Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Nu 'm daadwerkelijk in mijn bak te hebben hangen vind ik de zogenaamd veelbesproken fraigiliteit van het reference design wel meevallen, het geluid valt inderdaad ook mee. Kocht bewust een reference board omdat bij mijn oude 560 twin frozr 1 van de fans problemen gaf en dit een ramp is te proberen te vervangen. Aftermarket koelers passen bijna allemaal niet. Nu maar RMA en die verkopen als die terug komt.
Gewoon een videokaart kopen met goede koeler, die Twin Frozr's hebben erg goedkope sleeve bearing fans. Als je een videokaart met goede koeler hebt dan hoef je ook nooit een andere koeler, kans op slechte fans of luidruchtige videokaart is dan zo goed als niet aanwezig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:11:
Jullie moeten even proberen terug te gaan naar 301.10 Dat zijn de eerste Rev 300 drivers voor de GTX 6xx series. Kijk of jullie daarmee problemen ondervinden, nVidia heeft toch weinig verschil gemaakt met hun nieuwe drivers. Nog steeds random frame drops in een paar games en af en toe tearing.
Videokaart is niet compatible met die versie helaas. Alle tools en meuk op de achtergrond uitzetten verder uitzetten heeft ook geen effect, blijft terugschieten naar bureaublad na X minuten :(

Nu eens kijken met wat terugschroeven in MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Jullie hebben allemaal waarschijnlijk onstabiele kaarten (tijdelijk terugclocken die handel) net zoals ik. Ik ga nu al mn 2de RMA beginnen voor deze kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:00

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

gister de 301.34 geïnstalleerd voor m'n asus gtx670 top.
geen crash gehad tijdens bf3, maar wel een rsod met film kijken.

Als er straks nieuwe drivers uitkomen, zal dit probleem dan opgelost zijn? of heb ik gewoon een "kapotte" of foute kaart? omdat je over instabiel praat, klinkt dat bij mij als kapot..?

In het Asus tweak gpu profiel kan ik een profiel kiezen die 50mhz lager draait, nog niet geprobeerd.
Hebben andere deze settinf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickrsd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:55:
gister de 301.34 geïnstalleerd voor m'n asus gtx670 top.
geen crash gehad tijdens bf3, maar wel een rsod met film kijken.

Als er straks nieuwe drivers uitkomen, zal dit probleem dan opgelost zijn? of heb ik gewoon een "kapotte" of foute kaart? omdat je over instabiel praat, klinkt dat bij mij als kapot..?

In het Asus tweak gpu profiel kan ik een profiel kiezen die 50mhz lager draait, nog niet geprobeerd.
Hebben andere deze settinf geprobeerd?
Is een driver probleem. Had je toevallig monitoring programma's op de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het lijkt me vrij sterk dat zoveel kaarten issues hebben.

Als een PC / videokaart LinX64 en Furmark stabiel is, kun je er iha vanuitgaan dat de kaart prima is en de oorzaak ergens anders in zit.

Bij BF3 zijn de diverse monitoring programma's inderdaad een zeer bekende oorzaak van crashes. Zoek maar op google. Heb ik ook gehad.

Advies: ALLE monitoring/OC proggies incl. autostartservices etc deleten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de ASUS GTX680 DC2O 2GB ook een backplate? Ik wil deze momenteel gaan bestellen
tot de GK110 komt, puur om even mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn ASUS gtx680 DIRECT CU2 TOP ontvangen en wat een monster kaart is het.
Bij battlefield 3 multiplayer maakt het niet eens veel lawaai vergeleken met mn 580 lightning.
En de temperaturen lagen maximnaal op 61 a 62 graden.
Tot nu toe geen problemen gehad met de kaart. zoals crashes en red screen etc.. .

Ik dee nog even een 3Dmark 11 test en viel me op dat de core clock 705mhz heeft berekend toent klaar was.
Terwijl bij BF3 1215mhz wordt. http://postimage.org/image/s35pksb1f/full/

3DMark11: http://postimage.org/image/izv87gsi5/full/
http://postimage.org/image/j081m99e9/full/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan 3DMARK11 want hij draait wel op volle toeren, kijk ook maar eens naar de geheugen snelheid want
daar klopt ook niets van op de 3DMARK11 pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Help!!!! schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:45:
Het lijkt me vrij sterk dat zoveel kaarten issues hebben.

Als een PC / videokaart LinX64 en Furmark stabiel is, kun je er iha vanuitgaan dat de kaart prima is en de oorzaak ergens anders in zit.

Bij BF3 zijn de diverse monitoring programma's inderdaad een zeer bekende oorzaak van crashes. Zoek maar op google. Heb ik ook gehad.

Advies: ALLE monitoring/OC proggies incl. autostartservices etc deleten.
Dat verklaart toch niet waarom alles wel perfect werkt als ik de kaart 20mhz lager clock? En het is niet alleen battlefield dat naar de desktop switcht en crasht hoor. Ik heb het voor bij Crysis 2, Heaven, BF3, .. alle iets zwaardere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thibaultvdb schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:26:
[...]

Dat verklaart toch niet waarom alles wel perfect werkt als ik de kaart 20mhz lager clock? En het is niet alleen battlefield dat naar de desktop switcht en crasht hoor. Ik heb het voor bij Crysis 2, Heaven, BF3, .. alle iets zwaardere spellen.
Is dat 20mhz lager dan de max turbo? Welke kaart precies?

Edit

heeft iemand hier ervaring met de ASUS GTX680 DC2O, ik zou namelijk de minimale FPS willen
weten in BF3 op ultra met 4xAA online?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sn0wblind schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Nu 'm daadwerkelijk in mijn bak te hebben hangen vind ik de zogenaamd veelbesproken fraigiliteit van het reference design wel meevallen, het geluid valt inderdaad ook mee. Kocht bewust een reference board omdat bij mijn oude 560 twin frozr 1 van de fans problemen gaf en dit een ramp is te proberen te vervangen. Aftermarket koelers passen bijna allemaal niet. Nu maar RMA en die verkopen als die terug komt.
Aftermarket koelers passen bijna allemaal niet?

Arctic Accelero Xtreme III
Arctic Accelero Twin Turbo 2
Arctic Accelero Mono PLUS

Deze passen allemaal op de GTX 670.

Voor een GTX 680 moet je de Twin Turbo 2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

thibaultvdb schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:26:
[...]

