Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:31:
[...]

zie boven al op je geantwoord.

[...]
Dat de ene kaart langzamer runt dan de andere is op zich geen enkel probleem, het zal je performance heus niet laten sneuvelen. Mukkel hoeft zich geen zorgen te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Phntm op 05-07-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:59
Phntm schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Wat zijn de temps van beide kaarten, misschien throttled je andere kaart?
'Boost throttle' (OC op basis van je core-temp) zit toch pas in de 7xx serie? Als je kaart echt veel te heet loopt dan gaat ie volgens mij gewoon uit ter bescherming.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Trottlen doen ze niet, heb waterkoeling en beide kaartjes blijven onder de 38-40 graden bij volle belasting
Bij het gamen halen ze die temp niet eens en hangen ze rond de 34-35.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CynkfeQSsDiQf210pcpduzNU/medium.jpg

Ik vind het opzich geen probleem, maar vind het toch frappant dat een kaart stock een 100Mh harder loopt dan de specs weergeven.. Vrij vaag om ze dan in Afterburner 1 kaart te moeten OC-en om nette gelijke core's te krijgen.

@ hierboven nee de 600 serie doet dit ook al. Die draait de boost terug als de temp boven de 70-75 graden komt. Maar daar zit ik nog lang niet aan. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mukkel op 05-07-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:42:
Trottlen doen ze niet, heb waterkoeling en beide kaartjes blijven onder de 38-40 graden bij volle belasting

[afbeelding]

Ik vind het opzich geen probleem, maar vind het toch frappant dat een kaart stock een 100Mh harder loopt dan de specs weergeven.. Vrij vaag om ze dan in Afterburner 1 kaart te moeten OC-en om nette gelijke core's te krijgen.
Strakke waterkoeler man! Was ik maar nou zo handig met zulke dingetjes had ik het op mijn eigen kaarten ook gezet. Kan je weer de normale oude bios erop flashen en dan beiden kaarten in sync overklokken? Ik geloof dat MSI Afterburner dit ook kan als de EVGA Precision X het ook doet, al gebruik ik het niet omdat het mij niet uitmaakt dat mijn reference op 1100 draait en mijn signature 2 op 1163.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45

[afbeelding]

@ hierboven nee de 600 serie doet dit ook al. Die draait de boost terug als de temp boven de 70-75 graden komt. Maar daar zit ik nog lang niet aan. ;)
Ziet er zeker mooi uit. Ik weet niet of het frappant te noemen is, zelfde dat elke processor anders clocked, uiteraard verwacht je kleinere verschillen maar ik heb van mensen gehoord die hun kaart net 10-20 mhz omhoog kunnen knallen en andere bijna 200, bij deze kaartjes clocken ze zelf al over wanneer dat mogelijk of nodig is, dan zijn die verschillen te zien.

Het is dan wel vreemd dat je inderdaad ze beide omhoog kan knallen naar 1200 en dat ze dan beide stabiel zijn. Misschien eens testen wat de max is van beide kaarten? Maarja verder maakt het niet heel veel meer uit toch als ze stabiel lopen en zo koud blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54

[afbeelding]

Wat voor Rads heb je om deze 2 te koelen. Vind de 670 kaartjes lelijk met cooler. Maar in combi met waterkoelingsblokken vind ik het meteen hele gave plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

De eerste kaart kreeg ik stabiel (3dmark) op 1320, met de 2de erbij nog niet geprobeerd.
Leuk voor een benchmarkje, maar in de praktijk zie je het niet echt.

Beiden kaarten in sync overklokken in bv AB werkt ook niet er blijft die offset zitten tussen de eerste en de 2de kaart. Met frappant bedoelde ik dus het standaard (zonder overklok of iets dergelijks) +/-100 hoger lopen dan de specs : De Core normaal 965Mhz en met boost 1045Mhz. Dus waarom dat kaart 1 dan ruim boven de 1100 loopt snap ik niet.

@ Rin
Er zitten drie 240mm rads in de loop waarvan 1 dikke (6CM) achter buiten de behuizing.
Uiteraard zzit de CPU ook in de loop.

De kaartjes met waterblock zijn best "schattig". 8)
Hier nog een pic van de enkele kaart voordat ik SLI ging.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MKy2rfu6SjO2xEoeg9Mj2GED/medium.jpg
Die krijg je kwijt in elke behuizing.

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 05-07-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dat is een heel erg hoop rad. De Delta temps zullen dan zeker wel goed zijn.

Kan helaas in mijn behuizing niet zoveel rad kwijt. Welgeteld 1 120mm rad. Dus twijfel nog of ik de CPU en GPU zal koelen. Geluid is belangrijker voor me dan koelprestaties. Maar het wordt alsnog krap.

Ben bang dat ik meer last van coil whine heb omdat me VRM's nu door lucht koeling niet goed genoeg gekoeld worden. Het is niet echt coil whine als in de hoge piep. Maar ik hoor de VRM's een soort van ratelen.

Met waterkoeling zouden de VRM's wel beter gekoeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dan pak je een dikker radjes 120mm 6cm dik :)

Trouwens wat me wel opviel is het GPU gebruik in BF3..
Schommelt erg veel en dipt vrij laag onder de 60% load.... (V-sync uit / ultra)
FPS droppen dan op sommige punten onder de frames als met V-sync aan (?)
Verschillende drivers geprobeerd van oud naar nieuw. Bij de oudere drivers is het wel wat beter.
CPU-tje is een 2600K op 4.6, maar tik ik deze naar de 5 scheelt het qua GPU gebruik niets.
Alleen bij de grotere mappen / 64 man.

M'n vorige sli opstelling was een 570 setje die gewoon vol belast bleef in BF3 met de zelfde video instellingen. Echter met drivers uit de 200 reeks, helaas ondersteunen die geen 600 serie kaarten.

Een 2600K op 4.6/5Ghz icm 16GB mem kan / mag een vrij simpel 670 SLI setje toch niet bottelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phntm schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:19:
Jammer dat ik geen zwarte SLI bridge heb. :(
Ik ben effe voor je gaan kijken in de doos van mijn oude eVGA mobo en daar zit een flexibele zwarte SLI bridge in voor 2 kaarten met nVidia en eVGA logo erop dus als je die wil hebben stuur me dan een PM :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
@Mukkel, hele verhaal over dat een kaart een.hogere boost heeft dan de andere; kepler boost. Dat is niet alleen afhankelijk van temps maar ook van gebruikte en benodigde voltage en power limit eerder of later bereiken. Hoe hoger je kaart stock boost, hoe beter de chip en meer kans op een hele lekkere klokker.

Ik heb 3 gtx670's gehad en een stuk of 5 gtx680's, allen met verschillende boost snelheden. Natuurlijk boost een lightning variant hoger door cherry picked chips en betere componenten, maar heb ook een reference Evga gehad die standaard 1202mhz boost deed.

Mijn huidige GTX690 is ook grappig, waar gpu1 1202mhz loopt, loopt gpu2 1215mhz. Deze verschillen zullen er altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:00
Klopt, kans op precies gelijke boost clocks is eerder nihil dan de standaard ;). Daarbij, oplossing is natuurlijk om ze zelf even te flashen zodat ze beide naar 1250 boosten (gezien je waterkoeling mag dat geen probleem zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

nero355 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 02:08:
[...]

Ik ben effe voor je gaan kijken in de doos van mijn oude eVGA mobo en daar zit een flexibele zwarte SLI bridge in voor 2 kaarten met nVidia en eVGA logo erop dus als je die wil hebben stuur me dan een PM :)
DM Gestuurd!
t!n0 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:20:
knip

Ik heb 3 gtx670's gehad en een stuk of 5 gtx680's, allen met verschillende boost snelheden. Natuurlijk boost een lightning variant hoger door cherry picked chips en betere componenten, maar heb ook een reference Evga gehad die standaard 1202mhz boost deed.

knip
Betere componenten kan ik misschien nog verwachten van MSI, maar cherry picked GPUs? Nope, dit gebeurt in al geen tijden meer, dit is ook eerder volgens mij nog in dit topic besproken of het was de 7xxx thread. VRoeger had je nog de luxe om zo iets te ontvangen, nu niet meer helaas. Misschien dat reviewers die contact opnemen met MSI wel gewoon een geweldige kaart krijgen uit de stapels kaarten die ze dagelijks toen uit de fabriek stonden te schijten, maar als consument is de kans heel klein.

Verder over je SLI set-upje, gewoon zoals ik voorheen had vermeld, lekker de standaard BIOS erover waarmee ze beiden kwamen en gewoon beide kaarten ongeveer rond 1250 laten runnen. Als de 1 1240 runt en de andere 1260 weet ik gewoon zeker dat je het door de vingers kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:10:
[...]

DM Gestuurd!

[...]

Betere componenten kan ik misschien nog verwachten van MSI, maar cherry picked GPUs? Nope, dit gebeurt in al geen tijden meer, dit is ook eerder volgens mij nog in dit topic besproken of het was de 7xxx thread. VRoeger had je nog de luxe om zo iets te ontvangen, nu niet meer helaas. Misschien dat reviewers die contact opnemen met MSI wel gewoon een geweldige kaart krijgen uit de stapels kaarten die ze dagelijks toen uit de fabriek stonden te schijten, maar als consument is de kans heel klein.

