Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Is ook al vrij oud hoor :) Ik kreeg hem een half jaartje geleden door gelinkt van singularity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Paprika schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:53:
En voor wat 't waard is: ze zijn Kombustor/Furmark stabiel. Voordat ik ze geflashed had, was een van de twee kaarten eigenlijk best een rampzalige overklokker. Nu is het gewoon het maximale dat ik met een reference koeler zou willen proberen. En 200MHz scheelt best veel op 3 schermen moet ik zeggen... Al snel het verschil tussen amper vloeiend en perfect.

Trouwens, als de EVGA koeler beter is, waarom ruil je ze dan niet om? Nu krijgt bij jou de reference koeler de warme lucht van de EVGA. Bij mij scheelt het al snel 10-13C tussen boven en onder.
Het verschil in temp is 8 graden in mijn kast, maar dat komt mede doordat ik een Noctua fan aan het zijpaneeltje hebt die lekker koele wind (en stof :( ) blaast naar mijn kaarten. Ik zat er eerlijk gezegd wel over na te denken om de SC SG2 boven te plaatsen en de ref eronder, die zal op die manier beter koelen omdat er ook een Noctua in de bodem is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:28
't Zou inderdaad best kunnen dat het gebruik van de EVGA beneden ook al helpt, omdat ie minder warmte afgeeft aan de bovenste (en die dus minder verwarmt dan bij mij). Al heb ik die grote verschillen alleen tijdens de extreme tests. Tijdens spellen is het ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:19
Phntm schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:23:
[...]

[...]

Ik heb in alle games gewoon onwijs hoge FPS, skyrim genoeg verder getweakt ook om stabiel te kunnen spelen zonder al te veel last van stotter problemen en FPS dalingen en heb niet erg veel om over te klagen bij deze game. :)

Dit was het resultaat van 2 dagen knoeien met Skyrim, en ik ben er wel blij mee.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Trouwens, waarom zitten een paar van jullie nog op 320.18? Ik las op sommige boards online dat die heel wat stabiliteit problemen met zich mee bracht. Ga snel naar 320.49, die doet het wel gewoon goed.

Ik run nu wel mijn beide kaarten op ~1150mhz, ik had ze eerste beide op 1250 op stock voltage, maar dat mocht niet baten bij de eerste kaart en die gaf het snel op door mijn PC te laten uit vallen. Ik zal wel wanneer ik zin heb wel even met de voltage gaan spelen, maar nu even niet. :+
Ik doelde eigenlijk meer op dingen zoals futuremark etc, ik merkte zelf dat een overclock voor mijn 580 sli setje destijds op een i950 marginaal uitmaakte, ben benieuwd of stock clock tot hoge overclock voor jou 2600k verschil maakt voor 680 sli! Puur uit interesse hoor, weet het is veel werk maar dacht misschien heb je dat al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:48:
[...]

Ik doelde eigenlijk meer op dingen zoals futuremark etc, ik merkte zelf dat een overclock voor mijn 580 sli setje destijds op een i950 marginaal uitmaakte, ben benieuwd of stock clock tot hoge overclock voor jou 2600k verschil maakt voor 680 sli! Puur uit interesse hoor, weet het is veel werk maar dacht misschien heb je dat al gedaan :)
Ik was alleen naar stock terug gegaan om even mijn processor te stressen vs stabielere overclocks van hoger dan 4.2, laat me je vertellen dat dat helemaal niet goed ging. Maar nee, ik heb geen benchmarks gerund op 3.4~3.8 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Ik heb een goedkope GTX 660 gezien: http://www.alternate.nl/M...-OC/html/product/1038207/?

Momenteel heb ik een GTX 460 met een Asus P5N-E SLI mobo en Core2Quad Q8300 processor. Zou mijn processor voldoende zijn om de aanschaf van de GTX 660 de moeite waard te maken? Of kan ik beter ook de processor en moederbord vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ruftman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:52:
Ik heb een goedkope GTX 660 gezien: http://www.alternate.nl/M...-OC/html/product/1038207/?

Momenteel heb ik een GTX 460 met een Asus P5N-E SLI mobo en Core2Quad Q8300 processor. Zou mijn processor voldoende zijn om de aanschaf van de GTX 660 de moeite waard te maken? Of kan ik beter ook de processor en moederbord vervangen?
Core2Quad!/!? :o die heb ik allang niet meer gezien. De GTX 660 is een budget kaart, ik zie niet waarom jouw processor zonodig een bottleneck zou vormen. Als je de snelheid een beetje omhoog kan krikken, alleen maar beter toch en misschien kan je dan inderdaad wat meer uit je kaart halen. Maar een cpu en mobo upgrade rond deze tijd is eigenlijk ook niet mis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Is het echt zo erg? ;-)

Tsja, de computer draait stabiel en doet alles nog snel genoeg. (met 8GB ram en een SSD).

Met fraps meet ik onder Crysis 3 40 tot 50 frames per seconde (full HD en medium instellingen (behalve shadows en shader, die staan op low), geen AA etc.)

En het ziet er nog best mooi uit ook. Echter hoop ik dat het met een GTX 660 nog net iets mooier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ruftman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:51:
Is het echt zo erg? ;-)

Tsja, de computer draait stabiel en doet alles nog snel genoeg. (met 8GB ram en een SSD).

Met fraps meet ik onder Crysis 3 40 tot 50 frames per seconde (full HD en medium instellingen (behalve shadows en shader, die staan op low), geen AA etc.)

En het ziet er nog best mooi uit ook. Echter hoop ik dat het met een GTX 660 nog net iets mooier kan.
Nou de 660 zou de kwaliteit wel opkrikken natuurlijk maar niet te veel. Het is immer de zwakkere versie van de 660 Ti die een stuk duurder is maar natuurlijk net wat minder dan een 670 scoort(als ik het goed heb, ben benchmarks zowat al vergeten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Best een leuk ding hoor zo'n GTX660. Zit net iets onder de Ti, volgens mij is performance zo'n 5% tot 20% lager dan een GTX660Ti, afhankelijk van de applicatie/game.
Vorige jaar (launch @ september volgens mij, ik kocht de mijne eind oktober) liet zich dat vertalen in een, relatief gezien, nog wat lagere prijs, dus net iets meer bang//buck. Vandaag de dag zijn beide iets goedkoper geworden en is het prijsverschil bijna relatief gelijk aan het performanceverschil, m.a.w. nog steeds een duidelijke deal.
Het is verder een andere, kleinere, chip (GK106), die ook nog eens iets zuiniger is dan de GK104.

Ten opzichte van de GTX460 is het zeker een upgrade, hoewel een Core2Quad (met name diens FSB) daarna wel je limitatie wordt. Ik heb er icm een i7 860 in ieder geval veel plezier van :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

FF vraagje, ik heb een reference 670 met reference layout en fan (kleine pcb) en die maakt, zoals bekend nogal wat herrie. Ik ben dus op zoek naar een alternatieve koeling. Ik heb weinig ruimte in de hoogte (denk een cm max boven het pcb), maar wel in de lengte (30 cm ofzo). Evt zou een Accelero Extreme III moeten kunnen, denk ik, al is 't nogal een gevaarte voor zo'n klein pcb. Zou 't evt een optie zijn om de radiale fan gewoon van 't pcb te verwijderen en daar (schuin van binnen naar buiten op t pcb blazend) een normale fan achter te hangen? Gewoon een 80mm ding ofzo? Het gaat me voornamelijk om de stilte: kaartje zal niet overgeklokt worden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

EraZor schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:53:
FF vraagje, ik heb een reference 670 met reference layout en fan (kleine pcb) en die maakt, zoals bekend nogal wat herrie. Ik ben dus op zoek naar een alternatieve koeling. Ik heb weinig ruimte in de hoogte (denk een cm max boven het pcb), maar wel in de lengte (30 cm ofzo). Evt zou een Accelero Extreme III moeten kunnen, denk ik, al is 't nogal een gevaarte voor zo'n klein pcb. Zou 't evt een optie zijn om de radiale fan gewoon van 't pcb te verwijderen en daar (schuin van binnen naar buiten op t pcb blazend) een normale fan achter te hangen? Gewoon een 80mm ding ofzo? Het gaat me voornamelijk om de stilte: kaartje zal niet overgeklokt worden oid.
Deze leuke maar, als eerste link beschikbaar op google, laat de ervaring zien van een anandtech member met een custom koeler( Accelero Twin turbo II) en hoe hij ervoor heeft gezorgd dat de kaart dus niet dood gaat door het gewicht.

Succes als je besluit die keuze te maken, ik heb 1 reference GTX 680 en een EVGA GTX 680 SC Signature 2 edition in SLI en de reference is lawaaierig als ik mijn headset niet op heb, but I can live with that. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Mooi artikel, lijkt me wel het proberen waard, geluid van de koeling op mijn gtx 670 doet me niet zoveel, het gaat er mij vooral om dat die kaart zichzelf niet frituurt tijdens het gamen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Je kunt natuurlijk ook voor de mono gaan.
Koelt ook goed, maar past wat beter op dat kleine kaartje, zou ongeveer even stil moeten zijn.
http://www.arctic.ac/en/p...ero-mono-plus.html?c=2182

[ Voor 9% gewijzigd door mukkel op 26-07-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
De mono is de perfecte cooler voor een 670 ref design.
Ik heb er een vanaf het begin op zitten, zit rond de 60c in een SLI setup.

Hij is niet erg wijd verkrijgbaar meer zie ik, maar afuture heeft 'm nog: http://afuture.nl/productview.php?productID=282202

[ Voor 32% gewijzigd door unfor op 26-07-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Hè... Wat een raar ding, dus die zet je erop ipv de 'chocoladereep'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Tsja, zowel de mono als de twin turbo steekt nogal uit aan de bovenkant van de kaart. Dat gaat niet passen dus (heb daar maar 1.5 cm, max). Ik heb net via ebay voor redelijk weinig een extreme III op de kop weten te tikken. Ga s ff experimenteren daarmee. Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn Lian Li kast hangen de 2 reference 670 GTX kaarten op zijn kop en tadaa geen enkel probleem met het geluid van de koelers.
Eigenlijk is het niet op zijn kop, de koelers zitten aan de bovenkant.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nou ik heb iets geweldigs voor elkaar gekregen; mijn hele computer dood gekregen met dan aan klote geforce experience die het fijn vond om 326.19 te downloaden die vervolgens mijn 2 videokaarten op volle toeren liet draaien. Het resultaat was dat ik niet een meer in windows kwam op geen enkele manier, al mijn data kwijt ben op mijn C: schijf en het beste gedeelte is dat mijn EVGA GTX 680 SC Signature 2 officieel defect is. Oh, en de 2e fan is stuk gegaan door die nieuwe drivers. Kan niet gekker worden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:28
Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

mmz ik heb 326.19 ook gehad en geen enkel probleem (ook een SLI config )

Niet in windows komen lijkt me geen nvidia probleem
In veilige modus wordt de driver namelijk niet geladen. Er zal wel wat meer aan de hand zijn geweest..

En je data kwijt doe je zelf ;) nooit een enkele schijf / partitie gebruiken.
1 voor je OS en 1 voor Data. Dan zit je altijd gebakken.

[ Voor 23% gewijzigd door mukkel op 30-07-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mukkel schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:07:
mmz ik heb 326.19 ook gehad en geen enkel probleem (ook een SLI config )

Niet in windows komen lijkt me geen nvidia probleem
In veilige modus wordt de driver namelijk niet geladen. Er zal wel wat meer aan de hand zijn geweest..

En je data kwijt doe je zelf ;) nooit een enkele schijf / partitie gebruiken.
1 voor je OS en 1 voor Data. Dan zit je altijd gebakken.
Ik denk niet dat je het volledig begreep, ik ben enkel mijn C:/ Data kwijt, dat zijn met name alleen mijn programma's. De rest heb ik over 3 verschillende harde schijven verspreid. Ik haat gewoon dingen opnieuw downloaden en instellen. Nadat ik uit safe mode kwam en in windows booten (Toen kwam ik dus wel daar in) schoten mijn fans op 100% en hoorde ik een knal, uit reflex deed ik snel mijn voeding uit want ik heb natuurlijk liever niet dat meer dingen naar de tering gaan. Precies na die gebeurtenis deed mijn 2e videokaart het niet meer en kreeg ik constant BSOD als ik de 2e kaart erin liet. Tweede kaart eruit en ik kwam de Windows log in scherm nooit meer tegen. Dit is allemaal gebeurt op WIndows 8 trouwens en is inmiddels verholpen door een clean reinstall van mijn C:/ schijf. Ben wel even de rest van de avond bezig met herinneren wat ik eigenlijk allemaal had gedownload. Morgen eens TakeITnow.nl bellen en vragen wat ik kan doen. Even liever toch bij de Tilburgse buren aankloppen dan bij de Duitse kantoor van EVGA, zal waarschijnlijk langer duren aangezien ik wel van TakeITnow gewend ben dat ze gelijk een andere kaart naar je sturen zodra ze een bevestiging hebben dat de defecte kaart onderweg is naar hun.
Je houdt wel van korte posts maken hé. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Phntm op 30-07-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Inderdaad goed balen!!! Sterkte in ieder geval!!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb 2 week terug een MSI N660 TF 2GD5/OC gekocht, sinds kort weer aan het gamen na een paar jaar afwezigheid. ;)

Config:
MSI Z77-G43 mobo, Core i5 3570, 8GB DDR3, Samsung 830 ssd, 640GB Spinpoint hd, 500 Watt Corsair voeding.
Temperaturen zijn laag cpu 40, gpu max 61.

Bij de eerste installatie kreeg ik regelmatig vastlopers, niet echt te reproduceren. Met Alt + Tab kwam ik dan weer terug in Windows en kon ik weer verder gaan. Heb verschillende driver geprobeerd van 306.97, 310.70 en de 320.49.

Heb vorige week bestloten om een schone installatie te doen, (driver 310.70) inmiddels is het al een stuk beter. Echter had ik gisteren na 1,5u een crash in World of Tanks.

Las dat de gpu standaard overclocked is en soms wel eens de weg kwijt raakt, is dit ook vast te zetten naar de reference standaard mbv Afterburner?

Kan nog niet helamaal nagaan waar dit vandaan komt, heb het gevoel de drivers, maarja welke is nou het beste?

