Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je die wijsheid vandaan? Heb nog nooit meegemaakt dat een kaart ging throttlen, lijkt me sterk op zo'n relatief lage temperatuur, die dingen kunnen makkelijk 80 90 verdragen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:35:
Waar haal je die wijsheid vandaan? Heb nog nooit meegemaakt dat een kaart ging throttlen, lijkt me sterk op zo'n relatief lage temperatuur, die dingen kunnen makkelijk 80 90 verdragen.
Dat is gewoon zo bij deze serie, bij 70C throttled de kaart iets, dan bij 80 weer, 90, 95.
Het staat wel ergens goed uitgelegd, mag je zelf opzoeken :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_680/images/clock_vs_temp.gif

M.a.w.: als je het onderste uit de kan wilt halen zorg je er voor dat je onder de 70c blijft hangen.
Tevens throttled de kaart om binnen zijn power-limit te blijven, daarom aan te raden om die zo hoog mogelijk in te stellen in AB.

[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 22-06-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:36
De boost wordt gewoon wat lager bij hogere temperaturen. Throttlen houdt vaak in dat de basis-snelheid wat lager gaat, in dit geval gaat de boost eerst omlaag.

EDIT: ninja'd

[ Voor 5% gewijzigd door XpanD op 22-06-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boost bepaal je altijd nog met de powerlimiter als je deze voluit zet kunnen ze zonder problemen boosten met hoge temps. Tenminste bij mij fan op 20% en dan gaan met die banaan.

Heeft het overklocken van het geheugen ook nog bij sommige games tot meer fps winst gezorgd?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb toestraks meegemaakt dat ik fans niet op auto had staan, waarschijnlijk uitgevinkt ofzo. Na een potje BF3 zat mijn temperatuur bij 101 graden. Note to self: Altijd auto aan hebben voor mijn custom fan curve. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:20
Ik heb net de Asus GTX 670 DC2 Top gemonteerd, i7 920 even naar 3.8ghz gekrikt, straks 120 hz scherm ophalen en knallen maar..

Moet zeggen dat het soepeltjes verloopt allemaal, gewoon oude AMD drivers eraf gehaald(had een 5850) met de AMD installer, nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd en het draait prima..

Met mijn 1680x1050 scherm wat ik nu heb tikt hij in BF3 op ultra de 120 fps aan, natuurlijk wel dips naar beneden! Dadelijk even kijken wat hij op het nieuwe 1080p 120hz scherm doet..

Misschien morgen even schone Windows 7 install, maar volgens mij is dat niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Een vraag mbt tot het aansluiten van 3 monitoren.

Ik heb momenteel een AMD 5850 maar deze support enkel maar 2 monitoren (ook al heb ik 4 digitale uitgangen). En moet ik voortdurend monitoren aan en uit zetten.

Ik heb mijn hoofd monitor (2560x1600), een Beamer en een LCD TV beide op 1080P. Gamen doe ik op 1 enkele monitor. Het gaat om de windows 2D desktop. Ik wil degelijker tijd nu alle 3 de monitoren kunnen gebruiken (wat ik nu niet kan). Nu wil ik dus 1 scherm 2560x1600 op monitor 1 en tegelijkertijd monitor 2 en 3 clonen op 1080P (voor XBMC). Is dat mogelijk?

Ik heb de Gigabyte 670 GV-N670OC-2GD op het oog, maar de manual zegt erg weinig over multi monitor support. Ook in de specs staat niks specifieks.

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4211#sp
http://download.gigabyte....l/vga_manual_nvidia_e.pdf

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
tHe_BiNk schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:29:

Ik heb momenteel een AMD 5850 maar deze support enkel maar 2 monitoren (ook al heb ik 4 digitale uitgangen). En moet ik voortdurend monitoren aan en uit zetten.

Ik heb mijn hoofd monitor (2560x1600), een Beamer en een LCD TV beide op 1080P. Gamen doe ik op 1 enkele monitor. Het gaat om de windows 2D desktop. Ik wil degelijker tijd nu alle 3 de monitoren kunnen gebruiken (wat ik nu niet kan). Nu wil ik dus 1 scherm 2560x1600 op monitor 1 en tegelijkertijd monitor 2 en 3 clonen op 1080P (voor XBMC). Is dat mogelijk?

Ik heb de Gigabyte 670 GV-N670OC-2GD op het oog, maar de manual zegt erg weinig over multi monitor support. Ook in de specs staat niks specifieks.

Naar mijn weten kan je geen verschillende resoluties draaien, alles moet op 1080P dan. Er is wel support voor 4 schermen maar het idee is volgens mij dat het allemaal dezelfde resolutie is. Er zijn hier wel die multi monitor set-ups draaien die kunnen het waarschijnlijk wel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
tHe_BiNk schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:29:

Nee, een normaal spel is Full-screen dat betekend top-level ofwel staat hoger dan je desktop.
De enige manier om je desktop aan te spreken is alt-tab of het spel windowed te draaien (werkt vaak niet al te best met hi-end spellen)

Buiten dat zelfs bij de nieuwste nvidia drivers (icm een 570) stopt een video als ik die op mijn 2e scherm afspeel en een spel op mijn hoofdmonitor speel. Of dat aan Nvidia ligt of aan Windows geen idee. Er zal vast wel een manier zijn om video en games tegelijk af te spelen maar als je echt een goeie ervaring wilt zal een (kleine) HTPC naast je game-pc veel beter aan je wensen kunnen voldoen voor hetgeen wat je voor ogen hebt.

