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Sorry voor de wat late reactie, maar nee, hier geen last van!
Downloads lopen netjes naar binnen, op de voor mij juiste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
net giganews 3 maanden besteld, snelheid is goed en alles
maar dump truck is best wel nutteloos, haal snelheden van 100kb/s upload ofzo.. beetje jammer

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

sheez88 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:42:
net giganews 3 maanden besteld, snelheid is goed en alles
maar dump truck is best wel nutteloos, haal snelheden van 100kb/s upload ofzo.. beetje jammer
Waarom Giganews en geen Supernews?? Maw welk voordeel geeft Giganews je wat Supernews je niet geeft? :?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Waarom Giganews en geen Supernews?? Maw welk voordeel geeft Giganews je wat Supernews je niet geeft? :?
Als je "content" upload wordt je account sneller geblokkeerd bij Giganews, dan bij Supernews. Er zijn weinig voordelen te halen, alleen dat Giganews heel erg duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Als je "content" upload wordt je account sneller geblokkeerd bij Giganews, dan bij Supernews.
Anders-om neem ik aan? :?
Er zijn weinig voordelen te halen, alleen dat Giganews heel erg duur is.
Dat is toch een enorm nadeel... :D

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Als je "content" upload wordt je account sneller geblokkeerd bij Giganews, dan bij Supernews. Er zijn weinig voordelen te halen, alleen dat Giganews heel erg duur is.
17 dollar voor 3 maanden unlimited - giga (+ je krijgt 30gb ftp opslag tijdens je abbo = dump truck)
vs 11 dollar voor 1 maand - super (geen ftp opslag)

do the math...... hoezo duurder

[ Voor 8% gewijzigd door TI_Observer op 06-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

sheez88 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

17 dollar voor 3 maanden unlimited - giga (+ je krijgt 30gb ftp opslag tijdens je abbo = dump truck)

Is zeker wel een goedkope aanbieding van Giganews (-50%), maar na de 3 maanden ga je 2x zoveel betalen. Dan is Supernews met de superspecial voor 6,99 euro goedkoper per maand. (http://nl.supernews.com/super-special/)

Maar goed, dan kun je tegen die tijd altijd nog switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consono_md110 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:16:
Sorry voor de wat late reactie, maar nee, hier geen last van!
Downloads lopen netjes naar binnen, op de voor mij juiste snelheid.
Vreemd...Hier nog steeds dezelfde melding bij Eweka.
Ook al gewisseld van de sslreader naar de normale, ook niks.
Van ellende maar effe proefweekje bij Sunny genomen....afkickverschijnselen 8)7
Thanks iig voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
Azqi schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Is zeker wel een goedkope aanbieding van Giganews (-50%), maar na de 3 maanden ga je 2x zoveel betalen. Dan is Supernews met de superspecial voor 6,99 euro goedkoper per maand. (http://nl.supernews.com/super-special/)

Maar goed, dan kun je tegen die tijd altijd nog switchen.
ja ik heb hem ook al stopgezet, anders verlengt hij het automatisch met 3 maanden (36 dollar ofzo is het dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb veel auteursrechtelijk materiaal geupload bij Giganews en het duurde niet lang voordat mijn account geblokkeerd werd. Wel eerst een waarschuwing. Ik heb nu al een hele tijd supernews en veel geupload, maar nog nooit een waarschuwing mogen ontvangen. Er wordt blijkbaar wel een dubbel beleid gevoerd.
bitshape schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

Dat is toch een enorm nadeel... :D
Nu ik het teruglees, heb je hier volkomen gelijk in.
[...]

Supernews, 69 euri per jaar als je betaald via iDeal. Maar ik las net dat je dit zelf ook al gezien had. En dumptruck heb ik niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 11-09 22:43
Wilde weer eens een maandje supernews aanschaffen, maar zowel www.supernews.com, de directe link naar de superspecial in het OP en (als test) www.giganews.com willen als site niet openen in mijn IE-browser.

Zou het kunnen dat mijn provider ziggo die sites blokt ? (eweka en hitnews gingen overigens wel)

Ligt niet (alleen) aan IE, ook met mijn galaxy S3 via wifi wil het niet de sites openen. Maar zet ik wifi uit en 3G aan dan gaat het zonder problemen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt het als je een andere DNS server instelt? Bijvoorbeeld OpenDNS of Google DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Ted038 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 01:04:
Wilde weer eens een maandje supernews aanschaffen, maar zowel www.supernews.com, de directe link naar de superspecial in het OP en (als test) www.giganews.com willen als site niet openen in mijn IE-browser.

