Hierbij een interessant Usenet Reseller Topologie-overzicht van een mij onbekende auteur:
Wat ik eerder al aangaf zullen de Uploaders
minimaal 12% par2 reparatiebestanden dienen toe te voegen om door
DMCA Takedown gecorrumpeerde content alsnog te kunnen repareren. Als ik zelf een Uploader zou zijn (wat ik niet ben) zou ik anno 2012 standaard 15% par2 toevoegen,
helaas doen niet alle uploaders dit.
DMCA takedown, waaraan herken je dit? Indien van alle (rar, par2, ...) en vooral van het eerste bestand één Block corrupt is. Dat is ws. ook het eerste Block van het bestand zelf. Maar...
De
DMCA Takedown moet ingediend en uitgevoerd worden bij de betreffende 'Global Provider (fysieke Servers)' van de content-Uploader, ook om in een vroeg stadium de complete Posting geheel te kunnen verwijderen (werkt alleen bij een geAutomatiseerd DMCA Takedown-systeem [
Astraweb?] ):
wiki: Removal of copyrighted content from the entire Usenet network is a nearly impossible task, due to the rapid propagation between servers and the retention done by each server. Petitioning a Usenet provider for removal only removes it from that one server's retention cache, but not any others. It is possible for a special post cancellation message to be distributed to remove it from all servers, but many providers ignore cancel messages by standard policy, because they can be easily falsified and submitted by anyone.
For a takedown petition to be most effective across the whole network, it would have to be issued to the origin server to which the content has been posted, before it has been propagated to other servers. Removal of the content at this early stage would prevent further propagation, but with modern high speed links, content can be propagated as fast as it arrives, allowing no time for content review and takedown issuance by copyright holders.
Tevens kan ook een losse 'Global Provider' zoals Tweaknews een
DMCA Takedown verzoek binnenkrijgen. Hoe en wat en
hoe-snel ze aan zo'n verzoek gehoor geven, is natuurlijk binnenskamers (idontknow

). Ik kan mij voorstellen dat als dit de spuigaten uitloopt er heel wat Omzet gemist gaat worden voor de Usenet-bedrijven met de mogelijkheid dat ze snel kopje-onder zullen gaan.
Dus dan achteraf iets corruptie van bestanden toepassen op de fysieke Server om aan het DMCA verzoek te voldoen, maar nog wel te repareren met min. 12% par2 = voorlopig win-win.
[edit:]
Oh ja, als anderen meer info hebben over bovenstaande, voel je vrij om mij te verbeteren cq. aan te vullen. Zo leren we allemaal wat en dat is waar Fora tenslotte voor is.
[
Voor 6% gewijzigd door
bitshape op 13-11-2012 19:26
]