Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik wil een antec 620 gaan monteren op mijn 670ftw, maar nu ben ik op zoek naar een reference 670ftw kap of een reference 680 kap om ervoor te zorgen, dat het luchttunnel effect van de stockkoeler voor de vram etc wordt behouden. Heeft iemand wellicht zo'n kap over en doe je er toch niks meer mee, dan heb ik wel interesse. Een Dwood bracket heb ik al.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen :D

maandag krijg ik de volgende kaart binnen
pricewatch: MSI N680GTX Twin Frozr 4GD5/OC

nu is mijn vraag , heeft er iemand ervaring met de kaart en wat zijn de beste drivers ? gewoon de laatste of eerdere

mvg jason

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
Ik ga voor mn nieuwe pc waarschijnlijk voor de NVIDIA 660 ti (eest wou ik de MSI-versie), maar na dit artikel (http://www.tomshardware.c...g-PowerEdition,18013.html) en nadat ik zag dat iemand op het forum nog steeds het probleem had, ben ik van plan om toch niet voor de MSI versie te gaan. Nu vraag ik me af welke van de overige 660 Ti's de beste keuze is. Ik zat al te kijken naar de Asus versie (die is nog stiller dan de MSI-versie, maar verbruikt wel meer energie en haalt mindere scores in de benchmarks.
pricewatch: Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5

Ik heb dat trouwens gebaseerd op deze review
reviews: Test: vijf GTX 660 Ti's

De Gigabyte versie haalt daar de hoogste score in een van de benchmarks, maar ik heb gelezen dat 3GB bij een 660 ti alleen maar tegenwerkt. Welke moet ik kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Je baseert je keuze voor een bepaald merk op 1 (negatieve) forum bezoeker?
Elk merk/ding kan een defect krijgen hoe goed deze ook is, dat betekend niet gelijk dat merk X beter is dan merk Y, ASUS lees je meer klachten over dan MSI betekend niet gelijk dat MSI beter is dan ASUS maar hou er wel rekening mee.

Als je meent dat de 3GB versie van de Gigabyte negatief presteert waarom ga je dan niet voor de 2GB versie?
pricewatch: Gigabyte GV-N66TOC-2GD
Een hoog Vram is vooral handig als je op een grote resolutie gamed (1600P en/of 3 schermen) maar dat lijkt me niet zo heel handig met een 660 chip, persoonlijk zou ik voor de 2GB gaan wil je meer Vram ivm zware belasting ga dan voor een 670 of 680.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon denken als ik niet had gekeken op forums welke kaart had ik dan gehaald op basis van de gelezen revieuws. Als iemand een probleem heeft met een kaart heeft hoeft dat niet met jou te gebeuren. + alle merken hebben wel een naam hoog te houden en leveren echt geen troep. Sucses met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
Ja dat snap ik. Maar ik weet niet of jullie het artikel op Toms Hardware hebben gelezen, want daar staat duidelijk dat het niet om een fout gaat maar dat ze hem expres hebben overvolt om de prestaties te verhogen. Het gaat dus niet om het feit dat ie een defect krijgt, maar om het feit dat ie er een heeft (ingebouwd).

Ik weet niet precies wat het overvolten inhoudt, het staat in het artikel beschreven maar ik heb geen verstand van dat soort zaken. Alleen is het wel duidelijk in de reacties te lezen dat het niet iets goeds is en dat het de levensduur verminderd. De kaart schijnt dus zelfs niet te werken met bepaalde voedingen en moederbords (gewoon dat ie vanaf het begin niet werkt).

Als er één iemand was waarbij de videokaart kapot was gegaan, dan had ik hem alsnog gekocht, want of het valt binnen de garantie of die persoon had hem gewoon kapot gemaakt met overclocken oid.

Alleen het schijnt dus dat MSI dit expres doet zodat de kaart de benchmarks wint.

Dat is de reden dat ik er niet voor gekozen heb. Maar ik twijfelde nog, vooral omdat ik geen goed beeld heb van wat dat overvolten precies inhoudt, dus daarom postte ik het artikel ook in het bericht. Misschien dat jullie kunnen zeggen dat het probleem wat daar beschreven is niet zo groot hoeft te zijn en dat ik toch beter voor MSI kan gaan. En zo niet, wat het beste alternatief dan is.

Dus ik hoop dat jullie mn post nu snappen en alsnog een antwoord kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
02Sjoerd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:03:
Ja dat snap ik. Maar ik weet niet of jullie het artikel op Toms Hardware hebben gelezen, want daar staat duidelijk dat het niet om een fout gaat maar dat ze hem expres hebben overvolt om de prestaties te verhogen. Het gaat dus niet om het feit dat ie een defect krijgt, maar om het feit dat ie er een heeft (ingebouwd).

Ik weet niet precies wat het overvolten inhoudt, het staat in het artikel beschreven maar ik heb geen verstand van dat soort zaken. Alleen is het wel duidelijk in de reacties te lezen dat het niet iets goeds is en dat het de levensduur verminderd. De kaart schijnt dus zelfs niet te werken met bepaalde voedingen en moederbords (gewoon dat ie vanaf het begin niet werkt).

Als er één iemand was waarbij de videokaart kapot was gegaan, dan had ik hem alsnog gekocht, want of het valt binnen de garantie of die persoon had hem gewoon kapot gemaakt met overclocken oid.

Alleen het schijnt dus dat MSI dit expres doet zodat de kaart de benchmarks wint.

Dat is de reden dat ik er niet voor gekozen heb. Maar ik twijfelde nog, vooral omdat ik geen goed beeld heb van wat dat overvolten precies inhoudt, dus daarom postte ik het artikel ook in het bericht. Misschien dat jullie kunnen zeggen dat het probleem wat daar beschreven is niet zo groot hoeft te zijn en dat ik toch beter voor MSI kan gaan. En zo niet, wat het beste alternatief dan is.

Dus ik hoop dat jullie mn post nu snappen en alsnog een antwoord kunnen geven :)
Het is weldegelijk iets om rekening mee te houden. De MSI GTX 660ti is nou ook niet zoveel sneller als de rest dat je niet voor andere merken kan gaan, en het feit dat zoiets wordt vastgesteld zegt niet alleen iets over dat product maar ook over het merk dat het product voert. Zelf zou ik er ook niet happig op zijn om nu een 660ti van MSI te kopen, ik zou in ieder geval elk ander merk de voorkeur geven. Alleen het feit dat de kans er is dat de levensduur korter is, is een risico dat ik nooit zou nemen met zulke uitgaven. Het is toch weer 260 euro ofzo.

