3-Way SLI on the way.
Via DABS (Helaas verschepen ze niet naar NL

) een 3e GTX-680 eVGA Open-Box gekocht voor heel weinig dus het begon te broeien om mijn Z68 gtx-680 SLI set maar eens te vervangen en naar TRI-SLI te gaan.
DABS was mij goed gezind, Warranty Replacement Asus Maximus V Extreme board only voor minder dan de 1/2 prijs.
Nu is en blijft het geen goedkoop grapje, mijn oude trouwe Corsair TX650 is niet genoeg dus deze vervangen door een Corsair AX860 en helaas blokt mijn huidige Thermalright Archon PCI-E slot 1 dus hier moest ook een andere lucht koeler, lees inferieure, voor in de plaats komen en dat is een Arctic Cooling i30 geworden.
(
Water koeling gaat niet passen)
Voordat ik mijn huidige set vervang eerst maar eens testen en instaleren met mijn HTPC CPU, i5-2400 met standaard koeler en daarna alles maar eens fatsoenlijk inbouwen. (HTPC gekannibaliseerd)
Stap1:
Op de Test bank,
Asus Z77 Maximus V Extreme Z77
Corsair AX860 PSU
i5-2400
Stock Intel koeler
Seagate Momentus XT (Tijdelijk voor testen)
2 * 4GB Kingston HyperX 1600
1 * eVGA GTX680
Stap2:
Zodra het stabiel is gaan de overige GTX680's (Zotac, PNY) erin en testen.
Ik ben persoonlijk zeer benieuwd naar het geluids niveau, GPU temperaturen en wat de uiteindelijke performance winst is (Drivers zijn & blijven een tricky punt met Multi GPU)
Stap3:
i5-2400 vervangen door i7-2600K
Arctic Cooler i30 erop
(verwacht met Arctic Cooling i30 +/_4.3GHz met redelijke temperaturen)
3 * 4GB Corsair Vengeance DDR3 2000@1.5v (Koeler blokt DIMM4)
OS (win7 64 Ultimate) instaleren op de Samsung 830 256GB (nog niet gearriveerd)
C300 256GB (eventueel een gedeelte opofferen voor caching)
1.5TB 5400 HDD
Alle Software preppen.
Inbouwen in de Lite-on FS-020 kast die waarschijnlijk ouder is dan een aantal Tweakers onder ons

.
Ik gebruik momenteel nog "slechts" 2 * Hanns-G 28" monitoren dus, ja, het is totale overkill maar uiteindelijk is een 30" monitor het doel of eventueel een leuke Eye-Finity setup. (ex-ATI gebruiker oftewel ik denk dat ik het mag zeggen)
Mits ik de tijd kan vinden zal ik een poging wagen om een een review schrijven, het is een redelijk exotische setup dus ik neem aan dat daar wel interesse in is.
CPU vervangen door een i7-2600K.
Arctic Cooling i30 doet zijn werk beter dan verwacht, i7 @4.6GHz.
10 runs met Intel Extreme Burn-In max 53c.
Nu alles maar eens inbouwen en fatsoenlijk testen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Zanac-ex op 15-01-2013 11:15
]