Zelfs dat gaat niet. De bestelling is volgens hun blijven hangen in Duitsland en ondanks dat ze de betaling al vanaf donderdag binnen hebben willen ze de kaart niet versturen noch de bestelling annuleren totdat ze de bestelling krijgen, wat een schijtzaak zeg!NinjaTuna schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:07:
Ik zeg: annuleren!!!
Salland duurt 3 weken voordat je geld terug krijgt
Praktisch
Praktisch
[ Voor 22% gewijzigd door A87 op 04-06-2012 15:20 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Altijd 3 weken of maximaal 3 weken?
Verwijderd
Ik had zelf een gtx 680 van POV EXO besteld bij AZERTY http://azerty.nl/8-4360-5...-of-view-gtx-680-exo.html
Aangezien deze toch lang duurde voor de levertijd heb ik besloten om deze te gaan annuleren.
Heb ik gedaan en ik kreeg een dag later mail terug van hun dat het ongeveer 10 dagen duurt om het geld terug te retourneren.
Dit was de mail van hun:
Hierbij heb ik uw order gewijzigd. U heeft hier een bevestiging van ontvangen.
Door de wijziging ontvangt u een bedrag á €513,15 retour.
Zodra uw order is afgehandeld, zullen wij binnen 10 werkdagen het openstaande bedrag naar u overboeken.
Indien het creditbedrag lager is dan 5 euro, zal het bedrag in Azerties bijgeboekt worden op uw Azertie Saldo.
Dit kunt u als korting inzetten bij uw volgende order
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Wout Hoogeboom
Azerty
Aangezien deze toch lang duurde voor de levertijd heb ik besloten om deze te gaan annuleren.
Heb ik gedaan en ik kreeg een dag later mail terug van hun dat het ongeveer 10 dagen duurt om het geld terug te retourneren.
Dit was de mail van hun:
Hierbij heb ik uw order gewijzigd. U heeft hier een bevestiging van ontvangen.
Door de wijziging ontvangt u een bedrag á €513,15 retour.
Zodra uw order is afgehandeld, zullen wij binnen 10 werkdagen het openstaande bedrag naar u overboeken.
Indien het creditbedrag lager is dan 5 euro, zal het bedrag in Azerties bijgeboekt worden op uw Azertie Saldo.
Dit kunt u als korting inzetten bij uw volgende order
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Wout Hoogeboom
Azerty
Maximal 30 dagen. Ik heb nog een e-mail van een product dat ik had geannuleerd ergens nog dit jaar.thibaultvdb schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:37:
Altijd 3 weken of maximaal 3 weken?
Betreft: Uw verzoek tot complete annulering van order xxxxxxx
Geachte heer xxxxx,
Uw verzoek tot complete annulering van order xxxxxx is goedgekeurd.
Deze order is hiermee compleet komen te vervallen. Eventueel al betaalde bedragen worden binnen 30 dagen teruggestort.
Met vriendelijke groet,
Salland Automatisering B.V.
Afdeling Verkoop
vandaag mn asus 670 gtx top binnen en gemonteerd, een clean x64 win 7pro erop.
wowww bf3 ultra alles aan, soepel!! en lkkr kaart blijft hangen op 71 gr.
ben tevree!
wowww bf3 ultra alles aan, soepel!! en lkkr kaart blijft hangen op 71 gr.
ben tevree!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Edit: Nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Meessen op 05-06-2012 01:59 ]
Ik heb een Gainward Phantom 680GTX 4GB, man man man wat is dat ding lekker stil zeg in vergelijking met mijn oude 295 GTX standaard cooler.
En natuurlijk super prestaties!
En natuurlijk super prestaties!
Ze hebben mij gisteren gemaild dat het gestort is, dus waarschijnlijk staat het binnen een paar dagen wel op mijn rekening. En dan heb ik hopelijk deze week of begin volgende week mijn kaart
He bah, mijn bestelling is veranderd van "2-3 werkdagen op voorraad bij de leverancier" naar "verwachte levertijd meer dan 10+ dagen"
Kom op TSMC, bak eens een beetje door met je 28nm chips.
Kom op TSMC, bak eens een beetje door met je 28nm chips.
Yeah! Na een maand te hebben gewacht is mij asus directcu2 680 top vandaag eindelijk verzonden door azerty! Hopelijk heb ik hem dus morgen. Mochten er hier nog mensen zijn die hem ook willen kopen wil ik morgen al jullie vragen wel beantwoorden!
Ik kan zaterdag mijn nieuwe pc ophalen met de Gigabyte GV N680OC. Ik ben benieuwd wat voor moois dit opleverd:)
Hoe fijn dat deze topic eigenlijk van ervaring naar "Waar vind ik de goedkoopste GTX 6xx/Waar is de GTX 6xx leverbaar/Ik kan eindelijk mijn GTX 6xx ophalen!". Alsjeblieft jongens voordat wij een mod-break krijgen, deel je ervaring met het product, niet met de winkel.
offtopic:
Tsja, als niemand de kaart heeft, kunnen we moeilijk over ervaringen praten! ;-)
Tsja, als niemand de kaart heeft, kunnen we moeilijk over ervaringen praten! ;-)
Maak dan gewoon een daartoe geschikt levertijden topic aanCoreantes schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:12:
offtopic:

if (!coffee) {
Work = false; }
Om de draad gelijk maar weer goed op te pakken, mijn eerste ervaringen met de ASUS GTX670 TOP zijn zeer positief! Heb al een aantal uurtjes Battlefield 3 Multiplayer gespeeld en dat gaat moeiteloos op 1920-1080 @ custom settings met alles op max. Gemiddelde framerate is +/- 60FPS met soms een kort dipje naar +/- 40FPS en uitschieters naar +/- 110FPS. Mijn CPU is een 3570K @ 4.2 Ghz (standaard OC Genie II settings van MSI, 100x42).
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Videokaart is veranderd naar een ASUS GTX680 DirectCU II Top, scheelt weer 40 euro en is hoger overgeclockt.Kepro schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:58:
Ik kan zaterdag mijn nieuwe pc ophalen met de Gigabyte GV N680OC. Ik ben benieuwd wat voor moois dit opleverd:)
Wat zijn de temperaturen? Ik leef namelijk nog steeds met mijn reference GTX680 van EVGA. Op BF3 kom ik altijd tegen de 67 graden aan, soms 68 graden en dat op 1110 mhz boost clock. Alle settings op ultra natuurlijk en geen FPS drops. Vind ik persoonlijk niet verkeerd, ik daarentegen gebruik nog wel een i7-2600k @ 4.2Ghz. Ik raad je aan om handmatig te overklokken en niet met OC Genie II, die set namelijk de voltage op auto en dan hebben het over overvoltage, dus zal je processor warmer worden en IB staat bekend om zijn hoge temperaturen. Dus probeer de sweet spot te zoeken voor je i5-3570k en neem gerust de tijd ervoor. Nooit te haastig zijn met het overklokken van een processor.atticus182 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:53:
Om de draad gelijk maar weer goed op te pakken, mijn eerste ervaringen met de ASUS GTX670 TOP zijn zeer positief! Heb al een aantal uurtjes Battlefield 3 Multiplayer gespeeld en dat gaat moeiteloos op 1920-1080 @ custom settings met alles op max. Gemiddelde framerate is +/- 60FPS met soms een kort dipje naar +/- 40FPS en uitschieters naar +/- 110FPS. Mijn CPU is een 3570K @ 4.2 Ghz (standaard OC Genie II settings van MSI, 100x42).
Verwijderd
Beste,Flokman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:03:
Yeah! Na een maand te hebben gewacht is mij asus directcu2 680 top vandaag eindelijk verzonden door azerty! Hopelijk heb ik hem dus morgen. Mochten er hier nog mensen zijn die hem ook willen kopen wil ik morgen al jullie vragen wel beantwoorden!
ik heb deze kaart ook besteld maar bij MYCOM. Dus vraag ik me af hoe lang het gaat duren.maar ja wachten dan.
