Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik vind ze ook minder, niet eens qua uiterlijk, maar gemak.
Het blok hangt toch aan de onderkant van de kaart, dus zie je het toch niet.

Maar er zit maar aan 1 kant G1/4 draad.
Dan kun je met het meegeleverde "bridge" het draad aan de kopsekant van de kaart krijgen.
Echter ben je dan bijna verplicht 90Graden fittingen te gebruiken, omdat je anders geknikte slangen krijgt.
(kaart / zijwand ruimte)

Voorheen had ik op m'n 570 ook een blok waar schroefdraad aan beide kanten zat.
Hierdoor ging ik er blind vanuit dat het bij het nieuw design ook was.....niet dus.
Als ik dit geweten had, was het de deze geworden.
http://www.highflow.nl/wa...s-steel-silver-11075.html

Terug sturen ect had ook gekunt, maar ach straks met SLI wordt het weer makkelijker.
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/861/sam0380s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 01-03-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Mooi spul zeg, jammer dat het in een behuizing zit 8)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 09:46
Help!!!! schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:22:
[...]

Dat een paar jaar geleden de ref. coolers van Merk X blijkbaar wel stil waren is helaas geen garantie dat dat nu nog steeds zo is. Is ook best wel makkelijk te vinden dat deze ref coolers klachten geven.

Maar als de prijs goed is dan is dat natuurlijk ook een belangrijke afweging. Hopelijk krijg je het zonder veel kosten stiller... :)
Ik dacht altijd dat Nvidia wel bekend stond om zn kwaliteit producten.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 20:57
http://www.amd.com/us/pro...d-radeon-7000-series.aspx

Ik zag dit staan heeft nvidia ook zoon actie lopen bij aankoop van een new VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Yep alleen zijn het free2play games zie:

http://www.guru3d.com/new..._gear_up_game_bundle.html

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

^ Maar wel van goede waarde (zeg ik als speler van WoT zijnde ;) ).

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
Beetje vaag die dingen, sowieso die free-to-play zijn pay to win meestal.
Geef gewoon een Steam/origin voucher/tegoed i.p.v. een spel, heb je veel meer aan kan je uitzoeken wat je leuk vind.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 20:57
Tnx dat had ik niet gevonden. Gister ook een winkel(MMC) gebeld en die konden mijn geen info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Buiten USA zijn die bundels anders, houd daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

naaitsab schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:10:
Beetje vaag die dingen, sowieso die free-to-play zijn pay to win meestal.
Geef gewoon een Steam/origin voucher/tegoed i.p.v. een spel, heb je veel meer aan kan je uitzoeken wat je leuk vind.
Eens, ik ben zelf meer content met de games die ik bij mijn AMD kaart heb gekregen, Crysis 3 en Bioschock:infinite.. al is dat tank spel niet verkeerd heb ik vernomen ;)
Maar ja dit zal persoonlijk zijn ;)
unfor schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:53:
Buiten USA zijn die bundels anders, houd daar rekening mee.
Klopt niet, het is wel verschillend per kaart type( de ingame curency die je krijgt) maar verder zie ik geen verschil en dat word ook nergens vernoemd ook niet op de NVIDIA site zelf,
ben benieuwd waar je deze informatie dan vandaan hebt.

http://www.geforce.com/la...e-2-play/redeem-your-code

In http://www.geforce.com/la...play/terms-and-conditions staat ook duidelijk dat de games het zelfde zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door pino85 op 02-03-2013 17:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Edit:

NVm dubbel post my bad!

[ Voor 157% gewijzigd door pino85 op 02-03-2013 17:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
pino85 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:21:
[...]
Klopt niet, het is wel verschillend per kaart type( de ingame curency die je krijgt) maar verder zie ik geen verschil en dat word ook nergens vernoemd ook niet op de NVIDIA site zelf,
ben benieuwd waar je deze informatie dan vandaan hebt.

http://www.geforce.com/la...e-2-play/redeem-your-code

In http://www.geforce.com/la...play/terms-and-conditions staat ook duidelijk dat de games het zelfde zijn.
Oh okay, wat is dit dan?
http://forums.station.son...-camo-came-to-life.98141/
For all that doesn't know it. Currently Nvidia gives out a code for Planetside2, when you buy a new graphics card.
American users get 5000SC. European users aren't that lucky. They get a "Premium Gear package"

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 02-03-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een sony forum? maar dat terzijde zou wel vreemd zijn omdat hier niet iets over word gezegd in de voorwaarden van NVIDIA( althans ik zag ze niet) ik lees enkel dat de games het zelfde zijn en er verschil in ingame currency zit of hebben ze ergens nog extra kleine lettertjes staan?

Als ik op een winkel klik bv in Engeland die ook mee doet aan dit programma via de NVIDIA site zie ik exact de zelfde games en currency staan( al dan omgerekend) dan in Amerikaanse retailers die mee doen of bv ALternate hier in NL.
Tevens als iemand iets opmerkt is het altijd goed om bronnen te vermelden, en als iemand iets roept zonder enige vorm van bronnen tja dan word een discussie moeilijk he maar goed dat je dit nu alsnog doet want je hebt een goed punt nu.

Ik heb nog steeds vraagtekens of dit wel klopt, want hoeveel mensen zeggen dit tot nu toe? ik vind zo snel geen tientallen of honderden reacties of sites die dit al hebben opgepakt als nieuws dat NVIDIA verschil zou maken per wereld deel.
Als dit echter wel zo is dan staat NVIDIA er in mijn opinie weer niet goed op omdat ze dan niet goed hebben gecommuniceerd maar voordat ik conclusies trek wacht ik de reactie van NVIDIA liever af :)

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 02-03-2013 18:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
Heb ik m net te vroeg besteld en bij de verkeerde winkel (gigabyte 670) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er zijn nieuwe beta drivers 314.14

http://www.geeks3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze net eventjes getest.

Het TDR probleem blijft zowel met deze drivers als met de laatst officiële drivers bestaan.

Ikzelf blijf er nog steeds last van hebben en op de meest random ogenblikken ( surfen, gamen, idle)

Ik hoopt toch dat men bij zowel ATI als NVIDIA dit probleem kan verhelpen. Had ei zo na mijn Gtx 670 in de prullenbak gekieperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
Iemand al een beetje lopen klooien met monitor overclocking op titans en andere 6xx kaarten?
Maakt het nog verschil tussen kaarten onderling, volgens mij niet toch of voegt de titan wel iets toe? Zelf kan mijn samsung syncmaster 2243 BW echt niet eens 3 hertz omhoog :P dus ja das jammer.

