Als je van accu wisselt moet je deze minimaal een keer vol laden en ontladen voordat je telefoon een indicatie kan geven van laadvermogen. Elke accu geeft bij elk laadvermogen een net iets andere spanning af.
Ik kan iedereen adviseren om de contactjes schoon te maken en de aardepin iets uit de telefoon te trekken.
Sinds ik dat heb gedaan, heb ik helemaal geen reboots of vastlopers meer. Een simpele oplossing dus voor een probleem waar moederborden voor vervangen worden
.
Nu voor mijzelf nog een keer een custom rom op de telefoon zetten, de stock rom begint mij steeds meer te irriteren.
Sinds ik dat heb gedaan, heb ik helemaal geen reboots of vastlopers meer. Een simpele oplossing dus voor een probleem waar moederborden voor vervangen worden

Nu voor mijzelf nog een keer een custom rom op de telefoon zetten, de stock rom begint mij steeds meer te irriteren.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Door de prijsverlaging deze week bij de mediamarkt heb ik de HTC One gekocht. Nu weet ik pas hoe langzaam de Sensation eigenlijk is geworden vergeleken met de nieuwste generatie, wat een vooruitgang
M'n Sensation degradeert dus tot reserve telefoon. Stiekem vind ik het wel een beetje zone, vind het nog altijd een mooi toestel om te zien, maar jammer dat de betrouwbaarheid 'm tegenzit. Gelukkig is de One een waardige opvolger (en ik hoop van harte dat de betrouwbaarheid ook vooruit is gegaan).
[ Voor 30% gewijzigd door Southern Sun op 04-06-2013 12:13 ]
Om de kosten te drukken heb ik besloten om mijn HTC Sensation nog wat langer aan te houden, en mijn abbo sim-only te verlengen.
Nu ben ik echter al enige tijd mijn volume-knoppen aan de zijkant van m'n toestel kwijt, en deze zou ik toch wel graag terug willen. Ik kan echter niet goed opmaken uit de vele webshops of de knoppen bijgeleverd worden bij een nieuwe back-cover, waar ze normaliter ingeklikt zitten... Kan iemand me zeggen of de knoppen er idd bij zitten?
Nu ben ik echter al enige tijd mijn volume-knoppen aan de zijkant van m'n toestel kwijt, en deze zou ik toch wel graag terug willen. Ik kan echter niet goed opmaken uit de vele webshops of de knoppen bijgeleverd worden bij een nieuwe back-cover, waar ze normaliter ingeklikt zitten... Kan iemand me zeggen of de knoppen er idd bij zitten?
By each crime and every kindness, we birth our future
Een knop wordt er niet in geklikt. Aan één kant hangt hij met een plastic lipje achter de cover, aan de andere kant zit er een rubberen bandje vast aan de de cover en met een puntje vastgelijmd in een gaatje van de knoppen. Het lijkt mij dus erg onwaarschijnlijk dat een knop niet meegeleverd wordt.
In nieuwe versies van de cover zit het er inderdaad echt aan vast, zodat ze er ook niet meer uit kunnen vallen
was gewoon een productiefout...
@Battery trick vraag hierboven: Check even de 2-3 vorige pagina's, als je iets achter je batterij knelt dan kan het beter contact maken..maar of dat voor jou helpt qua opladen durf ik niet te zeggen
@Battery trick vraag hierboven: Check even de 2-3 vorige pagina's, als je iets achter je batterij knelt dan kan het beter contact maken..maar of dat voor jou helpt qua opladen durf ik niet te zeggen
Heb op ebay vanuit china twee volume knoppen voor US $2 gehaald. Gratis verzending. Ik zou daar kijken.Freggel_United schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:17:
Om de kosten te drukken heb ik besloten om mijn HTC Sensation nog wat langer aan te houden, en mijn abbo sim-only te verlengen.
Volumeknoppen zitten volgens mij niet bij backcovers.Kennelijk wel
[ Voor 1% gewijzigd door Emmeau op 07-06-2013 13:09 . Reden: wel knoppen bij behuizing ]
If you choose to criticise you choose your enemies
Die zitten er zeker wel bij, bij mijn XE zitten de volumeknoppen in ieder geval vast in de backcover. Als ze er dan niet bij zitten krijg je wel een heel gekke situatie.
Bekende verhalen hier.
Met een nieuwe accu ging het een tijdje goed, daarna wederom uitvallers......
Dus maar opgestuurd.
1e reparatie, scherm vervangen en aco o.i.d. vertelde htc.
Daarna heeft die het weer een paar weken goed gedaan en wederom uitvallers en gekke accupercentages na opnieuw opstarten.
Dus weer opgestuurd, maar nu is die net terug zonder dat de klacht gevonden is.
Direct maar weer gebeld, omdat ik mijn telefoon natuurlijk niet voor de lol op stuur.
Dus direct maar een afspraak gemaakt om hem op te laten pikken.
Hopelijk vinden ze het probleem nu wel en komen ze met een oplossing die wat langer effect heeft.
Met een nieuwe accu ging het een tijdje goed, daarna wederom uitvallers......
Dus maar opgestuurd.
1e reparatie, scherm vervangen en aco o.i.d. vertelde htc.