Een GTX670 kan wel 3 schermen aansturen dus 1 scherm 3D (games) en de andere 2 2D (desktop zonder fancy video spul) zal prima werken, ik heb vaak WMP op mijn 2e scherm draaien (internet radio) en die visualisaties werken prima tijdens het gamen. Ik kan WMP/iTunes echter niet bedienen met de muis zonder eerst alt-tab te drukken.

Of begrijp ik je probleem/wens niet helemaal?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
unfor schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:38:
[...]

Dat is gewoon zo bij deze serie, bij 70C throttled de kaart iets, dan bij 80 weer, 90, 95.
Het staat wel ergens goed uitgelegd, mag je zelf opzoeken :)

Edit:
[afbeelding]

M.a.w.: als je het onderste uit de kan wilt halen zorg je er voor dat je onder de 70c blijft hangen.
Tevens throttled de kaart om binnen zijn power-limit te blijven, daarom aan te raden om die zo hoog mogelijk in te stellen in AB.
Zeg Deloeks, speel jij BF3 met HT aan of uit? Ik heb een i7 920 @ 3.8 en sinds vandaag ook een GTX670(Asus DC Top) en ben aan het testen.. Volgens mij is met HT uit wel stabielere frames toch? Ik heb dan wel Bloomfield, allereerste generatie i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jovas schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:59:
[...]
Zeg Deloeks, speel jij BF3 met HT aan of uit? Ik heb een i7 920 @ 3.8 en sinds vandaag ook een GTX670(Asus DC Top) en ben aan het testen.. Volgens mij is met HT uit wel stabielere frames toch? Ik heb dan wel Bloomfield, allereerste generatie i7
Ik heb een hele tijd met HT uit gespeeld, momenteel toevallig weer met HT aan.
Ik merk geen enkel verschil in framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Er is een Bios update door Asus uitgebracht voor diegene die problemen heeft met de Asus GTX 670 TOP:
VBIOS update for GTX670-DC2T-2GD5

1. Improve 3D stability & compatiblity.

Note: Double click the .exe to update the VBIOS under OS.
http://www.asus.com/Graph.../GTX670DC2T2GD5/#download

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:33

p0st

Dutch Reefer

Bull schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:23:
Er is een Bios update door Asus uitgebracht voor diegene die problemen heeft met de Asus GTX 670 TOP:

[...]

http://www.asus.com/Graph.../GTX670DC2T2GD5/#download
Thanks voor de tip, ga 'em nu installeren!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ben nu op mn werk, zal straks dit topic bekijken, of er mensen zijn bij wie dit heeft geholpen..

mijn kaart is nu wel stabiel onder een agressiever fan profiel.. dus ik denk dat bij mij het probleem is geweest dat de kaart wat te warm werd.. denk aan 73c.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ben wel blij met de GTX 670 Asus DC2 Top. Binnenkort toch even de hele pc schoonmaken en nieuwe Win 7 install..

In BF3 heb ik net mooi kunnen zien dat mijn i7 920 en GTX 670 mooi in balans zijn in Sharqi op het Hotel. Als ik alle video settings op low zet en de resolutie laag dan is de minimum framerate 90 fps. Als ik alles op 1080P en 120 hz gooi op Ultra dan zakt de minimum framerate naar 40/50fps. Gelukkig sta ik daar nooit op mensen te schieten haha..

Je ziet inderdaad in GPU-Z ook tijdens het gamen dat de kaart over de 70 graden een tandje terugklokt naar 1241mhz onder de 70 graden gaat hij over de 1257 heen zag ik net. Op zich wel bizar, want ik heb die Asus GPU Tweak niet eens geïnstaleerd, toch geeft GPU-Z wel aan dat hij in BF3 op 1250+mhz loopt. Ding vliegt dus blijkbaar wel..

Binnenkort na schone installatie eens kijken hoeveel ik er maximaal kan uitpersen met die Asus GPU Tweak.. Even een mooi fanprofiel aanmaken dat ie niet terugklokt als hij boven de 70 graden komt..

Ook mooi om te zien dat die i7 920 dus op 3.8ghz ook nog niet op zijn max zit, dat ding duwt de GTX670 toch nog naar 90+ fps als ik alles grafisch laag zet. Vraag me af wat er gebeurd als ik v-sync uit zet, fps zal wel door het dak gaan dan. Nu weet ik dus ook hoe 120hz gaming voelt, erg goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Zoek voor de grap eens op wat een i5 aan FPS levert tov je i7 920, zoals je wellicht wel of niet weet is een zware GPU vele male belangrijker voor een goede game ervaring dan een zware CPU (uiteraard geen Pentium G620 met een GTX690 oid maar dat lijkt me logisch) De cpu load van mijn 2600k komt lange na niet aan de 100% tijdens het gamen, bij Crysis 2 zelfs slechts ~40%

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
naaitsab schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:54:
[...]