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 08-08-2013 08:48 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Phntm schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:11:
Nou ik heb iets geweldigs voor elkaar gekregen; mijn hele computer dood gekregen met dan aan klote geforce experience die het fijn vond om 326.19 te downloaden die vervolgens mijn 2 videokaarten op volle toeren liet draaien. Het resultaat was dat ik niet een meer in windows kwam op geen enkele manier, al mijn data kwijt ben op mijn C: schijf en het beste gedeelte is dat mijn EVGA GTX 680 SC Signature 2 officieel defect is. Oh, en de 2e fan is stuk gegaan door die nieuwe drivers. Kan niet gekker worden. :')
Dit heb ik ook gehad met 2 MSI GTX 660 TF in SLI. De 2e kaart begon op volle toeren te blazen. Op gegeven moment een schone install gemaakt en het was weer goed. Toen wilde ik een nieuwe beta driver proberen en kreeg ik weer hetzelfde probleem. Aangezien ik toen al door begon te krijgen dat het echt drivergerelateerd was heb ik de drivers verwijderd (gewoon vanuit software, geen tootljes) en toen ging het alweer goed. Blijkt dat het bij mij alleen gebeurt als ik drivers update terwijl de kaarten in de nvidia config op SLI staan. Staan ze in het control panel niet op SLI dan gaat de update goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

henwy schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

Dit heb ik ook gehad met 2 MSI GTX 660 TF in SLI. De 2e kaart begon op volle toeren te blazen. Op gegeven moment een schone install gemaakt en het was weer goed. Toen wilde ik een nieuwe beta driver proberen en kreeg ik weer hetzelfde probleem. Aangezien ik toen al door begon te krijgen dat het echt drivergerelateerd was heb ik de drivers verwijderd (gewoon vanuit software, geen tootljes) en toen ging het alweer goed. Blijkt dat het bij mij alleen gebeurt als ik drivers update terwijl de kaarten in de nvidia config op SLI staan. Staan ze in het control panel niet op SLI dan gaat de update goed.
Zal ik in mijn achterhoofd houden. Ik draai nu met de nieuwe vervangende kaart die ik gelijk 2 dagen later ontving na de melding bij TakeITNow. Alles is vlotjes verlopen heb niks om over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb even contact gehad met de winkel waar mn kaart vandaan komt, kan hem morgen ruilen voor een ander exemplaar. Misschien is deze niet helemaal lekker.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
EraZor schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:53:
bij mij is het met een 5870 ook zwaar , hij neigt naar beneden te gaan door het gewicht
oplossing was door met een koordje die vasthangt aan gat in hdd bay hem op z'n plaats houden 8)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik merk opeens dat al mijn video bestanden nogal rare dingen vertonen. Zoals ghosting (waarbij je zegmaar de contouren van personen nog langer na ziet dus je ziet ze zegmaar dubbel) en schokkerig bij bepaalde snelle bewegingen in films. Verder als een donker beeld op een lichte achtergrond te zien is ziet het er ook apart uit alsof ze dubbel zijn..

Ik weet nou niet zeker of dit is gebeurt toen ik naar de laatste driver updaten maar het valt me nu opeens op? Iemand een idee? Iets met mijn videokaart instellingen? Gebruik verder gewoon vlc of bsplayer nieuwste divx en xvid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:08:
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik merk opeens dat al mijn video bestanden nogal rare dingen vertonen. Zoals ghosting (waarbij je zegmaar de contouren van personen nog langer na ziet dus je ziet ze zegmaar dubbel) en schokkerig bij bepaalde snelle bewegingen in films. Verder als een donker beeld op een lichte achtergrond te zien is ziet het er ook apart uit alsof ze dubbel zijn..

Ik weet nou niet zeker of dit is gebeurt toen ik naar de laatste driver updaten maar het valt me nu opeens op? Iemand een idee? Iets met mijn videokaart instellingen? Gebruik verder gewoon vlc of bsplayer nieuwste divx en xvid etc.
Gebruik je een TV of monitor? Wat mij is opgevallen is dat als ik mijn PC aan mijn TV aansluit en mijn muis bijvoorbeeld beweeg, dat het veel trager voelt. Wij hebben een LG42LM760S in de woonkamer staan en daar maak ik de raarste dingen mee, dus vermijd ik gamen op de TV ook al heb ik het staan op 120hz refresh rate.
Maar dit is een situatie dus waar ik rare dingen mee maak al weet ik niet precies wat voor opstelling jij nu gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:13:
[...]

Gebruik je een TV of monitor? Wat mij is opgevallen is dat als ik mijn PC aan mijn TV aansluit en mijn muis bijvoorbeeld beweeg, dat het veel trager voelt. Wij hebben een LG42LM760S in de woonkamer staan en daar maak ik de raarste dingen mee, dus vermijd ik gamen op de TV ook al heb ik het staan op 120hz refresh rate.
Maar dit is een situatie dus waar ik rare dingen mee maak al weet ik niet precies wat voor opstelling jij nu gebruikt natuurlijk.
Nou het is op mijn tv maar ook op mijn pc monitor. Ik dacht eerst wtf mn tv is broken ofzo. Maar heb het dus ook op mijn syncmaster dus dat was opzich wel een opluchting, maar nu is de vraag whatskebeurt! Ik heb mijn TV altijd uit staan als ik hem niet gebruik zodat er dus inderdaad niet meerdere monitoren worden gedetecteerd, andersom als ik op mijn tv zit is dat mijn hoofd monitor en is de andere uit. (ik heb tv altijd als primary dus op het moment daar power op komt gaat mijn pc monitor uit.) Maar het is heel vreemd het is ook bij cartoons zoals cleveland show en family guy. Je ziet zegmaar soort contouren en personages lijken soort los en schokkerig te bewegen... Het is te spacend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:20:
[...]

Nou het is op mijn tv maar ook op mijn pc monitor. Ik dacht eerst wtf mn tv is broken ofzo. Maar heb het dus ook op mijn syncmaster dus dat was opzich wel een opluchting, maar nu is de vraag whatskebeurt! Ik heb mijn TV altijd uit staan als ik hem niet gebruik zodat er dus inderdaad niet meerdere monitoren worden gedetecteerd, andersom als ik op mijn tv zit is dat mijn hoofd monitor en is de andere uit. (ik heb tv altijd als primary dus op het moment daar power op komt gaat mijn pc monitor uit.) Maar het is heel vreemd het is ook bij cartoons zoals cleveland show en family guy. Je ziet zegmaar soort contouren en personages lijken soort los en schokkerig te bewegen... Het is te spacend :P
Heb je toevallig een andere monitor thuis of een oude waar je nog op kunt testen? Of heb je een andere computer system thuis die je kunt gebruiken met de monitor en TV die je nu bezit? Gewoon even puur troubleshooten en kijken of het gewoon ligt aan de PC zelf of aan de 2 schermen, ook al is de klans klein dat opeens beide schermen stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:05:
[...]

Heb je toevallig een andere monitor thuis of een oude waar je nog op kunt testen? Of heb je een andere computer system thuis die je kunt gebruiken met de monitor en TV die je nu bezit? Gewoon even puur troubleshooten en kijken of het gewoon ligt aan de PC zelf of aan de 2 schermen, ook al is de klans klein dat opeens beide schermen stuk zijn.
Ik heb nog wel een oud lcd schermpje staan die kan ik opzich proberen. Maar ik denk dat er iets is verandert aan de video afspeel instellingen ofzo via de drivers iets zoals post processing ofzo? Maar zal het wel even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:27:
[...]

Ik heb nog wel een oud lcd schermpje staan die kan ik opzich proberen. Maar ik denk dat er iets is verandert aan de video afspeel instellingen ofzo via de drivers iets zoals post processing ofzo? Maar zal het wel even testen
Welke drivers gebruik je dan? Toevallig de nieuwste Beta van nVidia? 320.49 runt perfect hier met SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

Welke drivers gebruik je dan? Toevallig de nieuwste Beta van nVidia? 320.49 runt perfect hier met SLI.
Nee eerst 320.49 nu de beta drivers zelfde blijft bestaan, of zou het eventueel de videobestanden zelf zijn ?! kan dat ook? Is er ergens waar ik dat zou kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:03:
[...]

Nee eerst 320.49 nu de beta drivers zelfde blijft bestaan, of zou het eventueel de videobestanden zelf zijn ?! kan dat ook? Is er ergens waar ik dat zou kunnen testen?
Het zou aan de videobestand kunnen liggen en speler die je gebruikt. Maar als ik het goed begreep in 1 van je vorige post wanneer je de cleveland show opmerkte, ga ik er gewoon vanuit dat je deze op TV hebt gekeken op Comedy Central? En daar had je ook last van. Of heb ik het verkeerd begrepen en download je gewoon de afleveringen? Als dat zo is, download van 1 film 3 verschillende formaten, bijvoorbeeld .mkv, .mp4 en .avi. Deze 3 spelen bij mij probleemloos op VLC wat ik nu al een paar jaar gebruik. Er is ook media player classic dat letterlijk ALLES kan afspelen, en het is maar een kleine file van minder dan ~1MB. Ik zou zeggen, probeer even wat te testen, kijk of het bijvoorbeeld op youtube ook gebeurt of in games. Probeer zoveel mogelijkheden weg te strepen. Als je denkt dat het toch zo zeer waarschijnlijk aan de drivers ligt, doe is even dan een clean re-install van je video drivers. Er zijn zoveel dingen die je kunt doen om te testen of er iets aan de hand is dat ik hier wel een tekst van Amsterdam tot en met aan Antwerpen kan blijven typen :P, maar begin maar even gewoon simpel zou ik zeggen. Probeer maar eens die LCD scherm van jou, heb je volgens mij nu wat te doen op je vrije zondag middag en avond.

Laat het ons weten kerel, kunnen we nog meer mogelijkheden en possible solutions aanbieden tot het probleem verholpen is, een kaart retour sturen is altijd kut en ik heb het gewoon vaak genoeg mee gemaakt nu. Ik wens je het beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Yow, ik weet het nog niet. Ik download het wel allemaal inderdaad .mkv .mp4 en avi. Bij games heb ik zowel op mijn pc als op mijn tv niet het probleem. Een clean install heb ik al gedaan. Ik gebruik of VLC of BSplayer echter heb ik bij beide het vage fenomeen. Het blijft apart. De bestanden zouden goed moeten zijn. Misschien is dat toch niet het geval al zag ik dat cleveland show 48 fps is dus het is geen slome stuff waar mensen gevoelig voor kunnen zijn.

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind plaatsen, nogmaals het kan zijn dat het me nu pas opvalt. Echter in games (al speel ik niet echt demanding games op dit moment) merk ik niks speel dan bv lol of rogue legacy. Ik heb ook XBMC geprobeerd maar blijft hetzelfde verhaal. Ik zou het eigenlijk niet zo snel weten hoe of wat. Misschien als ik weer een hele clean install (windows opnieuw) doe dat het weg is maar dat is een beetje tricky op het moment.

Als vergelijking, als jij of iemand dit filmpje kijkt op 1080P en bijvoorbeeld bij 1:48 schokt dan het beeld als het over de gebouwen gaat?! Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Maar ik heb het daar en dat heb ik dus ook in normale MKV en MP4 etc bestanden.
YouTube: Nvidia PureVideo HD 1080p Test (ook bij 240p etc heb ik het, is niet mijn internet die is 120mb)

Thx for your time :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:21:
Yow, ik weet het nog niet. Ik download het wel allemaal inderdaad .mkv .mp4 en avi. Bij games heb ik zowel op mijn pc als op mijn tv niet het probleem. Een clean install heb ik al gedaan. Ik gebruik of VLC of BSplayer echter heb ik bij beide het vage fenomeen. Het blijft apart. De bestanden zouden goed moeten zijn. Misschien is dat toch niet het geval al zag ik dat cleveland show 48 fps is dus het is geen slome stuff waar mensen gevoelig voor kunnen zijn.

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind plaatsen, nogmaals het kan zijn dat het me nu pas opvalt. Echter in games (al speel ik niet echt demanding games op dit moment) merk ik niks speel dan bv lol of rogue legacy. Ik heb ook XBMC geprobeerd maar blijft hetzelfde verhaal. Ik zou het eigenlijk niet zo snel weten hoe of wat. Misschien als ik weer een hele clean install (windows opnieuw) doe dat het weg is maar dat is een beetje tricky op het moment.

Als vergelijking, als jij of iemand dit filmpje kijkt op 1080P en bijvoorbeeld bij 1:48 schokt dan het beeld als het over de gebouwen gaat?! Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Maar ik heb het daar en dat heb ik dus ook in normale MKV en MP4 etc bestanden.
YouTube: Nvidia PureVideo HD 1080p Test (ook bij 240p etc heb ik het, is niet mijn internet die is 120mb)

Thx for your time :D
Bij dat nVidia filmpje schokt het bij mij alleen als die schermen splitsen om zogenaamd het verschil te laten zien. PureVideo gedoe, heb er eigenlijk nooit geweten dat zoiets bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tot nu toe werkt de vervangende kaart prima, had nog wel een paar issues met het uit de slaapstand komen van windows. (MSDN: Bug Check 0xC4: DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION (Windows Debuggers))

Heb nu besloten om terug te gaan naar de drivers welke msi op hun site aanbied. 306.97 WHQL
Hopelijk gaat het nu beter. Zag laatst met GPU-Z in de logs staan dat de GPU boost naar 1162MHz. :?

Iemand tips welke drivers te gebruiken?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Harmen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:27:
Tot nu toe werkt de vervangende kaart prima, had nog wel een paar issues met het uit de slaapstand komen van windows. (MSDN: Bug Check 0xC4: DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION (Windows Debuggers))

Heb nu besloten om terug te gaan naar de drivers welke msi op hun site aanbied. 306.97 WHQL
Hopelijk gaat het nu beter. Zag laatst met GPU-Z in de logs staan dat de GPU boost naar 1162MHz. :?

Iemand tips welke drivers te gebruiken?
Nou ik werk altijd met de nieuwste stable channel releases. Dat is de 320.49 dit keer en ik heb daar geen issues mee met mijn kaarten nu. Ik krijg ook geen windows error screens of iets dergelijks. Had je wel de 320.49 geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik draai hier ook op 306.97 imo toch een van de betere drivers uit de 3** serie.
Met een 670 SLI stottert en hapert BF3 (met of zonder V-sync) met de latere drivers.

Spring ik terug naar 306.97 en dan draait hij als een zonnetje.
Dus ergens hebben ze wat verneu*kt met de drivers. Aangezien de 306.97 aardig oud is, kun je bij de nieuwere games tegen geen sli support aanlopen..

Dit is op zich eenvoudig te omzeilen.
Eerst de laatste driver installeren en daarna met nvidiainspector alle profielen exporteren.
Daarna 306.97 installeren en de profielen importeren.

En tadaa, een stabiele driver met SLI support bij de nieuwste games.
Andersom werkt het hier niet lekker, met enkel een bf3 profiel in 326.41 gooien blijf ik het gestotter houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wil niet teveel gaan rommelen met die drivers, bij de vorige installatie van Windows maakte dat geen verschil. Vind het wel best zo. Fingers crossed. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Phntm schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:55:
[...]

Bij dat nVidia filmpje schokt het bij mij alleen als die schermen splitsen om zogenaamd het verschil te laten zien. PureVideo gedoe, heb er eigenlijk nooit geweten dat zoiets bestond.
Heeft dit niet gewoon te maken met Refresh rates en een klein verschilletje tussen monitor en het videobestand? Video op 24Hz of 50Hz geeft bijvoorbeeld nog weleens van die schokjes...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:55:
[...]

Maar aan beide kanten toch? Het is bij mij daar overduidelijk en dat heb ik dus vaker + de soort waas.
Vayra schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Heeft dit niet gewoon te maken met Refresh rates en een klein verschilletje tussen monitor en het videobestand? Video op 24Hz of 50Hz geeft bijvoorbeeld nog weleens van die schokjes...
In principe draaien mijn beide monitors op 60hz dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:52:
[...]

Maar aan beide kanten toch? Het is bij mij daar overduidelijk en dat heb ik dus vaker + de soort waas.
Bij mij is het echt alleen de linker, de rechter helft speelt gewoon smooth af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:00:
[...]

hmmm ik heb het dus bij beide... snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:33
Sinds afgelopen week ook de overstap gemaakt van ATI naar Nvidia wat betreft videokaart.
Heb uiteindelijk gekozen voor de goedkopere GT 640 vanwege de beschikbaarheid en het totaal budget en moet zeggen dat dit echt een enorme vooruitgang is als je komt van een ATI 6450.

Eindelijk games kunnen draaien op 1920 bij 1080 en in sommige gevallen ook al voorzichtig kijken extra details. Blijkbaar een goede match met de ADM XII 640

We kunnen er in ieder geval weer een aantal jaren mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:44
De nieuwe 7xxM kaarten zijn de enige waar je een beetje degelijk op kan gamen vind ik zelf :p In mijn laptop zit (helaas) ook nog een AMD chip (HD4550) en dat ding wordt onder idle al 55 graden, echt blij ben ik er dus niet mee :/

Zijn er mensen met ervaring met een 670 in SLI? Zit te twijfelen om er 1 bij te kopen voor ~250,- (gebruikt) qua prestatie geloof ik het wel maar weet niet of die 2GB een bottleneck gaat worden voor 1440p aangezien SLI vervelend genoeg je bruikbare Vram niet vergroot.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
2 GB is op die resolutie nog geen bottleneck.
670 SLI draait als een tiet, en zo'n setup is eigenlijk wel een vereiste op 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
690 geen enkel performance probleem op 1440p hier. Ik ben juist blij dat ik van een enkele GTX780 ben overgestapt naar de GTX690. Bijna 30% meer fps in BF3 op 2560x1440. Het verschil in vram tussen beide kaarten letterlijk niets van gemerkt.
Nou werkt de GTX690 kwa sli iets anders dan 2 losse GTX670 dus daar kan ik niet over oordelen. Ik weet wel dat ik zelfs een lagere frametime heb dan een enkele GTX680 (dus geen enkele vorm van microstutter), dat schijnt te komen door de overhead aan rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

naaitsab schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:02:

Zijn er mensen met ervaring met een 670 in SLI? Zit te twijfelen om er 1 bij te kopen voor ~250,- (gebruikt) qua prestatie geloof ik het wel maar weet niet of die 2GB een bottleneck gaat worden voor 1440p aangezien SLI vervelend genoeg je bruikbare Vram niet vergroot.
Nope draai hier ook een 670 SLI setupje ook op 2560x1440.
BF3 op ultra leunt wel dicht tegen de 2GB :) bv Caspian 64 players zit je om de nabij de 1950MB-tjes.
al de andere games hangen tussen de 1000-1500. Je zult niet tegen een VRAM bottleneck aanlopen.

Enig nadeel is dat Nvidia de laaste 5 drivers weer loopt te kutten met SLI..
BF3 jittered bij de laatste drivers.

Zelf heb ik met nvidia inspector alle profielen van 326.41 opgeslagen
Daarna 306.97 geinstalleerd en de profielen geladen. Loopt als een tierelier.

306.97 is imo toch de beste driver voor SLI in BF3 en met dit trucje heb je toch sli support in de nieuwste games, die oorspronkelijk niet door 306.97 ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:00:
[...]

Nog speciale drivers of programma's waarom het bij jou misschien wel goed loopt en bij mij niet?! Ik heb het dus in zowel youtube als normale mkv en mp4 bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:10:
[...]

Nog speciale drivers of programma's waarom het bij jou misschien wel goed loopt en bij mij niet?! Ik heb het dus in zowel youtube als normale mkv en mp4 bestanden
Ik heb gewoon 320.49 in gebruik zonder enige extra programma's voor mijn 2x 680 SLI setupje. Hoe lang heb je je kaart al in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:08:
[...]

Ik heb gewoon 320.49 in gebruik zonder enige extra programma's voor mijn 2x 680 SLI setupje. Hoe lang heb je je kaart al in je bezit?
sinds release ongeveer. Maar games enzo werken gewoon prima dus het zou niet een defect moeten zijn tenminste dat lijkt mij. Misschien maar een verse windows install toch proberen. Maarja dat is wel weer drama... moet dan veel gebeuren en backupen enzo dus is wel een beetje de laatste uitweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:02:
[...]

sinds release ongeveer. Maar games enzo werken gewoon prima dus het zou niet een defect moeten zijn tenminste dat lijkt mij. Misschien maar een verse windows install toch proberen. Maarja dat is wel weer drama... moet dan veel gebeuren en backupen enzo dus is wel een beetje de laatste uitweg.
Ik blijf het toch raar vinden dat dit alleen bij VLC en andere video spelers gebeurt en ook nog youtube. Als je bij mij in de buurt woonde had ik je gewoon die kaart laten testen op mijn PC en 1 van mijn kaarten op jouw pc, wie weet ligt het gewoon niet aan je kaart maar weer aan iets anders. Dit is toch wel echt een raar verschijnsel vind ik.

EDIT: had je trouwens gekeken of je nVidia control panel settings onder het kopje Video niet aangeraakt zijn? Doe even voor de zekerheid restore defaults en start vervolgens je PC opnieuw op om te kijken of dat heel misschien geholpen heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Phntm op 14-08-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
yes heb dat als eerste gedaan ben zelf naar beta drivers gegaan met schone installatie. Heb ook nieuwe codecs enzo geprobeerd zon k-lite pack die alles in een heeft. Maar baat volgens mij niet echt . Ik woon trouwens wel in de buurt volgens mij. Amsterdam Oost, misschien kunnen we eens kijken. Zal het zelf ook nog wel even controleren op mijn download pc, al durf ik daar mijn 680 niet in te steken aangezien die op een 300W voeding loopt.

Ik denk wel dat het iets software matigs moet zijn, maar aan de andere kant heb ik de meeste dingen al aangepakt. Misschien iets met mijn externe soundcard te maken? Maar zelfs dan die wissel ik ook af met mijn onboard geluidskaart dus dan zou ik verschil moeten zien tussen beide, zal er eens extra op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:00

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb een asus 670 gtx dc2t. kan ik een 2de 670 in sli zetten? ongeacht welk merk?
of moet het persee dezelfde kaart zijn om sli te kunnen draaien?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Je kan elke 670 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Nickrsd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 03:55:
ik heb een asus 670 gtx dc2t. kan ik een 2de 670 in sli zetten? ongeacht welk merk?
of moet het persee dezelfde kaart zijn om sli te kunnen draaien?
Het Vram 'moet' wel gelijk zijn al je nu 4GB hebt en je steekt er een 2GB bij heb je maar 2 GB bruikbaar. Andersom geld dit ook maar dat is minder ernstig (2 + 4GB geeft effectief 2GB)

Het hoeft niet maar kan geen kwaad om 2 identieke kaarten te gebruiken indien mogelijk zou ik hiervoor gaan.

Meer mensen last met crashende Nvidia drivers + Firefox 23.0? Weet het niet zeker maar volgens mij zat er wel iets van flash op een openstaande tab. Gister is de driver en firefox denk ik wel 5 keer samen gecrashed (driver hersteld mededeling). Bij Chrome (standaard browser) nog niks gemerkt, zal wel weer een Flash fuckup zijn :X

[ Voor 24% gewijzigd door naaitsab op 14-08-2013 06:17 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Thuis nog niets gemerkt met vuurvosje. Echter weet ik neit welke versie erop staat.
Zal vanavnd wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lijkt me sterk dat dat aan de nvidia drivers ligt. Heb dezelfde drivers en draaide FF 23 al in beta. Nergens last van. En als ik al last had, was het de flash plugin.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Vandaag een 2e (identieke) 670 in SLI geplaatst. De laatste beta drivers hadden een nogal negatieve spel ervaring (stotteren in games en hakkelen in Windows) toen geprobeerd de 'optimale' SLI driver te installeren (306.97) maar hier is de hele optie op SLI aan te zetten ineens verdwenen.

De GPU is gewoon zichtbaar in AIDA en apparaatbeheer maar de optie SLI weigert om in beeld te komen, enkel Physix. Meerdere keren de boel opnieuw geinstalleerd en driver cleaner tussendoor mocht geen baat bieden.

Nu maar weer met de laatste WHQL proberen te draaien :/

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:17:
yes heb dat als eerste gedaan ben zelf naar beta drivers gegaan met schone installatie. Heb ook nieuwe codecs enzo geprobeerd zon k-lite pack die alles in een heeft. Maar baat volgens mij niet echt . Ik woon trouwens wel in de buurt volgens mij. Amsterdam Oost, misschien kunnen we eens kijken. Zal het zelf ook nog wel even controleren op mijn download pc, al durf ik daar mijn 680 niet in te steken aangezien die op een 300W voeding loopt.

Ik denk wel dat het iets software matigs moet zijn, maar aan de andere kant heb ik de meeste dingen al aangepakt. Misschien iets met mijn externe soundcard te maken? Maar zelfs dan die wissel ik ook af met mijn onboard geluidskaart dus dan zou ik verschil moeten zien tussen beide, zal er eens extra op letten.
BUURMAN? Ik woon ook in Amsterdam Oost! O: Dit zou gewoon nog eens kunnen werken ook. Aangezien je sowieso nu de meeste dingen hebt aangepakt zou ik op de meeste rare en kleine dingen opletten nu. Het zal wel iets akeligs simpel en opvallend zijn, alleen je brein zal het wel niet willen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

naaitsab schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:59:
Vandaag een 2e (identieke) 670 in SLI geplaatst. De laatste beta drivers hadden een nogal negatieve spel ervaring (stotteren in games en hakkelen in Windows) toen geprobeerd de 'optimale' SLI driver te installeren (306.97) maar hier is de hele optie op SLI aan te zetten ineens verdwenen.

De GPU is gewoon zichtbaar in AIDA en apparaatbeheer maar de optie SLI weigert om in beeld te komen, enkel Physix. Meerdere keren de boel opnieuw geinstalleerd en driver cleaner tussendoor mocht geen baat bieden.

Nu maar weer met de laatste WHQL proberen te draaien :/
Wie weet maakt het nog uit of de kaarten hetzelde bios hebben :? SLI brug geplaatst :?

FWIW, bij mij lopen de laatste beta drivers prima met 670SLI. En alle drivers daarvoor ook.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Zelfde bios maakt ook niets uit, zou gewoon moeten werken.
Ik draai hier ook met 306.97 en kan sli gewoon inschakelen.

Enig raar iets is dat deze driver soms crashed en W8 spontaan een nieuwere driver gaat installeren.
Een driver uit de 311.** serie die ik zelf nooit heb gedownload..
Is dit de standaard nvidia implementeerde driver in W8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Help!!!! schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Wie weet maakt het nog uit of de kaarten hetzelde bios hebben :? SLI brug geplaatst :?

FWIW, bij mij lopen de laatste beta drivers prima met 670SLI. En alle drivers daarvoor ook.
Voor beide kaarten gewoon de nieuwste bios gepakt, (F7 en F14) daar zat dezelfde Nvidia-BIOS versie in.
mukkel schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:45:
Ik draai hier ook met 306.97 en kan sli gewoon inschakelen.

Enig raar iets is dat deze driver soms crashed en W8 spontaan een nieuwere driver gaat installeren.
Ik krijg de 306 met geen mogelijkheid werkend, maar de Nvidia Bios die nu draait komt uit maart 2013 en de driver uit ergens 2012 meen ik te herinneren, wellicht dat daar het probleem zit. Iets anders kan ik me niet voorstellen want bij de nieuwste WHQL drivers kon ik zonder problemen SLI aanzetten.

Heb alleen wel veel gekloot met SLI, crashende drivers en zwaar stotterend beeld (geen micro-stutter). In de moederbord BIOS heb ik de bclk en pci-e al op 100.00 gelocked en PCI-E op GEN3 gezet (3.0) dit lijkt in non SLI wel goed te draaien. Zal straks eens proberen of ik SLI weer aan kan zetten of de boel dan weer gaat kloten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mukkel schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:45:
Zou moeten werken ja.
Waarschijnlijk wel.

Als ik een bijna jaar oude driver moet draaien om goede prestaties te hebben (als crashende drivers daar tenminste onder vallen) zou ik me toch achter me oren krabben wat die incompatability veroorzaakt :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

De pc is niet onstabiel het is enkel bij de 306.97, de nieuwste drivers werken gewoon goed.
Zal wel een W8 - ouder driver combi zijn.

Voor 95% van m'n gametijd zit ik gewoon in BF3. Echter de nieuwere drivers "haperen" in BF3.
FPS dips icm stutter.
Al de andere games lopen als een treintje. Alleen dat boeit me niet omdat ik enkel BF3 speel..

BF3 draait perfect zonder enkele fps dip - stutter op 306.97. Als een warm mes door boter.
Het is een beetje afwegen wat je belangrijker vind. 306 crasht alleen in 2D als de PC een tijd Idle staat.
Houd je de PC bezig of game je, dan is er niets aan de hand.

Het is nu gewoon wachten op BF4 met de daarbij behorende driver :)
Die crash af en toe neem ik wel voor lief.

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 19-08-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Moet je even rommelen met Vsync, had ook wat micro-stutter in Portal2 en BF3 maar na wat rommelen met ingame Vsync was t opgelost met nieuwste driver. Had eerst in het Nvidia control panel de Vsync op Adaptive gezet (enkel aan mits FPS boven HZ van je monitor) maar dat was 1 groot drama :p

In portal2 heb ik Vsync op triple-buffer gezet dat loste het probleem op, BF3 had ik het uitgezet zonder problemen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik speel altijd met vsync in game aan. Zal wel eens in control panel rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Phntm schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:49:
[...]

BUURMAN? Ik woon ook in Amsterdam Oost! O: Dit zou gewoon nog eens kunnen werken ook. Aangezien je sowieso nu de meeste dingen hebt aangepakt zou ik op de meeste rare en kleine dingen opletten nu. Het zal wel iets akeligs simpel en opvallend zijn, alleen je brein zal het wel niet willen geloven.
JA NICE! inderdaad Buurman misschien :P ik woon in de riouwstraat dus weet niet hoe close dat is! Was zelf even weg naar lowlands, dus vandaar de stilte van mijn kant. Ik denk inderdaad dat het iets simpels zal zijn. Kan me niet voorstellen dat het een big thing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Oke tripple-buffer aangezet en nu loopt het op de standaard 311.06 ook goed.
Zal vanavond ook ff de nieuwste testen met tripple buffer.

Edit. nope de laatste driver loopt ruk. sli + bf3
Ik blijf nu wel hangen op 311.06

[ Voor 25% gewijzigd door mukkel op 19-08-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bah test met de 320 driver beta is ruk voor woorden. Zelfs sims 3 loopt slecht.
680 SLI 4GB 6000x1080p. Ga vanavond maar de 306.97 erop zetten

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jasper 99 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

JA NICE! inderdaad Buurman misschien :P ik woon in de riouwstraat dus weet niet hoe close dat is! Was zelf even weg naar lowlands, dus vandaar de stilte van mijn kant. Ik denk inderdaad dat het iets simpels zal zijn. Kan me niet voorstellen dat het een big thing is!
offtopic:
Nou, good job. Jij woont naast waar mijn vriend woonde. Ik werk namelijk bij de Albert Heijn Linnaeusstraat en woon zelf op de Vrolikstraat. Fietsen is het echt 5-6 minuten, lopen is rond de 10 minuten als ik me niet vergis. Leuk dan, als je wilt kan ik een keer langskomen met 1 van mijn videokaarten mits je zelf tenminste wilt kijken of het ligt aan de kaart of aan de software natuurlijk ;). Er hoeft natuurlijk niks specials voorbereid te worden ofzo, ik kom alleen om te kijken of alles gewoon zal lukken of niet

Ik vind toch dat er echt niet een "beste SLI" driver bestaat. Ik gebruik hier 320.49 en heb nergens problemen mee met mijn 680 2GB SLI setupje. Enige mankement waar ik tegenliep is dat 1 van mijn kaarten dus vorige keer kaduuk ging door die beta en daar werd ik kei aggresief van, maar dat is inmiddels ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Tot nu toe lijken de SLI perikelen verholpen te zijn. Bij mijn (elk hi-end) Haswell moederbord zit er een extra SATA-power aansluiting voor de PCI-E slots. Deze is meestal alleen nodig bij 3-way SLI/CF maar blijkbaar trok de 670 dusdanig veel dat het af en toe 'm te veel werd.

Ook de baseclock exact op 100.00 gezet aangezien dit ook bekend is problemen op de PCI-E lijnen kan geven.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
naaitsab schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:22:
Tot nu toe lijken de SLI perikelen verholpen te zijn. Bij mijn (elk hi-end) Haswell moederbord zit er een extra SATA-power aansluiting voor de PCI-E slots. Deze is meestal alleen nodig bij 3-way SLI/CF maar blijkbaar trok de 670 dusdanig veel dat het af en toe 'm te veel werd.

Ook de baseclock exact op 100.00 gezet aangezien dit ook bekend is problemen op de PCI-E lijnen kan geven.
Klinkt als wat placebo fixes, mijn 670's zijn overclocked naar 1250 elk en dan nog gebruiken ze veel minder dan fermi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
unfor schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:06:
[...]

Klinkt als wat placebo fixes, mijn 670's zijn overclocked naar 1250 elk en dan nog gebruiken ze veel minder dan fermi.
Het stond in de handleiding als volgt:
When two or more graphics cards are installed, we recommend that you connect the SATA power cable from the power supply to the ATX4P connector to ensure system stability
Die bkclk is een bekend iets bij Sandy, Ivy en Haswell (erg kieskeurig), zeker geen onzin. Maar ook al had ik die meerdere keren op 100 gezet en de bios gereset bleef ie kuren geven, driver onderhand wel 10x verwijderd en een 3 versies geprobeerd, allemaal dezelfde hickups.

Sinds die kabel er in zit 0 problemen ondervonden, met de laatste WHQL. Voeding is een 750W 80+ Gold dus dat mag geen probleem op leveren met ruim genomen ~200W per kaart en ~150W voor de rest.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij twee of meer kaarten altijd zo'n stekker aansluiten als je mobo dat heeft, anders kun je het hele mobo wel eens op roken...

Daarnaast heeft dit niks met het maximale verbruik van een videokaart nodig, maar alles met het verbruik uit het PCIe slot. Dus Fermi vs Kepler of andere kaart heeft hier niks mee nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
-The_Mask- schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:05:
Bij twee of meer kaarten altijd zo'n stekker aansluiten als je mobo dat heeft, anders kun je het hele mobo wel eens op roken...

Daarnaast heeft dit niks met het maximale verbruik van een videokaart nodig, maar alles met het verbruik uit het PCIe slot. Dus Fermi vs Kepler of andere kaart heeft hier niks mee nodig.
Ik dacht zelf en heb dit ook in meerdere unboxings/reviews van het moederbord gezien dat die extra stroom-aansluiting enkel nodig is bij een aardige OC en/of 3e PCI-E kaart. Blijkbaar is het ook nodig bij 2 'zwaardere' kaarten.

Vreemde is dat die kaarten gewoon prik krijgen vanaf de voeding (6+8 pin) dus waarom de PCI-E slots extra stroom nodig zouden hebben is mij ook niet duidelijk. Er zit ook geen exotische CPU in die onwijs veel stroom trekt dus dat is het ook niet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

EVGA heeft een adapter om de PCIE lanes van extra stroom te voorzien via een 4-pins molex: http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=100-MB-PB01-BR

maar waar koop je zoiets? ik wil er zelf ook wel eentje.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
MrJayMan schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:06:
EVGA heeft een adapter om de PCIE lanes van extra stroom te voorzien via een 4-pins molex: http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=100-MB-PB01-BR

maar waar koop je zoiets? ik wil er zelf ook wel eentje.
eBay of EVGA shop?

Kleine update met betrekking tot Socket 1150 en GTX670 SLI, het ging een paar weken goed maar nu weer gehoer met de SLI setting. Voornamelijk crashende drivers met error 14 code. Deze code slaat op hardware fouten met name OC en/of te weinig voeding. Een andere mogelijkheid is de problemen met Windows in combinatie met SLI en PCI-e 3.0. In de BIOS heb ik de PCI op 2.0 gelocked en tot nu toe lijkt alles weer als een zonnetje te draaien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000

Oxize

Social Engineering Specialist

Aangezien mijn Asus ENGTX460 bijna overleden is, ga ik over op 680. Alleen zijn er hiervan bij Asus 3 in omloop.

GTX680-DC2O-2GD5 - 352,- euro (azerty)
GTX680-DC2T-2GD5 - 527,- euro (maar 1 winkel in NL)
GTX680-DC2-2GD5 - 394,- euro (azerty)

Is het verschil in die kaarten alleen de overclock? Staat nergens beschreven.

Wat zijn jullie ervaringen met de Asus 680 (DC2)? Mijn oude GTX460 DirectCU TOP heeft bijna sinds dag 1 niet goed gedraait. Constant Power states die veranderen onder het gamen, wat resulteerde in freezes of vastlopers.

Het zal wel een groot verschil zijn kwa performanec tussen beiden kaarten ofniet?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Koop een 770. De 'opvolger' van de 680 met betere eigenschappen kwa speelervaring (stabiele boost etc). en vaak ook nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Een 670 is momenteel een erg mooie keus, voor 220 heb je er al een en doet niet veel onder voor een 770.

Kijk dit superschattige kaartje eens: pricewatch: Asus GTX670-DCMOC-2GD5 :P

[ Voor 42% gewijzigd door unfor op 17-09-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

unfor schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:56:
Een 670 is momenteel een erg mooie keus, voor 220 heb je er al een en doet niet veel onder voor een 770.

Dat maakt het de moeite waard voor sli.

Heb nu deze pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
maar die blijft prijzig.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:30:
[...]

Dat maakt het de moeite waard voor sli.

Heb nu deze pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
maar die blijft prijzig.
Je kunt elke 670 er bij plaatsen en gaan met die banaan, ik heb de zelfde als jou gecombineerd met een evga 670oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

unfor schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:56:

Heerlijke kleine kaart, denk niet dat we gauw zulke kaarten weer te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Het is heel erg, maar door omstandigheden, heb ik nog geen nieuwe videokaart gekocht.

Mijn vraag is of dit, met de binnenkort te verwachten GTX 750 (TI) nog een goede deal is?: pricewatch: Gigabyte GV-N660OC-2GD

Daarbij kan ik mijn huidige GTX 460 voor 50 euro verkopen.

Update: Ik heb de kaart inmiddels gekocht, is wat mij betreft een superkaart voor in mijn systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door ruftman op 06-11-2013 15:18 ]

• Bubbleblower1
  • Laatst online: 28-08 17:09
Ik wil vooral even doublechecken of ik de formaten van de chips op de videokaart goed heb.
De geheugenmodules heb ik op 12x10mm en de mosfets op 6x5mm, klopt dat?

En is het veilig om de 4 chips aan de achterkant van de kaart te koelen met koper of kan ik dat beter anders doen? Het veroorzaakt toch alleen kortsluiting als je iets doms doet lijkt me, maar ik ben niet technisch onderlegd.

En tot slot is er een heatsink te vinden die over 12 mosfetjes gaat zoals het referentiemodel heeft, die ook op de Asus GTX670-DCMOC-2GD5 zou passen? (de mounting holes zitten verder uit elkaar in de breedte).
Hier een plaatje van de Asus ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/2e0c/q7uvv5ppa4av65a6g.jpg

Blijf me suf googlelen naar mogelijke unisinks of mosfet koelers die per ongeluk passen, maar ik kom geen stap verder. Een blokje van 40x10mm zou iig perfect zijn. Alternatieven voor dat gedeelte zijn 4 blokjes van 10x10mm of van 3 van 14x12mm, mits dat past, vandaar mijn eerste vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door Bubbleblower1 op 22-12-2013 21:53 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Het is hier stil zeg :) Maar ik heb wel een vraag.

Ik zit te kijken om nog een GTX 670 erbij te prikken om in SLI te draaien. Ik zie dat hier sommige in 2013 een SLI opstelling hadden. Ik ben vooral benieuwd of deze en gene in recentere games Microstutters ervaren of niet?

Alvast bedankt

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:59:

Ik zit te kijken om nog een GTX 670 erbij te prikken om in SLI te draaien. Ik zie dat hier sommige in 2013 een SLI opstelling hadden. Ik ben vooral benieuwd of deze en gene in recentere games Microstutters ervaren of niet?

Alvast bedankt
Microstutters heb je altijd. Nvidia meer dan AMD. Dit is puur op software niveau.Uiteraard zal het sneller werken met games.
Maar de ene game is geoptimaliseerd voor SLI en de andere niet en dat merk je duidelijk. Ik had hiervoor GTX970 in SLI en merkte dat bv met games die niet ondersteund werden door SLI mode. Daarin tegen GTA V en Witcher 3 enz.. weer wel.

Maar ik ben uiteindelijk maar overgestapt op de GTX 980Ti. Geen SLI nog maar dat komt volgende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Xtr3me4me schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Microstutters heb je altijd. Nvidia meer dan AMD. Dit is puur op software niveau.Uiteraard zal het sneller werken met games.
Maar de ene game is geoptimaliseerd voor SLI en de andere niet en dat merk je duidelijk. Ik had hiervoor GTX970 in SLI en merkte dat bv met games die niet ondersteund werden door SLI mode. Daarin tegen GTA V en Witcher 3 enz.. weer wel.

Maar ik ben uiteindelijk maar overgestapt op de GTX 980Ti. Geen SLI nog maar dat komt volgende maand
Natuurlijk zullen ze er zijn maar onder een bepaalde latency zijn Microstutters niet op te merken. Vooral de pieken steken daarbij eruit. Ik vraag me af hoe het tegenwoordig is op een gewoon 1080p resolutie.

Dus jij merkt bij GTA V en W3 geen microstutters door betere ondersteuning?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een serieus antwoord hierop zou je het eigenlijk moeten meten met FCAT.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:20:
Voor een serieus antwoord hierop zou je het eigenlijk moeten meten met FCAT.
Nadat ik die GTX 670 al heb gekocht zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik dacht dat jij die mij ging geven :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:59:

Alvast bedankt
Lastige vraag.

Tot voor kort had ik 670GTX SLI opstelling op 1080p en ik was er grosso modo zeer tevreden over, ook in huidige games zoals GTA V. Zowel qua gameplay ervaring als ondersteuning in games.

Natuurlijk heb je af en toe ook hiccups maar het probleem is dat je eigenlijk nooit precies weet wat de oorzaak is en of je diezelfde hiccup op een single setup niet ook gehad zou hebben danwel hoeveel minder materieel het zou zijn.

Dus dan blijven de algemene review waarheden over en dat is dat een single gpu die vergelijkbare FPS/IQ kan genereren een strakkere framerating laat zien en dus ceteris paribus de voorkeur heeft.

Dit geldt ook voor mij maar soms zijn er omstandigheden dat een SLI setup gewoon interessant kan zijn. Ik heb nvidia SLI vrij hoog staan maar verwacht dus niet dezelfde ervaring als een vergelijkbare single gpu. Maar dat wist je al wel.

Het beste kun je het gewoon eens proberen en dan is 670 SLI misschien nog niet zo gek qua prijs om eens te proberen.

Heb nog twee Gigabyte GV-N670OC-2GD kaarten te koop in zeer goede gebruikte staat ;) :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Natuurlijk zullen ze er zijn maar onder een bepaalde latency zijn Microstutters niet op te merken. Vooral de pieken steken daarbij eruit. Ik vraag me af hoe het tegenwoordig is op een gewoon 1080p resolutie.

Dus jij merkt bij GTA V en W3 geen microstutters door betere ondersteuning?
Ik heb onder GTA V en W3 op me GTX970 SLI geen microstutters ondervonden. Een nette framerate constant. Aangezien ik V-sync ook gebruikte omdat mijn scherm niet meer dan 60Hz kan, bleef ik constant ook daarop zonder drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM (vergelijkbaar met de 680) overgenomen, kan ik bij zo'n kaart het beste de drivers van Nvidia zelf of van Palilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Heerlijke necrobump maar je kan het best de nVidia drivers gebruiken.

Meh ...

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Dit is een topic voor ervaringen, niet voor geneuzel over levertijden of meldingen dat je er eentje besteld hebt...

Hou het on-topic, levertijden horen sowieso niet in de techfora thuis maar in Shopping Forum