Voor degene die onbekend zijn met dit fenomeen:
YouTube: GTX Titan LCD Monitor Overclocking Guide Linus Tech Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jasper 99 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:53:
Iemand al een beetje lopen klooien met monitor overclocking op titans en andere 6xx kaarten?
Maakt het nog verschil tussen kaarten onderling, volgens mij niet toch of voegt de titan wel iets toe? Zelf kan mijn samsung syncmaster 2243 BW echt niet eens 3 hertz omhoog :P dus ja das jammer.

Wel raar dat ineens geclaimed word dat het een Titan feature is, terwijl het al lang kon in de drivers op alle kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

idd, het ligt puur aan je monitor wat je er extra uit kan halen.
Ik kan hier tot 74Hz op m'n monitor. Hij staat nu op 70.

Ik had het zelf ook vorige week voor het eerst gelezen dat het mogelijk is.
Om het nu extra aan te snijden willen ze denk ik meer mensen over de streep trekken om tot een titan aan te schaffen... donno marketing ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Als je een Titan kunt veroorloven, kun je ook een 120 Hz scherm veroorloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

idd :P daarom heb ik nog een gewoon 60hz 70hz schermpie met m'n 670 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mukkel op 09-03-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:40:
Het TDR probleem blijft zowel met deze drivers als met de laatst officiële drivers bestaan.

Ikzelf blijf er nog steeds last van hebben en op de meest random ogenblikken ( surfen, gamen, idle)

Ik hoopt toch dat men bij zowel ATI als NVIDIA dit probleem kan verhelpen. Had ei zo na mijn Gtx 670 in de prullenbak gekieperd.
TDR :? Explain please ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How does TDR work?

Timeout Detection and Recovery

Windows Vista and later operating systems attempt to detect situations in which computers appear to be completely "frozen". They then attempt to dynamically recover from the frozen situations so that their desktops are responsive again. This process of detection and recovery is known as timeout detection and recovery (TDR). In the TDR process, the operating system's GPU scheduler calls the display miniport driver's DxgkDdiResetFromTimeout function to reinitialize the driver and reset the GPU. Therefore, end users are not required to reboot the operating system, which greatly enhances their experience. The only visible artifact from the hang detection to the recovery is a screen flicker. This screen flicker results when the operating system resets some portions of the graphics stack, which causes a screen redraw. Some legacy DirectX applications (for example, those DirectX applications that conform to DirectX versions earlier than 9.0) might render to a black screen at the end of this recovery. The end user would have to restart these applications.

The following sequence briefly describes the TDR process:

1. Timeout detection

The GPU scheduler, which is part of the DirectX graphics kernel subsystem (Dxgkrnl.sys), detects that the GPU is taking more than the permitted amount of time to execute a particular task. The GPU scheduler then tries to preempt this particular task. The preempt operation has a "wait" timeout, which is the actual TDR timeout. This step is thus the timeout detection phase of the process. The default timeout period in Windows Vista and later operating systems is 2 seconds. If the GPU cannot complete or preempt the current task within the TDR timeout period, the operating system diagnoses that the GPU is frozen.

To prevent timeout detection from occurring, hardware vendors should ensure that graphics operations (that is, DMA buffer completion) take no more than 2 seconds in end-user scenarios such as productivity and game play.

2. Preparation for recovery:

The operating system's GPU scheduler calls the display miniport driver's DxgkDdiResetFromTimeout function to inform the driver that the operating system detected a timeout. The driver must then reinitialize itself and reset the GPU. In addition, the driver must stop accessing memory and should not access hardware. The operating system and the driver collect hardware and other state information that could be useful for post-mortem diagnosis.

3. Desktop recovery:

The operating system resets the appropriate state of the graphics stack. The video memory manager, which is also part of Dxgkrnl.sys, purges all allocations from video memory. The display miniport driver resets the GPU hardware state. The graphics stack takes the final actions and restores the desktop to the responsive state. As previously mentioned, some legacy DirectX applications might render just black at the end of this recovery, which requires the end user to restart these applications. Well-written DirectX 9Ex and DirectX 10 and later applications that handle Device Remove technology continue to work correctly. An application must release and then recreate its Direct3D device and all of the device's objects. For more information about how DirectX applications recover, see the Windows SDK.

Komt van het Nvidia forum.

Kort samengevat crasht de driver van nvidia en hersteld het zich automatisch zonder bluescreen of reboot. Maar het is verschrikkelijk vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

volgens mij heeft dit in de meeste gevallen met defecte geheugen modules te maken, niet videoram maar systeemgeheugen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Volgens mij zit je dan inderdaad met brakke hardware en hoef je het ECHT NIET bij de drivers te gaan zoeken !!
Laatste keer dat ik zoiets had ging de videokaart een tijdje later richting de RMA afdeling van Club3D ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
De enige keren dat ik 'last' van TDR heb is bij benchen en dus te hoog overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:40:
Deze net eventjes getest.

Er is op dit moment een virus dat TDR problemen veroorzaakt. Al bij 2 mensen gezien en opgelost vorige week.
Het virus bij die mensen werd opgestart door iehighutil.exe in de map c:\temporary Zowel malware bytes, avira als nod zagen dit virus (nog) niet.
Kleine kans dat dit misschien bij jou ook aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Er is op dit moment een virus dat TDR problemen veroorzaakt. Al bij 2 mensen gezien en opgelost vorige week.
Het virus bij die mensen werd opgestart door iehighutil.exe in de map c:\temporary Zowel malware bytes, avira als nod zagen dit virus (nog) niet.
Kleine kans dat dit misschien bij jou ook aan de hand is.
Jup,

Heb dat probleem ook zien voorbij komen, maar na grondige controles van mijn mappen kan ik nergens het virus terugvinden.