Verder denk ik dat de review van de 660ti's verder duidelijk genoeg is; zoek je een stille kaart dan pak je de stilste, zoek je de snelste dan pak je die. Wil je lange garantie dan pak je een EVGA. Voor SLI weer beter een externe exhaust (of reference) koeler bijvoorbeeld - voor ieder merk is wel wat te zeggen en de verschillen zijn dermate minimaal dat je gewoon op je persoonlijke voorkeur af kan gaan.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
3-Way GTX680 fatsoenlijk aan het draaien en ingebouwd.
In het begin niet tevreden met de GPU temperaturen, de eVGA werd boven de 90c, opgelost door voorzichtig een paar stukjes balsa hout tussen de GPU's te plaatsen. (niet op de foto)

Onder Metro met V-sync uit en +/_95% load op de 3 GPU's nu:
Kamer temperatuur 22c
GPU1 85c 70% Fan Speed
GPU2 80c 60% Fan Speed
GPU3 75c 55% Fan Speed

Zelfs op 1900 *1200 een flinke boost met intensieve titels, Metro 2033 zit op 120+ Frames Maxed out met advanced DoF & Tesselation ( AAA, microstuttering met MSAA met 120FPS+)
18500P 3DM11

Hoogste piek gebruik uit de muur 670Watt (Corsair AX860)

Tot nu toe werkt alles lekker maar de echte test komt pas met 3 * monitoren of eventueel 1 * 30"

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11glw1h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Is dat rechtsonder een reservoir houder? Man, jouw kast is wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 13:56

ötzi

eclecticus

Zanac-ex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:36:
In het begin niet tevreden met de GPU temperaturen, de eVGA werd boven de 90c, opgelost door voorzichtig een paar stukjes balsa hout tussen de GPU's te plaatsen. (niet op de foto)

Onder Metro met V-sync uit en +/_95% load op de 3 GPU's nu:
Kamer temperatuur 22c
GPU1 85c 70% Fan Speed
GPU2 80c 60% Fan Speed
GPU3 75c 55% Fan Speed

Zelfs op 1900 *1200 een flinke boost met intensieve titels, Metro 2033 zit op 120+ Frames Maxed out met advanced DoF & Tesselation ( AAA, microstuttering met MSAA met 120FPS+)
18500P 3DM11

Hoogste piek gebruik uit de muur 670Watt (Corsair AX860)

Tot nu toe werkt alles lekker maar de echte test komt pas met 3 * monitoren of eventueel 1 * 30"

[afbeelding]
Zijn deze temps met de deur open?
Je kast doet je hardware iig geen eer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 09:45
Zijn er ook mensen die iets weten over de volgende aanbieding/kaart?

http://www.salland.eu/pro...-gv-n680oc-2gd.html?ref=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
eddylm schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:33:
Zijn er ook mensen die iets weten over de volgende aanbieding/kaart?

http://www.salland.eu/pro...-gv-n680oc-2gd.html?ref=9
Dat is zeker niet duur, mijn 1e gevoel zegt foutje. Ik zou zeggen stuur een mailtje voordat je teleurgesteld wordt na het bestellen :) , prijswijzigingen zijn immers het "recht" van de webshop. :/

edit: pricewatch: Gigabyte GV-N680OC-2GD gezien de overige prijzen denk ik dat de 3 een 4 moet zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door naaitsab op 23-01-2013 16:56 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:46
Dat is inderdaad wel erg goedkoop, kan niet anders dan een fout zijn, tenzij ze de actie echt 100 euro korting geeft. Dat is dan wel zo een beetje beste price/performance die je op dit moment kunt krijgen.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackR schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:11:
Dat is inderdaad wel erg goedkoop, kan niet anders dan een fout zijn, tenzij ze de actie echt 100 euro korting geeft.
Het is maar één exemplaar en er staat duidelijk aanbieding, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Dat is dan wel zo een beetje beste price/performance die je op dit moment kunt krijgen.
Een op 1GHz draaiende HD7970 haal je zelfs voor minder dus zo bijzonder is het niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:46
-The_Mask- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:15:
[...]

Het is maar één exemplaar en er staat duidelijk aanbieding, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

[...]

Een op 1GHz draaiende HD7970 haal je zelfs voor minder dus zo bijzonder is het niet.
100 euro eraf is best wel een hele hoop, het kan, daar heb je gelijk in.

Ik zei ook zo een beetje, het is zeker geen verkeerde deal. Ja, ik ken de prijzen van de HD7970 en ja die heb je inderdaad voor ongeveer dezelfde prijs. pricewatch: Gigabyte GV-R797OC-3GD

Blijft toch een leuke deal, als het waar is.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Laatst online: 10-09 16:45
Ik neem aan dat je bedoeld tussen de kaarten....
heb je daar een foto van, ik krijg morgen mijn 2 ASUS gtx 680 3 slots versies...vandaar

[quote]Zanac-ex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

2e hand modelletje met garantie, heb ik ooit ook gekocht op zo'n manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Weet iemand wat het idee is achter het niet leverbaar zijn van de ASUS 670 dc2t kaarten?
Die dingen zijn nergens te krijgen en de enige verklaring die ik kan vinden is dat er "problemen mee zijn".
En weet iemand wanneer deze weer verwacht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32
killer2 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:36:
Ik neem aan dat je bedoeld tussen de kaarten....
heb je daar een foto van, ik krijg morgen mijn 2 ASUS gtx 680 3 slots versies...vandaar

[quote]Zanac-ex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:36:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Heb je overwogen die stukjes balsa te vervangen door stukjes plexi ofzo, ik heb het gevoel dat balsa sneller lijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Close-up
Voordeel van Balsa is dat het een Zacht (hard)hout is, plexi geeft niet mee.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2rx8pqo.jpg

In de kast:
Enigzins vertekend beeld, het lijkt dat de kaarten onder spanning staan maar dat valt erg mee.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hfuhpk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CrackSlet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:20:
Weet iemand wat het idee is achter het niet leverbaar zijn van de ASUS 670 dc2t kaarten?
Die dingen zijn nergens te krijgen en de enige verklaring die ik kan vinden is dat er "problemen mee zijn".
Asus verkoopt blijkbaar liever een GTX 680 waar ze meer aan verdienen dan een overgeklokte 670.
Hier is ie trouwens wel op voorraad: http://www.cdromland.nl/productinfo/950434/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Tja, ik weet het nog niet zeker maar waarschijnlijk ga ik mijn MSI 680GTX te koop aanbieden. Draai tegenwoordig alleen nog maar Linux, en game nog maar zelden.

Kan wel zeggen dat TF2 als een speer draait, met 430+fps (Archlinux met nvidia 313.18-1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Er beginnen net steeds meer AAA games beschikbaar te komen voor Linux :)

Alleen ja, die games zijn niet heel zwaar.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrackSlet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:20:
Ben zelf in het "bezit" van een Asus 670 DC2T helaas is hij momenteel RMA naar mycom. Vorige week gemailed over de status duurde even maar, ze konden mij vertellen dat ze een nieuwe voorraad kaarten verwachten over 2 weken (7 februari) of dit klopt is nog maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Ik heb net mijn 2 Asus GTX680-DC2O-2GD5 in SLI draaien, maar heb nauwelijks ruimte tussen de kaarten.
Zal vanavond foto + temps eens melden. Heb er nu een rj45 plug tussen om toch wat verse lucht bij de eerste kaart te krijgen....
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
killer2 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:08:
Ik heb net mijn 2 Asus GTX680-DC2O-2GD5 in SLI draaien, maar heb nauwelijks ruimte tussen de kaarten.
Zal vanavond foto + temps eens melden. Heb er nu een rj45 plug tussen om toch wat verse lucht bij de eerste kaart te krijgen....
iemand suggesties?
Backplate verwijderen misschien een optie?
(Voor SLI zijn de standaard exhaust koelers eigenlijk de beste oplossing.)

Plaats eens een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Heb een kaart verplaats naar mijn laatste slot, de voeding moest helaas wel plaatsmaken.
die ligt nu min of meer los in de kast....niet ideaal maar voorlopig werkt het prima :)
Heerlijk stil gamen op 2560*1600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
hier een foto...excuus voor de kwaliteit
http://tweakers.net/ext/f/fp6LrCttGaWqEIyNpC9mLNS3/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door killer2 op 31-01-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Op de website van videocardz.com staat een mogelijke 3DMark11 score van X7107 van de GeForce Titan.
http://videocardz.com/391...rk11-performance-revealed
Met mijn gtx680 kwam ik niet verder als X3206 en met een OC X3781 dus dat zou een verdubbeling van de rekenkracht betekenen.
Nogmaals we weten niet of het waar is maar als het zo is dan staat ons wat te wachten!

Ook gaat het gerucht de ronde dat de nwe generatie kaarten langer op zich zal laten wachten als werd aangenomen
http://videocardz.com/392...ries-postponed-to-q4-2013

[ Voor 29% gewijzigd door calsonic op 01-02-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ligt het nou aan de foto of hangt die kaart echt zo scheef :?
Grote nadeel van die ASUS dingen zit een achterlijk zware koeler op, bij een 680DC2 model op t werk heb ik een strut moeten maken omdat deze gevaarlijk ver ging hangen :/
calsonic schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:18:
Op de website van videocardz.com staat een mogelijke 3DMark11 score van X7107 van de GeForce Titan.
Met mijn gtx680 kwam ik niet verder als X3206 en met een OC X3781 dus dat zou een verdubbeling van de rekenkracht betekenen.
Nogmaals we weten niet of het waar is maar als het zo is dan staat ons wat te wachten!

Ook gaat het gerucht de ronde dat de nwe generatie kaarten langer op zich zal laten wachten als werd aangenomen
Het was al bekend dat de 7xx series langer zou gaan duren, eerste speculaties waren april dit jaar maar dat gaat niet meer gehaald worden, 2014 lees je her en der. Die titan is natuurlijk weer zon pats-ding net als een 690 zal maar handje vol mensen zijn die zon gigantische vracht geld voor een GPU uit willen geven, neemt niet weg dat het een vet ding is :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
naaitsab schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:01:
[...]

Grote nadeel van die ASUS dingen zit een achterlijk zware koeler op, bij een 680DC2 model op t werk heb ik een strut moeten maken omdat deze gevaarlijk ver ging hangen :/

[...]

Het was al bekend dat de 7xx series langer zou gaan duren, eerste speculaties waren april dit jaar maar dat gaat niet meer gehaald worden, 2014 lees je her en der. Die titan is natuurlijk weer zon pats-ding net als een 690 zal maar handje vol mensen zijn die zon gigantische vracht geld voor een GPU uit willen geven, neemt niet weg dat het een vet ding is :)
En dan 2 in SLI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

calsonic schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:18:

Ik zie, net als jullie waarschijnlijk, liever game benches van die Titan maar ik geloof best dat het een behoorlijk beest wordt. Alleen die verwachte prijs.... :X

Zo'n hele dure singlecard vind iik nooit echt handig omdat het lastiger is om zoiets ook nog door te verkopen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
naaitsab schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:01:
[...]

Ja hangen idd scheef agv gewicht.
Heb jee voorbeeld van je strut?

Net andere kast besteld zodat bidie kaarten er in passen met extra ruimte ertussen. Scheelt ruim 10°C !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Zie ook dat je de onderste kaart alleen met het onderste schroefje van de 3 slots vast hebt gemaakt.
Misschien helpt t om beide kaarten in ieder geval met 2 schroefjes vast te zetten (bovenste en onderste slot).
Zal geen wonderen verrichten, maar het voorkomt iig dat de kaarten kunnen gaan torderen rondom de ene schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
killer2 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:56:
[...]

Ja hangen idd scheef agv gewicht.
Heb jee voorbeeld van je strut?

Net andere kast besteld zodat bidie kaarten er in passen met extra ruimte ertussen. Scheelt ruim 10°C !
Uw videokaarten staan scheef gemonteerd lol. Dat ijzeren plaatje helemaal links vd gpu waar ge het op de case bevestigt op de 2de videokaart staat scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mijn oude 1900XTX hing ook scheef door de ThermalRight HR-03 koeler + fan die ik erop had gezet, maar hij is nooit in 2 delen naar beneden gedonderd of zo :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xOFqHDGRoyiN93pG2LRp43Y3/medium.jpg

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max913
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2022
Had even een vraagje,
ik ben sinds een paar weken eigenaar van een gtx670.
Maar de prestaties vallen me toch wat tegen precies :s
In de mafia 2 benchmark haaltie met moeite 30 fps.
Zou dit door de CPU zijn ?
M'n voeding is een corsair tx650m dus dus dit zou geen probleem mogen zijn
http://www.3dmark.com/3dm11/5851133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
max913 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:49:
Had even een vraagje,
ik ben sinds een paar weken eigenaar van een gtx670.
Maar de prestaties vallen me toch wat tegen precies :s
In de mafia 2 benchmark haaltie met moeite 30 fps.
Zou dit door de CPU zijn ?
M'n voeding is een corsair tx650m dus dus dit zou geen probleem mogen zijn
http://www.3dmark.com/3dm11/5851133
Mafia 2 is gelockt op 30 fps.
Gebruik een trainer om meer fps te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door calsonic op 08-02-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Hallo ik heb een vraag over de GTX serie.

MSI GTX 650 OC V1,1GB,
Asus GTX 650 DC OC,1GB,
Asus GTX 650 TOP,1GB
Asus GTX 650 Ti DCII OC,1GB

wat betekend OC, TOP en DC OC, TI DCII OC? waar staat dit voor?

Ik wil de GTX 650 aanschaffen, mijn voeding is 450Watt.
Welke merk - type (van de GTX 650) raden jullie hierbij aan?

[ Voor 23% gewijzigd door xtaix op 09-02-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
OC is overclock en TI is een betere versie van de gtx 650. DCII en DC zijn marketingstermen van Asus zelf en geven gewoon aan dat het de OC edities van hen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC Van Asus is de koeling waar naar word gerefereerd, YouTube: ASUS DirectCU Graphics Card Video#!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zie trouwens maar weinig over de nieuwe 3Dmark voorbij komen hier en elders op GoT.

Dus gooi ik ook maar eens een duit in het zakje :) Ter referentie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P98GPKGryvue8Qqr2jzGemwj/full.png

Specs:
Intel i7 920 @ 4.2ghz (21*200) + HT voor physics ;)
12gb 1600mhz CAS9 (8*200)
MSI GTX 670 OC @ Stock
Drivers zijn 310.90 WHQL al van begin januari, gewoon van nVidia zelf. "Not Approved" my ass :(

Rest specs zie link in sig.

Valt me trouwens op na jaren nVidia baised te zijn laat 3Dmark nu AMD voor. Opzich wel logisch: physics berekeningen worden gedaan via OpenCL en de Gk104 heeft nu eenmaal minder capaciteit wat dat betreft, maar het zegt natuurlijk niet veel over de game kwaliteiten.

Wederom is 3Dmark dus niet heel handig voor het vergelijken van GPUs...

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 11-02-2013 19:36 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

xtaix schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:41:
Hallo ik heb een vraag over de GTX serie.

MSI GTX 650 OC V1,1GB,
Asus GTX 650 DC OC,1GB,
Asus GTX 650 TOP,1GB
Asus GTX 650 Ti DCII OC,1GB

wat betekend OC, TOP en DC OC, TI DCII OC? waar staat dit voor?

Ik wil de GTX 650 aanschaffen, mijn voeding is 450Watt.
Welke merk - type (van de GTX 650) raden jullie hierbij aan?
Om nog even verder te gaan op de uitleg van Skynick en Cencord:

Allereerst nog je hier 2 type kaarten, de GTX650 en de GTX650ti. De 650ti variant is gehele andere serie dan de 650 en deze 2 moet je eigenlijk los zien van elkaar. De 650ti is door Nvidia gepositioneerd tussen de 650 en de 660. Zowel MSI als ASUS hebben van beide series een aantal kaarten uitgebracht gok ik.

Dan gebruikt MSI termen als OC (OverClocked) en PE (PowerEdition) om aan te geven dat de kaart vanuit de fabriek al hoger geklokt is dan het referentiemodel van Nvidia.

ASUS heeft hiervoor de termen OC (OverClocked) en Top. Hierbij is Top de (de naam verraad t al) top versie binnen de serie. Beide zijn sneller geklokt dan normaal, waarbij de Top nog weer iets sneller is geklokt dan de OC versie. Volgens mij houdt de term Top ook in dat ASUS deze heeft specifiek heeft gekozen uit een productieserie chips omdat deze beter dan gemiddeld presteren, maar hang me hier niet aan op. De tem DC2 of DCII is ook van ASUS en heeft betrekking op de koeler die op de kaart zit, deze heet voluit de DirectCU 2 koeler en wordt over het algemeen als erg stil beoordeeld. In het typenummer komt dit naar voren als bv. 650ti DC2O (DirectCU Overclocked) of 650ti DC2T (Direct CU Top).

Alles samenvattend tot een aankoopadvies:
Als het budget het toe laat, zou ik persoonlijk gaan voor de ASUS 650ti DC2T. Deze presteert als een van de beste binnen deze categorie (de door tweakers is de standaard versie, niet de Top versie)en ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de koeler die ASUS erop heeft zitten aangezien deze erg stil is.

Vind je €150,- teveel, dan heeft MSI voor €135,- ook een zeer knappe kaart die zeer goed presteert binnen het segment en een stille koeler heeft.
De 650 serie zou ik persoonlijk toch links laten liggen, aangezien je er misschien een paar euro mee bespaard vergeleken met de instap 650ti modellen en de presaties toch wel aanzienelijk minder zijn.

Wat betreft de voeding denk ik wel dat je voldoende moet hebben aan 450W. En aangezien deze kaarten maar 1 powerconnector nodig hebben, zal dat allemaal wel los lopen.

Misschien zijn er mensen die er anders over denken, maar dit is mijn input iig. Hopelijk kan je er wat mee. Volgens mij kan je trouwens dergelijke vragen beter stellen op de bijbehorende Aankoopadvies-fora.

[ Voor 3% gewijzigd door CrackSlet op 12-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
Ik heb nu enige maanden mijn gtx 670 van zotac. Geen problemen mee gehad. maar vanaf deze week hoor je een sissend geluid als de kaart onder load is. als ik de game sluit. Stopt het gesis. Wat zou dit kunnen zijn en kan dit kwaad.

jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:25:
Hoi allemaal,
Ik heb nu enige maanden mijn gtx 670 van zotac. Geen problemen mee gehad. maar vanaf deze week hoor je een sissend geluid als de kaart onder load is. als ik de game sluit. Stopt het gesis. Wat zou dit kunnen zijn en kan dit kwaad.

jasper
Dat is coil whine. Daar kun je niks aan doen, misschien dat ze hem voor je kunnen RMA'en voor een nieuwe kaart. Wat je dan kunt doen is dat je videokaart een idioot stom geluidje maakt wanneer je de kaart wat stresst bijvoorbeeld door games. Coil whine komt niet alleen voor bij videokaarten, maar ook bij moederborden, PSU's en ga zo door. Coil whine komt bij vooral voor bij telefoon opladers (Zet je oor maar naast) en op mijn oude X48 MSI moederbord en daarna mijn MSI P67GD65 die ik met trots heb kunnen vervangen door een wel goed werkend bord van Asus.(Nooit meer MSI na deze ervaringen, no offence)

In ieder geval heeft mijn GTX680 van EVGA met stock design geen last van. De kaarten die nog meer last hebben van coil whine zijn o.a alle stock design kaarten van de AMD 79xx series. Een veel voorkomende klacht.

Hier wat meer info over Coil Whine/Noise in het algemeen.

[ Voor 23% gewijzigd door Phntm op 13-02-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:25:
Hoi allemaal,

jasper
Is je kaart overgeklokt? En welke voeding gebruik je? Misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
De paper launch van de Titan is 18 Februari.

http://videocardz.com/395...released-on-february-18th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Is je kaart overgeklokt? En welke voeding gebruik je? Misschien dat het daar aan ligt.
Bedankt voor de reacties,
Nee, hij is niet overgeklokt. Wat ie moest doen deed ie prima dus geen haast met overklokken gehad. ik gebruik een corsair tx850m PSU.

Dus ik zou de kaart kunnen laten vervangen met de garantie?

edit: heb net alles getest en ben tot iets raars gekomen. Als ik een game start of zoals nu de nieuwe 3dmark. dan komt het sis geluid. Maar als ik kombuster draai krijg ik het geluid niet...vreemd???

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:20:
[...]

edit: heb net alles getest en ben tot iets raars gekomen. Als ik een game start of zoals nu de nieuwe 3dmark. dan komt het sis geluid. Maar als ik kombuster draai krijg ik het geluid niet...vreemd???
Als het coil whine is dan hangt het vaak af van de FPS die je haalt. Hoe hoger de FPS, hoe meer coil whine je zal horen. Misschien dat je FPS in 3dmark dus een stuk hoger is dan met kombuster.

Dat is een theorie. Kan ook aan iets anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reactie. ik zal nog wel even kijken en anders de garantie raadplegen. Het lijkt soms net of ie aan het opladen is voor een explosie haha.

in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:20:
[...]
Is normaal, dat heb ik hier ook met m'n 670 en 3dmark.
Garantie zal waarschijnlijk niet van toepassing zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 13-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat zijn jullie nieuwe 3Dmark scores eigenlijk :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xSY4ZzKleKyoovAH2KOo1wj0/full.jpg?nohitcount=1

16GB 1600Mhz, 2600K@5Ghz GTX670 boost 1248/7000

He hierna nog een ronde gedraaid met een hogere klok. (boost 1296/7000)
Die zat iets hoger, ik zit nu niet achter m'n eigen PC, zal die straks wel eens posten.

PS GPU-Z geeft de juiste waarde niet aan, was met een aangepaste/unlocked bios.

[ Voor 13% gewijzigd door mukkel op 13-02-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
3DMark Firestrike vind mijn 3-way SLI GTX-680 niet leuk, de laatste Beta drivers verdubbelen de score maar nog steeds slechts 7350 met Firestrike.
In de Game tests zijn de scores goed vergeleken met andere systemen maar de Physics test scoord slechts 6 frames (ondanks een i7-2600K stabiel @4.6GHz)

Achievement:
Brawn
Your GPU is ready to rumble, but your CPU doesn't want to play.

Vermoed een driver issue,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Even een vraagje voor de mensen met een standaard GTX680 of GTX670 met de 680PCB.

Ik heb zelf een Galaxy GTX670 (1006mhz) op een 680PCB met dus met de standaard GTX680 koeler. Bevalt prima, stil en koel met temperaturen onder de 60c load (fan op 55%).

Nu heb ik echter gemerkt dat de "shroud" (ofwel metalen koelplaat over de mem en VRM) wel heel heet wordt. Zo heet zelfs dat je je vinger bijna aan fikt, terwijl de GPU onder de 60c is en de fan hoger staat dan normaal. Lijkt me niet echt gezond :?

Zijn hier meer mensen waarbij dat zo is?

Het gaat om:

http://www.xbitlabs.com/p...-680/20_gtx68_frt_big.jpg

De metalen "shroud" boven het Geforce logo.

Ik heb voor de zekerheid de power target maar op 80% gezet, 54c load maar de "shroud" blijft heet aanvoelen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Zanac-ex schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:43:

Achievement:
Brawn
Your GPU is ready to rumble, but your CPU doesn't want to play.

Vermoed een driver issue,
Het loopt ook niet echt lekker, kijk maar naar combined bij firestrike.. net 12 - 13 fps.
En bij Physics wordt CPU niet eens volbelast..

Der zullen vast wel betere drivers komen. Nvidia is de laatste tijd niet zo'n held in goede drivers uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mukkel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:17:
[afbeelding]

16GB 1600Mhz, 2600K@5Ghz GTX670 boost 1248/7000

He hierna nog een ronde gedraaid met een hogere klok. (boost 1296/7000)
Die zat iets hoger, ik zit nu niet achter m'n eigen PC, zal die straks wel eens posten.

PS GPU-Z geeft de juiste waarde niet aan, was met een aangepaste/unlocked bios.
Dat is lekker stevig.

Dus die 313 drivers zijn wel "approved"? BS :( Maar ik ga het wel even checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

hehe ja ach daar moet je niet opletten.
Klopt nog geen zak van, ze zijn er nog volop mee bezig.

De eerste rondes draaide m'n CPU op 0Mhz en had ik 0Mb geheugen. (volgens het eindscherm)
Tevens kloppen de waardes / details bij GPU ook niet in 3dMark.

Er zal binnenkort wel een patch van 3dmark uitkomen en nieuwe drivers vanuit nvidia's kant.

Edit:
Hier de run op 1296/7000
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3K8jooq2Rel6WbopJKKkWfhR/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 26% gewijzigd door mukkel op 13-02-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het is alleen een beetje vechten tegen de bierkaai: AMD kaarten zullen het altijd beter doen door hun aanwezige OpenCL versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wichard169
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 23:15
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WpU4GuJ.jpg

Naar veel wikken en wegen maar besloten om 2 Corsair h60 op mijn videokaarten te monteren in verband met warmte en te veel geluid

Temperatuur is nu idle 25 graden en onder load 51 graden en muisstil

Heb voor het monteren en bracket aangeschaft via http://triptcc.com/
Zelf een koperen shim gemaakt 40x40x5

super tevreden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Maar hoe worden je VRM's nu gekoeld??

Als ik het begrijp wordt nu alleen de core gekoeld en de rest blijft passief achter?
Zal daar de temp ook wel aardig van oplopen.

[ Voor 67% gewijzigd door mukkel op 15-02-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wichard169
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZsmzGEB.jpg

Er zit nog koelplaat tussen met voldoende airflow zou het genoeg moeten zijn

[ Voor 25% gewijzigd door wichard169 op 15-02-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja dat weet ik, maar daar staat nu niet actief een fan op te blazen.
Nu "lafjes" wat airflow indirect erlangs op een platte plaat, dat koelt niet zoals het bedoeld is :)

Ik heb zo ook een universeel blokje gehad op m'n 570 met extra toegevoegde vram blokjes op de plaat.
Zelfde werking als jij nu hebt.
http://tweakers.net/ext/f/TvdjEjHdgn1hoXq7YujdTm10/full.jpg
Core is lekker koel, maar de plaat/vrm's heet. Zelfs met een deftige fan op GPU hoogte in het zijscherm.

Het kan veel hebben, maar toch houd het in de gaten.

[ Voor 8% gewijzigd door mukkel op 15-02-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Nvidia zelf heeft koeling van de VRM's geïmplementeerd bij de reference modellen iets wat voorheen voornamelijk achterwege werd gelaten. Je kan er dus vergif op innemen dat de huidige generatie(s) meer hitte produceren op de VRM. Maar zoals Mukkel ook zegt hou het in de gaten en hou het in je achterhoofd als er zich vreemde dingen voordoen (artifacts/vastlopers)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wichard169
Ok bedankt

Het voelt tot nu toe nog erg koel aan
En heb het vooral gedaan om het geluid ben niet aan het overklokken

Er is toch geen software om VRM's uit te lezen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Nee dat kan helaas niet.
Of je kaart moet een tempsensor bij de VRM's hebben, wat bij de 600 serie niet is.

