xps 15 = € 762 met 1080p, i7, GT540m, 8GB RAM, 750GB.
Voor wat je krijgt vind ik dat absoluut niet duur. Kijk maar eens in de pricewatch.
pricewatch: Asus N53SV-S1886V is de enige die qua prijs in de buurt komt. Dan krijg je een minder scherm, een minder toetsenbord, minder ram (toegegeven, dat kan je zelf oplossen met 2 tientjes), mindere harde schijf, en minder touchpad. Ook de accuduur van de xps is beter. Evenals het gewicht.
Wat de N53 dan wel goed doet is het fangeluid, usb 3.0, en de 2 jaar garantie. maar dat zijn dan de enige dingen die ik kan bedenken.
als je de i5 pakt zit je zelfs €1 binnen je budget (€699, bovenste config uit de sheet). Maar met 4GB, 500gb hdd, en een gt525m. Dan vind ik dat je beter meteen voor de i7 variant kunt gaan.
Is het misschien verstandig om even te wachten met de aanschaf van een laptop omdat nu de nieuwe nvidea serie uit komt en ook nieuwe processoren van intel?
Ik vind van wel. Zo groot is de vooruitgang ook weer niet, maar je hebt wel de kans dat de xps 15 nog iets verder gepolijst wordt. Op dit moment zijn er 2 problemen: matig werkende usb 3.0, en een volgens sommigen luidruchtige fan. Terwijl anderen weer melden dat de fan praktisch nooit aangaat.
n00x5m09 komt standaard met 1080p, en is volgens mij het goedkoopste. Zie ook de rest van deze post.
Van gamen moet je overigens niet al te veel verwachten. 1080p is gewoon zwaar. Je kan de resolutie wel lager zetten, dat levert ook niet altijd uitkomst. Ik raad eigenlijk iedereen aan te wachten op kepler (die komt sowieso 4 april. Ivy bridge zou ook op die datum komen, maar er is al een maand geen nieuws gekomen... Dat vind ik raar). En wachten op ivy bridge is vooral vanwege de mogelijkheid op thunderbolt. Het is nog altijd onduidelijk welke notebooks daarmee komen. Met thunderbolt kan je dus een
nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken kopen, waarmee je in principe met je macbook air de nieuwste games kunt spelen.
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 02-04-2012 12:49
]