Verder over je SLI set-upje, gewoon zoals ik voorheen had vermeld, lekker de standaard BIOS erover waarmee ze beiden kwamen en gewoon beide kaarten ongeveer rond 1250 laten runnen. Als de 1 1240 runt en de andere 1260 weet ik gewoon zeker dat je het door de vingers kunt zien.
Niet zo zeer gecherrypicked inderdaad maar, het zijn vaak wel varienten die een hogere clock kunnen hebben aangezien de varienten die het niet redden eruit gefilterd worden. Volgens mij hebben alleen reviewers inderdaad nog de luxe om cherry picked kaarten te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Dat is toch gewoon cherry picken? De GPU's die volgens MSI standaarden het niet halen om lightning waardig te worden verklaard worden voor deze kaarten dan ook niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik vraag me toch wel af hoe ze dat dan doen. Even de GPU eraf slopen als deze het goed genoeg doet, en hiervan een Lightning fabriceren (en dus de rest weggooien)? Duur grapje...
Volgens mij was cherry picked voorheen gewoon het middelste van een wafer namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 06-07-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Wordt natuurlijk getest voordat de chip überhaupt op een pcb wordt geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Eigenlijk misschien een beetje stomme manier van vragen, maar ik doelde er meer op dat ik me niet kan voorstellen dat nVidia ze allemaal zelf doet testen op voorhand. Dus stel dat 1 op de 3 die MSI krijgt "Lightning waardig" zijn, en 1 op de 3 daarvan een echt goede klokker is, heb je waarschijnlijk ook gewoon 1/9e kans op een reference model dat net zo goed klokt, mits deze genoeg koeling krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 06-07-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dit zal waarschijnlijk per batch gaan. Elke batch een X aantal samples om de kwaliteit te checken.
Steekt er een batch tussen uit => "speciale serie"
Is er een batch slechter dan worden het basis kaartjes of een lagere serie met een deel uitgeschakelde opties

Tenminste iets in die richting.

[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 06-07-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:28
Ik zie nog geen ''Het Nvidia GTX7xx ervaring topic''
Waarom eigenlijk niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
maxers1973 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:48:
Ik zie nog geen ''Het Nvidia GTX7xx ervaring topic''
Waarom eigenlijk niet ?
Ik heb geen zin om de TS aan te passen :p

Als iemand er zin in heeft mag ie een nieuw topic openen en de layout gebruiken, mits ie mij even in als co-topicstarter benoemt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:56:
[...]

Als iemand er zin in heeft mag ie een nieuw topic openen en de layout gebruiken, mits ie mij even in als co-topicstarter benoemt.
Level of laziness: Naaitsaab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:05:
[...]

Level of laziness: Naaitsaab
Ga het maar eens doen, dan praten we verder :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:14:
[...]

Ga het maar eens doen, dan praten we verder :+
Nee echt niet, mij zie je pas rond de 8xx tijden of misschien 9xx. Ben wel echt lang zoet met mijn GTX 680jes. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Paprika schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:06:
Eigenlijk misschien een beetje stomme manier van vragen, maar ik doelde er meer op dat ik me niet kan voorstellen dat nVidia ze allemaal zelf doet testen op voorhand. Dus stel dat 1 op de 3 die MSI krijgt "Lightning waardig" zijn, en 1 op de 3 daarvan een echt goede klokker is, heb je waarschijnlijk ook gewoon 1/9e kans op een reference model dat net zo goed klokt, mits deze genoeg koeling krijgt.
Na verloop van tijd zijn de batches sowieso al beter dan de originele batches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Heren, ik wil even jullie opinie.

Ik heb met een 2600k op 4.2ghz een windows index score met 1 GTX 680 van 8.1, en nu met nog steeds 4.2ghz en 2 GTX 680s in SLI haal ik een windows index score voor mijn graphical performance een 8.3. Dit is op Windows 8 and I know, windows index score zegt niet veel. Maar persoonlijk had ik verwacht dat de score hoger zou stijgen. Denken jullie dat mijn CPU aan het bottlnecken is en een extra speed boost nodig heeft of is Windows index score rating op WIndows 8 gewoon puur crap? Ben een beetje gepuzzeld hier. Ik wil er wel bij vermelden dat beiden kaarten in games net als BF3 op ultra gewoon altijd 90%~99% GPU Usage heeft, en dat is meestal een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gooi "winsat graphicsformal" in een command promptje, en dan kun je kijken wat er werkelijk als resultaat uitkomt. Al zou ik me persoonlijk schamen om überhaupt enige vorm van waarde te geven aan die onzin ;). Draai gewoon een fatsoenlijke benchmark...

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 07-07-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:05:

Ik heb met een 2600k op 4.2ghz een windows index score
Ik ben hier al gestopt met lezen, die Windows score is utter bullshit. Draai gewoon een paar knappe game benchmarks. 3DMark vind ik ook onzin, het gaat om je FPS in games niet om je score in een programmaatje, of je moet elke dag 3DMark draaien en krijgt daar je plezier uit maar dat lijkt me sterk. Crysis 2 heeft wel een leuke benchmark tool.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ben niet beter gewend van tweakers forums af en toe. Niet eens beetje de moeite nemen om een paar zinnen verder te lezen en dan dit te zien:
Phntm schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:05:

Ik heb met een 2600k op 4.2ghz een windows index score met 1 GTX 680 van 8.1, en nu met nog steeds 4.2ghz en 2 GTX 680s in SLI haal ik een windows index score voor mijn graphical performance een 8.3. Dit is op Windows 8 and I know, windows index score zegt niet veel. Maar persoonlijk had ik verwacht dat de score hoger zou stijgen. Denken jullie dat mijn CPU aan het bottlnecken is en een extra speed boost nodig heeft of is Windows index score rating op WIndows 8 gewoon puur crap? Ben een beetje gepuzzeld hier. Ik wil er wel bij vermelden dat beiden kaarten in games net als BF3 op ultra gewoon altijd 90%~99% GPU Usage heeft, en dat is meestal een goed teken.
Maar alle gekheid op een stokje, is mijn CPU mijn SLI Setupje aan het bottlenecken? Het lijkt alsof windows index score gewoon puur een flamebait is geworden hier,

3DMark advanced edition geeft mij een score van: http://www.3dmark.com/fs/624354

[ Voor 3% gewijzigd door Phntm op 07-07-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Phntm schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:48:
Ben niet beter gewend van tweakers forums af en toe. Niet eens beetje de moeite nemen om een paar zinnen verder te lezen en dan dit te zien:

[...]

Maar alle gekheid op een stokje, is mijn CPU mijn SLI Setupje aan het bottlenecken? Het lijkt alsof windows index score gewoon puur een flamebait is geworden hier,

3DMark advanced edition geeft mij een score van: http://www.3dmark.com/fs/624354
Windows benchmark tools doen nauwelijks tot niks met je SLI setup. Als je daarnaast weet dat het niet veel betekend voor je daadwerkelijke systeem prestaties waarom er dan waarde aan hechten. Je CPU zal niet snel bottlenecken maar het kan altijd voorkomen. Maar een 2500K is ook heel makkelijk over te clocken naar bijvoorbeeld 4.2 GHz zonder enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

[...]

Wat is het dan dat je wilt weten? Van je eigen link:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5cTTU1M.png

Lijkt me duidelijk toch? GTX 680s in SLI i.c.m. een 2500K/2600K komt zoveel voor, en zijn zoveel benchmarks over te vinden. Ja hij neckt je GPUs als je op 800x600 speelt met alles op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
-The_Mask- schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:46:
Ik vind fps in games bullshit. Het gaat erom dat het soepel draait. :p
Dat is toch gerelateerd aan elkaar, zo draait 16 FPS niet soepel en 60 wel :p Bedoel er meer mee te zeggen dat reallife zin heeft en niet een of ander cijfertje totaal ongerelateerd aan de werkelijkheid.
Dat komt omdat die Windows "prestatie index" 1 grote giller is en met een korrel zout ter grote van Amsterdam genomen moet worden. Als je daar conclusies uit gaat trekken ben je niet secuur bezig. Uiteraard heb ik wel het stuk gelezen maar figuurlijk 'gestopt bij x'

Volgens die index zou de i7 uit mijn laptop bijna net zo snel moeten zijn als mijn 2600k @4,2Ghz dat is natuurlijk de reinste onzin, vandaar dat ik er ook nooit naar kijk en zeker geen conclusies ga trekken en/of zorgen maken over bijvoorbeeld een SLI opstelling of een OC.

Om even inhoudelijk te reageren, die 2600K is lange na geen bottleneck, in zware games zoals BF3 komt de mijne @4,2Ghz niet eens boven de 50% load uit, terwijl de 670 op 100% staat te pompen. Zelfs met een instapper i5 kan je prima gamen mits je een goeie GPU in gebruik hebt.
Hierover zijn onwijs veel benchmarks te vinden, de CPU is vele male minder belangrijk dan de GPU in game prestaties.

[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 07-07-2013 22:35 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99

[...]

Om te kijken hoe erg jou CPU je videokaarten bottlenecked, moet je vergelijken met andere sli 680 setups met betere videokaarten. Verder probeer eens op stock 4.2 en nog hogere clocks kijk hoeveel verschil dat maakt. Dan weet je gelijk hoe relevant het is. Daarnaast wat iedereen anders al zegt inclusief jijzelf. Windows index is just not done :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Met de score is niets mis. Dat zie je ook ook in de vergelijk tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De reden dat ik dit vroeg is omdat ik in Skyrim met ENB en wat heleboel texture mods met 50% GPU usage zat rond te rennen en akelige FPS drops kreeg. Daarvan ook de vraag die toen in mij op kwam: "Staat mijn CPU mijn GPUs te bottlenecken?" Ze runnen nu trouwens wel gewoon op de gewone 90+ usage zoals in BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
naaitsab schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:31:
[...]
Dat is toch gerelateerd aan elkaar, zo draait 16 FPS niet soepel en 60 wel :p Bedoel er meer mee te zeggen dat reallife zin heeft en niet een of ander cijfertje totaal ongerelateerd aan de werkelijkheid.
Het gaat er meer om dat wanneer je een treshold stelt voor het speelbaar zijn of niet, bv 40fps (of wat dan ook), je kaarten beter kunt beoordelen op speelbaarheid in plaats van sneller dan snel (in percentages).
Als kaart A 50 fps draait en kaart B 100 fps, dan zijn ze voor de meeste gebruikers even goed/snel, ook al is kaart B 100% sneller.
Zo had ik ook mn vraagtekens bij de frame latency metingen van techreport.
Destijds hadden ze de 660ti tegenover de 7950 gezet, waarbij de 660ti op sommige grafiekjes wel 2-3x zo goed leek (of nog meer), echter beiden waren gewoon prima speelbaar (verschil is imo dan nul).
Daarnaast was het soms het geval dat wanneer je de treshold veranderde beide kaarten opeens gelijk scoorden of zelfs in het voordeel van de 7950, het is dus ook belangrijk wat je als speelbaar definieert.
Sommigen vinden 30fps al speelbaar, anderen 60 fps en weer anderen willen ten minste 120fps.

Ik heb benchmark resultaten wel eens in excel gezet (alle resultaten boven een bepaalde waarde als gelijk stellen), en dan zie je opeens welke kaart nu echt sneller is op het moment dat het er toe doet (wanneer je onder je gestelde treshold voor speelbaar komt).
Dit kun je ook doen voor min fps, maar dan moet je altijd uitkijken dat het niet om slechts 1 'uitschieter' gaat.
En uiteraard kan dit ook voor frame latency, alleen daarbij heb ik zelf nog geen idee wat nu goed is en wat niet (en er wordt nog gediscussieerd over de meetmethode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
naaitsab schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:56:
[...]

Het is dat ik er de balen verstand van heb anders had ik hem graag in beheer genomen.
Zou graag willen lullen met medetweakers over alles en nog wat GTX 7XX.

Ps. Mocht iemand zich geroepen voelen om iets uit te leggen kwa lay-out,dan hou ik me aanbevolen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MaXeRs op 08-07-2013 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Paprika schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:19:
Al zou ik me persoonlijk schamen om überhaupt enige vorm van waarde te geven aan die onzin ;).
naaitsab schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:26:
Ik ben hier al gestopt met lezen, die Windows score is utter bullshit.
Ik kan niet begrijpen dat jullie denken dat het normaal is om zo met mensen om te gaan. Tweakers zijn inderdaad een elitair en neerbuigend groepje...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mitsumark schreef op maandag 08 juli 2013 @ 01:12:
[...]Het gaat er meer om dat wanneer je een treshold stelt voor het speelbaar zijn of niet, bv 40fps (of wat dan ook), je kaarten beter kunt beoordelen op speelbaarheid in plaats van sneller dan snel (in percentages).
Als kaart A 50 fps draait en kaart B 100 fps, dan zijn ze voor de meeste gebruikers even goed/snel, ook al is kaart B 100% sneller.
Zo had ik ook mn vraagtekens bij de frame latency metingen van techreport.
Destijds hadden ze de 660ti tegenover de 7950 gezet, waarbij de 660ti op sommige grafiekjes wel 2-3x zo goed leek (of nog meer), echter beiden waren gewoon prima speelbaar (verschil is imo dan nul).
Daarnaast was het soms het geval dat wanneer je de treshold veranderde beide kaarten opeens gelijk scoorden of zelfs in het voordeel van de 7950, het is dus ook belangrijk wat je als speelbaar definieert.
Sommigen vinden 30fps al speelbaar, anderen 60 fps en weer anderen willen ten minste 120fps.
Snap niet goed wat je wilt zeggen. Subjectieve speelbaarheids metingen zoals bijv. HardOCP doet vind ik interessant maar Kaart B is obv FPS (en Framemeting), ceteris paribus, immers gewoon nog steeds de beste kaart.
Het bepalen van de 'threshold' is iets wat je het beste nog steeds zoveel mogelijk zelf doet. Juist omdat het zo subjectief is.
Als er geen issues zijn met framemeting e.d. kun je dus ook nog steeds het beste kaart B nemen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
maxers1973 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 06:54:
[...]

Het is dat ik er de balen verstand van heb anders had ik hem graag in beheer genomen.
Zou graag willen lullen met medetweakers over alles en nog wat GTX 7XX.

Ps. Mocht iemand zich geroepen voelen om iets uit te leggen kwa lay-out,dan hou ik me aanbevolen ;)
Als jij de tekst aanlevert wil ik het wel voor je in de juiste vakjes parkeren :)
DM staat open.
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:30:
Ik kan niet begrijpen dat jullie denken dat het normaal is om zo met mensen om te gaan. Tweakers zijn inderdaad een elitair en neerbuigend groepje...
Iedereen hier die maar iets kennis van zaken heeft weet dat die index totaal nergens op slaat en uit de lucht gegrepen is, anders heb je daar je onze grote vriend Google voor die je exact hetzelfde verteld, dit valt toch wel onder de pilaren van Tweakers "eerst zelf onderzoek doen voor je wat vraagt"... Lees ook even mijn toelichting op dat gequote stukje voor je gelijk in de pen gaat hangen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

naaitsab schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:36:
Iedereen hier die maar iets kennis van zaken heeft weet dat die index totaal nergens op slaat en uit de lucht gegrepen is, anders heb je daar je onze grote vriend Google voor die je exact hetzelfde verteld, dit valt toch wel onder de pilaren van Tweakers "eerst zelf onderzoek doen voor je wat vraagt"... Lees ook even mijn toelichting op dat gequote stukje voor je gelijk in de pen gaat hangen
Dat is allemaal leuk en aardig. Het klopt ook. Er zijn tevens ook 100 manieren hoe je dat duidelijk kan maken aan iemand.
Het valt mij alleen op dat tweakers meestal een van de meer neerbuigende manier kiezen om dit te vertellen. Waarom? Wat is er mis met: "Windows Index is niet echt relevant"?

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 08-07-2013 10:53 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:52:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig. Het klopt ook. Er zijn tevens ook 100 manieren hoe je dat duidelijk kan maken aan iemand.
Het valt mij alleen op dat tweakers meestal een van de meer neerbuigende manier kiezen om dit te vertellen. Waarom? Wat is er mis met: "Windows Index is niet echt relevant"?
Tja dat had inderdaad gekund, het was laat en ik was wat chagrijnig. Ben met je eens dat het netter omschreven kon worden, al sloeg dat utter bs op die index en niet op Phntm zijn vraag laat dat duidelijk zijn.
Enfin dit heeft niks met gpu's te maken /next.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

[...]

Als jij de tekst aanlevert wil ik het wel voor je in de juiste vakjes parkeren :)
DM staat open.

[...]

Nee wij zijn ook gestopt bij "iedereen hier". Jou manier van pluralistic ignorance is off the fucking charts. Houd je gedeisd, ik kwam met een simpele opmerking/vraag wat mij verbaasde en jij gaat al helemaal tekeer.

Ik heb een beter idee, drop it. Ten minste hoef ik voortaan nooit van jou een antwoord serieus meer te nemen en hoef je ook op mijn vragen niet meer te antwoorden als het enige wat je wilt doen is iemand die al weet dat index score NIKS zegt toch geweldig staan af te kraken. Beetje tegenspreken hier, maar ik vind het persoonlijk niet erg, maar het is gewoon grof, beledigend en geweldig asociaal om niet eens alles te lezen wat iemand te vertellen heeft en gebaseerd op de helft van eerste zin alleen maar die persoon dus volledig af te kraken. Ik wist dat tweakers.net community, althans een gedeelte van ons, beetje idioot kinderachtig doen om de meest simpele onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ga in de zon zitten ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Doe ik al met mijn laptop man. Die GT650M is niet zo slecht. NIks is beter dan gamen in de zon als je geen zin hebt om opgesloten te zitten in je kamer. Zwaar weekend achter de rug door werk, even nu ontspannen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

naaitsab schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:58:
Tja dat had inderdaad gekund, het was laat en ik was wat chagrijnig.
Het is goed om te zien dat je je reactie herziet.