Bv bij de 200 serie zaten ze wel :) (VDDC)
Even een indicatie wat ze kunnen worden.
http://img.techpowerup.or...o_GTX280_FurMark_load.jpg
GPU temp lijkt goed, vrm's een heel stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
Klopt het dat de gtx 670 al langzaam uit de winkels verdwijnt (end-of-life)? Vanwege de concurrentie van de 660ti? Ik was van plan de MSI Power Edition te kiezen, maar nog maar 1 winkel kan hem binnen 24 uur leveren.

En zo ja, is het dan nog wel verstandig om op zo'n moment een videokaart te kopen (ivm met ruilen als hij binnen de garantie kapot gaat en het feit dat hij al een tijdje in de winkels ligt waardoor hij sneller ingehaald wordt door de opkomende 700 serie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
670OC is nog een stuk zwaarder dan een 660TI, ik denk dat alle standaard 670's eruit gaan (reference modellen) pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD bijv. is nog ruim beschikbaar en erg aan te raden qua garantie en koeling :)

Over de 700 series is nog zo goed als niks bekend dus ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Met zo'n gedachte gang kun je altijd blijven wachten :)
Op het moment dat de 700 serie in de schappen ligt, is nvidia alweer bezig met de volgende gen.

De 660TI is ietsje langzamer als een 670. (stock)
Zelfde specs alleen minder geheugen controllers (3*64bit ipv 4*64)
http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=971&Itemid=72

Of een review van tweakers (670 is ook meegenomen)
reviews: Test: vijf GTX 660 Ti's

Dus als je een nieuwe kaart wilt, is het puur kiezen geld/performance
Alle 670 hangen nog rond de 330,- De 660TI heb je al van rond de 250,-
Zijn die 6-7 fps jou die +/- 75,- waard..

Qua garantie maakt het niets uit. Die staat gewoon vast.
Mocht je kaart tegen het einde van je garantie defect gaan en hij is niet meer leverbaar.
Krijg je een vervangende kaart. He het gisteren ook voorbij zien komen.

GTX570 defect / GTX660TI terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Vergeet niet dat bijna alle 670's tegenwoordig een aardige OC aan boord hebben. non-OC 670's zijn bijna schaars :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat sommigen van jullie het nog weten, ongeveer 1 1/2 geleden is mijn asus gtx 670 DC2T overleden, ik heb hem toen rma gestuurd naar mycom. Ik heb nu al verschillende keren contact gehad met mycom over wanneer ik mijn kaart terug kan verwachten. Hierover kunnen ze echter geen antwoord geven en word ik aan het lijntje gehouden. Ik zit er daarom aan te denken om mijn geld maar terug te vragen, maar dan de vraag welke kaart ik van ongeveer de zelfde prijs/specs ik zal halen? Heb jullie misschien een goed idee van een vergelijkbare kaart of beter van de zelfde prijs? (leverbaar is wel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Beste tweakers,
sinds kort ben ik de (gelukkige) eigenaar van een gtx 660 - kaartje bevalt me prima.

echter... in windows 7 (64bit) icm nvidia 313.96 driver heb ik vaak last van 'overmatig gpu gebruik'
indien windows idle is, gaat het gpu gebruik naar 100%, en stijgt de termperatuur van 23gr naar 60gr

wanneer ik de nvidia driver (gforce experience) uitvoer, en een herinstallatie doe van deze driver dan dropt de gpu belasting wanneer de installatie procedure afgelopen is.

eerst volgende reboot is het probleem weer terug; idle/cold-boot windows zorgt voor 100% gpu gebruik.
driver 310-serie geeft zelfde probleem. Boot ik ubuntu, 313 driver, heb ik het probleem niet.

iemand suggesties wat te doen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Bitcoin mining virus? Dat heb ik al vaker voorbij zien komen.

Even alles scannen. malware ect.
Lopen er rare processen die je niet kent?
En trek voor de gein je netwerkkabel er eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daar dacht ik eerst ook aan, maar virust/spyware/malware scannertjes detecteren niets
geen internet, is geen verandering in gpu verbruik (goeie tip, nog niet aan gedacht)

taskmanager toont geen vreemde processen of overmatig gebruik.
doe ik dat driver herinstalleren truukje dan werkt 't weer tot de eerst volgende reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Met Sysinternals Process Explorer kan je onder andere eenvoudig zien welk proces voor het GPU-verbruik verantwoordelijk is, probeer het eens daarmee te lokaliseren.

[ Voor 19% gewijzigd door bitshape op 17-02-2013 03:35 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:40:
Misschien dat sommigen van jullie het nog weten, ongeveer 1 1/2 geleden is mijn asus gtx 670 DC2T overleden, ik heb hem toen rma gestuurd naar mycom. Ik heb nu al verschillende keren contact gehad met mycom over wanneer ik mijn kaart terug kan verwachten. Hierover kunnen ze echter geen antwoord geven en word ik aan het lijntje gehouden. Ik zit er daarom aan te denken om mijn geld maar terug te vragen, maar dan de vraag welke kaart ik van ongeveer de zelfde prijs/specs ik zal halen? Heb jullie misschien een goed idee van een vergelijkbare kaart of beter van de zelfde prijs? (leverbaar is wel handig)
Ze liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar, gewoon even pricewatch checken en kijken welke je voor prijs/kwaliteit en leverbaarheid het best vind. BV
pricewatch: Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM

Die heeft een sterke overclock en toch goedkoopste ongeveer, en binnen 24/48 uur leverbaar!
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

himlims_ schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:45:
taskmanager toont geen vreemde processen of overmatig gebruik.
doe ik dat driver herinstalleren truukje dan werkt 't weer tot de eerst volgende reboot.
Het zal toch richting de bitcoin mine achtig iets zijn (of een variantje)
Ergens in je windows geroot aangezien je het niet hebt in ubuntu.

Geeft windows in veilige modus heeft het zelfde effect?
En is er vanuit de link van bitshape nog iets uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Er is een nieuwe WHQL driver beschikbaar.

314.07

http://www.geforce.co.uk/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mukkel schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:13:
Het zal toch richting de bitcoin mine achtig iets zijn (of een variantje)
Ergens in je windows geroot aangezien je het niet hebt in ubuntu.

Geeft windows in veilige modus heeft het zelfde effect?
En is er vanuit de link van bitshape nog iets uitgekomen?
0,0 verklaring voor het 100% gpu gebruik

ik ben stellig van mening dat het een driver issue is, mogelijk dat die nieuwe build verbetering geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Na als het een driver ding was, dan moet ik het ook hebben :) en menig mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Laatst online: 09-09 09:46
Hallo mensen, ik heb een paar dagen geleden 2x PNY GTX 670 2GB gekocht om in sli te gamen.
Maar zodra ik de pc voor de eerste keer opstartte met de nieuwe kaarten erin maakte het wat een brommend geluidje.
Ik ging dus zoeken wat het was, want het klonk net of liep een ventilator aan tegen een kabeltje ofzo.
Blijkt nu dus dat het gewoon de reference koelers zijn van mn nieuwe videokaarten.
Hiervoor had ik 2 GTX480's in sli maar die waren idle gewoon onhoorbaar.
Nu zit ik met 2 peperdure nieuwe videokaarten die gewoon brommen, en als ik op internet er dingen over opzoek blijkt het normaal te zijn en als je ze RMA stuurt krijg je gewoon weer een nieuwe die hetzelfde doet. Het schijnt dat Nvidia voor deze koeler een ventilator heeft gebruikt met een heel goedkoop motortje, je hoort ook duidelijk dat het niet de luchtverplaatsing is die je hoort maar echt het gebrom van het motortje.

Precies zoals dit: YouTube: GTX 670 Fan Motor Noise

Zijn er hier meer mensen met dat probleem?
Ik moet wel zeggen dat de rest van m'n pc behoorlijk stil is, de hdd is het luidste component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
WllmZ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:04:
Hallo mensen, ik heb een paar dagen geleden 2x PNY GTX 670 2GB gekocht om in sli te gamen.
Maar zodra ik de pc voor de eerste keer opstartte met de nieuwe kaarten erin maakte het wat een brommend geluidje.
Ik ging dus zoeken wat het was, want het klonk net of liep een ventilator aan tegen een kabeltje ofzo.
Blijkt nu dus dat het gewoon de reference koelers zijn van mn nieuwe videokaarten.
Nu zit ik met 2 peperdure nieuwe videokaarten die gewoon brommen, en als ik op internet er dingen over opzoek blijkt het normaal te zijn en als je ze RMA stuurt krijg je gewoon weer een nieuwe die hetzelfde doet. Het schijnt dat Nvidia voor deze koeler een ventilator heeft gebruikt met een heel goedkoop motortje, je hoort ook duidelijk dat het niet de luchtverplaatsing is die je hoort maar echt het gebrom van het motortje.

Ik moet wel zeggen dat de rest van m'n pc behoorlijk stil is, de hdd is het luidste component.
Alle 670 referentie kaarten hebben daar last van ja.
Mijn advies is neem ze met de Asus DCII koeler die hoor je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Alle referentie kaarten? Is dit die "coil whine"? Of is dit de de fan?

Volgens mij heb ik ook gewoon ref cooling. Merk er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

WllmZ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:04:

Waarom heb je in vredesnaam de PNY reference gekocht. :?

Ik heb bijvoorbeeld deze :http://tweakers.net/pricewatch/310822/gigabyte-gv-n670oc-2gd.html

Die zijn lekker stil en volgensmij vergelijkbaar duur.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:31:
Alle referentie kaarten? Is dit die "coil whine"? Of is dit de de fan?

Volgens mij heb ik ook gewoon ref cooling. Merk er niets van.
Wij hebben ze hier van 4 verschillende merken gehad en allemaal hadden ze diezelfde irritante brom.
Dat komt waarschijnlijk door dat korte pcb icm die fan wat het veroorzaakt.
Er staan veel reviews op het web waarin die brom ook wordt vermeld.
Bij de 680 referentie kaart met het normale pcb heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dus het is geen coil whine maar de fan?

Kan je wel aanpakken met aftermarket cooling. Is trouwens wel aan te raden in het geval van GTX 670 SLI, vaak is de airflow niet meer optimaal in je kast als je zon setup hebt.
Ik had in ieder geval dat bij mijn 8800 GTS SLI (ref cooling) setup één kaart 15 graden warmer werd dan de ander gemiddeld, das niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik heb ook een 670 (korte PCB) met een whine.
Echter ligt dit NIET aan de fan....aangezien er een waterblok opzit :)
Verhaaltje met fan icm korte PCB is waarschijnlijk gewoon een afscheep verhaal.

Mijn 670 whined alleen bij erg hoge FPS (150 en hoger)
Cappen met V-sync helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
mukkel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:28:
Ik heb ook een 670 (korte PCB) met een whine.
Echter ligt dit NIET aan de fan....aangezien er een waterblok opzit :)
Verhaaltje met fan icm korte PCB is waarschijnlijk gewoon een afscheep verhaal.

Mijn 670 whined alleen bij erg hoge FPS (150 en hoger)
Cappen met V-sync helpt.
We hebben het niet over coil whine maar over de ventilator die een vervelende brom produceerd icm dat korte pcb.

http://nl.hardware.info/tv/426/nvidia-geforce-gtx-670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Die bromde hier niet.
Ik merkte alleen wel dat de standaard fan profiel erg slap staat ingesteld.
Gaat pas bij vrij hoge temperaturen harder draaien. Beetje gamen en de temp liep makkelijk eind de 70..
Stel je hem manueel in op een normaal geluidsniveau dat was 60-63 de max.

Maar de ref. fans zijn altijd bagger / luidruchtig.
Als je dan toch op lucht gaat draaien, adviseer ik niemand een graka met ref koeler.
Alleen jammer dat de 670 (short PCB) alleen maar ref. koelers hebben.
Dan moet je idd naar de 670 met 680 pcb en bv de DC versie pakken van asus

[ Voor 14% gewijzigd door mukkel op 01-03-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
Help!!!! schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Waarom heb je in vredesnaam de PNY reference gekocht. :?
Nou die heb ik voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken, en aangezien mijn GTX 480's in SLI ondanks hun veel hogere temperaturen en stroomverbruik WEL stil hun werk deden, en dat zelfs met een OC van +150Mhz, hoe vind je die :9.
XanderDrake schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:46:
Dus het is geen coil whine maar de fan?

Kan je wel aanpakken met aftermarket cooling. Is trouwens wel aan te raden in het geval van GTX 670 SLI, vaak is de airflow niet meer optimaal in je kast als je zon setup hebt.
Ik had in ieder geval dat bij mijn 8800 GTS SLI (ref cooling) setup één kaart 15 graden warmer werd dan de ander gemiddeld, das niet wat je wilt.
Klopt, de motor van de FAN, airflow is geen probleem, mits de kaarten niet tegen elkaar aan zitten maar nog een slot tussenruimte hebben, dan is het verschil in mijn kast hooguit +-5 graden tussen de bovenste en onderste. NU idle is de ene kaart 29 en de andere 23 graden, maar nog steeds die irritante brom. Onder load ook geen probleem: 81 en 76 graden max.
mukkel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:46:
Die bromde hier niet.
Ik merkte alleen wel dat de standaard fan profiel erg slap staat ingesteld.
Gaat pas bij vrij hoge temperaturen harder draaien. Beetje gamen en de temp liep makkelijk eind de 70..
Stel je hem manueel in op een normaal geluidsniveau dat was 60-63 de max.

Maar de ref. fans zijn altijd bagger / luidruchtig.
Als je dan toch op lucht gaat draaien, adviseer ik niemand een graka met ref koeler.
Alleen jammer dat de 670 (short PCB) alleen maar ref. koelers hebben.
Dan moet je idd naar de 670 met 680 pcb en bv de DC versie pakken van asus
Slap ingesteld? temps in de 70 kan een kaart makkelijk hebben.
Ref fans zijn niet altijd bagger. Die van AMD wel trouwens.
Maar mijn 2 GTX480's zijn veel stiller, ondanks de hogere temps, maarja dat moet die kaart makkelijk aan kunnen. Ik was in ieder geval toch aangenaam verrast met de GTX480 nadat ik alle horror verhalen op internet had gelezen.
De luidruchtigste kaart die ik ooit gehad heb was trouwens een HD6990, en zelfs die was idle bijna niet hoorbaar.

Maar nogmaals, het is niet coil whine en het is ook niet het geluid van luchtverplaatsing (blazen), maar het is het brommende motortje van die koelers van m's GTX670's, m'n pc lijkt wel een diesel aggregaat ineens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
WllmZ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:02:
[...]

Nou die heb ik voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken, en aangezien mijn GTX 480's in SLI ondanks hun veel hogere temperaturen en stroomverbruik WEL stil hun werk deden, en dat zelfs met een OC van +150Mhz, hoe vind je die :9.

[...]

Klopt, de motor van de FAN, airflow is geen probleem, mits de kaarten niet tegen elkaar aan zitten maar nog een slot tussenruimte hebben, dan is het verschil in mijn kast hooguit +-5 graden tussen de bovenste en onderste. NU idle is de ene kaart 29 en de andere 23 graden, maar nog steeds die irritante brom. Onder load ook geen probleem: 81 en 76 graden max.

[...]

Ref fans zijn niet altijd bagger. Die van AMD wel trouwens.
Maar mijn 2 GTX480's zijn veel stiller, ondanks de hogere temps, maarja dat moet die kaart makkelijk aan kunnen. Ik was in ieder geval toch aangenaam verrast met de GTX480 nadat ik alle horror verhalen op internet had gelezen.
De luidruchtigste kaart die ik ooit gehad heb was trouwens een HD6990, en zelfs die was idle bijna niet hoorbaar.

Maar nogmaals, het is niet coil whine en het is ook niet het geluid van luchtverplaatsing (blazen), maar het is het brommende motortje van die koelers van m's GTX670's, m'n pc lijkt wel een diesel aggregaat ineens :/
Als je ze niet rma/retour kan sturen dan zou ik ze gaan waterkoelen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

[...]

Dat weet ik, maar ik zie de temp liever lager
Met slap ingesteld wijs ik meer richting het Waarom.
De fan gaat amper harder draaien als de temp halverwege de 70 graden zit.
Idle zijn ze onhoorbaar.

Waarom dan niet een agresiever profiel die de snelheid wat makkelijker omhoog gooit.
bv op 50-55 procent zijn de kaartjes nog vrij stil en de temp blijft laag in de 60.
Meestal als je gamed zit je toch met geluid / koptelefoon.
Wat houd je dan tegen op de fan agresiever te maken? Dat hoor je toch niet.
Tevens wordt de boost in stappen terug gedraaid als de 670 een periode in de 70graden zit.

De koelblok van de ref. is vrij klein. Dit had opzich ook makkelijk groter gemaakt kunnen worden :)
Maarja kostenbesparing.
Hier draait m'n 670 op water tijdens gamen rond de 35-36 graden, volbelast.
In DS3 met vsync op 60 tikt hij zelfs amper de 30 gaden aan.

Edit:
En je krijgt een stuk meer ruimte :P
baby kaartje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MKy2rfu6SjO2xEoeg9Mj2GED/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 01-03-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:29:
[...]

Idle zijn ze onhoorbaar.

Waarom dan niet een agresiever profiel die de snelheid wat makkelijker omhoog gooit.
bv op 50-55 procent zijn de kaartjes nog vrij stil en de temp blijft laag in de 60.
Tevens wordt de boost in stappen terug gedraaid als de 670 een periode in de 70graden zit.

De koelblok van de ref. is vrij klein. Dit had opzich ook makkelijk groter gemaakt kunnen worden :)
Maarja kostenbesparing.
Mijn reference edition van EVGA GTX 680 wordt 68 graden. Als het in mijn kamer warm is, wat wel gebeurt omdat de zon gewoon echt binnen schijnt, dan denkt mijn videokaart fuck dit, ik ga lekker 70~73 graden. Op full load zit ik ook maar op 73 graden(Getest op furmark). De fans doen hun werk uitsteken en nVidia kaarten staan bekend om hun hitte. Je kan zelf een custom fan profile aanmaken in zo een leuke grafiekje zoals wij die hebben in EVGA Precision X. Zou me raar lijken als MSI Afterburner dat niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
calsonic schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:29:
[...]

Als je ze niet rma/retour kan sturen dan zou ik ze gaan waterkoelen als ik jou was.
Voor mij is dat geen optie, kost mij teveel tijd/geld/moeite.
[...]

Idle zijn ze onhoorbaar.

Maarja kostenbesparing.
Ja inderdaad goed punt, heb 1 GTX670 al even uit elkaar gehad en dat koelblok is inderdaad zeer karig.
ook de rest van de koeler voelt heel goedkoop aan, iets wat ik niet gewend ben van nvidia.
Die GTX480 van me is wel 2x zo zwaar en ook het plastic wat erop zit is meer solide.
Dus ik snap niet waarom die GTX670 zo duur moet zijn.

Edit: Schattig kaartje trouwens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Dat een paar jaar geleden de ref. coolers van Merk X blijkbaar wel stil waren is helaas geen garantie dat dat nu nog steeds zo is. Is ook best wel makkelijk te vinden dat deze ref coolers klachten geven.

Maar als de prijs goed is dan is dat natuurlijk ook een belangrijke afweging. Hopelijk krijg je het zonder veel kosten stiller... :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]
En je krijgt een stuk meer ruimte :P
baby kaartje
[afbeelding]
Het nadeel vind ik (ik heb zelf een reference 660Ti ( EVGA Superclocked ) ) is dat de nieuwe design van water blocks van EKWB zo walgelijk lelijk is , begrijp me niet verkeerd maar het oude design was vele malen beter, ben namelijk binnenkort ook opzoek naar een waterblock voor mijn 660Ti maar ik weet vrijwel zeker dat het geen EK block word.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum