Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Tiroz schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:07:
Ik loop toch tegen een aantal issues aan, ga toch deze week maar even een factory reset doen om weer even 'fris' te beginnen;

- Sommige apps werken alleen met WiFi, niet met 3G. Bij mij zijn dit: Soccer Live Scores, OV-Chip Checker en What The Trending Topics. Reinstall werkte niet...als ik de apps dan opnieuw download wil dit ook alleen via WiFi en niet via 3G
- Sommige apps, met name WhatsApp, duren soms erg lang om te openen, soms 8-10 seconden. Reinstall mag hier ook helaas niet baten.
- MissedIt knalt er soms random uit
- Gallery update één bepaalde map niet
- Sommige geluiden spelen 'dubbel' af, begint en dan een fractie van een seconde later volgt dan het volledige geluid. Alleen bij berichttonen, m'n e-mailtoon 'Simple Low' klinkt opeens een beetje gek :P

Heb ook wat issues met Widgetlocker, een Brightness widget die ik op lockscreen heb staan unlocked de telefoon automatisch en die leuke weer-effecten worden niet meer laten zien bij unlocken. Dit heeft er waarschijnlijk allemaal mee te maken dat er +/- 80 apps op de telefoon staan en het daardoor misschien allemaal nu niet maximaal geoptimaliseerd functioneert. Moest de telefoon na de update ook 3x rebooten voordat alles weer goed werkte :)
Nou, helaas heeft een herstel naar fabrieksinstellingen niet veel geholpen ;) Apps werken nog steeds niet, wss inderdaad ICS related. Gallery update is wel verholpen, maar dat werkte voor de reset opeens ook weer. Het 'probleem' dat de geluiden niet goed worden afgespeeld heb ik nog wel, Simple Low was eerder gewoon één toon, nu lijkt het alsof het geluid over slaat. Kan iemand 'm is testen op zijn telefoon?

De traagheid van Whatsapp lijkt vooral te liggen aan MissedIt, deze werkt niet fijn meer. Vertraagd echt de gehele telefoon, geen idee waar het aan ligt. Misschien wordt de service constant beëindigd ofzo. In ieder geval werkt het met MissedIt uitgeschakeld + WidgetLocker opeens prima! Blub, lijkt dus toch aan die app te liggen :P gelukkig had ik alles wel snel weer geïnstalleerd, maar wel dus wat verloren tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Kreeg net deze update binnen.. Geen idee wat er nu veranderd is...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sly7P.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik lurk nu al een tijdje in dit topic, maar is het nou wel aan te bevelen om ICS te installeren of niet? Lees een paar mensen die er geen problemen mee hebben, en veel mensen die zich schijnbaar enorm storen aan een aantal bugs. Maarja, de meeste mensen waarbij alles vlekkeloos loopt zullen wel niet in dit topic komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Gewoon installeren, nadelen wegen niet op tegen de voordelen, daarnaast is het vooral app gerelateerd. Heb zelf nog geen een probleem gehad die hier beschreven wordt... Ik ben zelfs van mn telefoon gaan houden nu er ICS opstaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Merk trouwens wel dat veel apps en games niet meer 100% werken onder ICS. Bij age of zombies stopt de muziek er steeds mee, dice player schokt en epic astro story crashed steeds als je zoom gebruikt.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Dersan schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:49:
Ik lurk nu al een tijdje in dit topic, maar is het nou wel aan te bevelen om ICS te installeren of niet? Lees een paar mensen die er geen problemen mee hebben, en veel mensen die zich schijnbaar enorm storen aan een aantal bugs. Maarja, de meeste mensen waarbij alles vlekkeloos loopt zullen wel niet in dit topic komen..
Wat Nismod zegt, gewoon doen :)

90% van de 'problemen' die worden gemeld hebben niet met ICS/Sense te maken maar met apps die nog niet compatible gemaakt zijn voor ICS door de ontwikkelaar. Dus als je apps herkent waar men 'problemen' mee meld, en die ook graag wil gebruiken dan kan je het updaten uitstellen. Maar anders zou ik er gewoon voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Alleen als je custom roms wilt draaien, kan je beter eerst je toestel S-OFF maken, want na de ICS update kan dat (nog) niet.
Ik heb customs Roms geprobeerd die op basis van de HTC One S zijn en dan heb je eigenlijk gewoon een One S in je hand (hardware komt grotendeels overeen). Dan wordt de Sensation pas echt leuk. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door KarlMarX op 13-04-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
adgjm schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:44:
Kreeg net deze update binnen.. Geen idee wat er nu veranderd is...
Krijg dezelfde update net binnen alleen hij geeft een error bij installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:32:
[...]

Wat Nismod zegt, gewoon doen :)

90% van de 'problemen' die worden gemeld hebben niet met ICS/Sense te maken maar met apps die nog niet compatible gemaakt zijn voor ICS door de ontwikkelaar. Dus als je apps herkent waar men 'problemen' mee meld, en die ook graag wil gebruiken dan kan je het updaten uitstellen. Maar anders zou ik er gewoon voor gaan!
Thx guys. Heb hem gisteravond nog geinstalleerd en ben er erg tevreden over. De apps waar ik gebruik van maak werken nog steeds prima of zelfs sneller. Vind vooral de nieuwe browser en email client erg goed werken, voor mijn gevoel een stuk sneller. Accuduur kan ik weinig over zeggen, heb namelijk net een nieuwe accu erin gekregen. Homescreen lay-out met de balk onderin is ook echt een +.

Kortom, dik tevreden!

Owja, enige minpunt is het verwijderen van de GPS functie uit het snel instellen menu, dat snap ik toch echt niet dat ze dat hebben gedaan. Maargoed, heb de widget er al ergens tussen gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibren
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06-2021
Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over mijn batterij gebruik na de update (wel met een custom rom: Android Revolution HD 6.6.2)
Nu na 9H 35M nog altijd op 90%
En dat is wel met maar licht gebruik, beetje whatsappen, uurtje bluetooth aan in de auto en af en toe facebook checken.
Al met al echt super tevreden over de upgrade naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Laatst online: 25-08 20:00
arjan bregman2 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:41:
[...]

Heb dit bericht meerdere keren gezien op dit forum en ik heb er zelf ook last van. Iemand al contact gehad met de helpdesk over dit probleem? Ben benieuwd!
Ik heb eergister een mail verstuurd naar htc. Heb daar vandaag antwoord op terug gehad met de vraag of ik wat verdere info kon geven zodat er een case van aangemaakt kan worden. Deze word dan naar de software afdeling van htc doorgestuurd. mijn advies is om gewoon melding ervan te maen, want hoe meer meldingen hoe groter het probleem lijkt en ze sneller met een oplossing komen. Heb zelf ook gemerkt dat het zich niet alleen beperkt tot de instellingen, maar ook de agenda die niet word gesynct met hotmail. ben dus mooi een zooi met afspraken kwijt daardoor :( . Kwam ik achter na een factory reset om te kijken of dat misschien het probleem van de instellingen kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 09:15
Net de update gedaan naar 4.0.. I know, lekker late reactie maja. Ik zit nu wel met een klein puntje; hoe krij je in &#?@naam een andere tab in Internet. Normaal was het verder verkleinen van de tab en dan kreeg je een overzichtje van alle tabs.. nu niet. Kan verkleinen wat ik wil maar krijg met geen mogelijkheid voor elkaar andere tab te zin. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Boogiman schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:59:
Net de update gedaan naar 4.0.. I know, lekker late reactie maja. Ik zit nu wel met een klein puntje; hoe krij je in &#?@naam een andere tab in Internet. Normaal was het verder verkleinen van de tab en dan kreeg je een overzichtje van alle tabs.. nu niet. Kan verkleinen wat ik wil maar krijg met geen mogelijkheid voor elkaar andere tab te zin. Anyone?
Internet openen -> menu toets -> Windows -> Linksboven op een plusje drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
wat ook eindelijk verbeterd is met ics: je kan nu je vorige zoekterm (in apps) aanpassen ipv de hele term opnieuw te typen!

wat was dat ruk.

die tweede systeemupdate is volgens mij puur een update voor je settings apk. deze krijgt nu weer de optie, apks van onbekende bronnen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Yessss, heb opgelost waarom een aantal apps niet werkten met 3G maar wel met WiFi! Met ICS zijn er blijkbaar automatisch Proxy-settings toegevoegd bij mijn/je APN, in mijn geval Vodafone. Dit is sowieso niet nodig om gewoon van mobiel internet gebruik te kunnen maken, maar er zijn dus ook een paar apps die hier niet mee om kunnen gaan en waarbij de Proxy internettoegang blokkeert. Deze dus even verwijderd bij APN, en voila, werkt weer perfect :D blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Inderdaad, hoe makkelijk kan het zijn.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
Beekhouse schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:25:
[...]

Krijg dezelfde update net binnen alleen hij geeft een error bij installatie...
Afbeeldingslocatie: http://www.djfuser.nl/bestanden/edonline/icsupdate.png\

Na op updates te hebben gezocht kreeg ik hem hier ook binnen op mijn Sensation, alleen leek ie na zo'n 2.5 MB gedownload te hebben niets te doen. Ongeduldig als ik was klikte ik op wissen in de taakbalk bovenin en was heel de download foetsie. Opnieuw handmatig naar updates laten zoeken brengt hem niet meer tevoorschijn en een volwaardige reboot helpt ook niets. Weet iemand toevallig wat deze update inhoudt? En of er een truukje is om deze opnieuw binnen te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundee1216
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05-2012
Om maar even iets positiefs te melden:
De Sensation is een heerlijk toestel. Het enige wat ik ze;f anders heb is de shell; Ik had problemen met Sence 3.6. Ik heb er toen Go Launcher EX opgezet en daarna geen enkel probleem meer (het toestel resette zichzelf).
Doordat ik Go Launcher eigenlijk veel prettiger vond dan Sence, ben ik, nadat ICS met Sence 3.6 erop stond, na enige tijd toch terug gegaan naar Go Launcher i.p.v. Sence 3.6. Je kunt wat meer zelf aanpassen naar eigen behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Laatst online: 14-09 19:00
Mensen, er is een OTA beschikbaar.

Zouden wat menu's gefixed moeten zijn (oa de ''unknown sources'' box), spelfouten eruit en de wifi bug is ook verdwenen.

EEEEEEENNNN het lijkt er zelfs op dat ook de email bug van het niet onthouden van settings is gefixed. Heb net weer push mail ingesteld en het staat er nu nogsteeds :)

Muziek app werkt helaas nogsteeds niet perfect.

edit: Zoals r132546e dus ook al had gepost

edit2: Te vroeg gejuicht :') Na een reboot staan de instellingen van de email fijn weer op 15 minuten. Stel je voor de je meteen even alle grote bugs zou fixen...

[ Voor 21% gewijzigd door t_o_c op 15-04-2012 00:55 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
@t_o_c

OTA? je bedoelt http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38021927 ? was al inderdaad eerder gemeld. Indien er echt weer een rom update komt zal ons kikkerlandje toch wel weer als een van de laatsten zijn.

Is al van paar dagen geleden, komt het weer allemaal langs.

[ Voor 22% gewijzigd door Minaaj op 15-04-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Hierook één van de 100.000 (?) gelukkige Sensation gebruikers van het eerste uur... En ik moet eerlijk bekennen dat ik het forum uit het oog verloren ben na bijna een jaar gelukkig GB gebruikt te hebben. Na de update naar ICS ben ik echter een issue tegengekomen, zoda ik me toch maar weer in dit topic ben gaan inlezen, eerlijk gezegd ook pas vanaf deeltje 7...

Op een gegegeven moment merkte ik dat mijn stock browser wel erg veel lag vertoonde. Waar GB altijd vloeiend scrolde, ging het nu -tot vervelends toe- erg hakkelend. Na zeker 1-2cm op mijn scherm geschoven te hebben, ging de browser pas scrollen. Op een gegeven moment tot het inzicht gekomen toch maar eens de phone een herstart te geven... En het ging weer vloeiend! Tot deze weer begon te hakkelen. Ben gaan nadenken wat de oorzaak zou kunnen zijn en volgens mij is het wanneer ik een videootje had bekeken bij bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/nieuws. Lijkt of ICS alle data vasthoudt en zichzelf over de emmer haalt. als ik de browser via taakbeheer stop, gaat het daarna weer vloeiend. Dit heb ik dus nooit gehad onder GB...

Tweede ding wat niet opgelost is in ICS, is dat wanneer je een foto hebt gemaakt, je automatische helderheid van het scherm weg is. Deze staat op 100% en moet ik dan weer aanpassen... Is al wel een keer hier gemeld.

Derde wat me opviel, alhoewel niemand het schijnbaar meer gebruikt, is dat de carrousel verdwenen is. Toen de Sensation net uitkwam, was het wel tof om aan vrienden de performance te laten zien, door 2x achter elkaar snel te swipen, zodat alle achtergronden als een carrousel vooorbij vlogen. Ik krijg het niet meer voor elkaar... :|

En mijn 2 cents over het verliezen van je WhtsApp contacten, ik heb er geen last van. Als ik iedereen hoor, lijkt het een probleem voor mensen die de Facebook app hadden. Deze heb ik zelf nooit gehad, maar al mijn contacten staan er nog netjes in.

