Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 12:36

Wihakayda

Dracarys

-Bas schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:50:
[...]

De contacten hebben wel mooie foto's, maar eigenlijk wil ik nu gewoon die foto's ook zien bij whatsapp. Dit lukt dus niet :'(
Zolang je bij je contacten heb staan dat ie die foto van HaxSync pakt; moet whatsapp ze automatisch overnemen. (Kan misschien even duren?)

Afbeeldingslocatie: http://2.media.hyves-static.net/1489382657/6/QUFA/0/img1489382657.jpeg

Wordt misschien eens tijd voor een reset voor mij...

Sinds ICS:

Bug 1: Tijdens élke restart gaat mn telefoon mn apps opnieuw optimaliseren... niet heel hinderlijk, maar wel irritant.

Bug 2: Telkens als mijn telefoon op toetsenblokkering staat, heb ik geen WiFi verbinding }:| Ik moet nu verplicht steeds mijn 3g uitzetten, anders ga ik over mijn 500mb in de maand heen omdat ie steeds tijdens toetsenblokkering 3g verbindt :(

Iemand een idee qua oplossingen?
Als ik een harde reset / fabrieksinstellingen etc doe, dan ben ik neem ik aan al mn gegevens/contacten/apps/instellingen kwijt? (zucht, dit willl ik niet ;( ik haat opnieuw instellen)

[ Voor 41% gewijzigd door Wihakayda op 23-04-2012 13:48 ]

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wihakayda schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:44:
[...]

Bug 2: Telkens als mijn telefoon op toetsenblokkering staat, heb ik geen WiFi verbinding }:| Ik moet nu verplicht steeds mijn 3g uitzetten, anders ga ik over mijn 500mb in de maand heen omdat ie steeds tijdens toetsenblokkering 3g verbindt :(

Iemand een idee qua oplossingen?
Als ik een harde reset / fabrieksinstellingen etc doe, dan ben ik neem ik aan al mn gegevens/contacten/apps/instellingen kwijt? (zucht, dit willl ik niet ;( ik haat opnieuw instellen)
WiFi slaap beleid aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
xxACxx schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:26:
[...]

Als je geen reset hebt uitgevoerd, dan kan het wel eens problemen opleveren...
Op een geven moment kreeg ik notie van de nieuwe ICS update. Ik heb deze via WiFi gedownload. Ik moet hierbij aangeven dat ik mijn telefoon niet gereset hebt of sd card verwijderd voor de update. Dit staat ook nergen aangegeven!!

Na het updaten starte mijn telefoon opnieuw op het begon aan updaten van apps ofzoiets. Daarna is deze nog een paar keer opgestart.

Op een gegeven moment kwam ik tot het punt waarbij de telefoon om mijn pincode vroeg voor mijn SIM. Nu komt het probleem. Ik kan 1 toets indrukken op het scherm, bijvoorbeeld de 1 en daarna freezes de telefoon, of hij moet heel heel heel lang nadenken, maar in iedergeval komt ie er niet meer uit.

Als ik dat op de powerbutton druk gaat de telefoon wel naar standby. Als ik deze uit standby haal staat ie vast. Na compleet opnieuw opstarten kom ik weer in hetzelfde scherm en na intoesten van 1 ding loopt ie vast. Ook na opstarten zonder SIM, precies hetzelfde probleem, dan loopt ie vast op het bewegen van de ring.

Iemand bekend met dit probleem????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wihakayda
  • Laatst online: 01-09 12:36

Wihakayda

Dracarys

Dj-sannieboy schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:54:
[...]

WiFi slaap beleid aanpassen?
gevonden idd! Systeeminstellingen > Wi-FIi > Menuknop - Geavanceerd > Wifi behouden in slaapstand: altijd.

oooh, als ik dat toch eerder had geweten *doh* 7(8)7

Kom met vuur, ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
heb nu tijdje ICS en het bevalt me erg goed,
wat me ook opviel is dat de spellingscontrole vernieuwt is geen TOT enzo meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:25
fbikker schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:57:
heb nu tijdje ICS en het bevalt me erg goed,
wat me ook opviel is dat de spellingscontrole vernieuwt is geen TOT enzo meer
Inderdaad, en ook geen Moët O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Joster schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:15:
[...]

Inderdaad, en ook geen Moët O-)
Dat was al te verhelpen door "Moët" toe te voegen in gebruikswoordenboek en daarna "moet" erin toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
Heb nu inmiddels een tijdje ICS op een unbranded XE draaien en heb meer problemen dan met Gingerbread. Het bekende optimaliseren oa, maar daar kan ik mee leven. Mijn power knop vertoont wel kuren, want soms duurt het even voordat het scherm aanfloept. Ook heb ik last van het totaal niet meer reageren van het touchscreen. Het valt mij op dat de 'hardware'-buttons het dan ook niet meer doen. Soms duurt het een paar (max 3 ofzo) seconden, maar soms is het maar heel even. Echt vreemd en super vervelend. Hoop dat hier snel iets voor gevonden gaat worden.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMistral op 23-04-2012 21:33 . Reden: typo ]

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:25
-Bas schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:12:
[...]

Dat was al te verhelpen door "Moët" toe te voegen in gebruikswoordenboek en daarna "moet" erin toevoegen ;)
Klopt maar dat was eigenlijk een workaround om van een bug af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik snap er niets meer van.
Ik had de telefoon een paar dagen op zolder liggen tot ik tijd had om heb naar HTC te sturen.
Vanavond denk ik zal nog even kijken of er op het geheugen nog iets staat wat ik er af moet halen.
Sluit de telefoon aan en wat denk je?

Werkt feilloos.
Touch geen hapering of niets.
Syncen werkte niet dus update binnen gehaald, wat mailtjes bekeken.
HTC update was klaar en vervolgens had de telefoon geen zin meer.
Touch doet helemaal niets meer.......

Heeft iemand een idee waarom hij het eerst 10 minuten zonder maar 1 hapering werkt en dan gewoon volledig weigerd?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Hoi,

Ik heb het idee dat sinds ik over ben naar ICS het erop lijkt dat apps niet goed worden afgesloten / ICS de apps te veel open laat staan.
Ik merk dit vooral wanneer ik wat zwaardere games aan het spelen ben (defender 2 o.a.).

Op een gegeven moment gaat de touch e.d. nog goed maar het browsen enz. gaat een stuk trager.
Wanneer je het toestel een reboot geeft gaat hij weer als een speer..

Hebben meer mensen hier last van? Met 2.3 had ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
[b][message=38103129,noline]donvalentino schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:33[/....
Op een gegeven moment gaat de touch e.d. nog goed maar het browsen enz. gaat een stuk trager.
Wanneer je het toestel een reboot geeft gaat hij weer als een speer..

Hebben meer mensen hier last van? Met 2.3 had ik hier geen last van.
Klopt, heb ik ook last van. Met name als ik een video op een webpagina heb gekeken. Ik had eerst nog het idee, dat het verwijderen van de proxy de oplossing was, maar inderdaad tijdelijk.

