Verwacht het zeker niet, HTC update per serie toestellen waarbij het vlaggenschip de voorkeur heeft. De HTC sensation is uitgebracht met 2.3 en draait nu op 4.0; de belangrijkste update is geweest en een update naar 4.1 zullen meer kosten dan baten zijnChiMan schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:55:
Komt Jelly Bean ook voor de Sensation?
Heb nergens iets gelezen en vraag me echt af wat HTC's strategie is tegenwoordig mbt update van toestellen.
Jammer dat HTC niet duidelijk communiceert!
Alhoewel de Sensation meer dan een jaar oud is, mag het niet zo zijn dat het niet meer wordt ondersteunt.
De 18 maanden update policy van Google is dus niets waard bij HTC!
Alhoewel de Sensation meer dan een jaar oud is, mag het niet zo zijn dat het niet meer wordt ondersteunt.
De 18 maanden update policy van Google is dus niets waard bij HTC!
Waarom een nieuwe kopen...:Termi schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:50:
[...]
Verwacht het zeker niet, HTC update per serie toestellen waarbij het vlaggenschip de voorkeur heeft. De HTC sensation is uitgebracht met 2.3 en draait nu op 4.0; de belangrijkste update is geweest en een update naar 4.1 zullen meer kosten dan baten zijn. Dan koop je maar een nieuwe phone.
zoeken op [ROM][CM10][Kang][Pyramid][RC] bij XDA
Een zeer fijne Jelly Bean release waarvan nu zo'n beetje alles werkt incl de frond facing camera...;)
Even een vraagje van andere orde aan mede sensation gebruikers, ik heb het touchscreen vervangen door een van brapa.nl, lekker goedkoop..., de touchscreen verschilt qua uiterlijk niet aan het orgineel, maar heeft nu wel als nadeel dat het touch scherm minder goed reageerd.
En dan voornamelijk als deze net uit slaap stand is, of als deze uit een koude boot komt, enkel voorbeelden:
telefoon geboot in android uit slaapstand ontwaakt met de powerbutton, geen tot zeer slechte reactie van het touchscreen, na eenige seconden werkt het scherm wel optimaal.
ook in tocuh recovery hetzelfde probleem, na eenige seconden een vinger op het scherm te houden reageerd het tochscreen normaal en blijft hij het ook goed doen, tot hij weer uit is geweest (slaap) stand, na het ontwaken weer dezelfde problemen.
Nu lees ik veel over touchscreen problemen, ik heb al verschillende "fixes" geprobeerd, aluminium folie achter het contactpunt met de behuizing (accuklep) en ook de telefoon volledig ontladen en weer opladen.
Ook de laatste 3.33 firmware geïnstalleerd.
Overigens is de sensation een XE variant met S-off.
No one knows what TheTeek is
Lijkt een beetje op een soort statisch probleem, ik heb het ook wel eens maar meestal als ik even mijn hele hand er op leg, het beeldscherm uit druk en weer aan zet doet hij het weer helemaal goed. Ik heb overigens wel gewoon nog het orginele scherm.TheTeek schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
Waarom een nieuwe kopen...:
Een zeer fijne Jelly Bean release waarvan nu zo'n beetje alles werkt incl de frond facing camera...;)
Even een vraagje van andere orde aan mede sensation gebruikers, ik heb het touchscreen vervangen door een van brapa.nl, lekker goedkoop..., de touchscreen verschilt qua uiterlijk niet aan het orgineel, maar heeft nu wel als nadeel dat het touch scherm minder goed reageerd.
En dan voornamelijk als deze net uit slaap stand is, of als deze uit een koude boot komt, enkel voorbeelden:
telefoon geboot in android uit slaapstand ontwaakt met de powerbutton, geen tot zeer slechte reactie van het touchscreen, na eenige seconden werkt het scherm wel optimaal.
ook in tocuh recovery hetzelfde probleem, na eenige seconden een vinger op het scherm te houden reageerd het tochscreen normaal en blijft hij het ook goed doen, tot hij weer uit is geweest (slaap) stand, na het ontwaken weer dezelfde problemen.
Nu lees ik veel over touchscreen problemen, ik heb al verschillende "fixes" geprobeerd, aluminium folie achter het contactpunt met de behuizing (accuklep) en ook de telefoon volledig ontladen en weer opladen.
Ook de laatste 3.33 firmware geïnstalleerd.
Overigens is de sensation een XE variant met S-off.
die jellybean rom is lastig te instaleren, zeker nu het S-off maken moeilijker is geworden sinds de ota van ICS
Zeker een aanrader. De laatste versie van vandaag heeft zelfs JB v4.1.2 en alles werkt!TheTeek schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
Waarom een nieuwe kopen...:
De telefoon werkt echt heel smooth met deze rom. Aanrader voor iedereen die nog lang van deze telefoon wil genieten. Enige nadeel is inderdaad wel dat je hem moet kraken om ervan te kunnen genieten.
offtopic:
(Overigens stap ik binnenkort over naar een Galaxy Nexus, enkel voor het grotere scherm, hogere resolutie en het feit dat ik er slechts € 150,- voor ga betalen
).
(Overigens stap ik binnenkort over naar een Galaxy Nexus, enkel voor het grotere scherm, hogere resolutie en het feit dat ik er slechts € 150,- voor ga betalen
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Bedankt voor je antwoord, maar vrees dat het niet iets te maken heeft met statische ladingen, maar meer met het touchscreen zelf.
Want als na een paar seconden het scherm wel goed reageerd, de telefoon uitzet en meteen weer aan dan begint het riedeltje weer van voor af aan, ik heb de telefoon dan nog gewoon in m'n hand.
Nu lijkt het wel iets minder erg te worden, maar vrij irritant is het wel.
Ik gebruik hem dan ook alleen voor Jelly bean test, zonder sim, leuk om meet te spelen.
M'n kids vinden het ook leuk om er spelletjes op te doen.
Daarnaast heb ik een Evo 3D die het prima doet (nagenoeg dezelfde hardware).
Wat betreft S-off, ja het is een werk, maar niet onmogelijk, zeker niet met de juopunutbear methode.
op het juiste moment de contacten sluiten, na drie pogingen is het mij gelukt..;)
En idd JB 4.1.2 draaid nu super, sinds 8-10 ook met een werkende frond facing camera, dus volgens mij nu een volledig werkende Jelly Bean op de sensation (XE)
Want als na een paar seconden het scherm wel goed reageerd, de telefoon uitzet en meteen weer aan dan begint het riedeltje weer van voor af aan, ik heb de telefoon dan nog gewoon in m'n hand.
Nu lijkt het wel iets minder erg te worden, maar vrij irritant is het wel.
Ik gebruik hem dan ook alleen voor Jelly bean test, zonder sim, leuk om meet te spelen.
M'n kids vinden het ook leuk om er spelletjes op te doen.
Daarnaast heb ik een Evo 3D die het prima doet (nagenoeg dezelfde hardware).
Wat betreft S-off, ja het is een werk, maar niet onmogelijk, zeker niet met de juopunutbear methode.
op het juiste moment de contacten sluiten, na drie pogingen is het mij gelukt..;)
En idd JB 4.1.2 draaid nu super, sinds 8-10 ook met een werkende frond facing camera, dus volgens mij nu een volledig werkende Jelly Bean op de sensation (XE)
Leuk!! niet toevallig nog eentje over...Smarron
offtopic:
(Overigens stap ik binnenkort over naar een Galaxy Nexus, enkel voor het grotere scherm, hogere resolutie en het feit dat ik er slechts € 150,- voor ga betalen).
[ Voor 12% gewijzigd door TheTeek op 11-10-2012 14:46 ]
No one knows what TheTeek is
Toestel net een paar weken terug. Nieuwe batterij en factory reset gekregen. Geen uitvallers meer, maar nu alweer constant sense-crashes (met het witte scherm en 'HTC'). Ik ben he-le-maal klaar met dit klote-apparaat. Maar weer opsturen?Phyrro schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:55:
Nou het is weer zover..
Na een half jaar geleden het toestel opgestuurd te hebben wegens constant uitvallen begon hij vorige week weer met dezelfde kuren. Ik heb alle standaard stappen ondernomen; eerst de laatst geinstalleerde apps verwijderd, toen alle onnodige apps, toen een factory reset en nog steeds de uitvallers. Ik heb een nieuwe SIM, en mijn batterij lijkt ook gewoon te werken.
Vervolgens toch maar weer naar de VF-winkel om hem op te laten sturen... Volgens de vriendelijke medewerker ben ik hem 2 tot 3 (!) weken kwijt, feest! De vorige keer hebben ze (geloof ik) het moederbord vervangen, dus ik ben heel benieuwd hoe ze hem nu gaan 'repareren'.
Zijn er mede-tweakers met gelijksoortige problemen?
EDIT:
VF-branded
ICS laatste softwareupdate
Niet rooted
S-ON
Geen custom roms
Ik denk dat ik het hier moet plaatsen, want het gaat immers over de Sensation, maar ook over de klantenservice van HTC.
Vrijdag lag ineens mijn volumebutton naast mijn toestel. Doe er totaal niks gek mee gebruik het alleen wanneer de andere partij hard praat. Daarnaast zit de Sensation altijd in een hoesje. Ziet er uit als nieuw nog nooit gevallen kortom altijd zuinig.
Ik heb al toen ze nog Qtek heten al toestellen van HTC met windows mobile erop nog toen. Daarna altijd HTC toestellen, zowel ik als mijn vriendin. Iedereen raadde ik altijd HTC aan. In augustus zelfs nog een HTC ONE S voor mijn moeder besteld. Kortom een trouwe klant.
Dus ik denk voor de eerste keer contact leggen met de klantenservice. Fotootje erbij gedaan en verwacht dat het wel goed zou komen.