Zoek voor de grap eens op wat een i5 aan FPS levert tov je i7 920, zoals je wellicht wel of niet weet is een zware GPU vele male belangrijker voor een goede game ervaring dan een zware CPU (uiteraard geen Pentium G620 met een GTX690 oid maar dat lijkt me logisch) De cpu load van mijn 2600k komt lange na niet aan de 100% tijdens het gamen, bij Crysis 2 zelfs slechts ~40%
Dat is inderdaad ook zoiets, ik zie de i7 920 ook niet boven de 40% load komen in taakbeheer. Je ziet ook in al die extreme SLI en Xfire reviews dat de verschillen tussen oude en nieuwe generatie i7/i5 minimaal zijn. Scheelt vaak maar een paar frames als je naar de minimale framerate kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jovas schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:03:
[...]
Dat is inderdaad ook zoiets, ik zie de i7 920 ook niet boven de 40% load komen in taakbeheer. Je ziet ook in al die extreme SLI en Xfire reviews dat de verschillen tussen oude en nieuwe generatie i7/i5 minimaal zijn. Scheelt vaak maar een paar frames als je naar de minimale framerate kijkt.
Dat je hem niet boven 40% load ziet komen komt overigens door HT, 40% load = 80% load ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
unfor schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:05:
[...]

Dat je hem niet boven 40% load ziet komen komt overigens door HT, 40% load = 80% load ;)
Idd, alleen wel altijd jammer dat je frames niet echt omhoog gaan als je HT uitzet haha

EDIT

Ik draai nu dus een i7 920, twee harde schijven en een GTX 670 op een oude B-Quiet Dark Power 650w uit 2008. Ik zat er nog aan te denken om de voeding te vervangen voor de zekerheid, maar blijkbaar is ie nog prima..

Wat denken jullie?

[ Voor 30% gewijzigd door Jovas op 24-06-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Jovas schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:10:
Ik draai nu dus een i7 920, twee harde schijven en een GTX 670 op een oude B-Quiet Dark Power 650w uit 2008. Ik zat er nog aan te denken om de voeding te vervangen voor de zekerheid, maar blijkbaar is ie nog prima..

Wat denken jullie?
Een gouwe ouwe: If it works don't change it.
Die schijven die zullen niet meer dan 8-10W per stuk vragen dus die kun je buiten beschouwing laten, de CPU zal maximaal de 150W aantikken in het slechte geval en de 670 verbruikt ook vrij weinig wattage (zon 350W totaal lees je af en toe) dus dat moet geen enkel probleem zijn met 680W.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik heb in systeem configuratie altijd alle niet Microsoft services en processen uit gevinkt staan ook bij opstarten, ik vink alles een keer in de week aan als ik een virusscan draai. Waarom? Ik wil geen ongewenste meuk draaien als ik het niet nodig heb en aan het gamen ben.

Maar nu met die Nvidia driver verandert dat toch wel volgens mij.. Klopt het namelijk dat als ik het Nvidia control panel/driver niet heb draaien, AA/FXAA en de rest van de grafische praal meuk niet werkt als ik die processen niet draai? De medic/ammo packs zagen er wel kartelig uit namelijk in BF3 haha.. Blijkbaar moet je dat dus echt via de Nvidia driver forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Heb gister daar ook naar gekeken in het control panel.
Niks over FXAA gevonden.
Wel wat er altijd al stond, dat draaiende Nvidia tekentje.

Gister BF3 op 1303 MHz gespeeld met me GTX670FTW, en wil nog wel verder.
Kaartje zit rond de 60C.
Niet verkeerd dus de GTX680 koeler die EVGA gebruikt voor de GTX670FTW.

@Jovas, hier kan je je PSU berekeningen doen.
Ook de leeftijd van je PSU word er in meegenomen:http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

[ Voor 21% gewijzigd door kobus71 op 25-06-2012 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Jovas schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:13:
Ik heb in systeem configuratie altijd alle niet Microsoft services en processen uit gevinkt staan ook bij opstarten, ik vink alles een keer in de week aan als ik een virusscan draai. Waarom? Ik wil geen ongewenste meuk draaien als ik het niet nodig heb en aan het gamen ben.

Maar nu met die Nvidia driver verandert dat toch wel volgens mij.. Klopt het namelijk dat als ik het Nvidia control panel/driver niet heb draaien, AA/FXAA en de rest van de grafische praal meuk niet werkt als ik die processen niet draai? De medic/ammo packs zagen er wel kartelig uit namelijk in BF3 haha.. Blijkbaar moet je dat dus echt via de Nvidia driver forceren?
Ik forceer dat met danoc1 fxaa injector (gtx 680 asus top)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die hun kaart niet op de goede snelheden heeft lopen?
Mijn kaart werkt iig perfect en het gaat dan bij mij om een gtx680DC2O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn kaart loopt alles soepel. De snelheden kloppen ook goed bij full load. ongeveer 1215mhz.
Ik heb de ASUS 680 DIRUCTCU II TOP en heb tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Laatst online: 05-09 19:49
Zijn er mensen die last hebben van de error "D3D11AppWindow::swap_window()", ik heb em gegoogled en dan komen er allerlei verschillende antwoorden. RMA, OC naar beneden zetten etc.
Ik heb de nieuwe driver al geprobeerd maar bij Heaven benchmark krijg ik de error soms wel en soms niet bij verschillende GPU clock offsets.

Kan iemand mij alsjeblieft hier verder mee helpen?

Ik maak gebruik van PrecisionX en heb max voltage gezet voor OC'en en max Power Target(wel nog auto fan), en dan proberen met verschillende (ongeveer +60) GPU clock offsets.

