Zonet nzbmagic geprobeerd omdat ik een aantal zaken niet meer kon binnenhalen. Werkt perfect op deze manier
Verwijderd
Mijn 5mbit cheapnews net aangevuld met een jaarabonnement op een 120mbit abonnement flat free, deel ik wat lijnen samen met mijn moeder. Werkt momenteel beter dan easyusenet, ziggo en supernews (andere providers die ik heb). Als je hem deelt zit je op 2,50 euro per maand per persoon. Prima te doen voor per persoon een 60mbit connectie.
Volgens mij loopt mijn moeder heel hip voorp, die heeft nu 3 usetnetaanbieders en zit actief tv series te downloaden en op haar mediaspeler te zetten. En een jaar geleden wist ze niet eens wat een muis was
Volgens mij loopt mijn moeder heel hip voorp, die heeft nu 3 usetnetaanbieders en zit actief tv series te downloaden en op haar mediaspeler te zetten. En een jaar geleden wist ze niet eens wat een muis was
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 11:11 ]
Ik heb zelf momenteel een Synology met SABnzbd (en SB) erop draaien.EJPostema schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Dank, dat is wel een goede tip. Nu ben ik van plan een server aan te gaan schaffen. Ga daar waarschijnlijk gewoon sannzb op draaien in combi met sick beard etc. Maar zal er eens naar kijken
Spotnet kun je hier ook aan linken zodat je je pc uit kunt doen na het aanklikken van de gewenste dingen in Spotnet. De volgende dag staat alles netjes klaar
Werkt op precies dezelfde manier, alleen het IP adres (of localhost) even veranderen in het IP van de NAS/server
Ideaal
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Kan je dan niet beter spotweb gebruiken? Dat ben ik namelijk van plan (denk ik) maar sowieso SABnzbd en sickbeard etc etc. Maar goed beetje offtopicSmiGueL schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Ik heb zelf momenteel een Synology met SABnzbd (en SB) erop draaien.
Spotnet kun je hier ook aan linken zodat je je pc uit kunt doen na het aanklikken van de gewenste dingen in Spotnet. De volgende dag staat alles netjes klaar
Werkt op precies dezelfde manier, alleen het IP adres (of localhost) even veranderen in het IP van de NAS/server
Ideaal
[ Voor 9% gewijzigd door EJPostema op 22-01-2013 11:43 ]
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp Je hebt nu 2 abonnementen bij dezelfde provider? Een 5mbit cheapnews aangevuld met 120mbit flat free?Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:09:
Mijn 5mbit cheapnews net aangevuld met een jaarabonnement op een 120mbit abonnement flat free, deel ik wat lijnen samen met mijn moeder. Werkt momenteel beter dan easyusenet, ziggo en supernews (andere providers die ik heb). Als je hem deelt zit je op 2,50 euro per maand per persoon. Prima te doen voor per persoon een 60mbit connectie.
Ik ben benieuwd welk providers je precies gebruikt, de combi schijnt goed te werken
Antwoord had je gewoon kunnen lezen in dit topic.Muncher schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:33:
[...]
KNIP
Ik ben benieuwd welk providers je precies gebruikt, de combi schijnt goed te werken
Als je de moeite neemt om de post ervoor op te zoeken, zie je precies in welke combinatie deVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:43:
Ik heb naar aanleiding van jullie reacties ook nog even cheapnews.nl erbij genomen.
Nu ziggo, supernews, easyusenet en supernews, ideale combi, kan niks meer misgaan
newsservers gebruikt worden.
Onlangs een cheapnews accountje afgesloten, maar begin langzaamaan spijt te krijgen, mijn Spotweb (ben de database opnieuw aan het vullen) heeft veel last van timeouts tijdens het retrieven en downloads gaan naar mate de binaries ouder worden qua snelhard hard achteruit.
Verwijderd
De 5mbit had ik eerst, leek me voldoende, maar hij is dusdanig goed dat ik samen met mijn moeder een jaar een 120mbit flat free heb genomen en de 5mbit laat ik aflopen. Ik heb ze nu beiden omdat ik al voor 3 maand betaald had. Misschien had ik geld kunnen terugvragen, maar omdat ik toch maar 6 van de 12 lijnen van de 120mbit flat free neem is de 5 mbit erbij ook wel prima.Muncher schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:33:
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp Je hebt nu 2 abonnementen bij dezelfde provider? Een 5mbit cheapnews aangevuld met 120mbit flat free?
Cheapnews bewaart alles kennelijk langer dan de meeste providers. Ik heb nu 5 providers, dat is wellicht wat overkill en wat duur (200 euro op jaarbasis ben ik nu kwijt voor usenet, maar daarin zit ook iets van 60 euro aan donaties aan newznab achtige sites voor mijn sickbeard). Ongeveer 18 euro per maand uit het hoofd op de vroege ochtend. Maar het werkt en ik krijg alles weer prima binnen, het is het mij wel waard. Al had ik liever de 6 euro die ik voorheen betaalde voor supernews jaarabonnement (met korting). Helaas zijn de tijden veranderd.
Grappig, das best veel geld (16.67 euro/maand
) om je series te kunnen kijken. Met een goed legaal alternatief zou je dat er ook aan uitgeven?
En welk legaal alternatief zou dat dan moeten zijn? Hulu plus kan je niet nemen in de EU (creditcard check), Netflix (al loopt die bij alle series minstens een jaar achter, als ze de serie uberhaupt hebben) kan je officieel ook niet in Nederland gebruiken.Coenen schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:25:
Grappig, das best veel geld (16.67 euro/maand) om je series te kunnen kijken. Met een goed legaal alternatief zou je dat er ook aan uitgeven?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Kunnen jullie een newsserver aanraden voor een block-account? Ik gebruik USENET tegenwoordig gewoon niet zoveel meer als torrents en denk dat het de maandelijkse €7,50 voor mij niet meer waard is. Ik betaal liever €20 voor bijvoorbeeld 200GB. Het liefst een erg goedkope populaire provider.
Grappig, dat heb ik opeens bij sunnyusenet met Newznab, erg annoying.CptChaos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:34:
Onlangs een cheapnews accountje afgesloten, maar begin langzaamaan spijt te krijgen, mijn Spotweb (ben de database opnieuw aan het vullen) heeft veel last van timeouts tijdens het retrieven en downloads gaan naar mate de binaries ouder worden qua snelhard hard achteruit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zo, jij hebt er zin in! Hier een sunnyusenet account. Zitten we met 3 man op. En heb zelf nog 1 donatie newsnab van 7 euro per jaar. Krijg alles binnen.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:03:
[...]