Zou het kunnen dat mijn provider ziggo die sites blokt ? (eweka en hitnews gingen overigens wel)

Ligt niet (alleen) aan IE, ook met mijn galaxy S3 via wifi wil het niet de sites openen. Maar zet ik wifi uit en 3G aan dan gaat het zonder problemen ???
Toevallig net vorige week weer voor een maand genomen, via het Ziggo netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 11-09 22:43
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 01:25:
Misschien helpt het als je een andere DNS server instelt? Bijvoorbeeld OpenDNS of Google DNS.
Vandaag doen de sites het weer :) ( maar ook ??? )

downloaden vun supernews usenet ging dus sowieso wel, ging puur om het bezoeken van die sites (voor de duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website en de newsserver zitten op verschillende locaties. Mooi dat die het weer doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo net ff een proef abbo genomen bij sunny de 10 versie, ik kom toch niet hoger als 7,5mb met mijn verbinding.(kpn basis).
En daarmee behoor ik tot de kleintjes.
Sunny loopt goed, ook de oudere post's.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
weet iemand toevallig of xsnews problemen heeft

ik download na een herinstallatie opeens maar met een 5mb per seconde 0_o
en ik alles qua drivers al gecheckt heb of het hieraan kan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Geen problemen hier in Apeldoorn. Vanmorgen nog iets binnen gehaald met 14mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Voor iedereen die net als mij de volgende melding te zien krijgen bij meerdere downloads: "Download failed - Out of your server's retention?".

Het blijkt dat DMCA (Wikipedia: Digital Millennium Copyright Act) bezig is geweest. Ik zit bij Supernews en dacht eerst dat daar de oorzaak lag. Maar na het gebruiken van een test account bij een andere provider bleek dat de bestanden verwijderd waren.

Het ligt dus niet aan je provider maar aan het feit dat de bestanden verwijderd zijn door DMCA.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het valt mij btw op dat ontzettend veel ge-upt wordt via astra. Weet niet of dat toeval is, valt me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mijn vaste download het al een paar dagen moeilijk heeft heb ik me een beetje verdiept in het hele usenet gebeuren. Ik heb een account bij newsgrabber geopend en heb mijn eerste bestand gedownload ... password protected hmmmm ... een 2e gedownload ... password protected ... grmbl...

Hoe herken/voorkom ik als leek een paswoord beschermd bestand voor ik het download?

Ik heb hier op de forums al wat rondgezocht maar vond geen antwoorden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Lijkt meer op pech :-) Je hebt het vaak bij de 1e versie van bijvoorbeeld een nieuwe episode van een serie. Als er meerdere versies worden aangeboden dan sla ik altijd de 1e over. Daar is de grootste kans op een password. Je kan het vaak ook bij de reacties lezen van de spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

Nzbindex laat gewoon zien als een file password protected is

Ik heb niet zo een probleem met password protected files

Je moet alleen weten waar ze vandaan komen.
Series kom ik bijna niet password protected tegen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
TRaSH schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:20:
Nzbindex laat gewoon zien als een file password protected is. Ik heb niet zo een probleem met password protected files.
Ik ook niet. Soms kom je echter een protected rar bestand tegen die op zijn beurt weer ingepakt is in onbeveiligde rars, dan kun je het niet van tevoren zien op een indexsite. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Laatst online: 05-09 16:40
Malt007 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:16:
Lijkt meer op pech :-) Je hebt het vaak bij de 1e versie van bijvoorbeeld een nieuwe episode van een serie. Als er meerdere versies worden aangeboden dan sla ik altijd de 1e over. Daar is de grootste kans op een password. Je kan het vaak ook bij de reacties lezen van de spot.
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde.. :P Als er een nieuwe aflevering van een serie online komt bv, wordt die meestal direct erna terug gepost onder dezelfde poster-naam maar met een paswoord erop. Ik neem dus altijd de eerste. Veel van die password protected versies sturen je trouwens naar een site om te betalen voor het paswoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

quirinus schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde.. :P Als er een nieuwe aflevering van een serie online komt bv, wordt die meestal direct erna terug gepost onder dezelfde poster-naam maar met een paswoord erop. Ik neem dus altijd de eerste. Veel van die password protected versies sturen je trouwens naar een site om te betalen voor het paswoord.
^^
Ook ik neem altijd de 1e mee, nog nooit tegen een password aangelopen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
[...]

Wel goed lezen voor je iets koopt. Het is 17 dollar per maand voor de eerste 3 maanden. Niet 17 dollar voor 3 maanden. Dus in totaal 17*3, dus 51 dollar voor 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Giganews, is gigaduur, wie neemt dat nou? Voor diegenen die denken ik koop het dure Bose want dat is beter, nou Bose is slechter dan een B&W en nog veel meer merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips, ik heb de series die ik volg nu kunnen downloaden EN kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjah schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:35:
Giganews, is gigaduur, wie neemt dat nou? Voor diegenen die denken ik koop het dure Bose want dat is beter, nou Bose is slechter dan een B&W en nog veel meer merken.
Als je de extra dingen van hun wil gebruiken, ze bieden nog meer dan alleen usenet aan (of je dat wilt is een tweede).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Na de vele goede verhalen ben ik SunnyUsenet60 maar gaan proberen icm met mijn Ziggo 60mbit. Ik kan echter niet downloaden met SSL? Heb in spotlite wel SSL aan staan en poort 443 en dat lukt wel met binnenhalen van headers. Maar in newsleecher kan ik niet downloaden met ssl aan en poort 443 of 563. Doe ik iets verkeerd? Alleen als ik ssl uit zet kan ik downloaden. Nieuwsserver is toch gewoon news.sunnyusenet.com? Verder heb ik 14 van de 15 lijntjes open staan en download naast newsleecher niets, maar haal maar 3,8mb/s. Zou toch sneller moeten kunnen, maar zou ook aan drukte bij Ziggo kunnen liggen? Bij ziggo zelf ging het soms ook wel heel snel en soms heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:35:
Ik heb het gehad jaren terug, maar toen was het de enige goede provider met veel retentie, maar nu bijv. supernews op 1530 (of meer) dagen zit zie ik geen reden meer om giganews te nemen. Verder vond ik de service van giganews maar matig en de ing credit card blokkeerde elke maan de betaling omdat ze het frauduleus vonden (rete irritant omdat ik dan eerst met giganews moest mailen en dan met ing en het duurde elke maand 3 dagen voordat ik weer online was).

Supernews met aanbiedingslink hier meepakken en jaar vooruit betalen en je hebt gewoon een top constructie.
Cooperator schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:04:
Zou toch sneller moeten kunnen, maar zou ook aan drukte bij Ziggo kunnen liggen? Bij ziggo zelf ging het soms ook wel heel snel en soms heel traag.
Je kan ziggo's helpdesk bellen en vragen of het druk met ziggo verbindingen in jouw wijkkastje is. Ik met een buurman zitten hier alleen op een wijkkast terwijl er 16 aansluitingen zijn.

Dan weet je dat in iedergeval, maar test het even zonder SSL, als je een wat oudere of tragere pc hebt is SSL niet een handige keuze. Ik zou trouwens niet weten waarom je SSL gaat gebruiken als je download. Voor uploaden begrijp ik het, maar downloaden levert in Nederland geen problemen op.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

Ik heb het gehad jaren terug, maar toen was het de enige goede provider met veel retentie, maar nu bijv. supernews op 1530 (of meer) dagen zit zie ik geen reden meer om giganews te nemen.
Dan is het wat anders. Stom dat zij nu niet op 2300 dgn zitten, dat zou nog een koopargument zijn geweest. Die extra's, is tja.... MeNTaL_TO noemt het een tweede, ja een tweede wat bijna altijd met "nee, oninteressant" wordt beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2300 dagen , dat zou wat zijn :9

dan kan ik beter usenet als backupserver gaan gebruiken dan amazon s3 waar ik voor betaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
{Mijmermode]
ik had 10 jaar terug een usenet met enkel ab.erotica moeten oprichten, en nu 10 jaar retentie op die NG leveren, wedden dat ik binnen gelopen was. :P
Pagina: 1 ... 9 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!