Daarna heeft die het weer een paar weken goed gedaan en wederom uitvallers en gekke accupercentages na opnieuw opstarten.
Dus weer opgestuurd, maar nu is die net terug zonder dat de klacht gevonden is.

Direct maar weer gebeld, omdat ik mijn telefoon natuurlijk niet voor de lol op stuur.
Dus direct maar een afspraak gemaakt om hem op te laten pikken.
Hopelijk vinden ze het probleem nu wel en komen ze met een oplossing die wat langer effect heeft.
Al geprobeerd om wat tussen de bovenkant van de accu te drukken (lees even 2-3 pagina's terug)? Dat kan al je problemen mogelijk verhelpen!
Ik vouw een stukje papier tussen de voor en achterkant van de accu, en druk hem dan vast. Eruit halen moet dan met een schroevendraaier oid...Tiroz schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:11:
Al geprobeerd om wat tussen de bovenkant van de accu te drukken (lees even 2-3 pagina's terug)? Dat kan al je problemen mogelijk verhelpen!
Ik mag volgende week ook verlengen, HTC one lijkt erg aantrekkelijk maar na alle problemen die ik met dit toestel heb gehad en de meerdere reperaties gun ik het HTC ook echt niet meer.
[ Voor 19% gewijzigd door Dersan op 15-06-2013 22:02 ]
Ik heb hetzelfde beeld helaas...tevens vind ik de S4 mooier. Maar daar loopt dan iedereen weer mee dus dat vind ik weer minder bijzonder
heeft toen ook mede meegespeeld voor mijn keuze voor de Sensation: de S2 had echt iedereen. En die resolutie..maar nu de S2 Jelly Bean heeft hebben ze de resolutie ook verbeterd en is het echt nog steeds een toptoestel, had ik die nu maar want daar had ik nog wel een jaartje mee vooruit gekunt!
Ik heb ook gewoon 4.2.2 (CM10.1) op mijn Sensation, draait als een zonnetje.
[ Voor 16% gewijzigd door Arie- op 16-06-2013 13:27 . Reden: Versienummer verkeerd ]
Deze optie nog niet getest.Tiroz schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:11:
Eerst maar es kijken of ze het zo op kunnen gaan lossen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat bij het toptoestel van 1,5 jaar terug een probleem op die manier opgelost moet worden.
Nu maar weer effe mijn incredible s gebruiken. Die werkt nog steeds prima.
Argh
. Gisteren jammer genoeg het glas van mijn telefoon aan diggelen gekregen. Mijn Sensation was al vaker op de grond gevallen (onder andere op een ondergrond van steen), maar het glas besloot het te begeven op een stukje laminaat. Komend weekend mijn opties maar even onderzoeken.
- Enkel glas vervangen, inlezen + kopen + uitvoeren.
- Tweedehands opties.
- Nieuwe telefoon mogelijkheden.
- Enkel glas vervangen, inlezen + kopen + uitvoeren.
- Tweedehands opties.
- Nieuwe telefoon mogelijkheden.
Anoniem: 260639
wie ow wie, weet,of een andere accudeksel van mijn xe beats audio,ervoor kan zorgen,dat me gps het weer doet op me telefoon?? alles waar ik gps voor nodig ben,blijft die maar zoeken,en zoeken,terwijl diet het atijd goed heeft gedaan. grz danman
Ik heb recent een sensation overgekocht voor mijn vader en die is uiterst tevreden op de accuduur na...
Nu kan ik gaan zoeken naar zomaar een nieuwe accu, maar wat is hier de ervaring? Wat is een goede accu om aan te schaffen?
Nu kan ik gaan zoeken naar zomaar een nieuwe accu, maar wat is hier de ervaring? Wat is een goede accu om aan te schaffen?
Battle.net || Strava
Ik zou voor een Anker batterij gaan. Mijn originele accu had het ook begeven, en ik ben op deze uitgekomen. En hij bevalt uitstekend.
'n Trotsen Tukker op Tweakers
thanks voor de tip! Waar heb je deze gekocht?MeXter schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:04:
Ik zou voor een Anker batterij gaan. Mijn originele accu had het ook begeven, en ik ben op deze uitgekomen. En hij bevalt uitstekend.
Battle.net || Strava
Flats een nieuwe rom, die laatste JB's met Sense 4+ zijn de bom.Anoniem: 260639 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:11:
en btw,alles op me phone draait K.T,traag als bagger,vaak zelf opstarten,heet,iemand bellen duurt best lang,slechte connectie,korte accu duur,terwijl die zo snel was. staat niet veel op,maar het is jammer genoeg zo'n ergenis:(
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Anoniem: 411339
Mijn Sensation is bijna 2 jaar oud. Bij nu gaat hij toch echt raar doen. Bij 100% energie start ik spelletje of filmpje of ga actief spelen met mijn mobiel. Dan voel ik onder het al aardig snel warm worden. En geen 3 minuten later valt hij uit. Het blijft warm en ik krijg mijn mobiel niet meer aan. Zodra ik hem aangooi kom ik nog net tot pincode en valt hij weer uit. Ik zie dan ook dat energie al rood staat. Als hij uiteindelijk goed afgekoeld is en ik hem normaal kan aanzetten is batterij weer vol...rond de 90%.