Ik heb de Asus GTX670 TOP trouwens.
Fabrieks OC werkt wel gewoon zonder enige foutmelding

[ Voor 26% gewijzigd door Negaiido op 26-06-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dus kortom, je overklok faalt tijdens bepaalde benches.. oplossing: schroef je clocks terug of voeg meer voltage toe..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
nedernakker schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:54:
dus kortom, je overklok faalt tijdens bepaalde benches.. oplossing: schroef je clocks terug of voeg meer voltage toe..
Volgens mij kan dat niet,althans niet bij de gtx 680 (670 ook niet neem ik aan).
Voltage kan je niks aan instellen,alleen power target,de andere schuif voor gpu voltage heeft geen zin,want is gelockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Laatst online: 05-09 19:49
Mja maar het is toch vaag dat hij de ene keer wel stabiel is en de andere 4 keer maar die ene keer gaat hij crashen. Dan bedoel ik niet dat ik hem al uren draai maar heel kort.
Ik heb al op voltage 1175(kan niet verder) gezet in PrecisionX, zou ik het ook ergens anders moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Probeer msi afterburner eens,wel die andere eraf gooien.
Power target schuifje helemaal naar rechts,voltage gpu afblijven,want dat werkt toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Is er hier niemand wat angstig over de referentie koeler van de 670gtx? Heb deze ngo even goed bestudeerd. De geheugen chips worden ook zo rond de 80c tot 100c en er komt ook geen airflow over de achterste chips want daar zit de tunnel van de fan net boven.

Vrees een beetje dat deze kaart niet heel lang zal leven zelfs niet op normale clockspeeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Sn0wblind schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 02:08:
Is er hier niemand wat angstig over de referentie koeler van de 670gtx? Heb deze ngo even goed bestudeerd. De geheugen chips worden ook zo rond de 80c tot 100c en er komt ook geen airflow over de achterste chips want daar zit de tunnel van de fan net boven.

Vrees een beetje dat deze kaart niet heel lang zal leven zelfs niet op normale clockspeeds.
Weet jij hoe dat zit bij de asus gtx 680 top?
Heb ik iig niet na gekeken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je eigenlijk uitlezen hoe de geheugen temperatuur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, ik zie in GPU-Z wel een Vreg temperatuur. Ik zal even opzoeken wat dat is.

Edit MOSTVET of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De geheugen temps zag ik op de warmte beelden van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Sn0wblind schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 02:08:

Dit was een van de eerste dingen die me opviel bij de review, zo'n soort van spoilertje dat de lucht over de achterste geheugenchips leid.
Dit lijkt me niet echt bevordelijk voor de levensduur. Wat ik vreemd vind is dat geen van de reviews die ik gelezen heb daar iets over zegt, alleen Tweakers.net vermeld de temp van de chips.
Gezien alle problemen met de 6XX serie w.b instabiliteit vooral met fabrieksoverclock en dat gebeuren met EVGA kaarten die een recall hadden, voor mij voorlopig geen nieuwe GPU. Misschien de volgende serie/respin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De temps liggen wel in lijn met wat ik bij ATI vaak zie. Qua GPU temperatuur, maar de VRM en geheugen is wel wat warm.

Maar aan de andere kant, nvidia zal dit zelf toch ook doorhebben?

Qua instabiliteit heb ik nergens last van, heb een OC'ed MSI met referentie koeler. Geen enkele vastloper of error gehad nog in BF3, Diablo3, Alan Wake etc.

Maar heb nu wel heel sterk de neiging om een full cover waterblock te kopen en mijn hele pc te waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Daarnaast zou de kaart beschikken over 2GB videogeheugen en een 192-bit geheugenbus.
Dat is knap.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Las net in het Guru3D Review van de KFA2 GTX 670 dat die kaarten enorm veel last hebben van Coil Noise. Ben ik ff blij dat ik toch maar niet voor de KFA2 GTX 680 EX OC 4GB ben gegaan.

Zit helaas nog steeds te wachten op mijn Zotac GTX 680 4GB, heb alle andere onderdelen al. Arctic Twin Turbo 2, EVGA Backplate en Thermal Pads.

Echt een ramp deze release van nVidia. Zotac is de enige met een reference GTX 680 4GB en is NERGENS te krijgen.

Die Palit GTX 680 Jetstream 4GB is wel voldoende op voorraad, maar ik vertrouw niet op het geluid van die twee 80MM Fans. Ik gebruik nu al 3 kaarten lang een Arctic Cooler met 3 x 92MM Fans op 40% en die zijn echt geruisloos. Ik ben wat dat betreft echt een zeikerd als het op geluid aan komt : /

[ Voor 25% gewijzigd door TheDeeGee op 27-06-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sn0wblind schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:23:
De geheugen temps zag ik op de warmte beelden van tweakers.
Maak je niet zo druk over die temps kerel, als je nog steeds met dat profile draait wat ik je gaf dan zou je niet boven de 70c op de core komen.
Doordat de fan dan harder draait blijven je VRM's ook een stuk cooler, geheugen zou ik mij al helemaal geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
unfor schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:08:
[...]

Maak je niet zo druk over die temps kerel, als je nog steeds met dat profile draait wat ik je gaf dan zou je niet boven de 70c op de core komen.
Doordat de fan dan harder draait blijven je VRM's ook een stuk cooler, geheugen zou ik mij al helemaal geen zorgen over maken.
Ben helaas terug gegaan naar de normale profiles, Ik kreeg 'm maar niet lekker getuned qua geluid. Het bleef maar op en neer gaan qua geluid. Echt een frustrerend iets. Met het standaard profiel gaat het wel goed qua geluid opzich. Niet ideaal maar niet slecht. Maar zit vaak wel op de 82c.

Heb er wel spijt van dat ik niet voor die Gigabyte ben gegaan, nogsteeds een reference stijl board voor toekomstige uitbreidingen, maar voor nu een stuk beter koeler.

De irritatie van de koeler komt er vooral ook uit dat het ding niet mooi geleidelijk zijn toerental opvoert maar heel abrupt omhoog gaat totdat de kaart weer koeler is en dan meteen een trap lager gaat en hiertussen constant afwisseld.

[ Voor 12% gewijzigd door Sn0wblind op 27-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Iemand toevallig ervaring met de combinatie van een GTX670 ( of een andere GTX6XX series kaart ) en een pricewatch: Samsung Syncmaster S23A750D? Mooi 120Hz scherm dat vandaag nog in de reclame is, maar ik hoorde dat er wat problemen waren met de displayport connectie i.v.m. de nieuwe nvidia hardware en drivers. Helaas heeft deze monitor geen DVI-D connectie, enkel HDMI (60Hz) en DP (60Hz - 120Hz). :/

[ Voor 10% gewijzigd door Fox op 28-06-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Zag net dat de leverancier van Azerty mijn Zotac GTX 680 4GB ruim op voorraad heeft.

Als het goed is kan ik vanaf volgende week mijn ervaring delen =]

Zal ook wat foto's posten omdat ik er een EVGA Backplate en Arctic Accelero Twin Turbo 2 op monteer. Betekend ook dat mijn Zotac GTX 580 1.5GB met Accelero Xtreme Plus en Backplate de verkoop in gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Sn0wblind schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:56:
[...]

De irritatie van de koeler komt er vooral ook uit dat het ding niet mooi geleidelijk zijn toerental opvoert maar heel abrupt omhoog gaat totdat de kaart weer koeler is en dan meteen een trap lager gaat en hiertussen constant afwisseld.
kijk in Afterburner onder custom ventilator eens naar het vakje hysteresis, stel deze in op 5 graden en je krijgt niet meer van die irritante accute rpm wisselingen :)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

nedernakker schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:53:
[...]

kijk in Afterburner onder custom ventilator eens naar het vakje hysteresis, stel deze in op 5 graden en je krijgt niet meer van die irritante accute rpm wisselingen :)
Ik denk dat hij force RPM gebruikt? Dus bij een bepaalde temperatuur schiet het naar de aangegeven Fan speed in %. Ik heb mijne zo ingesteld op EVGA precision X ddat het in een mooie lijn verloopt. Zo heb je bijvoorbeeld bij 50 C dat het 45% draait en elke keer dat de temperatuur stijgt het ook langzaam mee stijgt. Zo voorkom je de irritante A tot Z versnelling. Is geloof ik ook niet bepaald gezond voor je fan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
nedernakker schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:53:
[...]

Maar blijft deze dan ook niet bijvoorbeeld te lang op te warm hangen als de fan speed RPM omhoog moet?
Phntm schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat hij force RPM gebruikt? Dus bij een bepaalde temperatuur schiet het naar de aangegeven Fan speed in %. Ik heb mijne zo ingesteld op EVGA precision X ddat het in een mooie lijn verloopt. Zo heb je bijvoorbeeld bij 50 C dat het 45% draait en elke keer dat de temperatuur stijgt het ook langzaam mee stijgt. Zo voorkom je de irritante A tot Z versnelling. Is geloof ik ook niet bepaald gezond voor je fan. :+
Ja ik heb wel een mooie lijn in MSI afterburner. Maar hij lijkt te lokken op de "blokjes" waarmee je deze lijn maakt.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x19/lin-rin/Untitled-1-Recovered.jpg
Dit is mijn huidige lijn. Die blokjes zijn dus de punten waarin de fanspeed vastzit totdat de GPU afkoelt en dan gaat die instant naar een blokje naar onder, maar het is niet alsof de fanspeed halverwege de lijn gaat zitten waar geen blokje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
SniperFox schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:03:
Iemand toevallig ervaring met de combinatie van een GTX670 ( of een andere GTX6XX series kaart ) en een pricewatch: Samsung Syncmaster S23A750D? Mooi 120Hz scherm dat vandaag nog in de reclame is, maar ik hoorde dat er wat problemen waren met de displayport connectie i.v.m. de nieuwe nvidia hardware en drivers. Helaas heeft deze monitor geen DVI-D connectie, enkel HDMI (60Hz) en DP (60Hz - 120Hz). :/
Jep, ik gebruik exact die combo :)
Fijn scherm trouwens, ik heb 'm voor 250 weten te bemachtigen enkele weken terug.
Displayport werkt prima, maar bedenk je wel dat je met displayport de bios vaak niet in kunt.
Ik heb een tweede scherm dus dat is voor mij niet een probleem.
(p.s. denk er om bij uitchecken je winkelmandje te goed te controleren als je bij pixmania bestelt!)

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 28-06-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:23
Hallo,

ik heb net de Asus GTX670-DC2T-2GD5 besteld.
Ik vroeg me af of iemand hier ook (in het kort) zijn eigen ervaringen kan delen?
Ik speel vooral bf3 dus wellicht kan iemand me wat meer vertellen.

