Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 55 Laatste
Acties:
  • 620.907 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij Sunny, maar bijv.knip is nu al zeer lastig binnen te hengelen. Te begrijpen, maar 't is wel jammer :) Verder bevalt Sunny me prima, snelheden zijn nog altijd erg netjes te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 18-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 13:34
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:31:
Ik zit bij Sunny, maar bijv. [...] is nu al zeer lastig binnen te hengelen. Te begrijpen, maar 't is wel jammer :) Verder bevalt Sunny me prima, snelheden zijn nog altijd erg netjes te noemen.
Volgens mij hebben ze het knopje DMCA weer gevonden, vanmorgen 3 verschillende series welke allemaal mislukte :(

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 18-04-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:04
Hm, eerste keer dat ik merk dat Newsxs compleet offline is. Zowel de server als de website liggen eruit.

Dan moet ik mijn downloads maar even uitstellen... ;)

Edit:
En ze zijn weer online. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 16-04-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Helaas lijkt cheapnews nu ook volledig ten prooi gevallen te zijn aan de takedown requests, voor zover dat hier nog niet bekend was. Dat i.c.m. de lage snelheden bij abo's.. Zal wel weer geen verlenging worden van mijn kant me dunkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54
schumi2004 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:18:
[...]

Volgens mij hebben ze het knopje DMCA weer gevonden, vanmorgen 3 verschillende series welke allemaal mislukte :(
Hier ervaar ik weinig problemen met sunny. Sickbeard staat op 60 minuten scan. Doet alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 11:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bij cheap heb ik ook nog geen problemen,althans de "normale" gaan soms niet goed,maar de "encrypte"versies gaan zonder problemen,alleen niet meer geautomatiseerd helaas,maar dat overleef ik wel :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrsar schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:10:
bij cheap heb ik ook nog geen problemen,althans de "normale" gaan soms niet goed,maar de "encrypte"versies gaan zonder problemen,alleen niet meer geautomatiseerd helaas,maar dat overleef ik wel :+
Wat bedoel je met encrypted? Heb het wel eens voorbij zien komen maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe en wat.
Heb je hier een third-party (tool/site) voor nodig om te begrijpen wat en hoe of zijn dat die bestanden met namen waar geen chocola van te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
schumi2004 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:11:
[...]

Wat bedoel je met encrypted? Heb het wel eens voorbij zien komen maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe en wat.
Heb je hier een third-party (tool/site) voor nodig om te begrijpen wat en hoe of zijn dat die bestanden met namen waar geen chocola van te maken is?
Volgens mij doet hij op die namen waar je geen kaas van kan maken. Dus de encrypted nzbs die je bij spotnet etc tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Spots die encrypted zijn, hebben een dummy NZB file die dus niet de oorspronkelijke content bevat. In de spot beschrijving bevind zich een link naar een thirdparty-site die de NZB faciliteert. Vaak heeft die file een random filename en moet je 2 keer vaker klikken om de daadwerkelijke content binnen te hengelen.

Er is software die bij encrypted NZBs deze handelingen en het renamen naar de oorspronkelijke NZB naam automatiseerd. In spotweb zijn de handelingen voor het downloaden van encrypted NZB niet anders dan als voor gewone NZB files. Er zijn wat plugins beschikbaar voor spotnet die daarbij kunnen helpen maar het werkt nog niet zo vlekkenloos als spotweb.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Het is toch zo dat wanneer een bepaalde file een takedown request heeft gekregen, je de corruptes files van je download nog via bvb een blockaccount kan binnenhalen?

Wanneer je nu je main newsgroup server instelt als default in sabnzbd en je 2de (block) server als 2de server instelt download hij de corrupte files toch op de 2de server?

En aangezien de corrupte files bij alle servers anders zijn is dit toch een perfecte oplossing? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:58:
Er zijn wat plugins beschikbaar voor spotnet die daarbij kunnen helpen maar het werkt nog niet zo vlekkenloos als spotweb.
Heb je wellicht een link met een overzicht van plugins? Ik wist namelijk niet dat er plugins zijn. Ik zou graag zelf bijvoorbeeld favorieten willen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgoolie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:42:
Het is toch zo dat wanneer een bepaalde file een takedown request heeft gekregen, je de corruptes files van je download nog via bvb een blockaccount kan binnenhalen?

Wanneer je nu je main newsgroup server instelt als default in sabnzbd en je 2de (block) server als 2de server instelt download hij de corrupte files toch op de 2de server?

En aangezien de corrupte files bij alle servers anders zijn is dit toch een perfecte oplossing? Of zie ik dit verkeerd?
Hangt er vanaf hoeveel ervan verwijderd is, en welk gedeelte. Als beide servers bv. 70% verwijderen krijg je het ook met alletwee niet compleet. En als ze bv. allebei dezelfde 40% verwijderen ook niet. Je zou het evt. kunnen proberen met meerdere blockservers bij verschillende Tier-1 Providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 20-08 16:34
Net iets binnengehaald op Cheapnews, wat er bij Supernews niet meer opstaat, van 18 dagen oud. Takedowns worden dus niet automatisch bij Cheapnews gedaan als ze er al bij Supernews af zijn gehaald. Ik heb al vaker aangegeven dat het er bij een Europese server vaak nog wel opstaat als het al bij Amerikaanse servers is verdwenen, en ik word hierin nu weer bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:58:
Spots die encrypted zijn, hebben een dummy NZB file die dus niet de oorspronkelijke content bevat. In de spot beschrijving bevind zich een link naar een thirdparty-site die de NZB faciliteert. Vaak heeft die file een random filename en moet je 2 keer vaker klikken om de daadwerkelijke content binnen te hengelen.

Er is software die bij encrypted NZBs deze handelingen en het renamen naar de oorspronkelijke NZB naam automatiseerd. In spotweb zijn de handelingen voor het downloaden van encrypted NZB niet anders dan als voor gewone NZB files. Er zijn wat plugins beschikbaar voor spotnet die daarbij kunnen helpen maar het werkt nog niet zo vlekkenloos als spotweb.
Wat ik dus niet helemaal snap: de nzb bestanden met een random filename verwijzen toch nog steeds naar bepaalde niet-veranderende content op usenet? Dus als de notice-and-takedown firma's de nzb via spotnet naar binnen halen komen ze er toch zo achter om welke headers het gaat en kunnen ze de takedown starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 22:27

jmk

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:33:
[...]

Wat ik dus niet helemaal snap: de nzb bestanden met een random filename verwijzen toch nog steeds naar bepaalde niet-veranderende content op usenet? Dus als de notice-and-takedown firma's de nzb via spotnet naar binnen halen komen ze er toch zo achter om welke headers het gaat en kunnen ze de takedown starten?
In die header staat volgens mij ook alleen maar "fbdhbsh3765476jdfhdf74.mkv" ofzo. Geen kaas van te maken als je niet aan de NZB begint dankzij een bron zoals spotnet, of een andere indexsite,

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aouwe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:32:
Net iets binnengehaald op Cheapnews, wat er bij Supernews niet meer opstaat, van 18 dagen oud. Takedowns worden dus niet automatisch bij Cheapnews gedaan als ze er al bij Supernews af zijn gehaald. Ik heb al vaker aangegeven dat het er bij een Europese server vaak nog wel opstaat als het al bij Amerikaanse servers is verdwenen, en ik word hierin nu weer bevestigd.
cheapnews is een heel fijne combi samen met supernews.

Ik had laatst wel een concert in 3D dat ik wilde bekijken (niet eens voor de heb, maar was gewoon nieuwsgierig hoe dat eruit zou zien), maar dat lukte niet meer. Daar was bij 5 diverse providers (verschillende netwerken) gewoon 60% van elk bestand weggehaald, niet eens beschadigd, maar gewoon weg. Dat heb ik niet eerder gezien en ik had wel een tijd last van die takedowns.

Gelukkig is dat maar 1 keer voorgekomen en het bestand was ook al 300+ dagen oud, oveige zaken kan ik altijd wel werkende krijgen via een alternatief op spotnet of door het te downloaden met verschillende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Is het jullie trouwens ook niet opgevallen dat met het wegvallen van de wel bekende indexer er ineens minder takedowns waren en deze de laatste week (althans voor mij) weer de kop op steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gewoon voor al m'n series een automatische torrent backup. Ben dat gezeik met passwords en uitvallen zo zat dat ik het op deze manier op los.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-10 20:07
Tsurany schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:36:
Ik heb gewoon voor al m'n series een automatische torrent backup. Ben dat gezeik met passwords en uitvallen zo zat dat ik het op deze manier op los.
Als backup echt? Hoe fixt men dat?

Vooral knip falen bijzonder vaak (om niet te zeggen altijd tegenwoordig) bij mij... Voor de rest zijn er niet zo veel actieve series meer bij mij dus ik kan dat moeilijk schetsen voor die andere...

Ik heb ondertussen 5 (!) Usenetproviders en toch nog steeds failed downloads:
SunnyUsenet
Eweka
een gratis usenetprovider
BlockNews
AstraWeb

En nog altijd failed downloads. Je moet het ze nageven, slecht doen ze het niet :+

[ Voor 49% gewijzigd door Equator op 18-04-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Op zich niet zo gek dat je last hebt van Takedowns (in zekere zin heeft iedereen dat natuurlijk), want 2 zijn Amerikaanse servers, die dus verplicht zijn een takedown notice uit te voeren, Eweka is wel een Nederlandse server, maar zit op een Amerikaans netwerk. Dan blijft er dus eigenlijk nog maar 1 over (gratis servers stellen in de regel niet zo veel voor). Ik heb goede ervaringen met Cheapnews, die zitten op weer een ander netwerk (Europese Cambrium netwerk). Probeer die eens een keer, je kan een gratis 10 GB trial abonnement nemen, dan zie je meteen of het wat uitmaakt. Je kan ook een maandje Tweaknews nemen, om dat netwerk even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
HyperBart schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:03:
[...]

Ik weet niet hoe Tsurany het heeft gedaan, maar ik laat SB gewoon op nzb ENop torrents zoeken. Negen van de 10kr komen ze wel via torrents binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
schumi2004 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:06:
Is het jullie trouwens ook niet opgevallen dat met het wegvallen van de wel bekende indexer er ineens minder takedowns waren en deze de laatste week (althans voor mij) weer de kop op steken?
Bedoel je die vrijwel witte website, met wat grijze menu balk?

Hier staan er 28 series op de sickbeard lijst, met oa Arrow, Game of thrones enzo. En heb werkelijk takedown last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een private tracker die niet met .rar bestanden werkt. uTorrent haalt deze via RSS feeds binnen en plaatst de gedownloade torrent in de map die SickBeard in de gaten houd. SABnzbd stuurt downloads via het sabToSickbeard script naar SickBeard toe waardoor SickBeard uit twee bronnen de bestanden aangeleverd krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tsurany schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:04:
Ik heb een private tracker die niet met .rar bestanden werkt. uTorrent haalt deze via RSS feeds binnen en plaatst de gedownloade torrent in de map die SickBeard in de gaten houd. SABnzbd stuurt downloads via het sabToSickbeard script naar SickBeard toe waardoor SickBeard uit twee bronnen de bestanden aangeleverd krijgt.
Als je met torrent naar map A download, en verplaatst naar map B. Hoe kom je dan aan je down/up ratio? Dat is nogal belangrijk bij veel torrent trackers. Nu weet ik dat jij glas heb liggen. En dat je waarschijnlijk je ratio al 3 x rond hebt voordat de download klaar is. Maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een complete torrent gaat naar de map Downloads\Completed Torrents\ en SickBeard houd die map in de gaten. SickBeard verplaatst deze bestanden niet maar kopieert deze naar mijn series map toe. uTorrent blijft dus gewoon seeden uit deze map tot een maximum van 3 dagen. Daarna stopt het seeden en draait een script, aangeroepen door uTorrent, die de torrent van de hardeschijf verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tsurany schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:10:
Een complete torrent gaat naar de map Downloads\Completed Torrents\ en SickBeard houd die map in de gaten. SickBeard verplaatst deze bestanden niet maar kopieert deze naar mijn series map toe. uTorrent blijft dus gewoon seeden uit deze map tot een maximum van 3 dagen. Daarna stopt het seeden en draait een script, aangeroepen door uTorrent, die de torrent van de hardeschijf verwijdert.
Is dat probleem ook weer opgelost :) Al draait het hier puur op de nzb's super goed. Nergens last van. Sickbeard staat op 1 uur. Dus dat is nog aardig 'langzaam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dacuuu schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:13:
[...]

Is dat probleem ook weer opgelost :) Al draait het hier puur op de nzb's super goed. Nergens last van. Sickbeard staat op 1 uur. Dus dat is nog aardig 'langzaam'.
Het nadeel van een hoge snelheid is dus dat je bepaalde fakes binnentrekt die je niet wilt hebben. Maar dat los ik nu met torrents op :)

Grote voordeel is dat SickBeard zowel de torrent verwerkt als zelf SABnzbd voorziet van een download. Indien een release password protected is of wat voor andere ongein zal hij gewoon het 720p bestand van de torrent verwerken. Of indien ik via usenet een te slechte kwaliteit binnen haalt zal SickBeard de torrent alsnog verwerken omdat die betere kwaliteit is.
SickBeard zelf torrents of usenet laten afzoeken kan ook, maar als hij dan alsnog de usenet versie pakt die qua kwaliteit waardeloos is of password protected is zal hij geen retry doen.

Helaas heeft m'n eigen public Newznab last van wat database corruptie waardoor usenet nu net wat langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dacuuu schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:02:
[...]

Bedoel je die vrijwel witte website, met wat grijze menu balk?

Hier staan er 28 series op de sickbeard lijst, met oa Arrow, Game of thrones enzo. En heb werkelijk takedown last.
Mmm nee, site waar deze meneer zo mee liep te pronken op z'n wall of fame http://www.morganelligroup.com/
Toen site nog in de lucht was viel het gewoon op dat om de haverklap content weg was, site down en langzaam aan werden de takedowns voor mij rustiger maar laatste week heb ik er weer last van als voorheen.
Zou bijna denken dat hij andere site gevonden heeft voor z'n DMCA tooling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-10 14:33

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:31:
Ik zit bij Sunny, maar bijv.knip is nu al zeer lastig binnen te hengelen. Te begrijpen, maar 't is wel jammer :) Verder bevalt Sunny me prima, snelheden zijn nog altijd erg netjes te noemen.
HyperBart schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:03:
[...]

Vooral knip falen bijzonder vaak (om niet te zeggen altijd tegenwoordig) bij mij... Voor de rest zijn er niet zo veel actieve series meer bij mij dus ik kan dat moeilijk schetsen voor die andere...

Ik heb ondertussen 5 (!) Usenetproviders en toch nog steeds failed downloads:
SunnyUsenet
Eweka
een gratis usenetprovider
BlockNews
AstraWeb

En nog altijd failed downloads. Je moet het ze nageven, slecht doen ze het niet :+
Modbreak:Heren, ik heb even de namen van de content verwijderd. Zoals ook duidelijkte lezen is in de topic waarschuwing, GEEN discussies over content, serienamen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een bepaalde mate van moderatie moet er met het oog op mogelijke problemen uiteraard wel zijn maar dit gaat mijns inziens toch wel richting het absurde. Directe links naar nzb en/of torrent bestanden bestanden horen hier niet thuis dat is begrijpelijk. Maar dat namen van series niet genoemd mogen worden en zelfs actief gecensureerd worden ?!? Wat is de volgende stap, het niet meer mogen noemen van usenet providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrok hier ook wel een beetje van inderdaad, ik hint niet naar een serie, ik vraag niet om content maar noem slechts de naam als voorbeeld van iets dat tegenwoordig lastiger te vinden is. Het lijkt me niet dat dit ook maar in de buurt komt van "het schimmige", oftewel iets waar Tweakers problemen mee zou kunnen ondervinden.

Zolang dit het beleid is zal ik me er aan houden, maar ik vraag me wel af of dit niet een beetje het doel voorbij schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik begrijp het wel, maar het benoemen van content op Usenet is niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 09:28

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het blijft een grijs gebied en ik snap dat tweakers dit zo veel mogelijk wil afbakenen om geen problemen te gaan ondervinden.. maar ik begrijp ook dat als je niet eens een naam van een serie mag noemen dit soms wat vervelend kan zijn voor de gebruikers hier maar regels zijn regels en content mag niet genoemd worden.
Maar goed weer ontopic! :)

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 18-04-2013 13:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:38

B2

wa' seggie?

pino85 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:23:
Het blijft een grijs gebied en ik snap dat tweakers dit zo veel mogelijk wil afbakenen om geen problemen te gaan ondervinden.. maar ik begrijp ook dat als je niet eens een naam van een serie mag noemen dit soms wat vervelend kan zijn voor de gebruikers hier maar regels zijn regels en content mag niet genoemd worden.
Maar goed weer ontopic! :)
Tuurlijk is het zo dat regels regels zijn, maar wordt echt een beetje belachelijk. Ergens anders hebben we het grote 2013 tv-serie topic e.d. , daar worden alle series benoemd en besproken. En die zijn hier echt niet allemaal op TV hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, misschien dat die mensen wel buiten nederland wonen.

Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat het bespreken van usenet icm series en films niet wenselijk is maar het afzonderlijk prima kan omdat het een niet direct met het ander te maken hoeft te hebben? Het bespreken van newsservers kan prima zonder dat je daarbij specifiek in hoeft te gaan op de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Die regels zijn er niet voor niets. Het gaat erom dat er de relatie tussen series, (content) en het downloaden van auteursrechtelijk materiaal. Tweakers is verantwoordelijk voor de content op hun site, dus ook forumberichten.
Om de mogelijke indruk weg te nemen dat hier downloads gefaciliteerd worden, moet er een streng onderscheid tussen de content en het downloaden worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 15:24

mindcre8r

Tradepedia

Tweaknews is nu ook ten prooi gevallen zo lijkt het.

ik krijg alle releases van knip niet meer compleet binnen bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 19-04-2013 13:53 . Reden: Ook niet obfuscated series benoemen ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:08:
Tja, misschien dat die mensen wel buiten nederland wonen.
Sorry hoor, maar dat geloof je zelf? Er worden al afleveringen besproken voordat ze op bronnen als iTunes e.d staan. Als je dan het braafste jongentje van de klas wil zijn moet je daar ook iets aan doen.
Deem schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:10:
Die regels zijn er niet voor niets. Het gaat erom dat er de relatie tussen series, (content) en het downloaden van auteursrechtelijk materiaal. Tweakers is verantwoordelijk voor de content op hun site, dus ook forumberichten.
Om de mogelijke indruk weg te nemen dat hier downloads gefaciliteerd worden, moet er een streng onderscheid tussen de content en het downloaden worden gemaakt.
Volgens mij geef ik prima aan dat ik begrijp dat er ergens grenzen moeten wordem gesteld. Bovenstaande vind ik persoonlijk nogal, tja hoe zeg ik het heel netjes, blinde volgzaamheid. Wat ik eigenlijk bedoel mag je zelf invullen.
Ik ben het helemaal er mee eens dat je geen berichten moet faciliteren met de strekking "op deze server is deze serie/aflevering nog te downloaden." Maar newsservers bestaan niet zonder content. En 99.9% van de gebruikers hier gebruikt ze voor binaries en niet voor text. Hoe wil je anders de providers beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet donders goed dat het anders in elkaar zit maar dat is het punt niet. Jammer dat je dan alleen reageert op mijn eerste zin en de rest negeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:12:
Ik weet donders goed dat het anders in elkaar zit maar dat is het punt niet. Jammer dat je dan alleen reageert op mijn eerste zin en de rest negeert
De rest van jouw post is qua strekking hetzelfde als die daaronder en daar ga ik al inhoudelijk op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je herhaalt alleen een stelling die al onderuit gehaald is in mijn post.

Hoe het verder ook mogen zijn, deze discussie is hier niet op zijn plaats. DM een modje of schop een modje in het daarvoor bestemde topic en doe je verhaal. Wellicht dat je ze op andere gedachten kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:21:
Je herhaalt alleen een stelling die al onderuit gehaald is in mijn post.
Nou, jouw reactie noem ik nou niet echt het onderuit halen van een stelling. Het is het herhalen van een posting van een mod, meer niet.

Het hele content verhaal, is zoals eerder aangegeven een grijs gebied. In principe is het downloaden van film en serie materiaal in Nederland niet verboden, alleen software volgens mij. Tweakers probeert deze discussie compleet te vermijden door het aan banden leggen van berichten. Op een redelijke manier kan ik hierin meegaan, ik snap de beweegredenen.

Mijn mening, en dat is inderdaad een herhaling, kun je newsservers met binaries (en dat is immers de titel van het topic) niet los koppelen van de binaries die erop staan. Dan moet je het topic hernoemen naar een 'usenet providers vergelijk topic o.i.d. En die discussie kan naar mijn mening hier best gevoerd worden, dat hoeft niet per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Je mag een schaar hebben.
Je mag in een auto rijden.
Maar je bent in overtreding als de schaar naast je op de stoel hebt liggen tijdens het autorijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 18-04-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:55:
[...]

Nou, jouw reactie noem ik nou niet echt het onderuit halen van een stelling. Het is het herhalen van een posting van een mod, meer niet.

Het hele content verhaal, is zoals eerder aangegeven een grijs gebied. In principe is het downloaden van film en serie materiaal in Nederland niet verboden, alleen software volgens mij. Tweakers probeert deze discussie compleet te vermijden door het aan banden leggen van berichten. Op een redelijke manier kan ik hierin meegaan, ik snap de beweegredenen.

Mijn mening, en dat is inderdaad een herhaling, kun je newsservers met binaries (en dat is immers de titel van het topic) niet los koppelen van de binaries die erop staan. Dan moet je het topic hernoemen naar een 'usenet providers vergelijk topic o.i.d. En die discussie kan naar mijn mening hier best gevoerd worden, dat hoeft niet per DM.
Volgens mij kom je nog niet zo lang in dit topic. Klopt dat?

Als je even een aantal topics terugleest of zoekt dan zal je zien dat dit al vaker ter sprake is gekomen en voor het merendeel van ons al geen discussie meer is. Check dan ook nog eens de topicwarning en de link die daar in staat. Of jij het er nu mee eens bent of niet maakt in deze dus niet uit.
Wij zijn dan ook wel een beetje klaar met die eeuwige discussie hierover dus voer hem lekker elders maar NIET in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:03:
[...]

Volgens mij kom je nog niet zo lang in dit topic. Klopt dat?

Als je even een aantal topics terugleest of zoekt dan zal je zien dat dit al vaker ter sprake is gekomen en voor het merendeel van ons al geen discussie meer is. Check dan ook nog eens de topicwarning en de link die daar in staat. Of jij het er nu mee eens bent of niet maakt in deze dus niet uit.
Wij zijn dan ook wel een beetje klaar met die eeuwige discussie hierover dus voer hem lekker elders maar NIET in dit topic.
Als dat blijkbaar de maatstaf is... Niet reageren wil nog niet zeggen dat ik niet mee lees. Sterker nog, de verschillende delen hebben altijd in mijn bookmarks gestaan.

Waar je wellicht overheen gelezen hebt omdat je er nogal klaar mee bent is dat ik aangeef dat ik de beweegredenen snap dat Equator hier geen verwijzingen naar content wil hebben in welke vorm dan ook. Dat ik mijn mening geef over de inhoud die het topic in de huidige vorm nog heeft als er uberhaupt niet over content gesproken zou mogen worden en de relatie met andere topics heb je maar te accepteren, daar is het een discussie forum voor.

Zoals ik zei, een verandering naar het "Usenet Provider topic" lijkt mij meer voor de hand te liggen want zo wordt het wel een beetje een "Het grote boterhammen met kaas topic" waar niet over kaas gesproken mag worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10 13:12

Nox

Noxiuz

Op een of andere manier zegt spotnet: Groep niet gevonden. Zou dit betekenen dat mijn USP (I-telligent) geforceerd wordt om de groep te verwijderen? Kan verder gewoon verbinding maken zo lijkt het behalve dan de spotnet-groepen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 10:33

Laguna

Connaisseur

NoxiuZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:02:
Op een of andere manier zegt spotnet: Groep niet gevonden. Zou dit betekenen dat mijn USP (I-telligent) geforceerd wordt om de groep te verwijderen? Kan verder gewoon verbinding maken zo lijkt het behalve dan de spotnet-groepen.
Welke groep?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-10 14:33

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Graag weer ontopic. Voor wat betreft policy verwijs ik naar Equator in "Newsservers met binaries [Deel 12]"

Ik begrijp ook wel dat dit wat rigide overkomt.. Maar blijkbaar is dat de enige manier om dit topic enigzins binnen de perken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
NoxiuZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:02:
Ik had dit ook vandaag, er was een probleem bij i-telligent (volgens het i-telligent forum) maar dit is opgelost.
Kan spotnet weer bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik verdenk mijn ISP er van om doelbewust downloads te saboteren :? .

Situatie:
Usenet account bij Eweka, configuratie bij beide gelijk (SSL).

Ik voeder mijn Sabnzbd @ home een NZB van een individuele Newznab: faalt
Ik neem diezelfde NZB en voeder die aan mijn Sabnzbd in Brussel: werkt.

Ik neem een NZB die door Sick Beard werd gevoederd aan mijn Sab @ home die faalde en ik open die op mijn lokale Sabnzbd in Brussel: die werkt.

Iemand daar nog een logische verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10 21:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:42:
Cheapnews heeft momenteel het 500GB block in de aanbieding voor €17,95.
Gebruik bij afrekenen de code

[...]

Voor dat geld heb ik m genomen, mooi als aanvulling op Newshosting en newzilla :)
Had ik dus net zo goed niet kunnen doen. Alles wat bij Newshosting geDCMAd is is bij Tweaknews ook gewoon weg :/

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
HyperBart schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:11:
Ik verdenk mijn ISP er van om doelbewust downloads te saboteren :? .

Situatie:
Usenet account bij Eweka, configuratie bij beide gelijk (SSL).

Ik voeder mijn Sabnzbd @ home een NZB van een individuele Newznab: faalt
Ik neem diezelfde NZB en voeder die aan mijn Sabnzbd in Brussel: werkt.

Ik neem een NZB die door Sick Beard werd gevoederd aan mijn Sab @ home die faalde en ik open die op mijn lokale Sabnzbd in Brussel: die werkt.

Iemand daar nog een logische verklaring voor?
misschien de een met SSL en de andere zonder SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Allebei met SSL. Thuis draai ik op Sabnzbd+ 0.7.3. Op mijn laptop 0.7.11

Dus thuis loopt wat achter, maar eerst even updaten dan :) .

Wat een re-install van de nieuwe versie al niet kan verrichten.

Ik heb gewoon Sab laten staan en dan:

2040  sudo apt-get install software-properties-common
 2041  sudo add-apt-repository ppa:jcfp/ppa
 2042  sudo apt-get update
 2043  sudo apt-get upgrade

En kijk eens aan, downloads die hiervoor gewoon keihard faalden, gaan er nu door alsof het niets is.

Heb ik dus 2 maanden voor niets zitten foeteren en van USP's zitten wisselen. :+ . Misschien was Astraweb dan toch niet zo slecht. :+

[ Voor 93% gewijzigd door HyperBart op 22-04-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, had ff een week of twee niets gedownload en kijk nu ff wat er te vinden is met Spotnet. Blijkt dat zelfs 'encrypted' downloads van minder dan een week geleden niet meer gedownload kunnen worden... Is die truuk nu dus ook al om zeep geholpen...? Of had ik gewoon ff pech met slechte uploads? Ze kwamen van een van m'n favo uploaders die normaal altijd complete dingen levert...! Gaat het nou opeens erg hard achteruit allemaal of vergis ik me? Zit bij Sunny trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-10 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:23:
Hmmm, had ff een week of twee niets gedownload en kijk nu ff wat er te vinden is met Spotnet. Blijkt dat zelfs 'encrypted' downloads van minder dan een week geleden niet meer gedownload kunnen worden... Is die truuk nu dus ook al om zeep geholpen...? Of had ik gewoon ff pech met slechte uploads? Ze kwamen van een van m'n favo uploaders die normaal altijd complete dingen levert...! Gaat het nou opeens erg hard achteruit allemaal of vergis ik me? Zit bij Sunny trouwens.
Toevallig van Inge2222?
Had ik van de week ook voor het eerst bij die uploader.
Hopelijk gewoon iets mis gegaan.

btw, even testen >:)
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/Knipsel-9_zpsbf3f63f1.png

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 23-04-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:27:
[...]

Toevallig van Inge2222?
Had ik van de week ook voor het eerst bij die uploader.
Hopelijk gewoon iets mis gegaan.

btw, even testen >:)
[afbeelding]
Nee, QoQ. En ik heb twee versies (720 en 1080) van dezelfde film geprobeerd. Zonet een (minder interessante) upload van hen van vandaag geprobeerd en die was meteen okay. Zou wel balen zijn als die encrypted spullen nu ook binnen een paar dagen offline zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
QoQ maakt geen gebruik van versleutelde bestandsnamen. Ze bieden wel een encrypted nzb aan, maar bots kunnen in de rars zoeken naar de bestandsnamen, en gespiegelde bestandsnamen worden ook afgevangen. Ik neem aan dat ze zich wel aan de nieuwe situatie gaan aanpassen. Ik had een rotsvast vertrouwen in encrypted nzb's, maar dat is zonder verdere versleuteling van de bestandsnaam dus niet meer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Al dat encrypted spul is niet met SAB of NZBget af te vangen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:36

Caveman

whahoehaha

schumi2004 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:15:
Al dat encrypted spul is niet met SAB of NZBget af te vangen of wel?
De laatste nzbget (vanaf v10) heeft wat features die bewust verkeerd hernoemde bestandsnamen kan afvangen en de laatste versie van spotweb linkt automatisch door naar de juiste nzb (maar niet allemaal)

Het probleem is imho dat als je het allemaal encrypt en onherkenbare bestandsnamen gebruikt en je zet het nergens op een indexsite oid dat niemand er wat aan heeft. Zolang het op indexsites terecht komt, is er altijd een verbinding tussen de content en de naam, hoe je het ook encrypt. Het kost alleen meer moeite, waardoor er een vertraging onstaat... Maar er zal vast wel iemand met een lumineus idee komen ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 10:33

Laguna

Connaisseur

Wel grappig om te zien dat bij een serie alle afleveringen gewoon binnen komen, op twee na en laten die twee nou als enige niet onder een encrypted naam zijn gepost :)

Ach bepaalde zaken blijven er alleen lang op staan zodra indexsites private gaan, zolang het makkelijk beschikbaar is voor het grote publiek dan zal het geDMCAd worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:54:
[...]

Nee, QoQ. En ik heb twee versies (720 en 1080) van dezelfde film geprobeerd. Zonet een (minder interessante) upload van hen van vandaag geprobeerd en die was meteen okay. Zou wel balen zijn als die encrypted spullen nu ook binnen een paar dagen offline zijn... :|
Gister nog een grote populaire fantasiefilm gedownload van bijna 2 maanden oud, die geencryped was en van QoQ. Geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-10 13:01
Deem schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:01:
[...]

Gister nog een grote populaire fantasiefilm gedownload van bijna 2 maanden oud, die geencryped was en van QoQ. Geen probleem :)
Het is ook geen garantie dat alles gepakt wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:00
Bij mij ligt supernews eruit. Bij andere toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-10 22:08
exi22 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:43:
Bij mij ligt supernews eruit. Bij andere toevallig ook?
Inderdaad, dacht even dat het aan mij lag.

(10061, "Failed to connect: (10060, 'timed out') -1@news.supernews.com:563")
(10061, "Failed to connect: (10060, 'timed out') -1@news.supernews.com:119")

Edit: die .eu link doet het ook niet bij mij. (heb overigens Ziggo)

[ Voor 8% gewijzigd door iBasch op 25-04-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet news.eu.supernews.com het prima?

Heb spotnet headers ophalen en iets downloaden geprobeerd (1,6 GB bestandje).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:31
Zal toch wel iets anders aan de hand zijn,kan hier gewoon downloaden met supernews

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 22:09
Same here, geen verbinding met supernews.

news.supernews.com: Failed to connect: (10060, "(10060, 'Operation timed out')") 8@news.supernews.com:119

Kan ook geen Spotnet updates binnenhalen.

Internet via Ziggo

Een trace route gedaan, tracert news.eu.supernews.com....en die komt netjes op zijn eindbestemmmig aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Pierre_nr1 op 25-04-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10 22:56
Hier het zelfde Supernews icm Ziggo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
dennisvank schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:15:
Hier het zelfde Supernews icm Ziggo :/
Regio?

Ik regio Voorburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen met Ziggo en Giganews port 119 en 563 (SSL). Verander je port eens naar 80 of 443 in je news programma. In mijn geval werkt Giganews dan weer.

Verder geen problemen met Ziggo of Sunny via 119 en 563.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:26:
Hier ook problemen met Ziggo en Giganews port 119 en 563 (SSL). Verander je port eens naar 80 of 443 in je news programma. In mijn geval werkt Giganews dan weer.

Verder geen problemen met Ziggo of Sunny via 119 en 563.
Dank voor de suggestie, via de poorten 119 en 563 geen verbinding. Via poort 443 werkt. Vreemd hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft vannacht groot onderhoud gehad bij mijn in de buurt. Ik zal eens contact met ze opnemen waarom ze ineens deze porten blokkeren in sommige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Het is wel erg toevallig, maar vanwege het omleggen van wat kabels moest ik vandaag mijn Ziggo Ubee modem resetten, en sindsdien heb ik dit probleem op de poorten 119 en 563.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Ik regio Loosduinen , ook geen contact.
Had Supernews een mailtje gestuurd, dacht eerste instantie dat het probleem daar lag.
Maar ook hun gaven te kennen, dat het probleem bij mensen voordoet icm Ziggo als ISP. |:(

Mailtje van Supernews : "We are very sorry that you are having this difficulty!

It seems that some Ziggo customers are not able to access our servers currently. Our engineers are looking into this matter now, and we hope to resolve it soon. We do appreciate your patience.

If you have further questions please reply to this email! Thanks again
. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto, doen de andere porten het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:40:
Roberto, doen de andere porten het ook niet?
Na diverse poorten geprobeerd te hebben, kwam ik op het laaste poortje terecht poort 80 .
En waarempel...Newsleecher begon weer te downloaden. En heb het ook even meteen veranderd in Spotnet.
ook daar haalde hij weer de nieuwe spots binnen... d:)b *O* :)F oOo

Dus Mannen verander Newsleecher in Poort 80 en apply die shit... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:14
Bedankt voor de tip, poort 80 (Ziggo/Tweaknews) werkt ook weer, waar 119 geen gehoor gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:17
Ahha. Thanks mannen, aangepast :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Niemand die weet wat er nu aan de hand is bij Ziggo? Het treft in ieder geval niet alle Ziggo gebruikers. Nu nog iemand zien te vinden die moedig genoeg is om de Ziggo helpdesk te bellen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alho
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10-2022
Pierre_nr1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:20:
Niemand die weet wat er nu aan de hand is bij Ziggo? Het treft in ieder geval niet alle Ziggo gebruikers. Nu nog iemand zien te vinden die moedig genoeg is om de Ziggo helpdesk te bellen.......
Het lijkt een probleem te zijn wat is gekomen na een update/onderhoud aan het netwerk van Ziggo.
Blokken nu in ieder geval poort 563 en 119 naar payservers (helaas ook de enige poorten waar cheapnews mee werkt).

Ik heb voor nu even een Ziggo nieuwsgroep account gemaakt (daar werkt poort 119 weer wel!). Ik kwam er telefonisch niet doorheen en heb via de twitter webcare nog geen antwoord (werken tot 22 uur).

Ziggo nieuwsgroepen werkt overigens best snel! (4 MB/S) qua compleetheid en retentie zal het wel tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gloeiende...SSL poort 563 doet het verdorie ook niet meer van Astraweb via Ziggo.
Poort 80 inderdaad wel...Wat is dit nou weer voor onzin.

Hmmm poort 443 werkt trouwens weer wel...ff overzetten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:20:
Moedig? Hoezo dan? Ga ze morgenochtend via hun gratis 1200 nummer platbellen :D Gewoon compensatie vragen voor deze ongein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
SB[NL] schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:12:
[...]
Moedig? Hoezo dan? Ga ze morgenochtend via hun gratis 1200 nummer platbellen :D Gewoon compensatie vragen voor deze ongein :D
Met moedig bedoelde ik meer, om moedeloos van te worden. Je wordt waarschijnlijk met een kluitje het riet in gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:15:
[...]

Met moedig bedoelde ik meer, om moedeloos van te worden. Je wordt waarschijnlijk met een kluitje het riet in gestuurd.
Als mijn SSL verbinding met mijn Payserver daar wel werkt vind ik het best :D (:P)

Zonder gekheid, gewoon vragen of zij verstand hebben van SSL verbindingen met payservers. Als de 1e lijns het niet begrijpt, dan wordt ik vrijwel altijd met iemand doorverbonden of teruggebeld die wat meer kennis heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door SB[NL] op 25-04-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
SB[NL] schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:20:
[...]
Als mijn SSL verbinding met mijn Payserver daar wel werkt vind ik het best :D (:P)
hahaha.laat het even weten als dat zo is, dan zoek ik dat riet ook wel op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:26:
[...]

hahaha.laat het even weten als dat zo is, dan zoek ik dat riet ook wel op.....
Poort 443 werkt gewoon prima...tis alleen vervelend dat ik het op meerdere plekken in huis moet omzetten (NZBGet/newsleecher/Spotnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Poort 119 werkt via news.ziggo.nl wel! Het heeft dus inderdaad te maken met payservers. Ze hebben het blijkbaar alleen op hun eigen news-servers open gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:00
Ik heb ook ziggo en woon in den haag. Ik hoop niet dat dit een stichting brein actie gevolg is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
exi22 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:00:
Ik heb ook ziggo en woon in den haag. Ik hoop niet dat dit een stichting brein actie gevolg is ofzo.
Nee, dat heeft er echt niets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 10:37
Hier in 050 werkt poortje 563 gewoon feilloos, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10 22:56
Roberto538 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:47:
[...]

Na diverse poorten geprobeerd te hebben, kwam ik op het laaste poortje terecht poort 80 .
En waarempel...Newsleecher begon weer te downloaden. En heb het ook even meteen veranderd in Spotnet.
ook daar haalde hij weer de nieuwe spots binnen... d:)b *O* :)F oOo

Dus Mannen verander Newsleecher in Poort 80 en apply die shit... d:)b
Heb vanmorgen router en modem maar even herstart en kan weer downloaden op poort 119, geen idee wat het nou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-10 21:33

Damian

Insane Obtrusion

Ik zit nu bij XsNews via CHELLOO forum, echter zie ik niet meer dat ze die aanbieding nog hebben, maar dat dat supernews is geworden. Nu had ik een 60mb verbinding, maar dat is nu 100 geworden. Is die Supernews goed te doen? Ik had eigenlijk prima ervaring met XsNews.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Damian schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:48:
Ik zit nu bij XsNews via CHELLOO forum, echter zie ik niet meer dat ze die aanbieding nog hebben, maar dat dat supernews is geworden. Nu had ik een 60mb verbinding, maar dat is nu 100 geworden. Is die Supernews goed te doen? Ik had eigenlijk prima ervaring met XsNews.
Heb Supernews al jaren..heb zowat heel me fam er aan gezet. Nooit problemen gehad.
Haal goeie snelheden 14.8 MB ziggo gaat helaas niet sneller. Goeie retentie(1715 Dagen), snelle helpdesk.
En vooral belangrijk alles compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goede ervaringen met Hitnews en Sunnyusenet, wel aardig wat zaken incomplete tijdens de DMCA-takedowns van 2 maanden geleden.
Daarom overgestapt op tweaknews, scheelt een paar euro, maar ook oudere posts zijn goed te vinden nu.

Het lijkt erop dat het weer wat geluwd is nu ... meer en meer completes, op eerder genoemde servers, maar het meeste komt via tweaknews binnen
( shared accounts met een hitnews & sunnyusenet gebruiker )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 14:31

EnnaN

Toys in the attic

Ben op zoek naar een account. Ik heb nu 1 lijntje van een vriend in gebruik via sunnyweb, dus ik zocht iets wat daar bij past. Nu dacht ik via het plaatje (http://tweakers.net/ext/f/keoRi3juR8W0DCBUG6hldAJd/full.png) uit de startpost bv wel op cheapnews uit te kunnen komen. In de startpost staat dat je accountsharing mag doen, maar in de algemene voorwaarden zie ik staan:
CheapNews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

Sharing a login between people
Simultaneous logins from multiple IP addresses
Das niet chill. Iemand tips wat goed past naast een sunnyweb account waarvan ik ook een lijntje terug kan sharen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
In de FAQ van Cheapnews staat:
Can I use my Cheapnews account from multiple pc’s/ip adresses?

A Cheapnews account will be assigned to one user, accountsharing is possible! But your Cheapnews account can't be used simultaneous with full connections, however simultaneous sharing is possible. For example: You have a account/package with 12 connections; Client 1: can use 6 connections and Client 2: 6 connections. This way you are able to download simultaneous from 1 Cheapnews Usenet Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Roberto538 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:49:
[...]

Heb Supernews al jaren..heb zowat heel me fam er aan gezet. Nooit problemen gehad.
Haal goeie snelheden 14.8 MB ziggo gaat helaas niet sneller. Goeie retentie(1715 Dagen), snelle helpdesk.
En vooral belangrijk alles compleet
Nou, ik heb SuperNews geprobeerd, maar het lijkt wel alsof alles daar weggejorist wordt. Zonde van het geld imho. Heb nu een abo op Eweka voor 90 dagen, en die pakt wel dezelfde bestanden die met SuperNews ontoegankelijk waren. (13 dagen oud, betreffende posts)
Voordeel met Eweka 90 dagen was dat mijn snelheid geupgrade werd van 50 naar 100Mbit. Mijn client gaf snelheden aan die daar nog iets boven lagen (103-108Mb/s)

Edit/PS: Koninginnedag Aktie bij EWEKA, gratis dag Usenet morgen mensen! Nodig 3 mensen uit als dit al je USP is, en je maakt kans op een jaar gratis!

[ Voor 20% gewijzigd door Ulysses op 29-04-2013 17:26 . Reden: Ohja, AXIE! ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Nou , blij met xs4all aanvullend servertje, heeft een bepaalde serie die met veel te koninklijke naam is gepost (en die dus overal weg is) gewoon nog.edit: oh Astra heeft em ook, EasyUsenet echter.... :S

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 29-04-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-10 14:32
Hoe is de retentie van XS4ALL Newszilla tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe provider. zat eerst bij newsxl.
mijn internet heb ik via ziggo.
Wat is een goede nieuwsgroep server.

Al vast bedankt.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Pagina: 1 ... 35 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!