Wat gebeurt er. Dit doet hij nu al een hele week en ik heb verder niets meer geinstalleerd. Lukt niet wat hij wordt weer snel warm. Valt er nog wat te redden. En kan een nieuwe batterij helpen?
Of is hij ten einde...
Graag jullie ervaren advies.
Wat gebeurt er. Dit doet hij nu al een hele week en ik heb verder niets meer geinstalleerd. Lukt niet wat hij wordt weer snel warm. Valt er nog wat te redden. En kan een nieuwe batterij helpen?
Of is hij ten einde...
Graag jullie ervaren advies.
Ik heb misschien mijn kapotte Sensation verkocht. Deze heeft geen werkend touchscreen. Maar wil hem wel eerst hard resetten voordat ik hem weg doe. Als ik Volume Down+Power doe, dan boot hij in safe mode.
---RAWE CEEK!!!---
Niemand dus?
---RAWE CEEK!!!---
Ik lees hier over reboots en dooie pixels...
Dooie pixels had ik dus ook( horizontale zwarte banen met dooie pixels). Ik afspraak gemaakt net binnen garantie en toe mij grote verbazing werden ze met de dag minder en zijn ze compleet verdwenen
Dus nu het toestel hier nog met 3 weken garantie en zelf een nieuwe accu erin(1730maH) gedaan omdat ik ook gek werd van de reboots & in/uitkomende oproepen viel de telefoon uit + hele snelle drain van de accu van soms 3/4 uur(opladen duurde soms wel 5/6 uur). Ook wordt hij regelmatig erg warm en zit er stof achter het scherm. Mijn twijfel is om hem nu nog op te sturen voor het stof. Alhoewel ik geen HTC mee hoef omdat de ondersteuning kwa software dramatisch is en het brakke toestellen zijn uit ervaring. Ze worden traag en gaan kuren vertonen.
Dooie pixels had ik dus ook( horizontale zwarte banen met dooie pixels). Ik afspraak gemaakt net binnen garantie en toe mij grote verbazing werden ze met de dag minder en zijn ze compleet verdwenen
Dus nu het toestel hier nog met 3 weken garantie en zelf een nieuwe accu erin(1730maH) gedaan omdat ik ook gek werd van de reboots & in/uitkomende oproepen viel de telefoon uit + hele snelle drain van de accu van soms 3/4 uur(opladen duurde soms wel 5/6 uur). Ook wordt hij regelmatig erg warm en zit er stof achter het scherm. Mijn twijfel is om hem nu nog op te sturen voor het stof. Alhoewel ik geen HTC mee hoef omdat de ondersteuning kwa software dramatisch is en het brakke toestellen zijn uit ervaring. Ze worden traag en gaan kuren vertonen.
Heb dit ook gehad. Tijdens wintersport kreeg ik ineens allerlei pixel-banen in m'n scherm. Dacht toen dat het wellicht door de kou o.i.d. kwam en gek genoeg verdwenen ze inderdaad vanzelf.WR. schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:44:
De Originele heb ik nu voor me: Model BG58100 Rating 3.7VDC 1520mAh 5.62WHRZimmer schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:30:
Batterij 1:
Model: BG86100 Rating: 3.7VDC 1730mAh 6.40Whr
Batterij 2:
Model: BG86100 Rating: 3.8VDC 1730mAh 6.57Whr
Nu was de vraag, welke moet ik hebben? Uit de openingspost heb ik op kunnen maken dat een accu met deze capaciteit werd geleverd in de XE, maar dat is zo ver als ik kom.
Alvast bedankt voor de hulp
Nieuwe>(Originele HTC Sensation(XE)Model BG58100 Rating 3.7VDC 1730mAh 6.40WHR
En tot nu toe geen problemen ermee!
NoFearCreations schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:31:
Ik heb misschien mijn kapotte Sensation verkocht. Deze heeft geen werkend touchscreen. Maar wil hem wel eerst hard resetten voordat ik hem weg doe. Als ik Volume Down+Power doe, dan boot hij in safe mode.
Je stelt geen vraag, als je vraag is of ik hem wil kopen: nee dank je.NoFearCreations schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:15:
Niemand dus?
Heeft er hier iemand Ingress geprobeerd op de Sensation? Hoewel dit spel bekend staat als een batterijen verslindend monster vind ik 1 uur van helemaal vol naar helemaal leeg op de sensation XE toch wel schrikbarend. Dat is met de standaard batterij van de XE, maar in hoeverre die aan vervanging toe is weet ik niet.
Houdt jullie telefoon Ingress langer vol? En dan bedoel ik dus continu dat spel aan zonder het scherm tussendoor even uit te schakelen, en dan flink rondfietsen van het ene naar het andere portaal.
Zo ja, is dat met de standaard rom of met iets anders?
Houdt jullie telefoon Ingress langer vol? En dan bedoel ik dus continu dat spel aan zonder het scherm tussendoor even uit te schakelen, en dan flink rondfietsen van het ene naar het andere portaal.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ik heb een anker batterij, deze heeft iets meer mAh, namelijk 1900. Met mijn accu doe ik ongeveer 18 uur op een dag. Dit is met ongeveer 3,25 uur schermtijd, verder heb ik synchroniseren uit staan, en voornamelijk ~14 uur wifi aan staan, de rest is 3g. En bel ongeveer 10 minuten.Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:59:
Heeft er hier iemand Ingress geprobeerd op de Sensation? Hoewel dit spel bekend staat als een batterijen verslindend monster vind ik 1 uur van helemaal vol naar helemaal leeg op de sensation XE toch wel schrikbarend. Dat is met de standaard batterij van de XE, maar in hoeverre die aan vervanging toe is weet ik niet.
Het zal ook niet helpen dat buiten met dit weer de helderheid natuurlijk op 100% staat te schijnen, anders kun je het scherm niet lezen.
Als je nog de standaard rom draait, kan je proberen een een custom rom te installeren. Dit hielp bij mij enorm voor de accuduur.
Als je nog de standaard rom draait, kan je proberen een een custom rom te installeren. Dit hielp bij mij enorm voor de accuduur.
Zoals ik al zei, Ingress staat erom bekend dat ie batterijen vreet. Het is buiten dus scherm staat vol te blazen, dan 3G, GPS, en flink rekenen. Mijn Desire hield het echter 2 uur vol, de Sensation maar 1. Over de Anker batterij zijn de verhalen gemixt maar zo te zien is die op zijn minst niet slechter dan de standaard batterij. Denk dat ik maar eens ga beginnen met een extra batterij. Zelfs als die het niet langer volhoudt is twee batterijen 2 uur Ingress in plaats van 1. 15.99 bij Amazon DE voor twee van die Anker batterijen plus een lader is ook een koopje
rooten staat ook in de planning, als ik eerst heb kunnen verifieren dat die telefoon het goed doet met de stock rom. Kan je de sensation XE rooten zonder de wire trick toe te passen of is die altijd nodig?
-------
Dit topic is hardstikke dood zo te zien
maar toch even ter informatie: met de Anker batterij houdt mijn sensation XE twee uur ingress vol (nog steeds met standaard HTC rom). Vermoedelijk is de batterij die ik er bij kreeg niet al te best meer, en/of die Anker batterij is gewoon heel goed.
rooten staat ook in de planning, als ik eerst heb kunnen verifieren dat die telefoon het goed doet met de stock rom. Kan je de sensation XE rooten zonder de wire trick toe te passen of is die altijd nodig?
-------
Dit topic is hardstikke dood zo te zien
[ Voor 16% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 09-08-2013 18:22 ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Heb een vraagje over de batterij, de batterij van mn zusje is bijna gestorven
ze hangt het hele tijd aan de lader nu, is wel de originele batterij sinds ze het heeft gekocht. Nu wil ik een batterij voor haar bestellen, maar weet niet welke beter is?
pricewatch: HTC BA S780 1730 mAh (HTC Sensation / HTC Sensation XE)
pricewatch: HTC BA S560 1520 mAh (HTC Sensation)
De bovenste is 1730 mah en de onderste is denk ik de originele van 1520?
Zal degene met meer mah erin passen en is die ook origineel? Ben bang dat t te dik zal worden? Iemand die mij kan helpen hiermee?
Zal degene met meer mah erin passen en is die ook origineel? Ben bang dat t te dik zal worden? Iemand die mij kan helpen hiermee?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik gebruik zelf de Anker 1900 mAh battery, die is net iets dikker dan de orginele accu maar dat is verder niet merkbaar. De behuizing past nog steeds goed om het toestel heen. Een vriend heeft dezelfde Anker batterij in de XE zitten en is er ook erg over te spreken.
Als bovenstaande batterijen gemaakt zijn door HTC en geschikt zijn voor de Sensation (XE) dan hoef je je niet druk te maken dat het geheel te dik wordt.
Als bovenstaande batterijen gemaakt zijn door HTC en geschikt zijn voor de Sensation (XE) dan hoef je je niet druk te maken dat het geheel te dik wordt.
Heb zelf de S780 voor mijn (normale) Sensation en werkt en past zonder problemenMusta schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:51:
Heb een vraagje over de batterij, de batterij van mn zusje is bijna gestorvenze hangt het hele tijd aan de lader nu, is wel de originele batterij sinds ze het heeft gekocht. Nu wil ik een batterij voor haar bestellen, maar weet niet welke beter is?
Ik heb ook de Anker 1900 mAh accu, ondertussen 1,5 jaar in gebruik en werkt nog steeds goed! 
Trouwens, ik weet niet of het een Sensation (XE), Android, HTC probleem is, of misschien van de customrom die ik heb geinstalleerd, maar mijn klok gaat constant achterlopen. Ik vind via Google dat mensen met HTC toestellen met Android 2.2 dit probleem ook al hadden. Er schijnt nog steeds geen (goede) oplossing van te zijn vanuit Google of HTC. Overigens had ik dit probleem af en toe ook al voordat ik de customrom geïnstalleerd had, dus ik denk dat het niet daar aan ligt.
Ik heb nu de app Clocksync geïnstalleerd die automatisch de tijd een paar keer per dag gelijk zet met de atoomtijd (heeft root toegang, anders kan hij de tijd niet automatisch aanpassen). Ik heb de app nu 5 dagen draaien, hij heeft 47 keer de tijd aangepast. Gemiddelde afwijking per dag is 200 seconden. Dat vind ik best veel voor een apparaat dat gewoon de tijd bij moet houden..
Soms stond hij 's ochtends zelfs 15 tot 20 minuten achter. Ik gebruik mijn telefoon niet als wekker, maar voor de mensen die dat wel doen kan dat behoorlijk irritant zijn.
Het maakt overigens niet uit of ik netwerktijd aan of uit heb staan, het probleem blijft. Dus het zit in de telefoon zelf mag ik aannemen.
Zijn er nog meer mensen met een Sensation (XE) die dit probleem hebben?
Trouwens, ik weet niet of het een Sensation (XE), Android, HTC probleem is, of misschien van de customrom die ik heb geinstalleerd, maar mijn klok gaat constant achterlopen. Ik vind via Google dat mensen met HTC toestellen met Android 2.2 dit probleem ook al hadden. Er schijnt nog steeds geen (goede) oplossing van te zijn vanuit Google of HTC. Overigens had ik dit probleem af en toe ook al voordat ik de customrom geïnstalleerd had, dus ik denk dat het niet daar aan ligt.
Ik heb nu de app Clocksync geïnstalleerd die automatisch de tijd een paar keer per dag gelijk zet met de atoomtijd (heeft root toegang, anders kan hij de tijd niet automatisch aanpassen). Ik heb de app nu 5 dagen draaien, hij heeft 47 keer de tijd aangepast. Gemiddelde afwijking per dag is 200 seconden. Dat vind ik best veel voor een apparaat dat gewoon de tijd bij moet houden..
Soms stond hij 's ochtends zelfs 15 tot 20 minuten achter. Ik gebruik mijn telefoon niet als wekker, maar voor de mensen die dat wel doen kan dat behoorlijk irritant zijn.
Het maakt overigens niet uit of ik netwerktijd aan of uit heb staan, het probleem blijft. Dus het zit in de telefoon zelf mag ik aannemen.
Dank jullie wel! Ik las inderdaad ook over de Anker batterij veel positiefs, kijken hoe snel mn zusje het wilt.
Zag deze op Ebay http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1436.l2648
Als ze kan wachten wordt t de Anker, zo niet dan maar die van 1730 mah. Die is zelfs goedkoper dan de 1520 mah
Als ze kan wachten wordt t de Anker, zo niet dan maar die van 1730 mah. Die is zelfs goedkoper dan de 1520 mah

NS FC: SW 2742 0448 8213
Heb het probleem niet.Tankiej schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:38:
Ik heb ook de Anker 1900 mAh accu, ondertussen 1,5 jaar in gebruik en werkt nog steeds goed!
Bij mij staat de tijd ingesteld door mijn telecom provider.
Ik zou deze Tweaker even contacten als je de Anker wil: V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3DMusta schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:51:
Dank jullie wel! Ik las inderdaad ook over de Anker batterij veel positiefs, kijken hoe snel mn zusje het wilt.
Volgens mij hebben een hele hoop van dit topic die die accu hebben, de accu bij hem gekocht (oa ik zelf). Heb je hem ook zo binnen
Anoniem: 455946
Ik heb nu sinds kort last dat mijn scherm soms gewoon zwart blijft, het is dan ook niet zo dat ie dan wel werkt maar ik niks zie. Als ik dan ff een beetje op het scherm druk springt het beeld weer aan maar valt ie binnen de kortste keren weer weg en al druk ik dan weer een beetje werkt ie weer. Ook heb ik dagen dat ik nergens last van heb maar soms doet ie het amper heeft iemand hier verder ervaring mee?
Ik heb ook de Anker accu bij de genoemde Tweaker besteld en snel ontvangen. Het is voor het toestel van mijn vader en hij is er zeer blij mee. Van een halve dag naar makkelijk 1 volle dag op een lading.Tankiej schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:56:
[...]
Ik zou deze Tweaker even contacten als je de Anker wil: V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D
Volgens mij hebben een hele hoop van dit topic die die accu hebben, de accu bij hem gekocht (oa ik zelf). Heb je hem ook zo binnen
Battle.net || Strava
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn sd-card. Telefoon heeft ineens aan dat de sd card verwijderd is.
Vervolgens de kaart scannen op problemen in een pc. Surface test doen. Maar geen problemen.
Iemand een idee?
Vervolgens de kaart scannen op problemen in een pc. Surface test doen. Maar geen problemen.
Iemand een idee?
Andere kaartje proberen?Robbie T schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:37:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn sd-card. Telefoon heeft ineens aan dat de sd card verwijderd is.
Iemand een idee?
Dat. En zelfde kaartje in andere telefoon proberen?
Makkelijkste met anker batterijen is trouwens amazon, mocht je een creditcard hebben
android since G1.
Probleem blijft.
Geen probleem.Tankiej schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:39:
[...]
Dat. En zelfde kaartje in andere telefoon proberen?
ook ooit een gehad,Robbie T schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:37:
Iemand een idee?
Oplossing:
Alles na je computer kopiëren,
kaartje formatteren
alles terug naar je kaartje kopiëren.
Ik denk dat je dan wel uit kan sluiten dat het kaartje het probleem is, maar dat het probleem in de telefoon zit. Maar ik heb verder geen idee hoe en of je dat kan oplossen..

Hoewel dat nooit kwaad kan, denk ik niet dat dat helpt als het kaartje in een andere telefoon wel werkt, en een ander kaartje in die telefoon nietPittie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:56:
[...]
ook ooit een gehad,
Oplossing:
Alles na je computer kopiëren,
kaartje formatteren
alles terug naar je kaartje kopiëren.
[ Voor 36% gewijzigd door Tankiej op 03-09-2013 15:09 ]
Over het vervangen van glas
Ik lees op het www enkel berichten en handleidingen over het vervangen van glas + digitizer (+ LCD).[0][1][2] Nu wil het geval dat mijn digitizer niet aan gort is, enkel mijn glas. Is het mogelijk enkel het glas te vervangen?[3] Enkel glas kopen is goedkoper dan glas + digitizer.
[0] Link XDA - Persoon vraagt ivm kapot glas, iedereen reageert met tips over digitizer.
[1] Link - Presentatie over scherm vervangen, scherm + digitizer + lcd
[2] Link ifixit - Scherm + digitizer
[3] Link Ebay - Het is mogelijk enkel glas te bestellen zonder digitizer.
Ik lees op het www enkel berichten en handleidingen over het vervangen van glas + digitizer (+ LCD).[0][1][2] Nu wil het geval dat mijn digitizer niet aan gort is, enkel mijn glas. Is het mogelijk enkel het glas te vervangen?[3] Enkel glas kopen is goedkoper dan glas + digitizer.
[0] Link XDA - Persoon vraagt ivm kapot glas, iedereen reageert met tips over digitizer.
[1] Link - Presentatie over scherm vervangen, scherm + digitizer + lcd
[2] Link ifixit - Scherm + digitizer
[3] Link Ebay - Het is mogelijk enkel glas te bestellen zonder digitizer.
Balen, van mijn 2 jaar oude sensation is de speaker nu erg slecht. Haast onmogelijk om iemand aan de andere kant van de lijn te verstaan. Zonde natuurlijk om de hele telefoon weg te gooien om 1 defect onderdeel. Dus kan het speakertje vervangen worden?
http://www.ebay.com/sch/i...peaker&_sacat=0&_from=R40Jelte schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:55:
Balen, van mijn 2 jaar oude sensation is de speaker nu erg slecht. Haast onmogelijk om iemand aan de andere kant van de lijn te verstaan. Zonde natuurlijk om de hele telefoon weg te gooien om 1 defect onderdeel. Dus kan het speakertje vervangen worden?
Succes met vervangen
If you choose to criticise you choose your enemies
Beetje balen dat de tel sinds afgelopen weekend ook om de haverklap uitvalt. Ik denk nog even na en ga eerst proberen netjes de tel uit elkaar te schroeven. Want dat zal vast ook niet heel eenvoudig gaan.
Bedankt voor het linkje in ieder geval
Bedankt voor het linkje in ieder geval
Hier ook sinds afgelopen weekend weer om de haverklap uitvallers. Daarom maar es een telefoontje richting hi gedaan, omdat de telefoon voor de 4e keer opgestuurd moest gaan worden ( inmiddels net buiten de garantie van 2 jaar door het vele heen en weer sturen tussen de reparatieservice en mij, maar de laatste reparatie minder dan 3 maand gelden is).
Het mooie was dat kpn me mailde, omdat ze me niet telefonisch konden bereiken, tja dat krijg je als die telefoon om de haverklap uitvalt..
Optie 1 was weer op sturen, waarbij die koekenbakkers bij htc het probleem natuurlijk weer niet kunnen vinden.
Optie 2 die ik kreeg was een tegemoetkoming....
Ik mocht mijn net naar sim only omgezette abonnement stop zetten, zodat ik opnieuw kon verlengen naar een abonnement met telefoon.
Na effe rekenen zou ik bij het uitkiezen van bijvoorbeeld een iphone 5 of een galaxy 4 met een nieuw abonnement ongeveer €360,- meer kwijt zijn in 2 jaar tijd dan dat ik mijn sim only door laat lopen en zelf een van deze telefoons los koop.
Kortom een knap dure sigaar uit eigen doos.
Daarna htc maar es gebeld. Die konden niets voor me doen, omdat ze de laatste 2 keer geen probleem geconstateerd hadden.
Opvallend vind ik dat de accu in deze telefoon( originele sensation accu, zwaardere htc sensation accu en anker accu's) het een paar maand goed doen en dat het gedonder daarna weer begint.
Toch jammer dat hi een trouwe klant afscheept met zo'n tegemoetkoming.
Tevens erg slecht van htc dat het opperhoofd erkent dat ze de afgelopen jaren slechte modellen op de markt hebben gebracht, maar dat ze vervolgens op de werkvloer blijven zeggen dat ze geen probleem kunnen vinden.
Het mooie was dat kpn me mailde, omdat ze me niet telefonisch konden bereiken, tja dat krijg je als die telefoon om de haverklap uitvalt..
Optie 1 was weer op sturen, waarbij die koekenbakkers bij htc het probleem natuurlijk weer niet kunnen vinden.
Optie 2 die ik kreeg was een tegemoetkoming....
Ik mocht mijn net naar sim only omgezette abonnement stop zetten, zodat ik opnieuw kon verlengen naar een abonnement met telefoon.
Na effe rekenen zou ik bij het uitkiezen van bijvoorbeeld een iphone 5 of een galaxy 4 met een nieuw abonnement ongeveer €360,- meer kwijt zijn in 2 jaar tijd dan dat ik mijn sim only door laat lopen en zelf een van deze telefoons los koop.
Kortom een knap dure sigaar uit eigen doos.
Daarna htc maar es gebeld. Die konden niets voor me doen, omdat ze de laatste 2 keer geen probleem geconstateerd hadden.
Opvallend vind ik dat de accu in deze telefoon( originele sensation accu, zwaardere htc sensation accu en anker accu's) het een paar maand goed doen en dat het gedonder daarna weer begint.
Toch jammer dat hi een trouwe klant afscheept met zo'n tegemoetkoming.
Tevens erg slecht van htc dat het opperhoofd erkent dat ze de afgelopen jaren slechte modellen op de markt hebben gebracht, maar dat ze vervolgens op de werkvloer blijven zeggen dat ze geen probleem kunnen vinden.
mijn opnamen geluid is echt om te huilen. Probeer maar is harde muziek op te nemen, dan hoor je alleen maar geruis. En als je iets stils opneemt dan zijn geluiden heel schel en hardt,
Ik heb de tel al een reset gegeven en dat hielp voor een tijdje maar nu is dat ook weer weg.
Overigens welke android versie draaien jullie?
Ik heb de tel al een reset gegeven en dat hielp voor een tijdje maar nu is dat ook weer weg.
Overigens welke android versie draaien jullie?
Geluidkwaliteit bij opnames zijn erg slecht inderdaad. Microfoon gaat zelfs uit bij wat harder geluid, maar al heel snel is er al niks meer van te horen. Dit is overigens vanaf dag 1 zo geweest bij m'n Sensation XE, dus volgens mij is het gewoon een algemeen minpunt van de telefoon?
Ik heb sinds 2 weken Cyanogenmod met 4.2.2 er op staan
Ik heb sinds 2 weken Cyanogenmod met 4.2.2 er op staan
Geluidsopnames zijn inderdaad te droevig voor woorden; bij een beetje popconcert is er niets meer van te begrijpen..
* mambo No5 had afgelopen weekeind ook ineens last van een Sensation die continu aan het rebooten was en uit viel. Heb een factory reset gedaan en 't ding voelt weer als nieuw aan. Geen reboots of uitvallers meer tot nu toe.
* mambo No5 had afgelopen weekeind ook ineens last van een Sensation die continu aan het rebooten was en uit viel. Heb een factory reset gedaan en 't ding voelt weer als nieuw aan. Geen reboots of uitvallers meer tot nu toe.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ik draai al een poosje weer http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2402665 met Android 4.3. Draait erg snel en in standby gaat de telefoon lang mee. Wat ik alleen heb bij deze telefoon is zodra je actief dingen gaat doen, het ding altijd zo heet wordt onderin en stroom vreet. Zeker bij games, ook al zijn ze 2D.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
@gesprek over geluidsopnames: Beetje offtopic, maar de HTC One is daar echt heer en meester in
Heb een stukje opgenomen op een hardstyle feest, waar ik zelf oordopjes voor nodig had, zo hard stond het, maar de One neemt het moeiteloos op en nog zuiver ook.
[ Voor 45% gewijzigd door tiguan op 03-10-2013 11:50 ]
Prachtig. Want echt waar dit is echt om te huilen zo triest die opnames zijn.tiguan schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:49:
@gesprek over geluidsopnames: Beetje offtopic, maar de HTC One is daar echt heer en meester inHeb een stukje opgenomen op een hardstyle feest, waar ik zelf oordopjes voor nodig had, zo hard stond het, maar de One neemt het moeiteloos op en nog zuiver ook.
De ONE staat toch echt wel op mijn nummer 1 om te halen!
~~GEFIXT~~
Aan iedereen die dit probleem heeft:
ZET IN JE CAMERA OPTIE "STEREO OPNEMEN" UIT!
om de een of andere reden wordt het geluid veel scheller en hoger met stereo aan !
Het is nog steeds droefig maar wel 100% beter als voorheen!
Heb het nu geprobeerd met 2 harde bass nummers, allebij even hardt en het verschil is echt duidelijk aan te horen. Met Stereo aan is het gewoon.. alsof je je telefoon achter een straalmotor houdt en met stereo uit is het "Te doen" in dit geval, wel lekker schel en de bass wordt er gewoon compleet uitgefilterd.
Dit is vele male beter nogmaals.
[ Voor 38% gewijzigd door Basxt op 03-10-2013 18:41 ]
Ik kan die hele optie niet vinden 
Zit vast in HTC Sense, dat heb ik niet meer
Zit vast in HTC Sense, dat heb ik niet meer
Anoniem: 455946
Mijn backlight van mij htc sensation xe is zover ik denk stuk, ik kan alleen het scherm lezen als ik met een fel licht op m'n scherm schijn. Hoe moet ik dit oplossen?
Laten repareren of zelf doen. Aan je vorige bericht te lezen lijkt het op een loszittend contact, misschien is dit zelf te doen. Wat zeggen online lotgenoten?
Ik weet niet of mensen hier dit topic nog lezen, maar wil toch het volgende even voorleggen. De Sensation van mijn vader vertoont kuren. ELke keer missen er android files en worden er processen gestopt... Nu heb ik in het verleden vaker RUU files gebruikt om htc toestellen weer terug te zetten. Wellicht helpt dit om de software weer volledig te vernieuwen. Nu was het wel eens zo, dat je een radio niet terug kan flashen. Is dit hier ook zo?
Ik heb hier een link voor de verschillende RUU's. Ik denk dat ik de RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.33.401.53_Radio_11.76A.3504.00U_11.24A.3504.31_M_release_280871_signed.exe moet hebben...
Mensen hier ervaring mee?
Ik heb hier een link voor de verschillende RUU's. Ik denk dat ik de RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.33.401.53_Radio_11.76A.3504.00U_11.24A.3504.31_M_release_280871_signed.exe moet hebben...
Battle.net || Strava
Zo te zien wordt dit forum niet zo veel meer gelezen, of is er niemand met ervaring met die RUU. Ik heb ook geen ervaring met die RUU. Ik heb er zelf de ViperS 3.1.4 custom ROM erop gedaan (dit is niet het Custom ROM forum, dus zal er verder niet op ingaan, maar bevalt verder super). Maar misschien is het dus beter om er een custom ROM op te doen i.p.v. de RUU? ViperS heeft ook gewoon Sense (de schil van HTC), dus dat hoeft je vader niet te missen. En data (sms berichten enz.) is uiteraard een backup van te maken.retlaw schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:04:
Ik weet niet of mensen hier dit topic nog lezen, maar wil toch het volgende even voorleggen. De Sensation van mijn vader vertoont kuren. ELke keer missen er android files en worden er processen gestopt... Nu heb ik in het verleden vaker RUU files gebruikt om htc toestellen weer terug te zetten. Wellicht helpt dit om de software weer volledig te vernieuwen. Nu was het wel eens zo, dat je een radio niet terug kan flashen. Is dit hier ook zo?
Het is wel lang geleden, maar ik geloof dat ik ooit RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_Radio_10.56.9035.00U_10.14.9035.01_M_release_223042_signed.exe erop gezet heb. Deze kon ik nog vinden tussen mijn toegepaste Sensation bestanden. Die van jou ziet er nieuwer uit, maar lijkt mij eigenlijk wel goed.
[ Voor 12% gewijzigd door ghengel op 07-12-2013 12:14 . Reden: RUU toegevoegd ]
Heb inmiddels de eerder genoemde RUU geïnstalleerd. Het toestel werkt vooralsnog weer als een zonnetje! Het was het toestel van mij pa, dus wilde niet naar de custom Rom grijpen... Nu heeft ie in zijn ongeduld een nieuw toestel gehaald en mag ik deze houden! Houdt hem nog even stock maar zal dan ook op zoek gaan naar een leuke custom. Ben iets minder fan van sense maar wie weet toch een Viper uitproberen dan... Of revalation geloof ik. Maar moet me weer inlezen, ben er weer uit...
Thanks voor je antwoord iig
Thanks voor je antwoord iig
Battle.net || Strava
Helaas begon ook de installatie via de RUU kuren te vertonen... Processen werden elke keer gestopt. Forced Closes.
Ik kon dit met mijn oude Android toestellen vaak oplossen door fix permissions te draaien via CWM recovery. Deze dus maar geïnstalleerd en wilde Cyanogenmod even proberen... Maar dat ging even niet. Tegenwoordig moet je met smartflash ervoor zorgen dat je bootpartitie ook veranderd mag/kan worden...
In ieder geval was ik weer een ochtend zoet en er draait nu MIUI op. Zijn er hier nog mensen met Custom roms bezig? Wat is hier de ervaring van een stabiele en snelle rom voor alledaags gebruik?
Ik kon dit met mijn oude Android toestellen vaak oplossen door fix permissions te draaien via CWM recovery. Deze dus maar geïnstalleerd en wilde Cyanogenmod even proberen... Maar dat ging even niet. Tegenwoordig moet je met smartflash ervoor zorgen dat je bootpartitie ook veranderd mag/kan worden...
In ieder geval was ik weer een ochtend zoet en er draait nu MIUI op. Zijn er hier nog mensen met Custom roms bezig? Wat is hier de ervaring van een stabiele en snelle rom voor alledaags gebruik?
Battle.net || Strava
Psst kijk hier eensretlaw schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:12:
Helaas begon ook de installatie via de RUU kuren te vertonen... Processen werden elke keer gestopt. Forced Closes.
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's
Weet iemand ook of je zelf een beetje gemakkelijk de digitiser van het scherm los kan maken zonder de hele telefoon uit elkaar te halen? Dus van bovenaf?
reden is natuurlijk stof....
reden is natuurlijk stof....
Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.