Is de kaart makkelijk te installeren? Drivers goed te doen?

ALvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

beebie121 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:28:
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand hier ook (in het kort) zijn eigen ervaringen kan delen?

ALvast bedankt!
Ik geloof dat er een paar pagina's terug hierover werd gesproken. Ook kan je in reviews veel vinden over je net bestelde kaart.

@Rin

Heb je deze ding uitgevinkt? Dit staat bij EVGA Precision X tenminste:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jHSAg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Die staat bij mij uit.

Met dat hysteresis is het wel iets verbeterd. Maar vind het raar dat de koeler zo "hoekig" met de snelheid omgaat. Bij het uitlezen van de fansnelheid zie ik ook echt rechte lijnen met hoeken omhoog en omlaag tijdens het gamen en geen mooie boog omhoog of omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@phntm: ik heb heel veel reviews gelezen.
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar informatie die komt van mensen uit eigen ervaringen zonder een veelal ultieme opstelling.
Meer de gemiddelde gebruker zeg maar ipv de alles-is-high-endreview die meestal wordt gedaan.

ik zal ook eens terug scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Maakt natuurlijk niet zo heel veel uit voor de installatie, het is een prima kaart, en is qua installatie weinig anders aan dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
beebie121 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:28:
Hallo,

ALvast bedankt!
Ik heb deze kaart vorige week zaterdag bij Mycom afgehaald.

Installatie ging bij mij erg makkelijk(Antec 300 genoeg ruimte in kast). Ik had een AMD HD 5850, ik heb de Catalyst van AMD er met de CCC Catalyst installer afgehaald. Ik heb daarna de laatste Nvidia driver gedownload en geïnstalleerd en alles werkt prima.

Ik speel BF3 op Ultra op een Samsung S23A700D op 1080P 120hz met een i7 920, 6gb ram. De framerates varieëren tussen de 60 en 120 fps, op zware maps en zware actie dipt ie wel eens naar de 40/50. Ik heb de kaart nog niet overgeclockt, wel laat GPU-Z zien dat hij zichzelf naar 1254 mhz boost en de kaart komt met een fanspeed van 42%, 75% TDP vermogensbelasting niet boven de 70 graden uit.

Ik ga binnenkort een schone Win 7 installatie doen, en dan ga ik de kaart flink overklokken. Ik laat wel weten hoe ver het beestje gaat..

Als je verder vragen hebt, stel gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dankje Jovas! Dat is mooie informatie.
En ook informatie die voor mij betrouwbaar is omdat ik een vergelijkbaar systeem heb alleen een 2500k en 8gb ram.

@Rin: ik heb 1x een AMD kaart geinstaleerd in mn PC en vroeg me ook af of het lastig was met drivers etc om te wisselen. En Jovas geeft me precies de info die ik wilde hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomshardware heeft een mooie review van een aantal verschillende GTX670's, zie link http://www.tomshardware.c...670-test-review,3217.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand anders ook problemen dat Heaven DX11 Benchmark 3.0 blijft vast hangen bij het starten als je DX11 of DX10 wilt testen op de Asus GTX670 Top?

Bij DX9 en OpenGL werkt het wel. En op mijn laptop met de HD5650 werkt wel alles :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Was al een tijdje opzoek naar een aftermarket cooler voor mijn referentie 670.

Dit gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E8Wip.jpg
http://www.sweclockers.co...oling-accelero-mono-plus/

Meteen maar even besteld :)

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 01-07-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
unfor schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:07:

Dit gevonden:
[afbeelding]

Haha, dat ziet er wel ernstig uit, laat even weten wat voor OC je daarmee krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ja die kwam ik dus ook tegen, maar vind het alleen al klote met dat ding dat het 3 sloten inneemt.

Zijn eind deze maand een aantal mooie waterblokjes beschikbaar voor deze kaart, mischien voor 350 mijn hele pc waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sn0wblind schreef op maandag 02 juli 2012 @ 01:14:
Ja die kwam ik dus ook tegen, maar vind het alleen al klote met dat ding dat het 3 sloten inneemt.

Zijn eind deze maand een aantal mooie waterblokjes beschikbaar voor deze kaart, mischien voor 350 mijn hele pc waterkoelen.
Kost wel veel tijd, maar het is bijna zomer vakantie dusssss tjah. ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit eigenlijk ook te wachten op wc-blocks voor de 670, dan kan mijn 460 eens met pensioen binnenkort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Sinds vandaag heb ik meerdere malen een RSOD gekregen, bij het opnieuw opstarten wilde de PC niet meer eens doorstarten (bleeft hangen bij Windows splashscreen en vervolgens weer RSOD).

Na zeker 10x opnieuw opgestart kreeg ik het bureaublad te voorschijn en gelijk alle software tools zoals GPU-Z, MSI Afterburner, RealTemp etc. gedeïnstalleerd. Even aankijken of ik nog een RSOD krijg het gaat trouwens om een Asus GTX 670 (non-top).

[ Voor 4% gewijzigd door YaniSuN op 02-07-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met del laatste beta kun je zowel gpu-z als msi afterburner gebruiken. Wel de nieuwste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Al die RSOD meldingen...

Word nog leuk, ik krijg als het goed is deze week mijn 680. Maar goed, ik doe gelijk een hele schone installatie van Windows. Was toch weer eens nodig na 8+ Maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
RampageNL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:31:
Al die RSOD meldingen...