Maar niets is minder waar. Ik moest maar een nieuwe Backcover kopen twv 45 euro.
Ongelooflijk de eerste keer dat je ze nodig hebt en dan dit....
Productiekosten backcover waarschijnlijk 3 euro? Misschien 5?
Het hele zaakje uitgelegd en zeg dat ik best een trouwe klant ben, maar nee hoor een stukje menselijkheid zit er niet tussen.
Dit zijn dus momenten waardoor ik enorm wordt teleurgesteld door fabrikanten waar ik best veel vertrouwen in had.
Hieronder de mail die ik terugkreeg:
Mijn volgende aankoop zou waarschijnlijk een HTC ONE X worden, ik vind Sense namelijk lekker werken, maar door dit ga ik daar vanaf zien.
Ik ben totaal geen fanboy van Apple en ik denk dat ik nu voor een Samsung ga, maar toen ik mijn Macbook Air kreeg en er zat een kras op, mocht ik op de MBA blijven werken en pas terugsturen tot een andere mij werd toegestuurd. Ik hoefde geen foto te maken van de kras oid, prachtige service van Apple. Tuurlijk je betaalt ervoor, maar toch het geeft je als consument een goed gevoel om niet eerst met bewijzen te komen enz.
Dit moest er even uit...... Sorry voor mijn rant!
Vrijdag lag ineens mijn volumebutton naast mijn toestel. Doe er totaal niks gek mee gebruik het alleen wanneer de andere partij hard praat. Daarnaast zit de Sensation altijd in een hoesje. Ziet er uit als nieuw nog nooit gevallen kortom altijd zuinig.
Ik heb al toen ze nog Qtek heten al toestellen van HTC met windows mobile erop nog toen. Daarna altijd HTC toestellen, zowel ik als mijn vriendin. Iedereen raadde ik altijd HTC aan. In augustus zelfs nog een HTC ONE S voor mijn moeder besteld. Kortom een trouwe klant.
Dus ik denk voor de eerste keer contact leggen met de klantenservice. Fotootje erbij gedaan en verwacht dat het wel goed zou komen.
Maar niets is minder waar. Ik moest maar een nieuwe Backcover kopen twv 45 euro.
Ongelooflijk de eerste keer dat je ze nodig hebt en dan dit....
Productiekosten backcover waarschijnlijk 3 euro? Misschien 5?
Het hele zaakje uitgelegd en zeg dat ik best een trouwe klant ben, maar nee hoor een stukje menselijkheid zit er niet tussen.
Dit zijn dus momenten waardoor ik enorm wordt teleurgesteld door fabrikanten waar ik best veel vertrouwen in had.
Hieronder de mail die ik terugkreeg:
Ik weet dat er backcover op ebay te verkrijgen zijn voor 11 euro, maar voor mij gaat het om je trouwe klanten te vriend te houden. Ik ben echt geen zeikerd.Mijn naam is Susan en ik ben van de technische ondersteuning van de klantenservice voor het HTC Email Team.
Ik begrijp dat u het niet eens bent met het beleid van HTC m.b.t. de garantie op de achterklep. Helaas kunnen wij dit beleid niet veranderen. Wij waarderen het dat u al veel HTC toestellen heeft gehad, maar kunnen u daarom niet anders behandelen dan andere klanten met een HTC Sensation. Mijn excuses voor het ongemak.
Mijn volgende aankoop zou waarschijnlijk een HTC ONE X worden, ik vind Sense namelijk lekker werken, maar door dit ga ik daar vanaf zien.
Ik ben totaal geen fanboy van Apple en ik denk dat ik nu voor een Samsung ga, maar toen ik mijn Macbook Air kreeg en er zat een kras op, mocht ik op de MBA blijven werken en pas terugsturen tot een andere mij werd toegestuurd. Ik hoefde geen foto te maken van de kras oid, prachtige service van Apple. Tuurlijk je betaalt ervoor, maar toch het geeft je als consument een goed gevoel om niet eerst met bewijzen te komen enz.
Dit moest er even uit...... Sorry voor mijn rant!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Beste,Phyrro schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Toestel net een paar weken terug. Nieuwe batterij en factory reset gekregen. Geen uitvallers meer, maar nu alweer constant sense-crashes (met het witte scherm en 'HTC'). Ik ben he-le-maal klaar met dit klote-apparaat. Maar weer opsturen?
Ik ervaar ineens na de laatste update veel problemen, het moet haast wel daarmee te maken hebben.
Ik heb inmiddels nu bijna een jaar geen problemen, na ICS ging alles nog beter maar sinds de laatste update van vorige week (heb hem toen pas uitgerold), ervaar ik weer veel oude problemen zoals SENSE Crashe en dat spontaan me toestel uitvalt??!
Vaak heb ik het niet door en druk ik me scherm om te unlocke maar start hij ineens op. Ook als ik b.v. bezig ben met watsapp berichtje valt hij uit het niets uit.
Dit gebeurt zo 2 a 3 keer per dag, ik zit er dan ook aan te denken om de laatste update te verwijderen.
Nog meer mensen last dit soort problemen na de laatste update?
Nee hier geen enkel probleem, toestel werkt altijd naar behoren.
Voor de update alles ok er na ook alles ok.
Ben ik wel selectief met app's installeren en ik denk persoonlijk dat dat veel scheelt
Voor de update alles ok er na ook alles ok.
Ben ik wel selectief met app's installeren en ik denk persoonlijk dat dat veel scheelt
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
Krijg ik van me vriendin te horen dat haar HTC Sensation niet meer aangaat, hebben we samen van alles op afstand geprobeerd maar hij gaat niet aan zegt ze.
Echt om koppijn van te krijgen, ik heb drie HTC telefoons gekocht en ik heb bij mijn twee HTC toestellen aanspraak moeten maken op de garantie en nu die HTC Sensation die mij vriendin heeft zal ik dus ook aanspraak op garantie moeten maken.
Ik baal echt als een stekker, maar HTC zei wel wereldwijde garantie te hebben, maja dan komt de mevrouw van HTC NL wel met verhaal aan over dat ze hem wellicht niet in China konden maken, HTC komt zelf notabene uit China ( ROC ).
Is grappig om te zeggen HTC komt uit China, dan komen die Engelse / Nederlandse helpdesk medewerkers van HTC aanzetten dat HTC uit Taiwan komt, waarop ik uitleg dat Taiwan bij China hoort.
Echt om koppijn van te krijgen, ik heb drie HTC telefoons gekocht en ik heb bij mijn twee HTC toestellen aanspraak moeten maken op de garantie en nu die HTC Sensation die mij vriendin heeft zal ik dus ook aanspraak op garantie moeten maken.
Ik baal echt als een stekker, maar HTC zei wel wereldwijde garantie te hebben, maja dan komt de mevrouw van HTC NL wel met verhaal aan over dat ze hem wellicht niet in China konden maken, HTC komt zelf notabene uit China ( ROC ).
Is grappig om te zeggen HTC komt uit China, dan komen die Engelse / Nederlandse helpdesk medewerkers van HTC aanzetten dat HTC uit Taiwan komt, waarop ik uitleg dat Taiwan bij China hoort.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 18:16 ]
Oke, ik ben het een beetje zat...
Ik heb me dood lopen zoeken en ben nog niks tegen gekomen wat betreft informatie dat mijn probleem met mijn Sensation XE oplost...
Ik heb al sinds de update van ICS Wi-Fi problemen..
Mijn Wi-Fi wilt niet opstarten / aangaan.
Telefoon is up-to-date.
Ik heb geen ervaring met het ROM'en etc van mijn telefoon.
Iemand hier die mij wat behulpzame informatie kan geven?
Ik heb me dood lopen zoeken en ben nog niks tegen gekomen wat betreft informatie dat mijn probleem met mijn Sensation XE oplost...
Telefoon is up-to-date.
Heb je een factory reset geprobeerd?
Heb je contact gehad met HTC en verteld dat je WiFi niet doet?
Gaat je WiFi niet aan of kun je geen verbinding maken?
Terugsturen ivm crashes van Sense heeft denk ik geen nut, die gebeuren nu eenmaal vanwege het slechte geheugen management in Android. Sense crasht ook niet maar wordt uit het geheugen gegooid. Als je root heb kun je dit wel verhelpen door de V6 SuperCharger te gaan gebruiken.Phyrro schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:24:
Toestel net een paar weken terug. Nieuwe batterij en factory reset gekregen. Geen uitvallers meer, maar nu alweer constant sense-crashes (met het witte scherm en 'HTC'). Ik ben he-le-maal klaar met dit klote-apparaat. Maar weer opsturen?
[ Voor 66% gewijzigd door Arie- op 16-10-2012 10:23 ]
Ik heb vaker een factory reset gedaan om te proberen, niet gewerkt.Arie- schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:20:
Heb je een factory reset geprobeerd?
Geen zin om contact op te nemen met HTC en dezelfde verhalen horen (reset, etc) die niet werken aangezien ik alle forums ben langs geweest, en ook geen zin om mijn telefoon voor een maand of langer kwijt te zijn.
Mijn WiFi gaat gewoon niet aan. WiFi fout.
Verwijderd
Gewoon zeggen dat je dat al gedaan heb en dan direct garantie procedure in werking zetten, bij mijn HTC telefoons heeft dat tot nu toe niet meer dan 7 dagen gekost tot ik hem terug had.
Ik wil het eigenlijk zelf oplossen.. Ik heb hier nog 3 maanden, en mag ik een ander toestel uitkiezen (nooit meer een HTC
) Er wordt gezegd dat je dmv ROM's en andere zooi zulke problemen kunt "fixen", alleen heb ik dat nog nooit gedaan en vraag me af of er een noob-guide bestaat zodat ik er zelf mee kan kloten (zonder dat ie kapot gaat natuurlijk)
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's Kijk hier eens zou ik zeggeninsyN schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:28:
Ik wil het eigenlijk zelf oplossen.. Ik heb hier nog 3 maanden, en mag ik een ander toestel uitkiezen (nooit meer een HTC) Er wordt gezegd dat je dmv ROM's en andere zooi zulke problemen kunt "fixen", alleen heb ik dat nog nooit gedaan en vraag me af of er een noob-guide bestaat zodat ik er zelf mee kan kloten (zonder dat ie kapot gaat natuurlijk)
Volgens mij is er een verschil tussen de Sensation en de Sensation XE, toch?BaszCore schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:16:
[...]
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's Kijk hier eens zou ik zeggen
Nou na mijn laatste verhaal nog een aantal pogingen geprobeerd, maar helaas.
Dit was voor mij het laatste HTC toestel.
Na ik denk toch wel 5 a 6 jaar trouwe klant.
Bedankt voor uw email.
Ik begrijp dat u teleurgesteld bent. Helaas is het niet mogelijk om mij los te maken van het bedrijf en 'menselijk' naar de situatie te kijken zoals u vraagt. Ik vertegenwoordig HTC, dus kan me onmogelijk los maken ervan. De managers van HTC hebben zich ook aan procedures te houden helaas en kunnen u ook geen achterklep toesturen. Alle klanten van HTC worden namelijk als gelijken behandeld. Een groot bedrijf als HTC kan niet aan voortrekkerij doen zoals u hopelijk kunt begrijpen. Wij kunnen u helaas dus niet verder helpen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Bedankt voor uw email.
De reden dat de knoppen van de Desire zijn gemaakt binnen garantie is dat het hier om een fabricagefout ging. Een volumeknop die van de achterklep van de Sensation is losgekomen, is geen fabrieksfout, maar gebruiksschade. Dat is het verschil en de reden dat wij u geen nieuwe achterklep kunnen aanbieden. De kosten van een klep liggen trouwens hoger dan een paar euro, omdat de antenne van het toestel erin verwerkt zit.
Bedankt voor uw email.
Zoals ik u al meerdere malen heb verteld, valt een afgevallen volumeknop helaas niet binnen de fabrieksgarantie van HTC. Wij zullen u dus geen nieuwe batterijklep toesturen. U kunt zelf een nieuwe batterijklep kopen op www.expansys.nl of een andere website, die keuze is geheel aan u.
Verwijderd
Je bent geen klant van HTC maar van de retailer, met hem had je het moeten oplossen, als je rechtstreeks via HTC doet loop je een klein risico als ze oordelen dat buiten de garantie valt.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 17:26 ]
Zie Algemene voorwaarden :Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:22:
Je bent geen klant van HTC maar van de retailer, met hem had je het moeten oplossen, als je rechtstreeks via HTC doet loop je een klein risico als ze oordelen dat buiten de garantie valt.
11. Garantie
Voor de garantie op HTC toestellen verwijzen we naar de garantiebepaling van HTC die te vinden is via www.htc.com/www/support/warranty.html.
Het telefoonnummer voor de garantieservice treft de Klant bij zijn Product aan.
Nee, de hardware is identiek. De XE is enkel hoger geklokt, iets meer geheugen en een accu met meer juice. Dus elke custom rom werkt op zowel de gewone als XE.insyN schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:27:
[...]
Volgens mij is er een verschil tussen de Sensation en de Sensation XE, toch?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb mijn telefoon opgestuurd na de klachten (groen/rood lampje, niet meer opladen) en nu is hij kennelijk volgens Dynafix niet meer te repareren. Ik heb de telefoon sinds oktober 2011 en heb er welgeteld 7 maanden van kunnen 'genieten', waarvan van die 7 maanden 4 met gebroken beeldscherm (eigen fout).Logitech1 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
Dit hebben meer mensen, Ook ik heb hier last van, Na een maand of 3 valt het toestel elke keer uit. Ik heb zelf een hard reset geprobeert maar door htc werdt er toch een reparatie van de hardware aangeboden omdat dit een bekend probleem was.
Ik heb zelf ook 2 accu's geprobeert. hielp niks. dus gewoon opsturen!
Sinds vrijdag is mijn scherm (het touchscreen) kapot gegaan van mijn sensation. Gelukkig niet mijn eigen fout, dus hopelijk krijg ik nu geld terug van de wa verzekering van de ander (hoe lang duurt zoiets eigenlijk?). Nu wil ik alvast zelf het touchscreen gaan vervangen. Is dit te doen? Handigheid heb ik wel, zijn ook wel wat filmpjes op YouTube te vinden hierover. Of kan ik dit beter laten?
Heb een schermpje kunnen vinden op brapa.com, geen flauw idee of dit verder betrouwbaar is. Iemand andere opties die mij nog niet bekend zijn?
Heb een schermpje kunnen vinden op brapa.com, geen flauw idee of dit verder betrouwbaar is. Iemand andere opties die mij nog niet bekend zijn?
Mijn vriendin heeft precies het zelfde...ook haar bereik valt compleet weg,zo nu en dan,sinds de update.De Wi-Fi is een drama geworden..ik voel me een beetje schuldig,want ik heb dit toestel ook,en hem haar ook aangeraden.Zelf de update niet gedaan,daar ik nu de one x erbij heb.
insyN schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:07:
Oke, ik ben het een beetje zat...
Telefoon is up-to-date.
Ik zou eerst even wachten op wat de verzekering doet, voordat je de sensation gaat repareren. Het vergoeden van het scherm, (mocht je dat krijgen) kan soms weken duren.Goofyduck384 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:52:
Sinds vrijdag is mijn scherm (het touchscreen) kapot gegaan van mijn sensation. Gelukkig niet mijn eigen fout, dus hopelijk krijg ik nu geld terug van de wa verzekering van de ander (hoe lang duurt zoiets eigenlijk?). Nu wil ik alvast zelf het touchscreen gaan vervangen. Is dit te doen? Handigheid heb ik wel, zijn ook wel wat filmpjes op YouTube te vinden hierover. Of kan ik dit beter laten?
Voor het vervangen: Ik zou het laten doen als je het niet vaker hebt gedaan. Het is een rotklus.
MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1
Vreemd verhaal!henkyyyyyyy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:41:
Nou na mijn laatste verhaal nog een aantal pogingen geprobeerd, maar helaas.
[...]
[...]
[...]
Ik kreeg ongezien een nieuwe opgestuurd nadat ik melding had gemaakt dat mijn telefoon kraakte! Wellicht is dat nog een idee om een nieuwe opgestuurd te krijgen? Anders de winkel proberen.
Ik ben redelijk tevreden over mijn phone, maar heb ook zoals vele anderen het probleem dat hij zomaar uitvalt. Ook al 3x opgestuurd zonder succes... Het lijkt toch iets met de accu te maken te hebben, want heb het probleem nog nooit gehad terwijl hij aan de lader hing.
Afgezien daarvan loopt ie nog steeds als een zonnetje met CM10 draaiende
Dit weekend voor de tweede keer een heel vaag probleem gehad. Om 6u 's ochtends lichtte ineens het scherm op en bleek dat de dock modus actief was, wat ik niet meer kan wegklikken. Vervolgens wordt er dus om de zoveel minuten geswitcht tussen dock mode en normale mode. Pas op een willekeurig moment komt er in de dock mode een kruisje waarmee deze uit te schakelen is. Erg vervelend als je nog een uurtje slaap te gaan hebt en dus continue het scherm oplicht.
Tot nu toe is het pas 2 keer voorgekomen maar toch. Iemand anders hier al wel eens last van gehad?
Ben ook bekend met het uitvalprobleem. Dit was opgelost door een stukje plastic te plaatsen tussen de accu en de behuizing. Onlangs begon het weer opnieuw, maar toen ik de behuizing eraf haalde bleek het stukje plastic er bijna uit te zijn. Weer terug geduwd en sindsdien geen uitvallen meer, ik hoop maar dat dit een definitieve oplossing blijkt te zijn.
Tot nu toe is het pas 2 keer voorgekomen maar toch. Iemand anders hier al wel eens last van gehad?
Ben ook bekend met het uitvalprobleem. Dit was opgelost door een stukje plastic te plaatsen tussen de accu en de behuizing. Onlangs begon het weer opnieuw, maar toen ik de behuizing eraf haalde bleek het stukje plastic er bijna uit te zijn. Weer terug geduwd en sindsdien geen uitvallen meer, ik hoop maar dat dit een definitieve oplossing blijkt te zijn.
Mmm, de verzekering vraagt nu om een verklaring dat de telefoon niet meer te repareren valt en wat de kosten van een vergelijkbare telefoon zijn.krijger_chris schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:02:
[...]
Ik zou eerst even wachten op wat de verzekering doet, voordat je de sensation gaat repareren. Het vergoeden van het scherm, (mocht je dat krijgen) kan soms weken duren.
Voor het vervangen: Ik zou het laten doen als je het niet vaker hebt gedaan. Het is een rotklus.
Ben benieuwd welke winkel mij zo'n verklaring zal geven, want volgens mij is de telefoon prima te repareren, alleen kost dit gewoon aardig wat (minimaal €100,- en meer). Waar kan ik dan toch zo'n verklaring krijgen?
[ Voor 35% gewijzigd door Goofyduck384 op 22-10-2012 19:25 ]
Sommige verzekeraars hebben zelf een contract met een reparatie center, maar die van jouw tegen partij blijkbaar niet.
Dat is wel jammer want dan had je het toestel binnen 4 dagen retour, gerepareerd en wel.