De 5mbit had ik eerst, leek me voldoende, maar hij is dusdanig goed dat ik samen met mijn moeder een jaar een 120mbit flat free heb genomen en de 5mbit laat ik aflopen. Ik heb ze nu beiden omdat ik al voor 3 maand betaald had. Misschien had ik geld kunnen terugvragen, maar omdat ik toch maar 6 van de 12 lijnen van de 120mbit flat free neem is de 5 mbit erbij ook wel prima.
Cheapnews bewaart alles kennelijk langer dan de meeste providers. Ik heb nu 5 providers, dat is wellicht wat overkill en wat duur (200 euro op jaarbasis ben ik nu kwijt voor usenet, maar daarin zit ook iets van 60 euro aan donaties aan newznab achtige sites voor mijn sickbeard). Ongeveer 18 euro per maand uit het hoofd op de vroege ochtend. Maar het werkt en ik krijg alles weer prima binnen, het is het mij wel waard. Al had ik liever de 6 euro die ik voorheen betaalde voor supernews jaarabonnement (met korting). Helaas zijn de tijden veranderd.
Ik merk zelf ook dat het fetchen / retrieven erg lang duurt als je een hem direct via een website inleest in SAB.
Gisteren Cheapnews en Sunny(huidge) even getest naast elkaar en er is minimaal verschil qua snelheid. Sunny piekt op 5,9 en Cheap blijft steken op 5,8 Mb/s
Maar een paar keer gehad dat Cheap inzakt maar dat ging ook wel om oudere bestanden.
Gisteren Cheapnews en Sunny(huidge) even getest naast elkaar en er is minimaal verschil qua snelheid. Sunny piekt op 5,9 en Cheap blijft steken op 5,8 Mb/s
Maar een paar keer gehad dat Cheap inzakt maar dat ging ook wel om oudere bestanden.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
http://www.cheapnews.eu is de beste keuze momenteel, 30 euro voor 100 GB. Astraweb is goedkoper, maar daar heb je niet zoveel meer aan door takedowns.chronoz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:23:
Kunnen jullie een newsserver aanraden voor een block-account? Ik gebruik USENET tegenwoordig gewoon niet zoveel meer als torrents en denk dat het de maandelijkse €7,50 voor mij niet meer waard is. Ik betaal liever €20 voor bijvoorbeeld 200GB. Het liefst een erg goedkope populaire provider.
Je zou ook een 5mbit goedkoop maandelijks abonnement kunnen nemen of een abonnement voor 3 dagen als je het nodig hebt, is wellicht dezelfde prijs of goedkoper op jaarbasis.
En anders de usenettoegang van je provider zoals ziggo?
Wat ik jullie kan adviseren is een blockaccount bij Astraweb (neem de goedkoopste). Ik heb er eentje van 25GB genomen voor $10,- ruim een jaar terug. Deze verloopt niet.
Headeren gaat niet van je ingekocht GB's af en ze hebben ruim 1600 dagen retentie. Ik gebruik Astraweb om mijn Spotweb te headeren en Sunnyusenet met Cheapnews om te downloaden. Sunny loopt binnenkort af.
Headeren gaat niet van je ingekocht GB's af en ze hebben ruim 1600 dagen retentie. Ik gebruik Astraweb om mijn Spotweb te headeren en Sunnyusenet met Cheapnews om te downloaden. Sunny loopt binnenkort af.
[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 23-01-2013 10:14 ]
Ik heb net een test account aangevraagd bij tweaknews, maar gaat dat echt nog over de post met contracten en dergelijke? Beetje ouderwets als je het mij vraagt voor zo iets maar goed daar zit ik nu op te wachten. Heb ook test account gehad van cheapnews dat werkt opzich wel maar meeste werd toch van supernews afgehaald.
edit: blijkbaar per sms ook maar goed die even testen paar dagen kijken dan heb ik 3 van die accounts dan moet het wel goed gaan : )
edit: blijkbaar per sms ook maar goed die even testen paar dagen kijken dan heb ik 3 van die accounts dan moet het wel goed gaan : )
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 23-01-2013 10:59 ]
Het is nog goedkoper, 19,95 euro voor 500 GB wanneer je de promocode gebruikt welke boven aan de site van cheapnews staat.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:00:
[...]
http://www.cheapnews.eu is de beste keuze momenteel, 30 euro voor 100 GB. Astraweb is goedkoper, maar daar heb je niet zoveel meer aan door takedowns.
<KNIP>
500 GB voor €19,95 i.p.v. € 89,95 met een promotie code? Dat is in ieder geval niet de promotie-code "summerdeal".
Jah die is het hoorchronoz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:05:
500 GB voor €19,95 i.p.v. € 89,95 met een promotie code? Dat is in ieder geval niet de promotie-code "summerdeal".
Geweldige deal
Ik heb hem besteld, ik had hem inmiddels ook al via hun Twitter gevonden. Een post uit Mei 2012, ideaal voor me. Op deze manier had ik de laatste 6 maanden geen Eweka hoeven te nemen, zoveel download ik tegenwoordig niet meer, misschien tientallen GB's per maand.
Ik heb em ook besteld zondag avond, maar omdat wij in Belgie geen iDeal hebben (dat ze daar eens werk van maken) heb ik het via overboeking moeten doen (zoals hier staat: bankpayment).
Mijn account waar ik toen access op had is echter dicht gezet (geraak niet meer ingelogd) en ik heb nog steeds niets gekregen (ook al is mijn betaling zeer zeker gebeurd).
Ik weet dat het enkele dagen kan duren voor een overboeking tussen banken in orde is. De helpdesk van cheapnews (die zeer snel antwoordde) vertelde me dat dit 2 dagen kan duren. Maar die 2 dagen zijn gedaan dus veel hoop heb ik er om eerlijk te zijn niet meer op.
Ik geef ze nog 2 dagen en dan probeer ik mijn geld maar terug te krijgen gok ik (waar ik niet veel vertrouwen op heb dat dit gaat lukken).
Mijn account waar ik toen access op had is echter dicht gezet (geraak niet meer ingelogd) en ik heb nog steeds niets gekregen (ook al is mijn betaling zeer zeker gebeurd).