Wat ik wel belangrijk vindt is dat hier op GoT erg vaak zo reageren, dus het kan niet liggen aan iemands gemoedsstand lijkt me. Ik kijk bijvoorbeeld ook naar Vipeax.
Er moet iets dieper liggen, iets in de groep/community, vandaar dat ik het ook publiekelijk roep en niet via de PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Meiden meiden doe dat even lekker via de PM ik hoef jullie frustraties en rage niet te lezen.
Wat op het eerste punt ook vrij off-topic is.

Maar zoals ook reeds getypt is, moet je niet naar de windows index score kijken.
Totaal nutteloos. Je CPU is niet aan het bottlen.

De score in 3Dmark is gewoon netjes. En je FPS in BF3 ook.
BF3 is een iets wat akelig spel dat erg op je CPU leunt.
Hoe groter de map + 64 spelers deste groter de drop in je GPU gebruik. Ook als je CPU niet boven de 40 / 50 % belasting komt. Terwijl elk ander spel de GPU's hier wel vol belast.
Als ik hier m'n 2600K op 5Ghz zet, zijn beide kaarten op bv Caspian 64 spelers ook niet volbelast.
Kwestie programmering van het spel. Maar dit past ook beter in het BF3 topic

Kom nu weer lief zijn en on topic :P

Edit: kom even samen knuffelen <3

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 08-07-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:14:
Meiden meiden doe dat even lekker via de PM ik hoef jullie frustraties en rage niet te lezen.
Wat op het eerste punt ook vrij off-topic is.

Maar zoals ook reeds getypt is, moet je niet naar de windows index score kijken.
Totaal nutteloos. Je CPU is niet aan het bottlen.

De score in 3Dmark is gewoon netjes. En je FPS in BF3 ook.
BF3 is een iets wat akelig spel dat erg op je CPU leunt.
Hoe groter de map + 64 spelers deste groter dedrop in je GPU gebruik. Ook als je CPU niet boven de 40 / 50 % belasting komt. Terwijl elk ander spel de GPU's hier wel vol belast.
Als ik hier m'n 2600K op 5Ghz zet, zijn beide kaarten op bv Caspian 64 spelers ook niet volbelast.
Kwestie programering van het spel.

Kom nu weer lief zijn en on topic :P
Jij bent gewoon on-topic hoor. Maar ja, normale antwoordjes kunnen ook en zoals een paar andere al eerder hebben vermeld hier boven in wat blijkt normaal beschaafd Nederlands, waardeer ik het echt. Dit is ook de eerste keer dat ik SLI run dus ben ik ook de eerste keer gelijk tegen de muur aan gelopen toen ik die 4Gb kaart kocht zonder te weten dat je een 2GB en een 4GB niet kon SLI'en. Toen zag ik opeens plots laag verbruik in Skyrim. Dit is inmiddels vanzelf verdwenen, nu ben ik ook al mijn twijfels kwijt en dat is wat ik had,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Nee hoor ik geef je informatie van m'n eigen SLI GTX670 setup betreft GPU gebruik in het spel BF3 waar je om vroeg + een feedback over je 3Dmark score.

Geheel ontopic dus. ;)

Maar even een vraag tussen door, weet iemand of een GTX670 waterblok ook op een 760 past?
De PCB van de kaartjes ogen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:22:
Nee hoor ik geef je informatie van m'n eigen SLI GTX670 setup betreft GPU gebruik in het spel BF3 waar je om vroeg + een feedback over je 3Dmark score.

Geheel ontopic dus. ;)

Maar even een vraag tussen door, weet iemand of een GTX670 waterblok ook op een 760 past?
De PCB van de kaartjes ogen hetzelfde.
Ja dat klopt, zeggen ze hier ook. Staat gewoon als eerste resultaten op google. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:59:
[...]
om de meest simpele onderwerpen.
Exact, dit is niet Helpmij of een ander "pleur je vraag maar neer community". Iets wat spijtig genoeg vaak aan de laars gelapt wordt getuige de legio pleur maar neer topics en posts zonder enig eigen inzicht of iets van initiatief op GoT de laatste tijd.

Jij bent degene die gelijk moeilijk moeilijk gaat doen omdat ik iets figuurrijks in de mond nam wat ik daarna ook nog heb toegelicht mocht het niet duidelijk zijn geweest wat natuurlijk mogelijk is. Dus ik weet niet waar je nou in godsnaam zo moeilijk over doet. Die kortzinnige aantijgingen van jouw kant getuigen nou niet echt van je eigen "community-geest" just saying.
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:12:
[...]
Wat ik wel belangrijk vindt is dat hier op GoT erg vaak zo reageren, dus het kan niet liggen aan iemands gemoedsstand lijkt me. Ik kijk bijvoorbeeld ook naar Vipeax.
Er moet iets dieper liggen, iets in de groep/community, vandaar dat ik het ook publiekelijk roep en niet via de PM.
Zie hierboven, de meeste mensen die hier zitten die wel een beetje serieus zijn schieten wel eens uit de slof als de zoveelste gebruiker weer eens iets uit de lucht gegrepen plaatst waaruit duidelijk blijkt dat niet over nagedacht is. Ik noem bijvoorbeeld een i5 op AMD socket.

Dit is het laatste wat ik hierover ga uitten, levert toch niks dan rage op zo.
Moraal van het verhaal: blijkbaar is het figuurlijk opvatten van een zin nogal lastig voor sommige dus dat zal ik in de toekomst maar achterwege laten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Phntm schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Ja dat klopt, zeggen ze hier ook. Staat gewoon als eerste resultaten op google. :+
...de ironie...

Ik ben een beetje verbaast dat alles zo hetzelfde is, zelfs de VRMs.
Wat mij ook verbaast is dat de GTX 760 bijna net zo snel is als de GTX 670, terwijl de laatste een stuk mee shaders heeft. Aan clocks kan ik niet alle snelheidswintst terug herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:30:

Zie hierboven, de meeste mensen die hier zitten die wel een beetje serieus zijn schieten wel eens uit de slof als de zoveelste gebruiker weer eens iets uit de lucht gegrepen plaatst waaruit duidelijk blijkt dat niet over nagedacht is.
Uhuh, tweakers.net, a place for serious business. Niet bedoeld voor mensen die vinden dat Google niet altijd een redelijk antwoord aanbied of een beetje verbaasd zijn over rare verschijnselen terwijl zij de moeite nemen om zelf erbij te noteren dat ze het zelf ook dondersgoed door hebben en dat even netjes erbij vermelden. Lolk and noted. Best part is dat je hebt verteld dat je wel hebt doorgelezen, ga je nog steeds erover hameren en dat blijkt uit dat mooi stukje tekst weer ook. |:(
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:32:
[...]

...de ironie...

Ik ben een beetje verbaast dat alles zo hetzelfde is, zelfs de VRMs.
Wat mij ook verbaast is dat de GTX 760 bijna net zo snel is als de GTX 670, terwijl de laatste een stuk mee shaders heeft. Aan clocks kan ik niet alle snelheidswintst terug herleiden.
Rebranden doet elk bedrijf tegenwoordig, je moet het ook zien als kosten bezuiniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Phntm schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:36:
Rebranden doet elk bedrijf tegenwoordig, je moet het ook zien als kosten bezuiniging.
Het PCB is inderdaad hetzelfde, maar de GPU is anders en als je kijkt naar kosten besparingen zou ik zeggen dat je ook minder kan VRMs plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik vind de 700 serie niet echt iets speciaals toevoegen. (op de topper na 780, maar dat is een titan chip)
Inderdaad gewoon rebranded zoals destijds met 8800GT-9800GT-GTS250 één kaartje verspreid over 3 generaties.

Vind het alleen raar dat ze de prijs vrij laag houden. Of eigenlijk beter gezegd waarom dat de 670 nog zo prijzig blijft.
Niemand koopt nu (nieuw) een 670 als de 760 nagenoeg de zelfde prestaties heeft alleen een flinke duid minder kost. Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt voor die prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 08-07-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:49:
Ik vind de 700 serie niet echt iets speciaals toevoegen. (op de topper na 780, maar dat is een titan chip)
Inderdaad gewoon rebranded zoals destijds met 8800GT-9800GT-GTS250 één kaartje verspreid over 3 generaties.

Vind het alleen raar dat ze de prijs vrij laag houden. Of eigenlijk beter gezegd waarom dat de 670 nog zo prijzig blijft.
Niemand koopt nu (nieuw) een 670 als de 760 nagenoeg de zelfde prestaties heeft alleen een flinke duid minder kost. Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt voor die prijs.
Ik doe gewoon net als de meeste aan generations skip. Gewoon je kaart lekker lang gebruiken tot je iets nieuws en echt veel beters op de markt ziet verschijnen. Ik zal nu gewoon mijn 680jes volop blijven gebruiken. Met 2 van deze kaarten kan je toch alle games spelen die al uit zijn en nog moeten uit komen. Al vind ik dat wel betere SLI profiles uit moeten komen en dat developers SLI wat beter gaan ondersteunen. Skyrim bijvoorbeeld heeft hele slechte SLI scaling.