Voor de rest ben ik nog steeds erg blij met de Sensation, en het is ook wel lekker dat de interface van de stock Android ICS apps nu overeenkomt. Heb ook een Asus Transformer Prime (hierop tikt zo'n lang bericht wat makkelijker) en nu kan mijn vriendin zelfs gMail bedienen op m'n phone... ;)

Tenslotte heb ik niet het idee dat mijn accu langer mee gaat, maar moet ook zeggen dat ik dat niet echt bijhoudt. Hoef alleen in het weekend de lader te zoeken, doordeweeks gaat ie in de carkit :P en da's voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:40
Tiroz schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:48:
Yessss, heb opgelost waarom een aantal apps niet werkten met 3G maar wel met WiFi! Met ICS zijn er blijkbaar automatisch Proxy-settings toegevoegd bij mijn/je APN, in mijn geval Vodafone. Dit is sowieso niet nodig om gewoon van mobiel internet gebruik te kunnen maken, maar er zijn dus ook een paar apps die hier niet mee om kunnen gaan en waarbij de Proxy internettoegang blokkeert. Deze dus even verwijderd bij APN, en voila, werkt weer perfect :D blij!
Bedankt _/-\o_ Nu kan ik weer de Rabo-app gebruiken op 3G! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Upbeat schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:48:
[...]

Tiroz 4 president!!!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:48:
[...]

Waar kun je dit precies weizigen? Dat van de APN zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
@steven, je was me net voor met mijn vraag, ik zie alleen bij mobile networks/ namen toegangspunten/ t-mobile verder kan ik niets kiezen/wijzigen

Baal wel dat Skype nog steeds niet heeft geupdate, de ontvanger ziet mij nog steeds in het groen. Skype schijnt nog niet optimaal te werken onder ICS

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:12:
[...]

Waar kun je dit precies weizigen? Dat van de APN zeg maar...
Instellingen > Mobiel netwerk > Namen toegangspunten > [naam van je provider] > Proxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:13:
[...]

Instellingen > Mobiel netwerk > Namen toegangspunten > [naam van je provider] > Proxy
Daar staat bij mij: not set. Dat betekent dus dat het goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

t_o_c schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:48:
Mensen, er is een OTA beschikbaar.

Zouden wat menu's gefixed moeten zijn (oa de ''unknown sources'' box), spelfouten eruit en de wifi bug is ook verdwenen.

EEEEEEENNNN het lijkt er zelfs op dat ook de email bug van het niet onthouden van settings is gefixed. Heb net weer push mail ingesteld en het staat er nu nogsteeds :)

Muziek app werkt helaas nogsteeds niet perfect.

edit: Zoals r132546e dus ook al had gepost

edit2: Te vroeg gejuicht :') Na een reboot staan de instellingen van de email fijn weer op 15 minuten. Stel je voor de je meteen even alle grote bugs zou fixen...
Bij mij blijft het gewoon op elk uur staan, ook na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:39:
[...]

Daar staat bij mij: not set. Dat betekent dus dat het goed is?
Yep, dan is het goed.
Zelf heb ik ook Vodefone en na het verwijderen van mijn proxy (en die van de MMS proxy) loopt m'n browser ook weer als een trein!
Hulde voor Tiroz en Upbeat! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Haha mooi dat ik een waardevol advies heb kunnen geven! De maker van Soccer Live Scores mailde mij deze tip, hij wist zelf nog niet hoe hij zijn app moest aanpassen maar wel dat dit iig werkte. Zullen dus best veel mensen zijn die soortgelijke issues ervaren, niet best! De oplossing ligt namelijk niet echt voor de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Dit is echt dè oplossing voor al het geklaag van mensen over apps die alleen over WiFi werken na upgrade. In de Play Store lees je niks anders over bijv. bij de Rabobank-app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Vandaag de (gewone) HTC Sensation besteld, want het lijkt me een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik neem ook aan dat het verstandiger is om gelijk te updaten naar ICS / Android 4 in plaats van eerst heel veel "zooi" te installeren op 2.3?

Nog 1 vraagje:
Wanneer je de telefoon in blokkeer / stand-by modus zet, blijft je Wifi verbinding dan actief? Bij mijn huidige, Windows Mobile 6.5 8)7 , telefoon verbreekt deze de verbinding in blokkeer / stand-by stand en gaat opnieuw verbinding maken als je de telefoon weer gaat gebruiken. Dit is erg vervelend als je bijvoorbeeld internet open heb laten staan, omdat dan je 3G verbinding dan wordt geactiveerd.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Nee, standaardinstelling is het blijft aanstaan, je kan het wel wijzigen dat het na 15 min automatisch uitgaat maar als je niks aanpast blijft WiFi gewoon actief!

Zou idd gelijk updaten naar ICS als het er nog niet opstaat :) en lees dus even hierboven als sommige apps niet werken met 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mocht je willen rooten (in de toekomst) wacht dan even en denk 3 keer na voor je update naar ICS via de OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
Arie- schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:17:
Mocht je willen rooten (in de toekomst) wacht dan even en denk 3 keer na voor je update naar ICS via de OTA update.
Dat hoeft eigenlijk niet, want totdat hij Android helemaal heeft ontdekt is revolutionary al bijgewerkt die ook HBOOT 1.27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
Damn. Mijn Sensation (10 maanden oud uit 1e levering Vodafone) heeft nu ook stof onder het scherm. Is dus echt een probleem wat tijdens het gebruik kan ontstaan (waarschijnlijk door een loslatend seal).

Tevens is mijn volumeknop doormidden gebarsten/gescheurd. Maar dit valt volgens HTC niet onder de garantie.Had toch meer duurzaamheid verwacht van een topmodel HTC smartphone (mainboard is een aantal maanden geleden ook al vervangen).

De Desire van mijn vrouw (bijna 2 jaar oud) vertoont nog geen enkel mankement en de HTC's (P3300, Touch Diamond, Touch Diamond 2) die ik hiervoor heb gehad, hebben ook nooit problemen gehad.

UPDATE: Waarschijnlijk kunnen ze mijn telefoon repareren bij het Vodafone InShop repaircenter. Een aantal Vodafone winkels bieden deze service.

