DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hmm vrij standaard antwoord. Ze zijn bezig oude artikelen terug te halen en ondertussen moet ik maar wisselen tussen US en EU en verschillende poorten proberen.ocdaan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:07:
[...]
Ok, dan zit het probleem tenminste niet aan mijn kant
Ik heb al een ticket aangemaakt. Eens kijken wat ze zeggen.
Verwijderd
alvast bedankt!
Google SickBeard maar even. Heerlijk programma i.c.m. autosub/subliminalVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:02:
Heeft iemand wat handige links over hoe je met rss feeds automatisch je series binnen kan halen? of even een snelle uitleg. Met sabnzb kan ik gewoon feeds invoeren maar moet ik die dan custom maken bij een newsindex? zo ja hoe is dat het makkelijkst om te doen?
alvast bedankt!
Ik zit bij eweka. Kan het zijn dat deze dit filteren ofziets? Ik vind het namelijk erg vaag dat het alleen bij alle downloads van 1 titel gebeurd.
[ Voor 5% gewijzigd door tomk94 op 16-07-2012 16:44 ]
Verwijderd
Inderdaad, in elk geval kom ik er via Ziggo niet op.vuurfreter schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:03:
Eweka lijkt er in zijn geheel uit te liggen. Website + server is niet meer te benaderen
Edit: 18:18 uur: de server lijkt inmiddels weer te werken website nog niet bereikbaar
[ Voor 28% gewijzigd door vuurfreter op 16-07-2012 18:18 ]
Verwijderd
Zal het eens even bekijken, thnx voor de tip!Freakster86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:05:
[...]
Google SickBeard maar even. Heerlijk programma i.c.m. autosub/subliminal
Edit; Maar klopt het dat ik nu een provider moet hebben en dat gaat dus geld kosten, of zijn er ook gratis providers?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 22:05 ]
Ik neem aan dat dit puur iets statistisch'/informatiefs is? Het staat er een beetje vreemd als je het mij vraagt, maar het zal wel goed zijn
Zie DM.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:33:
[...]
Zal het eens even bekijken, thnx voor de tip!
Edit; Maar klopt het dat ik nu een provider moet hebben en dat gaat dus geld kosten, of zijn er ook gratis providers?
Nog een tevreden Supernews gebruikerobjectief2 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:04:
Ik heb sinds gisteren een account bij Supernews, op aanraden van de posters hierHet werkt als een tierelier, ik download met ruim 14 MB/s. Nu valt me wel 1 ding op als ik inlog op mijn account: bij transferbedrag staat een aantal met GB erachter.
Ik neem aan dat dit puur iets statistisch'/informatiefs is? Het staat er een beetje vreemd als je het mij vraagt, maar het zal wel goed zijn
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Ze doen er niet veel mee, ik zit op jaarbasis op 12 tot 15 TB en ik heb nooit wat gehoord. Niet dat ik superveel download, maar zo'n bluray van 60 GB hakt er wel in.objectief2 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:04:
Het downloaden is nu wel minder omdat ik geen opslagruimte meer heb, zit de laatste 3 maand op iets van 500GB per maand.
Edit: eigenlijk als ik er zo over nadenk download ik best veel. Ach, maakt het ook uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 14:46 ]
Zo even een postje aan maken op het forum, bellen ze je weer op
EDIT:
En zoals verwacht na 20 minuten al een telefoontje
Maar NZB was waarschijnlijk fucked up. Even nzbmatrix proberen, schijnt erg goed te zijn

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 17-07-2012 17:43 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dacht dat het te veel off topic zou zijnVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:11:
[...]
Voel je vrij om die informatie ook op GoT te delen.
In 't kort: Als je Sickbeard gebruikt voor het binnen halen van je series (en geloof mij; het is echt heerlijk i.c.m. autosub), dan heb je search providers nodig. Er zijn enkele gratis diensten (sickbeard index bijvoorbeeld), maar die zijn vaak niet geschikt om afleveringen te vinden van oude seizoenen. Daar heb je dan een betaaldienst voor nodig. Zoals hierboven al werd genoemd; nzbmatrix. Je betaalt dan 1 malig ~7 euro en dan heb je 10 jaar lang toegang tot hun dienst. Sickbeard kan dan bijna altijd wel nzb's vinden en stuurt die op zijn beurt weer door naar SABnzbd.
Dit staat los van news providers. Die heb je natuurlijk ook nodig voor SABnzbd zelf. Daarmee download je de nzb die Sickbeard naar SAB heeft gestuurd. (let op de retentie die je invult. Deze moet overeenkomen met die van je newsprovider.)
Maateuh, dit gaat dan toch niet over gratis nieuwsservers?Freakster86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:51:
[...]
Dacht dat het te veel off topic zou zijn![]()
In 't kort: Als je Sickbeard gebruikt voor het binnen halen van je series (en geloof mij; het is echt heerlijk i.c.m. autosub), dan heb je search providers nodig. Er zijn enkele gratis diensten (sickbeard index bijvoorbeeld), maar die zijn vaak niet geschikt om afleveringen te vinden van oude seizoenen. Daar heb je dan een betaaldienst voor nodig. Zoals hierboven al werd genoemd; nzbmatrix. Je betaalt dan 1 malig ~7 euro en dan heb je 10 jaar lang toegang tot hun dienst. Sickbeard kan dan bijna altijd wel nzb's vinden en stuurt die op zijn beurt weer door naar SABnzbd.
Dit staat los van news providers. Die heb je natuurlijk ook nodig voor SABnzbd zelf. Daarmee download je de nzb die Sickbeard naar SAB heeft gestuurd. (let op de retentie die je invult. Deze moet overeenkomen met die van je newsprovider.)
Ik dacht dat er in die DM wel een geweldige lijst met gratis nieuwsservers zou staan, maar nee....

Ik dacht dat het betrekking had op Sickbeard en dus search providers.
Helaas geen gratis news providers.
Probeer eens een sunny proef abo uit(geen betaalgegevens nodig) van jouw internet-snelheid.Freakster86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:10:
Uh, misschien ben ik even in de war...
Dan zal je zien of het waard is daar een goedkoop abo te nemen.
Als je het niets vind stopt het automatisch, geen verplichting. Na betaling stopt het automatisch als je tijd op is.
Plan het dan in in een week dat je lekker de tijd hebt om te testen.
Yippie kayak, other buckets!
De originele vraag luide:
Nu lees ik dat hier dat er meer mensen zijn die niet of minder te spreken zijn over de newsservers van Ziggo.stuffer schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:41:
[...]
Wel een vraag daarnaast voor de mede Ziggo usenet gebruikers:
Sinds het ubee modem is geleverd ervaar ik een fluctuerende download vanaf de ziggo newsserver. Eigenlijk geen probleem want gebruik eweka maar de vraag blijft toch spoken.
Opzet voorheen (bekabeld):
Motorola surfboard--> WNDR3700 verzorgt de rest--> synology NAS (DS411J) met SABNZBd als downloadstation.
Nu is de opzet (bekabeld):
Ubee (in bridge)--> WNDR3700 verzorgt de rest--> Synology (DS411J) met SABNZBd als downloadstation.
Als testopstelling 1:
Ubee (reset naar ziggo instellingen) nieuwe utp (gegoten) van 30cm naar Synology (DS411J) / Probleem blijft hetzelfde.
Als testopstelling 2:
Ubee (reset naar ziggo instellingen) nieuwe utp (gegoten) van 30cm naar HP probook (win7X64) met Grabit / Probleem blijft hetzelfde.
Dit heb ik zo getest om uit te sluiten of het aan mijn interne bekabeling, router, instellingen NAS of applicatie lag. (Eweka is stabiel maar wilde het toch uitsluiten)
Wat ik ervaar is dat de verbinding fluctueert en van een hoge snelheid terugvalt en na een paar seconden weer omhoog schiet. Voorheen deed ik wel veel downloaden van de servers bij Ziggo tot dat het download limiet was bereikt en ging daarna als het nodig was over op Eweka.
Abbo vorm is: Alles in 1 plus
Zijn er mensen met de zelfde ervaring?
Iets wat wel jammer is omdat ze wel (in het verleden) hebben gefunctioneerd.
Misschien een gedachte maar de problemen begonnen bij mij ongeveer vanaf de levering met het Ubee modem. (vorig jaar oktober) Het kan er waarschijnlijk weinig mee te maken hebben maar het was wel rond die periode.
Wat is jullie gedachte daarover?
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
xsnews ipv6 is anders weer up and running.Freakster86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:10:
Uh, misschien ben ik even in de war...
Wat is de retentie van die? Ik had ergens een gratis IPV4 versie maar die had slechts een retentie van 5 dagen, niet handig voor SpotWeb als je de nzb's niet al standaard download. Gebruik nu de ipv6 van XS4ALL, wel handig dat mijn VPS gewoon default een IPV6 adres heeftschumi2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:20:
[...]
xsnews ipv6 is anders weer up and running.
Never mind, reg is closed: http://www.xsnews.com/ipv6/ipv6_aanvraag.php
[ Voor 14% gewijzigd door ralfbosz op 20-07-2012 22:31 ]
rm -r *
een dikke 700+ralfbosz schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:25:
[...]
Wat is de retentie van die? Ik had ergens een gratis IPV4 versie maar die had slechts een retentie van 5 dagen, niet handig voor SpotWeb als je de nzb's niet al standaard download. Gebruik nu de ipv6 van XS4ALL, wel handig dat mijn VPS gewoon default een IPV6 adres heeft.
Never mind, reg is closed: http://www.xsnews.com/ipv6/ipv6_aanvraag.php
en idd als je geen account heb dan is dat idd jammer.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 20-07-2012 22:35 ]
Hebben meer mensen het idee dat supernews heel veel takedown requests heeft en ze druk aan het verwijderen zijn?
Nou net nog even getest, en ik vind van niet, haal nog geen 2 MB met xs en xs4all samen. Heb dus 6 nodig, dus ik ben content met een payserver, ook al omdat die tegenwoordig niet meer 'n dikke 10€ kosten.schumi2004 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:20:
[...]
xsnews ipv6 is anders weer up and running.
[ Voor 65% gewijzigd door Sjah op 21-07-2012 14:29 ]
Series zijn prima te downloaden, ook oude series met Sunny.Tito129 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:44:
Ik heb zelf al jaren supernews, maar begin nu toch te twijfelen, merk nu regelmatig vooral met wat oudere series/films dat ze er niet meer opstaan maar nog wel binnen de retentie aanwezig moeten zijn.
Hebben meer mensen het idee dat supernews heel veel takedown requests heeft en ze druk aan het verwijderen zijn?
Ik vond Hitnews vervelend worden als je een post die ouder is dan 100 dagen dat de download niet boven de 1,5 MB/sec komt, dus nu overgegaan en werkt direct toppie en met 5,9 MB/sec op een 200 dagen oude post
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Hmm, zag juist een positieve comment van iemand anders hier waardoor ik besloot om het XL abbo een maandje te kopen. Het is mijn eerste usenet abbo ooit, heb voorheen alleen de newsserver van Multikabel/Ziggo gebruikt.__Kevind__ schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:04:
Ik gebruik nu 3 weken pure usenet. nou ik heb nog nooit zo'n slechte :(usenetserver meegemaakt.
Heb in het verleden usenet, giganews Extreme usenet en nu Pure Usenet.
Geen enkele download komt compleet binnenm met een snel van 3 m/psec terwijl dat met de vorige usenet rond de 11 lag...
Ben juist overgegaan naar Pureusenet ivm met de hoge retentie waar ze mee adverteren. Nou niet dus want ik probeer nu al 2 weken een aantal aflevering van een serie te downloaden van ongeveerd 920 dagen. dat lukt gewoon niet.
aantal keer gevraagd aan klantenservice wanneer ze dit probleem gaan oplossen, gewoon geen reactie of krijg te horen dat ze mee bezig zijn(al 2 weken????)![]()
![]()
Kortom Pureusenet? niet doen!!! volkomen k*t
Iemand suggesties van een usenet server die hier geen problemen mee heeft?
Ik download op dit moment een nzb van 589 dagen oud en dat gaat op volle snelheid (5.9 MB/s, SSL staat aan). Maar ik zal ook eens iets van 950 dagen testen.
edit:
Ben nu een bestand van 1017 dagen oud aan het downloaden en dat gaat inderdaad dramatisch. Schommelt tussen de 0.5 en 1.5 MB/s. En tikte net zelfs even de 0.1 aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 23-07-2012 00:36 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
DVD's worden bij Supernews op topsnelheid binnen gehaald (14+MB/s). Echter, als ik een 1080P item wil binnenhalen dan zakt de snelheid tussen de 6 tot 8 MB/s.
Is dit normaal omdat het 'zwaardere' RAR's zijn bijvoorbeeld of is het typisch iets voor Supernews. Misschien ligt het aan de CPU in mijn laptop, die is niet supersterk. Aan de SSD kan het niet liggen mijns inziens.
Ik ben benieuwd. Bedankt alvast
- Met welke programma download jij?
- Hoeveel verbindingen gebruik jij?
- Hoe oud is het bestand die langzaam gaan?
- SABnzbd, versie 0.7.2 (nieuwste)
- 30 verbindingen SSL
- bestanden zijn hooguit 20 dagen oud
Ik gebruik de eu-server trouwens.
mocht dat niet helpen, probeer is 15 lijntjes EU en 15 US.
anders verlaag je aantal verbindingen is begin bij 5 en dan elke keer 1tje er bij.
Mocht dat nog niet helpen probeer is een test versie van Newsbin of newsleecher voorkeur Newsbin.
Hmm het lijkt er op dat Hitnews met precies hetzelfde kampt, de laatste 3 PPV's heb ik ook al niet binnen kunnen hengelen, maakt niet uit welke nzb site of releaseVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:38:
[...]
Bekend probleem met Eweka voor deze specifiek "serie". Denk dat ze veel notice en takedown verzoeken krijgen want de serie is vaak een paar dagen naar de post al niet meer binnen te halen.
Blaat...
Zelf doe ik al 2 jaar accountsharing bij Supernews.carpebios schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:34:
Is er iemand die ook aan account sharing doet met supernews? Kan niks terugvinden op hun website.
Gewoon proberen zou ik zeggen, het is maar 3,50 de man
Op dit moment haal ik twee BluRay's binnen met de volle snelheid, dus mogelijk is het net een hobbel in de verbinding van de internetprovider geweest. Dat zal je altijd zien, hoewel ik het voor mijn gevoel daarvoor ook al eens had meegemaakt.
kmichael schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:21:
Probeer is zonder SSL
mocht dat niet helpen, probeer is 15 lijntjes EU en 15 US.
anders verlaag je aantal verbindingen is begin bij 5 en dan elke keer 1tje er bij.
Mocht dat nog niet helpen probeer is een test versie van Newsbin of newsleecher voorkeur Newsbin.
Von Henkel schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:29:
[...]
Zelf doe ik al 2 jaar accountsharing bij Supernews.
Ja daarom ben ik een paar maanden geleden weggegaan...Tito129 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:44:
Ik heb zelf al jaren supernews, maar begin nu toch te twijfelen, merk nu regelmatig vooral met wat oudere series/films dat ze er niet meer opstaan maar nog wel binnen de retentie aanwezig moeten zijn.
Waar ben je dan heen gegaan? dus welke firma heeft er geen last van?Striker2k2 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:02:
[...]
Ja daarom ben ik een paar maanden geleden weggegaan...
Voor nieuwe series is het niet zo'n probleem die haalt sickbeard altijd wel binnen voor dat ze weg zijn.
Maar ik zoek nog wel is naar oudere series of films.
Ben bang dat je straks gaat zien dat allemaal weer onbekende namen worden en je met binsearch dus niks meer vindt, dus dat je wel weer afhankelijk wordt van spotnet etc
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dan downloaden jullie niet tegelijkertijd of je hebt gewoon veel geluk. Juist doordat supernews unlimited downloadsnelheid en 30 verbindingen aanbied zijn ze niet erg gediend van account sharing. supernews heeft hiervoor al vele malen accounts geblokkeerd. Als je per maand betaald is het het risico misschien waard, maar ik ga mijn jaarabonnement niet riskeren voor een paar euro.Von Henkel schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:29:
[...]
Zelf doe ik al 2 jaar accountsharing bij Supernews.
citaat:
'De Supernews accounts dienen uitsluitend voor persoonlijk gebruik. Ander gebruik dan persoonlijk gebruik of gebruik dat niet onderscheidbaar is van niet-persoonlijk gebruik is verboden. De volgende vormen van gebruik bijvoorbeeld zijn verboden:
Delen van een login met meerdere personen
Gelijktijdige logins vanaf meerdere IP-adressen
Maken van een verbinding van een proxy, van welke aard dan ook
Gebruik van DNEWS, NetCache of een ander caching-systeem voor meervoudige toegang
Overmatige downloadvolumes'
Noem eens een serie die bij jou niet werkt? Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad en ik heb de laatste tijd toch behoorlijk wat oude serie series gedownload zoals Dexter, Breaking bad, boardwalk empire, simpsons, futurama, family guy, weeds en de that 70's show.Tito129 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:44:
[ Voor 16% gewijzigd door zynex op 24-07-2012 23:44 ]
In het begin heb ik bewust samen 2 accounts tegelijk laten downloaden, gewoon kijken of het ging.
Omdat het verder geen probleem was loopt het nu al zolang. Wanneer mijn kennis wel of niet download zou ik nu niet weten. Het loopt gewoon, en daar gaat het om
Misschien van mij?Murk schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:45:
[...]
Hmm, zag juist een positieve comment van iemand anders hier waardoor ik besloot om het XL abbo een maandje te kopen. Het is mijn eerste usenet abbo ooit, heb voorheen alleen de newsserver van Multikabel/Ziggo gebruikt.
Ik download op dit moment een nzb van 589 dagen oud en dat gaat op volle snelheid (5.9 MB/s, SSL staat aan). Maar ik zal ook eens iets van 950 dagen testen.
edit:
Ben nu een bestand van 1017 dagen oud aan het downloaden en dat gaat inderdaad dramatisch. Schommelt tussen de 0.5 en 1.5 MB/s. En tikte net zelfs even de 0.1 aan.
Ik ben tevreden over PureUsenet.
Tot 900 dagen is het precies het zelfde als Sunny in mijn ogen (Als het goed is zelfde eigennaar).
Voor posts ouder dan 900 is het inderdaad flucturerend laag helaas... Maar ik krijg het wel vaak binnen, als ik dan toch perse iets ouds moet hebben...
Dat is mij die 30cent extra wel waard tegenover Sunny.
Ik heb nu toch de mogelijkheid iets ouds te downloaden.
Enige reden dat ik geen Supernews nam toen, was het mogen sharen van account.
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 25-07-2012 17:10 ]
Maar aangezien ik het vrijwel altijd recente bestanden download , heb ik die 200+ dagen retentie extra voor mij niet uit.
Uiteindelijk maar mijn sunny 30 verlengd met 6 maanden a 25 euro nogwat.
Ik ben gewoon tevreden over hun en ik heb het afgelopen half jaar dacht ik 1 keer een hikje gehad
[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 27-07-2012 15:04 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Kwam deze ook nog tegen: http://frugalusenet.com/ 5 dollar per maand, dat is 4 € voor wat ik begrijp hoge speeds, ok maar 300 dgn retentie, maar voor de sloeber een optie.
[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 27-07-2012 15:23 ]
De binary retentie is wel vrij hoog bij sunny 900 dagen ofzo. Dus dat zijn downloads die je kan binnenhalen als je de goede NZB hebt.
Je kan ervoor kiezen om bijvoorbeeld een blockaccount te nemen bij astraweb voor de spots in spotnet, en vervolgens de daadwerkelijke download met Sunny binnen te halen. Je betaalt dan bij astraweb een prepaid bedrag van 25 GB waar je dan jaren mee kan doen.
Je hebt ook nog de optie een spotnetclone zoals spotplanet te gebruiken, dan het je spotnet zelf niet meer nodig.
Weer online.
-edit-
Hmm, bij mijn pa werkt ie niet en bij mij wel op hetzelfde account.
Zouden ze AS afgeschaft hebben?
[ Voor 98% gewijzigd door coob op 28-07-2012 13:00 ]
Niet volgens de websitecoob schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:36:
Newsgrabber dood?
Weer online.
-edit-
Hmm, bij mijn pa werkt ie niet en bij mij wel op hetzelfde account.
Zouden ze AS afgeschaft hebben?
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen? (Sharing)
Posted by Ron - NewsGrabber Support on 26 February 2012 - 20:06
Ja dit is mogelijk.
U kunt met uw accountgegevens vanaf verschillende computers gebruik maken van onze service (maximaal vanaf 2 verschillende ip adressen gelijktijdig).
Het systeem is namelijk zodanig geconfigureerd dat dat gelijktijdig kan (het zogenaamde sharen ofwel tegelijkerijd met hetzelfde account downloaden). Wel kan het voorkomen dat U bij het gelijktijdig gebruiken van het account een daling van de snelheid kan ervaren.
Het sharen is dus wel mogelijk te maar wij geven hier geen support op. Het is een extra optie die door te veel externe factoren problemen kan opleveren waardoor het vaak voor ons niet mogelijk is om een probleem te verhelpen.
Lijstje met eisen:
Retention 1200+
Snelheid 14 MB/s
SSL verbindingen
Ca. 10 euro/pm
Geen/heeeel weinig last van takedowns
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
hebben andere mensen dat ook? Is hier nog wat aan te doen? ik heb nog voor langer dan een jaar GB's staan bij hun. .
[ Voor 33% gewijzigd door jmk op 30-07-2012 17:57 ]
Wij delen het account met zijn 4en en dat ging goed.
Maar nu kan ik dus bij mijn pa geen verbinding meer maken.
Laten ze maar 2 ip adressen toe tegenwoordig?
-edit-
En na wat gefrummel weer wel.
Raar.
[ Voor 7% gewijzigd door coob op 31-07-2012 13:25 ]
Ik heb ook last van een trage verbinding met supernews.objectief2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:28:
Om de vragen te beantwoorden:
- SABnzbd, versie 0.7.2 (nieuwste)
- 30 verbindingen SSL
- bestanden zijn hooguit 20 dagen oud
Ik gebruik de eu-server trouwens.
- UPC 60Mb
- SABnzbd, versie 0.6.9 (Op synology DS1512+, 3Gb werkgeheugen)
- 14 verbindingen (geen SSL) op news.eu.supernews.com
- 14 verbindingen (geen SSL) op news.supernews.com
- Bestanden welke momenteel gedownload worden zijn 3 maanden oud (totaal 1,2Gb groot)
De verbinding die ik momenteel heb is aan het bouncen tussen de 25 KB/s en de 350 KB/s
Weet iemand hier wat er aan de hand kan zijn?
Begin met 5 en doe er steeds 1 bij tot je de maximale snelheid hebt.
Misschien dat je pc het niet aan kan.
Ik heb er nu 5 en kom op een snelheid van 374 KB/sjan99999 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:40:
Je moet ook niet alle verbindingen pakken.
Begin met 5 en doe er steeds 1 bij tot je de maximale snelheid hebt.
Misschien dat je pc het niet aan kan.
Synology zit op een CPU van 35% RAM van 10%
De Gb-aansluiting wordt gebruikt direct aangesloten op de Gb-router.
Modem uitzetten voor 5 minuten, dan weer proberen.
Of je provider heeft storing, 1 dag wachten zou ik dan doen.
Als je iets ander download, bijv ubuntu livecd, wat is je snelheid dan?
Modem uitgezet en herstart na 5 minuten.jan99999 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:34:
Heb hier ook supernews, 5,5 MB, 2e abbonement van ziggo, dus lijn trekt geheel vol.
Modem uitzetten voor 5 minuten, dan weer proberen.
Of je provider heeft storing, 1 dag wachten zou ik dan doen.
Als je iets ander download, bijv ubuntu livecd, wat is je snelheid dan?
Zojuist iets anders gedownload en ik zie dat het tussen de 350 en de 500 KB/s gaat.
Iets beter dus maar nou niet echt de snelheid die ik zou verwachten
[ Voor 3% gewijzigd door wpm op 31-07-2012 19:27 ]
http://www.deyterra.com
Ik kijk graag eens wat ik voor je kan doen aangaande de snelheid omdat ook alles aan onze zijde goed moet zijn natuurlijk.
Kun je me daarom in een PM laten weten wat een gewone speedtest doet hierbij je postcode en huisnummer sturen? Dan zoek ik graag met je mee naar een oplossing.
Alvast bedankt.
VodafoneZiggo-webcare
Verwijderd
https://forum.tele2.nl/in...ding-nieuwsgroepen-10901/
En reageren lijk de provider niet meer te doen.
Je kunt er gratis mee downloaden van usenet, echt handig is het niet, maar wel gratis.
Iemand ervaring?
Rally,rally schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:23:
Sorry... was gericht op vortex32111 en wpm. Wellicht dat ze via SSL betere performance halen. Dan weten ze meteen wat er aan de hand is.
SSL heb ik aangezet (8 threads) maar de snelheid zie ik nu niet omhoog gaan noch naar beneden.
Weinig verschil dus.
Ik ga NZBget even installeren, kijken of dat sneller werkt.
Na NZBget te hebben geinstalleerd en het een en ander te hebben gedownload kom ik op een snelheid van:
5947KB/s.
Dat ziet er in iedergeval beter uit.
Als het bevalt ga ik wel voor het meer voordelige jaarabbo, maar dan pas NA mijn vakantie
Dat dus, of wellicht steeds een maandabbo en opzeggen, eerst afkijken wat ik dan gedownload heb, en dan pas weer een volgend abbo nemen : als een echte zuinige kaaskop dus
Haal vooral fims en series op, maar met wat ik gisteren alleen al gedownload heb (120GB), kan ik wel 10 dagen vooruit ....

Verwijderd
Ik heb Spotnet ingesteld om alleen de NZB op te slaan in de watchfolder van SABnzbd .Sjah schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:30:
Mag ik vragen wat Spotnet-users halen met hun spotnet leech, want die schijnt langzamer te zijn met leechen, of geldt dat amper als je maar een adsl 5 Mbit hebt? Hmmm, moet dit wel in dit topic....
Die download het vervolgens met de maximum snelheid van m'n internet verbinding (~13.8MB/Sec,120/10 van UPC).
Wat zoek ik:
100 mbit verbinding
Geen tot weinig Notice and Takedown beleid
goede retentie.
Ben niet beroerd om wat meer te betalen, als de server maar goed is. Iemand die een goede suggestie kan doen? Lees een hoop goede woorden over sunny, hoe erg voeren hun een Notice and Takedown beleid?
Sunny is prima in dat kader.all killer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:37:
KNIP
Ben niet beroerd om wat meer te betalen, als de server maar goed is. Iemand die een goede suggestie kan doen? Lees een hoop goede woorden over sunny, hoe erg voeren hun een Notice and Takedown beleid?
Dat baseer ik puur op wat er met andere USP's gebeurd/gebeurde, geen bron ofzo.
Ik raad sowieso aan om Sunny te nemen voor 1-3 maanden per tijd, niet voor een heel jaar. Het geld dat je dan meer kwijt bent kan je dan zien als een verzekering om te kunnen overstappen als sunny te veel "heat" krijgt.
Ze hebben wel notice- en takedowns maar ik heb nog nooit last er van gehad. Ik hoorde dat ze van Nintendo erg veel notice-and-takedownverzoeken krijgen. Maar verder was het rustig
Overigens erg fijne uptime. In de laatste jaren enkel een onderhoudje gepleegd wat al maanden van tevoren bekend is gemaakt
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 02:45 ]
Alles opnieuw geinstalleerd [ W7,spotnet,spotlite SABnzb].
Iemand meer last van klapperende verbinding,schommelt tussen de 100 en 500 kb.
Via spotlite en spotnet,timeout of verbinding te traag.
[ Voor 11% gewijzigd door GRAD85 op 03-08-2012 11:29 ]
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Gelijk even geprobeerd: Download van 600 dagen oud opgestart: Komt netjes binnen met 5,8Mbyte/sec (50mbit Ziggo abbo), kortom: Full speed.GRAD85 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:23:
Heb sinds een paar dagen problemen met Supernews,heb al ticket gestuurd.
W7Pro, sabNZBd+, Spotlite
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
ISP is Online.nl (TMobile Online) Fiber fast.
Ook met pingen veel packetloss, meer mensen die dit hebben met Online?
Of een andere provider en achter het probleem zijn?
Op het ziggo netwerk inderdaad ook geen last en op de zaak werkt het ook, rechtstreeks via eigen ISP, glas.
Als ik het goed begrijp ligt dit waarschijnlijk aan de ISP(ISP's)?
Het kan je ISP zijn, maar er kan ook een hickupje zijn in de routing tussen je ISP en Supernews.stephankamp schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:30:
Hier ook problemen met supernews zowel via SSL als normaal.
ISP is Online.nl (TMobile Online) Fiber fast.
Ook met pingen veel packetloss, meer mensen die dit hebben met Online?
Of een andere provider en achter het probleem zijn?
Op het ziggo netwerk inderdaad ook geen last en op de zaak werkt het ook, rechtstreeks via eigen ISP, glas.
Als ik het goed begrijp ligt dit waarschijnlijk aan de ISP(ISP's)?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Een hickupje, die dan al 4 weken lang is en steeds erger wordt, tis voor zover ik getest heb ook alleen naar supernews. dus news.supernews.com en news.eu.supernews.com.TFHfony schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:34:
[...]
Het kan je ISP zijn, maar er kan ook een hickupje zijn in de routing tussen je ISP en Supernews.
Kan denk ik het beste even Online bellen en het laten uitzoeken of neit?
Had nog een gratis Ipv6 account,ff geprobeert,die trekt m wel gewoon.
Via BBned 100 Mb pakketje ook gewoon op volle snelheid [1483kb]
[ Voor 17% gewijzigd door GRAD85 op 03-08-2012 16:31 ]
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Verwijderd
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hier ook..Help!!!! schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:15:
Lijkt erop dat bij Sunny de headers eruit liggen. Ik kan ze in ieder geval niet meer ophalen...
edit: en het is verholpen.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 04-08-2012 13:12 ]
En hier ook weerSjah schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:04:
Idem, laten ze dat maar verhelpen gaarne, heb nog paar maanden abo bij ze.
edit: en het is verholpen.
edit: eigen observatie >>> 383.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 05-08-2012 18:05 ]
Ik heb hier hetzelfde probleem maar dan met Eweka met ssl, zit via UPC, via onbeveiligde verbinding krijg ik gewoon helemaal geen toegang, lijkt wel of UPC alles aan het blokkeren is.GRAD85 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:23:
gebruik SABnzbd & Newsleecher allebei downloaden met max 100kb
[ Voor 16% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 05-08-2012 17:01 ]
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Hier doet Supernews icm UPC ook niksGRAD85 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:23:
edit: als je het ip nummer invoert ipv de news.supernews.com werkt hij wel

[ Voor 7% gewijzigd door DJH op 05-08-2012 19:29 ]
Edit, blijkbaar wel toevallig
[ Voor 13% gewijzigd door Dazzleware op 05-08-2012 20:07 ]
Ik zit bij ziggo.
dus problemen bij upc en online ofzo
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Dit topic is gesloten.
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!