Voorlopig heb ik er nu geen last meer van en is het probleem al een dag of twee niet meer voorgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best tweakers. Zins kort lees ik veel over frame times en dat dit meer de doorslag moet geven voor een aankoop dan de hoeveelheid fps dat moet doen. Nu zie ik vooral dat de frame times met sli nog minder word dan met een enkele kaart. Is dus sli ook beter voor nog minder stuttering?
Ik zou graag een 2e video kaart er bij willen nemen omdat ik vaak zie dat de frame times daar door
nog lager word. Zo heeft een maatje van mij met sli maar 13ms.
Nu game ik op een hogere resolutie en komt een 2e kaart erg goed van pas. Ik heb nu
een gtx680 maar dat is niet genoeg voor 2560. Al ik er een 2e kaart naast ga zetten dan werkt dit
allemaal in zijn voordeel?
Jasper 99 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 12:53:

Ik heb het ook gelezen op guru3d ergens. Ik geloof dat het niet met de titan zelf te maken heeft want deze optie zit al langer in het nvcp. Het zal meer van het scherm afhangen. Je ziet vaak bij schermen die op lage resoluties een hogere hz kunnen gebruiken en als dat bij zo'n scherm het geval is dan kun je die zelfde hz instellen voor de max resolutie van dat scherm. Mijn 60hz scherm gaat tot 75hz tot nu toe.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat bij deze nieuwe nvidia 6 serie kaarten in sli in eens heel anders schalen dan andere series kaarten die ik heb gehad in sli. Zoals in bf3 haal ik lang niet in alle mappen de zelfde schaling van 90-70% Natuurlijk wel voldoende fps. Zelfde geldt ook voor crysis 3 met FXAA heb ik meestal 97-92 schaling, maar zet ik TXAA aan dan heb ik in eens 80-30 schaling. Itest wel met vsync uit wantmet aan is het normaal dat de kaarten minder worden gebruikt. Verder is mijn cpu ook geen bottlnek een
core 17 980x op 4500mhz en de meest belastende cores komen ook niet boven de 60% uit
tijdens die games die ik heb getest. Nu vraag ik mij wel af of meerdere mensen hier deze sli schalingen
hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik heb met de 600 serie nog geen ervaring met SLI, Hiervoor had ik een 570 SLI en de schaling lag ongeveer gelijk.

Misschien een driver probleem? Nvidia is de laatste tijd aan het eikelen qua drivers icm SLI en nieuwe games. FC3 is een ramp. Tomraider loopt ook brak met SLI.
Crysis 3 kamp met wat physics probleempjes. Google maar eens op "rope physics crysis 3".
Physics wordt standaard berekend door de 2de gpu, mits je dit zelf niet hebt aangepast.

Al dat geneuzel met drivers was een van de reden om terug te springen naar een enkele graka.
Voorheen liep alles wel gesmeerd. Nvidia zit met drivers nu in een dipje.

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 15-03-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat merk ik indd ook. Ik heb zelf ook de 570 in sli gehad en alle 2 gpu's liepen netjes rond de 99gpu gebruik. Ik dacht dat sli vandaag de dag nog minstens net zo goed zou zijn. Ik had dus beter nog wat meer moeten lezen over sli en de 600 series. Nu ben ik wel tevreden met de sli schaling in far cry 3
daar merk ik geen problemen mee. Ik kan op 2560x1080 de game nu op ultra draaien met 4xMSAA rond de 70 fps met soms een dipje naar de 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Is het FC3 SLI + multiplayer verhaal al verholpen?
Normaal klapt de game eruit na het "straffen / genade" fimpje als je meerdere GPU's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mukkel schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:49:
Normaal klapt de game eruit na het "straffen / genade" fimpje als je meerdere GPU's hebt.
Ik heb het hele spel uitgespeeld met twee GTX680's in SLI en ben voorbij alle missies gekomen (wel regelmatig random blue screens...). Geen idee meer welke driver versie ik toen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja de single player werkt goed. Het is puur een multi player probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mukkel schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:49:
Toen had ik vast nog geen sli in die tijd. Heb ze nog maar sins deze week en heb indd geen problemen.
Ook heb ik een lagere ms dan met 1 kaart dus minder stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Nieuwe beta driver beschikbaar die voor betere performance in Tomb Raider zou moeten zorgen. 314.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zitten er ook verbeteringen in crysis 3 met deze driver.
Waar ik eerst zo'n 35-40 fps haalde met MSAA medium haal ik nu zo'n 50-55fps.
Ik kan nu dus met MSAA spelen ipv SM of TX AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Met deze driver crashed TR3 niet randomly, maar krijg ik gewoon kei harde blue screens / PC reboots....
Nvidia en drivers.... het wordt er niet beter op.

Ben al van SLI naar een enkele kaart gegaan, mede door het geneuzel bij nieuwe games.
Maar een enkele kampt ook vaak met problemen. Kan me nog herinneren dat het wel snor zat met nvidia en driver...

Driver zorgt wel voor een betere FPS. Hier de benchmark op ultimate setting op m'n 670 @ 1267 / 7000

Driver 314.14
min 32.9
max 52
avr. 41.4

Driver 314.21
min 44
max 72
avr. 56.6

Scheelt bijna 37%, maarja lekker boeiend als je er blue screens gratis bij krijgt.
(overigens alleen in TR)

[ Voor 21% gewijzigd door mukkel op 17-03-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je zonder overklock draait? Ik zelf ben erg blij met deze drivers want sli schaalt nu goed
in crysis 3, farcry 3, crysis 3 en battlefield 3. Ook sleeping dogs kan ik nu met max settings spoepel spelen en sli heeft nu minder stutters bij mij dan een enkele kaart, tenminste als ik stutters kan
plaatsen bij de hoeveelheid ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Crashen staat los van de OC, met of zonder same issue.
Tevens heb ik met een nvidia kaart nog nooit stutter gehad. Enkel / SLI.
Tis natuurlijk voor elke rig verschillend.

Edit:

Heb de driver opnieuw geinstalleerd als verse install en nu blijft het wel werken.
Lang leve de software :>

[ Voor 26% gewijzigd door mukkel op 17-03-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel apart dat het voor de één wel werkt en voor de ander niet met dezefde drivers.
Ik draai trouwens wel met v1.00.722.3, dit is geloof ik niet de beta want die gaven mij juist weer problemen.

Edit

Ik vind het trouwens wel vaag dat ultime instellingen FXAA met normale schaduwen het hoogst is en niet schaduwen op ultra en SSAA, maar dit zal wel een bug zijn?

AVG heb ik met deze build 79fps afgerond.

Edit

http://kotaku.com/5990848...ce-test-graphics-and-cpus
Benchmarks

1gtx680 op 1680x1050 AVG 44FPS
Terwel ik AVG met 2 gtx680's die niet 100% benut worden AVG 89 fps op 2560

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Hebben hier mensen ook problemen met de de GTX 670 en de displayport uitgang?
Als ik een film kijk dan verstomd (of wordt erg zacht) het geluid om de paar minuten eventjes (1s)?
Op de hdmi uitgang heb ik er geen last van. Ook wanneer ik het display aansluit op de DP van de HD4000 heb ik er geen last van. Het ligt dus niet aan de monitor.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

pricewatch: Gigabyte GV-N690D5-4GD-B

Prijs met ~€130 gezakt, net nu ik op zoek was naar een tweedehands GTX690.
Een nieuwe kopen wordt nu wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

130? ze stonden al enige tijd op net onder de 850 incl.