Word nog leuk, ik krijg als het goed is deze week mijn 680. Maar goed, ik doe gelijk een hele schone installatie van Windows. Was toch weer eens nodig na 8+ Maanden.
Alleen bij de 670 is dat het geval als het goed is, heb nog nooit een RSOD gekregen ook niet met monitor programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Weet iemand hoe je bij de asus gpu tweak recording aan krijgt?
Blijft grijs,kan niet aan tikken zeg maar.

Heb de asus gtx 680 top edition :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Tot nu toe ook geen RSODs gehad. Alleen een paar mensen hebben er dus last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
BF3 ziet er wel machtig uit met een GTX 670 en Syncmaster S23A700D op ultra, speelt ook ongelooflijk soepel. Was een duurgrapje maar wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phntm schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 00:52:
Tot nu toe ook geen RSODs gehad. Alleen een paar mensen hebben er dus last van gelukkig.
Even afkloppen, maar ik ook niet.
Jovas schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 01:26:
BF3 ziet er wel machtig uit met een GTX 670 en Syncmaster S23A700D op ultra, speelt ook ongelooflijk soepel. Was een duurgrapje maar wel waard!
Ziet er zeker vet uit. Merk je nog iets van 120hz ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb één keer een RSOD gehad. Aleen was dat met de WHQL 301.42.
RSOD heeft te maken met uitlees progamma's voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:57:
Met een 680? Heb zelf namelijk nog niet echt gehoord van mensen met een 680 en RSOD.
Ben wel benieuwd of die er zijn, heb zelf 0 problemen ervaren dus ben erg blij ermee al is een RSOD natuurlijk niet het ergste (Veel beter dan BSOD :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Heb ik ook gehad met de 680 van asus,maar lag aan gpu tweak van asus zelf.
Met msi afterburner nog nooit last gehad.

Maar aangezien ze dit waarschijnlijk hebben gefixt wil ik toch weer de tool van asus gebruiken.
Probleem is alleen dat ik recording niet enabled krijg,het vinkje blijft grijs en kan niet op aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:57:
Die uitleesprogramma's mijd ik sowieso (zeker continu background gebruik) omdat ze ook bij o.a. BF3 problemen veroorzaken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
fragcompany schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:00:
Heb ik ook gehad met de 680 van asus,maar lag aan gpu tweak van asus zelf.
Met msi afterburner nog nooit last gehad.

Maar aangezien ze dit waarschijnlijk hebben gefixt wil ik toch weer de tool van asus gebruiken.
Probleem is alleen dat ik recording niet enabled krijg,het vinkje blijft grijs en kan niet op aan :X
Ow, ik heb gewoon asus tweak lopen bij mijn asus 680 GTX nog nooit een hanger gehad terwijl ik hem nu toch al wel een tijdje heb (ongeveer since release). Maar het gebeurt dus ook bij de 680 serie vreemd, heb zelf echter nog steeds de drivers van de release niet upgedate sinds toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Die uitleesprogramma's mijd ik sowieso (zeker continu background gebruik) omdat ze ook bij o.a. BF3 problemen veroorzaken.
Welke problemen precies want daar zit ik niet op te wachten. Zelf gebruik ik altijd msi afterburner op de background vanwege de overklock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Welke problemen precies want daar zit ik niet op te wachten. Zelf gebruik ik altijd msi afterburner op de background vanwege de overklock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

De nieuwste Beta drivers van nVidia v304.79 zijn vanaf vandaag beschikbaar op http://www.geforce.com/drivers/beta-legacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik heb een msi 680gtx twin frozr, en heb daar nu ook 1x een RSOD mee gehad.
Reset en was weer okee, wel apart dat het bij 680 dus eigenlijk niet voorkomt, en bij mij wel :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Draait iemand al waterkoeling op z'n 670? Ben wel benieuwd naar de prestaties van de verschillende blokjes die er inmiddels voor zijn uitgekomen, van EK, Aquacomputer en Heatkiller...

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.specialtech.co.uk/spshop/files/detail1/ek/fc670csqacetal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.aquacomputer.de/images-ac/aquagrafx_gtx_670_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/5/51/51ca4247_e4039f3e_GPU_X3_GTX670.jpeg

[ Voor 41% gewijzigd door Singular1ty op 03-07-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Alle 3 de blokken moeten nog geleverd worden. Ik vermoed wel dat de heatkiller de beste prestaties en installatie gemak gaat bieden. Die EK heeft een beetje gaar systeem voor de koppelingen.

Koolance heeft gemeld geen blokken te maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

Sinds enkele dagen in bezit van een MSI GTX670 Power Edition OC TwinFrozr 4.
Erg mooi kaartje. Ik vraag me echter wel 1 ding af: Elke keer als de computer opstart gaat de GPU een bak herrie maken. Het is net alsof een straaljager zijn motor opwarmt voor een takeoff. Het geluid wordt steeds luider en luider en na ongeveer 10 seconden heeft ie zijn hoogtepunt bereikt en is hij plotseling doodstil. Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 23:13

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

unfor schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:07:

Dit gevonden:
[afbeelding]

Deze heb ik er gisteren opgeschroeft in plaats van de reference cooler van MSI.
Wat een verschil! Echt superstil, zelfs op max fan speed. Montage was ook een eitje, koste ca. een half uur.

Ben er iig erg happy mee en geen irritaties meer van die luide tikkende fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Xereon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:15:
Erg mooi kaartje. Ik vraag me echter wel 1 ding af: Elke keer als de computer opstart gaat de GPU een bak herrie maken. Het is net alsof een straaljager zijn motor opwarmt voor een takeoff. Het geluid wordt steeds luider en luider en na ongeveer 10 seconden heeft ie zijn hoogtepunt bereikt en is hij plotseling doodstil. Hoort dat?
Ja dat hoort zo en heet de MSI Dust Removal technology.
Twin Frozr IV with Dust Removal technology
- Keep out dust for optimal cooling performance by Dust Removal technology.

[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 04-07-2012 11:39 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

Bull schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Ja dat hoort zo en heet de MSI Dust Removal technology.

[...]
Ja, ik had inderdaad van die Dust Removal gehoord. Wist alleen niet dat ie daarbij zo'n gruwelijke herrie moest produceren alsof ie blaast voor zijn leven. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Xereon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:15:
Heb ik in het verleden wel eens vaker mee gemaakt, heeft met de software te maken die nog geladen moet worden.

Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
razmir schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Wat een verschil! Echt superstil, zelfs op max fan speed. Montage was ook een eitje, koste ca. een half uur.

mooi. die van mij zou vandaag binnen komen.. ben helaas niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
razmir schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Maar hoe voelen de VRM's nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Sn0wblind schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Maar hoe voelen de VRM's nu aan?
Heb die niet gevoeld aangezien ze met de reference cooler ook geen koelblokjes hadden.
Wel heb ik in afterburner ingesteld dat hij bijven de 40 graden al max moet blazen, dat zal ze in ieder geval bij maximale load koel genoeg moeten houden. Lagere temp dan dat is t toch downclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Er zit toch een heatsink op? bij mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razmir

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

Oh ja je hebt gelijk, zat in mn hoofd met de memorychips :)
Maar geen idee eigenlijk, zal m is onder load zetten vanavond en kijken hoe die dan aanvoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Krijg vrijdag m'n EVGA GTX 680 FTW 2 GB binnen.

Deze GTX 680 heeft een custom PCB met 8+6 pins stroom aansluiting.
Ook 8 fasen stroom ontwerp.
En deze kaart heeft vapor chamber koeler zoals de GTX 580 stock had.
Is een soort reuze heatpipe tussen GPU en koelvinnen en zou stuk beter koeler dan stock cooler GTX 680.
Zag in review van Hardwareinfo magazine van deze maand dat EVGA GTX 680 SC met Nvidia stock koeler tamelijk veel lawaai maakte als deze kaart stressed was.
+/- 53 dB in vergelijking met de +/- 40 db bij stock GTX 680 kaarten.

Heb de FTW 2 GB genomen omdat RAM's sneller geklokt zijn dan op de FTW 4 GB.
Daar heb ik meer aan dan die 4 GB die enkel nuttig is bij 3D schermen en multi monitor opstelling.
Zal benchmarks posten als ik ze heb.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 13:25
Ik twijfel over een aankoop van de nieuwe xps15 met gt640m gddr5 kaart of mbpro retina met gt650m gddr3 kaart. Is er significant verschil in prestatie dat het prijsverschil op basis van de videokaarten rechtvaardigt?

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 04-07-2012 18:13 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
razmir schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:34:
Oh ja je hebt gelijk, zat in mn hoofd met de memorychips :)
Maar geen idee eigenlijk, zal m is onder load zetten vanavond en kijken hoe die dan aanvoelt
Klopt van die geheugen chips, ik zou die ram sinks er wel op doen daarintegen. Beetje koeling kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

cbr600f4i schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:13:
Ik twijfel over een aankoop van de nieuwe xps15 met gt640m gddr5 kaart of mbpro retina met gt650m gddr3 kaart. Is er significant verschil in prestatie dat het prijsverschil op basis van de videokaarten rechtvaardigt?
Dit topic is voor de GTX6xx serie, en niet voor de GTzonderX serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
cbr600f4i schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:13:
YouTube: Nvidia GT 620M vs GT630M vs GT640M vs GT650M vs GTX660M vs GTX670M vs GTX675M vs GTX680M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 13:25
Excuses dat ik het in het verkeerde topic heb gevraagd. Overigens staat er in die youtube afbeelding dan niet of het een gddr5 vs 3 is. Ik zoek verder, althans ik heb al eea gevonden waarin naar voren komt dat de 640 erg dicht bij de 650 komt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:36
nou sinds vandaag (gister eigenlijk al) ben ik de trotse eigenaar van een gtx 680 asus reference
maar overal lees en zie je van nou de koeler is echt stil je hoor hem bijna niet, NOT hij ruist flink hoor tijdens bf3 hoor ik hem gewoon door me headset heen.

70 % om hem 70 graden te houden gelukkig komt er deze zomer nog watercooling zit er nog verschil in welk blok beter is of maakt het niet zoveel uit en zijn ze allemaal net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Een uur of 2 geleden heb ik mijn Zotac GTX 680 4GB binnen gekregen. Heb ff getest met Skyrim en wat een verschil.

Inmiddels zit mijn 580 er weer ff in omdat de Heatsinks van Arctic Cooling 5 uur moeten drogen. Rond een uur of 18:00 kan ik genieten van mijn 680 met Twin Turbo 2 ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum