Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Nu is de verdeling mij wat onduidelijk, maar supernews heeft toch nog wel het leeuwendeel van de files binnengehaald. Ik vermoed dat ik easyusenet ook niet nodig heb en dat ik het met alleen ziggo wel zou redden, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Vink bij alle servers 'Backup server' aan, behalve bij Supernews. Ga een paar dagen flink downloaden, en kijk vervolgens naar de stats. Zijn er dan nog servers zonder dataverbruik, dan kun je daar waarschijnlijk zonder. Het is alleen jammer dat Sabnzbd geen prioriteiten kent bij het instellen van servers. NZBget kan dat wel, en dan kan je heel nauwkeurig bepalen welke server noodzakelijk is, en welke overbodig.
Volgens mij zit de truuk ook erin om gewoon meerdere abonnementen te hebben, dan lossen de programma's het wel weer op en sabnzb kan kennelijk prima bepalen waar wat te halen is in goede staat. Helaas was het voorheen een stuk goedkoper met 1 abonnement.
Daarom heb ik ook blockaccounts voor de meeste Tier-1 providers. Kost eenmalig zo'n 20 euro, en dan heb je waarschijnlijk aan één unlimited account genoeg. Gaat één van die blockaccounts snel op, dan kun je overwegen om voor die Tier-1 provider een unlimited account af te sluiten. En met die server-priority optie (helaas niet in Sab, maar wel in bv NZBget) kun je dan weer vaststellen of dat oude unlimited account (inmiddels) overbodig is geworden. Gaat hier al vele TB's prima

Probleem met Spotify is dat het niet permanent is, maar een vorm van huren. Als je, om welke reden dan ook, stopt met je abonnement, of Spotify, om welke reden dan ook, stopt met zijn dienst, dan ben je al je muziek 'kwijt'. En het is nog maar de vraag of Spotify over bv. een paar jaar nog steeds in huidige vorm bestaat. Of bv. niet z'n prijzen (flink) verhoogt (of daartoe genoodzaakt wordt). Voor series en films niet zo erg, die kijk je meestal toch maar één keer, maar m'n muziek wil ik ook over een paar jaar nog kunnen beluisteren. En met Spotify is dat helaas niet zeker.
//
Ik vind Supernews (maar vooral backend Giganews (vrijwel hetzelfde)) momenteel opvallend slecht, en ik download niet eens series. Veel ontbrekende bestanden die dan van Tweaknews of Astraweb gehaald worden.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 20-01-2013 22:00
]