De browser een keer stoppen in de taakmanager lost het ook op, maar gratis wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
Afgelopen vrijdag mijn telefoon maar weer terug gebracht. Als ik hem aansluit op de computer herstart hij (HTC) zomaar, de accu gaat sneller leeg dan hij oplaad. De accu wordt dan ook heet. Hij laat zomaar ineens mijn desktop niet meer zien. Dit is de 2e keer dat ik hem terug breng, hopelijk dat het nu wel goed gaat... :(

Iemand ook dit soort wazige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29
mmm ik kom er net achter dat ik mijn volumeknopjes kwijt ben....geen idee hoe dit gebeurt is, want heb mijn telefoon zowaar nog niet laten vallen. Ik heb hem in een protection case zitten, maar daar kan ik ze ook niet terugvinden.

Belangijker...hoe kom ik weer aan nieuwe?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
steefje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:08:
mmm ik kom er net achter dat ik mijn volumeknopjes kwijt ben....geen idee hoe dit gebeurt is, want heb mijn telefoon zowaar nog niet laten vallen. Ik heb hem in een protection case zitten, maar daar kan ik ze ook niet terugvinden.

een compleet achterwandje op Ebay kopuh! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Of gewoon HTC bellen en vragen hoe dit in godsnaam mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43

RammY

Dát!

Net een update binnen gehaald. Iemand een idee waar deze voor is?

[ Voor 13% gewijzigd door RammY op 24-04-2012 19:36 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
RammY schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:34:
Net een update binnen gehaald. Iemand een idee waar deze voor is?
Nog net een handmatig update gedaan, maar bij mij vindt hij geen nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:03
ik heb mijn sensation mbv HTCdev unlocked maar nu krijg ik CWM er niet op, heb van alles geprobeerd. Hij geeft aan checking dan parseren en dan gebeurd er vervolgens niks.

- voor de mensen die Hboot.127 willen s-off -> http://unlimited.io/juopu...ic-beta-0-1/instructions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
steefje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:08:

Even foto maken en mailen naar HTC -> http://www.htc.com/uk/contact/

Kreeg zelf binnen een dag mail terug, binnen een week nieuwe backcover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
-Bas schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:50:
[...]

De contacten hebben wel mooie foto's, maar eigenlijk wil ik nu gewoon die foto's ook zien bij whatsapp. Dit lukt dus niet :'(
Facebook contacten idd verwijderen! Dus even je Facebook account verwijderen bij het opnieuw aanmaken niet synchroniseren. Daarna ook gelijk bij Facebook in 'Accounts en Synchronisatie' de optie 'Contacten synchroniseren' uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29
Tiroz schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:27:
[...]

Even foto maken en mailen naar HTC -> http://www.htc.com/uk/contact/

Kreeg zelf binnen een dag mail terug, binnen een week nieuwe backcover :)
Goede tip, gaan we proberen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
maarre gisteren voor de gein videochat in gtalk geprobeerd... Resulteerde in een complete vastloper, als in "enige oplossing accu eruit" - vastloper...
Daarna nog een keer geprobeerd (deze keer heb ik diegene gevraagd om mij uit te nodigen voor een video-chat-gesprek) en toen liep de hele app vast.. Deze kon ik gelukkig stopzetten, maar toen was mijn accu na 1 nacht bijna leeg (zat nog 8% lading in terwijl deze de avond te voren in zijn geheel was opgeladen)... Oftewel volgens mij bleef er een of andere achtergrond-service nog draaien...
Anderen met deze ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Tiroz schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:28:
[...]

Facebook contacten idd verwijderen! Dus even je Facebook account verwijderen bij het opnieuw aanmaken niet synchroniseren. Daarna ook gelijk bij Facebook in 'Accounts en Synchronisatie' de optie 'Contacten synchroniseren' uitzetten.
Heel erg bedankt _/-\o_ hier kan ik wat mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobw
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoe ziet dat stof onder het scherm bij de meeste mensen er uit? sinds een aantal dagen heb ik een 3 lichte vlekjes in het midden van het scherm welke eigenlijk alleen bij donker scherm te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Na 3,5 week gebruik van Battery Monitor Widget geeft hij bij calibratie een gemeten capaciteit van 2021mAh aan, van de Anker 1900mAh accu. Dat is toch best positief. Vooral als ik me iemand herinner die aangaf dat de Anker accu's rond de 1700-1800mAh zaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Als ik mijn verbinding zet op: 'Alleen wcdma' gaat hij heel vaak switchen van 3g > Hsdpa, kan ik hem niet op een mode zetten voor alleen hdspa? Dit is namelijk irritant, want hierdoor komen berichten die ik krijg van whatsapp met enige vertraging bij mij aan.

Kan ik iets instellen zodat hij altijd blijft controleren op berichten, zodat hij niet midden in een gesprek even naar 3g schiet en ik dan niets kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
-Bas schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:49:
Als ik mijn verbinding zet op: 'Alleen wcdma' gaat hij heel vaak switchen van 3g > Hsdpa, kan ik hem niet op een mode zetten voor alleen hdspa? Dit is namelijk irritant, want hierdoor komen berichten die ik krijg van whatsapp met enige vertraging bij mij aan.

Kan ik iets instellen zodat hij altijd blijft controleren op berichten, zodat hij niet midden in een gesprek even naar 3g schiet en ik dan niets kan ontvangen?
Dit is logisch, je hebt niet overal Hsdpa-dekking dus zal de telefoon regelmatig switchen naar 3G. Als je alleen hdspa zou aanzetten zou je dus de hele tijd je volledige verbinding verliezen, deze optie is er overigens niet.

Waarom heb je 'm niet op 'automatisch' staan, zodat er wordt geswitcht tussen G, 3G en H? Ik kan me namelijk voorstellen dat je in sommige gebieden ook amper 3G hebt, maar wel bijvoorbeeld 3 streepjes G wat meer dan voldoende is om normaal te kunnen Whatsappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
-Bas schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:49:

Zoals Tiroz al zei heb je dan het grootste deel van de tijd waarschijnlijk helemaal geen verbinding.

Trouwens, de berichten van whatsapp zijn enorm klein (tenzij je foto's meestuurt) dus zelfs op 3g gaat dat nagenoeg meteen. Krijg je wel snel 1 groen vinkje te zien? Want als berichten vertraagd binnen komen is de kans groot dat het eerder bij de server ligt dan aan de verbinding zelf.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:14
Mijn ellende over de Sensation XE begint steeds grotere vormen aan te nemen en HTC begin ik ook minder vertrouwen in te krijgen.

Nadat mijn telefoon 3x opgestuurd is geweest voor niet oplichtende touch-toetsen, een krakende luidspreker en een scherm wat niet reageerde, is deze bij de 3e keer omgeruild.

Inmiddels heb ik het probleem dat mijn 3G verbinding na verloop van tijd gewoon niet meer werkt. Enige wat dan nog helpt is de batterij eruit halen telefoon opnieuw aanzetten en dan heb ik weer een tijd 3G verbinding.
En inmiddels krijg ik zo langzamerhand ook steeds vaker: "Touch Input is gestopt, wil je HTC op de hoogte stellen?"

Iemand het probleem met de 3G eerder gehad en in het bezit van een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Robbie T schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:17:
Mijn ellende over de Sensation XE begint steeds grotere vormen aan te nemen en HTC begin ik ook minder vertrouwen in te krijgen.

Nadat mijn telefoon 3x opgestuurd is geweest voor niet oplichtende touch-toetsen, een krakende luidspreker en een scherm wat niet reageerde, is deze bij de 3e keer omgeruild.

Inmiddels heb ik het probleem dat mijn 3G verbinding na verloop van tijd gewoon niet meer werkt. Enige wat dan nog helpt is de batterij eruit halen telefoon opnieuw aanzetten en dan heb ik weer een tijd 3G verbinding.
En inmiddels krijg ik zo langzamerhand ook steeds vaker: "Touch Input is gestopt, wil je HTC op de hoogte stellen?"

Iemand het probleem met de 3G eerder gehad en in het bezit van een oplossing??
Ik heb ook soms problemen met het 3G, maar ik weet niet of het de zelfde probleem is als die van jou.
Als het probleem voorkomt, dan zie ik de 3G logo wel, maar dan worden de pijlen niet wit. Ook niet als ik op het internet ben, hij laad de sites niet.
Als ik met niet vergis is het tot nu toe 3x gebeurd en alle 3 na de ICS update (toevallig?).
En zoals jij het ook al zegt is het enige manier om het weer te laten werken, door het opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
t_o_c schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 01:45:
[...]

Zoals Tiroz al zei heb je dan het grootste deel van de tijd waarschijnlijk helemaal geen verbinding.

Trouwens, de berichten van whatsapp zijn enorm klein (tenzij je foto's meestuurt) dus zelfs op 3g gaat dat nagenoeg meteen. Krijg je wel snel 1 groen vinkje te zien? Want als berichten vertraagd binnen komen is de kans groot dat het eerder bij de server ligt dan aan de verbinding zelf.
Als ik zelf een bericht stuur gaat hij altijd van 3g switchen naar Hsdpa, dan verstuurd hij direct en komt ook direct het bericht aan. (2e vinkje)

Alleen als ik helemaal geen netwerk gebruik, datagegevens staan dus wel aan, dan haalt hij geen data binnen, pas als ik bijvoorbeeld op internet openen druk gaat hij verbinding maken en dan haalt hij whatsapp berichten ook direct op :o

@tiroz
Mijn verbinding staat al wel op: gsm / wcdma automatisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
yakutemre1995 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:30:
[...]

Ik heb ook soms problemen met het 3G, maar ik weet niet of het de zelfde probleem is als die van jou.
Als het probleem voorkomt, dan zie ik de 3G logo wel, maar dan worden de pijlen niet wit. Ook niet als ik op het internet ben, hij laad de sites niet.
Als ik met niet vergis is het tot nu toe 3x gebeurd en alle 3 na de ICS update (toevallig?).
En zoals jij het ook al zegt is het enige manier om het weer te laten werken, door het opnieuw op te starten.
Lijkt inderdaad sterk op mijn probleem. Ook bij mij blijft het 3G Logo staan maar worden de pijlen niet wit en inderdaad ook bij mij pas opgetreden na de ICS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Robbie T schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:47:
[...]

Lijkt inderdaad sterk op mijn probleem. Ook bij mij blijft het 3G Logo staan maar worden de pijlen niet wit en inderdaad ook bij mij pas opgetreden na de ICS update.
Dat had ik juist wel eens voor de ICS update (dus met GB). Even uit- en aanzetten van de gegevensverbinding verhielp het probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Robbie T schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:47:
[...]

Hoe vaak is het al bij jou gebeurd, dat de 3G het niet deed?
Tankiej schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:49:
[...]

Dat had ik juist wel eens voor de ICS update (dus met GB). Even uit- en aanzetten van de gegevensverbinding verhielp het probleem hier.
Hoe vaak gebeurde het toen jij nog GB had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
yakutemre1995 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:46:
[...]

[...]

Hoe vaak gebeurde het toen jij nog GB had?
1 keer per week ongeveer, afhankelijk van hoeveel ik de telefoon gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Sinds de update van mijn HTC Sensation naar Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) heeft mijn telefoon het volgende probleem:

Wanneer ik muziek luister met de Music-app van HTC en een hoofdtelefoon, hoor ik daarna geen geluid meer als ik bijv. youtube app gebruik of via de gallerij een filmpje afspeel. Pas na een reboot weer. Het lijkt wel alsof de music-app het geluid overneemt en de rest blokkeert.

Ik denk dat meerdere mensen dit probleem moeten hebben aangezien ik een hardreset heb uitgevoerd en heel weinig erop heb staan.

Hebben jullie dat probleem ook?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scram
  • Laatst online: 29-03-2021
Stof en volumeknop:

Mijn Sensation begint nu toch wel vervelend te doen. Twee weken geleden stof onder het scherm. HTC op maandag gebeld, op dinsdag werd de Sensation afgehaald en 8 dagen later had ik hem weer thuis. Inclusief een nieuw scherm. Geen verdere kosten. Nu ben ik mijn volumeknop kwijt 8)7 HTC vandaag weer gebeld, morgen wordt het toestel afgehaald en dan maar even afwachten. Ik ben zuinig op mijn spullen en dit is me nog nooit overkomen. Langzamerhand verlies ik het vertrouwen in de Sensation. HTC levert wel goede service maar dit wordt te gek :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Tankiej schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:54:
[...]

1 keer per week ongeveer, afhankelijk van hoeveel ik de telefoon gebruikte
Dan ga ik ook eens de volgende keer proberen om de 3G uit en daarna weer aan te zetten, kijken of dat gaat helpen bij mij. Toch hoop ik dat het niet meer voorkomt.

Ik heb de zelfde probleem ook soms met wifi, dus dat hij laat zien dat hij verbonden is met die netwerk, maar ik kan niet internetten. Ook komt het voor dat hij zegt dat ik verbonden ben met die netwerk terwijl ik 3km van die router ben. En het valt me op dat dit probleem met het wifi altijd met de zelfde netwerk gebeurd. Het is te oplossen door de wifi uit en aan te zetten, maar ik vindt het erg irritant en dan krijg ik dus ook geen meldingen van gmail, whatsapp, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Weekje geleden geupdate naar ICS. Ik keek er naar uit, maar heb er nu spijt van. Wat een drama zeg.

Het bekende mail probleem: settings worden niet onthouden. Dus geen push-mail en alleen mail van drie dagen oud wordt gesynchroniseerd. Onbegrijpelijk dat zo'n bug erin kan zitten en nog steeds niet opgelost is door HTC.

Sense crasht echt abnormaal vaak. Even op twitter geweest en sense moet opnieuw opstarten. Facebook, mail of browsen hetzelfde. Zelfs na alleen in het instellingen menu gezeten te hebben en terug naar het homescreen: sense moet opnieuw starten. Op z'n minst 20 keer per dag. Vreselijk irritant en eigenlijk niet meer mee te werken nu.

Mail app crasht continu. Begint met laden en springt dan terug naar het homescreen.

Berichten, agenda en muziek widgets zijn continu leeg en moeten opnieuw geladen worden.

De klok wordt niet bijgewerkt als de telefoon niet gebruikt wordt. Na het unlocken staat de klok op de tijd dat de telefoon het laatst gebruikt werd. Na unlocken duurt het een seconde of 5 voordat de klok wordt bijgewerkt.

Van geen van deze dingen had ik last voordat ik naar ICS ging. Geen nieuwe apps geinstalleerd of andere aanpassingen gedaan. Telefoon is niet geroot, volledig stock. Hoop dat HTC snel met een update komt, die deze problemen oplost. Vooral het continu crashen van Sense (geheugen-issue?) maakt de telefoon nagenoeg onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Scram schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:21:
Stof en volumeknop:

Mijn Sensation begint nu toch wel vervelend te doen. Twee weken geleden stof onder het scherm. HTC op maandag gebeld, op dinsdag werd de Sensation afgehaald en 8 dagen later had ik hem weer thuis. Inclusief een nieuw scherm. Geen verdere kosten. Nu ben ik mijn volumeknop kwijt 8)7 HTC vandaag weer gebeld, morgen wordt het toestel afgehaald en dan maar even afwachten. Ik ben zuinig op mijn spullen en dit is me nog nooit overkomen. Langzamerhand verlies ik het vertrouwen in de Sensation. HTC levert wel goede service maar dit wordt te gek :F
Dat van stof is wel zuur natuurlijk, maar voor de volumeknop had je (zie hierboven) ook even een fotootje kunnen opsturen zodat HTC je een nieuwe backcover kan sturen. Hoeft niet je hele telefoon voor te worden opgehaald ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:40
FilthyViper schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:21:
Weekje geleden geupdate naar ICS. Ik keek er naar uit, maar heb er nu spijt van. Wat een drama zeg.

Het bekende mail probleem: settings worden niet onthouden. Dus geen push-mail en alleen mail van drie dagen oud wordt gesynchroniseerd. Onbegrijpelijk dat zo'n bug erin kan zitten en nog steeds niet opgelost is door HTC.

Sense crasht echt abnormaal vaak. Even op twitter geweest en sense moet opnieuw opstarten. Facebook, mail of browsen hetzelfde. Zelfs na alleen in het instellingen menu gezeten te hebben en terug naar het homescreen: sense moet opnieuw starten. Op z'n minst 20 keer per dag. Vreselijk irritant en eigenlijk niet meer mee te werken nu.

Mail app crasht continu. Begint met laden en springt dan terug naar het homescreen.

Berichten, agenda en muziek widgets zijn continu leeg en moeten opnieuw geladen worden.

De klok wordt niet bijgewerkt als de telefoon niet gebruikt wordt. Na het unlocken staat de klok op de tijd dat de telefoon het laatst gebruikt werd. Na unlocken duurt het een seconde of 5 voordat de klok wordt bijgewerkt.

Van geen van deze dingen had ik last voordat ik naar ICS ging. Geen nieuwe apps geinstalleerd of andere aanpassingen gedaan. Telefoon is niet geroot, volledig stock. Hoop dat HTC snel met een update komt, die deze problemen oplost. Vooral het continu crashen van Sense (geheugen-issue?) maakt de telefoon nagenoeg onbruikbaar.
Ik zou een hard reset proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Upbeat schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:33:
[...]

Ik zou een hard reset proberen
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn na de hard reset, erken namelijk ook veel problemen wat je aangeeft.
Sense crasht bij mij ook redelijk vaak (paar keer per week, voornamelijk na veel surfen of gamen).

Heb na / voor de update geen hard reset gedaan.

Voor ICS haast nooit problemen met crashende sense (ik vermoed inderdaad iets met geheugen wat niet goed wordt verwerkt oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egmont
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:37
Ik herken dit ook. Bij mij crasht Sense minimaal 1x per dag. Vooral naar veel surfen of gamen. Vóór ICS was dit niet het geval. Afgelopen weekend een hard reset gedaan, maar dit heeft niet geholpen.
Ik overweeg een andere launcher te gebruiken, bv Go Launcher, maar vind wel dat HTC dit moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:05
donvalentino schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:21:
[...]

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn na de hard reset, erken namelijk ook veel problemen wat je aangeeft.
Sense crasht bij mij ook redelijk vaak (paar keer per week, voornamelijk na veel surfen of gamen).

Heb na / voor de update geen hard reset gedaan.

Voor ICS haast nooit problemen met crashende sense (ik vermoed inderdaad iets met geheugen wat niet goed wordt verwerkt oid).
Ik heb mijn HTC Sensation gelijk na het ontvangen geupdate naar ICS en heb alleen wat kleine problemen gehad. Dit waren een browser die zich zelf een keer afsloot, maar nog geen vastloper. Alles werkt perfect.

Ik kreeg alleen een melding over een systeemupdate, dus ik ben wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 19:32
De Sensation van mijn vriendin ( Stock nog geen ICS ) en de Sensation XE van mijzelf (geroot incl AOKP) hebben nogal last van wifi problemen . Als we YouTube , Whatsapp o.i.d via wifi gebruiken duurt het lang voor iets ''geladen'' is zodra we de wifi uitzetten gaat het allemaal een stuk soepeler .

We hebben thuis een wifi verbinding via een Sitecom wl351 router , heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen wifi zou naar mijn idee toch veel sneller moeten gaan dan je telefoon abbo ?>

Wifi eigenschappen van mijn eigen Sensation XE zijn
Signaalsterkte - uitstekend
Linksnelheid 65Mbps

[ Voor 9% gewijzigd door bandy op 02-05-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De volumeknop van mijn HTC Sensation is los gekomen (nee niet tijdens koninginnen dag gebeurt). Zijn er hier mensen die er ook last van hebben gehad? En zoja hoe is dit door HTC afgehandeld?

Ik wordt namelijk door de helpdesk van HTC gewezen op het punt dat dit geen garantie kwestie zou zijn. Hier ben ik het dus niet mee eens. En verwacht ik gewoon een kosteloze reparatie. Immers is de volume knop los gekomen toen het toestel in mijn broekzak zat. Een normale situatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb je gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scram
  • Laatst online: 29-03-2021
Caayn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:45:
De volumeknop van mijn HTC Sensation is los gekomen (nee niet tijdens koninginnen dag gebeurt). Zijn er hier mensen die er ook last van hebben gehad? En zoja hoe is dit door HTC afgehandeld?

Ik wordt namelijk door de helpdesk van HTC gewezen op het punt dat dit geen garantie kwestie zou zijn. Hier ben ik het dus niet mee eens. En verwacht ik gewoon een kosteloze reparatie. Immers is de volume knop los gekomen toen het toestel in mijn broekzak zat. Een normale situatie dus.
Bij mij hetzelfde, de volumeknop weg dus. HTC heeft hier geen probleem van gemaakt. De Sensation is zojuist door een koerier afgehaald en ik krijg hem binnen 10 dagen terug.

Meet HTC, of de reparatiedienst, met twee maten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Durf ik niet te zeggen. Zal net doen of ik achterlijk ben en nog eens contact zoeken, in de hoop dat een andere medewerker mijn vraagt beantwoord.
Ik heb het volume knopje nog wel. Alleen is deze niet terug op zijn plek te krijgen zonder die er na 5 seconden weer uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Heb er ook last van dat de 3G er na X-tijd uitligt. Enkel een herstart van het toestel brengt soelaas.
Datasynchronisatie uitzetten en opnieuw opzetten werkt niet.

Is wel vervelend aangezien ik push mail heb voor het werk en je zo belangrijke mails te laat ziet ....

Voor ICS hiermee nooit problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zo te zien zijn er meerdere met het 3G probleem.
Al met al begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat er iets mis is met de Sensation (xe)
- Stof onder het scherm
- Haperende power buttons
- Niet verlichte touch toetsen
- wegvallende 3G verbindingen

het 3G probleem lijkt mij een software probleem, gezien het bij de meeste mensen op is getreden na gebruik van ICS en dat het bij meerdere mensen voorkomt. Zal toch maar eens bij HTC aan de bel gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

hoop dat er zsm een fix komt voor de (kleine) software probleempjes zoals beter omgaan met geheugen / crashes sense et cetera.
Normaal gesproken geeft HTC toch snel van deze fix updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 07:53
Heb geen probleem met 3G verbinding (simyo).

Misschien een provider issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Scram schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:05:
[...]

Bij mij hetzelfde, de volumeknop weg dus. HTC heeft hier geen probleem van gemaakt. De Sensation is zojuist door een koerier afgehaald en ik krijg hem binnen 10 dagen terug.

Meet HTC, of de reparatiedienst, met twee maten?
Blijkbaar heb je veel geluk gehad. Ik wordt gewoon weer keihard naar de deur gewezen, en vervolgens vertelt dat ik maar bij een niet nader te noemen webshop een nieuw back cover van €45,- moet kopen 8)7 . Hier ben ik het dus niet mee eens want het toestel is nog geen 9 maanden oud. En verder ook nog nooit gevallen. Zal vanavond wel weer een nieuw mailtje dichten, met wat quotes uit de nederlands/europese wetgeving rondom garantie. Hints en tips zijn heel welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
yakutemre1995 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat het bij mij inmiddels een keer of 4/5 is voorgekomen.
ChiMan schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:25:
Heb geen probleem met 3G verbinding (simyo).

Misschien een provider issue?
Zou kunnen. Als de rest ook even een berichtje doet op welke provider ze zitten kunne we het even inventariseren.

Zelf zit ik op Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
T-mobile, maar heb geen problemen met 3G gehad voor zover ik het mij kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 22:02
Heb gister avond een system update binnen gekregen op mijn HTC sensation. Heeft iemand anders die ook ontvangen? Vraag me namelijk af wat er veranderd is.. Of zo niet, waar kan ik terug vinden welke update dat was, en wat de wijzigingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
T-Mobile, voor zover ik weet nooit problemen gehad. Maar ik heb ook onmiddellijk mijn telefoon geroot en er een custom ROM opgegooid. Mijn Radio zal vast wel verschillen van die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 12:05
Ik heb aantal problemen die ik hier tot nu toe nog niet voorbij heb zien komen.

-Sinds 2 dagen doet me toetsenboord het soms niet meer. Krijg het toetsenboord wel te zien en kan de toetsen ook indrukken maar de letter verschijnen niet meer. 3/4 keer de chat opnieuw openen dan doet iet het meestal gewoon weer. In 2 dagen stuk 10 x gehad nu, heel irritant.

-Sinds vanochtend heb ik 2x problemen met muziek luisteren gehad. Vanmorgen zat ik lekker via spotify nummertjes te luisteren, switch ie ineens naar volgende nummer, knopjes op headset reageerden ook niet meer. Na 10 sec schoof ie nog 5 nummers door en toen belde ie in 1x me laatst gekoen nummer. Gereset e alles leek in orde. Maar net precies zelfde probleem weer, alleen bellen deed ie niet, maar hij zat weer als een malle te switche tussen paar nummers..

Iemand die dit herkent en een oplossing heeft? Heb ICS nu al paar weken, op begin ging het perfect dus zal denk ik niet per see aan ICS liggen...

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Robbie T schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat het bij mij inmiddels een keer of 4/5 is voorgekomen.

[...]

Zou kunnen. Als de rest ook even een berichtje doet op welke provider ze zitten kunne we het even inventariseren.

Zelf zit ik op Vodafone
Ik ervaar een beetje hetzelfde met Vodafone en ICS... Af en toe (kijkend naar de 3G en H symbooltjes en de pijltjes) komt er niks binnen of gaat er niks uit. Als ik bijvoorbeeld Facebook ververs dan geeft ie aan dat er geen verbinding is met 3G. Ander voorbeeld is Wordfeud. Als ik een spel wil openen dan geeft ie een error dat er geen verbinding is. 2 tellen later doet ie het wel. Ik kan me niet herinneren dat het met Gingerbread ook zo ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Ik heb dit probleem ook Vodafone. Verbinding staat gewoon aan maar krijg de melding bij facebook dat er geen verbinding is. Dit gebeurt bij een aantal andere apps ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Geen problemen hier met Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Staat bij jullie wellicht de proxy ingesteld? Zo ja, verwijder dat IP-adres dan. Internet zou dan beter moeten werken met Vodafone.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Gisteren toen ik op wilde staan van een klapstoel in de trein heb ik op één of andere manier mijn Sensation uit mijn handen laten glippen, waarna het van ongeveer een meter naar beneden is gevallen gok ik en op de achterkant geland is. Dit is de derde keer dat mijn Sensation in bijna een jaar tijd gevallen is (wel iedere keer maar van maximaal een meter).

Na een eerste vluchtige inspectie leek er niets aan de hand, maar een uurtje later viel me ineens iets op toen ik een witte achtergrond op het scherm had (wachten op het laden van een pagina in de browser), namelijk dat het scherm een vieze vlek leek te hebben. Na er met mijn vinger driftig overheen te zijn gegaan ging het niet weg dus ben ik wat uitgebreider gaan kijken. En het bleek dat de vlek eigenlijk een soort van inkt-vlek onder het scherm was. Niet extreem opvallend aanwezig, maar meer een soort van "spray" van pixels dichtbij elkaar in een (min of meer) cirkelvorm met in het midden gewoon normale pixels.

Ik baalde er best wel stevig van want op het missen van mijn "h" en "c" stickers op de achterkant na verkeert mijn Sensation nog in perfecte staat qua uiterlijk. Ook al heb ik maar een éénjarig contract en mag ik dus alweer bijna een nieuwe telefoon, het is toch niet leuk ;) Maar vanochtend deed ik de telefoon aan en de vlek is helemaal verdwenen! Ik ben benieuwd of dat nu zo blijft, of dat het scherm op die plek nu heel gevoelig zal zijn geworden...

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Xurk schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:17:

Na een eerste vluchtige inspectie leek er niets aan de hand, maar een uurtje later viel me ineens iets op toen ik een witte achtergrond op het scherm had (wachten op het laden van een pagina in de browser), namelijk dat het scherm een vieze vlek leek te hebben. Na er met mijn vinger driftig overheen te zijn gegaan ging het niet weg dus ben ik wat uitgebreider gaan kijken. En het bleek dat de vlek eigenlijk een soort van inkt-vlek onder het scherm was. Niet extreem opvallend aanwezig, maar meer een soort van "spray" van pixels dichtbij elkaar in een (min of meer) cirkelvorm met in het midden gewoon normale pixels.

Maar vanochtend deed ik de telefoon aan en de vlek is helemaal verdwenen! Ik ben benieuwd of dat nu zo blijft, of dat het scherm op die plek nu heel gevoelig zal zijn geworden...
Dit kan kloppen, op mijn oude psp (slim 2000) had ik dat ook wel eens, maar dan zonder hem te laten vallen. Als ik met mijn vinger op het lcd scherm drukte kreeg ik een grote grijs-gele vlek. Na het beeldscherm helemaal uit te hebben gezet kwam de vlek niet meer terug 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
bandy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:21:
De Sensation van mijn vriendin ( Stock nog geen ICS ) en de Sensation XE van mijzelf (geroot incl AOKP) hebben nogal last van wifi problemen . Als we YouTube , Whatsapp o.i.d via wifi gebruiken duurt het lang voor iets ''geladen'' is zodra we de wifi uitzetten gaat het allemaal een stuk soepeler .

We hebben thuis een wifi verbinding via een Sitecom wl351 router , heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen wifi zou naar mijn idee toch veel sneller moeten gaan dan je telefoon abbo ?>

Wifi eigenschappen van mijn eigen Sensation XE zijn
Signaalsterkte - uitstekend
Linksnelheid 65Mbps
Haal hem nog maar weer even terug ... niemand die een idee heeft ?

Vandaag de ING app ingesteld en krijg via wifi de melding dat er geen contact kan worden gelegd met ING , zodra ik dan m'n wifi uitschakel heb ik direct een bevestiging en zo gaat dat bij andere aanmeldingen/internet via wifi vaak ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
bandy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:10:
[...]

Haal hem nog maar weer even terug ... niemand die een idee heeft ?

Vandaag de ING app ingesteld en krijg via wifi de melding dat er geen contact kan worden gelegd met ING , zodra ik dan m'n wifi uitschakel heb ik direct een bevestiging en zo gaat dat bij andere aanmeldingen/internet via wifi vaak ook .
Als het via wifi lang duurt voordat iets begint met laden, dan heb je een hoge ping denk ik.
Verder doen sommige apps het bij mij helemaal niet via wifi en wel via mobiel internet. Maar bij die apps waar dat is lees ik dat meer mensen dat hebben. Dus dat is gewoon slecht programmeerwerk van de maker van die app denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tankiej schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Als het via wifi lang duurt voordat iets begint met laden, dan heb je een hoge ping denk ik.
Verder doen sommige apps het bij mij helemaal niet via wifi en wel via mobiel internet. Maar bij die apps waar dat is lees ik dat meer mensen dat hebben. Dus dat is gewoon slecht programmeerwerk van de maker van die app denk ik..
Speedtest.net app geeft
Ping -30 ms
Download -30.30 Mbps
Upload- 6.50 Mbps

Ben niet zo thuis in dit soort zaken , die ping is die nou hoog of laag ?>

edit : even GeGoogeld en volgens mij is die ping meer dan netjes , hieraan kan het dus niet liggen ??

[ Voor 8% gewijzigd door bandy op 04-05-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 15:51
bandy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:20:
[...]

Speedtest.net app geeft
Ping -30 ms
Download -30.30 Mbps
Upload- 6.50 Mbps

edit : even GeGoogeld en volgens mij is die ping meer dan netjes , hieraan kan het dus niet liggen ??
Met deze gegevens is niks mis, je ping is prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
bandy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:20:
[...]

Speedtest.net app geeft
Ping -30 ms
Download -30.30 Mbps
Upload- 6.50 Mbps

Dat lijkt me dan geen probleem opzich. Heb je trouwens hetzelfde probleem als je op een ander wifi netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tankiej schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:24:
[...]

Dat lijkt me dan geen probleem opzich. Heb je trouwens hetzelfde probleem als je op een ander wifi netwerk zit?
Maak eigenlijk alleen thuis echt actief gebruik van wifi , ook omdat ik verder niet op veel plekken kom waar wifi aanwezig is .

Mocht dat wel zo zijn wat zijn dan de instellingen waar ik op moet letten in mijn router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
bandy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:30:
[...]

Maak eigenlijk alleen thuis echt actief gebruik van wifi , ook omdat ik verder niet op veel plekken kom waar wifi aanwezig is .

Mocht dat wel zo zijn wat zijn dan de instellingen waar ik op moet letten in mijn router ?
Dan zou ik het eens proberen in een ander wifi netwerk. Mocht het daar beter zijn dan moet je naar je accesspoint kijken :)

Geen idee wat je dan precies moet aanpassen, zoveel weet ik er ook weer niet van! Je kan wel sowieso even Wifianalyzer (Google Play: Wifi Analyzer) even op je mobiel zetten. Dan kan je zien welke wifi netwerken in de buurt eventueel nog meer op hetzelfde kanaal zitten. Als er teveel op 1 kanaal zitten dan gaat het elkaar storen.

Dus mocht dat het geval zijn, dan moet je het kanaal van je accesspoint even aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tankiej schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:32:
[...]

Dan zou ik het eens proberen in een ander wifi netwerk. Mocht het daar beter zijn dan moet je naar je accesspoint kijken :)

Geen idee wat je dan precies moet aanpassen, zoveel weet ik er ook weer niet van! Je kan wel sowieso even Wifianalyzer (Google Play: Wifi Analyzer) even op je mobiel zetten. Dan kan je zien welke wifi netwerken in de buurt eventueel nog meer op hetzelfde kanaal zitten. Als er teveel op 1 kanaal zitten dan gaat het elkaar storen.

Dus mocht dat het geval zijn, dan moet je het kanaal van je accesspoint even aanpassen :)
Kijk super , volgens die app zitten er nog 3 andere signalen op hetzelfde kanaal in de buurt (totaal dus 4 )
dit lijkt mij teveel ga in m'n router eens een ander kanaal proberen en kijken wat dat oplevert.

edit : ik zag in de instellingen van mijn router dat deze alleen op 2.4 ghz uitzend terwijl er volgens mij ook routers zijn die op 5 ghz uitzenden zou zo'n router ook mijn probleem verminder/helpen

[ Voor 9% gewijzigd door bandy op 04-05-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Is dit niet het Vodafone proxy probleem? Ik weet de ins en outs niet, ik heb namelijk geen Vodafone, maar ik meen dat ik ergens heb gelezen dat Vodafone proxy instellingen naar je telefoon pusht die je internet ervaring negatief (kunnen) beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Arie- schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:00:
Is dit niet het Vodafone proxy probleem? Ik weet de ins en outs niet, ik heb namelijk geen Vodafone, maar ik meen dat ik ergens heb gelezen dat Vodafone proxy instellingen naar je telefoon pusht die je internet ervaring negatief (kunnen) beïnvloeden.
Ik zit inderdaad bij Vodafone ... maar wat heeft dat met m'n wifi te maken ? ( vraag van een noob ! )

Op het moment dat ik op mijn wifi aangesloten ben maak ik toch gebruik van die verbinding , in dit geval is dat Ziggo en niet Vodafone ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
http://nl.wikipedia.org/wiki/Proxyserver:
Een proxyserver is een server die zich bevindt tussen de computer van een gebruiker en de computer waarop de door de gebruiker gewenste informatie staat (het Engelse woord “proxy” betekent gevolmachtigd tussenpersoon). Wil iemand op een computer waarop een proxyserver is ingesteld een andere computer bereiken, dan gebeurt dit niet rechtstreeks, maar via deze proxyserver. Het doel van deze tussenstap is afhankelijk van het type proxyserver.
Wat je provider kan (en doet) is instellingen naar je telefoon pushen om beter gebruik van de mogelijkheden van het GSM netwerk te kunnen maken. Een van de dingen die Vodafone doet, is je telefoon instellingen aanpassen zodat je telefoon via een proxy server het wereld wijde web bereikt. Dit is een instelling in je telefoon, en heeft dus op dat moment niets te maken met hoe je verbonden bent met je provider. Zoek even rond op GoT zou ik zeggen, daar heb ik het ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
bandy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:05:
[...]

Ik zit inderdaad bij Vodafone ... maar wat heeft dat met m'n wifi te maken ? ( vraag van een noob ! )

Op het moment dat ik op mijn wifi aangesloten ben maak ik toch gebruik van die verbinding , in dit geval is dat Ziggo en niet Vodafone ??
Heeft niks met je wifi probleem te maken idd :) ik zou even kijken of het kanaal veranderen effect heeft. Je moet hier misschien Wifi Protected Setup voor uitschakelen, maar dat is gewoon even ter info. 5 Ghz maakt volgens mij niet uit, je signaal van Mixed naar B/G mixed zetten kan soms verschil maken voor iphones, als het kanaal geen effect heeft kan je dat proberen

De Vodafone Proxy kan effect hebben dat bepaalde apps geen gebruik kunnen maken van mobiel internet. Ik weet niet of het je globale internetsnelheid benadeeld, had ik iig niks van gemerkt, maar hoe je dit kan uitzetten staat en paar pagina's terug. Staat volledig los nogmaals van je wifi issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tiroz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:26:
[...]

Heeft niks met je wifi probleem te maken idd :) ik zou even kijken of het kanaal veranderen effect heeft. Je moet hier misschien Wifi Protected Setup voor uitschakelen, maar dat is gewoon even ter info. 5 Ghz maakt volgens mij niet uit, je signaal van Mixed naar B/G mixed zetten kan soms verschil maken voor iphones, als het kanaal geen effect heeft kan je dat proberen

De Vodafone Proxy kan effect hebben dat bepaalde apps geen gebruik kunnen maken van mobiel internet. Ik weet niet of het je globale internetsnelheid benadeeld, had ik iig niks van gemerkt, maar hoe je dit kan uitzetten staat en paar pagina's terug. Staat volledig los nogmaals van je wifi issues.
Heb het gevoel dat het schakelen naar een ander kanaal wel geholpen heeft , maar ben hier nog voorzichtig mee

Ik dacht eigenlijk zelf dat als m'n buren allemaal op 2.4 Ghz zaten en ik met mijn modem op 5 Ghz dat ik dan minder last had van storingen , dit is dus niet het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Smarron schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:36:
Staat bij jullie wellicht de proxy ingesteld? Zo ja, verwijder dat IP-adres dan. Internet zou dan beter moeten werken met Vodafone.
Proxy staat sinds een tijdje niet ingesteld (na een post hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Upbeat schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:15:
[...]

Proxy staat sinds een tijdje niet ingesteld (na een post hier)
Ik denk dat die data (in & uit) gewoon een bugje is, als we geluk hebben komt htc nog met een patch, netzoals de patch voor wifi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
bandy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Heb het gevoel dat het schakelen naar een ander kanaal wel geholpen heeft , maar ben hier nog voorzichtig mee

Ik dacht eigenlijk zelf dat als m'n buren allemaal op 2.4 Ghz zaten en ik met mijn modem op 5 Ghz dat ik dan minder last had van storingen , dit is dus niet het geval ?
Ja dat is wel zo, mijn d-link router kijkt continue welk kanaal het beste is en switched daar tussen, zo is die andere frequentie ook sterker en vaak minder in gebruik.
Maarja als dat het probleem oplost weet ik niet, doet ziggo niet iets met youtube? bij mijn broer is dat ook altijd zo langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:34
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mij htc sensation. De camera werkt niet meer.
Paar weken terug heb ik een mod geïnstalleerd die de camera prestaties van de sensation moest verbeteren.

Dit werkte ook perfect, tot sinds kort hij het niet meer doet. Het zwarte scherm met daarin het camera logo komt wel in beeld, maar sluit daarna ook meteen af.

Heb al vanalles geprobeerd zoals:
Nieuwe ROM
Batterij er een tijdje uit
Opnieuw de mod te installeren

Is dit probleem bij iemand bekend? Of weten jullie een oplossing?

Terug sturen van de htc word moeilijk aangezien er een andere rom op staat, of bestaat er een mogelijkheid om hem weer helemaal in originele staat te brengen? Dit kan ik namelijk niet echt duidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Minaaj schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:31:
[...]

Ja dat is wel zo, mijn d-link router kijkt continue welk kanaal het beste is en switched daar tussen, zo is die andere frequentie ook sterker en vaak minder in gebruik.
Maarja als dat het probleem oplost weet ik niet, doet ziggo niet iets met youtube? bij mijn broer is dat ook altijd zo langzaam.
Het is niet alleen YouTube die problemen geeft bij mij ( ING , online video afspelen enz.. )
Heb via de wifi app een kanaal gekozen die werd aanbevolen , ik vrees dat ook dit niet de oplossing gaat worden .

Ga 's kijken of ik de problemen bij een ander wifi punt ( MC Donalds ? ) ook heb , voorlopig heb ik m'n wifi uitgeschakeld want dat gaat een stuk sneller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:54
Tijdje terug had mijn Sensation last van uitvallen, waarbij hij ook warm werd. Weggebracht naar Vodafone "Smartphone Crew ( :') )...Nieuwe batterij erin en hij deed het 2 weken zonder problemen. Sinds een paar dagen echter weer continu last van uitvallers, om gek van te worden. Harde reset ook geen effect gehad. Nouja, dan maar weer een keer wegbrengen...ben erg teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Iemand die een vervangende backcover heeft aangeschaft ergens voor een goede prijs, en de backcover net als het origineel metaal+plastic is?

Lees dat op veel plekken vervangende backcovers gewoon compleet plastic zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden ook een HTC sensation XE, en eigenlijk was ik wel tevreden over het toestel. Todat een paar weken geleden de android 4.0 update uitkwam, toen ik deze had geinstalleerd werd de telefoon zooo traag.
Vooral als ik een app afsluit, bijv whats app of facebook, dan duurt het heel lang voor dat ik terug bij het beginscherm ben, ik krijg dan het witte htc scherm te zien, en het lijkt of heel de telefoon dan opnieuw opstart. Heeft iemand hier nog meer last van? En weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:11:
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden ook een HTC sensation XE, en eigenlijk was ik wel tevreden over het toestel. Todat een paar weken geleden de android 4.0 update uitkwam, toen ik deze had geinstalleerd werd de telefoon zooo traag.
Vooral als ik een app afsluit, bijv whats app of facebook, dan duurt het heel lang voor dat ik terug bij het beginscherm ben, ik krijg dan het witte htc scherm te zien, en het lijkt of heel de telefoon dan opnieuw opstart. Heeft iemand hier nog meer last van? En weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Dan hoor ik het graag :)
Hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je hier mee? Ben ik dan ook alles kwijt?
Hoe kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Ben ik dan ook alles kwijt?
Hoe kan ik dit doen?
Als je een reset doet ben je inderdaad alles kwijt, dit kun je voorkomen door een TitaniumBackup te maken. Een harde reset doe je als volgt:
1. Zet je telefoon helemaal uit (batterij er ook even uit halen)
2. Druk op de Volume down button en druk daarna op de aan-knop
3. Je komt nu in een menu, druk nog een keer op volume down en klik factory reset
4. Bevestigen doe je met de aan-knop

bron: http://www.hardreset.eu/htc_sensation_hard_reset_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Al mogen jullie er wel bijzetten dat dat natuurlijk geen oplossing is voor het brakke geheugen beheer in de HTC ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Arie- schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:22:
Al mogen jullie er wel bijzetten dat dat natuurlijk geen oplossing is voor het brakke geheugen beheer in de HTC ROM's.
Het ligt eraan hoe je zelf dingen beheerd ;) Ik heb in totaal 62 apps, maar heb niet heel veel services draaien waardoor hij niet veel slomer is. Services die ik heb draaien zijn:

Whatsapp
HTC locatiedienst
Google Maps
Touch Input
Spotify
Facebook

De rest gebruik ik niet heel veel, dus die kan ik mooi afsluiten na gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:11:
Hallo,

Ik had precies hetzelfde. Zie ergens mij post op de vorige pagina.

Heb een harde reset uitgevoerd en ik moet zeggen dat het een stuk beter is. Tot nu toe geen crashes van Sense meer gehad, telefoon is een stuk soepeler en de batterij lijkt langer mee te gaan. Ik zou je dus aanraden inderdaad een harde reset uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Dersan schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:48:
Tijdje terug had mijn Sensation last van uitvallen, waarbij hij ook warm werd. Weggebracht naar Vodafone "Smartphone Crew ( :') )...Nieuwe batterij erin en hij deed het 2 weken zonder problemen. Sinds een paar dagen echter weer continu last van uitvallers, om gek van te worden. Harde reset ook geen effect gehad. Nouja, dan maar weer een keer wegbrengen...ben erg teleurgesteld.
Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Beste lijkt mij om het toestel op te sturen?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

FilthyViper schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:54:
[...]

Heb een harde reset uitgevoerd en ik moet zeggen dat het een stuk beter is. Tot nu toe geen crashes van Sense meer gehad, telefoon is een stuk soepeler en de batterij lijkt langer mee te gaan. Ik zou je dus aanraden inderdaad een harde reset uit te voeren.
Dus jouw problemen zijn opgelost na harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
FilthyViper schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:54:
[...]

Ik vermoed dat dat maar van korte duur is. Als je de telefoon herstart heb je er namelijk ook een (korte) tijd geen last van. Maar het probleem komt vanzelf weer.. Dat ligt gewoon aan HTC Sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
Tankiej schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:30:
[...]

Ik vermoed dat dat maar van korte duur is. Als je de telefoon herstart heb je er namelijk ook een (korte) tijd geen last van. Maar het probleem komt vanzelf weer.. Dat ligt gewoon aan HTC Sense :)
Ik hoop dat het blijft zoals het nu is. Het gaat nu een dag of 5 goed. Herstarten had geen enkele zin, ook niet een korte tijd. Op een gegeven moment was het zo erg dat zelfs het herstarten van Sense zelf crashte en de telefoon in een soort Sense-herstart-loop terecht kwam...

Dus tot nu toe tevreden na de harde reset. Mocht de situatie veranderen, dan laat ik het wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Zojuist deze witte cover besteld. Ben benieuwd. Ervaringen op XDA zijn in elk geval positief en sommigen zeggen een nog beter bereik, alhoewel ik daar nu geen last van heb. Vind de witte cover er wel mooi uitzien, is uiteraard persoonlijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Smarron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:32:
Zojuist deze witte cover besteld. Ben benieuwd. Ervaringen op XDA zijn in elk geval positief en sommigen zeggen een nog beter bereik, alhoewel ik daar nu geen last van heb. Vind de witte cover er wel mooi uitzien, is uiteraard persoonlijk.
Laat me weten hoe hij bevalt, ben zelf ook op zoek.

Iemand enig idee hoe je je lockscreen wijzigt in ICS 4.0? Zie de optie nergens staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Ik kan sinds een paar uur geleden geen whatsapp's meer verzenden (en ik denk ook dat ik niks ontvang). De tekentje dat hij laad blijft heel de tijd staan en verzend het dus ook niet. Ik heb de telefoon al 2 keer opnieuw opgestart, maar dat had geen enkel nut. Ik heb het ook geprobeerd met Wifi in plaats van 3G, maar dat had ook geen nut. En het meest rare is, dat ik wel gewoon kan internetten.
Dit is een best groot probleem, dit omdat ik whatsapp veel gebruik.
Heeft iemand dit probleem ook, weet iemand een oplossing hier voor?

Ik heb het net opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft ook geen nut.
Nu vindt ik het wel heel raar, want wanneer je je eigen telefoonnummer moet schrijven om in te loggen bij whatsapp, zegt hij dat je niet bent verbonden met het internet, maar ik kan wel internetten via het browser.
De applicatie speedtest.net geeft ook aan dat er geen verbinding is.

[ Voor 25% gewijzigd door yeth3119 op 08-05-2012 20:30 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.