[ Voor 7% gewijzigd door Phntm op 08-07-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:36:
[...]
Uhuh, tweakers.net, a place for serious business.
offtopic:
Laten we het erop houden dat ik TW.net inderdaad zo zie en niet als een 2e hardware.info.
Help!!!! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Snap niet goed wat je wilt zeggen. Subjectieve speelbaarheids metingen zoals bijv. HardOCP doet vind ik interessant maar Kaart B is obv FPS (en Framemeting), ceteris paribus, immers gewoon nog steeds de beste kaart.
Het bepalen van de 'threshold' is iets wat je het beste nog steeds zoveel mogelijk zelf doet. Juist omdat het zo subjectief is.
Als er geen issues zijn met framemeting e.d. kun je dus ook nog steeds het beste kaart B nemen.
Stel jij vind 40FPS prima speelbaar op jouw setup/games dan is jouw threshold dus 40FPS. Stel ik speel veel FPS op hoog niveau en wil graag 60FPS hebben dan is mijn threshold dus 60FPS. Indien jij 45FPS hebt bereikt is die GPU voor jou voldoende maar voor mij niet.

Ik vind alles boven 60FPS ook niet echt zin hebben, men zegt dat ze het verschil tussen 60 en 120 kunnen zien maar daar geloof ik niet zo in. Tijdje geleden nog met getest met framelimitter op 60 en zonder op 175 FPS, zag geen enkel verschil. De achterliggende zaken zoals stutter vind ik toch belangrijker dan een erg hoge FPS, niets zo vervelend als een hakkelend spel.
Ik vind de 700 serie niet echt iets speciaals toevoegen.
De Titan en 780 ('mini' Titan) zijn anders wel erg mooie kaartjes, de rebrands zijn inderdaad niks speciaals maar zijn bang for buck wel weer erg interessant. Een overgeclockte 680 voor het geld van een 670 is niet slecht.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zijn dit niet gewoon resterende partijen? Zie je wel vaker.

Ik vind ook dat de 7xx serie niet heel boeiend is, maar voor elke verbetering (gtx 670 -> gtx 770 bijv.) best stevig is, en goed te betalen. Dus qua Prijs/performance zit nVidia even heel lekker, terwijl AMD normaal in die sectie het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:51:

De Titan en 780 ('mini' Titan) zijn anders wel erg mooie kaartjes, de rebrands zijn inderdaad niks speciaals maar zijn bang for buck wel weer erg interessant. Een overgeclockte 680 voor het geld van een 670 is niet slecht.
Ik zie niet gauw iedereen 1..2..3.. zijn GTX 680 in de kast stoppen om een 770 te kopen. Als ik eerlijk mag zijn voel ik me wel genaaid als ik zie dat de 680 nog steeds duurder is dan de 770 terwijl die haast niet meer zo verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

2de hands zijn de prijsjes nu wel lekker.
Vorige week nog m'n 2de 670 voor 200,- gescored en een waterblok + bridge voor 60 incl.
Das is bij elkaar 20,- goedkoper als 5 maanden geleden voor alleen de kaart zonder blok...ook 2de hands
Prijzen zullen de komende maanden nog wel verder droppen.

Eind het jaar komen er weer nieuwe gen games en dan wil iedereen weer upgraden.
Dan willen de "fanatics" allemaal een 770 / 780 en droppen de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Ik zie niet gauw iedereen 1..2..3.. zijn GTX 680 in de kast stoppen om een 770 te kopen. Als ik eerlijk mag zijn voel ik me wel genaaid als ik zie dat de 680 nog steeds duurder is dan de 770 terwijl die haast niet meer zo verkrijgbaar is.
Nee oké maar voor een rebrand is het best een leuke deal. Blijf sowieso voorstander dat rebrands duidelijk aangegeven worden, nu is het zoiets van kijk we hebben de nieuwe 700 series. Terwijl eigenlijk enkel de Titan/780 nieuw is.
mukkel schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:58:
2de hands zijn de prijsjes nu wel lekker.
Vorige week nog m'n 2de 670 voor 200,- gescored en een waterblok + bridge voor 60 incl.
Das is bij elkaar 20,- goedkoper als 5 maanden geleden voor alleen de kaart zonder blok...ook 2de hands
Prijzen zullen de komende maanden nog wel verder droppen.

Eind het jaar komen er weer nieuwe gen games en dan wil iedereen weer upgraden.
Dan willen de "fanatics" allemaal een 770 / 780 en droppen de 600.
Hierop zit ik ook te wachten, ik wil nog een 2e 670 WF3 op de kop tikken, op V&A zijn de meeste nog richting de 300 dat is me veel te veel als een nieuwe 350,- kost. Maar die prijzen zullen inderdaad nog wel zakken als mensen de 'nieuwe' 700 willen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
[...]

DM staat open.
Top ,ik ga gelijk aan het werk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
maxers1973 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:38:
[...]

Top ,ik ga gelijk aan het werk d:)b
Je zou ook de TS kunnen quoten en kunnen aanpassen, dan blijft de stijl mooi hetzelfde als dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik zal toch ook maar even reageren, gezien het duidelijk mogen zijn dat niet iedereen dezelfde mening deelt betreffende dit onderwerp, al is dat ansicht geen verassing, immers zijn het meningen.
Ten eerste dan even wat betreft dit stukje:
Hoezo niet? Je verwijt zo te zien 2 man, waaronder ik zelf, je oorspronkelijke post niet gelezen te hebben, terwijl ik toch zeker wel je volledige bericht had gelezen.
Al zou ik me persoonlijk schamen om überhaupt enige vorm van waarde te geven aan die onzin .
Het stukje enige vorm van betreft dat je ondanks je eigen zeggen dat de benchmark wel eens slecht kan zijn (en ja, dat was een goede aanname van je), toch nog iets erover wilde weten/controleren. Was dan ook niet als een persoonlijke aanvalt bedoelt
of is Windows index score rating op WIndows 8 gewoon puur crap?
Daarnaast geef ik je een duidelijk tip waarmee je volledig kunt achterhalen of je CPU een limiet vormt bij de benchmarks.
Gooi "winsat graphicsformal" in een command promptje, en dan kun je kijken wat er werkelijk als resultaat uitkomt.
Zo krijg je per grafisch onderdeel een textuele score te zien, en kun je zelfs tijdens het draaien heel makkelijk in zowel taakbeheer als GPU-Z (of alternatieve tools met dezelfde functionaliteiten) kijken hoeveel load er is. Doordat je zelf al aangeeft dat je gekeken hebt naar je GPU usage binnen BF3, trek ik al snel de conclusie dat je minstens op een degelijk niveau bekend bent met hardware/computers (al kwam dit ook al door de rest van je post overigens, overclocken en dergelijke).
Daarna zeg je nog het volgende:

Op dit moment link je een 3DMark score waar een, en dit mag toch zeker wel gezegd worden, overduidelijke weergave staat van de resultaten van soortgelijke systemen, waarbij je zelfs kunt zien dat jouw setup zich ook nog eens de hogere kant van resultaten met soortgelijke systemen bevindt. Voor de rest vertel je totaal niets over je resolutie, welke andere spellen je getest hebt, wat voor instellingen je draait en dergelijke (en nee, ik ga niet iemand zijn profiel bekijken in de hoop dat de inventaris is ingevuld, en zelfs nog kloppend is). Daarop zeg ik:
GTX 680s in SLI i.c.m. een 2500K/2600K komt zoveel voor, en zijn zoveel benchmarks over te vinden. Ja hij neckt je GPUs als je op 800x600 speelt met alles op low.
Wat toch gewoon klopt? Er zijn ontzettend veel GTX 680s in SLI’s getest, zowel op ieder hardware forum te vinden als mede een nogal reusachtig groot aantal reviews. Sterker nog, er zijn zelfs genoeg testen met GTX 770s, 780s en ook nog Titans met dezelfde processor. Op dat moment mag een Tweaker die heeft aangetoond dat hij/zij voldoende kennis heeft op dit gebied toch ook wel even zelf een korte zoekopdracht uitvoeren op google, immers heb je dan toch ook veel vollediger en overtuigend bewijs. Als ik zou hebben gezegd dat je minstens een 6-core van intel nodig hebt, die minstens 500 euro zal kosten, zou je me dan meteen geloven? Vast niet, dus eigenlijk blijft er dan al heel weinig nut over op het gebied van het beantwoorden van je vraag. Mede als ik me eigenlijk niet eens kan voorstellen dat je het antwoord zelf niet al weet.
De reden dat ik dit vroeg is omdat ik in Skyrim met ENB en wat heleboel texture mods met 50% GPU usage zat rond te rennen en akelige FPS drops kreeg. Daarvan ook de vraag die toen in mij op kwam: "Staat mijn CPU mijn GPUs te bottlenecken?" Ze runnen nu trouwens wel gewoon op de gewone 90+ usage zoals in BF3.
Nu kom je opeens met nieuwe informatie die ik eerder nergens heb gelezen (en ja, ik lees altijd alles volledig voordat ik reageer :+). Je hebt performance problemen in Skyrim. Nou, ook dit zou me niet verbazen, gezien het een extreem obvious console port is, welke eigenlijk nooit op die manier had mogen worden uitgebracht op de pc. Optimalisatie of eigenlijk enige inzet in het algemeen om een degelijke pc game te maken is er niet in te vinden.
Dat Skyrim op de pc een drama is (relatief aan de graphics) is dan uiteraard ook iets dat je op google had kunnen vinden (even een no pun intended op de google grap die je zelf gepost hebt :D).
Wat betreft deze post van XanderDrake,
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:30:
Waarschijnlijk heeft het ermee te maken hoe je in het dagelijks leven staat, het soort vrienden dat je hebt, en misschien of je student bent of niet :+, maar ik zou me dus gewoonweg niet aangevallen voelen, maar zoals al eerder vermeldt: mening is een mening. Ik ga me dus niet excuseren, maar als iemand het niet bevalt dan kan, en mag, dat vanzelfsprekend, al had ik dat eigenlijk niet verwacht.

Wat betreft elitair en neerbuigend, tot op zeker hoogte is dat inmiddels wel zo ja. Als dag in dag uit dezelfde soort vragen ziet, terwijl er ook bij ze allemaal hetzelfde gezegd kan worden: zoek een review, wordt je na 4000x dit antwoord te geven een beetje moe ervan. Iemand die een degelijke post maakt waarmee hij of zij aantoont zelf al het nodige te hebben uitgezocht, en er dan ook bij vermeldt wat dit nodige is (wel zo handig) en goed aangeeft wat het probleem is, zal van mij niets anders dan een hulpvolle post krijgen waarmee de vraag in 1x volledig is beantwoord.
Helaas is het nu eenmaal zo dat Tweakers tegenwoordig de vragen krijgt die je normaal op een forum als hardware.info, helpmij, vragenforum en andere fora verwacht. Inmiddels is het meer een: “stel dezelfde vraag als de persoon boven mij”-forum. Nu is dit niet helemaal het geval, gezien de vraag wel wat specifieker is dan: “Waarom heb ik geen 393448 FPS met 32x AA en 3 beeldschermen?”. Al is ook hierbij wel het geval dat er eigenlijk te weinig info werd gegeven, om een duidelijk antwoord te geven, tenzij een “Nee.” voldoet, maar helaas is dat eigenlijk een nutteloos antwoord, dus wordt al verwacht dat de persoon die reageert even de zoekopdracht intypt op google en een aantal linkjes/plaatjes kopieert en die in een reactie zet (wat ik toch wel vaak doe ondanks dat ik erbij vermeldt dat een beetje eigen speurwerk wel gewenst is, of beter gezegd: iets is wat je accepteert voordat je reageert (kijk maar eens goed :+)).
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:52:
[...]

Dit wist de poster toch zelf al? Vermeldt deze zelf?
Phntm schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:59:
[...]
Nee wij zijn ook gestopt bij "iedereen hier". Jou manier van pluralistic ignorance is off the fucking charts. Houd je gedeisd, ik kwam met een simpele opmerking/vraag wat mij verbaasde en jij gaat al helemaal tekeer.
Ik heb een beter idee, drop it. Ten minste hoef ik voortaan nooit van jou een antwoord serieus meer te nemen en hoef je ook op mijn vragen niet meer te antwoorden als het enige wat je wilt doen is iemand die al weet dat index score NIKS zegt toch geweldig staan af te kraken. Beetje tegenspreken hier, maar ik vind het persoonlijk niet erg, maar het is gewoon grof, beledigend en geweldig asociaal om niet eens alles te lezen wat iemand te vertellen heeft en gebaseerd op de helft van eerste zin alleen maar die persoon dus volledig af te kraken. Ik wist dat tweakers.net community, althans een gedeelte van ons, beetje idioot kinderachtig doen om de meest simpele onderwerpen.
Die reactie opende dan wel met een zin die aardig neerbuigend. Het stukje “stopte met lezen” is zelden, of misschien wel nooit, positief bedoelt. Naaitsab heeft wel zijn fout aan je bekend, dus dat is verder nu toch wel inmiddels ok hoop ik. Al moet ik dan wel weer zeggen: wat was het dat je eigenlijk wilde horen van hem? Je zegt hier:
het enige wat je wilt doen is iemand die al weet dat index score NIKS zegt toch geweldig staan af te kraken
dus eigenlijk dat je oorspronkelijke post helemaal niet nodig was. Nu komen we toch wel ergens!
Doe ik al met mijn laptop man. Die GT650M is niet zo slecht. NIks is beter dan gamen in de zon als je geen zin hebt om opgesloten te zitten in je kamer. Zwaar weekend achter de rug door werk, even nu ontspannen.
Nu ben je wel geen Tweaker meer he, immers zien die alleen donker :+. Ik zit zelf nu overigens ook gewoon buiten, even voor de duidelijkheid. Ik ben een WannaTweaker denk ik.
Het is goed om te zien dat je je reactie herziet.

Dit heeft bij mij niets met gemoedsstand te maken nee, alleen puur het feit dat het dag in-dag uit inmiddels hetzelfde is. Eigenlijk zijn het alleen nog maar de nieuwsdiscussie-topics waar je kunt hopen iets interessants te lezen als deze topics een ongelezen-bericht markering hebben. En zelfs dat soort topics wordt steeds regelmatiger gevuld met vragen die niet eens een post verdienen, al helemaal niet in een nieuwstopic, waar toch echt wel een bepaalt niveau als standaard mag worden verwacht. Mede omdat de meesten die daar ook maar enigszins actief zijn, wel het en ander weten. Misschien als ik me buiten Tweakers ook als Tweaker zou gedragen, dat ik me dan minder zou bezighouden met dergelijke reacties en het duidelijk proberen te maken dat eigen inzet toch echt verwacht wordt. Helaas kom ik eigenlijk alleen hier, en houdt ik me verder niet zo met hardware bezig. /3

Er zijn verder nog een klein aantal posts die op dit onderwerp verder zijn gegaan, maar ik denk dat mijn punt enigszins wel overgedragen is nu, al zal niet iedereen het ermee eens zijn (en dat mag ook zeker wel). Mukkel had bijvoorbeeld een vraag over zijn boostclocks in SLI, dat is dan tenminste een vraag die je niet vaak ziet, en eigenlijk ook echt iets is dat je moet weten/ervaring mee moet hebben.

Phntm kon de laatste paar dagen degelijke (echte “Tweaker”) antwoorden geven, dus hij weet eigenlijk wel genoeg. Zeker gezien zijn setup (foto die hij heeft gepost), welke toch echt niet de minste hardware bevat (en ook wel wat tijd heeft gestoken in bekabeling en dergelijke, dus waarschijnlijk gewoon volledig zelfbouw). Laten we dan afspreken dat Phntm volgende keer gewoon weer slimme (zijn echte niveau) postings maakt, zodat niemand nog stom kan reageren en zijn er ook geen discussies meer die off-topic zijn, omdat ik een lul kan zijn als het mij uitkomt. Deal? :D Inmiddels wordt mijn laptop denk ik een beetje erg warm van de zon... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:10:
Phntm kon de laatste paar dagen degelijke (echte “Tweaker”) antwoorden geven, dus hij weet eigenlijk wel genoeg. Zeker gezien zijn setup (foto die hij heeft gepost), welke toch echt niet de minste hardware bevat (en ook wel wat tijd heeft gestoken in bekabeling en dergelijke, dus waarschijnlijk gewoon volledig zelfbouw). Laten we dan afspreken dat Phntm volgende keer gewoon weer slimme (zijn echte niveau) postings maakt, zodat niemand nog stom kan reageren en zijn er ook geen discussies meer die off-topic zijn, omdat ik een lul kan zijn als het mij uitkomt. Deal? :D Inmiddels wordt mijn laptop denk ik een beetje erg warm van de zon... :+
Met dank aan nero355 krijg ik nog morgen als het goed is(Samen met mijn Casio Edifice EF-339BK-1A1VEF die toevallig ook morgen binnenkomt) een zwarte SLI bridge van EVGA binnen, beter dan die standaard diarree bruine/zalm oranje achtige bridge. Spuug lelijk die dingen zeg. Ik hoop dat jou laptop trouwens een mat scherm heeft, die van mij helaas niet. Brightness moet op max of anders zie ik geen reet. En over mijn PC, ja die is volledig zelf in elkaar gezet. Had hem rond de Sandy bridge releases gebouwd, sinds dien heb ik de voeding, videokaarten, koeler en moederbord vervangen. Bekabeling is een STUK netter dan mijn vorige setup, vind ik ten minste dan. Ziet er wel wat voller uit dankzij die kabels van mijn nieuwe voeding. Krijg ze namelijk met moeite achter de back panel, het trekt mijn kaarten mee :s

Oude set-up met oude voeding en 1 GTX 680.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2VyvjdF.jpg

Ik heb echt iets met fotos nemen in slecht raar licht.

[ Voor 18% gewijzigd door Phntm op 08-07-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Help!!!! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Nu ik mn eigen post herlees vind ik hem zelf ook niet heel erg duidelijk nee, ik probeer het nog een keer.

Wat ik bedoel te zeggen is dat kaart B wellicht alleen sneller is bij games boven de 50 fps, en kaart A is sneller bij (andere) games onder de 50 fps.
Gemiddeld(%) kan kaart B dan sneller zijn, maar op de momenten dat het er echt toe doet (doorgaans de zwaarste games) is kaart A eigenlijk sneller.
Als je alles boven een bepaalde treshold gelijk stelt, dan zul je zien welke kaart sneller is ónder de treshold, en dát is de kaart die je wilt kopen uiteindelijk.
Die treshold moet je inderdaad zelf bepalen (aan de hand van je eigen ervaringen).

Kijk bv naar starcraft II: de gemiddelde nvidia kaart is daar 50-100% sneller dan een gelijk geprijsde amd kaart.
Echter omdat ze allemaal 'voldoende' fps neerzetten is het verschil eigenlijk nul, en dus stel je ze in je (eigen) vergelijking gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 08-07-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Zo, met dank aan nero355 is mijn setup stuk mooier vind ik. Liever een lang SLI kabeltje dan een oranje/bruine sli kabel. En dit keer hoop ik dat de foto wat beter lijkt voor jullie dan de vorige. (mijn flits is a bitch, I know ;) )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BpadYqu.jpg

En ik kwam gelijk erachter dat ik daar genoeg stof heb om een mooie tapijt te maken dus dat wordt eens schoon maken. :>

OH non-compulsary foto van de horloge die ik ook gelijk binnen kreeg vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cV4P4yA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Phntm schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:23:
Zo, met dank aan nero355 is mijn setup stuk mooier vind ik. Liever een lang SLI kabeltje dan een oranje/bruine sli kabel. En dit keer hoop ik dat de foto wat beter
Nerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Zoals het hoort, of niet. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Is nu 's avonds, dan mag dat wel ja :P. Nu nog een tweede zodat je ze beide kanten op kunt doen voor extra Tweakerism.

Moet trouwens toegeven dat ik de niet-flexible wel het leukste vind uitzien,

Afbeeldingslocatie: http://static.clickbd.com/global/classified/item_img/223858_0_original.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 09-07-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Even wachten tot de massa z'n gtx670 dropt. Hopelijk nog een gigabyte windforce modelletje erbij en dan heb ik een lekker sli setup voor een mooie prijs. Ben zeer tevreden met m'n huidige gtx670. Prima kaartje voor een prima prijsje :)

Is er nou trouwens veel uit te halen met OC-en? Heb me er niet aan gewaagd, immers nog niet echt nodig, maar wel nieuwsgierig.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:52:
Is nu 's avonds, dan mag dat wel ja :P. Nu nog een tweede zodat je ze beide kanten op kunt doen voor extra Tweakerism.

[afbeelding]
Evga verkoopt ze voor een euro! en dan nog 8,50 verzendkosten bovenop. Nee bedankt. :l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ik vind die bruggetjes met een (zwart) PCB ook een stuk mooier dan dat flexibele spul. Ziet er altijd beetje fragiel uit en niet erg netjes indien je veel aan CM doet.
Mu.siQ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:57:
Is er nou trouwens veel uit te halen met OC-en? Heb me er niet aan gewaagd, immers nog niet echt nodig, maar wel nieuwsgierig.
Als je het WindForce3 model hebt (3 fans) dan zou ik die lekker zo laten. Die dingen zijn van de fabriek al op een leuke OC gezet (GTX680+ snelheid) dus ik zou er verder niet zo gek veel meer aan doen. Hier ook een zeer tevreden 670 WF3 gebruiker :)
Phntm schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:27:
[...]
Evga verkoopt ze voor een euro! en dan nog 8,50 verzendkosten bovenop. Nee bedankt. :l
Op eBay zijn ze vast wel voor een schappelijke prijs te koop. Probleem is dat webshops vaak 'enveloppe post' niet "kennen" en dus altijd met de pakket post gaat. Of in ieder geval er wordt verzendkosten berekend op basis van een pakket en niet een enveloppe.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:36:

Op eBay zijn ze vast wel voor een schappelijke prijs te koop. Probleem is dat webshops vaak 'enveloppe post' niet "kennen" en dus altijd met de pakket post gaat. Of in ieder geval er wordt verzendkosten berekend op basis van een pakket en niet een enveloppe.
Ik zal wel eens rond neuzen, wil tenslotte ook een backplate aanschaffen voor mijn EVGA GTX 680 SC Signature 2 editie, mijn reference heeft er wel 1, maar die kocht ik toen ze het wel nog hadden. EVGA verkoopt ze niet meer, zo zegt hun customer service. Ik zal aan het eind van de maand wel die dingen bestellen via eBay en dan rustig wachten op mijn accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Oh, was niet specifiek voor jou bedoelt. Mij persoonlijk kan het toch al niet boeien. Kast staat op de grond en de kant waar je normaal naar binnen zou kijken, staat tegen de linkerpoot van het bureau aan.
Was meer een algemeen punt dat die wel erg leuk uitzien, zeker met Tri-SLI :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:39:
Oh, was niet specifiek voor jou bedoelt. Mij persoonlijk kan het toch al niet boeien. Kast staat op de grond en de kant waar je normaal naar binnen zou kijken, staat tegen de linkerpoot van het bureau aan.
Was meer een algemeen punt dat die wel erg leuk uitzien, zeker met Tri-SLI :D.
Ik wou eerst voordat ik het aanbod kreeg van nero zo een solide versie halen, maar ja, had geen zin in 9,50. Backplate zoek ik nog wel sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Al eens bij MSI gekeken? CJ had dit vast wel kunnen regelen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[afbeelding]
De PCB versie had ik ook nog wel, maar dan alleen voor 3 of 4 kaarten en dat is niet zo handig als je er maar 2 hebt :P

Persoonlijk heb ik ook veel liever de flexibele trouwens, want die haal je er makkelijker af door het lusje/knikje zeg maar als de boel weer eens ontstof moet worden.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:03:
Al eens bij MSI gekeken? CJ had dit vast wel kunnen regelen... ;(
May he rest in peace. :(
nero355 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:09:
[...]

De PCB versie had ik ook nog wel, maar dan alleen voor 3 of 4 kaarten en dat is niet zo handig als je er maar 2 hebt :P

Persoonlijk heb ik ook veel liever de flexibele trouwens, want die haal je er makkelijker af door het lusje/knikje zeg maar als de boel weer eens ontstof moet worden.
Die PCB versies zijn volgens mij ook gewoon meer bedoeld voor 3> SLI en niet dual. :P Voorkom je veel gedoe met die flexibele, want alle kaarten moeten verbonden zijn met de eerste kaart.

[ Voor 59% gewijzigd door Phntm op 09-07-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik heb wel een Evga GTX680 backplate voor je. DM maar bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

t!n0 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:37:
Ik heb wel een Evga GTX680 backplate voor je. DM maar bij interesse.
Een standaardje? Ik kan hem wel nu niet afforden. Als jij denkt dat jij niemand anders kan vinden ervoor, dan zou ik het wel fijn vinden als je het warm hield voor me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Modbreak:Check je PM

[ Voor 94% gewijzigd door Ultraman op 10-07-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo te zien is de kwaliteit van de posts en het respect voor elkaar de afgelopen pagina's achteruit gegaan. Even hierboven zelfs dermate dat ik er een aantal heb verwijderd en een paar PMs heb moeten verzenden.

In plaats van nog meer mensen individueel aan te spreken doe ik het hier publiekelijk. Ieder die geen constructieve bijdrage heeft geleverd aan de discussie de afgelopen 3 dagen mag zich aangesproken voelen. En dan ben ik met name teleurgesteld in de manier waarop sommige van jullie reageren. XanderDrake in "Het Nvidia GTX6xx ervaring topic" slaat de spijker op zijn kop als je het mij vraagt. Graag had ik op dat moment een TR gezien, dan was dit eerder opgevallen en had er eerder ingegrepen kunnen worden.

Ik wil jullie wijzen op Het algemeen beleid #reageren welke het volgende bevat:
Reageer bijvoorbeeld altijd ontopic en probeer de topicstarter te helpen met zijn probleem of ga serieus om met de discussie of het aangesneden onderwerp. We verwachten natuurlijk dat je elkaar respectvol bejegent.
Voor wie er verder op heeft gereageerd: zie Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Ik ga er van uit dat er in de toekomst naar gehandeld gaat worden.

Verdere reacties on-topic. Als je het nodig vind om over deze moderatie en of het beleid te praten, maak dan een DM aan, email me of maak een topic in Lieve Adjes

[ Voor 112% gewijzigd door Ultraman op 10-07-2013 10:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
En dit is meteen de reden waarom ik mijn drivers en software normaal gesproken altijd in het Nederlands installeer... "Mijn Tuig"... My god, dat moet "My Rig" vertalen neem ik aan? :P

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/f8goyu2mj/noway.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tja,

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DmsDDSi.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
useruser schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:03:
En dit is meteen de reden waarom ik mijn drivers en software normaal gesproken altijd in het Nederlands installeer... "Mijn Tuig"... My god, dat moet "My Rig" vertalen neem ik aan? :P

[afbeelding]
Ze zijn wel lekker bezig hoor :P Eerst maakt Henkie al fouten nu komt dit er nog bij!
Nee voor mij gewoon lekker alles in het engels!

@Phntm Heb je nog (voor de discussie) mijn post gezien, en vergeleken of verschillende cpu clock speeds echt veel verschil maakte of niet? Was wel benieuwd of je bij je SLI set-up daar nog iets van merkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bij de experience index, of bij 't gamen? 't Laatste is uiteraard zeker het geval, afhankelijk van welk spel je speelt. Zeker als je ze ook nog naar ~1200-1300 overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:08:
[...]