Dat is wel jammer want dan had je het toestel binnen 4 dagen retour, gerepareerd en wel.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Grr vannacht weer dit probeem gehad. Om 4 uur vanochtend werd ik wakker omdat het scherm aan ging...en stond ie weer in de dock mode zonder dat dit uit kan zetten. Elke paar minuten schakelt ie weer tussen dock en normaal met elke keer het scherm dat aan gaat. Niemand die dit eerder heeft gehoord? Kan niet echt een oplossing vinden.Southern Sun schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:31:
Dit weekend voor de tweede keer een heel vaag probleem gehad. Om 6u 's ochtends lichtte ineens het scherm op en bleek dat de dock modus actief was, wat ik niet meer kan wegklikken. Vervolgens wordt er dus om de zoveel minuten geswitcht tussen dock mode en normale mode. Pas op een willekeurig moment komt er in de dock mode een kruisje waarmee deze uit te schakelen is. Erg vervelend als je nog een uurtje slaap te gaan hebt en dus continue het scherm oplicht.
Ik heb elders nog nooit van dit probleem gehoord, maar iets staat mij bij dat ik dit een hele tijd geleden ook heb gelezen in dit topic, ik vermoed dat jij destijds ook de persoon geweest die dit meldde. Het eerste wat in mij opkomt is toch een malafide applicatie welke "iets wil". Het lastige is dat het waarschijnlijk moeilijk reproduceren is, anders zou je een factory reset kunnen proberen en kijken of het te reproduceren is door één voor één applicaties te herstellen.
Een tweede optie wat in mij opkomt is een probleem bij je USB aansluiting, je zou als het opnieuw voor komt een andere USB kabel kunnen proberen, of gewoon de USB kabel loskoppelen.
Een tweede optie wat in mij opkomt is een probleem bij je USB aansluiting, je zou als het opnieuw voor komt een andere USB kabel kunnen proberen, of gewoon de USB kabel loskoppelen.
Heb het inderdaad een paar maanden geleden ook gepost. Het is nu voorgekomen zonder en met oplader aangesloten dus dat maakt weinig uit. Ben bang dat ik idd maar een reset moet doen, maar hoopte op een andere oplossing zodat ik niet een hoop data kwijt raak.Arie- schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:10:
Ik heb elders nog nooit van dit probleem gehoord, maar iets staat mij bij dat ik dit een hele tijd geleden ook heb gelezen in dit topic, ik vermoed dat jij destijds ook de persoon geweest die dit meldde. Het eerste wat in mij opkomt is toch een malafide applicatie welke "iets wil". Het lastige is dat het waarschijnlijk moeilijk reproduceren is, anders zou je een factory reset kunnen proberen en kijken of het te reproduceren is door één voor één applicaties te herstellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 23-10-2012 12:07 ]
Bij een reset hoef je geen data kwijt te raken. Root je telefoon, maak een backup van data en apps, reset je telefoon, root je telefoon opnieuw en zet vervolgens de data terug welke je terug wilt. Denk aan sms, whatsapp, wifi punten etc.
Er is trouwens een petitie gaande om Jelly Bean voor de Sensation te laten ontwikkelen door HTC, als jullie allemaal zouden kunnen joinen? 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1938449
http://www.ipetitions.com...y-bean-for-htc-sensation/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1938449
http://www.ipetitions.com...y-bean-for-htc-sensation/
Zo'n verklaring kun je krijgen bij een reparatiecentrum. Dus zoek er een uit in de buurt en vraag daarna. Hiervoor kunnen ze wel "onderzoekskosten" inrekening brengen.Goofyduck384 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:23:
[...]
Mmm, de verzekering vraagt nu om een verklaring dat de telefoon niet meer te repareren valt en wat de kosten van een vergelijkbare telefoon zijn.
Ben benieuwd welke winkel mij zo'n verklaring zal geven, want volgens mij is de telefoon prima te repareren, alleen kost dit gewoon aardig wat (minimaal €100,- en meer). Waar kan ik dan toch zo'n verklaring krijgen?
MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1
Hebben meer mensen gehad dat de H (bijna) T helemaal zomaar uit de HTC op de achterkant valt? Blijkbaar gebeurd het vaker, maar zal HTC gewoon een nieuwe backcover opsturen?
Hier een foto van iemand anders: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1261370
Hier een foto van iemand anders: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1261370
[ Voor 5% gewijzigd door J0ey op 24-10-2012 22:35 ]
@J0ey : bij mij is de C er uit...zit tegenwoordig in een hoesje, dus geen last van andere uitvallende letters.
Meen hier wel op 't forum iets gelezen te hebben dat het meer voorvalt.
Mocht je hiervoor een andere backcover krijgen, laat het ons weten (maar betwijfel het wel)
Zelf (nog) niet geprobeerd
Meen hier wel op 't forum iets gelezen te hebben dat het meer voorvalt.
Mocht je hiervoor een andere backcover krijgen, laat het ons weten (maar betwijfel het wel)
Zelf (nog) niet geprobeerd
Ik ga HTC even mailen, heb een jaar terug ook al een nieuwe back cover gekregen omdat m'n nieuwe telefoon toen kraakte. Wordt er wel een beetje erg moe van, heb nu al last van kraken gehad, stof onder het scherm, vlek in m'n scherm, letters die gewoon random van m'n telefoon vallen. Geen HTC meer voor mij bij m'n volgende telefoon.
Mochten ze het niet opsturen onder garantie zijn ze volgens mij relatief voordelig op amazon of ebay te krijgen.J0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:17:
Hebben meer mensen gehad dat de H zomaar uit de HTC op de achterkant valt? Blijkbaar gebeurd het vaker, maar zal HTC gewoon een nieuwe backcover opsturen?
Bedankt voor de tip, maar zo erg vind ik het ook weer niet. Ze zouden het netjes kunnen oplossen maar als ze dat niet doen is het jammer.Southern Sun schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
Mochten ze het niet opsturen onder garantie zijn ze volgens mij relatief voordelig op amazon of ebay te krijgen.
Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC Sensation.
Dit probleem valt onder gebruikersschade en kan niet onder garantie gerepareerd worden, of er kan geen andere achterkant gestuurd worden.
Op volgende website kan u achterkanden bestellen:
http://www.expansys.nl/
http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc.aspx

Ja, ik heb zelf de T eruit zitten trekken. Mailtje maar eens opnieuw sturen.
Dit probleem valt onder gebruikersschade en kan niet onder garantie gerepareerd worden, of er kan geen andere achterkant gestuurd worden.
[ Voor 19% gewijzigd door J0ey op 24-10-2012 19:54 ]
Tja beetje raar is het antwoord wel, ze hadden het beter cosmetischeJ0ey schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:29:
Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC Sensation.
Schade kunnen noemen.
Maar al met al een zeer teleurstellende reactie van HTC.
Ps. Is niemand opgevallen dan het flikkeren van de verlichting van het scherm bijna over is na de update.
Zo ben nu Total 22 replies verder en heb nu de escalations Manager aan de mail.
Overal staat dat het een ontwerpfout is, maar ze blijven het ontkennen.
Je volumeknop valt er niet gewoon af.
Dat is bij mijn vorige 6 toestellen ook niet gebeurd.
Zoek maar een op google hoeveel mensen die volumeknop zelfs in de eerste maand van de introductie van het toestel verloren zijn.
BAH
Hoe er met goede klanten om wordt gegaan, belachelijk!!
En dat voor een backcover van productiekosten van misschien 3 euro.
We gaan vrolijk verder.Beste meneer , Zoals ik in mijn vorige email uitlegde is de beslissing gemaakt. Dit soort schade valt buiten garantie en wij kunnen hierdoor uw backcover dan ook niet vergoeden cq. vervangen. Wat wij kunnen doen is uw toestel opsturen ter reparatie inclusief uw backcover maar omdat deze schade buitten garantie valt zult u hiervoor een rekening ontvangen. Ik twijfel er niet aan dat u voorzichtig bent met uw toestellen maar dit valt echt niet binnen garantie. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groeten, Esther HTC Escalations Manager
Overal staat dat het een ontwerpfout is, maar ze blijven het ontkennen.
Je volumeknop valt er niet gewoon af.
Dat is bij mijn vorige 6 toestellen ook niet gebeurd.
Zoek maar een op google hoeveel mensen die volumeknop zelfs in de eerste maand van de introductie van het toestel verloren zijn.
BAH

Hoe er met goede klanten om wordt gegaan, belachelijk!!
En dat voor een backcover van productiekosten van misschien 3 euro.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen!
Ik zit namelijk met een probleem.. Mijn HTC Sensation XE drukt vanzelf dingen aan op het scherm.. Ik heb touch overlay aan staan zodat ik goed kan zien wat er gebeurt..
Soms als ik aan het typen ben ik whatsapp oid.. dan kan het zo zijn dat de mobiel uit zichzelf alle 4 points aan drukt... (hij ondersteunt 4 points multitouch).. Ik heb wel gekeken maar kan zo niemand vinden die het zelfde probleem heeft als mij..
b.v.b
Ik zit namelijk met een probleem.. Mijn HTC Sensation XE drukt vanzelf dingen aan op het scherm.. Ik heb touch overlay aan staan zodat ik goed kan zien wat er gebeurt..
Soms als ik aan het typen ben ik whatsapp oid.. dan kan het zo zijn dat de mobiel uit zichzelf alle 4 points aan drukt... (hij ondersteunt 4 points multitouch).. Ik heb wel gekeken maar kan zo niemand vinden die het zelfde probleem heeft als mij..
b.v.b
Verwijderd
Hallo,
Sinds de update heb ik problemen met de muziek en de radio. Die stoppen gewoon. de ene keer na een half uur, de andere keer na 4 minuten of na 2 minuten.
Ik heb het getest als de telefoon stil ligt, beweegt, verschillende oordoppen, originele en een ander en gewoon over de speakers. Ik wordt er gek van!
Nog meer mensen hier last van?
Ik zie graag jullie reacties en oplossingen.
Marion
Sinds de update heb ik problemen met de muziek en de radio. Die stoppen gewoon. de ene keer na een half uur, de andere keer na 4 minuten of na 2 minuten.
Ik heb het getest als de telefoon stil ligt, beweegt, verschillende oordoppen, originele en een ander en gewoon over de speakers. Ik wordt er gek van!
Nog meer mensen hier last van?
Ik zie graag jullie reacties en oplossingen.
Marion
Blijkbaar is er een systeemupdate beschikbaar
Update 3.33.401.55 van 16.48 Mb.
Systeemstabiliteit update ...
Iemand al geinstalleerd ?
Update 3.33.401.55 van 16.48 Mb.
Systeemstabiliteit update ...
Iemand al geinstalleerd ?
Ben er nu mee bezig...
En de update is geslaagd. Zo op 't eerste gezicht niks veranderd.
En de update is geslaagd. Zo op 't eerste gezicht niks veranderd.
[ Voor 61% gewijzigd door tiguan op 21-11-2012 11:21 ]
Weet iemand of het mogelijk is om de FM Radio app (die standaard erop staat) te re-installeren? Hij werkte niet meer bij mij (kwam gewoon geen geluid meer en na paar seconden schakelt hij zichzelf uit), waarna ik in de Apps settings ben gaan kijken of ik iets kon vinden. Zag dat FM Radio er twee keer in stond en dat ze beide 'aan' stonden (knopje 'Uitschakelen' was enabled). Bij beide even op knopje Uitschakelen geklikt onder de gedachte dat de app gewoon zou stoppen en ik hem opnieuw zou kunnen opstarten. Helaas, blijkt dat Uitschakelen gewoon een verkrachtte vertaling van "uninstall" is, en ik ben de app nu dus kwijt 
Kun je zo'n apps opnieuw installeren (zonder helemaal terug naar fabrieksinstellingen te moeten en alles kwijt te zijn)? Of kent iemand een andere goeie FM radio app (dus niet stream over internet maar gewoon headset erin en FM radio ontvangen)?
Kun je zo'n apps opnieuw installeren (zonder helemaal terug naar fabrieksinstellingen te moeten en alles kwijt te zijn)? Of kent iemand een andere goeie FM radio app (dus niet stream over internet maar gewoon headset erin en FM radio ontvangen)?
Heb je de default ROM, of iets anders? Ik weet van de ROM die ik draai, dat bluetooth aan moet staan om FM Radio werkend te krijgen. Het makkelijkst is gewoon een/de fmradio APK te pushen naar /system/app en je telefoon te rebooten. Mocht je geen APK meer hebben, download een deodexed ROM (stock HTC/Elegancia oid.) en haal daar de fm radio uit. Als je daar geen zin in hebt, ik heb nog zes verschillende (geen idee welke waar vandaan komt) FM radio apk's op mijn pc staan.
Ik heb nooit iets met ROMs gedaan dus gewoon de standaard. Ik heb geen FM Radio APK want die zat dus gewoon standaard op de telefoon. Zou je die APKs van jou ergens kunnen uploaden? Ik wil ze wel even proberen. Ik neem aan dat het echt FM radio is en niet (zoals 90% wat ik in de martketplace vind) gewoon een app van een of ander vaag radiostation wat gewoon via internet stream werkt?
Ja, het zijn de HTC apk's, maar zoals gezegd, ik weet niet van welke base ze komen, ik heb ze allemaal genummerd in een dropbox map gegooid, pm komt er aan.
Ik lees net in het Desire topic dat deze update waarschijnlijk voor NL Alert is bedoeld.
Mja, die kon ik voor de update ook al instellen; is een kwestie van een paar dingetjes aanpassen volgens de site van NL alert en 't zou moeten werken; daar heb je geen update voor nodig van ~13 MB lijkt me.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Niet dus......tiguan schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:51:
Ik lees net in het Desire topic dat deze update waarschijnlijk voor NL Alert is bedoeld.
Nou bijna goedmambo No5 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:37:
Mja, die kon ik voor de update ook al instellen; is een kwestie van een paar dingetjes aanpassen volgens de site van NL alert en 't zou moeten werken; daar heb je geen update voor nodig van ~13 MB lijkt me.

Zorg voor een volle accu, onder de 35% start de update niet.
De update zelf duurt Erughhh lang, er wordt volgens mij veel aangepast.
Suc6
[ Voor 32% gewijzigd door Supertip op 21-11-2012 21:32 . Reden: update gedaan ]
Gisterenavond ook de update laten lopen, duurde inderdaad wel even en begon terug met 'optimising apps' bij het opstarten...
Zie op eerste zicht ook zo niet direct verschil(len)...
Wachten tot er ergens een changelog of zo verschijnt...
Zie op eerste zicht ook zo niet direct verschil(len)...
Wachten tot er ergens een changelog of zo verschijnt...
Volgens mij zit er in deze update, naast stabiliteits updates, ook nl-alert hoor, ik heb deze nu bij mijn cell broadcast instellingen staan, ik heb ze er niet zelf in gezet.
[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 22-11-2012 10:52 ]
Afgelopen donderdag heb ik mijn Sensation ook maar terug laten sturen. Ik had steeds uitvallers, die inderdaad niet voorkomen als de Sensation aan de lader hing. Daardoor kon ik 'm bijna niet normaal gebruiken. Na een uitvaller was het bovendien erg lastig om de telefoon weer volledig opgestart te krijgen.
Daarnaast ben ik zowel de H, de T als de C kwijtgeraakt. Ik heb maar meteen aangegeven dat ook dat gerepareerd moet worden. Ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt.
Daarnaast ben ik zowel de H, de T als de C kwijtgeraakt. Ik heb maar meteen aangegeven dat ook dat gerepareerd moet worden. Ben benieuwd hoe daarop gereageerd wordt.
Wauwel.
Ik heb een groot probleem... m'n touchscreen van mijn telefoon is kapot. Hij reageert nergens meer op, echt nergens. Ik heb hem al tig keer gereboot en ook de truc met het aluminiumfolie geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Ook als ik hem in het root-menu opstart (powerbutton + volume down ingedrukt houden) reageert hij niet op input van het scherm. Hij loopt niet vast, want de tijd loopt gewoon door, en als je hem belt dan zie je ook gewoon dat iemand belt.
Nu kan ik hem wel terugsturen naar HTC, maar zodra hij opstart met een simkaart en dus netwerkverbinding heeft, haalt hij al m'n emails en whatsapp-berichtjes op (logisch natuurlijk), en ik wil niet dat een of andere HTC monteur die allemaal te zien krijgt. Met een beetje skills kunnen ze ook m'n wachtwoorden er uit halen lijkt me, dus dat wil ik allemaal voorkomen.
Is er een mogelijkheid om via je computer met m'n Sensation te verbinden zodat ik alsnog al m'n privégegevens er af kan halen?
Ik heb de HTC Sensation, met een custom rom voor de Sensation XE.
Ook als ik hem in het root-menu opstart (powerbutton + volume down ingedrukt houden) reageert hij niet op input van het scherm. Hij loopt niet vast, want de tijd loopt gewoon door, en als je hem belt dan zie je ook gewoon dat iemand belt.
Nu kan ik hem wel terugsturen naar HTC, maar zodra hij opstart met een simkaart en dus netwerkverbinding heeft, haalt hij al m'n emails en whatsapp-berichtjes op (logisch natuurlijk), en ik wil niet dat een of andere HTC monteur die allemaal te zien krijgt. Met een beetje skills kunnen ze ook m'n wachtwoorden er uit halen lijkt me, dus dat wil ik allemaal voorkomen.
Is er een mogelijkheid om via je computer met m'n Sensation te verbinden zodat ik alsnog al m'n privégegevens er af kan halen?
[ Voor 7% gewijzigd door Lennardnl op 25-11-2012 11:49 ]
Doe je telefoon eens aan met de volume down knop ingedrukt.Lennardnl schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:40:
Ik heb een groot probleem... m'n touchscreen van mijn telefoon is kapot. Hij reageert nergens meer op, echt nergens. Ik heb hem al tig keer gereboot en ook de truc met het aluminiumfolie geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Je ziet dan hboot en zo staan...
Ga met je vol knop naar factory reset en bevestig met je aan/uit knop
Daarna moet je eigenlijk nog terug naar stock....maar dat is even goed een stappenplannetje doorlopen, anders brick je 'm ook nog
Heb je S-OFF?
edit: btw, je gaat toch niet je simkaart meesturen? Je moet alleen je kale phone opsturen, zelfs je cover en batterij moet je bij je houden. Oh, en...voor dat je opstuurd, uitgebreid foto's van je phone in van alle kanten en met alles los bv. maken. Leg ook je formulier van HTC (krijg je toegemaild) erbij op de foto. Mocht het misgaan, dan je heb je altijd de foto's nog... gewoon een tipje...gratis
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 25-11-2012 14:21 ]
Heb er een stock rom op gezet (RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.33.401.53_Radio_11.76A.3504.00U_11.24A.3504.31_M_release_280871_signed), en scherm werkt nog steeds niet, dus hij zal echt terug moeten, maar m'n privégegevens zijn er in ieder geval vanaf.albino71 schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:05:
[...]
Doe je telefoon eens aan met de volume down knop ingedrukt.
Je ziet dan hboot en zo staan...
Ga met je vol knop naar factory reset en bevestig met je aan/uit knop
Daarna moet je eigenlijk nog terug naar stock....maar dat is even goed een stappenplannetje doorlopen, anders brick je 'm ook nog
Heb je S-OFF?
edit: btw, je gaat toch niet je simkaart meesturen? Je moet alleen je kale phone opsturen, zelfs je cover en batterij moet je bij je houden. Oh, en...voor dat je opstuurd, uitgebreid foto's van je phone in van alle kanten en met alles los bv. maken. Leg ook je formulier van HTC (krijg je toegemaild) erbij op de foto. Mocht het misgaan, dan je heb je altijd de foto's nog... gewoon een tipje...gratis
En dank voor de gatis tip!
Als ik hem opstart staat er:
*** LOCKED ***
PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.27.0000
RADIO-11.24A.3504.31_M
OpenADSP-v05.6.0.2226.00.0418
eMMC-boot
Jan 13 2012, 17:33:34
Is dat goed zo? Of moet ik S-ON er weer op zetten oid?
Ik zou even S-ON doen ja, anders loop je garantie wellicht gevaar.Lennardnl schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:41:
[...]
Heb er een stock rom op gezet (RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.33.401.53_Radio_11.76A.3504.00U_11.24A.3504.31_M_release_280871_signed), en scherm werkt nog steeds niet, dus hij zal echt terug moeten, maar m'n privégegevens zijn er in ieder geval vanaf.
En dank voor de gatis tip!
Als ik hem opstart staat er:
*** LOCKED ***
PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.27.0000
RADIO-11.24A.3504.31_M
OpenADSP-v05.6.0.2226.00.0418
eMMC-boot
Jan 13 2012, 17:33:34
Is dat goed zo? Of moet ik S-ON er weer op zetten oid?
Eerst even je CID checken en eventueel aanpassen (HTC__E11 als je een NL toestel hebt).
Hier vind je meer...
http://forum.xda-develope...?t=1192300&highlight=s-on
Kijk, dat is mooi...graag gedaan!
Nog een gratis tippie dan
Zorg dat je (hopelijk nog witte) vochtindicator stickers zichtbaar zijn op de foto's.
Er zit er één op de batterij en één op de telefoon, dicht bij de aansluitpunten van je batterij.
Er zit één witte ronde plakker bij de aansluitingen van de batterij (dus op de telefoon zelf, op het vakje waar ook de imei enzo staat), waar is die andere dan?
Op de batterij zelf zie ik geen plakker, maar die hoef ik ook niet mee te sturen.
Oja wel, op de batterij aan de kant van de aansluitingen zit er nog een, maar die kan ik altijd nog op de foto zetten als ze er om vragen toch?
Op de batterij zelf zie ik geen plakker, maar die hoef ik ook niet mee te sturen.
Oja wel, op de batterij aan de kant van de aansluitingen zit er nog een, maar die kan ik altijd nog op de foto zetten als ze er om vragen toch?
[ Voor 43% gewijzigd door Lennardnl op 26-11-2012 12:05 ]
Zeker, geen probleem.Lennardnl schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:03:
Er zit één witte ronde plakker bij de aansluitingen van de batterij (dus op de telefoon zelf, op het vakje waar ook de imei enzo staat), waar is die andere dan?
Ik doe dit soort dingen altijd omdat ik zo af toe lees over gezeik bij Dynafix m.b.t. vochtschade e.d.. Gelukkig heb je dan de foto's nog
Wanneer gaat die weg? Of hebben ze 'm al opgehaald?
Hij is vandaag opgehaald.albino71 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:05:
[...]
Zeker, geen probleem.
Ik doe dit soort dingen altijd omdat ik zo af toe lees over gezeik bij Dynafix m.b.t. vochtschade e.d.. Gelukkig heb je dan de foto's nog
Wanneer gaat die weg? Of hebben ze 'm al opgehaald?
Ja afgaande op de reviews van Dynafix wordt het niks.. maar m'n vorige HTC hebben ze ook netjes gerepareerd dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Hoop dat het niet zo lang duurt voor hij terug is.
Ik heb aardig wat foto's gemaakt trouwens, nogmaals bedankt voor je tip!
[ Voor 4% gewijzigd door Lennardnl op 28-11-2012 00:26 ]
Ik ervaar nog steeds het probleem dat eens in de zoveel tijd de mobiele verbinding niet meer werkt. Ik moet de telefoon dan rebooten om ervoor te zorgen dat ik weer mobiel kan internetten. (In uit schakelen mobiel internet heeft geen effect) Dit geld alleen voor mobiel internet en niet voor WiFi. Heb een stock Vodafone branded HTC Sensation.
Je kan proberen de fabrieksinstellingen te resetten en kijken of het dan weg is?Dj-sannieboy schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:25:
Ik ervaar nog steeds het probleem dat eens in de zoveel tijd de mobiele verbinding niet meer werkt. Ik moet de telefoon dan rebooten om ervoor te zorgen dat ik weer mobiel kan internetten. (In uit schakelen mobiel internet heeft geen effect) Dit geld alleen voor mobiel internet en niet voor WiFi. Heb een stock Vodafone branded HTC Sensation.
Of een custom rom erop, als je je erin wil verdiepen tenminste.
Of terugsturen voor de garantie; mijne heb ik maandag bij HTC gemeld, en vandaag is 'ie al "Reparatie repair center - Voltooid" en klaar om naar mij verzonden te worden, dus dat gaat ook wel rap
Ik heb er de afgelopen paar weken ook al twee keer last van gehad, eerder nooit. Echt heel raar. Ik had na uit/in schakelen mobiel internet ook nog de vliegtuigmodus geprobeerd, aangezien dan de hele verbinding weg moet. Hielp ook niet en rebooten enige optie.Dj-sannieboy schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:25:
Ik heb een unbranded stock HTC Sensation.
Toevallig de laatste tijd ook last van het - niet kunnen mobiel internetten.
Net nog es voorgehad...kon niet synchroniseren, dus dacht eerst aan problemen met de mailserver, maar geen beweging te krijgen in de data-pijltjes.
Vliegtuigmodus biedt inderdaad ook geen oplossing...reboot is het enige dat helpt.
Net nog es voorgehad...kon niet synchroniseren, dus dacht eerst aan problemen met de mailserver, maar geen beweging te krijgen in de data-pijltjes.
Vliegtuigmodus biedt inderdaad ook geen oplossing...reboot is het enige dat helpt.
Hierbij een korte update. Mijn Sensation kon ik afgelopen zaterdag (1/12) ophalen.Wawl schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:46:
Afgelopen donderdag heb ik mijn Sensation ook maar terug laten sturen. Ik had steeds uitvallers, die inderdaad niet voorkomen als de Sensation aan de lader hing. Daardoor kon ik 'm bijna niet normaal gebruiken. Na een uitvaller was het bovendien erg lastig om de telefoon weer volledig opgestart te krijgen.
De printplaat en het display zijn vervangen. Eenmaal thuis viel de telefoon na de eerste keer aanzetten wederom uit. De reparatie heeft dus niets geholpen. Sterker, volgens mij heeft men de telefoon niet eens aangezet na de reparatie, anders had men wel geconstateerd dat het niets heeft geholpen.
Zonder sim-kaart (van Vodafone) doen dezelfde uitvallen zich voor. Zonder SD-kaartje ook. Ik begin steeds meer te denken dat het 'gewoon' aan de batterij ligt, aangezien de problemen zich niet voordoen op de momenten dat de Sensation aan de lader hangt. Zou dit kunnen kloppen?
Inmiddels ben ik al weken verstoken van een goed werkende smartphone. Mogelijk kan ik op korte termijn aan een iPhone komen. Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen. Heeft iemand van jullie nog suggesties behalve de Sensation nogmaals terugsturen ter reparatie?
Wauwel.
@wawl : Probeer eens met een Anker batterij of anders in dit topic eens zoeken... Ik meen me te herinneren dat het uitvallen ook kon worden verholpen met ergens een papiertje of hard plastiekje te steken...
Ik heb eigenlijk al vanaf het begin last van. Telefoon heeft na ICS update nog een fact reset gehad. Het gebeurd gewoon spontaan ineens. Dan merk ik in bijv. Whatsapp dat er een klokje bij berichten blijft staan, dus dan is het weer eens tijd voor een reboot.Lennardnl schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:06:
[...]
Je kan proberen de fabrieksinstellingen te resetten en kijken of het dan weg is?
Of een custom rom erop, als je je erin wil verdiepen tenminste.
Of terugsturen voor de garantie; mijne heb ik maandag bij HTC gemeld, en vandaag is 'ie al "Reparatie repair center - Voltooid" en klaar om naar mij verzonden te worden, dus dat gaat ook wel rap

De cover van mijn Sensation wordt een beetje slecht, en omdat ik pas van de HTC support een nieuw LCD scherm heb gehad omdat de oude stuk was (
) vind ik het mooier als ik ook een nieuwe back cover koop.
Nu staan er op eBay tig van die covers, die allemaal voor de Sensation 4G zijn. Dat is gewoon dezelfde als de normale Sensation die we hier in Nederland kunnen kopen?
Of is dat de T-Mobile US versie die andere antennes heeft dan de EU versie?
edit; moet werken volgens dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1365594
En dan nog een vraag: bijvoorbeeld hier heb je de cover van de Sensation XE:
http://www.ebay.com/itm/W...ain_0&hash=item4606fc43be
past die ook op mijn Sensation?
Als ik die foto en deze foto: http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item3f1a46541b (binnenkant van de XE cover) bekijk dan lijkt het dezelfde als voor de normale Sensation. Maargoed, dat hoeft natuurlijk maar 1mm te schelen en dan past het niet meer.
denk dat ik voor deze ga:
http://www.ebay.com/itm/W...ories&hash=item20cdb68676
daar staat zelf al bij dat hij voor de XE werkt én voor de 4G, en de 4G zou ook op de normale EU-versie moeten passen volgens een link hierboven in mijn post.
of toch een zwarte, ik moet nog even denken
heb nu ook een zwarte, dus een witte ziet er dan voor het gevoel uit als nieuw
Nu staan er op eBay tig van die covers, die allemaal voor de Sensation 4G zijn. Dat is gewoon dezelfde als de normale Sensation die we hier in Nederland kunnen kopen?
Of is dat de T-Mobile US versie die andere antennes heeft dan de EU versie?
edit; moet werken volgens dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1365594
En dan nog een vraag: bijvoorbeeld hier heb je de cover van de Sensation XE:
http://www.ebay.com/itm/W...ain_0&hash=item4606fc43be
past die ook op mijn Sensation?
Als ik die foto en deze foto: http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item3f1a46541b (binnenkant van de XE cover) bekijk dan lijkt het dezelfde als voor de normale Sensation. Maargoed, dat hoeft natuurlijk maar 1mm te schelen en dan past het niet meer.
denk dat ik voor deze ga:
http://www.ebay.com/itm/W...ories&hash=item20cdb68676
daar staat zelf al bij dat hij voor de XE werkt én voor de 4G, en de 4G zou ook op de normale EU-versie moeten passen volgens een link hierboven in mijn post.
of toch een zwarte, ik moet nog even denken
[ Voor 44% gewijzigd door Lennardnl op 07-12-2012 09:48 ]
Ik heb alle tips en trucs al geprobeerd. Niets lijkt te helpen. Heb ook een nieuwe batterij gekocht en die deed het aanvankelijk goed, maar ook deze liep erg snel weer leeg. Dit keer zelfs zo erg, dat ik de telefoon op een gegeven moment in het geheel niet meer aan kon krijgen. Gisteren heb ik 'm dus weer ingeleverd ter reparatie. Ben benieuwd of het euvel dit keer wel verholpen kan worden.Benjike schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:04:
@wawl : Probeer eens met een Anker batterij of anders in dit topic eens zoeken... Ik meen me te herinneren dat het uitvallen ook kon worden verholpen met ergens een papiertje of hard plastiekje te steken...
Inmiddels heb ik tijdelijk een iPhone 4S in gebruik genomen. Bevalt tot op heden goed.
Wauwel.
Afgelopen weken viel mijn telefoon weer meerdere malen uit, soms 2 à 3 keer achter elkaar. Zaterdag tijd gehad om naar de Vodafone te gaan, daar hebben ze een "software update" uitgevoerd omdat ze van mening waren dat een factory reset niet genoeg was ( wat ik zelf al had gedaan).
Ik heb het idee dat het gewoon in de hardware zit (weer) maar ze wilde hem niet gelijk opsturen. Ik ben het eigenlijk wel zat met dit toestel maar ik mag nog een jaar...
Ik heb het idee dat het gewoon in de hardware zit (weer) maar ze wilde hem niet gelijk opsturen. Ik ben het eigenlijk wel zat met dit toestel maar ik mag nog een jaar...
Probeer de contacten van de batterij eens schoon te maken en probeer eens een andere batterij, van Anker ofzo..Xevoo schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:44:
Afgelopen weken viel mijn telefoon weer meerdere malen uit, soms 2 à 3 keer achter elkaar. Zaterdag tijd gehad om naar de Vodafone te gaan, daar hebben ze een "software update" uitgevoerd omdat ze van mening waren dat een factory reset niet genoeg was ( wat ik zelf al had gedaan).
Ik vroeg me af, is het jullie ook opgevallen dat de batterij minder lang mee gaat? Voor de update kon ik makkelijk 2 dagen zonder opladen redden, na de update met moeite 1,5 dag.
Of zou dit komen doordat ik op vakantie ben geweest (telefoon thuisgelaten) en dat ding dus 3 weken niks heeft gedaan?
Of zou dit komen doordat ik op vakantie ben geweest (telefoon thuisgelaten) en dat ding dus 3 weken niks heeft gedaan?
Het meest voor de hand liggende is één van deze twee dingen: nieuwe apps die stiekum erg veel verbruiken (of sluipverbruiken) OF je accu is inmiddels aan vervanging toe.lijphoofd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:26:
Ik vroeg me af, is het jullie ook opgevallen dat de batterij minder lang mee gaat? Voor de update kon ik makkelijk 2 dagen zonder opladen redden, na de update met moeite 1,5 dag.
Ik heb zelf geen verschil gemerkt, maar ik haal zelf nooit twee dagen dus
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Het probleem het uitvallen heb ik nog steeds onder controle met het plasticje tussen de behuizing, maar nu begint het opladen van de batterij problemen te geven. De connector lijkt geen goed contact te maken. Als ik de Sensation 's avonds aan de oplader hang (en ook dubbelcheck of ie daadwerkelijk oplaadt) heeft ie vaak 's ochtends nog maar 30% accu omdat ergens in de nacht de connector blijkbaar de verbinding kwijt raakt.
Zeer irritant wordt het langzamerhand. Het toestal bevalt me op zich nog prima, maar als de degelijkheid toch op meerdere punten zo achter raakt zie ik me haast genoodzaakt om van telefoon te veranderen komende zomer terwijl ik het liefst nog 1 a 2 jaar door ga met sim only en de Sensation. Maar ik vraag me af of ie het zo lang vol gaat houden.
Zeer irritant wordt het langzamerhand. Het toestal bevalt me op zich nog prima, maar als de degelijkheid toch op meerdere punten zo achter raakt zie ik me haast genoodzaakt om van telefoon te veranderen komende zomer terwijl ik het liefst nog 1 a 2 jaar door ga met sim only en de Sensation. Maar ik vraag me af of ie het zo lang vol gaat houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 20-12-2012 12:56 ]
Een volle dag haal ik niet eens, maar dat is eigenlijk vanaf het begin al zo geweest.lijphoofd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:26:
Net een 32 GB SDHC kaartje gehaald voor mijn telefoon. Weet iemand een snelle manier om ongeveer 30GB aan MP3 werk te copieren? Ben nu bezig met robocopy.
Denk niet dat het heelveel sneller kan, want je zit met de USB kabel. Maar misschien dat iemand een idee heeft?
Denk niet dat het heelveel sneller kan, want je zit met de USB kabel. Maar misschien dat iemand een idee heeft?
Hoe kopieer je dan: wat is robocopy? Als USB-drive of via ADB, je kunt je sd kaart misschien ook wel in je pc/lap-top stoppen. Daarbij, zet het aan voor je gaat slapen en het is vast de volgende ochtend wel klaar. Misschien dat er ook iets mogelijk is via de HTC software? Maar dat gebruik ik nooit dus dat zou ik je niet kunnen vertellen.
Robocopy is een copy util van MS op de commandline. Ik gebruik hem via USB. Aan het eind was hij klaarmet ongeveer 30GB in 2.5 uur.
Ik had een vraag aan jullie allemaal, wat is jullie langst behaalde schermtijd? Ik haal altijd maar maximaal 2,5 uur en dan is hij ook echt helemaal leeg.
Vier en een half uur ofzo. Ik zal eens oude screenshots opzoeken.
Edit: Oud screenshot
Edit2: Nog een oud screenshot
Edit: Oud screenshot
Edit2: Nog een oud screenshot
[ Voor 69% gewijzigd door Arie- op 21-12-2012 14:34 ]
Ander probleem...m'n scherm gaat steeds aan uit zichzelf. Lijkt wel of de aan/uit-knop continue contact maakt. Iemand hier bekend mee?
1,5 dag?lijphoofd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:26:
Dat red ik bij lange na niet. Vanmorgen hem om 8.30 van de lader gehaald en om 15.00 was die helemaal leeg. Weer helemaal opgeladen en net 30 min whats app gedaan en hij staat alweer op 37 %.
Volgens de gegevens van htc is de status van de accu goed.
Ik heb geen nieuwe app's geinstaleerd o.i.d.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
ik krijg opeens een christmas screensaver te zien...ik heb er niets erop gezet...android gehacked..?
edt; lol is een optie van de Go launcher
edt; lol is een optie van de Go launcher
[ Voor 19% gewijzigd door ionicdog op 23-12-2012 05:03 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Je zou een kunnen kijken welke apps absurd veel syncen, met het daarbij behorende data verbruik.m@fkeez schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:37:
[...]
1,5 dag?
Dat red ik bij lange na niet. Vanmorgen hem om 8.30 van de lader gehaald en om 15.00 was die helemaal leeg. Weer helemaal opgeladen en net 30 min whats app gedaan en hij staat alweer op 37 %.
Volgens de gegevens van htc is de status van de accu goed.
Ik heb geen nieuwe app's geinstaleerd o.i.d.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Zo was bij mij de weer app die de boel verknoeide.
Ik heb zelf de sync, optie uit staan want die verbruikt te veel stroom.
Ik heb zelf de stock accu er uit gehaald die was bijna in de fik gegaan, en nu al een 1/2jaar een anker batt. er in en dat gaat super.
25 dollars 2stuks met lader erbij, via eBay uit US.
[ Voor 11% gewijzigd door Supertip op 23-12-2012 09:33 ]
Ik heb van HTC destijds een nieuwe non-XE backcover gekregen omdat die ik had los zat. Moest een foto van mijn huidige cover mailen en had binnen no time een nieuwe backcover in de post. Zou je kunnen proberen (hoewel niet een erg nette oplossing om alleen een nieuwe cover te krijgen als hij verder goed functioneertLennardnl schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:17:
De cover van mijn Sensation wordt een beetje slecht, en omdat ik pas van de HTC support een nieuw LCD scherm heb gehad omdat de oude stuk was () vind ik het mooier als ik ook een nieuwe back cover koop.
Lijkt wel alsof ie bijna uit elkaar gaat vallen binnekort
Naast bovenstaande problemen viel ie vandaag nog 2 keer uit. Tevens lijkt de nabijheidssensor niet goed meer te werken. Laatste tijd gaat om de haverklap m'n scherm aan als ik bel en springt ie daardoor op luidspreker.
Denk dat ik 'm maar eens ga resetten en als dat niet helpt toch maar eens opsturen. Komen ineens wel een hoop dingen naar boven.
Denk dat ik 'm maar eens ga resetten en als dat niet helpt toch maar eens opsturen. Komen ineens wel een hoop dingen naar boven.
Hier sinds de laatste update last van het volgende, op internet gezocht maar nergens een duidelijke oplossing gevonden.
Locations werkt niet meer in alle apps. Hij geeft continue aan wachten op geldige locatie. Nou heb ik in de instellingen alle vinkjes (locatie via WIFI/3G, of via GPS) geprobeerd maar niks helpt. Het bijzondere is is dat in Google maps de locatie wel gevonden kan worden en de HTC widgets dit ook voor elkaar krijgen. Andere apps echter niet. Kan bijvoorbeeld geen locatie meer delen via whatsapp
Heb al een factory reset gedaan, maar dit heeft niet geholpen.... GPS werkt verder ook prima. rara wat kan dit zijn. Op internet word nog gesuggereerd om pakketgegevens aan te zetten, maar kan deze optie niet vinden.
wie o wie helpt me met dit mysterie?
Locations werkt niet meer in alle apps. Hij geeft continue aan wachten op geldige locatie. Nou heb ik in de instellingen alle vinkjes (locatie via WIFI/3G, of via GPS) geprobeerd maar niks helpt. Het bijzondere is is dat in Google maps de locatie wel gevonden kan worden en de HTC widgets dit ook voor elkaar krijgen. Andere apps echter niet. Kan bijvoorbeeld geen locatie meer delen via whatsapp
Heb al een factory reset gedaan, maar dit heeft niet geholpen.... GPS werkt verder ook prima. rara wat kan dit zijn. Op internet word nog gesuggereerd om pakketgegevens aan te zetten, maar kan deze optie niet vinden.
wie o wie helpt me met dit mysterie?
Zucht, ben in staat om de XE in de hoek te smijten en over te stappen naar een ander platform.
Heb constant uitval.
Ik kan niet eens een normaal telefoongesprek voeren wat voor een telefoon vrij essentieel is. Vooral bij bellen valt het toestel uit. Ook af en toe spontaan in mijn broekzak.
Nou had ik een tijd geleden een custom ROM geprobeerd (Android Revolution HD) om te kijken of het verbeterde. Maar geen verschil, echt geen software issue dus.
En de garantieperiode op een HTC is toch standaard 2 jaar?
Ben benieuwd wat ze aan deze uitvallende telefoon gaan doen (zojuist aangemeld via HTC).
Heb constant uitval.
Ik kan niet eens een normaal telefoongesprek voeren wat voor een telefoon vrij essentieel is. Vooral bij bellen valt het toestel uit. Ook af en toe spontaan in mijn broekzak.
Nou had ik een tijd geleden een custom ROM geprobeerd (Android Revolution HD) om te kijken of het verbeterde. Maar geen verschil, echt geen software issue dus.
Ben benieuwd wat ze aan deze uitvallende telefoon gaan doen (zojuist aangemeld via HTC).
[ Voor 16% gewijzigd door the-edge op 29-12-2012 13:13 ]
Vandaag mijn telefoon opengeschroefd omdat de nabijheidssensor niet meer goed werkte, het scherm bleef uit na een telefoongesprek. Een flinke lading stof verwijderd en de sensor doet het weer perfect.Southern Sun schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:26:
Lijkt wel alsof ie bijna uit elkaar gaat vallen binnekortNaast bovenstaande problemen viel ie vandaag nog 2 keer uit. Tevens lijkt de nabijheidssensor niet goed meer te werken. Laatste tijd gaat om de haverklap m'n scherm aan als ik bel en springt ie daardoor op luidspreker.
De werking is te testen met Proximity Sensor Finder (die van mij gaf altijd 0 CM aan, tenzij ik er met een felle lamp op scheen)
Ik had ook last van constant uitvallen, totdat ik de contactpunten op de batterij goed heb schoongemaakt met wat contactspray. Daarna had ik geen last meer van uitval. Voor veel mensen helpt ook een nieuwe batterij, zoals een Anker.the-edge schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:21:
Zucht, ben in staat om de XE in de hoek te smijten en over te stappen naar een ander platform.
Heb constant uitval.
Choose life
Verwijderd
"Goed" om te lezen dat meer mensen deze problemen hebben.. Echt een drama de laatste maanden met mijn Sensation. Problemen zijn:
- Uitvallen, vooral bij het opnemen van telefoongesprekken. Zodra ie ermee begint kan ie zomaar tien keer binnen twee uur uitvallen bij wisselend gebruik.
- Batterij leegloop. Als de telefoon uitvalt is ie soms wel 40% van zijn batterij kwijt. Ook bij 'normaal' gebruikt keldert het accuniveau dramatisch. (Zie plaatje hieronder).
- Crashen van browser. Als de WiFi aanstaat sluit de browser zichzelf vaak helemaal af.
- Crashen van Sense. Bekend probleem helaas. Net als de problemen met de mail overigens.
- Crashen van camera bij gebruikt flitser. Bekend probleem niets aan te doen. Na het afgaan van de flitser sluit de telefoon zichzelf helemaal af en start opnieuw op. Foto niet gemaakt en weg moment. Ook problemen met scherpstellen trouwens. Tijdens het zoeken naar de focus krijgt ie het onderwerp op close up helemaal scherp maar bij het maken van de foto is ie het helemaal kwijt.
Ik vermoed serieuze accuproblemen. Zo ook bij het gebruik bij de flitser. Het lijkt op kortsluiting, zeker in combinatie met het verlies van tientallen procenten batterij. Het opsturen naar HTC heeft dus geen soelaas geboden begrijp ik uit verschillende reacties. Ik ga nu beginnen met het schoonmaken van de contactpunten van de batterij (zeer veel stof in behuizing steeds ook...) en wellicht ook een factory reset doen. Het toestel is nu sinds februari in gebruik. Jammer want het is verder een leuk telefoontje. Door alle defecten kan ik er alleen niet meer op vertrouwen.
Iemand nog tips? Ik heb veel doorgelezen maar niet alle 60 pagina's van dit topic
.
Batterijproblemen:
- Uitvallen, vooral bij het opnemen van telefoongesprekken. Zodra ie ermee begint kan ie zomaar tien keer binnen twee uur uitvallen bij wisselend gebruik.
- Batterij leegloop. Als de telefoon uitvalt is ie soms wel 40% van zijn batterij kwijt. Ook bij 'normaal' gebruikt keldert het accuniveau dramatisch. (Zie plaatje hieronder).
- Crashen van browser. Als de WiFi aanstaat sluit de browser zichzelf vaak helemaal af.
- Crashen van Sense. Bekend probleem helaas. Net als de problemen met de mail overigens.
- Crashen van camera bij gebruikt flitser. Bekend probleem niets aan te doen. Na het afgaan van de flitser sluit de telefoon zichzelf helemaal af en start opnieuw op. Foto niet gemaakt en weg moment. Ook problemen met scherpstellen trouwens. Tijdens het zoeken naar de focus krijgt ie het onderwerp op close up helemaal scherp maar bij het maken van de foto is ie het helemaal kwijt.
Ik vermoed serieuze accuproblemen. Zo ook bij het gebruik bij de flitser. Het lijkt op kortsluiting, zeker in combinatie met het verlies van tientallen procenten batterij. Het opsturen naar HTC heeft dus geen soelaas geboden begrijp ik uit verschillende reacties. Ik ga nu beginnen met het schoonmaken van de contactpunten van de batterij (zeer veel stof in behuizing steeds ook...) en wellicht ook een factory reset doen. Het toestel is nu sinds februari in gebruik. Jammer want het is verder een leuk telefoontje. Door alle defecten kan ik er alleen niet meer op vertrouwen.
Iemand nog tips? Ik heb veel doorgelezen maar niet alle 60 pagina's van dit topic
Batterijproblemen:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 14:38 ]
Ik had de batterijproblemen al na een aantal maanden. Ik heb toen een Anker-batterij gekocht en mijn problemen waren gelijk verdwenen. Mijn telefoon viel niet meer uit en omdat de Anker-batterij een grotere capaciteit heeft gaat mijn telefoon ook weer langer mee. Ondertussen heb ik er ook een custom-rom op staan waardoor de batterij ook weer langer mee gaat dan de stock-rom. Misschien is dit ook iets voor je? Scheelt ook in de Sense-chrashes.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:36:
"Goed" om te lezen dat meer mensen deze problemen hebben.. Echt een drama de laatste maanden met mijn Sensation. Problemen zijn:
Iemand nog tips? Ik heb veel doorgelezen maar niet alle 60 pagina's van dit topic.
Batterijproblemen:
[afbeelding]
Verwijderd
^Wellicht moet ik me daar maar eens aan wagen. Is dit http://www.ebay.nl/itm/An...nternationa-/140583315571 die ene waar iedereen bestelt?
Net met HTC gebeld, zeggen dat het wellicht te maken heeft met mijn SIM kaart. Had dergelijk verhaal ooit ook ergens gelezen. Maarja, bellen zonder SIMkaart is natuurlijk niet zo makkelijk
. En dat verklaart nog niet de battery drain.
Toestel 2:12 uur geleden van de lader gehaald en nog 57% over met alleen Whatsapp en wat browsen. Denk dat ik dat hele opsturen naar HTC maar laat (telefoon twee weken weg) en gewoon zo'n Anker koop. Bedankt!
Net met HTC gebeld, zeggen dat het wellicht te maken heeft met mijn SIM kaart. Had dergelijk verhaal ooit ook ergens gelezen. Maarja, bellen zonder SIMkaart is natuurlijk niet zo makkelijk
Toestel 2:12 uur geleden van de lader gehaald en nog 57% over met alleen Whatsapp en wat browsen. Denk dat ik dat hele opsturen naar HTC maar laat (telefoon twee weken weg) en gewoon zo'n Anker koop. Bedankt!
Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.