In dat geval niet. Misschien wordt ie bij jou net te heet of is hij echt niet in orde / haalt de specs niet.
Het kan dat ASUS hun hele lijn verkeerd gebinned heeft maar persoonlijk zou ik bij twee verschillende kaarten met hetzelfde probleem eerst eens verder stresstesten en de oorzaak in de eigen setup proberen uit te sluiten. Wie weet kun je de kaart in een setup van een vriend testen :?

Mijn advies blijft: Test eerst of je PC helemaal stabiel is met bijv. Lynx en Furmark.
Is het stabiel dan ligt het in 9 van de 10 gevallen niet aan je kaart. Het is gewoon makkelijker fouten zoeken als je een duidelijke baseline hebt.

Er zijn immers heel veel zaken die tot crashes kunnen leiden.
* Slechte koeling
* Te hoge OC van je set
* Verrampeneerde Windows install
* Slechte/te slappe voeding

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 13-06-2012 13:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
unfor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:30:
[...]

Gigabyte OC model of ASUS DC2.
Asus model is echter amper leverbaar, Gigabyte wel.
Gainward Phantom model is ook leverbaar zie ik.
ASUS DC2 is inmiddels ook vrij goed leverbaar. Heb er zelf net 1 besteld.
Ben erg benieuwd hoe die zich verhoudt tot mijn 580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Weet iemand hoe het zit met de GTX660 en GTX650, wil voor mijn HTPC een GTX550Ti aanschaffen omdat mijn 8800GTS het niet goed trekt Full-HD 3D.

Maar las ergens dat de GTX650 eraan zat te komen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Help!!!! schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:22:
[...]

In dat geval niet. Misschien wordt ie bij jou net te heet of is hij echt niet in orde / haalt de specs niet.
Het kan dat ASUS hun hele lijn verkeerd gebinned heeft maar persoonlijk zou ik bij twee verschillende kaarten met hetzelfde probleem eerst eens verder stresstesten en de oorzaak in de eigen setup proberen uit te sluiten. Wie weet kun je de kaart in een setup van een vriend testen :?

Mijn advies blijft: Test eerst of je PC helemaal stabiel is met bijv. Lynx en Furmark.
Is het stabiel dan ligt het in 9 van de 10 gevallen niet aan je kaart. Het is gewoon makkelijker fouten zoeken als je een duidelijke baseline hebt.

Er zijn immers heel veel zaken die tot crashes kunnen leiden.
* Slechte koeling
* Te hoge OC van je set
* Verrampeneerde Windows install
* Slechte/te slappe voeding
Agreed, maar in mijn geval is het echt wel stabiliteit issue, furmark crasht ook, en de temperaturen zijn zeer redelijk (73 graden). Ik ga vandaag of morgen de kaart terug opsturen, en ik krijg nu een nieuwe die ze getest hebben met Unigine Heaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:04:
Ligt aan 3DMARK11 want hij draait wel op volle toeren, kijk ook maar eens naar de geheugen snelheid want
daar klopt ook niets van op de 3DMARK11 pagina.
Ow ja dank u voor de reactie. Ik dacht zelf ook eigenlijk dat 3dmark niet klopte.
Want bij BF3 is het best wel goed de prestaties.

Ik dacht ook eerder dat ik misschien de core clok omhoog moest doen.
maar dat hoeft niet in dit geval toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:14:
[...]

Ow ja dank u voor de reactie. Ik dacht zelf ook eigenlijk dat 3dmark niet klopte.
Want bij BF3 is het best wel goed de prestaties.

Ik dacht ook eerder dat ik misschien de core clok omhoog moest doen.
maar dat hoeft niet in dit geval toch?
Hoeveel FPS haal je minimaal in BF3 online met alles op de max?
Ik krijg morgen de ASUS GTX680 DCIIO binnen, hopelijk klockt dat ding een beetje over want
ik koop niet graag een verrotte GPU.

Met deze aankoop hoop ik niet te veel prestaties in te leveren qua minimale FPS en dat mijn systeem wat zuiniger word en minder warm voor de zomer dagen.

Maar goed als ik niet tevreden ben qua minimale fps gaat die DCII gewoon weer naar de afvalbak

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb de fraps programma geopend en daarna bf3 .
de fps veranderd erg veel dus het wordt somd tussend 60 en de 100 en zelfs over de 100 toen ikt zag.
Klopt het?

http://postimage.org/image/pg855sy2d/full/
http://postimage.org/image/78dxkm9hh/full/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:47:
Hoi,
de fps veranderd erg veel dus het wordt somd tussend 60 en de 100 en zelfs over de 100 toen ikt zag.
Klopt het?

druk op F11 en er word een benchmark gedaan, die kun je later terug lezen in frapslog.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
RampageNL schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Aftermarket koelers passen bijna allemaal niet?

Arctic Accelero Xtreme III
Arctic Accelero Twin Turbo 2
Arctic Accelero Mono PLUS

Deze passen allemaal op de GTX 670.

Voor een GTX 680 moet je de Twin Turbo 2 hebben.
Dat is niet een hoop en allemaal 3 slot koelers van Arctic, maar nog geen zalman's bijvoorbeeld of een aftermarket twin frozr.

Heb even mijn reference koeler noise opgenomen, ligt het nou aan mij of zit er een soort aanloop geluid in de koeler?

YouTube: 670gtx fan noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLmichiej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06-2021
Sn0wblind schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:59:
[...]

Dat is niet een hoop en allemaal 3 slot koelers van Arctic, maar nog geen zalman's bijvoorbeeld of een aftermarket twin frozr.

Heb even mijn reference koeler noise opgenomen, ligt het nou aan mij of zit er een soort aanloop geluid in de koeler?

Je hebt een standaard koeler erop zitten neem ik aan? Het probleem dat je aankaart is namelijk een bekend verschijnsel met die dingen.. Niks aan te doen, maar vreselijk irritant.

Ben zelf ook op zoek naar een 670, maar om die reden wil ik er zeker geen met standaard koeler erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
NLmichiej schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:01:
[...]

Je hebt een standaard koeler erop zitten neem ik aan? Het probleem dat je aankaart is namelijk een bekend verschijnsel met die dingen.. Niks aan te doen, maar vreselijk irritant.

Ben zelf ook op zoek naar een 670, maar om die reden wil ik er zeker geen met standaard koeler erop.
Maar is dat dan echt de fannoise zelf of loopt die daadwerkelijk aan en is dat een normaal verschijnsel :D.

Ben al op zoek naar aftermarket koelers, waarom ik niet zo happig bent op custom kaarten is omdat ik nu al 2x heb meegemaakt dat de koeler er dan mee kapt, fan kapot versleten etc en deze bijna niet te vervangen is omdat ze allerlei eigenzinnige ontwerpen gebruiken qua fans en soms ook connectoren. Koop dan liever een reference en dan hopelijk dat er snel een mooie max 2 slot gebruikende aftermarket koeler komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:47:
Hoi,
Klopt het?

Is normaal, en zeker in MP. Ook al heb je en kaart die 4 keer zo sterk is dan heb je nog die
framedrops in BF3, rot engine is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sn0wblind schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:59:
[...]

Ik heb mijn fan profile nog wat verder aangepast om dat "aanloop" geluid weg te krijgen.
Tot 40c loopt hij op 30%, dan hoor ik hem niet boven de rest van m'n vrij stille PC uit.
Ik denk dat ik zo geen aftermarket cooling nodig heb :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vNGfQ58ipYlETTYxKc7zkCdq/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 14-06-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Deze fanprofile klinkt inderdaad iets beter, hoor nog wel dat typerende gezoem, zeg maar eeniets hgoere frequentie dan normaal geblaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap iets niet. Mijn GTX680 DC2O geeft in Asus GPUTweak 1110MHZ core klock weer tijdens het gamen maar hoort met boost 1082MHZ te zijn, wat klopt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:33

p0st

Dutch Reefer

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:30:
Ik snap iets niet. Mijn GTX680 DC2O geeft in Asus GPUTweak 1110MHZ core klock weer tijdens het gamen maar hoort met boost 1082MHZ te zijn, wat klopt er niet?
Tja dat zal wel een verkeerde reading zijn dan o.i.d. GPU-Z geeft bij mij ook aan dat de Asus 670 DC2T op 1200 Mhz max draait terwijl de maximale snelheid met boost 1137Mhz zou moeten zijn..

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atticus182 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Tja dat zal wel een verkeerde reading zijn dan o.i.d. GPU-Z geeft bij mij ook aan dat de Asus 670 DC2T op 1200 Mhz max draait terwijl de maximale snelheid met boost 1137Mhz zou moeten zijn..
Dat dacht ik al, alleen geeft hij het aan in echt ieder programma Asus GPU TWEAK, GPU-Z en MSI afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 11:45
Klopt gewoon, is gewoon je dynamic overclocking. Bij mij gaat hij ook hoger dan aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens heaven 2.5
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/14/ac6.png

Al moet ik zeggen dat de minimale fps hoger ligt dan de gtx580 in sli, ook heb ik het idee dat het allemaal wat soepeler draait in BF3 dus dat is wel een vooruitgang voor mij persoonlijk. Wat ik wel gek vind is dat ik veel meer FPS haal gemiddeld dan in reviews van verschillende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Dynamic overclocking is voor iedereen anders, die van mij gaat standaard naar 1189 terwijl de opgegeven snelheid lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat dan bij iedereen met de zelfde kaart anders zijn die Dynamic OC.
Ik zal eens testen hoe die Klocks zijn met een OC.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:11:
Zou dat dan bij iedereen met de zelfde kaart anders zijn die Dynamic OC.
Ik zal eens testen hoe die Klocks zijn met een OC.
Dat zeg ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel weer apart dat dat bij de zelfde soort kaarten anders is, de 1e gtx680 DC2O heeft weer een andere Dynamic OC dan de andere DC2O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:31:
Dat is dan wel weer apart dat dat bij de zelfde soort kaarten anders is, de 1e gtx680 DC2O heeft weer een andere Dynamic OC dan de andere DC2O.
Niet apart, kaart kijkt gewoon zelf hoe hoog de kaart kan overclocken zonder voor problemen te zorgen en niet over zijn powerlimit gaat. (elke chip is anders)
Als je de powerlimit in afterburner omhoog gooit blijft hij ook vaker op z'n max overclock zitten.

Net nog even gekeken naar de clocks tijdens een potje BF3.
Standaard clocks: 967
Officieele max turbo: 1.046
Werkelijke max turbo: 1228, powerlimit op 122%, geen OC in afterburner.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:58:
Al moet ik zeggen dat de minimale fps hoger ligt dan de gtx580 in sli, ook heb ik het idee dat het allemaal wat soepeler draait in BF3 dus dat is wel een vooruitgang voor mij persoonlijk. Wat ik wel gek vind is dat ik veel meer FPS haal gemiddeld dan in reviews van verschillende games.
Dat het nu soepeler loopt is heel simpel: Je draait niet meer met SLI, dus heb je ook geen microstuttering meer.
Hoe je het ook wend of keert, met SLI en CFX heb je ALTIJD microstuttering.
De een merkt het niet, de ander wel.
Vaak heb je ook mensen die melden dat ze geen enkele microstuttering hebben, maar als ze dan eens met 1 kaart spelen merken ze wel degelijk dat het soepeler loopt.
(Ik was namelijk zelf zo iemand die claimde dat ik geen MS had! Wake up!)

[ Voor 53% gewijzigd door unfor op 14-06-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Power limit 110%, voltage blijf ik van af, GPUclock naar de 1200MHZ en de boel blijft super stabiel. Warmte komt niet boven de 63 braden uit. Het voeld alsof ik wel richting de 1250MHZ kan gaan zonder veel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De eerste prototypes van de 670 en 690 waterblokken van EK waterblocks zijn op facebook gepost.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/169287_374715955915775_118597782_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:56:
Power limit 110%, voltage blijf ik van af, GPUclock naar de 1200MHZ en de boel blijft super stabiel. Warmte komt niet boven de 63 braden uit. Het voeld alsof ik wel richting de 1250MHZ kan gaan zonder veel aan te passen.
Yep lijkt mij ook wel ik kom met mijn reference op 1300 mhz met custom fan zou je in principe weer wat hoger moeten kunnen.

Maar zoals al uitgelegd standaard uit de fabriek clocken alle kaarten toch net iets anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:49:
[...]

Videokaart is niet compatible met die versie helaas. Alle tools en meuk op de achtergrond uitzetten verder uitzetten heeft ook geen effect, blijft terugschieten naar bureaublad na X minuten :(

Nu eens kijken met wat terugschroeven in MHz.
Nou inmiddels lijkt de videokaart het te hebben opgegeven. Bij opstarten geen beeld meer en ventilatoren gaan hard tekeer. Mijn oude videokaart erin gedaan en die werkt perfect, dus het ligt wel echt aan de kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

unfor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:34:
[...]

[...]

Dat het nu soepeler loopt is heel simpel: Je draait niet meer met SLI, dus heb je ook geen microstuttering meer.
Hoe je het ook wend of keert, met SLI en CFX heb je ALTIJD microstuttering.
De een merkt het niet, de ander wel.
Vaak heb je ook mensen die melden dat ze geen enkele microstuttering hebben, maar als ze dan eens met 1 kaart spelen merken ze wel degelijk dat het soepeler loopt.
(Ik was namelijk zelf zo iemand die claimde dat ik geen MS had! Wake up!)
tru, ik merk het zelfs op 84 fps bij UT2004 online toen ik van 2 naar 1 kaart ging _/-\o_ hele verademing
Zo erg dat met Metro 2033 het spel al onspeelbaar was met 40 fps of lager.. terwijl het met 1 kaart redelijk liep op 35 fps. SLI is not done voor mij met geen 1 spel meer, mensen keep it 1.

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 14-06-2012 22:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Lias schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:30:
[...]

tru, ik merk het zelfs op 84 fps bij UT2004 online toen ik van 2 naar 1 kaart ging _/-\o_ hele verademing
Zo erg dat met Metro 2033 het spel al onspeelbaar was met 40 fps of lager.. terwijl het met 1 kaart redelijk liep op 35 fps. SLI is not done voor mij met geen 1 spel meer, mensen keep it 1.
Grappig, want blijkbaar heeft de GTX690 dus exact hetzelfde fenomeen/probleem van microstuttering door de 2 fysieke GPU's. Ik kende het zelf overigens niet, heb hier meer gelezen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1317582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
atticus182 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:50:
[...]

Grappig, want blijkbaar heeft de GTX690 dus exact hetzelfde fenomeen/probleem van microstuttering door de 2 fysieke GPU's. Ik kende het zelf overigens niet, heb hier meer gelezen: http://hardforum.com/showthread.php?t=1317582
Jep, ook dual-gpu kaarten hebben er last van.
Ik meende dat in een test laatst wel naar voren kwam dat AMD meer microstuttering heeft dan NVidia, maar het is bij beide absoluut aanwezig.
Lias schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:30:
[...]

Dit is inderdaad zo, en tevens de reden waarom vele SLI/CFX gebruikers alles onder 60 fps soms als haperend ervaren.
Ik was eerst ook van mening dat het onzin was, tot ik het zelf ondervond.

[ Voor 36% gewijzigd door unfor op 14-06-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS zou bij de gtx690 nog minder moeten zijn dan bij eerdere series kaarten omdat er iets aan gedaan is HW matig of SW matig maar zal dat dan ook gelden voor 2 losse gtx680 kaarten?.

Ik ben zelf nog bezig met OC-en van mijn Asus DCII maar die kaart word dan helemaal niet warmer, zal
dat pas gebeuren bij voltage verhogingen? Ik zit nu op 1227MHZ core.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik denk dat je er genuanceerder naar moet kijken omdat het allemaal afhankelijk is van je persoonlijke situatie.

Je weet dat je enigzins last kunt hebben van MS (volgens recente inzichten meer bij AMD dan NV) bij framerates <30 a 40. Dus als je met jouw setup en games volgens reviews daar uitkomt dan heb je meer aan een single gpu kaart (als die tenminste voldoende kracht heeft om die fps te halen).

Als je echter daarboven zit merk je helemaal niks van MS. (Ik niet althans)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik haal opzich al voldoende FPS in de games die ik speel. Het ging mij vooral om de minimale fps, dat ik daar niet op achteruit zou gaan en dat is nu dus niet het geval. Ik was hier eerst wel bezorgd over want ik had 2 GTX580's in SLI maar deze enkele kaart doet daar zeker niet onder als het gaat om de game ervaring.
Dan er nog bij is deze kaart 63 graden onder full load met fan speed op 30% waar de GTX580 sli 85 graden aantikte met veel meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Help!!!! schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:04:
Ik denk dat je er genuanceerder naar moet kijken omdat het allemaal afhankelijk is van je persoonlijke situatie.

Je weet dat je enigzins last kunt hebben van MS (volgens recente inzichten meer bij AMD dan NV) bij framerates <30 a 40. Dus als je met jouw setup en games volgens reviews daar uitkomt dan heb je meer aan een single gpu kaart (als die tenminste voldoende kracht heeft om die fps te halen).

Als je echter daarboven zit merk je helemaal niks van MS. (Ik niet althans)
Mwah, zelfs met 100 FPS merkte ik het nog wel. (6950 CFX)
Alleen bij lagere FPS viel het veel meer op doordat het beeld meteen schokkerig voelde onder de 60 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Volgensmij ben je nu meer bezig je oorspronkelijke verhaal in stand te houden dan echt realistische feedback te geven. Jouw mening (bij 100 fps MS merken) wordt imho niet breder gedeeld.

Heb 6950CF ook gehad en bij 100 fps merk ik het in ieder geval zeker niet meer. Verder bericht o.a. Hardocp ook dat MS gewoon geen issue is boven laten we zeggen >40fps

Verder kan ik melden dat ik het sowieso niet merk met 670SLI en al helemaal niet bij dergelijke framerates.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook niet echt last van met 2gtx580's. Ik vraag me af of dat nog minder is bij de 600 kaarten gezien ze daar mee wat aan MS hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Help!!!! schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:07:
^
Volgensmij ben je nu meer bezig je oorspronkelijke verhaal in stand te houden dan echt realistische feedback te geven. Jouw mening (bij 100 fps MS merken) wordt imho niet breder gedeeld.

Heb 6950CF ook gehad en bij 100 fps merk ik het in ieder geval zeker niet meer. Verder bericht o.a. Hardocp ook dat MS gewoon geen issue is boven laten we zeggen >40fps

Verder kan ik melden dat ik het sowieso niet merk met 670SLI en al helemaal niet bij dergelijke framerates.
Een echte issue was het boven de 60 FPS niet, maar merkbaar was het zeker.
Vooral nu ik weer gewoon 1 GPU heb, merk ik hoe vloeiend alles ineens weer is. (terwijl ik minder FPS heb)
Zo vaak zat ik namelijk niet onder de 100 FPS, aangezien ik met alle settings op medium BF3 speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:12:
Ik had er ook niet echt last van met 2gtx580's. Ik vraag me af of dat nog minder is bij de 600 kaarten gezien ze daar mee wat aan MS hebben gedaan?
nV liep bij de 5xx serie al iets voor op dit gebied. Bij de 6xx serie is het volgensmij redelijk vergelijkbaar, behalve dat de 690 nog iets beter is dan 680SLI.

Op de 670 SLI (icm 120Hz monitor) is het supervloeiend. Echt de beste setup die ik ooit gehad heb. Kaarten zijn ook heel erg stil.
unfor schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:22:
[...]
Een echte issue was het boven de 60 FPS niet, maar merkbaar was het zeker.
Vooral nu ik weer gewoon 1 GPU heb, merk ik hoe vloeiend alles ineens weer is. (terwijl ik minder FPS heb)
Zo vaak zat ik namelijk niet onder de 100 FPS, aangezien ik met alle settings op medium BF3 speelde.
Ik had bij BF3 met 6950CF voor mijn gevoel in ieder geval geen last van MS bij > 60fps.

Verder heb ik recent wat verbruiksmetingen gedaan om eens te kijken wat voor voeding ik nodig heb.
Wellicht hebben mensen die over SLI nadenken er nog wat aan. :)

Wat verbruikt een 670SLI Standaard OC setup icm 2600k @4500mhz.

Uitleg:
Gemeten met Voltcraft Energy Monitor 3000. (Deze is relatief goed getest.)
Heb geprobeerd relatief zo zwaar mogelijke settings te gebruiken om het max verbruik eruit te krijgen.

Runtimes:
W7 Full boot to desktop = spreekt voor zich
Desktop Idle + Inet + Excel= ff snel gemeten door Firefox met flink wat tabs en diverse andere progs te openen.
Lynx64 = ----------------10min
Furmark = ---------------10min.
Lynx64 + Furmark ----10min
BF3 = -------------------- 60min

Resolutie = 1920*1080
Componenten zie onderaan de post.
1e cijferblok is rechtstreeks van meter gelezen
2e cijferblok is echte verbruik componenten bij een gemiddelde efficiency van 83% voor mijn voeding.
PS: De voeding is in werkelijkheid minder efficient bij het lagere verbruik <200watt.

Verbruik met Hypertreading OFF
  • W7 Full Boot to Desktop.............................................................(276max) - \[230max]
  • Desktop Idle + Inet + Excel.........................................................(106-125; 256max) - [88-104; 213max]
  • Lynx64.....................................................................................(281max) - \[233max]
  • Fmark (@Torture +8MSAA +PostProc)+Extremeburnin..................(675max) - \[560max]
  • Fmark (@Torture +8MSAA +PostProc +Extremeburnin) + Lynx64..(794max) - \[660max]
  • BF3 @Oman 64p conquest @Ultra incl FXAA & 4MSAA.............(574max) - \[477max]
Verbruik met Hypertreading ON
  • W7 Full Boot to Desktop............................................................(268max) - \[223max]
  • Desktop Idle + Inet + Excel........................................................(106-125; 243max) - [88-104; 202max]
  • Lynx64......................................................................................(289max ) - \[240max]
  • Fmark (@Torture +8MSAA +PostProc+Extremebunin).......................(696max) - \[578max]
  • Fmark (@Torture +8MSAA +PostProc +Extremeburnin) + Lynx64......(779max) - \[647max]
  • BF3 @Oman 64p conquest @Ultra incl FXAA & 4MSAA..................(591max) - \[491max]
Componenten aangesloten op meter:
  • Corsair HX1000 - 1000 Watt Modular
  • Asus P8P67 Deluxe V3.0 - S1155 - P67chipset
  • Intel i7 - 2600k @4500mhz @+- max vcore 1.35v
  • 2* Gigabyte 670GTX OC in SLI @ reference clocks (Coreclock @Fmark voor GPU 1&2 zijn 1188 en 1150. Max temp GPU = 80C
  • Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) - DDR3 - 12800 (1600mhz) - CL 9-9-9-24 - v1.5
  • Crucial M4 - 128GB SSD SATA600
  • Intel X25-M G2 - 80GB SSD SATA300
  • Seagate Barracuda ST3000DM001 - 3TB, 7.2K rpm, 64mb, SATA600
  • Intel X25-M G1 - 80GB SSD SATA300
  • DVD±RW: LG GSA-H62NRB [SATA, 18x, Retail]
  • Logitech G9x
  • Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition (Mechanical - MX Cherry Brown switches)
  • Noctua NH-U12P SE1366 - met 2 * Noctua NF-P12 120mm fans
Uiteraard is dit gewoon op het oog gemeten en via de Max knop van de meter en niet in een laboratorium. Het beoogt alleen een indicatie te geven van het verbruik.

Your mileage may vary maar het laat m.n. zien dat je tegenwoordig niet perse een hele zware voeding nodig hebt om een relatief zware setup te draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 15-06-2012 13:30 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ne de 3de kaart te hebben ontvangen heb ik een werkend exemplaar jeuuuuj!! Morgen eens kijken hoe ver ik hem nog extra kan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of je met de gtx680 ook nog voltages softwarematig kunt verhogen in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:32:
Ik vraag me af of je met de gtx680 ook nog voltages softwarematig kunt verhogen in de toekomst?
Kan dat al niet met MSI Afterburner? EVGA Precision X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word wel weergegeven om het aan te passen maar werkt nog niet bij de GTX680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:51:
Word wel weergegeven om het aan te passen maar werkt nog niet bij de GTX680
Dan lijkt het me logisch om het nog gewoon af te wachten. Zal volgens mij niet zo lang duren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ins0mniA
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02-2024

Ins0mniA

Uber Pwnerer

Ik heb mijn 690 GTX een kleine week. Ik ben over het algemeen zeer onder de indruk kwa snelheid en technologie wat deze kaart te bieden heeft. Van Microstuttering heb ik weinig tot geen last. Het valt mij op wanneer ik de 2de monitor aansluit dat ik totaal geen last heb van Microstuttering.

De kaart zelf vind ik zeer stil en vrij koud. Valt mij ook op dat deze kaart erg ‘’slim’’ is met verbruik. Als ik een oudere game speel zie ik vaak de hmz per core met 30/40% zakken terwijl FPS stabiel blijft.

Ook merk ik dat de timing van de nvidia 3D Vision beter klopt dan met mijn voorgaande kaart (470 GTX). Maar dit kan ook te maken hebben met verbeterde drivers. Had deze namelijk al een tijdje niet geupdate tot ik deze kaart in mijn PC installeerde.
Echter sommige software/drivers van deze kaart is soms beetje wack. Zal vast wel te maken hebben met kinderziektes…

Batman : Arkham Asylum. Het lijkt er op dat de PhysX engine in deze game de kaart niet herkent. Hier krijg je dus het probleem dat de PhysX niet wordt verwerkt op je kaart maar je CPU die taak over neemt.. en die begrijpt er niets van, dus lage fps. Echter de opvolger Batman Arkham City heeft hier totaal geen last van. Mijn vraag is, is dit een issue van de GTX 690 alleen of hebben andere 6xx gebruikers hier last van?
RAGE fps is hoog, alle tierlatijnen kan aan zonder moeite. Echter lijkt wel of de textures slecht/langzaam worden geladen in je video geheugen. Als ik namelijk snel rond draai zie ik de textures van low quality naar high quality worden gepopped. Erg irritant... hoe is dit bij andere?

Multimonitor specifiek:
Skyrim: regelmatig blijft de muis in beeld, hij verschuift zich van Monitor 2 naar monitor 1.

Unreal Tournament 3: Beeld blijft zwart na aanpassen van de video instellingen. Na reset van de game zijn de instellingen op geslagen en blijft het beeld niet zwart. Tot ik deze weer aanpas.

Alice Madness Returns: Zelfde issue als dat van Unreal Tournament 3

Sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik heb een asus 670 gtx top,

crashes naar desktop bij BF3, men zegt dat er een issue is met drivers en monitoring prog's.
nu draai ik de kaart op 50mhz minder. en totaal geen last meer van.

wat kan ik hieruit concluderen?
Is de kaart gewoon niet stabiel genoeg om de volle 1137mhz in boost te kunnen verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickrsd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:57:
ik heb een asus 670 gtx top,

crashes naar desktop bij BF3, men zegt dat er een issue is met drivers en monitoring prog's.
nu draai ik de kaart op 50mhz minder. en totaal geen last meer van.

Is de kaart gewoon niet stabiel genoeg om de volle 1137mhz in boost te kunnen verwerken?
Waar bekijk je de klocks mee en wat zijn de gpu voltage's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Zit al dik meer dan een maand te wachten op mijn GTX690 (Asus). Heb hem voor 880 besteld, van azerty. Issie nu ineens 1070 geworden daar :o teeering wat een mazzel heb ik. En waarschijnlijk komt hij nu snel mijn kant op, want hij is nu ineens wel op voorraad (eindelijk). Pffff gewoon 190 euro verschil..

[ Voor 29% gewijzigd door Robin198 op 18-06-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Robin198 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:03:
Jeeeeeej

Zit al dik meer dan een maand te wachten op mijn GTX690 (Asus). Heb hem voor 880 besteld, van azerty. Issie nu ineens 1070 geworden daar :o teeering wat een mazzel heb ik. En waarschijnlijk komt hij nu snel mijn kant op, want hij is nu ineens wel op voorraad (eindelijk). Pffff gewoon 190 euro verschil..
Nou wat een mazzel! Voor 740 heb je 2 670's die dezelfde performance geven. Gewoon 330 euro verschil ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=39358
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=39347
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=39350

En dan kun je de 670's nog flink overclocken, iets wat ik met een 690 niet zo zie zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 18-06-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik heb aus gpu tweak in gebruik.
GPU Boost clock = 1087 mhz.
Memory Clock = 6008 mhz.
Gpu voltages zijn : min. 987.0 en max 1062.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:13:
[...]

Nou wat een mazzel! Voor 740 heb je 2 670's die dezelfde performance geven. Gewoon 330 euro verschil ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En dan kun je de 670's nog flink overclocken, iets wat ik met een 690 niet zo zie zitten.
Er kunnen meerdere redenen zijn om toch voor een gtx690 te kiezen. Bijvoorbeeld de oplossing tegen microstuttering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:18
offtopic:
Beetje ABN kan geen kwaad verder.
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:05:
[...]

Er kunnen meerdere redenen zijn om toch voor een gtx690 te kiezen. Bijvoorbeeld de oplossing tegen microstuttering?
Dat is geen 300-350 euro extra waard of wel soms?
Noem eens een ander voordeel die deze extra uitgave wel goed maakt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Weet iemand een overzicht van overclockte GTX 670 kaarten die op een gtx 680 pcb gebouwd zijn ? En welke van deze versies maakt de minste herrie ?
Een een aantal overclockte GTX 670-kaarten die ik alvast zelf heb gevonden:
EVGA GeForce GTX 670 FTW (1006Mhz)
Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition(1098Mhz)
MSI N670GTX-PE2GD5/OC(power edition)(1019Mhz)
Palit GeForce GTX 670 JetStream(1006Mhz)(geen 680pcb)
ASUS GTX670-DC2T-2GD5(1058Mhz)
Gainward GeForce GTX 670 Phantom(1006Mhz)
KFA² GeForce GTX 670 EX OC(1006Mhz)
Gigabyte GTX 670 2GB WindForce OC(1058Mhz)

Welke versie zouden jullie nemen en waarom ? Welke versie zou nog het meest bijkomend overclockt kunnen worden ?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
naaitsab schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:16:
[...]

offtopic:

[...]

Voor de 140 euro meer dus, niet 300 in mijn geval heb ik:
1 minder gebruikt PCIe slot.
minder herrie
minder stroomgebruik
een 10x mooiere kaart.
Jup, dat vind ik de 140 zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:05:
[...]

Want met een dual GPU kaart heb je geen microstuttering.

Oh wacht.. ;)

(ja ook die heeft microstuttering)
lowrider2025 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:18:
Weet iemand een overzicht van overclockte GTX 670 kaarten die op een gtx 680 pcb gebouwd zijn ? En welke van deze versies maakt de minste herrie ?
Een een aantal overclockte GTX 670-kaarten die ik alvast zelf heb gevonden:
EVGA GeForce GTX 670 FTW (1006Mhz)
Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition(1098Mhz)
MSI N670GTX-PE2GD5/OC(power edition)(1019Mhz)
Palit GeForce GTX 670 JetStream(1006Mhz)(geen 680pcb)
ASUS GTX670-DC2T-2GD5(1058Mhz)
Gainward GeForce GTX 670 Phantom(1006Mhz)
KFA² GeForce GTX 670 EX OC(1006Mhz)
Gigabyte GTX 670 2GB WindForce OC(1058Mhz)

Welke versie zouden jullie nemen en waarom ? Welke versie zou nog het meest bijkomend overclockt kunnen worden ?

Alvast bedankt voor jullie advies.
Gewoon zelf even kijken, grote PCB is 680.
Kleine PCB met stroom aansluiting in het midden van de kaart is reference.
Verder is het maar net wat jij prettig vind, wil je graag een external exhaust houden? Dan is de EVGA FTW editie een aanrader.
Wil je graag stille cooling, dan zijn eigenlijk alle non-ref oplossingen wil prima, er zitten niet echt slechte tussen.
Als je in de pricewatch kijkt dan zie je meteen wel welke de meest verkochte zijn van het moment.

[ Voor 65% gewijzigd door unfor op 18-06-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die problemen hebben (zoals ik die ook had), kunnen wellicht de nieuwe beta drivers uitkomst bieden? http://www.geforce.com/drivers/beta-legacy

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:05:
[...]

Want met een dual GPU kaart heb je geen microstuttering.

Oh wacht.. ;)

(ja ook die heeft microstuttering)
Maar daar is iets bij de gtx690 wat aan gedaan om dat nog minder word met de gtx690.
Dat heeft zelfs in reviews gestaan en op niewsberichten.
naaitsab schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:16:
[...]

offtopic:

[...]

PCIE sloten te kort, mooier, hobby. Ja er zijn tal van persoonlijke redenen en echt nodige redenen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Robin198 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:03:
dion_b in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic"

'Nuff Said.

@hierboven, het is uiteindelijk de keuze van de koper. Ja, je hebt minder stroomverbruik, ja je kaart runt koeler. De performance is maar 1-2 FPS minder dan een SLI setup. Microstuttering is ook veel minder omdat ze aan 1 PCB vast geplakt zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Phntm op 18-06-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:55
Voor de liefhebbers, ik heb sinds een paar dagen de ASUS GTX680 DirectCU II OC binnen gekregen (stock boost 1086 met 100% Power limit).
Ik ben wat aan het clocken geweest, en heb 't kaartje stabiel op 1300 / 6500 gekregen.
Zie screenshot.
Voltage hoef je nu niet mee te gaan klooien want die is stock in idle 0987mV en in 3D modus 1175mV. Max GPU clock geeft aan zelfs op 1325 core te zitten onder load. Max temp under load = 62C

Keep in mind, ik heb de nieuwe BETA drivers er ook even op gezet, heeft me een 200 3dmarks boost opgeleverd (304.48)

Afbeeldingslocatie: http://www15.zippyshare.com/scaled/46144490/file.html

[ Voor 13% gewijzigd door Lekiame op 19-06-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een mooie oc. Op welke klocks blijft hij stabiel in BF3 of Crysis 2?
Die nieuwe BETA's werken wel fijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:55
Lupp dit is mijn 24/7 OC dus ook stabiel in BF3 of Heaven benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik ga de beta drivers is proberen, en dan de 670 gtx top de normale waardes laten draaien, kijken wat het doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb de nieuwe beta drivers geprobeerd, op de standaard waardes van de asus 670 gtx top,
springt bf3 naar enkele minuten terug naar desktop. als ik deze 50mhz lager zet, is het niet..

[ Voor 82% gewijzigd door Nickrsd op 19-06-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickrsd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:27:
Ik heb de nieuwe beta drivers geprobeerd, op de standaard waardes van de asus 670 gtx top,
springt bf3 naar enkele minuten terug naar desktop. als ik deze 50mhz lager zet, is het niet..

Misschien niet power genoeg vanuit de voeding, een kaart die niet goed werkt?
Post eens een screen van je klocks tijdens een benhcmark windowed op 800x600 met standaard klocks en power limit op 159.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet de voeding, is de videokaart die gewoon niet op de beloofde snelheid kan draaien met de huidige instellingen. Dus in principe heb je recht op een andere videokaart, al kun je er ook voor kiezen om de kloksnelheid te verlagen of de spanning te verhogen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:32:
Is niet de voeding, is de videokaart die gewoon niet op de beloofde snelheid kan draaien met de huidige instellingen. Dus in principe heb je recht op een andere videokaart, al kun je er ook voor kiezen om de kloksnelheid te verlagen of de spanning te verhogen.
Daar was al een fix voor volgens nieuws over de laatste beta drivers. Spanning verhogen werkt helaas ook nog niet met de gtx600 series :( Zit zelf max aan de 1280MHZ maar helaas geen softwarematige verhoging mogelijk van de spanning.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de ASUS GTX670-DC2T-2GD5? Hoor hier en daar verhalen dat de overclockbaarheid wat te wensen overlaat? Zelfs dat ze op reference snelheid wat nare trekjes kunnen vertonen, wat me sterk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 03:21:
Iemand hier ervaring met de ASUS GTX670-DC2T-2GD5? Hoor hier en daar verhalen dat de overclockbaarheid wat te wensen overlaat? Zelfs dat ze op reference snelheid wat nare trekjes kunnen vertonen, wat me sterk lijkt.
Hoi voodoos. Heb zelf deze kaart, en op stock voltage/snelheid heb ik persoonlijk geen enkel probleem. Ik heb eerder wel GPU tweak proberen te gebruiken maar dat resulteerde 3x op 1 dag in een RSOD. Zou aan de drivers kunnen liggen, dus ik hou 'em voorlopig gewoon zoals ie standaard is, en zelfs dan is het al een beest van een kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik heb ook deze kaart (Asus gtx670 top) alleen bij mij kan ik hem niet op de standaard waardes draaien. de 1058 mhz(1100 in boost) dit resulteert in crashes tijdenes Bf3.

Ook moet ik ten aller tijden Asus gpu tweak afsluiten voordat ik bf3 ga spelen.

Er zit een profiel in GPU tweak, als ik deze op S zet(1037mhz in boost) dan blijft de kaart wel draaien.
Wat nu het precieze probleem is, weet ik niet. Ik durf uit te sluiten dat het aan m'n andere hardware niet ligt.
Twijfel dus of ik contact moet opnemen met winkel om te kijken voor een oplossing..

[ Voor 7% gewijzigd door Nickrsd op 20-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickrsd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:59:
ik heb ook deze kaart (Asus gtx670 top) alleen bij mij kan ik hem niet op de standaard waardes draaien. de 1058 mhz(1100 in boost) dit resulteert in crashes tijdenes Bf3.

Ook moet ik ten aller tijden Asus gpu tweak afsluiten voordat ik bf3 ga spelen.

Er zit een profiel in GPU tweak, als ik deze op S zet(1037mhz in boost) dan blijft de kaart wel draaien.
Wat nu het precieze probleem is, weet ik niet. Ik durf uit te sluiten dat het aan m'n andere hardware niet ligt.
Twijfel dus of ik contact moet opnemen met winkel om te kijken voor een oplossing..
Laatste beta downloaden en geen GPUTweak meer gebruiken, is namelijk een bagger progamma.
Gebruik daar voor in plaats de laatste MSI afterburner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:02:
[...]

Laatste beta downloaden en geen GPUTweak meer gebruiken, is namelijk een bagger progamma.
Gebruik daar voor in plaats de laatste MSI afterburner
maar zou ik dan wel de gewenste mhz halen? deze moet 1137 mhz in boost, draai nu lager. om geen crashes te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Nickrsd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:37:
[...]

maar zou ik dan wel de gewenste mhz halen? deze moet 1137 mhz in boost, draai nu lager. om geen crashes te hebben
Dat is per definitie al niet oké. Ik zou 'em RMA'en en vragen of ze de nieuwe eerst willen testen met een grafisch zware game voordat ze 'em naar je opsturen. Volgens mij heeft iemand anders hier in deze thread hetzelfde gedaan en die heeft nu wel een werkende kaart mét boost en overclockmogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximillian20
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 19:24
@Nickrsd

Heb hetzelfde probleem als jij, heb hiervoor een aparte thread opgestart.
Wat jij ervaart ervaar ik precies met andere spellen. Ik laat mijn kaart aanstaande zaterdag omruilen.
Heb ook die van Asus en heb ook GPU tweak gebruikt. Mocht je een oplossing vinden dan hoor ik dat graag.

Mijn thread heet namelijk GTX 690 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kreeg net ineens een RSOD.
Was aan het internetten, en door en reboot stonden speedfan en realtemp niet open, dus ik open speedfan en ineens RSOD..... las dat dit met diagnostische programma's te maken heeft, is er nu iets mis met mn kaart of ligt dit aan de drivers ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft indd met een van die uitlees programma's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee, maar is het schadelijk, heb nu speedfan gewoon weer draaien, en niets aan het handje....
Heel apart, is dit een driver fout of een hardware fout, want mag wel hopen dat het zsm gefixed wordt indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou op zich kunnen testen met de laatste BETA drivers als het weer voor komt.
Ik heb ook 1 keer een RSOD gehad alleen lag dat aan een oude GPU-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee zal ik doen, rare is heb de gpu al ruim 1,5 maand denk nu, en nog nooit gehad en net ineens...
Zal speedfan eens updaten anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

zijn er nu meer mensen met een 670gtx dielast hebben van dat gedonder met hun kaart,
dat deze crasht bij het spelen van spellen op full load,
dat hij crasht als je een monitoring prog. laat draaien.

ik heb de mijne van 1137 mhz met 50 mhz moet verlagen, om hem niet te laten crashen..
Zijn er meer die dit hebben? of heb ik een defecte kaart?

want nu crasht hij niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff veel problemen met deze kaarten lees ik, zijn dit allemaal software dingen of denken jullie dat het alleen echt opgelost is met een nieuwere batch?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Nickrsd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:09:
zijn er nu meer mensen met een 670gtx dielast hebben van dat gedonder met hun kaart,
dat deze crasht bij het spelen van spellen op full load,
dat hij crasht als je een monitoring prog. laat draaien.

ik heb de mijne van 1137 mhz met 50 mhz moet verlagen, om hem niet te laten crashen..
Zijn er meer die dit hebben? of heb ik een defecte kaart?

want nu crasht hij niet meer..
Zoals al gezegd zijn er meerdere met dit probleem, bij de ene werkte nieuwe drivers bij de andere niet. Kans is aanwezig dat de stock overclock gewoon niet stabiel is voor jou kaart. Dan heb je dus recht op vervanging.
Hierbij moet je zelf beslissen of je dat graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximillian20
  • Laatst online: 19-07 19:24
@Jasper 99

Vermoed dat ik dat probleem ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
670 users met problemen, wat is jullie max boost clockspeed? (niet het gene wat in de 1e tab van gpu-z staat)
Start GPU-Z, klik op vraagteken, klik op render test, open 2e tab.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/22/gq2.png

De kaart clocked namelijk veel hoger dan de officieele turbo boost van de kaart.
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/22/aqa.png

[ Voor 26% gewijzigd door unfor op 22-06-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de dynamic oc boven de boost uit, dat is redelijk normaal, sommige kaarten zitten daar wel 30mhz boven nog hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:52:
Dat is de dynamic oc boven de boost uit, dat is redelijk normaal, sommige kaarten zitten daar wel 30mhz boven nog hehe.
Ik zeg ook niet dat abnormaal is, ik vraag mij af wat de snelheid is van mensen met problemen is.
Als die bijvoorbeeld tot 1400 aan het overclocken is dan kan dat wel eens het probleem zijn.
Ik ondervind zelf geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 22-06-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Ik kom maximaal op 1156MHz met mijn GTX670 (Palit Jetstream 2GB) zonder overklokken, en dan is de kaart ook gewoon stabiel.

Nog geen enkel rood scherm gehad (ik heb GPU-Z en Afterburner draaiende gehad, GPU-Z draait zelfs continu), alleen een vreemd probleem in Eve Online waarbij heel soms de videodrivers vast lopen (en daarna herstellen) maar dat lijkt een probleem met de drivers zelf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

waar ik nu ben achtergekomen,

heb mn fan profiel wat agressiever gezet, hij waait nu 70% op 50 graden,
standaard waardes, dus geen downclock van 50 mhz, en hij blijft stabiel, geen crashes en wordt niet warmer dan 54 graden. met standaard fan profiel, was hij binnen no time 73 graden.

bij mij lijkt dit te helpen. een agressiever fan profiel..
Ps. max core clock is 1257 mhz

[ Voor 4% gewijzigd door Nickrsd op 22-06-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Het is sowiezo het beste om je GPU onder de 70c te houden, hoger is in principe geen probleem maar vanaf 70c begint de kaart met throttlen.
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum