Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.684 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
zijn er meer mensen met problemen om te connecten naar hitnews? de site soet het ook niet en in alt binz krijg access denied to your node

Edit, hij lijkt het weer gewoon te doen

[ Voor 14% gewijzigd door fredgroes op 03-11-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

schumi2004 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:11:
Het wordt toch een beetje vervelend met de usenet omgeving, de 1 na de andere wordt dmv DMCA gepakt :(

Revolutie doet ook al moeilijk :(
Waar merk je dit precies aan? Ik slurp mbv Sickbeard/Sabnzbd alles probleemloos binnen vanaf Newshosting....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43

ralfbosz

xm create bosz -c

Tomba schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:51:
[...]

Waar merk je dit precies aan? Ik slurp mbv Sickbeard/Sabnzbd alles probleemloos binnen vanaf Newshosting....
Die ondersteunt geen ip-sharing :(

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
schumi2004 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:11:
Het wordt toch een beetje vervelend met de usenet omgeving, de 1 na de andere wordt dmv DMCA gepakt :(

Revolutie doet ook al moeilijk :(
Begin het ook te merken :(.

Ik heb het zoek interval van Sickbeard maar omlaag geschroefd. Eens kijken of het nu wel goed gaat.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4444ww666666
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2022
free.hitnews.com werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Sjah schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:22:
Nzbmatrix, enlighten me, wat is daar zo goed aan? Met SpotGrit kan ik niet meer af dus?
Het heeft een api, voor integratie in software als sickbeard en couchpatato.
en een hoop gebruikers, waardoor nzb's snel geupdate worden als iets opnieuw is geupload wegen een takedown.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 19:43

ralfbosz

xm create bosz -c

Brickman schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:06:
[...]

Begin het ook te merken :(.

Ik heb het zoek interval van Sickbeard maar omlaag geschroefd. Eens kijken of het nu wel goed gaat.
Jammer dat Sickbeard niet het gewoon uitzich zelf probeerd met een nieuwere, kan hem handmatig wel nog een keer laten downloaden, maar dan krijg ik dezelfde en dus nog steeds geen goede versie...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Heeft iemand hier i-telligent unlimited icm UPC120? Ik heb laatste paar avonden vaak last van gehalveerde snelheden. De ene avond was mijn hele verbinding gehalveerd, vanavond idem maar na restart modem haalde ik op speedtest weer 116Mbit, maar helaas blijft mijn i-telligent steken op 6MB/s en ook opmerkelijk dat de laatste 3 dls incompleet zijn :(

[ Voor 9% gewijzigd door 330d op 03-11-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:58:
Is Binload down? Is het dan eindelijk over met de supersnelle gratis usenet pret?
Kan er ook niet meer op :(

Jammer, heb er toch lange tijd gratis van kunnen genieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 06:40
330d schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:38:
Heeft iemand hier i-telligent unlimited icm UPC120? Ik heb laatste paar avonden vaak last van gehalveerde snelheden. De ene avond was mijn hele verbinding gehalveerd, vanavond idem maar na restart modem haalde ik op speedtest weer 116Mbit, maar helaas blijft mijn i-telligent steken op 6MB/s en ook opmerkelijk dat de laatste 3 dls incompleet zijn :(
Ik heb ook snelheids problemen met i-telligent. Ik heb normaal 3MB, Nu 1MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

330d schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:38:
Ik heb UPC 120Mbit maar heb dit afgelopen weekend met normale snelheid kunnen downloaden.

Het is wel allemaal nieuw spul wat ik heb gedownload maar als het goed is hoort er volgens hun geen snelheidsverschil tussen nieuwe of oude data te zijn.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
ralfbosz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:39:
[...]

Jammer dat Sickbeard niet het gewoon uitzich zelf probeerd met een nieuwere, kan hem handmatig wel nog een keer laten downloaden, maar dan krijg ik dezelfde en dus nog steeds geen goede versie...
Het verkeerde topic eigenlijk maar als je een beetje handig bent compileer je even een nieuwe maar dan de development build van deze repo https://github.com/schitso/Sick-Beard
Daar komt deze PR vandaan https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/445
Edit:
Misschien beter 1 van mijn repo te compilen aangezien er nog wat aangepast moest worden voor wat betreft updates, deze verwezen nog naar de master branch van midgetspy en zou je aanpassing weer ongedaan maken.

Vervolgens gebruik je het daarbij geleverde sabtosickbeard script en verander je een setting in sab 0.7.5 (als je daar gebruik van maakt want failed download werkt bij mijn weten nu alleen icm sab)

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 05-11-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Sunny lijkt sinds 14.30 gestopt. Merk dat niet enkel met binaries, ook met TXT-groepen is het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:16:
Sunny lijkt sinds 14.30 gestopt. Merk dat niet enkel met binaries, ook met TXT-groepen is het zo.
Hier werkt het de hele avond al zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja vanaf 17.40 weer, maar als het goed is, heb jij ook een gat van 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wel weer een gevalletje DMCA bij Sunny.
Revolution is niet binnen te halen. web-dl van 2 uur oud nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De Pijl serie heeft tegenwoordig een nummer ipv een normale naam, vanwege DMCA denk ik. Beetje onhanding aangezien m'n Newsleecher dan niet weet waar naar toe hij hem moet uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
M a r c o schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:03:
wel weer een gevalletje DMCA bij Sunny.
Revolution is niet binnen te halen. web-dl van 2 uur oud nog wel.
Niet alleen Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:36:
Ja vanaf 17.40 weer, maar als het goed is, heb jij ook een gat van 2 uur.
Ik was pas na die tijd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:52

The Executer

Lekker belangrijk!

Zo, kan ook op zoek naar een nieuwe provider. Ik zit momenteel bij xsnews, en bevalt zeer goed. Account sharing, heb geen last van dcma, retentie gaat aardig goed. Deelde het abonnement met mijn oom. Voor mij was het al een poosje niet toereikend (60 mbit internet, 20 abo nieuws), maar nu komt er nog iemand bij. Vermoedelijk gaat hij binnenkort over naar glasvezel, en in combinatie met mijn internet hebben we toch wat meer power nodig. Nu heb ik \we de volgende eisen:

- Account sharing
- gelijktijdige connecties vanaf meerdere IP's
- weinig last van DCMA
- 100 mbit
- liefst Nederlandse provider ivm support en betaling

Eweka valt af (dcma), xsnews ook (bij hoger abo geen account sharing). Iemand goeie tip?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
The Executer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:25:
Zo, kan ook op zoek naar een nieuwe provider. Ik zit momenteel bij xsnews, en bevalt zeer goed. Account sharing, heb geen last van dcma, retentie gaat aardig goed. Deelde het abonnement met mijn oom. Voor mij was het al een poosje niet toereikend (60 mbit internet, 20 abo nieuws), maar nu komt er nog iemand bij. Vermoedelijk gaat hij binnenkort over naar glasvezel, en in combinatie met mijn internet hebben we toch wat meer power nodig. Nu heb ik \we de volgende eisen:

- Account sharing
- gelijktijdige connecties vanaf meerdere IP's
- weinig last van DCMA
- 100 mbit
- liefst Nederlandse provider ivm support en betaling

Eweka valt af (dcma), xsnews ook (bij hoger abo geen account sharing). Iemand goeie tip?
+1
Ben ook benieuwd naar een huidige betrouwbare provider (lees traag zijn in DMCA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:52

The Executer

Lekker belangrijk!

schumi2004 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:36:
[...]

+1
Ben ook benieuwd naar een huidige betrouwbare provider (lees traag zijn in DMCA)
Zit ff op mobiel, dus terug bladeren gaat even niet lekker, maar bij welke provider zit je nu, en wat is je reden te vertrekken?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
The Executer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:44:
[...]

Zit ff op mobiel, dus terug bladeren gaat even niet lekker, maar bij welke provider zit je nu, en wat is je reden te vertrekken?
Reden lijkt me niet zo moeilijk (DMCA) maar ben dus opzoek naar een provider welke "traag" is in zijn DMCA beleid. Ben me ervan bewust dat we dit toch niet tegen zullen gaan maar voor time being altijd meegenomen.
Moet er bij aangeven dat ik een hoop "gratis" providers heb dus als het moet "met handje' kom ik er wel aan maar wil juist alles via SickBeard en CouchPotato laten lopen zonder interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Mijn sickbeard had vannacht de pijlserie gesnatched. SAB gaf een error over te weinig herstelblokkern en kan file niet controleren met nummer.sfv.

Handmatig de RARs uitpakken ging prima. (Leuke aflevering. Rode draad wordt uitgediept)

Het omzeilen van DMCA door te werken met een nummer heeft dus nadelen. Als SAB daarvoor een update uitbrengt, kan de auto-DMCA ook worden vernieuwd.

Sunny hier trouwens.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jmk schreef op donderdag 08 november 2012 @ 02:05:
Mijn sickbeard had vannacht de pijlserie gesnatched. SAB gaf een error over te weinig herstelblokkern en kan file niet controleren met nummer.sfv.

Handmatig de RARs uitpakken ging prima. (Leuke aflevering. Rode draad wordt uitgediept)

Het omzeilen van DMCA door te werken met een nummer heeft dus nadelen. Als SAB daarvoor een update uitbrengt, kan de auto-DMCA ook worden vernieuwd.

Sunny hier trouwens.
Er komt een nieuwe versie aan en die zou hier beter mee om moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Oke, ik ga het toch vragen. Pijlserie? WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
maartend schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:32:
Oke, ik ga het toch vragen. Pijlserie? WTF?
Arrow, leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx Schummi. Ik zal er eens een binnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

schumi2004 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:36:
[...]

+1
+2. Ben op zoek naar precies hetzelfde. Zat bij Astraweb maar accountsharing is daar niet mogelijk helaas. Dus als iemand een goede provider weet met goede snelheden, geen last van DMCA (bij AstraWeb nooit iets van gemerkt) en die accountsharnig toestaat hoor ik het graag :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Naar aanleiding van bovenstaand artikel ook de serie een serie geprobeerd binnen te halen. Kansloze onderneming met Sunny lijkt 't. Alle bestanden ontbreken.

Dus, wat nu? Andere provider gaan zoeken? Of zijn er andere alternatieven?

edit-
Ligt het aan mij of kun je door de nieuwe layout de TS niet goed lezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Freakster86 op 09-11-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator wijst nog eens voorzichtig naar de topic waarschuwing.. Geen discussies over films/series..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Een vraagje over SuperNews. Als ik kies voor betalen met iDeal, wat goedkoper is, betaal ik dan voor een maand en na het verstrijken van die periode, moet ik zelf weer een betaling per iDeal doen om weer een maand gebruik te kunnen maken van SuperNews? Ofwel kan ik na elke maand gewoon stoppen met betalen en naar een andere provider stappen?

Verder nog een vraagje over de 3 dagen proefperiode. Als ik die gebruik, ben ik zeker niet verplicht met SuperNews in zee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Cooperator schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:12:
Een vraagje over SuperNews. Als ik kies voor betalen met iDeal, wat goedkoper is, betaal ik dan voor een maand en na het verstrijken van die periode, moet ik zelf weer een betaling per iDeal doen om weer een maand gebruik te kunnen maken van SuperNews? Ofwel kan ik na elke maand gewoon stoppen met betalen en naar een andere provider stappen?
Na deze eerste maand, gaan ze automatisch afschrijven van de rekening die gekoppeld is aan je iDeal. Dit krijg je tijdens dit proces ook te lezen. Wil je stoppen, dan zet je bij je accountsettings de betaling stop. Je kan dan die maand nog afmaken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
TFHfony schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:28:
[...]

Na deze eerste maand, gaan ze automatisch afschrijven van de rekening die gekoppeld is aan je iDeal. Dit krijg je tijdens dit proces ook te lezen. Wil je stoppen, dan zet je bij je accountsettings de betaling stop. Je kan dan die maand nog afmaken.
Bedankt voor de info. Betaal je dan na de eerste maand via automatisch afschrijven nog altijd het iDeal tarief of is dat alleen voor de eerste maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Again, weet wel dat SuperNews == GigaNews. Ander label, stuk goedkoper geen extra services maar nog steeds GN. En dus ook dezelfde issues met propagatie als bij GN (lees: als er een DMCA takedown bij AW binnenkomt dan kun je de propagatie naar SN/GN ook wel vergeten).

En het lijkt erop dat die Morganelli groep de smaak te pakken heeft. Als Big Content door begint te krijgen dat ze wel heel erg effectief zijn dan kan ik nu al voorspellen dat in het eerste kwartaal van 2013 Usenet volledig dood is. Tegen dit geweld (geautomatiseerd versturen van DMCA takedowns en geautomatiseerd in behandeling nemen van DMCA takedowns) valt niets te beginnen. En dat terwijl er geen ruk aan legale alternatieven wordt opgezet binnen Europa. Bah.

[ Voor 18% gewijzigd door mindcrash op 09-11-2012 23:12 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Cooperator schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:40:
[...]

Bedankt voor de info. Betaal je dan na de eerste maand via automatisch afschrijven nog altijd het iDeal tarief of is dat alleen voor de eerste maand?
Het blijft het voordelige iDeal tarief.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt tijd dat de posters op usenet eens wat creatiever worden met benamingen. Probleem opgelost.

Ikzelf heb supernews maar merk over het algemeen weinig van die takedowns. Maar misschien ben ik wel gewoon op tijd. Ikzelf denk dat de takedowns gepost zijn via astraweb, dan worden ze sowieso meteen offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

mindcrash schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:10:
Again, weet wel dat SuperNews == GigaNews. Ander label, stuk goedkoper geen extra services maar nog steeds GN. En dus ook dezelfde issues met propagatie als bij GN (lees: als er een DMCA takedown bij AW binnenkomt dan kun je de propagatie naar SN/GN ook wel vergeten).

En het lijkt erop dat die Morganelli groep de smaak te pakken heeft. Als Big Content door begint te krijgen dat ze wel heel erg effectief zijn dan kan ik nu al voorspellen dat in het eerste kwartaal van 2013 Usenet volledig dood is. Tegen dit geweld (geautomatiseerd versturen van DMCA takedowns en geautomatiseerd in behandeling nemen van DMCA takedowns) valt niets te beginnen. En dat terwijl er geen ruk aan legale alternatieven wordt opgezet binnen Europa. Bah.
Tuurlijk wel, met onduidelijke namen posten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Namen veranderen helpt niets als er hashes worden gebruikt.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
mindcrash schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:36:
Namen veranderen helpt niets als er hashes worden gebruikt.
Password op de files. Kunnen ze niet zien wat er in de rar zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Dacuuu schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:38:
[...]
Password op de files. Kunnen ze niet zien wat er in de rar zit :-)
Dat maakt helemaal niets uit. De content wordt op dit moment ook niet gecontroleerd. Er worden automatisch DMCA verzoeken verstuurd om artikelen die -mogelijk- encoded bestanden bevatten waarin gecomprimeerd auteursrechterlijk materiaal aanwezig en die verzoeken worden altijd -zonder controle- ingewilligd. Immers gaat het om honderden verzoeken per uur die -expres- naar USPs word verstuurd en die moeten ze allemaal in behandeling nemen. Zouden ze dat niet automatisch laten doen dan zouden ze zoveel personeel in dienst moeten nemen dat het bedrijf kopje onder gaat. En daar is het Big Content nu precies om te doen: óf de dienst nog steeds online maar onbruikbaar óf de dienst failliet dus onbruikbaar zodat we (hopelijk) weer netjes in de rij gaan staan voor DVDs en BluRay schijfjes.

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 10-11-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mindcrash schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 01:00:
[...]

Dat maakt helemaal niets uit. De content wordt op dit moment ook niet gecontroleerd. Er worden automatisch DMCA verzoeken verstuurd om artikelen die -mogelijk- encoded bestanden bevatten waarin gecomprimeerd auteursrechterlijk materiaal aanwezig en die verzoeken worden altijd -zonder controle- ingewilligd. Immers gaat het om honderden verzoeken per uur die -expres- naar USPs word verstuurd en die moeten ze allemaal in behandeling nemen. Zouden ze dat niet automatisch laten doen dan zouden ze zoveel personeel in dienst moeten nemen dat het bedrijf kopje onder gaat. En daar is het Big Content nu precies om te doen: óf de dienst nog steeds online maar onbruikbaar óf de dienst failliet dus onbruikbaar zodat we (hopelijk) weer netjes in de rij gaan staan voor DVDs en BluRay schijfjes.
D

Heb je een bron? Eigen ervaring is dat bestanden met een herkenbare bestandsnaam offline worden gehaald. De zelfde file in een onherkenbare filenaam pakken ze er nog niet, of minder snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Toch raar dat die 'vol automatische' verzoeken klakkeloos worden gehonoreerd? Wat als ik van de populaire serie A een paar mooie foto's heb gemaakt met photoshop en dit ook heb verwerkt in een filmpje. Wordt dit dan automatisch verwijderd wanneer ik 'Serie A' in de bestandsnaam zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Freakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:06:
Toch raar dat die 'vol automatische' verzoeken klakkeloos worden gehonoreerd? Wat als ik van de populaire serie A een paar mooie foto's heb gemaakt met photoshop en dit ook heb verwerkt in een filmpje. Wordt dit dan automatisch verwijderd wanneer ik 'Serie A' in de bestandsnaam zet?
Waarschijnlijk wel. Het gaat nu veel te hard om allemaal gecontroleerd en handmatig te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

maartend schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 09:18:
[...]

Waarschijnlijk wel. Het gaat nu veel te hard om allemaal gecontroleerd en handmatig te gaan.
Kan jij dan ook een claim indienen als jouw werk door hun onterrecht als DCMA wordt aangemerkt? Al wordt het denk ik wel erg lastig om enig verlies aan te tonen, maar gaat om het idee.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Freakster86 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:30:
edit-
Ligt het aan mij of kun je door de nieuwe layout de TS niet goed lezen?
Op mijn pc geen verschil.
Op mijn telefoon is de tabel met de nieuwsservers te breed. (Ik denk dat ik een breedte niet fixed heb gezet ofzo.)
Dus zit je op een mobile device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mindcrash schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:10:
[.....]

Speak for yourself. ;) Velen halen of amper die content op die blijkbaar de lul is nu, en in dit land halen de meesten (al dan niet hard-coded) subs-versies op, en die pakken ze ook niet. Verder denk ik dat meer dan 50% van de geleechte content erotiek is, en daar heb ik ook nog niets gezien ihk van "is weg".

En anders is er nog uTorrent, voordat ik naar die vermaledijde videotheek zal moeten.... iets wat ze kunnen vergeten, met het geld wat dat zou kosten ga ik wel kijken of er een vriendelijke chick in het cafe zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 10-11-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Sjah schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:26:
Speak voor yourself. ;) Velen halen of amper die content op die blijkbaar de lul is nu, en in dit land halen de meesten (al dan niet hard-coded) subs-versies op, en die pakken ze ook niet. Verder denk ik dat meer dan 50% van de geleechte content erotiek is, en daar heb ik ook nog niets gezien ihk van "is weg".
Uhm, ik denk dat je er absoluut niet vanuit gaan dat het bij deze twee series blijft. In de US zijn ze in LA nu aan het juichen, eindelijk heeft er iemand een oplossing voor het "probleem" wat Usenet heet. Ik denk dat het aanbod aan DMCA verzoeken langzaamaan uitgebreid zal worden, net zo lang totdat er feitelijk niets meer aan binaries te vinden zal zijn. Wie echt denkt dat het bij Revolutie en Pijl blijft heeft blijkbaar echt niet goed begrepen want de levensmissie van Joe Morganelli is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb even op hun site gekeken, ziet er serieus uit jah, nee ik twijfel niet aan hun jacht op groei. Maar voordat ik moord en brand ga schreeuwen, is het veel interessanter wie er allemaal zich tot dat bedrijf (gaan) wenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
yannickie111 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:22:
[...]

Op mijn pc geen verschil.
Op mijn telefoon is de tabel met de nieuwsservers te breed. (Ik denk dat ik een breedte niet fixed heb gezet ofzo.)
Dus zit je op een mobile device?
Nee, 24" scherm. Ik zie de laatste kolom van de TS (die van AS) maar voor een kwart. Snap er niks van :S
Als ik de post quote en dan op voorbeeld druk zie ik wel alles, maar zie je al wel dat dat gedeelte buiten het witte tekstvak valt.

Ik laat Sickbeard nu elke 15 min. zoeken. DCMA dingetjes met uTorrent binnen gevist. Hoop toch echt dat ze hier een oplossing voor gaan vinden. Vind het nogal vervelend.

Misschien dat we even een lijstje kunnen maken van newsservers die hier last van hebben?

Sunny
Cheapnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Freakster86 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:11:
[...]

Nee, 24" scherm. Ik zie de laatste kolom van de TS (die van AS) maar voor een kwart. Snap er niks van :S
Als ik de post quote en dan op voorbeeld druk zie ik wel alles, maar zie je al wel dat dat gedeelte buiten het witte tekstvak valt.

Ik laat Sickbeard nu elke 15 min. zoeken. DCMA dingetjes met uTorrent binnen gevist. Hoop toch echt dat ze hier een oplossing voor gaan vinden. Vind het nogal vervelend.

Misschien dat we even een lijstje kunnen maken van newsservers die hier last van hebben?

Sunny
Cheapnews
Heb er ook last van op m'n 24" scherm (1920x1200).

I-Telligent heeft ook last van de DCMA take downs.
DCMA lijstje:
Sunny
Cheapnews
I-Telligent

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
ik heb vandaag traage verbinding op supernews zijn er ook andere die er last van hebben ?
kom niet boven de 1 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
supershadow schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:13:
ik heb vandaag traage verbinding op supernews zijn er ook anderen die er last van hebben ?
kom niet boven de 1 mb
positief, hier ook niet vooruit te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:22
Supernews heeft denk ik wat problemen met de snelheid gaat hier op en neer tussen 12MB/s en 0MB/s
Normaal altijd strak 12MB/s , hopelijk snel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:15:
[...]

DCMA lijstje:
Sunny
Cheapnews
I-Telligent
De eerste 2 betrekken van dezelfde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

Bij Sunny kun je trouwens weer met credit card betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Naast (bepaalde) TV series worden ook films van een niet nader te noemen bekende filmstudio verwijderd, trouwens.

GigaNews kan overigens aan het lijstje hierboven toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blub84
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-12-2013
supershadow schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:13:
ik heb vandaag traage verbinding op supernews zijn er ook andere die er last van hebben ?
kom niet boven de 1 mb
denk dat supernews problemen heeft. Ik heb er ook last van.

euh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik kom niet boven de 3 MB/s uit met Supernews met SSL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze al gemailt gehad maar weinig respons. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

blub84 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:28:
[...]

denk dat supernews problemen heeft. Ik heb er ook last van.
Aah "gelukkig" was al de router en modem aan het onderzoeken.

@Ziggo BTW, kan natuurlijk ook een peeringprobleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-11-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Er is bij mij al wat verbetering, nu zo rond de 7.5 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben de goeie knop gevonden. :) Hier weer volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Anderen ook problemen met tweaknews? Krijg time-outs.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
knakworst schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:05:
En als je credit card kiest, vind je daar ook weer de paypal optie. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En hier weer problemen met supernews.
gaat de laatste paar dagen iets niet goed daar.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

chucky666 schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:45:
En hier weer problemen met supernews.
gaat de laatste paar dagen iets niet goed daar.
De EU server van Supernews ligt op z'n gat, zo lijkt het.
De USA server werkt nog wel... ( news.us.supernews.com )

[ Voor 4% gewijzigd door bitshape op 11-11-2012 17:50 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
bitshape schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:49:
[...]

De EU server van Supernews ligt op z'n gat, zo lijkt het.
De USA server werkt nog wel... ( news.us.supernews.com )
Same here: news.eu.supernews.com pingt op het moent niet meer, was eerder vanmiddag wel operationeel.

De laatste 4-5 dagen hebben ze wel veel incomplete posts. Meestal lukt het met de par2's nog wel maar soms niet.
Ook de snelheid lijkt de afgelopen 48 uur een beetje instabiel te zijn.
Bij vlagen een stuk langzamer dan ik gewend ben (20 Mb/s max.). En even later is het weer ok rond de 90 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Supernews is terug in de lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Kan iemand me nou uitleggen hoe die takedown requests worden verwerkt, want wat ik zo langzaam eruit opmaak is dat niet alle artikelen door de providers worden verwijderd. Volgens mij verminken ze alleen een deel van de artikelen?

Worden bij alle providers dezelfde artikelen aangepast, of kan je 2 of 3 providers nemen waarbij je dan alsnog een grote kans hebt dat je bij je backup providers wel goede artikelen kan binnenhalen en dan eventueel alsnog succesvol kunt repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Uploaders dienen iig minimaal 12% Par2 toe te voegen om dat goed te laten werken.

Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden, kijk ook geen Pijl ec. series.
TonnyTonny schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:24:
Supernews EU is terug in de lucht!
*O*

[ Voor 32% gewijzigd door bitshape op 11-11-2012 20:17 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
HvB83 schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:44:
Kan iemand me nou uitleggen hoe die takedown requests worden verwerkt, want wat ik zo langzaam eruit opmaak is dat niet alle artikelen door de providers worden verwijderd. Volgens mij verminken ze alleen een deel van de artikelen?
Dat begrijp ik ook niet. Het zou toch beter zijn gewoon alles weg te halen en niet een deel te laten staan? Dat is ook in het belang van de usp zelf, die kan daardoor bij gelijkblijvende opslagcapaciteit de retentie opvoeren en daarmee de concurrentiepositie verbeteren, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 00:06
knakworst schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:05:
Heeft iemand eigenlijk ervaring hoe lang het duurt voor deze betaling op je cc staat vermeld? Ik heb 29-10 een jaarabonnement gekocht en tot op heden nog geen afschrijving gezien. Duurt het altijd zo lang of mag ik hopen op een gratis abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
grun93 schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:37:
[...]

Dat begrijp ik ook niet. Het zou toch beter zijn gewoon alles weg te halen en niet een deel te laten staan? Dat is ook in het belang van de usp zelf, die kan daardoor bij gelijkblijvende opslagcapaciteit de retentie opvoeren en daarmee de concurrentiepositie verbeteren, lijkt me.
Ik vind het allemaal erg vaag. Ik heb het idee dat ze de indruk willen wekken dat het bestand er nog wel gewoon staat en dat er iets mis is gegaan bij het uploaden ofzo. Lange tijd is dat volgens mij ook goed gegaan op die manier. Immers, pas sinds een paar weken is het grotere publiek zich volgens mij bewust dat er actief artikelen worden verwijderd / verminkt. Hadden ze ze compleet verwijderd, dan waren mensen al veel eerder aan de bel gaan trekken dat er iets niet klopt.

En providers die zich wel wat van die takedown requests aantrekken hebben veel te verliezen, want dan ontstaan er vanzelf USP in vage landen die wel gewoon de hele riedel aanbieden en zich niet druk maken om takedown requests. Of bekijk ik het dan weer te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Brickman schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:15:
[...]

DCMA lijstje:
Sunny
Cheapnews
I-Telligent
Ik heb expendables II binnengehaald via i-telligent maar op Astraweb stond hij er niet, is type afhankelijk want ik heb er nog geen problemen meegehad.

Ik dacht juist omdat astraweb in azie staat dat zij juist alles horen te hebben, daarom heb ik astraweb als backup.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Ook maar even wat getest vanwege alle commotie in dit topic van de afgelopen tijd en kan niet zeggen dat ik bepaald vrolijk wordt van het resultaat..

Onduidelijke namen posten maakt iig niets uit. Ik ben benieuwd of er nog wat op gevonden gaat worden, maar als je straks meer via Torrent binnenhaalt dan via Usenet, dan heeft zo'n Usenet abo nog weinig nut.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Sempy schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:38:
[...]

Heeft iemand eigenlijk ervaring hoe lang het duurt voor deze betaling op je cc staat vermeld? Ik heb 29-10 een jaarabonnement gekocht en tot op heden nog geen afschrijving gezien. Duurt het altijd zo lang of mag ik hopen op een gratis abbo?
Welke maatschappij? Bij mijn Amex kaart duurt het in uitzonderlijke gevallen 8-10 dagen voor een transactie is vermeld, maar meestal binnen 2-3 werkdagen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 00:06
rally schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:04:
[...]

Welke maatschappij? Bij mijn Amex kaart duurt het in uitzonderlijke gevallen 8-10 dagen voor een transactie is vermeld, maar meestal binnen 2-3 werkdagen.
Een mastercard van de ING, doorgaans staan transacties daar ook met 2-3 werkdagen bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik heb vandaag voor bepaalde tv series (1080p web-dl versies) last van veel incompletes bij sunny. Waarschijnlijk geen DMCA, want mbv Astra kan ik ze wel aanvullen en Astra loopt nogal voorop met het uitvoeren van DMCA's is mijn ervaring.

Hebben andere dezelfde ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door pdukers op 12-11-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb totaal geen last van incompletes bij AstraWeb. Komt misschien omdat ik SickBeard gebruik en dat ik het sneller download dan dat het getakedowned (?) wordt, maar het is wel frappant. Moet wel zeggen dat ik niet Pijl download, maar wel HIMYM, de 2 CSI's, Bones, etc. Geen obscure series dus.

Maar heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? Ik zoek dus een usenetprovider die 1) niet veel last heeft van DMCA takedowns (of helemaal niet) en 2) expliciet accountsharing toestaat.

Enige welke ik gevonden heb zijn Sunny en/of aanverwanten van Giganews maar daar word ik niet vrolijk van als ik dit topic lees. Iemand nog tips voor een provider? Thanks!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
pdukers schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:07:
Ik heb vandaag voor bepaalde tv series (1080p web-dl versies) last van veel incompletes bij sunny. Waarschijnlijk geen DMCA, want mbv Astra kan ik ze wel aanvullen en Astra loopt nogal voorop met het uitvoeren van DMCA's is mijn ervaring.

Hebben andere dezelfde ervaring?
Klopt, ze zijn gewoon in-compleet er op gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:23
Gibinews.eu heeft het bijltje er bij neergegooid. Jammer, was wel tevreden. Helaas ook net een 3 maanden abonnement gekocht. Nu even zoeken naar een hoster die dus niet meewerkt aan die takedowns. Ik hoop niet dat dit door gaat zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Hebben meer mensen last van dat de spots van zowel Spotnet als Spotgrit wel worden opgehaald, maar als je ze dan wil openen het niet lukt. M.a.w. je ziet de nieuwe spots wel, maar reacties en inhoud van de spot kan je niet zien. Dit gebeurd zowel bij een XS4all als een Ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb ik wel ns gehad, dan heeft die server(s) van je de reacties-nieuwsgroep niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Volgens mij ben ik er inmiddels uit. Dus ook handig voor anderen die hier tegenaan lopen. F-Secure (AV gratis bij zowel XS4all als Ziggo) heeft een update gedaan waardoor spots niet meer geopend kunnen worden. Op het forum van F-Secure is dit inmiddels onderkend en werken ze aan een oplossing. Enige oplossing tot nog toe lijkt F-Secure te verwijderen of een andere AV te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Overigens, mbt al die takedowns...

Is het idee van Usenet niet juist dat het een distributed platform is? Ds als iemand iets upload op server X, het gesynchroniseerd wordt naar server Y en Z. Hetzelfde geldt voor het verwijderen van content: Als server Z iets verwijderd, wordt dat ook verwijderd van server X en Y. Zo *zou* het dienen te werken vanuit een technisch perspectief.

Dus best kans dat ook providers die niet daadwerkelijk die Takedowns accepteren, toch content gaan missen omdat de Delete opdrachten netjes de wereld over gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, is interessante opmerking, weet alleen niet van de hoed en de rand in dat opzicht, helaas.... iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dus zou het zaak zijn alles zo snel mogelijk opnieuw in te pakken en t euppen. Dan zijn de hashes anders en lijkt het me lastiger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Supernews heeft overduidelijk ook last van DMCA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Xandrios schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:40:
Overigens, mbt al die takedowns...

Is het idee van Usenet niet juist dat het een distributed platform is? Ds als iemand iets upload op server X, het gesynchroniseerd wordt naar server Y en Z. Hetzelfde geldt voor het verwijderen van content: Als server Z iets verwijderd, wordt dat ook verwijderd van server X en Y. Zo *zou* het dienen te werken vanuit een technisch perspectief.

Dus best kans dat ook providers die niet daadwerkelijk die Takedowns accepteren, toch content gaan missen omdat de Delete opdrachten netjes de wereld over gaan..
Mijn beleving is dat het ook op die manier werkt.

Wikipedia: Usenet newsgroup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Hierbij een interessant Usenet Reseller Topologie-overzicht van een mij onbekende auteur:

Usenet Reseller Topologie

Wat ik eerder al aangaf zullen de Uploaders minimaal 12% par2 reparatiebestanden dienen toe te voegen om door DMCA Takedown gecorrumpeerde content alsnog te kunnen repareren. Als ik zelf een Uploader zou zijn (wat ik niet ben) zou ik anno 2012 standaard 15% par2 toevoegen, helaas doen niet alle uploaders dit.
DMCA takedown, waaraan herken je dit? Indien van alle (rar, par2, ...) en vooral van het eerste bestand één Block corrupt is. Dat is ws. ook het eerste Block van het bestand zelf. Maar...
De DMCA Takedown moet ingediend en uitgevoerd worden bij de betreffende 'Global Provider (fysieke Servers)' van de content-Uploader, ook om in een vroeg stadium de complete Posting geheel te kunnen verwijderen (werkt alleen bij een geAutomatiseerd DMCA Takedown-systeem [Astraweb?] ):
wiki: Removal of copyrighted content from the entire Usenet network is a nearly impossible task, due to the rapid propagation between servers and the retention done by each server. Petitioning a Usenet provider for removal only removes it from that one server's retention cache, but not any others. It is possible for a special post cancellation message to be distributed to remove it from all servers, but many providers ignore cancel messages by standard policy, because they can be easily falsified and submitted by anyone.

For a takedown petition to be most effective across the whole network, it would have to be issued to the origin server to which the content has been posted, before it has been propagated to other servers. Removal of the content at this early stage would prevent further propagation, but with modern high speed links, content can be propagated as fast as it arrives, allowing no time for content review and takedown issuance by copyright holders.
Tevens kan ook een losse 'Global Provider' zoals Tweaknews een DMCA Takedown verzoek binnenkrijgen. Hoe en wat en hoe-snel ze aan zo'n verzoek gehoor geven, is natuurlijk binnenskamers (idontknow :P ). Ik kan mij voorstellen dat als dit de spuigaten uitloopt er heel wat Omzet gemist gaat worden voor de Usenet-bedrijven met de mogelijkheid dat ze snel kopje-onder zullen gaan.
Dus dan achteraf iets corruptie van bestanden toepassen op de fysieke Server om aan het DMCA verzoek te voldoen, maar nog wel te repareren met min. 12% par2 = voorlopig win-win.

[edit:]
Oh ja, als anderen meer info hebben over bovenstaande, voel je vrij om mij te verbeteren cq. aan te vullen. Zo leren we allemaal wat en dat is waar Fora tenslotte voor is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 13-11-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 08-09 10:05
Tot nu toe geen last hier met supernews, volg diverse series en heb alles, ff afkloppen, prima kunnen binnenhalen.
Het zat er natuurlijk aan te komen dat ze ook naar usenet ging kijken.
Zou heel graag een legale mogelijkheid hebben voor hetgene wat nu kan met XBMC, kijken wanneer jij wilt.
Tuurlijk kan je de series/seizoenen ook kopen maar ik kijk 1, hooguit 2x een serie.
Had al eens zo'n HBO aktie genomen (2 mnd gratis) maar ik merk dat ik of te laat ben voor iets, of er zitten weer net geen series tussen die je ook wil volgen. Ook al komt die HBO nog enigszins in de buurt van hoe ik graag zou willen dat televisie kijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:46
Netflix zou naar europa moeten komen, ben ik direct om. Zal lastig worden ivm verschillende landen, wetten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Ik heb net een maandje Sunny verlengt. Anders had ik voor het gemak 3 maanden genomen, maar ik weet niet wat er gaat gebeuren. Tot nu toe heb ik maar een paar keer gehad dat ik iets niet kon downloaden, en dat waren geen nieuwe releases.

Persoonlijk denk ik dat deze maatregelen misschien nu helpen, maar straks niet meer:
1. Zorg dat je (automatisch) op tijd download.
2. Probeer releases met NL-subs eens te downloaden
3. Voor uploaders: Zorg dat je genoeg extra(reparatie) blokken upload 15%
4. Voor uploaders: rare bestandsnaam of met een nummer.

Gelukkig zijn er nog torrents. Ik heb glasvezel en uploaden gaat net zo snel als downloaden dus ik heb ook zo gedeeld wat ik graag wil hebben.

Voordeel van newsgroepen is dat de NL-scene uitmuntend goede en snelle releases met subs biedt via spotnet. Dat vind je niet snel elders...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
bitshape schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:06:
Hierbij een interessant Usenet Reseller Topologie-overzicht van een mij onbekende auteur:

[afbeelding]

Wat ik eerder al aangaf zullen de Uploaders minimaal 12% par2 reparatiebestanden dienen toe te voegen om door DMCA Takedown gecorrumpeerde content alsnog te kunnen repareren. Als ik zelf een Uploader zou zijn (wat ik niet ben) zou ik anno 2012 standaard 15% par2 toevoegen, helaas doen niet alle uploaders dit.
DMCA takedown, waaraan herken je dit? Indien van alle (rar, par2, ...) en vooral van het eerste bestand één Block corrupt is. Dat is ws. ook het eerste Block van het bestand zelf. Maar...
De DMCA Takedown moet ingediend en uitgevoerd worden bij de betreffende 'Global Provider (fysieke Servers)' van de content-Uploader, ook om in een vroeg stadium de complete Posting geheel te kunnen verwijderen (werkt alleen bij een geAutomatiseerd DMCA Takedown-systeem [Astraweb?] ):

[...]

Tevens kan ook een losse 'Global Provider' zoals Tweaknews een DMCA Takedown verzoek binnenkrijgen. Hoe en wat en hoe-snel ze aan zo'n verzoek gehoor geven, is natuurlijk binnenskamers (idontknow :P ). Ik kan mij voorstellen dat als dit de spuigaten uitloopt er heel wat Omzet gemist gaat worden voor de Usenet-bedrijven met de mogelijkheid dat ze snel kopje-onder zullen gaan.
Dus dan achteraf iets corruptie van bestanden toepassen op de fysieke Server om aan het DMCA verzoek te voldoen, maar nog wel te repareren met min. 12% par2 = voorlopig win-win.

[edit:]
Oh ja, als anderen meer info hebben over bovenstaande, voel je vrij om mij te verbeteren cq. aan te vullen. Zo leren we allemaal wat en dat is waar Fora tenslotte voor is. ;)
Helder! Sunny hier... Ben eigenlijk op zoek naar een russische hoster oid. Die geen last heeft van DCMA :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed, dan stel ik mijn vraag maar anders.

Iemand ervaring met Hitnews als provider? Hoe is de snelheid/retentie/DMCA status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Arfman: Lang Hitnews gehad. iets van twee jaar. Erg tevreden over de prijs kwaliteit verhouding maar bij oudere artikelen had hij nog wel eens moeite om het compleet te krijgen. Zeg maar + 600 dagen. DMCA geen last van gehad, aangezien ik in februari ben gestopt met Hitnews. (download te kort een heb nu een block account)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Iemand anders hier problemen met SunnyUsenet en oudere bestanden? Wat ik heb getest komt alles >400 dagen niet goed binnen, veel te incompletes om bruikbaar te zijn. Nieuwe posts (< 30 dagen) komen wel foutloos binnen.

Nu verloopt mijn account volgende week en ik denk erover om over te stappen. Vereiste: 50 Mbit en account sharing toegestaan, misschien ga ik wel terug naar Eweka waar ik vroeger zat, tenzij iemand anders een beter alternatief weet.
Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!