Das nog een nette drop van 50 :)
Maar dat moet ook wel de titan heb je nu ook voor 944,- ipv 999 op de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Dax schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:04:
pricewatch: Gigabyte GV-N690D5-4GD-B

Prijs met ~€130 gezakt, net nu ik op zoek was naar een tweedehands GTX690.
Een nieuwe kopen wordt nu wel interessant.
Gezien de reputatie van dat bedrijf ga ik er van uit dat het een fout is.
Ze hebben hem ook niet voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bij één shop, met een voorraad van 0, de volgende in de lijst hanteert nog de oude prijs, dus ik denk niet dat je hem zo maar voor dat geld zult vinden...

over een jaar als hij EOL is, en hij word nog even de opruimingsbak ingegooid door de leverancier dan kun je hem daar mss voor krijgen, dus dan krijg je een leuke lange pre-order..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sain onez schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:30:
over een jaar als hij EOL is, en hij word nog even de opruimingsbak ingegooid door de leverancier dan kun je hem daar mss voor krijgen, dus dan krijg je een leuke lange pre-order..
Je hebt gelijk, ik heb in het verleden van die dual kaarten (7950 X2 <- geen AMD!, 9800 GX2) voor weinig nieuw verkocht zien worden. Misschien is het wachten wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Rare praktijken... :X

Chat met Centralpoint:
Jouri: Goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?
Jelmer: Beste, in de webshop heeft u een Gigabyte GeForce GTX 690 staan voor 786,50. Klopt deze prijs?
Jouri: Een magazijn geeft aan dat dit de prijs is waarvoor hij geleverd kan worden. Echter geven zij aan dat de levertijd onbekend is. Wellicht is het zo dat dit een special price is en deze niet meer op voorraad zal komen voor deze prijs.
Jouri: Andere magazijnen geven een prijs aan van rond de 820 Exclusief Btw.
Jelmer: Als ik heb nu zou bestellen, krijg ik hem dan voor deze prijs?
Jouri: als u hem nu zou bestellen en hij komt in een ander magazijn voor de hogere prijs op voorraad, dan kunnen wij deze helaas niet voor de special price uitleveren.
Jelmer: Oke bedankt voor de informatie
Jouri: Dan zal u een e-mail ontvangen dat de prijs omhoog is gegaan, en dat wij hem dan uit voorraad voor de hogere prijs kunnen leveren.
Jouri: Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Mag dat wel?? Als je iets op papier koopt voor 500,- en het bedrag is voldaan.
Dan mag een bedrijf toch niet zomaar de prijs omhoog gooien / eenzijdig de koop ongedaan maken??

Het staat dan vastgelegd.
Je gaat ook niet naar de auto dealer en koopt een golf voor 7000,- (levertijd 2 maandjes)
Krijg je na een maand bericht "sorry meneer, voor deze prijs kunnen we hem niet meer leveren, maar weet je wat.. Je krijgt precies dezelfde wagen voor 10.000,- "

[ Voor 44% gewijzigd door mukkel op 20-03-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ze zullen hem gewoon voor dat bedrag moeten leveren.
Afspraak is afspraak: als je iets bestelt bij een webwinkel, dan moet men het bestelde product leveren voor de afgesproken prijs. Natuurlijk kan die prijs een fout bevatten, maar dat is niet jouw probleem als consument. Zolang de prijs redelijk is voor het product, heb je een rechtsgeldige en bindende overeenkomst.
Het bedrag voor die videokaart is realistisch aangezien het geen typ fout is of iets dergelijke.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Kleine upgrade gedaan, eigenlijk meer een stap opzij.
Oude setup: 3-Way GTX680
Nieuwe setup: GTX690 SLI

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2di4tbb.jpg

Waarom?
Beide GTX690's waren open-box voor een hele mooie prijs.

Voordelen?
Een stuk stiller (GTX680 kaarten zaten heel dicht op elkaar)
Meer ruimte in de case.
Het zijn hele mooie kaarten.

Nadelen?
Scaling met Quad SLI is niet echt bijzonder (Afgezien van Far Cry3 en Metro).
Hoop extra hitte in de kast, case fans moeten een stuk harder werken onder load (opgelost door de case fans aan te sturen met aditionele Thermo sensors op de M-V-E)
Mijn case zit dicht dus kan je de kaarten niet zien.
Driver ondersteuning voor Quad SLI is niet top, het is en blijft een Freak Setup.
Mogelijk meer micro stuttering t.o.v. 3-way SLI.

Stroom verbruik?
Met Heaven Valley op Ultra 2560 *1600 +/_ 700 Watt uit de muur.
(Maximus V Extreme, i7-2600K @4.6GHz, Corsair AX860)

(En ja, ik had natuurlijk liever 2 * Titanen maar deze deal kon ik niet laten schieten)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2guxlcz.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zanac-ex op 13-04-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ligt aan de drivers voor de 6xx serie dat de Quad SLI scaling niet lekker is, maar ze zijn ermee bezig geloof ik vanwege de Titan kaarten.
De 5xx serie en lager schalen wel goed dus komt vanzelf wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zanac-ex schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:40:
Kleine upgrade gedaan, eigenlijk meer een stap opzij.
Oude setup: 3-Way GTX680
Nieuwe setup: GTX690 SLI
Dus nu kan je Age of Empires II met 500FPS spelen? :+

Mag ik vragen hoeveel korting je krijgt bij zon 'open box' set?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Nice setupje :P

Maar waarom heb je zoveel power nodig, op 1 monitor?
Of gewoon puur voor de heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
mukkel schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:31:

€585 per stuk :)
(Dabs maar ze versturen niet naar NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mukkel schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:31:
Nice setupje :P

Omdat dit GoT/Tweakers.net is! En we geilen op hardware!

duh! :P

Lekker hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zanac-ex schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:03:
[...]