Ik wil best wel een paar vragen stellen over deze kaart als u het binnenkrijgt
TOt morgen dan
Oh daar heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, ik ga het vanavond wel even metenPhntm schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:35:
[...]
Wat zijn de temperaturen? Ik leef namelijk nog steeds met mijn reference GTX680 van EVGA. Op BF3 kom ik altijd tegen de 67 graden aan, soms 68 graden en dat op 1110 mhz boost clock. Alle settings op ultra natuurlijk en geen FPS drops. Vind ik persoonlijk niet verkeerd, ik daarentegen gebruik nog wel een i7-2600k @ 4.2Ghz. Ik raad je aan om handmatig te overklokken en niet met OC Genie II, die set namelijk de voltage op auto en dan hebben het over overvoltage, dus zal je processor warmer worden en IB staat bekend om zijn hoge temperaturen. Dus probeer de sweet spot te zoeken voor je i5-3570k en neem gerust de tijd ervoor. Nooit te haastig zijn met het overklokken van een processor.
Hmm en handmatig overklokken heb ik (nog) geen ervaring mee, dus ik houd het voorlopig nog even bij de OC Genie totdat ik dat beter onder de knie heb. CPU wordt gekoeld door een Corsair H100 dus op zich blijft ie redelijk koel (max 60 graden als ik 'em stress met Prime95).
Maar je hebt gelijk, handmatig is beter
mijn 670gtx asus top komt op de 72 gr. en blijft daar..
HEb nu al ruim een maand een msi twin frozr 680gtx.
Helaas nog niet veel gegamed, mede omdat ik nog geen bureau en bureau stoel heb, en pc in woonkamer staat en ik na 10min rugpijn krijg van die stoelen.
Maar de kaart bevalt me echt super, bf3 op ultra makkelijk rond de 60fps.
En ook de temps zijn erg netjes, idle soms maar 20graden, en max gezien van rond de 60 graden, en ik hoor de kaart echt hellemaal nooit. Ocen nog niet gedaan, maar is ook nog niet nodig.
Heb ook bv de demo van dirt showdown geprobeerd, en die kon ik met 32xqaa draaien op 60fps, met alles max. Dus is een sterke kaart
Ook de demo van batman arkham city draaide ik met geloof ik 16xqaa of ook 32x dat weet ik niet meer, maar dan echt alles max, op 30fps stabiel. Dus das goed te doen
Helaas nog niet veel gegamed, mede omdat ik nog geen bureau en bureau stoel heb, en pc in woonkamer staat en ik na 10min rugpijn krijg van die stoelen.
Maar de kaart bevalt me echt super, bf3 op ultra makkelijk rond de 60fps.
En ook de temps zijn erg netjes, idle soms maar 20graden, en max gezien van rond de 60 graden, en ik hoor de kaart echt hellemaal nooit. Ocen nog niet gedaan, maar is ook nog niet nodig.
Heb ook bv de demo van dirt showdown geprobeerd, en die kon ik met 32xqaa draaien op 60fps, met alles max. Dus is een sterke kaart
Ook de demo van batman arkham city draaide ik met geloof ik 16xqaa of ook 32x dat weet ik niet meer, maar dan echt alles max, op 30fps stabiel. Dus das goed te doen
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
EVGA GTX 670 SC besteld bij Norrod,
Kaart kapot na 12 dagen, al met al niet erg tevreden over dus.
Heb er verder niet mee zitten tweaken of aan zitten kloten op wat voor manier dan ook.
Om uberhaupt de kaart te laten herkennen was al een hele toer. Maar dat zou eventueel ook ergens anders
aan hebben kunnen liggen.
Norrod gaf overigens wel meteen geld terug, dus service uitstekend.
En nu maar eens kijken wat voor kaart ik nu neem, aangezien de gtx 670 op het moment niet leverbaar is.
Heb er verder niet mee zitten tweaken of aan zitten kloten op wat voor manier dan ook.
Om uberhaupt de kaart te laten herkennen was al een hele toer. Maar dat zou eventueel ook ergens anders
En nu maar eens kijken wat voor kaart ik nu neem, aangezien de gtx 670 op het moment niet leverbaar is.
Verwijderd
Heeft u het al ontvangen?Flokman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:03:
Wat was er precies kapot aan de kaart? Weet je zeker dat het probleem aan je kaart lag? Vertel eens wat meer over de problemen met het laten herkennen van de kaart als je wilt.mastersphinx schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:26:
EVGA GTX 670 SC besteld bij Norrod,
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Even een waarschuwing,
maandag heb ik de GTX670oc besteld bij Afuture.
Zou 1-3 werkdagen geleverd worden, op de vraag waarom hij nog niet verstuurd is krijg ik antwoorden dat hun niets met zekerheid kunnen zeggen.
Net zag ik dat het verandert is in 2-5 dagen.
Dit is niet me eerste keer dat er iets niet geleverd werd daar, dus pas op.
Gister een Evga GTX670FTW besteld bij Alternate, die hebben m verstuurd.
Met wat mazzel vandaag lekker wat overklokken, en natuurlijk BF3!!!.
Zou 1-3 werkdagen geleverd worden, op de vraag waarom hij nog niet verstuurd is krijg ik antwoorden dat hun niets met zekerheid kunnen zeggen.
Ik heb Afuture vanochtend nog gesproken. Ze konden niet garanderen dat 1-3 werkdagen haalbaar was vanwege de grote vraag. Waarschijnlijk is daarom ook de status aangepast. Als je even de winkel belt of mailt voordat je bestelt, weet je wellicht beter waar je aan toe bent.
kobus71 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:56:
Even een waarschuwing,
Dat heb ik woensdag en gister ook gedaan.Volture schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:06:
Ik heb Afuture vanochtend nog gesproken. Ze konden niet garanderen dat 1-3 werkdagen haalbaar was vanwege de grote vraag. Waarschijnlijk is daarom ook de status aangepast. Als je even de winkel belt of mailt voordat je bestelt, weet je wellicht beter waar je aan toe bent.
[...]
Maar een belletje kan je wel vergeten, dat heb ik meerdere keren geprobeerd, stat ook op de site, beter mailen.
Het is ook niet om Afuture naar beneden te halen.
Het is om andere Tweakers een teleurstelling te besparen.
Als ergens staat: levertijd 1-3 werkdagen, ga ik daar van uit, en waneer er dan niet geleverd word vind ik het dan jammer als me niet een datum met zekerheid verteld kan worden.
Bij alternate was het iig geen probleem.
Ik weet niet wat er precies kapot is aan de kaart, ben niet zo technisch ingesteld. Maar het is wel 100% zeker dat de kaart kapot was, had hem namelijk fysiek teruggebracht naar Norrod en ook daar deed ie raar.AtlAntA schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:32:
[...]
Wat was er precies kapot aan de kaart? Weet je zeker dat het probleem aan je kaart lag? Vertel eens wat meer over de problemen met het laten herkennen van de kaart als je wilt.
Het probleem dat de kaart had was eerst dat de display driver om de 10 seconden crashte en recoverde.
Dus uiteraard driver her installeerd. Zelfde probleem alleen nog, en toen ik de pc restartte kreeg ik allerlei artefacts in beeld, rode random pixels en weetikveel wat.
Windows wou die ook niet meer opstarten.
Een vriend van me opperde dat het geheugen van de kaart "fried" was. Ik heb overigens ook begrepen dat er een recall van deze specifieke kaart was, alle kaarten met "02G-P3-2672-KR".
die van mij was "02G-P4-2672-KR", lijkt wel op elkaar maar zou dus niet bij de faulty production moeten hebben zitten.
Het probleem met herkenning was nogal raar.
Nadat ik alles in mn kast had gepropt deed ik de PC aan, en alleen mijn onboard GPU werd herkend.
Ik kreeg eerst ook geen beeld als ik mn monitor via de videokaart aansloot.
De NVidia driver weigerde te installeren met de error dat er geen nvidia kaart aanwezig was.
Ik heb geen flauw idee waarom het me uiteindelijk wel gelukt was, maar nadat ik het programma
lucid virtu had geinstalleerd lukte het me wel om de driver te installeren. Echter had ik meer handelingen verricht daarvoor, dus of het daadwerkelijk aan dat programma te danken is weet ik niet.
Nadat ik alles eindelijk werkend had deed de PC het fantastich, totdat dus zomaar de kaart er de brui aan gaf.
Heb net mn 670 directCU2 top ontvangen, maar ik heb er nogal problemen mee, als ik crysis 2 of just cause 2 speel switcht het spel naar de desktop, en hoor ik nog even geluid maar ik kan niet terug naar het spel gaan. Ook bij Unigine heaven krijg ik een error als ik de benchmark een paar minuten laat lopen; http://img109.imageshack.us/img109/7041/83939900.png
Bij GPU tweak geeft hij een temp van iets boven de 70 graden max. Call of Duty 4 en Battlefield Bad Company 2 draaien wel soepel (90fps bij de laatste op 2560x1440 en maxed out) zonder te crashen. Ik zal eens proberen de kaart te downclocken, en kijken of het probleem zich blijft voordoen. Ik hoop dat ik geen kapotte kaart heb.. Ik heb er nu zo lang op mogen wachten, zou stom zijn als ik hem al direct mag gaan RMA'en..
Bij GPU tweak geeft hij een temp van iets boven de 70 graden max. Call of Duty 4 en Battlefield Bad Company 2 draaien wel soepel (90fps bij de laatste op 2560x1440 en maxed out) zonder te crashen. Ik zal eens proberen de kaart te downclocken, en kijken of het probleem zich blijft voordoen. Ik hoop dat ik geen kapotte kaart heb.. Ik heb er nu zo lang op mogen wachten, zou stom zijn als ik hem al direct mag gaan RMA'en..
Mijn eerste ervaring met Alternate:kobus71 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:13:
[...]
Dat heb ik woensdag en gister ook gedaan.
Maar een belletje kan je wel vergeten, dat heb ik meerdere keren geprobeerd, stat ook op de site, beter mailen.
Het is ook niet om Afuture naar beneden te halen.
Het is om andere Tweakers een teleurstelling te besparen.
Als ergens staat: levertijd 1-3 werkdagen, ga ik daar van uit, en waneer er dan niet geleverd word vind ik het dan jammer als me niet een datum met zekerheid verteld kan worden.
Bij alternate was het iig geen probleem.
Vorige week donderdag mijn Asus GTX 670 TOP voor een 60 euro meerprijs ten opzichte van de concurrenten besteld en afgerekend per ideal ivm met de directe voorraad. Site werkte niet goed dus eerst gebeld en desbetreffende persoon moest lachen toen ik aangaf dat de site niet goed werkte en verzekerde me ervan dat als het me lukte om de bestelling te kunnen plaatsen dat ie vrijdag verzonden zou worden. Niet dus. Vrijdag even gebeld, ze hadden geen bestelling van me slechts een betaling. Maandag zou ik teruggebeld worden maar dat heb ik zelf even gedaan. 3 personen aan de lijn gehad en helaas de eindverantwoordelijke was niet zo blij met mijn klacht (wel dik betalen maar geen bestelling ondanks vooraf getelefoneerd en bovendien aanvankelijk niet serieus genomen te zijn). Bestelling zat vast in Duitsland volgens hem en dus ondanks de directe voorraad en direct ontvangen betaling wilde hij niet mijn kaart verzenden noch bestelling annuleren. Dus ik vraag kan ik daarvan op de hoogte gehouden te worden. Nee dat kan niet. Dus dan moet ik maar zelf zien in te schatten wanneer hun mijn bestelling vinden en dan of de kaart te ontvangen of annuleren (waar is de logica?) Woensdag maar weer eens even gebeld en ja hoor eindelijk een kundige topper aan de telefoon die A voor mij even een account maakt B de bestelling maakt C direct nog dezelfde dag de kaart de deur uitstuurt. Hulde aan deze persoon en dus geen negatieve shopreview voor Alternate! Maar... dit is de eerst en laatste keer dat ik een groffer bedrag dan normaal ga uitgegeven aan een directe voorraad van een shop en noch zal ik weinig vertrouwen leggen in de informatie die vooraf bellen met helpdesk personeel geeft. Zou ik hier ooit nog eens bestellen? Alleen als de prijs goed is en dat geldt voor alle zaken.
update 2: ik heb de kaart down geklokt naar de reference clockspeed, en daardoor kon ik crysis 2 wel runnen, na een kwartier ongeveer was ik wat met de settings aan het spelen, en opeens stortte de fps in, en paar seconden later volledig geel scherm. PC moeten resetten want ctrl alt delete werkte niet, volledige crash dus. Ik ga nu eens Just Cause 2 proberen op de lagere clockspeed. Weet er iemand of dit driver issues zijn, of dat ik een kapotte kaart heb?
Dat is een koopervaring, niet een ervaring met het product zelf. Lees alsjeblieft eerst de titel van de topic. Desnoods maken jullie maar een aparte topic.Progeny schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:17:
[...]
Mijn eerste ervaring met Alternate:
Vorige week donderdag mijn Asus GTX 670 TOP voor een 60 euro meerprijs ten opzichte van de concurrenten besteld en afgerekend per ideal ivm met de directe voorraad. Site werkte niet goed dus eerst gebeld en desbetreffende persoon moest lachen toen ik aangaf dat de site niet goed werkte en verzekerde me ervan dat als het me lukte om de bestelling te kunnen plaatsen dat ie vrijdag verzonden zou worden. Niet dus. Vrijdag even gebeld, ze hadden geen bestelling van me slechts een betaling. Maandag zou ik teruggebeld worden maar dat heb ik zelf even gedaan. 3 personen aan de lijn gehad en helaas de eindverantwoordelijke was niet zo blij met mijn klacht (wel dik betalen maar geen bestelling ondanks vooraf getelefoneerd en bovendien aanvankelijk niet serieus genomen te zijn). Bestelling zat vast in Duitsland volgens hem en dus ondanks de directe voorraad en direct ontvangen betaling wilde hij niet mijn kaart verzenden noch bestelling annuleren. Dus ik vraag kan ik daarvan op de hoogte gehouden te worden. Nee dat kan niet. Dus dan moet ik maar zelf zien in te schatten wanneer hun mijn bestelling vinden en dan of de kaart te ontvangen of annuleren (waar is de logica?) Woensdag maar weer eens even gebeld en ja hoor eindelijk een kundige topper aan de telefoon die A voor mij even een account maakt B de bestelling maakt C direct nog dezelfde dag de kaart de deur uitstuurt. Hulde aan deze persoon en dus geen negatieve shopreview voor Alternate! Maar... dit is de eerst en laatste keer dat ik een groffer bedrag dan normaal ga uitgegeven aan een directe voorraad van een shop en noch zal ik weinig vertrouwen leggen in de informatie die vooraf bellen met helpdesk personeel geeft. Zou ik hier ooit nog eens bestellen? Alleen als de prijs goed is en dat geldt voor alle zaken.
En de post waar ik op reageer is ook een koopervaring maar goed, excuses.
Verwijderd
HALLO,
ik heb vandaag de Asus GTX680-DC2T-2GD5 TOP besteld en ze zijden dat het de volgende werkdag geleverd wordt. http://www.sicomputers.nl/geforce-gtx680-dcii-top-2gb.html
Ik ben benieuwd over deze kaart.
ik heb vandaag de Asus GTX680-DC2T-2GD5 TOP besteld en ze zijden dat het de volgende werkdag geleverd wordt. http://www.sicomputers.nl/geforce-gtx680-dcii-top-2gb.html
Ik ben benieuwd over deze kaart.
Ik heb mij Zotac GTX680 nu ook alweer een tijdje. De eerste weken erg veel problemen, random stotterende gameplay met lage GPU usage en bijbehorende frame drops. Allerlei oorzaken uitgesloten, waarna het uiteindelijk bleek te gaan om 1 core van mn i7 920 die af en toe zo'n 15% idle CPU usage gaf door "system interrupts" volgens task manager. Erg vaag, nadat ik een van de SATA controllers op mn moederbord heb uitgeschakeld in de bios is dat weg en geen problemen meer gehad. Wel vreemd dat dat zoveel invloed kan hebben op GPU usage.
Maar goed, nu werkt t weer prima. +125 Mhz boost op de core is stabiel, dan draait ie meestal op 1210 Mhz, en geheugen +350 Mhz. Load temperaturen meestal 79C met fan op auto.
Maar goed, nu werkt t weer prima. +125 Mhz boost op de core is stabiel, dan draait ie meestal op 1210 Mhz, en geheugen +350 Mhz. Load temperaturen meestal 79C met fan op auto.
anathema
2 keer red screen gehad.. leuk leuk, ik ga morgen mn kaart wisselen tegen een nieuwe..
Uhm dat is nergens voor nodig, aangezien de red screen een driverissue is.. Komt alleen voor als je de sensoren van je videokaart uitleest, zoals met MSI afterburner of GPU tweak. Zou met de nieuwe, nog te releasen drivers opgelost moeten zijn ergens deze maandthibaultvdb schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:34:
2 keer red screen gehad.. leuk leuk, ik ga morgen mn kaart wisselen tegen een nieuwe..
Ook ik heb met deze kaart problemen gehad (vandaag omgeruild tegen een evga GTX 670 FTW versie).
Bij mij werkte de kaart op het eerste oog goed echter als ik een benchmark start dan liep hij +- 1 a 2 minuten vast met de volgende melding: "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld."
Hopelijk blijft deze stabieler draaien, vooralsnog geen problemen met de benchmark gehad.
Vandaag dus mijn Asus 670 TOP binnen en dit kan ik er over melden: Zonder intake: 29 graden idle, 72 graden load, boost clock draait op 1280 ipv 1137 en ik heb geneens overgeklokt, hoe kan dit? Het loopt idd 100% stabiel en performence in de zwaarste spellen is echt over de top lol.
Dat komt door je kepler boost. Je normale core clock is 1058mhz, je boost clock is 1137mhz. En dan heb je ook nog de kepler boost die verschillende is per videokaart (van +120 tot +200). In jouw geval is je kepler boost ong +140. Als het goed is zit je rond 1300mhz boven de gemiddelde overclock. Persoonlijk haal ik met mijn reference 670 maar 1230mhz op de core.Progeny schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 02:10:
Vandaag dus mijn Asus 670 TOP binnen en dit kan ik er over melden: Zonder intake: 29 graden idle, 72 graden load, boost clock draait op 1280 ipv 1137 en ik heb geneens overgeklokt, hoe kan dit? Het loopt idd 100% stabiel en performence in de zwaarste spellen is echt over de top lol.
Kaartje gister van Alternate gehad, ging perfect.( EVGA GTX 670FTW )
Wanneer boost clock ingaat gaat hij eerst naar 1150MHZ, dan naar 1163 MHZ en dan naar 1179MHz.
Zolang ik maar zorg voor temps <70C.
Echt fijne koop gedaan.
Nu noch even uitzoeken hoe ik hem juist overklok met Evga Precision.
Dan over de 1,2GHz.
Wanneer boost clock ingaat gaat hij eerst naar 1150MHZ, dan naar 1163 MHZ en dan naar 1179MHz.
Zolang ik maar zorg voor temps <70C.
Echt fijne koop gedaan.
Nu noch even uitzoeken hoe ik hem juist overklok met Evga Precision.
Dan over de 1,2GHz.
[ Voor 42% gewijzigd door kobus71 op 09-06-2012 06:42 ]
Nu sinds donderdag de pricewatch: Asus GTX680-DC2T-2GD5 (TOP) in gebruikt. Battlefield 3 draait super, meestal rond de 100 fps, diepste drop die ik heb gezien was naar 55, en natuurlijk altijd op grote 64 player maps met alles op ultra en 2x MSAA en FXAA aan in de driver. Ik was wel een beetje verbaasd dat hij DayZ, een arma 2 mod, niet met alles op very high aankon, dan had ik iets van 25 fps... Maar met de settings iets terug geschoefd, en dan bedoel ik high ipv very high blijf ik praktisch altijd boven de 60 fps.
Minimum temperaturen volgens de Asus GPU Tweak software zijn in idle +-25 graden, het hoogste wat hij heeft gemeten, en dat was na een paar uur achter elkaar gamen (BF3 en DayZ) was 72 graden. Dit is met de (lichte) overclock die ik tot nu toe heb gedaan.De kaart blijft onhoorbaar stil, de fan draaide op zn snelst wat ik me zo kan herinneren niet hoger dan 30-40%, en dat was dan ook zn max.
Hij booste met de standaard clocks al tot 1270 mhz, ik heb de core nu verhoogt van 1201 naar 1230 en nu boost hij naar de 1,3 ghz. Het memory heb ik van 6000 mhz standaard naar 6500 mhz gezet. Powertarget heb ik gezet op 130%. Volgens de monitor software van asus komt de kaart niet boven de 100% powertarget, schaalt dit dan mee dat de overclock (dus mijn powertarget 130% wordt in de monitor 100%?). Eerlijk gezegd heb ik met de overclock maar wat gedaan, beetje reviews gelezen en daar een stuk onder gaan zitten zodat hij 100% zeker stabiel is voor 24/7 gebruikt. Ik heb dus nog niet de max opgezocht maar iets zegt met dat die best heel hoog kan liggen.
Hoe de kaart zat ingepakt:

Grote in vergelijking met mijn oude ati radeon 4890:

De mooie achterkant met backplate, wederom in vergelijking met mijn oude kaart:

In mijn kast:

Mocht er nog iemand vragen hebben, voel je vrij om ze te stellen. Ik zal alles zo goed mogelijk proberen te beantwoorden!
Misschien dat ik ooit nog eens een echt review op tweakers ga zetten maar dit is meer een eerste ervaring
Minimum temperaturen volgens de Asus GPU Tweak software zijn in idle +-25 graden, het hoogste wat hij heeft gemeten, en dat was na een paar uur achter elkaar gamen (BF3 en DayZ) was 72 graden. Dit is met de (lichte) overclock die ik tot nu toe heb gedaan.De kaart blijft onhoorbaar stil, de fan draaide op zn snelst wat ik me zo kan herinneren niet hoger dan 30-40%, en dat was dan ook zn max.
Hij booste met de standaard clocks al tot 1270 mhz, ik heb de core nu verhoogt van 1201 naar 1230 en nu boost hij naar de 1,3 ghz. Het memory heb ik van 6000 mhz standaard naar 6500 mhz gezet. Powertarget heb ik gezet op 130%. Volgens de monitor software van asus komt de kaart niet boven de 100% powertarget, schaalt dit dan mee dat de overclock (dus mijn powertarget 130% wordt in de monitor 100%?). Eerlijk gezegd heb ik met de overclock maar wat gedaan, beetje reviews gelezen en daar een stuk onder gaan zitten zodat hij 100% zeker stabiel is voor 24/7 gebruikt. Ik heb dus nog niet de max opgezocht maar iets zegt met dat die best heel hoog kan liggen.
Hoe de kaart zat ingepakt:

Grote in vergelijking met mijn oude ati radeon 4890:

De mooie achterkant met backplate, wederom in vergelijking met mijn oude kaart:

In mijn kast:

Mocht er nog iemand vragen hebben, voel je vrij om ze te stellen. Ik zal alles zo goed mogelijk proberen te beantwoorden!
Misschien dat ik ooit nog eens een echt review op tweakers ga zetten maar dit is meer een eerste ervaring
@flockman.
Kan jij in jip en janneke taal uitleggen waar de Powertarget voor is?
Overclocken was voor mij niet moeilijk met de 560 ti,maar bij deze snap ik er niks van.
Ik gebruik dan ook msi afterburner in plaats van de asus tool (heb ook de asus gtx 680 top editie)
Ik heb de powertarget nu helemaal naar rechts staan
Ik kan een screenshot maken,maar weet niet hoe ik resize in het forum
Overclocken was voor mij niet moeilijk met de 560 ti,maar bij deze snap ik er niks van.
Ik gebruik dan ook msi afterburner in plaats van de asus tool (heb ook de asus gtx 680 top editie)
[ Voor 24% gewijzigd door fragcompany op 09-06-2012 11:35 ]
Je powertarget is de hoeveelheid energie die je kaart mag trekken. Het beste is om het gewoon op max. te laten, dan gebruikt je kaart wat het nodig heeft. Als je de powertarget te laag zet, dan zal je videokaart zichzelf underclocken omdat het niet genoeg energie krijgt.fragcompany schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:31:
@flockman.
[ Voor 49% gewijzigd door Roerbakeitje op 09-06-2012 13:20 ]
Ok,duidelijk.
Ik heb hem nu op 1333 mhz en dat gaat goed in battlefield 3
(boost)
Nog maar eens mee spelen verder.
Iemand ook met de vcore bezig geweest? dit durf ik niet zo goed
Ik heb hem nu op 1333 mhz en dat gaat goed in battlefield 3

[ Voor 22% gewijzigd door fragcompany op 09-06-2012 13:51 ]
Nice clock, heb zelf spijt dat ik een reference kaart gekocht had, kan zelf maximaal 1230mhz. Hoewel de performanceverschil maar een aantal frames is, zal ik volgende keer toch maar wachten op een non-reference kaartfragcompany schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:50:
Ok,duidelijk.
Ik heb hem nu op 1333 mhz en dat gaat goed in battlefield 3(boost)
Heb net mijn pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 binnen gekregen van Mycom, ik had hem vorige week woensdag besteld. Mooi ding 
Nu nog twee weken wachten tot ik de tijd heb om de pc te bouwen
Hoort er trouwens geen SLI connector bij te zitten? (ik zie op de bovenstaande foto dat het wel bij de 680 zit)
Hoort er trouwens geen SLI connector bij te zitten? (ik zie op de bovenstaande foto dat het wel bij de 680 zit)
[ Voor 18% gewijzigd door Meessen op 09-06-2012 14:59 ]
Heb mn oude 670 Top gaan inwisselen, en die nieuwe lijkt wel stabiel te lopen. Wel al weer een RSOD gehad, maar ik denk dat ik dat kan verhelpen door de asus gpu tweak te uninstallen.
Trouwens 302.71 (onofficiele gelekte laptopdrivers) met custom inf werkt hier prima.
Battlefield 3 na een uur of 2 spelen een crash gehad, ik hoop dat het niet door de instabiliteit van de gpu kwam, maar eerder door het spel.. Ik zal eens wat unigine heaven beginnen draaien zeker.
Een SLI connector zat er bij mij in ieder geval niet bij, wordt ook niet aangegeven in deze review. Beetje ongebruikelijk, lijkt me, maar ik was toch niet van plan een SLI set-up te gebruiken. Volgens mij worden ze overigens inmiddels ook bij SLI-capable moederborden geleverd.Meessen schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:40:
Heb net mijn pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 binnen gekregen van Mycom, ik had hem vorige week woensdag besteld. Mooi ding
Wat betreft mijn ervaring ermee, prestaties zijn natuurlijk uitstekend, maar wat me het meest opvalt t.o.v. mijn oude HD4870X2 is hoe ongelofelijk stil hij is. De X2 ging echt absurd tekeer bij het opstarten, dit in tegenstelling tot de minieme ruis van de GTX670DC2T; dus telkens als ik nu op de aan-knop druk vraag ik me even af of mijn PC daadwerkelijk opstart.

Heb nu een paar weken de GTX690 en na een paar min spelen met spellen zoals Crysis 2 en Max Payne 3 crasht het spel en kom je terecht in je desktop.
Heb een aantal forums bezocht en alle eigenaren van de 600 series schijnen dezelfde problemen te hebben of soortgelijke problemen. Heb de recente drivers van nvidia, in sommige gevallen moet ik heel mijn systeem opnieuw opstarten erg vervelend.
Komt het bovenstaand jullie bekend voor?
Heb een aantal forums bezocht en alle eigenaren van de 600 series schijnen dezelfde problemen te hebben of soortgelijke problemen. Heb de recente drivers van nvidia, in sommige gevallen moet ik heel mijn systeem opnieuw opstarten erg vervelend.
pff wa is da toch me deze kaart, nu al 2 keer volledige pc crash gehad met een grijs en een keer rood beeld.. Ik heb trouwens de gpu tool van asus geinstalleerd, maar de laatste versie waar zogezegd de bug uit zou zijn..
edit: dit is mn 2de kaart ondertussen al
[ Voor 8% gewijzigd door thibaultvdb op 09-06-2012 22:31 ]
Zou ik maar niet gebruiken dus, en even ASUS natuurlijk op de hoogte brengen. Er zijn natuurlijk meerdere mensen die waarschijnlijk al geklaagd hebben, maar hoe meer mensen hierover klagen des te harder zij hun best zullen moeten doen om de klant tevreden te houden.thibaultvdb schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:25:
pff wa is da toch me deze kaart, nu al 2 keer volledige pc crash gehad met een grijs en een keer rood beeld.. Ik heb trouwens de gpu tool van asus geinstalleerd, maar de laatste versie waar zogezegd de bug uit zou zijn..
Ok, ik heb het programma verwijderd, en ondertussen al weer een uur bf3 gespeeld zonder crash. Ik hoop dat hij nu niet meer gaat crashen, anders weet ik echt niet aan wat het ligt. Ik hoop vooral dat ik nu wel een stabiele kaart heb op deze kloksnelheid. Weet er iemand een goede manier om dat te testen, buiten Unigine Heaven te laten lopen voor 10 uur, want dat is niet echt een optie.
Nee. Die zitten bij je Mobo mits deze SLI aankan.Meessen schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:40:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dus er zijn meerdere mensen die problemen hebben met de 600 series ben dus niet de enige.
Zelf nergens last van met mijn 680, ook niet met asus tools etc.maximillian20 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:05:
Heb nu een paar weken de GTX690 en na een paar min spelen met spellen zoals Crysis 2 en Max Payne 3 crasht het spel en kom je terecht in je desktop.
Afkloppen,tot nu toe ook nergens last van met de asus gtx 680 top verise (1333mhz gpu boost)
Ik gebruik wel geen asus gpu tweak,maar msi afterburner.
Ik gebruik wel geen asus gpu tweak,maar msi afterburner.
Zou best kunnen inderdaad : Bij mijn 4-Way SLI moederbord van eVGA werden de "hard bridges" voor dual/tripple/quad SLI meegeleverdHelp!!!! schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:03:
Nee. Die zitten bij je Mobo mits deze SLI aankan.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ook niet met spellen zoals Crysis 2 en Max Payne 3?Jasper 99 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:29:
[...]
Zelf nergens last van met mijn 680, ook niet met asus tools etc.
Kan iemand me vertellen of er voordeel te behalen valt uit een 670 GTX met 4 GB aan geheugen? Ik gebruik maar 1 monitor.
Heb me antwoord al. Thanks ProgneyVolture schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:35:
Kan iemand me vertellen of er voordeel te behalen valt uit een 670 GTX met 4 GB aan geheugen? Ik gebruik maar 1 monitor.
Het is zo. Altijd al zo geweest bij mijn mobo's. AMD levert ze mee met de videokaart zelf en bij nvidia zitten ze bij mobo.nero355 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:39:
[...]
Zou best kunnen inderdaad : Bij mijn 4-Way SLI moederbord van eVGA werden de "hard bridges" voor dual/tripple/quad SLI meegeleverd
Dat laatste is imo eigenlijk efficienter maar mogelijk wel verwarrender omdat je die bridges in 1e instantie bij je videokaart verwacht.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Crysis 2 in ieder geval wel, max payne 3 ga ik vandaag maar eens proberen!maximillian20 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 08:50:
[...]
Ook niet met spellen zoals Crysis 2 en Max Payne 3?
Maar ja tot nu toe eigenlijk niks gemerkt heb ook meerdere benchmarks met overclocks e.d. gerunned.
Ik run zelf wel 301.10 drivers weet niet of dat ook uitmaakt, als ik hoor van al die problemen dan denk ik dat ik ze nog lekker even laat staan!
Mijn 2de 670 Top werkt ook niet stabiel. Heb ik nu echt ongelofelijk veel pech of hebben ze serieuze problemen daar bij Asus? De boost clock gaat tot ongeveer 1240 mhz, en na een paar minuten Heaven crasht de kaart. Ook bij Battlefield 3 crasht hij na een uurtje spelen ongeveer. Het is al minder erg als de eerste kaart die ik had, maar dit is toch compleet onacceptabel? Ik ga mijn kaart echt niet gaan underclocken zodat hij stabiel is hoor. Ze beloven een 1137 mhz kaart, maar ze testen ze volgens mij niet eens.. Je moet dus gewoon puur geluk hebben dat de jouwe draait op die kloksnelheid. Ben ik de enige die hier zo veel problemen mee heeft? De red / grey screens of death ben ik niet meer tegengekomen sinds ik afterburner gebruik, maar time will tell.. Echt niet tevreden van deze kaart.
Neem aan dat je al het andere hardware hebt uitgesloten? Misschien een conflict met deze kaart?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Maarja... dat zeg je op dit moment met de huidige games, terwijl je de kaart koopt voor meerdere jaren.
Ik ga zelf na de zomervakantie eens kijken voor een GTX670 of GTX680 met 4gb. VRAM...
Ik moet zeggen dat al mijn SLI projecten altijd het niet deden, single kaart werk perfect sli krijg ik standaard gewoon reboots al vanaf de 560 serie dit probleem gehad geen idee wat ik er aan moest doen. Ga zelf dus ook niet met SLI klooien in deze serie, denk dat het iets is met mijn moederbord. Maar SLI blijft tricky je moet beide kaarten even los testen en kijken wat dat doet!thibaultvdb schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:00:
Mijn 2de 670 Top werkt ook niet stabiel. Heb ik nu echt ongelofelijk veel pech of hebben ze serieuze problemen daar bij Asus? De boost clock gaat tot ongeveer 1240 mhz, en na een paar minuten Heaven crasht de kaart. Ook bij Battlefield 3 crasht hij na een uurtje spelen ongeveer. Het is al minder erg als de eerste kaart die ik had, maar dit is toch compleet onacceptabel? Ik ga mijn kaart echt niet gaan underclocken zodat hij stabiel is hoor. Ze beloven een 1137 mhz kaart, maar ze testen ze volgens mij niet eens.. Je moet dus gewoon puur geluk hebben dat de jouwe draait op die kloksnelheid. Ben ik de enige die hier zo veel problemen mee heeft? De red / grey screens of death ben ik niet meer tegengekomen sinds ik afterburner gebruik, maar time will tell.. Echt niet tevreden van deze kaart.
Zonet een stroommeter tussen mijn pc en stopcontact gehad, en toen viel mij iets raars op. Tijdens BF3 gebruikte hij 280 watt, maar tijdens arma 2 (benchmark en DayZ mod) gebruikte hij maar +-150 watt.
Toen ik daarna bij Asus GPU Tweak keek zag ik dat mijn 680 tijdens arma 2 maar op max 530 mhz draaide, en ook het geheugen niet mijn overclock van 6500 haalde. Hij gebruikte toen maar 750 mb geheugen en ook mijn processor draaide maar op iets van 50 %. Hoe kan dit want nu haalde ik in de benchmark met nog niet eens alles op zn hoogst maar 14 fps averge.
Mijn specs:
-Intel i5 3570k (overgeclockt op 4ghz)
-Asus DirectCUII 680 GTX TOP (overgeclockt, boost 1310 mhz, memory 6500 mhz)
-8 GB ram
-XFX 750 watt voeding
-Samsung 830 256 GB
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik zie zo snel geen bottleneck?
Toen ik daarna bij Asus GPU Tweak keek zag ik dat mijn 680 tijdens arma 2 maar op max 530 mhz draaide, en ook het geheugen niet mijn overclock van 6500 haalde. Hij gebruikte toen maar 750 mb geheugen en ook mijn processor draaide maar op iets van 50 %. Hoe kan dit want nu haalde ik in de benchmark met nog niet eens alles op zn hoogst maar 14 fps averge.
Mijn specs:
-8 GB ram
-XFX 750 watt voeding
-Samsung 830 256 GB
Ik zit niet in SLI hoor, met 2de bedoel ik dat het al de 2de kaart is die ik in bezig heb omdat ik de eerste al heb mogen RMA'en, wegens exact hetzelfde probleemJasper 99 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:34:
[...]
Ik moet zeggen dat al mijn SLI projecten altijd het niet deden, single kaart werk perfect sli krijg ik standaard gewoon reboots al vanaf de 560 serie dit probleem gehad geen idee wat ik er aan moest doen. Ga zelf dus ook niet met SLI klooien in deze serie, denk dat het iets is met mijn moederbord. Maar SLI blijft tricky je moet beide kaarten even los testen en kijken wat dat doet!
Kan het niet gewoon aan ander component liggen die misschien wat te warm wordt? Of dat je voeding niet helemaal jofel is oid.thibaultvdb schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:00:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Fractal Design Define Mini | € 80,90 | € 80,90 |
1 | Corsair Hydro Series H60 | € 59,- | € 59,- |
1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 413,98 | € 413,98 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | Corsair Enthusiast TX650M | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 106,06 | € 106,06 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE | € 166,95 | € 166,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.167,79 |
Dit is mijn build, alle componenten zijn nieuw, dus ik denk niet echt dat het een psu probleem is of iets dergelijk. Qua temps; onder full load is de GPU ongeveer 76 graden, en de cpu ook zoiets. Ik gebruik nu de 2 stock fans van fractal omdat de stock fan van de H60 kapot is, en daardoor heel de tijd op volle toeren draait. Dus de airflow is nog niet optimaal, ik ga mij nog 2 Scythe Typhoon fans kopen. Maar deze temperaturen zijn eigenlijk perfect normaal en verklaren de crashes zeker niet. http://hardforum.com/showthread.php?t=1696624 Deze kerel heeft ook 2 gtx'en achter elkaar gehad die niet werkten.
Wacht, ik vat je probleem niet echt. Vindt je het raar dat je PC laag verbruik heeft EN dat je videokaart minder snel draaide, of omdat je kaart te langzaam draait en je FPS te laag is? Of beiden?Flokman schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:49:
Zonet een stroommeter tussen mijn pc en stopcontact gehad, en toen viel mij iets raars op. Tijdens BF3 gebruikte hij 280 watt, maar tijdens arma 2 (benchmark en DayZ mod) gebruikte hij maar +-150 watt.
Mijn specs:
-8 GB ram
-XFX 750 watt voeding
-Samsung 830 256 GB
Sorry dacht met 2de inderdaad sli, maar heb je geen oude kaart om te kijken of je systeem wel stabiel is?thibaultvdb schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:04:
# Product Prijs Subtotaal 1 Fractal Design Define Mini € 80,90 € 80,90 1 Corsair Hydro Series H60 € 59,- € 59,- 1 Asus GTX670-DC2T-2GD5 € 413,98 € 413,98 1 Intel Core i5 3570K Boxed € 206,- € 206,- 1 Corsair Enthusiast TX650M € 87,95 € 87,95 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 106,06 € 106,06 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 46,95 € 46,95 1 Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE € 166,95 € 166,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.167,79
Dit is mijn build, alle componenten zijn nieuw, dus ik denk niet echt dat het een psu probleem is of iets dergelijk. Qua temps; onder full load is de GPU ongeveer 76 graden, en de cpu ook zoiets. Ik gebruik nu de 2 stock fans van fractal omdat de stock fan van de H60 kapot is, en daardoor heel de tijd op volle toeren draait. Dus de airflow is nog niet optimaal, ik ga mij nog 2 Scythe Typhoon fans kopen. Maar deze temperaturen zijn eigenlijk perfect normaal en verklaren de crashes zeker niet. http://hardforum.com/showthread.php?t=1696624 Deze kerel heeft ook 2 gtx'en achter elkaar gehad die niet werkten.
Jammer dat ik deze tips niet voorbij zie komen maar als je de hoogste clock stabiel wilt houden zet de powerlimiter in afterburner dan op 117 maak een uiterst streng fan profiel aan om de temps zo ver mogelijk beneden de 70 graden te houden. Bij mij staat de fanprofiel zo ingesteld: tot 40 graden, 50 %, vanaf 40 graden 100%. 50 % hoor je niet en 100% alleen als je geen headset gebruikt en de kast staat naast me op mn bureau. Herrie is dus niet van toepassing op de DC2.thibaultvdb schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:04:
# Product Prijs Subtotaal 1 Fractal Design Define Mini € 80,90 € 80,90 1 Corsair Hydro Series H60 € 59,- € 59,- 1 Asus GTX670-DC2T-2GD5 € 413,98 € 413,98 1 Intel Core i5 3570K Boxed € 206,- € 206,- 1 Corsair Enthusiast TX650M € 87,95 € 87,95 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 106,06 € 106,06 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 46,95 € 46,95 1 Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE € 166,95 € 166,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.167,79
Ik heb zelf gemerkt dat de power limiter de hoogste clock throttled en richting de 70 graden gaat ie rond de 20 mhz lager draaien.
Nou mijn probleem is niet zo zeer dat hij weinig verbruikt, maar dat hij lang niet helemaal wordt gebruikt. Dit zou niet erg zijn als ik toch steeds +120 FPS had (120hz schermPhntm schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:24:
[...]
Wacht, ik vat je probleem niet echt. Vindt je het raar dat je PC laag verbruik heeft EN dat je videokaart minder snel draaide, of omdat je kaart te langzaam draait en je FPS te laag is? Of beiden?
Waarschijnlijk hakkelende drivers?Flokman schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:16:
[...]
Nou mijn probleem is niet zo zeer dat hij weinig verbruikt, maar dat hij lang niet helemaal wordt gebruikt. Dit zou niet erg zijn als ik toch steeds +120 FPS had (120hz scherm) maar nu gaf hij dus maar 14 in de benchmark als gemiddelde. Maar zonet had ik weer even DayZ gedaan en toen stond mijn GPU wel weer op 100% te werken en had ik steeds +60 FPS dus misschien was het tijdelijk?
Ik heb nu het fanprofile wat aangepast, en nu is de max temp een 73 graden, ik ben nu bf3 aan het spelen, nog geen crash gehad, maar ik zal straks heaven nog eens proberen. Maar onstabiliteit heeft toch niet echt met de temps te maken? Het voltage verhogen, daar kan ik inkomen dat dat helpt, maar ik wil dat mijn kaart met stock settings wel deftig draait. Zelfs al zou ik met die iets hogere tdp of agressiever fanprofile bf3 wel kunnen spelen zonder crash, gaan er in de toekomst misschien zwaardere games uitkomen waarbij hij dan weer niet stabiel genoeg is.Progeny schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:11:
[...]
Jammer dat ik deze tips niet voorbij zie komen maar als je de hoogste clock stabiel wilt houden zet de powerlimiter in afterburner dan op 117 maak een uiterst streng fan profiel aan om de temps zo ver mogelijk beneden de 70 graden te houden. Bij mij staat de fanprofiel zo ingesteld: tot 40 graden, 50 %, vanaf 40 graden 100%. 50 % hoor je niet en 100% alleen als je geen headset gebruikt en de kast staat naast me op mn bureau. Herrie is dus niet van toepassing op de DC2.
Ik heb zelf gemerkt dat de power limiter de hoogste clock throttled en richting de 70 graden gaat ie rond de 20 mhz lager draaien.
edit: temp verlaging heeft niet geholpen, weer een crash in BF3..
edit2: Heaven crasht na 8 min, ik ga nu eens proberen de clockspeed met 20 mhz te verlagen
edit3: De kaart is nu ongeveer 30 min Heaven aan het draaien, en nog geen crash. Ik ga voorlopig de kaart dan gewoon gebruiken met 20 mhz minder, maar ga hem toch omruilen wanneer ik kan
[ Voor 11% gewijzigd door thibaultvdb op 10-06-2012 20:53 ]
Heb je de power limiter verhoogd? Ik heb het niet over voltages.
Ja, had ik gedaan, maar veranderde denk ik niet veel aan de crashes.
ik heb ook een asus top 670gtx. kaart gemonteerd, en een verse install van win 7 x64.
ik heb geen problemen met de kaart? hij doet het zoals ik had verwacht...
hoe komt het dat er zoveel people problemen heeft?
Omdat er in de huidige drivers een defect zit waarbij er soms een RSOD op kan treden als je de waarden van de sensors opvraagt zoals bijvoorbeeld met MSI afterburner of Asus GPU Tweak. Nieuwe driver deze maand zou dit issue moeten fixen!Nickrsd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:18:
ik heb ook een asus top 670gtx. kaart gemonteerd, en een verse install van win 7 x64.
mn pc start op met asus gpu tweak, heb ut zichtbaar op mn bureaublad, nog nooit iets meegemaakt..
Verwijderd
Afgelopen week een upgrade van mijn systeem gedaan met o.a. een Asus GTX670-DC2T-2GD5.
De beeldkwaliteit is echt adembenemend (in BF3). Echter ondervind ik problemen, waarvan mijn vermoeden is dat het door de drivers van de videokaart komt.
Mobo: Asus Z77-V Deluxe
Proc: 3570K
Het probleem: Vanuit games schiet het systeem random terug naar bureaublad. Op de achtergrond hoor ik dat de game nog (even) aanstaat maar ik kan niet terugschakelen naar de game zelf. Er rest dus niets anders dan de game via taakbeheer te sluiten. Videokaart wordt m.i. ook niet te warm.
De games die ik heb getest:
BF3: Na enkele minuten treedt het probleem op
Anno1404: Na 20 minuten
MW3: Probleem treedt niet op
Ik heb geupdate naar de laatste versie van de drivers 301.42 WHQL.
Mocht iemand dit probleem ook hebben meegemaakt en tips hebben hoe dit op te lossen dan hoor ik het graag
.
De beeldkwaliteit is echt adembenemend (in BF3). Echter ondervind ik problemen, waarvan mijn vermoeden is dat het door de drivers van de videokaart komt.
Het probleem: Vanuit games schiet het systeem random terug naar bureaublad. Op de achtergrond hoor ik dat de game nog (even) aanstaat maar ik kan niet terugschakelen naar de game zelf. Er rest dus niets anders dan de game via taakbeheer te sluiten. Videokaart wordt m.i. ook niet te warm.
Mocht iemand dit probleem ook hebben meegemaakt en tips hebben hoe dit op te lossen dan hoor ik het graag
.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 18:44 ]
asus tools en andere tools uitgeschakeld?Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:19:
Afgelopen week een upgrade van mijn systeem gedaan met o.a. een Asus GTX670-DC2T-2GD5.
.
Morgen krijg ik een referentie MSI 670 binnen, maar ik vroeg me af, omdat er toch wat kritiek op de cooling wordt geleverd dat deze niet erg stevig zou zijn. Wat zijn er nu voor alternatieven qua aftermarket koelers? Vraag me dan toch af wat de ervaringen hier op Tweakers daarover is.
Enige dat ik kon vinden is dat EK waterblocks met een waterblok komt. Maar passen 570/580 achtige aftermarket koelers niet meer? Tevens zie ik dat Arctic cooling hun GPU koelers een update hebben gegeven.
Maa rmij gaat het erom, is de koeler van de 670 op langere termijn betrouwbaar?
Enige dat ik kon vinden is dat EK waterblocks met een waterblok komt. Maar passen 570/580 achtige aftermarket koelers niet meer? Tevens zie ik dat Arctic cooling hun GPU koelers een update hebben gegeven.
[ Voor 25% gewijzigd door Sn0wblind op 12-06-2012 00:31 ]
ik vertelde net in dit draad, dat ik geen probs heb met mn asus top 670.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:19:
.
nu net 2x dat bf3 vastloopt, exact wat jij vertel..
zal morgen is die asus gpu uitzetten,
maar nooit eerder last van gehad eigenlijk...
Referentie koeling is goed zat, ik heb wel mijn fan profile wat aggressiever ingesteld zodat ik niet boven de 70c kom.Sn0wblind schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:32:
Morgen krijg ik een referentie MSI 670 binnen, maar ik vroeg me af, omdat er toch wat kritiek op de cooling wordt geleverd dat deze niet erg stevig zou zijn. Wat zijn er nu voor alternatieven qua aftermarket koelers? Vraag me dan toch af wat de ervaringen hier op Tweakers daarover is.
Idle hoor je hem niet, stressed wel. (niet dat ik dat hoor met m'n koptelefoon op)
Arctic heeft een cooler die op de ref-670 zou passen, maar ik zou het er niet op wagen.
Fan profile:

Met standaard profile hoor je hem ook stressed amper, maar dan tikt hij wel zo nu en dan de 80c aan.
Boven de 70C throttled je turbo mode wat terug.
[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 12-06-2012 02:40 ]
Ik had net hetzelfe, maar ik kon iets langer BF3 spelen. Als je de kaart zijn kloksnelheid naar beneden schroeft zal het waarschijnlijk wel blijven lopen. Ik heb mijn kaart terug gebracht voor een nieuwe, maar ik heb nog steeds problemen met de nieuwe.. Nu heb ik de nieuwe 20 mhz trager laten lopen en heb ik geen crashes meer. Maar toch ga ik hem nog eens opsturen, Asus moet maar eens doorhebben dat ze best eerst hun kaarten testen!Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:19:
.
dit heb toch niks met de kaart zelf te maken? maar met de nvidia drivers?? begrijp ik
Jullie moeten even proberen terug te gaan naar 301.10 Dat zijn de eerste Rev 300 drivers voor de GTX 6xx series. Kijk of jullie daarmee problemen ondervinden, nVidia heeft toch weinig verschil gemaakt met hun nieuwe drivers. Nog steeds random frame drops in een paar games en af en toe tearing.
Nu 'm daadwerkelijk in mijn bak te hebben hangen vind ik de zogenaamd veelbesproken fraigiliteit van het reference design wel meevallen, het geluid valt inderdaad ook mee. Kocht bewust een reference board omdat bij mijn oude 560 twin frozr 1 van de fans problemen gaf en dit een ramp is te proberen te vervangen. Aftermarket koelers passen bijna allemaal niet. Nu maar RMA en die verkopen als die terug komt.unfor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 02:35:
[...]
Referentie koeling is goed zat, ik heb wel mijn fan profile wat aggressiever ingesteld zodat ik niet boven de 70c kom.
Idle hoor je hem niet, stressed wel. (niet dat ik dat hoor met m'n koptelefoon op)
Arctic heeft een cooler die op de ref-670 zou passen, maar ik zou het er niet op wagen.
Fan profile:
[afbeelding]
Met standaard profile hoor je hem ook stressed amper, maar dan tikt hij wel zo nu en dan de 80c aan.
Boven de 70C throttled je turbo mode wat terug.
Ik ben ook op zoek naar een GTX670. Ik dacht eerst voor de Zotac AMP! edition te gaan (gebaseerd op reviews) maar deze lijkt nu de duurste van ze allemaal te zijn ... Dat is ook niet de bedoeling. Waar ik vooral bang voor heb, is voor de hitte en de herrie. Ik wil dus een (idle) stille kaart die tijdens het gamen wel wat luider mag worden - maar natuurlijk niet té - en die toch redelijk koel is. Daarnaast moet ze natuurlijk ook niet te duur zijn.
Ik heb wat naar de beschikbare user-reviews gekeken in de pricewatch, maar deze zijn eerder beperkt dus misschien is hier iemand die er eentje kan aanraden?
Ik heb wat naar de beschikbare user-reviews gekeken in de pricewatch, maar deze zijn eerder beperkt dus misschien is hier iemand die er eentje kan aanraden?
Gigabyte OC model of ASUS DC2.BramVroy schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:29:
Ik ben ook op zoek naar een GTX670. Ik dacht eerst voor de Zotac AMP! edition te gaan (gebaseerd op reviews) maar deze lijkt nu de duurste van ze allemaal te zijn ... Dat is ook niet de bedoeling. Waar ik vooral bang voor heb, is voor de hitte en de herrie. Ik wil dus een (idle) stille kaart die tijdens het gamen wel wat luider mag worden - maar natuurlijk niet té - en die toch redelijk koel is. Daarnaast moet ze natuurlijk ook niet te duur zijn.
Asus model is echter amper leverbaar, Gigabyte wel.
Gainward Phantom model is ook leverbaar zie ik.
Ik zal nog even goed googlen als ik jou was, opzich kan er met het reference design al aan jou eisen worden voldaan echter denk ik dat er verschillende aftermarket coolers zijn die nauwlijks duurder zijn maar toch weer een stukje beter, eigenlijk zijn de meeste merken wel prima je zou kunnen kijken naar palit jetstream/asus dc2/gigabyte en zelfs gainward phantom.BramVroy schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:29:
Verder voor mensen die problemen hebben, bij monitor programma's (msi afterburner/Asus gpu tweak etc) waarbij de sensor's van de 670 worden aangesproken blijken problemen te ontstaan.
Dit komt waarschijnlijk door de huidige drivers, het is dus op dit moment niet aan te raden om dergelijke programma's te gebruiken. Bij instabiliteit is het misschien nuttig om terug te clocken of de power target op te schroeven. Ik snap dat dat niet ideaal is maar kan eventueel een tijdelijke oplossing zijn tot er een nieuwe driver is.
Het kan trouwens wel zo zijn dat sommige OC modellen daadwerkelijk vanuit factory al niet stabiel zijn. Dit is mij ook overkomen bij crysis 2, toen pas bleek dat factory OC niet stabiel was.
heb nu vele crashes in bf3 naar desktop. lelijk is het!
Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...
Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...
Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum