Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012

De NBBG van april is weer op de front-page geplaatst. In dit topic kan over de modellen in het mainstream segment gediscussieerd worden

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op de NBBG. Heb je zelf een model in de NBBG op het oog maar twijfel je? Of heb je hem al gekocht maar heb je vragen. Plaats hier dan je overwegingen en alternatieven.

Asus N53SV-S1886V

pricewatch: Asus N53SV-S1886V - Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
alternatieven
pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S - [Ervaringen] Sony vaio SE-serie - Deel 1
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed - [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7
http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/pd - [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8

link naar discussietopic: [NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zocht dus een nieuwe laptop en ik heb al een maandje rondgekeken welke ik het best kon kiezen. Het is niet een voor mij, maar voor mijn broer, omdat hij minder verstand van dit soort dingen opzoeken heeft en ik ietsjes meer. Meestal kijk ik rond bij de tientallen computerwinkels en zoek zo iets uit, of ga via de pricewatch iets moois opzoeken, zoals ik ook bij mijn videokaart heb gedaan.

Het budget in gedachten was 800 euro en het liefst niet meer, behalve als het veel beter is. Door frustraties wil hij nog wel eens hard op het toetsenbord rammen, dus ook dat heb ik het er liefst in zitten. Het wordt vooral gebruikt om op 't web te browsen en wat simpele spellen, dus het hoeft geen high-end videokaart te hebben, maar wel iets 'gemiddeld'. Het liefst ook geen erg donkere computer die pikzwart is. Het beeldscherm het liefst tussen de 12 en 16 inch en de laptop zelf niet te zwaar.

Deze laptop had ik al in gedachte:
pricewatch: Asus N53SV-S1766V
Het probleem alleen bij deze laptop is dat het toetsenbord volgens sommige reviews bij soortgelijke laptop een stuk minder is, terwijl die wel belangrijk is. Ook had ik al naar goedkopere gaming laptops gekeken, maar daar stapte ik later van af, omdat hij toch geen enorm goede videokaart nodig heeft, als dat ten koste gaat van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 20:53
Ik heb wat moeite met het samenstellen van een laptop op de dell website.
Misschien kan iemand mij helpen door te zeggen: kies dit.

Nou is het misschien een goed idee dat ik even wat wensen aangeef:
  • Liefst 1080p
  • Ik wil kunnen gamen, maar de settings hoeven niet op high (mag wel)
  • Ik <3 Dell, dus dat is mijn voorkeur
  • Verder: Dreamweaver, Fireworks moeten soepel lopen
  • Ik heb een budget van €500-€800 maar ik wil het liever niet opmaken.
Edit: Zijn er verder nog acties? Kortingen? Als er gewoon een betere keus is dan een Dell op dit moment, dan is dat ook prima!

[ Voor 11% gewijzigd door pageUp op 01-04-2012 15:43 ]

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"

De dell is niet zomaar de beste keus, het is de enige keus Met een goed scherm en een redelijke ergonomie is er gewoon niets anders.

De N53 zou ik afraden omdat het toetsenbord inderdaad vrij slecht is, zie ook Verwijderd in "[NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012"

Aan de andere kant komt ivy bridge volgende week. Het kan dan nog wel een maand duren voordat je de modellen kan bestellen, maar dat lijkt mij an sich het wachten waard. Verwacht echter geen laptop die qua features beter is dan de huidige xps: de problemen met usb 3.0 worden sowieso opgelost. Maar voor de rest verwacht ik hem ongeveer hetzelfde als nu. Dell komt ook met een meer high end variant. Maar meer high end in de zin van design dan prestaties. Ik hoop echt dat ze het oude model blijven verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, zijn er geen merken/modellen met een beter toetsenbord die vooral daarvoor aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is uberhaubt niets in het segment behalve de xps 15, pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed en asus notebooks. De asus N serie heeft per definitie een slecht toetsenbord, welk model je ook kiest. En de dv6 is gigantisch in prijs gestegen. En van het toetsenbord was ik sowieso al niet overtuigd.

Voor de rest is er werkelijk niets met een goed scherm. Allemaal 768p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Zelf zat ik te kijken naar deze notebook
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2678G50MN

ook geen 1080p helaas maar wel een aardige videokaart (nvidea 630m 1GB geheugen)
met deze notebook kan je denk ik wel aardig wat maar als je een 540m neemt scheelt het wat in prijs en volgens mij niet echt heel veel in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 630m is PRECIES hetzelfde als de GT540m. Dat is dus gewoon marketing.

En bovendien is de xps 15 (komt-ie weer...) goedkoper met alle kortingsbonnen. € 656 met i7, 6GB, 500gb hdd en een GT525m (wat praktisch hetzelfde is als de gt540m)

Als je wilt gamen, wacht dan totdat de 'echte' 6xx serie komt. Even quoten:
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:37:

NVIDIA's GeForce 600M Series: Mobile Kepler and Fermi Die Shrinks

GTX675m = GTX580m
GTX670m = GTX570m
GTX660m = kepler

GT 650m = kepler
GT 640m = kepler
GT 640m LE = kepler of GT 540m

GT 635m = GT 555m
GT 630m = GT 540m, afhankelijk van je geluk op 28 of 40mn

GT 620m = GT 525m + dieschrink

:') !!!
De GT640m zou je in notebooks moeten aantreffen in dezelfde klasse als de GT540m nu. Geen idee of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:03:
De dell is niet zomaar de beste keus, het is de enige keus Met een goed scherm en een redelijke ergonomie is er gewoon niets anders.
Maar als ik naar Dell ga kan ik vanalles kiezen. Nu kan ik een paar beslissingen zelf maken, maar bijvoorbeeld de processor zou voor mij een raadsel zijn. En de xps 15 of xps 17? Staat er niet ergens 'kies deze specs' op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom gebruik je die mooie sheet van mij :)
De verzendkosten zijn, in tegenstelling tot wat in de sheet staat, gratis. Ik ben er nog niet echter hoe ik dat op een betrouwbare manier bereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Aha, oke. Ik was al in de sheet, maar het doel was mij nog niet helemaal duidelijk.

Oow en kan een 1366x768 scherm 1080p hebben? Ik dacht dat 1080p gewoon een 'fancy' manier van een resolutie aanduiden was. Je bent trouwens een held dat je dit allemaal onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Not really...

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

...zelf raden wat 1080p en wat 768 (of 720p) is in dit voorbeeld hierboven ;)

Een 1080p scherm is gewoon een must. Simple as that. Met een lage resolutie kan je gewoon niet fatsoenlijk werken in mijn ogen. Een klasgenoot heeft zelfs 1920*1200. Maar dat wordt niet meer verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Haha, dankje. Het werkt zoals ik dacht dat het werkte. Gelukkig :)
Ik heb nu een desktop met 1920*1200 :) Erg fijn ^^,

Oke, goed. Welke raad je mij aan uit jouw lijstje? Ik 'check' de 1080p box.
  • Ik wil kunnen gamen, maar de settings hoeven niet op high (mag wel)
  • Verder: Dreamweaver, Fireworks moeten soepel lopen
Thats all... Ja 1080p dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Die XPS 15 is al aan de wat duurdere kant, ook omdat ik graag 8GB geheugen wil.
en wat ik maximaal wil uitgeven aan de laptop is 700 euro.

Games die ik er op zou gaan spelen zijn Company of heroes en call of duty spellen.
Deze hoeven niet op extreme detail weergegeven te worden maar wil er toch wel graag iets van 4 jaar mee doen.
Dus ook een niet al te verouderde videokaart.

Is het misschien verstandig om even te wachten met de aanschaf van een laptop omdat nu de nieuwe nvidea serie uit komt en ook nieuwe processoren van intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KoningBob schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:48:
Die XPS 15 is al aan de wat duurdere kant, ook omdat ik graag 8GB geheugen wil.
en wat ik maximaal wil uitgeven aan de laptop is 700 euro.
xps 15 = € 762 met 1080p, i7, GT540m, 8GB RAM, 750GB.
Voor wat je krijgt vind ik dat absoluut niet duur. Kijk maar eens in de pricewatch.
pricewatch: Asus N53SV-S1886V is de enige die qua prijs in de buurt komt. Dan krijg je een minder scherm, een minder toetsenbord, minder ram (toegegeven, dat kan je zelf oplossen met 2 tientjes), mindere harde schijf, en minder touchpad. Ook de accuduur van de xps is beter. Evenals het gewicht.
Wat de N53 dan wel goed doet is het fangeluid, usb 3.0, en de 2 jaar garantie. maar dat zijn dan de enige dingen die ik kan bedenken.

als je de i5 pakt zit je zelfs €1 binnen je budget (€699, bovenste config uit de sheet). Maar met 4GB, 500gb hdd, en een gt525m. Dan vind ik dat je beter meteen voor de i7 variant kunt gaan.
Is het misschien verstandig om even te wachten met de aanschaf van een laptop omdat nu de nieuwe nvidea serie uit komt en ook nieuwe processoren van intel?
Ik vind van wel. Zo groot is de vooruitgang ook weer niet, maar je hebt wel de kans dat de xps 15 nog iets verder gepolijst wordt. Op dit moment zijn er 2 problemen: matig werkende usb 3.0, en een volgens sommigen luidruchtige fan. Terwijl anderen weer melden dat de fan praktisch nooit aangaat.
SuperFlons schreef op maandag 02 april 2012 @ 01:18:
Haha, dankje. Het werkt zoals ik dacht dat het werkte. Gelukkig :)
Ik heb nu een desktop met 1920*1200 :) Erg fijn ^^,

Oke, goed. Welke raad je mij aan uit jouw lijstje? Ik 'check' de 1080p box.
n00x5m09 komt standaard met 1080p, en is volgens mij het goedkoopste. Zie ook de rest van deze post.

Van gamen moet je overigens niet al te veel verwachten. 1080p is gewoon zwaar. Je kan de resolutie wel lager zetten, dat levert ook niet altijd uitkomst. Ik raad eigenlijk iedereen aan te wachten op kepler (die komt sowieso 4 april. Ivy bridge zou ook op die datum komen, maar er is al een maand geen nieuws gekomen... Dat vind ik raar). En wachten op ivy bridge is vooral vanwege de mogelijkheid op thunderbolt. Het is nog altijd onduidelijk welke notebooks daarmee komen. Met thunderbolt kan je dus een nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken kopen, waarmee je in principe met je macbook air de nieuwste games kunt spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:43:
[...]

xps 15 = € 762 met 1080p, i7, GT540m, 8GB RAM, 750GB.
Voor wat je krijgt vind ik dat absoluut niet duur. Kijk maar eens in de pricewatch.
Als je die link dan eens zou kunnen sturen, want ik krijg het niet gevonden in pricewatch voor die prijs.
ik gok tenminste dat je deze bedoeld
pricewatch: Dell XPS L502X (502X-0772)

dan zou ik toch idd wel voor die gaan met het 1080p scherm wat ik overigens ook niet zie voor die prijs

[ Voor 4% gewijzigd door KoningBob op 02-04-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die zie je in de sheet. Om aan de prijs te komen pak je http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, en gooi je daar kortingsbon en shopkorting overheen.

De pricewatch moet je niet gebruiken voor dells. De website is altijd goedkoper met kortingsbonnen erbij. Via de sheet kan je het snelste de goedkoopste mogelijkheid uitrekenen. Al is de verzendkosten berekening stuk op het moment.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets bekend over het toetsenbord van die Sony Vaio of mensen die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Bedankt Darkstone,

Heb toch maar de XPS15 gekocht ook al lag deze buiten mijn budget.
Ben van plan er toch een aantal jaar mee te doen en dan is een 1080p scherm toch wel prettig, ook heb ik er maar bluetooth op laten zetten.

Ben erg benieuwd en hoop de 19e (dan komt die waarschijnlijk binnen) een positieve review te kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Hoe verstandig is het überhaupt om voor een HP te gaan? In het Squaretradeonderzoek van een aantal jaar gelden kwamen ze er als slechtste uit, en dat ene jaartje garantie (ja, wettelijk blablabla, maar vechten voor je recht is niet voor iedereen even makkelijk) vind ik ook een nadeel.

Zijn HP's echt zo ruk? En is er verschil tussen bijv. de Pavilons en de Probooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kenju schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:56:
Hoe verstandig is het überhaupt om voor een HP te gaan? In het Squaretradeonderzoek van een aantal jaar gelden kwamen ze er als slechtste uit.
Eh ja. 4½ geleden to be exact.

merken vergelijken is totaal nutteloos. Wat is betrouwbaarder? lenovo of dell? Lenovo natuurlijk. Want die thinkpads gaan veel minder vaak stuk dan een collectie waarvan 60% bestaat uit budget inspirons.

En als ik me het goed herriner levert hp tegenwoordig 2 jaar op de wat meer high-end laptops. Elk merk maakt fouten. En ik vind niet dat de huidige dv6 zo'n fout is. Van alle notebooks in de 15.6" <€1000 zijn er precies 3 te overwegen. En daar behoort de dv6 zeker toe. Bij gebrek aan beter in die performanceklasse, zeg ik er maar even bij. Binnenkort komt kepler, en dan heb je kans dat die positie wordt overgenomen door iets als de nieuwe xps 15. Misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat de grote merken inderdaad wat goedkopere modellen hebben. Maar dat onderzoek was toch gebaseerd op de aanspraak van verzekeringen, en dat zijn in de regel toch zakelijke klanten. Verder deden Toshiba en Asus het heel goed in dat onderszoek, terwijl dat toch ook merken zijn met een grote budgetlijn.
Anyway, om het concreter te maken, zit ik nu dus te kijken naar een Probook vs een Samsung 300E7A. De laatste biedt ongeveer gelijke specs en heeft twee jaar garantie, maar komt kwa uiterlijk en bouw niet in de buurt van de HP.

[ Voor 5% gewijzigd door Kenju op 04-04-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De probook zou ik sowieso niet nemen, omdat er slechts 3GB RAM in zit. Als een fabrikant al daarop bespaart...
Dan zou ik uit die selectie de samsung nemen. Verder heb je ook nog de pricewatch: Asus K73E-TY301V en inspiron 17R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk de Sony Vaio besteld, persoon is er blij mee, klopt het dat de spatiebalk geen licht hoort te geven, maar de rest van het toetsenbord wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet eens dat er een backlit toetsenbord op zat. Maar de spatiebalk geeft bijna nooit licht. Er staan immers geen tekens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stond ergens verscholen bij de specificaties bij de winkel waar ik hem kocht, was ook een aangename verrassing toen de laptop aan ging. Nou, hij een nieuwe laptop, nu ik nog aan de nieuwe computerkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang nog voordat we meer kunnen vernemen van Kepler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Op het gebied van destops weet ik een heleboel van wat je wel en niet moet kopen, maar op het gebied van laptops ben ik een stuk minder op de hoogte.
Laat dat nu net zijn waar mijn oom en tante voor naar mij toekwam voor advies :+.

M'n oom en tante willen een nieuwe laptop, omdat het oude beestje het heeft begeven (7 jaar oude laptop). De laptop zal voornamelijk als desktop replacement worden gebruikt. Vader wil internetten/downloaden, moeder wil foto's bewerken met Photoshop Elements en zoontje wil spelletjes spelen.

Mijn eerste idee was om de NBBG er bij te pakken. Nu is de eerste optie die gegeven wordt qua specs gelijk een mooie, maar de negatieve aspecten als matige beeldkwaliteit en toetsenbord horen IMO niet bij een laptop van 700~800 euro.

Ook is een gedeelte van de prijs voor de rekening van de i7 2670QM, en dat is misschien een beetje overkill voor de doeleinden. Met Photoshop Elements zal je neem ik aan wel wat voordeel hebben van de Hyperthreading. Ik weet niet hoeveel deze 2670 duurder is dan de 'gemiddelde' i5, maar als dat verschil nou ~70 euro is, zou je van dat geld misschien een SSD kunnen kopen voor de laptop, waar je toch een stuk meer plezier van hebt in het dagelijks gebruik.

Wat we dus eigenlijk zoeken is een laptop met:
-15" of 17" scherm
-Liefst "fullHD" scherm, dat vond oom vooral belangrijk
-Intel Core i5 CPU?
-Aparte videokaart, voor het gamen
-Minimaal 500GB HDD
-Als het even kan, ruimte om er zelf nog een SSD in te zetten
-Budget rond de 800 euro
-Geen Acer

Bestaat deze laptop?

Verder heb ik sowieso gezegd dat er beter een paar weken gewacht kon worden tot Ivy Bridge uitkwam, omdat je dan meer waar voor je geld krijgt.. SB laptops worden goedkoper en/of IB laptops voor hetzelfde geld die sneller zijn.
Klopt dat :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

XPS 15 is waar ik naar neig, neem sowieso even een kijkje op dell.nl.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Of de XPS17 als het groter moet zijn, maar of die met het goede scherm te krijgen is voor €800 moet je in de excelfiles van Darkstone zien :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XPS 15.

Die heeft een beter toetsenbord dan de N53. Dat is alvast een.
Vervolgens heeft hij een veel beter scherm, het beste in de prijsklasse. Het touchpad (imo) en speakers zijn ook nog de beste die je kan krijgen. En hij is niet eens duurder dan de N53. Zie de sheet voor prijzen. Ik heb het al vaker gezegd. Maar de XPS 15 (en in mindere mate de sony SE) zijn echt de enige laptops in dit segment die je mogelijk kan aanschaffen. Het enige wat de asus beter doet is het fangeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Dat is inderdaad een hele mooie optie.
Kan ik uit het ontbreken van een optie voor 2e HDD opmaken dat deze echter geen ruimte zal bieden aan een extra SSD naast de HDD?

En wat verwacht je dat er met de prijzen zal gebeuren zodra Ivy Bridge uit is? Gaat een laptop als de XPS 15 dan in prijs dalen? En op welke termijn gaat dat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan de DVD drive vervangen door een caddy.

En de prijzen dalen niet als ivy uitkomt. De prijzen blijven gewoon hetzelfde, al kan je altijd een correctie voor de dollarkoers verwachten.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:00:
Hoe lang nog voordat we meer kunnen vernemen van Kepler?
Ik dacht de 4e deze maand al... Maar ik zie nog niets. Op dit moment heb ik geen idee.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Je krijgt dan dus gewoon een stapje duurder erbij in de line-up, in de vorm van de Dell XPS L521X? Of komt die in hetzelfde prijssegment als de SB-gebaseerde XPS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vervangt de huidige XPS 15z. I guess. Het gaat dell volgens mij nooit lukken om de L521x in hetzelfde prijssegment als de huidige XPS 15 te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik het zo bekijk kom ik met de goedkoopste XPS 15 maar dan wel met het mooie scherm op 800 euro uit. Met de XPS 17 die een betere videokaart heeft (GT 555M tov GT 525M) kom ik op 5 euro meer uit met het 1920*1080 scherm. Maar dat is dan dus niet hetzelfde 'goeie' scherm?

Ik zie namelijk bij de XPS 17" "fullHD AG Witte led" en bij de XPS 15 "FullHD B+RGled".. Is het verschil daartussen groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het anti-glare schermen is volgens veel personen ruck. Die moet de gemiddelde persoon echt niet nemen. Al zijn er mensen die er tevreden mee zijn. Je wilt echt het 3D scherm hebben. En de laatste keer dat ik keek klopte de sheet niet, en kon je geen korting krijgen op de voordelige n00x7m27epp. Maar misschien is dat vandaag anders...

Verder zijn de specificaties een verschrikkelijk slechte reden om voor een van de 2 laptops te kiezen. Als je iets mobiels wilt, dan neem je de XPS 15. En anders neem je de XPS 17. Het klinkt vast raar dat 2 laptops van hetzelfde merk in verschillende segmenten de beste keuze zijn. Maar zo is het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:26
Hallo,

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe laptop voor maximaal 450 euro.
Wat ze er voornamelijk mee gaat doen:
- Tekstverwerken
- Internetten
- Films kijken
De laptop moet van degelijke kwaliteit en lang mee gaan. Ook wil ze het liefst een laptop met Numpad.

Ik vind dit een erg moeilijke keuze, persoonlijk zou ik voor een nieuwe generatie i3 gaan, echter is misschien een iets mindere processor ook voldoende.
Zelf zit ik wel te denken aan 4GB ram geheugen en een harde schijf van minimaal 320GB, liever 500.

Wie kan mij voor de prijs die ik aangegeven heb (of minder) een goede laptop vinden die bovenstaande taken goed uitvoert.

[ Voor 3% gewijzigd door -EvoLution- op 07-04-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:48:
Het anti-glare schermen is volgens veel personen ruck. Die moet de gemiddelde persoon echt niet nemen. Al zijn er mensen die er tevreden mee zijn. Je wilt echt het 3D scherm hebben. En de laatste keer dat ik keek klopte de sheet niet, en kon je geen korting krijgen op de voordelige n00x7m27epp. Maar misschien is dat vandaag anders...

Verder zijn de specificaties een verschrikkelijk slechte reden om voor een van de 2 laptops te kiezen. Als je iets mobiels wilt, dan neem je de XPS 15. En anders neem je de XPS 17. Het klinkt vast raar dat 2 laptops van hetzelfde merk in verschillende segmenten de beste keuze zijn. Maar zo is het nu eenmaal.
En het 'gewone' 1600*900 scherm van de XPS 17? Die is wel goed? Het 3D scherm kost namelijk 580 euro extra, en das een beetje veel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die is van de bekende kwaliteit die je kan verwachten van schermen: nog erger.

Voor € 808 heb je overigens de variant met 3D als je shopkorting erbij telt, en dat is volgens mij helemaal niet veel duurder dan de variant met een ander scherm. Vorige week was hij zelfs nog goedkoper... Toen werkten de kortingsbonnen op dit systeem nog.

Overigens bevat praktisch elk systeem een scherm wat ik beschouw als bedroevend, maar dat is nu eenmaal de huidige markt. Het verschil tussen een goed en een slecht scherm is maar een euro of 30 in kleine hoeveelheden, maar dat hebben de fabrikanten er schijnbaar niet voor over.
-EvoLution- schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:38:
Hallo,

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe laptop voor maximaal 450 euro.
Wat ze er voornamelijk mee gaat doen:
- Tekstverwerken
- Internetten
- Films kijken
De laptop moet van degelijke kwaliteit en lang mee gaan. Ook wil ze het liefst een laptop met Numpad.

Ik vind dit een erg moeilijke keuze, persoonlijk zou ik voor een nieuwe generatie i3 gaan, echter is misschien een iets mindere processor ook voldoende.
Zelf zit ik wel te denken aan 4GB ram geheugen en een harde schijf van minimaal 320GB, liever 500.

Wie kan mij voor de prijs die ik aangegeven heb (of minder) een goede laptop vinden die bovenstaande taken goed uitvoert.
Tsja. Ik dat segment weet ik nooit zo wat ik aan moet raden. In principe voldoet alles met 4GB RAM en een redelijke processor wel. Zoals de B950 of i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:40:
Die is van de bekende kwaliteit die je kan verwachten van schermen: nog erger.

Voor € 808 heb je overigens de variant met 3D als je shopkorting erbij telt, en dat is volgens mij helemaal niet veel duurder dan de variant met een ander scherm. Vorige week was hij zelfs nog goedkoper... Toen werkten de kortingsbonnen op dit systeem nog.

Overigens bevat praktisch elk systeem een scherm wat ik beschouw als bedroevend, maar dat is nu eenmaal de huidige markt. Het verschil tussen een goed en een slecht scherm is maar een euro of 30 in kleine hoeveelheden, maar dat hebben de fabrikanten er schijnbaar niet voor over.

[...]

Tsja. Ik dat segment weet ik nooit zo wat ik aan moet raden. In principe voldoet alles met 4GB RAM en een redelijke processor wel. Zoals de B950 of i3.
Ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Ze heeft zelf de volgende laptops gevonden:
pricewatch: Asus K53U-SX194V
pricewatch: Asus X54C-SX025V
Mij lijkt de X54C meer geschikt, eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een i3 3x sneller is dan een E-450, eens. Maar als ik http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html krijg ik niet de indruk dat je kwaliteit aanschaft. Maar wat in de prijsklasse dan relatief wel kwaliteit levert, weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:52:
Omdat een i3 3x sneller is dan een E-450, eens. Maar als ik http://www.notebookcheck....60V-Notebook.71515.0.html krijg ik niet de indruk dat je kwaliteit aanschaft. Maar wat in de prijsklasse dan relatief wel kwaliteit levert, weet ik ook niet.
Erg lastige keuze. Ik zelf nijg naar de X54C, ik zal nog eens wat info zoeken over de bouw kwaliteit. Voor deze prijs krijg je volgens mij (zoekende in de pricewatch) niets beters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zelf pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ3GZMH) en pricewatch: Toshiba Satellite C660-258 redelijk, puur afgaande op de specificaties.

Het verschil tussen de i3 en de B960 is niet-bestaand in lichte taken. Het verschil zit hem volgens mij alleen in de features zoals hyperthreading en een betere IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop.

Max 15,6"
Games zoals League of Legends en Diablo III moeten er goed op kunnen draaien.
Graag Full HD voor films.
Niet te zwaar, wil het beestje vooral gebruiken om mee te reizen.
Max budget 500-800 euro.
Design vind ik wel belangrijk. :P

Wil de laptop aan het eind v/d maand gaan kopen als ik weer salaris heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tussen de.. € 524 en de €1000 kan je praktisch onmogelijk iets anders aanschaffen dan de XPS 15. Dus dat is een makkelijke keuze. Al is-ie, zoals bijna alles in het segment, redelijk zwaar. Met een K53 bespaar je 150 gram, maar dat is niet enorm boeiend.... Vooral omdat je alleen met de XPS een fatsoenlijk scherm kan krijgen binnen het budget.

Als je meer grafische prestaties wilt, dan kan ik je aanraden te wachten. Over een maand zouden er notebooks met kepler GPU's in de schappen moeten liggen. Dat is een vrij grote vooruitgang ten opzicht van de huidige lijn. Er zijn nog niet veel details, maar het zijn zeker een paar tientallen procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:25:
Tussen de.. € 524 en de €1000 kan je praktisch onmogelijk iets anders aanschaffen dan de XPS 15. Dus dat is een makkelijke keuze. Al is-ie, zoals bijna alles in het segment, redelijk zwaar. Met een K53 bespaar je 150 gram, maar dat is niet enorm boeiend.... Vooral omdat je alleen met de XPS een fatsoenlijk scherm kan krijgen binnen het budget.

Als je meer grafische prestaties wilt, dan kan ik je aanraden te wachten. Over een maand zouden er notebooks met kepler GPU's in de schappen moeten liggen. Dat is een vrij grote vooruitgang ten opzicht van de huidige lijn. Er zijn nog niet veel details, maar het zijn zeker een paar tientallen procenten.
Dan kan ik idd beter een maandje wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tweakers

Vroeger volgde ik altijd de nieuwste hardware en technische ontwikkelingen op de voet. Helaas gaan prioriteiten verschuiven als je ouder wordt.

Ik ben op dit moment op zoek naar een laptop die ik zakelijk kan gebruiken. (Vmware/Hyper-V met Windows Server/SQL/VS/BizTalk)

Zoals ik al gelezen heb is het scherm vrij belangrijk. Een groot scherm met een lage resolutie is voor mij zeer inefficiënt.
Uiteraard wil ik nog wat games kunnen draaien ik maar verwacht hier geen top prestaties.
Vroeger heb ik altijd Nvidia/AMD gehad in mijn desktop pc's. Sinds 2 jaar ben ik over naar Intel en een Ati videokaart.

Of Ati voor laptops weer interessanter is dan Nvidia ligt meestal al van de chip series en ontwikkelingen. Tijden terug gaf Ati wat meer prestaties en werden iets minder warm.
Persoonlijk heb ik liever wel een Intel (i3/i5/i7), puur een gevoels kwestie geen onderbouwende voorkeur.

In het kort zoek ik zoiets:
-15" of 17" scherm
- Of Full HD of een hoge resolutie
- i3/i5/i7
-Aparte videokaart. Zo'n onboard GMA zijn meestal vrij beperkt.
-Budget is flexibel, van 500 tot 1000 euro. Ik kijk puur naar de meerwaarde en of ik het waard vindt.

Ik zie hier al een aantal keren de XPS 15 staan, ik ga sowieso even op dell kijken.
Mochten er andere suggies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Ik zou zeggen dat als je vmware wil gaan draaien met een aantal servers RAM geheugen ook belangrijk is.
Verder zou ik gezien het budget ook voor een I7 processor gaan.

ik heb sinds kort voor eigenlijk dezelfde reden een nieuwe laptop aangeschaft, Vmware om een aantal servers op te testen. daarvoor heb ik de XPS 15 gekozen van dell idd. Krijg em morgen binnen en heb er wel een goed gevoel bij gezien alle reviews van mensen hier. je zou als je een groter scherm wil dan ook kunnen kijken naar de XPS 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De XPS 15 is zo;n beetje de enige fatsoenlijke 15" laptop op het moment. Zie de sheet. Dell heeft nogal wat rare kortingsacties. Eventueel zou je kunnen wachten op de opvolger (niet echt een opvolger, maar een wat luxere versie), maar ik verwactht er niet veel van. Dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid dit toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5660/Small%20(3%20of%2011).jpg
Misschien heb jij een andere mening, maar een toetsenbord zonder home/end toetsen... weg ermee.

De XPS 17 is ook erg goed, maar maakt wat meer herrie en is een stuk zwaarder. Er is verder niets anders in het segment wat zelfs maar aan de simpele eis "goed toetsenbord" voldoet. Maar dat is dus de andere optie in een wat zwaarder segment. Je krijgt dan ook meteen 4 DIMM slots (al heb je daar weinig aan in jouw budget. De i7-2670QM gaat tot 16GB, en dat is niet zo duur. Als je meer geheugen wilt kom je aan bij een i7-27** of hoger, maar dan zit je buiten het budget (voor een imo, marginale winst). Al zit je ook met VT-x ondersteuning, dat werkt alleen in i7-27** en hoger. Maar ik heb daar nog nooit iemand gebruik van zien maken in een laptop.

Een SSD is natuurlijk een must.
Viper® schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:46:
-Aparte videokaart. Zo'n onboard GMA zijn meestal vrij beperkt.
Tegenwoordig, nee. een intel IGP kan 2x zo snel video encoden als een nvidia of AMD bakbeest wat 200 watt mag verbruiken. Extreem voorbeeld, maar een losse GPU is tegenwoordig echt allen maar zinvol voor gamen en bepaalde 3D apps, zoals autoCAD. Ik denk niet dat jij in die categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Thanks for the info

Overigens lijkt het dat de I7-2670QM ook VT-x ondersteunt (http://ark.intel.com/VTList.aspx)

Ik had nog wel 2 vraagjes.

Als je de 9 cel accu neemt zal deze wel uitsteken bij de laptop onder.

Zoals al gezegd komt de ivy bridge er en nvidia kepler, is het het wachten waard.

Ik kwam zelf al dit tegen: http://www.fudzilla.com/h...bile-benchmarks-go-public
Monday, 09 April 2012 08:43
Intel 22nm Ivy Bridge mobile benchmarks go public
Written by Jon Worrel
font size
Print
Add new comment

19 to 22-percent higher than Sandy Bridge

Over the weekend, the folks at Bulgarian-based PC site Laptop.bg were given a reference notebook with the unreleased 22nm Core i7 3610QM 2.30GHz quad-core Ivy Bridge mobile chip. The site's benchmarks yielded a clear performance edge over the chip's current 32nm Core i7 2670QM 2.20GHz quad-core Sandy Bridge counterpart. Now, we know that DonanimHaber was also given a reference Samsung notebook with a Core i7 3610QM sample chip back in late-March and reported similar benchmarks, but we wanted to provide empirical data from at least two sources before offering evidence of mobile Ivy Bridge's performance advantages.

Intel is expected to unveil its first rollout of 22nm Ivy Bridge processors on April 29, and this includes Ivy Bridge-based notebooks and ultrabooks. So far, Lenovo's 14-inch IdeaPad Y480 based on the Core i7 3610QM is the only notebook that has shown up in retail references thus far. But of course, it is possible that most manufacturers may wait four weeks later until the beginning of June when Computex 2012 comes around.

Last modified on Monday, 09 April 2012 09:25

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 10-04-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, bijna alle processoren hebben VT-x, ik was in de war met VT-d. Daarmee kan je devices zonder tussenkomst van de host direct aan de VM hangen. Handig voor als je geen overhead wil, of als je een windows-only device een een linux hypervisor wilt hangen. Ik noem maar iets. In een laptop heb je daar volgens mij erg weinig aan.

En de 9-cel steekt inderdaad uit. Zie de gallerij op http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/2.

En de link over ivy bridge kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ik heb de Pricewatch nog eens flink doorgespit voor m'n vriendin aangezien ze bij nader inzien 450 euro ook nog erg veel geld vond.
Het budget even verlaagd tot 400 euro.
Toen kwam ik deze laptop tegen:
pricewatch: Acer Travelmate 5742-374G32MTSS
Toen ik nog even wat verder keek zag ik deze MSI laptop, welke (volgens mij) een stuk beter is:
pricewatch: MSI CR640-458NL

Echter heb ik totaal geen ervaring met het merk MSI. Wie kan mij wat vertellen over de support (online voor drivers, en offline voor eventuele hardware defecten)
En is de MSI de €30 extra waard?

Ik lees op internet dat de Intel Core i3 2330M standaard beschikt over HD Graphics 3000 en de i3 370m overGMA Graphics.
Betekend dit dat bovenstaande 'koppeling' van videochip en processor standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met dat model. Een bekende heeft de voorganger, en dat moet een van de slapste laptops zijn die ik ken. Het is vast heiligschennis, maar ik heb meer vertrouwen in de acer. En dat was een paar jaar terug echt een rampenmerk.

Wat MSI dan wel goed doet, is de support. Schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:07:
Ik heb geen ervaring met dat model. Een bekende heeft de voorganger, en dat moet een van de slapste laptops zijn die ik ken. Het is vast heiligschennis, maar ik heb meer vertrouwen in de acer. En dat was een paar jaar terug echt een rampenmerk.

Wat MSI dan wel goed doet, is de support. Schijnt het.
De Acer is dus een betere keus?
Ik zie dat het qua processor performance niet heel veel uitmaakt, echter de grafische kracht van de MSI is véél beter. Maar, aangezien m'n vriendin toch niet van plan is te gamen zou de Acer voldoende moeten zijn?
Wat wél belangrijk is, is dat ze fatsoenlijk films kan kijken in HD kwaliteit. Gaat dit lukken met de i3 370m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik denk dat ik nog even wacht met een laptop:

http://www.nu.nl/gadgets/...we-schooljaar-omlaag.html
Intel is de initiatiefnemer van de ultrabooks die de pc-markt een boost moeten geven. Het grote nadeel is vooralsnog de prijs. De goedkoopste modellen kosten nu 800 euro. Volgens Intel zal die prijs nog voor het najaar, en dus voor het begin van het Amerikaanse schooljaar, verlaagd worden naar 699 dollar.

Waarschijnlijk zullen dezelfde apparaten 699 euro kosten in Nederland. Deze prijsdaling werd in principe pas begin 2013 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ultrabook is een appart topic voor,
en voor mij persoonlijk.. nee, ik zou eerder voor een full voltage cpu gaan, en betere ergonomie/scherm e.d.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zit zelf te kijken naar de XPS 15.
Maar de prijsdaling zal denk ik niet alleen invloed hebben op de ultrabooks maar ook de instap medior modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:35
Kun je beter nog 1 jaar wachten, dan zijn ze nog goedkoper! Kijk als je geen haast hebt en graag een ultrabook wil hebben zou ik lekker wachten. Als je hem nu nodig hebt zou ik niet maanden gaan uitstellen voor die 100,-. Ik zelf heb pas een laptop nodig voor mijn nieuwe studiejaar, ik wil een XPS 15, maar wacht de nieuwe aankondiging gewoon af en neem dan een beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zusje. De laptop wordt voornamelijk mobiel gebruikt voor school (SPSS, mail/browsen) en wat foto/film bekijken/bewerken. Eisen zijn dat de laptop niet te groot is, max. 14 inch, redelijke accuduur heeft en bij voorkeur een SSD en i5 voor de snelheid.
Niet onbelangrijk, het budget is 600 tot 900 (terwijl ze met een schuin oog naar de MBA 13 kijkt...)

Ik twijfel tussen de XPS 13, xps 14z, vostro v131 of een acer travelmate timelineX (http://www.acer.nl/ac/nl/...ravelmatetimelinex/tm8481)

de specs van de Acer zijn prima, maar de prijs is wel iets buiten budget..

Zie ik iets over het hoofd of steekt een bepaald model ver boven de rest uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Een alienware M11x: http://www.dell.com/nl/p/...=dhs&cs=nldhs1&redirect=1 met 128gb SSD (via Dell) €899,- met een i5, hoge kwaliteit scherm, 11 inch (dus erg mobiel ;) ), reviews: Dell Alienware M11x: gamen op buitenaardse laptop een accuduur van maar liefst 493 minuten (bij het oude model wel te verstaan, het nieuwe model gaat misschien wel langer mee :) ).

Voor de rest moet ik wel zeggen dat je zusje er maar net van moet houden, maar qua specs is het zeker een geduchte concurrent binnen dat budget en met veel power.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
128GB SSD voor €50? Dat is een steal.

Maar het scherm is niet zo geweldig hoor:
http://www.anandtech.com/...-r3-portable-powerhouse/5

Anandtech heeft ze allemaal gereviewd. In het kort
R1: slecht scherm, matig toetsenbord, optimus werkt nog niet geweldig. 100Mbit ethernet
R2: slecht scherm, 100mbit ethernet...
R3: slecht scherm....
Als je de conclusie even skimt: het is een geweldig apparaat. Het scherm moet gewoon beter.

Mind you, onder de €1000 is er simpelweg.. niets in het segment met een goed scherm. Maar dat ding kost €1000 in de duurdere configs. Is het nu zo veel om een beter scherm te vragen voor €50? Dan verdient dell er alsnog €40 op...

En uit die selectie? De v131. Einde verhaal. De acer heeft zijn flaws. De XPS 13 is het gewoon niet voor de prijs die ze vragen. En de XPS 14z.. De prijs is goed hoor, maar ik snap niet direct waarom je die zou nemen in plaats van de v131. Misschien ligt het aan mij of het feit dat de 15z een waardeloos ding is. In verreweg de meeste gevallen (lees: alle, behalve als je de optical drive nodig hebt) zou ik de v131 aanraden.

Anandtech heeft ze allemaal gereviewd... Dus trek je eigen conclusie:

http://www.anandtech.com/...-life-on-the-kepler-verge
http://www.anandtech.com/...fferent-kind-of-ultrabook
http://www.anandtech.com/...atures-in-a-small-package
http://www.anandtech.com/...-business-laptop-for-less

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:36:
128GB SSD voor €50? Dat is een steal.

En uit die selectie? De v131. Einde verhaal. De acer heeft zijn flaws. De XPS 13 is het gewoon niet voor de prijs die ze vragen. En de XPS 14z.. De prijs is goed hoor, maar ik snap niet direct waarom je die zou nemen in plaats van de v131. Misschien ligt het aan mij of het feit dat de 15z een waardeloos ding is. In verreweg de meeste gevallen (lees: alle, behalve als je de optical drive nodig hebt) zou ik de v131 aanraden.
de 15 is al te groot om in de rugtas vervoerd te worden..

Ik ga wel even kijken wat er te configureren valt aan de v131, bedankt!

edit:
ligt het aan mij of zijn de aanpassingsopties bij dell sterk verminderd??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat valt best me. De middelste van http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-v131/fs met mogelijk wat opties (backlit) lijkt mij prima. Je kan dan nog wat korting pakken met een waardebon (al kan ik er voor deze week geen vinden) en natuurlijk http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell.

offtopic:
Ben ik de enige die vage popup boxes krijgt met firefox en bepaalde toetscombinaties? Bij bijvoorbeeld ctrl-shift-z komt er een javascript popup en wordt alle text op de dell site groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
offtopic: nee, ik krijg bij ctrl-shift-z , een boxje met 26 erin?

edit: ontopic.

kom ik net dit tegen: http://configure.euro.del...odel_id=alienware-m17x-r3

is de "04 config", met gtx560 en het 3d scherm..

met 7 procent cashback, word het 1248 euro... dat is best een heel nette prijs (jammer dat het geen 570/580 is)

[ Voor 71% gewijzigd door aron225 op 11-04-2012 21:29 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exclusief BTW. Hij is wel goed geprijsd, maar niet zo goed ;)

Voor de consumentenlaptops kun je het beste de sheet gebruiken: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8" er zitten alleen wat bugjes in de epp berekening (indien je dat gebruikt) en de verzendkosten zijn gratis itt tot wat er in de sheet wordt berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gevraagd om een laptop uit te zoeken voor mn ouders.

Budget: maximaal 550 euro

Doeleinden: tekstverwerken, internet, downloaden, films/series kijken, sporadisch misschien een keer een spelletje.

Verder: webcam, hdmi aansluiting, fatsoenlijk merk (eerder asus, toshiba dan acer, hp), fatsoenlijke service/garantie

Welke laptop zouden jullie mij aanraden?

Ik kwam zelf tot deze selectie:

http://tweakers.net/price.../496/295756;303103;309088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YourzZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-08 22:35
Hallo tweakers,

Ik heb voor de nabije toekomst een laptop nodig.

Deze laptop zou gebruikt moeten worden voor: Tekstverwerken, SPSS en internet. Wellicht een film of serie kijken. Ik heb momenteel een game/media computer die ik gebruik voor downloaden en films kijken. Echter als dat ook op de laptop kan is dat mooi meegenomen, maar geen vereiste.

Ik weet weinig van laptops af (of wat de codes moeten voorstellen)en ben met een aantal criteria op de volgende laptop uitgekomen: pricewatch: Toshiba Satellite R850-1D4.

Deze vind ik toch wel behoorlijk duur: mijn maximum is 450 E die ik wil uitgeven.

Zodoende mijn vraag van: wat kunnen jullie mij aanraden?

Edit: pricewatch: Asus X54C-SX091V Dit zal wellicht ook een mogelijkheid kunnen zijn, voldoet deze aan mijn eisen?

[ Voor 11% gewijzigd door YourzZ op 02-05-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:32:
Ik ben gevraagd om een laptop uit te zoeken voor mn ouders.

Budget: maximaal 550 euro

Doeleinden: tekstverwerken, internet, downloaden, films/series kijken, sporadisch misschien een keer een spelletje.

Verder: webcam, hdmi aansluiting, fatsoenlijk merk (eerder asus, toshiba dan acer, hp), fatsoenlijke service/garantie

Welke laptop zouden jullie mij aanraden?

Ik kwam zelf tot deze selectie:

http://tweakers.net/price.../496/295756;303103;309088
De K53E.

Over de toshiba hoorde ik wat mindere dingen die best te vergeven zijn in het segment van de lager geprijsde variant (€450, mindere hardware). Op het moment dat hij even duur wordt als de K53** is de keuze simpel. De witte variant daarvan ken ik nog niet, maar ik zie niet direct waarom je hem zou nemen.
Optie 2 is de XPS 15 met shopkorting cashback. Die is een paar euro duurder en zwaarder, maar heeft een redelijke grafische kaart en veel betere speakers, plus wat kleine voor en nadelen.

En ik doel dus op pricewatch: Toshiba Satellite C660-28V.
YourzZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:20:
Hallo tweakers,

Ik heb voor de nabije toekomst een laptop nodig.

Deze laptop zou gebruikt moeten worden voor: Tekstverwerken, SPSS en internet. Wellicht een film of serie kijken. Ik heb momenteel een game/media computer die ik gebruik voor downloaden en films kijken. Echter als dat ook op de laptop kan is dat mooi meegenomen, maar geen vereiste.

Ik weet weinig van laptops af (of wat de codes moeten voorstellen)en ben met een aantal criteria op de volgende laptop uitgekomen: pricewatch: Toshiba Satellite R850-1D4.

Deze vind ik toch wel behoorlijk duur: mijn maximum is 450 E die ik wil uitgeven.

Zodoende mijn vraag van: wat kunnen jullie mij aanraden?

Edit: pricewatch: Asus X54C-SX091V Dit zal wellicht ook een mogelijkheid kunnen zijn, voldoet deze aan mijn eisen?
Uit de selectie zou ik de toshiba nemen die ik hierboven noem. Geen idee of hij veel beter is, maar over de X54 hoor ik dat de accuduur wel vrij slecht is en je kan het RAM niet upgraden.

Voor de rest is er volgens mij weinig. Er was een lenovo die redelijk was, maar die kan ik nu niet meer vinden... Voor wat meer keuze moet je toch echt iets meer uitgeven, of gewoon 2e-hands. In V&A staan af en toe koopjes. Pas wel op bij wie je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik vind het allemaal maar lastig, aangezien ik de laptop niet voor mezelf koop.

De K53E ziet er qua inhoud heel goed uit, maar ik vind de kleur bruin wat minder.

De Toshiba-satellite-r850-1d4 is ook een optie. Ziet er mooier uit, heeft een mindere CPU-typen en snelheid dan de Asus, echter wel meer (7200 om 5400) rpm. Ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is.

Een van de twee gaat het hoogstwaarschijnlijk worden. De XPS 15 van Dell is denk ik te duur, dan wordt het al snel >600 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:05:
De Toshiba-satellite-r850-1d4 is ook een optie. Ziet er mooier uit, heeft een mindere CPU-typen en snelheid dan de Asus, echter wel meer (7200 om 5400) rpm. Ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is.
Dat is lood om oud ijzer.. Als je een snelle laptop wilt, dan kan je er beter en nemen in een nog lager segment, en daar zelf een SSD inzetten. Maar ik krijg het idee dat je dan te veel in bouwkwaliteit inboet.

En ik heb vandaag toevallig de luxe gahad om een halve minuut met de toshiba te spelen :P . Ik vind hem eigenlijk best lelijk (subjectief) en het toetsenbord en touchpad vallen redelijk tegen. Ik zou mijn geld toch echt inzetten op de asus. Daar hoor ik toch altijd betere dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de K53E zojuist besteld, maandag binnen als het goed is. Bedankt voor je goede reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puurs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een laptop voor in huis, hij hoeft dus alleen binnenshuis verplaatst te worden dus gewicht en accu duur maken niet heel veel uit.

Ik kwam op de dell xps 15 uit, maar deze voldoet niet precies aan alle eisen. Misschien heeft nog iemand een alternatief.

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor op het internet te surfen, tekstverwerker, foto/film opslag (kan ook opgelost worden met externe hardeschijf) en films te kijken op een beamer (met HDMI) Blue-ray kijken ze niet maar wel gewone dvd's

- 17 inch (iets waar de dell niet aan voldoet)
- en het uiterlijk is belangrijk. Zwart effen, een uiterlijk dat gewoon in de woonkamer moet kunnen staan.
Budget liefst 500 euro, maar als het maximaal 200 euro meer wordt en de kwaliteit/prijs enorm vooruit gaat kan dit ook.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
XPS 17 bestaat ook hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verdomde chrome die berichten niet opslaat bij een refresh...

Je hebt inderdaad ook nog de XPS 17. Je krijgt dan het beste scherm, touchpad, speakers en toetsenbord in de prijsklasse (zeg maar, <1200), wat overigens vooral te maken heeft met het falen van de concurrentie, met name de asus N series. Maar de XPS 17 lijkt mij buiten het budget. Relatief is hij erg goedkoop met zo'n €808 voor de variant met het 3D scherm als je goed zoekt. Dat is een stuk meer dan "500 plus maximaal 200 als de prijs/kwaliteit er enorm op vooruit gaat".

In het lagere segment heb je de keuze tussen de asus K75 en inspiron 17R. Volgens mij is de K75 wat beter, maar de laatste keer dat ik keek was het prijsverschil bijna €100 in het voordeel van de inspiron. In het 15" segment kan je wederom kiezen tussen de K53 en XPS 15. De laatste is sinds kort in prijs verhoogd. Met de XPS lijn krijg je wel een videokaart die je imo helemaal niet nodig hebt.

De andere merken, met name HP, hebben eigenlijk niets wat met deze modellen kan concurreren. Of ik moet iets missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 17:56

ChillPascal

In the end...

Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een laptop, en heb lang m'n visie puur gericht op de nieuwe XPS 15 van Dell, maar schoot me eigenlijk net te binnen dat er misschien ook andere laptops voldeden aan de eisen in mijn budget.

Budget: ~850 euro (Ben ook van plan een 120GB SSD te halen om die in de drivebay te bouwen, dus totale budget €1000)

Wensen/Eisen:
- Full HD 15,6" Scherm
- Hoe lichter hoe beter (gewicht natuurlijk!)
- Quad-core Processor Ivy Bridge CPU
- 8GB Ram
- Degelijke videokaart (Lees: iets als GT 540M)
- Backlit keyboard

Op het moment komt de XPS 15 (met 2e generatie Sandy Bridge) en deze configuratie uit op een bedrag van €939. Met de 7% korting van shopkorting en een 10% coupon -> €785,-
Er van uitgaande dat de nieuwe XPS 15's grofweg hetzelfde kosten vallen deze perfect in mijn wensenlijst en budget.

Zou ik gewoon voor de XPS 15 gaan, of heeft iemand een ander goed advies!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk vind ik de XPS na al die jaren nog steeds de beste keus. Je hebt tegenwoordig ook de dv6. Iets duurder en lichter en betere grafische kaart, mindere bouwkaliteit, speakers, scherm, backlit tobo.

Daarnaast, ik denk niet dat het je is ontgaan, komt er binnenkort wat nieuw spul uit. Van de asus N56 heb ik redelijke verwachtigen, en van de opvolger van de xps 15z verwacht ik na de introductie van de nieuws: Dell onthult 'special edition'-Inspirons met Ivy Bridge een stuk meer dan vorige maand: de koeling lijkt fatsoenlijk, en er zitten home en end toetsen op. Ik verwacht dat de XPS variant niet veel gaat verschillen.

Als je waarde hecht aan de verbeterde grafische kaarten, dan zou ik wachten. Anders doen de upgrades er naar mijn mening niet zoveel toe, en is de XPS 15 nog steeds de laptop naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Tja opzich is de XPS perfect, alleen past het design me totaal niet. Niet dat dat het belangrijkste is bij een laptop, maar heeft wel invloed. Nu ziet de N56 er van Asus er veel beter uit, ook heb ik perfecte ervaring met Asus dus daar hebben ze sowieso een streepje voor. Nu de prijs nog afwachten (Ik lees zo rond de 1200$), dan zou die in NL rond de €1000,- liggen, wat ik toch wel vrij prijzig vind. Heb je ook enig idee wanneer deze op de markt moet verschijnen?

En nee, echte waarde hecht ik niet aan de grafische kaart. Ik zou alleen graag zo af en toe Age of Empires III of Counter Strike Source willen spelen. Deze spellen draaien al aardig op mijn 9600GT, dus opzich moet dat geen probleem zijn voor de huidige GPU's

Ben toch bang dat de Asus te duur wordt (max €900,- met m'n wensen in de configuratie)

EDIT: Release datum wel gevonden; Eind Mei!

[ Voor 8% gewijzigd door ChillPascal op 05-05-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Top, bedankt.

Vind het een bijzonder mooie laptop, een heel stuk mooier dan de XPS 15.
Nu is het alleen nog wachten op de prijs, hoop toch wel een beetje op maximaal €900,- voor alles erop en eraan (behalve een Blu-ray speler, omdat de optische drive toch verwijderd gaat worden)

Ik ga 't allemaal in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn zoektocht naar een nieuwe laptop ben ik hier bij jullie op het forum beland. Het probleem in mijn zoektocht is eigenlijk heel simpel, is het het waard om een paar honderd euro meer te gaan betalen voor een macbook? Ik heb genoeg geld bij elkaar om voor een macbook te gaan, maar ik hoor dat je eigenlijk net zo goed een "vergelijkbare" windows laptop kan halen en de rest van het geld in je zak te houden.

Wat doe ik allemaal met mijn laptop:
Internetten
Outlook
Films kijken
Office programma's

Mijn eisen zijn dus niet bepaald hoog, maar ik wil graag een laptop waarmee ik een aantal jaar vooruit kan. Ik wil wel graag een HDMI uitgang (maar ik geloof dat bijna alle laptops dat tegenwoordig wel hebben) en het scherm hoeft niet groter dan 15.6"

Met de pricewatch heb ik voornamelijk gekeken naar asus/toshiba/samsung/sony maar ik heb totaal geen idee waar ik op moet letten. Moet ik voor een i5/i7 processor gaan, hoeveel geheugen moet de laptop hebben en wat voor videochip?

Moet ik zoeken naar een windows laptop of gewoon investeren in een macbook?!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De macbook is een goed apparaat. Maar:

XPS 15: €762:
MBP 15": €1850 met high-res scherm Bestel alsjeblieft niet zo'n dure laptop met zo'n low-res scherm als er standaard in zit..

Voordelen XPS:
beter, hogere resolutie scherm
Veel betere speakers
kost minder dan de helft...
fatsoenlijke toetsenbordlayout, backlit optie mogelijk.

Voordelen MBP
bouwkwaliteit
accuduur
touchpad.
grafische prestaties. Maar vooral onder windows. En als je een maandje wacht word dit gelijkgetrokken.

Ik zie het voordeel van de MBP niet zo... Ja, bouwkwaliteit. Get a thinpad. Ja accuduur, get a thinkpad, en touchpad, get a thinkpad met dat rode stipje :P. De bouwkwaliteit van de MBP is obivously beter dan die van de XPS. Maar vergeleken met bijvoorbeeld een W520 is dat niet zo zeker. Het punt is alleen dat al die high-end zakelijke laptops of vrij hard falen, of alleen in de US beschikbaar zijn. Het klinkt vrij triest, maar eigenlijk vind ik alleen de E6520 en de W520 in het high-end segment acceptabel. Over de elitebooks en precisions van deze generatie hoor ik mindere verhalen. Iets wat in deze prijsklasse echt niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragcage
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 13:57
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe laptop, mijn budget licht rond de €800.
Er zijn een aantal vereisten voor deze laptop, hij moet er mooi/strak uitzien, 14 of 15 inch groot zijn, niet te zwaar zijn, hij moet een spelletje op zijn tijd wel aankunnen (StarCraft II) en verder zou ik erg graag een backlit keyboard op de laptop zien.
Hij word voornamelijk gebruikt voor (web) programmeren en coderen maar hij moet licht Adobe Photoshop en Illustrator werk ook goed aankunnen.

Voor deze vereisten heb je redelijke specs nodig lijkt me, daarom zoek ik naar een Intel i5 (geen i7 omdat die te duur is), een redelijk grafisch kaartje (geen onboard rommel) en redelijk wat RAM.

Zelf heb ik al wat research gedaan en ben er uit gekomen dat qua uiterlijk Sony Vaio op nr. 1 staat. Namelijk de Vaio E series 14 inch, hij heeft (imho) een erg mooi uiterlijk en hij heeft een backlit keyboard.

Dit zijn de specs die ik gekozen heb voor deze laptop:
CPU - GPU:
Intel®CoreTM i5-2450M, 2,5GHz
met Intel® Turbo Boost Technology tot 3.10 Ghz met 3 MB L3 Cache
+ AMD Radeon(TM) HD 7670M + Intel® HD Graphics 3000 met 1 GB exclusief toegewezen Video RAM geheugen

1600x900 pixels beeldscherem in plaats van de 1366x768

8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM (2 x 4096 MB)

Ik heb geen 7200rpm HDD gekozen omdat ik een paar maanden na aankoop een SSD inbouw (waarschijnlijk een Crucial m4 of OCZ Agility 4 van 128GB (als die dan uit is) en dan maak ik een eHDD van de huidige interne HDD.

Ik ben redelijk zelfverzekerd dat dit een goede laptop word maar ben toch niet 100% zeker over mijn keuzes.
Zou het bijvoorbeeld erg veel uitmaken als ik een i7 kies in plaats van de i5? Dan zit er ook Intel® HD Graphics 4000 bij in plaats van 3000, whatever dat ook is..

En is deze Vaio wel de juiste keus voor mijn eisen? Bestaan er nog andere laptops rond de €800 met gelijkwaardige of betere specs die aan mijn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De sony E series is, schrik niet, de slechtste lijn van de afgelopen jaren.

De accuduur was junk, gewicht stelt ook niet veel voor. En erger: de vroegere modellen hadden last van een doordringende pieptoon. En sony vertikte het om daar iets aan te doen. Alleen daarom zou ik al geen sony kopen. Op dit moment is er echter bijna niets met een leuk (hoge resolutie, kwaliteit valt tegen) scherm. Dus veel keuze heb je niet.
Het is volgens mij wel aan te raden te kijken naar de S lijn. Misschien scheelt het niet veel qua prijs, en de S lijn is toch een stuk lichter/langere accuduur/steviger dan die E-tjes.

Ik zou zelf ook even wachten als je de tijd hebt. De HD7xxx en GT6xx lijnen zijn er nog niet zo lang, en er komt volgende maand zeker meer. Of die dan ook in Nederland beschikbaar komen is de vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Interessant.

Echter wordt in de review ook al aangegeven dat het een pre-sample model betreft welke een lager geklokte GT630M bevat (30%), dus performance wise zegt dit nog weinig. Ook zal het stroomverbruik/temperatuur moeilijk te vergelijken zijn.

Persoonlijk vind ik het keyboard layout ook niet ideaal, wat de reviewer ook al opmerkt. Er ontbreekt backlighting en het scherm is ook niet super:
The one thing that I hope doesn’t change is the LCD. It’s not the best 15.6” 1080p LCD I’ve ever tested; I’m still heavily biased in favor of the wide viewing angles delivered by the Sony VAIO SE’s IPS panel, but second to that the AU Optronics B156HW01 v4 is my favorite TN panel in this size
Prijstechnisch zit je voor het FHD scherm aan het duurste model denk ik.
If I could actually point users at a store where they could purchase this exact unit and configuration for $1100 or less, I would happily do so—and I could even see paying up to $1200. However, I would steer clear of any budget configurations, especially if they use a bog standard 1366x768 display. It’s that simple.
Intel is suggesting a retail price of somewhere between $1000 and $1100 and ASUS is suggesting anywhere from to $1000 to $1300
In dit geval ga ik eerder uit van de Asus prijzen, dus dat zal 1300 dollar worden. Ben toch bang dat dit richting de 1200/1300 euro gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een heel erg grote vooruitgang ten opzichte van de N53. Het toetsenbord is niet langer worst in class, de speakers maken hun naam waar. Het scherm is een stuk beter, en de accuduur is ook verbeterd.

Dat is dus precies wat je al anderhalf jaar kan krijgen in de vorm van de XPS 15 van €762. Alleen kan je due nu niet meer krijgen met een 1080p scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je werkt voor Dell of niet :P haha

Die Asus is nog even niet te krijgen. Ik wacht toch nog even om te kijken wat er allemaal op de markt komt en wat de prijzen worden. Die XPS was op zich zeker prima, echter heb ik het idee dat ik nu beter de nieuwe chipsets kan nemen i.c.m. een snellere videokaart. Is misschien net iets duurder maar heb je langer plezier van.

Waarom is er overigens een extra lijst bijgekomen met laptop advies aankopen. Met de BBG en de huidige topics een beetje overbodig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:35
De eerste N56 is zo te zien al verstuurd in Amerika (http://forum.notebookrevi...71-first-impressions.html) . Verder volgens mij nog geen echte reviews, helaas. Maar voordat ik ga wil ik toch even zien waar Dell meekomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Interessant, de N56 lijkt dus toch wel een backlight keyboard te hebben; het previewexemplaar van Anandtech had dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je weet niet of dat in nederland ook zo is. Dat doet dell ook: in US standaard backlit toetsenbord, in NL alleen beschikbaar met een of andere hack...
Viper® schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:34:
Je werkt voor Dell of niet :P haha
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Ik heb 850,- te besteden voor een laptop. Zit nu al dagen internet af te struinen maar wat een walhalla aan keuze heb je tegenwoordig :S.

Wat doe ik op mijn laptop:
- Internetten
- photoshop
- muziek luisteren
- eventueel videobewerking
- eigenlijk geen Games..... maar zeg nooit nooit.

Waar moet mijn volgende laptop aan voldoen:
- backlight toetsen
- mooi strak design
- minimaal 500GB
- liefst 17" maar 15" is ook geen probleem.
- een hogere res. als 1366x768
- Kwalitatief goed scherm

De laptop die ik op dit moment heb is een Acer Aspire 6930.... en die loopt werkelijk als een zonnetje. Jaren gehad en nog steeds geen mankementen.

Ik lees dat er hier een paar gek zijn van DELL maar daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niks mee! Waarom weet ik zelf ook niet :S. Voor de rest vond ik zelf de Samsung laptop er heel mooi uitzien, maar Asus en Acer hebben ook mooi spul. Alvast bedankt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een backlit toetsenbord blijft er precies 1 laptop over: De XPS 15. Maar die voldoet niet (meer) aan je eis voor een kwalitatief goed scherm.

Verder heb je ook nog de XPS 17. Die kan je technisch gezien krijgen met een backlit toetsenbord.. Maar weer niet via de website. Als je aftermarket een toetsenbord bestelt valt het nog net in het budget met het 3D scherm. Andere laptops/merken bieden atm geen backlit toetsenbord voor zover ik weet. Misschien over een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
En als ik de backlight toetsen laat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is op dit moment alleen pricewatch: Asus N53SV-S1886V te koop met een 1080p scherm. En de N53 valt vrij tegen vind ik. o.a. het toetsenbord is vrij brak en de bezels zijn huge. Maar de prijs is dan weer wel goed op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Iig bedankt voor de reactie's...

Had eigenlijk wel verwacht dat ik voor 850,- een best knappe laptop zou kunnen halen (of iig meer keuze) maar als ik dat zo lees dan valt het eigenlijk best nog tegen. Wat is uberhaupt op dit moment de beste laptop voor dat geld? Buiten mijn eisen om? Met mijn Acer Aspire 6930 heb ik nu 4 jaar gedaan en die beviel me tot nu toe prima maar iemand in de familie zocht een 2e hands dus heb 'm verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N53 omdat dat de enige is met een scherm wat niet absoluut zuigt. Een maand terug had je veel meer keuze, en over een maand heb je ook veel meer keuze. Maar als je nu een laptop nodig hebt, dan kom je automatisch bij de N53 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Machtig wat ben je snel met reageren, het siert je :p.

Maar lekker dan.... Ik moet weer wat hebben en de tijd is er niet naar. Ik zal eens wat info over de N53 gaan lezen en anders maar een maandje wachten, welke laptops moet ik in de gaten gaan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De asus N56, HP dv6, en de nieuwe XPS 15. Ik weet niet of die in jouw budget zitten, de XPS 15 zeker wel met die achterlijke kortingsacties van dell, maar de rest weet ik niet.
Daarisdie schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:10:
Machtig wat ben je snel met reageren, het siert je :p.
Diablo 3 servers liggen plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragcage
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:25:
De sony E series is, schrik niet, de slechtste lijn van de afgelopen jaren.

De accuduur was junk, gewicht stelt ook niet veel voor. En erger: de vroegere modellen hadden last van een doordringende pieptoon. En sony vertikte het om daar iets aan te doen. Alleen daarom zou ik al geen sony kopen. Op dit moment is er echter bijna niets met een leuk (hoge resolutie, kwaliteit valt tegen) scherm. Dus veel keuze heb je niet.
Het is volgens mij wel aan te raden te kijken naar de S lijn. Misschien scheelt het niet veel qua prijs, en de S lijn is toch een stuk lichter/langere accuduur/steviger dan die E-tjes.

Ik zou zelf ook even wachten als je de tijd hebt. De HD7xxx en GT6xx lijnen zijn er nog niet zo lang, en er komt volgende maand zeker meer. Of die dan ook in Nederland beschikbaar komen is de vraag.
Je hebt het nu over oudere Vaio modellen, maar weet je zeker of dit ook zo is met dit model, deze is namelijk net nieuw (nog maar een paar maandjes oud als ik me niet vergis). Er zijn namelijk E modellen van 14" 15" en 17", en het 14 model ziet er heel anders uit, niet zo 'plastic' als de anderen.
En de S serie ligt helaas echt te ver boven mijn budget.
Pagina: 1 2 Laatste