Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
De echte capaciteit van de accu van 2300 mah op eBay is veel lager. Het betreft 1667 mah, maar dat is natuurlijk wel iets meer dan de standaard acuu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij mij blijft die na welke start ook maar optimaliseren,en miss heeft een ander dit ook,na elke start komt ff drie hoekje links boven in over roaming???
En wanneer de verbinding eris,gaat die ook wel weer zelf weg.

Nog steeds geen foto's bij whatsapp,en welke knop is voor aan/uitzetten gps?
en hoe kan ik em,als ik disk drive wil doen,omswitchen?want hij blijft alleen maar laden als ik em aan pc hang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

DDR schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:43:
even een korte vraag; sinds afgelopen week heb ik android 4.0. De hele week is dit goed gegaan tot vanavond, ik kan mijn toestel namelijk dmv de ring omhoogtrekken niet meer unlocken, heb de accu eruit gehad en zelfs de factory reset uitgevoerd maar het mag niets baten..

edit: Hij ging overigens net na de zoveelste reset de apps bijwerken gaf hij aan.. misschien nog nuttig om te vermelden.

iemand enig idee?
Kan iemand mij helpen, heb het toestel nu RMA aangemeld maar iets zegt dat ik het ook zelf (sneller) kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem (kan geen onbekende bronnen meer installeren na de update) en de oplossing lijkt bij mij nog ver weg.
Ben jij al iets veder gekomen?

Gebruik je toevallig google device policy?
Littledevil9 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:32:
[...]

Dit mocht natuurlijk niet baten, denk dat ik er maar een custom rom op zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een overval te hebben gepleegd op mijn spaarvarken en rond de 350 euro buit te hebben gemaakt heb ik besloten om mijn LG 2x in te wisselen voor een HTC met vergelijkbare specs. De Sensation ligt perfect in mijn prijsrange en qua prijs/kwaliteit lijkt mij dit een gulden middenweg waar ik een respectabele dual-core processor krijg en een stabiel os (hetgeen niet altijd even goed gaat op de LG, een telefoon moet in mijn ogen ten alle tijden betrouwbaar zijn). Toch zou ik graag wat feedback van de experts horen voor ik tot de aankoop over ga.
Ik heb al aardig wat informatie opgezocht. Ik had de Galaxy s2 en de Galaxy Nexus ook op het oog, maar ik hecht veel waarde aan de bouwkwaliteit en batterijduur van een telefoon en hier lijkt de Sensation het beste uit de verf te komen volgens de meesten. Na vluchtig een aantal pagina's van deze thread te hebben doorgenomen lijkt men hier deze mening te delen, en ik ben geen melding van ernstige defecten tegengekomen.
Mijn excuus indien dit bericht thuishoort in het Mobile Aankoopadviesforum. Ik ben niet uit op in-depth vergelijkingen, het is enkel mijn intentie om mijn bevindingen te toetsen aan een community waar ik na veel positieve ervaringen vertrouwen in heb gekregen :)

Vriendelijk bedankt, en hopelijk kan ik snel mijn ervaringen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:50:
En bij mij blijft die na welke start ook maar optimaliseren,en miss heeft een ander dit ook,na elke start komt ff drie hoekje links boven in over roaming???
En wanneer de verbinding eris,gaat die ook wel weer zelf weg.

Nog steeds geen foto's bij whatsapp,en welke knop is voor aan/uitzetten gps?
en hoe kan ik em,als ik disk drive wil doen,omswitchen?want hij blijft alleen maar laden als ik em aan pc hang...
IEMAND?? waar is de discdrive optie???
zelfs na htc sync update,vind die mijn telefoon niet op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er dus ook last van,en schijnt dat niemand het weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 03:13:
Na een overval te hebben gepleegd op mijn spaarvarken en rond de 350 euro buit te hebben gemaakt heb ik besloten om mijn LG 2x in te wisselen voor een HTC met vergelijkbare specs. De Sensation ligt perfect in mijn prijsrange en qua prijs/kwaliteit lijkt mij dit een gulden middenweg waar ik een respectabele dual-core processor krijg en een stabiel os (hetgeen niet altijd even goed gaat op de LG, een telefoon moet in mijn ogen ten alle tijden betrouwbaar zijn). Toch zou ik graag wat feedback van de experts horen voor ik tot de aankoop over ga.
Ik heb al aardig wat informatie opgezocht. Ik had de Galaxy s2 en de Galaxy Nexus ook op het oog, maar ik hecht veel waarde aan de bouwkwaliteit en batterijduur van een telefoon en hier lijkt de Sensation het beste uit de verf te komen volgens de meesten. Na vluchtig een aantal pagina's van deze thread te hebben doorgenomen lijkt men hier deze mening te delen, en ik ben geen melding van ernstige defecten tegengekomen.
Mijn excuus indien dit bericht thuishoort in het Mobile Aankoopadviesforum. Ik ben niet uit op in-depth vergelijkingen, het is enkel mijn intentie om mijn bevindingen te toetsen aan een community waar ik na veel positieve ervaringen vertrouwen in heb gekregen :)

Vriendelijk bedankt, en hopelijk kan ik snel mijn ervaringen delen :)
Goed dat je je zoveel hebt ingelezen, ik raad je aan om even in "mijn" topic te kijken mbt aankoop mobiel, mijn budget was 250-400 euro met een flink aantal randvoorwaarden, uiteindelijk ben ik op de Sensation gekomen en heb er nog geen moment spijt van. HTC Sensation versus Samsung Galaxy R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. Ik heb hem ook besteld! Ik heb enkel positieve ervaringen gehad met mijn Desire.
Sense is wellicht niet voor iedereen, afgaande van je reactie in het andere topic. Sense is inderdaad niet alles, maar vergeleken met die valkuilenbende op de 2X slow was het zelfs een verademing om terug te gaan naar de 2.1 sense interface op de Desire, dus ik vermoed dat het op de Sensation helemaal een feest voor mij wordt.

Eindelijk weer een degelijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wie weet waar de optie afdrukken is gebleven bij de Internet pagina's?
Ik kon voor de update altijd afdrukken op mijn canon 6150
Ik heb bij het gebruik van internet nog steeds wel eens last van een reboot. :(

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Iemand nog witte back covers gevonden? Op ebay staan er maar 2 die ik kan vinden, alleen ik ga geen 70 euro daarvoor neerleggen. Een linkje van iemand die ze goedkoper weet te vinden zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik was erg tevreden over mn Sensation en de update naar android 4.0 gaf ook geen problemen, maar ik heb plotseling dat hij vaak uitvalt of eigenlijk opnieuw opstart. Kan hem dan weer eventjes gebruiken, maar als ik dan weer even bezig ben valt die weer uit. Meer mensen met dit probleem? Had hiervoor geen problemen en is ook eigenlijk niet direct na de update gekomen, maar pas later.
Ga hem nu denk ik eerst terug zetten naar de fabrieksinstellingen, maar wilde toch even informeren (voordat ik alles van mn telefoon kan gaan halen) of er meer met dit probleem zijn (geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik loop toch tegen een aantal issues aan, ga toch deze week maar even een factory reset doen om weer even 'fris' te beginnen;

- Sommige apps werken alleen met WiFi, niet met 3G. Bij mij zijn dit: Soccer Live Scores, OV-Chip Checker en What The Trending Topics. Reinstall werkte niet...als ik de apps dan opnieuw download wil dit ook alleen via WiFi en niet via 3G
- Sommige apps, met name WhatsApp, duren soms erg lang om te openen, soms 8-10 seconden. Reinstall mag hier ook helaas niet baten.
- MissedIt knalt er soms random uit
- Gallery update één bepaalde map niet
- Sommige geluiden spelen 'dubbel' af, begint en dan een fractie van een seconde later volgt dan het volledige geluid. Alleen bij berichttonen, m'n e-mailtoon 'Simple Low' klinkt opeens een beetje gek :P

Heb ook wat issues met Widgetlocker, een Brightness widget die ik op lockscreen heb staan unlocked de telefoon automatisch en die leuke weer-effecten worden niet meer laten zien bij unlocken. Dit heeft er waarschijnlijk allemaal mee te maken dat er +/- 80 apps op de telefoon staan en het daardoor misschien allemaal nu niet maximaal geoptimaliseerd functioneert. Moest de telefoon na de update ook 3x rebooten voordat alles weer goed werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Tiroz schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:07:
Ik loop toch tegen een aantal issues aan, ga toch deze week maar even een factory reset doen om weer even 'fris' te beginnen;

- Sommige apps werken alleen met WiFi, niet met 3G. Bij mij zijn dit: Soccer Live Scores, OV-Chip Checker en What The Trending Topics. Reinstall werkte niet...als ik de apps dan opnieuw download wil dit ook alleen via WiFi en niet via 3G
- Sommige apps, met name WhatsApp, duren soms erg lang om te openen, soms 8-10 seconden. Reinstall mag hier ook helaas niet baten.
- MissedIt knalt er soms random uit
- Gallery update één bepaalde map niet
- Sommige geluiden spelen 'dubbel' af, begint en dan een fractie van een seconde later volgt dan het volledige geluid. Alleen bij berichttonen, m'n e-mailtoon 'Simple Low' klinkt opeens een beetje gek :P

Heb ook wat issues met Widgetlocker, een Brightness widget die ik op lockscreen heb staan unlocked de telefoon automatisch en die leuke weer-effecten worden niet meer laten zien bij unlocken. Dit heeft er waarschijnlijk allemaal mee te maken dat er +/- 80 apps op de telefoon staan en het daardoor misschien allemaal nu niet maximaal geoptimaliseerd functioneert. Moest de telefoon na de update ook 3x rebooten voordat alles weer goed werkte :)
Na de update moest ik 89 apps optimaliseren, maar ik ervaar niet zulke problemen. Ik heb de telefoon ook niet moeten rebooten na de update. Hij is zelfs nog helemaal niet uitgeweest na de update.
Whatsapp opent inderdaad niet meer direct, dit kost 2-3 sec hier. Dat bepaalde apps niet meer met 3G werken lijkt mij een probleem van die apps, dat ze (nog) niet aangepast zijn voor ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een maand of 2 heb ik toch een aantal problemen met een voorheen vrij soepel lopende sensation.

Allereerst heb ik erg veel last van uitvallen. In het begin dacht ik dat het kwam door de manier waar op ik de telefoon in mn zak heb, met de uit knop naar boven waardoor deze (misschien) ingedrukt werd als ik zit en daarom bij het pakken de telefoon uit bleek te staan, het kwam alleen niet altijd voor als ik zit.
De telefoon valt echter ook gewoon uit als ik aan het internetten ben, of zelfs als ie gewoon in de vensterbank of op bureau ligt. Totaal willekeurig en meestal een stuk of 5-10 keer achter elkaar en daarna weer een dag niet.

Daarnaast reageert de aan/uit knop van tijd tot tijd erg vreemd, dan druk ik die in en gebeurt er niks, druk ik nog een keer dan springt het scherm aan en gelijk weer uit.

Ook de batterij werkt niet helemaal lekker, aan het einde van de dag heb ik bijvoorbeeld nog 45% over, dan zit ik even te internetten, de telefoon valt uit, en bij een reboot geeft ie ineens nog maar 5% aan. Als ik dan weer opnieuw opstart dan geeft ie ineens 58% oid aan. Dit gebeurt meerdere keren en met verschillende waarden. Vaak wordt er met ongeveer 20-50% heen en weer gesprongen.

In het verleden deed ik de oplader alleen erop als de batterij bijna leeg was, sinds een 2 weken doe ik dat elke dag voor het slapen en s ochtens weer van de lader. Dit heeft wel een verbetering opgeleverd. Het gedoe met de aan/uit knop is weg en ook de batterij springt niet meer zo extreem heen en weer. Wel zijn de spontane uitvallen nog gebleven.

Wat me tevens ook opvalt is dat bij elke reboot de telefoon opnieuw applicaties gaat optimaliseren.

Ik zit erover te denken om de telefoon totaal leeg te gooien en kale android erop te zetten, ik vraag me alleen af of dit wel zin heeft. Ik doe het namelijk liever niet omdat ik sense wel prettig vind werken. Heeft iemand een idee hoe dot probleem op te lossen is? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ik upload zo een filmpje van mijn sensation, want bij mij duurt het allemaal niet zo lang. Whatsapp openen heeft hij zo gedaan en ook de facebook app is behoorlijk snel. Youtube linkje komt er zo aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:57:
(...)
Ik zit erover te denken om de telefoon totaal leeg te gooien en kale android erop te zetten, ik vraag me alleen af of dit wel zin heeft. Ik doe het namelijk liever niet omdat ik sense wel prettig vind werken. Heeft iemand een idee hoe dot probleem op te lossen is? Alvast bedankt.
Als je gewoon terug gaat naar fabrieksinstellingen behoud je gewoon je Sense. Het nadeel alleen, waar ik dus ook mee zit, is dat je alle instellingen, alle apps, alle instellingen van die apps en dat soort dingen, allemaal opnieuw kan gaan zitten instaleren/instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Hier een filmpje van mijn sensation met ics. Wat mij betreft helemaal niet zo sloom als anderen beweren.

http://www.dailymotion.com/video/xq0995_mov_tech

Als youtube het niet wil, dan hebben we altijd nog dailymotion :D

[ Voor 75% gewijzigd door -Bas op 09-04-2012 14:33 . Reden: Als het goed is doet hij het nu. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:01

Q-bone

Dusss...

mag ik vragen hoe lang het duurt voordat jullie telefoon is opgeladen, voor mijn idee duurt het eeuwen voordat de telefoon vol zit.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
Q-bone schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:33:
mag ik vragen hoe lang het duurt voordat jullie telefoon is opgeladen, voor mijn idee duurt het eeuwen voordat de telefoon vol zit.
vanaf 20% naar 100% in 60/90 minuten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
De accu gaat echt langer mee met ICS. Ik haal nu bij rustig gebruik gewoon 2 hele dagen (met Anker accu)! Dat heb ik nog nooit voor ICS gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:44
Update week terug binnen gehaald, altijd nederlandse instellingen voor mijn Sensation gehad.
Waren wat dingen die niet lekker liepen, dus ik heb een factory reset gedaan. Nu de factory reset uitgevoerd is, staat me hele telefoon in het engels, en bij het instellen van de taal kan ik ook geen Nederlands of zelfs iets met Netherlands.

Kortom ik zit met een engels toestel ineens.................. :/ carrier ingesteld op HI, tijdzone amsterdam... wat ik ook doe, nederlands, dutch komt er niet bij

HELP! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
StormingSoul schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:57:
Update week terug binnen gehaald, altijd nederlandse instellingen voor mijn Sensation gehad.
Waren wat dingen die niet lekker liepen, dus ik heb een factory reset gedaan. Nu de factory reset uitgevoerd is, staat me hele telefoon in het engels, en bij het instellen van de taal kan ik ook geen Nederlands of zelfs iets met Netherlands.

Kortom ik zit met een engels toestel ineens.................. :/ carrier ingesteld op HI, tijdzone amsterdam... wat ik ook doe, nederlands, dutch komt er niet bij

HELP! :/
download 'more locale 2' even uit google play. Daar nederlands instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:44
niek87 schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:56:
[...]

download 'more locale 2' even uit google play. Daar nederlands instellen :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Hoe hebben jullie dat gedaan met de contacten met het terug zetten naar de fabrieksinstellingen?
HTC Sync? want dat krijg ik niet voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:01:
[...]

Als je gewoon terug gaat naar fabrieksinstellingen behoud je gewoon je Sense. Het nadeel alleen, waar ik dus ook mee zit, is dat je alle instellingen, alle apps, alle instellingen van die apps en dat soort dingen, allemaal opnieuw kan gaan zitten instaleren/instellen.
Titanium backup
Kid_Stevie schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:30:
Hoe hebben jullie dat gedaan met de contacten met het terug zetten naar de fabrieksinstellingen?
HTC Sync? want dat krijg ik niet voor elkaar?
Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony32
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2024
Sinds een maand of 2 heb ik toch een aantal problemen met een voorheen vrij soepel lopende sensation.

Allereerst heb ik erg veel last van uitvallen. In het begin dacht ik dat het kwam door de manier waar op ik de telefoon in mn zak heb, met de uit knop naar boven waardoor deze (misschien) ingedrukt werd als ik zit en daarom bij het pakken de telefoon uit bleek te staan, het kwam alleen niet altijd voor als ik zit.
De telefoon valt echter ook gewoon uit als ik aan het internetten ben, of zelfs als ie gewoon in de vensterbank of op bureau ligt. Totaal willekeurig en meestal een stuk of 5-10 keer achter elkaar en daarna weer een dag niet.

Daarnaast reageert de aan/uit knop van tijd tot tijd erg vreemd, dan druk ik die in en gebeurt er niks, druk ik nog een keer dan springt het scherm aan en gelijk weer uit.

Ook de batterij werkt niet helemaal lekker, aan het einde van de dag heb ik bijvoorbeeld nog 45% over, dan zit ik even te internetten, de telefoon valt uit, en bij een reboot geeft ie ineens nog maar 5% aan. Als ik dan weer opnieuw opstart dan geeft ie ineens 58% oid aan. Dit gebeurt meerdere keren en met verschillende waarden. Vaak wordt er met ongeveer 20-50% heen en weer gesprongen.

In het verleden deed ik de oplader alleen erop als de batterij bijna leeg was, sinds een 2 weken doe ik dat elke dag voor het slapen en s ochtens weer van de lader. Dit heeft wel een verbetering opgeleverd. Het gedoe met de aan/uit knop is weg en ook de batterij springt niet meer zo extreem heen en weer. Wel zijn de spontane uitvallen nog gebleven.

Wat me tevens ook opvalt is dat bij elke reboot de telefoon opnieuw applicaties gaat optimaliseren.

Exact dezelfde problemen hier!!!! 3 keer opgestuurd, 3 keer retour, 3 keer zelfde problemen. Uiteindelijk na een grote bek bij htc (waardeloze service trouwens) een nieuwe gekregen, in totaal 2 maanden niet kunnen gebruiken. Nieuw toestel top! geen enkel probleem meer mee gehad.
Update erop vorige week en we zijn weer helemaal terug bij af. Zelfde problemen weer! Toch maar harde reset gedaan en alles weer terug gezet. Vanmorgen van de oplader gehaald en nu nog 67%. Heb ik m niet heel intensief gebruikt moet ik eerlijk zeggen. Niet uitgevallen maar wel nog een paar keer met die aan en uit knop.
Ik vind het vervelend dat HTC niet gewoon toegeeft dat ze heel veel problemen hebben met deze telefoon. Doen net of je de enige bent maar als je googled dan zie je dat heel erg veel mensen dezelfde problemen hebben. Vodafone krijgt er gemiddeld 6 terug in de week en dat in 1 winkel in leiden. Ze geven ook toe dat er veel problemen zijn rondom dit toestel. Waarom HTC dan niet?
Ben al 4 jaar erg tevreden met HTC maar deze keer hebben ze et echt verziekt. Helaas voor HTC zijn ze mij hierna kwijt. Niet dat ze daar wakker van liggen maar gewoon jammer hoe ze met je probleem omgaan.
Hoop dat het nu voorbij is met de problemen maar heb totaal geen vertrouwen meer in het toestel..

Succes met je toestel. Zou m wel terug sturen en niet voor een boardswap want ik heb bewijs dat ze gewoon een sticker met ander nummer erop plakken en dat je hetzelfde toestel terug krijgt met een harde reset.
Echt te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Minaaj schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:36:
[...]

Met batterymonitorwidget kan je achterhalen hoeveel mAh je batterij ongeveer heeft. Je had toch een 2300mAh batterij gekocht? indien het geen batterij met back cover is denk ik ook niet dat er meer inzit dan de 1500mAh, als er 2300mAh in zo'n kleine batterij had gekund had HTC het zelf ook wel gedaan.

Heb zelf een Anker "1900mAh" en heb ook in het XDA topic gelezen en die zit echt rond de 1700-1800 mAh max.
Je kan die "schatting" onder calibratie vinden in de applicatie zelf.

Anker;

[afbeelding]
Ik heb de app ook even een meting laten doen, betekent dit dat mijn Anker accu eigenlijk 1934mAh heeft? :+

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2ag2sna.jpg
tony32 schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:14:
[...]

Exact dezelfde problemen hier!!!! 3 keer opgestuurd, 3 keer retour, 3 keer zelfde problemen. Uiteindelijk na een grote bek bij htc (waardeloze service trouwens) een nieuwe gekregen, in totaal 2 maanden niet kunnen gebruiken. Nieuw toestel top! geen enkel probleem meer mee gehad.
Update erop vorige week en we zijn weer helemaal terug bij af. Zelfde problemen weer! Toch maar harde reset gedaan en alles weer terug gezet. Vanmorgen van de oplader gehaald en nu nog 67%. Heb ik m niet heel intensief gebruikt moet ik eerlijk zeggen. Niet uitgevallen maar wel nog een paar keer met die aan en uit knop.
Ik vind het vervelend dat HTC niet gewoon toegeeft dat ze heel veel problemen hebben met deze telefoon. Doen net of je de enige bent maar als je googled dan zie je dat heel erg veel mensen dezelfde problemen hebben. Vodafone krijgt er gemiddeld 6 terug in de week en dat in 1 winkel in leiden. Ze geven ook toe dat er veel problemen zijn rondom dit toestel. Waarom HTC dan niet?
Ben al 4 jaar erg tevreden met HTC maar deze keer hebben ze et echt verziekt. Helaas voor HTC zijn ze mij hierna kwijt. Niet dat ze daar wakker van liggen maar gewoon jammer hoe ze met je probleem omgaan.
Hoop dat het nu voorbij is met de problemen maar heb totaal geen vertrouwen meer in het toestel..

Succes met je toestel. Zou m wel terug sturen en niet voor een boardswap want ik heb bewijs dat ze gewoon een sticker met ander nummer erop plakken en dat je hetzelfde toestel terug krijgt met een harde reset.
Echt te belachelijk voor woorden.
Niet erg handig om het bericht waarop je reageert te kopiëren ipv quoten, nu was je bericht erg onduidelijk..

In je bericht meld je dit:
Vanmorgen van de oplader gehaald en nu nog 67%. Heb ik m niet heel intensief gebruikt moet ik eerlijk zeggen.
Ik weet niet hoelaat 'vanmorgen' bij jou is maar als ik uit ga van een normaal tijdstip tussen 8 en 9, dan is 1/3 van je accu pas leeg om kwart over 10 's avonds. Dat vind ik toch wel erg netjes, helemaal niet dat je accu snel leeg gaat. Of heb je in die tijd mobiel internet/wifi/bluetooth/GPS ook allemaal niet gebruikt? Geen mail binnen gehaald? Zo nee, dan is het raar dat er 1/3 van de accu leeg is. Maar mocht je dat wel gedaan hebben, dan heb je volgens mij op dat punt niks te klagen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Tankiej op 10-04-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@tankiej
Het is een schatting, maar het zou zomaar kunnen dat de ampere waardes iets boven de 1900 mAh uit komen.

@ontopic
iemand enig idee waar ik deze covers kan kopen?
http://www.htcaccessoryst...spx?i=231256&phone=222449

Ebay mag ook :+

Hij staat als xe cover, maar die zijn hetzelfde als normale sensations hier, dat extra contactje zit voor de 4g ingebouwd. En aangezien wij dat contactje niet hebben kunnen wij hier in Nederland ook gewoon de sensation XE covers gebruiken op onze orginele htc sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
niek87 schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:37:
[...]

vanaf 20% naar 100% in 60/90 minuten hier
Heb ook het gevoel dat laden wat langer duurt dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
Na de update merk ik dat mijn HTC sensation XE toch echt op enkele problemen stuit:

Ten eerste, de instellingen van de mail verspringen elke keer terug naar de 15 minuten (piektijd) en slechts 3 dagen oude berichten.

Ten tweede, is mijn accu nu sneller op. Na 4 uur is er al 30% minder. Terwijl dit bij de GB niet zo was.

Ten derde, samenhangend met het tweede en het eerste punt is mijn telefoon soms een hele dag bezig met synchroniseren dat hij super warm is als ik hem het hoesje pak.

Ik ben met mijn werk lange dagen weg en heb dan gewoon een accu nodig die in ieder geval 1 dag volledig kan halen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Ik weet niet van alles je antwoord, maar dat je accu sneller op is klopt. Hij zal zich opnieuw moeten kalibreren/aanpassen aan je systeem. Na een aantal leeglopers van 100 > 1/2% en aantal ladingen van 2% naar 100% zal de batterijduur steeds beter moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
-Bas schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:37:
@tankiej
Het is een schatting, maar het zou zomaar kunnen dat de ampere waardes iets boven de 1900 mAh uit komen.

@ontopic
iemand enig idee waar ik deze covers kan kopen?
http://www.htcaccessoryst...spx?i=231256&phone=222449

Ebay mag ook :+

Hij staat als xe cover, maar die zijn hetzelfde als normale sensations hier, dat extra contactje zit voor de 4g ingebouwd. En aangezien wij dat contactje niet hebben kunnen wij hier in Nederland ook gewoon de sensation XE covers gebruiken op onze orginele htc sensation.
Ik reageerde op Minaaj omdat hij zegt dat ergens wordt aangegeven dat de Anker max. rond de 1700-1800 mAh zit. Terwijl hij hier zelfs boven de 1900 mAh aangeeft, tenminste als ik het goed lees :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:57:

Ik heb exact dezelfde problemen als jij (behalve dat ik GO launcher over Sense heen heb gezet) en volg je ontwikkelingen of opmerkingen / aanbevelingen van anderen dan ook graag.

Ik gooi hem overigens liever niet leeg want ik vind hem nu wel lekker werken op het uitvallen (en de aan/uit knop, maar die is bij mij maar incidenteel) na. Dat uitvallen komt echter zo vaak voor de laatste tijd dat ik er helemaal gallisch van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:16
Joster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:45:
[...]

Ik heb exact dezelfde problemen als jij (behalve dat ik GO launcher over Sense heen heb gezet) en volg je ontwikkelingen of opmerkingen / aanbevelingen van anderen dan ook graag.

Ik gooi hem overigens liever niet leeg want ik vind hem nu wel lekker werken op het uitvallen (en de aan/uit knop, maar die is bij mij maar incidenteel) na. Dat uitvallen komt echter zo vaak voor de laatste tijd dat ik er helemaal gallisch van wordt.
Ook ik kreeg al voor de ICS-update steeds vaker last van uitvallers. Ik had de hoop dat dit door de update zou worden opgelost, maar helaas. 3 tot 8 keer per dag was geen uitzondering. Toen heb ik uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice van HTC die mij naar een servicepunt stuurde. Aangekomen bij het 'service'punt in Amsterdam (VF Wibautstraat) kreeg ik te horen dat ze niks konden doen voor me behalve het toestel opsturen en leeghalen (zou de 4e keer worden). Quote medewerker: "ik werk hier net een week en om een HTC uit elkaar te halen moet je minimaal een jaar ervaring hebben". Tot zover de beroerde 'service'...

Toen heb ik ervoor gekozen het toestel weer mee te nemen en nogmaals met HTC te bellen. Wat ik altijd al vreemd vond is dat ze de accu bij mij nog nooit hebben meegestuurd om die na te kijken. Dus toen heb ik gezegd dat ik geprobeerd heb met de accu van een vriend en het toestel daardoor niet meer uitviel.

Na een week had ik een nieuwe accu in de brievenbus waarmee het nu al ruim 4 dagen goed gaat zonder uitvallers! Dus misschien is er gewoon een batch met rotte accu's geweest waardoor dit probleem bestaat? Ik heb geen harde reset of wat dan ook gedaan, alles gewoon gelaten zoals het was (GB>ICS) en mijn probleem lijkt opgelost :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 00:40
Even een paar bevindingen/opmerkingen na de ICS-update.

Batterij (anker) ondertussen goed (na de update wel een full reset gedaan).
Nu 1d, 3u op accu, en nog steeds 67%...was voordien wel anders.
Gisteren wel enkel op wifi, vandaag terug 3G/data connectie. mails worden ieder half uur gecheckt tss 8 en 23u30

Probleem met opzetten van data/wifi : sinds ik de auto-upload van foto's in de dropbox app heb afgezet, (en 's avonds dan ook de wifi af) heb ik het niet meer voorgehad dat 's morgens wifi en dataconnectie opstonden.
Mogelijk toeval of daaraan gerelateerd...zou 'm nog es moeten opzetten en zien of 't 's morgens dan terug opstaat.

Duwen op powerknop en af en toe geen reactie : ook wel af en toe voor.
Merk ook dat ik af en toe bij het 'instellingen' te willen bekijken, dit effe langer duurt.
Meestal ook als ie een tijdje niet gebruikt is...batterijverbruik zit dan ook op 5ma of zo, dus mogelijk dat ie effe moet 'wakker worden'. Kan ik best mee leven als 't toestel daardoor minder vlug aan de lader hoeft.
Voor de update nooit onder de 80 of 90 ma geweest overdag... is nu dus best anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49
JdJtA schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:10:
[...]

Ook ik kreeg al voor de ICS-update steeds vaker last van uitvallers. Ik had de hoop dat dit door de update zou worden opgelost, maar helaas. 3 tot 8 keer per dag was geen uitzondering. Toen heb ik uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice van HTC die mij naar een servicepunt stuurde. Aangekomen bij het 'service'punt in Amsterdam (VF Wibautstraat) kreeg ik te horen dat ze niks konden doen voor me behalve het toestel opsturen en leeghalen (zou de 4e keer worden). Quote medewerker: "ik werk hier net een week en om een HTC uit elkaar te halen moet je minimaal een jaar ervaring hebben". Tot zover de beroerde 'service'...

Toen heb ik ervoor gekozen het toestel weer mee te nemen en nogmaals met HTC te bellen. Wat ik altijd al vreemd vond is dat ze de accu bij mij nog nooit hebben meegestuurd om die na te kijken. Dus toen heb ik gezegd dat ik geprobeerd heb met de accu van een vriend en het toestel daardoor niet meer uitviel.

Na een week had ik een nieuwe accu in de brievenbus waarmee het nu al ruim 4 dagen goed gaat zonder uitvallers! Dus misschien is er gewoon een batch met rotte accu's geweest waardoor dit probleem bestaat? Ik heb geen harde reset of wat dan ook gedaan, alles gewoon gelaten zoals het was (GB>ICS) en mijn probleem lijkt opgelost :)!
Als dit komt door een rotte batch accu's dan lijkt het mij logisch dat je die van HTC gekregen hebt? Zo ja dan ga ik dit denk ik ook maar eens proberen, heb sowieso het gevoel dat dit een accu probleem is (en niet door de powerknop) aangezien het soms ook gewoon gebeurt als ik hem in mijn handen heb. Eens kijken of HTC bereid is zonder nader onderzoek een accu te doen toekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Joster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:27:
[...]

Als dit komt door een rotte batch accu's dan lijkt het mij logisch dat je die van HTC gekregen hebt? Zo ja dan ga ik dit denk ik ook maar eens proberen, heb sowieso het gevoel dat dit een accu probleem is (en niet door de powerknop) aangezien het soms ook gewoon gebeurt als ik hem in mijn handen heb. Eens kijken of HTC bereid is zonder nader onderzoek een accu te doen toekomen..
Ja, dit gaat om de originele accu en inderdaad direct door HTC toegestuurd. Ik heb aangegeven dat ik het met de accu van een vriend heb getest en toen geen problemen had. Aan de hand van dat verhaal waren ze bereid een nieuwe toe te sturen zonder verder onderzoek en ik hoef de oude ook niet terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Vandaag ook de accu van mijn Sensation omgewisseld (aankoopdatum vorig jaar september). Was al eerder langs geweest bij de vodafone "smartphone crew ( :') )...ben wel vrij netjes geholpen. Accu's waren toen net op, nieuwe besteld, kreeg vanmorgen smsje dat ze binnen waren. Tot nu toe geen uitvallers meer gehad, ben benieuwd. Vind het uberhaupt niet erg dat ik nu een nieuwe accu heb, van mij mag hij over een paar maanden wel weer met kuren beginnen ;).

Overigens stonden er naast mij nog 2 mensen met Sensations de accu's om te wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

Ik heb na gisteren ICS op mijn XE geinstalleerd te hebben net voor de gein eens laten zoeken naar updates en... die vond hij:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/ehu/64da46baed3b/2012-04-10_19-32-24.png
Iemand anders deze gezien en enig idee wat het is?

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik heb 'm ook (gewone Sensation). Geen idee wat 't is, maar ik ga 'm gewoon installeren hoor.

Ik merk geen verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 10-04-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:44
Ik heb die update ook geinstalleerd, maar ik zie geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Vanwege de naam 'Instellingen update' fixt het misschien het probleem bij mensen die de optie 'Onbekende bronnen' bij Apparaatbeheer niet hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je post, ik begon al te denken dat ik de enige was en me misschien aanstelde oid :P
Maar ik ga deze week dan ook maar eens bellen, heb jij trouwens direct met HTC contact opgenomen of via je telecomprovider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:48
Kent iemand onderstaand probleem met de camera?
Afbeeldingen zien er zeer slecht uit.
Ook kan ik geen video meer opnemen. Als ik wil filmen springt hij met een piep terug naar het beginscherm na het drukken op de rode knop.

Camera kwaliteit is iets verbeterd sinds de Android 4.0 update, maar het blijft slecht.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12922799/sensation-camera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een Sensation XE, ik heb zelf de normale versie. Nu heeft ze vorige week ICS erop gezet en dit verliep niet zonder problemen. Wifi werkte eerst niet goed maar hebben we uiteindelijk aan de praat gekregen. Maar nu zitten we met een ander probleem waar ik op internet niets over kant vinden.

Het toetsenbord laat zich helemaal niet meer zien. Als de telefoon opnieuw wordt opgestart dan krijg je wel het scherm voor de pincode maar in bijvoorbeeld Whatsapp komt het toetsenbord niet meer tevoorschijn wanneer je in de balk tikt waar je wilt typen. Dit geld ook voor SMS, mail, Facebook, Twitter etc.

Telefoon hebben we al uit gehad, accu eruit en langere tijd even uitlaten. Fabriekinstelling reset niet gedaan, want dan ben je wel alles kwijt. Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
Webhawkjuh schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:38:
Ik heb na gisteren ICS op mijn XE geinstalleerd te hebben net voor de gein eens laten zoeken naar updates en... die vond hij:
[afbeelding]
Iemand anders deze gezien en enig idee wat het is?
Gaat om een WiFi update.
Niet alle gebruikers krijgen de update.

Zie: http://www.htc.com/uk/help/wifi-security-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:45:
Mijn vriendin heeft een Sensation XE, ik heb zelf de normale versie. Nu heeft ze vorige week ICS erop gezet en dit verliep niet zonder problemen. Wifi werkte eerst niet goed maar hebben we uiteindelijk aan de praat gekregen. Maar nu zitten we met een ander probleem waar ik op internet niets over kant vinden.

Het toetsenbord laat zich helemaal niet meer zien. Als de telefoon opnieuw wordt opgestart dan krijg je wel het scherm voor de pincode maar in bijvoorbeeld Whatsapp komt het toetsenbord niet meer tevoorschijn wanneer je in de balk tikt waar je wilt typen. Dit geld ook voor SMS, mail, Facebook, Twitter etc.

Telefoon hebben we al uit gehad, accu eruit en langere tijd even uitlaten. Fabriekinstelling reset niet gedaan, want dan ben je wel alles kwijt. Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is?
Normaal behoor je het toetsenbord te kunnen openen door de menuknop even vast te houden, of je nou op tekst staat of niet. Werkt dat?

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:24:
[...]

Bedankt voor je post, ik begon al te denken dat ik de enige was en me misschien aanstelde oid
Maar ik ga deze week dan ook maar eens bellen, heb jij trouwens direct met HTC contact opgenomen of via je telecomprovider?
Dit heb ik direct via HTC geregeld (020-7157310). Ze sturen gewoon direct een nieuwe accu naar je adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nou, die van mij begint raar te doen.

WiFi connectie ligt er om de haverklap uit.
Zegt dan WiFi afsluiten, maar daar blijft ie op hangen.
Soms op WiFi inschakelen.
Reboot steeds vaker als gevolg van de instabiele WiFi.

Het ligt niet aan de router, ik heb op meerdere getest.
Terug naar fabrieksinstellingen...biedt geen soelaas...
Batterij er uit en er in... goed geprobeerd, maar jammerrrrrrrrr.

Ik ben S-OFF.
Toen de problemen begonnen ben ik teruggegaan naar Gingerbread RUU en S-ON.
Problemen bleven. Toen weer S-OFF gemaakt en via OTA naar ICS (laatste versie).
Het heeft allemaal niet mogen baten helaas.

Ik ben bang dat hij 'weer' naar HTC mag (een maandje terug naar Dynafix voor stof onder scherm ;w ).

Of heeft iemand nog suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 10-04-2012 22:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

albino71 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:20:
Nou, die van mij begint raar te doen.

WiFi connectie ligt er om de haverklap uit.
Zegt dan WiFi afsluiten, maar daar blijft ie op hangen.
Soms op WiFi inschakelen.
Reboot steeds vaker als gevolg van de instabiele WiFi.

Het ligt niet aan de router, ik heb op meerdere getest.
Terug naar fabrieksinstellingen...biedt geen soelaas...
Batterij er uit en er in... goed geprobeerd, maar jammerrrrrrrrr.

Ik ben S-OFF.
Toen de problemen begonnen ben ik teruggegaan naar Gingerbread RUU en S-ON.
Problemen bleven. Toen weer S-OFF gemaakt en via OTA naar ICS (laatste versie).
Het heeft allemaal niet mogen baten helaas.

Ik ben bang dat hij 'weer' naar HTC mag (een maandje terug naar Dynafix voor stof onder scherm ;w ).

Of heeft iemand nog suggesties?
Hoewel het probleem er misschien niet ligt heeft het op mijn vorige telefoon (Desire) geholpen om de wifi-router op een ander wifi-kanaal te zetten.

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Ter info: Volgens mij waren er ook nog meer mensen die problemen hadden met een wegvallende Wifi verbinding icm de Ubee modem/router van Ziggo. Bij is dit probleem verholpen door in de modem WPA/WPA2 Encryption op AES te zetten ipv TKIP+AES.

Misschien ook een oplossing voor bovenstaande klachten?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
jopie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:59:
Kent iemand onderstaand probleem met de camera?
Afbeeldingen zien er zeer slecht uit.
Ook kan ik geen video meer opnemen. Als ik wil filmen springt hij met een piep terug naar het beginscherm na het drukken op de rode knop.

Camera kwaliteit is iets verbeterd sinds de Android 4.0 update, maar het blijft slecht.

[afbeelding]
Ik heb het zelf 1 keer gehad, en meen me te herinneren dat net na het uitkomen er meer mensen er melding van hebben gemaakt. Bij mij was het toen na de aanbevolen reboot weg. Al eens opnieuw opgestart ?

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk

WebHawk

Klaphark

Ik merk dat ik sinds ik ICS heb vrijwel iedere keer dat ik vanuit een app op de homeknop druk ik eerst het witte HTC scherm krijg en hij daarna mn desktops weer opnieuw gaat zitten laden. Al met al steeds bijna 10 seconden kwijt. Hebben daar meer mensen last van?

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
Ook de toepassings update voor instellingen geüpdate. Hoop dat WiFi nu niet meer automatisch aan gaat en het synchroniseren beter gaat.

Iemand een changelog die duidelijk maakt wat er verandert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
@webhawkjuh, dan crashed je Sense. Zover ik weet is hier geen oplossing voor, was ook al in GB.
Ik heb nu Go launcher ex draaien, wat mij betreft 10 x beter en geen crashes meer.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionicdog schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:46:
@webhawkjuh, dan crashed je Sense. Zover ik weet is hier geen oplossing voor, was ook al in GB.
Ik heb nu Go launcher ex draaien, wat mij betreft 10 x beter en geen crashes meer.
Ik heb er nooit eerder last van gehad, maar sinds ICS minstens 2 x daags. 's Ochtends en 's avonds heb ik Waze en DailyRoads Voyager draaien in de auto en als ik die afsluit moet altijd HTC Sense herstarten. Ook bij andere apps gebeurd het regelmatig, maar minder voorspelbaar. Enorm vervelend omdat de rest allemaal wel lekker snel werkt.
(helemaal standaard Sensation XE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Als je geroot hebt kun je overwegen om de V6 supercharger te gaan gebruiken, je launcher geef je daarmee een hogere prioriteit zodat deze minder snel uit het geheugen gegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Webhawkjuh schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:19:
[...]

Hoewel het probleem er misschien niet ligt heeft het op mijn vorige telefoon (Desire) geholpen om de wifi-router op een ander wifi-kanaal te zetten.
Ik ga het meteen proberen, thx!
Harmani schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:25:
Ter info: Volgens mij waren er ook nog meer mensen die problemen hadden met een wegvallende Wifi verbinding icm de Ubee modem/router van Ziggo. Bij is dit probleem verholpen door in de modem WPA/WPA2 Encryption op AES te zetten ipv TKIP+AES.

Misschien ook een oplossing voor bovenstaande klachten?
Ook al gebruik ik geen Ziggo....ik neem deze wijziging ook meteen mee :)

thx!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag even reageren op eerdere berichten dat na de update de contactfoto's bij whattsapp weg waren en niet meer terug te krijgen zijn.
Ook ik had dat 'probleem'.
Nou ja, had, nog steeds, maar ik heb ze wel op een andere manier weer erbij gekregen.
Het is even werk, maar dan heb je wel weer wat.
Zoek de foto die je graag bij je contactpersoon wil hebben. Bv via facebook. Klik de foto aan en selecteer in het menu 'ínstellen als' en dan contactpictogram. Selecteer de juiste persoon in de lijst en voila...daar is ie weer.
Als je veel contacten hebt ben je er natuurlijk wel even mee bezig.
hoop dat ik hier nog iemand mee geholpen heb. :)

Ik heb op zich weinig problemen ervaren na de update. (op dat fotoprobleem na dan)

Wat ik nu wel heb is dat ik geen mail meer via 3g kan verzenden. Enkel nog maar via wifi. Ontvangen met 3g doet ie wel.
Alle instellingen staan precies hetzelfde als voor de update en toch doet ie het niet meer.

hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Wij hebben ziggo en ook de instellingen van hun voor zowel ingaande als uitgaande mail. (voor de updat deed hij hier dus gewoon op)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kanaal aangepast en AES encryption ipv auto.
Helaas geen resultaat....

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd en het enige dat werkt is de batterij er een half uur uithalen.
Daarna werkt WiFi een tijdje naar behoren.
De telefoon blijft alleen werken als ik WiFi helemaal uitschakel.

Misschien wordt het chipje te warm of zo, in ieder geval is het zeer vervelend.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:30:
Ik heb er nooit eerder last van gehad, maar sinds ICS minstens 2 x daags. [...] Enorm vervelend omdat de rest allemaal wel lekker snel werkt.(helemaal standaard Sensation XE).
Bij mij kwam het probleem ook al eerder voor, maar het lijkt de laatste tijd wel wat vaker op te treden. :( Overigens is met ICS mijn accuduur wel verbeterd (hoewel dat ook nog kan liggen aan de Y5 battery saver app die wifi uitschakelt als je niet in de buurt van een bekend wifi punt bent ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
op dit moment haal ik een toepassingsupdate binnen van 16mb, meer mensen deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:40
niek87 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:35:
op dit moment haal ik een toepassingsupdate binnen van 16mb, meer mensen deze update?
Het was gisteravond al hier gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Je kan ook even terug lezen ipv gelijk dingen gaan posten.. Deze update is al door verschillende mensen gemeld en er is zelfs gezegd wat de update doet :)

Niet persoonlijk tegen jou gericht; maar kunnen mensen niet sowieso even de topic(s) doorzoeken voordat ze problemen roepen en vragen of er meer mensen zijn die dat hebben? Ik heb nu al verschillende keren gezien dat mensen hier plaatsen dat ze problemen hebben met (bijvoorbeeld) het spontaan uitvallen van hun Sensation (XE) en dan vragen of er meer mensen zijn die dat hebben en of er al een oplossing voor is.. Ja die zijn er, zoek maar eens terug :')

Zo moeilijk is het toch niet om even in dat zoekveldje rechtsboven een paar woordjes te typen en op enter te drukken..

[ Voor 45% gewijzigd door Tankiej op 11-04-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn laatste upload 7 dagen geleden van mijn Sensation XE kreeg ik gisteren plots een foutmelding en loopt mijn android vast.

Bij het heropstarten zegt hij/zij: "android wordt bijgewerkt" om vervolgens 17 updates te overlopen en apps te starten. Vervolgens loopt hij over het algemeen vast waarna hij soms uit zichzelf herstart, echter soms met noodzaak tot verwijderen batterij. Gisteren was ik éénmalig lucky en kon ik mijn Sensation plots uit het niets normaal gebruiken, waarna hij deze ochtend terug moeilijk begon te doen en de updates begon te overlopen.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat een oplossing is? Heb helaas geen volledige back-up van mijn laatste bestanden... Kan ik mijn Sensation reboten als ik totaal niet in het Sensation menu kan komen? Is er een andere manier waardoor ik de laatste updates eenvoudig kan verwijderen?
DDR schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:46:
[...]

Maar start hij daarna wel gewoon door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=38019342,noline]
Probleem met opzetten van data/wifi : sinds ik de auto-upload van foto's in de dropbox app heb afgezet, (en 's avonds dan ook de wifi af) heb ik het niet meer voorgehad dat 's morgens wifi en dataconnectie opstonden.
Mogelijk toeval of daaraan gerelateerd...zou 'm nog es moeten opzetten en zien of 't 's morgens dan terug opstaat.
Ik had deze en alle andere mogelijke instellingen ook al veranderd, en 2 weken geen last gehad van data/wifi verbindingen die zichzelf opstarten. Maar helaas was het vanochtend toch weer zover. Ik zou heel graag willen weten wat dat veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ja, ik ook.....

Heb daarna een factory reset gedaan en daarna kwam hij weer binnen.
Nog een keer gechecked en inderdaad, hij kwam weer binnen.

Het wordt dus in de data map geplaatst en bij een factory reset verwijderd.

Heb voor mijn WiFI probs de ICS RUU gedraaid....nog niks.
Dat wordt weer ter reparatie aanbieden....
Ik hoop wel dat ze ECHT iets doen, en niet ff wipen en laatste RUU er op, want er is echt iets met de hardware aan de hand.

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 11-04-2012 16:01 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
albino71 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:59:
[...]

Ja, ik ook.....

Heb daarna een factory reset gedaan en daarna kwam hij weer binnen.
Nog een keer gechecked en inderdaad, hij kwam weer binnen.

Het wordt dus in de data map geplaatst en bij een factory reset verwijderd.

Heb voor mijn WiFI probs de ICS RUU gedraaid....nog niks.
Dat wordt weer ter reparatie aanbieden....
Ik hoop wel dat ze ECHT iets doen, en niet ff wipen en laatste RUU er op, want er is echt iets met de hardware aan de hand.
Beste wifi prestaties heb je aan? Op je backcover zitten alle contactpunten nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dangerousp schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:38:
[...]

Beste wifi prestaties heb je aan? Op je backcover zitten alle contactpunten nog goed?
Aan/uit, maakt geen verschil.

Zou ook niet moeten, want het afgelopen half jaar was het prima, dus waarom zou dat nu verschil moeten maken.
Ook niet ROM afhankelijk, het doet zich bij zeker 4 verschillende RUU's voor.

backcover sluit volgens mij overal goed aan, geen verbogen contactpunten o.i.d..

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Welke radio (smalbandversie) heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Ik wordt helemaal gek, wellicht dat jullie een idee hebben:

Ik heb een Toyota Prius met geïntegreerd navigatie en bluetooth van 2010. Met mijn zakelijke telefoon (iPhone 3GS) kan ik met Spotify en lokaal opgeslagen bestanden perfect audio streamen naar de radio. Doe ik ditzelfde met een Sensation dan hoor ik veel ruis en oversturing van hoge tonen.

Ik gebruik dezelfde muziek (ook Spotifie met offline opgeslagen bestanden)
Ik heb beide telefoons opnieuw gepaired
Ik heb de laatste versie van android 4.03 met de laatste update van vanochtend

Hebben jullie enig idee waar ik kan gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Minaaj schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:03:
Welke radio (smalbandversie) heb je?
Ook elke keer een andere (hoort bij de RUU uiteraard) en maakt helaas ook geen verschil.
Het gedrag is gelijk, ongeacht de ROM/firmware en ongeacht de router en router instellingen.

Ik heb inmiddels zoveel dingen getest, dat ik er 100% van ben overtuigd dat het een hardware probleem moet zijn. Ik lees zo her en der wel over het verhitten van de wifi chip. Ik ben best wel van het uitproberen en tweaken (op mijn niveau), maar daar ga ik me binnen de garantietermijn maar niet aan wagen :).

Het wordt terug naar stock zetten, HTC bellen en kijken wat het wordt.

Grmbl....2e keer weg binnen 1 maand....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@albino71
Dit al geprobeerd:
Instellingen -> Wi-Fi -> Menuknop -> Geavanceerd -> Beste Wi-Fi prestaties aanvinken, DLNA auto-ip aanvinken.

Misschien kan dit helpen, in je vorige bericht stond (aan/uit maakt geen verschil, wist niet zeker of je dan dit bedoelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

-Bas schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:40:
@albino71
Dit al geprobeerd:
Instellingen -> Wi-Fi -> Menuknop -> Geavanceerd -> Beste Wi-Fi prestaties aanvinken, DLNA auto-ip aanvinken.

Misschien kan dit helpen, in je vorige bericht stond (aan/uit maakt geen verschil, wist niet zeker of je dan dit bedoelde)
Had daar idd betrekking op, thx....
DLNA deel heb ik niet geprobeerd, ga ik nog even doen straks.

edit: Ik ben wat op het spoor denk ik.....later meer... (cliffhanger :))

edit 2:
Het gaat om deze connector tbv de wifi antenne. Die trok mijn aandacht na het bekijken van een teardown filmpje op youtube.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12804435/Tweakers/Sensation_open_small.jpg
Ik heb met een klein plat schroevendraaiertje het connectortje op de rechter foto wat verbogen. Echt zeer minimaal, want het is fragiel. Hij draait nu al ruim een half uur zonder problemen. *O* <-- hopelijk niet te vroeg..
Ik zal me later nogmaals even melden omtrent de status.

edit 2: Wel te vroeg gejuicht dus. Ik ben er klaar mee. WiFi uit, dan werkt het toestel verder gewoon goed. WiFi aan, dan reboot hij om de haverklap.

[ Voor 47% gewijzigd door albino71 op 12-04-2012 11:11 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik heb deze telefoon op het oog vanwege Android 4 (ICS), dual core en uiteraard het grote scherm. Nu heb ik de laatste pagina's van dit topic gelezen en begin ik toch een beetje te twijfelen.

Geeft deze telefoon, zeker na de update naar ICS, echt zoveel problemen of zijn er hier enkel mensen die negatieve dingen melden op dit moment?

Edit: Zou iemand mij het prijsverschil tussen deze HTC Sensation en de HTC Evo 3D kunnen uitleggen. Mij persoonlijk lijkt het, ik ben hier geen specialist in zoals je waarschijnlijk zal merken, dat de Evo 3D juist betere specs heeft en daardoor duurder zou zijn? Echter de minimale prijs scheelt zowaar €30 euro in het voordeel van de Evo 3D.

[ Voor 33% gewijzigd door MyUtd4Life op 12-04-2012 01:38 ]

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Je zal altijd meer negatieve verhalen dan positieve horen want als er iets niet goed werkt zal je mensen eerder horen klagen natuurlijk :P

Er zijn een paar dingen die wel vaker schijnen voor te komen zoals bv stof onder het scherm (bij eerdere modellen?), krakende behuizing omdat het design niet echt handig is etc.

Bij mij werkt alles iig gewoon op de bekende ICS + sense bugs na dan.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
t_o_c schreef op donderdag 12 april 2012 @ 01:29:
Je zal altijd meer negatieve verhalen dan positieve horen want als er iets niet goed werkt zal je mensen eerder horen klagen natuurlijk :P

Er zijn een paar dingen die wel vaker schijnen voor te komen zoals bv stof onder het scherm (bij eerdere modellen?), krakende behuizing omdat het design niet echt handig is etc.

Bij mij werkt alles iig gewoon op de bekende ICS + sense bugs na dan.
Moet je eens voor de gein in One X topic kijken, daar wordt wat afgezeurt zeg.

En die kraakt ook, en die heeft ook stof onder het scherm. :> en last van gele vlekken, distortion in screen, laggende Sense 4.0 en slechte batterij, tears in witte de behuizing, Ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet alle 27 pagina's van de topic gelezen, maar wil wel mijn ervaring over deze telefoon kwijt.

Voorheen heb ik een htc hd2, Desire hd (oudere modellen: TynII, touch pro en een qtec smart phone) gehad.

Deze telefoon is naar mijn mening de slechtste htc tot nu toe en tot mijn grote ongenoegen zal ik mijn heil bij Samsung gaan zoeken.

Waar stoor ik mij aan?
- Slecht geluid bij telefoon gesprekken. Je hoort ruis en het klinkt nogal schel. Alsof het een oude blikken doos cd is uit 1990.
- wanneer er email.of sms.meldingen binnen komen, springt het geluidsniveau naar niveau van van de meldingen, wat nogal eens leidt tot frustraties.
- De Chinese input voor het toetsenbord wat in Gingerbread en de stockrom zat is verwijderd.
- De dockmodus is iets wat verbeterd, maar je kunt er nog steeds niks mee als je iets anders wilt dan muziek, kalender en social media alle.
- De nieuwe Sense is niet naar mijn smaak. De lay-out van.de.vorige sense vond.ik.typerend voor htc. Nu lijkt het wel een één op één copy van de qq launcher pro.
- sense 4.0 heeft de mogelijkheid je.cardock modus aan te passen, bij de xe moet je nog.steeds.gedwongen handmatig locations afsluiten.
- De update heeft er voor gezorgd dat ik geen flash.filmpjes.meer in.de.browser.kan bekijken.
- sinds ik de sensationele xe heb, krijg ik constant de punt, in plaats.van.de.spatie, als ik aan het typen.ben. de Desire.hd.had.voor.mij.dit probleem niet.

Wat vindt ik positief aan de.sensationele.xe.
- als ik muziek.luister met.headset, lijkt.het wel.alsof.de.beats.audio de.hele.wereld.voor.mij afsluit. Ideaal voor.tijdens het sporten, werken en lezen.
- fijne camera. Nog.steeds niet perfect, maar je.kunt al wel betere foto's.maken, dan met de.Desire.hd.

Al om al ben ik zeer ontevreden over deze.telefoon en vindt ik het.jammer.dat.de.frustraties.pas.duidelijk.werden na.het zich termijn van 8 dagen.

Voordat je deze telefoon koopt, kijk.eerst.voor.een.Samsung or Sony Ericsson.

Mijn 2 centen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 17:44
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 06:35:
- De update heeft er voor gezorgd dat ik geen flash.filmpjes.meer in.de.browser.kan bekijken.
Ik had dat probleem ook toen ik mijn telefoon naar ICS had bijgewerkt (dat probleem had ik hier ook vaker gemeld). En de oplossing voor mij was het bijwerken van Adobe flash player. De nieuwste update voor adobe flash player kwam bij mij 1 week nadat ik ICS had op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:34

RvL

Sinds de aankoop van mijn Sensation zo'n 3 weken terug vond ik het al een fijn toestel, na de ICS update is dat niet minder geworden.

Het enige wat me een beetje irriteert is het volgende. Zo af en toe begint de telefoon gewoon spontaan te trillen, alsof er een notificatie binnen komt. Gevolg is dus dat ik de telefoon uit m'n broekzak haal en teleurgesteld weer terug stop.... (weer geen vrienden... ;) )

Enig idee wat dit kan veroorzaken? Ik probeer de logcat al in de gaten te houden, maar haal daar ook niets zinnigs uit.

Ik zal ook eens een dag draaien zonder de app Llama. Mogelijk dat deze toch notificeert bij wijzigingen, ondanks dat dat uitstaat.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
MyUtd4Life schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:26:
Ik heb deze telefoon op het oog vanwege Android 4 (ICS), dual core en uiteraard het grote scherm. Nu heb ik de laatste pagina's van dit topic gelezen en begin ik toch een beetje te twijfelen.

Geeft deze telefoon, zeker na de update naar ICS, echt zoveel problemen of zijn er hier enkel mensen die negatieve dingen melden op dit moment?

Edit: Zou iemand mij het prijsverschil tussen deze HTC Sensation en de HTC Evo 3D kunnen uitleggen. Mij persoonlijk lijkt het, ik ben hier geen specialist in zoals je waarschijnlijk zal merken, dat de Evo 3D juist betere specs heeft en daardoor duurder zou zijn? Echter de minimale prijs scheelt zowaar €30 euro in het voordeel van de Evo 3D.
De Evo 3D is volgens mij (een beetje) een flop geweest. Daar willen ze de voorraden nu van kwijt dus is die in prijs gedaald.
Wat voor betere specs heeft de Evo 3D dan? Ik zie alleen het werkgeheugen dat iets hoger is en dat er standaard een dikkere accu in zit. De accu in de Sensation kan je voor 15 euro zo verwisselen voor bijv. een Anker met een hogere capaciteit.
Maar de Sensation heeft een betere camera, is iets smaller en minder zwaar. Daarnaast bevat het niet de 3D gimmick, waardoor er niet nog een knopje is dat kapot kan gaan :)
Ik heb niet alle 27 pagina's van de topic gelezen, maar wil wel mijn ervaring over deze telefoon kwijt.

Voorheen heb ik een htc hd2, Desire hd (oudere modellen: TynII, touch pro en een qtec smart phone) gehad.

Deze telefoon is naar mijn mening de slechtste htc tot nu toe en tot mijn grote ongenoegen zal ik mijn heil bij Samsung gaan zoeken.

Waar stoor ik mij aan?
- Slecht geluid bij telefoon gesprekken. Je hoort ruis en het klinkt nogal schel. Alsof het een oude blikken doos cd is uit 1990.
Daar heb ik geen last van. Al eens contact opgenomen met HTC hierover? Misschien is je speaker kapot ofzo :)
- wanneer er email.of sms.meldingen binnen komen, springt het geluidsniveau naar niveau van van de meldingen, wat nogal eens leidt tot frustraties.
Een e-mail of sms is toch ook een melding? Ik kan tenminste niet apart het geluidsniveau voor meldingen van e-mail en sms instellen tov andere meldingen (voor zover ik weet).
- De Chinese input voor het toetsenbord wat in Gingerbread en de stockrom zat is verwijderd.
- De dockmodus is iets wat verbeterd, maar je kunt er nog steeds niks mee als je iets anders wilt dan muziek, kalender en social media alle.
Dit gebruik ik beide niet, dus geen commentaar :)
- De nieuwe Sense is niet naar mijn smaak. De lay-out van.de.vorige sense vond.ik.typerend voor htc. Nu lijkt het wel een één op één copy van de qq launcher pro.
Het is niet jouw smaak omdat het volgens jou niet typerend is voor HTC? Dat vind ik wel een opmerkelijke reden.. Maar ok, je vond dus de lay-out van de oude Sense beter werken. Dat kan, dat is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind de nieuwe beter :)
- sense 4.0 heeft de mogelijkheid je.cardock modus aan te passen, bij de xe moet je nog.steeds.gedwongen handmatig locations afsluiten.
Maak ik geen gebruik van.
Adobe flash player installeren/updaten vanaf de Market.
- sinds ik de sensationele xe heb, krijg ik constant de punt, in plaats.van.de.spatie, als ik aan het typen.ben. de Desire.hd.had.voor.mij.dit probleem niet.
Ik weet niet of je het in deze zin expres hebt gedaan of niet, maar daar heb ik geen last van. Ja, ik druk wel eens op een verkeerde letter. Maar dat is ook niet raar op zo'n klein toetsenbord met dikke/grote vingers :)
- als ik muziek.luister met.headset, lijkt.het wel.alsof.de.beats.audio de.hele.wereld.voor.mij afsluit. Ideaal voor.tijdens het sporten, werken en lezen.
Kan je nagaan hoe het is als je een betere headset gebruikt, bijvoorbeeld Ultimate Ears met foam opzet stukjes ;)
Goedkoper dan dit headsetje los, maar een stuk neutraler en helderder.
- fijne camera. Nog.steeds niet perfect, maar je.kunt al wel betere foto's.maken, dan met de.Desire.hd.

Al om al ben ik zeer ontevreden over deze.telefoon en vindt ik het.jammer.dat.de.frustraties.pas.duidelijk.werden na.het zich termijn van 8 dagen.

Mijn 2 centen
Fijn dat je in het hele stuk elke keer zegt dat 'jij vindt' dat iets slecht is, is weer eens wat anders dan mensen die meningen altijd brengen als feiten :)
Jammer dat je dan in het laatste stukje zegt 'kijk eerst voor een Samsung of Sony Ericsson'. Dat kan beter zijn 'kijk ook naar andere modellen'. Je moet namelijk wel altijd vergelijken.. Er is geen enkel telefoon model op de markt dat geen bugs/tekortkomingen/productiefouten of iets in die richting heeft. Overal is wel iets op aan te merken. Je moet gewoon kiezen voor de telefoon die goed doet wat jij belangrijk vindt.

Ik heb in verschillende winkels een hoop modellen in mijn handen gehad, geen 1 andere (in deze prijsklasse) voelde voor mij zo aan als de Sensation (XE). Daarnaast heb ik altijd goede ervaringen met HTC gehad, wat er in geresulteerd heeft dat ik dit model prefereerde boven modellen van andere merken.

[ Voor 61% gewijzigd door Tankiej op 12-04-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibren
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06-2021
Nadat ik er achter kwam dat mijn toestel afkomstig was uit de UK (O2 branded) gister er voor gekozen om deze te voorzien van een custom Android 4.0.3 rom met Sense 3.6 (Android Revolution 6.6.2) en ik ben er nu nog blijer mee dan hiervoor.

Toestel reageert super strak en de snelheid lijkt toegenomen. Kan misschien ook komen door de custom rom maar zo te zien had O2 er niet zo heel veel troep ingeduwd.

Bovengenoemde problemen heb ik tot nu toe geen last van. Ben erg blij dat ik toch eindelijk voor de overstap naar ICS heb gekozen.

Vooral de nieuwe mail app en gmail app hebben ze erg netjes gedaan. Stuk beter dan de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
sp00f schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:59:
Nadat ik er achter kwam dat mijn toestel afkomstig was uit de UK (O2 branded) gister er voor gekozen om deze te voorzien van een custom Android 4.0.3 rom met Sense 3.6 (Android Revolution 6.6.2) en ik ben er nu nog blijer mee dan hiervoor.

Toestel reageert super strak en de snelheid lijkt toegenomen. Kan misschien ook komen door de custom rom maar zo te zien had O2 er niet zo heel veel troep ingeduwd.

Bovengenoemde problemen heb ik tot nu toe geen last van. Ben erg blij dat ik toch eindelijk voor de overstap naar ICS heb gekozen.

Vooral de nieuwe mail app en gmail app hebben ze erg netjes gedaan. Stuk beter dan de vorige versie.
Ben ik het mee eens! Vind het alleen wel jammer dat je in de mail app niet kan 'swappen' (naar links of rechts vegen) om bij de vorige of volgende mail te komen. Bij de Gmail app is dit wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
BPP schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:06:
Hebben jullie ook problemen met de mail app? Mijn updatefrequentie springt elke keer terug naar 15 minuten ipv pushmail.
Heb dit bericht meerdere keren gezien op dit forum en ik heb er zelf ook last van. Iemand al contact gehad met de helpdesk over dit probleem? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Hoi,

Weet iemand hoe je uit de dock modus komt zonder het toestel te rebooten?

Wanneer ik mijn toestel oplaadt in de auto dan springt hij op een gegeven moment in dockmodus en kom hier in geen mogelijkheid uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Misschien heb ik dit gemist in het forum, maar als ik het toestel herstart krijg ik steeds het bijwerken naar ICS van de apps..

Is er een manier om hier vanaf te komen..

Zal wel reset naar fabrieksinstellingen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tankiej schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:33:
Fijn dat je in het hele stuk elke keer zegt dat 'jij vindt' dat iets slecht is, is weer eens wat anders dan mensen die meningen altijd brengen als feiten :)
Jammer dat je dan in het laatste stukje zegt 'kijk eerst voor een Samsung of Sony Ericsson'. Dat kan beter zijn 'kijk ook naar andere modellen'. Je moet namelijk wel altijd vergelijken.. Er is geen enkel telefoon model op de markt dat geen bugs/tekortkomingen/productiefouten of iets in die richting heeft. Overal is wel iets op aan te merken. Je moet gewoon kiezen voor de telefoon die goed doet wat jij belangrijk vindt.

Ik heb in verschillende winkels een hoop modellen in mijn handen gehad, geen 1 andere (in deze prijsklasse) voelde voor mij zo aan als de Sensation (XE). Daarnaast heb ik altijd goede ervaringen met HTC gehad, wat er in geresulteerd heeft dat ik dit model prefereerde boven modellen van andere merken.
Hey, thanks dat het je opviel dat het om puur mijn mening gaat. Kan helaas niet voorschrijven wat het modaal moet zien ;) .

Jij hebt gelijk. Misschien kijken naar andere modellen van HTC. Ik heb daarintegen meerdere telefoons van HTC gehad en helaas komt HTC telkens weer dat tekort waarmee zij zich onderscheiden van het koren.

HTC is sinds jaar en dat een voorloper op de smartphone markt. Maar ook sinds jaar en dag maken ze de éne blunder na de ander.

De keuze van HTC om Sense te downgraden van 4.0 naar 3.6, omdat 4.0 uitsluitend voor de nieuwe toestellen bestemd is, is naar mijn mening de spreekwoordelijke druppel. Daarnaast hebben ze ook hun versie van android 4.0 voor moeten leggen aan google, omdat ze van alle kanten opties hebben beperkt en hebben geknipt.

Als HTC zo graag wilt updaten naar Android 4.0 en sense wilt update naar een meer recentere versie, moeten ze, wederom naar mijn mening, ook de mogelijkheid geven om deze update af te wijzen. Tuurlijk kan je er zelf voor kiezen om je telefoon up te daten of niet, maar het gevolg is dat je bij het uitblijven van updates geen ondersteunding meer kunt verwachten.

HTC spijkert haar programma's vast in android en het toestel. Programma's die ik niet wil, of zelden tot niet gebruik.

Daarnaast moet de telefoon Next-gen voorstellen, daar waar het nog steeds niet de meest gangbare video formaten kan ondersteunen, terwijl Android did wel kan.

Zover ik bemerkt heb gaat de tech ontwikkeling niet langer over puur hardware, maar meer om de software, welke uiteindelijk ondersteund moeten worden. HTC faalt met de sensation XE hier heel hard in.

Het is jammer, maar de aanloop tot mijn Sensation XE (blij over m'n HD2 Roughneck!, blij met m'n Desire HD, ondanks de slechte camera en het feit dat hij minder krachtig was dan de HD2 in prestatie verhouding, blij met m'n Touch pro,ondanks de traagheid, niet blij met m'n TynII en blij met m'n Qtek 8668 en blij met m'n Qtek 9100), ik nu toch degelijk tot de conclusie moet komen dat HTC een richting op gaat, waar ik mijzelf niet langer als trouwe klant in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:34:
Jij hebt gelijk. Misschien kijken naar andere modellen van HTC. Ik heb daarintegen meerdere telefoons van HTC gehad en helaas komt HTC telkens weer dat tekort waarmee zij zich onderscheiden van het koren.
Vreemd, dat als jij dat vindt, en blijkbaar al geruime tijd, dat je TOCH elke keer een HTC koopt. Moeten ze toch iets goed doen....
HTC is sinds jaar en dat een voorloper op de smartphone markt. Maar ook sinds jaar en dag maken ze de éne blunder na de ander.

De keuze van HTC om Sense te downgraden van 4.0 naar 3.6, omdat 4.0 uitsluitend voor de nieuwe toestellen bestemd is, is naar mijn mening de spreekwoordelijke druppel. Daarnaast hebben ze ook hun versie van android 4.0 voor moeten leggen aan google, omdat ze van alle kanten opties hebben beperkt en hebben geknipt.

Als HTC zo graag wilt updaten naar Android 4.0 en sense wilt update naar een meer recentere versie, moeten ze, wederom naar mijn mening, ook de mogelijkheid geven om deze update af te wijzen. Tuurlijk kan je er zelf voor kiezen om je telefoon up te daten of niet, maar het gevolg is dat je bij het uitblijven van updates geen ondersteunding meer kunt verwachten.
Sense downgraden? Er is nooit Sense 4.0 voor de huidige toestellen belooft. ICS wel, en die belofte komen ze na. Natuurlijk, ik wil ook Sense 4, maar misschien komt die op termijn? Eerst willen ze die nieuwe toestellen verkopen. Ik zal je eens even iets verklappen.....HTC is een commerciële organisatie. Ze willen/moeten geld verdienen.
Sense 3.6 is trouwens al veel beter dan 3.5, dus bekijk het eens positief.
HTC spijkert haar programma's vast in android en het toestel. Programma's die ik niet wil, of zelden tot niet gebruik.
Geef mij een merk/toestel waar dit niet gebeurt en je hebt een punt. En als je een merk/toestel weet te noemen....koop die dan....
Daarnaast moet de telefoon Next-gen voorstellen, daar waar het nog steeds niet de meest gangbare video formaten kan ondersteunen, terwijl Android did wel kan.

Zover ik bemerkt heb gaat de tech ontwikkeling niet langer over puur hardware, maar meer om de software, welke uiteindelijk ondersteund moeten worden. HTC faalt met de sensation XE hier heel hard in.

Het is jammer, maar de aanloop tot mijn Sensation XE (blij over m'n HD2 Roughneck!, blij met m'n Desire HD, ondanks de slechte camera en het feit dat hij minder krachtig was dan de HD2 in prestatie verhouding, blij met m'n Touch pro,ondanks de traagheid, niet blij met m'n TynII en blij met m'n Qtek 8668 en blij met m'n Qtek 9100), ik nu toch degelijk tot de conclusie moet komen dat HTC een richting op gaat, waar ik mijzelf niet langer als trouwe klant in kan vinden.
Je begint je hele verhaal met het punt dat HTC tekens iets tekort komt en je eindigt met een opsomming van allemaal toestellen waar je blij mee bent (geweest), t/m Qtek aan toe.... 8)7 8)7 8)7

Mag ik mijn 2 cents even op tafel gooien? Beetje gezeur....

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 12-04-2012 12:27 . Reden: typo's ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordWhiskey
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-08 16:50
Ik heb het toestel nu een dag en heb helemaal nergens eenig probleem mee, toestel overgekocht van een mede tweaker.

alles draait soepel en snel me wifi blijft aan, geen problemen gehad met een falend touchscreen (iets met de digitizer) etc.

wel vind ik het hele beats audio software verhaal de grootste bullshit die er bestaat!
als je het uitzet zou het net zo klinken als met een " normale MP3 speler", nou.. dan heb ik nog nooit een normale mp3 speler gehad... en daar bovenop, het verschil tussen kwaliteit ga je echt niet snel merken met een MP3.. dan moet je lossless of flac o.i.d. gebruiken wil je verschil gaan horen... en ook daarmee hoor ik geen verschil met Beats audio aan en mijn Iphone 3gs

Eeuwige roemlijst: 1. Achilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
LordWhiskey schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:33:
Ik heb het toestel nu een dag en heb helemaal nergens eenig probleem mee, toestel overgekocht van een mede tweaker.

alles draait soepel en snel me wifi blijft aan, geen problemen gehad met een falend touchscreen (iets met de digitizer) etc.

wel vind ik het hele beats audio software verhaal de grootste bullshit die er bestaat!
als je het uitzet zou het net zo klinken als met een " normale MP3 speler", nou.. dan heb ik nog nooit een normale mp3 speler gehad... en daar bovenop, het verschil tussen kwaliteit ga je echt niet snel merken met een MP3.. dan moet je lossless of flac o.i.d. gebruiken wil je verschil gaan horen... en ook daarmee hoor ik geen verschil met Beats audio aan en mijn Iphone 3gs
Tja het is eigenlijk gewoon een simpel equalizer.txt bestandje wat beats heet en die zich inschakelt als hij dat soort headsets ziet. Is allemaal niet zo spannend inderdaad.

Maar mijn Sensation loopt ook als een zonnnetje sinds ik hem heb gekocht (september) tho heb wel gelijk custom rom en maandje later anker batterij gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:26:
Mag ik mijn 2 cents even op tafel gooien? Beetje gezeur....
Al vindt jij dit "gezeur", vindt ik dit uitsluitend mijn ervaring en het gevolg van deze ervaring. Vindt het jammer dat je niks productiefs kunt inbrengen. Dit is mijn gebruikers ervaring. Misschien is dit voor jou niet te begrijpen, iedereen ervaart alles anders.

Maar het is toch knap dat je iemand een "zeur" noemt, iemand die jaren lang z'n vertrouwen bij een bepaalde onderneming heeft gelegd en hier diens ervaring hier deelt en ter discussie legt.

De essentie van mijn standpunt is dat een commerciëel bedrijf kwaliteit moet leveren, willen zij hun continuiteit garanderen. Naar mijn mening levert HTC geen kwaliteit meer, dus hebben zij mij verloren als afnemer van de toekomstige toestellen.

Hopelijk snap je nu iets meer van het concept "ervaring delen en discussieren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:50:
Hopelijk snap je nu iets meer van het concept "ervaring delen en discussieren".
http://gathering.tweakers...find/poster/454564/topics

Je bent dus net geregistreerd om met name een negatieve ervaring te delen.
Alle voorgaande jaren heb je niet de moeite genomen om de positieve ervaringen te delen.

Één van ons begrijpt inderdaad het concept "ervaring delen en discussiëren" niet, en raad eens...
ik ben het niet :)

Je post is er dan ook nog één zonder al te veel onderbouwing en met veel 'smaak' elementen en dus nietszeggend naar mijn mening.

En om even wat tegenwicht te geven: Ik ben, samen met vele anderen en ondanks sommige tekortkomingen, zeer tevreden over al mijn HTC's geweest, incluis de Sensation. De service die ik nodig heb gehad was tot nu toe dik in orde, dus ook daar geen kwaad woord van mijn kant. Natuurlijk zal het eens misgaan, maar dat gebeurt overal.

Het is trouwens het laatste wat ik als reactie op jouw post(s) plaats. Het is al draad vervuiling genoeg zo.

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 12-04-2012 15:11 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de officiele ICS er op staan. Werkt prima =) Zitten een aantal leuke verbeteringen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

inderdaad, en om is van dat gezeur af te zijn waarom de sensation (nog) niet sense 4.0 uitbrengt.
Dit is toch logisch, als ze dit ook meteen uitbrengen voor de Sensation dan zal dit toestel veel meer verkopen dan de nieuwere modellen, lijkt me niet de bedoeling ondanks ik een Sensation heb.

Ik vermoed dat wij na de zomer aan de beurt zijn! Als je echt niet kan wachten (wat ik niet kan voorstellen maar goed) ==> Custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 16:38
donvalentino schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:14:
inderdaad, en om is van dat gezeur af te zijn waarom de sensation (nog) niet sense 4.0 uitbrengt.
Dit is toch logisch, als ze dit ook meteen uitbrengen voor de Sensation dan zal dit toestel veel meer verkopen dan de nieuwere modellen, lijkt me niet de bedoeling ondanks ik een Sensation heb.

Ik vermoed dat wij na de zomer aan de beurt zijn! Als je echt niet kan wachten (wat ik niet kan voorstellen maar goed) ==> Custom rom.
Precies. De Sensation was de eerste telefoon die uitgebracht werd met Sense 3.0. Het toptoestel voor de Sensation, de Desire HD, heeft ook een tijd op de update naar Sense 3.0 moeten wachten. Wellicht komt Sense 4.0 nog naar de Sensation. Zo niet; de update nar Android 4.0 heb je wel en je hebt ook een update van Sense gehad. Bevalt het niet, kun je altijd een Custom Rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:11
Heb net een extra update gehad, terwijl ik vorige week ICS al geïnstalleerd had. Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? Iemand anders ook nog een update gehad? Mijn android is versie 4.0.3 en sense 3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zoeken in dit topic, zoals al eerder gemeld door iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Er zijn hiervoor ook nog zes topics...

Waar stoor ik mij aan?
Zou ik toch naar laten kijken, want ik en volgens mij verder ook (vrijwel) niemand ervaart dit. Jij bent de eerste die daar over schrijft.
Dit zul je beter moeten uitleggen, ik kan er geen kaas van maken: welk geluidsniveau?
Als dit standaard functionaliteit is wat jij mocht verwachten van je telefoon of waar je specifiek naar gevraagd hebt, zou ik dit opnemen met de leverancier van je toestel (of HTC)
Gebruik ik niet en kan ik derhalve niets over zeggen
Smaken verschillen, maar is er geen andere launcher die wel aan je eisen voldoet?
Wat heeft Sense 4 met de Sensation te maken?
Software updaten kun je gewoon zelf doen hoor
Vreemd probleem, maar nogmaals, jij bent de eerste waarvan ik het lees dat iemand dit ervaart. Misschien een keer toetsenbord instellingen wissen, terug naar de fabrieksinstellingen of een ander toetsenbord proberen?

Ik weet niet wat een zich termijn is, maar bij dingen die kapot zijn: je toetsenbord, en de Chinese taal bijvoorbeeld, zit er gewoon garantie op lijkt me.

Mijn 2 centen
Het laatste advies gaat nergens over, je gaat niet voor een merk, maar voor een telefoon die aan specifieke eisen voldoet, een merk kan dan één van de eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Webhawkjuh schreef op woensdag 11 april 2012 @ 01:10:
Ik merk dat ik sinds ik ICS heb vrijwel iedere keer dat ik vanuit een app op de homeknop druk ik eerst het witte HTC scherm krijg en hij daarna mn desktops weer opnieuw gaat zitten laden. Al met al steeds bijna 10 seconden kwijt. Hebben daar meer mensen last van?
Had ik ook voor en na de update. Toestel volledig gereset na de update en nu totaal geen problemen meer. Sense is geen enkele keer meer gecrashed, werkt nu perfect.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.