@Phntm Heb je nog (voor de discussie) mijn post gezien, en vergeleken of verschillende cpu clock speeds echt veel verschil maakte of niet? Was wel benieuwd of je bij je SLI set-up daar nog iets van merkte!
Paprika schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:14:
Bij de experience index, of bij 't gamen? 't Laatste is uiteraard zeker het geval, afhankelijk van welk spel je speelt. Zeker als je ze ook nog naar ~1200-1300 overklokt.
Ik heb in alle games gewoon onwijs hoge FPS, skyrim genoeg verder getweakt ook om stabiel te kunnen spelen zonder al te veel last van stotter problemen en FPS dalingen en heb niet erg veel om over te klagen bij deze game. :)

Dit was het resultaat van 2 dagen knoeien met Skyrim, en ik ben er wel blij mee.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VNkPsbMl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TAQqS1Pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mwjtBW5l.jpg

Trouwens, waarom zitten een paar van jullie nog op 320.18? Ik las op sommige boards online dat die heel wat stabiliteit problemen met zich mee bracht. Ga snel naar 320.49, die doet het wel gewoon goed.

Ik run nu wel mijn beide kaarten op ~1150mhz, ik had ze eerste beide op 1250 op stock voltage, maar dat mocht niet baten bij de eerste kaart en die gaf het snel op door mijn PC te laten uit vallen. Ik zal wel wanneer ik zin heb wel even met de voltage gaan spelen, maar nu even niet. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Phntm op 10-07-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gewoon beide flashen met een unlock bios, ben je in een keer klaar en hoef je er nooit meer naar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:29:
Gewoon beide flashen met een unlock bios, ben je in een keer klaar en hoef je er nooit meer naar om te kijken.
Ja daar ben ik nu een beetje bang voor, omdat ik dan gelijk een wereld binnenstap waar ik geen bal van begrijp. Ik heb wel aan videokaart overclocking gedaan, maar nooit heb ik in mijn level een BIOS erop geflashed of wat dan ook, en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje bang om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
nvflash --save original0.rom (daarna een 0 intypen om de eerste kaart te pakken)
nvflash --save original1.rom (daarna een 1 intypen om de tweede kaart te pakken)

dan even een kopie maken van beide, en die noem je dan new0.rom/new1.rom

Dan hoef je alleen nog maar dit te doen:
kgb new0.rom unlock
kgb new1.rom unlock

nvflash new0.com
nvflash new1.rom

Eigenlijk is flashen op het gebied van fouten maken stukken veiliger dan overklokken... Wel overigens de backups even op een veilige plek zetten (ik mail ze altijd naar mezelf, vind GMail wel een goede locatie ook i.v.m. search optie) zodat als je ooit een kaart kapot hebt, je hem nog altijd terug kunt flashen (zolang je ergens een werkende kaart hebt, kun je de andere gewoon nog flashen, zelfs al is ie zo goed als dood). Ook handig voor een eventuele verkoop in de toekomst... Al zeg ik er wel altijd bij dat ie geflashed is natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tOPJscH.pngp

(nVidia was de naam van de standaard bios in de MSI, Asus had wel een juiste markering)

[ Voor 39% gewijzigd door Paprika op 10-07-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:35:
nvflash --save original0.rom (daarna een 0 intypen om de eerste kaart te pakken)
nvflash --save original1.rom (daarna een 1 intypen om de tweede kaart te pakken)

dan even een kopie maken van beide, en die noem je dan new0.rom/new1.rom

Dan hoef je alleen nog maar dit te doen:
kgb new0.rom unlock
kgb new1.rom unlock

nvflash new0.com
nvflash new1.rom

Eigenlijk is flashen op het gebied van fouten maken stukken veiliger dan overklokken... Wel overigens de backups even op een veilige plek zetten (ik mail ze altijd naar mezelf, vind GMail wel een goede locatie ook i.v.m. search optie) zodat als je ooit een kaart kapot hebt, je hem nog altijd terug kunt flashen (zolang je ergens een werkende kaart hebt, kun je de andere gewoon nog flashen, zelfs al is ie zo goed als dood). Ook handig voor een eventuele verkoop in de toekomst... Al zeg ik er wel altijd bij dat ie geflashed is natuurlijk.

[afbeelding]

(nVidia was de naam van de standaard bios in de MSI, Asus had wel een juiste markering)
Ziet er nogal simpel uit zo, maar de vraag is waar en hoe je het moet flashen. En de BIOS vind je zeker gewoon natuurlijk na een potje goed googlen? Ja, sorry, ik ben echt totaal nieuw met GPU BIOS flashen.
Als het CMD is dan is het volgens mij niet zo een issue voor mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat is inderdaad CMD, wacht hier heb je de bestanden die je wilt hebben:
http://www.mediafire.com/download/7mydtake38ydqhu/Flash.zip
Dan dus gewoon even change-directory gebruiken uiteraard in je CMD venstertje :+.

Je kunt de kgb.cfg file nog aanpassen naar wens. Dit zijn de settings die ik draai (1250MHz wordt effectief 1255MHz). Kans is heel groot dat dit ook gewoon bij jou meteen goed gaat met deze settings.

Je max power-target wordt dan 150%, eigenlijk haal ik nog altijd maar 120%, maar ik heb hem toch omhoog gegooid naar 150% zodat ie daar i.i.g. niet gaat necken.

Daarbij, ik bedacht me nu pas dat die van mij na de flash een max-boost hadden van 1201MHz, EVGA Precision doet er voor mij dan nog 50MHz bij, effectief 1241MHz. :+

Moet er misschien wel bij toevoegen dat de SLI setup bij mij niet bijzonder stil is zeg maar. De bovenste kaart krijgt het meestal nogal zwaar, vooral in de zomer (reference koelers). Ik heb echter altijd een (isolerende) headset op waardoor ik het niet hoor.

[ Voor 46% gewijzigd door Paprika op 10-07-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:46:
Dat is inderdaad CMD, wacht hier heb je de bestanden die je wilt hebben:
http://www.mediafire.com/download/7mydtake38ydqhu/Flash.zip
Dan dus gewoon even change-directory gebruiken uiteraard in je CMD venstertje :+.

Je kunt de kgb.cfg file nog aanpassen naar wens. Dit zijn de settings die ik draai (1250MHz wordt effectief 1255MHz). Kans is heel groot dat dit ook gewoon bij jou meteen goed gaat met deze settings.

Je max power-target wordt dan 150%, eigenlijk haal ik nog altijd maar 120%, maar ik heb hem toch omhoog gegooid naar 150% zodat ie daar i.i.g. niet gaat necken.

Daarbij, ik bedacht me nu pas dat die van mij na de flash een max-boost hadden van 1201MHz, EVGA Precision doet er voor mij dan nog 50MHz bij, effectief 1241MHz. :+

Moet er misschien wel bij toevoegen dat de SLI setup bij mij niet bijzonder stil is zeg maar. De bovenste kaart krijgt het meestal nogal zwaar, vooral in de zomer (reference koelers). Ik heb echter altijd een (isolerende) headset op waardoor ik het niet hoor.
Ohhhh, nice, dank je wel. Ik zal dat wel even 1 van dezer dagen even oppikken, lijkt me leuk om te doen. Dank je wel Vipeax. En ik heb ook zelf een goed isolerende headset op. Ik zal sowieso rondkijken of iemand zo een leuke Signature 2 koelertje ergens los verkoopt. Veel mensen die knallen gewoon waterkoeling erop en donderen de andere koelers gewoon weg. Die signature 2 koeler is geweldig en stil. EVGA heeft wel goed werk verricht.

[ Voor 22% gewijzigd door Phntm op 10-07-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
En voor wat 't waard is: ze zijn Kombustor/Furmark stabiel. Voordat ik ze geflashed had, was een van de twee kaarten eigenlijk best een rampzalige overklokker. Nu is het gewoon het maximale dat ik met een reference koeler zou willen proberen. En 200MHz scheelt best veel op 3 schermen moet ik zeggen... Al snel het verschil tussen amper vloeiend en perfect.

Trouwens, als de EVGA koeler beter is, waarom ruil je ze dan niet om? Nu krijgt bij jou de reference koeler de warme lucht van de EVGA. Bij mij scheelt het al snel 10-13C tussen boven en onder.

[ Voor 59% gewijzigd door Paprika op 10-07-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dat flashen kan makkelijker hoor..
Gewoon met GPU-Z even de bios van je kaart trekken.
Deze open met een explorer based proggie
http://www.v3dt.com/nvidia/600/

Aanpassen naar je wens en daarna opslaan.
Dan met bijvoorbeeld firestorm of een gelijkwaardig programmatje flashen.

Is wat meer gebruiks vriendelijker en je past je eigen bios aan ipv eentje van het net plukken.

[ Voor 16% gewijzigd door mukkel op 10-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nou kijk, zelfs dat kan al tegenwoordig :p. Eraf halen doe ik altijd met nvflash, gezien ik die toch al nodig had voor het erop zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Paprika op 10-07-2013 12:58 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum