Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.686 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Gisteren had ik mijn eerste DMCA probleem met Sunny. Staan in iedergeval onder toezicht van de Morganelli Group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
prinsmp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:12:
Gisteren had ik mijn eerste DMCA probleem met Sunny. Staan in iedergeval onder toezicht van de Morganelli Group.
Welke content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
sport evenementen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door prinsmp op 18-10-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Cooperator schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:04:
Na de vele goede verhalen ben ik SunnyUsenet60 maar gaan proberen icm met mijn Ziggo 60mbit. Ik kan echter niet downloaden met SSL? Heb in spotlite wel SSL aan staan en poort 443 en dat lukt wel met binnenhalen van headers. Maar in newsleecher kan ik niet downloaden met ssl aan en poort 443 of 563. Doe ik iets verkeerd? Alleen als ik ssl uit zet kan ik downloaden. Nieuwsserver is toch gewoon news.sunnyusenet.com? Verder heb ik 14 van de 15 lijntjes open staan en download naast newsleecher niets, maar haal maar 3,8mb/s. Zou toch sneller moeten kunnen, maar zou ook aan drukte bij Ziggo kunnen liggen? Bij ziggo zelf ging het soms ook wel heel snel en soms heel traag.
Geen problemen hier met poort 563.

Altijd > 7MB/s met sunnyusenet60 trouwens. Maar je moet alle lijntjes eens proberen. Nadeel van sunny is dat je ook alle lijntje nodig hebt om de maximale snelheid te halen, al denk ik niet dat dit je lage snelheid verklaart. Haal je wel 60 Mbit in een speedtest?

[ Voor 5% gewijzigd door pdukers op 19-10-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
pdukers schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

Geen problemen hier met poort 563.

Altijd > 7MB/s met sunnyusenet60 trouwens. Maar je moet alle lijntjes eens proberen. Nadeel van sunny is dat je ook alle lijntje nodig hebt om de maximale snelheid te halen, al denk ik niet dat dit je lage snelheid verklaart. Haal je wel 60 Mbit in een speedtest?
Ja, ik had eerst 14 lijntjes open staan en daarna alle 15, maar geen verschil. De volgende dag kon ik echter met max zo'n 6,6mb/sec downloaden. Dus het lag denk ik aan de drukte of dergelijks bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Sinds dit weekend bij Sunny ineens opvallend veel problemen: missing en malformed articles bij posts van 1 tot enkele maanden oud. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 18:04

Snuffel

Vroem!

nuveo schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:01:
Sinds dit weekend bij Sunny ineens opvallend veel problemen: missing en malformed articles bij posts van 1 tot enkele maanden oud. Meer mensen daar last van?
Herkenbaar, ik dacht eerst dat het aan mijn HD lag

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De download snelheid bij sunny is vandaag ook verschikkelijk slecht, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 12-09 18:04

Snuffel

Vroem!

Exocet schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:32:
De download snelheid bij sunny is vandaag ook verschikkelijk slecht, meer mensen met dit probleem?
Ben net aan het downloaden: 6172KB/s
Gaat prima dus

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Hier ook nu en de afgelopen dagen geen problemen met de snelheid van Sunny.

[ Voor 9% gewijzigd door pdukers op 22-10-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Gaat bij mij bij Sunny ook strakke lijn met max. snelheid. 5,6 MB/s icm met een Sunny60 abo met 12 connections.

Maar als je met een paar nieuwe posts problemen hebt en de rest niet, komt dat waarschijnlijk door legal-takedowns-notices etc. Het vergrootglas van auteursrechtenorganisaties heeft Sunny gevonden. Reposts met bijvoorbeeld optionele(zijn uit te zetten) NL-SUBS hebben hier waarschijnlijk minder last van mocht je hier tegenaan lopen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Ben nog steeds nog never een DMCA taken down post tegengekomen. Je zou er bijna naar gaan verlangen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 22:43
Sjah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:25:
Ben nog steeds nog never een DMCA taken down post tegengekomen. Je zou er bijna naar gaan verlangen.. ;)
Carefull what you wish for ;)

Zit nu bij supernews en aangezien ik overal op tijd bij ben gaat het bijna altijd goed, gelukkig, maar heb vroeger ook wel eens download na download gehad waarvan gewoon te weinig blokken waaren voor par reparatie ondanks +10% par : ERG frusterend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 01:25
Volgens mij ligt Sunny eruit. Zowel news server als website geven geen respons hier.

Edit

Laat maar, hij doet het weer :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Magic op 23-10-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sunny loopt de hele ochtend al vreemd te doen, ik heb geen/weinig connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
Sunny liep gister avond gewoon goed bij mij, maximale snelheid op 20 Mb abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Vannacht rond een uur of 5 is Sunny er hier ook mee opgehouden zie ik. Ik heb er maar een Astra account bijgehangen als backup server, zo'n pay-per-download-account is daar ideaal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb nu ook sunnyusenet60 geprobeerd. Gratis voor een week. Heb al geruime tijd eweka, maar die schommelt nogal qua snelheid. blijft regelmatig tussen de 4 en 5 mb/s hangen terwijl ik geregeld 7 haal.

Sunny lijkt wat dat betreft stabieler. Toch maar eens overstappen dan, jammer dat mijn eweka abbo nog 50 dagen duurt :P

Heb overigens alles in 1 van ziggo (60 mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Eweka jaar abbo is inmiddels afgelopen. Ik zit zwaar te twijfelen om over te stappen.
Ik heb toch wel veel stabiliteit en snelheids issues met Eweka icm Ziggo verder is de prijs voor 100mbit omhoog gegaan en hebben ze geen actie tarief meer (enkel als ik per 3 maanden betaal maar dit wil ik liever niet)

Voor mij is het belangrijkste een hoge retentie, 100mbit, voldoende verbindingen en een redelijke prijs. Ik zit daarom naar Supernews te kijken, lijkt voor mijn wensen toch de beste zeker voor de actieprijs via tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
EJPostema schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:11:
Heb nu ook sunnyusenet60 geprobeerd. Gratis voor een week. Heb al geruime tijd eweka, maar die schommelt nogal qua snelheid. blijft regelmatig tussen de 4 en 5 mb/s hangen terwijl ik geregeld 7 haal.

Sunny lijkt wat dat betreft stabieler. Toch maar eens overstappen dan, jammer dat mijn eweka abbo nog 50 dagen duurt :P

Heb overigens alles in 1 van ziggo (60 mbit)
Probeer newsgrabber eens. 40€ voor.een half jaar 60mbit.
Doen wij met 4 man mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
De laatste tijd heb ik bij films regelmatig dat de film na een half uur of een uur gewoon stopt met afspelen in XBMC. Ik kan dan ook niet meer naar een specifieke tijd springen in de film, lijkt dus dat het bestand dat gedownload is, niet helemaal goed is. De grootte van het bestand is wel als verwacht.
Bij films die ik langer geleden heb gedownload heb ik dat probleem niet.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ik download overigens met sunny usenet, wat in het verleden dus geen problemen gaf.

Als ik diezelfde films op de pc open in MPC-HC dan begint ie te bufferen en stopt ie op een bepaald percentage, zo te zien hetzelfde percentage waarop de film in XBMC stopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 24-10-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Exocet schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:08:
De laatste tijd heb ik bij films regelmatig dat de film na een half uur of een uur gewoon stopt met afspelen in XBMC. Ik kan dan ook niet meer naar een specifieke tijd springen in de film, lijkt dus dat het bestand dat gedownload is, niet helemaal goed is. De grootte van het bestand is wel als verwacht.
Bij films die ik langer geleden heb gedownload heb ik dat probleem niet.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ik download overigens met sunny usenet, wat in het verleden dus geen problemen gaf.

Als ik diezelfde films op de pc open in MPC-HC dan begint ie te bufferen en stopt ie op een bepaald percentage, zo te zien hetzelfde percentage waarop de film in XBMC stopt.
Dit kan niet aan Sunny liggen. Een newsreader controleert eerst of alles goed is binnengekomen, en vervolgens worden de rars uitgepakt, en daar zit ook een crc check in. Onmogelijk dus dat je met de ene USP wel problemen hebt, en met de andere niet,

Zou wel kunnen dat je hardwareproblemen hebt met geheugen of HDD, of dat je bron van NZB's niet zo betrouwbaar is als het gaat om kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Kan een BFFH (Bit Flip From Hell) zijn, een check kan zijn film opnieuw downen en dan zien of ie het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

Zijn er mensen die Eweka hebben en problemen hebben met de snelheid?

Ik download al tijden via Eweka gebruik hiervoor Sabnzb met Couchpotato en Sickbeard. Dat loopt als een tiet maar ik heb sinds vandaag zwaar problemen met de snelheid, heb nu 65KB / sec. En ik snap niet zo goed waar het vandaan komt.
Aan mijn internetverbinding ligt het volgens mij niet, want ik kan een 100MB bestand gewoon met mijn normale snelheid (~1,3MB / sec) binnen halen. Ik heb mijn modem ook al eens gereset maar dat helpt niet.
Zou dit aan Eweka dan kunnen liggen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

staat sunnyusenet nog steeds account sharing toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel incomplete post de afgelopen dagen bij Sunnyusenet, terwijl ik de afgelopen maanden erg tevreden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
sander817 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:35:
Volgens hun website wel http://www.sunnyusenet.com/over-ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
sander817 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:35:
Dacht het wel. Zal wel op hun site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:38:
Veel incomplete post de afgelopen dagen bij Sunnyusenet, terwijl ik de afgelopen maanden erg tevreden was.
Dat heb ik dus ook. Ik heb nu iets proberen te downloaden dat 10 dagen geleden is gedownload, 500 dagen, en 750 dagen, allemaal mislukt. Achter elkaar. Niet binnen te krijgen zo behalve via torrent.

Hopelijk verbeterd dit zich, en moeten ze gewoon wat arrays op hun nas opnieuw opbouwen ofzo...

Ik heb ook het idee dat dit na 19.00u vanavond veel erger werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:38:
Totaal geen probleem aan deze kant.
650 dagen of ouder worden zonder problemen binnen getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
problemen met sunny lijken dan inderdaad wel willekeurig te zijn.
Ik heb de afgelopen week nog geen enkel probleem gehad bij sunny.
Alles komt op full speed en 100% compleet binnen, ongeacht leeftijd van de post.
(op news.sunnyusenet.com poort 563)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Bij astraweb etc veel dmca takedowns zo te zien. Verwacht dat ze veel klanten gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Dacuuu schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:21:
Bij astraweb etc veel dmca takedowns zo te zien. Verwacht dat ze veel klanten gaan verliezen.
Ik wilde het al gaan melden hier maar je bent me voor. Ze maken gebruik van een automatisch systeem inmiddels. Ik zag posts van een tv show van vannacht direct weer verdwijnen. Er kwamen reposts en die verdwenen ook gelijk. Einde verhaal...

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke andere providers hebben er last van?

misschien komt mijn ziggo news account toch nog eens van pas mocht mij provider er last van krijgen :X

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik gezien heb tot nu toe alleen astraweb Astraweb Starts Automated DMCA Takedowns

Hier een verhitte discussie met Astraweb medewerker. http://forums.newsbin.com/viewtopic.php?f=20&t=30991

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja, die kunnen alvast surseance aan gaan vragen lijkt me.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

Dacuuu schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:21:
Ook op nzbmatrix kom ik deze heel veel tegen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28270242.jpg

Moest er wel om lachen. Overigens heeft mijn provider er geen last van. Is ook een Nederlandse provider, maar als ik verbinding maak zie ik dit:

**********.********.**@eu.news.astraweb.com

Dus ook Astraweb waar ze dan weer inkopen ofzo? Of is dit normaal?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wat nou als de officiele releasegroepen dit soort namen gaan gebruiken, of is dat niet praktisch?

hard.on.dick.see
a.row
cringe
blue.balls
jc.is.a.badass
ashton.bows.beneath.charlie
unacceptable.smallville.replacement
fatties

(elders op got ook al gepost door Phyxion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:54:
[...]

Ook op nzbmatrix kom ik deze heel veel tegen:

[afbeelding]

Moest er wel om lachen. Overigens heeft mijn provider er geen last van. Is ook een Nederlandse provider, maar als ik verbinding maak zie ik dit:

**********.********.**@eu.news.astraweb.com

Dus ook Astraweb waar ze dan weer inkopen ofzo? Of is dit normaal?
Nee,wil alleen maar zeggen dat het via astraweb gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:30:
Zover ik gezien heb tot nu toe alleen astraweb Astraweb Starts Automated DMCA Takedowns

Hier een verhitte discussie met Astraweb medewerker. http://forums.newsbin.com/viewtopic.php?f=20&t=30991
Bullshit, Giganews doet het ook. En Blocknews (plus consorten) ook. Net (bijna) slachtoffer daarvan geworden, kon bijna niet de aflevering van een TV show die ik volg kijken...

Alhoewel ik wel het vermoeden heb dat het komt door de cancellation bij Astraweb die vervolgens gehonoreerd wordt door alle aangesloten servers bij de synchronisatie.

Ik ga iig dit weekend maar eens fijn even mijn Astraweb abo opzeggen. Hoop dat de jongens die tot nu toe de TV series via Astraweb verspreiden dat ook gaan doen. Prima dat ze DMCA requests honoreren, maar de wijze waarop ze dat nu doen is gewoon superslecht.

Update Lijkt erop dat alleen Arrow geDMCAed is. Wellicht een uitprobeersel?

[ Voor 31% gewijzigd door mindcrash op 27-10-2012 00:45 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:31:
[...]

Nee,wil alleen maar zeggen dat het via astraweb gepost is.
Is de sync-time naar mijn usp dan korter dan de automatice takedown-notice? Want anders heb je er nog weinig aan. Als het per direct na het posten weg wordt gehaald kan mijn usenet provider nog niet syncen.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee hoelang het syncen van de servers onderling duurt. alle posters die via astraweb posten zullen uiteindelijk overstappen. Probleem zal dan misschien zijn dat de volgende weer aan de berut is. Er had iemand een test geupload. Dit was geen copyright matteriaal. Maar vanwege de naam wordt het zonder pardon verwijderd.

@mindcrash: Het automatisch verwijderen van een DMCA request wordt alleen bij astraweb automatisch gedaan. Wat betreft DMCA heeft in principe iedere USP last van. Sommige hanteren een week voor 1 request. De ironie va heel het verhaal is dat Astraweb overigs de enige amerikaanse USP is die niet geregistreerd is bij U.S. Copyright Office.

Ik gebruik supernews waarmee ik veel download maar vooral upload. Ik merk er er in ieder geval (nog) weinig van. Al zal ik na het verlopen van het jaarabonnement me meer gaan orrienteren op de nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:13:
Er had iemand een test geupload. Dit was geen copyright matteriaal. Maar vanwege de naam wordt het zonder pardon verwijderd.
Is het indienen van een incorrecte DMCA niet strafbaar? Ik heb wel eens iets moeten doen met die dingen, en je tekend voor het juist zijn van de informatie, en dat jij de copyright bezit op de files die genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat toont maar weeraan dat je een DMCA request niet automatisch kunt laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:13:
Ik gebruik supernews waarmee ik veel download maar vooral upload. Ik merk er er in ieder geval (nog) weinig van. Al zal ik na het verlopen van het jaarabonnement me meer gaan orrienteren op de nederlandse markt.
FYI: Supernews is Giganews. Ander label, minder extra services (zoals VPN) maar stukken goedkoper met dezelfde kwaliteit qua Usenet dienst ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 27-10-2012 12:46 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:37:
Dat toont maar weeraan dat je een DMCA request niet automatisch kunt laten verlopen.
Nouja, kan wel. Astraweb bepaald wat er wel of niet op de server staat. Als zij er voor kiezen te veel weg te halen dan mogen ze dat.

De andere weg, waarbij ze elke claim valideren en eventuele foute claims chasen, zal ze waarschijnlijk zo veel meer resources kosten dat ze liever iets te veel content verwijderen in sommige gevallen. Stuk goedkoper.

Ik kan het me vanuit hun standpunt wel voorstellen. Maar het betekend voor de gebruiker wel dat een Usenet server in de US niet erg werkbaar is. En afhankelijk van hoeveel content er weg is, zullen veel klanten bij Astraweb weglopen.

Too bad dat er niet echt een alternatief is momenteel. 40 euro voor 1000GB aan data? Unheard of.

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 27-10-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Newsgrabber down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

mmniet

De beetje weter

was het zelf ook net aan het uitzoeken, maar hier ook down, website is ook niet bereikbaar, geen gepland onderhoud zover ik weet.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Maar even een 10 dagen testaccount aangevraagd bij tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Arrow is hier bij sunny ook niet meer te halen, onder welke noemer valt sunnyusenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Dacuuu schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:27:
Arrow is hier bij sunny ook niet meer te halen, onder welke noemer valt sunnyusenet?
Klopt, ook Pure Usenet en Eweka geloof ik ook. Vraag mij of of er newsservers zijn die dit wel gewoon binnen kan halen of is het overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ook op Highwinds (zeelandnet) is arrow niet binnen te halen.
De versies met NL ondertiteling erbij wel overigens. Dus enkel de officiele scene releases lijken neergehaald te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Wat vinden jullie er van om LightningUsenet uit de TS te halen?
Volgens mij is dit bedrijf inmiddels wel zo dood en begraven als een pier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

sickbeard gebruiken voor je series,
dan heb je hem al gedownload voordat DMCA hem te pakken heeft.
heb tot nu toe alle 3 afleveringen binnen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja sabnzbd kan dat ook gewoon zelf daar heb je geen sickbeard voor nodig

Die van mijn kijk om het uur ofzo naar nzbs org maar die is invite only geworden.
nzb.su zou wel moeten werken btw

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Nouja, kan wel. Astraweb bepaald wat er wel of niet op de server staat. Als zij er voor kiezen te veel weg te halen dan mogen ze dat.

De andere weg, waarbij ze elke claim valideren en eventuele foute claims chasen, zal ze waarschijnlijk zo veel meer resources kosten dat ze liever iets te veel content verwijderen in sommige gevallen. Stuk goedkoper.
Volgens mij vergeet je het deel dat een payserver gebruikt wordt voor downloaden uit de binaries. Astraweb vergeet dat de centjes die ze krijgen, komen van deze gebruikers. Geen centjes, is einde bedrijf. Het lijkt me dan niet meer als normaal dat je een klacht eerst serieus neemt, ipv het maar automatisch te verwijderen.
Cooperator schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

Klopt, ook Pure Usenet en Eweka geloof ik ook. Vraag mij of of er newsservers zijn die dit wel gewoon binnen kan halen of is het overal?
Supernews net getest en geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met supernews in combi met sickbeard op mijn nas krijg ik ze ook nog elke week binnen. En anders zet ik wel een torrent client op mijn nas en ga ik het op die manier regelen, maar eigenlijk moet het zo blijven, het is ideaal zo en als ik moet schakelen naar andere methoden kost het mij gewoon tijd en dat is irritant.

Dus afblijven van mijn series :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Cooperator schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

De ziggo nieuwsserver had de afleveringen wel nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
pdukers schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Ziggo hier ook. Maar sunny had geen zin in arrow :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
pdukers schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Ik heb arrow wel binnen kunnen halen met eweka. Het was wel ff goed zoeken. De eerste keer lukte het idd niet. Dag later geprobeerd met andere uploads en het ging gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

mmniet

De beetje weter

newsgrabber doet het overigens weer.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dacuuu schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

Ziggo hier ook. Maar sunny had geen zin in arrow :-)
Sunny idd niet

Wel bij
Ziggo
Xs4all
Tele2
Xsnews
Xsusenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Sunny idd niet

Wel bij
Ziggo
Xs4all
Tele2
Xsnews
Xsusenet
Ik zeg: lijstje in de OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziggo's newsserver is zo brak, die zullen nooit takedowns gaan verwerken lijkt mij. Dus dat is een mooie backup.

supernews doet het ook , maar dat was al gemeld.

Ik herken de ellende wel, had een hdd crash op een schrijf in mijn nas en moest games of thrones opnieuw binnenhalen, dat was ook even flink proberen zeg. Boel gedoe allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Mensen met sunny kunnen als het goed is sickbeard zo instellen dat spotweb een searchprovider is, en die kan je dan ook leren alleen NL-subs versie te downloaden.

Lijkt me wel veel werk in te stellen, de standaard searchprovider van sickbeard icm autosub was zo lekker makkelijk zonder logins en al dat niet te meer.

Maar het lag wel in de lijn van de verwachting dat downloaden moeilijker zou worden met de tijd. Eigenlijk is het altijd al zo geweest dat je continue moet zoeken via allerlei kanalen hoe je het beste en makkelijkste je content binnen krijgt.

Ik weet nog dat je vaak incompletes binnenkreeg met Kazaa bijvoorbeeld. Startte je de download opnieuw, best wel een kans dat het dan wel goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb alleen aflevering 3 van arrow kunnen downloaden via supernews. Sickbeard heeft aflevering 1 en 2 wel gevonden. Maar newsleecher doet er niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

krijg je ook geen fout meldingen met newsleecher ?
niks in de log van newsleecher ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Geen foutmelding, maar de log van Newsleecher zegt het volgende:
"¤ Server response: "430 no such article". Maar ook: "Part Format: "Unknown"."
Als ik naar de message ID van de file kijk, dan lijkt deze ge-upload te zijn via Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pak ff een andere versie, op nzbmatrix staat wel welke versie werkt, er is er zo te zien nog eentje die het doet.
Ik denk dat je vraag wel tegen de policy van tweakers is, het gaat wel heel gericht over 1 bestand downloaden en volgens mij mag dat niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor de pilot aflevering heb ik een WEB-DL versie (waarschijnlijk via nzbmatrix), maar die speelt m'n BluRay speler weer niet af. Dan maar via een andere weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ik heb vandaag ook een hele discussie gehad met een medewerker van usenetserver.com. Ze doen exact hetzelfde als Astraweb door alle DMCA requests automatisch te verwerken en niet eens te kijken naar wat het is. Simpel gezegd was de MegaUpload zaak voor hun een teken: "Ja, de US government zal het misschien fout hebben in latere rechtzaken, maar dan is ons bedrijf wel naar de klote. Het is letterlijk DO or DIE"

Deze gang van zaken zal het einde van usenet inluiden zoals wij hem nu kennen. Torrent en magnet links zullen waarschijnlijk over een jaar weer een beter alternatief zijn, tenzij we servers in Gambia gaan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ligt eraan wat je leecht, ik leech maar amper een serie, en dan net zo lief NL-subbed. Meer homemade mp3 en VIDEO_TS directories van muziekDVD etc., en die niet-premium content blijft buiten schot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Dat is niet helemaal waar. De DMCA notices worden nu automatisch verwerkt zonder screening. Dat betekent dus, dat er na verloop van tijd alles waar ook maar iets van (C) lijkt te zitten, mee verwerkt gaat worden. Dit is dus ook jouw niet-premium content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

ZFLaSH schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:13:
Ik heb vandaag ook een hele discussie gehad met een medewerker van usenetserver.com. Ze doen exact hetzelfde als Astraweb door alle DMCA requests automatisch te verwerken en niet eens te kijken naar wat het is.
Maar Europese servers hoeven zich daar toch niet aan te houden? Ik vermoed namelijk dat mijn newsprovider (easynews) juist om die reden een US en EU farm heeft (en vast ook wel andere redenen, beperking van US-EU verkeer misschien).

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Natuurlijk wel. Wij hebben hier ook Brein e.d. Voordeel wat we hier hebben is dat dit nog geen (volledig) geautomatiseerd proces is en de wet hier nog in het voordeel van de downloader is. Als er strakjes 80.000 verzoeken per dag gaan komen zal dat waarschijnlijk wel veranderen. Je ziet trouwens nu al op forums, dat de Amerikanen naar EU servers gaan of naar torrents met VPN. De EU servers zullen dadelijk ook gebombardeerd worden, als dat al niet zo is. Zowel met DMCA requests alsmede met downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Sunny idd niet

Wel bij
Ziggo
Xs4all
Tele2
Xsnews
Xsusenet
Met XS Usenet, bedoel je dan de gratis of premium account of beide? De premium account ziet er wel erg goed uit wat snelheid en prijs betreft. Alleen geen idee of het ook lekker stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZFLaSH schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:13:
Deze gang van zaken zal het einde van usenet inluiden zoals wij hem nu kennen. Torrent en magnet links zullen waarschijnlijk over een jaar weer een beter alternatief zijn, tenzij we servers in Gambia gaan neerzetten.
Dan zetten de usenetproviders inderdaad servers in het buitenland, zie hoe goed het lukt om the pirate bay aan te pakken, na jaren gedoe nog steeds prima bereikbaar.

En zie het neerhalen van ftd, komt spotnet er voor in de plaats.

Ik weet 1 ding met zekerheid: het neerhalen van een goed werkend systeem zorgt er zeker voor dat er een beter systeem komt waar wij als gebruikers voordeel van hebben.

Er gaat veel geld in deze wereld om, voor ons gebruikers komt er wel een oplossing. Geen idee welke, maar je hoeft je nergens druk voor te maken. Sta je voor de beslissing om weer een jaarabonnement af te sluiten, dan is het echter wellicht wel verstandig vanaf nu per maand te gaan betalen zodat je sneller kan overstappen zonder kosten te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 00:35
NoTimeRemains schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:50:
Zijn er mensen die Eweka hebben en problemen hebben met de snelheid?

Ik download al tijden via Eweka gebruik hiervoor Sabnzb met Couchpotato en Sickbeard. Dat loopt als een tiet maar ik heb sinds vandaag zwaar problemen met de snelheid, heb nu 65KB / sec. En ik snap niet zo goed waar het vandaan komt.
Aan mijn internetverbinding ligt het volgens mij niet, want ik kan een 100MB bestand gewoon met mijn normale snelheid (~1,3MB / sec) binnen halen. Ik heb mijn modem ook al eens gereset maar dat helpt niet.
Zou dit aan Eweka dan kunnen liggen?
Als ik de serie Arrow download heb ik het probleem ook, de snelheid komt dan niet boven de 50KB/s uit. Dit omdat het bestand verwijderd is via een DCMA lees ik in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:55:
[...]

Er gaat veel geld in deze wereld om, voor ons gebruikers komt er wel een oplossing. Geen idee welke, maar je hoeft je nergens druk voor te maken.
Druk maken is niet de juiste benaming. Het is zorgwekkend hoe zaken nu aangepakt worden door de media industrie in combinatie met justitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZFLaSH schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:59:
Druk maken is niet de juiste benaming. Het is zorgwekkend hoe zaken nu aangepakt worden door de media industrie in combinatie met justitie.
Laten we inderdaad maar hopen dat het niet erger wordt dan de series Arrow op dit moment. Hier wordt geen enkele usenet gebruiker beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cooperator schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Met XS Usenet, bedoel je dan de gratis of premium account of beide? De premium account ziet er wel erg goed uit wat snelheid en prijs betreft. Alleen geen idee of het ook lekker stabiel is.
gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Die pijlserie komt hier gewoon binnen dus gelukkig geen last van. Vreemd dat ze het weghalen, ze moeten blij zijn dat iemand zulke crap kijkt :+

Ik zie al dat ze heel veel onder andere namen gaan posten. Ben ik blij dat ik nzbmatrix heb, dan wordt dat getackeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoxiuZ schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:22:
Ik zie al dat ze heel veel onder andere namen gaan posten. Ben ik blij dat ik nzbmatrix heb, dan wordt dat getackeld.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Even een kleine FFFUUUU...

Die pijlserie om het zo maar even te noemen, alleen episode 3 heb ik binnen kunnen halen, 1 en 2 zijn dus ook al hier (I-telligent) weggehaald. Ik zal ze eens vragen hoe het precies zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoxiuZ schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:26:

Die pijlserie om het zo maar even te noemen, alleen episode 3 heb ik binnen kunnen halen, 1 en 2 zijn dus ook al hier (I-telligent) weggehaald. Ik zal ze eens vragen hoe het precies zit...
Providert? Ik upload ze zonder problemen weer als het nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Oh is niet per sé nodig, ik heb I-telligent :+

Wilde de pilot gaan kijken of het wat is, maar dat wordt nu wel lastig :P Tof als je het wilt doen, maar voel je niet verplicht hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 29-10-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ben toch wel benieuwd welke usenetprovider nu het langzaamste reageert op DMCA verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nzbmatrix, enlighten me, wat is daar zo goed aan? Met SpotGrit kan ik niet meer af dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie laatste tijd meer en meer dat sommige releases eerder online worden gezet op P2P sites en dan +-2 dagen later pas te zien zijn op onder andere nzbindex, nzbmatrix, nzbclub. Mijn sunnyusenet account loopt binnenkort af en ik twijfel als ik 't zal verlengen of zo'n uploaded.to, rapidshare ofzo ga aanschaffen..

Ik dacht dat Usenet altijd het eerst was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Is Binload down? Is het dan eindelijk over met de supersnelle gratis usenet pret?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HaTe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:58:
Is Binload down? Is het dan eindelijk over met de supersnelle gratis usenet pret?
Ow vertel, kende hem nog niet :P
Zit nu zelf met een stuk of 5 gratis providers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

http://www.binaries4all.nl/binload/

Vorig jaar begon de beta periode en was de bedoeling dat die maar een paar maanden zou duren.. Met Wireshark was het mogelijk om je gebruikersnaam, wachtwoord en server-gegevens te achterhalen zodat je ook met andere software kon downloaden.

Het zijn (waren?) de zelfde servers als van Sunny Usenet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HaTe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:15:
http://www.binaries4all.nl/binload/

Vorig jaar begon de beta periode en was de bedoeling dat die maar een paar maanden zou duren.. Met Wireshark was het mogelijk om je gebruikersnaam, wachtwoord en server-gegevens te achterhalen zodat je ook met andere software kon downloaden.

Het zijn (waren?) de zelfde servers als van Sunny Usenet
Ah zo. Sunny heb ik toevallig recent betaald afgesloten, dus zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

NoxiuZ schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:26:

Dat had ik dus ook. Uiteindelijk wel gelukt. Lang leve torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Coenen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:35:
[...]

Dat had ik dus ook. Uiteindelijk wel gelukt. Lang leve torrents.
Dan kijk je niet goed, spotnet staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik (nog) geen spotnet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:20
de nieuwe aflevering van Revolution is ook niet meer binnen te krijgen (eweka) denk dat ik toch maar eens overstap naar een "betere" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Coenen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:06:
Ik gebruik (nog) geen spotnet. ;)
Snel doen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:07

tomk94

Developer

Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe usenet provider. Heb de afgelopen maanden Eweka gebruikt, maar dit bevalt me niet meer aangezien ik sommige series niet meer binnen kan halen.

Nu heb ik nu een proef abbotje bij Tweaknews krijg ik alles wel mee binnen maar op internet lees ik toch wat mindere verhalen(vooral omtrent snelheid en support).

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met Tweaknews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Het wordt toch een beetje vervelend met de usenet omgeving, de 1 na de andere wordt dmv DMCA gepakt :(

Revolutie doet ook al moeilijk :(

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 03-11-2012 02:22 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!