Ik weet dat het enkele dagen kan duren voor een overboeking tussen banken in orde is. De helpdesk van cheapnews (die zeer snel antwoordde) vertelde me dat dit 2 dagen kan duren. Maar die 2 dagen zijn gedaan dus veel hoop heb ik er om eerlijk te zijn niet meer op.
Ik geef ze nog 2 dagen en dan probeer ik mijn geld maar terug te krijgen gok ik (waar ik niet veel vertrouwen op heb dat dit gaat lukken).
Je kunt het beste gewoon wachten. Het duurt bij internationale bankoverboekingen altijd gewoon even en dat is gewoon geen handige manier om betalingen te doen, omdat alles dan handmatig moet gebeuren.
Je hebt waarschijnlijk voor vrijdag je USENET-account wel, houd ons iig op de hoogte, of je het account wel of niet hebt gekregen. Het is overigens onmogelijk om via je bank een overboeking terug te laten draaien, het is ten slotte nog maar net het begin van de derde dag.
Je hebt waarschijnlijk voor vrijdag je USENET-account wel, houd ons iig op de hoogte, of je het account wel of niet hebt gekregen. Het is overigens onmogelijk om via je bank een overboeking terug te laten draaien, het is ten slotte nog maar net het begin van de derde dag.
Met mijn vorige bericht bedoelde ik dat Astraweb ideaal is als je wilt headeren voor je Spotweb... niet als fillaccount ofzo.
Goede prijs, ondanks dat die 500GB zwaar overpriced is. Bij Astraweb is het duurste blokaccount van 1000GB omgerekend € 37,50 ($ 50). Nog weer iets goedkoper...WeAreLegion schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:07:
[...]
Jah die is het hoorcode is cheapspring12
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Maar heb je er niet veel aan bij Astraweb als je dingen binnenhaalt die door DMCA verwijder worden...
Mijn testaccount is sinds een paar dagen verlopen en ik moet inderdaad een contrac terugsturen per post (nog niets ontvangen btw). Het rare is dat als je kijkt op tweaknews.eu (ipv tweaknews.nl) daar staat dat ze wel ideal e.d. ondersteunen. Is dezelfde partij maar de .eu smaak is meer 'internationaal georienteerd'. Je zou het dus bij .eu kunnen proberen als je Tweaknews kiest.WeAreLegion schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:56:
Ik heb net een test account aangevraagd bij tweaknews, maar gaat dat echt nog over de post met contracten en dergelijke? Beetje ouderwets als je het mij vraagt voor zo iets maar goed daar zit ik nu op te wachten. Heb ook test account gehad van cheapnews dat werkt opzich wel maar meeste werd toch van supernews afgehaald.
Heel erg bedankt.chronoz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:24:
Je kunt het beste gewoon wachten. Het duurt bij internationale bankoverboekingen altijd gewoon even en dat is gewoon geen handige manier om betalingen te doen, omdat alles dan handmatig moet gebeuren.
Ik besef dat het geen makkelijke manier van betaling is, ik weet ook dat jullie handigste manier om te betalen (buiten iDeal) is afgenomen. Ik heb zeker nog wel even geduld vermits het om een block account gaat. De reden dat ik er wat achter zit is omdat ik overboekingen gewoon niet zo vertrouw.
Toch bedankt voor het antwoord. Zoals het antwoord via de helpdesk email is dit een bliksemsnel antwoord waarvoor hulde.
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. M op 23-01-2013 13:50 ]
Incidenteel, wordt in mijn geval, het blockaccount van Astra (1000GB/1600 dgn) en Cheapnews (500GB/900 dgn) aangesproken. Echter met reader.ipv6.xsnews.nl (900 dgn), newszilla.ipv6.xs4all.nl (30 dgn), weathergirl-ipv6.tele2.net en free.xsusenet.com (allen gratis) haal ik vrijwel alles binnen.Binnetie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:48:
Maar heb je er niet veel aan bij Astraweb als je dingen binnenhaalt die door DMCA verwijder worden...
Als ik een account bij cheapnews share met 1 iemand waarbij de snelheid unlimited is, wat haal je dan ongeveer voor snelheid? Dus het max. connecties delen door 2 (ieder de helft) Weet iemand dit?
[ Voor 15% gewijzigd door jos_zwa op 23-01-2013 13:57 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Mijn sunnyusenet loopt nog tot het eind van de maand, daarna stap ik ook over naar cheapnews. Tot nu toe zijn er altijd wel oplossingen/alternatieven voor files die verwijderd zijn. (in het slechtste geval torrents). Dus ik hou het wel bij 1 usenet abbo.
Even een overzicht van mijn providers de afgelopen 10 jaar:
- usenetserver => jaren superservice, op paar maanden tijd server constant offline en probs (wel al minstens 6 jaar geleden)
- hitnews => na jaren niet meer in Belgie
- lightningusenet => offline
- sunnyusenet => veel snelheidsprobs, nooit reactie van support
Even een overzicht van mijn providers de afgelopen 10 jaar:
- usenetserver => jaren superservice, op paar maanden tijd server constant offline en probs (wel al minstens 6 jaar geleden)
- hitnews => na jaren niet meer in Belgie
- lightningusenet => offline
- sunnyusenet => veel snelheidsprobs, nooit reactie van support
Nu getest voor je en zit met 6 connecties van de 12 bij Cheapnews op een 120 Mbit internet verbinding gemiddeld aan 50 Mbit.
jos_zwa schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:57:
Als ik een account bij cheapnews share met 1 iemand waarbij de snelheid unlimited is, wat haal je dan ongeveer voor snelheid? Dus het max. connecties delen door 2 (ieder de helft) Weet iemand dit?
http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561
oke thnx!Ra_gdd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:19:
Nu getest voor je en zit met 6 connecties van de 12 bij Cheapnews op een 120 Mbit internet verbinding gemiddeld aan 50 Mbit.
[...]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
welke provider adviseren jullie mij?
- mijn internetlijn kan max 60Mbits aan
- qua client enkel spotnet
- enkel nieuwe dingen dus geen hoge retentie nodig
- voorkeur betalen met paypal
tnx ^c^
- mijn internetlijn kan max 60Mbits aan
- qua client enkel spotnet
- enkel nieuwe dingen dus geen hoge retentie nodig
- voorkeur betalen met paypal
tnx ^c^
Verwijderd
Vroeger waren headers bij Astraweb idd. vrij, maar dat is helaas niet meer zo. Nu wordt 20% van je headerverbruik doorberekend. En dat is jammer als je backfills wil doen van grote groepen.Binnetie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:13:
Wat ik jullie kan adviseren is een blockaccount bij Astraweb (neem de goedkoopste). Ik heb er eentje van 25GB genomen voor $10,- ruim een jaar terug. Deze verloopt niet.
Hee, das niet leuk, ik heb een block account bij Astraweb en voor m'n Newznab gebruik ik Astraweb.
Maar goed, voor dat je 125GB (5 *25GB) aan headers hebt binnengehaald ben je wel weer even verder.
Maar goed, voor dat je 125GB (5 *25GB) aan headers hebt binnengehaald ben je wel weer even verder.
Ohh dat wist ik niet. Maar is dat voor nieuwe blockaccounts of voor bestaande? Want ik heb er nooit een mailtje over ontvangen. Nu duurt het wel ff natuurlijk voor dat je daaraan zit met headeren.
Ik heb nu na jaren hitnews een abo genomen bij supernews.
Toch komen sommige bestanden niet volledig binnen.
Dient een blockaccount nu net voor de delen binnen te halen die de usenet provider reeds gewist heeft? Aangezien elke usenet provider andere delen van de bestanden wist?
Hier ben ik niet volledig met mee, in het begin van deze topic staat dat een blockaccount dient om reacties etc te plaatsen...
Vandaar mijn vraag
Toch komen sommige bestanden niet volledig binnen.
Dient een blockaccount nu net voor de delen binnen te halen die de usenet provider reeds gewist heeft? Aangezien elke usenet provider andere delen van de bestanden wist?
Hier ben ik niet volledig met mee, in het begin van deze topic staat dat een blockaccount dient om reacties etc te plaatsen...
Vandaar mijn vraag
.
[ Voor 100% gewijzigd door technorabilia op 24-01-2013 11:01 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ben nu sinds een paar weken overgestapt van Eweka naar EasyUsenet 60 Mbit. De snelheid van de 60 Mbit EasyUsenet is niet zo stabiel. Ik krijg de 60 Mbit er namelijk niet constant uit, terwijl ik dit met de 120 Mbit test account wel haalde. Overigens heb ik nog steeds grote problemen met sommige series en/of films compleet binnen te krijgen. Ik lees hier nu heel veel over block-accounts. Krijg je ze dan wel compleet binnen? Ik moet zeggen dat ik Sickbeard en Couchpotato heb draaien op mijn Synology NAS, maar ik gebruik de standaard search providers. Welke search provider raden jullie aan voor Sickbeard?
En tegenwoordig zie ik iets langskomen met NZB Magic, waardoor de spots niet worden ge-take-downed. Bestaat er geen search-provider voor Sickbeard/Couchpotato die het via deze omweg kan automatiseren?
En tegenwoordig zie ik iets langskomen met NZB Magic, waardoor de spots niet worden ge-take-downed. Bestaat er geen search-provider voor Sickbeard/Couchpotato die het via deze omweg kan automatiseren?
Master_A
Met sickbeard heb ik zelf geen problemen mbt tot binnehalen van series. Om de hoeveel minuten/uren controleert jouw SB? Misschien moet je dit eens minder zetten...Amiet01 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:04:
Ben nu sinds een paar weken overgestapt van Eweka naar EasyUsenet 60 Mbit. De snelheid van de 60 Mbit EasyUsenet is niet zo stabiel. Ik krijg de 60 Mbit er namelijk niet constant uit, terwijl ik dit met de 120 Mbit test account wel haalde. Overigens heb ik nog steeds grote problemen met sommige series en/of films compleet binnen te krijgen. Ik lees hier nu heel veel over block-accounts. Krijg je ze dan wel compleet binnen? Ik moet zeggen dat ik Sickbeard en Couchpotato heb draaien op mijn Synology NAS, maar ik gebruik de standaard search providers. Welke search provider raden jullie aan voor Sickbeard?
Ik heb hem nu van 360 min naar 60 min gezet. Maar ik heb meer het idee dat ik beter een andere search provider kan instellen, want soms vind hij een bepaalde kwaliteit niet terwijl ik die op Spotnet wel kan vinden.mrgoolie schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:35:
[...]
Met sickbeard heb ik zelf geen problemen mbt tot binnehalen van series. Om de hoeveel minuten/uren controleert jouw SB? Misschien moet je dit eens minder zetten...
Master_A
Als iets als 720p te vinden is op spotnet wilt niet zeggen dat er al een officele release uit is van 720p. Dit kan ook een andere versie zijn die uit een DVD9/cam of wat dan ook komt.Amiet01 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:21:
[...]
Ik heb hem nu van 360 min naar 60 min gezet. Maar ik heb meer het idee dat ik beter een andere search provider kan instellen, want soms vind hij een bepaalde kwaliteit niet terwijl ik die op Spotnet wel kan vinden.
Ik heb het wel over een scene release dan. Niet zo'n crappy versie (wat meestal ook het geval is bij films en niet bij series zoals ik aangaf).Killertjuh schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:24:
[...]
Als iets als 720p te vinden is op spotnet wilt niet zeggen dat er al een officele release uit is van 720p. Dit kan ook een andere versie zijn die uit een DVD9/cam of wat dan ook komt.
Edit:
Vandaag weer een voorbeeld. De show met het pijltje kan Sickbeard nog steeds niet vinden. Via Spotnet (en NZB Magic) kan ik het weer wel vinden en gewoon downloaden. Heel vaag tegenwoordig allemaal. Het gaat helaas niet meer zo makkelijk als voorheen. Ik vraag me af wat de volgende reactie is van de scene/usenet of whatever tegen al die DMCA acties.
[ Voor 28% gewijzigd door Amiet01 op 24-01-2013 21:08 ]
Master_A
Ik zit bij newshosting maar ook daar begin ik films te missen, kortom ga een extra server toevoegen.
Maar kan iemand ff een lijst posten welke aanbieders nou echt eigen servers hebben en wie resellers zijn en waarvan, want ik zag pureusenet wat wel aantrekkelijk geprijst is maar hebben ze wel eigen servers?
Ik download via een UPC verbinding maar ik heb ook een DSL lijn van XS4all liggen (voor servers enzo) nu kom ik alleen niet op newszilla vanaf de upc lijn zelfs niet met login/pw. Ik dacht dat dit in het verleden wel kon, anders moet ik weer een proxy opzetten om naar de andere lijn te komen.
Maar kan iemand ff een lijst posten welke aanbieders nou echt eigen servers hebben en wie resellers zijn en waarvan, want ik zag pureusenet wat wel aantrekkelijk geprijst is maar hebben ze wel eigen servers?
Ik download via een UPC verbinding maar ik heb ook een DSL lijn van XS4all liggen (voor servers enzo) nu kom ik alleen niet op newszilla vanaf de upc lijn zelfs niet met login/pw. Ik dacht dat dit in het verleden wel kon, anders moet ik weer een proxy opzetten om naar de andere lijn te komen.
Ik gebruik al vanaf december de combi : hitnewz + cheapnews(block) + tweaknews(block)
Dl alles via een synology nas met cp , sb en sabnzbd.
Werkt allemaal prima hier , films en series.
Dl alles via een synology nas met cp , sb en sabnzbd.
Werkt allemaal prima hier , films en series.
Computer nr 486 denk ik..
Tweaknews en cheapnews gebruiken hetzelfde netwerk toch ?
Beetje zonde om ze dan alle 2 te gebruiken ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Snap ook niet waarom veel mensen hier zo moeilijk doen. 3 verschillende payservers, zag zelfs al bedragen van €200,- per jaar
.
Sunnyusenet hier, ze zijn vrij traag met verwijderen. Sickbeard staat op 60 minuten, en heb nergens last van.

Sunnyusenet hier, ze zijn vrij traag met verwijderen. Sickbeard staat op 60 minuten, en heb nergens last van.
De bekende series die niet lekker willen downloaden doe ik nu op de alternatieve manier en dat werkt goed qua downloaden. Wel wat meer werk op dit moment maar goed...
👉🏻 Blog 👈🏻
Dacht van niet,chucky666 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:35:
Tweaknews en cheapnews gebruiken hetzelfde netwerk toch ?
Als ik in sab kijk, dan zie ik dat ie bij allebei data dl....
Edit:
http://www.ngprovider.com/euro-based-usenet-providers.php
Tweaknews - Strictly Dutch based : Tier 1 provider - Sister company of Cambrium Usenet
CheapNews - Strictly Dutch based Usenet : Back-end Usenet Provider: Cambrium
Zo te zien wel dus...
Maar by cheap heeft sabnzbd deze week 1250MB gedl, en bij tweaknews 300MB...
Dus toch anders denk.
[ Voor 38% gewijzigd door BlaBla1973 op 25-01-2013 11:09 ]
Computer nr 486 denk ik..
hier ook geen problemen met sunnyusenet, zelfs pijlt is binnegekomen via sb
Hier +1roflexx schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:09:
hier ook geen problemen met sunnyusenet, zelfs pijlt is binnegekomen via sb
Hier -1 voor XS News. De pijl moest op de magische manier.
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan je nu corrupte downloads oplossen door een block newsserver te gaan gebruiken?
Of verwijderen alle newsserver providers de zelfde parts van de downloads?
Dat is (naar mijn weten, zelf nog niet nodig) het hele idee van een block server inderdaad. De gedeeltes aanvullen welke niet meer op je primaire server beschikbaar zijn.mrgoolie schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:04:
Kan je nu corrupte downloads oplossen door een block newsserver te gaan gebruiken?
Block accounts is totaal niet nuttig. Block account is puur betalen per mb, ipv een maand abbo.mrgoolie schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:04:
Verwijderd
Een block account is inderdaad niets meer dan gewoon een account waar je betaald voor een x aantal Gb ipv van een gewoon unlimited account waar je je voor een x bedrag helemaal de rambam kan downloaden. Block accounts zijn handig als je met een download-limiet van je provider zit of iets dergelijks. Verder heeft het echt o,o voordeel ten opzichte van een gewoon account.FabianNL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:14:
[...]
Dat is (naar mijn weten, zelf nog niet nodig) het hele idee van een block server inderdaad. De gedeeltes aanvullen welke niet meer op je primaire server beschikbaar zijn.
Het is mij dan ook een raadsel waarom mensen kiezen voor een dergelijk account.
Het is dus geen account wat er specifiek is om de incomplete delen aan te vullen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 13:21 ]
Verwijderd
Niet helemaal mee eens.....door de block account krijg ik toch de incomplete filez binnen.
Naar mijn idee worden bij de back-end providers niet dezelfde filez weg gehaald. Dus een combo van twee back-end (via resellers) kun je toch de boel compleet krijgen. Dus 1 primary + block account (van een andere back-end provider) heeft toch nut voor mij.. Maar het blijft wel een bitch nu met usenet.
Thank god voor Syno icm sick etc
Naar mijn idee worden bij de back-end providers niet dezelfde filez weg gehaald. Dus een combo van twee back-end (via resellers) kun je toch de boel compleet krijgen. Dus 1 primary + block account (van een andere back-end provider) heeft toch nut voor mij.. Maar het blijft wel een bitch nu met usenet.
Thank god voor Syno icm sick etc
Verwijderd
Zucht, dat heeft niets met het type account te maken. Had je een gewoon account gekomen bij diezelfde provider dan had het hetzelfde effect gehad.
Laten we nu geen verhaaltjes de wereld in helpen. Er komen hier al zoveel mensen met weinig kennis over de materie, wat op zich niet zo erg is, sinds de takedowns erger worden en laten we die niet op het verkeerde been zetten alsjeblieft.
Laten we nu geen verhaaltjes de wereld in helpen. Er komen hier al zoveel mensen met weinig kennis over de materie, wat op zich niet zo erg is, sinds de takedowns erger worden en laten we die niet op het verkeerde been zetten alsjeblieft.
Ciris, ik ben het niet helemaal eens met je opmerking.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:35:
Zucht, dat heeft niets met het type account te maken. Had je een gewoon account gekomen bij diezelfde provider dan had het hetzelfde effect gehad.
Inderdaad je kan dit met een gewoon account ook bekomen, maar beter (goedkoper
Even uit de handleiding van sabnzbd:
"(originally "Fill Server") You can specify additional servers, marked as backup that are only used when the main server(s) cannot download a piece of data (see this footnote1). Ideally, you'll want to use an unlimited server account for primary, and a pre-paid/credit account for backup to fill in the missing pieces. Typically backup servers consume very little (well under 1%) data, and will last a long time as long as the primary is decent. Note: You must have at least have one primary server in order for downloading to start."
[ Voor 28% gewijzigd door mrgoolie op 25-01-2013 13:56 ]
Verwijderd
Er word gesteld dat een block account specifiek bedoelt is om ontbrekende delen binnen te halen of compleet te krijgen. Dat is pertinent niet waar.
Een tweede account bij een andere provider kan daar misschien wel voor zorgen maar kan net zo goed helemaal niets uithalen. Dat kan dan zowel een block account zijn als wel een gewoon account.
Een tweede account bij een andere provider kan daar misschien wel voor zorgen maar kan net zo goed helemaal niets uithalen. Dat kan dan zowel een block account zijn als wel een gewoon account.
Oke je kan het inderdaad ook zo interpreteren...Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:57:
Er word gesteld dat een block account specifiek bedoelt is om ontbrekende delen binnen te halen of compleet te krijgen. Dat is pertinent niet waar.
Mijn primary server is nu supernews waar ik een maandelijks bedrag betaal (flat fee). Nu ga ik een fill server bijkopen en hiervoor ga ik kiezen voor een block account.
Dit lijkt me de beste keuze, uiteraard kan je even goed een 2de flat fee account kopen, maar dit zal denk ik duurder uitkomen.
Wat maakt een fill-account of block-account nou uit? Neem dan bij die USP een flat-fee account en je bent er ook.
Op het moment dat er een DMCA takedown request wordt gedaan moet alles verwijderd worden, niet slechts een paar blocks. Als er een request is blijft er zo goed als niks over. Misschien wat par-blocks en that's it. Duizenden missing articles krijg ik.
En ik denk dat de posts met 321 missende blocks en 320 par blocks bijgeleverd gewoon spoofs zijn. Mocht het werken hoor ik het graag maar ik heb er een hard hoofd in.
Op het moment dat er een DMCA takedown request wordt gedaan moet alles verwijderd worden, niet slechts een paar blocks. Als er een request is blijft er zo goed als niks over. Misschien wat par-blocks en that's it. Duizenden missing articles krijg ik.
En ik denk dat de posts met 321 missende blocks en 320 par blocks bijgeleverd gewoon spoofs zijn. Mocht het werken hoor ik het graag maar ik heb er een hard hoofd in.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Flatfee of block account als fill-account maakt qua werking niets uit, grootste verschil is het prijsverschil, en dat hangt dus af hoeveel GB je vanaf de fill-account nodig hebt.NoxiuZ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:00:
Wat maakt een fill-account of block-account nou uit? Neem dan bij die USP een flat-fee account en je bent er ook
Is dat 1000GB per maand, dan is een flatfree-fillaccount vast goedkoper.
Is dat 3 GB per maand, dan zal een block-fillaccount als fillaccount voordeliger zijn.
Voor andere fill-GB's mag je voor jezelf nagaan wat voordeliger is
(inkoppertje voor vrijdagmiddagniveau : fill-acccount uiteraard nooit dezelfde alds hoofdaccount)
Nee, dat klopt natuurlijk wat je zegt. Echter, opmakend uit de eerste post, snapt ie het verschil wel tussen een block account en een flat-free account. De vraag was meer waarom veel mensen het tegenwoordig gebruiken, en dat is om verwijderde post toch binnen te krijgen. En ja, dat kan inderdaad natuurlijk ook met een flat-free, maar dat is relatief gezien zonde van het geld. Een beetje wat Ted038 dus zegtVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:35:
Even heel kort door de bocht;
Je hebt twee payservers. Op server 1 en server 2 wordt een dmca ingediend. (accountvorm even niet meegerekend).
Server 1 en 2 verwijderen het. Server 1 zegt: ik heb niet. Server 2 zegt: ik heb het ook niet.
Wat boeit het je dan?
Als server 2 zegt: hier ik heb het, dan ga je toch naar die server? Ik heb er een hard hoofd in dat de DMCA's zo versplinterd en verspreid zijn uitgevoerd. Dat trucje kan je bij astraweb, supernews en alle andere grote toko's doen met een eigen serverpark. De resellers heb je dan ook gelijk.
Je hebt twee payservers. Op server 1 en server 2 wordt een dmca ingediend. (accountvorm even niet meegerekend).
Server 1 en 2 verwijderen het. Server 1 zegt: ik heb niet. Server 2 zegt: ik heb het ook niet.
Wat boeit het je dan?
Als server 2 zegt: hier ik heb het, dan ga je toch naar die server? Ik heb er een hard hoofd in dat de DMCA's zo versplinterd en verspreid zijn uitgevoerd. Dat trucje kan je bij astraweb, supernews en alle andere grote toko's doen met een eigen serverpark. De resellers heb je dan ook gelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 25-01-2013 15:23 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Je mag er 'een hard hoofd in hebben', maar uit de vele post hier opmakend werkt het op deze manier (nog) wel... Zo krijgen sommige ook nog 'pijl' zonder problemen binnen, en andere niet... Per server is het toch allemaal anders; wat en hoe snel iets verwijderd wordt.NoxiuZ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:22:
*knip*
Mijn ziggoserver doet dat werk, het gaat niet hard maar wel redelijk goed. Alleen wil je een echt compleet aanbod hebben dan moet je wel twee of meer servers.
Vreemd dat ze met die takedowns maar halfbakken werk doen.
Vreemd dat ze met die takedowns maar halfbakken werk doen.
Block Account niet nuttig?
Als aanvulling op een maandserver heeft het veel zin. Heb zelf 180 GB genomen van Astra, nu nog 160 van over na 2 maanden, en die 160 lopen ook over 3 jaar niet weg. Had ik 2 maand-abos genomen, dan was ik nu alles al kwijt geweest qua geld.
Tevens doet mijn easynews maar 900 dgn, die Astra kan ik tot 1600 dgn zoeken indien nodig.
Als aanvulling op een maandserver heeft het veel zin. Heb zelf 180 GB genomen van Astra, nu nog 160 van over na 2 maanden, en die 160 lopen ook over 3 jaar niet weg. Had ik 2 maand-abos genomen, dan was ik nu alles al kwijt geweest qua geld.
Tevens doet mijn easynews maar 900 dgn, die Astra kan ik tot 1600 dgn zoeken indien nodig.
Terwijl je leest dat veel dingen op astra onbeschikbaar zijn en ook op andere servers niet binnen komen. Ze zullen overal verwijdert worden. Misschien dat je erop gokt dat de een wat trager is dan de ander maar ik doe eens per week een rondje downloaden als ik tijd over heb. En dan is het meeste al verwijderd, behalve bij ziggo.
DMCA's worden niet op iedere server op dezelfde manier en tegelijkertijd weggewerkt.NoxiuZ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:22:
Even heel kort door de bocht;
Wat boeit het je dan?
Als server 2 zegt: hier ik heb het, dan ga je toch naar die server?
(Ga er vanuit dat het wel op de server aankomt en niet is verwijderd voordat het heeft kunnen "rondzingen")
Merk zelf dat er 2 typen DMCA's zijn : geheel verwijderen (merk ik niet immers niet te vinden
Dus als er dan bij voorbeeld 20 % van de blocks verwijderd zijn, dan zijn 2 accounts beter dan 1.
Voorbeeld :
Server 1 verwijderd 20 % van blocks
Server 2 verwijderd 20 % van blocks.
Wat zal de overlap van die 20 % blocks zijn, ook nog rekening houdende met 10 a 15 % PAR om toch een en andere te kunnen repareren ?
En daarnaast kan de ene keer server ! wel het helemaal hebben en server 2 helemaal niet, en vice versa.
[ Voor 19% gewijzigd door Ted038 op 25-01-2013 16:21 ]
Ik heb het hier al vaker geschreven, maar ik geloof niet dat het doorkomt. Ik heb als mainserver Supernews, en die hou ik ook. Door de takedowns gaan zoeken naar een alternatief. Proefabonnement genomen op Tweaknews.eu en Cheapnews. Die zitten op het Europese Cambrium netwerk. Op 1 uitzondering na alles met Cheapnews toch binnengehaald wat op Supernews weg was. Een jaarabonnement op Cheapnews genomen voor € 59 per jaar, met promocode. Dat vind ik geen geld, zeker gezien het feit dat nou alle downloads compleet binnenkomen. Ik hoef zelfs niet meer te repareren....
In dat geval is dat een wazige oplossing maar dan is een blockaccount wel handig.
Ik heb maar verlengd bij SunnyUsenet voor een jaar. Weliswaar een 60Mb verbinding maar kost 55 euro. En aangezien ik een 50Mb lijn heb hoef ik dus geen unlimited flat free yolo super speed account.
Haal altijd recente posts binnen en incidenteel oudere.
Kijken of het een juiste beslissing is.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Hebben meer mensen last met supernews dat de error buiten server bewaar tijd roet in het eten gooit?
Ik dacht dat supernews geen sensuur deed!!
Is hier een oplossing voor anders dan nog een betaalde server om de overige bestanden binnen te halen?
Ik dacht dat supernews geen sensuur deed!!
Is hier een oplossing voor anders dan nog een betaalde server om de overige bestanden binnen te halen?
Verwijderd
Ja dat kan ook, twee flatfee accounts....Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:57:
De basis blijft voor mij hetzelfde (op de kosten na), 2 verschillende backend usp providers gebruiken in welke vorm dan ook wordt de kans dat je de gewenste file compleet binnenkomt hoger.
Dus niet met 2 verschillende resellers van dezelfde backend usp provider. Maar goed dit verhaal werkt goed hier het is maar een tip
Ik vind een jaar gewaagd, maar denk dat je wel redelijk safe zit. Zeker icm sickbeard en misschien een extra betaalde seachrprovider. Ik heb op deze manier nooit meer mislukte downloads. Kijk ook veel DMCA gevoelige series.Sc0rPi0N schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:34:
Ik heb maar verlengd bij SunnyUsenet voor een jaar. Weliswaar een 60Mb verbinding maar kost 55 euro. En aangezien ik een 50Mb lijn heb hoef ik dus geen unlimited flat free yolo super speed account.
Daarnaast zie ik dat er veel magische reposts zijn, hulde daarvoor. Als die DMCA wind nou maar een beetje overwaait, dan heb je op die manier nog een aardige backlog!
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
DMCA gevoelige series,dat zeg je goed, er zijn genoeg series die niet zo gevoelig zijn.jmk schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:50:
[...]
Ik vind een jaar gewaagd, maar denk dat je wel redelijk safe zit. Zeker icm sickbeard en misschien een extra betaalde seachrprovider. Ik heb op deze manier nooit meer mislukte downloads. Kijk ook veel DMCA gevoelige series.
Daarnaast zie ik dat er veel magische reposts zijn, hulde daarvoor. Als die DMCA wind nou maar een beetje overwaait, dan heb je op die manier nog een aardige backlog!
Ingelezen over NCMBA (ofzo), naast m'n SMSUsenet account een 2e account genomen bij Cheapnews, deze voer ik nu in de de .config file van m'n NZB Client op mijn Popcornhour.
Hopen dat ik nu weer Pijlen kan kijken.
Hopen dat ik nu weer Pijlen kan kijken.
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Verwijderd
200 per jaar is toch niet zoveel? Nog geen 20 per maand? Je stelt denk ik andere eisen dan de meesten hier als je tevreden bent met sunny.Dacuuu schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:50:
Snap ook niet waarom veel mensen hier zo moeilijk doen. 3 verschillende payservers, zag zelfs al bedragen van €200,- per jaar.
Als je veel vrije tijd hebt is alles ook wel gratis te krijgen, heb je minder tijd dan zijn meer usenet aanbieders nu het eenvoudigst in combi met zieke baard en bank aardappel. Dus als 20 euro per maand veel is voor je zijn er gelukig ook gratis manieren. Ik betaal graag voor het gemak.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 20:52 ]
wat een onzin zeg,ik heb ook sunnyusenet, en meer heb ik ook niet nodig,al mn series komen binnen met sb en alle films die ik wil kan ik via spotnet downloaden dus waarom zou ik er dan nog een andere newsserver bijnemen?
Die jij wil komen binnen, dan is het toch prima bij veel mensen is dat niet het geval, oudere films, backlog noem maar op en dan hebben meerdere servers wel degelijk nut.roflexx schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:54:
wat een onzin zeg,ik heb ook sunnyusenet, en meer heb ik ook niet nodig,al mn series komen binnen met sb en alle films die ik wil kan ik via spotnet downloaden dus waarom zou ik er dan nog een andere newsserver bijnemen?
Niet veel? Ga er liever een keer van uit eten. Hier ook SB, en spotnet er los naast.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:47:
[...]
200 per jaar is toch niet zoveel? Nog geen 20 per maand? Je stelt denk ik andere eisen dan de meesten hier als je tevreden bent met sunny.
Als je veel vrije tijd hebt is alles ook wel gratis te krijgen, heb je minder tijd dan zijn meer usenet aanbieders nu het eenvoudigst in combi met zieke baard en bank aardappel. Dus als 20 euro per maand veel is voor je zijn er gelukig ook gratis manieren. Ik betaal graag voor het gemak.
Ik kijk liever een jaar series en noem maar op dan 1 keer uit eten van 200 euroDacuuu schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:38:
[...]
Niet veel? Ga er liever een keer van uit eten. Hier ook SB, en spotnet er los naast.
Ik ben al beetje klaar met tweaknews ik vind dat hele gedoe met papieren opsturen voor een contract echt te 1990 gewoon
Ieder zijn dingVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:47:
[...]
200 per jaar is toch niet zoveel? Nog geen 20 per maand? Je stelt denk ik andere eisen dan de meesten hier als je tevreden bent met sunny.
Ik zit zelf op het dubbele

Ik heb Giganews Diamond betaal de oude prijs $29,99 ipv $34,99 maar heb nog een NAT-firewall voor VyprVPN van $5 erbij dus totaal $35 = ~ 28 Euro p/m
En Cheapnews Flat Ultimate van 59,- per jaar.
Dus totaal ongeveer 400,- Euro per jaar, het ligt er aan hoe de dollar - Euro koers ligt.
Maar Cheapnews heb ik net 2 dagen zit alweer op 140GB wat ik niet binnen kreeg op Giganews.
Giganews heb ik al bijna 10 jaar
Alleen nu met de DMCA takedowns heb ik er wat last van.
Voor Giganews heb ik nog 1 jaar Astraweb gehad en daar voor 1 jaar UsenetServer en daarvoor gratis newsservers
Op dit moment haal ik bij Cheapnews een post van 992 dagen oud binnen met pieken van 12,5MB/s en dalen van 9MB/s toch netjes. (op een 15MB / 120Mbit lijn)
Overdag is het een stuk minder helaas.
Oudste post tot nu toe bij Cheapnews was 1005 dagen en helemaal compleet binnen.
Bij Giganews is het gewoon altijd ook overdag constant 14,5MB/s.
Maar de post die ik nu aan het binnen halen was via Cheapnews was weg op Giganews.
Overdag is het een stuk minder helaas.
Oudste post tot nu toe bij Cheapnews was 1005 dagen en helemaal compleet binnen.
Bij Giganews is het gewoon altijd ook overdag constant 14,5MB/s.
Maar de post die ik nu aan het binnen halen was via Cheapnews was weg op Giganews.
Als je dat één keer doet ben je er vanaf. Ik was er ook verrast door. Maar vind het opzich wel iets hebbenWeAreLegion schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:25:
[...]
Ik kijk liever een jaar series en noem maar op dan 1 keer uit eten van 200 euromaar goed dat is persoonlijk maar goed laten we daar verder maar niet over door gaan ieder zijn ding
![]()
Ik ben al beetje klaar met tweaknews ik vind dat hele gedoe met papieren opsturen voor een contract echt te 1990 gewoon
€200,- tot €400,- per jaar om je series/films binnen te krijgen is best wel over the top hoor.
Ik heb altijd Supernews gebruikt en de laatste tijd Pure Usenet en dat gaat ook uitstekend en een heel stuk goedkoper. Tot nu toe komt alles zonder problemen binnen.
Ik heb altijd Supernews gebruikt en de laatste tijd Pure Usenet en dat gaat ook uitstekend en een heel stuk goedkoper. Tot nu toe komt alles zonder problemen binnen.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Ik heb hem even aangepast voor jesjaool schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:21:
€200,- tot €400,- per jaar om je series/films binnen te krijgen vind ik is best wel over the top hoor.
Welke provider is nou het beste dan?
. Zie door de bomen het bos niet meer met al die DMCA takedowns...
Verwijderd
cheapnews heeft het minste last van de takedowns is mijn ervaring. Zaken die ik niet meer met easyusenet, ziggo of bijv. supernews kan binnenhalen willen nog wel met cheapnews (tot op zekere hoogte).Xaero schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:38:
Welke provider is nou het beste dan?. Zie door de bomen het bos niet meer met al die DMCA takedowns...
Verwijderd
Xaero schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:38:
Welke provider is nou het beste dan?. Zie door de bomen het bos niet meer met al die DMCA takedowns...
En ik ben van Supernews overgestapt naar Cheapnews omdat Supernews teveel incompletes gaf. Er valt dus geen peil op te trekken. Veel aanbieders bieden de mogelijkheid tot een proefaccount van een x aantal dagen. Probeer die eens zou ik zeggen. Kost je niets.ivo-nl schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:11:
Ik ben tevreden met Supernews voor EUR 7,00 per maand..
Ik ben zeer tevreden met Sunny maand abo icm betaald nzb.su als search provider van Sickbeard.
Kom je nou niet aan nzb.su? neem een aantal gratis searchproviders en neem voor die enkele mislukte download een torrent. Klaar.
Kom je nou niet aan nzb.su? neem een aantal gratis searchproviders en neem voor die enkele mislukte download een torrent. Klaar.
Yippie kayak, other buckets!
Wees nou eerlijk vind jij het zelf dan niet erg veel geld voor iets dat veel goedkoper en minstens net zo goed kan?
"When you grow up your heart dies"
Mijns inziens
kan dat ook goedkoper.
👉🏻 Blog 👈🏻
Vraagje:
ik doe 'usenetten' via ZeelandNet Highwinds server.
Heeft maandelijks limiet van 50gb.
Vroeger haalde ik altijd wel max (2,8MB) van de verbinding, nu amper stabiel 500 KB.
Iemand een idee? Zijn ze aan het cappen?
ik doe 'usenetten' via ZeelandNet Highwinds server.
Heeft maandelijks limiet van 50gb.
Vroeger haalde ik altijd wel max (2,8MB) van de verbinding, nu amper stabiel 500 KB.
Iemand een idee? Zijn ze aan het cappen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dit topic is gesloten.
Let op:
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!