Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon, mijn Desire Z is mij afgelopen zondag ontnomen. Mijn telefoon voor mijn Desire Z was een HTC Diamond, typen op het scherm was daar een redelijke hel, daarom wilde ik graag een fysiek toetsenbord. Vandaag de dag schijnt typen op het scherm al veel fijner te zijn: een toetsenbord is niet langer een eis. Nu heb ik een paar specifieke eisen opgesteld voor mijzelf:
  • minimaal 4" scherm, een iets grotere diagonaal maakt typen op het scherm iets makkelijker denk ik.
  • minimaal 768 MB RAM.
  • minimaal €250 en maximaal €400.
  • resolutie minimaal 480x800 hoger mag, maar is niet nodig.
  • rooten en het draaien van custom ROM's moet mogelijk zijn.
  • moet leverbaar zijn(1)
(1)De telefoons pricewatch: LG Optimus P700 L7 Zwart en pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 Zwart vallen af.

Op basis van deze eisen ben ik tot een aantal telefoons gekomen, deze voldoen alleen aan mijn eisen voor zover ik heb kunnen vinden:Overzichts tabelletje
Dan een tabelletje met mogelijk belangrijke verschillen.
Modelpricewatch: HTC Incredible S Zwartpricewatch: Samsung Galaxy R i9103 Zwartpricewatch: HTC Sensation Zwartpricewatch: HTC Evo 3D Zwart
Prijs~340~370~360~340
ChipsetQualcomm MSM8255Nvidia Tegra 2Qualcomm MSM8260Qualcomm MSM8260
Cores1222
Core speed1GHz1GHz1,2GHz1,2GHz
RAM768MB1GB768MB1GB
Interne opslag1,1GB8GB (4GB voor gebruiker)1GB1GB
Scherm Diag.4"4,19"4,3"4,3"
mAh1.4501.6501.5201.730

Afvallers
- 3D geef ik niet om, lijkt me zelfs onhandig. Ik denk dat de Evo 3D afvalt.
- Incredible S heeft geen dual-core, de anderen wel, en valt voor mij af.
Overblijvers
Blijven over de Sensation en de Galaxy R...

Openstaande vragen:
Waarom is de Galaxy R verre van populair?
De telefoon heeft op XDA voor mijn gevoel een wat kleinere community Het is een dual core telefoon met redelijke scherm diagonaal, aardig wat RAM en een flink stuk intern geheugen. Zou het zo zijn dat de processor en GPU van "mindere kwaliteit" zijn? Of is het scherm juist veel minder goed? Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?
Gemiste verschillen?
Ze ontlopen elkaar niet veel, klein verschil in RAM, klein verschil in kloksnelheid, Galaxy R een kleinere XDA community, Sensation minder intern geheugen. Heeft iemand anders nog wat zinnig in te brengen?

[ Voor 95% gewijzigd door Arie- op 20-03-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31
Op verzoek van de TS de Topic Titel aangepast

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:51
De HTC Sensation is langer op de markt, vandaar de populariteit. Ik vraag mij af of de Nvidia Tegra 2 wel ontworpen is voor telefoons? Volgens mij is het juist bedoelt voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 21:42
Termi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:13:
De HTC Sensation is langer op de markt, vandaar de populariteit. Ik vraag mij af of de Nvidia Tegra 2 wel ontworpen is voor telefoons? Volgens mij is het juist bedoelt voor tablets.
Tegra2 zit ook in de LG optimus 2X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb de Evo gehad, en 3D heb je niet nodig, gebruik je het niet, geen probleem, dus waarom die afvalt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Is een Galaxy S2 geen optie? Ja, ik weet het, duurder dan 400 euro, maar niet veel en het is wel één van de beste zo niet de beste telefoon van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb ook een zooi graphics en performance reviews proberen te vinden, maar alles is net iets anders. Een echte vergelijking heb ik niet weten te maken, welk platform echt sneller is weet ik dus niet. Ik was toch behoorlijk tevreden over de Desire Z, HTC staat me dus wel aan. Daarbij vind ik de Sensation ook mooier dan de Galaxy R en is de Sensation iets goedkoper. Uiteindelijk voor de Sensation gekozen, vanmiddag besteld, morgen hoop ik 'm te mogen ontvangen. Ik mis nu mogelijk wel een paar spelletjes die speciaal voor de Tegra bestaan, maar dat neem ik wel voor lief.

edit: Komt er net een post tussendoor :). De S2 is zeker wel een optie, maar de meerprijs is het me niet waard, ik was al behoorlijk tevreden over de Desire Z, een hoop extra performance verwacht ik niet nodig te hebben. Daarbij had ik mezelf een budget gesteld, daar hou ik me dan aan :). Alles eronder is mooi meegenomen. Mijn abonnement loopt ook gewoon door, elke dag zonder internet is een dag voor niets betaald :p.

[ Voor 26% gewijzigd door Arie- op 21-03-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 11:41
Waarom valt de Evo 3D af?
De Evo 3D is goedkoper dan de Sensation, maar in specs wel beter. Ikzelf heb de Evo 3D, en de batterij is groter, en hij heeft meer RAM.
De Evo 3D is goedkoper aangezien hij nooit in het nieuws is geweest, en dus niet populair is geworden.

3D is niet een vereiste, maar een leuke extra, vooral gezien het feit de Evo 3D goedkoper is dan de Sensation.

Mijn keus is iig snel gemaakt tussen die twee!

Als je veel aan je phone wilt tweaken (custom roms), dan zou ik sowieso niet voor de Galaxy R gaan.
Hier is veel minder support voor, en de stock rom is imo niet 'smooth' genoeg, net zoals die van de Galaxy SII.

Als uiterlijk je veel uitmaakt dan is het vooral een persoonlijke keus, maar van dit lijstje zou ik zeker voor de Evo 3D hebben gekozen.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31
Wanneer je de Sensation ten opzichte van de Evo 3D zet zou je ook kunnen bekijken hoe de comunity is, voor de Sensation worden er heel veel verschillende custom rom's gebakken. Ik heb geen idee hoe dit met de Evo 3d is, maar voor de Sensation is de curstom support uitstekend....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32
Bullet NL schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:51:
Wanneer je de Sensation ten opzichte van de Evo 3D zet zou je ook kunnen bekijken hoe de comunity is, voor de Sensation worden er heel veel verschillende custom rom's gebakken. Ik heb geen idee hoe dit met de Evo 3d is, maar voor de Sensation is de curstom support uitstekend....
De meeste custom roms die je op een sensation kan zetten kunnen ook op de evo 3D. Als je tussen die twijfelt kun je het best voor je eigen gevoel gaan. Kijk bijvoorbeeld naar wat je ook een "mooie" telefoon vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Zelf heb ik een SGS2 en een HTC Sensation XE en van deze twee geef ik duidelijk de voorkeur aan de Sensation XE. Daarom zou ik ook de Sensation aanraden boven de Galaxy R. Grootste nadelen: weinig intern geheugen en het gewicht is wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hij heeft al besteld hoor...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Inderdaad, ik heb al besteld. Ik vond het zonde om nog heel lang na te gaan denken, uiteindelijk €345 betaald voor de Sensation welke mijn uitermate goed bevalt. Ik heb alleen een hekel aan Sense, het is het op veel punten net niet. Misschien was de Evo 3D wel een optie geweest, maar ik had geen zin om uit te zoeken wat er dan allemaal wel of niet 3D was aan die telefoon. Bij de Sensation had ik verder gewoon een goed gevoel, veel mooier design dan de Samsung telefoons en over het algemeen is HTC een behoorlijk degelijk merk. Ik merk wel dat widgets af en toe opnieuw geladen moeten worden, maar als ik er eenmaal een custom ROM op heb staan en de V6 Supercharger weer geconfigureerd moet dat probleem over zijn.
Pagina: 1