Hallo, het kan inderdaad zo zijn dat uitvallen door de accu komt, htc monteurs dienen een accu test uit te voeren wanneer ze denken dat het aan de accu ligt. indien die test failed gaat kan je ervanuit gaan dat het uitvallen door de accu komt. Wat er dan als volgt gebeurt:Zimmer schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:30:
Hallo allemaal, ik ben een tot voor kort tevreden eigenaar van een HTC Sensation, maar sinds kort zit ik met een probleem, ik zal het zo kort en bondig mogelijk proberen uit te leggen![]()
Een maand of wat geleden is mijn telefoon opgestuurd voor vervanging van het beeldscherm in verband met stof achter het scherm, er zou tegelijkertijd worden gekeken naar de sporadische crashes van het toestel. Op het moment van opsturen gebeurde dit een of twee keer per week. Na 3 weken kon ik het toestel op halen, en kreeg ik er een nieuwe accu bij met de melding dat de oude waarschijnlijk het crashen veroorzaakte. De eerste paar dagen heb ik geen crashes gehad, en de accu ging langer mee dan voorheen, na een paar dagen begon het gedonder en begon de telefoon te crashen bij het opstarten van apps en andere random momenten. Dit heb ik gemeld bij de reparateur en hij is opnieuw opgestuurd, na een paar dagen begon het gedonder weer van voor af aan en is de telefoon weer opgestuurd. Ook dit ging weer een paar dagen goed, maar ook nu weer dezelfde problemen. Dit maal een andere man gesproken bij de reparatie dienst, en die vernam dat de accu er op een aparte manier in zat, de specificaties waren zichtbaar als de accu in het toestel zat, en het logo zat naar het toestel gericht. Hierop heb ik een nieuwe accu mee gekregen naast mijn oude om deze te testen. Bij het bestuderen van de specs op de accu ben ik erachter gekomen dat het wel om hetzelfde model nummer gaat, maar wel met een afwijkende output? Hieronder de specificaties van de batterijen, de eerste is de nieuwe die ik vandaag heb gekregen, de tweede degene welke ik kreeg bij de schermvervanging.
Batterij 1:
Model: BG86100 Rating: 3.7VDC 1730mAh 6.40Whr
Batterij 2:
Model: BG86100 Rating: 3.8VDC 1730mAh 6.57Whr
Nu was de vraag, welke moet ik hebben? Uit de openingspost heb ik op kunnen maken dat een accu met deze capaciteit werd geleverd in de XE, maar dat is zo ver als ik kom.
Alvast bedankt voor de hulp
Toestel krijgt een nieuwe accu en een reflash. Bij 99% van de gevallen is dit voldoende.
Is het probleem dan nog niet opgelost dient er verder onderzoek plaats te vinden, dit gebeurt meestal door een app als NeoCore te draaien icm wifi, bt en apps van klant op achtergrond. Deze test word veelal 2-8 uur gedraait. Valt het toestel uit, dan word er een reflash gedaan en opnieuw getest (oftewel zonder de apps van klant).
Valt het toestel dan niet meer uit dan kan je min of meer zeggen dat het door bepaalde apps van de klant komt.
Valt het toestel wel uit dan MOET het mainboard vervangen worden, of indien mogelijk de batterij connector (dat laatste laten monteurs liever achterwegen)
Dan vraag jij je af hoe het komt dat de sticker / htc logo anders zit. Dit gebeurt veelal in de fabriek, dat de accu verkeert om of andersom gestickert word ( dit maakt dus niks uit! )
De stats die jij post van de accu maakt ook niks uit, HTC zal de accu's verbetert hebben en leveren alleen de nieuwe (betere) accu's, waarvan jij nu dus 1 hebt.
Het is dus geen XE accu, aangezien die een totaal ander formaat heeft en niet in jou sensation zal passen.
Indien bij de 3e reparatie nog geen boardswap is uitgevoert zal er een toestel swap plaats vinden, in dit geval krijg jij een toestel die door een profesionele monteur van begin tot eind in elkaar gezet is, en doorgrondig getest ( beter dus dan toestellen die in de winkel liggen )
Nog vraagjes? Stuur me een dm-tje