€585 per stuk :)
(Dabs maar ze versturen niet naar NL)
Dat is heeel goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Net de Gigabyte GV-N680OC-2GD besteld bij alternate, ben benieuwd.
heb een 1440p monitor dus kan wel een snelle gpu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

Iemand hier ervaring met een SLI setup met twee kaarten van verschillende merken? Werkt dat over het algemeen net zo goed als twee kaarten van hetzeflde merk of wordt het afgeraden?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Jumpiefox schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:28:
Iemand hier ervaring met een SLI setup met twee kaarten van verschillende merken? Werkt dat over het algemeen net zo goed als twee kaarten van hetzeflde merk of wordt het afgeraden?
Zolang ze dezelfde chip hebben gaat dat prima.
Maar het is natuurlijk wel leuker voor het zicht om 2 dezelfde kaarten te hebben.
Heb momenteel 2x Asus 660Ti en dat bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Zolang de kaarten dezelfde chip gebruiken dan werkt het.
Mijn "oude" 3-Way opstelling bestond uit een Zotac, eVga en PNY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Het is al vermeld dat het werkt als de chip het zelfde is maar ik wil ook even aan geven dat (voorbeeldje) als je bv een kaart hebt die op 1000mhz draait(overclockte) en de ander op 900 dat de snelste kaart van de 2 zich terug clockt naar de snelheid van de wat tragere kaart, weet niet of je dit al wist maar dacht meld het even.

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 22-04-2013 10:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
pino85 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:58:
[...]
Het is al vermeld dat het werkt als de chip het zelfde is maar ik wil ook even aan geven dat (voorbeeldje) als je bv een kaart hebt die op 1000mhz draait(overclockte) en de ander op 900 dat de snelste kaart van de 2 zich terug clockt naar de snelheid van de wat tragere kaart, weet niet of je dit al wist maar dacht meld het even.
Dit gaat niet meer op voor de 6XX serie met Turbo-boost.
Alle kaarten in mijn 3-Way SLI draaiden op verschillende snelheden, default en turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oh dat wist ik niet, ik heb zelf dan ook geen NVIDIA kaarten op het moment( jaren terug wel gehad), mijn AMD kaarten daar gaat het wel voor op dus ging ik er van uit dat het ook hier nog steeds uitmaakte( my bad) maar zo heb ook ik weer wat geleerd!

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 22-04-2013 11:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Thanks! Duidelijk, opzoek naar een tweede gtx670 dan maar. Nice dat ze tegenwoordig de snelste kaart niet meer terugclocken naar de snelheid van de zwakste schakel hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

En nog een klein vraagje: Ik kom er maar niet, heb op dit moment een Asus gtx670 DcII (non top edition) En wil dus een keuze maken tusse de volgende kaarten in de v&a:

V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 670 EVGA

V&A aangeboden: Gigabyte GV-N670OC-2GD Gigabyte

Wat zou de betere keuze zijn? De snelheidsverschil lijkt me niet echt bepaalend, welke kaart zou minder ruimte in beslag nemen? Ik weet dat toen ik nog een crossfire opstelling had de bovenstende kaart het zwaar te verduren had kwa temps er zat echt nauwlijks ruimte tussen de twee kaarten, ik neig dus naar de gigabyte die lijkt me wat "smaller"en betere koeling? Of maakt het echt nauwlijsk uit en kan ik beter die paar tientjes besparen en een extra case fan van halen hehe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Jumpiefox schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:15:
En nog een klein vraagje: Ik kom er maar niet, heb op dit moment een Asus gtx670 DcII (non top edition) En wil dus een keuze maken tusse de volgende kaarten in de v&a:

Wat zou de betere keuze zijn? De snelheidsverschil lijkt me niet echt bepaalend, welke kaart zou minder ruimte in beslag nemen? Ik weet dat toen ik nog een crossfire opstelling had de bovenstende kaart het zwaar te verduren had kwa temps er zat echt nauwlijks ruimte tussen de twee kaarten, ik neig dus naar de gigabyte die lijkt me wat "smaller"en betere koeling? Of maakt het echt nauwlijsk uit en kan ik beter die paar tientjes besparen en een extra case fan van halen hehe?
Voor minder hitte in je kast en een iets koelere bovenste kaart kun je het beste de EVGA nemen omdat die zijn warme lucht de kast uitblaast ipv erin zoals de gigabyte.
En hij is ook nog eens 40 euro goedkoper dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 22-04-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Die gigabytes zijn wel echt muisstil.
Met reference designs heb je een enorme herrie tov die gigabyte windforce...
Ook in een Antec 1200 ....

De volgende keer haal ik alleen nog maar die spuuglelijke gigabyte kaarten, beste koeler op de Twinfrozr 4 lightning na

[ Voor 97% gewijzigd door A87 op 22-04-2013 15:21 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:19:
Die gigabytes zijn wel echt muisstil.
Met reference designs heb je een enorme herrie tov die gigabyte windforce...
Ook in een Antec 1200 ....

De volgende keer haal ik alleen nog maar die spuuglelijke gigabyte kaarten, beste koeler op de Twinfrozr 4 lightning na
Met reference kaarten van nvdia valt dat reuze mee - bij de amd 7950/7970 heb je dat idd wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Jumpiefox schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:15:

calsonic schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:02:
[...]
Voor minder hitte in je kast en een iets koelere bovenste kaart kun je het beste de EVGA nemen omdat die zijn warme lucht de kast uitblaast ipv erin zoals de gigabyte.
En hij is ook nog eens 40 euro goedkoper dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
calsonic schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:49:
[...]
Met reference kaarten van nvdia valt dat reuze mee - bij de amd 7950/7970 heb je dat idd wel ja
Helemaal met Calsonic eens,

Zodra je SLI gaat draaien dan wil je eigenlijk de standaard exhaust koelers hebben. (of Water koeling)
De meeste aftermarket koelers circuleren de lucht in de kast met als gevolg dat deze warmer word waardoor de CPU, GPU en Case coolers eens stuk harder moeten werken.

[ Voor 37% gewijzigd door Zanac-ex op 22-04-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De laatste tijd krijg ik als ik NVIDIA drivers installeer op mijn laptop een zwart scherm zodra het stuurprogramma wordt geïnstalleerd. Als ik mijn laptop daarna reboot dan doet de driver het gewoon... Iemand hier een oplossing voor of moet ik driver cleaner o.i.d. gaan draaien en opnieuw beginnen?

Edit: Ik heb er net een VGA kabel ingedaan en dan krijg ik wel gewoon beeld op mijn beeldscherm. Heb nu gereboot en hij is weer prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Cobiwan op 24-04-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
mukkel schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:30:
Mag dat wel?? Als je iets op papier koopt voor 500,- en het bedrag is voldaan.
Dan mag een bedrijf toch niet zomaar de prijs omhoog gooien / eenzijdig de koop ongedaan maken??
ijs kunnen we hem niet meer leveren, maar weet je wat.. Je krijgt precies dezelfde wagen voor 10.000,- "
Dit mag inderdaad niet. Als de prijs gedaald was in de tussentijd had je als koper ook gewoon pech gehad. De prijs die er stond toen je op de 'bestel knop' had gedrukt is rechtsgeldig.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik zit te denken om mijn huidige setup GTX 460 SLI 1GB te gaan vervangen door een GTX 680 2GB. Ik begin te merken dat mijn GTX460's het toch niet allemaal meer trekken. Maar is het verstandig om nu te upgraden naar een GTX680 of even wachten op de GTX 700 serie zodat de prijzen van de GTX 680 zakken. Nog een vraag, is er een performance verschil op PCI-E 3 16x en PCI-E 2 16X? mijn huidige setup heeft nog PCI-E 2 namelijk.

Setup:
DFI Lanparty UT X58-T3eH8
Core i7 920
8GB Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Tripwire999 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:46:
Ik zit te denken om mijn huidige setup GTX 460 SLI 1GB te gaan vervangen door een GTX 680 2GB. Ik begin te merken dat mijn GTX460's het toch niet allemaal meer trekken. Maar is het verstandig om nu te upgraden naar een GTX680 of even wachten op de GTX 700 serie zodat de prijzen van de GTX 680 zakken. Nog een vraag, is er een performance verschil op PCI-E 3 16x en PCI-E 2 16X? mijn huidige setup heeft nog PCI-E 2 namelijk.

Setup:
DFI Lanparty UT X58-T3eH8
Core i7 920
8GB Memory
Volgens mij hebben de huidige videokaarten nog niet echt veel profijt van pci-e 3.0, hooguit een paar procent (in de regionen van 3-4%). Dus gelijk je hele setup vervangen is niet echt nodig denk, die processor kan ook nog prima meekomen. Wat betreft de videokaart, wachten denk ik jouw geval wel zeker nut. Zeker bij de videokaarten heb je gewoon veel mensen die een nieuwe kaart willen hebben, zodra er een nieuwe serie uitkomt. Dus ik denk dat er een hoop kaartjes op V&A terecht komen als de 780 gelanceerd wordt. Of de nieuwprijzen ook veel gaan dalen durf ik niet echt te zeggen, maar zolang er nog aardig restvoorraad is, zullen ze niet duurder worden.
De grote vraag is echter altijd of je WIL wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Tripwire999 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:46:
is er een performance verschil op PCI-E 3 16x en PCI-E 2 16X?
Heel kort antwoord: Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
CrackSlet schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Volgens mij hebben de huidige videokaarten nog niet echt veel profijt van pci-e 3.0, hooguit een paar procent (in de regionen van 3-4%). Dus gelijk je hele setup vervangen is niet echt nodig denk, die processor kan ook nog prima meekomen. Wat betreft de videokaart, wachten denk ik jouw geval wel zeker nut. Zeker bij de videokaarten heb je gewoon veel mensen die een nieuwe kaart willen hebben, zodra er een nieuwe serie uitkomt. Dus ik denk dat er een hoop kaartjes op V&A terecht komen als de 780 gelanceerd wordt. Of de nieuwprijzen ook veel gaan dalen durf ik niet echt te zeggen, maar zolang er nog aardig restvoorraad is, zullen ze niet duurder worden.
De grote vraag is echter altijd of je WIL wachten ;)
Bedankt voor je reactie! Inderdaad de vraag is WIL je wel wachten :) is er enige indicatie wanneer de 700 serie uitkomt? Ik dacht gelezen te hebben eind mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zanac-ex schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:04:
[...]

Heel kort antwoord: Nee!
Is er wel maar is verwaarloosbaar ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Tripwire999 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:05:
[...]
Bedankt voor je reactie! Inderdaad de vraag is WIL je wel wachten :) is er enige indicatie wanneer de 700 serie uitkomt? Ik dacht gelezen te hebben eind mei?
Volgens mij heb ik zelfs ergens gelezen dat hij 23 mei is (morgen) officieel aangekondigd gaat worden, maar dat kan ik zo snel even niet terug vinden. Maar als ik jou was zou ik nog iig even wachten tot hij aangekondigd is, dan kan je altijd nog beslissen of je wilt wachten tot dat hij daadwerkelijk te verkrijgen is. (en dat van iemand die als hij heeft besloten iets te willen hebben, het dan ook het liefst het gister wilt hebben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaneveld1962
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik heb een ASUS GTX680 DIRECTCUII TOP MET BIOS VERSIE 80.04.47.00.0D (P2002-0000)
Heeft iemand of weet iemand waar ik de LN2 bios voor deze kaart kan vinden ?

[ Voor 15% gewijzigd door Zwaneveld1962 op 25-05-2013 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Tijdje geleden sinds ik hier heb gepost maar hier gaat ie dan maar weer.

Ik had een 2GB reference EVGA kaart, en ik heb vandaag een 4GB versie gekocht om te SLIen want ik kan echt nergens meer een 2GB reference edition vinden. Dus ik blij mijn rig in elkaar steken, nieuwe voeding erbij gekocht van 1000W en vervolgens kom ik erachter dat nVidia een stelletje klootzakken zijn en ervoor hebben gezorgd dat 2GB en 4GB modellen NIET kunnen SLI'en. Zo simpel als dat. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of is het gewoon terugbrengen en geld terug en ergens anders jagen op een kaart en hopen dat ik geluk heb.

EDIT: Opgelost met behulp van Coolbits 2.0 :) Jammer dat ik niet de volle 4gb kan gebruiken, maar ik zal wel misschien later in de toekomst weer ergens een 4GB kaart ergens regelen.

EDIT2: nVidia's FAQ is misleidend en oud! Geloof hun niet dat je een 2gb met een 4gb kaart kan laten werken. Dat was in het verleden wel zo, maar nu niet meer. Kaart morgen weer afleveren bij de dixons Amsterdam kalvertoren jammer :(

[ Voor 24% gewijzigd door Phntm op 24-06-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Phntm schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:57:

Ik had een 2GB reference EVGA kaart, en ik heb vandaag een 4GB versie gekocht om te SLIen want ik kan echt nergens meer een 2GB reference edition vinden. Dus ik blij mijn rig in elkaar steken, nieuwe voeding erbij gekocht van 1000W en vervolgens kom ik erachter dat nVidia een stelletje klootzakken zijn en ervoor hebben gezorgd dat 2GB en 4GB modellen NIET kunnen SLI'en. Zo simpel als dat. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of is het gewoon terugbrengen en geld terug en ergens anders jagen op een kaart en hopen dat ik geluk heb.

EDIT: Opgelost met behulp van Coolbits 2.0 :) Jammer dat ik niet de volle 4gb kan gebruiken, maar ik zal wel misschien later in de toekomst weer ergens een 4GB kaart ergens regelen.

EDIT2: nVidia's FAQ is misleidend en oud! Geloof hun niet dat je een 2gb met een 4gb kaart kan laten werken. Dat was in het verleden wel zo, maar nu niet meer. Kaart morgen weer afleveren bij de dixons Amsterdam kalvertoren jammer :(
Euhm, balen. Maar hoezo ben je nu zo pertinent zeker dat het niet gaat werken? Staat dat ergens zwart op wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:57:

Ik had een 2GB reference EVGA kaart, en ik heb vandaag een 4GB versie gekocht om te SLIen want ik kan echt nergens meer een 2GB reference edition vinden.
Staan er zat op de PW, 2GB en reference koeler.

SLI werkt enkel met 2 identieke kaarten dit is altijd al zo geweest, dat het bij sommige kaarten wel werkt is gewoon mazzel. Als de kaarten echt identiek zijn alleen de ene heeft 4GB dan voorzie ik daar niet echt problemen mee. Kan natuurlijk zijn dat die kaart of SLi connector niet helemaal lekker is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:59:
[...]

Staan er zat op de PW, 2GB en reference koeler.

SLI werkt enkel met 2 identieke kaarten dit is altijd al zo geweest, dat het bij sommige kaarten wel werkt is gewoon mazzel. Als de kaarten echt identiek zijn alleen de ene heeft 4GB dan voorzie ik daar niet echt problemen mee. Kan natuurlijk zijn dat die kaart of SLi connector niet helemaal lekker is.
HEt werkte met Coolbits, maar games launchen ging niet. Beide kaarten worden wel herkend door nVidia control panel, Evga precision en Aida64. GPU-Z zei dat SLI disabled was en nVidia control panel liet Maximise 3D Performance niet zien. Pas na het gebruiken van de reg edit met behulp van Coolbits met value 18 prompte nVidia control panel dat ik een "SLI-Ready system" had en toen pas kon ik SLI enablen.

In het kort: 2GB en 4GB reference modellen kun je NIET SLIen, het staat zwart op wit en de FAQ van nVidia is outdated. Hier is een betere en simpele FAQ op de nVidia forums. Wat daar staat beschreven is totaal anders dan wat in de FAQ staat van nVidia zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Phntm op 25-06-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:13:
[...]

HEt werkte met Coolbits, maar games launchen ging niet. Beide kaarten worden wel herkend door nVidia control panel, Evga precision en Aida64. GPU-Z zei dat SLI disabled was en nVidia control panel liet Maximise 3D Performance niet zien. Pas na het gebruiken van de reg edit met behulp van Coolbits prompte nVidia control panel dat ik een "SLI-Ready system" had en toen pas kon ik SLI enablen.

In het kort: 2GB en 4GB reference modellen kun je NIET SLIen, het staat zwart op wit en de FAQ van nVidia is outdated. Hier is een betere en simpele FAQ op de nVidia forums.
Bij allowable differences staat niks over geheugen dus dat moet dan identiek aan elkaar zijn.
Dacht dat het net als clockspeeds niks uitmaakte hoeveel vram de ene kaart heeft.

pricewatch: EVGA GeForce GTX 680
Die zoek je toch?

[ Voor 6% gewijzigd door naaitsab op 25-06-2013 00:16 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:15:
[...]

Bij allowable differences staat niks over geheugen dus dat moet dan identiek aan elkaar zijn.
Dacht dat het net als clockspeeds niks uitmaakte hoeveel vram de ene kaart heeft.
Heb eventjes mijn post ge-update, kun je het zelf nakijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:16:
[...]

Heb eventjes mijn post ge-update, kun je het zelf nakijken. :)
Beetje vreemd idd, maar die kaart en bridge is/zijn wel goed?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:17:
[...]

Beetje vreemd idd, maar die kaart en bridge is/zijn wel goed?
Ik heb hier 4 liggen, en die waren allemaal in seal en gaven hetzelfde resultaat. Het is gewoon een feit dat nVidia dit niet toelaat en dat Coolbits gewoon puur vintage en outdated is. Blijkbaar deed ie het wel bij sommigen met 5xx kaarten en ouder, maar niet meer bij de 6xx series zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Phntm schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:19:
[...]

Ik heb hier 4 liggen, en die waren allemaal in seal en gaven hetzelfde resultaat. Het is gewoon een feit dat nVidia dit niet toelaat en dat Coolbits gewoon puur vintage en outdated is. Blijkbaar deed ie het wel bij sommigen met 5xx kaarten en ouder, maar niet meer bij de 6xx series zonder problemen.
Omruilen voor een 2GB model en probleem opgelost lijkt me :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

naaitsab schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:24:
[...]

Omruilen voor een 2GB model en probleem opgelost lijkt me :p
Yep, morgen na werk even snel naar de Dixons bij de kalvertoren in Amsterdam. Daarna het geld storten en de 2gb Signature 2 model bestellen van EVGA. Raar genoeg goedkoper dan de normale reference edition van EVGA. En dit allemaal dankzij geen voorraden en de komst van de 700 series. Ben echt wel zoet hoor met mijn 680 kaartjes. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:19:
[...]

Waarom 4 :9~ niet stiekem eentje voor mij erbij?! :) Maar 2 x een 4gb erin zetten was niet nuttig?
Of was maar 1 echt van jou? Verder is het inderdaad al wel altijd zo geweest dat verschillende GB versies niet goed met elkaar functioneren zonder extra programma's. Maar wel fijn om te weten dat het zeker is dat het nu ook niet met externe programma's werkt, dan hoeven andere dezelfde fout niet te maken :)!
mukkel schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:47:
Eergisteren heb ik een 2de GTX670 in m'n systeem gegooid.
Beide kaarten zijn idem N670GTX-PM2D2GD5/OC

Alleen boost de eerste kaart stock hoger dan de 2de
De eerste schiet boven de 1100MHz terwijl hij stock niet boven de 1045MHz moet boosten.
De 2de kaart doet precies wat hij moet doen qua specs.

Beide kaarten heb ik daarna geflashed met de zelfde originele bios => zelfde " probleem"
Beide kaarten geflashed met een aangepaste bios (iets hoger voltage) => kaart 1 blijft hoger boosten.
Natuurlijk kan ik gewoon in AB de kaarten het zelfde krijgen, maar vind het toch vaag dat het kan.

Nu heb ik beide kaarten geflashed met de 1202Mhz (core) bios en blijven wel mooi hetzelfde.

Toch vaag dat zoiets kan toch? Fab af horen ze gelijk te zijn.
Dat de kaarten anders clocken is niet raar. Dit is een bekend fenomeen. Komt door de dynamic overclocking, de ene kaart heeft gewoon meer potentie dan de andere. Verder is de kans groot dat het waarschijnlijk de onderste kaart is die hoger clocked? Want die is altijd kouder door niet gechocked te zijn. Wat gebeurd er als je ze omdraaid. Verder is 1202MHZ core wel een mooie prestatie als stabiele sli overclock :) . Throttling kan de oorzaak zijn, verder krijgen ze misschien niet constant dezelfde voltage bij het standaard profiel, vandaar ook verschillende clocks e.d. maar hou er rekening mee dat sinds de implementatie van dynamic overclocking kaarten heel veel verschillende clock waardes krijgen. Dus ook vanaf FAB, ene kaart kan gewoon wat beter zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Jasper 99 op 05-07-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:09:
[...]

Waarom 4 :9~ niet stiekem eentje voor mij erbij?! :) Maar 2 x een 4gb erin zetten was niet nuttig?
Of was maar 1 echt van jou? Verder is het inderdaad al wel altijd zo geweest dat verschillende GB versies niet goed met elkaar functioneren zonder extra programma's. Maar wel fijn om te weten dat het zeker is dat het nu ook niet met externe programma's werkt, dan hoeven andere dezelfde fout niet te maken :)!
Ja ik heb nu gewoon een 2GB versie van de GTX 680 gekocht, namelijk de signature 2 en die waren nog in overvloed bij Take IT Now, de koeling is geweldig van dat ding als ik het zelf mag zeggen. Als je een SLI bridge wilt, ik heb hier nog eentje liggen, maar het is alleen voor 1 slot dus dual SLI.

Maar in mijn eerste SLI setup van vorige week had ik dus een 4GB en een 2GB. Beide kaarten werden herkend, maar de nieuw gekochte 4GB kaart werkte gewoon niet samen met de 2GB, zelfs niet met behulp van coolbits.

De FAQ is outdated en ik had het in een eerdere berichtje in deze topic vermeld nog. Kan je even gerust vergelijken als je de tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
Wat draai je nu dan? 2x GB, waarvan 1-maal de oude en 1-maal de 'nieuwe'? Ik had overigens best wel 2x 4GB voor mijn 2x 2GB reference geruild hoor (ik weet dat dit niet de situatie was ;)) :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:18:
Wat draai je nu dan? 2x GB, waarvan 1-maal de oude en 1-maal de 'nieuwe'? Ik had overigens best wel 2x 4GB voor mijn 2x 2GB reference geruild hoor (ik weet dat dit niet de situatie was ;)) :D.
Ben een beetje arm om gelijk een 4Gb erbij te kopen. dus ik koos de goedkope alternatief voor mij, en dat was gewoon 1 2GB erbij kopen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/03xW31D.jpg

Set-up ziet er nu zo uit, niet de mooiste foto natuurlijk, maar het valt allemaal op. Jammer dat ik geen zwarte SLI bridge heb. :( Maar de nieuwe voedingen van CM zijn geweldig. SeasonicX is nu hun leverancier, en deze 80+ gold PSU heeft een effiency van 90% :o

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 05-07-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Ben een beetje arm om gelijk een 4Gb erbij te kopen. dus ik koos de goedkope alternatief voor mij, en dat was gewoon 1 2GB erbij kopen.

[afbeelding]

Set-up ziet er nu zo uit, niet de mooiste foto natuurlijk, maar het valt allemaal op. Jammer dat ik geen zwarte SLI bridge heb. :( Maar de nieuwe voedingen van CM zijn geweldig. SeasonicX is nu hun leverancier, en deze 80+ gold PSU heeft een effiency van 90% :o
Maar ik begreep uit je post dat je 4x een 4GB versie had liggen? Of snap ik het verkeerd (4 verschillende 1 per keer)? achja 2 x een 2 GB kom je ver genoeg mee zou ik zeggen toch :) SLI 670 is voor alle games meer dan genoeg neem ik aan !

Wel fijn dat je een moederbord hebt die je eerste kaart niet helemaal chocked, bij mij is sli altijd een probleem met een sabertooth x58 omdat hij de 1ste kaart gewoon geen ruimte geeft. Kom dan vaak op 90-100C wat ik toch niet ideaal vind. Verder leuke setup ! Misschien bij mn volgende setup dat ik wat meer ga kijken, echter blijf ik sli soms niet helemaal relaxt vinden met microstutter e.d. waar ik redelijk gevoelig voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:43:
[...]

Maar ik begreep uit je post dat je 4x een 4GB versie had liggen? Of snap ik het verkeerd (4 verschillende 1 per keer)? achja 2 x een 2 GB kom je ver genoeg mee zou ik zeggen toch :) SLI 670 is voor alle games meer dan genoeg neem ik aan !

Wel fijn dat je een moederbord hebt die je eerste kaart niet helemaal chocked, bij mij is sli altijd een probleem met een sabertooth x58 omdat hij de 1ste kaart gewoon geen ruimte geeft. Kom dan vaak op 90-100C wat ik toch niet ideaal vind. Verder leuke setup ! Misschien bij mn volgende setup dat ik wat meer ga kijken, echter blijf ik sli soms niet helemaal relaxt vinden met microstutter e.d. waar ik redelijk gevoelig voor ben.
Ik bedoelde de SLI bridges. Micro-stutter is zo laag in SLi bij nVidia tegenover het rode kamp, single cards hebben ook micro-stutter maar dat is zo 5%~7%. nVidia kaarten in SLI heeft een micro-stutter percentage van hoogstens 7%, niet op te merken dus. Maar dat is wel met GTX 680. Weet niet hoe het precies zit met de nieuwe generatie en de kleinere broertjes van de 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

De eerste schiet boven de 1100MHz terwijl hij stock niet boven de 1045MHz moet boosten.

Beide kaarten heb ik daarna geflashed met de zelfde originele bios => zelfde " probleem"
Beide kaarten geflashed met een aangepaste bios (iets hoger voltage) => kaart 1 blijft hoger boosten.
Natuurlijk kan ik gewoon in AB de kaarten het zelfde krijgen, maar vind het toch vaag dat het kan.

Nu heb ik beide kaarten geflashed met de 1202Mhz (core) bios en blijven wel mooi hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:01:

Wat zijn de temps van beide kaarten, misschien throttled je andere kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
zie boven al op je geantwoord.

[ Voor 58% gewijzigd door Jasper 99 op 05-07-2013 14:31 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum