Ik hoop dat dit snel wordt opgelost, want ik had uitgerekend dat ik met mijn verbinding in 24 uur exact 295 gigabyte kan downloaden, maar met deze vertraging ga ik dat niet meer redden.
Verwijderd
Behalve poort 119 werkt poort 563 ook gewoon met het gratis accountUlysses schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:10:
[...]
Edit/PS: Koninginnedag Aktie bij EWEKA, gratis dag Usenet morgen mensen! Nodig 3 mensen uit als dit al je USP is, en je maakt kans op een jaar gratis!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 07:44 ]
Verwijderd
Het is gratis bij alle abonnementen met internet, dacht ik. Wel is het zo dat er bij de verschillende abonnementen ook verschillende snelheden en quota horen. Alleen bij all-in-one extra is het gebruik zonder limiet. Maar als het echt te gek wordt is er altijd nog een Fair Use Policy.aouwe schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 07:49:
Een maand retentie, is niet veel, maar laatst een aflevering van een serie op Ziggo binnen kunnen halen die er op Supernews en Cheapnews niet meer op stond. Is bij het meest uitgebreide alles in 1 abonnement gratis.
Nu twijfel ik tussen CheapNews en Eweka. Ik zie in het overzicht van ngprovider dat beide providers wel een totaal andere bron zijn dus vandaar mijn vraag aan mede-tweakers wat een betere keuze zou zijn voor mij.
Kwa snelheid en security (SSL) zijn ze het zelfde, wel heeft Eweka een stuk langere retentie.
Wat ik nog mis zijn ervaringen; veel missende artiekelen door Take-down requests? Downtime? Groot verschil in download-snelheid tussen verschillende artikelen?
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
95 dollar per jaar is 6 euro per maand. Inderdaad ~ even duur als Astra en Super
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
"May our framerates be high and our temperatures low."
Verwijderd
nee, voor altijd. Dus over een jaar betaal je weer 69 euro. Erg fijn.Crowmeister schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:01:
Ah yeah, ik zie de 69 euro per jaar deal van supernews. Geldt dat alleen voor het eerste jaar?
denk dat dit niet het juiste topic hierboor isDeem schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:16:
Er zijn nu al langer dan een dag geen nieuwe spots? Huh? Heb cheapnews, ik kan gewoon downloaden, maar zowel spotweb als spotnet hebben al een dag geen nieuwe spots gerapporteerd... hmmm
probeer eens te retrieven via de knop in spotweb
[ Voor 5% gewijzigd door EJPostema op 02-05-2013 13:43 ]
Dit heb ik de afgelopen weken ook ondervonden. Ik was juist weggegaan bij XSNews om deze reden, en Supernews leek me een goed alternatief vanwege de nog hogere retentie. Alleen het lijkt net alsof het hier alleen maar erger is.Ulysses schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:10:
[...]
Nou, ik heb SuperNews geprobeerd, maar het lijkt wel alsof alles daar weggejorist wordt. Zonde van het geld imho.
Na de post van FreshMaker even een test account bij TweakNews aangemaakt, en het lijkt er inderdaad op dat daar meer blijft staan. Ook al schijnt het nog steeds beschadigd te zijn.
Ik heb ook aardig wat jaren bij Eweka gezeten, maar daar ben ik een jaar of twee geleden weg gegaan vanwege de lage retentie in combinatie met dat wat je er voor betaalde. Ik zie dat ze dit inmiddels aardig opgeschroefd hebben, dus misschien dat ik daar ook nog eens een maandje probeer.
PS5 PSN: UnrealKazu
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
hmm goed om te weten, misschien maar weer eens een keer uit proberen.Anthirian schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:17:
Eweka doet het de laatste maanden weer erg goed bij mij. Er lijkt nauwelijks iets meer vanaf gehaald te worden. Zo was ik vorige week op vakantie en had ik veel (populaire) series gemist. Bij thuiskomst kon ik prima alles nog downloaden. Zelfs spul van 10 dagen oud was geen punt.
Had vorige week dat de populaire series die op zondagavond te downloaden zijn niet waren gelukt bij tweaknews. Hoop op een foutje ergens in SB of SABNZBD aangezien ik voorheen nooit problemen heb gehad
De reden dat ik bij Eweka weg ging, was vanwege de 'gelimiteerde ' snelheid die ik had .Ulysses schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:10:
[...]
Nou, ik heb SuperNews geprobeerd, maar het lijkt wel alsof alles daar weggejorist wordt. Zonde van het geld imho. Heb nu een abo op Eweka voor 90 dagen, en die pakt wel dezelfde bestanden die met SuperNews ontoegankelijk waren. (13 dagen oud, betreffende posts)
Voordeel met Eweka 90 dagen was dat mijn snelheid geupgrade werd van 50 naar 100Mbit. Mijn client gaf snelheden aan die daar nog iets boven lagen (103-108Mb/s)
Zit nu al poos met 120 Mbit, maar dat trok Eweka niet.
Maar toen ik daar nog zat was alles idd in orde, voordat ik uitweek naar Supernews.
Moet zeggen omdat ik gebruik maak van diverse Fora met benodigde ''hulpdiensten' zoals oa encrypted nzb etc. haal ik wel alles binnen.
Maar DMCA is idd lekker bezig met takedowns, als de naam van betreffende er gewoon in staat.
Maar dat van ziggo ernaast , is niet eens zogek...gek genoeg nooit gebruik van gemaakt.
Aangezien ik af kom van de tijd dat Casema nog was voor dat het Wanadoo werd en toen weer casema en nu weer ziggo. Toen was retentie om te huilen, krap an 1 dag.
Toch mooi dat die tijden voorbij zijn
Verwijderd
volgens mij is het bij elke provider weer gedaald. Ik heb heel sporadisch nog iets. Kennelijk is het toch best veel werk om het eraf te halen. Mooie zaakAnthirian schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:17:
Eweka doet het de laatste maanden weer erg goed bij mij. Er lijkt nauwelijks iets meer vanaf gehaald te worden. Zo was ik vorige week op vakantie en had ik veel (populaire) series gemist. Bij thuiskomst kon ik prima alles nog downloaden. Zelfs spul van 10 dagen oud was geen punt.
Verwijderd
[ Voor 121% gewijzigd door FatalError op 09-05-2013 07:31 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 08-05-2013 10:47 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Bij andere providers hebben mensen soms geluk, vaak blijft hij ook wel meer dan een jaar gratis werkenMagic schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:46:
Iemand anders hetzelfde gemerkt?
Nu in het NederlandsVerwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:39:
Is there any usenet providor who is not performing takedown requests, I use i-telligent and frstrated with takedowns every new spot is give me message article not found
Try AstraWeb.Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:39:
Is there any usenet providor who is not performing takedown requests, I use i-telligent and frstrated with takedowns every new spot is give me message article not found
Nu lekker knallen met 6,7MB/s
Enkel met Supernews -> nog enough repair blocks (800 short)
Supernews & Tweaknews -> nog enough repair blocks (22 short)
Moet ik nu echt 3 providers gaan gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door mrgoolie op 09-05-2013 10:33 . Reden: hint naar serie verwijderd ]
Verwijderd
Even op maandag meepakken ipv donderdag, vast op spotnet of nzbee wel een encrypted linkje
[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 09-05-2013 10:28 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik persoonlijk lees altijd graag mee in dit topic, en zou het jammer vinden als het gesloten wordt om dit soort dingen. Het is echt niet nodig om series, of in dit geval: hints naar series, te noemen.Equator schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:26:
[modbreak]Ik doe nog een poging.. Elke hint naar een serie, film of welke inhoud dan ook wordt NIET geapprecieerd. En denk nou niet dat jullie als enige zo slim zijn om te weten waar het over gaat als je het over een projectiel uit een handboog gaat.. Zelfs ik doorzie dat, dus anderen ook.
De regels zijn duidelijk gemaakt in de topicwarning waarbij er gehint wordt naar: Equator in "Newsservers met binaries [Deel 12]"
Het blijven bestaan van dit topic is in jullie eigen handen.. Hou je a.u.b. aan de gestelde regels.[/]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Is dit dan ook ingesteld via sickbeard?Tsurany schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:27:
Torrents zijn zo heerlijk, werken echt perfect. Ik heb de release eerder, sneller en betrouwbaarder. Usenet is mooi, maar door die takedowns vertrouw ik er gewoon niet meer op.
Sickbeard doet post processing, binnenhalen gaat via IRC.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wel ik zie nu pas dat deze maandag terug mislukt was en probeerde het hiernet nog eens opnieuw...Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:16:
[...]
Even op maandag meepakken ipv donderdag, vast op spotnet of nzbee wel een encrypted linkje
Vandaar
Het is wel zo dat mijn downloads enkel tussen 01.00 en 08.00 smorgens gedownload worden.
Sickbeard zoekt elk kwartier.
Aangepast in mijn postKillerBee schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:30:
@mrgoolie:
[...]
Ik persoonlijk lees altijd graag mee in dit topic, en zou het jammer vinden als het gesloten wordt om dit soort dingen. Het is echt niet nodig om series, of in dit geval: hints naar series, te noemen.
Verwijderd
De web-dl versie komt rond 23:00 meen ik , maar sinds wanneer wordt de tronenserie aangepakt? Die was altijd ongemoeid gelaten. Kreeg laatst ook al een waarschuwing van een nzb forum dat de serie aangepakt werd en ik er snel bij moest zijn.mrgoolie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:32:
Het is wel zo dat mijn downloads enkel tussen 01.00 en 08.00 smorgens gedownload worden.
Sickbeard zoekt elk kwartier.
Mijn SB zoekt elke 15 minuten en 24 uur per dag (laat de nas niet meer in slaapmodus gaan). Ik weet alleen inet of dit nu slecht voor de hdd's is in mijn nas, maar liever elke 2 of 3 jaar een nieuwe schrijf erin dan een serie missen, vooral de tronenserie is wel een must have hier.
Maar er zal vast wel op 1 van die 2 programma's die ik beschreef een encrypted file staan, die serie is veel te populair om dat niet te hebben. De laatste episode was trouwens niet heel erg boeiend, hoop maandag op wat meer spektakel.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 11:44 ]
Dit plaatje vond ik ergens. Het laad het overzicht van o.a. NL usenet providers zien. Het overzicht is niet compleet, maar het geeft wel een overzicht over de verdeeldheid van providers.
http://www.abload.de/image.php?img=usenetwajgg.png
Edit: tegenwoordig heeft newsleecher.com ook zijn eigen usenet provder service
Referral linkjes doen we hier niet aan..
Heeft iemand hier ervaring mee? Ze hebben kennelijk een Europese server en hoge data retentie. Ik ben benieuwd hoe het met de DMCA requests bij hun zit.
[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 10-05-2013 11:30 ]
Die wordt al een tijdje aangepakt hoor. Ik heb hier zelf echter geen last van. Sickbeard zoekt elke 60 minuten en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met het nieuwe seizoen. Eerst de hdtv versie en een dag later vaak de web-dlVerwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:41:
[...]
De web-dl versie komt rond 23:00 meen ik , maar sinds wanneer wordt de tronenserie aangepakt? Die was altijd ongemoeid gelaten. Kreeg laatst ook al een waarschuwing van een nzb forum dat de serie aangepakt werd en ik er snel bij moest zijn.
Mijn SB zoekt elke 15 minuten en 24 uur per dag (laat de nas niet meer in slaapmodus gaan). Ik weet alleen inet of dit nu slecht voor de hdd's is in mijn nas, maar liever elke 2 of 3 jaar een nieuwe schrijf erin dan een serie missen, vooral de tronenserie is wel een must have hier.
Maar er zal vast wel op 1 van die 2 programma's die ik beschreef een encrypted file staan, die serie is veel te populair om dat niet te hebben. De laatste episode was trouwens niet heel erg boeiend, hoop maandag op wat meer spektakel.
Welke searchproviders heb je ingesteld (en welke usenetprovider?)
Welke usenetprovider kan ik het best pakken als ik maar een abonnement voor 1 maand wil
*Dus een abonnement dat iedere keer opnieuw verlengd moet worden*
'k heb een tijd een tijdelijk gratis uit probeer abonnement van Pure Usenet gehad maar via reviews erachter gekomen dat je hier beter geen "vast" abonnement kunt hebben.
Heb nou vanochtend een gratis abonnement bij XS Usenet ,maar dat is ook om te huilen
(Geen verbinding ,niet mee te downloaden
[ Voor 10% gewijzigd door dierkx36 op 10-05-2013 09:33 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Verwijderd
Ik begrijp je niet, waarom zou je geen vast abonnement nemen?dierkx36 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:25:
'k heb een tijd een tijdelijk gratis uit probeer abonnement van Pure Usenet gehad maar via reviews erachter gekomen dat je hier beter geen "vast" abonnement kunt hebben.
Ik denk dat hij bang is dat er provider veel verschil is met DCMA take downs en hij zich daarom niet voor lange termijn aan één provider wil binden. Het is een begrijpelijke afweging als je twijfelt, maar ik denk dat je met de lange termijn korting er in vergelijking bijna 2 providers op na kan houden voor dezelfde prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:39:
[...]
Ik begrijp je niet, waarom zou je geen vast abonnement nemen?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik vraag me stiekem een beetje af of dit het begin van de einde is voor newsgroepen.
Denk het niet, kan nog steeds alles binnenhalen wat ik wil.Mr.Jingles schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:05:
Sinds een week heb kan ik ook bijna niks compleets binnen halen. Ik heb nu ook twee providers Sunny en Giganews. Maar dit wil het probleem niet verhelpen. Nog steeds zelfde probleem.
Ik vraag me stiekem een beetje af of dit het begin van de einde is voor newsgroepen.
Heb zelf supernews en een block account van tweaknews.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Dat is in mijn ervaring ook een prima werkende combo.chucky666 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:08:
[...]
Denk het niet, kan nog steeds alles binnenhalen wat ik wil.
Heb zelf supernews en een block account van tweaknews.
Ik denk niet dat dit het einde is van nieuwsgroepen. Het key woord hier is automatiseren.Mr.Jingles schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:05:
Sinds een week heb kan ik ook bijna niks compleets binnen halen. Ik heb nu ook twee providers Sunny en Giganews. Maar dit wil het probleem niet verhelpen. Nog steeds zelfde probleem.
Wanneer 'zij' die takedowns automatiseren, dan moeten 'wij' het downloaden gewoon automatiseren. Als wij het binnenhalen voordat zij het kunnen laten verwijderen zijn we ze gewoon een stap voor. Daar zijn programma's als Sickbeard en Couchpotato gewoon uitermate geschikt voor.
SB zoekt hier 1x per uur en vindt elke aflevering en haalt ze ook moeiteloos binnen (Sunny). Het wordt problematischer wanneer je backlog search wilt doen. Dan zijn nieuwsgroepen ineens minder interessant, althans, je hebt nog steeds van die community's die versleutelde nzb's plaatsen. Ook torrents is iets om op terug te vallen en ook dit kun je automatiseren
Het is irritant, zeker, maar tegenhouden doen 'ze' het niet. Ze frustreren het proces gewoon in de hoop dat mensen er uiteindelijk de brui eraan geven. Niet doen dus!
Iets in die richting dacht ik al.Freakster86 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:55:
[...]
Ik denk niet dat dit het einde is van nieuwsgroepen. Het key woord hier is automatiseren.
Wanneer 'zij' die takedowns automatiseren, dan moeten 'wij' het downloaden gewoon automatiseren. Als wij het binnenhalen voordat zij het kunnen laten verwijderen zijn we ze gewoon een stap voor. Daar zijn programma's als Sickbeard en Couchpotato gewoon uitermate geschikt voor.
SB zoekt hier 1x per uur en vindt elke aflevering en haalt ze ook moeiteloos binnen (Sunny). Het wordt problematischer wanneer je backlog search wilt doen. Dan zijn nieuwsgroepen ineens minder interessant, althans, je hebt nog steeds van die community's die versleutelde nzb's plaatsen. Ook torrents is iets om op terug te vallen en ook dit kun je automatiseren![]()
Het is irritant, zeker, maar tegenhouden doen 'ze' het niet. Ze frustreren het proces gewoon in de hoop dat mensen er uiteindelijk de brui eraan geven. Niet doen dus!
Nadat NZB.su en de andere search providers offline zijn gegaan ben ik maar handmatig nzbs gaan toevoegen.
Dan moet me toch maar een keer gaan verdiepen in newznab.
Elke 15 minuten is wel overdreven in mijn ogen. Ik zoek elke 6 uur en haal ze altijd binnen via usenet, een heel enkele keer via torrents als backup maar normaal niet. En ik heb veel geplaagde seriesVerwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:41:
[...]
De web-dl versie komt rond 23:00 meen ik , maar sinds wanneer wordt de tronenserie aangepakt? Die was altijd ongemoeid gelaten. Kreeg laatst ook al een waarschuwing van een nzb forum dat de serie aangepakt werd en ik er snel bij moest zijn.
Gratis account van xsusenet erbij? -> http://xsusenet.com/mrgoolie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:20:
Grrr... Nu heb ik 2 newsgroup servers (Supernews en als backup Tweaknews) en nu komt een bepaalde serie nog steeds niet volledig binnen.
Enkel met Supernews -> nog enough repair blocks (800 short)
Supernews & Tweaknews -> nog enough repair blocks (22 short)
Moet ik nu echt 3 providers gaan gebruiken?
1mbit en 25GB data is natuurlijk niet verschrikkelijk veel, maar kan handig zijn als je daarmee die 22 blokjes binnen kan krijgen.
Verder natuurlijk kijken of de server van je provider binaries heeft, hoe brak die verder misschien ook is, het kan altijd dat er iets opstaat wat elders misschien niet staat.
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 10-05-2013 21:19 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
10 dagen retentie!W3ird_N3rd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:18:
[...]
Gratis account van xsusenet erbij? -> http://xsusenet.com/
....
Toch maar een weblog?
Tja, beter iets dan niets... maar of het veel gaat helpen...
Ik kan niet registreren. Emails komen niet aan op mijn gmail en ook mijn yahoo niet. Moet je per see een ISP email adres opgeven? zoals UPC of Ziggo of KPN?W3ird_N3rd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:18:
[...]
Gratis account van xsusenet erbij? -> http://xsusenet.com/
1mbit en 25GB data is natuurlijk niet verschrikkelijk veel, maar kan handig zijn als je daarmee die 22 blokjes binnen kan krijgen.
Verder natuurlijk kijken of de server van je provider binaries heeft, hoe brak die verder misschien ook is, het kan altijd dat er iets opstaat wat elders misschien niet staat.
Ik gebruik nooit ISP email omdat ik in principe niet trouw ben aan een ISP. Met switchen is het heel irritant dat je anderen je email moet opgeven. Maar ik heb er dus wel 1 voordat ik ga switchen.
edit: U=I
Yippie kayak, other buckets!
Vroeg ik me af of ik met downloadstation ook bestanden van nieuwsgroepen kan binnenhalen.
Indien ja, bij welke nieuwsgroep neem ik dan best een abonnement
Ik ken het hele programma niet. Maar dit is de 1e google hit: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?lang=nld&q_id=510Moris schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:31:
Omdat SABnzbd me te ingewikkeld is en graag met downloadstation wil blijven werken.
Vroeg ik me af of ik met downloadstation ook bestanden van nieuwsgroepen kan binnenhalen.
Indien ja, bij welke nieuwsgroep neem ik dan best een abonnement
Verder valt sabnzbd echt wel mee. Genoeg tutorials te vinden op internet.
Voor 30 min werk mag je het gerust voor me even op de nas installeren
Ook handig voor die encrypted links, gewoon openen in Sabnzb.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ga aan de slag met sickbeard en sabnzbd, voeg daarna een keer couchpotatoe toe en als dat allemaal werkt kan je weer verdergaan.
Kijk ook naar autosub e.d. om het binnenhalen van ondertitels te automatiseren. Voor vragen omtrent dit alles moet je niet hier zijn, maar in dit topic: [Synology] Packages
Onderschat het niet, spotweb laten draaien is complex.
Eigenlijk kan je beter op termijn als je kennis wat beter is op dit gebied dit erop zetten als je een nas hebt die het trekt: [Ervaringen] Newznab
Dan kan je vanuit couch en zieke baard je eigen nezwnab gaan draaien. Eigenlijk kan je newznab beter op een los oud servertje zetten en niet op een wat tragere nas (idem voor spotweb).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 12:37 ]
Ik kan dus een nzb bestand, dat ik van een nieuwsgroep ook via downloadstation downloaden.
[ Voor 94% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-05-2013 21:16 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hangt er natuurlijk wel van af wat voor internet abo hij heeft als dat 5 of 10 is heeft Sunny 20 of 30 weinig nutTsurany schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:29:
Gewoon Sunny 20 of Sunny 30. Met 5-10 Mbit is downloaden wel heel erg frustrerend.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
volgens mij wel, maar sabnzbd is wel handiger omdat die ook een foldertje in de gaten kan houden, dan kan je daar de nzb bestanden in plaatsen. Dat kan je dan ook op afstand doen.Moris schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:33:
Dat is inderdaad net wat ik bedoel.
Ik kan dus een nzb bestand, dat ik van een nieuwsgroep ook via downloadstation downloaden.
Het is wat jammer dat newzinb er niet meer is, dan kon je op je telefoon bestanden uitzoeken en dan klikte je downloaden en dan ging je nas thuis het al downloaden. Heerlijk was dat.
Ik heb ongeveer 'n half jaar geleden voor de moeder van mijn buurman verschillende (verzamel)albums van artiesten uit de jaren 60 & 70 gedownload. Nou is er vorige week bij haar ingebroken, en o. a. haar laptop waar deze muziek op stond is gestolen.
Ik dacht: Ik download wel even die albums opnieuw voor haar, maar helaas pindakaas.
Albums die ik zo'n 6 maanden terug nog compleet binnenkreeg zijn nu zwaar incompleet, of zelfs compleet verdwenen. De meesten zijn zo'n 400-600 dagen terug gepost, en mijn server heeft 900 dagen retentie, daar ligt het dus niet aan.
Het lijkt dus nog slechts een kwestie van tijd te zijn voordat je niets meer aan retentie hebt op usenet om oude posts alsnog op te halen, en je alleen nog maar via encrypted nzb's zal kunnen downloaden.
Ook encrypted NZB's worden verwijderd. Geniet er dus zolang het nog kan. Dan maar over op torrents over een jaartje ofzo.Richub schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:11:
Het lijkt dus nog slechts een kwestie van tijd te zijn voordat je niets meer aan retentie hebt op usenet om oude posts alsnog op te halen, en je alleen nog maar via encrypted nzb's zal kunnen downloaden.
Tijd voor een nieuwe usenetpovider dus.
Gelet op de vele incomplete downloads (takedowns) laatste tijd (zowel nieuwe als oude posts), welke raden jullie aan: Astraweb of UseNetServer? Allebei $96 per jaar en evenveel retentie...
Ik ben een hobby downloader. Dus ik hou het toch wel bij.
Yippie kayak, other buckets!
Ik zit al een paar jaar bij Giganews, maar de laatste tijd word ik gek van het feit dat oudere posts gewoon niet meer compleet binnen te halen zijn. Of iemand een andere andere goede usenet provider met weinig takedowns en ECHT goede retentie?
Thanks!
It's All In The "Mix"
Wel jammer dat m'n account meteen niet meer werkt.
Ticket bij support uitstaan en de downloads druppelen nu binnen via de gratis server.
Meer mensen die dit probleem hebben?
Ik download zo'n 200 a 300gb per maand, en retentie het liefst zoveel mogelijk met unlimited snelheid.W3ird_N3rd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 02:03:
De vraag is: hoeveel wil je downloaden, hoeveel retentie wil je en hoe snel moet dat gaan.
Vandaar ook mijn vraag of Newsdemon een beetje goed is?
It's All In The "Mix"
Maar wat is "unlimited", heb je gigabit internet?Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:16:
[...]
Ik download zo'n 200 a 300gb per maand, en retentie het liefst zoveel mogelijk met unlimited snelheid.
Vandaar ook mijn vraag of Newsdemon een beetje goed is?
Als je met unlimited eigenlijk wil zeggen "ik heb 50mbit internet" dan kunnen er heel andere providers in het vizier komen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 16-05-2013 19:57 ]
Vroeger bij eweka gezeten maar die gaat maar tot 100 Mbit/s,
heb ook supernews bekeken weet niet of mensen daar een beetje goede ervaring mee hebben qua retentie?
Bij giganews is 800+ dagen oud gewoon een probleem om compleet binnen te halen,
en dan heb ik het niet over series dat gaat gewoon via Sick Beard iedere dag.
It's All In The "Mix"
Ik denk dat dit overal een probleem is...Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:01:
Ik heb 120 Mbit/s van ziggo ga naar 150 dus bij de meeste providers kom je dan aan een unlimited pakket qua snelheid.
Vroeger bij eweka gezeten maar die gaat maar tot 100 Mbit/s,
heb ook supernews bekeken weet niet of mensen daar een beetje goede ervaring mee hebben qua retentie?
Verwijderd
Je vragen getuigen dat je niet zelf even het topic doorneemt. Jammer, maar omdat de discussie hier nu al een paar dagen doorgaat: supernews is een "dochter"maatschappij van Giganews met een iets lagere retentie.Mixpower schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:01:
Een combi van supernews met cheapnews kan wellicht hulp bieden in jouw geval, echter heb ik zelf met supernews (lees giganews) niet veel last met bestanden ouder dan 800 dagen. Waarschijnlijk zit je te zoeken naar materialen die door take downs overal wel weggehaald zijn. Stap daarvoor over op torrents, demenoid heeft momenteel de invite opties bij iedereen aanstaan en is wellicht een leuke bron voor je als je aan een invite van iemand kan komen.
En de volgende keer even het topic doornemen, dit zijn toch wel vragen die vaak voorbijkomen.
Iemand heeft een Easynews plugin voor XBMC gemaakt. Die heb ik nu in gebruik genomen, en ik kan nu vanaf de luie bank in de huiskamer op de htpc films en series kijken. Zoeken en filteren, inclusief thumbnailed previews, en vervolgens kijken, rechtstreeks gestreamed vanaf Easynews.
Jammer dat je zo op mijn reactie reageert, aangezien ik wel degelijk het topic heb doorgenomen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:05:
[...]
Je vragen getuigen dat je niet zelf even het topic doorneemt. Jammer, maar omdat de discussie hier nu al een paar dagen doorgaat: supernews is een "dochter"maatschappij van Giganews met een iets lagere retentie.
Een combi van supernews met cheapnews kan wellicht hulp bieden in jouw geval, echter heb ik zelf met supernews (lees giganews) niet veel last met bestanden ouder dan 800 dagen. Waarschijnlijk zit je te zoeken naar materialen die door take downs overal wel weggehaald zijn. Stap daarvoor over op torrents, demenoid heeft momenteel de invite opties bij iedereen aanstaan en is wellicht een leuke bron voor je als je aan een invite van iemand kan komen.
En de volgende keer even het topic doornemen, dit zijn toch wel vragen die vaak voorbijkomen.
Maar iedereen heeft een andere mening over wat goed is en niet goed,
ik vond nou niet dat wat jij nu zegt uit het topic zo overdreven naar voren kwam vandaar mijn vraag.
Ik heb gisteren de problematische bestanden geprobeerd binnen te halen met Tweaknews.eu op een proef account en dit gaat tot tegenstelling van Giganews geheel probleemloos het heeft dus niks te maken met de takedowns, het valt me wel op dat de retentie van Giganews de laatste tijd slechter en slechter word.
Supernews is inderdaad overgenomen door Giganews maar heeft nog steeds zijn eigen infrastructuur,
dus ook al is het Giganews het heeft toch niks met elkaar te maken aangezien ze beiden een eigen netwerk hebben dus niet te vergelijken met elkaar.
Bedankt voor de hulp en informatie in ieder geval ik zal het allemaal eens gaan bekijken,
die Easynews klinkt ook interessant joopv bedankt!
It's All In The "Mix"
Geinig. Heb jarenlang (tot aan 3 jaar geleden ofzo) Easynews gebruikt, maar vond het toch een beetje te duur worden aangezien ik echt niet meer genoeg had aan 20+6(bonus)GB/maand en ik Sickbeard/NZBGet toch makkelijker vond dan de webinterface van Easynews.joopv schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:04:
Zoals sommigen wel weten decodeerd Easynews alle uploads, en zijn ze dus helemaal kant-en-klaar te downloaden op de webinterface. Ze worden zelfs gethumbnailed en je kunt selecteren op resolutie, format, codec enz.
Iemand heeft een Easynews plugin voor XBMC gemaakt. Die heb ik nu in gebruik genomen, en ik kan nu vanaf de luie bank in de huiskamer op de htpc films en series kijken. Zoeken en filteren, inclusief thumbnailed previews, en vervolgens kijken, rechtstreeks gestreamed vanaf Easynews.
Het takedown beleid en methode varieert per usenet aanbieder. dat dus "iets" wel op tweaknews staat en niet (meer/geheel) op giganews heeft juist ALLES te maken met takedowns.Mixpower schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:14:
[...]
Ik heb gisteren de problematische bestanden geprobeerd binnen te halen met Tweaknews.eu op een proef account en dit gaat tot tegenstelling van Giganews geheel probleemloos het heeft dus niks te maken met de takedowns, het valt me wel op dat de retentie van Giganews de laatste tijd slechter en slechter word.
Dat bijv. giganews meer takedowns zou hebben kan bijv. komen dooor de grootte van het bedrijf/klantenbestand (en een takedownverzoek dus effectiever is) en land en daarmee wetgeving van herkomst. (in VS kan je justitieel waarschijnlijk harder aangepakt worden ???? )
Retentie , oftewel de bewaartijd van niet-getakedownde bestanden, is bij Giganews nog steeds erg goed en voldoet aan wat ze beloven.
Heb je weinig aan natuurlijk, als je vooral geinteresseerd bent in die bestanden die wel "gevoelig" zijn voor takedowns, zoals de meeste usenetgebruikers, schat ik zo in
(iets wat "nu" goed versleuteld en onvindbaar is, zal over paar maand/jaar er door takedown-zoekmachines er wel uitgepikt kunnen worden waardoor "retentie" minder belangrijk wordt .... )
[ Voor 30% gewijzigd door Ted038 op 17-05-2013 22:10 ]
Een programma wat je op je pc draait / of op je linux bak, Zelfs op de Raspberry Pi draait die lekker.
Met dit programma heb je een overzicht over veel newznabs en andere nzb zoek machines.
Je kan handmatig zoeken, of je zet dit programma in je Sickbeard of CouchPotato als zoekmachine
Hoef je er geen 20 in je lijst te zetten, maar je zet alles in usntssearch
Overzicht

Opties

Newznabs toevoegen.
Bedankt voor de tip, draait dit programma nu rechtstreeks in mijn Synology NAS ;-) naast spotwebDacuuu schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:15:
Surfde wat over de interwebs heen, kwam ik dit tegen: https://github.com/pillone/usntssearch
Een programma wat je op je pc draait / of op je linux bak, Zelfs op de Raspberry Pi draait die lekker.
Met dit programma heb je een overzicht over veel newznabs en andere nzb zoek machines.
Je kan handmatig zoeken, of je zet dit programma in je Sickbeard of CouchPotato als zoekmachine
Hoef je er geen 20 in je lijst te zetten, maar je zet alles in usntssearch
Verwijderd
Heb je een tutorial voor de installatie op de synology?FloRadix schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Bedankt voor de tip, draait dit programma nu rechtstreeks in mijn Synology NAS ;-) naast spotweb
Vereiste:Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:34:
[...]
Heb je een tutorial voor de installatie op de synology?
- Inloggen via SSH op je NAS
- Boostrap of IPKG geinstaleerd op je NAS
Installatie:
1- Zorg ervoor dat Python draait (download via de standaard synology pacakge)
2- Maak een folder in je volume1 (bij USSNT)
3- login in SSH op je NAS
4- CD naar je folder op volume1 (stap 2)
5- IPKG Install git (indien je nog geen git heb geinstalleerd)
6- git clone https://github.com/pillone/usntssearch.git
7- ga naar de folder 'usntssearch/NZBmegasearch'
8- voor deze commando uit "python mega2.py"
9 -open je browser to NASIP:5000
Nota: ik gebruik niet de standaard poort 5000 in mijn NAS maar een andere willekeurige poort bijv 5050
als het progamma is opgestart kun je de poort van 5000 veranderen.
Een nadeel, je moet deze programma altijd manueel starten als je NAS reboot.
Weet jij toevallig hoe ik hem als daemon draai? -d pakt die niet.
En zodra ik putty afsluit dan is alles weg. Ik draai hem nu als: sudo nohup python mega2.py &
Dan blijft die wel gewoon draaien, maar had hem liever als daemon gedraaid.
Dit topic is gesloten.
![]()
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!