[ Voor 10% gewijzigd door BB72 op 16-04-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Laatst online: 25-08 20:00
Ik heb het eerder al een beetje aangegeven, maar sinds afgelopen week heb ik dus een probleem neergelegd bij de service afdeling van HTC. Het gaat hier om het gedeelte van activesync instellingen en de synchronisatie van de agenda met hotmail. Na een weekend heen en weer gemail, hebben ze nu een escalatie ervan aan gemaakt. Word dus naar de software afdeling doorgestuurd en daar gaan ze kijken wat er mis is etc.
Als er verdere noemenswaardige ontwikkelingen zijn, of nog beter een oplossing, dan zal ik het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
Awesome, thx! Werd er gek van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
Klein dingetje; heeft iemand ook last van dat het volume schermpje in de lockscreen zodra ze telefoon "aan" zetten? I know, lekker boeiend maar het irriteert me mateloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Eindelijk is mijn T-mobile branded sensation ook aan het updated naar ics :)
Het heeft even geduurd maar de update loopt nu

www.bigclan.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
Boogiman schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:22:
Klein dingetje; heeft iemand ook last van dat het volume schermpje in de lockscreen zodra ze telefoon "aan" zetten? I know, lekker boeiend maar het irriteert me mateloos :P
Nee, geen last van hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Upbeat schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:08:
Dit is echt dè oplossing voor al het geklaag van mensen over apps die alleen over WiFi werken na upgrade. In de Play Store lees je niks anders over bijv. bij de Rabobank-app!
Het is mijn ervaring (ik weet niet of dit alleen (of met name) bij Vodafone-klanten speelt) dat de standaard Vodafone-proxy een belemmerende factor is in je mobiele internettoegang, niet alleen sinds ICS, maar al vele jaren (persoonlijke ervaring). Hier had ik ook al last van op mijn Tytn II en dat is al minstens 6 jaar geleden.
Mijn standaard handeling is dan ook bij een nieuw toestel: altijd de VF-proxy instellingen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
ralph075 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:59:
[...]

Het is mijn ervaring (ik weet niet of dit alleen (of met name) bij Vodafone-klanten speelt) dat de standaard Vodafone-proxy een belemmerende factor is in je mobiele internettoegang, niet alleen sinds ICS, maar al vele jaren (persoonlijke ervaring). Hier had ik ook al last van op mijn Tytn II en dat is al minstens 6 jaar geleden.
Mijn standaard handeling is dan ook bij een nieuw toestel: altijd de VF-proxy instellingen verwijderen.
Bedankt allemaal voor deze tip. Alle internet-based apps werken nu veel sneller/beter (waaronder idd de Rabo-app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Wat me nog wel opvalt met 3G internet (Vodafone) op ICS... Dat apps niet altijd direct verbinding kunnen maken. Neem nou bv. Wordfeud, als ik op play druk, geeft ie heel vaak aan dat er geen internet verbinding is. En zo is dat ook veel bij andere apps. Ik had niet het idee dat ik met GB daar last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Upbeat schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:55:
Wat me nog wel opvalt met 3G internet (Vodafone) op ICS... Dat apps niet altijd direct verbinding kunnen maken. Neem nou bv. Wordfeud, als ik op play druk, geeft ie heel vaak aan dat er geen internet verbinding is. En zo is dat ook veel bij andere apps. Ik had niet het idee dat ik met GB daar last van had.
Proxy uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ja, ik heb bij Proxy staan "Niet ingesteld" en bij Poort ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
More-Is schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:37:
Hierook één van de 100.000 (?) gelukkige Sensation gebruikers van het eerste uur... En ik moet eerlijk bekennen dat ik het forum uit het oog verloren ben na bijna een jaar gelukkig GB gebruikt te hebben. Na de update naar ICS ben ik echter een issue tegengekomen, zoda ik me toch maar weer in dit topic ben gaan inlezen, eerlijk gezegd ook pas vanaf deeltje 7...

Op een gegegeven moment merkte ik dat mijn stock browser wel erg veel lag vertoonde. Waar GB altijd vloeiend scrolde, ging het nu -tot vervelends toe- erg hakkelend. Na zeker 1-2cm op mijn scherm geschoven te hebben, ging de browser pas scrollen. Op een gegeven moment tot het inzicht gekomen toch maar eens de phone een herstart te geven... En het ging weer vloeiend! Tot deze weer begon te hakkelen. Ben gaan nadenken wat de oorzaak zou kunnen zijn en volgens mij is het wanneer ik een videootje had bekeken bij bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/nieuws. Lijkt of ICS alle data vasthoudt en zichzelf over de emmer haalt. als ik de browser via taakbeheer stop, gaat het daarna weer vloeiend. Dit heb ik dus nooit gehad onder GB...

Tweede ding wat niet opgelost is in ICS, is dat wanneer je een foto hebt gemaakt, je automatische helderheid van het scherm weg is. Deze staat op 100% en moet ik dan weer aanpassen... Is al wel een keer hier gemeld.

Derde wat me opviel, alhoewel niemand het schijnbaar meer gebruikt, is dat de carrousel verdwenen is. Toen de Sensation net uitkwam, was het wel tof om aan vrienden de performance te laten zien, door 2x achter elkaar snel te swipen, zodat alle achtergronden als een carrousel vooorbij vlogen. Ik krijg het niet meer voor elkaar... :|

En mijn 2 cents over het verliezen van je WhtsApp contacten, ik heb er geen last van. Als ik iedereen hoor, lijkt het een probleem voor mensen die de Facebook app hadden. Deze heb ik zelf nooit gehad, maar al mijn contacten staan er nog netjes in.

Voor de rest ben ik nog steeds erg blij met de Sensation, en het is ook wel lekker dat de interface van de stock Android ICS apps nu overeenkomt. Heb ook een Asus Transformer Prime (hierop tikt zo'n lang bericht wat makkelijker) en nu kan mijn vriendin zelfs gMail bedienen op m'n phone... ;)

Tenslotte heb ik niet het idee dat mijn accu langer mee gaat, maar moet ook zeggen dat ik dat niet echt bijhoudt. Hoef alleen in het weekend de lader te zoeken, doordeweeks gaat ie in de carkit :P en da's voldoende.
Over je punt van de helderheid: deze dimt nadat je terugkeert uit de camera applicatie na ongeveer 5 seconden terug. Je hoeft dit dus niet meer opnieuw in te stellen.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Waar ik tegen aan loopt is dat wanneer ik op de aan/uit knop druk om mijn telefoon vervolgens de unlocken (patroon) dan valt ie uit en reboot hij zich zelf.

- Sensation okt 2011
- Ice Cream Sandwich.
- patroon lock
- helderheid niet automatisch (erg laag ingesteld)
- batterij 75%?

Tot nu toe lijkt de oorzaak aan de stand van de lage helderheid te liggen.

heb deze nu op automatisch gezet om te kijken of de bug weer terug komt.

Heeft iemand hetzelfde probleem?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 18-09 00:40
@vanpeltje :
Hier Sensation (ook pas in okt aangekocht, maar is blijkbaar toch een van de eerste batches), ook ICs en helderheid niet automatisch (ergens rond de 30%)
Geen problemen met uitvallen.

Of toeval of iets mis, maar idee dat ik de laatste 2 a 3 dagen af en toe na het unlocken, een berichtje krijg : uw telefoon is up-to-date...dus dat ie een update-check gedaan heeft. Staat op automatisch, maar geen idee eigenlijk om de hoeveel tijd ie dat dan checkt. Soms ook es gehad dat er een of andere app open stond/werd gedaan.. es nader in 't oog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
vanpeltje schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:14:
[...]

Over je punt van de helderheid: deze dimt nadat je terugkeert uit de camera applicatie na ongeveer 5 seconden terug. Je hoeft dit dus niet meer opnieuw in te stellen.
Ben ik zo ongeduldig, dan? :9
Net ff getest en lijkt nu wel goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 18-09 16:54
ICS nu aan het binnenhalen... t-mobile branded toestel. Het werd tijd...

Kom net wel tot de ontdekking dat ik een heel vervelend plekje in de display zelf heb zitten... onder het glas dus. Lijkt op een dotje half dode pixels, vlek blijft altijd zichtbaar maar veranderd wel van kleur als de achtergrond veranderd. Op wit lijkt het grijs, op groen wat blauwig en op geel wat roodachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,

Ik heb sinds een aantal uur een sim only binnen gekregen van Tele 2.
Nu heb deze erin gedaan maar zit met het volgende probleem/ uitleg.
Zoals in de foto hieronder is te zien heb een een R met een aantal balkjes staan, en één of andere melding die ik niet kan lezen omdat hij niet op schuift.
Nu is mijn vraag wat is deze ''R'' Hoe zet ik hem en uit en kost het geld? ( Ik heb een 200mb internet sim only afgelosten)

http://imageshack.us/photo/my-images/32/20120418125134.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die r is Roaming, dat komt omdat tele2 geen eigen netwerk heeft en je dus altijd op andermans netwerk zit. Hoort zo en je moet je er niet druk om maken.

Enige waar je mee moet oppassen is dat je nu geen beveiliging kan instellen voor roaming in het buitenland, dus dat moet je zelf even in de gaten blijven houden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:04:
Die r is Roaming, dat komt omdat tele2 geen eigen netwerk heeft en je dus altijd op andermans netwerk zit. Hoort zo en je moet je er niet druk om maken.

Enige waar je mee moet oppassen is dat je nu geen beveiliging kan instellen voor roaming in het buitenland, dus dat moet je zelf even in de gaten blijven houden.
Dus Roaming is eigenlijk gewoon bereik van telefoon/ sms en heeft niks te maken met het mobiel netwerk? Bedankt voor het snelle antwoord.

Edit: Hoe krijg ik die vervelende melding dan weg? Want ik kan niet zien wat er staat en als ik op druk komt ie bij gegevensroaming etc terecht

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb al gezocht, maar kan het niet vinden.

In de stock browser kon ik altijd met helemaal uitzoomen andere tabbladen kiezen.
Je zag dan verschillende tabs.

Nu met ICS zie ik die optie nergens en moet je in de browser bij instellingen op windows klikken en dan zie je al je tabbladen.
Iemand enig idee hoe ik dit weer terugkrijg?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Dat kun je geloof ik niet meer terugkrijgen, die optie is er gewoon uitgehaald (net als andere ogenschijnlijk rare keuzes zoals de toggles van WiFi/GPS bij "Quick settings" weghalen).

Je kunt wel in bijvoorbeeld de Chrome Beta browser iets sneller bij je tabbladen komen, met de knop rechts van de adresbalk.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Xurk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:53:
Dat kun je geloof ik niet meer terugkrijgen, die optie is er gewoon uitgehaald (net als andere ogenschijnlijk rare keuzes zoals de toggles van WiFi/GPS bij "Quick settings" weghalen).

Je kunt wel in bijvoorbeeld de Chrome Beta browser iets sneller bij je tabbladen komen, met de knop rechts van de adresbalk.
Hmm ok vandaar dat ik het niet kon vinden!
Thanks, ga even chrome bekijken.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:06:
[...]

Dus Roaming is eigenlijk gewoon bereik van telefoon/ sms en heeft niks te maken met het mobiel netwerk? Bedankt voor het snelle antwoord.

Edit: Hoe krijg ik die vervelende melding dan weg? Want ik kan niet zien wat er staat en als ik op druk komt ie bij gegevensroaming etc terecht
Als ik de (halve) melding zo zie, dan vermoed ik dat je nu ook geen gebruik kunt maken van je data-verbinding, klopt dat? Zo ja, zie dan hieronder.

Je moet in de instellingen (Instellingen => Mobiel netwerk => Gegevensroaming) aangeven dat je roaming toestaat (vinkje aanzetten). Aangezien Tele2 geen eigen netwerk heeft moet je roaming gebruik maken van andere netwerken. Als je roaming niet toestaat, dan verbreekt deze je data-verbinding.
Let met deze nieuwe instelling wel op als je naar het buitenland gaat, want dan zal je telefoon daar ook gewoon gebruik maken van dataroaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph075 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:15:
[...]

Als ik de (halve) melding zo zie, dan vermoed ik dat je nu ook geen gebruik kunt maken van je data-verbinding, klopt dat? Zo ja, zie dan hieronder.

Je moet in de instellingen (Instellingen => Mobiel netwerk => Gegevensroaming) aangeven dat je roaming toestaat (vinkje aanzetten). Aangezien Tele2 geen eigen netwerk heeft moet je roaming gebruik maken van andere netwerken. Als je roaming niet toestaat, dan verbreekt deze je data-verbinding.
Let met deze nieuwe instelling wel op als je naar het buitenland gaat, want dan zal je telefoon daar ook gewoon gebruik maken van dataroaming.
Hartelijk bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 07:42
Hey,

Ik zit met het volgende probleem, sinds ik mijn Sensation XE heb geupdate naar ICS, krijg ik alsmaar loading screens wanneer ik op de home knop druk.. Het maakt niet zoveel uit vanuit welke applicatie dat doe, sms, mail, contacten, etc..

Ben ik de enige die daar last van heeft, want via google en via het forum kon ik daar weinig over vinden.

Alvast bedankt,

Groeten Dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dion2000 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:42:
Hey,

Ik zit met het volgende probleem, sinds ik mijn Sensation XE heb geupdate naar ICS, krijg ik alsmaar loading screens wanneer ik op de home knop druk.. Het maakt niet zoveel uit vanuit welke applicatie dat doe, sms, mail, contacten, etc..

Ben ik de enige die daar last van heeft, want via google en via het forum kon ik daar weinig over vinden.

Alvast bedankt,

Groeten Dion
Loading screens? Zou je eens een screenshot kunnen posten of beter omschrijven? Ik heb namelijk geen idee wat je nu bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt dat Sense op zijn bek gaat : slecht geheugen management in de stock ROM. Weinig aan te doen volgens mij, tenzij je Root en bijvoorbeeld aan de sla gaat met V6 SuperCharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Laatst online: 15-09 14:03
Gewoon het witte scherm met HTC waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Telefoon is geupdate naar 4.0, best tevrden over alleen na elke herstart gaat hij alle geinstallerde apps bijwerken, iemand een idee hoe dit te fixen.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 18-09 00:40
@Dion2000 : al een factory reset gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Arie- schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:31:
Ik denk dat hij bedoelt dat Sense op zijn bek gaat : slecht geheugen management in de stock ROM. Weinig aan te doen volgens mij, tenzij je Root en bijvoorbeeld aan de sla gaat met V6 SuperCharger.
Ohja, dat had ik zelf ook kunnen bedenken :')

Ik heb het alleen af en toe bij een 'zware' app/game. Komt in ieder geval hier veel minder voor dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Bij mij komt het juist véél vaker voor dan voor de update :/ Inderdaad na het exiten (d.w.z. op de home-knop drukken) van een app. Vaak bij WhatsApp en Angry Birds Space. Erg irritant.

Uit het HTC One X topic ben ik een app tegengekomen om de toggle shortcuts terug te krijgen in je notificatiebalk (die sinds de ICS update weg zijn): SwitchPro (EUR 0,70). Eerst had ik Notification Toggle (gratis) maar die ziet er erg lelijk uit. SwitchPro is wat mooier en meer customizable wat betreft alle toggles die je er allemaal in kunt zetten. Nadeel is wel dat beiden een soort transparante icoon helemaal links in je notificatiebalk zetten waardoor alle andere notificaties een plek naar rechts opschuiven. Dat is wel vrij lelijk.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
MicGlou schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:52:
Kom net wel tot de ontdekking dat ik een heel vervelend plekje in de display zelf heb zitten... onder het glas dus. Lijkt op een dotje half dode pixels, vlek blijft altijd zichtbaar maar veranderd wel van kleur als de achtergrond veranderd. Op wit lijkt het grijs, op groen wat blauwig en op geel wat roodachtig.
Klinkt gewoon als stof achter het scherm, waar bijna iedereen vroeg of laat last van krijgt, maar HTC gewoon blijft ontkennen en afdoen als een zeldzaam probleem. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ik heb gisteren mijn 2dehands Sensation binnen, ik starte hem op en stelde wat dingen en ik moet zeggen dat de batterij vrij snel leeg is, ik heb momenteel nog 2 balkjes. Telefoon heeft de ICS update binnen dus kan ik spijtig genoeg niet gaan rooten en s-off.

Over het algemeen ben ik er wel tevreden over, de telefoon vliegt echt (wat een verschil tegenover mijn oude HTC Hero :+). Ik krijg wel veel vlekken op mijn scherm door te gebruiken, meer dan bij mijn Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Kan iemand mij vertellen waar ik in 4.0.3 de instelling kan aanpassen zodat mijn beltoonvolume NIET gekoppeld is aan het meldingenvolume...

dit drijft me nuts tot nu toe! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Er zijn een paar dingen waar ik nu tegen aanloop.
die van mij is ook geupdate naar ICS, nu heb ik bij elke reboot dat hij elke keer alle aplicaties gaat optimaliseren. Dit duurt per reboot ongeveer 3-4 minuten.
De eerste keer vond ik dat wel logisch, maar na 10 x moet toch alles wel geoptimaliseerd zijn.

Vorige week donderdag had ik dat ik een zwart scherm had, hij deed niets meer. Batterij er uit en opnieuw aan. Keurig een mooi scherm, het probleem is alleen dat het touch gedeelte helemaal niets meer doet.
Niet unlocken geen pin intoetsen niets.

Ook de zilverfolie truc helpt niets, hij reageerd niet slecht, maar echt helemaal niet meer!

Standaard staat hij op alleen opladen ik kan dus ook niet synchroniseren.
Is er een mogelijkheid om toch nog een backup te maken voordat ik het toestel op stuur?

[ Voor 6% gewijzigd door ronny op 19-04-2012 12:29 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
ronny schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:18:
Er zijn een paar dingen waar ik nu tegen aanloop.
die van mij is ook geupdate naar ICS, nu heb ik bij elke reboot dat hij elke keer alle aplicaties gaat optimaliseren. Dit duurt per reboot ongeveer 3-4 minuten.
De eerste keer vond ik dat wel logisch, maar na 10 x moet toch alles wel geoptimaliseerd zijn.
Dat probleem komt bij iedereen voor. Waarschijnlijk een bug, maar zolang je niet volledig het toestel opnieuw opstart krijg je dat ook niet.
Vorige week donderdag had ik dat ik een zwart scherm had, hij deed niets meer. Batterij er uit en opnieuw aan. Keurig een mooi scherm, het probleem is alleen dat het touch gedeelte helemaal niets meer doet.
Niet unlocken geen pin intoetsen niets.

Ook de zilverfolie truc helpt niets, hij reageerd niet slecht, maar echt helemaal niet meer!

Standaard staat hij op alleen opladen ik kan dus ook niet synchroniseren.
Is er een mogelijkheid om toch nog een backup te maken voordat ik het toestel op stuur?
Wat wil je back-uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Nu zijn er nog steeds mensen die melden dat ze het irritant vinden dat de telefoon apps gaat optimaliseren na reboot. Maar hoe vaak doe je dat nou? Het aantal keer opnieuw opstarten van mijn XE is op 1 hand te tellen, sinds dat ik de telefoon heb (eind oktober).

De vorige keer dat ik deze vraag stelde zei iemand dat hij de telefoon 's nachts uitzet om accu te sparen.. Nu is dat bij mij juist de tijd dat hij aan de oplader ligt, maar ok. Stel je zet de telefoon uit 's avonds en start hem 's ochtends weer op, hoeveel % heb je dan bespaard? Ik durf er eigenlijk wel om te wedden dat het net zoveel verbruikt of meer zelfs dan wanneer je de telefoon helemaal op stil zet, vliegtuigmodus aan en wifi uit. Opstarten kost namelijk redelijk wat stroom. Dat lijkt mij dus niet echt een reden om je telefoon uit te zetten.

Kan iemand mij vertellen waarom je je telefoon zo vaak zou willen/moeten rebooten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Laatst online: 05-09 12:27
Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:58:
Nu zijn er nog steeds mensen die melden dat ze het irritant vinden dat de telefoon apps gaat optimaliseren na reboot. Maar hoe vaak doe je dat nou? Het aantal keer opnieuw opstarten van mijn XE is op 1 hand te tellen, sinds dat ik de telefoon heb (eind oktober).

De vorige keer dat ik deze vraag stelde zei iemand dat hij de telefoon 's nachts uitzet om accu te sparen.. Nu is dat bij mij juist de tijd dat hij aan de oplader ligt, maar ok. Stel je zet de telefoon uit 's avonds en start hem 's ochtends weer op, hoeveel % heb je dan bespaard? Ik durf er eigenlijk wel om te wedden dat het net zoveel verbruikt of meer zelfs dan wanneer je de telefoon helemaal op stil zet, vliegtuigmodus aan en wifi uit. Opstarten kost namelijk redelijk wat stroom. Dat lijkt mij dus niet echt een reden om je telefoon uit te zetten.

Kan iemand mij vertellen waarom je je telefoon zo vaak zou willen/moeten rebooten? :)
Het is ook een veel voorkomend probleem dat de telefoon uitvalt en dan duurt het door dat optimaliseren nog even voordat de telefoon weer aan is. Dat had je waarschijnlijk zelf ook wel kunnen lezen.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Metalslave666 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:39:
[...]

Het is ook een veel voorkomend probleem dat de telefoon uitvalt en dan duurt het door dat optimaliseren nog even voordat de telefoon weer aan is. Dat had je waarschijnlijk zelf ook wel kunnen lezen.
Met Gingerbread (2.3) was dit een probleem ja (ik had er zelf overigens geen last van). Met ICS heb ik dat probleem ook niet ervaren en zijn de meldingen daarover ook een stuk minder. Daarnaast is dit probleem ook simpel op te lossen door een Anker accu erin te doen of een vervangende accu bij HTC aan te vragen dmv de klantenservice chat.

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 19-04-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Petertje750 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:48:
Telefoon is geupdate naar 4.0, best tevrden over alleen na elke herstart gaat hij alle geinstallerde apps bijwerken, iemand een idee hoe dit te fixen.
Thx
Hebben meer mensen waaronder ik ook met de XE, nog geen oplossing volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Begin mezelf een beetje te irriteren aan die standaard whatsapp sinds 4.0 update. Weet iemand misschien een app, of een oplossing die dat kan oplossen zodat ik weer gewoon mijn facebook fotootjes daar heb staan?! Ik heb al dit topic doorgekeken en deel 6, maar kon daar de oplossing niet zo snel in vinden. :+

@wvkreg
Heb daar ook last van op mijn "normale" sensation :F

[ Voor 9% gewijzigd door -Bas op 19-04-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-08 16:44
Hier ook een normale Sensation met hetzelfde probleem (apps optimaliseren). Lijkt gewoon een bug te zijn in de update.. Ben benieuwd wanneer ze het gaan fixen, 1 x optimaliseren lijkt me genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 07:42
Ik ga mijn telefoon eerst even resetten naar fabrieksinstellingen, als dat niet helpt kom ik er zsm op terug.

Thnx so far

Edit: een simpele reset heeft het probleem verholpen, thnx!

Gr. Dion

[ Voor 25% gewijzigd door Dion2000 op 19-04-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Upbeat schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:48:
[...]

Dat probleem komt bij iedereen voor. Waarschijnlijk een bug, maar zolang je niet volledig het toestel opnieuw opstart krijg je dat ook niet.

[...]

Wat wil je back-uppen?
Sorry had vlug het topic door gekeken opzoek naar meer mensen met een touch probleem. Dan heb ik dat over het hoofd gezien. Dat is ook niet zo schokkend, maar wel lastig. Het gebeurd meestal wel 1 maal in de week dat ik de telefoon wil herstarten omdat het toch niet lekker meer loopt en ook in de taksmanager niet alles kan afsluiten of dat de telefoon uit gaat omdat de stroom op is :)

Ik wil het liefst te telefoon lijst en alle instellingen backupen.
Zodat als ik een nieuwe telefoon krijg de backup terug kan zetten en dan zo verder kan werken.
Ik heb geen outlook dus kan ook geen contacten backuppen. Nu heb ik de meesten wel maar er zal toch want ontbreken als ik niet regematig backup!

Maar vooral de instellingen en scores van alle apps zou mooi zijn als dat te backuppen is O-)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
ronny schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:03:
[...]

Sorry had vlug het topic door gekeken opzoek naar meer mensen met een touch probleem. Dan heb ik dat over het hoofd gezien. Dat is ook niet zo schokkend, maar wel lastig. Het gebeurd meestal wel 1 maal in de week dat ik de telefoon wil herstarten omdat het toch niet lekker meer loopt en ook in de taksmanager niet alles kan afsluiten of dat de telefoon uit gaat omdat de stroom op is :)

Ik wil het liefst te telefoon lijst en alle instellingen backupen.
Zodat als ik een nieuwe telefoon krijg de backup terug kan zetten en dan zo verder kan werken.
Ik heb geen outlook dus kan ook geen contacten backuppen. Nu heb ik de meesten wel maar er zal toch want ontbreken als ik niet regematig backup!

Maar vooral de instellingen en scores van alle apps zou mooi zijn als dat te backuppen is O-)
Contacten: worden die niet gewoon met je google account gesynchroniseerd? Ik kan met niet voorstellen dat je geen google account hebt en wel een Android telefoon.
Voor het backuppen van sms'jes en telefoonlijsten, ik gebruik sms backup+, deze zet al je sms'jes en je telefoontjes zonder inbox label in je Gmail e-mail box, je ziet ze dus niet direct, maar kunt ze wel zoeken met label:sms of label:call log. Buiten het exporteren, ondersteunt dat programma ook het opnieuw importeren van deze sms'jes en telefoon log.
Voor het backuppen van instellingen en scores zou je bij voorbeeld titanium backup kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg ook zojuist een kleine update binnen voor ics. Geen idee wat de wijzigingen zijn, maar 1 ding heb ik al wel gemerkt en dat is dat de game where is my water een stuk sneller is geworden.
Met 2.3 laadde de levels echt snel gewoon 4 a 5sec dat werd met ICS snel 20 tot 30seconden. Echt dat spel werd ongelooflijk traag. Maar na deze update is dit sneller geworden. Nu duurt het laden van een level ongeveer 7 tot 10 sec wat dus al een hele verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:58:

Omdat ik zoveel gebruik maak van mijn telefoon heb ik een 2de batterij nodig dus mijn telefoon start minimaal een x per dag koud op. Dan begint het optimaliseren toch wel een klein beetje te irriteren, aan de andere kant raak je er ook aan gewend. Telefoon opstarten, neerleggen en een paar minuten later kan je je pincode opgeven.

Daarnaast ook hier het probleem dat mijn mailinstellingen elke x gereset wordt, contact met HTC opgenomen en er is een escalatie aangemaakt. Helaas kunnen ze nog niet zeggen wanneer het probleem opgelost is. Hoop zsm want dit is wel een irritante bug waar ik niet aan kan wennen. Elke x als ik een mail wil hebben die langer dan 3 dagen geleden is binnengekomen moet ik steeds de instellingen aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10
Gisteren mijn toestel naar KPN Business Centre gebracht voor reparatie.
Had namelijk stof onder mijn scherm.

Kon het gelijk dezelfde dag ophalen!

(moest wel 2 weken wachten omdat een onderdeel niet op voorraad was bij KPN en HTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Laatst online: 08-09 20:31
ChiMan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:40:
Gisteren mijn toestel naar KPN Business Centre gebracht voor reparatie.
Had namelijk stof onder mijn scherm.

Kon het gelijk dezelfde dag ophalen!

(moest wel 2 weken wachten omdat een onderdeel niet op voorraad was bij KPN en HTC)
Bij welk Business Centre ben je geweest als ik vragen mag. In Amsterdam zeiden ze namenlijk tegen mij dat ze hem moesten opsturen naar HTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:29:
[...]

Bij welk Business Centre ben je geweest als ik vragen mag. In Amsterdam zeiden ze namenlijk tegen mij dat ze hem moesten opsturen naar HTC...
Was in Amsterdam / Duivendrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ChiMan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:43:
[...]

Was in Amsterdam / Duivendrecht
Waaaat...daar ben ik drie weken geleden geweest en toen zeiden ze dat hij opgestuurd moest worden...wtf. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik geen klant ben bij KPN...of zit je zelf ook niet bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:27:
[...]

Waaaat...daar ben ik drie weken geleden geweest en toen zeiden ze dat hij opgestuurd moest worden...wtf. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik geen klant ben bij KPN...of zit je zelf ook niet bij KPN?
Geen KPN klant.
Zei gelijk dat HTC mij de optie gaf om reparatie te laten uitvoeren bij een service point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ChiMan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:38:
[...]

Geen KPN klant.
Zei gelijk dat HTC mij de optie gaf om reparatie te laten uitvoeren bij een service point.
Mmm...oke...misschien moet ik nog maar een keer langs gaan dan haha. Heb namelijk geen zin om mijn telefoon drie weken kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Laatst online: 18-09 16:14
Drie weken is wel wat overdreven hoor. Ik had ook stof onder mijn scherm en heb mijn telefoon op een maandag laten ophalen door Dynafix en kreeg hem een week later op de dinsdag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 12:36

Wihakayda

Dracarys

-Bas schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:41:
Begin mezelf een beetje te irriteren aan die standaard whatsapp sinds 4.0 update. Weet iemand misschien een app, of een oplossing die dat kan oplossen zodat ik weer gewoon mijn facebook fotootjes daar heb staan?! Ik heb al dit topic doorgekeken en deel 6, maar kon daar de oplossing niet zo snel in vinden. :+

@wvkreg
Heb daar ook last van op mijn "normale" sensation :F
Ik heb over dit probleem gemailt met Whatsapp zelf:
Cristina , Apr 18 20:08 (PDT):
Hi,

Thanks for your message. Before, there was Facebook syncing available on Facebook for HTC Sense.
Since Facebook was able to sync contact information to your phone' s address book, WhatsApp was able to retrieve that information and display it within the app.

However, with the recent ICS OS, this syncing is no longer available, so WhatsApp can no longer retrieve the information from your phone's address book. Please manually enter your Facebook contacts and their photos into your phone's address book for WhatsApp to retrieve them.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!
Si tiene alguna pregunta o duda más, no dude en ponerse en contacto con nosotros. Estaríamos encantados ayudarle!

Help Center: https://whatsapp.zendesk.com/home
----
Best/ Un saludo
Cristina Trujillo

WhatsApp Support Team

-----------------------------------
Take a look at our Help Center: http://whatsapp.zendesk.com/forums
FAQ: http://www.whatsapp.com/faq/
Follow WhatsApp on Twitter: http://twitter.com/#!/WhatsApp
Voor mij is HaxSync de oplossing

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
FriendCaster for Facebook heb ik volgens mij ook iets van gehoord dat die synced, HaxSync doet het iig met hoge kwaliteit foto's.

Facebook's applicatie staat gewoon niet meer toe om foto's er uit te halen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Beiden werken hier prima voor idd. Friendcaster hoef je ook niet perse te gebruiken, als je de sync maar aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Wihakayda schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:51:
[...]

Ik heb over dit probleem gemailt met Whatsapp zelf:

[...]

Voor mij is HaxSync de oplossing
Heb hem gedownload, alleen als ik alle stappen heb gevolgt, komen de foto's nog niet op whatsapp. Wel komen alle foto's netjes te staan bij "Contacten" van android. :+

Weet jij toevallig hoe whatsapp ze nu ook pakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Ben ik de enige die last heeft van een onwelwillend lockscherm. Ik krijg regelmatig die ring niet omhoog getrokken. Het lijkt of het touchscreen opeens ongevoelig is...

ik moet ermee leren leven lees ik nu na 120 pagina's ;)

[ Voor 16% gewijzigd door micheldenhaag op 23-04-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 12:36

Wihakayda

Dracarys

-Bas schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:38:
[...]

Heb hem gedownload, alleen als ik alle stappen heb gevolgt, komen de foto's nog niet op whatsapp. Wel komen alle foto's netjes te staan bij "Contacten" van android. :+

Weet jij toevallig hoe whatsapp ze nu ook pakt? :D
Helaas moet je even handmatig in het telefoonboek zeggen dat hij de foto's van haxsync pakt bij je contacten (zal nu op facebook staan?) of anders je contacten van facebook ont-syncen? Het eerste heb ik gedaan :)

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Wihakayda schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:25:
[...]

Helaas moet je even handmatig in het telefoonboek zeggen dat hij de foto's van haxsync pakt bij je contacten (zal nu op facebook staan?) of anders je contacten van facebook ont-syncen? Het eerste heb ik gedaan :)
De contacten hebben wel mooie foto's, maar eigenlijk wil ik nu gewoon die foto's ook zien bij whatsapp. Dit lukt dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 09:12
ralph075 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:59:
[...]

Ik heb nu de Proxy en MMS proxy op "niet ingesteld" gezet, men had het hier ook over de APN (live.vodafone.com), lijkt me niet dat ik die ook moet weghalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-08 16:44
Joster schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:46:
[...]

Ik heb nu de Proxy en MMS proxy op "niet ingesteld" gezet, men had het hier ook over de APN (live.vodafone.com), lijkt me niet dat ik die ook moet weghalen toch?
Klopt, de APN hoef je niet te veranderen. Alleen de kopjes 'Proxy' en 'Poort' moeten op niet ingesteld staan, voor de rest kan alles hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 09:12
Oké thanks!
Tankiej schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:40:
[...]

Met Gingerbread (2.3) was dit een probleem ja (ik had er zelf overigens geen last van). Met ICS heb ik dat probleem ook niet ervaren en zijn de meldingen daarover ook een stuk minder. Daarnaast is dit probleem ook simpel op te lossen door een Anker accu erin te doen of een vervangende accu bij HTC aan te vragen dmv de klantenservice chat.
Niet helemaal waar:
Susan: Ik kan u niet meteen een nieuwe accu sturen helaas, omdat eerst vastgesteld moet worden dat de batterij stuk is.
Toen ik zei dat verschillende bronnen een nieuwe accu hebben ontvangen (onder dezelfde symptomen) zonder verder onderzoek en dat ik het dus vreemd vindt dat er vanuit HTC verschillend geacteerd wordt sloot ze de chat af :X

Kan ik naar zo'n klote service center om mijn accu te laten "testen" :O

[ Voor 19% gewijzigd door Joster op 23-04-2012 12:24 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.