Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ryffa, volgens mij bestellen de meesten de accu bij KarlMarx hier op het forum en de pricewatch. Inclusief verzendkosten was het bij mij goedkoper dan Ebay en had er nog een externe lader bij ook.

Edit: advertenties zijn vervallen zie ik: V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D en V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D
Edit2:V&A aangeboden: Anker 1900mAh Li-ion Battery voor HTC Sensation, Sensation XE, EVO 3D

[ Voor 68% gewijzigd door Arie- op 02-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Deze is nog goedkoper: http://www.amazon.de/dp/B0053EZJMC

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn anker batt. geeft na het kalibreren aan een capaciteit van wel 2043 mha.
Niet slecht lijkt mij, heb wel het gevoel dat hij na een aantal maanden wat sterker is geworden.

Overigens de accu van amazon lijkt in de verste verte niet op de accu die ik nu heb.(imitatie?????)

Deze heb ik nu er in zitten.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/588211.jpg

Kosten? 25€ 2st. Met stekkerlader via eBay US .zo uit mijn hoofd laptopmate seller name.

[ Voor 47% gewijzigd door Supertip op 02-01-2013 18:52 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

De accu van amazon lijkt wat mij betreft meer op de versie op de website van Anker zelf dan op die van eBay:
http://www.ianker.com/Sensation_others_HTC/category-c5-m808
Maar misschien hebben ze het design op een gegeven moment aangepast.

De accu zat ook in een officieel uitziend doosje met documentatie en een soort boekenlegger. Het lijkt me dat het gewoon een officiele is.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:36:
"Goed" om te lezen dat meer mensen deze problemen hebben.. Echt een drama de laatste maanden met mijn Sensation. Problemen zijn:

- Uitvallen, vooral bij het opnemen van telefoongesprekken. Zodra ie ermee begint kan ie zomaar tien keer binnen twee uur uitvallen bij wisselend gebruik.
- Batterij leegloop. Als de telefoon uitvalt is ie soms wel 40% van zijn batterij kwijt. Ook bij 'normaal' gebruikt keldert het accuniveau dramatisch. (Zie plaatje hieronder).
- Crashen van browser. Als de WiFi aanstaat sluit de browser zichzelf vaak helemaal af.
- Crashen van Sense. Bekend probleem helaas. Net als de problemen met de mail overigens.
- Crashen van camera bij gebruikt flitser. Bekend probleem niets aan te doen. Na het afgaan van de flitser sluit de telefoon zichzelf helemaal af en start opnieuw op. Foto niet gemaakt en weg moment. Ook problemen met scherpstellen trouwens. Tijdens het zoeken naar de focus krijgt ie het onderwerp op close up helemaal scherp maar bij het maken van de foto is ie het helemaal kwijt.

Ik vermoed serieuze accuproblemen. Zo ook bij het gebruik bij de flitser. Het lijkt op kortsluiting, zeker in combinatie met het verlies van tientallen procenten batterij. Het opsturen naar HTC heeft dus geen soelaas geboden begrijp ik uit verschillende reacties. Ik ga nu beginnen met het schoonmaken van de contactpunten van de batterij (zeer veel stof in behuizing steeds ook...) en wellicht ook een factory reset doen. Het toestel is nu sinds februari in gebruik. Jammer want het is verder een leuk telefoontje. Door alle defecten kan ik er alleen niet meer op vertrouwen.

Iemand nog tips? Ik heb veel doorgelezen maar niet alle 60 pagina's van dit topic ;).
Deze problemen herken ik heel erg goed. Zo laadt mijn telefoon zeer langzaam op (paar procent per uur) en als ik hem heropstart meldt de telefoon dat hij volledig opgeladen is. Echter, dan houdt hij het hooguit 6 uur vol. Ik moet wel zeggen dat ik voorheen een korte tijd een verlengsnoer voor de usb gebruikte. Toch kan ik me niet voorstellen dat dit mijn HTC heeft gemold.
Nadat ik gewoon de HTC oplader gebruikte deed zich dit probleem weer voor. Na veel zoeken kwam ik erachtrer dat een app wellicht het probleem kan zijn. Ik heb mijn laatst geïnstalleerde app (Urban Dictionary) verwijderd, wat letterlijk zojuist is gedaan. Ik ben bezig met opladen op het moment en herstartte de telefoon om te kijken of hij opnieuw de melding geeft van volledig opgeladen te zijn. Dit keer gebeurde het niet.

Wat trouwens ook nog een oorzaak kan zijn, is dat mijn usb snoer beschadigd is. Zo erg zelfs dat mijn pc mijn telefoon niet meer herkent. Als ik de telefoon koppel met een goede usb dan herkent de pc hem probleemloos.

Toch ga ik binnenkort de Anker aanschaffen, want ondanks alles houdt mijn accu het hooguit 16 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sensation had ook het probleem dat hij plotseling uitviel. Ben er toen mee terug gegaan naar de VF winkel. Deze hebben hem toen opgestuurd naar Dynafix om te repareren. De medewerker in de winkel kon herkennen dat het ging op een productiefout van het moederbord dat veel voorkomt, en dat zou makkelijk te vervangen zijn. Hij is toen twee keer teruggekomen van reparatie zonder dat er wat mee gebeurd was.. Toen bijna twee maanden later kreeg ik na de derde keer opsturen een nieuwe! Kan dus weer 1,5 jaar voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die last hebben van een 'doorgedraaide' accu, ik heb een oplossing. Met doorgedraaid bedoel ik dat de accu heel snel draint, de telefoon uitvalt op een relatief hoog percentage en na heropstarten 2% o.i.d. aangeeft. Ook heb ik meegemaakt dat na een paar keer heropstarten de percentage weer hoger is.
Tot slot ging opladen extreem moeizaam. Normaal gaat een accu van 0 naar 100 in +- 3 uur, nu kwam ik nauwelijks tot de 100. Denk aan hooguit 10% per uur.

Ik las op verschillende fora dat het contact wellicht niet goed was. Als oplossing heb ik een papiertje onder mn accu gelegd. Mijn eerste ervaring was dat de accu op normale snelheid opgeladen werd.

Helaas heb ik gister een nieuw probleem gevonden. Opeens, uit het niets, werden al mijn nummers uit mijn telefoon gewist. Heel erg vreemd :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:11:
Voor de mensen die last hebben van een 'doorgedraaide' accu, ik heb een oplossing. Met doorgedraaid bedoel ik dat de accu heel snel draint, de telefoon uitvalt op een relatief hoog percentage en na heropstarten 2% o.i.d. aangeeft. Ook heb ik meegemaakt dat na een paar keer heropstarten de percentage weer hoger is.
Tot slot ging opladen extreem moeizaam. Normaal gaat een accu van 0 naar 100 in +- 3 uur, nu kwam ik nauwelijks tot de 100. Denk aan hooguit 10% per uur.

Ik las op verschillende fora dat het contact wellicht niet goed was. Als oplossing heb ik een papiertje onder mn accu gelegd. Mijn eerste ervaring was dat de accu op normale snelheid opgeladen werd.

Helaas heb ik gister een nieuw probleem gevonden. Opeens, uit het niets, werden al mijn nummers uit mijn telefoon gewist. Heel erg vreemd :s.
Dit probleem heb ik ook pas geleden gehad met mijn Desire HD.
Volgens mij gewoon een dode accu. Ik heb er een nieuwe accu in gedaan en sindsdien werkt alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:11:

Andere oplossing is een anker accu met hogere capaciteit. (voor de kosten hoef je het niet te laten).
Ik gebruik hem nu een week en haal nu met gemak 2 dagen op 1 accu :) , waar ik eerder aan het eind van de dag de accu al moest opladen.
En de laatste tijd door bovenstaande problemen zelfs 3 keer op een dag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:36:
"Goed" om te lezen dat meer mensen deze problemen hebben.. Echt een drama de laatste maanden met mijn Sensation. Problemen zijn:

- Uitvallen, vooral bij het opnemen van telefoongesprekken. Zodra ie ermee begint kan ie zomaar tien keer binnen twee uur uitvallen bij wisselend gebruik.
- Batterij leegloop. Als de telefoon uitvalt is ie soms wel 40% van zijn batterij kwijt. Ook bij 'normaal' gebruikt keldert het accuniveau dramatisch. (Zie plaatje hieronder).
- Crashen van browser. Als de WiFi aanstaat sluit de browser zichzelf vaak helemaal af.
- Crashen van Sense. Bekend probleem helaas. Net als de problemen met de mail overigens.
Ik heb deze problemen helaas ook. Ik heb het toestel al laten repareren door vodafone, maar ik heb er alleen maar problemen bij gekregen.

Ik wil daar nog aan toevoegen;

- Microfoon zeer slecht geluid tijdens het filmen. Film haast onbruikbaar.
- Mobiel internet valt weg
- Soms wordt de telefoon erg warm.

Maandag breng ik de telefoon weer terug. Na hier wat gelezen te hebben, heb ik er weinig vertrouwen in dat de problemen opgelost gaan worden :(

[ Voor 0% gewijzigd door sjer op 13-01-2013 12:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wawl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Wawl schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:27:
[...]

Ik heb alle tips en trucs al geprobeerd. Niets lijkt te helpen. Heb ook een nieuwe batterij gekocht en die deed het aanvankelijk goed, maar ook deze liep erg snel weer leeg. Dit keer zelfs zo erg, dat ik de telefoon op een gegeven moment in het geheel niet meer aan kon krijgen. Gisteren heb ik 'm dus weer ingeleverd ter reparatie. Ben benieuwd of het euvel dit keer wel verholpen kan worden.

Inmiddels heb ik tijdelijk een iPhone 4S in gebruik genomen. Bevalt tot op heden goed.
Nadat ik de telefoon voor een derde keer heb teruggestuurd, heb ik een nieuw toestel gekregen. Viel gewoon onder de garantie van HTC. Vandaag heb ik de telefoon verkocht. Voor mij geen HTC meer.

Wauwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
HTC heeft de telefoon 8-1 aangekondigd dat deze shipped wordt. Via de trace pagina zie ik ook dat hij op 8-1 shipped is. Echt nog niets gezien of gehoord van de telefoon.

Ben benieuwd naar hun bevindingen.
Wawl schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:23:
[...]

Nadat ik de telefoon voor een derde keer heb teruggestuurd, heb ik een nieuw toestel gekregen. Viel gewoon onder de garantie van HTC. Vandaag heb ik de telefoon verkocht. Voor mij geen HTC meer.
Wat heb je er nog voor kunnen krijgen? Ben van plan mijn HTC ook te koop te zetten en over te stappen op een ander merk (wellicht ander OS).

[ Voor 52% gewijzigd door the-edge op 14-01-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Tiroz op 14-01-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichiB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:37
Ook ik had lang last van plotseling uitval en de bijbehorende batterij drop (van 70% naar 4%)
Al 3x ter reparatie aangeboden aan HTC.. nieuw moederbord erin, maar probleem bleef zich voordoen..
Toen maar een nieuwe batterij gekocht (Anker) maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Wat bij mij wel heeft geholpen: (Ik draai een custom rom)
-minimale CPU (kloksnelheid) usage verhogen naar 384 MHz!

Sindsdien geen enkele uitval meer gehad en mijn batterij gaat makkelijk 2 dagen mee..
Het lijkt erop dat de Sensation bepaalde 'piekspanning' niet goed aankan (vooral bij gebruik flitser viel hij uit)

Dus wellicht een goede tip voor iedereen die nog steeds last heeft van telefoonuitval!

ps. de optie om CPU te wijzigen staat bij mij in de instellingen (onder presaties) maar kun je ook wijzigen met de app: 'kernel tuner', te vinden in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Ha Tweakers,

Heb mijn Sensation nu sinds augustus 2011 dus dat betekent dat 'ie al bijna anderhalf jaar oud is. De meeste problemen zijn ook bekend bij mij, hoewel ik inmiddels al een paar maanden geen last meer van uitvallen heb (geen idee waardoor dit opgelost is, had er vroeger wel last van). Wel werkt de frontcamera helemaal niet meer, maar volgens HTC was dat alleen op te lossen door op te sturen en daar had ik geen zin in. Verder zit een dunne barst in mijn scherm, die je gelukkig niet ziet als je recht van voren tegen het scherm aankijkt als het aanstaat. Laat ik dus gewoon maar een halfjaartje zo. Ook viel pas op dat ik soms SMS-berichten niet ontvang, dit beviel mij helemaal niet, dus via Vodafone maar even een nieuwe SIM aangevraagd (de huidige is al drie jaar oud) en kijken of 't dan opgelost is.

Mijn accu is nog niet kapot, hij gaat nog een krappe dag mee, onder licht gebruik. Met zwaar gebruik is het niet meer dan één dagdeel. Wat me wel irriteert is dat opladen erg langzaam gaat, nu heb ik niet meer de originele micro-USB kabel die erbij zat (was kabelbreuk ingekomen) maar ik ga ervan uit dat dat niet de oorzaak kan zijn. Wilde dus toch maar eens zo'n Anker accu proberen, en vroeg me af waar ik dat het best kon bestellen. Hierboven is het wel besproken, maar een aantal links werken niet meer. Iemand een idee waar ik het beste terecht kan (liever drie euro duurder en verzending binnen een week dan heel goedkoop en een maand wachten)?

Ook is het ding pas een keer akelig hard op de grond gekletterd, waarbij er een lelijke schade aan de achterkant zit. Dat maakt mij op zich weinig uit, want verder merk ik er niks van, maar ook de volume buttons zijn al een paar weken weg, die waren op een gegeven moment spontaan doorgebroken en eruit gevallen. Nu regel ik dus mijn volume met een homescreen widget, maar ook dat is niet altijd handig. Vroeg me dus af hoe ik aan een nieuwe backcover kan komen, of daar ook volume toetsen inzitten, of HTC dit wil opsturen omdat het een garantie issue is, en anders waar ik het zelf kan bestellen.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:02:
Ha Tweakers,

Heb mijn Sensation nu sinds augustus 2011 dus dat betekent dat 'ie al bijna anderhalf jaar oud is. De meeste problemen zijn ook bekend bij mij, hoewel ik inmiddels al een paar maanden geen last meer van uitvallen heb (geen idee waardoor dit opgelost is, had er vroeger wel last van). Wel werkt de frontcamera helemaal niet meer, maar volgens HTC was dat alleen op te lossen door op te sturen en daar had ik geen zin in. Verder zit een dunne barst in mijn scherm, die je gelukkig niet ziet als je recht van voren tegen het scherm aankijkt als het aanstaat. Laat ik dus gewoon maar een halfjaartje zo. Ook viel pas op dat ik soms SMS-berichten niet ontvang, dit beviel mij helemaal niet, dus via Vodafone maar even een nieuwe SIM aangevraagd (de huidige is al drie jaar oud) en kijken of 't dan opgelost is.

Mijn accu is nog niet kapot, hij gaat nog een krappe dag mee, onder licht gebruik. Met zwaar gebruik is het niet meer dan één dagdeel. Wat me wel irriteert is dat opladen erg langzaam gaat, nu heb ik niet meer de originele micro-USB kabel die erbij zat (was kabelbreuk ingekomen) maar ik ga ervan uit dat dat niet de oorzaak kan zijn. Wilde dus toch maar eens zo'n Anker accu proberen, en vroeg me af waar ik dat het best kon bestellen. Hierboven is het wel besproken, maar een aantal links werken niet meer. Iemand een idee waar ik het beste terecht kan (liever drie euro duurder en verzending binnen een week dan heel goedkoop en een maand wachten)?

Ook is het ding pas een keer akelig hard op de grond gekletterd, waarbij er een lelijke schade aan de achterkant zit. Dat maakt mij op zich weinig uit, want verder merk ik er niks van, maar ook de volume buttons zijn al een paar weken weg, die waren op een gegeven moment spontaan doorgebroken en eruit gevallen. Nu regel ik dus mijn volume met een homescreen widget, maar ook dat is niet altijd handig. Vroeg me dus af hoe ik aan een nieuwe backcover kan komen, of daar ook volume toetsen inzitten, of HTC dit wil opsturen omdat het een garantie issue is, en anders waar ik het zelf kan bestellen.

Alvast bedankt!!
Amazon.de. Heb je 2 stuks voor € 16,- en met een paar dagen in huis.
Oja boven de € 20 verzenden ze gratis naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een HTC sensation waarvan ik de e-mail niet aan de praat krijg. Ik zou niet weten of ik hier dan goed zit om deze vraag te stellen.
Ik kan wel e-mail ontvangen, maar niet versturen. Via de standaard Mail app.

Ziggo i.c.m. vodafone.

Inkomende Server
e-mail adres : ****@hahah.nl
Gebruikersnaam : ****@hahah.nl
Wachtwoord : ******
Pop-Server : pop.ziggo.nl
Beveiligingstype : Geen
Serverpoort : 110

Uitgaande server:

Aanmelden vereist(uit)
AuthSmtp.Vodafone.nl
Serverpoort: 25
Beveiligingstype : TLS

Als ik aanmelden vereist aan zet, en ik gebruik mijn e-mail adres + wachtwoord krijg ik de waarschuwing "Authenticatie mislukt.
Controleer je gebruikersnaam/wachtwoord"

Als ik dit verander (volgens de vodafone website) naar mijn inlog en wachtwoord van my vodafone, krijg ik hetzelfde bericht
Dat is mijn telefoonnummer + wachtwoord

Ik heb dit eerder wel aan de praat gekregen, maar vraag me niet hoe. Kan iemand mij helpen?

Never mind - Ik heb als uitgaande de Ziggo server gebruikt
Smpt.ziggo.nl
Beveiliging - TLS
Gebruikers naam en WW van Ziggo.
Poort 587 (die werkt dus wel) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Dan zit je nu waarschijnlijk met je telefoon op een wifi-netwerk met een ziggo-verbinding. Goeie kans dat het nu stuk gaat als je weer op mobiel internet zit.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:21
Afgelopen weekend mijn sensation een keer opnieuw geïnstalleerd, allemaal goed gegaan alleen kon er voorheen een sms bericht van 6 gekoppelde sms'jes maken en nu nog maar van 2.
waar kan ik dat ergens instellen?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
sjer schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Ik heb deze problemen helaas ook. Ik heb het toestel al laten repareren door vodafone, maar ik heb er alleen maar problemen bij gekregen.

Ik wil daar nog aan toevoegen;

- Microfoon zeer slecht geluid tijdens het filmen. Film haast onbruikbaar.
- Mobiel internet valt weg
- Soms wordt de telefoon erg warm.

Maandag breng ik de telefoon weer terug. Na hier wat gelezen te hebben, heb ik er weinig vertrouwen in dat de problemen opgelost gaan worden :(
Inmiddels heb ik mijn telefoon al een tijdje terug. Het uitvallen is tot nu toe niet meer voorgekomen.
Ik merk ook dat de accu nu veel langer mee gaat dan voorheen. Soms wel 2,5 dag.

Helaas verteld HTC niet aan Vodafone wat ze vervangen hebben.

Het geluid bij het filmen is echter nog steeds erg slecht. Zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door sjer op 07-02-2013 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Het geluid bij filmen is inderdaad slecht, volgens mij is daar niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Heb ik inderdaad ook, wordt niet beter :) dus dat is geen 'bug' of iets wat te repareren is. Fijn dat je telefoon weer goed functioneert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:43
Zoals al vaker hier gemeld, heb ik ook gedonder met de Sensation van 1.5 jaar oud, wat betreft uitvallen van de telefoon.

Had hem een half jaar terug daarvoor ook al weggebracht, nieuwe accu gekregen en het probleem leek verholpen, voor een paar weken. Daarna begon het weer, papiertje tussen accu gedaan om hem beter te klemmen en dat leek te helpen. Totdat hij 2 weken geleden steeds vaker begon uit te vallen en ik de telefoon alleen kon gebruiken bij een 100% accu.

Maar naar de vodafone winkel gebracht en die zouden hem opsturen. Had ook stof achter het scherm zitten dus konden ze dat ook meteen maar fixxen. Heb er niet veel vertrouwen in als ik de laatste pagina's van dit topic doorlees. Bij de VF winkel zeiden ze ook al dat HTC onderhand wel gek moet worden van alle kapotte HTC Sensations. Als het werkt is het een fijn toestel maar o zo veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:49
Mijn Sensation XE is ook weg voor reparatie:
telefoon kwam plotseling niet meer goed uit standby: na druk op de knop blijft het scherm donker, toetsverlichting onderaan gaat soms wel / soms niet aan maar daar blijft het dan ook bij. Ik moet dan eerst de batterij eruit halen om de telefoon weer aan de praat te krijgen. Daarna gaat het weer een paar uur goed en vervolgens weer hetzelfde verhaal. Gereset naar factory settings (3x), hielp allemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb nog niet zoveel ervaring met forums of met mijn htc sensation XE. Ik heb een paar paginas doorgelezen maar niet allemaal ofcourse :p.

Ik heb een aantal problemen.

- Ik het gevoel heb dat de telefoon steeds langzamer wordt.
- Bij het ontgrendelen duurt het altijd even voordat het scherm licht gaat geven.
- Bij het openen van bijvoorbeeld whatsapp duurt het redelijk lang voordat de app ook echt opent.
- Als ik screenshots maak slaat de telefoon ze vaak niet op.

Het zijn geen kolossale problemen maar ze verminderen het gebruiksgemak wel degelijk.
Iemand met dezelfde problemen of nog beter: oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Heb ik ook...ik wijt het gewoon aan slechte software-optimalisatie van HTC... Weiger ook applicaties te verwijderen van m'n telefoon (+/- 80 geinstalleerd) als dat zou kunnen helpen, dat zou namelijk geen issue mogen zijn.

Wat bij mij wel helpt is elke keer na een reboot bij 'Applicaties verwijderen ' en dan 'Actieve Processen' het proces 'Media' stop te zetten. Dit levert altijd wel even een snelheidwinst op, vooral in menu's. Is volgens mij mediascanner proces dat altijd start bij booten, maar is niet noodzakelijk om de Gallery up te daten etc. Vaak na een paar dagen is het weer trager en dan reboot ik weer even, en weer even Media stopzetten. Wellicht helpt dit bij jou ook een beetje!

[ Voor 9% gewijzigd door Tiroz op 20-02-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Je zou eventueel een keer (als je die mogelijkheden hebt dmv root of gebruikte recovery) cache en dalvik volledig wipen, heeft geen invloed op opgeslagen data en zou je telefoon weer iets vlotter kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Cache wipe heb ik idd ook gedaan, mocht helaas niet baten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met deze 2450mAh batterij?

Voor Eur.5,60 kan ik er geen breuk aan vallen, dus heb hem al wel besteld.

Lees wisselende ervaringen, maar na een originele HTC Evo batterij gebruikt te hebben (voor dito originele prijs) die erg snel (<1 jaar) versleten is, probeer ik toch maar een cheap-ass batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Fake sommigen beweren zelfs minder capaciteit dan stock, 2450 en even groot als Anker/stock gaat sowieso niet waar zijn. link 1 link 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ja, dat vermoed ik ook, hoewel ik ook positieve posts zie (o.a. ook op XDA), maar dat kan natuurlijk net zo goed een placebo effect zijn ;)
Zoals ik al zei, ik vind het voor die paar euro wel een gokje waard. Zelfs als het minder capaciteit blijkt te zijn, is de batterij in ieder geval "vers". Daarmee heb ik dan voorlopig even geen ergenis van een batterij die nog geen 6 uur meegaat zonder naar een kabeltje te hunkeren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 20:00
Ik kreeg zojuist een melding van een update. Gaat om een update van het "personalize" gedeelte. Iemand enig idee wat hieraan geupdate is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23
heb hem installed, lijkt een soort security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
wvkreg schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:58:
heb hem installed, lijkt een soort security update.
Klopt het is een beveiligings update van slechts 1,12 mb.

Dan kan YouTube ook geüpdatet worden, de FULL screen button is wéér terug. :9

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Arie- schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:28:
Je zou eventueel een keer (als je die mogelijkheden hebt dmv root of gebruikte recovery) cache en dalvik volledig wipen, heeft geen invloed op opgeslagen data en zou je telefoon weer iets vlotter kunnen maken.
Zou je mij ook even kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? haha
Ben hier niet echt goed in merk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Dersan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:26:
Zoals al vaker hier gemeld, heb ik ook gedonder met de Sensation van 1.5 jaar oud, wat betreft uitvallen van de telefoon.

Had hem een half jaar terug daarvoor ook al weggebracht, nieuwe accu gekregen en het probleem leek verholpen, voor een paar weken. Daarna begon het weer, papiertje tussen accu gedaan om hem beter te klemmen en dat leek te helpen. Totdat hij 2 weken geleden steeds vaker begon uit te vallen en ik de telefoon alleen kon gebruiken bij een 100% accu.

Maar naar de vodafone winkel gebracht en die zouden hem opsturen. Had ook stof achter het scherm zitten dus konden ze dat ook meteen maar fixxen. Heb er niet veel vertrouwen in als ik de laatste pagina's van dit topic doorlees. Bij de VF winkel zeiden ze ook al dat HTC onderhand wel gek moet worden van alle kapotte HTC Sensations. Als het werkt is het een fijn toestel maar o zo veel problemen.
Telefoon vorige week terug gehad...boardswap gehad en scherm vervangen (had er stof achter)...leek eerste dagen goed maar nu begint hij WEER uit te vallen. Begin er helemaal gek van te worden. 1e keer wegbrengen accu vervangen, toen leek het een paar dagen goed en begon hij weer uit te vallen. 2e keer (vorige keer dus) boardswap en scherm vervangen...nou, maar weer voor de 3e keer opsturen.... :(

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Dersan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:07:
[...]

Telefoon vorige week terug gehad...boardswap gehad en scherm vervangen (had er stof achter)...leek eerste dagen goed maar nu begint hij WEER uit te vallen. Begin er helemaal gek van te worden. 1e keer wegbrengen accu vervangen, toen leek het een paar dagen goed en begon hij weer uit te vallen. 2e keer (vorige keer dus) boardswap en scherm vervangen...nou, maar weer voor de 3e keer opsturen.... :(
Klinkt misschien raar maar het kan ook aan je simkaart liggen.
Probeer een andere provider of je huidige sim om te ruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Dersan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:07:
[...]

Mijne is nu voor de 4e keer terug :) ondertussen nog een keer terug geweest dat ze me weg stuurde met een software update ook dus telt eigenlijk voor 5 ;-) Achja, ben maar eens begonnen met het eisen van een andere telefoon, heb het vertrouwen in m'n HTC wel een beetje opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Mijn Sensation wil niet meer opladen. Laatste maanden al een paar keer gehad dat ik de connector er een aantal keer in moest steken voor ie begint met opladen, maar nu houdt het dus op.
Iemand hier ook al een keer last van gehad? Weet nu niet of het aan de aansluiting van de telefoon ligt of aan de batterij. Anders moet ik ´m toch maar eens opsturen. Ik weet in ieder geval wel dat ik over 4 maanden naar een andere telefoon ga helaas ;w Wellicht de nieuwe One of na 4 jaar HTC toch eens wat anders en de nieuwste Sony proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 10-03-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
ChiMan schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:20:
[...]

Klinkt misschien raar maar het kan ook aan je simkaart liggen.
Probeer een andere provider of je huidige sim om te ruilen voor een nieuwe.
Sorry dat heb ik er niet bij vermeld, maar ik heb ook een nieuwe sim kaart gekregen. En met/zonder sd kaart erin maakt ook niet uit.

Heb het probleem nog steeds, is weer erger aan het worden. Valt nu al een paar keer per dag uit. Trek hem net toevallig uit de lader, check mn mail, poef weg, en accu op 50% na hem weer aangezet te hebben...
Xevoo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Mijne is nu voor de 4e keer terug :) ondertussen nog een keer terug geweest dat ze me weg stuurde met een software update ook dus telt eigenlijk voor 5 ;-) Achja, ben maar eens begonnen met het eisen van een andere telefoon, heb het vertrouwen in m'n HTC wel een beetje opgegeven.
Hoe/waar doe je dit? Ik ben dit ook maar van plan, heb geen zin om mijn telefoon WEER 1/2 weken kwijt te zijn. En hoe vaker naar dynafix, hoe banger ik ben dat ik zometeen een keer gezeur met ze krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
zo ik ben er nu echt klaar mee, mijn telefoon valt wederom weer om de haverklap uit, het vervangen van de accu door een ebay model ging een maandje goed, daarna een anker besteld, en geprobeerd.. dat ging 2 maanden goed.. maar ik ga nu toch maar eens op zoek naar een andere..

Als ik vervanging heb gaat hier weer de stock rom op, en dan gaat ie voor garantie.. daarna komen jullie hem wel tegen in V&A ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Mijne gaat ook weg.
Net een Nexus 4 besteld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Waar kan je die vandaan krijgen dan? Ik begreep dat de Nexus 4 nog niet in Nederland wordt verkocht? Ik zit zelf zwaar te twijfelen. Aan de ene kant wil ik geen HTC meer, omdat ik zwaar teleurgesteld ben dat de Sensation nu al (of ongeveer al sinds een half jaar geleden) geen updates meer krijgt en dat zal met toekomstige toestellen waarschijnlijk niet veel beter worden. Ik ben daardoor van mening dat HTC bestaande klanten gewoon zwaar laat stikken en dat vind ik een zeer slechte houding van een bedrijf.

Aan de andere kant vind ik die HTC One wel een ontzettend gaaf toestel. En die is qua specs wel veel beter dan de Nexus 4, maar de Nexus 4 heeft weer gegarandeerd software updates. Moeilijk moeilijk :S

[ Voor 85% gewijzigd door tiguan op 16-03-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:09
tiguan schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:32:
Waar kan je die vandaan krijgen dan? Ik begreep dat de Nexus 4 nog niet in Nederland wordt verkocht? Ik zit zelf zwaar te twijfelen. Aan de ene kant wil ik geen HTC meer, omdat ik zwaar teleurgesteld ben dat de Sensation nu al (of ongeveer al sinds een half jaar geleden) geen updates meer krijgt en dat zal met toekomstige toestellen waarschijnlijk niet veel beter worden. Ik ben daardoor van mening dat HTC bestaande klanten gewoon zwaar laat stikken en dat vind ik een zeer slechte houding van een bedrijf.

Aan de andere kant vind ik die HTC One wel een ontzettend gaaf toestel. En die is qua specs wel veel beter dan de Nexus 4, maar de Nexus 4 heeft weer gegarandeerd software updates. Moeilijk moeilijk :S
Als je echt de laatste android updates wil, maar toch een sneller telefoon dan de nexus 4 (of om welk reden dan ook) en als Sense, touchwiz je niet interesseert, waarom overweeg je dan niet je telefoon te gaan rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Omdat ik Sense juist wel prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
tiguan schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:32:

Via Mediamarkt Duitsland komt mijn Nexus 4 hier.
De nieuwe One is zeker ontzettend gaaf maar ook ruim 1,5x duurder dan de Nexus. 400€ vs 650€
En inderdaad, met de Nexus draai je altijd de nieuwste Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn Sensation XE begon na een jaar op ICS toch wel erg stroperig aan te voelen. Sense moest vaak opnieuw opstarten en dat begon toch wel erg vervelend te worden.

Even een RUU gedraaid en alles opnieuw geinstalleerd. Nu zeg ik je, dat had ik véél eerder moeten doen. Hij voelt weer een stuk sneller aan Sense crasht een stuk minder vaak.

* Hooglander1 kan het iedereen aanraden. :)

Nu hopen dat hij ook niet meer crasht, maar ik ben bang dat dat geen software probleem was.

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 18-03-2013 10:39 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 14:15

RBK

Beste Sensation gebruikers,

Ik heb een vraagje. Mijn HTC Sensation wordt op het moment steeds langzamer, de batterij gaat steeds korter mee en apps crashen. Ik heb hier en daar gelezen over het modden van telefoons en ben nu tot de conclusie gekomen dat ik dit ook wil doen. Dit zou namelijk de eerder genoemde nadelen oplossen.

Op het moment ben ik van plan om de volgende mod te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849

Hoewel de handleiding voor het installeren van de rom vrij duidelijk lijkt, zijn er voor mij wel een aantal onzekerheden. Deze zijn:

1. Kan ik nog wel de officiele apps gebruiken?
2. Wat als ik de rom verkeerd installeer en ik een brick krijg?
3. Kan ik de ROM zo installeren of moet er nog iets anders gebeuren?
4. Kan de telefoon ook weer worden teruggezet naar zijn normale vorm?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan/wil beantwoorden, het zou erg behulpzaam zijn.

Met vriendelijke groeten,

RBK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
RBK schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:17:
Beste Sensation gebruikers,

Ik heb een vraagje. Mijn HTC Sensation wordt op het moment steeds langzamer, de batterij gaat steeds korter mee en apps crashen. Ik heb hier en daar gelezen over het modden van telefoons en ben nu tot de conclusie gekomen dat ik dit ook wil doen. Dit zou namelijk de eerder genoemde nadelen oplossen.

Op het moment ben ik van plan om de volgende mod te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849

Hoewel de handleiding voor het installeren van de rom vrij duidelijk lijkt, zijn er voor mij wel een aantal onzekerheden. Deze zijn:

1. Kan ik nog wel de officiele apps gebruiken?
2. Wat als ik de rom verkeerd installeer en ik een brick krijg?
3. Kan ik de ROM zo installeren of moet er nog iets anders gebeuren?
4. Kan de telefoon ook weer worden teruggezet naar zijn normale vorm?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan/wil beantwoorden, het zou erg behulpzaam zijn.

Met vriendelijke groeten,

RBK
Check dit topic maar eens.

[ Voor 194% gewijzigd door coob op 19-03-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBK
  • Laatst online: 01-09 14:15

RBK

Thank you, heb hem blijkbaar over het hoofd gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:29

StrongArmLance

Endless flow

Ik heb hier de HTC Sensation (XL) en er was toch een 4.0 update toegezegd? Hij draait op het moment 2.3.5...

Ik vraag het hier omdat het hier iets meer over updates gaat en minder dood is, ach, ze zouden allebei die update moeten krijgen, zeker nu...

[ Voor 40% gewijzigd door StrongArmLance op 22-03-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn Nexus 4 is binnen en mijn Sensation verkocht.
Ik hop over naar het N4 topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
kristan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:53:
Ik heb hier de HTC Sensation (XL) en er was toch een 4.0 update toegezegd? Hij draait op het moment 2.3.5...

Ik vraag het hier omdat het hier iets meer over updates gaat en minder dood is, ach, ze zouden allebei die update moeten krijgen, zeker nu...
Op wikipedia:
On May 29, 2012, HTC Sensation XL received an upgrade to Android 4.0.3 mobile operating system and HTC Sense 3.6 graphical user interface.
Je zult wat meer informatie moeten geven, wat heb je geprobeerd? Is je telefoon branded? Etc.

Dan een vraag van mij: werkt Google Keep bij jullie op de Sensation? Bij mij werkt het namelijk niet, dan weet ik of het komt door mijn custom ROM of dat het probleem bij de Sensation ligt :(.

[ Voor 12% gewijzigd door Arie- op 23-03-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Dersan schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:52:
[...]

Sorry dat heb ik er niet bij vermeld, maar ik heb ook een nieuwe sim kaart gekregen. En met/zonder sd kaart erin maakt ook niet uit.

Heb het probleem nog steeds, is weer erger aan het worden. Valt nu al een paar keer per dag uit. Trek hem net toevallig uit de lader, check mn mail, poef weg, en accu op 50% na hem weer aangezet te hebben...

[...]

Hoe/waar doe je dit? Ik ben dit ook maar van plan, heb geen zin om mijn telefoon WEER 1/2 weken kwijt te zijn. En hoe vaker naar dynafix, hoe banger ik ben dat ik zometeen een keer gezeur met ze krijg...
Excuses, ik reageer pas erg laat nu.
Het is elke keer via Vodafone zelf gegaan, krijg 2 weken terug weer een nieuwe (refurbished) Sensation terug welke weer elke dag uitviel en tot overmaat van ramp steeds niet aan wilde, pas als ik de accu eruit en erin deed weer wel.

Nu dus via de loyalty services van Vodafone een aanbod gekregen voor een Samsung Galaxy S2 of een iPhone 4. Beide redelijk verouderde smartphones maar ik zal maar eens een keuze gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mja de sensation is ook al verouderd, dus mijns inziens zijn dat toch wel gelijkwaardige alternatieven.
Je kan natuurlijk nog een tegenvoorstel doen en een klein bedrag bijtellen voor een nieuwere generatie toestel (S3, HTC One X).
De ondersteuning wat betreft android is op de S2 wat beter dan op de sensation, ik zou zelf niet overstappen naar apple omdat ik dan mijn apps zou missen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
rockhopper schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:08:
Mja de sensation is ook al verouderd, dus mijns inziens zijn dat toch wel gelijkwaardige alternatieven.
Je kan natuurlijk nog een tegenvoorstel doen en een klein bedrag bijtellen voor een nieuwere generatie toestel (S3, HTC One X).
De ondersteuning wat betreft android is op de S2 wat beter dan op de sensation, ik zou zelf niet overstappen naar apple omdat ik dan mijn apps zou missen.
Ik heb dat inderdaad aangegeven bij de medewerker die ik aan de telefoon had maar hij trapte hier niet in. Ik wil ook gewoon Android houden gezien ik voor sommige apps heb betaald en Android gewoon fijner vind.

Mijn gedachte nu: iPhone 4 op MP verkopen voor ~250 euro en dan 200 euro bijleggen voor een Samsung Galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

mijn sensation is sinds een aantal weken echt tergend traag en het geheugen zit constant vol, hebben meer mensen hier last van? er was laatst wel een update die heb ik uitgevoerd. ik heb maar een 2GB micro sd kaart er in zitten, kan die voor vertraging zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je zou een wat grotere van normale snelheid (class 10) kunnen proberen en dan een aantal apps daar op plaatsen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

okay heb een class 10 shdc 8 GB besteld, ff afwachten dan. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Oid schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:22:
mijn sensation is sinds een aantal weken echt tergend traag en het geheugen zit constant vol, hebben meer mensen hier last van? er was laatst wel een update die heb ik uitgevoerd. ik heb maar een 2GB micro sd kaart er in zitten, kan die voor vertraging zorgen?
Ja dat heb ik dus ook. Weet niet waardoor dat komt. Ben bezig geweest met een custom rom, maar dat wil nog niet echt lukken. Ik ga het wel weer proberen om er een custom rom er op te zetten. Nu is het de stock en kan ik weer bellen en is hij lekker snel.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 09:08
Nu las ik laatst op Androidworld.nl of Androidplanet.nl dat toestellen van Samsung een update krijgen naar Jelly Bean. Niet de high-end toestellen, maar meer toestellen als een Ace 2 of een S Advance... Dan begin ik me toch af te vragen waarom een toestel als de Sensation niet zo'n update krijgt.
Weet één van jullie dat? Is HTC lui of is de Sense software echt zo zwaar? Of zie ik toch nog iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat het belangrijkste geld is. Samsung heeft in vergelijking tot een minispeler als HTC een bijna onbeperkt budget. Dat zie je niet alleen terug in de reclame, maar ook in de langere ondersteuning van sommige Samsung producten. Bij samsung zie je eigenlijk alleen goede / redelijke support bij hun succes nummers.
HTC doet het wat eerlijker en ondersteund bijna alle modellen gelijkwaardig, maar slechts een jaar tot anderhalf jaar.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
sjer schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 04:03:
[...]

Inmiddels heb ik mijn telefoon al een tijdje terug. Het uitvallen is tot nu toe niet meer voorgekomen.
Ik merk ook dat de accu nu veel langer mee gaat dan voorheen. Soms wel 2,5 dag.

Helaas verteld HTC niet aan Vodafone wat ze vervangen hebben.

Het geluid bij het filmen is echter nog steeds erg slecht. Zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben?
We zijn weer 2 maanden verder en het toestel is helaas weer terug gegaan voor reparatie (te vroeg gejuicht :( )
3x terug dus HTC heeft me een geheel nieuw toestel gegeven. Heb er geen seconde over nagedacht en heb hem meteen op de marktplaats gedumpt.

Na de frustratie die ik heb gehad met zowel mijn Desire als mijn Sensation ben ik er klaar mee. Voor mij nooit meer iets van HTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Wow het lijkt wel of er een tijdbom in mijn telefoon zit. Sinds 1 april mag ik verlengen maar ik wil graag nog even wachten omdat ik er nog niet uit ben. Sinds precies die dag heeft de telefoon het probleem dat het toetsenbord wel zichtbaar is, maar totaal niet werkt. Hij reageert gewoon helemaal nergens op. Ik heb al over geschakeld op een ander toetsenbord, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing. Ook het standaard compacte toetsenbord werkt maar even.

Komt nog bij dat er meer kuren zijn. Zo worden er andere tijden weergegeven op het lockscreen, het homescreen en de notificatie balk. Geen een loopt er gelijk. Verder is mijn wekker al 2 dagen niet af gegaan en loopt mijn batterij enorm snel leeg. Om 7:00 uur van de lader gehaald na een volle nacht laden, niets gedaan en nu is hij nog 56 %.

Zodoende was ik van plan een factory reset te doen om de laatste weken uit te zingen. Telefoon aansluiten op de pc om een back-up van de SD card te maken lukt echter niet. De telefoon laadt alleen op, hij wordt niet herkend als extra schijf.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
(jarig!)
Ik kan plotseling niet meer bellen met mijn HTC Sensation (Z710e)
oproep scherm verschijnt voor een paar seconde en valt dan weer weg. (rechts boven in scherm kiezen dan beëindigd)
Inkomende oproepen werken wel gewoon.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? heb de phone nog niet gereset.
Ook is de batterij erg snel leeg met zowat niks op de achtergrond, Idle.

Telefoon is gewoon stock zonder custom roms,root etc.

Android-Versie : 4.0.3
HTC Sense Versie : 3.6
SoftwareNummer 3.33.401.55

[ Voor 22% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 04-04-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimmer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:04
Hallo allemaal, ik ben een tot voor kort tevreden eigenaar van een HTC Sensation, maar sinds kort zit ik met een probleem, ik zal het zo kort en bondig mogelijk proberen uit te leggen 8)

Een maand of wat geleden is mijn telefoon opgestuurd voor vervanging van het beeldscherm in verband met stof achter het scherm, er zou tegelijkertijd worden gekeken naar de sporadische crashes van het toestel. Op het moment van opsturen gebeurde dit een of twee keer per week. Na 3 weken kon ik het toestel op halen, en kreeg ik er een nieuwe accu bij met de melding dat de oude waarschijnlijk het crashen veroorzaakte. De eerste paar dagen heb ik geen crashes gehad, en de accu ging langer mee dan voorheen, na een paar dagen begon het gedonder en begon de telefoon te crashen bij het opstarten van apps en andere random momenten. Dit heb ik gemeld bij de reparateur en hij is opnieuw opgestuurd, na een paar dagen begon het gedonder weer van voor af aan en is de telefoon weer opgestuurd. Ook dit ging weer een paar dagen goed, maar ook nu weer dezelfde problemen. Dit maal een andere man gesproken bij de reparatie dienst, en die vernam dat de accu er op een aparte manier in zat, de specificaties waren zichtbaar als de accu in het toestel zat, en het logo zat naar het toestel gericht. Hierop heb ik een nieuwe accu mee gekregen naast mijn oude om deze te testen. Bij het bestuderen van de specs op de accu ben ik erachter gekomen dat het wel om hetzelfde model nummer gaat, maar wel met een afwijkende output? Hieronder de specificaties van de batterijen, de eerste is de nieuwe die ik vandaag heb gekregen, de tweede degene welke ik kreeg bij de schermvervanging.

Batterij 1:
Model: BG86100 Rating: 3.7VDC 1730mAh 6.40Whr
Batterij 2:
Model: BG86100 Rating: 3.8VDC 1730mAh 6.57Whr

Nu was de vraag, welke moet ik hebben? Uit de openingspost heb ik op kunnen maken dat een accu met deze capaciteit werd geleverd in de XE, maar dat is zo ver als ik kom.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
De link zal in dit topic wel eerder zijn gegeven, maar ik heb mijn phone ook reroot en heb er een custom rom op gezet van Jelly Bean. Deze heb ik van http://www.htcsensationroms.com/. Betreft in mijn geval de rom: CM10.1 AOSP 4.2.1 Jellybean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Puffin schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:54:
[...]

Q: Is it required to have a rooted device?
A: Yes. You need to have a rooted device for this ROM.

Mmmm, ik wacht nog wel effe...
Ik ben waarschijnlijk HEEEEL laat met mijn post, maar beter te laat dan niet.
Dit betreft een originele rom die ook HTC gebruikt met het update / flashen van toestellen.
Je dient de naam te wijzigen (zal wellicht in het forum staan), en update zoals tweaker boven jou verteld.

Geen root nodig, dit is gewoonweg de originele rom, en handelingen die HTC ook toepast met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 15-09 10:33
Zimmer schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:30:
Hallo allemaal, ik ben een tot voor kort tevreden eigenaar van een HTC Sensation, maar sinds kort zit ik met een probleem, ik zal het zo kort en bondig mogelijk proberen uit te leggen 8)

Een maand of wat geleden is mijn telefoon opgestuurd voor vervanging van het beeldscherm in verband met stof achter het scherm, er zou tegelijkertijd worden gekeken naar de sporadische crashes van het toestel. Op het moment van opsturen gebeurde dit een of twee keer per week. Na 3 weken kon ik het toestel op halen, en kreeg ik er een nieuwe accu bij met de melding dat de oude waarschijnlijk het crashen veroorzaakte. De eerste paar dagen heb ik geen crashes gehad, en de accu ging langer mee dan voorheen, na een paar dagen begon het gedonder en begon de telefoon te crashen bij het opstarten van apps en andere random momenten. Dit heb ik gemeld bij de reparateur en hij is opnieuw opgestuurd, na een paar dagen begon het gedonder weer van voor af aan en is de telefoon weer opgestuurd. Ook dit ging weer een paar dagen goed, maar ook nu weer dezelfde problemen. Dit maal een andere man gesproken bij de reparatie dienst, en die vernam dat de accu er op een aparte manier in zat, de specificaties waren zichtbaar als de accu in het toestel zat, en het logo zat naar het toestel gericht. Hierop heb ik een nieuwe accu mee gekregen naast mijn oude om deze te testen. Bij het bestuderen van de specs op de accu ben ik erachter gekomen dat het wel om hetzelfde model nummer gaat, maar wel met een afwijkende output? Hieronder de specificaties van de batterijen, de eerste is de nieuwe die ik vandaag heb gekregen, de tweede degene welke ik kreeg bij de schermvervanging.

Batterij 1:
Model: BG86100 Rating: 3.7VDC 1730mAh 6.40Whr
Batterij 2:
Model: BG86100 Rating: 3.8VDC 1730mAh 6.57Whr

Nu was de vraag, welke moet ik hebben? Uit de openingspost heb ik op kunnen maken dat een accu met deze capaciteit werd geleverd in de XE, maar dat is zo ver als ik kom.

Alvast bedankt voor de hulp :)
Hallo, het kan inderdaad zo zijn dat uitvallen door de accu komt, htc monteurs dienen een accu test uit te voeren wanneer ze denken dat het aan de accu ligt. indien die test failed gaat kan je ervanuit gaan dat het uitvallen door de accu komt. Wat er dan als volgt gebeurt:
Toestel krijgt een nieuwe accu en een reflash. Bij 99% van de gevallen is dit voldoende.
Is het probleem dan nog niet opgelost dient er verder onderzoek plaats te vinden, dit gebeurt meestal door een app als NeoCore te draaien icm wifi, bt en apps van klant op achtergrond. Deze test word veelal 2-8 uur gedraait. Valt het toestel uit, dan word er een reflash gedaan en opnieuw getest (oftewel zonder de apps van klant).
Valt het toestel dan niet meer uit dan kan je min of meer zeggen dat het door bepaalde apps van de klant komt.
Valt het toestel wel uit dan MOET het mainboard vervangen worden, of indien mogelijk de batterij connector (dat laatste laten monteurs liever achterwegen)

Dan vraag jij je af hoe het komt dat de sticker / htc logo anders zit. Dit gebeurt veelal in de fabriek, dat de accu verkeert om of andersom gestickert word ( dit maakt dus niks uit! )

De stats die jij post van de accu maakt ook niks uit, HTC zal de accu's verbetert hebben en leveren alleen de nieuwe (betere) accu's, waarvan jij nu dus 1 hebt.
Het is dus geen XE accu, aangezien die een totaal ander formaat heeft en niet in jou sensation zal passen.

Indien bij de 3e reparatie nog geen boardswap is uitgevoert zal er een toestel swap plaats vinden, in dit geval krijg jij een toestel die door een profesionele monteur van begin tot eind in elkaar gezet is, en doorgrondig getest ( beter dus dan toestellen die in de winkel liggen )

Nog vraagjes? Stuur me een dm-tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ochtend ben ik wakker geworden met een mijn HTC Sensation die dode pixels (best veel) heeft. Ik heb al enkele dingen geprobeerd zoals: uit en aanzetten, andere batterij. Niet geholpen, weten jullie het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Even kort over mijn ervaring met de Sensation, herkent iemand dit of heb ik gewoon ongelooflijk veel pech?

In 2011 kocht ik mijn sensation. Dezelfde dacht nog custom rom erop gezet (bootloader vervangen, superCID, jullie kennen het wel). In september 2012 was ik het random uitvallen beu en heb ik de garantie ingeschakeld. Het bleek te gaan om het fabrieksfoutje wat bij veel mensen het random opstarten/uitvallen veroorzaakt (ook met stock rom).

Garantieprocedure 1: Opgebeld, ophaal afspraak gemaakt, terug gezet naar stock en standaard hboot+S-ON, toestel opgehaald door HTC. Toestel werd met nieuw mainboard teruggeleverd. Binnen 4 dagen toestel terug, kuddos.

Direct opnieuw toestel geflashed voor gebruik met custom rom. (Leuk die wire trick).
Toestel hield het vol tot december zonder al te veel uit te vallen, ook gewoon met de stock rom. Daarna werd het weer erger en heb ik 'm weer opgestuurd.

Garantieprocedure 2: Opgebeld, ophaal afspraak gemaakt, terug gezet naar stock rom en standaard hboot+S-ON, toestel opgehaald door HTC. Dezelfde productiefout als bij het eerste mainboard werd vastgesteld en ik kreeg ook meteen een nieuwe batterij want die was ook een beetje gaar. Dus nieuw mainboard+batterij.

Custom roms blijven toch leuk, dus weer lekker juopunutbear erop gezet en weer wat leuke roms uitgeprobeerd. Het kon natuurlijk weer niet lang goed gaan en dus hing ik 3 weken geleden weer aan de telefoon met HTC over het random uitvallen en dat ik het nu toch wel beu begon te worden.

Garantieprocedure 3: Een aardige telefoniste begreep dat ik het toestel wel beu was ondertussen en gaf aan een ander model te kunnen bieden, ze zou mij na de aanvraag terugbellen met een aanbod. Niets van gehoord en toen ik later belde bleek het niet mogelijk te zijn een ander model te krijgen. Met veel tegenzin heb ik er maar mee ingestemd een gloednieuwe Sensation te ontvangen. Dus ik wilde weer terug naar stock rom voor de garantieprocedure. Wat blijkt nou, heeft dit mainboard naast het rebootprobleem ook beschadigde geheugenblocks, waardoor mijn IMEI en CID totaal afwezig respectievelijk incompleet waren. Na deze handmatig te hebben geflashed (lekker prusten met de hex-editor), kan ik eindelijk weer S-ON en gaat hopelijk deze week dit pruttoestel voor de laatste keer naar de garantie terug.

Ik zit sterkt te overwegen de gloednieuwe Sensation die ik van de garantie krijg direct te verkopen...
Het is mij bekend dat die wire-trick nooit heel goed kan zijn voor de processor (ivm debug-achtige mode forceren door kortsluiting), maar mijn vorige HTC toestellen doen het allemaal nog prima ondanks soortgelijk gebruik. Maar ik snap het als je vind dat ik er een beetje om vraag zo:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vraagje over de ROM van de Sensation XE. Deze is bij mij bijna vol (nog 9% vrij van de 1 GB).
Ik zie dat veel apps deze ROM ook gebruiken.

Is er een manier om meer ruimte vrij te maken (naast natuurlijk verwijderen van apps wat ik trouwens al heb gedaan?) Ik heb al de app Android Assistent laten cleanen, helaas levert dit weinig op (paar mbs).

Kan ik met bijv. ES File Explorer op de ROM zaken weggooien zonder schade? Ik gebruik fabrieksfirmware, android 4 + HTC sense 3.6.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Even een snel vraagje, ik heb hier een Vodafone Sensation, waar het scherm van gebarsten is. Wil dus van Ebay een goedkope digitizer halen, maar zie alleen maar "HTC Sensation 4G G14" overal bij staan. Is dat wel de goede?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heeft iemand hier wel eens gehad dat zijn telefoon last had van uitvallen en dat het gerepareerd is? Mijn sensationele begint er ook steeds meer last van te hebben, maar ik heb een hard hoofd in een eventuele reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Hooglander1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:31:
Heeft iemand hier wel eens gehad dat zijn telefoon last had van uitvallen en dat het gerepareerd is? Mijn sensationele begint er ook steeds meer last van te hebben, maar ik heb een hard hoofd in een eventuele reparatie.
Nou dan zou ik maar de moeite nemen om wat terug te lezen, want het is bijna de meest gehoorde klacht hier, en de spontane reboots ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zie dat veel mensen het hebben ja, maar nog niemand waarbij het opgelost is. Dat laatste is dus specifiek mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluizje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-08 19:23
Ik heb een board swap gehad. Maar bij mij was er heel raar gedrag te zien bij batterij-overzicht. Onverklaarbare gaten waarbij de telefoon ineens leeg was. De ochtend dat ik em wegbracht was de telefoon compleet dood tot een batterij pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Hooglander1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:53:
Ik zie dat veel mensen het hebben ja, maar nog niemand waarbij het opgelost is. Dat laatste is dus specifiek mijn vraag.
Ja, ik had ook laatst een weekend heel veel uitvallers, echt wel 10-15x per dag, was totaal geen patroon in te ontdekken qua appgebruik, of ik 2G/3G had, wel geen WiFi: In alle situaties gebeurde het. Dacht ook: mogelijk batterij-related. Was wel een paar keer eerder gebeurd maar toen hield het ook snel weer op. Heb al 1,5 jaar een Anker erin naar volle tevredenheid, dus vond het wel raar. Maar goed, volgende links bekeken:

YouTube: HTC sensation random shutdowns/reboots problem SOLVED
http://androidforums.com/...ting-down-randomly-2.html

Vervolgens rechtsboven de batterij een stukje dubbelgevouwen visitekaartje (:P) gepropt zodat de batterij steviger tegen de contactpunten aan zit, en, je raadt het al: Sindsdien nog geen enkele uitvaller gehad. Dus zou ik zeker proberen...kan mij goed voorstellen dat dit bij anderen ook het issue is.

Hardware vervangen/nieuwe batterij helpt dan maar tijdelijk, daarna loop je hier wss weer tegen aan ja. Gewoon slechte build quality denk ik.,,

En mijn god wat is dit toestel traag zeg... :( ik kijk nu toch echt wel uit naar een nieuwe telefoon. Soms is ie echt even 2sec supersmooth, maar dan start je even een app of oid en zit je weer 10sec naar het scherm te staren. Jammer, erg slechte support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb die truc van het papier vaker voorbij zien komen inderdaad, maar ik heb gek genoeg het idee dat dat bij mij niet gaat helpen.

Het helpt bij mij wel als ik de batterij helemaal dood laat gaan en weer helemaal naar vol oplaad. Dan is het rebooten weer voor iets langer dan een week voorbij. Al word die periode wel steeds korter. Ook zie ik hem gewoon rebooten terwijl hij naast mij op tafel ligt en ook lijkt het niet alsof hij slecht contact maakt. Het is echt wel stevig genoeg naar mijn idee.

Maar goed, een Anker batterij is besteld en ik zal dan ook maar een keer de truc uitproberen, wie weet helpt het toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Probeer het gewoon. Een stukje plastic tussen de behuizing en de batterij stoppen was bij mij ook de oplossing tegen het uitvallen.
Nu zit ik alleen met een defecte tril-motor. Iemand enig idee hoe je daar bij kan komen? Heb geen zin om het hele ding open te moeten schroeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Southern Sun op 21-05-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Mensen: Vraag over de ROM en ruimte vrijmaken zie paar posts terug:

De vraag hoe ik de 1GB wat beter kan benutten?

XE loopt constant vol en krijg meldingen, wordt er beetje moe van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De truc met de accu is het proberen waard. Mijn Sensation is na 4x opsturen naar htc vervangen voor een nieuwe. Ik had toen eigenlijk alles al wel geprobeerd. Je moet hierbij denken aan..
- Software (apps instellingen etc)
- Hardware (SIM, sd kaart)
- Accu al vervangen
- Mobo al vervangen
en daarna nog steeds uitvallen.

Probeer dus die accu truc, en als dat niet werkt ben ik bang dat het toestel vervangen moet worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:18:
Mensen: Vraag over de ROM en ruimte vrijmaken zie paar posts terug:

De vraag hoe ik de 1GB wat beter kan benutten?

XE loopt constant vol en krijg meldingen, wordt er beetje moe van :-)
Tijd om te flashen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok, flashen naar wat?
Die 1GB blijft toch even groot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gisteren was mijn Sensation XE weer goed aan het flippen met de reboots... Wat heb ik gedaan toen ik thuis kwam? Ik heb de accucontactpunten goed schoon gekrabt met een mesje, er was redelijk wat aangekoekt vuil en oxidatie volgens mij.

Daarnaast heb ik, wegens een tip op XDA, het contactpunt voor de aarde naar de backcover verder naar buiten getrokken. Dit is de zilveren unit naast de accu.

Sindsdien geen reboots :*)

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Samengevat: zorgt voor beter contact tussen de punten en accu ;) dus waarschijnlijk zelfde effect als er wat tussen stoppen! Maar fijn dat het so far werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het gaat nog steeds erg goed én zonder ook maar één reboot.

Ondertussen is ook mijn nieuwe Anker batterij binnengekomen. En nu heb ik zelfs het idee dat de telefoon vlotter is geworden. Alsof de nieuwe batterij meer vermogen kan leveren aan de CPU. Misschien is het toeval, of subjectief, maar so far so good in ieder geval. Ik erger mij een stuk minder aan de traagheid van de Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperSchievink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 14:01
Zelfde probleem hiero met de sensation xe. Continu uitval en zelfs vastlopers met harde piepen.
Telefoon wordt nu voor de 3e keer opgestuurd. Ben benieuwd wat ze er van maken, ik hoop dat ie lang weg blijft, ik vermaak me prima met mijn XperiaS leentoetsel :D Nooit meer een htc voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je ook geprobeerd om de contacten schoon te krabben met een mesje? Hier heb ik sindsdien helemaal geen reboots meer namelijk. Kan je een hoop ongemak met opsturen en dergelijke schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Sinds een paar dagen duurt het heel lang voordat mijn batterij volledig is opgeladen. Het duurt ongeveer 4 à 5uurtjes om van 15% naar 100% te laden. Maar overdag gaat mijn telefoon normaal mee, dus het gaat nirt opeens leeg. Dus kan het toch zijn dat de accu dood is, of kan het door de ROM komen die ik gebruik (van albinoman 24/05). Maar op xda hoor ik niemand daarover klagen. Weet iemand waar het aan ligt dat het zo lang duurt voordat hij volledig is opgeladen?

Voorbeeld: gister nacht had ik mijn telefoon om 00:15 aan de stopcontact gezet met 15%. 04:10 uur in de ochtend was het pas 89%. En 7uur in de ochtend (wanneer ik wakker wordt) was het wel 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

yeth3119 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:38:
Sinds een paar dagen duurt het heel lang voordat mijn batterij volledig is opgeladen. Het duurt ongeveer 4 à 5uurtjes om van 15% naar 100% te laden. Maar overdag gaat mijn telefoon normaal mee, dus het gaat nirt opeens leeg. Dus kan het toch zijn dat de accu dood is, of kan het door de ROM komen die ik gebruik (van albinoman 24/05). Maar op xda hoor ik niemand daarover klagen. Weet iemand waar het aan ligt dat het zo lang duurt voordat hij volledig is opgeladen?

Voorbeeld: gister nacht had ik mijn telefoon om 00:15 aan de stopcontact gezet met 15%. 04:10 uur in de ochtend was het pas 89%. En 7uur in de ochtend (wanneer ik wakker wordt) was het wel 100%
Het zou zomaar aan je lader kunnen liggen. Ik denk dan aan een slechte usb kabel of een poort van de laptop/pc die het niet helemaal lekker doet. Heb je al een alternatieve lader geprobeerd (collega?) om dit uit te sluiten? Meestal heb je bij slechte apps/roms een probleem van slecht laden door (overmatige) batterijdrain, maar hier schijn je geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 13-09 09:14
yeth3119 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:38:

Ik draai hier ook de kernel van albinoman (24/05), geen problemen met opladen of drains. Denk dat het aan je oplader of batterij ligt. Laad je op via USB kabel of via een normale oplader? Ik laad mijn telefoon op met een normale samsung oplader. Dit gaat bij mij sneller dan de officiële van HTC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
-Bas schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:05:
[...]

Ik draai hier ook de kernel van albinoman (24/05), geen problemen met opladen of drains. Denk dat het aan je oplader of batterij ligt. Laad je op via USB kabel of via een normale oplader? Ik laad mijn telefoon op met een normale samsung oplader. Dit gaat bij mij sneller dan de officiële van HTC. :)
Ik laad het op met de officiele oplader van HTC, nooit via USB. Dat het lang duurt oké geen probleem, maar 4 à 5 uurtjes is wel erg lang. En wanneer hij reboot is de percentage opeens veel lager. En nog 30 min geleden heb ik hem opnieuw opgestart tijdens het opladen, en toen ging de percentage van ca. 12% naar 48%.

Kan het zijn dat die percentage gewoon niet klopt, en dat ik dit kan oplossen door een de ROM opnieuw te flashen na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

yeth3119 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:20:
[...]
Ik laad het op met de officiele oplader van HTC, nooit via USB.
Niet om het een of ander, maar ook daar zit gewoon een usb kabel tussen die dwars kan liggen.
Maar het percentage kan inderdaad afwijken echter betekend dit meestal dat je niet hoger komt dan een bepaalde waarde, en heeft dit normaal gesproken geen invloed op de snelheid van laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
rockhopper schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:54:
[...]

Niet om het een of ander, maar ook daar zit gewoon een usb kabel tussen die dwars kan liggen.
Maar het percentage kan inderdaad afwijken echter betekend dit meestal dat je niet hoger komt dan een bepaalde waarde, en heeft dit normaal gesproken geen invloed op de snelheid van laden.
Ook de USB kabel die je gebruikt om opteladen is van HTC zelf.
En als ik het goed heb begrepen, zeg je dat je het probleem niet kan oplossen door een clean install van de ROM te doen.
Dus heb ik dan echt een dode accu? Of kan het ook een ander probleem zijn?

Vanacht was het precies het zelfde. 00:30 aan oplader met 5%, 04:10 was het 84% en toen ik 7uur wakker werd was het 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Probeer eerst eens een andere oplader én kabel voordat je conclusie's trekt over je telefoon of accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Misschien kan de battery trick hier ook bij helpen..als er niet goed contact wordt gemaakt bijvoorbeeld. Ik had iig die batterij fluctuaties ook bij het rebooten van de telefono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Hooglander1 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:47:
Probeer eerst eens een andere oplader én kabel voordat je conclusie's trekt over je telefoon of accu.
Ik ga dan vanavond met een ander oplader mijn telefoon opladen. Het is weer een htc oplader en USB kabel, maar dan van mijn broetje, en hij heeft geen problemen met het opladen.
Tiroz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:18:
Misschien kan de battery trick hier ook bij helpen..als er niet goed contact wordt gemaakt bijvoorbeeld. Ik had iig die batterij fluctuaties ook bij het rebooten van de telefono.
Wat is de 'battery trick'? En hoe kan dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Laatst online: 23-08 11:26
Weet iemand hoe ik het Ram gebruik kan verhogen?
Ik heb verder nooit uitvallen gehad of dergelijke. Maar echt dat ding loopt om de 2 minuten vast bij het openen van bijv; whatsapp en al helemaal bij Chrome browser. Loopt Chrome bij jullie wel lekker?

edit: ik hang rond de 80 mb ram als ik chrome gebruik en anders altijd onder de 180. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik heb mijn telefoon eergisteren opgeladen met een ander oplader, en het was nog steeds niet verholpen. Dus het ligt niet aan de oplader.

Gister avond heb ik mijn telefoon ook opgeladen met een ander accu, namelijk de officiele accu van de Sensation XE.
Met die accu ging het als volgt: 23:55 aan oplader met 1% accu resterend. 04:10 was het 99% en om 7uur was het al 100%. Dus met een ander accu duurde het meer dan 4uur. En ik denk niet dat het zo lang moet duren.
Waar kan het probleem nu aan liggen? Hoe kan ik het oplossen?

edit: hierboven: Dat je RAM geheugen vol is, moet eigenlijk geen probleem zijn. Dat is het voordeel van Android, maar ik heb nooit problemen met vastzitters. Hoe lang/erg loop hij vast bij het openen van apps?
Ik ben de gebruikservaring van de stock sensation rom helemaal vergeten. Daardoor kan ik je helaas niet meer dan dit helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door yeth3119 op 30-05-2013 07:38 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.